Ziek is ziek, en dat is dit dus niet.quote:Op zondag 2 september 2018 19:59 schreef -AMG- het volgende:
Vervelend voor je collega maar er gebeuren ergere dingen, ziek is ziek.
kan bij sommige banen behoorlijk gevaarlijk zijn.quote:Op zondag 2 september 2018 20:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ziek is ziek, en dat is dit dus niet.
Dat maakt het niet ineens een geldig argument om je werk te verzuimen omdat je een nachtje hebt doorgehaald.quote:Op zondag 2 september 2018 20:03 schreef Adames het volgende:
[..]
kan bij sommige banen behoorlijk gevaarlijk zijn.
Wat niet weet... Wel een slechte zet na het nog eens gelezen te hebben.quote:Op zondag 2 september 2018 20:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
je bent niet ziek na nachtje slecht slapenquote:Op zondag 2 september 2018 19:59 schreef -AMG- het volgende:
Vervelend voor je collega maar er gebeuren ergere dingen, ziek is ziek.
Je bent dus niet beschikbaar voor je werk omdat je door andere activiteiten te vermoeid bent geraakt? Of is het begeleiden van studenten je werk?quote:Op zondag 2 september 2018 19:56 schreef AdamStudent1234 het volgende:
Ik heb afgelopen week de intreeweek van de UvA begeleid en dat is dus 5 dagen lang onwetende nieuwe studenten door de stad leiden van event naar event en vooral snachts tot heel laat doorgaan met feesten en dergelijke. De dag na deze week moest ik savonds tot 2 uur snachts werken en dat was loodzwaar maar nog wel te doen. Echter moest ik vanochtend er weer om half 11 staan maar om de één of andere reden deed ik letterlijk geen oog dicht (0 seconde slaap). Ik heb toen besloten dat het geen zin had om te gaan werken, omdat ik me totaal leeg voelde en me zo slecht kon concentreren dat zelfs ontbijt maken ingewikkeld bleek te zijn. Toen maar mijn baas opgebeld en gewoon eerlijk geweest. Echter is degene die nu voor mij moest invallen beetje pissig omdat hij een afspraak moest afzeggen.
Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee moet dealen. Ik meld me eigenlijk nooit ziek (en val ook vaak voor anderen in als het even kan) maar ergens voelt het ook als een kutreden omdat ik niet echt ziek ben. Van de andere kant vind ik dat ik vandaag minder in staat was om te werken dan de keren dat ik me ziek melde toen ik écht ziek was. Had ik toch moeten gaan wetende dat ik mijn werk niet goed zou uitvoeren? Zo ja, hoe ga ik daarmee om m.b.t. mijn baas en collega?
Daar zijn wel uitzonderingen op mogelijk, en ik lees ook niet uit de OP dat deze diensten aaneengesloten waren.quote:Op zondag 2 september 2018 20:17 schreef madam-april het volgende:
Je hebt gewoon recht op 11 uur aaneengesloten rust.. dus als je tot 2 uur 's nachts hebt gewerkt, mag je pas om 13:00 weer beginnen.
Ik neem aan dat je gewoon een vrije dag heb opgenomen ipv dat je je hebt ziek gemeld?quote:Op zondag 2 september 2018 19:56 schreef AdamStudent1234 het volgende:
Toen maar mijn baas opgebeld en gewoon eerlijk geweest.
Ja, als er sprake is van een zwaarwegend belang.. kan me niet voorstellen dat dat hier aan de orde is..quote:Op zondag 2 september 2018 20:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar zijn wel uitzonderingen op mogelijk, en ik lees ook niet uit de OP dat deze diensten aaneengesloten waren.
Niet altijd. In veel CAO's is opgenomen dat er eenmaal per periode van zeven (of een ander aantal) dagen van mag worden afgeweken.quote:Op zondag 2 september 2018 20:27 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja, als er sprake is van een zwaarwegend belang.. kan me niet voorstellen dat dat hier aan de orde is..
Ik lees dat er wel in..
na een nachtdienst (eindigend na 2:00 uur) moet je minimaal 14 uur rust krijgen. Hier mag je slechts 1x per 7 dagen vanaf wijken (naar minimaal 8 uur, ook dit haal hij niet). Als ik het verhaal van OP zo lees dan is dit in de 5 dagen daarvoor waarschijnlijk meerdere keren voorgekomen.quote:Op zondag 2 september 2018 20:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar zijn wel uitzonderingen op mogelijk, en ik lees ook niet uit de OP dat deze diensten aaneengesloten waren.
Fair enough, als je wordt ingepland in strijd met de arbeidstijdenwet dan reclameer je bij je werkgever als de planning bekend wordt gemaakt. Niet op de ochtend zelf als je te brak bent om te werken.quote:Op zondag 2 september 2018 20:30 schreef Niltag het volgende:
[..]
na een nachtdienst (eindigend na 2:00 uur) moet je minimaal 14 uur rust krijgen. Hier mag je slechts 1x per 7 dagen vanaf wijken (naar minimaal 8 uur, ook dit haal hij niet). Als ik het verhaal van OP zo lees dan is dit in de 5 dagen daarvoor waarschijnlijk meerdere keren voorgekomen.
Als je dan na 5 dagen een keer verzuimd dan heeft de werkgever geen poot om op te staan.
Dit alles staat gewoon in de arbeidstijdenwet en is vrij strict. Ja, veel bedrijven voldoen hier vaak niet aan en werkgevers zijn veel te makkelijk in het overtreden van de ATW. Deze wet is er niet voor niets.
Eens. Wel lastig in te schatten als je vooraf gewoon voornemens bent om wel te komen werken.quote:Op zondag 2 september 2018 20:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fair enough, als je wordt ingepland in strijd met de arbeidstijdenwet dan reclameer je bij je werkgever als de planning bekend wordt gemaakt. Niet op de ochtend zelf als je te brak bent om te werken.
Alleen als dit nodig is voor het werk, anders mag het wettelijk gezien gewoon niet.quote:Op zondag 2 september 2018 20:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet altijd. In veel CAO's is opgenomen dat er eenmaal per periode van zeven (of een ander aantal) dagen van mag worden afgeweken.
Ik heb het idee dat het hier om 2 werkgevers gaat, klopt dit?quote:Op zondag 2 september 2018 20:06 schreef madam-april het volgende:
Je had tot 2 's nachts gewerkt en je moest om half 11 weer beginnen?
Dit ja.quote:Op zondag 2 september 2018 20:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fair enough, als je wordt ingepland in strijd met de arbeidstijdenwet dan reclameer je bij je werkgever als de planning bekend wordt gemaakt. Niet op de ochtend zelf als je te brak bent om te werken.
Ligt er wel een beetje aan hoe belangrijk die afspraak was.quote:Op zondag 2 september 2018 21:17 schreef vredesdruif het volgende:
Je kunt t later toch goedmaken met die persoon?
Zijn baas is niet pissig.quote:Op zondag 2 september 2018 21:15 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit ja.
En je was niet ziek. Waarom ben je niet gewoon gegaan en heb je het geprobeerd (met heel veel koffie)?
Zo heb ik ook wel eens beroerde werkdagen gehad, maar ik was er wel. Terecht dat je baas pissig is. Had je dan gewoon echt ziekgemeld (en niet alles uitgelegd).
Daar heeft hij mee overlegd. Kennelijk mocht hij zich ziek melden.quote:Op zondag 2 september 2018 21:32 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oja, collega was pissig. Van de baas weet hij het (nog) niet.
In de TT staat baas met een vraagteken...quote:Op zondag 2 september 2018 21:33 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Daar heeft hij mee overlegd. Kennelijk mocht hij zich ziek melden.
Maakt niks uit, ook als er sprake is van twee werkgevers geldt de Arbeidstijdenwet..quote:Op zondag 2 september 2018 21:14 schreef SCF84 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat het hier om 2 werkgevers gaat, klopt dit?
Op mobiel zag ik tt niet helemaal. Je hebt gelijk.quote:Op zondag 2 september 2018 21:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
In de TT staat baas met een vraagteken...
Random feitje: wist je dat je op mobiel de volledige TT kan lezen door in de topic lijst de titel naar rechts te vegenquote:Op zondag 2 september 2018 21:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Op mobiel zag ik tt niet helemaal. Je hebt gelijk.
Kan gebeuren een nachtje niet slapenquote:Op zondag 2 september 2018 20:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laten we ts op goede ideeen brengenquote:Op zondag 2 september 2018 20:06 schreef wollah het volgende:
Gewoon lijntje pep door de neus en door. De jeugd van tegenwoordig![]()
Zo werkt dat dus niet. Een nachtje niet kunnen slapen, kan gebeuren, maar dat is geen geldige reden om niet op te komen dagen.quote:Op zondag 2 september 2018 21:43 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Kan gebeuren een nachtje niet slapen
Prima reden om je ziek te melden.
Als je je verder nooit ziek meld, moeten ze niet zeuren.
Ligt in bed.quote:Op zondag 2 september 2018 21:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wel fijn dat TS een topic opent dat de nodige vragen oproept, maar vervolgens niet meer reageert.
In zijn vorige topic heeft hij ook niet 1 reactie geplaatst.. verwacht niet dat hij hier wel gaat reageren..quote:Op zondag 2 september 2018 21:45 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wel fijn dat TS een topic opent dat de nodige vragen oproept, maar vervolgens niet meer reageert.
Doe even normaal!quote:Op zondag 2 september 2018 19:59 schreef Janneke141 het volgende:
De fout ligt niet in je afmelding, maar een aantal uren daarvoor.
Maar die had je zelf ook al bedacht.
Wat mij betreft behandelt je werkgever dit gewoon als werkweigering, maar wie weet heb je geluk en mag je nog blijven.
Nee. Dat jij en TS vinden dat dat zo is maakt het nog niet waar.quote:Op zondag 2 september 2018 22:01 schreef Krollie het volgende:
Een nacht niet slapen na een periode van veel doen is een heel legale reden om je af te melden voor werk.
Klopt, maar dat betekent niet dat je je ziek mag melden terwijl je niet ziek bent. En een slaapgebrek vanwege privéactiviteiten is niet ziek.quote:Je bent niet verplicht om te zeggen waarom je je ziekmeldt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |