https://www.nu.nl/utrecht(...)ntraal-hinderen.htmlquote:De politie wil maandagochtend tijdens de spits reizigers bij station Utrecht Centraal hinderen. De agenten gaan maandag in een linie bij het treinstation staan. Reizigers kunnen dan alleen via openingen in de linie naar binnen en buiten en moeten dan ook rekening houden met vertraging.
De linie wordt gevormd tussen 7.00 en 10.00 uur.
De politiebonden voeren al wekenlang cao-acties omdat ze vinden dat er te weinig capaciteit is om alle taken goed uit te kunnen voeren. Zo schrijven ze minder bekeuringen uit, begeleiden ze deurwaarders niet meer en willen ze enkele binnensteden 'afsluiten'.
De keuze voor Utrecht Centraal moet volgens de politiebond worden gezien als een statement voor alle stations van Nederland. Andere steden komen volgens hen ook aan de beurt.
Volgens de bonden voelt de gemiddelde burger zich veilig op Utrecht Centraal, maar is er forse politie-inzet nodig om dit te bereiken.
De politie is je beste vriendquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:04 schreef Nober het volgende:
Goede actie nu zullen mensen in de spits de politie wel een loonsverhoging geven.
Naja, misschien zorgen ze er voor dat je prima erlangs kan maar zorgen ze ervoor dat ze wel opvallen?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
Triest.
Dan heb je al een imagoprobleem, en dan ga je nog even burgers lopen zieken die wel gaan werken. Goed bezig.
Ik ga mijn katapult weer uit het vet halen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:19 schreef Dven het volgende:
Oke, gewoon gaan rellen. Ik ga alvast stoeptegels verzamelen.
https://www.politie.nl/bi(...)litie-8-jan-2017.pdfquote:Integer
Ik ben onafhankelijk in mijn optre
-
den. Ik handel niet uit eigenbelang,
maar voor de veiligheid van de
burger, mijn collega en mijzelf. Ik
ben mij bewust dat ik als politie
-
ambtenaar 24/7 een voorbeeld
-
functie vervul. Ik zorg ervoor dat
mijn gedrag – tijdens de dienst,
daarbuiten, maar bijvoorbeeld ook
op sociale media – het imago van
de politie niet schaadt. Als iets is
voorgevallen waarbij ik twijfel over
mijn uitlatingen of handelen, neem
ik hiervoor verantwoordelijkheid en
spreek ik mij hierover uit.
Als jij pek meeneemt dan haal ik wat veren uit mijn reet en kunnen we aan de slag.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:19 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Ik ga mijn katapult weer uit het vet halen.
DEAL!quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Als jij pek meeneemt dan haal ik wat veren uit mijn reet en kunnen we aan de slag.
Eens. Dat is precies de reden dat de minister niks doet. Boetes niet meer innen? Belastingverhoging is al onderweg.. Burgertje pesten met dit soort acties? Boeit hem geen fuck want eigen chauffeur etc. Ze pakken echt de verkeerde mensen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dus in plaats van iets te bedenken waar ze de verantwoordelijken mee raken, gaan onze beste vrienden als een stel mokkende kleuters in de weg staan zodat mensen die gwwoon proberen naar hun werk te gaan er last van hebben. Lekker bezig jongens. Ik hoop dat ze allemaal ontslagen worden.
dit dusquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dus in plaats van iets te bedenken waar ze de verantwoordelijken mee raken, gaan onze beste vrienden als een stel mokkende kleuters in de weg staan zodat mensen die gewoon proberen naar hun werk te gaan er last van hebben. Lekker bezig jongens. Ik hoop dat ze allemaal ontslagen worden.
Er zijn al aardig wat acties geweest de laatste tijd, dit is een laatste redmiddel voor onze ordehandhavers.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dus in plaats van iets te bedenken waar ze de verantwoordelijken mee raken, gaan onze beste vrienden als een stel mokkende kleuters in de weg staan zodat mensen die gewoon proberen naar hun werk te gaan er last van hebben. Lekker bezig jongens. Ik hoop dat ze allemaal ontslagen worden.
Daar zijn ze nu al wekenlang mee bezig (staat ook nog in de OP), maar dat heeft schijnbaar geen effect. Dan moet het maar op een andere manier.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dus in plaats van iets te bedenken waar ze de verantwoordelijken mee raken
In de vorm van meer boetes = meer loon?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
Laat ze voor de politie maar eens een prestatiebonus invoeren in plaats van een onvoorwaardelijke loonsverhoging.
nee natuurlijk niet, dan werk je corruptie in de handquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:37 schreef Janneke141 het volgende:
Laat ze voor de politie maar eens een prestatiebonus invoeren in plaats van een onvoorwaardelijke loonsverhoging.
Hoger oplospercentage misdrijven, grotere tevredenheid van slachtoffers/mensen die aangifte doen, grotere veiligheid in de woonwijken. Er zijn nog wel wat factoren denkbaar waar de politie op dit moment ronduit bedroevend op scoort.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:38 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
In de vorm van meer boetes = meer loon?
Waarom zou dit wel gaan werken? Ze kunnen beter andere acties opschroeven. Of misschien toch hun eisen eens wat bijstellen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:35 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Daar zijn ze nu al wekenlang mee bezig (staat ook nog in de OP), maar dat heeft schijnbaar geen effect. Dan moet het maar op een andere manier.
Want dat is natuurlijk de schuld van de diender zelf, niet van de politiek die de man op straat wegbezuinigd en de poltitie aftopt met administratie, onzinnige regelgeving en managers... Maar ja, paarse broekentaal en flitsende powerpoints zijn tegenwoordig bon ton in regelneukend doelmatigheid exceltabelletjes land...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:42 schreef Janneke141 het volgende:
Hoger oplospercentage misdrijven, grotere tevredenheid van slachtoffers/mensen die aangifte doen, grotere veiligheid in de woonwijken. Er zijn nog wel wat factoren denkbaar waar de politie op dit moment ronduit bedroevend op scoort.
Maakt niet uit welke beroepsgroep CS zou blokkeren, ik zou het nog steeds belachelijk vindenquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:48 schreef T-zooi het volgende:
Ik wil deze actie niet goedkeuren, ik zou ook kiezen voor acties die de burger niet raken en misschien de politiek wel. Alleen 2 zaken. De politie is heel erg beperkt in de acties die mogen houden en wanneer boeren, beveiligers, piloten of welke andere groep dan ook acties houdt die de burger raken en vaak nog veel harder ook dan is iedereen veel begripvoller. Erg hypocriet.
Ik wel en ik geef ze ook groot gelijk.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:49 schreef wollah het volgende:
Dit soort achterlijke acties toejuichen
dat ze lekker jouw straat gaan blokkeren dan.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wel en ik geef ze ook groot gelijk.
Leuk burgertjes nog meer pesten die hier niets aan kunnen doen. Laat ze politici maar pakkenquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik wel en ik geef ze ook groot gelijk.
dit raakt de burger toch niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:48 schreef T-zooi het volgende:
Ik wil deze actie niet goedkeuren, ik zou ook kiezen voor acties die de burger niet raken en misschien de politiek wel. Alleen 2 zaken. De politie is heel erg beperkt in de acties die mogen houden en wanneer boeren, beveiligers, piloten of welke andere groep dan ook acties houdt die de burger raken en vaak nog veel harder ook dan is iedereen veel begripvoller. Erg hypocriet.
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:14 schreef Twiitch het volgende:
Gaat vast veel goodwill opleveren, ik kan niet wachten op de dumpert filmpjes.
Wat maakt je er zo zeker van dat het Binnenhof blokkeren niet een van de opties was die, om wat voor reden dan ook, is afgevallen?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:50 schreef Piles het volgende:
Blokkeer dan lekker het Binnenhof ofzo, ipv burgers die amper invloed hebben. Ondoordachte actie. Hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten en is het alleen een dreigement.
Waar zegt hij dat hij denkt dat dat niet een van de opties was?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wat maakt je er zo zeker van dat het Binnenhof blokkeren niet een van de opties was die, om wat voor reden dan ook, is afgevallen?
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:55 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Waar zegt hij dat hij denkt dat dat niet een van de opties was?
quote:Ondoordachte actie.
Leiden in last! Als IK er gvd last van heb is het niet best!quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
dit raakt de burger toch niet?
het is niet alsof ze de deur willen barricaderen ofzo, ze gaan er alleen half voor staan ... gewoon 10 minuten eerder van huis en je hebt geen centje pijn
Als andere groepen acties houden, is het wel de politie die toezicht houdt. Nu is er geen toezicht, dat is natuurlijk een geheel andere koek.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:48 schreef T-zooi het volgende:
ik zie niet hoe ik hier profijt van kan hebbenquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
Werkelijk iedereen kan hier (mits goed benut) profijt van hebben, desondanks zit iedereen weer te bitchen als de hulpeloze hulpbehoevenden die jullie zijn.
Pak je kans en benut 'm.
doe hetquote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef GereDathan het volgende:
Je zou eigenlijk massaal naar Utrecht CS moeten gaan om ze een voor een de fietsenkelder in te donderen.
Het is niet voor niets dat politie maar 2000 bruto per maand krijgt, het vereist net iets meer opleiding dan een betonvlechter.
ACAB!
Waarom ben jij dan geen agent? Een beetje makkelijk cashen zonder opleiding lees ik net...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef GereDathan het volgende:
Je zou eigenlijk massaal naar Utrecht CS moeten gaan om ze een voor een de fietsenkelder in te donderen.
Het is niet voor niets dat politie maar 2000 bruto per maand krijgt, het vereist net iets meer opleiding dan een betonvlechter.
ACAB!
Dat is dan jouw manco.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie niet hoe ik hier profijt van kan hebben
indetdaad, asoacties van de politie, solidariteit is ver te zoeken bij ze.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leiden in last! Als IK er gvd last van heb is het niet best!
Tot zover de solidariteit in Nederland.
quote:
Je ziet niet in hoe je profijt kan hebben van een politiemacht die niet onderbemand is?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie niet hoe ik hier profijt van kan hebben
dat staat er toch niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je ziet niet in hoe je profijt kan hebben van een politiemacht die niet onderbemand is?
quote:
quote:De politiebonden voeren al wekenlang cao-acties omdat ze vinden dat er te weinig capaciteit is om alle taken goed uit te kunnen voeren.
Tsja, IK heb er last van dus is het aso... De huidige Nederlander aan het woord.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:59 schreef LurkJeRot het volgende:
indetdaad, asoacties van de politie, solidariteit is ver te zoeken bij ze.
daar reageerde ik toch niet op?quote:
Ik heb wel fatsoenlijk werk waar ik verwacht wordt.quote:
Laat ze stoppen met het beveiligen van private evenementen zoals voetbalwedstrijden en muziekfestivals. Moet je kijken hoeveel fte ze ineens overhouden.quote:
Omdat ik niet voor niets bij Promovendum verzekerd ben...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom ben jij dan geen agent? Een beetje makkelijk cashen zonder opleiding lees ik net...
Ik ben bang dat je het niet helemaal begrijpt. Ik zeg juist dat je wel profijt kan hebben van een onderbemande politie.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:00 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je ziet niet in hoe je profijt kan hebben van een politiemacht die niet onderbemand is?
Jij reageerde op een vraag hoe jij er profijt van kan hebben, waarop ik met een retorische vraag je probeer duidelijk te maken dat jij, ik en iedereen in Nederland er baat bij heeft als de politie voldoende mankracht heeft om al haar taken goed uit te kunnen voeren.quote:
hahaha ja ik ook natuurlijk he, anders was ik zeker weten in actie gekomen hoor en met nog wel stoerdere praatjes ... denk wel twee keer zo stoerquote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb wel fatsoenlijk werk waar ik verwacht wordt.
En aangezien mijn werk voor de maatschappij wel belangrijk is, verzaak ik niet.
Ja en met het onderzoek naar oplichting en heling e.d. als we dan toch bezig zijn. Ik zie alleen maar winnaars.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laat ze stoppen met het beveiligen van private evenementen zoals voetbalwedstrijden en muziekfestivals. Moet je kijken hoeveel fte ze ineens overhouden.
http://decentrale.regelge(...)318782/318782_5.htmlquote:Artikel 2:27 Hinderlijk gedrag op openbare plaatsen
1.
Het is verboden:
a.
op een openbare plaats te klimmen of zich te bevinden op een beeld, monument, overkapping, constructie, openbare toiletgelegenheid, voertuig, hek, omheining of andere afsluiting, verkeersmeubilair of daarvoor niet bestemd straatmeubilair e.d.;
b.
zich op een openbare plaats zodanig op te houden dat aan gebruikers van de openbare plaats of gebruikers of bewoners van nabij de openbare plaats gelegen woningen onnodig overlast of hinder wordt veroorzaakt
2.
Het verbod geldt niet voor zover in het daarin geregelde onderwerp wordt voorzien door artikel 424, 426bis of 431 van het Wetboek van Strafrecht of artikel 5 van de Wegenverkeerswet 1994.
Erhm.. kan je mij even quoten waar ik stoer zeg dat ik naar Utrecht CS ga en in actie kom?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
hahaha ja ik ook natuurlijk he, anders was ik zeker weten in actie gekomen hoor en met nog wel stoerdere praatjes ... denk wel twee keer zo stoer
Put your money where your mouth is.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
hahaha ja ik ook natuurlijk he, anders was ik zeker weten in actie gekomen hoor en met nog wel stoerdere praatjes ... denk wel twee keer zo stoer
Politie staat boven de wet als ze dat nodig vinden. Jammer.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:04 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
http://decentrale.regelge(...)318782/318782_5.html
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:58 schreef GereDathan het volgende:
ACAB!
Doen ze ook al. Vanavond zelfs in Eindhoven tijdens de wedstrijd van PSV tegen Borisov. Maar ook dat heeft (tot nu toe) geen effect gehad.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Laat ze stoppen met het beveiligen van private evenementen zoals voetbalwedstrijden en muziekfestivals. Moet je kijken hoeveel fte ze ineens overhouden.
Newspeak voor "kijk mij de loonslaaf die bang is voor de chef" uithangen...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:02 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb wel fatsoenlijk werk waar ik verwacht wordt.
En aangezien mijn werk voor de maatschappij wel belangrijk is, verzaak ik niet.
Politieagenten staan trouwens wel hoger in rang dan moderatortjes op Fok!quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik ben mijn eigen chef.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Newspeak voor "kijk mij de loonslaaf die bang is voor de chef uithangen"...
Zoals al gebruikelijk is bij een breed scala aan straatondernemers.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:05 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]Jij stond in ieder geval niet vooraan toen het verstand werd uitgedeeld. Ik keur deze actie ook niet goed maar jouw reactie
De politie dan ook niet bellen als je ze nodig hebt he, lekker zelf oplossen.
Ik bel de politie niet, ik los het zelf op.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:05 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]Jij stond in ieder geval niet vooraan toen het verstand werd uitgedeeld. Ik keur deze actie ook niet goed maar jouw reactie
De politie dan ook niet bellen als je ze nodig hebt he, lekker zelf oplossen.
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:07 schreef GereDathan het volgende:
Ik bel de politie niet, ik los het zelf op.
Voor zo'n wanker eindelijk op lokatie is ben je al half dood.
Het maakt toch ook niet uit?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Doen ze ook al. Vanavond zelfs in Eindhoven tijdens de wedstrijd van PSV tegen Borisov. Maar ook dat heeft (tot nu toe) geen effect gehad.
Totdat iemand van je naasten omvalt of zijn auto ergens in boort, de politie als eerste ter plekke is om hulp te verlenen, zeg dan ook, laat maar zitten. Maar dan piep je wel anders. Lul niet zo dom, held.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:07 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik bel de politie niet, ik los het zelf op.
Voor zo'n wanker eindelijk op lokatie is ben je al half dood.
ik geloof niet dat er gevraagd werd of we profijt kunnen hebben van meer politieagenten hoorquote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:03 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Jij reageerde op een vraag hoe jij er profijt van kan hebben, waarop ik met een retorische vraag je probeer duidelijk te maken dat jij, ik en iedereen in Nederland er baat bij heeft als de politie voldoende mankracht heeft om al haar taken goed uit te kunnen voeren.
ik ben dan op vakantie en heb er geen last van.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, IK heb er last van dus is het aso... De huidige Nederlander aan het woord.
Aldus de persoon die blindelings alles geweldig vindt wat een uniform draagt, ongeacht hoe doordacht een actie is.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Newspeak voor "kijk mij de loonslaaf die bang is voor de chef" uithangen...
Om iets serieuzer te reageren:quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:08 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vakbonden, actievoeren en staken zijn per definitie vieze woorden hier op Fok!... Dus eigenlijk loopt dit topic wel volgens verwachting.
Maar wel huilen als de aangifte niet opgenomen wordt of wanneer de politie niet snel genoeg aanwezig is om de radio van de buren zachter te zetten...
Allemaal opties die ze al, zonder effect, ingezet hebben...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:12 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Om iets serieuzer te reageren:
Ik onderken de problematische situatie van de politie. Ik denk alleen niet dat acties waarbij burgers gehinderd worden enig effect heeft. Ze bereiken hooguit het tegenovergestelde. Dat is voor niemand goed, en gaat ook niets oplossen.
Onderneem dan acties waar burgers geen last van hebben. Bezet het binnenhof. Zet alle flitspalen uit. Noteer alleen noodzakelijke dingen, geen urenverantwoording meer. Begeleid heen ambtenaren meer zoals zo vaak op de snelweg.
Om maar wat opties uit mijn mouw te schudden.
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:06 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Politieagenten staan trouwens wel hoger in rang dan moderatortjes op Fok!
Als je zelfs bij de politie niet aangenomen wordt, dan kan je hier zo mod of FA worden
Dan bellen we de brandweer wel. Daar kan je wel op bouwen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:10 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Totdat iemand van je naasten omvalt of zijn auto ergens in boort, de politie als eerste ter plekke is om hulp te verlenen, zeg dan ook, laat maar zitten. Maar dan piep je wel anders. Lul niet zo dom, held.
Dan zijn ze niet strict genoeg uitgevoerd. Of men is van mening dat er al voldoende gedaan is aan het probleem.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:13 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Allemaal opties die ze al, zonder effect, ingezet hebben...
Ga lekker als een echte Fok!Held notes zetten zonder je naam erbijquote:
viesmadquote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ga lekker als een echte Fok!Held notes zetten zonder je naam erbij
Als agent misbruik maken van je positie en daarbij de wet overtreden gaat toch wel wat verder dan het standaard actievoeren van een vakbond.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:08 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, vakbonden, actievoeren en staken zijn per definitie vieze woorden hier op Fok!... Dus eigenlijk loopt dit topic wel volgens verwachting.
Maar wel huilen als de aangifte niet opgenomen wordt of wanneer de politie niet snel genoeg aanwezig is om de radio van de buren zachter te zetten...
Edit:
[..]![]()
Nee, daar moet eerst een diversiteitsbeleid van hogeraf doorheen gedrukt worden...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:14 schreef GereDathan het volgende:
Dan bellen we de brandweer wel. Daar kan je wel op bouwen.
Er zijn situaties waarbij gewoon iedereen komt. En als dan de politie als eerste is praat je niet zo groot meer.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:14 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dan bellen we de brandweer wel. Daar kan je wel op bouwen.
staat gewoon een naam bij hoor ... jij kan het alleen niet zienquote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ga lekker als een echte Fok!Held notes zetten zonder je naam erbij
Dit is niet uit de lucht komen vallen, ze zijn al ff bezig.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:16 schreef MichaelScott het volgende:
Als agent misbruik maken van je positie en daarbij de wet overtreden gaat toch wel wat verder dan het standaard actievoeren van een vakbond.
Dat maakt het overtreden van de wet als wetshandhaver niet opeens okee.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is niet uit de lucht komen vallen, ze zijn al ff bezig.
Hun geloofwaardigheid verliezen ze sowieso al. Maar ze zullen liever hebben dat dat gebeurd doordat Henk en Ingrid iets langer op het station staan en later een boze reactie op telegraaf.nl achterlaten dan dat ze door capaciteitsproblemen niet kunnen verhinderen dat Nederland steeds meer op een narcostaat begint te lijken (https://nos.nl/artikel/22(...)drugscriminelen.html)quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:23 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat maakt het overtreden van de wet als wetshandhaver niet opeens okee.
Zal waarschijnlijk geen gevolgen hebben voor de actievoerders, maar de geloofwaardigheid van de politie zal weer een flinke deuk oplopen in elk geval.
Yes, laten we alvast alle peren plukken en bakken.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Prima toch? En dan gaan wij met zijn allen de volgende maand de politie hinderen.
Wie?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:41 schreef Hamzoef het volgende:
Hé maar we moeten wel respect hebben voor ibahesj.
misschien zouden we moeten proberen de politie wat minder te hinderenquote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Prima toch? En dan gaan wij met zijn allen de volgende maand de politie hinderen.
Liever gestoofd.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Yes, laten we alvast alle peren plukken en bakken.
Mensen in het algemeen.quote:
Okee, ik wist niet wat ibahesh betekent.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:45 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Mensen in het algemeen.
Dat zeggen ze toch altijd dat je respect voor de politie moet hebben enzo. Als ze burgers gaan pesten om wat extra centjes die ze willen, moeten ze het niet gek vind als het respect afneemt.
Even logisch denken. Er komen steeds meer mensen bij.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien zouden we moeten proberen de politie wat minder te hinderen
dan zijn er ook een stuk minder nodig
Gewoon een synoniem. Net zoals wouten, of juten (of Flikken in Vlaanderen). Hoe noemen ze dat bij jou in de omgeving dan?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, ik wist niet wat ibahesh betekent.
lijkt me alleen maar meer reden om de politie zo min mogelijk te hinderenquote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Even logisch denken. Er komen steeds meer mensen bij.
Deze planeet heeft maar een beperkte ruimte. Dus meer mensen is meer ergernis. Maak je keuze.
Politie. Of pliesie als je vlug praat.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Gewoon een synoniem. Net zoals wouten, of juten (of Flikken in Vlaanderen). Hoe noemen ze dat bij jou in de omgeving dan?
En dat is nou net wat de mens nooit zal doen. Hij zal altijd eerst aan zichzelf denken.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me alleen maar meer reden om de politie zo min mogelijk te hinderen
Pliesie? Kom je uit Tilburg?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Politie. Of pliesie als je vlug praat.
dan moet je de acties van oom agent kunnen begrijpen toch?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
En dat is nou net wat de mens nooit zal doen. Hij zal altijd eerst aan zichzelf denken.
Niet echt. Oom agent wordt betaald door jou en mij en wordt geacht jou en mij te beschermen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan moet je de acties van oom agent kunnen begrijpen toch?
En vanuit Bulgarije via internet versturen?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:19 schreef Dven het volgende:
Oke, gewoon gaan rellen. Ik ga alvast stoeptegels verzamelen.
Ik vroeg actievoerende buschaufeurs twee maanden geleden waarom ze reizigers niet gewoon gratis lieten reizen als ze al reden. Zij blij, reizigers blij, bazen niet zo blij. "Meh mensen met abonnementen" lulsmoes.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:00 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Niet echt. Oom agent wordt betaald door jou en mij en wordt geacht jou en mij te beschermen.
Dat oom agent actie wil voeren vind ik prima, maar dat mag niet ten koste gaan van de burgers.
Dat kan toch niet? Mensen die een medisch beroep hebben of in het OV werkzaam zijn, willen ook nog al eens actie voeren, dat dan ten koste gaat van de burger. Die er per slot van rekening geen zak aan kan doen.
Ooit gehoord van belastingambtenaren die gaan staken of actie voeren? Nee, want dat zou voordelig zijn voor jan met de pet.
Of ouders die gaan staken. Nee, dat kunnen ze niet, want dan krijgen die bloedjes van kindertjes niets te eten.
Kortom, je mag actie voeren, maar bedenk wel vooraf wie je hiermee wil pakken.
https://www.ad.nl/politie(...)r-minister~a05d32b1/quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:00 schreef Hiddendoe het volgende:
Ooit gehoord van belastingambtenaren die gaan staken of actie voeren?
There's something happenin' here what it is ain't exactly clear.. there's man with a gun overthere tellin me I got to beware..quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:41 schreef Hiddendoe het volgende:
Nou, ik dacht eerder aan foutparkeren, onbetaald parkeren, drinken achter het stuur, de verkeersregels aan je modieuze laarsje lappen, oom agent uitlachen en belachelijk maken enz.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:20 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
There's something happenin' here what it is ain't exactly clear.. there's man with a gun overthere tellin me I got to beware..
Als je dat gaat doen uit protest ben je echt achterlijkquote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, ik dacht eerder aan foutparkeren, onbetaald parkeren, drinken achter het stuur, de verkeersregels aan je modieuze laarsje lappen, oom agent uitlachen en belachelijk maken enz.
Ik zeg toch niet dat de zatlap ook moet gaat rijden.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:24 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Als je dat gaat doen uit protest ben je echt achterlijk
Wat bedoel je dan precies? Drinken achter het stuur is op die manier niet illegaal, alleen als er alcohol in je bloed zit.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat de zatlap ook moet gaat rijden.
Zeik toch niet zo. Je snapt de context toch wel, mag ik hopen?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:27 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Wat bedoel je dan precies? Drinken achter het stuur is op die manier niet illegaal, alleen als er alcohol in je bloed zit.
Omdat dat verboden is.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:06 schreef Unlucky1 het volgende:
Ik vroeg actievoerende buschaufeurs twee maanden geleden waarom ze reizigers niet gewoon gratis lieten reizen als ze al reden.
Dezelfde reden dat actievoerend supermarktpersoneel jou niet je boodschappen gratis meegeeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:06 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Ik vroeg actievoerende buschaufeurs twee maanden geleden waarom ze reizigers niet gewoon gratis lieten reizen als ze al reden.
Denk je dat je dat gaat winnen van politie. Dat zijn nauwkeurig uitgekozen honden. Loyaal aan hun baas. En zodra ze dat pak aanhebben gaan ze powertrippen. Ze gooien je gewoon op de bon of nemen je mee.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:23 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nou, ik dacht eerder aan foutparkeren, onbetaald parkeren, drinken achter het stuur, de verkeersregels aan je modieuze laarsje lappen, oom agent uitlachen en belachelijk maken enz.
moeilijk te geloven want dat plan is daadwerkelijk getoetst door een rechter en die oordeelde dat dat diefstal van de baas door de chauffeur zou zijn daarom zijn ze daar logischerwijs niet mee doorgegaanquote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:06 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Ik vroeg actievoerende buschaufeurs twee maanden geleden waarom ze reizigers niet gewoon gratis lieten reizen als ze al reden. Zij blij, reizigers blij, bazen niet zo blij. "Meh mensen met abonnementen" lulsmoes.
Dus de burger mag in jouw ogen niet boos zijn op de politie dat ze te weinig klaar spelen, omdat al die bezuinigingen toch echt vanuit de politiek komen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Want dat is natuurlijk de schuld van de diender zelf, niet van de politiek die de man op straat wegbezuinigd en de poltitie aftopt met administratie, onzinnige regelgeving en managers... Maar ja, paarse broekentaal en flitsende powerpoints zijn tegenwoordig bon ton in regelneukend doelmatigheid exceltabelletjes land...
Het gaat om het 'de verkeerde mensen treffen met je acties' stukje. Is net zo stom en onzinnig als 'de verkeerde mensen de schuld geven van de problemen bij de politie'.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 18:08 schreef AchJa het volgende:
Edit:
[..]![]()
Ja, natuurlijk wel. Dat is juist de essentie van staken. Als niemand er last van heeft kan je er beter niet aan beginnen. Ik sta i.i.g. helemaal achter onze jongens.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:00 schreef Hiddendoe het volgende:
Dat oom agent actie wil voeren vind ik prima, maar dat mag niet ten koste gaan van de burgers.
Volgende keer dat Arriva gaat staken ook massaal de supermarkten bezetten dan maar? Heeft ongeveer net zoveel correlatie.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk wel. Dat is juist de essentie van staken. Als niemand er last van heeft kan je er beter niet aan beginnen. Ik sta i.i.g. helemaal achter onze jongens.
Neequote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:35 schreef Bart2002 het volgende:
Ja, natuurlijk wel. Dat is juist de essentie van staken.
nee maar als ze een dag lang de deur van de bus maar half open doen zodat alles vertraging oploopt zou ik daar weinig moeite mee hebbenquote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:37 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Volgende keer dat Arriva gaat staken ook massaal de supermarkten bezetten dan maar? Heeft ongeveer net zoveel correlatie.
Ik geef toe dat ik de te gebruiken methode ook niet de meest efficiënte vind. Kon ludieker.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:37 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Volgende keer dat Arriva gaat staken ook massaal de supermarkten bezetten dan maar? Heeft ongeveer net zoveel correlatie.
Zeker. En dat gebeurt door aandacht voor hun acties. Wat dat betreft werkt het nu al goed.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:39 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee
De essentie is dat de werkgever er last van heeft.
Buschauffeurs die iets met de bus doen snap ik wel, maar wat heeft toegang tot een station te maken met de politie? De politie bepaalt niet wie er wel en wie er niet op een station mag komen.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee maar als ze een dag lang de deur van de bus maar half open doen zodat alles vertraging oploopt zou ik daar weinig moeite mee hebben
Het is ook strafbaar wat ze doen. Heeft ook niets met hun beroep te maken.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik geef toe dat ik de te gebruiken methode ook niet de meest efficiënte vind. Kon ludieker.Maar was even tegengeluid tegen hen die staken diep in hun hart strafbaar willen maken en vinden dat die smerissen niet moeten zeiken.
Dan maar eens kijken of ze gearresteerd gaan worden.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:46 schreef MadJackthePirate het volgende:
Het is ook strafbaar wat ze doen.
station zit toch ook vol politie, zie ook de verklaring voor de actiequote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:45 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Buschauffeurs die iets met de bus doen snap ik wel, maar wat heeft toegang tot een station te maken met de politie?
technisch gezien niet helemaal waar maar daar gaat deze actie sowieso niet om, iedereen mag het station in, het duurt alleen wat langer allemaalquote:De politie bepaalt niet wie er wel en wie er niet op een station mag komen.
Zal wel weer niet, politie zit immers nooit foutquote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan maar eens kijken of ze gearresteerd gaan worden.
In dit topic is maar 0.33% voor volgens mij.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeker. En dat gebeurt door aandacht voor hun acties. Wat dat betreft werkt het nu al goed.
Ik, SebbeSwensje, sp3c en Bart...quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:51 schreef Unlucky1 het volgende:
In dit topic is maar 0.33% voor volgens mij.
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:26 schreef probeer het volgende:
Dus de burger mag in jouw ogen niet boos zijn op de politie dat ze te weinig klaar spelen, omdat al die bezuinigingen toch echt vanuit de politiek komen.
Maar de politie mag van jou wel de burger dwarszitten, terwijl ze een probleem met de politiek hebben?
Zie je die discrepantie?
De andere opties zijn al geprobeerd, nu wordt een andere manier aangewend om aandacht voor deze zaak te krijgen. Mijn zegen hebben ze iig.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:27 schreef probeer het volgende:
Het gaat om het 'de verkeerde mensen treffen met je acties' stukje. Is net zo stom en onzinnig als 'de verkeerde mensen de schuld geven van de problemen bij de politie'.
En een boete die wel verdiend is, maar niet wordt uitgeschreven is dat niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
moeilijk te geloven want dat plan is daadwerkelijk getoetst door een rechter en die oordeelde dat dat diefstal van de baas door de chauffeur zou zijn daarom zijn ze daar logischerwijs niet mee doorgegaan
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dan maar eens kijken of ze gearresteerd gaan worden.
weet ik het?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:35 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En een boete die wel verdiend is, maar niet wordt uitgeschreven is dat niet?
Exact dat.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Dus om de 5meter de auto van Mark Rutte aanhouden en om zijn rijbewijs en autopapieren vragen ?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 20:39 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Nee
De essentie is dat de werkgever er last van heeft.
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dus om de 5meter de auto van Mark Rutte aanhouden en om zijn rijbewijs en autopapieren vragen ?
klinkt als machtsmisbruikquote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:39 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dus om de 5meter de auto van Mark Rutte aanhouden en om zijn rijbewijs en autopapieren vragen ?
toch ruim meer dan 0,33% lijkt mequote:
lijkt me wat anders dan wat er voorgesteld werd maar voor de tweede kamer alles en iedereen op alles controleren lijkt me geen slecht ideequote:
Daar wordt de werkdruk minder door?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:04 schreef Nober het volgende:
Goede actie nu zullen mensen in de spits de politie wel een loonsverhoging geven.
Ik hoop dat het keihard regent.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:50 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat een tyfusactie. Helemaal als ze het estafette gaan doen. Gezellig op Schiphol op A'dam Centraal met alle toeristen erbij.
Als dat inclusief de ministers is zou ik dat toejuichen, om te beginnen met een full cavity search voor Rutte.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me wat anders dan wat er voorgesteld werd maar voor de tweede kamer alles en iedereen op alles controleren lijkt me geen slecht idee
Wat heeft de burger op een station pesten voor zin? Die kunnen er geen reet aan veranderen, zelfs niet als ze het zouden willen. Ga lekker de personen die hun salaris bepalen lopen irriteren. Flikker die blokkade voor de 2e kamer neerquote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
De andere opties zijn al geprobeerd, nu wordt een andere manier aangewend om aandacht voor deze zaak te krijgen. Mijn zegen hebben ze iig.
Utrecht Centraal is overdekt?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik hoop dat het keihard regent.
Ah ok, dan heb ik blijkbaar het nieuws gemist dat de politie een dagje de leden van de tweede kamer en regering fysiek hindert. My bad.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
De andere opties zijn al geprobeerd, nu wordt een andere manier aangewend om aandacht voor deze zaak te krijgen. Mijn zegen hebben ze iig.
Politieke onschendbaarheid bestaat alleen in het buitenland of voor buitenlandse politicus?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als dat inclusief de ministers is zou ik dat toejuichen, om te beginnen met een full cavity search voor Rutte.
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als dat inclusief de ministers is zou ik dat toejuichen, om te beginnen met een full cavity search voor Rutte.
Met dit soort acties bereik je echt geen sympathie bij het publiek.quote:
Ja daar heb je ook wel weer gelijk in, die gaat dat wss nog lekker vinden ook.quote:
Die gaan dan gewoon in de stationshal staan hoor. En passant nog even de huisregels van de NS negerend.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik hoop dat het keihard regent.
Geen idee hoe dat op Dantooine gaat, sorry.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:54 schreef john2406 het volgende:
[..]
Politieke onschendbaarheid bestaat alleen in het buitenland of voor buitenlandse politicus?
Ik vermoed het ook niet, echter ze krijgen absoluut klaar om vlak ernaar getuigen te zoeken, en of te vragen of iemand iets gezien heeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Met dit soort acties bereik je echt geen sympathie bij het publiek.
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat op Dantooine gaat, sorry.
Als je de eerste zinnen van het artikel in de OP leest lijkt het alsof ze buiten gaan staan. Maar inderdaad ze zullen wel net binnen of bij de poortjes gaan staan.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 21:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Utrecht Centraal is overdekt?![]()
Tenminste ik ga er voor het gemak vanuit dat ze voor de poortjes die trechter maken, want anders hebben ze wel een aantal ingangen te blokkeren.
Als je het zo stelt ja begrijpelijk. Maar wanneer je expres niet rijdt of achter een kassa zit mist je werkgever ook inkomsten.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:34 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dezelfde reden dat actievoerend supermarktpersoneel jou niet je boodschappen gratis meegeeft.
Valt wel mee. Bij de bussen onderaan hoeven ze alleen de trap te versperren. De ingangen boven langs het pand. Ze gaan ook mot krijgen met NS want rezigers zullen toch om het kwartier worden aangevoerd per trein. Als die mensen met'zn allen de popos omver gaan lopen is het einde linie.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 22:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je de eerste zinnen van het artikel in de OP leest lijkt het alsof ze buiten gaan staan. Maar inderdaad ze zullen wel net binnen of bij de poortjes gaan staan.
Als de mensen opeens doorkrijgen dat er daar meer van zijn is einde oefening voor het gezag vermoed ik?quote:Op woensdag 29 augustus 2018 22:37 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Als die mensen met'zn allen de popos omver gaan lopen is het einde linie.
Sowieso .. Ik mag toch hopelijk aannemen dat 'anderen opzettelijk hinderen' niet mag volgens de NS huisregels. Maar ik gok dat men maandagochtend niet een NS medewerker aan kan spreken om die politie-agenten van het station te begeleiden.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 22:37 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
Valt wel mee. Bij de bussen onderaan hoeven ze alleen de trap te versperren. De ingangen boven langs het pand. Ze gaan ook mot krijgen met NS want rezigers zullen toch om het kwartier worden aangevoerd per trein. Als die mensen met'zn allen de popos omver gaan lopen is het einde linie.
Lul toch niet zo stom vent. Gewoon een ludieke actie. Onvergelijkbaar met "Africa".quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:22 schreef Shotty het volgende:
Doen ze in West Africa ook: een gebied afsluiten, en geld vragen om het weer open te stellen.
daar noemen ze het trouwens wel gewoon corruptie.
goed dat je mij op de spelfout wijst "vent" gelijk aangepast ;-)quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Lul toch niet zo stom vent. Gewoon een ludieke actie. Onvergelijkbaar met "Africa".
Bleef het maar bij die spelfout. Jouw hele reactie slaat als Kut op Dirk. Volkomen van het padje.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:27 schreef Shotty het volgende:
[..]
goed dat je mij op de spelfout wijst "vent" gelijk aangepast ;-)
mocht je daar nog argumenten bij hebben, wil ik die best met je bespreken, maar op trump-oneliners ga ik verder niet in ;-)quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Bleef het maar bij die spelfout. Jouw hele reactie slaat als Kut op Dirk. Volkomen van het padje.
Als de reizigers niet gehinderd worden ja ludiek echter als wel vind ik van niet.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Lul toch niet zo stom vent. Gewoon een ludieke actie. Onvergelijkbaar met "Africa".
quote:Op donderdag 30 augustus 2018 01:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als de reizigers niet gehinderd worden ja ludiek echter als wel vind ik van niet.
En betalen naar wat men verdienen doet, zou ik niet willen er konden er wel eens zijn wat dan nog iets mee horen te brengen denk ik?
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die jongens doen echter niets aan de vele inbrekersgroepen waar alleenstaanden veel overlast van ervaren.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:14 schreef Bart2002 het volgende:
Ik hoop dat ze onze jongens gewoon eens goed gaan betalen. We hebben miljoenen mensen in (laten we wel wezen) onproductieve onzinbanen die daarmee 3 keer zoveel verdienen dan onze straatdienders. Dat zou anders moeten. We moeten ze geven wat ze toekomt en vandaar die acties. Het wordt echt tijd om nuttige beroepen zoals smeris, zorgwerker, leraar en andere mensen die echt iets kunnen en produceren veel beter te belonen. Uiteindelijk is dat veel beter voor onze economie dan een financieel waterhoofd zoals we nu hebben. Schuiven met papier en geld, daar zijn we tegenwoordig goed in ten koste van alles wat van echte waarde is voor onze maatschappij.
Schijnbaar zijn er in dat land ook wegen en luchtverkeer. Maar ik ben niet zeker hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 19:03 schreef Unlucky1 het volgende:
[..]
En vanuit Bulgarije via internet versturen?
Wat een onzinquote:Op donderdag 30 augustus 2018 07:46 schreef torentje het volgende:
[..]
Die jongens doen echter niets aan de vele inbrekersgroepen waar alleenstaanden veel overlast van ervaren.
Offtopic.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 11:54 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Wat een onzindenk je dat de mensen op straat dat bepalen? Dan mag je weer richting de politiek kijken die bepalen de agenda en de prioriteiten. De gewone man op straat krijgt veel voor de kiezen en doet over het algemeen zijn stinkende best.
Dat is zo'n beetje de essentie van elke staking waar dan ook. Je raakt de mensen die er niets aan kunnen doen en er niets mee te maken hebben, terwijl je de mensen die je wilt raken buiten schot laat.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 17:27 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Waar haal je dat vandaan dan?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:33 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is zo'n beetje de essentie van elke staking waar dan ook. Je raakt de mensen die er niets aan kunnen doen en er niets mee te maken hebben, terwijl je de mensen die je wilt raken buiten schot laat.
En hoe gaat dat lukken?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:42 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan dan?
De essentie van staken is juist om de verantwoordelijken te raken...
Staken heeft meer vormen dan alleen het werk neerleggen of burgers hinderen. Een voorbeeld is dat de politie geen boetes schrijft, waardoor de burgers gespaard blijven en de verantwoordelijken juist worden aangepakt.quote:
Ik had het in dit geval speciek over het lastig vallen van burgers op Utrecht Centraal. Geen boetes schrijven mogen ze van mij heel lang volhouden.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 12:50 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Staken heeft meer vormen dan alleen het werk neerleggen of burgers hinderen. Een voorbeeld is dat de politie geen boetes schrijft, waardoor de burgers gespaard blijven en de verantwoordelijken juist worden aangepakt.
Ligt dan aan de inzet op straat? Of van de dienders? Heb je de betrokkenen gesproken die zich voor deze zaak ingezet hebben? Beetje kortzichtig niet. Wel typisch Nederlands om te roepen vanaf het bureau zonder alle informatie en details te kennen.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 11:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Offtopic.
https://www.rechtspraak.n(...)ting-Doetinchem.aspx
Is dat best doen, hoeveel kreeg die persoon die oma opa en kleinkind doodreed?
In het straatbeeld en in winkelcentra zie ik voornamelijk inbrekersgroepjes. Niemand van het justitiepersoneel wil die inbrekersgroepjes hinderen als zij een toekomstig slachtoffer stalken. Het zou toch een goede daad zijn, als het justitiepersoneel dan eventjes zelf het beleid zou bepalen?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 11:54 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Wat een onzindenk je dat de mensen op straat dat bepalen? Dan mag je weer richting de politiek kijken die bepalen de agenda en de prioriteiten. De gewone man op straat krijgt veel voor de kiezen en doet over het algemeen zijn stinkende best.
quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:14 schreef Bart2002 het volgende:
Ik hoop dat ze onze jongens gewoon eens goed gaan betalen. We hebben miljoenen mensen in (laten we wel wezen) onproductieve onzinbanen die daarmee 3 keer zoveel verdienen dan onze straatdienders. Dat zou anders moeten. We moeten ze geven wat ze toekomt en vandaar die acties. Het wordt echt tijd om nuttige beroepen zoals smeris, zorgwerker, leraar en andere mensen die echt iets kunnen en produceren veel beter te belonen. Uiteindelijk is dat veel beter voor onze economie dan een financieel waterhoofd zoals we nu hebben. Schuiven met papier en geld, daar zijn we tegenwoordig goed in ten koste van alles wat van echte waarde is voor onze maatschappij.
Het is fronthole.quote:Op woensdag 29 augustus 2018 23:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Bleef het maar bij die spelfout. Jouw hele reactie slaat als Kut op Dirk. Volkomen van het padje.
quote:
Het is je vergevenquote:
Inderdaad, en zeer zeker lieden die geen fijne criminelen in het land willen.quote:Op maandag 3 september 2018 07:40 schreef Roces18 het volgende:
Kut stakers.
Ik zeg altijd maar als je werk je niet bevalt moet je ander werk gaan zoeken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |