quote:Op woensdag 13 maart 2019 11:28 schreef CassElliot het volgende:
Fijn dat dit topic weer actief isIk rammel aan alle kanten.
Het verlangen om weer zwanger te zijn, dat herken ik wel. Ik vond dat zo bijzonder, voelde me heel vrouwelijk en krachtig toen ik zwanger was. Dat kleine kindje in je buik voelen, samen contact maken. Liefde in de puurste vorm <3. Bevallen vond ik ook zo mooi. Samen met je partner verlangen naar de eerste ontmoeting en daarna ook écht dat minimensje ontmoeten. Die momenten staan voor altijd in mijn geheugen gegrift en zou ik héél graag nog eens meemaken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar écht een derde kindje, nee. Een paar vriendinnen zijn momenteel zwanger van de 3e, en ik heb eigenlijk geen moment gewild dat ik in hun schoenen stond. Ik vind ons leven druk genoeg, met werk en 2 energieke jongetjes en sociale dingen. De jongste gaat nu net naar school. Ik geniet echt van de extra vrije tijd die we hebben, de ruimte die het geeft om meer aan mezelf te werken als persoon, los van 'mama zijn'. Weer terug naar een baby, weer in de luiers, gedoe met slaapjes en voeden. En praktische zaken. Andere auto, opnieuw babyspullen aanschaffen nu we maxi cosi en box bijvoorbeeld al hebben weggedaan. Maar bovenal, ik denk echt dat een derde kindje niet goed is voor mij en mijn vriend. Onze relatie heeft behoorlijk onder druk gestaan de afgelopen jaren. Vooral omdat beide kinderen slechte slapers zijn en dat enorm veel van ons heeft gevergd. Het klinkt misschien stom, maar ik denk niet dat we het nog een keer zouden redden. Dat risico wil ik gewoon niet nemen.
Wat mij ook wel heeft geholpen: de eerste maanden (zeg maar gerust jaar) bij de oudste vond ik heel zwaar. Zijn start was een beetje moeizaam, ik maakte me erg zorgen over zijn groei, hij sliep slecht en ik had moeite om te vertrouwen op mijn moedergevoel. Achteraf was het misschien een lichte depressie, hormonen speelden in ieder geval een rol, want na de 9 maanden voelde ik mij vrij plotseling een heel stuk vrolijker en zekerder. Bij de tweede liep het vanaf het begin veel beter. Ik vertrouwde op mezelf, baby was iets makkelijker en ik heb echt genoten van de babytijd. Ik heb heel bewust stilgestaan dat het waarschijnlijk mijn laatste baby was en ik wist ook dat alle moeilijke momenten écht fases waren die voorbij gingen. Dat maakte een wereld van verschil. Ik geloof echt dat mijn tweede baby helend is geweest voor de moeilijke periode die ik bij de eerste had. Dat geeft veel rust.Venus in pocketformaat
© loveli
Ohh ik kreeg even een flashback naar 10 jaar geleden, grappig om dezelfde mensen hier dan ineens weer te zien nuquote:Op vrijdag 15 maart 2019 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, het proces nog een keer meemaken van het krijgen van een baby is één aspect van de kinderwens. Iets anders is de familiedynamiek die je voor ogen hebt. Ik vind ons gezin van vier perfect zoals het is. Voor de ander is dat juist één kind (beter te behappen, meer aandacht kunnen geven) of 3+ kinderen (meer gezelligheid). Lange tijd heb ik gedacht dat één kind perfect voor mij zou zijn zodat mijn leven niet overheerst zou worden door hobby's van de kinderen en afspraken met vriendjes. Maar nu is het juist de dynamiek waar ik zo van houd.
Omwille van het meemaken van het proces had ik best een derde kind gewild, maar ik heb me nooit een voorstelling kunnen maken van een gezin van vijf. Al weet ik trouwens zeker dat ik niets liever zou willen dan een gezin van vijf als ik per ongeluk zwanger zou raken, zo ben ik ook wel weer.
Ja inderdaad, het is ook echt bizar eigenlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2019 23:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ik doe niet aan hormonen, maar verder zie ik mezelf hier ook wel voor aan.
Sinds mijn dochter er is heb ik nooit meer dat knagende kinderwensgevoel gehad (niet dat ze tegenviel, hoor
), maar als mijn man nu zou aangeven dat hij een tweede wil, zou ik zo maar ineens kunnen smelten en voor de bijl kunnen gaan. (Hij weet dit ook, hij mag van mij dan ook geen grapjes maken op dit gebied.
) Ergens ook wel absurd, dat je over zoiets groots ineens 180 graden kan draaien zonder dat daar verder een concrete aanleiding voor is.
Vanaf het moment dat mijn zusje groot genoeg was om te kunnen kibbelen, hebben we dat dag in, dag uit gedaan.quote:Op woensdag 20 maart 2019 20:52 schreef CassElliot het volgende:
Bij een groot gezin heb ik niet per se een romantisch beeld. Mijn vader komt uit een groot gezin, ik geloof niet dat hij daar veel aan heeft gehad. Ja, veel discussie
Andersom geredeneerd: als ik ZZ zou verliezen, dan verlies ik ook meteen mijn rol als ouder. (Ik blijf uiteraard wel altijd haar moeder, maar qua dagelijks leven ziet het er dan heel anders uit.) Niet dat ik dat een goed argument vind om extra kinderen op de wereld te zetten, ik bedoel meer dat er hoe dan ook wel leed kan zijn, daar doe je niks tegen.quote:Mijn oma is haar broers en niet zo lang geleden een dochter verloren en drukt me steeds op het hart het bij twee te laten: hoe meer kinderen, hoe meer leed en hoe groter de kans om er een te verliezen.
Ja ik lees dat best vaak in OUD, dat het eerste jaar bijna alleen maar afzien is. Ik heb oprecht juist bijna alleen maar genoten van die tijd.quote:Ik weet dat er genoeg mensen zijn die ervoor zouden tekenen om het eerste jaar over te mogen slaan, maar ik zou het met liefde nog zes keer opnieuw doen. Baby's
Dit is de enige reden die ik heb om soms te rammelen... stel dat N doodgaat, dan heb ik niks meer. Zo voelt het althansquote:Op woensdag 20 maart 2019 23:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
Andersom geredeneerd: als ik ZZ zou verliezen, dan verlies ik ook meteen mijn rol als ouder. (Ik blijf uiteraard wel altijd haar moeder, maar qua dagelijks leven ziet het er dan heel anders uit.) Niet dat ik dat een goed argument vind om extra kinderen op de wereld te zetten, ik bedoel meer dat er hoe dan ook wel leed kan zijn, daar doe je niks tegen.
Het lijkt mij eigenlijk ook niet zo'n biggy, vooral omdat ik heel benieuwd ben naar de babytijd met de voorkennis van 2 eerdere kinderen en 5 jaar meer ervaring.quote:Op donderdag 21 maart 2019 09:55 schreef Jentin het volgende:
Ik vond teruggaan naar de babytijd terwijl mijn oudste al zo groot was natuurlijk wel even wennen, maar helemaal niet zo erg en verpletterend zwaar als me vooraf soms werd voorgehouden.
Welkomquote:Op donderdag 21 maart 2019 10:04 schreef Cyntiaa het volgende:
een voorzichtige meld van mij. Wij hebben een gezonde fijne zoon maar ik sta al jaren open voor een tweede kindje. Mijn vriend eigenlijk vanaf het moment dat onze zoon geboren is niet. Nu zijn er toch twijfels van zijn kant en staat hij er meer voor open. Maar eerst huis verkopen / ander huis en verhuizen. Ik hoop zo dat we er voor gaan! Ondanks dat onze zoon dan al 8 zal zijn...
MIjn man denkt ook zo, ik helemaal niet. Ik ben meer bezig met het idee dat hij alleen achterblijft als wij overlijden. We hebben allebei weinig familie en de familie van mijn vriend woont in het buitenland. Er zijn sowieso geen kinderen in de leeftijdscategorie van ons zoontje. Daaarnaast we zijn relatief gezien geen jonge ouders, dus daar lag ik in het begin wel wakker vanquote:Op woensdag 20 maart 2019 23:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Andersom geredeneerd: als ik ZZ zou verliezen, dan verlies ik ook meteen mijn rol als ouder. (Ik blijf uiteraard wel altijd haar moeder, maar qua dagelijks leven ziet het er dan heel anders uit.) Niet dat ik dat een goed argument vind om extra kinderen op de wereld te zetten, ik bedoel meer dat er hoe dan ook wel leed kan zijn, daar doe je niks tegen.
[..]
Wat leukquote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:12 schreef DorothyGale het volgende:
@:Cassandra 87 Dat lijkt mij ook enorm zwaar, een tweelling en een peuter![]()
Ik kan me voorstellen dat je het voor nu bij rammelend houdt.
[..]
MIjn man denkt ook zo, ik helemaal niet. Ik ben meer bezig met het idee dat hij alleen achterblijft als wij overlijden. We hebben allebei weinig familie en de familie van mijn vriend woont in het buitenland. Er zijn sowieso geen kinderen in de leeftijdscategorie van ons zoontje. Daaarnaast we zijn relatief gezien geen jonge ouders, dus daar lag ik in het begin wel wakker van![]()
Wat ook niet helpt zijn de reacties van anderen als je het zegt bij eentje te houden. Twee is toch de norm. Vrienden van ons (zonder kinderen) reageerden geschockeerd. Die begrepen er echt helemaal niets van en vonden het een slecht idee.
Het goede nieuws is dat zijn zus en haar vrouw ook graag een kindje willen. En mijn man is dan de donorHoop zo dat het gaat lukken
Dan toch nog een broertje of zusje
quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik ben team met 1 bil aan het eind van de rammelbank. Één kind voelt op dit moment niet compleet maar een tweede gaat er op korte termijn ook nog niet komen. Ik zet nu voor mezelf in op een periode wanneer Casper iets zelfstandiger is.
Zwanger zijn & bevallenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zwanger zijn & bevallen
De babytijd....
Dit heb ik ook! Voor ZZ zou het echt geen kwaad kunnen als ze die onverdeelde aandacht niet meer zou krijgen (gelukkig leert ze op het kinderdagverblijf alsnog wel dat de wereld niet (alleen) om haar draaitquote:Op donderdag 21 maart 2019 00:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
het geeft mij een goed gevoel dat ik onverdeelde aandacht aan Casper kan geven (niet zozeer voor hem maar ook voor de rust in mijn eigen hoofd want ik ken mezelf)
Hier een nichtje zonder kinderen dat meteen het cliché erin gooide dat ZZ dan wel verwend zou worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:12 schreef DorothyGale het volgende:
Wat ook niet helpt zijn de reacties van anderen als je het zegt bij eentje te houden. Twee is toch de norm. Vrienden van ons (zonder kinderen) reageerden geschockeerd. Die begrepen er echt helemaal niets van en vonden het een slecht idee.
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:45 schreef DorothyGale het volgende:
Wij noemen het lekker boertje of zusje
SPOILER: Offtopic hierOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 maart 2019 12:08 schreef DorothyGale het volgende:
Oh jee, wat gaat het meteen diep hier, dat had ik niet voorzienIk maakte de opmerking meer grappend, maar zie dat die nu heel serieus wordt genomen. Nou ja, ook wel terecht
![]()
Het állerlaatste wat wij willen (of ik wil) is een kindje claimen, het idee alleen al.
Het is echt het kindje van mijn schoonzus en vrouw en mijn man is dus de donor. Zij voeden het kind samen op, zij zijn de ouders en duidelijk tegenover het kind wie de biologische vader is. Ze hebben dan ook aan mijn man gevraagd hoe hij zijn rol ziet. Hij wil het kindje zo vaak mogelijk zien, wat lastiger is omdat wij in Nederland wonen en zij dus in Engeland.
Zijn schoonzus en vrouw hebben eerst aan mij gevraagd hoe ik er tegenover stond als mijn man de donor zou zijn. Nou, ik vond het meteen geweldig en gun het ze enormEn ik laat/liet het aan hen (en mijn man) over hoe zij dit verder willen invullen.
De opmerking die ik maakte was denk ik meer voor mijn eigen situatie denk ik. Omdat ik er moeite mee heb dat er hier geen tweede komt. Maar dat dit in de realiteit ook zo wordt geschetst is dus niet zo want dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling
Dankjequote:Op zondag 24 maart 2019 15:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso super dat jullie dit doen voor jullie (schoon)zussen.
Ik lees dit nu al een aantal keer dus vergeef mij als ik het niet begrijp: krijgt jouw man dan een kindje van/met zijn zus?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:12 schreef DorothyGale het volgende:
Het goede nieuws is dat zijn zus en haar vrouw ook graag een kindje willen. En mijn man is dan de donorHoop zo dat het gaat lukken
Dan toch nog een broertje of zusje
Met de vrouw van zus dan toch? Denk ik.quote:Op maandag 25 maart 2019 12:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik lees dit nu al een aantal keer dus vergeef mij als ik het niet begrijp: krijgt jouw man dan een kindje van/met zijn zus?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Geen oordeel.
De vrouw van zijn zus zal wel degene zijn die zwanger raaktquote:Op maandag 25 maart 2019 12:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik lees dit nu al een aantal keer dus vergeef mij als ik het niet begrijp: krijgt jouw man dan een kindje van/met zijn zus?
Ja, maar misschien denk ik verkeerd hoor...dan heb je je broer als donor.quote:Op maandag 25 maart 2019 12:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
De vrouw van zijn zus zal wel degene zijn die zwanger raakt
Je denkt idd verkeerd misschien, als in:quote:Op maandag 25 maart 2019 12:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, maar misschien denk ik verkeerd hoor...dan heb je je broer als donor.
Dat is best bijzonder.
Ik moet zeggen dat vrouwlief en ik dit ook hebben overwogen toen we zwanger wilden worden. Het leek ons heel mooi dat ons kind op die manier toch genetisch met beide kanten van de familie verbonden zou zijn en dat het ook op vrouwlief kon lijken, bij een onbekende donor via de donorbank wordt de donor qua uiterlijk namelijk afgestemd op degene die gaat dragen. Het leek ons uiteindelijk te complex gelet op familie issues, maar het idee erachter begrijp ik en vind ik juist heel mooiquote:Op maandag 25 maart 2019 12:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, maar misschien denk ik verkeerd hoor...dan heb je je broer als donor.
Dat is best bijzonder.Of komt dit best vaak voor?
De vrouw van mijn schoonzus wordt zwanger van mijn man, als alles goed gaatquote:Op maandag 25 maart 2019 12:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik mis ook al de babytijd enormquote:Op maandag 25 maart 2019 12:22 schreef Schanu het volgende:
Vlokje is over een week 10 maanden, toen ik zwanger was van haar was Jewel even oud als Vlokje nu. Vreemd idee, en ergens rammel ik opnieuw, maar we hebben besloten het echt bij 2 kinderen te houden want we hebben nu een mooie balans gevonden.
Maar toch, waar ik altijd roep dat ik geen typische baby-mama ben want ik vind het vaak leuker worden als ze wat ouder zijn, mis ik nu al de babytijd en het babyknuffelen. Nog los van het feit dat het met een 2e anders is en sneller gaat, is Vlokje ook echt snel met alles wat maakt dat die baby-tijd nog sneller ten einde is en dat maakt mij verdrietig. Alle fases waar zij nu doorheen gaat, zijn ook meteen de afsluiters van die fase want dit krijgen we nooit meer terug. Dus stiekem blijf ik denk ik de rest van mijn leven rammelen naar een derde, maar ik ben enorm blij met mijn 2 prachtige meiden en zou ook niets willen doen om dat 'op het spel' te zetten
Hebben jullie nu voor beide kindjes dezelfde donor Schanu?quote:Op maandag 25 maart 2019 12:33 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat vrouwlief en ik dit ook hebben overwogen toen we zwanger wilden worden. Het leek ons heel mooi dat ons kind op die manier toch genetisch met beide kanten van de familie verbonden zou zijn en dat het ook op vrouwlief kon lijken, bij een onbekende donor via de donorbank wordt de donor qua uiterlijk namelijk afgestemd op degene die gaat dragen. Het leek ons uiteindelijk te complex gelet op familie issues, maar het idee erachter begrijp ik en vind ik juist heel mooi
Ja gelukkig wel, dat was onze uitdrukkelijke wens anders hadden we geen 2e gewild. Daarom zijn we ook heel snel weer in het medisch traject gestapt na de geboorte van Jewel, omdat de zwangerschap van haar erg lang op zich liet wachten en we bang waren dat als het weer zo lang zou duren dat de donor niet meer beschikbaar zou zijn. Maar van Vlokje raakte ik al zwanger na de 2e IVF poging en het mooiste daarvan is dat ze uit dezelfde IVF ronde komt als Jewel en ze dus samen in het petrischaaltje hebben gelegenquote:Op maandag 25 maart 2019 19:31 schreef DorothyGale het volgende:
[..]
Hebben jullie nu voor beide kindjes dezelfde donor Schanu?
Oh wat bijzonderquote:Op dinsdag 26 maart 2019 10:09 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel, dat was onze uitdrukkelijke wens anders hadden we geen 2e gewild. Daarom zijn we ook heel snel weer in het medisch traject gestapt na de geboorte van Jewel, omdat de zwangerschap van haar erg lang op zich liet wachten en we bang waren dat als het weer zo lang zou duren dat de donor niet meer beschikbaar zou zijn. Maar van Vlokje raakte ik al zwanger na de 2e IVF poging en het mooiste daarvan is dat ze uit dezelfde IVF ronde komt als Jewel en ze dus samen in het petrischaaltje hebben gelegen![]()
quote:Op donderdag 11 april 2019 10:49 schreef DonnaRush het volgende:
M'n collega was hier net met zijn 12 dagen oude baby!
Oh ik wilde het rammelende ei icon invoegen maar dat lukt niet.
*insert rammelende ei icon*
Wat enorm lastig dat je nog geen zekerheid. Het komt echt ooit, maar wel heel vervelend dat je niet weet wanneer en waar je naartoe uit kunt kijken. Lijkt me echt heel moeilijk.quote:Op donderdag 11 april 2019 16:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
Hier, een kip, die kan vast een rammelend ei voor je maken
Hoe is t bij jou nu?
Ik rammel en rammel maar, maar het is nog steeds niet zeker dat ik in december kan promoveren, en kans dat het maart gaat worden is vrij groot. En dan moet de stop-datum dus ook 2.5 maand naar achter geschoven worden..
Soms vraag ik me af of het er ooit van gaat komen. Maargoed. Hopelijk (eind van) deze zomer dan toch echt stoppen..
Spannendquote:Op woensdag 29 mei 2019 20:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik heb de pil officieel de deur uit gezet!Vorige week aan het einde van mijn ongesteldheid hadden we het zomaar ineens besloten! We gaan nog wel wachten met proberen tot na de bruiloft!
14 Septemberquote:Op woensdag 29 mei 2019 21:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Spannend.
Wanneer is jullie grote dag?
Ik denk (hoop) dat wij na de bruiloft ook nog een poging gaan wagen (is wel pas in oktober, dus nog ff wachten ...)
Jij maakt wel hele leuke kindjes, dus dan is het extra jammer.quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:10 schreef Songeur het volgende:
Het besef dat er hier geen baby meer komt en het wegdoen van alle babyspullen maakt me aan het rammelen. Ik zie overal baby’s ook.
We zijn klaar, compleet en het is goed zo. Maar nog zo’n mini, nog een keer bevallen en nog zo’n leuke in ons gezin
Oh wat herkenbaar! Ons gezin is compleet, maar nu we alle babyspullen weg doen doet het soms toch wat pijn en begin ik te rammelen voor een derde. Ik weet alleen dat het einde dan zoek is, want na die 3e rammel ik voor een 4e und so weiter, dus ik hou me inquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:10 schreef Songeur het volgende:
Het besef dat er hier geen baby meer komt en het wegdoen van alle babyspullen maakt me aan het rammelen. Ik zie overal baby’s ook.
We zijn klaar, compleet en het is goed zo. Maar nog zo’n mini, nog een keer bevallen en nog zo’n leuke in ons gezin
Nah die liefde die je hier omschrijftquote:Op woensdag 5 juni 2019 21:18 schreef Jentin het volgende:
Ik rammel helemáál niet, maar ik kreeg vandaag de broer-zusfoto van de schoolfotograaf en allemachtig: wat was ik weer even extra blij dat mijn rammels voor een tweede succesvol omgezet zijn in ons Phi’tje![]()
![]()
Echt, die foto straalt alles uit wat ik ooit hoopte dat het zou worden met een tweede.
3 is heel leuk hoorquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:51 schreef Schanu het volgende:
[..]
Oh wat herkenbaar! Ons gezin is compleet, maar nu we alle babyspullen weg doen doet het soms toch wat pijn en begin ik te rammelen voor een derde. Ik weet alleen dat het einde dan zoek is, want na die 3e rammel ik voor een 4e und so weiter, dus ik hou me in
Dank je welquote:Op maandag 10 juni 2019 19:53 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Idgarawat een lastige situatie. Kan me voorstellen dat dat frustrerend is!
Bedankt! Het is zeker niet makkelijk. Het gaat op zich prima hoor, maar er zijn van die momenten dat het me zó tegenstaat allemaalquote:Op maandag 10 juni 2019 20:03 schreef Lemijn het volgende:
Dat is wel echt ultiem rammelen en nog niet kunnen, idgara! Sterkte met wachten, het is lastig...
Dank je wel!quote:Op dinsdag 11 juni 2019 18:53 schreef Ivalo het volgende:
@:idgara Oh, ik kan me zo goed voorstellen dat het wachten steeds lastiger wordt. Het klinkt wel alsof je op een reële manier naar je situatie kijkt, dat vind ik erg knap. Zijn er dingen die je in de tussentijd al zou kunnen doen op weg naar het moederschap (bijvoorbeeld stappen zetten op werkgebied zodat het straks financieel gezien zelfs nog makkelijker gaat dan je nu denkt)?
Dat moet ook ontzettend moeilijk zijn!quote:Ik herken me wel je een beetje in je verhaal en het heeft me er zelfs toe gebracht om mijn account af te stoffen. Volgende maand word ik 35, maar helaas ben ik ook nog steeds kinderloos en daarnaast ook relatieloos. Na 10 jaar in het buitenland te hebben gewoond verhuis ik deze zomer weer naar Nederland. Daar heb ik wel zin in, maar het drukt me ook op de neus op de feiten. Vrijwel al mijn vrienden zijn in de tussentijd getrouwd en hebben kinderen gekregen. Het voelt alsof ik de boot heb gemist. Daarbij komt dat ik als gevolg van het Syndroom van Turner biologisch gezien waarschijnlijk geen kinderen kan krijgen.
Ik neem het mezelf nu kwalijk dat ik mezelf zo lang heb 'verstopt' in het reizen/werken. Natuurlijk zijn er andere opties, ik ben van plan om mij het komende jaar te verdiepen in het pleegouderschap. Tegelijkertijd heb ik steeds het gevoel dat het nu echt te laat is daarvoor (had ik maar....). Het loslaten van het gezinsleven dat ik altijd voor ogen had doet veel zeer en het is echt soort een rouwproces, merk ik.
De slechte nachten van U.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 23:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wat tof!Waar zit het "bijna" in, iets praktisch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |