Wat leukquote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:12 schreef DorothyGale het volgende:
@:Cassandra 87 Dat lijkt mij ook enorm zwaar, een tweelling en een peuter![]()
Ik kan me voorstellen dat je het voor nu bij rammelend houdt.
[..]
MIjn man denkt ook zo, ik helemaal niet. Ik ben meer bezig met het idee dat hij alleen achterblijft als wij overlijden. We hebben allebei weinig familie en de familie van mijn vriend woont in het buitenland. Er zijn sowieso geen kinderen in de leeftijdscategorie van ons zoontje. Daaarnaast we zijn relatief gezien geen jonge ouders, dus daar lag ik in het begin wel wakker van![]()
Wat ook niet helpt zijn de reacties van anderen als je het zegt bij eentje te houden. Twee is toch de norm. Vrienden van ons (zonder kinderen) reageerden geschockeerd. Die begrepen er echt helemaal niets van en vonden het een slecht idee.
Het goede nieuws is dat zijn zus en haar vrouw ook graag een kindje willen. En mijn man is dan de donorHoop zo dat het gaat lukken
Dan toch nog een broertje of zusje
quote:Op donderdag 21 maart 2019 00:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik ben team met 1 bil aan het eind van de rammelbank. Één kind voelt op dit moment niet compleet maar een tweede gaat er op korte termijn ook nog niet komen. Ik zet nu voor mezelf in op een periode wanneer Casper iets zelfstandiger is.
Zwanger zijn & bevallenquote:Op zaterdag 23 maart 2019 08:55 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zwanger zijn & bevallen
De babytijd....
Dit heb ik ook! Voor ZZ zou het echt geen kwaad kunnen als ze die onverdeelde aandacht niet meer zou krijgen (gelukkig leert ze op het kinderdagverblijf alsnog wel dat de wereld niet (alleen) om haar draaitquote:Op donderdag 21 maart 2019 00:07 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
het geeft mij een goed gevoel dat ik onverdeelde aandacht aan Casper kan geven (niet zozeer voor hem maar ook voor de rust in mijn eigen hoofd want ik ken mezelf)
Hier een nichtje zonder kinderen dat meteen het cliché erin gooide dat ZZ dan wel verwend zou worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:12 schreef DorothyGale het volgende:
Wat ook niet helpt zijn de reacties van anderen als je het zegt bij eentje te houden. Twee is toch de norm. Vrienden van ons (zonder kinderen) reageerden geschockeerd. Die begrepen er echt helemaal niets van en vonden het een slecht idee.
quote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:45 schreef DorothyGale het volgende:
Wij noemen het lekker boertje of zusje
SPOILER: Offtopic hierOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 maart 2019 12:08 schreef DorothyGale het volgende:
Oh jee, wat gaat het meteen diep hier, dat had ik niet voorzienIk maakte de opmerking meer grappend, maar zie dat die nu heel serieus wordt genomen. Nou ja, ook wel terecht
![]()
Het állerlaatste wat wij willen (of ik wil) is een kindje claimen, het idee alleen al.
Het is echt het kindje van mijn schoonzus en vrouw en mijn man is dus de donor. Zij voeden het kind samen op, zij zijn de ouders en duidelijk tegenover het kind wie de biologische vader is. Ze hebben dan ook aan mijn man gevraagd hoe hij zijn rol ziet. Hij wil het kindje zo vaak mogelijk zien, wat lastiger is omdat wij in Nederland wonen en zij dus in Engeland.
Zijn schoonzus en vrouw hebben eerst aan mij gevraagd hoe ik er tegenover stond als mijn man de donor zou zijn. Nou, ik vond het meteen geweldig en gun het ze enormEn ik laat/liet het aan hen (en mijn man) over hoe zij dit verder willen invullen.
De opmerking die ik maakte was denk ik meer voor mijn eigen situatie denk ik. Omdat ik er moeite mee heb dat er hier geen tweede komt. Maar dat dit in de realiteit ook zo wordt geschetst is dus niet zo want dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling
Dankjequote:Op zondag 24 maart 2019 15:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het sowieso super dat jullie dit doen voor jullie (schoon)zussen.
Ik lees dit nu al een aantal keer dus vergeef mij als ik het niet begrijp: krijgt jouw man dan een kindje van/met zijn zus?quote:Op zaterdag 23 maart 2019 07:12 schreef DorothyGale het volgende:
Het goede nieuws is dat zijn zus en haar vrouw ook graag een kindje willen. En mijn man is dan de donorHoop zo dat het gaat lukken
Dan toch nog een broertje of zusje
Met de vrouw van zus dan toch? Denk ik.quote:Op maandag 25 maart 2019 12:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik lees dit nu al een aantal keer dus vergeef mij als ik het niet begrijp: krijgt jouw man dan een kindje van/met zijn zus?
Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. Geen oordeel.
De vrouw van zijn zus zal wel degene zijn die zwanger raaktquote:Op maandag 25 maart 2019 12:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik lees dit nu al een aantal keer dus vergeef mij als ik het niet begrijp: krijgt jouw man dan een kindje van/met zijn zus?
Ja, maar misschien denk ik verkeerd hoor...dan heb je je broer als donor.quote:Op maandag 25 maart 2019 12:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
De vrouw van zijn zus zal wel degene zijn die zwanger raakt
Je denkt idd verkeerd misschien, als in:quote:Op maandag 25 maart 2019 12:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, maar misschien denk ik verkeerd hoor...dan heb je je broer als donor.
Dat is best bijzonder.
Ik moet zeggen dat vrouwlief en ik dit ook hebben overwogen toen we zwanger wilden worden. Het leek ons heel mooi dat ons kind op die manier toch genetisch met beide kanten van de familie verbonden zou zijn en dat het ook op vrouwlief kon lijken, bij een onbekende donor via de donorbank wordt de donor qua uiterlijk namelijk afgestemd op degene die gaat dragen. Het leek ons uiteindelijk te complex gelet op familie issues, maar het idee erachter begrijp ik en vind ik juist heel mooiquote:Op maandag 25 maart 2019 12:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ja, maar misschien denk ik verkeerd hoor...dan heb je je broer als donor.
Dat is best bijzonder.Of komt dit best vaak voor?
De vrouw van mijn schoonzus wordt zwanger van mijn man, als alles goed gaatquote:Op maandag 25 maart 2019 12:23 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik mis ook al de babytijd enormquote:Op maandag 25 maart 2019 12:22 schreef Schanu het volgende:
Vlokje is over een week 10 maanden, toen ik zwanger was van haar was Jewel even oud als Vlokje nu. Vreemd idee, en ergens rammel ik opnieuw, maar we hebben besloten het echt bij 2 kinderen te houden want we hebben nu een mooie balans gevonden.
Maar toch, waar ik altijd roep dat ik geen typische baby-mama ben want ik vind het vaak leuker worden als ze wat ouder zijn, mis ik nu al de babytijd en het babyknuffelen. Nog los van het feit dat het met een 2e anders is en sneller gaat, is Vlokje ook echt snel met alles wat maakt dat die baby-tijd nog sneller ten einde is en dat maakt mij verdrietig. Alle fases waar zij nu doorheen gaat, zijn ook meteen de afsluiters van die fase want dit krijgen we nooit meer terug. Dus stiekem blijf ik denk ik de rest van mijn leven rammelen naar een derde, maar ik ben enorm blij met mijn 2 prachtige meiden en zou ook niets willen doen om dat 'op het spel' te zetten
Hebben jullie nu voor beide kindjes dezelfde donor Schanu?quote:Op maandag 25 maart 2019 12:33 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat vrouwlief en ik dit ook hebben overwogen toen we zwanger wilden worden. Het leek ons heel mooi dat ons kind op die manier toch genetisch met beide kanten van de familie verbonden zou zijn en dat het ook op vrouwlief kon lijken, bij een onbekende donor via de donorbank wordt de donor qua uiterlijk namelijk afgestemd op degene die gaat dragen. Het leek ons uiteindelijk te complex gelet op familie issues, maar het idee erachter begrijp ik en vind ik juist heel mooi
Ja gelukkig wel, dat was onze uitdrukkelijke wens anders hadden we geen 2e gewild. Daarom zijn we ook heel snel weer in het medisch traject gestapt na de geboorte van Jewel, omdat de zwangerschap van haar erg lang op zich liet wachten en we bang waren dat als het weer zo lang zou duren dat de donor niet meer beschikbaar zou zijn. Maar van Vlokje raakte ik al zwanger na de 2e IVF poging en het mooiste daarvan is dat ze uit dezelfde IVF ronde komt als Jewel en ze dus samen in het petrischaaltje hebben gelegenquote:Op maandag 25 maart 2019 19:31 schreef DorothyGale het volgende:
[..]
Hebben jullie nu voor beide kindjes dezelfde donor Schanu?
Oh wat bijzonderquote:Op dinsdag 26 maart 2019 10:09 schreef Schanu het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel, dat was onze uitdrukkelijke wens anders hadden we geen 2e gewild. Daarom zijn we ook heel snel weer in het medisch traject gestapt na de geboorte van Jewel, omdat de zwangerschap van haar erg lang op zich liet wachten en we bang waren dat als het weer zo lang zou duren dat de donor niet meer beschikbaar zou zijn. Maar van Vlokje raakte ik al zwanger na de 2e IVF poging en het mooiste daarvan is dat ze uit dezelfde IVF ronde komt als Jewel en ze dus samen in het petrischaaltje hebben gelegen![]()
quote:Op donderdag 11 april 2019 10:49 schreef DonnaRush het volgende:
M'n collega was hier net met zijn 12 dagen oude baby!
Oh ik wilde het rammelende ei icon invoegen maar dat lukt niet.
*insert rammelende ei icon*
Wat enorm lastig dat je nog geen zekerheid. Het komt echt ooit, maar wel heel vervelend dat je niet weet wanneer en waar je naartoe uit kunt kijken. Lijkt me echt heel moeilijk.quote:Op donderdag 11 april 2019 16:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]![]()
Hier, een kip, die kan vast een rammelend ei voor je maken
Hoe is t bij jou nu?
Ik rammel en rammel maar, maar het is nog steeds niet zeker dat ik in december kan promoveren, en kans dat het maart gaat worden is vrij groot. En dan moet de stop-datum dus ook 2.5 maand naar achter geschoven worden..
Soms vraag ik me af of het er ooit van gaat komen. Maargoed. Hopelijk (eind van) deze zomer dan toch echt stoppen..
Spannendquote:Op woensdag 29 mei 2019 20:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik heb de pil officieel de deur uit gezet!Vorige week aan het einde van mijn ongesteldheid hadden we het zomaar ineens besloten! We gaan nog wel wachten met proberen tot na de bruiloft!
14 Septemberquote:Op woensdag 29 mei 2019 21:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Spannend.
Wanneer is jullie grote dag?
Ik denk (hoop) dat wij na de bruiloft ook nog een poging gaan wagen (is wel pas in oktober, dus nog ff wachten ...)
Jij maakt wel hele leuke kindjes, dus dan is het extra jammer.quote:Op woensdag 5 juni 2019 10:10 schreef Songeur het volgende:
Het besef dat er hier geen baby meer komt en het wegdoen van alle babyspullen maakt me aan het rammelen. Ik zie overal baby’s ook.
We zijn klaar, compleet en het is goed zo. Maar nog zo’n mini, nog een keer bevallen en nog zo’n leuke in ons gezin
Oh wat herkenbaar! Ons gezin is compleet, maar nu we alle babyspullen weg doen doet het soms toch wat pijn en begin ik te rammelen voor een derde. Ik weet alleen dat het einde dan zoek is, want na die 3e rammel ik voor een 4e und so weiter, dus ik hou me inquote:Op woensdag 5 juni 2019 10:10 schreef Songeur het volgende:
Het besef dat er hier geen baby meer komt en het wegdoen van alle babyspullen maakt me aan het rammelen. Ik zie overal baby’s ook.
We zijn klaar, compleet en het is goed zo. Maar nog zo’n mini, nog een keer bevallen en nog zo’n leuke in ons gezin
Nah die liefde die je hier omschrijftquote:Op woensdag 5 juni 2019 21:18 schreef Jentin het volgende:
Ik rammel helemáál niet, maar ik kreeg vandaag de broer-zusfoto van de schoolfotograaf en allemachtig: wat was ik weer even extra blij dat mijn rammels voor een tweede succesvol omgezet zijn in ons Phi’tje![]()
![]()
Echt, die foto straalt alles uit wat ik ooit hoopte dat het zou worden met een tweede.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |