https://redbullracing.redbull.com/article/daniel-leave-teamquote:Daniel Ricciardo has advised us that he is to leave the Team at the end of the 2018 season.
Having joined the Red Bull family in 2008 as a member of the Red Bull Junior Team, with whom he won numerous junior titles, Daniel made his F1 debut in 2011 at the British Grand Prix. After two seasons with Scuderia Toro Rosso, Daniel joined us in 2014 and to date has brought the team seven victories, 29 podium finishes, two pole positions and 904 championship points.
Commenting on Daniel’s decision, Aston Martin Red Bull Racing Team Principal Christian Horner said: “We fully respect Daniel’s decision to leave Aston Martin Red Bull Racing and we wish him all the best in his future. We would like to thank him for his dedication and the role he has played since joining the Team in 2014, the highlights of course being the seven wins and the 29 podiums he has achieved so far with us.
“We will now continue to evaluate the numerous options available to us before deciding on which driver partners Max Verstappen for the 2019 season. In the meantime, there are still nine races left in 2018 and we are fully focused on maximising every opportunity for Max and Daniel for the remainder of the season.”
Gaat normaal gesproken met pensioen.quote:
Sainz gaat McLaren. Denk eerder dat Gasly in het stoeltje komt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:42 schreef DKUp het volgende:
Ik ben benieuwd. Gasly of Sainz waarschijnlijk naast Max volgend jaar.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En Mercedes slingert een leeg contract op Twitter. Lekker trollen..
twitter:FimDoGrid twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 13:20:22@MercedesAMGF1 Ricciardo will drive the 2019 Mercedes Safety Car. Am I right? reageer retweet
Arme Bernd, wel een tof baantje trouwens. Beetje scheuren en elke race ben je er bijquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]twitter:FimDoGrid twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 13:20:22@MercedesAMGF1 Ricciardo will drive the 2019 Mercedes Safety Car. Am I right? reageer retweet
En Hammie op je bumper.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:56 schreef nils7 het volgende:
[..]
Arme Bernd, wel een tof baantje trouwens. Beetje scheuren en elke race ben je er bij
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]twitter:FimDoGrid twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 13:20:22@MercedesAMGF1 Ricciardo will drive the 2019 Mercedes Safety Car. Am I right? reageer retweet
Nee, en als het al zo is gaat Leclerc bij Ferrari rijden.quote:
Als je voor de keuze RIC of LC komt is er eigenlijk geen keus.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, en als het al zo is gaat Leclerc bij Ferrari rijden.
twitter:RenaultSportF1 twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 14:00:34We are delighted to announce that @danielricciardo will join @RenaultSportF1 as race driver from 2019. Full report 👉 https://t.co/9LUkd22abr#RSspirit https://t.co/OIXUbjIoRm reageer retweet
quote:Renault Sport Formula One Team is pleased to confirm Daniel Ricciardo will join the team from the 2019 season. He will team up with current driver Nico Hülkenberg.
Twenty-nine-year-old Daniel, who hails from Perth, Australia, joins Renault Sport Formula One Team for the next two seasons.
Daniel has secured seven Grands Prix wins and stepped onto the podium 29 times. He is already very familiar with the Renault family, having driven in Renault junior series between 2007 and 2011 and has been powered by Renault engines in F1 since 2014.
Jérôme Stoll, President, Renault Sport Racing:
"Renault decided to come back to Formula One to fight for World Championships. Signing Daniel Ricciardo is a unique opportunity for the Groupe Renault towards this objective that could not be missed. We welcome Daniel's arrival to our team, still in the making, but more motivated than ever."
Cyril Abiteboul, Managing Director, Renault Sport Racing:
"Daniel's signing underscores our determination to accelerate our progress towards the forefront of the sport. It is also a recognition of the work accomplished over the past two and a half seasons. Daniel's undoubted talent and charisma are a huge bonus and statement for the team. We will have to repay his faith in us by delivering the best car possible. We welcome him to our growing team in 2019 with a great deal of pride, but also humility."
Daniel Ricciardo:
"It was probably one of the most difficult decisions to take in my career so far. But I thought that it was time for me to take on a fresh and new challenge. I realise that there is a lot ahead in order to allow Renault to reach their target of competing at the highest level but I have been impressed by their progression in only two years, and I know that each time Renault has been in the sport they eventually won. I hope to be able to help them in this journey and contribute on and off track."
Mercedes en Ferrari wilden hem niet, dus blijft er weinig over.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:04 schreef Crazy-M het volgende:
Gaat Ricciardo wel in team achteruit ... had hem eerder naar Mercedes en Ferrari verwacht, of blijven ziten bij RB.
Maar Renault .... is eigenlijk toch een B Team.
Schijnbaar meer vertrouwen in Renault dan in Honda. En ze zullen vast een leuk salaris overhebben. En hij wordt daar normaal gesproken eerste rijder.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:05 schreef La_Moustache het volgende:
Misschien heb er ik er weinig verstand van. Maar waarom ga je van een team dat Renault motoren gebruikt en die echt slecht zijn, naar het team van die motoren. Huh
Nog minder vertrouwen in de Honda motor?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:05 schreef La_Moustache het volgende:
Misschien heb er ik er weinig verstand van. Maar waarom ga je van een team dat Renault motoren gebruikt en die echt slecht zijn, naar het team van die motoren. Huh
Ricciardo klaagt volgens mij niet zo openlijk over de krachtbron als Max en Christianquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:05 schreef La_Moustache het volgende:
Jup, je kon in Hongarije 2017 en aan het verloop van dit jaar zien (Red Bull PR was ie ook vaak minder opgetogen dan in 2016/17) dat hij frust was dat Max hem vaak alle hoeken liet zien. Z'n stabiliteit hielp hem, maar nu hij door krijgt dat Max geleerd heeft van de fouten aan het begin wordt het hem te heet voor de voeten voor zijn eerste stoeltje bij RB.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:07 schreef Jester65 het volgende:
Ik denk de status van eerste rijder erg belangrijk is geweest voor Ricciardo.
Dit en dit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:42 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Die zag ik niet aankomenJammer wel dat ie weggaat bij RBR.
Nu weten we waarom. Dit gaat niet over een nacht ijs.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:10 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ricciardo klaagt volgens mij niet zo openlijk over de krachtbron als Max en Christian
Wie is NOR?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:16 schreef ondeugend het volgende:
Oke,,
RIC -> Renault.
GAS-> RB
NOR -> TR
Denk ik
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:16 schreef ondeugend het volgende:
Oke,,
RIC -> Renault.
GAS-> RB
NOR -> TR
VAN -> OUT
Denk ik
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:19 schreef Nattekat het volgende:
Red Bull: Verstappen & Gasly
Renault: Hulkenberg & Ricciardo
McLaren: Sainz & Vandoorne Alonso?
Toro Rosso: Norris & Hartly.
Force India: Stroll & Perez
Williams: Ocon & Sirotkin
Hartly zie ik niet zomaar blijven, maar anders weet ik het echt niet
Dus Alonso stopt?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:19 schreef Nattekat het volgende:
McLaren: Sainz & Vandoorne
Williams: Ocon & Russell
Denk je dat Williams zonder het geld van Stroll én Sirotkin kan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:19 schreef Nattekat het volgende:
McLaren: Sainz & Vandoorne
Williams: Ocon & Russell
Papa Stroll koopt FI, Williams verkoopt hun ziel aan Mercedes. Zowel Ocon als Russel hebben een contract met Mercedes, dus daar komt dan vast en zeker genoeg geld vandaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:20 schreef Funzel het volgende:
[..]
Denk je dat Williams zonder het geld van Stroll én Sirotkin kan?
VAN naar Sauber, naast Giovinazziquote:
twijfel daar nog over, kans inderdaad dat hij denk ik voor mclaren indy car gaat komend seizoen.quote:
http://autoweek.com/artic(...)ycar-2019-dead-or-itquote:McLaren's IndyCar ambitions may have may have "missed the boat" for the 2019 season, says Carlin team boss Trevor Carlin.
quote:MCLAREN DEAL TO JOIN INDYCAR IN 2019 IS DEAD ... OR IS IT?
IndyCar CEO Mark Miles not discouraged by relative silence in recent weeks
JULY 15, 2018
McLaren sources at Silverstone say that the plan to run a team in IndyCar has been shelved indefinitely because the team owners have decided that they must concentrate on returning to contention in Formula 1.
Read more: http://autoweek.com/artic(...)-or-it#ixzz5N7KzOBe6
Dus Leclerc naar Ferrari?quote:
Waarom? De enige reden waarom dat ie er zat is omdat het team toen van zn grote geld schieter was die het nu verkocht hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:22 schreef Funzel het volgende:
[..]
Zie Ericsson gewoon lbijven zitten eigenlijk.
Of Haas.quote:
Dat zou gaaf zijn idd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:24 schreef Breekfast het volgende:
Alonso bij Red Bull voor een jaartje zou wel mooi zijn.
Waarom niet, volgens mij kan ie gaan lijkt me?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Dat zou gaaf zijn idd.
Maar denk niet dat dat gaat gebeuren
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:19 schreef Nattekat het volgende:
McLaren: Sainz & Alonso
Toro Rosso: Norris & Hartley
Force India: Stroll & Ocon
Williams: Sirotkin & Russell
Haas: Magnussen & Perez
Sauber: Leclerc & Vandoorne
Nee hoor, die gaat gewoon door. Dat IndyCar gelul is opgeklopt vanuit Amerikaanse media.quote:
McLaren naar Indycar volgend jaar is voorlopig van de baan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:23 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
twijfel daar nog over, kans inderdaad dat hij denk ik voor mclaren indy car gaat komend seizoen.
Maar dan moeten ze het wel voor mekaar krijgen...
https://www.autosport.com(...)-late-for-indycar-19
[..]
http://autoweek.com/artic(...)ycar-2019-dead-or-it
[..]
Helemaal volgend jaar is een ervaren coureur wel handig denk ik. Vraag is of Alonso daar bok in heeft.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:24 schreef Breekfast het volgende:
Dat klopt, vandaar dat ik ook dacht dat hij dan nog wel een jaar zou blijven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Mercedes en Ferrari wilden hem niet, dus blijft er weinig over.
Nou Perez heeft helemaal niet overtuigd naar mijn meningquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:41 schreef opreis het volgende:
Ik zie RB er wel voor aan om dit keer buitenshuis te shoppen en met een Alonso of Perez aankomen, sainz en gasly hebben nou ik weer niet zo erg overtuigd. Wel overduidelijk een cashmove van Ric, het gat tussen de top 3 en renault/haas is zo groot dat niemand daar binnen een jaar met redelijk gelijke regels tussen gaat springen.
Hij had geen andere keus. Hij wou weg bij RBR en Merc en Ferrari wilden hem niet. Next best thing na die 3 is Renault en hij heeft een verleden met Renault. En bij FI is het een zootje momenteel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:41 schreef opreis het volgende:
Ik zie RB er wel voor aan om dit keer buitenshuis te shoppen en met een Alonso of Perez aankomen, sainz en gasly hebben nou ik weer niet zo erg overtuigd. Wel overduidelijk een cashmove van Ric, het gat tussen de top 3 en renault/haas is zo groot dat niemand daar binnen een jaar met redelijk gelijke regels tussen gaat springen.
Uh wat?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:43 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Het zal wel zuur voor hem zijn, als Toro Rosso dit jaar Renault verslaat met de nieuwe Honda motoren.
Ze gaan sowieso het team om Max heenbouwen lijkt me.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:46 schreef nils7 het volgende:
Ze zouden bij RBR nu wel de ideale gelegenheid hebben om een team te bouwen rond Max.
Dus echt een coureur die gewoon 3 a 4 tienden langzamer is en kan winnen als Max een keer pech heeft in een race.
Gaat nooit gebeuren. Red Bull wil een team bouwen rond Verstappen, dat gaat nooit werken met Alonso. Die eist een absolute eerste rijder status en een bolide die om hem heen wordt gebouwd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Helemaal volgend jaar is een ervaren coureur wel handig denk ik. Vraag is of Alonso daar bok in heeft.
Torro rosso rijd al met de honda motoren en ze nemen elke update aan die er in gaat.quote:
Als ik RBR was zou ik toch Alonso halen, gewoon voor 1 jaar.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze gaan sowieso het team om Max heenbouwen lijkt me.
Dat is niet het geval, Toro Rosso rijdt achteraan terwijl Renault samen met Haas om best of the rest vecht. Kijk je F1 dit seizoen of niet?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Torro rosso rijd al met de honda motoren en ze nemen elke update aan die er in gaat.
Als ze dan met de huidige motor al Renault voorbij kunnen,
Gasly was 6e in Hongarijequote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is niet het geval, Toro Rosso rijdt achteraan terwijl Renault samen met Haas om best of the rest vecht. Kijk je F1 dit seizoen of niet?
Ja kijk ik, en ik zie Toro Rosso al redelijk mee doen in het middenveld, zeker niet achteraanquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is niet het geval, Toro Rosso rijdt achteraan terwijl Renault samen met Haas om best of the rest vecht. Kijk je F1 dit seizoen of niet?
Dan moet je beter kijken. Toro Rosso is langzamer dan McLaren en Sauber en scoort alleen punten met een hoop geluk (Hartley in Baku en Duitsland door gelukkige SC en in Hongarije door het weer in de kwalificatie).quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:54 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Ja kijk ik, en ik zie Toro Rosso al redelijk mee doen in het middenveld, zeker niet achteraan
Eerste wel mee eens tweede niet. Mij lijkt het beter GAS nog een jaar bij STR te laten rijpen en om zowel naast hem als naast Max een andere coureur aan te trekken. Ook beter voor de stabiliteit van beide teams.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:57 schreef Rossdale het volgende:
Waarom zou Max nu nog een "ervaren rijder" nodig hebben? Hij rijdt inmiddels al 3,5 jaar in de F1 en is nou niet bepaald een rookie meer, zeker niet aangezien hij totaal niet onder doet voor de in dat opzicht zeer ervaren Ricciardo.
Na vier seizoenen mag je wel verwachten dat iemand ervaren genoeg is om een team te trekken. Ik zie juist Gasly wel graag naast Max. Die jongen heeft veel potentie en kan juist snel van Max leren.
Even een aantal resultaten:quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan moet je beter kijken. Toro Rosso is langzamer dan McLaren en Sauber en scoort alleen punten met een hoop geluk (Hartley in Baku en Duitsland en in Hongarije door het weer in de kwalificatie).
In Duitsland hadden ze moeite om de Williams voorbij te komen. Ze doen absoluut niet mee in het middenveld.
Dus doen ze niet mee met het middenveld. Vergelijk dat lijstje even met de resultaten van Renault.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:01 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Mclaren en Renault rijden hoogstens een paar secondes voor.
Met de upgrades die dit jaar nog gaan komen voor de honda motoren...quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dus doen ze niet mee met het middenveld. Vergelijk dat lijstje even met de resultaten van Renault.
Bovendien had jij het over dat TR Renault zou kunnen inhalen, dat is nóg een grotere stap die al helemaal onzin is.
Beetje doelpalen verschuiven dit.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:05 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Met de upgrades die dit jaar nog gaan komen voor de honda motoren...
in de VS krijgen ze weer een motor upgrade. En wie weet hoe ze dan zijn
Niet echt een successtory iddquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:05 schreef Tarado het volgende:
zo denk je een stoeltje bij Ferrari of Mercedes te krijgen, zit je bij Renault
Lijkt me sterk dat Ricciardo echt dacht daar kans op te maken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:05 schreef Tarado het volgende:
zo denk je een stoeltje bij Ferrari of Mercedes te krijgen, zit je bij Renault
hij heeft z'n hand een beetje overspeeld en kreeg waarschijnlijk geen gelijkwaardig contract als Verstappen aangebodenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet echt een successtory idd
Hij had geen andere keuze. Als je wegwil bij RBR en de topteams willen je niet dan is Renault the next best thing momenteel. Maar hij mag zijn gezicht niet verliezen, vandaar ook dat gelul dat hij onder de indruk is vd progressie van Renault etc.
Dat kan zeker meespelen. Maar dat valt dus onder het kopje "wegwil bij RBR".quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij heeft z'n hand een beetje overspeeld en kreeg waarschijnlijk geen gelijkwaardig contract als Verstappen aangeboden
Hij had gewoon weinig andere keuze dan Renault, aangezien Merc en Ferrari hem niet wilden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:13 schreef NicolasJoy het volgende:
Of hij heeft echt geen vertrouwen in Honda, of ze kwamen er gewoon echt niet samen uit en hij lijkt bij Renault meer 'the man' te zijn. Gek idee, Ricciardo in 't geel!
voor Renault zelf wel een goeie deal ditquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij had gewoon weinig andere keuze dan Renault, aangezien Merc en Ferrari hem niet wilden.
Zeker. En en passant zetten ze RBR nog even de voet dwars. Nadat McLaren Key ook al heeft gekaapt bij STR. Bij RBR zijn ze laaiend waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
voor Renault zelf wel een goeie deal dit
dat was McLaren toch? maar dat is nog geen done dealquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeker. En en passant zetten ze RBR nog even de voet dwars. Nadat ze Key ook al hebben gekaapt bij STR. Bij RBR zijn ze laaiend waarschijnlijk.
Dat zou heel mooi zijn. Vreemde zet van RIC.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:24 schreef Breekfast het volgende:
Uhm nee? James Key zou volgens geruchten naar McLaren gaan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zeker. En en passant zetten ze RBR nog even de voet dwars. Nadat ze Key ook al hebben gekaapt bij STR. Bij RBR zijn ze laaiend waarschijnlijk.
Jawel, alleen is nog de vraag wanneer Key bij McLaren kan beginnen. Dat is afhankelijk van de onderhandelingen met TR.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was McLaren toch? maar dat is nog geen done deal
Ja, dat was McLaren excuus. Pas mijn post ff aan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat was McLaren toch? maar dat is nog geen done deal
ja dat bedoel ik, ze waren iets te vroeg met aankondigenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Jawel, alleen is nog de vraag wanneer Key bij McLaren kan beginnen. Dat is afhankelijk van de onderhandelingen met TR.
Post is aangepastquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:24 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Uhm nee? James Key zou volgens geruchten naar McLaren gaan.
Wellicht kan Red Bull hem gebruiken om Norris los te weken om hem in de Toro Rosso te planten
Alonso zal Honda niet accepteren denk ikquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat zou heel mooi zijn. Vreemde zet van RIC.
Alonso wil een team dat om hem draait en een auto die op hem gebouwd wordt. RBR gaat dat niet pikken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alonso zal Honda niet accepteren denk ik
Ik bedoel Honda zal hem niet willen met z'n GP2 engine etcquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alonso wil een team dat om hem draait en een auto die op hem gebouwd wordt. RBR gaat dat niet pikken.
Dus dat zie ik niet gebeuren.
En dat heb ik het nog niet eens over de plannen van RBR om Max als jongste WK voor elkaar te krijgen. Team gaat eerder om Max gebouwd worden dan om iemand die erbij komt.
Dat snap ik.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik bedoel Honda zal hem niet willen met z'n GP2 engine etc
Als ze (m.i. terecht) SAI niet naast Max willen moeten ze al helemaal niet aan Ocon beginnen. Dat wordt dikke oorlog.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:37 schreef Deckard het volgende:
Voor RBR zie ik eigenlijk geen enkele geschikte kandidaat op dit moment. Behalve Hulkenberg of Ocon.
Gasly.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:37 schreef Deckard het volgende:
Voor RBR zie ik eigenlijk geen enkele geschikte kandidaat op dit moment. Behalve Hulkenberg of Ocon.
Nee. Slecht voor de continuiteit van STR en dan pas 1 jaar ervaring in de F1. Die kan beter nog wat rijpen bij STR.quote:
Rijpen is onzin.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Slecht voor de continuiteit van STR en dan pas 1 jaar ervaring in de F1. Die kan beter nog wat rijpen bij STR.
Ze gaan echt niemand anders dan hun eigen coureurs in de RBR zetten. Voor TR kan ik me nog voorstellen dat er iemand van buiten wordt aangetrokken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Slecht voor de continuiteit van STR en dan pas 1 jaar ervaring in de F1. Die kan beter nog wat rijpen bij STR.
Ervaring is totaal onnodig en overrated. Hij kan een STR besturen dan kan hij ook een RBR besturen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:51 schreef Deckard het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen, te weinig ervaring.
Nope, geen onzin. Gasly had bijna de F1 niet eens gehaald.quote:
En Max hebben ze ook rdelijk rigoreus in die RBR getrapt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ervaring is totaal onnodig en overrated. Hij kan een STR besturen dan kan hij ook een RBR besturen.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:51 schreef Deckard het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen, te weinig ervaring.
Wat is het nou?quote:
En hij doet het prima dus dat gedoe was onnodig.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nope, geen onzin. Gasly had bijna de F1 niet eens gehaald.
lijkt me ook al heb ik geen idee hoe goed hij isquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ervaring is totaal onnodig en overrated. Hij kan een STR besturen dan kan hij ook een RBR besturen.
We gaan het zien. Als GAS een zekerheidje was hadden ze die meteen aangekondigd ipv te zeggen dat ze de talloze mogelijkheden die ze hebben tegen het licht gaan houden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze gaan echt niemand anders dan hun eigen coureurs in de RBR zetten. Voor TR kan ik me nog voorstellen dat er iemand van buiten wordt aangetrokken.
Die was veel beter dan GAS en dat was na meer dan 1 seizoen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:52 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
En Max hebben ze ook rdelijk rigoreus in die RBR getrapt.
Hij lijkt vrij goed maar als hij een kans krijgt bij Red Bull zal hij daar ook gewoon de kans krijgen om te groeien.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me ook al heb ik geen idee hoe goed hij is
Die kans krijgt hij vast als hij goed blijft presteren, maar ik verwacht nu nog niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij lijkt vrij goed maar als hij een kans krijgt bij Red Bull zal hij daar ook gewoon de kans krijgen om te groeien.
ditquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Slecht voor de continuïteit van STR en dan pas 1 jaar ervaring in de F1. Die kan beter nog wat rijpen bij STR.
Nee, in 2019 dus pas.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die kans krijgt hij vast als hij goed blijft presteren, maar ik verwacht nu nog niet.
Daar zeg je wat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Alonso zal Honda niet accepteren denk ik
Ik zie ze hem nog wel een STR stoeltje aanbieden maar RBR lijkt me stugquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:12 schreef Wuwwa het volgende:
Sainz is gehuurd door Renault, dus die kan volgend jaar 'gewoon' weer terug als tweede rijder naast Verstappen.
In theorie wel. Ik zie het echter niet gebeuren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:12 schreef Wuwwa het volgende:
Sainz is gehuurd door Renault, dus die kan volgend jaar 'gewoon' weer terug als tweede rijder naast Verstappen.
In theorie kan Ocon zijn contract met Mercedes verliezenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In theorie wel. Ik zie het echter niet gebeuren.
Kvyat werd ook na een seizoen gepromoveerd (ten koste van Vergne)quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die was veel beter dan GAS en dat was na meer dan 1 seizoen.
de vraag is hoeveel heeft RB over voor een andere coureurquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In theorie kan Ocon zijn contract met Mercedes verliezen
Klopt. En ik schrijf net in een ander topic dat het sowieso de vraag is of ze hem ergens kwijtkunnen. De weg naar Renault is dicht en FI verkeert in zwaar weer. Williams zou misschien kunnen, maar daar gaat Ocon niet blij van worden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In theorie kan Ocon zijn contract met Mercedes verliezen
We we hebben gezien hoe dat afliep.. En RBR ook.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kvyat werd ook na een seizoen gepromoveerd (ten koste van Vergne)
Eh, Kvyat werd na twee seizoenen gepromoveerd en Max na iets meer dan een seizoen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We we hebben gezien hoe dat afliep.. En RBR ook.
1 jaar. In 2013 reed hij nog GP3, in 2014 voor STR en in 2015 voor RBR.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eh, Kvyat werd na twee seizoenen gepromoveerd en Max na iets meer dan een seizoen.
Je punt raakt gewoon kant noch wal. Zeker in de huidige F1 waarin het besturen van de bolides steeds eenvoudiger wordt en coureurs sneller kunnen instappen.
Had ie ook, maar wel met een slechter contract als voorgaande jaren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:58 schreef byah het volgende:
Iedereen hier gaat er maar vanuit dat RIC de keus had om te blijven bij RBR.
Omdat Verstappen beter was en RBR hem wilde houden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
We we hebben gezien hoe dat afliep.. En RBR ook.
En waarschijnlijk bij lange na niet dezelfde voorwaarden als Max.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:59 schreef Deckard het volgende:
[..]
Had ie ook, maar wel met een slechter contract als voorgaande jaren.
In elk geval niet tegen hetzelfde salaris als waarvoor Max heeft bijgetekend.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:59 schreef Deckard het volgende:
[..]
Het gaat om het psychologische deel he? Het rijden voor een topteam, het moeten presteren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Eh, Kvyat werd na twee seizoenen gepromoveerd en Max na iets meer dan een seizoen.
Je punt raakt gewoon kant noch wal. Zeker in de huidige F1 waarin het besturen van de bolides steeds eenvoudiger wordt en coureurs sneller kunnen instappen.
Onzin. Kvyat deed het prima, scoorde zelfs beter dan Ricciardo in 2015. Het terugzetten is wat hem pijn deed, niet het promoveren.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat om het psychologische deel he? Het rijden voor een topteam, het moeten presteren.
Ze vinden achteraf ook dat Kvyat te snel gepromoveerd was.
Punt is dat dat meer afhankelijk is van de persoon. Kvyat was ongeschikt, Max die in een nog lastigere situatie werd gepromoveerd wel geschikt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het gaat om het psychologische deel he? Het rijden voor een topteam, het moeten presteren.
Ze vinden achteraf ook dat Kvyat te snel gepromoveerd was.
Volgens mij wilde ze hem hetzelfde contract als Max gevenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:59 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dat SAI waarschijnlijk naar McLaren gaat bedoel je? Dat klopt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:31 schreef Nattekat het volgende:
Dus verschillende geruchten van twee kanten impliceren hetzelfde?
Het kostte hem beide jaren te veel tijd om op het niveau van Ricciardo te komen. Zijn achterstand in 2016 was weer op het niveau van begin 2015, in plaats van eind 2015 en dat was (volgens Marko) een van de redenen dat ze hem weer gedegradeerd hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Kvyat deed het prima, scoorde zelfs beter dan Ricciardo in 2015. Het terugzetten is wat hem pijn deed, niet het promoveren.
Kamp sainzquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Al zijn er ook geruchten (uiteraard van een Spaanse krant) dat SAI McLaren zou verkiezen boven RBR![]()
https://www.f1today.net/n(...)z-kiest-voor-mclaren
Sainz heeft niks te kiezen. Die wordt gewoon door RRB ofwel aan de kant geschoven ofwel krijgt de keuze om terug in de TR te stappen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Al zijn er ook geruchten (uiteraard van een Spaanse krant) dat SAI McLaren zou verkiezen boven RBR![]()
https://www.f1today.net/n(...)z-kiest-voor-mclaren
Marko wil zo min mogelijk gedoe, wat je vrijwel zeker binnenhaalt met Sainz en Marca.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:00 schreef Rossdale het volgende:
Yeah right. Sainz gaat vrijwillig bij een team wat in blinde paniek is rijden, als het alternatief een huidig topteam is...
Sainz kan willen wat ie wil; feit is hij heeft niks te willen. Hij mag doen wat RB zegt en als ie geen zin heeft om terug naar TR te gaan en zegt bekijk het maar ik vertrek dan zal McLaren ook nog eens flink in de buidel moeten tasten voor Sainz wat vervolgens van zijn salaris af gaat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:00 schreef Rossdale het volgende:
Yeah right. Sainz gaat vrijwillig bij een team wat in blinde paniek is rijden, als het alternatief een huidig topteam is...
Die zullen hem ongetwijfeld TR aanbieden. Waar Sainz geen trek in heeft uiteraard. En dan mag ie zelf met geld over de brug komen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:04 schreef BroesWillems het volgende:
Volgens het nieuws uit de F1 app heeft RB tot september om Sainz wat aan te bieden. Anders is hij vrij om te gaan.
SAI gaat niet naar RBR, Marko wil dat niet. En terecht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Sainz heeft niks te kiezen. Die wordt gewoon door RRB ofwel aan de kant geschoven ofwel krijgt de keuze om terug in de TR te stappen.
Ze zetten Gasly naast Max en dat is heel geen foute beslissing. Die kan het prima vinden met Max en is echt geen pannenkoek.
Ja, dat schreef ik alquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:04 schreef vosss het volgende:
En doordat dit "nieuws" nu naar buiten komt is Vandoorne ook fucked zodra Alonso nog een jaar bijtekent.
Sainz speelt vieze spelletjes en zijn enige reële kans is een stoeltje van McLaren. Als je denkt dat het toevallig is dat een Spaanse krant dit naar buiten brengt dan zou ik zeggen denk nog maar eens opnieuw.
Dat zeg ik toch?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
SAI gaat niet naar RBR, Marko wil dat niet. En terecht.
Denk dat die meerdere opties bekijken meer is wie ze in de TR gaan zetten en niet wie er in de RB gaat rijden. Ik verwacht echt Gasly in de RB komend jaar. Max en Gasly zouden ook een leuk team zijn samen.quote:Gasly echter ook niet verwacht ik. Het is iig geen zekerheidje, anders was hij al aangekondigd.
In plaats daarvan zegt RBR hun talloze opties te gaan bekijken.
Ja, jij herhaalde mij (ik had 2 linkjes achter elkaar he, die over Marko en Sai en en die over SAI en McLaren)quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch?
[..]
Denk dat die meerdere opties bekijken meer is wie ze in de TR gaan zetten en niet wie er in de RB gaat rijden. Ik verwacht echt Gasly in de RB komend jaar. Max en Gasly zouden ook een leuk team zijn samen.
Dat maakt niet uit, want opleidingsteam. Het gaat er vooral om wie het beste in de RBR kan, en dat is imho Gasly. Ze gaan geen andere coureur, die niet in het opleidingsprogramma zit, plaatsen, hooguit in de STR, zoals ze afgelopen jaar met Hartley gedaan hebben.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, jij herhaalde mij (ik had 2 linkjes achter elkaar he, die over Marko en Sai en en die over SAI en McLaren)
Ik niet. En ik zou het ook niet doen als ik RBR was. Jong heeft net een half seizoen ervaring en ze twijfelden er sterk over om hem naar de F1 te halen. Bovendien slecht voor de continuiteit bij STR, wéér 2 nwe rijders...
De marktwaarde van RIC is ook niet wat hij zelf gehoopt had...quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:17 schreef Sphinxxx het volgende:
Qua Imago marktwaarde gaat RBR wel flink achteruit zonder Ricciardo. Goede kop, goede persoonlijkheid, fijn om in je team te hebben (buiten echte 'heat of the moment' momenten)..
Met Gasly erbij marktwaarde genoeg. Laat die 2 lekker jetskien, beetje motorcrossen, dat soort dingen. PR opties genoeg. Zeker voor hun product met, by far, het jongste topteam op de grid.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:17 schreef Sphinxxx het volgende:
Qua Imago marktwaarde gaat RBR wel flink achteruit zonder Ricciardo.
Ook in een opleidingsteam heb je liever en absolute beginner en een wat ervarener coureur naast elkaar ipv 2 absolute beginners. Zo kan de beginner zich wat optrekken en de ervarenere zich belangrijker voelen en meer zelfvertrouwen krijgen. Op een gegeven moment stroomt de ervarenere door of gaat weg. Dan komt er een nwe absolute beginner en de oude beginner is de nwe ervanere etc. Dat is ideaal voor een opleidingsteam.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, want opleidingsteam. Het gaat er vooral om wie het beste in de RBR kan, en dat is imho Gasly. Ze gaan geen andere coureur, die niet in het opleidingsprogramma zit, plaatsen, hooguit in de STR, zoals ze afgelopen jaar met Hartley gedaan hebben.
Anders kunnen ze net zo goed hun opleidingsprogramma opdoeken.
Dat heb je nu al tig keer gezegd. Dat weet je niet, en ik ook niet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook in een opleidingsteam heb je liever en absolute beginner en een wat ervarener coureur naast elkaar ipv 2 absolute beginners. Zo kan de beginner zich wat optrekken en de ervarenere zich belangrijker voelen en meer zelfvertrouwen krijgen. Op een gegeven moment stroomt de ervarenere door of gaat weg. Dan komt er een nwe absolute beginner en de oude beginner is de nwe ervanere etc. Dat is ideaal voor een opleidingsteam.
Als ze Gasly op zeker zouden willen laten doorstromen hadden ze hem meteen aangekondigd. Dat hebben ze niet. Ze hebben juist ad wereld te kennen gegeven hun talloze opties te gaan onderzoeken.
Tsja, waar ik op reageerde heb jij ook al tig keer gezegd he?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:27 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat heb je nu al tig keer gezegd. Dat weet je niet, en ik ook niet.
Het lijkt mij in ieder geval het meest logische en verder is het afwachten.
Marko heeft al gezegd dat SAI er niet inkomt bij RBR als ik de pers mag geloven. Dus jammer joh..quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:39 schreef RubenSosa het volgende:
Goed zo Ric weg uit dat moeras. Volgend jaar honda![]()
Al jaren lang de constante puntenpakker van red bull en aan het eind van het seizoen altijd boven je teamgenoot... maar nooit de waardering die je zou moeten krijgen.
Laten we hopen op sainz jr. Gaat genieten worden dan volgende seizoen tussen de families Sainz en Verstappen. Toro Rosso stijl.
Jammer joh, maar mag toch gewoon hopen. Mag zeker ook niet meer.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Marko heeft al gezegd dat SAI er niet inkomt bij RBR als ik de pers mag geloven. Dus jammer joh..
Welnee man. Iedereen vind hem sympathiek en grappig. Big deal. Elke Europese gp zit vol met Nederlandse fans. Is rebels en wordt altijd besproken. Daar heeft zo’n Red Bull veel meer aan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:17 schreef Sphinxxx het volgende:
Qua Imago marktwaarde gaat RBR wel flink achteruit zonder Ricciardo. Goede kop, goede persoonlijkheid, fijn om in je team te hebben (buiten echte 'heat of the moment' momenten)..
De Hulk heeft nog nooit een bewezen toprijder als teamgenoot gehad. En het is niet zo dat Sainz hem alle hoeken van de baan laat zien.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk vanuot gegaan (pers, users op fora) dat RIC eerste rijder wordt bij Renault?
Hulk is geen mietje als coureur en zit er al langer. Ga er zelf vanuit dat RIC Hulk eerst maar eens stelselmatig moet verslaan voor hij iig moreel 1e rijder is/wordt
Hulk heeft in zijn carrière precies 0 keer op het podium gestaan, hij is goed maar rijdt ergens ook wel erg anoniem mee. Riccardo is een opvallende verschijning, doet het goed in de media, heeft de nodige GP's op zijn naam staan en komt van een groter team tegen een ongetwijfeld vet salaris. Of hij dan wel of niet officieel eerste rijder is, hij zal meer aandacht trekken dan de Hulk en hoe dan ook zeker niet als 2e rijder binnenkomen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom wordt er eigenlijk vanuot gegaan (pers, users op fora) dat RIC eerste rijder wordt bij Renault?
Hulk is geen mietje als coureur en zit er al langer. Ga er zelf vanuit dat RIC Hulk eerst maar eens stelselmatig moet verslaan voor hij iig moreel 1e rijder is/wordt
Ik doelde ook meer op de laatste alineaquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Tsja, waar ik op reageerde heb jij ook al tig keer gezegd he?
Iets met een pot, een ketel en zwart
Overigens had ik nog helemaal niets gepost over de reden dat continuiteit ook voor een opleidingsteam van belang is
Denk eerder dat hij de boel eens op een rijtje heeft gezet en voor het geld gaat.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:45 schreef TAV74 het volgende:
Vraag me inmiddels wel af of Ricciardo niet gewoon zijn hand heeft overspeeld bij RB.
Omdat het zo is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
DIT. Riccardio is niet extreem genoeg. Kijk maar naar alles wat RB sponsort voor de rest. Ze verkopen energy drank blikjes, geen liefdadigheid. Ze weten gewoon dat high risk high reward en do or die sporten veel meer mensen aanspreekt. Misschien pakt het goed uit voor hem hoor, en het is hem gegund. Maar ik denk dat hij hier een gruwelijke fout maakt. Wat wel naar is, Max heeft een coureur naast hem nodig die hem kan pushen. Ricc was daar goed genoeg voor. Wat er nu komt, dat moet je maar afwachten of dat ook zo is.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:59 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Welnee man. Iedereen vind hem sympathiek en grappig. Big deal. Elke Europese gp zit vol met Nederlandse fans. Is rebels en wordt altijd besproken. Daar heeft zo’n Red Bull veel meer aan.
Kijk trouwens ook eens wat er bij de andere topteams rondloopt qua persoonlijkheid. VettelRaikonnen
![]()
Bottas
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Alleen mooiboi Hamilton met zn socialmedia zal miss wat extra’s brengen ten opzichte van andere rijders.
Zeker niet idd. Vraag me af of het RIC wel lukt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Hulk heeft nog nooit een bewezen toprijder als teamgenoot gehad. En het is niet zo dat Sainz hem alle hoeken van de baan laat zien.
Ik gok op hand overspeeld bij de 3 topteans.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk eerder dat hij de boel eens op een rijtje heeft gezet en voor het geld gaat.
Waar baseer je dat op? Volgens mij is Max wel het type dat de grenzen toch wel opzoekt .quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:19 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Max heeft een coureur naast hem nodig die hem kan pushen. Ricc was daar goed genoeg voor. Wat er nu komt, dat moet je maar afwachten of dat ook zo is.
Zou hij dat geld niet liever in een RB binnen geharkt hebben?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Denk eerder dat hij de boel eens op een rijtje heeft gezet en voor het geld gaat.
Eerst dit en daarna dit:quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:45 schreef TAV74 het volgende:
Vraag me inmiddels wel af of Ricciardo niet gewoon zijn hand heeft overspeeld bij RB.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 19:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eerst zien. Sainz jr zou ook wel ff eerste rijder worden daar. En tot nu toe rijd Hulkie hem niet echt zoek, maar hij is wel gewoon beter in de classificatie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:56 schreef Jester65 het volgende:
Ik denk dat ze bij Renault zo blij zijn dat ze RIC binnen hebben kunnen halen, dat ze hem de positie van eerste rijder aangeboden hebben. Is toch een andere categorie van Hulkenberg.
Tbh, gut feeling. Ik kan er natuurlijk naast zitten.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:35 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Volgens mij is Max wel het type dat de grenzen toch wel opzoekt .
Sainz is nooit ván Renault geweest, hij zit daar op huurbasis vanuit Red Bull. Op basis van dat feit alleen al zou hij daar geen absolute eerste rijder status krijgen (Renault zou wel gek zijn).quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:58 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Eerst zien. Sainz jr zou ook wel ff eerste rijder worden daar. En tot nu toe rijd Hulkie hem niet echt zoek, maar hij is wel gewoon beter in de classificatie.
Juist daarom, vanwege de rest. Lewis badboy, Max niet te sturen en Daniel ideale schoonzoon..quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 18:59 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Welnee man. Iedereen vind hem sympathiek en grappig. Big deal. Elke Europese gp zit vol met Nederlandse fans. Is rebels en wordt altijd besproken. Daar heeft zo’n Red Bull veel meer aan.
Kijk trouwens ook eens wat er bij de andere topteams rondloopt qua persoonlijkheid. VettelRaikonnen
![]()
Bottas
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
. Alleen mooiboi Hamilton met zn socialmedia zal miss wat extra’s brengen ten opzichte van andere rijders.
Ik ben erg benieuwd hoe Hulkenberg het tegen Ricciardo doet.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 20:56 schreef Jester65 het volgende:
Ik denk dat ze bij Renault zo blij zijn dat ze RIC binnen hebben kunnen halen, dat ze hem de positie van eerste rijder aangeboden hebben. Is toch een andere categorie van Hulkenberg.
Ik dus ook, Hulkenberg heeft nooit in een topauto kunnen laten zien wat hij kan, maar hij hoort m.i. bij de betere rijders van het veld. Hij choked alleen vaak in kansrijke posities.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:12 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe Hulkenberg het tegen Ricciardo doet.
TR is toch totaal niet belangrijk. Ik denk dat het aannemelijker is dat RB TR verkoopt voor het seizoen 2020 of 2021. Er zit ook nog maar weinig leven in het talentenprogrammaquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:22 schreef Donderkonijn het volgende:
De hamvraag is eigenlijk nu... Wie komt er in die 2e RB. Sainz? Lijkt me sterk. Gasly? Zou kunnen, maar dan zit TR wederom zonder talent. Ocon? Gezien de historie tussen Max en Ocon ook niet zo waarschijnlijk. Aan de andere kant, wie had er hier verwacht dat Ricc weg zou gaan bij RB. Silly season in full swing, en we zitten pas in de zomerstop. Leuk.
Genoeg leven! Alleen niet in de hoogste (opstap)klassen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 22:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
TR is toch totaal niet belangrijk. Ik denk dat het aannemelijker is dat RB TR verkoopt voor het seizoen 2020 of 2021. Er zit ook nog maar weinig leven in het talentenprogramma
Max niet te sturen???quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:06 schreef Sphinxxx het volgende:
[..]
Juist daarom, vanwege de rest. Lewis badboy, Max niet te sturen en Daniel ideale schoonzoon..
Verhagen nog steeds ja?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 22:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Genoeg leven! Alleen niet in de hoogste (opstap)klassen.
Dan Ticktum - Formule 3
Neil Verhagen - Formule Renault 2.0 Eurocup
Jack Doohan – Brits F4
Dennis Hauger – Brits F4
Harry Thompson – Kart
Jonny Edgar - Kart
Wel volgens de Red Bull junior site in ieder geval.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 23:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Verhagen nog steeds ja?
Verschoor liet hem alle hoeken van de baan zien, maar is er uit gegooid
Niet dat dat onterecht was, maar vaag.
Denk dat Ricciardo de competitie met Verstappen een beetje beu begon te worden waar ook een verbeterd contract voor de laatstgenoemde niet veel heeft opgelost. Verstappen wordt misschien nog wel wat overschat terwijl Ricciardo constanter en wellicht beter rijdt en steeds maar als tweede viool wordt gezien. In een iets minder team voor vol worden aangezien met een beter salaris geeft wellicht een beter gevoel.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Schijnbaar meer vertrouwen in Renault dan in Honda. En ze zullen vast een leuk salaris overhebben. En hij wordt daar normaal gesproken eerste rijder.
Een paar jaar terug was er volgens mij een verhaal dat topteams niet in zee wilden gaan met Hulkenberg omdat hij eigenlijk te lang en te zwaar zou zijn voor de huidige F1-wagens. Moesten ze teveel concessies doen bij het ontwerp van de auto ofzo. Geloof dat Webber er toen ook nog over klaagde dat 'ie al jaren niet normaal meer at om zo maar beneden een bepaald aantal kilo's te blijven. Een gewicht wat niet gezond was voor iemand van zijn lengte.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:14 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Ik dus ook, Hulkenberg heeft nooit in een topauto kunnen laten zien wat hij kan, maar hij hoort m.i. bij de betere rijders van het veld. Hij choked alleen vaak in kansrijke posities.
Ja dit. Altijd leuk om coureurs die je hoog inschat maar in de toch wat mindere auto's zitten tegen elkaar te zien rijden. Ben benieuwd.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 21:12 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd hoe Hulkenberg het tegen Ricciardo doet.
https://www.gpblog.com/nl(...)niel-ricciardo-.htmlquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:12 schreef Pino112 het volgende:
Filmpje al opgenomen? Lekker dan om alsnog weg te gaan.
Had wel de indruk dat RBR dit niet helemaal zag aankomen, maar zo abrupt...quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat RIC voor 2 jaar had getekend wisten we al. Nu zegt de DM ook te weten wat zijn salaris is.
En RBR zou erg geschrokken zijn omdat RIC in Oostenrijk het filmpje over zijn contractverlenging bij RBR al had opgenomen.
https://www.gpblog.com/nl(...)niel-ricciardo-.html
dan nemen ze altijd verschillende filmpjes op, dat ie blijft en dat hij weggaat.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat RIC voor 2 jaar had getekend wisten we al. Nu zegt de DM ook te weten wat zijn salaris is.
En RBR zou erg geschrokken zijn omdat RIC in Oostenrijk het filmpje over zijn contractverlenging bij RBR al had opgenomen.
wanneer had het filmpje dan moeten worden uitgezonden?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 09:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
RIC heeft ze gewoon genaaid, onbetrouwbaar mens, de hakenneus geeft dat ook al aan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:20 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Had wel de indruk dat RBR dit niet helemaal zag aankomen, maar zo abrupt...
In de F1 is het naaien of genaaid worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
RIC heeft ze gewoon genaaid, onbetrouwbaar mens,
Dus wat dat aangaat wel goed. Kan Max wat meer de 2019 auto naar zijn hand zetten vroeg in de ontwikkeling en daarbij niet gehinderd worden door een teamgenoot die toch een andere rijstijl heeft en dus ook liever net een wat andere auto heeft. Hoeven ze bij RB geen compromissen te makenquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
RIC heeft ze gewoon genaaid, onbetrouwbaar mens, de hakenneus geeft dat ook al aan.
voor hetzelfde geld, maakt hij het seizoen niet af. reken maar dat hij nu geïsoleerd wordt en niks meer meekrijgt van 2019 updates en plannen.
Na het daadwerkelijk tekenen vh contract uiteraard.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wanneer had het filmpje dan moeten worden uitgezonden?
Natuurlijk niet. Er is dan ook helemaal geen filmpje dat hij weggaat geplaatst nadat bekend is geworden dat hij weg ging.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:24 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan nemen ze altijd verschillende filmpjes op, dat ie blijft en dat hij weggaat.
want het dan wordt, dat zenden ze dan uit.
topsport is hard, zo vreemd vind ik zijn keuze ook weer nietquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
RIC heeft ze gewoon genaaid, onbetrouwbaar mens, de hakenneus geeft dat ook al aan.
voor hetzelfde geld, maakt hij het seizoen niet af. reken maar dat hij nu geïsoleerd wordt en niks meer meekrijgt van 2019 updates en plannen.
die zullen ook niet blij geweest zijn met zijn houding, steeds maar uitstellen en "hard to keep" spelen maar die Mateschitz is geen miljardair geworden omdat hij zo lief was.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:55 schreef Rossdale het volgende:
Ik denk dat RIC zelf ook de intentie had om te blijven, maar er iets gebeurd is waardoor hij last minute heeft besloten toch maar voor de next best thing te kiezen.
Misschien wel een aanvaring met Marko ofzo
Ik ben ook geen miljardair geworden omdat ik zo lief wasquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:59 schreef Tarado het volgende:
die Mateschitz is geen miljardair geworden omdat hij zo lief was.
Ik denk dat als er al wat gebeurt is dat het die zak met 20 miljoen redenen is waarmee Renault heeft staan te zwaaien.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:55 schreef Rossdale het volgende:
Ik denk dat RIC zelf ook de intentie had om te blijven, maar er iets gebeurd is waardoor hij last minute heeft besloten toch maar voor de next best thing te kiezen.
zoveel zal het niet geweest zijn, maar als je 30% aangeboden krijgt van wat je teammaat krijgt kan je toch wel je conclusies trekkenquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik denk dat als er al wat gebeurt is dat het die zak met 20 miljoen redenen is waarmee Renault heeft staan te zwaaien.
Volgens verschillende bronnen wel. Alleen is het niet duidelijk of dat voor 2 jaar is of per jaar.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
zoveel zal het niet geweest zijn, maar als je 30% aangeboden krijgt van wat je teammaat krijgt kan je toch wel je conclusies trekken
never per jaar maar 10 ipv 5 is toch niet verkeerdquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens verschillende bronnen wel. Alleen is het niet duidelijk of dat voor 2 jaar is of per jaar.
Als het over dezelfde tijdsperiode is als dat van Max dan is het wel echt schandalig laag.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens verschillende bronnen wel. Alleen is het niet duidelijk of dat voor 2 jaar is of per jaar.
Het lijkt er idd op dat er afgelopen week iets gebeurd is. Begin deze week riep hij nog dat het nieuwe contract met RBR uiterlijk op Spa getekend zou worden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 11:55 schreef Rossdale het volgende:
Verschoor heeft nog niet genoeg punten. Alhoewel wel meer dan Ticktumquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:12 schreef Afhaalchinees het volgende:
Verschoor naar STR, Gasly naar RBR
Volgens de DM wel https://www.gpblog.com/nl(...)niel-ricciardo-.htmlquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
zoveel zal het niet geweest zijn, maar als je 30% aangeboden krijgt van wat je teammaat krijgt kan je toch wel je conclusies trekken
20 miljoen pond per jaar is schandalig laag?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:04 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als het over dezelfde tijdsperiode is als dat van Max dan is het wel echt schandalig laag.
Dat denk ik wel. Anders had hij het nooit gedaan.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
never per jaar maar 10 ipv 5 is toch niet verkeerd
Ik doel op die 30% van het salaris van Max wat Red Bull hem aangeboden zou hebben. Of lees ik nu verkeerd?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
20 miljoen pond per jaar is schandalig laag?
En verschoor werd niet voor niets het opleidingsprogramma uitgegooid. Laatste twee seizoenen waren echt heel slecht...quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verschoor heeft nog niet genoeg punten. Alhoewel wel meer dan Ticktum
Je reageert op een post van iemand (vosss) die het over het salaris van RIC bij Renault heeft. Niet op Tarado die gokt dat RBR hem 30% meer hebben geboden dan hij nu bij ze verdientquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik doel op die 30% van het salaris van Max wat Red Bull hem aangeboden zou hebben. Of lees ik nu verkeerd?
Welke gang van zaken?quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:26 schreef Mansjester het volgende:
Sneu voor Daniel. Heeft het sinds de komst van Max gewonnen van hem en meer punten gehaald. Snap wel als hij gefrustreerd zou zijn over de gang van zaken
Dat Max zo naar voren is geschoven als eerste rijder en Daniel minder salaris zou krijgen (als dat waar is). Denk dat Max meer potentie heeft,maar als je zelf gewoon neer punten haalt zou ik frustratie bij Daniel wel begrijpen.quote:
Er is geen eerste rijder bij RBR dus Max is dat ook niet. Misschien dat het wel zo is dat Daniel het wilde zijn en dat ie geïrriteerd is dat er geen eerste rijder wordt aangewezen. En dat ie minder betaald zou krijgen dan Max klinkt onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:33 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dat Max zo naar voren is geschoven als eerste rijder en Daniel minder salaris zou krijgen (als dat waar is). Denk dat Max meer potentie heeft,maar als je zelf gewoon neer punten haalt zou ik frustratie bij Daniel wel begrijpen.
En zelfs dat is niet eens zeker. We zullen pas in 2019 weten of RB met de Honda motor nog steeds het derde team is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:02 schreef Breekfast het volgende:
Op zich is de keuze best logisch. Sportief gezien is het maar een kleine stap achteruit.
Altijd nog beter dan Verhagen, die nog steeds RB junior is.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:19 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En verschoor werd niet voor niets het opleidingsprogramma uitgegooid. Laatste twee seizoenen waren echt heel slecht...
Lijkt mij net wel zeer waarschijnlijk. Max is the next big thing, Daniël niet. Daniël is wel de toffe peer die iedereen (behalve twee fokkers) heel graag voor de camera zietquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er is geen eerste rijder bij RBR dus Max is dat ook niet. Misschien dat het wel zo is dat Daniel het wilde zijn en dat ie geïrriteerd is dat er geen eerste rijder wordt aangewezen. En dat ie minder betaald zou krijgen dan Max klinkt onwaarschijnlijk.
Max heeft in 2017 een flinke verbetering in zijn salaris gekregen in ruil voor het bijtekenen. Daarmee verdient hij momenteel ergens tussen de ¤10 en ¤20 miljoen per jaar (afhankelijk van prestatie bonussen).quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:40 schreef beantherio het volgende:
[..]
Er is geen eerste rijder bij RBR dus Max is dat ook niet. Misschien dat het wel zo is dat Daniel het wilde zijn en dat ie geïrriteerd is dat er geen eerste rijder wordt aangewezen. En dat ie minder betaald zou krijgen dan Max klinkt onwaarschijnlijk.
Noem dat maar klein. Red Bull wint ieder seizoen grand prixs en haalt met grote regelmaat het podium. Renault zit daar voorlopig nog niet in de buurt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:02 schreef Breekfast het volgende:
Op zich is de keuze best logisch. Sportief gezien is het maar een kleine stap achteruit.
3e team ben ik niet zo bang voor, de vraag is meer of de afstand naar Ferrari en Mercedes groter of kleiner wordt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 13:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En zelfs dat is niet eens zeker. We zullen pas in 2019 weten of RB met de Honda motor nog steeds het derde team is.
Ik hoop van wel, maar ik ben er niet zo zeker van...
Zou ik ook eisen als ik DRgod zou zijn. Bedoel elk seizoen haalt hij meer punten dan max. En dan zo onderbetaald worden...quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Max heeft in 2017 een flinke verbetering in zijn salaris gekregen in ruil voor het bijtekenen. Daarmee verdient hij momenteel ergens tussen de ¤10 en ¤20 miljoen per jaar (afhankelijk van prestatie bonussen).
Ricciardo verdient momenteel ¤6 miljoen euro per jaar. Volgens hardnekkige geruchten zou hij een evenaring van het salaris van Verstappen als eis op tafel hebben gelegd. Daar wilde RBR niet in mee, al helemaal niet na het wegvallen van de stoeltjes bij Ferrari en Mercedes.
Daarom is RB ook kwaadquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het lijkt er idd op dat er afgelopen week iets gebeurd is. Begin deze week riep hij nog dat het nieuwe contract met RBR uiterlijk op Spa getekend zou worden.
Aan de andere kant is contractonderhandelingen met Renault aangaan op dinsdag en je ontslag indienen op donderdag wel een heel korte tijdspanne. Of het moet echt een do or die-aanbod van Renault geweest zijn: 1e rijder en 20 miljoen, onderhandelen verder niet mogelijk.
Of RIC heeft staalhard lopen liegen natuurlijk.
Mij lijkt dat DRGod een stukje realistischer in de wereld staat.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:19 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Zou ik ook eisen als ik DRgod zou zijn. Bedoel elk seizoen haalt hij meer punten dan max. En dan zo onderbetaald worden...
En van uitspraken in de media als "waar zou hij naar toe moeten dan" zal Ricciardo niet blij geworden zijn vermoed ik. Het zal ooit nog wel naar buiten komen vermoed ik, teveel betrokkenen die hun mond toch niet kunnen houden.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daar wilde RBR niet in mee, al helemaal niet na het wegvallen van de stoeltjes bij Ferrari en Mercedes.
Volgens de geruchten die ik ken is het 20 - 25 miljoen per jaar. Ex bonussen (die komen er nog bovenop).quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Max heeft in 2017 een flinke verbetering in zijn salaris gekregen in ruil voor het bijtekenen. Daarmee verdient hij momenteel ergens tussen de ¤10 en ¤20 miljoen per jaar (afhankelijk van prestatie bonussen).
Ricciardo verdient momenteel ¤6 miljoen euro per jaar. Volgens hardnekkige geruchten zou hij een evenaring van het salaris van Verstappen als eis op tafel hebben gelegd. Daar wilde RBR niet in mee, al helemaal niet na het wegvallen van de stoeltjes bij Ferrari en Mercedes.
das erg veel voor een non-champquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens de geruchten die ik ken is het 20 - 25 miljoen per jaar. Ex bonussen (die komen er nog bovenop).
Zeker, mijn mond viel ook open.quote:
Kampioen wordt je als je En het talent EN de auto hebt. Dat geldt zowel voor RBR en Max. Dus Max tekent vanuit vertrouwen dat RBR de winnende auto kan leveren, RBR vanuit vertrouwen dat Max daarin de winnende coureur kan worden. Ooit zullen we weten of ze gelijk hadden.quote:
Wat is veel en wat zou normaal zijn?quote:
Dit weet je niet, dit zijn aannames en jij hebt een hekel aan aannamesquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 15:07 schreef Fir3fly het volgende:
Ricciardo heeft zijn hand een beetje overgespeeld door net te doen of hij kans had bij Ferrari of Mercedes. Riskante strategie, die hij dus nu verliest. Maar aan de andere kant is er best kans dat hij volgend jaar Red Bull kan verslaan. Dus dit lijkt me voor iedereen de beste oplossing.
Hij gaat einde carrière nog even flink geld harken. Lijkt me de enige verstandige keuze als een wereldkampioenschap niet meer haalbaar is. Rij je voor vier keer het geld twee plaatsjes naar achter in de optocht, prima.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 15:07 schreef Fir3fly het volgende:
Ricciardo heeft zijn hand een beetje overgespeeld door net te doen of hij kans had bij Ferrari of Mercedes. Riskante strategie, die hij dus nu verliest. Maar aan de andere kant is er best kans dat hij volgend jaar Red Bull kan verslaan. Dus dit lijkt me voor iedereen de beste oplossing.
Misschien, maar dan zet je als team ook wel in op het behouden van een rijder die niet tevreden is over hoe hij beloond wordt. Dat wil je ook niet, dus daarom kan ik me niet voorstellen dat ze ingezet hebben op een lager salaris dan Max. Zoals iemand hier al riep heeft ie wel meer punten binnengeharkt dan hem.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 14:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mja dat praatje van Lauda klopt ook niet want er zijn in de zomer van 2017 wel degelijk gesprekken geweest tussen Verstappen en Mercedes.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 15:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hier nog even een linkje bij het praatje over het salaris van Max: http://autoweek.com/artic(...)spent-max-verstappen
Al lijkt Marko het weer een beetje tegen te spreken in de laatste alinea.
Ander linkje: https://www.bbc.com/sport/formula1/42256276
Dat was idd een leugen, zo is achteraf gebleken.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 17:56 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Mja dat praatje van Lauda klopt ook niet want er zijn in de zomer van 2017 wel degelijk gesprekken geweest tussen Verstappen en Mercedes.
Lauda heeft wel verstand van racen, maar is ook een behoorlijke eikel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 17:56 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Mja dat praatje van Lauda klopt ook niet want er zijn in de zomer van 2017 wel degelijk gesprekken geweest tussen Verstappen en Mercedes.
Hulkenberg had het al zwaar genoeg met Sainz, met Ricciardo wordt het volgens mij een slagveld daar. Arme Hulkenberg, want ik mag die gozer op zich wel. Verder heb ik gemengde gevoelens over de keuze van Ricciardo. Het logische om te zeggen is: Dat Ricciardo nu nooit meer voor zijn kansen gaat. Maar aan de andere kant kan Renault al zijn geld en energie steken in hun eigen auto en hoeven ze deze kennis niet meer te delen met andere teams. Zelfde geldt ook voor RBR, met een honda motor is nog niks zeker. Of Riccardo maakt een gok, of Ricciardo is een grote zak geld aangeboden. Al kan ik me het laatste niet voorstellen, gezien die lui meer geld verdienen dan ze kunnen opmaken. Hoe dan ook deze verassing viel als een bom.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Wat overigens ook wel interessant is, is dat we nu ein-de-lijk kunnen meemaken hoe snel de Hülk echt is. Hij heeft nog nooit een bewezen topcoureur naast zich gehad.
(ik denk namelijk niet dat het Sainz is die daar blijft)
Renault loopt al 4 jaar achter de feiten aan. Qua chassis zullen ze de Red Bull nooit baas kunnen en qua motor lijken ze al bijgehaald door Honda, terwijl de achterstand op Mercedes en Ferrari alleen maar weer groeit. Als er een team voorbij zou moeten gaan dan is dat nooit Renault imoquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 13:43 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En zelfs dat is niet eens zeker. We zullen pas in 2019 weten of RB met de Honda motor nog steeds het derde team is.
Ik hoop van wel, maar ik ben er niet zo zeker van...
Dat hem een enorme zak met geld is aangeboden (20 miljoen pond per jaar) is anders wel het gerucht...quote:Op zondag 5 augustus 2018 11:05 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Hulkenberg had het al zwaar genoeg met Sainz, met Ricciardo wordt het volgens mij een slagveld daar. Arme Hulkenberg, want ik mag die gozer op zich wel. Verder heb ik gemengde gevoelens over de keuze van Ricciardo. Het logische om te zeggen is: Dat Ricciardo nu nooit meer voor zijn kansen gaat. Maar aan de andere kant kan Renault al zijn geld en energie steken in hun eigen auto en hoeven ze deze kennis niet meer te delen met andere teams. Zelfde geldt ook voor RBR, met een honda motor is nog niks zeker. Of Riccardo maakt een gok, of Ricciardo is een grote zak geld aangeboden. Al kan ik me het laatste niet voorstellen, gezien die lui meer geld verdienen dan ze kunnen opmaken. Hoe dan ook deze verassing viel als een bom.
Als je dat denkt, heb je de afgelopen jaren niet zo opgelet. Vettel,Max, en Sainz jr komen er vandaan en het is een bron van heerlijke info voor RB. Ze kunnen iedereen daar neerzetten,en kijken hoe het loopt, zonder dat het hoofdteam maar enig risico loopt. Waarom denk je dat Ferrari ze is na gaan doen?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 22:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
TR is toch totaal niet belangrijk. Ik denk dat het aannemelijker is dat RB TR verkoopt voor het seizoen 2020 of 2021. Er zit ook nog maar weinig leven in het talentenprogramma
achterstand op Mercedes of Ferrari vind ik altijd een gevaarlijke uitspraak. want over hoeveel hebben we het. 0.5 seconde per lap is in de F1 al een mega groot verschil terwijl je het maar over een halve seconde hebt. Alleen al hoe de auto is afgesteld kan in die marge van een halve seconde al heel veel bepalen. De downforce, de banden, hoe de wind staat of hoe de bochten worden aangesneden verschilt enorm. Ook zie je in het weekend op de trainingen hoe de prestaties van de coureurs en de auto's enorm met de met de kleinste detail worden bepaald. zelf een boutje die recht staat of krom bepaalt de uitkomst van zo'n lap. Beter motor vermogen zegt veel, maar het zegt nog niet alles ( kijk maar naar de speedtrap ). Ik denk dat er momenteel meer aan de hand is bij RBR dan alleen het ontbreken van motorvermogen. Er ontbreekt nu vooral stabiliteit en vertrouwen.quote:Op zondag 5 augustus 2018 11:11 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Renault loopt al 4 jaar achter de feiten aan. Qua chassis zullen ze de Red Bull nooit baas kunnen en qua motor lijken ze al bijgehaald door Honda, terwijl de achterstand op Mercedes en Ferrari alleen maar weer groeit. Als er een team voorbij zou moeten gaan dan is dat nooit Renault imo
waarin ontbreekt het aan vertrouwen?quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
achterstand op Mercedes of Ferrari vind ik altijd een gevaarlijke uitspraak. want over hoeveel hebben we het. 0.5 seconde per lap is in de F1 al een mega groot verschil terwijl je het maar over een halve seconde hebt. Alleen al hoe de auto is afgesteld kan in die marge van een halve seconde al heel veel bepalen. De downforce, de banden, hoe de wind staat of hoe de bochten worden aangesneden verschilt enorm. Ook zie je in het weekend op de trainingen hoe de prestaties van de coureurs en de auto's enorm met de met de kleinste detail worden bepaald. zelf een boutje die recht staat of krom bepaalt de uitkomst van zo'n lap. Beter motor vermogen zegt veel, maar het zegt nog niet alles ( kijk maar naar de speedtrap ). Ik denk dat er momenteel meer aan de hand is bij RBR dan alleen het ontbreken van motorvermogen. Er ontbreekt nu vooral stabiliteit en vertrouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar het waarschijnlijk wel stuk op gaat is volgens mij
/ Alonso accepteert nooit dat hij tweede rijder is naast Max.
/ RBR wil niet zijn gevraagde salaris betalen gezien het godsvermogen dat ze kwijt zijn aan Max komend jaar, plus dat het volgens Horner een 'tussenjaar' is.
/ Alonso zou niet echt de beste Honda ambassadeur zijn, namelijk ongeveer hetzelfde als dat Max nu naar Renault zou vertrekken
Wat denken jullie? Enige kans?
quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:25 schreef koningkerel het volgende:
Wat denken jullie dat de kans is dat Alonso naast Max gaat rijden?
Goede rijder die met Max RBR de constructeurstitel kan bezorgen, bovenop uiteraard enkele wins met veel publiciteit. Hij is niet jong meer, maar wel een spraakmakend figuur die het goed zou doen in de lollige RBR filmpjesKans lijkt me 0.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Waar het waarschijnlijk wel stuk op gaat is volgens mij
/ Alonso accepteert nooit dat hij tweede rijder is naast Max.
/ RBR wil niet zijn gevraagde salaris betalen gezien het godsvermogen dat ze kwijt zijn aan Max komend jaar, plus dat het volgens Horner een 'tussenjaar' is.
/ Alonso zou niet echt de beste Honda ambassadeur zijn, namelijk ongeveer hetzelfde als dat Max nu naar Renault zou vertrekken
Wat denken jullie? Enige kans?
1. Honda zal het niet willen na zijn getier.
2. ALO wil/eist een team dat om hem draait en een wagen die op hem gebouwd wordt. RBR gaat dat niet pikken, die hebben hun eigen plan. En dat is niet ALO nog een keer kampioen maken."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Vertrouwen aan stabiliteit van de motor, maar ook zitten in een lekkere flow waarbij beide coureurs constant de punten binnen haalt. ( hoeft niet eens een podium te zijn, zolang je de finish maar haalt ) een race zonder crashes, een race zonder strategie fouten, zonder pitstop fouten. kortom een ploeg waar het niet rommelt. Dat soort details kunnen het team ook zomaar het kampioenschap geven. Vergeet niet dat Mercedes en Ferrari dit seizoen ook niet zonder kleerscheuren het seizoen door komt. Een iets stabieler RBR had zomaar bovenaan kunnen staan ook zonder de motorvermogen. Alleen gebeurt er met RBR gewoonweg te veel ellende waardoor je onnodig veel punten verliest. ook dat knaagt denk ik aan het vertrouwen.quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
waarin ontbreekt het aan vertrouwen?
Jep. En dan meteen de volgende vraag, is Max niet nog veel te jong en onervaren om een geheel team op sleeptouw te nemen zogezegd?quote:Op zondag 5 augustus 2018 19:07 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Vertrouwen aan stabiliteit van de motor, maar ook zitten in een lekkere flow waarbij beide coureurs constant de punten binnen haalt. ( hoeft niet eens een podium te zijn, zolang je de finish maar haalt ) een race zonder crashes, een race zonder strategie fouten, zonder pitstop fouten. kortom een ploeg waar het niet rommelt. Dat soort details kunnen het team ook zomaar het kampioenschap geven. Vergeet niet dat Mercedes en Ferrari dit seizoen ook niet zonder kleerscheuren het seizoen door komt. Een iets stabieler RBR had zomaar bovenaan kunnen staan ook zonder de motorvermogen. Alleen gebeurt er met RBR gewoonweg te veel ellende waardoor je onnodig veel punten verliest. ook dat knaagt denk ik aan het vertrouwen.
quote:Op zondag 5 augustus 2018 18:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Daarnaast staat Alonso onder contract bij het WEC team van Toyota.
Er is geen enkel scenario denkbaar waarin dat te combineren is met een zitje bij een Honda powered F1 team.
De statistieken spreken elk circuit voor zich. Dat is zo mooi aan de F1. Op rechte stukken verliezen de Renault aangedreven auto’s tussen de 0,7 / 1,0 seconde. Red Bull maakt daar weer iets van goed in de bochten. Speedtrap zegt daarin tegen weer minder omdat de Ferrari en Mercedes gewoon veel sneller op top zitten en met meer drag kunnen rijden.quote:Op zondag 5 augustus 2018 16:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
achterstand op Mercedes of Ferrari vind ik altijd een gevaarlijke uitspraak. want over hoeveel hebben we het. 0.5 seconde per lap is in de F1 al een mega groot verschil terwijl je het maar over een halve seconde hebt. Alleen al hoe de auto is afgesteld kan in die marge van een halve seconde al heel veel bepalen. De downforce, de banden, hoe de wind staat of hoe de bochten worden aangesneden verschilt enorm. Ook zie je in het weekend op de trainingen hoe de prestaties van de coureurs en de auto's enorm met de met de kleinste detail worden bepaald. zelf een boutje die recht staat of krom bepaalt de uitkomst van zo'n lap. Beter motor vermogen zegt veel, maar het zegt nog niet alles ( kijk maar naar de speedtrap ). Ik denk dat er momenteel meer aan de hand is bij RBR dan alleen het ontbreken van motorvermogen. Er ontbreekt nu vooral stabiliteit en vertrouwen.
En dan weten we wat precies dat we al niet wisten?quote:Op zondag 5 augustus 2018 19:41 schreef Nattekat het volgende:
Gewoon even wachten op Spa en Monza, dat zijn de twee circuits waar motorvermogen alles is.
Ja, Spa sinds 2017 ook. Die wagens hebben zo veel downforce dat heel die baan bijna volgas is
Dan weten we hoe ver Honda is tov de andere teams.quote:Op zondag 5 augustus 2018 20:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En dan weten we wat precies dat we al niet wisten?
RBR wilde de updates voor de wagen van Max niet voor niks uitstellen tot Monza (niet Spa ivm thuiscircuit)...
Ik ben wat moe, dus wellicht wat traag van begrip. Maar hoezo weten we het dan? STR Honda was in Hongarije bv stukken beter dan Renault. En op andere circuits is dat andersom.quote:Op zondag 5 augustus 2018 20:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan weten we hoe ver Honda is tov de andere teams.
Monza en Spa zijn gewoon 100% powercircuits. Niks anders. Als Toro Rosso nu plots beter presteert tov Renault, dan weet je al genoeg over waar dat vandaan komt.quote:Op zondag 5 augustus 2018 20:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben wat moe, dus wellicht wat traag van begrip. Maar hoezo weten we het dan? STR Honda was in Hongarije bv stukken beter dan Renault. En op andere circuits is dat andersom.
Het draait niet alleen om vermogen (wat je idd op bijv Monza redelijk kan zien), maar ook om betrouwbaarheid, het chassis etc. mbt welk circuit de wagen wel en niet ligt. Zelf temperatuur spreekt een woordje mee.
Zie Merc en Ferrari. Ook die hebben "last" van de variabelen. Al hebben die idd het meeste vermogen.
nu nog niet, zo ver is Honda nog nietquote:Op zondag 5 augustus 2018 20:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Monza en Spa zijn gewoon 100% powercircuits. Niks anders. Als Toro Rosso nu plots beter presteert tov Renault, dan weet je al genoeg over waar dat vandaan komt.
Jij hebt een glazen bol?quote:Op zondag 5 augustus 2018 20:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu nog niet, zo ver is Honda nog niet
Dat weet ik toch? Daarom jeb ik het over vermogen mbt die circuits.quote:Op zondag 5 augustus 2018 20:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Monza en Spa zijn gewoon 100% powercircuits. Niks anders. Als Toro Rosso nu plots beter presteert tov Renault, dan weet je al genoeg over waar dat vandaan komt.
ongeveer gelijk denk ik. zegt rb/tr ook. alleen zie ik de honda inmiddels toch echt beter presteren in topsnelheid. dat ding loopt gewoon harder dan de renault.quote:Op zondag 5 augustus 2018 20:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu nog niet, zo ver is Honda nog niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |