Uit de Oudejaarsconference 2015.quote:donderdag 2 augustus 2018 18:32 schreef Mo_Muffin het volgende:[/b]
Herman Finkers had ooit een sketch over 'Geen jager, geen neger', daar kom je tegenwoordig denk ik ook niet meer mee weg.
Weten we van dibi ook niet. Toch wilde hij iedere terraszitter tijdens de ramadan afschieten.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 17:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik zou als ik dit zou horen ook niet weten of dit nu grappig bedoeld is of niet. Er leven tenslotte genoeg figuren die dat vinden.
Vooral omdat domlinks precies dezelfde reactie gaf bij de bedreigingen van dibi 2 maanden terug.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 18:45 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind de boete onterecht maar de boosheid van domrechts is wel weer heel mooi!
In tegenstelling tot hypocriete jankerds zoals jij verdedig ik zowel het recht van Dibi, Wiere/inga als deze DJ Michael om grappen te maken.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 18:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral omdat domlinks precies dezelfde reactie gaf bij de bedreigingen van dibi 2 maanden terug.
Kom toch eens uit die slachtofferrol manquote:Op donderdag 2 augustus 2018 18:34 schreef Red_85 het volgende:
De nsb is dus werkelijk terug.
Alleen nu komt het van links.
Smerig achterbaks tuig.
Qftquote:Op donderdag 2 augustus 2018 18:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan lees je opeens van die kliek hier 'dit is niet zo bedoeld blablabla', nu staan ze te schreeuwen dat het aloemaal verdiend is.
Wat. Een. Volk.
Grapjes zijn voor iedereen!quote:Op donderdag 2 augustus 2018 18:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
In tegenstelling tot hypocriete jankerds zoals jij verdedig ik zowel het recht van Dibi, Wiere/inga als deze DJ Michael om grappen te maken.
Onmogelijk dat jij dit vindt, want je voldoet nu niet aan het stereotype wat de rechtse FOK!kers van je hebben.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
Komt op mij over als een debiele straf.
Tsja, ik schijn ook al extreem-links te zijn, om de een of andere reden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:13 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Onmogelijk dat jij dit vindt, want je voldoet nu niet aan het stereotype wat de rechtse FOK!kers van je hebben.
Exact. Dit gaat toch nergens meer over.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:20 schreef Hexagon het volgende:
Tamelijk triest dat ons openbaar ministerie zich met dit soort nonsens gaat bezighouden.
De reactie zou moeten zijnquote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Exact. Dit gaat toch nergens meer over.
Vind je nou echt dat het normaal moet worden om bij ieder akkefietje er meteen maar justitie bij te gaan halen?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:32 schreef Ringo het volgende:
Ik vind 200 euro nog erg laag. Er zijn mensen minder makkelijk weggekomen met zulke intens beledigende “grappen”.
Ik zou van jou als politicus wel verwachten dat je weet dat het OM zich al met dit soort zaken bezighoudt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:20 schreef Hexagon het volgende:
Tamelijk triest dat ons openbaar ministerie zich met dit soort nonsens gaat bezighouden.
Nee, voor de gemeentepolitiek is het niet zo relevant namelijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou van jou als politicus wel verwachten dat je weet dat het OM zich al met dit soort zaken bezighoudt.
Boetes van 360 euro voor racistische grappen:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ies-op-oranje-selfie
Als het een illegaal akkefietje is...quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vind je nou echt dat het normaal moet worden om bij ieder akkefietje er meteen maar justitie bij te gaan halen?
Ach, het mag wel bij de algemene kennis horen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, voor de gemeentepolitiek is het niet zo relevant namelijk.
En lafjes anoniem allerlei serieus bedoelde racistische bagger op het internet posten vind ik wel van een andere orde dan een grap maken die niet iedereen kan waarderen
De justitie is je beste kameraad, heb ik van mʼn vader geleerd.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:34 schreef Hexagon het volgende:
Vind je nou echt dat het normaal moet worden om bij ieder akkefietje er meteen maar justitie bij te gaan halen?
Ik vind justitie toch echt iets voor situaties waar het niet anders kan. Er ijn van die dingen die burgers eerst zelf moeten proberen op te lossen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:38 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Als het een illegaal akkefietje is...
Persoonlijk ben ik tegen snitchen, maar of dat nou een boodschap is die justitie moet uitdragen...
Als je hem een paar stompen op zijn blije bek geeft komen ze ook, dus dan kunnen ze maar beter ook komen voor de aanleiding van die stompen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind justitie toch echt iets voor situaties waar het niet anders kan. Er ijn van die dingen die burgers eerst zelf moeten proberen op te lossen.
Ik heb wel wat beters te doen, ik ging als raadslid niet over die wetgeving.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ach, het mag wel bij de algemene kennis horen.
Dan is een grap maken naar een gekleurde vriend nog altijd iets heel anders dan veilig achter je schermpje zomaar allerlei humorloze racistische zooi posten naar mensen die jou niet kennenquote:Deze mensen hadden trouwens hun naam er gewoon bijgezet. Het was op facebook.
Wel vreemd dat beledigende bagger helemaal niet tot boetes leidt.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb wel wat beters te doen, ik ging als raadslid niet over die wetgeving.
[..]
Dan is een grap maken naar een gekleurde vriend nog altijd iets heel anders dan veilig achter je schermpje zomaar allerlei humorloze racistische zooi posten naar mensen die jou niet kennen
Ja. Strict gezien wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Een vriend van mij zegt altijd als we ergens geweest zijn en op moeten ruimen of na een feestje of zo: ik hoef niks te doen want ik ben een neger en die zijn lui. Zou hij daar ook een boete voor kunnen krijgen?
Hij noemt zich tegenwoordig niet meer zo, hij is nu weer gewoon Steven Brunswijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:16 schreef MakkieR het volgende:
Was er niet een artiest die zichzelf Brabo "n-woord"noemt? mogen we dat straks ook niet meer hardop zeggen?
Dat kan wel degelijkquote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel vreemd dat beledigende bagger helemaal niet tot boetes leidt.
Maar wel als het over zogenaamd racisme gaat.
Lijkt me niet. Er wordt immers niemand uitgesloten van iets op basis ras, afkomst, geaardheid, sekse of religie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Een vriend van mij zegt altijd als we ergens geweest zijn en op moeten ruimen of na een feestje of zo: ik hoef niks te doen want ik ben een neger en die zijn lui. Zou hij daar ook een boete voor kunnen krijgen?
Dan ook maar vreemdgaan beboeten?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 17:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die 2 houden natuurlijk wel sterk verband met elkaar.
Ja, dat de dag daarna door die microfoon roepenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:51 schreef MilkTea het volgende:
Willen we meer of minder negers achter de bar?
Dat de persoon domme uitspraken doet in het openbaar?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:59 schreef Hallojo het volgende:
Als dit waar is, is het wel bijzonder triest.
Hef jij jezelf maar lekker op, dat lijkt me een veel beter idee.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 02:17 schreef superniger het volgende:
Heel Nederland opheffen.
Uit dat licht.
Ik weet het niet. Het is allemaal context. Stel: die tent staat vol met negers, en de DJ is een neger en jij en je vriend Henk Jan zijn de enige kazen in die hut. Vervolgens doet de DJ de shout-out: "geen blanken in deze tent, en deze is voor jullie" en zet dan een of ander rap plaatje op over "fuck you zus en zo". Ik zou ook ergens anders een biertje gaan drinken. En aangifte doen tegen die DJ.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Het zou niet in me opkomen om ophef te gaan maken als ik iemand ‘geen blanken in de tent’ zou horen roepen.
Nee, dat iemand aangifte gaat doen vanwege zoiets.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 05:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat de persoon domme uitspraken doet in het openbaar?
nee, hij noemt een vriend van hem neger oomdat het schijnbaar een neger is. Verder geen kwade bedoelingen. Net zoals ik een goede Indonesische vriend van me ook gewoon pinda noem zonder dat daar meteen een kwade bedoeling achter zit, hij heeft ook een heel scala aan namen voor mij. heeft verder niets met racisme te maken. Mensen pakken elkaar gewoon op uiterlijkheden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef oranjevogel1 het volgende:
Dus die DJ vind dat hij mensen op grond van huidskleur mag discrimineren omdat hij zich tolerant opstelt richting de seksuele gedragingen van zijn vrienden?
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee, hij had het tegen een groep mensen. En daar heeft hij ook een boete voor gehad.
Alle vuurtorens terug naar Terschellingquote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En als je vriend rood haar heeft en je roept 'geen drankjes voor een rooie'?
Onzin. De DJ deed zijn uitspraken in het openbaar en als DJ zijnde, over een microfoon. Dan moet je geen discriminerende of ras-beledigende opmerkingen maken. Dat is strafbaar in Nederland.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
nee, hij noemt een vriend van hem neger oomdat het schijnbaar een neger is. Verder geen kwade bedoelingen. Net zoals ik een goede Indonesische vriend van me ook gewoon pinda noem zonder dat daar meteen een kwade bedoeling achter zit, hij heeft ook een heel scala aan namen voor mij. heeft verder niets met racisme te maken. Mensen pakken elkaar gewoon op uiterlijkheden.
En prima dat die mensen zich beledigd voelen, hebben ze het volle recht op. Maar waarom moet dat via een rechter bepaald worden? Ga huilen in een hoekje, vraag of diegene dat niet meer wil doen, maar waarom moet een rechter dan voor gedachtenpolitie gaan spelenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:07 schreef C.L.Werner het volgende:
Dat jij je Indonesische vriend pinda noem is prima. Doe jij dat in het openbaar over een microfoon, al dan niet duidelijk of onduidelijk tegen je vriend, dan moet je niet raar staan te kijken dat mensen zich beledigd voelen.
Nieuwsgierig naar waarom hij hiervoor niet is vervoordeeld. Gebrek aan bewijs?quote:Ook de beschuldiging dat hij gezegd zou hebben ’Homo’s de tent uit’ vindt hij bizar. Voor die kreet is hij overigens niet veroordeeld.
quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Alle vuurtorens terug naar Terschelling
Gingers have no soul
Er is altijd wel een loser die zeer gewillig in de slachtoffer rol kruipt - lekkere samenleving hebben we tegenwoordigquote:
Waarschijnlijk is er alleen aangifte gedaan door een neger en niet door een homo.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nieuwsgierig naar waarom hij hiervoor niet is vervoordeeld. Gebrek aan bewijs?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |