Ja. Strict gezien wel.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Een vriend van mij zegt altijd als we ergens geweest zijn en op moeten ruimen of na een feestje of zo: ik hoef niks te doen want ik ben een neger en die zijn lui. Zou hij daar ook een boete voor kunnen krijgen?
Hij noemt zich tegenwoordig niet meer zo, hij is nu weer gewoon Steven Brunswijk.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 21:16 schreef MakkieR het volgende:
Was er niet een artiest die zichzelf Brabo "n-woord"noemt? mogen we dat straks ook niet meer hardop zeggen?
Dat kan wel degelijkquote:Op donderdag 2 augustus 2018 19:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel vreemd dat beledigende bagger helemaal niet tot boetes leidt.
Maar wel als het over zogenaamd racisme gaat.
Lijkt me niet. Er wordt immers niemand uitgesloten van iets op basis ras, afkomst, geaardheid, sekse of religie.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Een vriend van mij zegt altijd als we ergens geweest zijn en op moeten ruimen of na een feestje of zo: ik hoef niks te doen want ik ben een neger en die zijn lui. Zou hij daar ook een boete voor kunnen krijgen?
Dan ook maar vreemdgaan beboeten?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 17:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die 2 houden natuurlijk wel sterk verband met elkaar.
Ja, dat de dag daarna door die microfoon roepenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:51 schreef MilkTea het volgende:
Willen we meer of minder negers achter de bar?
Dat de persoon domme uitspraken doet in het openbaar?quote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:59 schreef Hallojo het volgende:
Als dit waar is, is het wel bijzonder triest.
Hef jij jezelf maar lekker op, dat lijkt me een veel beter idee.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 02:17 schreef superniger het volgende:
Heel Nederland opheffen.
Uit dat licht.
Ik weet het niet. Het is allemaal context. Stel: die tent staat vol met negers, en de DJ is een neger en jij en je vriend Henk Jan zijn de enige kazen in die hut. Vervolgens doet de DJ de shout-out: "geen blanken in deze tent, en deze is voor jullie" en zet dan een of ander rap plaatje op over "fuck you zus en zo". Ik zou ook ergens anders een biertje gaan drinken. En aangifte doen tegen die DJ.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Het zou niet in me opkomen om ophef te gaan maken als ik iemand ‘geen blanken in de tent’ zou horen roepen.
Nee, dat iemand aangifte gaat doen vanwege zoiets.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 05:55 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat de persoon domme uitspraken doet in het openbaar?
nee, hij noemt een vriend van hem neger oomdat het schijnbaar een neger is. Verder geen kwade bedoelingen. Net zoals ik een goede Indonesische vriend van me ook gewoon pinda noem zonder dat daar meteen een kwade bedoeling achter zit, hij heeft ook een heel scala aan namen voor mij. heeft verder niets met racisme te maken. Mensen pakken elkaar gewoon op uiterlijkheden.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef oranjevogel1 het volgende:
Dus die DJ vind dat hij mensen op grond van huidskleur mag discrimineren omdat hij zich tolerant opstelt richting de seksuele gedragingen van zijn vrienden?
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:59 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Nee, hij had het tegen een groep mensen. En daar heeft hij ook een boete voor gehad.
Alle vuurtorens terug naar Terschellingquote:Op donderdag 2 augustus 2018 14:31 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En als je vriend rood haar heeft en je roept 'geen drankjes voor een rooie'?
Onzin. De DJ deed zijn uitspraken in het openbaar en als DJ zijnde, over een microfoon. Dan moet je geen discriminerende of ras-beledigende opmerkingen maken. Dat is strafbaar in Nederland.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
nee, hij noemt een vriend van hem neger oomdat het schijnbaar een neger is. Verder geen kwade bedoelingen. Net zoals ik een goede Indonesische vriend van me ook gewoon pinda noem zonder dat daar meteen een kwade bedoeling achter zit, hij heeft ook een heel scala aan namen voor mij. heeft verder niets met racisme te maken. Mensen pakken elkaar gewoon op uiterlijkheden.
En prima dat die mensen zich beledigd voelen, hebben ze het volle recht op. Maar waarom moet dat via een rechter bepaald worden? Ga huilen in een hoekje, vraag of diegene dat niet meer wil doen, maar waarom moet een rechter dan voor gedachtenpolitie gaan spelenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:07 schreef C.L.Werner het volgende:
Dat jij je Indonesische vriend pinda noem is prima. Doe jij dat in het openbaar over een microfoon, al dan niet duidelijk of onduidelijk tegen je vriend, dan moet je niet raar staan te kijken dat mensen zich beledigd voelen.
Nieuwsgierig naar waarom hij hiervoor niet is vervoordeeld. Gebrek aan bewijs?quote:Ook de beschuldiging dat hij gezegd zou hebben ’Homo’s de tent uit’ vindt hij bizar. Voor die kreet is hij overigens niet veroordeeld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |