abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180903878
Een vriend van mij zegt altijd als we ergens geweest zijn en op moeten ruimen of na een feestje of zo: ik hoef niks te doen want ik ben een neger en die zijn lui. Zou hij daar ook een boete voor kunnen krijgen?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 20:20:50 #152
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180903962
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Een vriend van mij zegt altijd als we ergens geweest zijn en op moeten ruimen of na een feestje of zo: ik hoef niks te doen want ik ben een neger en die zijn lui. Zou hij daar ook een boete voor kunnen krijgen?
Ja. Strict gezien wel.

Iemand van een bepaalde afkomst/bepaald ras kan immers wel degelijk mensen van dezelfde afkomst of hetzelfde ras discrimineren. Komt vaak genoeg voor.
Krekker is de bom!
pi_180905280
Was er niet een artiest die zichzelf Brabo "n-woord"noemt? mogen we dat straks ook niet meer hardop zeggen?
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2018 @ 21:28:21 #154
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180905559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 21:16 schreef MakkieR het volgende:
Was er niet een artiest die zichzelf Brabo "n-woord"noemt? mogen we dat straks ook niet meer hardop zeggen?
Hij noemt zich tegenwoordig niet meer zo, hij is nu weer gewoon Steven Brunswijk.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  donderdag 2 augustus 2018 @ 22:54:43 #155
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_180907501
quote:
5s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 18:23 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Zich beledigd voelen?
OK.
put
your
clothes
on!
  donderdag 2 augustus 2018 @ 23:54:04 #156
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180908445
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 19:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel vreemd dat beledigende bagger helemaal niet tot boetes leidt.

Maar wel als het over zogenaamd racisme gaat.
Dat kan wel degelijk

https://www.hpdetijd.nl/2(...)-internet-strafbaar/

Maar ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik een vriend van mij in een betaalde context de kroeg lacherig met ee knipoog voor iets zou uitmaken, en vervolgens ineens een officier van justitie op mn dak zou krijgen door een willekeurig sneeuwvlokje die ons niet kent.
pi_180909916
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Lijkt me niet. Er wordt immers niemand uitgesloten van iets op basis ras, afkomst, geaardheid, sekse of religie.

Heb zelf ook eens zoiets gedaan met een donkere vriend van me. Stonden we in de rij bij een pinautomaat en toen we aan de beurt waren zei ik dat hij wel voor mocht, omdat hij zwart is. Wij konden erom lachen maar mensen achter ons stonden met open bek :D Heerlijk.
pi_180910648
Heel Nederland opheffen.
Uit dat licht.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 02:38:42 #159
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180910734
quote:
7s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 17:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die 2 houden natuurlijk wel sterk verband met elkaar.
Dan ook maar vreemdgaan beboeten?

Of snappen we dan wel ineens de waarde van een terughoudende overheid?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_180910970
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:51 schreef MilkTea het volgende:
Willen we meer of minder negers achter de bar?
Ja, dat de dag daarna door die microfoon roepen :Y
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 05:55:25 #161
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_180910988
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 11:59 schreef Hallojo het volgende:
Als dit waar is, is het wel bijzonder triest.
Dat de persoon domme uitspraken doet in het openbaar?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_180911373
Dat mensen dit sowieso verdedigen :')

Maar Tofik Dibi ging te ver en moest het land uitgetrapt worden :')

Beide mogen van mij op de bon.
pi_180911410
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 02:17 schreef superniger het volgende:
Heel Nederland opheffen.
Uit dat licht.
Hef jij jezelf maar lekker op, dat lijkt me een veel beter idee.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 07:49:01 #164
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180911496
quote:
9s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:27 schreef Boca_Raton het volgende:
Het zou niet in me opkomen om ophef te gaan maken als ik iemand ‘geen blanken in de tent’ zou horen roepen.
Ik weet het niet. Het is allemaal context. Stel: die tent staat vol met negers, en de DJ is een neger en jij en je vriend Henk Jan zijn de enige kazen in die hut. Vervolgens doet de DJ de shout-out: "geen blanken in deze tent, en deze is voor jullie" en zet dan een of ander rap plaatje op over "fuck you zus en zo". Ik zou ook ergens anders een biertje gaan drinken. En aangifte doen tegen die DJ.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:19:47 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_180911704
Tja, je doet je uitspraken in het openbaar als DJ zijnde, over een microfoon. Dan moet je geen discriminerende of ras-beledigende opmerkingen maken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_180911745
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 05:55 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat de persoon domme uitspraken doet in het openbaar?
Nee, dat iemand aangifte gaat doen vanwege zoiets.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_180911966
Een zwarte collega noemde mij laatst zijn white nigger. Kan ik nu ook aangifte doen?
pi_180912046
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:06 schreef oranjevogel1 het volgende:
Dus die DJ vind dat hij mensen op grond van huidskleur mag discrimineren omdat hij zich tolerant opstelt richting de seksuele gedragingen van zijn vrienden? :?
nee, hij noemt een vriend van hem neger oomdat het schijnbaar een neger is. Verder geen kwade bedoelingen. Net zoals ik een goede Indonesische vriend van me ook gewoon pinda noem zonder dat daar meteen een kwade bedoeling achter zit, hij heeft ook een heel scala aan namen voor mij. heeft verder niets met racisme te maken. Mensen pakken elkaar gewoon op uiterlijkheden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_180912082
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:59 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, hij had het tegen een groep mensen. En daar heeft hij ook een boete voor gehad.
:')
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_180912139
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 14:31 schreef Hallojo het volgende:

[..]

En als je vriend rood haar heeft en je roept 'geen drankjes voor een rooie'?
Alle vuurtorens terug naar Terschelling

Gingers have no soul
pi_180912327
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

nee, hij noemt een vriend van hem neger oomdat het schijnbaar een neger is. Verder geen kwade bedoelingen. Net zoals ik een goede Indonesische vriend van me ook gewoon pinda noem zonder dat daar meteen een kwade bedoeling achter zit, hij heeft ook een heel scala aan namen voor mij. heeft verder niets met racisme te maken. Mensen pakken elkaar gewoon op uiterlijkheden.
Onzin. De DJ deed zijn uitspraken in het openbaar en als DJ zijnde, over een microfoon. Dan moet je geen discriminerende of ras-beledigende opmerkingen maken. Dat is strafbaar in Nederland.

Dat de DJ zich dan verschuilt dat hij het specifiek tegen zijn vriend had, dat het een grapje was etc. doet niet terzake. Hij slingert discriminerende en rascistische teksten door een microfoon. En dat is gelukkig strafbaar in Nederland.

Dat jij je Indonesische vriend pinda noem is prima. Doe jij dat in het openbaar over een microfoon, al dan niet duidelijk of onduidelijk tegen je vriend, dan moet je niet raar staan te kijken dat mensen zich beledigd voelen.
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 09:16:01 #173
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_180912416
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 09:07 schreef C.L.Werner het volgende:
Dat jij je Indonesische vriend pinda noem is prima. Doe jij dat in het openbaar over een microfoon, al dan niet duidelijk of onduidelijk tegen je vriend, dan moet je niet raar staan te kijken dat mensen zich beledigd voelen.
En prima dat die mensen zich beledigd voelen, hebben ze het volle recht op. Maar waarom moet dat via een rechter bepaald worden? Ga huilen in een hoekje, vraag of diegene dat niet meer wil doen, maar waarom moet een rechter dan voor gedachtenpolitie gaan spelen :?
Don't let my username fool you...
pi_180912467
Een boete voor een grapje FFS. :')

Misschien kunnen we comedians ook wel gaan veroordelen nu.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_180912485
quote:
Ook de beschuldiging dat hij gezegd zou hebben ’Homo’s de tent uit’ vindt hij bizar. Voor die kreet is hij overigens niet veroordeeld.
Nieuwsgierig naar waarom hij hiervoor niet is vervoordeeld. Gebrek aan bewijs?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')