quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Alle vuurtorens terug naar Terschelling
Gingers have no soul
Er is altijd wel een loser die zeer gewillig in de slachtoffer rol kruipt - lekkere samenleving hebben we tegenwoordigquote:
Waarschijnlijk is er alleen aangifte gedaan door een neger en niet door een homo.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:22 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nieuwsgierig naar waarom hij hiervoor niet is vervoordeeld. Gebrek aan bewijs?
Dus wat je eigenlijk zegt is dat context en intentie van je woorden irrelevant zijn?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:46 schreef C.L.Werner het volgende:
Dit heeft niets met tere zieltjes te maken. Omroepen dat negers en homo's niet welkom zijn in je tent is niet alleen dom, maar ook tegen de wet. Dat je daarna claimt dat je het tegen een vriend zei en als grap bedoelt was, doet daar niets aan af.
Verbazingwekkend hoe 99% van FOK! het goedpraat en zegt dat je je niet aan moet stellen. Heel bijzonder.
Kijk ook even naar zijn gifje - zo iemand neem je toch niet serieusquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:56 schreef habitue het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat context en intentie van je woorden irrelevant zijn?
Moeten we Hans Teeuwen nu ook geen vervolgen voor vrouwenhaat?
Context is wel degelijk van belang. Schijnbaar was het niet duidelijk dat hij het tegen zijn neger vriend had. De context is dus door de DJ niet duidelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:56 schreef habitue het volgende:
[..]
Dus wat je eigenlijk zegt is dat context en intentie van je woorden irrelevant zijn?
Moeten we Hans Teeuwen nu ook geen vervolgen voor vrouwenhaat?
Dus jij beoordeelt mensen op hun user icoon of gifje? Okee dan. probeer volgende keer ook inhoudelijk te reageren als je dat kan.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Kijk ook even naar zijn gifje - zo iemand neem je toch niet serieus
Lees gewoon het topic terug dan zie je dat ik dat doe - ben je de puber leeftijd eigenlijk al voorbij?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:07 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Context is wel degelijk van belang. Schijnbaar was het niet duidelijk dat hij het tegen zijn neger vriend had. De context is dus door de DJ niet duidelijk gemaakt.
En nogmaals, in een club roepen dat negers niet welkom zijn in een microfoon is discriminerend en dus strafbaar. Ook als je het tegen je vriend hebt.
[..]
Dus jij beoordeelt mensen op hun user icoon of gifje? Okee dan. probeer volgende keer ook inhoudelijk te reageren als je dat kan.
Die is later wel verduidelijkt. Toen de context helder was had de aangifte ingetrokken kunnen worden. Maar nee, de context blijkt uiteindelijk dus toch irrelevant te zijn. Bloeden zal ie.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:07 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Context is wel degelijk van belang. Schijnbaar was het niet duidelijk dat hij het tegen zijn neger vriend had. De context is dus door de DJ niet duidelijk gemaakt.
Absoluut, ik ben het er 110% mee eens dat we in een samenleving wonen waar je tegenwoordig erg moet oppassen dat je niemand beledigt. Een richting die we niet op willen als samenleving zijnde.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 09:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Er is altijd wel een loser die zeer gewillig in de slachtoffer rol kruipt - lekkere samenleving hebben we tegenwoordig
Wat heeft mijn leeftijd hiermee te maken?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:09 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lees gewoon het topic terug dan zie je dat ik dat doe - ben je de puber leeftijd eigenlijk al voorbij?
Dat is jouw interpretatie. Als ik in een drukke winkelstraat in een microfoon schreeuw dat alle moslims het land uit moeten, en alle homo's ook, dan kan ik mij ook niet verweren dat ik het tegen een maat had die aan de andere kant van de winkelstraat stond.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die is later wel verduidelijkt. Toen de context helder was had de aangifte ingetrokken kunnen worden. Maar nee, de context blijkt uiteindelijk dus toch irrelevant te zijn. Bloeden zal ie.
Iets met context.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:07 schreef C.L.Werner het volgende:
Dus jij beoordeelt mensen op hun user icoon of gifje? Okee dan. probeer volgende keer ook inhoudelijk te reageren als je dat kan.
Als die maat een homofiele moslim is, kan die context wel verduidelijkt worden, maar ik vind je voorbeeld dan best wel vergezocht.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:17 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie. Als ik in een drukke winkelstraat in een microfoon schreeuw dat alle moslims het land uit moeten, en alle homo's ook, dan kan ik mij ook niet verweren dat ik het tegen een maat had die aan de andere kant van de winkelstraat stond.
Echte discriminatie en racisme moet zwaar afgestraft worden, dit valt meer onder oliedom en weinig hersencellen. Dat moeten die slachtoffers zich ook eens gaan beseffen. Dus jij vindt een boete van EUR 200 voor discriminatie wel ok?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:16 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Absoluut, ik ben het er 110% mee eens dat we in een samenleving wonen waar je tegenwoordig erg moet oppassen dat je niemand beledigt. Een richting die we niet op willen als samenleving zijnde.
Desalniettemin is wat deze DJ zegt discriminerend en mag daar tegen opgetreden worden.
Helemaal mee eens. Ook over het oliedom van die kerel. Maar straks schreeuwt nog iemand zoiets in een discotheek (het mag immers!), en dan de volgende, en voor je het weet wordt er elk weekend geroepen dat homo's en negers niet welkom zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:26 schreef matspontius het volgende:
[..]
Echte discriminatie en racisme moet zwaar afgestraft worden, dit valt meer onder oliedom en weinig hersencellen. Dat moeten die slachtoffers zich ook eens gaan beseffen. Dus jij vindt een boete van EUR 200 voor discriminatie wel ok?
Maar als de context verduidelijkt is, dan is het alsnog strafbaar. Minder ernstig dan zonder context (vandaar de lagere boete) maar het is wel degelijk strafbaar aldus de rechter.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:24 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als die maat een homofiele moslim is, kan die context wel verduidelijkt worden, maar ik vind je voorbeeld dan best wel vergezocht.
Owee als je racistische grapjes maakt, dat moet dus niet kunnen en verboden zijn door de wet? Ik vind het maar eng deze gedachte van je, niet mijn samenleving vriend.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:54 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ook over het oliedom van die kerel. Maar straks schreeuwt nog iemand zoiets in een discotheek (het mag immers!), en dan de volgende, en voor je het weet wordt er elk weekend geroepen dat homo's en negers niet welkom zijn.
Gechargeerd en overdreven, dat geef ik meteen toe.
De strafmaat, ja daar kan je over discuseieren. Persoonlijk vind ik en geldboete van 200 euro wel redelijk. Dat is te overzien, transactie betalen en iedereen gaat verder met hun leven.
Dat men minder in de slachtofferrol moet kruipen, ook mee eens. Deze DJ heeft echter de wet overschreden en ik vind zijn uitspraken ook discriminerend, daardoor ben ik het eens met de straf.
[..]
Maar als de context verduidelijkt is, dan is het alsnog strafbaar. Minder ernstig dan zonder context (vandaar de lagere boete) maar het is wel degelijk strafbaar aldus de rechter.
1 persoon in die zaal heeft aangifte gedaan. Blijkbaar vond de rest het de aangifte niet waard, of nam er geen aanstoot aan of wist de context. Die piepkleine minderheid in dit landje die aanstoot neemt aan elk wissewasje en daarmee nog zijn gelijk bij de rechter meent te moeten halen (waarbij in dit geval de rechter volgens de letter van de wet bijna niets anders kan dan een strafmaat bepalen) is een enge ontwikkeling.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 10:54 schreef C.L.Werner het volgende:
Maar als de context verduidelijkt is, dan is het alsnog strafbaar. Minder ernstig dan zonder context (vandaar de lagere boete) maar het is wel degelijk strafbaar aldus de rechter.
Opzettelijke belediging 'met als doel daar ruchtbaarheid aan te geven' is sowieso al strafbaar, dus waarom dat ineens bij groepen of voor ras niet zou moeten gelden ontgaat me even.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 02:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dan ook maar vreemdgaan beboeten?
Of snappen we dan wel ineens de waarde van een terughoudende overheid?
Waarom denk je dat ik wel vind dat de overheid zich daar mee moet bezighouden dan?quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Opzettelijke belediging 'met als doel daar ruchtbaarheid aan te geven' is sowieso al strafbaar, dus waarom dat ineens bij groepen of voor ras niet zou moeten gelden ontgaat me even.
Ok.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 12:06 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik wel vind dat de overheid zich daar mee moet bezighouden dan?
Je onderschat denk ik hoe niet-boeiend ik de ruchtbaarheid van beledigingen vind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |