abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180775251
Uitgerekende data:

28 juli: Wolken (jongen)
28 juli: Takkie88 (meisje)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (jongenstweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
13 september: Jemoeder (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
16 september: ToT ( papa)
17 september: lunapuella (jongen)
29 september: Peacefulll (jongen)

6 oktober: Priemgirl (jongen)
20 oktober: Mrs.Peel
31 oktober: eponine

17 november: aapieannie (tweeling jongens)
19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

27 januari: Klaprooss
31 januari: krijgerrtje

2 februari: Limone

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door SQ op 31-07-2018 09:29:22 ]
pi_180775279
Ima, kun je mij nog op 31 Januari zetten? :D
pi_180775506
Oh en mij op 2 feb?
pi_180775510
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 20:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Ima, kun je mij nog op 31 Januari zetten? :D
^O^
pi_180775518
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 20:21 schreef Limone het volgende:
Oh en mij op 2 feb?
^O^
pi_180776753
En mij op de 27ste?! Ik denk dat er vorige keer met krijgertje veranderen wat fout is gegaan ;)
♥ J & S
pi_180777431
Gedaan Klap!

Nou, die bloedmaan heeft er net zoveel zin in als de baby.. #nikstezien
pi_180778958
Takkie: ik woon daar niet in de buurt. Maar mocht je ze nodig hebben stuur je maar een pb want dan kunnen we vast wel wat regelen met verzenden. :)
pi_180779379
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 21:36 schreef klaprooss het volgende:
En mij op de 27ste?! Ik denk dat er vorige keer met krijgertje veranderen wat fout is gegaan ;)
Ooh haha, dat ging er mis :P

Wat raar dat alle kruiken opeens nergens meer te krijgen zijn. Ga me ergens direct zorgen maken of we wel op tijd goede kruiken hebben terwijl 13 weken zwanger en heb er zelfs nog 2 in huis van peuter dus waar maak ik me druk om :') hoofd, wat doe je met me
pi_180779588
Vriendlief heeft lang gezocht en uiteindelijk nog een winkel gevonden die 2 kruiken beschikbaar had. Ze zijn apart gezet en morgen na z’n werk kan hij ze ophalen! Hormonen ook weer blij! :s)
Dus nu moet uk toch maar wachten tot morgenavond ;)
pi_180781655
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 22:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

Nou, die bloedmaan heeft er net zoveel zin in als de baby.. #nikstezien
Die hoef je ook niet zien, die moet je voelen... :+ Hier trouwens later wel goed zichtbaar.

Hier baby erg onrustig maar nog niks spannends. Gelukkig wel lekker wat afkoeling momenteel dus hopelijk kan ik zo wat meer slapen dan de 3 uurtjes van afgelopen nacht.

O, En wat betreft kruiken. Ik heb er eentje van mijn zus en dat vond de intakemevrouw van de kraamzorg voldoende ivm het warme weer waarin ik ga bevallen. Elektrisch werken zij ook niet graag mee.

En een *O* voor Takkie en voor mijzelf. UD!
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180783020
UD voor Takkie en Wolken! *O*

Drie dames die nu vol ongeduld wachten natuurlijk, warmste dag is nu geweest, het mag! *)
pi_180783054
Hier weekwissel trouwens, 38 weken. O+

't wordt wat met werken vandaag (zaterdag). Ziek geweest, dus morgen weer de eerste dag, maar zoals je ziet ben ik nog wakker. M'n werk begint om 6u, dus ik heb er al onwijs veel zin in.. Zien of ik m'n vriendin rustig krijg. Al de hele dag misselijk, diarree, heel veel harde buiken.. Maar niet genoeg gerommel dat ik een baby verwacht helaas. Nog even volhouden!
pi_180784166
Underdatum voor Takkie en wolken! *O* opdat jullie maar niet meer lang hoeven te wachten O+

NJ ook al 38 weken jompel *O*

Oh jongens ben zo blij met de 22 graden, alles open gegooid en het koelt eindelijk een beetje af :D gister was het in ins nieuwbouw, ubergeisoleerde huis waarin we alles al dagen hermetisch afgesloten hadden zelfs 30 graden :')
pi_180784216
Hier nu 28 weken *O*

NJ ook weekwissel! Sterkte voor je vriendin, ze heeft geen makkelijke zwangerschap zo te lezen.

UD voor Takkie en Wolken *O* Wolken, zijn jullie er een beetje klaar voor? Jij en ik weten even lang dat we zwanger zijn, maar door jouw bonus 12 weken ben je nu al aan het einde :o

Hier 26 graden in huis, dat is heel erg prima te doen :)
pi_180784245
Ik *O* mee voor Wolken en mijzelf!
Tot zover alle bakerpraatjes over volle maan en geboortes... maar 1ding weten we zeker: de volgende volle maan redden we in ieder geval niet zwanger zijnde ;)

Hier is het buiten ook lekker afgekoeld, binnen begint te komen. Besloten dat ik vanochtend van mezelf mag gebruiken om enigszins bij te slapen.
En dan vanmiddag hopelijk toch echt eens de deuren boven aflakken. Die hormonen houden je wel bezig hoor :s)
pi_180784375
Aw geen bloedmaanbabies hier op fok :P?

UD mijlpaal voor wolken en takkie! *O* (takkie je hebt ‘m gewoon gehaald joh :D).

Hier weekwissel 33. Ik zie net dat mijn volgende vk controle gepland staat op de exacte termijn waarbij ik vorige keer bevallen ben.

Hoe vaak moeten jullie er nu uit om te plassen ‘s nachts? Hier beperkt het zich (vooralsnog) gelukkig nog tot 1x-2x. Mijn vriend hoort het niet eens meer dus die denkt dat ik de hele nacht doorslaap. Yea right.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180784461
UD’s! *O*

Plassen doe ik 2-3 keer per nacht meestal..
pi_180784832
UD voor Takkie en Wolken *O* en gaan jullie beide eens even rustig aan doen en baren. Dus geen deuren schilderen Takkie ;) Dat je dat überhaupt nog lukt met 40 weken!

Krijgertje, wij hadden de afgelopen dagen hetzelfde. Machtig prachtig goed geïsoleerd huis, maar na een week trekt de warmte er zo hard in. Ik hoop dat het vandaag in ieder geval iets gaat afkoelen. Ik vond het de afgelopen nachten niet zo grappig.

NJ, ik hoop voor je vrouw dat haar lichaam weer wat rustiger gaat worden en dat ze zich weer wat fijner gaat voelen. Of dat de bevalling zich aan gaat dienen natuurlijk ;)

En een *O* voor alle weekwissels. Ik doe ook mee, 31 weken vandaag. Het besef dat er echt echt een kindje gaat komen na het lange wachten begint nu wel door te dringen. Ik denk wel dat we er nu, tov twee jaar geleden, veel meer klaar voor zijn en kijken er echt naar uit.
Meneer was gisteren tijdens de bloedmaan erg onrustig en draaide zelfs gewoon nog lekker om tot dwarsligging. Ook nu is hij druk. Ik ben zo benieuwd hoe het jongentje in mijn buik er uit ziet en hoe wij het als ouders gaan doen O+ *zwijmel*...

Edit: plassen hoef ik meestal niet 's nachts. Alleen voordat ik naar bed ga en rond 7 uur 's morgens weer. Ik klop even af :)
pi_180784880
Ja! UD voor Takkie en Wolken :D
Lijkt mij een prima dag om buiten te komen spelen O+ (Ook voor IMA natuurlijk ;) )

Oh herkenbaar Feyre, hier staat de volgende afspraak ook pas op 1 dag voor de termijn dat ik bij de oudste ben bevallen. Maar komt vast goed! Mijn doel wordt september :) Was jouw eerste onverwacht zo vroeg? (Sorry, ik heb dat een beetje gemist).

Ik plas 2 a 3x per nacht.... ach, wennen we alvast aan het wakker worden ‘s nachts ;)
pi_180784891
Ud voor wolken en takkie *O*

En *O* voor alle weekwissels vandaag! Ik doe mee en schuif naar de 24 weken alweer!

Wij mogen de kruiken van mn vriendin lenen in november. Omdat we twee baby's krijgen moeten we er dus 4 in huis hebben.. zij heeft er naar liefst 7 liggen haha!

Verder koelt het hier heerlijk af, we zitten in onderbroek en hemd en alles staat lekker tegen elkaar open. Nu de beloofde regen nog en dan is mn tuintje ook weer gelukkig!
pi_180785185
UD UD UD UD UD! You are the champions you are the champions! *O*
pi_180785218
Het is een hoax, die hele UD :P

Beter weer zo! *O*
pi_180786029
UD voor Wolken en Takkie *O* En een prachtige koele dag om te bevallen O+ Wat een genot mensen!

Ook *O* voor alle weekwissels!
Ik tikte gister de 34 weken aan *O*

Ik plas 1-3 keer per nacht en word wakker als ik draai, maar ook niet zwanger plaste ik al 1-2 keer per nacht en werd wakker voor draaien, dus in dat opzicht is er niet veel veranderd :+

Ik begin mij ook wel meer te beseffen dat er straks gewoon een baby is die naast mij ligt als ik wakker word en waar ik onbeperkt mee kan knuffelen O+ Ben alleen ook echt nog niet klaar met zwanger zijn!
pi_180786936
Ik doe mee aan de weekeissels! 30 weken vandaag *O* ja hier ook zo’n besef peace O+ hij was ook lekker aan het bewegen vannacht waardoor er qua slapen maar weinig in zat (dat en de hitte... valt me toch tegen zonder airco slapen - zijn nu bij m’n ouders namelijk - en niet in eigen bed -O- )

Woohoo UD voor wolken en takkie !! Mijlpalen O+ O+
Idd nu lekker genieten van 22 graden; wat een verademing ivm de afgelopen weken :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180787006
Het klagen van gister heeft trouwens wel geholpen. Het was dan wel 31 graden in huis toen we thuis kwamen, maar het was niet zo dramatisch als ik van te voren had bedacht. Het hondenmatje is inderdaad lekker koel, maar na een paar uur wordt die speciale gel ook gewoon warm. Zo'n hond ligt er waarschijnlijk ook niet uren op denk ik. Natte theedoeken heb ik ook nog omgehad, was ook wel lekker. Inmiddels is het hier gelukkig ook al weer 27,5. Vandaag wordt een fijne dag! *O*

Ik wissel ook op zaterdag! 13 weken nu en ik voel al regelmatig beweging in mijn buik. O+

Zo de peuter maar even uitlaten als ik hem van die hondenmat krijg :').
  zaterdag 28 juli 2018 @ 11:49:07 #27
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180787574
*O* voor de UD's van Takkie en Wolken.
En de weekwissels!

Leuk, die bewegingen in de buik voelen O+. Onze Bambino was gisteren ook weer heel beweeglijk. Toch fijn, na een dag maar weinig gevoeld te hebben.

En wat heerlijk dat het vandaag een stuk koeler is! Gisteren had ik het echt even heel moeilijk maar hielp een zakje gevuld met ijsblokjes in m'n nek wel aardig. Dus dat + wijdbeens in zo'n onderbroek die zowat tot de oksels komt op bed gelegen met de ventilator op me gericht. Vreselijk charmant. Af en toe heb ik echt een beetje medelijden met L. :+. En de hond had het ook wel zwaar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we moeten er toch doorheen met z'n allen. Zo'n mat helpt hier trouwens niet want dat vindt hij maar een raar ding :').

O ja en plassen: zo'n 2 - 3 keer per nacht denk ik. Op warme dagen wat meer; ik drink erg veel.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:23:24 #28
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180788110
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 11:49 schreef Helsinki het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OMG is dat een labradoodle? O+ O+ O+
  zaterdag 28 juli 2018 @ 13:25:55 #29
342418 VKV
Plausibel
pi_180789193
Ik wil herfst. ;( ;(

En een keer een nachtje doorgeslapen zou wel leuk zijn ofzo.

Nog twee weken werken (lees: afzien, want geen airco of ventilatie) en dan eindelijk ook verlof. Hier ook al tegen vriend gezegd dat als ik nog een keer zwanger word ooit, dan graag in de winter :P
  zaterdag 28 juli 2018 @ 13:27:57 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180789221
Snelle post vanuit van asten in Tilburg. Hier hebben ze hoor kruiken van serenotex.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180793655
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:58 schreef Loj het volgende:
Ja! UD voor Takkie en Wolken :D
Lijkt mij een prima dag om buiten te komen spelen O+ (Ook voor IMA natuurlijk ;) )

Oh herkenbaar Feyre, hier staat de volgende afspraak ook pas op 1 dag voor de termijn dat ik bij de oudste ben bevallen. Maar komt vast goed! Mijn doel wordt september :) Was jouw eerste onverwacht zo vroeg? (Sorry, ik heb dat een beetje gemist).

Ik plas 2 a 3x per nacht.... ach, wennen we alvast aan het wakker worden ‘s nachts ;)
Gek idee he? Mijn doel is minimaal de 37 wkn halen en alles daarna is nog meer bonus :P. Peuter kwam onverwacht te vroeg idd. Ik wil die ellende niet nog een keer meemaken en al helemaal niet omdat ik dit keer dan zou moeten kiezen tussen baby en peuter, voor m'n gevoel.

Nog maar een weekje werken en dan heb ik voor het eerst verlof. Met peuter, dus ben benieuwd in hoeverre ik dat als relaxing ga ervaren :P.
pi_180794967
We hadden hier net een onweersbui en een frisse wind O+ O+
  zaterdag 28 juli 2018 @ 18:29:44 #33
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180796172
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 12:23 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

OMG is dat een labradoodle? O+ O+ O+
Ja :D! Een grote en lompe goedzak is het. Ben zo dol op dat diertje O+.

Ik had vanmiddag een soort wit/lichtgeldige sliert in mijn onderbroek en bij het afvegen. Kan het mijn slijmprop zijn (of nou ja, een deel daarvan)? Als ik google op slijmprop en de afbeeldingen bekijk, dan komt het wel overeen met wat ik op wc-papiertjes zie.
pi_180796364
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 17:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
We hadden hier net een onweersbui en een frisse wind O+ O+
Heerlijk hè IMA! Hier vanmiddag ook! Alleen de trap oprennen, met 40 weken zwangerschap, om de ramen een stuk dicht te doen was niet zo’n goed idee... doet best zeer in bepaalde regionen :')

Maar de deuren zijn gelakt! Wie had dat gedacht, 4 weken geleden toen ik vruchtwater verloor was 1 van m’n eerste gedachten ‘dit kan nog niet we hebben nog geen vloer boven liggen’. Nu zijn er zelfs al deuren waar het beslag op kan. Wie weet, morgen de rest :)
pi_180796434
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 18:29 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ik had vanmiddag een soort wit/lichtgeldige sliert in mijn onderbroek en bij het afvegen. Kan het mijn slijmprop zijn (of nou ja, een deel daarvan)? Als ik google op slijmprop en de afbeeldingen bekijk, dan komt het wel overeen met wat ik op wc-papiertjes zie.
Goh, ik had er nog nooit op gegoogeld (snap ook waarom na het zien van de plaatjes), maar ik had er een ander beeld bij. Dacht eigenlijk dat het met wat bloed zou zijn. Maar als ik je beschrijving lees en de plaatjes zie dan zou het zomaar kunnen Helsinki!
pi_180796863
@krijgerrtje & Mrs.Peel & Peacefull:
Yay, thanks!

Vandaag was al iets beter dan gisteren begreep ik. Vind de zaterdag altijd een moeilijke dag, ben dan 13/14 uur van huis. Nu met 38 weken zwangerschap vind ik dat wel spannend..

Maar vandaag bleef vooral de misselijkheid (maar niet spugen) en rommelende buik (zowel qua harde buiken als niet lekker op de buik/darmen). Dus ja, gerommel, maar verder niks..
pi_180796880
Googlen op slijmprop, helden _O_
pi_180797012
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 18:29 schreef Helsinki het volgende:

[..]

Ja :D! Een grote en lompe goedzak is het. Ben zo dol op dat diertje O+.

Ik dacht dat de slijmprop meestal echt helder is (mss beetje troebel en soms met bloed gemengd) maar niet wit/geel. Hoe was de samenstelling, heb je het aangeraakt? De slijmprop is super stevig/taai slijm, heel anders dan normale afscheiding. Ik ben ‘m bij de vorige zwangerschap rond deze tijd in delen verloren en toen was het niet in me opgekomen dat het de slijmprop al zou kunnen zijn maar het slijm was dusdanig afwijkend dat ik er wel 3x over gebeld heb.

Ik zou het sws wel even aangeven bij je vk, gewoon dat ze het weten / kunnen noteren. Ik weet zo ook niet of je dan bv nog in bad mag en mag vrijen ivm infectie of dat dat een broodje aap is.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 20:01:39 #39
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180798195
Haha, ik kon het niet helemaal plaatsen en bedacht me toen ineens dat het misschien wel die slijmprop zou kunnen zijn :+. Niet de meest smakelijke zoekopdracht op mijn telefoon. Qua structuur weet ik het ook niet zo goed want ik was even snel naar het toilet bij het transferium. Is het iets om nu nog voor te bellen? :@.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 20:36:08 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_180799175
Slijmproppen komen en gaan en groeien ook weer aan. Hoef je niet voor te bellen en niets voor te laten. Infectiegevaar is alleen bij gebroken vliezen ;)
disclaimer
pi_180799771
Ik ben bij Js de/een slijmprop in bad verloren (ik zat er met Ow in _O- ).. en echt heel toevallig vandaag ook weer een slijmprop in bad ;)
Nadat mijn vliezen waren gebroken bij Js ben ik weer een slijmprop verloren :)

Niets om je zorgen over te maken en wat SQ al zei: ze komen en gaan :)

Fijn Takkie, dat je nog zoveel hebt kunnen doen :) en nu maar wachten ;)
Hopelijk duurt het bij jullie niet te lang meer NJ :)
Heerlijk hè die wind IMA :)

Heftig Feyre! En oh zo herkenbaar! Bij mijn tweede was iedereen helemaal blij dat ik de 37 weken had gehaald... ik ben tot een prachtige 38.6 gekomen en daarna heerlijk “normaal” bevallen :) ik gun dat jou ook! Nu dus het doel gezet op september ;) al ben ik stiekem een beetje ongerust. Heb geen enkele aanwijzing dat er iets mis is hoor, maar gewoon voel me rusteloos..
pi_180803325
Oh ik wist niet dat je meerdere slakken kon hebben :+ weer wat geleerd.

Goed bezig takkie! Verder alles zo goed als klaar dus? Dat moet een fijn gevoel geven.

Thnx Loj! Hm ja dat onrustige is lastig, vooral als je het eigenlijk niet kunt plaatsen en daarbij, je kunt er zo weinig mee. Hopelijk is het niets iig :).

Ik heb m’n voedingskussen tevoorschijn gehaald om mee te slapen. Maar echt hoe draai je hiermee op je andere zij zonder wakker te worden? :? Of slapen jullie nog maar op 1 kant? (Ik slaap het liefst op de rug nu gek genoeg maar dat is niet verstandig meen ik me te herinneren?).
Nja vind het sowieso veel zoeken nu, naar een fatsoenlijke houding met slapen (en zitten.. en bankhangen.. en fietsen.. enz :’).
pi_180803470
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 23:20 schreef Feyre het volgende:

Goed bezig takkie! Verder alles zo goed als klaar dus? Dat moet een fijn gevoel geven.

Thnx Loj! Hm ja dat onrustige is lastig, vooral als je het eigenlijk niet kunt plaatsen en daarbij, je kunt er zo weinig mee. Hopelijk is het niets iig :).

Ik heb m’n voedingskussen tevoorschijn gehaald om mee te slapen. Maar echt hoe draai je hiermee op je andere zij zonder wakker te worden? :? Of slapen jullie nog maar op 1 kant? (Ik slaap het liefst op de rug nu gek genoeg maar dat is niet verstandig meen ik me te herinneren?).
Nja vind het sowieso veel zoeken nu, naar een fatsoenlijke houding met slapen (en zitten.. en bankhangen.. en fietsen.. enz :’).
Ik draai alleen wakker nog ja. ‘T is zo’n verhuizing met buik en kussen, dat lukt niet slapend hoor.

En qua slaaphouding; door het gewicht van baby wat naar binnen drukt liggen veel mensen niet meer fijn op hun rug aan ‘t einde. Kwaad kan het niet hoor, dus als
jij zo nog lekker ligt...
  zaterdag 28 juli 2018 @ 23:52:40 #44
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180803970
Bedankt! Uiteindelijk niet gebeld :).

Wat draaien in bed betreft: ik lig vooral op mijn linkerzij met een buikkussentje van Doomoo. Die is klein maar biedt genoeg ondersteuning voor mijn buik. Af en toe een hoofdkussen tussen mijn knieën. Het gaat zo in ieder geval een stuk makkelijker dan met zo'n groot voedingskussen :). Die komt later vast van pas.
pi_180807265
Ik haak ook maar weer eens aan. Viel niet mee die dagen van 38 graden.. Normaal kan ik er echt goed tegen maar ik was er nu echt goed klaar mee. Ook mentaal. Want een newbornbaby en kraamweek lijkt me ook echt geen pretje op die manier. Gelukkig iets afgekoeld nu en alles rond de 25 graden is prima te doen.
Vandaag 39.3 en de peuter kwam met die termijn. Nog geen enkel voorteken en zelf denk ik de UD voorbij te gaan. Dat hoop ik ook een beetje want het weekend is de kraamhulp die we graag willen weer terug van vakantie.

Slapen doe ik hier zonder allerlei hulpmiddelen want daar word ik echt gek van. Vannacht ook eindelijk weer een nachtje doorgeslapen dus dat was heel fijn.

Over slijmproppen gesproken.. vorige keer verloren een paar dagen voor de bevalling en idd iets heeeel anders als normale afscheiding. Nu nog niets verloren.
  zondag 29 juli 2018 @ 08:40:37 #46
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180807419
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 23:20 schreef Feyre het volgende:

Niet :+

Ik kan al een tijd echt niet meer zonder voedingskussen slapen, ik moet dat een beetje onder mijn buik proppen en sowieso tussen mn knieën leggen. Maar inderdaad, draaien gaat niet zonder wakker te worden helaas. Soms slaap ik iets te lang / diep door en dan word ik ook meteen wakker met pijn aan mijn heup en/of ribben vanwege het gewicht dat te lang op dezelfde kant rust :').

Ach ja, het hoort er een beetje bij dat crappy slapen die laatste maanden denk ik maar. Al relativeer ik iets beter na de nachten met 5 uur slaap dan na de nachten met 2-3 uur ;)
  zondag 29 juli 2018 @ 10:13:23 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180808459
Slapen met voedingskussen en wakker omdraaien, check!

Geen ervaring met slijmproppen en ik ga echt nog niet googelen :s)

Gisteren zei mijn schoonmoeder dat ik 'er nu eindelijk zwanger uitzie in plaats van gewoon dik ' en m'n hormonen trokken dat niet zo goed. Ik heb ooit heel hard m'n best gedaan om vijftig kilo af te vallen en ik vind het al best een ding dat ik vrijdag bij de gyn m'n gewicht van voor de zwangerschap voorbij ging en heb er best een beetje schrik voor dat m'n kleren straks niet meer passen enzo... En ze bedoelde het vast als een compliment ofzo, maar toch, ik moest even slikken.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180808536
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:13 schreef Tink89 het volgende:
Gisteren zei mijn schoonmoeder dat ik 'er nu eindelijk zwanger uitzie in plaats van gewoon dik ' en m'n hormonen trokken dat niet zo goed. Ik heb ooit heel hard m'n best gedaan om vijftig kilo af te vallen en ik vind het al best een ding dat ik vrijdag bij de gyn m'n gewicht van voor de zwangerschap voorbij ging en heb er best een beetje schrik voor dat m'n kleren straks niet meer passen enzo... En ze bedoelde het vast als een compliment ofzo, maar toch, ik moest even slikken.
Wow, dat is wel echt een k*topmerking hoor :o Ik zag pas een foto van je in het buikentopic en je ziet er hartstikke goed uit!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180808706
Wat een lompe opmerking zeg, Tink. Ik verbaas me er iedere keer weer over dat je blijkbaar over het lichaam van een zwangere vrouw alles mag zeggen wat je wil. :{
pi_180808966
Gek dat mensen zulke dingen zeggen ja.. Doe je toch ook niet zonder zwangerschap?!
Ik heb gelukkig geen nare opmerkingen gehad, alleen maar leuke. Gisteren vroeg nog iemand hoe lang ik nog moet. Dus ik zei 1 week (mijn man grapte: een half uurtje😂). Ze zei: Oh dan draag je mooi naar voren! Maar dat jij de deur nog uit durft zeg!
Vond ik ook wel een mooie. 5 weken thuis zitten zou ik gek worden dus af en toe de deur uit doe ik gewoon hoor! Straks naar bioscoop, mocht er iets beginnen zijn we in 20 minuten thuis dus komt vast goed haha
pi_180809092
Ik slaap al sinds week 15 met voedingskussen in bed dus ben er inmiddels aardig behendig in geworden. Word soms ook wakker en denk dan huh zo lag ik net nog niet haha!

Tink geen fijne opmerking. Zo zei mijn vader gister tegen me nou als je zo doorgroeit val je nog voorover met die dikke buik. Ja euh bedankt he pap..

Mijn lijf vind het een goed idee dat nu de ergste warmte voorbij is om vocht vast te gaan houden. Het begon gisteravond in alleen de rechter kant van mijn lijf. Eerst mn voet helemaal dik en daarna een tintel arm. En nu vanmorgen doet mn andere been ook gezellig mee.. vandaag dus maar lekker met de pootjes omhoog.
pi_180809581
:W Ik kom langzaam hier binnen geschuifeld. Vorige week een positieve test in handen en ik vind het weer heel spannend. Morgen de verloskundige bellen om een afspraak te maken, dan kan ik gaan aftellen naar die datum.

Wat een stomme opmerking, Tink! Waarom zou je zo'n opmerking maken?

Sterkte met het vasthouden van het vocht, aapie. Dat lijkt me naar.
  zondag 29 juli 2018 @ 12:25:08 #53
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180810382
Ik denk dat ze bedoelde dat ik nu mooi naar voren begin te dragen terwijl ik eerst wat meer in de rondte droeg ofzo.. en dat ik nu echt een mooie buik heb ofzo? Maar zo kwam het er niet uit. Manlief was er niet en toen ik hem in de auto op weg naar huis vertelde wat ze gezegd had, wassie ook niet echt amused. Mjah, schoonmoeders is nou eenmaal niet de subtiliteit zelve, zegmaar. Ik heb het inmiddels losgelaten :)

Zo even de stad in voor nieuwe bh's. Ik zit met 23 weken nog in m'n gewone bh's, maar lekker zitten ze echt niet meer. Gelukkig kan mijn lingeriezaakje in breda van bijna elke bh een voedingsbh maken, dus kan gewoon uit de hele winkel (en de sale :D ) kiezen. Da's fijn, want de standaardvoedingsbh's die ik tot nu toe aangepast heb, zitten voor geen meter.

Oh, en weekwissel vandaag! 23 weken alweer, time flies!

Balen van het vocht Aapie. Maar lekker met je voetjes omhoog vandaag! En genoeg drinken he, hoe tegenstrijdig dat ook voelt...

Welkom OT, spannend he, die eerste weken?
  zondag 29 juli 2018 @ 12:52:38 #54
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180810891
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 10:13 schreef Tink89 het volgende:
Slapen met voedingskussen en wakker omdraaien, check!

Geen ervaring met slijmproppen en ik ga echt nog niet googelen :s)

Wegen is niet verplicht. Als t voor jou een trigger is kun je dat gewoon aangeven.

En je schoobmoeder kun je best vertellen dat zo’n oomerking niet lekker aankomt bij iemand die heel hard gewerkt heeft om af te vallen, en dat zwanger zijn en normaal aankomen (want dat is het he, normaal!) al een heel ding voor je is.
Kwak
pi_180811192
Tink, bij de 17 weken foto die je in het buikentopic geplaatst had, was het al duidelijk een babybuikje. Naast dat het gewoon een lompe opmerking is, lijkt het me dat je schoonmoeder ook een bril nodig heeft.

Ok het ligt dus niet aan mij mbt dat draaien, haha.

Welkom onitsuka!
  zondag 29 juli 2018 @ 13:11:40 #56
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180811230
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 12:52 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Wegen is niet verplicht. Als t voor jou een trigger is kun je dat gewoon aangeven.

En je schoobmoeder kun je best vertellen dat zo’n oomerking niet lekker aankomt bij iemand die heel hard gewerkt heeft om af te vallen, en dat zwanger zijn en normaal aankomen (want dat is het he, normaal!) al een heel ding voor je is.
Njah, ik was 10 kilo afgevallen door de hyperemesis, dus de gyn en de endocrinoloog vinden m'n gewicht in de gaten houden wel heel belangrijk. Ik snap dat en vind wegen verder prima, maar soms wel even slikken.

En txs, ze bedoelde het echt niet vervelend, dus ik laat het er maar even bij zitten.

quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:09 schreef Feyre het volgende:
Tink, bij de 17 weken foto die je in het buikentopic geplaatst had, was het al duidelijk een babybuikje. Naast dat het gewoon een lompe opmerking is, lijkt het me dat je schoonmoeder ook een bril nodig heeft.

Ok het ligt dus niet aan mij mbt dat draaien, haha.

Welkom onitsuka!
Wat lief! Da's goed voor m'n zelfvertrouwen :D
  zondag 29 juli 2018 @ 13:26:51 #57
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180811475
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 13:11 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Njah, ik was 10 kilo afgevallen door de hyperemesis, dus de gyn en de endocrinoloog vinden m'n gewicht in de gaten houden wel heel belangrijk. Ik snap dat en vind wegen verder prima, maar soms wel even slikken.

En txs, ze bedoelde het echt niet vervelend, dus ik laat het er maar even bij zitten.

[..]

Wat lief! Da's goed voor m'n zelfvertrouwen :D
Aangezien je nu weer op gewicht bent, kunnen ze er best mee stoppen. :+

(Ik viel alleen maar af tot 30 weken, kreeg elke weging de vraag of t een beetje lukte om niet teveel aan te komen... eh nou zoals je ziet?!?).

Kind neemt wat hij nodig heeft, ook als je niet ‘genoeg’ aankomt.
Kwak
pi_180811540
Goedemiddag! Ik kom me melden met een lege buik! Vanochtend vroeg is onze dochter en zusje geboren!

7 pond en haar naam is

SPOILER
Ze is prachtig, lijkt op zus en is heel relaxed tot nu toe :)
pi_180811570
Gefeliciteerd IMA! *O*
pi_180811789
Gefeliciteerd IMA! Mooie naam O+ Genietse :*

Welkom OT :)

Beetje ongepaste opmerking Tink! Ik heb je buik ook een keer in het buikentopic gezien en vond het een prachtige mooie buik :)

Ik doe mee aan de wekenwissel... 34 weken vandaag! Nog max 7 te gaan :D O+
pi_180811833
Gefeliciteerd IMA! *O* O+
pi_180811841
IMA *O* *O* *O*

Is alles goed gegaan?
pi_180811869
Gefeliciteerd IMA! Mooie naam!
pi_180811908
Gefeliciteerd IMA! *O*
pi_180812178
Jaaa Gefeliciteerd Ima! *O* Mooie naam O+ Stond bij onze peuter ook op de shortlist! O+
pi_180812337
Gefeliciteerd IMA *O* :* Mooie naam O+ Hoe reageerde grote zus?

En welkom OT :W
pi_180812409
*O* gefeliciteerd IMA! Is het de thuis-bevalling geworden die je wilde?

Welkom OT!

Wolken; we staan bovenaan! :)
pi_180812442
IMA, van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zusje! O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_180812571
IMA, gefeliciteerd! *O*
  zondag 29 juli 2018 @ 14:27:48 #70
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180812585
Gefeliciteerd IMA! En een mooie naam ook weer! O+
Kwak
pi_180812790
IMA, wow! Gefeliciteerd met jullie dochter en een zusje voor M. Leuke naam! Alle geluk gewenst! O+
pi_180812800
Gefeliciteerd met jullie dochter en zusje IMA! *O*
pi_180812815
*O* *O* Congrats IMA!
pi_180813125
Gefeliciteerd IMA! *O*
Mooie naam heeft jullie dochter gekregen O+
pi_180813460
Jaaaaa gefeliciteerd IMA O+ O+
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_180813478
IMA *O* Van harte gefeliciteerd met jullie dochter *O* Wat fijn dat ze heeft gewacht tot het wat afgekoeld was. Prachtige naam :)

Tink, je bent echt prachtig zag ik in het fototopic.

OT welkom :) Sterkte met deze onzekere periode. Blijft vervelend.
pi_180815331
Dank voor het hartelijke welkom. O+

We zijn op vakantie en het is even wennen met wat ik beter niet kan eten. De teleurstelling spatte van mijn gezicht toen ik een paar dagen terug rolletjes gerookte zalm zag als voorgerecht en me direct bedacht dat dat hopelijk een tijd niet kan. Ondertussen heeft mijn lief me een slokje speciaalbier aangeboden en een stukje biefstuk dat lekker rood was en een hap van zijn tiramisu die gemaakt was met én rauwe eieren én sterke drank. Zoals ik zei, we moeten nog even wennen.
pi_180815657
Gefeliciteerd IMA! *O*

En OT gefeliciteerd met de zwangerschap!
  zondag 29 juli 2018 @ 16:38:08 #79
342418 VKV
Plausibel
pi_180815837
IMA gefeliciteerd!!! *O* Geniet ervan O+ en wat een mooie naam!
pi_180815869
Gefeliciteerd IMA!
pi_180816259
OT welkom!

Gefeliciteerd IMA! Aangename temperatuur om te bevallen. Mooie naam, past ook goed bij M. O+
pi_180816282
Gefeliciteerd IMA, wat een fijne temperatuur joh ;). Geniet van elkaar!
♥ J & S
pi_180816290
Gefeliciteerd IMA! O+ *O*
pi_180816889
Gefeliciteerd IMA *O* *O* Wat heerlijk dat ze er nu is, heerlijk knuffelen en kennismaken O+
pi_180816996
Gefeliciteerd Ima O+
  zondag 29 juli 2018 @ 17:40:16 #86
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180817302
Gefeliciteerd Ima! En wat een prachtige naam O+
  zondag 29 juli 2018 @ 17:45:22 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_180817439
Van harte gefeliciteerd ima!! Is alles goed en naar wens gegaan? O+
disclaimer
pi_180817601
Gefeliciteerd IMA! Dat ‘s ochtendsvroeg bevallen lijkt mij zo magisch: dat iedereen slaapt en alleen een paar mensen weten dat je iets heel bijzonders aan het doen bent. O+ Hoop dat het een fijne bevalling was!
pi_180817612
Oohhhhh IMA van harte O+ *O* O+ lekker genieten nu van jullie dochter; leuke naam ook *;
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180817636
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 16:14 schreef OnitsukaTiger het volgende:
Dank voor het hartelijke welkom. O+

We zijn op vakantie en het is even wennen met wat ik beter niet kan eten. De teleurstelling spatte van mijn gezicht toen ik een paar dagen terug rolletjes gerookte zalm zag als voorgerecht en me direct bedacht dat dat hopelijk een tijd niet kan. Ondertussen heeft mijn lief me een slokje speciaalbier aangeboden en een stukje biefstuk dat lekker rood was en een hap van zijn tiramisu die gemaakt was met én rauwe eieren én sterke drank. Zoals ik zei, we moeten nog even wennen.
Gerookte zalm is in principe gewoon veilig.. Het is net hoe het verpakt zit. Aparte (vacuüm)pakjes van de supermarkt is een no-go (door de toevoegingen m.b.t. houdbaarheid onder andere) maar gerookte zalm van de visboer komt veelal uit losse (gas)verpakkingen en is wel veilig.
pi_180817781
Ook rauwe eieren kan je gewoon eten. Salmonella passeert de placenta niet, dus is alleen voor jou zelf vervelend, maar dat is het in niet zwangere toestand ook. :+

Gefeliciteerd Onitsuka! Hopen dat je je vakantie een beetje zonder kwaaltjes doorkomt!
pi_180817937
Laat je vooral niet gek maken door álles te lezen. Als je alle sites nakijkt mag je serieus niks..
pi_180818000
Bedankt allemaal! O+

Ik zal mijn hele verhaal later nog eens uitwerken, maar de korte versie: ontsluiting ging eigenlijk super goed, eerste controle 4cm, twee uur later 8. Maar ze lag er niet goed voor, waardoor het randje bleef staan. Dat was nog een beste k-klus, veel weeën wegpuffen die je niet wilt wegpuffen, persen duurde ook nog best even. Dus het slot was best heavy. En inderdaad lekker thuis O+
pi_180818525
Dat klinkt heel pittig, IMA! Ontzettend fijn dat het wel thuis kon.

De rauwe eieren wist ik ergens wel, vorige keer kreeg ik het advies om vooral niet het ei af te likken. Het was vooral de drank die ik niet wilde. Wat betreft de zalm: het was niet duidelijk of het vers was of niet. We zaten in een b&b en het stond klaar voor ons in de koelkast.
pi_180819747
Ooh IMA nog een dochter! Van harte gefeliciteerd! O+ *O*
pi_180820127
Gefeliciteerd IMA!
  zondag 29 juli 2018 @ 20:25:27 #97
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180820683
Gefeliciteerd IMA O+ *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 29 juli 2018 @ 20:35:02 #98
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180820869
Wow gefeliciteerd ima! Dus geen 41+2 :D ^O^

Veel geluk met jullie meisjes!
pi_180820903
IMA, gefeliciteerd! Pittig, maar fijn dat het allemaal thuis gebeurd is. Geniet van de komende tijd!
  zondag 29 juli 2018 @ 20:39:50 #100
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180820971
Gefeliciteerd IMA! Dat klinkt inderdaad pittig, maar je hebt t gedaan en het is klaar! Geniet van je dochter :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180821040
Gefeliciteerd met je dochtertje IMA! *O*

Hier weekwissel; 36 weken vandaag.
pi_180821483
IMA en gezin gefeliciteerd *O*
pi_180821565
Van harte gefeliciteerd IMA! O+
pi_180821882
Gefeliciteerd IMA! *O* Mooie naam heeft ze O+
pi_180822232
Ik heb iets te hard gewerkt vandaag en dat voel ik in mijn bekken, maar het kamertje krijgt langzaam vorm en daar word ik wel heel blij van! Vandaag oa een lamp en gordijnen gekocht, wiegje neergezet en kast voor peuter afgemaakt, zodat zijn oude kast ook naar de babykamer kon. :)
pi_180823072
Hebben jullie ook wel eens dat je echt ineens zwaar opzwelt met dit weer?

Vriendin heeft ineens amper enkel/knieën/voeten meer, allemaal kwabjes... :P Houdt soms zo ineens zoveel vocht vast..
pi_180828371
I killed the topic. :9
pi_180828424
Gefeliciteerd IMA *O* Wat een prachtige naam!
pi_180828628
Vocht, herkenbaar ;)
Ik heb al afscheid genomen van mijn trouwring ;)

Ik ga vandaag genieten van mijn allerlaatste dagje zonder kinderen in huis. De oudste gaat vandaag voor het laatst naar de bso. Dus mijn plannen: babywasje - Netflix - babywasje - Netflix :D
  maandag 30 juli 2018 @ 08:53:21 #110
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180829027
quote:
17s.gif Op zondag 29 juli 2018 17:53 schreef Limone het volgende:
Gefeliciteerd IMA! Dat ‘s ochtendsvroeg bevallen lijkt mij zo magisch: dat iedereen slaapt en alleen een paar mensen weten dat je iets heel bijzonders aan het doen bent. O+ Hoop dat het een fijne bevalling was!
Is het ook. O+

Gefeliciteerd, IMA! :*
Protège moi de mes désirs.
pi_180829361
Hier valt het goed mee qua vocht; maar ja met deze hitte is het echt niet abnormaal dat je opzwelt ;) Verkoelend voetenbadje doet bij mij veel goeds :Y

Nou weekend België overleefd. Wat een verademing qua weer in vergelijking met hier (buurt eindhoven.. binnenland... België wonen mijn ouders meer aan de kustkant dus frisse zee-wind..). Zaterdag en zondag veel buiten gezeten; heerlijk in de wind met 25 graden. Gisterenmiddag weer naar huis en uiteindelijk bij 29 graden en benauwd weer thuis gekomen huuuu :X
Verder wel last van bekken... Niet alleen van het vele zitten/vele 'verplichte' bezoeken; maar in auto zit het toch niet handig meer voor zo'n lange tijd -O-

Qua opmerkingen: Tink; het is net alsof mensen hun filter kwijt zijn lijkt het af en toe wel :') Ik kwam dus bij mijn Belgische familie.. Echt meer dan maand niet gezien en zowel mijn moeder als schoonzus zeiden: Maar je bent toch helemaal niet dik...?
En ik dacht: Waaaarrrr komt dit vandaan..? Dus ik tegen mijn ma: Euh.. hoezo zou ik dat wel zijn dan?? Zegt ze: Nee nee ik bedoel gewoon dat je niet dik bent maar mooi zwanger en je mooi naar voren draagt. Toen ze ook nog eens naar de kilo's vroeg wat er bijgekomen zou moeten zijn; snauwde ik een 'weet ik veel' naar haar neus.. Man man man.. meer dan een maand niet zien en dát is zowat de eerste opmerking die ze maakt :')
Dus ja de mensen bedoelen het idd goed; het komt er alleen zo vreselijk fout uit imo en ik kan het momenteel niet filteren dus ga gelijk in bitch-modus :@ En dat 'snappen' ze niet lijkt het... Wat is er mis met een 'wat zie je er goed uit/oh wat heb je een mooie buik/wat ben je prachtig zwanger/etc etc......' :')
  maandag 30 juli 2018 @ 10:38:23 #112
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180830321
Van harte gefeliciteerd IMA! O+.

En welkom OT!

Opmerkingen van anderen. Ja, heel erg stom. Maar ik heb mezelf voorgenomen om de volgende keer te reageren in plaats van niks zeggen en me er dan dagen ellendig over te voelen. Als het lukt tenminste... Want het overvalt me vaak enorm. Zou toch fijn zijn als mensen hun opmerkingen gewoon voor zich houden, pff. Tink, je bent in ieder geval mooi zwanger! :*.

Ik voel me inmiddels een Chinese dumpling door het vocht dat ik vasthoud -O-.

Gisteravond de ene harde buik na de andere, heel warm op de kamer en eerder op de avond een ontsnapte labradoodle proberen te vangen. Ik was echt even heel boos en gestresst :'). Na een uur lukte het me, maar ik denk dat de harde buiken het gevolg zijn geweest.
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 10:43:14 #113
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180830419
Om even de andere kant te belichten. We zijn 2 weken na de bevalling. Mijn vrouw was 10kg aangekomen, en daar zijn er nu nog 2 van over. Ze woog 58 voor de zwangerschap, op haar zwaarst 68, en nu net gemeten weegt ze 60.

Ik ben er zelf een beetje verbaasd over, maar rouwig ben ik er niet om :9
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 30 juli 2018 @ 10:47:03 #114
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180830495
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:43 schreef CoolGuy het volgende:
Om even de andere kant te belichten. We zijn 2 weken na de bevalling. Mijn vrouw was 10kg aangekomen, en daar zijn er nu nog 2 van over. Ze woog 58 voor de zwangerschap, op haar zwaarst 68, en nu net gemeten weegt ze 60.

Ik ben er zelf een beetje verbaasd over, maar rouwig ben ik er niet om :9
Ik snap niet zo goed hoe dit de andere kant belichten is, maar dat geeft niks :) Fijn voor je vrouw iig.

Ik heb verder geen last meer van de opmerking, alleen op het moment zelf vond ik hem echt even niet leuk. Inmiddels zit ik alweer op kantoor en daar krijg ik alleen maar opmerkingen als 'wow, jouw buik is gegroeid zeg!' en 'wat draag je mooi naar voren' en daar kan ik prima mee leven :D
  maandag 30 juli 2018 @ 10:47:27 #115
342418 VKV
Plausibel
pi_180830503
In de winter en het voorjaar was ik nog blij met m'n lange zwangerschapsspijkerbroeken met lekker warm buikbandje, nu vervloek ik die band _O- Heb geen andere lange broeken om aan te doen naar werk en voor die twee weken vind ik het ook wat overdreven om nieuwe broeken te kopen, maar man wat een opvliegers heb ik en wat versterken die broeken dat zeg. Hele dag loop ik met een rood hoofd rond. Niet verwacht dat zwanger zijn ongeveer voelt als de overgang.
pi_180830806
Vocht, check. Mijn enkels zijn permanent verdwenen en mijn ringen pas ik ook écht niet meer. Als ik ff kan lig ik met mijn voeten omhoog, anders kan ik aan t eind van de dag niet meer fatsoenlijk staan.

Ik krijg trouwens ook weer last van mijn gewrichten, vooral mijn polsen doen zeer als ik wakker word.
Lang leve de laatste loodjes kwaaltjes -O- .

VKV: ik heb die opvliegers ook als ik naakt rondloop, is echt een hormonaal ding ook. Gaat weer een keer over. Ooit :+ .

Tink; qua gewicht herken ik wel wat je zegt. Voor mijn eerste zwangerschap heb ik met veel inspanning 15 kilo verloren, om ze er tijdens mijn zwangerschap weer aan te zien vliegen. Uiteindelijk kwam ik in totaal bijna 30 kilo aan :X . En ik kon opmerkingen van anderen dan ook maar moeilijk hebben.
Maar, uiteindelijk waren die 30 kilo’s weg voor mijn verlof om was (ok, op 2 na :') ). Dus je lijf regelt dat ook zelf!
  maandag 30 juli 2018 @ 11:33:45 #117
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_180831164
Dag dames graag kom ik mij melden. 27 jaar, woonachtig regio A’dam, sinds een jaar getrouwd.

Gister een testje gedaan en ik ben zwanger 😁. Uitgerekend via een app dat ik waarschijnlijk al 6 weken zwanger ben. Vanmorgen de huisarts en verloskundige gesproken en ik kan over 2 weken al terecht voor een echo. Zo veel zin in!
En nu meelezen ❤
Volgens de app is 12-03-2019 D-day
pi_180831545
Welkom VFT en gefeliciteerd *O* Nu spanning tot de eerste echo :D

Hier deze middag de groei echo; ben benieuwd! Schoonmoeder gaat een keertje mee, die is helemaal enthousiast om de kleine te zien :D
pi_180831755
Welkom VenusFlyTrap! Lekker snel al een echo!

Ik heb geen last van vocht, maar wel last van hele moeie, zware benen. Iemand daar een tip voor? Het voelt alsof ik drie dagen Lowlands erop heb zitten, terwijl het maar een paar uur dierentuin met peuter was... Ik herken het niet van de vorige zwangerschappen.

Goeie tip was dat Priem, van Asos, een paar topics geleden. Ik moet voor huwelijken fleurige en kleurrijke jurkjes hebben en dat kunnen die Engelsen natuurlijk als de beste :9

Wat leuk dat je schoonmoeder er zo'n zin in heeft! *;
  Moderator maandag 30 juli 2018 @ 12:16:42 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180831850
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 10:47 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed hoe dit de andere kant belichten is, maar dat geeft niks :) Fijn voor je vrouw iig.

Ik heb verder geen last meer van de opmerking, alleen op het moment zelf vond ik hem echt even niet leuk. Inmiddels zit ik alweer op kantoor en daar krijg ik alleen maar opmerkingen als 'wow, jouw buik is gegroeid zeg!' en 'wat draag je mooi naar voren' en daar kan ik prima mee leven :D
Oh ik bedoelde daarmee eigenlijk dat wat er an komt, ook heus weer af kan, omdat (in mijn omgeving merkte ik dat iig) vrouwen dan wel eens zeggen van "nou, pfoe, ik wil mijn figuur straks wel terug, maar ze zeggen 9 manden op, 9 maanden af". Dat hoeft dus niet per se zo te zijn dan schijnbaar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180831972
Bedankt allemaal voor de felicitaties! We hadden een onrustige eerste nacht, maar ze doet het wel hartstikke goed verder O+

Er hoort natuurlijk ook een plaatje bij! O+

SPOILER
Succes nog dames, met het nog steeds zo warme weer!
pi_180832026
Mnooohhhhhhhhhh O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_180832166
Wat een plaatje IMA! O+ Hoe vind grote zus haar kleine zusje?

Welkom VFT! Fijn over 2 weken al een echo!

Veel plezier bij de groeiecho Priem!

Loj; geniet van je dag me-time!

Vocht vasthouden heb ik pas sinds donderdag. Maar het valt nog erg mee, vooral m’n voeten. En m’n handen alleen tijdens wandelen, want dan hangen ze naar beneden.

Ik word een beetje gek van mezelf, ene moment vol energie en geduld. En het andere moment wil ik dat de bevalling NU door gaat zetten en voel ik me bleh omdat het niet zo is. Fijn die hormonen. Ik praat mezelf maar moed in dat het echt nog max 1.5 week is. Kan niet wachten om uk te ontmoeten en tegelijkertijd ga ik het zwanger zijn denk ik heel erg missen. Hoezo moodswings... |:( :')
pi_180832763
Ooooh IMA O+ O+ O+
pi_180832940
IMA O+
  Vis een optie? maandag 30 juli 2018 @ 13:09:18 #126
70532 loveli
N
pi_180832988
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh ik bedoelde daarmee eigenlijk dat wat er an komt, ook heus weer af kan, omdat (in mijn omgeving merkte ik dat iig) vrouwen dan wel eens zeggen van "nou, pfoe, ik wil mijn figuur straks wel terug, maar ze zeggen 9 manden op, 9 maanden af". Dat hoeft dus niet per se zo te zijn dan schijnbaar.
Je bent een echte man :+

Hint: ssst!
crap in = crap out
pi_180833067
Beetje meh trouwens hier; voor de tweede keer dat ik tijdens Centering Pregnancy een goede band opbouw met een vaste verloskundige, die uiteindelijk de bevalling niet zal kunnen doen. Vorige keer stopte de vk bij de praktijk omdat ze was verhuisd, en die ik nu heb gaat juist in september en oktober op reis. -O- Ik weet dat je überhaupt geen garantie hebt op je favoriete vk bij de bevalling natuurlijk, maar voelt toch een beetje jammer dat de kans nu sowieso nul is.
pi_180833814
VFT:
Gefeliciteerd!

IMA:
Cute! Wat ziet ze er heerlijk rustig uit zo!

lunapuella:
Snap het wel hoor.. We kunnen hier ook heel goed met de CP-VK, maar ze gaat straks ook op vakantie.. Willen dus eigenlijk dat het deze week nog even komt, of pas over drie weken. :P

--

Maar zoals ze zich nu voelt: zsm alsjeblieft! Als dit nog (bijna) 4 weken duurt wordt m'n vriendin, maar ik ook gek vrees ik. :@ Continu krampen, pijn, misselijk .. 't rommelt aan alle kanten, maar het zet zich niet door. Ze kan dus bijna niks meer zelf en door omstandigheden moet ik juist extra werken.. :{
pi_180833972
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 07:59 schreef Mrs.Peel het volgende:

UD voor Takkie en Wolken *O* Wolken, zijn jullie er een beetje klaar voor? Jij en ik weten even lang dat we zwanger zijn, maar door jouw bonus 12 weken ben je nu al aan het einde :o

Ik heb er wel wat moeite mee gehad en het heeft best lang geduurd om het te verwerken. Je hebt eigenlijk wel die 8 maanden nodig om aan het idee te wennen dat er een kleintje komt. NU ik echt op ploffen sta ben ik er eindelijk klaar voor. En klaar mee ook wel :D

Ik ben blij dat mijn UD voorbij is. Het was een beetje een dubbele datum als ik toen zou zijn bevallen, het is namelijk precies de dag dat we vorig jaar afscheid moesten nemen van mijn eerste zwangerschap. Maar nu mag hij wel komen...

Tink, ik heb ook altijd zitten vechten met/tegen mijn gewicht en sta nooit meer op de weegschaal. Ik heb dus ook geen idee hoeveel ik aangekomen ben en zolang ik mij niet weeg interesseert het mij ook niet. Als het je stress geeft is het misschien verstandiger om niet meer te wegen. Zolang je gewoon gezond blijft eten kan je er verder toch weinig aan doen. Je lichaam doet toch wel wat het moet. En dat is een gezond kindje maken. De ene keer noemt mijn vriend mij klein dikkertje en het andere moment sexy mama. Zelf neig ik nu ook meer naar klein dikkertje. Alleen al omdraaien in bed neemt al meerdere handelingen in beslag.

Ik begin nu een beetje vocht vast te houden maar mag absoluut niet klagen. Verlovingsring heb ik voor de zekerheid ook maar afgedaan.

VKV, en een zwangerschapsjurk? Is dat niet wat? Die knelt ook niet zo om je buik. Dat icm een onderbroek zo groot als een 6-persoonstent vind ik momenteel het lekkerste zitten.

En welkom nieuwelingen!

Straks nog even met de hond naar de da, voor de zekerheid heb ik een vuilniszak en handdoek op de stoel liggen _O-
  maandag 30 juli 2018 @ 16:38:09 #130
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180837297
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 12:10 schreef Limone het volgende:
Welkom VenusFlyTrap! Lekker snel al een echo!

Ik heb geen last van vocht, maar wel last van hele moeie, zware benen. Iemand daar een tip voor? Het voelt alsof ik drie dagen Lowlands erop heb zitten, terwijl het maar een paar uur dierentuin met peuter was... Ik herken het niet van de vorige zwangerschappen.

Goeie tip was dat Priem, van Asos, een paar topics geleden. Ik moet voor huwelijken fleurige en kleurrijke jurkjes hebben en dat kunnen die Engelsen natuurlijk als de beste :9

Wat leuk dat je schoonmoeder er zo'n zin in heeft! *;
Ik vind het fijn als L. mijn benen masseert en neem graag voetenbadjes met dit spul erin: https://www.hollandandbar(...)1BO2x_xoC2Z8QAvD_BwE

Merk het zeulen met extra gewicht ook wel aan mijn gewrichten. Die hebben het er maar moeilijk mee!

Takkie en Wolken, succes met de allerlaatste loodjes! :%.

VFT: welkom en natuurlijk van harte gefeliciteerd *O*.

IMA O+ O+ O+!

[ Bericht 7% gewijzigd door Helsinki op 30-07-2018 16:43:17 ]
  maandag 30 juli 2018 @ 16:42:46 #131
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180837400
Ohh IMA wat een dotje O+ Van harte gefeliciteerd!!
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 30 juli 2018 @ 19:17:29 #132
342418 VKV
Plausibel
pi_180839928
Awwhhh IMA wat lief!! O+ O+ (kun je nog rammelende eierstokken hebben als je al zwanger bent, want zo ja, dan heb ik ze haha)

Takkie en Wolken, veel succes, einde is nu echt in zicht!
En Wolken, thnx voor de tip van de jurk, maar helaas, iets met schurende bovenbenen, dan moet ik er alsnog een broekje onder aan ;)

Vandaag eindelijk een proefdruk van het potentiële geboortekaartje besteld! "Eindelijk", want die keuze was zowaar nog moeilijker dan het kiezen voor de naam. _O- Ben superbenieuwd om te zien hoe die in het echt is geworden.

En vandaag ook m'n eerste dag last van vochtophopingen, bij mij moest de ring ook af en toen ik m'n sokken aan het eind van de werkdag uittrok zag ik geen overgang meer van been naar voet. R.I.P. enkels :P
pi_180841100
VFT welkom!

IMA O+.

+1 op Wolken: ik weeg gewoon niet. En ook na de bevalling ben ik niet van plan om snel op de weegschaal te gaan staan. Scheelt me een heleboel onnodige stress. Kan het iedereen aanraden.

Succes iedereen die vocht vasthoudt :*.

Ik ben aan m’n laatste werkweek begonnen. Heb nu al geen zin meer :P.
  maandag 30 juli 2018 @ 20:56:48 #134
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180841866
Het is niet eens bij mij opgekomen dat niet wegen ook een optie is. In verband met mijn geschiedenis koos ik er al voor om thuis te wegen, maar ik merk dat ik het steeds vervelender begin te vinden. Eens kijken of ik dat kan bespreken met de VK a.s. woensdag.

Morgen komt er iemand langs (eindelijk) voor de scheuren in de muren en kunnen we hopelijk z.s.m. met het kamertje starten. En maar weer verder met de babywasjes. Strijken jullie alles? :@.
pi_180842160
Ik heb alleen mijn startgewicht hoeven doorgeven bij de gyn. Maar als ik die niet had geweten was dat ook prima geweest.

Enkels, wat zijn dat? Ik zit op de bank met koude lappen op mn voeten omdat het inmiddels toch wel zeer begint te doen. Kan er ook echt wel lastiger van lopen. Ach, kon er ook nog wel bij!

Helsinki, ik strijk niks hoor. Kwestie van strak ophangen als het niet in de droger mag en anders gewoon netjes vouwen.
  maandag 30 juli 2018 @ 21:22:32 #136
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180842460
Ik heb me nog geen enkele keer gewogen deze zwangerschap.. Bij mijn praktijk doen ze daar ook niet aan (bij de praktijk van mijn vorige twee toen ik nog in Ehv woonde deden ze dat wel).

En Helsinki ik ben al geen strijker maar met deze temperaturen strijk ik zelfs geen babywasjes hoor :+ met uitzondering van het 1e pakje dat meegaat.

Dat vocht vasthouden in je benen vind ik wel een gekke gewaarwording, als ik door mn knieën buig dan voelt het precies zo als wanneer je je vingers probeert te buigen na een lange wandeling in de hitte :+

IMA wat een ontzettend schattige baby O+, hopelijk is jullie tweede nacht minder onrustig!

Ik ben inmiddels 39 weken zwanger, is zo snel gegaan :o ben benieuwd hoe en wanneer de bevalling zich gaat aandienen. Bij mij begonnen ze allebei compleet anders. Even mn eigen verjaardag ontwijken, maar verder ben ik er wel klaar voor/mee. Het blijft toch heet :')
pi_180843105
Ik strijk überhaupt nooit, was niet van plan er nu mee te beginnen :P
pi_180843126
Ik strijk de babykleertjes ook niet tenzij het echt nodig is. Ik heb een strijkmachine ivm het beddengoed van de B&B maar het is niet bepaald een hobby van mij. Lakentjes en hoesjes heb ik wel gestreken.

Helsinki, ze kunnen je niet verplichten je te wegen he. Ik ben wel benieuwd waarom het van belang zou zijn om je iedere keer te wegen.

Ik heb van vrienden een super schattige rubberen giraffe gekregen met een ratel erin. Er leuk, maar ook zeer aantrekkelijk voor mijn Border Collie :D Ik ben benieuwd hoe ik al het kinderspeelgoed en knuffels veilig ga houden voor de honden.
pi_180847913
Babykleertjes worden hier ook alleen gestreken als het echt nodig is, en daar ben ik niet zo kritisch in :s) lakentjes zijn wel gestreken, m’n hormonen vinden dat zo mooi strak in het bedje liggen :D

Ik weeg thuis regelmatig en elke controle bij de vk. Laatste keer in een dag tijd 2kg erbij. En ik weet dat het vocht is maar vind het toch een ding. Ach, binnenkort gaat het gewicht weer naar beneden.

Hond(en) en speelgoed; die uitdaging hebben wij ook. Die van ons vindt een deel erg leuk om mee te gaan spelen. Maar er is ook veel speelgoed wat eng is en waar tegen geblaft moet worden. Dit laatste vind ik lastiger af te leren als het ermee spelen. Wanneer ze ermee speelt komt ze het namelijk ook wel weer op commando terugbrengen. Maar dat blaffen... kind schrikt zich straks rot als hond dat steeds doet.

Spees; benieuwd hoe en wanneer je derde bevalling zal starten! Wolken en ik zijn eerst aan de beurt hoor! ;)

NJ; sterkte voor/met je vrouw. Ze heeft helaas wel echt zo’n beetje alle zwangerschapsklachten af kunnen vinken geloof ik.

Feyre; succes je laatste werkweek! Nog maar 4 dagen! ^O^

VKV; ben nu al benieuwd naar jullie kaartje! Hopelijk voldoet de proefdruk aan je verwachtingen! Ik vond het zo bijzonder om een kaartje vast te hebben met haar naam erop en onze namen en uitgezochte teksten erop. Alsof het ineens ‘echt’ werd. En wat kan je blij worden van een kaartje O+
pi_180848558
@Takkie.
Zien dat je nu veel speelt met de hond.. Als de baby in je buik het blaffen al steeds hoort is het ook een geluid waar hij iets meer aan went.. Natuurlijk zal kindje kunnen schrikken nog, maar als er geluiden zijn die er nu al zijn dan hoort baby het nu ook al. O+

Thanks, geloof wel dat ze alles heeft gehad inderdaad. Hoewel.. Geen straie vooralsnog, maar niet te vroeg juichen, ze gaat voor de volle kaart bingo. :+
  dinsdag 31 juli 2018 @ 09:19:54 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_180849161
quote:
1s.gif Op maandag 30 juli 2018 21:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb me nog geen enkele keer gewogen deze zwangerschap.. Bij mijn praktijk doen ze daar ook niet aan (bij de praktijk van mijn vorige twee toen ik nog in Ehv woonde deden ze dat wel).

En Helsinki ik ben al geen strijker maar met deze temperaturen strijk ik zelfs geen babywasjes hoor :+ met uitzondering van het 1e pakje dat meegaat.

Dat vocht vasthouden in je benen vind ik wel een gekke gewaarwording, als ik door mn knieën buig dan voelt het precies zo als wanneer je je vingers probeert te buigen na een lange wandeling in de hitte :+

IMA wat een ontzettend schattige baby O+, hopelijk is jullie tweede nacht minder onrustig!

Ik ben inmiddels 39 weken zwanger, is zo snel gegaan :o ben benieuwd hoe en wanneer de bevalling zich gaat aandienen. Bij mij begonnen ze allebei compleet anders. Even mn eigen verjaardag ontwijken, maar verder ben ik er wel klaar voor/mee. Het blijft toch heet :')
Gefeliciteerd met je verjaardag!

Gek hoor, bij sommige users hier voelt het alsof ze al 12 jaar zwanger zijn, maar bij jou voelt het alsof je test nog nat is :D Ik ben ook heel benieuwd wie er in je buik woont O+
disclaimer
pi_180849523
Welkom Venus :W

IMA O+ Wat een cutie O+ Hopelijk was jullie 2e nacht rustiger.

Feyre succes met je laatste werkweek! Nog heel even volhouden!

:* voor al het vocht wat vastgehouden wordt. Vandaag is het gelukkig iets koeler. Zelf gelukkig nauwelijks last van, ietsje in mijn enkels.

Wegen deed ik nooit dus weet geen startgewicht. Mijn gyn weegt ook niet, maar ivm andere controles 3x moeten wegen de afgelopen tijd. Tussen week 14 en week 33 ben ik 15 kg aangekomen. Zijn wel getallen die ik hopelijk niet-zwanger nooit terug zie :X

Strijken doe ik ook niet aan. Heb ook nog geen babywasjes gedaan, maar kan mij niet voorstellen dat ik die ga strijken.

Vandaag gaan wij behangen in de babykamer *O* Alleen ons print behang, want de rest is nog niet binnen en weet nog steeds niet hoe ik het precies wil, maar we gaan weer vooruit. Afgelopen dagen ook nog wat spulletjes op de kop getikt, de naam onder voorbehoud van niks leukers besloten, proefdruk geboortekaartje besteld en overmorgen maxi cosi kopen. Best nuttig zo’n verlof :+ Het enige wat ik echt nog graag wil/moet, is een co-sleeper qua grote dingen.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 09:58:26 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180849685
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 09:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Gek hoor, bij sommige users hier voelt het alsof ze al 12 jaar zwanger zijn, maar bij jou voelt het alsof je test nog nat is :D Ik ben ook heel benieuwd wie er in je buik woont O+
Dat heb ik bij Spees ook steeds! Dat ik denk 'huh, nu al? Maar hoe dan?'

Bij Wolken ook, maar daar missen we ook gewoon een paar maanden tijd om te wennen :D
pi_180850708
Spannend dat er gewoon 6 dames kunnen bevallen nu! Ik ben morgen 39 weken. Sinds vanmorgen slijmverlies en denk ook slijmprop maar het zegt allemaal niks he.. Harde buiken heb ik al weken, maar nog geen een voorwee gehad! Controle bij verloskundige was allemaal goed. Wachten maar weer 👍🏼
pi_180852142
Ik vind alle zwangerschappen echt voorbij vliegen! Niet normaal.

Hier is het echt aftellen. Inmiddels 36+3 *O* ik loop al sinds 27 weken praktisch zonder baarmoederhals en met 3cm ontsluiting en de tweeling heeft het goed. Nou is het gelukkig mooi geweest; tenzij ze zich zelf melden moeten wij maandag om 7.00 in het ziekenhuis zijn voor een inleiding.
pi_180852351
Spannend Cassandra! Heb je zelf een voorkeur voor spontaan begin of maandag inleiden?
pi_180852369
Ik heb het bij mijzelf idd ook. Voor mijn gevoel ben ik pas 5 maanden zwanger :P .

Wat lekker Cassandra! Hebben ze het toch mooi volgehouden! Wat een spanning is er geweest de afgelopen maanden.

Takkie, als het goed is wennen ze idd al aan het geblaf als ze in de buik zitten. Ik ben wel echt benieuwd hoe ze gaan reageren als we straks met een baby thuis komen.

Hier nog geen enkel teken dat er iets gaat gebeuren. Ik heb hem al een paar keer verteld dat we op hem aan het wachten zijn maar hij luistert nog niet echt goed...
pi_180852469
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:23 schreef lunapuella het volgende:
Spannend Cassandra! Heb je zelf een voorkeur voor spontaan begin of maandag inleiden?
Ehh ik denk inleiding, dan zijn ze wat verder en ik weet wat mij te wachten staat, G is ook geboren na een inleiding, en dat was een droombevalling. Anderzijds vind ik het idee dat ze zelf een datum 'kiezen' wel mooi. Maar ze liggen ondertussen bijna droog, de ruimte is echt op dus ik vind het wel een keer mooi (nog los van de klachten die ik de afgelopen maanden heb gehad, door de bedrust ben ik fysiek echt achteruit gegaan)

Wolken dat kan ik mij in jouw geval heel goed voorstellen dat het voelt alsof je 5 maanden bent nog maar haha
  dinsdag 31 juli 2018 @ 12:34:54 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_180852558
Oh cassandra, wat spannend! Over een week heb je gewoon dubbel zo veel mannen in huis :D O+
disclaimer
pi_180852638
Cassandra ze zijn gewoon bijna af. Wie had verwacht dat je die termijn zou halen. Dat het nu wel klaar is snap ik helemaal. Toch nog even proberen te genieten van je zwangerschap en dan volop van je mannen.
pi_180852660
Wauw! Wat is er veel geschreven. Pik er even wat tussenuit.

Cass wat spannend dat het einde nu echt in zicht is. Wat een prachtig termijn voor jullie twee jongens. Hopelijk dienen ze zich één deze dagen nog aan.

Wolken en Takkie bovenaan *O* Jullie kindjes hebben het nog veel te goed bij jullie ;) Gaat het dan toch een augustuskindje worden?

Noa en Spees ook spannend voor jullie. Voelen jullie je nog goed?

Ik moet even mijn ei kwijt.
Vandaag hadden we een placentalokalisatie. Meer routinecheck dan dat er echt iets is, want bij 99,6% van de gevallen trekt de placenta voldoende omhoog om gewoon vaginaal te kunnen bevallen. Wij keken ook erg uit naar het spieken naar onze mini, de meting was bijzaak..

Niet dus, ik blijk bij de 0.4% te horen waarbij de placenta niet opgetrokken is. Twee metingen van 0.8 cm en 1.3 cm (waar 2 cm vereist is). Placenta ligt dus veel te dicht bij de uitgang om vaginaal te mogen vallen. Ik ben dus in één klap medisch en er komt een geplande keizersnede.
Dit nieuws heeft me wel even wat traantjes gekost vanochtend. Het kwam rauw op mijn dak. Geen thuisbevalling, geen badbevalling, niet meer bij mijn vlos onder controle, een operatie en blijven in het ziekenhuis. Ik merk dat ik nog even moeite hen met schakelen. Het gaat vast wel komen, maar voor nu even :'(
pi_180852692
Spannend cassandra! Wat ontzettend fijn dat de jongens nog zo’n tijd zijn blijven zitten. Dat heeft je lichaam toch maar mooi voor elkaar gekregen ^O^ _O_ hopelijk weer zo’n droombevalling!

Hier vannacht hetzelfde als 4 weken terug; eenmalig veel vochtverlies, daarna nog 2x een beetje. Op het moment menstruatieachtige krampen en vanochtend een paar uur voorweeën gehad. Maar die paar uur heb ik afgelopen weken wel al vaker gehad. Dus voorlopig ga ik maar uit van wederom een valse start. Vriendlief heeft een avonddienst en moet om 13.30 weg. Dus mocht uk toch door willen zetten dan moet ze dat voor die tijd even duidelijk laten weten :P ;)
pi_180852732
Peace wat een rotnieuws zeg, logisch dat dat je zwaar valt. Is er helemaal geen kans meer dat de placenta nog meer gaat optrekken? :*
pi_180852753
Houd vol Takkie, je wordt gewoon getest haha!

Wat balen Peace... Kan me goed voorstellen dat het even flink klote is als de plannen al zo anders zijn..
pi_180852814
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:43 schreef Peacefulll het volgende:
Wauw! Wat is er veel geschreven. Pik er even wat tussenuit.

Cass wat spannend dat het einde nu echt in zicht is. Wat een prachtig termijn voor jullie twee jongens. Hopelijk dienen ze zich één deze dagen nog aan.

Wolken en Takkie bovenaan *O* Jullie kindjes hebben het nog veel te goed bij jullie ;) Gaat het dan toch een augustuskindje worden?

Noa en Spees ook spannend voor jullie. Voelen jullie je nog goed?

Ik moet even mijn ei kwijt.
Vandaag hadden we een placentalokalisatie. Meer routinecheck dan dat er echt iets is, want bij 99,6% van de gevallen trekt de placenta voldoende omhoog om gewoon vaginaal te kunnen bevallen. Wij keken ook erg uit naar het spieken naar onze mini, de meting was bijzaak..

Niet dus, ik blijk bij de 0.4% te horen waarbij de placenta niet opgetrokken is. Twee metingen van 0.8 cm en 1.3 cm (waar 2 cm vereist is). Placenta ligt dus veel te dicht bij de uitgang om vaginaal te mogen vallen. Ik ben dus in één klap medisch en er komt een geplande keizersnede.
Dit nieuws heeft me wel even wat traantjes gekost vanochtend. Het kwam rauw op mijn dak. Geen thuisbevalling, geen badbevalling, niet meer bij mijn vlos onder controle, een operatie en blijven in het ziekenhuis. Ik merk dat ik nog even moeite hen met schakelen. Het gaat vast wel komen, maar voor nu even :'(
Ach Peace, dat is ook heel erg rot!! Logisch dat je moet schakelen! Ik weet zeker dat de kennismaking met je kindje héél veel , zo niet alles, goed gaat maken, maar logisch dat het voor nu even heel k* is dat het door zoiets allemaal anders gaat dan je hoopte :*
pi_180852942
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:47 schreef Aure het volgende:
Peace wat een rotnieuws zeg, logisch dat dat je zwaar valt. Is er helemaal geen kans meer dat de placenta nog meer gaat optrekken? :*
Dat vroeg ik me ook nog af, ik heb immers nog 8 weken te gaan. Maar de echoscopiste vertelde dat 32 weken echt een grens was. Daarna was er geen kans meer dat het op zou trekken, tenzij er een wonder zou gaan gebeuren.. nouja, die woordkeuze zegt al genoeg..

En thnx NJ en IMA :* Het schakelen vind ik nu even het lastigst. Ik ben zeker wel heel benieuwd naar ons ukje. En.. een klein voordeel: ik weet in principe straks wanneer we hem gaan ontmoeten ;)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:10:40 #157
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180853073
Cass, wat zijn ze nog lang blijven zitten! Zo gaaf dat je lichaam dat uiteindelijk toch maar mooi volgehouden heeft.

En peace, het is helemaal niet raar dat dat even schakelen is joh. Uiteindelijk komt het vast wel goed enzo, maar toch: je moet je ideaalplaatje wel helemaal loslaten en dat is niet niks. Succes met wennen aan het idee!

Ik word van binnen helemaal blauw geschopt (nu 23+2). Wordt dan nog minder of de komende maanden alleen maar erger? Soms schieten de tranen er echt even van in m'n ogen als ukkie met een goedgemikte actie m'n schaambeen of darmen ofzo te grazen neemt...
pi_180853404
Cass wat fijn dat je dit gehaald hebt en je jongens zo lang in jouw buik zijn gebleven. *O* Bijna mag je ze gaan ontmoeten O+

O Peace, ik snap dat het even een ontzettend baalmoment is dat de bevalling er heel anders uit komt te zien als dat je tot nu toe in gedachten had. Daar mag je best teleurgesteld over zijn. Gun jezelf wat schakeltijd :*

Tink wil je het echt weten? O-) Ik ben nooit zo hard geschopt dat ik de tranen in mijn ogen had, maar vind het wel heel regelmatig zeer oncomfortabel en duw de baby dan weer terug. Luisteren doet de baby alleen nog niet zo goed :+ Denk dat het voor iedereen anders is.
pi_180853477
Ah jammer peace! En voor wat het waard is, ik vond het blijven in het ziekenhuis stiekem wel heel fijn, hopelijk mag jij het straks ook positief ervaren :*

Tink, dat wordt waarschijnlijk eerst nog iets erger, en straks als je baby minder ruimte krijgt voel je het weer minder.
pi_180853624
Oh Peace, net je bericht gemist. Wat ontzettend balen! Hebben jullie ook al een gynaecoloog gesproken?
pi_180853742
Oh peace, dat is balen zeg :’(
Je kan even googelen naar natuurlijke keizersnede, misschien doet jouw ziekenhuis dat ook wel :)

Cass, wat heb je het nog super lang volgehouden! Nu al een toptermijn :) ben nieuwsgierig naar de namen ;)

IMA, gewoon O+
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:49:59 #162
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_180853773
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:02 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook nog af, ik heb immers nog 8 weken te gaan. Maar de echoscopiste vertelde dat 32 weken echt een grens was. Daarna was er geen kans meer dat het op zou trekken, tenzij er een wonder zou gaan gebeuren.. nouja, die woordkeuze zegt al genoeg..

En thnx NJ en IMA :* Het schakelen vind ik nu even het lastigst. Ik ben zeker wel heel benieuwd naar ons ukje. En.. een klein voordeel: ik weet in principe straks wanneer we hem gaan ontmoeten ;)
Wordt het helemaal niet meer gecheckt peacefull? Dan zou ik daar als ik jou was nog wel even achter aan gaan. Ik heb wel in regio’s stage gelopen waar het protocol was dat er bij 36/37 weken nogmaals gekeken wordt. Lijkt me de moeite waard (verloskundige in opleiding hier)

Edit: zie ook nog even dit document: https://www.nvog.nl/wp-co(...)e-2.0-12-11-2015.pdf voor als je je volgende afspraak in het ziekenhuis zou hebben.
pi_180853978
Aah, wat balen Peace. -O- Helemaal logisch dat dat rauw op je dak valt en je erg moet schakelen. :*
pi_180854097
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:49 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

Wordt het helemaal niet meer gecheckt peacefull? Dan zou ik daar als ik jou was nog wel even achter aan gaan. Ik heb wel in regio’s stage gelopen waar het protocol was dat er bij 36/37 weken nogmaals gekeken wordt. Lijkt me de moeite waard (verloskundige in opleiding hier)

Edit: zie ook nog even dit document: https://www.nvog.nl/wp-co(...)e-2.0-12-11-2015.pdf voor als je je volgende afspraak in het ziekenhuis zou hebben.
Thnx klavertje voor het meedenken. Volgende week hebben we een afspraak bij de gyn. Er wordt dan sowieso nog een echo gemaakt om nogmaals te kijken naar de ligging en te kijken naar iets met bloedstroom? Als ik het goed begrepen heb.
Extra checken kan sowieso geen kwaad, maar onze echoscopiste was wel heel duidelijk dat we een natuurlijke bevalling wel uit ons hoofd konden zetten.
En ik ga zeker kijken naar een natuurlijke keizersnede. Ik wil wel heel graag het kindje zo snel en lang mogelijk bij ons hebben. Genoeg om over na te denken in ieder geval.
Iemand ervaring met een geplande keizersnede of een natuurlijke keizersnede?
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:31:52 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180854486
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:08 schreef Peacefulll het volgende:
Wat een enorme tegenvaller Peacefulll! Ik snap goed dat je verdrietig bent. Laat je goed voorlichten straks door de gynaecoloog, want dat is de persoon die samen met jou het beleid maakt, niet de echoscopie.

Dit topic is oud, misschien heb je er toch iets aan:
OUD / Keizersnede-ervaringen deel 3
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180855160
Oma geeft net aan dat we voor 100 euro een cadeautje voor de baby uit mogen zoeken O+ en ik ben natuurlijk spontaan vergeten wat er nog op mijn verlanglijstje stond :')
pi_180855281
quote:

[..]

Thnx klavertje voor het meedenken. Volgende week hebben we een afspraak bij de gyn. Er wordt dan sowieso nog een echo gemaakt om nogmaals te kijken naar de ligging en te kijken naar iets met bloedstroom? Als ik het goed begrepen heb.
Extra checken kan sowieso geen kwaad, maar onze echoscopiste was wel heel duidelijk dat we een natuurlijke bevalling wel uit ons hoofd konden zetten.
En ik ga zeker kijken naar een natuurlijke keizersnede. Ik wil wel heel graag het kindje zo snel en lang mogelijk bij ons hebben. Genoeg om over na te denken in ieder geval.
Ik zou Malteser een berichtje sturen, die heeft ervaring met een gentle sectio.
pi_180855372
Ik ook. 1x spoed en 1x zo gentle mogelijk gehad.
Sac bleef de hele tijd bij mij tot ze naar de couveuse moest. Dus ook op de verkoever. Ik kon haar geboren zien worden. Best raar om te zien. Maar wel mooi om mee te maken.

Die van Malteser is korter geleden dus wellicht gaat het nu weer anders.

Succes met het verwerken van het nieuws logisch dat het rauw op je dak valt.

[ Bericht 27% gewijzigd door F_r op 31-07-2018 15:26:29 ]
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:21:37 #169
220609 Nouk84
pi_180855529
Peace; kan me heel goed voorstellen dat je even moet schakelen, hopelijk kun je de komende weken je rust erin vinden.. :*
pi_180856078
quote:

[..]

Ik snap dat je even ontzettend moet schakelen. Geef dat even de tijd.
Hier tweemaal een geplande gentle sectio. Super mooie ervaringen! Mijn bevallingsverhalen staan in het bevallingsverhalentopic maar PM me gerust met al je vragen/twijfels/overpijzingen.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:55:23 #171
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_180856280
Mochten jullie bij de gentle sectio ook de navelstreng doorknippen? Mijn vriend wilt dat zooo graag, maar mocht toen bij dochter niet :'(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_180856528
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:55 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mochten jullie bij de gentle sectio ook de navelstreng doorknippen? Mijn vriend wilt dat zooo graag, maar mocht toen bij dochter niet :'(
Nope, hier knipte de gyn de navelstreng lang af en mocht man hem daarna kort afknippen.
Maar mijn man wilde hem ook niet afknippen vanuit de buikwond, die valt flauw bij bloed.

Mijn ervaring is wel dat je alles kunt vragen en bij mij werd er over heel veel dingen super meegedacht. Er zijn bij mij echt dingen op ons verzoek anders gegaan dan standaard en dat voelde hier niet als ‘ik wil iets en zij passen zich aan’ maar echt als een proces wat de gynaecoloog en wij samen hebben doorlopen waarbij de gynaceoloog ook echt meedacht. “We kunnen ook....” “En heb je hieraan gedacht.”
pi_180858905
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:55 schreef JaleesaJoia het volgende:
Ik ken een waarbij dat is gelukt. De artsen hebben de placenta er meteen uitgehaald. Zij had de baby op de borst, en hij zat ernaast met een kom met daarin de placenta. Na het uitkloppen (? Kan dat als de placenta niet meer aan de moeder vast zit? Bedenk ik mij nu ineens) mocht hij de navelstreng doorknippen.

Enig probleem: niet ieder ziekenhuis wil hieraan meewerken. Hun kindje is dus ook in een ziekenhuis geboren ver van hun woonplaats.
pi_180859006
Cassandra: Echt respect voor jou en je lichaam. Met jouw klachten lijkt het me een loeizware zwangerschap, maar je hebt ‘t maar mooi tot een prachtige termijn weten te brengen. Ik hoop dat je een mooie ontmoeting hebt met je mannen, maandag of evt eerder :*.

Peace nee -O- wat ontzettend k*t. Snap dat je baalt en even moet schakelen! :*
pi_180859829
Gadver Peace, ik snap dat je even flink van slag bent. Maar ik ben ook wel benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen.

Gelijk even vriend gevraagd of hij de navelstreng door wilt knippen, helemaal nog niet over nagedacht..
pi_180859838
Thnx voor alle mega lieve, meedenkende reacties. Ik merk dat het me goed doet :*

Ik ga het topic morgen even doorlezen Lemijn. Bedankt voor het opduikelen. Ik heb al een aantal vragen in mijn hoofd voor de gyn.

Ik ga jouw verhalen zeker lezen Malteser. Die van Mars valt wel zo terug te vinden. Maar heb je een korte link naar die van Twix? Ik ga je zeker een PM sturen als mijn hoofd weer tot rust is en weer vooruit wil kijken.
Wat fijn dat jullie gyn zo meedenkend was en dat zo veel mogelijk was. Ik hoop ook zo'n iemand te treffen O+ Ik heb nu nog weinig 'eisen', maar dat gaat vast meer vorm krijgen na verloop van tijd.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:17:48 #177
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180860352
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:41 schreef Wolken het volgende:
Gadver Peace, ik snap dat je even flink van slag bent. Maar ik ben ook wel benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen.

Gelijk even vriend gevraagd of hij de navelstreng door wilt knippen, helemaal nog niet over nagedacht..
Heeft de verloskundige (of gyn? Weet niet bij wie je loopt) zulke dingen niet besproken tijdens een van de laatste afspraken? Tegelijk met evt andere wensen bij de bevalling?

Peaceful, balen zeg. Vreemd ook dat schijnbaar de protocollen over de termijn nog verschillen? Kan me goed voorstellen dat je best even aan het idee van een ks moet wennen. Ik zag laatst dat een gentle sectio inmiddels in heel veel ziekenhuizen wel wordt uitgevoerd.

Cassandra wat goed he dat je zo ver hebt kunnen komen al! Zo fijn dat je baby's in elk geval al met een mooi startgewicht geboren zullen worden! 💪

Ik heb vandaag nog 4 uur gefietst ( een elektrische geleend maar dat zeg ik er natuurlijk niet bij :7 :+ ), ik verbaas me er nog steeds wel eens over hoeveel ik fysiek nog kan, in vergelijking met vooral de laatste maanden van mijn vorige zwangerschap. En toch weer een dagje hitte met peuter en kleuter doorgekomen :7

Takkie, zet er nog iets door?
pi_180861000
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:42 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx voor alle mega lieve, meedenkende reacties. Ik merk dat het me goed doet :*

Ik ga het topic morgen even doorlezen Lemijn. Bedankt voor het opduikelen. Ik heb al een aantal vragen in mijn hoofd voor de gyn.

Ik ga jouw verhalen zeker lezen Malteser. Die van Mars valt wel zo terug te vinden. Maar heb je een korte link naar die van Twix? Ik ga je zeker een PM sturen als mijn hoofd weer tot rust is en weer vooruit wil kijken.
Wat fijn dat jullie gyn zo meedenkend was en dat zo veel mogelijk was. Ik hoop ook zo'n iemand te treffen O+ Ik heb nu nog weinig 'eisen', maar dat gaat vast meer vorm krijgen na verloop van tijd.
Twix: OUD / Bevallingsverhalen deel 20
Mars: OUD / Bevallingsverhalen deel 23

Die van Twix was misschien wel een tikkeltje mooier dan die van Mars want Mars’ start had een kleine hapering. Maar beide bevallingen waren prachtig.
En PM gerust! :*
pi_180861388
Goed bezig spees-eend! Dat je überhaupt nog 4 uur op een zadel wil/kan zitten!

Vanmiddag is het een hele tijd rustig geweest, alleen menstruatieachtige krampen. Nu sinds +/- een uur weer meer harde buiken en (voor)weeën. Hopelijk zet het vannacht door. Maar het zou me ook niet meer verbazen als dit nog een poosje zo blijft. Ukje test ons geduld nu al volop...
  dinsdag 31 juli 2018 @ 20:37:44 #180
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180861687
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 20:24 schreef Takkie88 het volgende:
Goed bezig spees-eend! Dat je überhaupt nog 4 uur op een zadel wil/kan zitten!

Vanmiddag is het een hele tijd rustig geweest, alleen menstruatieachtige krampen. Nu sinds +/- een uur weer meer harde buiken en (voor)weeën. Hopelijk zet het vannacht door. Maar het zou me ook niet meer verbazen als dit nog een poosje zo blijft. Ukje test ons geduld nu al volop...
Is jammer genoeg zo weinig over te zeggen... Je kan inderdaad dagen of weken voorweeen hebben zonder dat er echt wat gebeurt, of het begint vanuit het niets, of alles daar tussenin. Het heeft ook wel wat vind ik O+ dat niet weten wanneer het zal gaan beginnen. zeg ik nu he, als de tijd voor inleiden bijvoorbeeld begint te dringen dan ligt het alweer heel anders, of als je fysiek helemaal naar de klote bent ;)
pi_180861759
Peace, ik kijk heel positief terug naar mijn geplande keizersnede, dat in tegenstelling tot mijn normale bevalling daarvoor. Met een tweeling is het natuurlijk niet helemaal te vergelijken, maar ik vond het een erg mooie ervaring (terwijl ik bij zoon alleen maar blij was dat het voorbij was). Mijn man heeft ook door het plastic de navelstreng door mogen knippen (lukte alleen bij baby 2 niet zo goed, de schaar of navelstreng glibberde steeds weg), en de baby's zijn continu in de buurt geweest, alleen met vervoer naar de kamer terug in een verwarmde warme wieg (die direct achter mij aan reed). Herstel viel me ook 100% mee. Mocht je foto's willen zien om er een beeld bij te krijgen, stuur me dan even een pm.
pi_180863261
Ik lees toevallig je berichtje peace, wat ontzettend balen. Ik zat vorig jaar in ongeveer hetzelfde schuitje maar werd in het onzeker rijtje geplaatst wat ook alles behalve fijn was. Mijn reactie van een naar geleden ongeveer even terug gezocht:
‘Tot 1 cm zou keizersnede betekenen; vanaf 2 cm gewone bevalling. Het was 1,6 cm }:|. Dit betekent dat ik vanaf nu bij de gynaecoloog blijf en een spontane bevalling mag afwachten. En dan dus tijdens bevalling onder begeleiding van de gynaecoloog 'proberen' of het lukt met risico op alsnog keizersnede.
Ik hoop heel erg dat het gewoon gaat lukken, maar vind het nu al spannend.’

Uiteindelijk een voorspoedige bevalling gehad. Mijn placenta bleek uit 2 delen te bestaan die aan het begin van de zwangerschap als placenta previa werd gezien, maar later dus toch tegen de verwachtingen in nog nèt ver genoeg verschoven is. Maar wat heb ik me onzeker gevoeld, na iedere controle weer.

Bovenstaande laatste controle is bij mij met 35 weken gedaan. Er was zeker weer iets verandering tov de controle daarvoor. Ik wil je geen valse hoop geven, maar wellicht is een definitieve laatste controle nog prettig.
pi_180868675
Mag ik als man ook reageren?

Gisteren 3 zwangerschapstesten gedaan en alledrie positief, we konden het niet geloven.
M'n vrouw heeft een vervelende medische geschiedenis dus we hadden niet verwacht dat het al na een half jaar raak zou zijn.

We zijn zo blij en m'n wederhelft kan wel de hele dag huilen, ik vond haar al zo emotioneel de laatste tijd.

11 uur kan ze al terecht bij de huisarts. We hadden de gyn al gebeld omdat we daar ook op intake waren gegaan ivm de medische indicatie.

27 mei was de laatste menstruatie dus het is een groot raadsel hoelang ze al zwanger is.

Afwachten!
Ja, hoi!
pi_180868884
Spannend en gefeliciteerd Luukie! Mannen zijn hier zeker ook welkom hoor. :)

Ik heb gisteren alle kleertjes in 50/56 in de kast gelegd. We hebben echt veel te veel haha. Veel over van peuter, gekregen van vrienden en zelf ook nog een beetje bijgekocht... Na de babytijd maar eens een goed doel voor minderbedeelde moeders gaan zoeken.
pi_180869011
Gefeliciteerd Luukiemaster! Het is sowieso een spannende tijd in het begin, benieuwd hoe ver ze al is.

Ukje hier nog binnenboord. Zelfde als gister, krampen, harde buiken en (voor)weeën. Doorzetten doet het dus nog niet. We houden het spannend ;)

Slapen is sinds het begin van m’n zwangerschap al niks, max 4 uur in een nacht. Maar nu de laatste week slaap ik max een uur en ben dan weer uren wakker en slaap dan weer een uur, enz. Gelukkig hoef ik overdag niks te doen en slaap ik af een toe een beetje bij. Hoop niet dat ik de fokwet over me afroep maar volgens mij slaap ik straks met baby meer dan dat ik nu doe :P
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:27:38 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180869279
Welkom Luukie! Ze zou dus al een week of 9-10 zwanger kunnen zijn?

En lekker uitrusten Takkie, dutjes overdag zijn met dit weer ook niet vervelend, toch? Alleen zou 's nachts slapen ook wel fijn zijn... Ik hoop dat de Fokwet zich in jouw geval koest houdt.

Ik ga zo naar de gyn, gewone afspraak, maar toch even vragen wat hij van het kraamhotelplan vindt. In principe is m'[n schildklier nu in orde, dus ik hoop groen licht te krijgen.
Uk liet me gisteren even schrikken door zich uren niet te laten voelen. Dat had ik al een paar weken niet gehad en springen/wiebelen/hoesten hielp niet. Uiteindelijk weer gewoon schopjes enzo, dus niks aan de hand, maar toch...
pi_180869378
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:27 schreef Tink89 het volgende:
Welkom Luukie! Ze zou dus al een week of 9-10 zwanger kunnen zijn?

En lekker uitrusten Takkie, dutjes overdag zijn met dit weer ook niet vervelend, toch? Alleen zou 's nachts slapen ook wel fijn zijn... Ik hoop dat de Fokwet zich in jouw geval koest houdt.

Ik ga zo naar de gyn, gewone afspraak, maar toch even vragen wat hij van het kraamhotelplan vindt. In principe is m'[n schildklier nu in orde, dus ik hoop groen licht te krijgen.
Uk liet me gisteren even schrikken door zich uren niet te laten voelen. Dat had ik al een paar weken niet gehad en springen/wiebelen/hoesten hielp niet. Uiteindelijk weer gewoon schopjes enzo, dus niks aan de hand, maar toch...
Haha, ja dat zei de gyn (assistente) ook aal aan de telefoon. Ik ga er niet vanuit maar het is wel mogelijk inderdaad!
Ja, hoi!
pi_180869543
Ha Peace, hoe is het nu na een nachtje slapen? Wat shit van die placenta, maar de post van Nolita klinkt wel weer wat hoopvol en anders -hele schrale troost- heb je ook nog wat tijd om de keizersnede naar wens te maken (binnen de grenzen van wat mogelijk is natuurlijk). De avond van te voren nog uit eten gaan, heel bewust je laatste avond met z'n tweeën vieren... :*
pi_180869638
dWelkom en gefeliciteerd Luukiemaster! Dat zou lekker zijn, al zoveel weken onderweg! Ben benieuwd wat jullie eerste echo laat zien.
pi_180874616
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 08:45 schreef Luukiemaster het volgende:
Mag ik als man ook reageren?

Gisteren 3 zwangerschapstesten gedaan en alledrie positief, we konden het niet geloven.
M'n vrouw heeft een vervelende medische geschiedenis dus we hadden niet verwacht dat het al na een half jaar raak zou zijn.

We zijn zo blij en m'n wederhelft kan wel de hele dag huilen, ik vond haar al zo emotioneel de laatste tijd.

11 uur kan ze al terecht bij de huisarts. We hadden de gyn al gebeld omdat we daar ook op intake waren gegaan ivm de medische indicatie.

27 mei was de laatste menstruatie dus het is een groot raadsel hoelang ze al zwanger is.

Afwachten!
Hier ook een man, gefeliciteerd! Spannend hoor! Zullen jullie dan sowieso de hele zwangerschap medisch zijn?
pi_180874863
Wij gaan vanmiddag ook naar de VK, gewoon controle, nu 38+4.. Hoop echt dat ze iets zegt waaruit blijkt dat er 'iets' gebeurt. Vriendin vindt het echt niet leuk meer.. Hele dag door misselijk, kramp, super onregelmatige voorweeën (dus schieten er niks mee op), zwelt helemaal op. 't schiet in haar rug .. Geloof dat we nu wel een volle kaart hebben qua zwangerschapsklachten, jeetje.

Sorry voor de ego-post, maar pff, even moeilijk op de roze wolk te zitten..
pi_180875065
Oh Peace jeetje ja ik zou ook even helemaal van de wap zijn met zo'n nieuws -O- Gelukkig wel nog even tijd om te wennen maar in je hoofd moet het nu plots helemaal anders terwijl je toch al een bepaald beeld had van hoe of wat, ik zou daar ook moeite mee hebben :X Hopelijk kun je veel info halen bij diegene die je voor zijn gegaan :*

Luukie: Welkom en gefeliciteerd ! Benieuwd hoe ver ze is :)

NJ: Ik zou dit gewoon ook echt kenbaar maken aan de VK... Kan me voorstellen dat zoveel stress ook niet helemaal goed is. Misschien kunnen ze iets doen/bespoedigen/geen idee wat maar alles lijkt me beter dan echt helemaal kapot te zitten en niets meer te kunnen :* Veel succes straks!

Hier even paar dagen niet online geweest; wel wat bijgelezen maar weer een heel deel kwijt sorry :@
Maandagmiddag dus de groei echo. Nou we hebben een hartstikke gemiddeld kind :') Helemaal niks té groot of wat dan ook; bij alle metingen kwam hij namelijk nu precies op de middellijn uit :D Ruim in vruchtwater, maar ook dat was helemaal goed.
Helaas terug thuis toch iets te veel gedaan ('s morgens gaan werken; in de middag naar de vk met schoonmoeder, daar toch nog even koffie drinken.. daarna kreeg ik telefoon van collega met werk-vraag waardoor ik toch weer achter laptop was gekropen.. al met al te veel na al een té zwaar weekend...). Mijn rug/bekken vond het niet fijn en ik kreeg plots enorm veel last van mijn onderarmen en handen. Pijnlijk/tintelend gevoel die maar niet weg wou trekken en daarbij enorm misselijk.. Nacht daarna was dus helemaal prut met 2u slapen; dus gisteren toch maar hele dag thuis gebleven want mijn lijf vond het iets te veel van het goeie allemaal. Veel geslapen overdag en afgelopen nacht van 22u tot 10u bijna doorgeslapen :o :@ Wel paar keer wakker geweest maar meteen weer in slaap gevallen dus echt een heel goeie nacht gehad dus (kan ik mij al maanden niet meer herinneren). Gelukkig lijkt de pijn nu voorlopig weg uit mijn handen. Alleen eten gaat maar met hele kleine porties meer zonder extreem misselijk te worden; dus daar moet ik nog even een handigheidje in vinden.
Nu weer op het werk! Nog 3.5 weken :o Wat gaat de tijd plots snel voor mijn gevoel :D
pi_180878859
Tjee Priem, wat een heftige reactie. :{ Hopen dat die misselijkheid snel voorbij is. Dat verwacht je ook niet meer nu.. Wel fijn: een gemiddeld kind. :D Was er eerder dikke (harhar) paniek over de groei?
pi_180879173
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 19:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

Twix: OUD / Bevallingsverhalen deel 20
Mars: OUD / Bevallingsverhalen deel 23

Die van Twix was misschien wel een tikkeltje mooier dan die van Mars want Mars’ start had een kleine hapering. Maar beide bevallingen waren prachtig.
En PM gerust! :*
Prachtige verhalen Malteser O+ Bedankt voor het delen. Geeft me nu al meer vertrouwen dat het niet persé volgens protocol en zo medisch hoeft te gaan.

En FF, ook bedankt voor jouw positieve verhaal. Hoe vond je het herstel na de keizersnede?

Nolita, wat vervelend dat jij zo in de twijfelgroep zat! Dan heb je nog geen definitief antwoord. Wel mooi dat jouw bevalling goed is verlopen. Ik heb dinsdag een nieuwe echo en 'hermeting', maar wij hebben er zelf een hard hoofd in dat hier positief nieuws uit gaat komen. Ik heb de echofoto met de meting net nog even bekeken, maar het is zelfs voor een leek duidelijk te zien dat de placenta echt te dichtbij ligt. Ik weet niet of dat de komende 3 weken nog echt gaat veranderen. Mijn baarmoeder heeft daar 10 weken de tijd voor gehad, maar t ding bleef mooi liggen ;)

Limone, wat een geweldige bijdrage heb je O+ Natuurlijk kunnen we er een hele bewuste laatste avond samen van maken. Is nog niet eens in mij op gekomen! Als je nog meer van dit soort mooie tips hebt ;)

Ik heb best goed geslapen. Ik merk dat ik het eigenlijk heel erg spannend vind (ik heb nog nooit langer dan 2 uur in het ziekenhuis gelegen, laat staan een echte operatie gehad). Vooral het onbekende maakt het voor mij spannend, iets met controle en zo :'). Vriendin van mij heeft een abonnement op het ziekenhuis en voelt zich er super op haar gemak. Ook wel geruststellend.
Er zijn natuurlijk ook voordelen aan een geplande keizersnede en daar probeer ik me maar aan vast te houden :)
*Gaat op zoek naar een mooie datum* ;)

Luukie, welkom! Spannend als jullie nog niet weten hoe ver jullie zijn.

Takkie, het klinkt wel erg slopend. Ik hoop dat je snel je kleintje mag ontmoeten.
Wolken, hoe gaat het bij jou?

Priem, kalm aan he? Het klinkt alsof je even gas terug moet gaan nemen? En *O* voor de gemiddelde baby. Heel fijn!
pi_180882422
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

En FF, ook bedankt voor jouw positieve verhaal. Hoe vond je het herstel na de keizersnede?
Lang verhaal geworden, dus even in spoiler.
SPOILER
pi_180882502
Welkom Luukie, spannend hoe ver ze is!

Spannend Peace... ik liep na 24 uur alweer (ok, niet helemaal vrijwillig en soepel, maar ik liep wel). Ik heb na de morfine op de ok ook verder alleen maar wat paracetamol gehad en trok het daar redelijk goed op. Mijn tip is om wel je rust te nemen, want ik heb nog een jaar lang pijn gehad aan het litteken. Komt goed hoor :* . Ik ga dinsdag weer het gesprek aan met de gyn. Hopelijk krijg ik weer toestemming voor het prikken van een datum voor de geplande ks en komt ze voor die tijd proberen we het natuurlijk.
Deze week mijn bevalplan nog even controleren :) .

Trouwens, voor iedereen die mag...
Het wordt weer heet! Dus vanavond maar dan? (Vooral voor NJ vrouw zeg, bingokaart is nu wel vol toch :* )

En Tink, toestemming gekregen van de gyn voor het kraamhotel?
  woensdag 1 augustus 2018 @ 20:58:28 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180882508
Priem, fijn dat de groei nu zo uitkwam! Of ja, vooral fijn dat het een boel gezeur eromheen scheelt :+

Ik had vandaag nog steeds een vibi baby *O* dus de kans dat ie nu weer draait is wel echt heel klein zei ze.
pi_180882705
Jeeeeee Spees :D
Super fijn!
pi_180882731
limone: hij zit wel echt veel tegen m’n maag te schoppen de laatste dagen en volgens mij zorgt dat ook voor de misselijkheid (ook maagzuur maar niet heel extreem, eerder naar misselijk net-niet-overgeef gevoel). Vandaag maar porties over meerdere delen van de dag verspreid maar het gaat nog niet van harte merk ik :’) net een mini Magnum op en die zit me nu heel erg dwars :X Nouja nee niet echt paniek, eerder dat hij paar keer boven de curve uitkwam en ze dan standaard een groei echo inplannen. Ik was er niet echt mee bezig. Zowel mijn vriend, als ikzelf, waren grote baby’s en zijn er uiteindelijk ook uitgekomen :D :+

Peace: ja heb te veel gedaan, maar door gisteren thuis te blijven en even extra rust te pakken gaat het nu wel weer, ook met bekken en met handen. Enkel misselijkheid (maar heb dus niet het idee dat dat van stress ofzo komt).

Spees wat fijn dat ie nu goed ligt *O* weer een zorg minder, toch? Ja had al vaker gelezen dat die gemiddelden niet zoveel zeiden dus nu al helemaal prima zo ^O^
pi_180883907
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:55 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Lang verhaal geworden, dus even in spoiler.
SPOILER
Ooh thnx! :* Heel fijn om te lezen. Ik ga ook voor zo'n bevalling!

En Loj, ook bedankt :) Ik ga zeker proberen om rustig te herstellen. Heb jij nu ook weer een geplande keizersnede?
Hoe vaak 'mag' je eigenlijk een keizersnede?
pi_180884495
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:56 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

En Loj, ook bedankt :) Ik ga zeker proberen om rustig te herstellen. Heb jij nu ook weer een geplande keizersnede?
Ze raden max 2 a 3 aan, maar wat nodig is, is nodig. Mijn zus heeft er vijf gehad, die had beter een rits kunnen hebben :') en na een keizersnede kun je beter minimaal een jaar wachten met weer zwanger worden (heeft m'n zus niet gedaan met nogal nare gevolgen, maar dat was ook 19 jaar geleden, wellicht gaven ze toen dat advies nog niet).
pi_180885589
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 20:58 schreef Loj het volgende:

Trouwens, voor iedereen die mag...
Het wordt weer heet! Dus vanavond maar dan? (Vooral voor NJ vrouw zeg, bingokaart is nu wel vol toch :* )
Als dat eens kon.. !
pi_180885608
Spees, nee, volgen mij hebben we het er niet over gehad. Ik had eerst wel een bevallingsplan maar die was zo summier en ik weet inmiddels dat het toch altijd net even anders loopt dan dat je wilt dat het gaat. Ik heb de dingen die ik belanngrijk vind met mijn vriend besproken. Alleen het doorknippen van de navelstreng nog niet :@

Peace, in de meeste ziekenhuizen hebben ze airco O+ . Ik vind het heel prettig om te weten dat ik in het ziekenhuis ga bevallen. Ik beval in een verloskamer en na de geboorte verhuizen baby en ik maar een kraamsuite waar vriendlief ook kan slapen tot we naar huis mogen. Als alles gaat zoals het moet gaan dan he.... Je hebt nu wel zomervakantie toch? Of moet je nog dingen afsluiten op school?

Lunapuella, hier ook een kledingkast vol en dan krijgen we ook nog regelmatig kleertjes etc van vrienden en kennisen. Ik ben bang dat de baby lang niet alles aan krijgt.

Tink, hopelijk heb je groen licht gekregen van het ziekenhuis om naar een kraamhotel te mogen. Heb je een kraamhotel bij jou in de buurt?

Priem, je kleintje neemt nu natuurlijk zoveel ruimte in beslag dat je maag ook behoorlijk wat in de verdrukking komt. Vaker kleine maaltijden nemen anders? Ik kan ook niet tegen machtige gerechten ( zoals een mini Magnum ).

Hier even een grote k*tdag. Na een nacht met ongeveer 3 uur slaap is een personeelslid s'ochtends ziek naar huis gegaan want ze voelde zich niet zo lekker. Dus ik heb nog even 4 uur kunnen werken in de winkel en dan is mijn rug echt een soort pudding nadien. Gelukkig morgen een reservekracht in kunnen zetten zodat ik rustig weer voor controle naar het ziekenhuis kan. Ik wil dan vragen of ze kan kijken of er wel al wat ontsluiting oid aan de gang is of dat alles nog potdicht zit en dan hoop ik stiekem dat ze kan / gaat strippen. Hij heeft iig niet zo heel veel ruimte meer en bewegingen van de kleine gaan steeds pijnlijker worden.

Ik merk verder wel dat voornamelijk de mensen om ons heen zenuwachtig beginnen te worden. De opa's en oma's zijn er klaar voor om hun nieuwste kleinzoon te kunnen zien en iedere keer als ik iemand bel zijn ze teleurgesteld dat ik gewoon voor de gezelligheid bel :D . We wonen in een dorp met ongeveer 400 mensen en iedere dag komen er mensen langs om te informeren of Bikkel er al is. Superlief dat iedereen zo meeleeft O+
pi_180885719
Vanmiddag dus bij de verloskundige geweest, baby zag er goed uit, stak de tong uit tijdens de echo. O+

Maar ze zien wel in dat m'n vriendin het eigenlijk niet meer trekt op deze manier. Combinatie van fysiek en mentaal.. Ze zit nu natuurlijk ook al 15 weken volledig thuis, nu continu met pijn, gerommel, maar niks concreets. Maar, er gebeurt in elk geval iets! Ze heeft 1 cm ontsluiting, dat was de vorige keer nog niet. Ze heeft nu gestript in de hoop iets op te kunnen wekken. (Vroeg, maar in de hoop dat er iets gaat gebeuren..) Mocht er niks gebeuren in de tijd tot de volgende afspraak dan krijgen we een doorverwijzing naar het ziekenhuis om het hopelijk net iets eerder in te leiden, dan hoeven we niet te wachten tot 42 weken..
pi_180889288
Wolken; herkenbaar die mensen om je heen die steeds zenuwachtiger worden! Als ik nu m’n moeder bel is ook het eerste wat ik zeg ‘nog niks hoor’. Waarop dan een diepe ‘oh’ volgt van haar :P
Balen van je k*tdag! Nu nog 4 uur moeten werken is wel heel zwaar. Hopelijk lukt het om vandaag weer uit te rusten en je lichaam bij te laten komen.

NJ; fijn dat er wel al iets gebeurt is qua ontsluiting. Benieuwd of het strippen het verder opwekt.

Spees; wat fijn dat je baby er toch goed voor is gaan liggen! Scheelt een hoop extra gedoe.

Voor de rest wel bijgelezen maar weer vergeten wie wat schreef.
Iemand had het over kleertjes; wij hebben echt belachelijk veel en ook al tot en met maat 82... op vakantie in Amerika een hoop gekocht en heel veel gekregen. En vriend blijft hier ook nog steeds kleertjes bestellen, zo lief om te zien hoe leuk hij het vindt O+ Het is alleen wel allemaal erg roze }:|

Iemand zei ook nog dat het slopend werd voor me. Het weinige slapen ben ik na 9maanden wel gewend en vond ik vooral slopend toen ik nog geen verlof had. Mentaal vind ik het nu lastiger; al zo’n tijd elke avond voor-weeën die ook echt wel pijnlijk zijn maar daarbij dus ook elke avond de vraag of het nu wel door gaat zetten. Ik hoop dat het van binnen in ieder geval wat doet zodat al die voor-weeën in ieder geval niet voor niks zijn geweest. Maar ik voel zelf nog weinig verschil met een paar weken terug.
Vanavond een gewone controle afspraak bij de vk. En zaterdag pas in het ziekenhuis, ze hebben het erg druk, dus dan kan zo’n protocol van eerder zien blijkbaar gemakkelijk opgeschoven worden. Nu strippen of inleiden wil ik nog niet, wel begin ik me af te vragen of m’n lijf wel in staat is om de bevalling echt op gang te brengen.

Oh, en iemand schreef nog wat over de warmte, volgens mij Peace. Zwanger zijn en warmte trek ik goed. Maar bevallen in die hitte kijk ik wel tegenop. Krijg ook steeds meer weerstand tegen het geboortecentrum/ziekenhuis omdat daar geen airco is ;(
  donderdag 2 augustus 2018 @ 07:32:34 #206
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180889769
Ik heb een geheugen als een zeef, maar iig: wat fijn spees!

En het kraamhotel zit hier aan het ziekenhuis vast, als je alsnog medisch wordt, schuiven ze je zelfs met bed en al door. Grote voordeel zou zijn dat ze in het hotel een bad op de kamer hebben en de sfeer wat minder medisch is. Maar...nog geen groen licht. Gyn wil blijven afwachten wat m'n schildklier de komende weken doet. Nog even geduld dus.

Verder wel helemaal goedgekeurd :D
pi_180890674
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:56 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Dat verschilt een beetje per ziekenhuis en is ook weer afhankelijk van je genezing.
Ik sprak de gyn na mijn tweede keizersnede en zij gaf aan dat het heel vlot was verlopen en dat ik weinig littekenweefsel of verklevingen had. “Mocht er ooit de wens voor een derde kindje zijn, dan zou dat kunnen.”
Die opmerking heb ik heel gauw weggewuifd ;). Ik voel me heel compleet met mijn jongetjes O+.

Het herstel na mijn keizersnedes ging ook heel voorspoedig. De wond was bij mij beide keren na 1,5 week volledig dicht. Ook kon ik allebei de keren na 2 weken mijn eigen kleding weer aan en dat verdroeg ik ook prima op de wond (die toen dus al dicht was).
Wat FF zegt klopt wel, zorg de eerste weken voor iets hoger ondergoed. Dan snijdt de rand niet zo in je wond. Ik droeg overigens de eerste week om die reden van die netbroekjes. Voor de tweede week had ik een paar boxers van man geconfisceerd.
Beide keren is de katheter na 1 dag verwijderd, toen kon ik weer zelfstandig uit bed. Dat deed de dag na de keizersnede wel echt zeer maar de dag daarna alweer stukken minder. Voor mij was paracetamol dan ook voldoende qua pijnstilling.

Na Twix is het gevoel in mijn huid weer helemaal teruggekomen, het duurde wel een maand of 8 voor het laatste stukje niet meer ‘doof’ voelde. Nu na Mars is het gevoel alweer bijna helemaal terug, Mars is 3 maanden.

Ohja, en de tijd in het ziekenhuis: ze zijn super lief voor me geweest. Ik kijk er zo fijn op terug! Nu heeft het ziekenhuis hier ook een heel uitgebreide kraamafdeling met allemaal éénpersoonskamers met eigen badkamer en is het blijven slapen van je partner meer regel dan uitzondering.
pi_180894374
Oh dit moet ik even delen...
Zo hilarisch _O-

Ik vroeg net in de supermarkt of ik er even langs mocht (krap en met mn buik paste het niet)
Reageert die vrouw: “dat krijg je als je teveel eet, dan word je dik en kan je er niet meer langs” _O-
En ja ze was heel serieus :D

Ik moest heel hard lachen (en iemand anders, die langs liep ook), ik dacht dat het nu toch wel een hele duidelijke babybuik was _O-
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:31:39 #209
342418 VKV
Plausibel
pi_180894724
Haha Loj ik zou echt de compleet tegenovergestelde reactie hebben en gelijk vet boos reageren :P
pi_180894953
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:15 schreef Loj het volgende:
Zo hilarisch _O-

Ik vroeg net in de supermarkt of ik er even langs mocht (krap en met mn buik paste het niet)
Reageert die vrouw: “dat krijg je als je teveel eet, dan word je dik en kan je er niet meer langs” _O-

Ik moest heel hard lachen (en iemand anders, die langs liep ook), ik dacht dat het nu toch wel een hele duidelijke babybuik was _O-
:D _O- Wat een rare mensen heb je toch rondlopen, heb je nog gezegd dat je zwanger was of haar in de waan gelaten? :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180895142
Al was je niet zwanger, dat is echt een botte kutopmerking.
pi_180895514
Wat een vreemde opmerking! Waar halen mensen het toch vandaan dat ze dat zeggen? :?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:09:37 #213
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180895591
Spees, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En wat vliegt de tijd *O*. 

Cassandra, spannend hoor en toch een mooie termijn voor je jongens! Wie had dat nou gedacht.

Peace, wat vervelend dat het niet is waar je op gehoopt had. Logisch dat je moet schakelen :*.

Takkie, bij jou ook wel heel spannend zeg. Ik hoop dat je die kleine maar gauw mag ontmoeten!

Luukie, gefeliciteerd en welkom!

NJ, ben benieuwd of het strippen iets doet voor je vriendin. Heb het met haar te doen :*. 

Wolken, ik hoop dat je je vandaag beter voelt :).

Tink, ik duim voor groen licht over een paar weken! Wel fijn dat je verder goed bent gekeurd. 

Ik bracht gisteren een middag door in het ziekenhuis ivm klachten die de VK aan zwangerschapsvergiftiging deden denken. Het was geen fijn ziekenhuisbezoek maar gelukkig was mijn moeder mee. Een man die veel onderweg is voor zijn werk is op zulke momenten níet tof.

Op poli gyn. kon ze het hartje van de baby niet goed registreren, werden er spoortjes van eiwit in mijn urine gezien en steeg mijn bloeddruk met elke meting. De gyn stuurde me daarom door naar de verloskundeafdeling omdat ze hier ongerust over was. Een hoop geklungel op die afdeling: ik heb 3 keer uit moeten leggen wat ik er kwam doen, bij het maken van de echo deden ze me erg veel pijn en het moest allemaal een paar keer over omdat beide verloskundigen niet wisten hoe het apparaat werkte (de boel werd alsmaar gevoeliger zo). Meting gaf aan dat het zo ongeveer een gemiddelde baby is maar tijdens het meten zei ze al dat het geen hele betrouwbare meting was omdat het haar niet lukte om alles goed in beeld te krijgen. Nou ja, het zal wel goed zijn. Ik ben naar huis gegaan en meteen in slaap gevallen. Ik was zó moe.

- edit - geen zwangerschapsvergiftiging op dit moment dus. Dat was wel een opluchting, pfff.

Met de VK wel afgesproken dat ik het in de gaten moet houden en onmiddellijk bel als de klachten toenemen. En verder voel ik me blegh. Best neerslachtig en lusteloos. Ik denk dat het tijd wordt om weer een afspraak te maken bij mijn psychologe :). (We waren aan het afbouwen maar ik mag altijd bellen als het tussendoor nodig blijkt te zijn.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Helsinki op 02-08-2018 13:15:55 ]
  donderdag 2 augustus 2018 @ 13:58:11 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180896670
Helsinki, dat klinkt als een heel spannend, klungelig en vervelend bezoekje aan het ziekenhuis, maar wat fijn dat er niks aan de hand is. Doe je rustig aan?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:16:07 #215
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180898351
Yes, doe ik! Het positieve is dat ik erover praat met de mensen om mij heen en ook wel op tijd kan signaleren dat het een ongewenste kant op gaat. Af en toe heb ik zeker m'n goede momenten (met de echo van vorige week bijvoorbeeld) en ik verheug me ook heel erg op de ontmoeting met onze baby O+. Dus daar houd ik me ook echt aan vast. En af en toe is het even een opstapeling van dingetjes en dan helpt het als iemand anders me helpt om de boel weer op een rijtje te zetten voor mezelf :).

Hoop dat iedereen het nog een beetje trekt met deze temperaturen! 's Avonds wel een heerlijk windje gehad de afgelopen dagen. Dat scheelt.
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:22:18 #216
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180898444
Wat een gang van zaken Helsinki :{. Maar gelukkig lijkt het iig geen zwangerschapsvergiftiging te zijn!

En die hitte, het wordt eigenlijk irritant om erover te klagen maar ik doe het toch :'), ik vond het al wel vervelend maar ben er vandaag voor het eerst wel echt een beetje ziek van. Bloeddruk was 85/55 dus dat helpt vast ook niet zo mee.

OF ik denk dat ik me niet lekker voel vanwege de warmte, maar de bevalling komt er gewoon aan :7.

Oh nee dan moet je bloeddruk juist hoger worden, of niet :')
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:38:18 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_180898737
Ik zou morgen pas werpen spees, dan is t nog net wat warmer.

Ga je dit keer thuis? Of toch in het ziekenhuis?
disclaimer
pi_180898757
Wat een gedoe in het ziekenhuis, Helsinki. Knap dat je kunt signaleren wanneer het niet de goede kant op gaat.

Zo'n lage bloeddruk zorgt er wel voor dat de warmte er flink inhakt, Spees. Misschien is dit het dipje voordat je lijf zich klaar maakt voor de bevalling?

Ik ben op vakantie in Spanje en hier is het ook best warm. Nu hoef ik nog geen buik mee te slepen, dus in zoverre mag ik niet klagen. Ik kwam gisteren tot de conclusie dat het toch een stuk leuker is als je je eten binnen kan houden. Een blikje cola en stukjes komkommer zorgden er uiteindelijk voor dat ik weer een beetje te genieten was. :')
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:45:11 #219
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180898870
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou morgen pas werpen spees, dan is t nog net wat warmer.

Ga je dit keer thuis? Of toch in het ziekenhuis?
Je hebt gelijk, dan ook maar meteen de stoerste dag uitkiezen.

Het wordt het ziekenhuis vanwege de fluxus na mijn vorige bevalling. Ach, ze hebben daar denk ik in elk geval betere climate control dan wij hier thuis :+
  donderdag 2 augustus 2018 @ 15:56:21 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_180899054
Ach, dan is de klap voor Suzijn ook wat minder als ie er uit komt, toch ;)

Sterkte met de laatste loodjes! :*
disclaimer
  donderdag 2 augustus 2018 @ 16:18:40 #221
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180899510
Thanks! Komt goed 💪
pi_180900858
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 15:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat een gang van zaken Helsinki :{. Maar gelukkig lijkt het iig geen zwangerschapsvergiftiging te zijn!

En die hitte, het wordt eigenlijk irritant om erover te klagen maar ik doe het toch :'), ik vond het al wel vervelend maar ben er vandaag voor het eerst wel echt een beetje ziek van. Bloeddruk was 85/55 dus dat helpt vast ook niet zo mee.

OF ik denk dat ik me niet lekker voel vanwege de warmte, maar de bevalling komt er gewoon aan :7.

Oh nee dan moet je bloeddruk juist hoger worden, of niet :')
Die van mij was de laatste controle ook lager dan ervoor ;)

Succes! Die hitte wil echt niet weg!
pi_180902357
@Takkie88
Yes, zijn blij met de ontsluiting, hoewel dat natuurlijk ook niet alles zegt.. Zijn zat vrouwen die al weken van te voren rondlopen met ontsluiting wat dan niet doorzet, maar goed, 't is iets. Positief blijven!

M.b.t. het strippen.. We merken er weinig van. Was gisteren vooral wat 'beurs'. Maar qua gerommel is het niet meer geworden, stom gezegd lijkt het wel rustiger nu.

Lief dat je vriend zoveel blijft kopen/bestellen. Herken het wel, je wil toch ineens van alles kopen voor je toekomstige kindje haha.

Succes vanavond bij de vk!

@Tink89
Hurray voor het goedkeuren! :)

@ Loj
How rude, wauw! Enige goede reactie is inderdaad te lachen. :P

@Helsinki
Thanks, helaas dus nog niet echt resultaat.. Nu tijdens het typen even weer water gebracht dat ze weer kramp had/kreeg, maar 't zet niks door..

Heftige dag dan zo gisteren. Vind het verbazend dat je soms leest dat ze zo lomp zijn bij het ziekenhuis/de verloskundige.. Snap dat echt niet, tijdens een zwangerschap maak je al zoveel door, dan mogen ze toch wel een beetje liever zijn af en toe.
pi_180902728
Helsinki, fijn dat het uiteindelijk waarschijnlijk geen zwangerschapsvergiftiging is, maar wat een rotdag in het ziekenhuis zo zeg. Je bent er toch al niet voor je lol. :*

Ik hou vocht vast in mijn voeten en handen. Ben dit helemaal niet gewend van mijn vorige zwangerschap, vind het maar niks. :{ :P En ik tel echt af tot mijn verlof nu. Nog zes werkdagen! Wel jammer dat ik niet alles af ga krijgen.
pi_180903687
Mini-ToT zit al met z'n koppie naar beneden! :D
pi_180903693
He gadver Helsinki :{ Wat vervelend dat je zo een onprettige ervaring had in het ziekenhuis. Hopelijk ben je nu wel wat gerustgesteld.

Hier toch al 2cm ontsluiting *O* en gestript en het is nu wel redelijk aan het rommelen. Favoriete gynaecoloog is er morgenavond voor het laatst voor ze op vakantie gaat dus het moet nu ff doorzetten. Anders voor maandag weer een afspraak staan om de inleiding te gaan plannen maar ik hoop dat het niet nodig zal zijn.
pi_180904040
Spannend Wolken! Hopelijk zet het gerommel door *O* :%
pi_180904115
Wolken, anders begin je alvast met persen :7 Succes hoor!
pi_180904326
*O* Wolken! Een aanmoedigingsjompel voor jou *O* Hopelijk komt Bikkel snel buiten spelen.

Helsinki, wat vervelend dat je zo'n nare ervaring hebt gehad in het ziekenhuis. Een beetje vriendelijkheid kost niks extra denk ik dan maar.
Wel fijn dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt.

NJ, succes nog voor je vrouw. Hopelijk is de rust een teken voor de storm ;)
pi_180904449
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ze raden max 2 a 3 aan, maar wat nodig is, is nodig. Mijn zus heeft er vijf gehad, die had beter een rits kunnen hebben :') en na een keizersnede kun je beter minimaal een jaar wachten met weer zwanger worden (heeft m'n zus niet gedaan met nogal nare gevolgen, maar dat was ook 19 jaar geleden, wellicht gaven ze toen dat advies nog niet).
Oh wow, 5! Sowieso 5 kinderen. Zulke grote gezinnen zijn vrij zeldzaam tegenwoordig ;)
Ik heb bij manlief al voorzichtig een balletje op gegooid wat we gaan doen met anti-conceptie. Eerst was het plan om de natuur z'n gang te laten gaan (we hebben IUI gedaan bij deze uk. Maar een spontane zwangerschap is niet uitgesloten). Maar ik heb inderdaad ook gelezen en gehoord dat het verstandig is dat je minimaal een jaar wacht. Tja, het risico nemen dat er dan toch per ongeluk een spontaan wondertje in zit wil ik dan liever niet. Dus dan maar een jaar rubbers of geheel onthouding :') (je had manlief zijn hoofd moeten zien toen ik dat zei :D)
pi_180904939
Rommelze Wolken, hopen dat het bij jou doorzet! O+ 't liefst snel zodat je favoriete gynaecoloog er nog is!

quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:41 schreef Peacefulll het volgende:

NJ, succes nog voor je vrouw. Hopelijk is de rust een teken voor de storm ;)
Thank you! We vrezen van niet, 't is nu weer erg rustig.. Geduld is het sleutelwoord hé.. Maar ja, moeilijk als je al zo lang thuis zit.
pi_180905282
Peace, had nog niet geteageerd op je ks nieuws. Rot, mag je best van streek van zijn :( een vriendin van me heeft 3 ks gehad en die zweert erbij, zo goed was het bevallen (Haha), maar als je je had ingesteld op een natuurlijke bevalling thuis dan is dit in een klap wel wat anders natuurlijk :* en geheelonthouding, Gnorf :D succes voor je man Haha :P

NJ spannend! Hopelijk zeg het wat in werking en voelt je vriendin zich snel weer beter :% hier 2 dagen na het strippen bevallen destijds dus wie weet :)

Spees bevalt op de warmste dag van ‘t jaar zag ik? >:)

Helsinki, wat een toestand! -O- Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging, wel gek dat het er zo chaotisch aan toe ging, heb je het daar nog over gehad met de gyn?

Luna bijna verlof! *O* heerlak! kijk ik nu al naar uit lol :')

MiniToT ligt goed voor de exit! *O*

Wolken al 2cm! :o :% toi toi toi! Hopelijk hoef je niet lang meer te zwangeren in deze hitte :D

Ondertussen jompel ik even voor m’n eigen 14 weken *O* goede nipt *O* en m’n verdwenen eetlust is nu nog alleen te danken aan het weer en niet meer m’n zwangerschap *O*

Wat gaat de tijd inene snel jonguh :')
pi_180906524
Even een aanmoedigings *O* voor Wolken! Ga je waarschijnlijk toch eerder zijn!

Vanavond weer op controle geweest bij de vk. Dit was de laatste controle daar. En zowel uk als ik weer goedgekeurd. Zaterdagochtend naar het ziekenhuis voor controle. Vk gaf vanavond aan dat ze vermoed dat mijn lijf het niet zelf door gaat zetten. Omdat ik nu al zolang blijf ‘hangen’ op voor-weeën.

Vannacht/morgen lees ik verder bij en zal ik op de rest reageren.

[ Bericht 21% gewijzigd door Takkie88 op 03-08-2018 06:58:02 (Geklaag verwijderd) ]
pi_180906600
Spannend wolken!

Een goede nipt voor Krijgertje! Wat fijn zeg *O* .

Spees met een goed liggende baby!

En een knuffel voor Helsinki zo’n rotdag in het ziekenhuis zuigt :*

Oh ik ben zo blij! We krijgen gewoon nog een babytje O+ O+
En ik kreeg net een Iced Frappé Caramel van mijn vent O+
♥ J & S
pi_180906801
Go Wolken!
En wat heerlijk toch, klaprooss, na al die ellende. :*
pi_180906898
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:15 schreef Loj het volgende:
Zo hilarisch _O-

Omg. Haha ik zou echt flabbergasted zijn. :D
Als ik niet zou reageren zou ik de hele tijd geïrriteerd zijn dát ik niets zou hebben gezegd.
Wat een raar wijf. :{w
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 06:50:07 #237
220609 Nouk84
pi_180911236
UD *O*
pi_180911388
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 06:50 schreef Nouk84 het volgende:
UD *O*
*O* *O*
pi_180911394

Nog zes voordat wij 'aan de beurt' zijn. :o Drukke dagen hier! O+
pi_180911418
UD jompels voor Anouk! *O*

en jompels voor de vrijdag want nog een dag werken en weekend, hallelujah, zo aan toe deze week :')
pi_180911573
Jompels voor Nouk d’r UD, krijgertjes goede NIPT en wolken al 2 cm *O* *O* *O*!

Takkie je mag best klagen :* snap dat het frustrerend is. Ik ga gewoon heel hard voor je duimen dat het alsnog zelf op gang komt de komende dagen.

Met dat lijstje moet er deze week toch wel minstens een baby buiten komen spelen niet? Versche baby’s O+.

Oh jongens ik heb verlof *O*. Ik heb het gewoon gehaald dit keer! :D. Ik had m’n wekkers uitgezet maar peuter stond om half 7 al in m’n oor te tetteren dat ik moest opstaan en mee naar beneden moest enz. dus tot dusverre lijkt het een normale vrije dag maar ok :’).
pi_180911758
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Limone, wat een geweldige bijdrage heb je O+ Natuurlijk kunnen we er een hele bewuste laatste avond samen van maken. Is nog niet eens in mij op gekomen! Als je nog meer van dit soort mooie tips hebt ;)

Aaw! :@ Ik heb het van LB die ging bij haar eerste (dat was een inleiding) de avond daarvoor met haar man uit eten. Op weg daarnaar toe liep hij en zij was op de fiets. Dat is in mijn hoofd een scene geworden van een franse art house film; zo romantisch! O+

---
Jee voor de vibi Speesbaby! En voor de goede NIPT van Krijger! En de UD van Nouk! En het verlof van Feyre *O*

---
Hoe is het nu Priem? Misselijkheid een beetje gezakt?

--
Wat een rotervaring in ziekenhuis, Helsinki. :* Fijn dat het geen zwangerschapsvergiftiging is, maar bah! Fijn dat je moeder mee was.

---
Wolkie! Heb je inmiddels al een paar (8) cm erbij? O-)

---
Oh die opmerking, Loj :') Was het toevallig jullie buurtgekkie? Bij mijn vorige zwangerschap ging ik met 38 weken (en behoorlijk zichtbaar zwanger) naar de pedicure. Toen ze mijn nagels ging lakken zei ik: 'ah dat is ook fijn, want dat kan ik zelf bijna niet meer'. Waarop zij met een: 'huh. Hoezo dan?' :? reageerde. Christus. :') Ik was gewoon verticaal binnen komen lopen..

[ Bericht 15% gewijzigd door Limone op 03-08-2018 08:30:59 ]
pi_180911891
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:34 schreef krijgerrtje het volgende:
UD jompels voor Anouk! *O*

en jompels voor de vrijdag want nog een dag werken en weekend, hallelujah, zo aan toe deze week :')
Ja ik heb het werktechnisch ook wat lastig. Ik werk vandaag thuis en toen ik dat gister meldde kreeg ik meteen al een: 'hoezo dan?!' om mijn oren. Nou wat dacht je van: het is al de hele week niet koeler dan 28 graden op kantoor en het belooft 30+ graden te worden? Maar stiekem heb ik een heel klein motivatiedipje << dit werd automatisch aangepast in motivatiedopje. Serieus is dat wél een woord?. Moet me de laatste weken echt naar mijn werk slepen, terwijl ik dat de afgelopen jaren helemaal niet heb gehad. :o Hoop dat het hormonaal is en ik op een gegeven moment wel weer huppelend naar mijn werk ga. :{
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:19:55 #244
342418 VKV
Plausibel
pi_180913333
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 07:29 schreef NicolasJoy het volgende:

Nog zes voordat wij 'aan de beurt' zijn. :o Drukke dagen hier! O+
Ik vind dat vandaag een mooie dag is om wat namen af te gaan strepen O+

Gisteren laatste groeiecho gehad en het ook over de bevalling gehad, dat komt dan toch ineens wel dichtbij. Heb als "bevalplan" maar twee dingen eigenlijk: 1 = geen stagiaires erbij (of overbodige mensen) en 2 = alles benoemen wat je doet, communiceren!
En gezegd dat de ruggenprik me doodeng lijkt maar ik die wel wil als het nodig blijkt. Wil het eigenlijk zoveel mogelijk aankijken, heb geen ervaring met bevallen, kan ook niks voorspellen dus we zien wel. Zonder teveel verwachtingen kan het ook niet allemaal zo hard tegenvallen.

En weekwissel, heujj 35 weken! *O* Kindje ligt er al weken goed voor, maar blijkbaar nog niet ingedaald. Groeiecho was weer perfect volgens landelijk gemiddelde (en onder het gemiddelde op basis van mezelf). Maar al die curves vind ik eigenlijk maar vaag en nietszeggend.
En nog vier dagen werken, aftellen!! :D
pi_180914579
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef Limone het volgende:

[..]

Ja ik heb het werktechnisch ook wat lastig. Ik werk vandaag thuis en toen ik dat gister meldde kreeg ik meteen al een: 'hoezo dan?!' om mijn oren. Nou wat dacht je van: het is al de hele week niet koeler dan 28 graden op kantoor en het belooft 30+ graden te worden? Maar stiekem heb ik een heel klein motivatiedipje << dit werd automatisch aangepast in motivatiedopje. Serieus is dat wél een woord?. Moet me de laatste weken echt naar mijn werk slepen, terwijl ik dat de afgelopen jaren helemaal niet heb gehad. :o Hoop dat het hormonaal is en ik op een gegeven moment wel weer huppelend naar mijn werk ga. :{
Zoooooo herkenbaar! Keek het eerste trimester elke dag zó enorm tegen werken op. Ging echt met mega veel tegenzin weg elke dacht en bedacht elke week wel weer 100 manieren om een dag vrij te kunnen regelen, terwijl ik niet eens zo ziek was ofzo :@ Sinds een paar weekjes is dat gelukkig weer voorbij, is echt niks aan om met zoveel tegenzin te gaan :{
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:24:35 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180914624
[zeurmodus]
Het is te warm om iets te doen, ik hou vocht vast, m'n handen en armen tintelen er gewoon van... en ik ben het beu! Nog een week volhouden.
[/zeurmodus]

Het is bijna weekend, tijd voor babyboom hier in het topic :D En nog maar 19 keer naar kantoor (nog 10 weken werken). Ik ben al aan het aftellen.
pi_180915354
Ik kijk ook al ongeveer vanaf de positieve test uit naar mijn verlof, maar ik ben ook gewoon lui en hou van niks doen :+

Limone, een beetje begrip voor dat het met dit weer extra pittig is als je zwanger bent mag er wel af bij je werk, zeg!
pi_180916152
Ik ga weer eens een poging doen om aan te haken ;)

Loj, bizar wat voor opmerkingen sommige mensen maken. Dit was ook wel heel bot geweest als je niet zwanger was :X ik kreeg van de week nog de vraag/opmerking “ik neem aan dat u zwanger bent?” _O-

Helsinki; wat een vervelend verloop van je ziekenhuisbezoek. Wel erg fijn dat het geen zwangerschapsvergiftiging is! Balen dat je je zo neerslachtig en lusteloos voelt, wel knap dat je het herkent en erover praat! Hopelijk helpen de gesprekken met je psycholoog hier verder bij.

Spees; je bloeddruk was wel heel laag dan! Daar ga je je wel ellendig door voelen ook.

OT; fijne vakantie in Spanje! Hopelijk was de misselijkheid eenmalig!

Luna; met dit weer ga je vanzelf wel vocht vasthouden! Ik ben in een week tijd volgens mij 3kg aangekomen en dat zit allemaal in m’n voeten en handen. Ik word steeds meer een Olli, nu dus ook al met olifantenpootjes :s) Lekker dat je nog maar 6 werkdagen hoeft! Aftellen!

Fijn ToT dat mini er alvast goed voor is gaan liggen!

Peace; goeie om het alvast over anticonceptie te hebben. Moeten wij ook maar eens over na gaan denken. Na ruim 2 jaar zonder pil wil ik eigenlijk niet meer terug aan de hormonen. Geheel onthouding is dan wel weer een hele drastische maatregel :P

Krijgertje fijn van de goede nipt! En vanaf volgende week zou je eetlust dan ook weer terug moeten zijn ;)

Klaprooss, mooi om te lezen dat je er nu zo van kan genieten! O+

Nouk *O* voor UD! Sluit je gezellig aan in de rij ;)

*O* voor Feyre met verlof! Heerlijk hoor! Vanmiddag lekker met peuter even samen slapen? Of slaapt peuter niet meer ‘s middags?

Limone; als thuis werken mogelijk is en voor jou nu prettiger voelt dan moet je dat gewoon doen. Opmerkingen krijg je toch wel, wel keuze je ook maakt. En die motivatiedip is vast hormonaal. Je lijf/hoofd richten zich volledig op het krijgen en klaar maken voor de komst van een kindje. Dus dan past werk daar niet altijd bij. Als je altijd met plezier naar je werk ging dan komt dat vast wel weer goed hoor!

VKV; ook al aan het aftellen voor verlof, lekker! Indalen kan ineens best snel gaan en je kindje heeft nog even. Fijn dat de groeiecho goed was! Met je eens dat die curves vaak wat nietszeggend zijn, zoveel baby’s die aan de grote/kleine kant zouden zijn en dan met geboorte gewoon gemiddeld zijn. Volgens mij zegt zo’n groeiecho vooral wat als je baby echt extreem afwijkt qua groei.

Zo ik ben volgens mij weer helemaal bij :)

Ik luisterde net naar het nummer Take your time girl, van Niels Geusebroek. :'( moest er even zo om huilen. Maar ik probeer het wel op die manier te voelen nu i.p.v. dat ik haar er continu uit wens.
Hoe dan ook, over een week houden wij ons meisje vast en tot die tijd mag ik haar nog even voor mezelf houden O+

Benieuwd hoe het met Wolken is...
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:08:31 #249
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180916864
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef Limone het volgende:

[..]

Heel herkenbaar hoor, ik voelde me dat 1e trimester zo slecht dat ik op dat moment het grootste deel van de tijd ervan overtuigd was dat ik als het mis zou gaan, er niet opnieuw aan zou beginnen. De werkdagen doorkomen was zo vermoeiend :O. En nu heb jij die hitte er ook nog eens bij. Sterkte ermee!
pi_180916909
Wolken is momenteel een donderwolk :( . 2 van 3 personeelsleden ziek dus ik kon vanmorgen weer aan de slag en we hebben vannacht "visite" gehad die onze kassa open hebben gebroken en leeg hebben getrokken. Ik denk dat door alle stress alles van onderen weer dicht is getrokken. Krampen zijn iig weer gestopt.

We gaan nu voor 08-08-2018 . Is ook wel een mooie datum alleen nog een beetje ver weg.

En lompe opmerkingen. Ik heb tijdens het voortraject (2,5 jaar) en na het verlies van mijn eerste zwangerschap zoveel k#topmerkingen gehad dat ik er nu redelijk immuun voor ben geworden.

En verder een *O* voor een UD !

Sterkte iedereen met dit warme weer!
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:29:06 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_180917444
Wolken, ga es gauw liggen jij :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_180917708
Oh wolken wat balen! Zowel van het zieke personeel als de inbraak! Daar zou je je nu helemaal niet mee bezig moeten/willen houden.
8-8-2018 klinkt inderdaad als een mooie datum, maar wat je zegt wel een beetje ver weg.
pi_180919869
Neem je wel voldoende rust Wolken? Helemaal niet goed joh om nog zoveel te doen! :@

---

Wij zijn zojuist bij de verloskundige geweest (48 uur geen verloskundige afspraak gehad, hoezee! :P ) Vriendin was gaan liggen met buikpijn/kramp, in slaap gevallen en werd wakker met een natte broek. Vocht opgevangen, rook wat neutraal, wel ook witte vlokjes.. Dus ja, misschien vruchtwater? Maar nee, onderzocht en lijkt niets te lopen.. Zal toch een combinatie van zweet/afscheiding/urine zijn geweest, hoe gek dan ook.. Dus weer niks.

't blijft rommelen, maar er zet niets door. VK zei nog: 'hopen dat je gewoon het weekend bevalt, hoef je volgende week niet meer naar de afspraak'. Dan denken wij: waarom zeg je dat? :P Is toch geen aanleiding toe? Buik is continu gespannen, dat zou iets kunnen betekenen, maar ja.. Zo is de buik hier al sinds week 20.

--

Oftewel: dat er dit weekend toch maar veel baby's geboren mogen worden! O+
pi_180919917
Ach, Wolken, pas goed op jezelf. Deze tijd krijg je nooit meer terug, hè?

Pfff, Nj, ik benijd jullie niet. Sterkte met de laatste loodjes!
pi_180920676
Oh Wolken jeetje wat een gedoe zeg; en daar zou je idd nu helemaal niet mee bezig mee moeten zijn :( :*

Oh UD voor Nouk O+ Ja dat er een paar weekendbaby's komen :D *O* Of denken alle baby's zoek het lekker uit met dat warme weer van jullie :')

NJ wat zullen de dagen lang duren zo als je echt aan het 'wachten' bent tot er eindelijk iets gebeurt -O- Veel sterkte nog :* Dat het toch echt niet heel lang meer mag duren voor je vrouwke :*

Helsinki jeetje wat een bezoek from hell zeg.... Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging maar toch :X

Goeie nipt voor krijger *O* *O* O+

Klaproos wat klinkt je gelukkig O+ Het is ook zo gegund :*

Feyre aw yeahhh verlof!! Hier nog 3 weken *ook heel erg aan het aftellen :D *

En wat een lompheden op de werkvloer zeg.. Wat dat betreft heb ik het hier niet zo slecht merk ik wel. Niemand die er ooit moeilijk over deed als ik even een uurtje ging liggen na de lunch omdat ik even bij moest komen of wat dan ook. Nu met halve dagen gaat het sowieso een stuk beter; maar ook daar houdt iedereen rekening dat ik er maar de helft meer ben.

VKV weekwissel *O* en ook al bijna verlof :D Woohooo !

En hier lijkt de misselijkheid sinds gisteren spontaan weer verdwenen te zijn! :D Kan weer gewoon eten (normale porties) zonder na 3 happen te denken dat alles er weer uit komt. Dit resulteerde natuurlijk in gisterenavond een flinke zak popcorn naar binnen werken want hongerrrrr :')

Straks na het werk gaan we richting Arnhem! Dan laten we een bellyprint maken en ik kijk er zo vreselijk naar uit O+ Ik vind het zo mooi dat we dit kunnen laten doen... O+
pi_180920938
Ik duim mee voor weekendbabies! Die van mij ook graag dan 😜 Ben nu 39.2 en kan niet wachten! Vind het nu ook best pittig worden. Kan niet lang zitten/liggen/staan dus hele tijd wisselen. Gisteren ook vochtverlies dus dacht even dat het mijn vliezen waren maar toch niet, was ook zweet/afscheiding/urine volgens verloskundige. Was wel even flink teleurgesteld dat het niks was. Vanaf 4 uur sochtends wakker van gelegen en dan toch weer afwachten. Nu heb ik verder niet veel klachten dus ik hou het nog wel vol als moet. Merk vooral dat ik het mentaal heel zwaar ga vinden. Ga nog wel de deur uit, maar zit toch veel alleen binnen en daar word ik wat somber van. Hopelijk snel babyknuffelen! Succes met laatste loodjes dames! En papas 😉
O en Wolken, denk aan jezelf, dan maar sluiten vanwege ‘omstandigheden’!
pi_180921848
UD voor Nouk *O* Mijlpaal der mijlpalen *O* Goede nipt voor krijgertje *O* Feyre verlof *O*

En een hoop mama’s en papa’s die op hun baby’s wachten! Kom maar buiten spelen hoor, ik ben wel klaar voor een babyboom 8-) O+
:* voor jullie laatste loodjes en de spanningen en onzekerheden!

Helsinki, fijn dat je helemaal gecheckt bent en er geen zwangerschapsvergiftiging is. Maar mensen in het ziekenhuis kunnen nog een hoop leren soms :X

Wolken wat ontzettend pittig zo met eigen bedrijf in topdrukte en ziek personeel. Eens met de rest, pas goed op jezelf en baby :*

Klaproos O+ Wat ben ik blij dat er heuse baby bij gaat komen bij jullie!

VKV weekwissel *O* Ik doe mee met de 35 weken vandaag!
Gister weer helemaal goedgekeurd in het ziekenhuis en laatste grote babyspullen gekocht. Gehad van schoonouders. Zo lief en zo blij mee O+
Toch handig zo’n verlof, de afgelopen week hebben we echt een hoop klaar gemaakt.
Alleen die naam he, ik kom er echt niet uit. Vindt niks leuk genoeg. Het is het allemaal net niet. Man heeft wel 2 favo’s, die ik okay vind, maar ik ben niet overtuigd. Ik vind het ook zo’n grote beslissing!
  Manager PR/Moderator vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:48:13 #258
269689 crew  Viv
pi_180921873
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef Wolken het volgende:
2 van 3 personeelsleden ziek dus ik kon vanmorgen weer aan de slag
Wolken, hoe hadden jullie het opgelost qua personeel als de krampen wél doorgezet hadden en Bikkel nu al op je buik lag? Ik snap dat het bij een eigen bedrijf anders gaat dan in loondienst, maar doorwerken tot ver na je UD lijkt me niet heel gunstig, je hebt je energie straks nog hard nodig! :*

En verder :( voor die lamme takken die jullie kassa leeggeroofd hebben.
pi_180922640
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 16:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Wolken, hoe hadden jullie het opgelost qua personeel als de krampen wél doorgezet hadden en Bikkel nu al op je buik lag? Ik snap dat het bij een eigen bedrijf anders gaat dan in loondienst, maar doorwerken tot ver na je UD lijkt me niet heel gunstig, je hebt je energie straks nog hard nodig! :*

En verder :( voor die lamme takken die jullie kassa leeggeroofd hebben.
+1 en inderdaad :( Wat een lef hebben mensen toch!
Wat kan je het altijd goed verwoorden Viv!
pi_180926515
@ [b]Jentin, Priemgirl,
O+

--

@Priemgirl:
Yay, misselijkheid weg! Dat was echt een feestdag dat dat hier eindelijk weer minder werd! Geniet van je cravings nu haha!

@noa11
Herkenbaar verhaal! Houd vol, jullie kunnen het!

--

Ik duim gewoon voor gerommel dit weekend. Nadat ik weer aan het werk ben gegaan na het verloskundige-bezoekje vanmiddag (door de gedachte/gehoopte vruchtwaterverlies) heeft m'n vriendin de hele middag weer op bed gelegen met harde buiken, maar .. je raadt het al, niets. :P Begin me nu vooral een beetje zorgen te maken over het mentale stukje. Bijna elke dag heb ik haar wel één of meerdere keren huilend bij me dat ze het even niet meer trekt. Op zich is het nog maximaal 3 weken (tot week 42), maar er komt natuurlijk ook nog een bevalling, kraamtijd e.d. aan.. Hoop dat ik niet nadien ineens met een postnataal depressieve vrouw zit. Gun haar zoveel meer.. [/klaag]

Ik werk zelf trouwens ook in een eigen zaak (winkel), vriendin werkt er ook (maar sinds week 20 dus niet meer) en merk dat wel super veel klanten (en ook familie en vrienden) de UD hebben onthouden.. Krijgen zoveel lieve berichtjes van mensen die aan je denken.. Nog nooit zoveel contacten gehad. :9
pi_180929995
NJ; lastig hè dat afwachten en niet weten wanneer het dan echt gaat gebeuren. Sterkte voor je vrouw en voor jou! En misschien goed om je zorgen over mentale problemen na de bevalling ook vast met de verloskundige te bespreken?

*O* voor Priem voor weer gewoon kunnen eten! Lekker hoor!

Noa; herkenbaar dat mentale stukje. :* hopelijk hebben jullie dit weekend kans om lekker samen op pad te gaan.

Fuchsia; fijn dat jullie nu alle grote spullen hebben! Jij stelde toch een aantal weken geleden de vraag over een co-sleeper? Welke is het geworden?
Lastig dat je nog geen ‘die is het!’ gevoel heb bij een naam. Wij hadden allebei een lijstje gemaakt met namen en er was maar 1 naam die op beide lijstjes voorkwam. Dit gaat dan ook haar naam worden. Was niet mijn nummer 1 naam maar afgelopen weken is het wel al helemaal haar naam geworden O+

Hier vandaag sinds 1.5 week ineens een hele dag geen voor-weeën gehad. Alleen af en toe een harde buik en dat terwijl ik toch echt actiever ben geweest dan afgelopen dagen. En gek genoeg, voelt het wel zo rustig. Vandaag geen enkel moment gedacht ‘zal ze vandaag komen, gaat het nu doorzetten?’. Morgenochtend controle in het ziekenhuis, ben benieuwd.

Veel baby’s op de lijst die buiten mogen komen spelen. Joehoe, we zijn er klaar voor! :s)
pi_180930474
Oeh dat zei ik ook vier jaar geleden Takkie ;)
mag jij raden wat er ‘s nachts gebeurde ;)

Verder ben ik het alweer kwijt, dus ik zeg gewoon: slaap lekker iedereen! Tenzij je een hele goede reden hebt om niet te slapen ;)
pi_180933842
@Takkie
Bespreken het van nu sowieso inderdaad, dat is ook een van de redenen dat we mogelijk met 39+5/40 al richting ziekenhuis gaan i.p.v. met 41. Maar ja, dan nog afwachten wat ze willen doen natuurlijk. Even zien wat er komen gaat de komende dagen..

Ik ga voor je duimen, stiekem hoopte ik dat je vannacht gewoon al bezig was, maar wens je voor nu vooral veel succes bij de controle! :)

--

Hier weer gewoon een nacht zoals het al gaat sinds april: keer of 2-3 wakker door gerommel en buikpijn, maar verder niks. Ik ga rustig naar het werk, telefoon aan en hopen tegen beter weten in. :P
pi_180933895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 23:33 schreef Loj het volgende:
Oeh dat zei ik ook vier jaar geleden Takkie ;)
mag jij raden wat er ‘s nachts gebeurde ;)

Verder ben ik het alweer kwijt, dus ik zeg gewoon: slaap lekker iedereen! Tenzij je een hele goede reden hebt om niet te slapen ;)
Het was helaas geen stilte voor de storm ;)
Maar ik voel me opvallend rustig. Zo even lekker in bad en dan gaan we het wel zien in het ziekenhuis.

En vandaag weer weekwissel, 41 weken. Ik jompel niet voor de weekwissel. Wel voor het feit dat mijn lichaam zwanger zijn blijkbaar heel goed kan *O* :P
Zo toch eens proberen of ik op het forum ook foto’s geplaatst krijg, voor in het grote buiken topic

[ Bericht 0% gewijzigd door Takkie88 op 04-08-2018 06:58:44 ]
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:28:24 #265
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_180935038
Ik wens de hoogzwangeren succes in de hitte en hopelijk hebben jullie gauw jullie babies gekregen!

Aanhaken is nog best lastig!

Vandaag voor het eerst ziekgemeld (of eh, plusuren opgenomen) vanwege zwangerschapskwaaltjes. ‘S nachts wakker om te plassen en had ik een laag bloedsuiker. Met veel moeite een eierkoek naar binnen gekregen die er later weer uit kwam.
Vandaag lekker rustig aan doen en komt mijn schatje weer thuis van een week zeilen. Ik heb hem zondag voor het laatst gezien (en toen verteld van de baby).

Morgen gaan we kijken voor positie bikini’s. Hebben jullie tips?
Nu 7w5d of zoiets. 13/8 eerste echo. Zo spannend!
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:19:56 #266
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180937967
Bikini online bestellen bij bonprix, c&a of prenatal. Of de h&m. In de winkel hangt drie keer niks...
pi_180938458
Sowieso vond ik het aanbod positiekleding in de echte winkels erg tegenvallen. Heel veel winkels verkopen online meer dan dat ze in de winkel hebben hangen.

Vanochtend controle in het ziekenhuis gehad. En nog nooit zo’n rustige ctg gehad qua harde buiken/weeën registratie. In ruim 3 kwartier maar 3 milde harde buiken, piek op max 50 terwijl de pieken met 36.2 weken boven de 100 zaten. Ctg was helemaal goed, echo ook, nog voldoende vruchtwater. Enige tegenvaller; er is nog helemaal geen ontsluiting. De baarmoedermond was wel iets aan het verweken. Maar ja, met zoveel harde buiken en voor-weeën had ik natuurlijk anders gehoopt.
Maandag weer voor controle naar het ziekenhuis. Op dit moment voel ik me rustig en lukt het me zowaar om het los te laten. Vriend gaat nog maar een avonddienst doen vandaag.

Maar er mogen best wat baby’s voorpiepen in de wachtrij hoor... ;)
pi_180938740
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 12:51 schreef Takkie88 het volgende:

Maar er mogen best wat baby’s voorpiepen in de wachtrij hoor... ;)
Van mij niet hoor, Ik wil nu eerst :P

Maar raar dat je dan helemaal geen ontsluiting hebt met je voorgeschiedenis. De 2cm die ik al heb zie ik ook echt als een cadeautje omdat ik helemaal nergens last van heb gehad.

En dames, jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Vanochtend na wat kleine klusjes ben ik lekker weer in bed gedoken en ben heerlijk aan het Netflixen en aan het wachten.

Verder hoor en lees ik overal dat seks het beste middel is om weeën op te wekken, Maar wie heeft er in hemelsnaam zo ver in je zwangerschap nog enige zin in enige lichamelijke activiteit?

Inbreker heeft trouwens een rondje gemaakt door het dorp en we waren niet de enige waar hij even langs is geweest. En gelukkig hebben de overburen een camera hangen en staat hij er zeer duidelijk op. Nu hopen dat iemand hem herkend.
pi_180938876
Mijn libido was belachelijk hoog tijdens mijn zwangerschap, zelfs in de laatste weken :') als ik nu hoogzwanger zou zijn zou ik vooral geen zin hebben vanwege het warme weer denk ik :P

Goed dat je het rustig aan doet Wolken! Ik hoop voor je dat het snel door gaat zetten!

Ben benieuwd wanneer de babyboom hier los barst, succes en sterkte nog voor alle laatste loodjes dames (en heren) :*
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:38:40 #270
342418 VKV
Plausibel
pi_180939188
Haha Wolken, ik vraag me af wie met deze temperaturen überhaupt al zin heeft in lichamelijke inspanning. ;) Daar hoef ik niet eens zwanger voor te zijn om me lamlendig te voelen met dit weer. Ventilator is al enkele weken m'n beste vriend en gaat overal in huis mee.

Nou nog een weekje dames en dan zijn de weersgoden ons als het goed is beter gezind :D
pi_180939327
Nou wolken, geloof me, seks geeft blijkbaar ook geen enkele garantie... :s)

Goed dat je het rustiger aan doet nu! En vooruit dan de voorpiepende baby’s mogen alleen mij voorbij, jij bent eerst aan de beurt. ;)
pi_180939662
Het is dat we boven airco hebben en ik nadien lekker kouwe douche pak na het 'zweetwerk' :P echter de lange sessies hoeven voor mij ook niet met dit weer :+

Ik duim voor je mee wolken!! En stiekem ook voor NJ :*
pi_180944124
Wat een leuke en spannende verhalen allemaal. Leuk om te lezen!

Wij hebben vandaag de eerste echo gehad, blijkbaar al 9 (!) weken zwanger. Wel fijn, het eerste gedeelte zit er alweer op.
M’n vrouw is wel heel moe dat vindt ze zelf wel vervelend.

We gaan weer door, over tien dagen de termijnecho. Het lijkt inmiddels bijna alsof ik er verstand van krijg!
Ja, hoi!
pi_180945649
@Takkie
Toch een soort van hoera voor 41 weken? Nog maximaal een week! Hoera! ? :P

Wel een bummer van het resultaat vandaag in het ziekenhuis.. De baby maar even influisteren dat het straks toch echt wel tijd gaat worden eruit te komen. Eigenwijs ding!

Houd je rustig! Hopen wij even voor te kruipen. :P

@VenusFlyTrap:
Pak je rust thuis in 't begin.. Heel belangrijk! Geniet van het samenzijn met je vriend! :D

@Wolken:
Wij kregen ook al de tip seks te hebben om de bevalling op te wekken, maar hoe dan?! De laatste keer is alweer maart/april? Ik hoef er niet over te beginnen hoor.. :P

@Luukiemaster
9 weken al, zo zeg! Stukje eerste stress al weg dan! Op naar de 20 weken-echo!

@PriemGirl
Heuj! Dankjewel! :D

Vandaag hele dag van huis geweest voor het werk terwijl ik berichtjes kreeg van m'n vriendin dat het een pyjamaparty was geworden met de kat. :') Hele dag wisselen van bed, logeerbed, bank.. Hele dag harde buiken, duizelig, misselijk.. Maar geen kramp, dus lijkt erop dat we nog niet verder zijn gekomen helaas.
pi_180945709
Ik duim ook nog voor Fien10 en Nouk84 natuurlijk! Dat al die jongens maar geboren mogen worden!

Wij hadden morgen (5/8) groots omcirkeld qua gewenste datum, maar dan moet er nog wel veel gebeuren. :P
pi_180945972
Sorry het lukt deze zwangerschap amper om mee te schrijven en aan te halen. Even een korte update, baby zit nog binnen maar ik heb zooo zin om te bevallen en m’n baby te ontmoeten.
pi_180949383
Ik kan niet meer onderuit gezakt op de bank zitten, dan wordt er de hele tijd tegen mijn ribben geduwd :')
pi_180950249
Zit zelf nog niet met zwangerschappen etc, maar heb even een vraagje aan jullie.

Een van mijn beste (jeugd) vrienden is onlangs voor het eerst vader geworden. Aanstaande maandag is het kindje 3 weken oud.

Ik voel toch ook eens soort ''verplichting'' om een keer te gaan kijken, maar volgens vader en moeder is het allemaal erg druk en is er zelfs volgende week ''geen ruimte'' om het kindje te komen bekijken.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat het voor mij ook een beetje aanvoelt als een verplichting waar ik ook wel een keer vanaf wil, maar als het wat hen betreft niet op prijs wordt gesteld dat ik langs kom, is het voor mij net zo prima.

Is het niet vreemd dat 3 weken na de geboorte kennelijk nog geen ruimte is? Of is dat gebruikelijk.
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:48:25 #279
220609 Nouk84
pi_180950323
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:45 schreef Jaume_I het volgende:
Zit zelf nog niet met zwangerschappen etc, maar heb even een vraagje aan jullie.

Een van mijn beste (jeugd) vrienden is onlangs voor het eerst vader geworden. Aanstaande maandag is het kindje 3 weken oud.

Ik voel toch ook eens soort ''verplichting'' om een keer te gaan kijken, maar volgens vader en moeder is het allemaal erg druk en is er zelfs volgende week ''geen ruimte'' om het kindje te komen bekijken.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat het voor mij ook een beetje aanvoelt als een verplichting waar ik ook wel een keer vanaf wil, maar als het wat hen betreft niet op prijs wordt gesteld dat ik langs kom, is het voor mij net zo prima.

Is het niet vreemd dat 3 weken na de geboorte kennelijk nog geen ruimte is? Of is dat gebruikelijk.
Nee dat is niet vreemd.
pi_180950378
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:48 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Nee dat is niet vreemd.
Hmm oke, nouja omdat hij vorige week zij dat hij zo druk was met bezoek elke avond. Beetje vreemd dat ik niet mag langskomen dan.

(Zoek eigenlijk naar een reden om nu überhaupt niet meer te hoeven, is niet echt mijn hobby om naar baby te kijken).
  zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:53:49 #281
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_180950425
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:45 schreef Jaume_I het volgende:

Persoonlijk vind ik het niet vreemd. De geboorte van mijn eerste was zo'n aardverschuiving, dat had ik van te voren niet bedacht.

Ik denk dat ze echt wil willen dat je langskomt, maar dat het momenteel voor hunzelf erg hectisch voelt al die nieuwe veranderingen.

Geef ze even de tijd om in rustiger vaarwater te komen. Zelf zou ik dat ook aangeven, dat je graag de kleine komt bewonderen, maar dat je begrijpt dat het nu allemaal erg druk is en je graag over een paar weken eens langskomt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_180950498
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:53 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik het niet vreemd. De geboorte van mijn eerste was zo'n aardverschuiving, dat had ik van te voren niet bedacht.

Ik denk dat ze echt wil willen dat je langskomt, maar dat het momenteel voor hunzelf erg hectisch voelt al die nieuwe veranderingen.

Geef ze even de tijd om in rustiger vaarwater te komen. Zelf zou ik dat ook aangeven, dat je graag de kleine komt bewonderen, maar dat je begrijpt dat het nu allemaal erg druk is en je graag over een paar weken eens langskomt.
Oke ^O^ Ik kan er zelf niet echt over meepraten natuurlijk.

Dacht eigenlijk altijd dat het gebruikelijk was om bij baby's van (hechte) vrienden/vriendinnen/familie toch zeker wel de eerste week langs te gaan, maar kennelijk is dat dus helemaal niet zo.
pi_180954263
Wat hierboven ook al gezegd wordt, is het niet Veel vreemd. Misschien weten ze zelf ook gewoon dat het niet helemaal jouw ding is en dat ze daarom eerst even een beetje rust in de tent willen. Weet niet hoe vaak je je vriend normaal gesproken ziet, maar een aantal van mijn vriendinnen kwamen pas na 1 tot 2 maanden pas op kraamvisite. Vond dat ook wel fijn, dat ik niet al vloeiend en met lekkende borsten en spuug in m’n haar de deur open hoefde te doen :P
pi_180954607
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:51 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Hmm oke, nouja omdat hij vorige week zij dat hij zo druk was met bezoek elke avond. Beetje vreemd dat ik niet mag langskomen dan.

Elke avond? Wauw... dat wilde ik ècht niet, 's avonds kraamvisite.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_180954752
Juist als er al elke avond bezoek is, is het logisch dat jij niet ook nog langs kan komen. Kraambezoek is al super intensief, dan wil je niet ook nog veel mensen tegelijk over de vloer.
pi_180955445
Idd elke avond is super pittig met een baby. Waarschijnlijk zijn ze daar zelf ook achtergekomen en doen ze het nu rustiger aan. Wij hadden we eerste maand misschien 5 mensen totaal gehad naast onze ouders. Ik had er echt 0 behoefte aan.
Ik zou gewoon een berichtje sturen met ‘joh, als jullie het weer een keer zien zitten kom ik graag eens een keer langs. Laten jullie een keer weten wanneer het jullie een keer schikt?’

Wij hebben veel vrienden gehad die onze baby pas na 4 maanden voor t eerst zag hoor. En dat vond ik helemaal prima en helemaal niet gek
♥ J & S
pi_180956291
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2018 22:57 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Oke ^O^ Ik kan er zelf niet echt over meepraten natuurlijk.

Dacht eigenlijk altijd dat het gebruikelijk was om bij baby's van (hechte) vrienden/vriendinnen/familie toch zeker wel de eerste week langs te gaan, maar kennelijk is dat dus helemaal niet zo.
Er is wel een duidelijke verschuiving in tendens hoor de afgelopen decennia.

De generatie die nu kinderen krijgt zijn de ''rubberentegel'' generatie. Sowieso is die al individualistischer door social media etc, maar ze vinden van zichzelf volgens mij ook veel sneller dat ze het ''zwaar'' hebben.

En zo krijg je dus verse ouders die 4 weken na de geboorte nog steeds ''helemaal ten onder gaat aan de hectiek''. Wat een gezanik man.

Vind het zelf schromelijk overdreven. Bij mijn ouders (en meeste generatiegenoten) stonden directe familie en goede vrienden al aan het bed toen de baby nog in de couveuse lag. Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig joh.
pi_180956636
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:03 schreef Ruislip het volgende:

[..]

De generatie die nu kinderen krijgt zijn de ''rubberentegel'' generatie. Sowieso is die al individualistischer door social media etc, maar ze vinden van zichzelf volgens mij ook veel sneller dat ze het ''zwaar'' hebben.

En zo krijg je dus verse ouders die 4 weken na de geboorte nog steeds ''helemaal ten onder gaat aan de hectiek''. Wat een gezanik man.

Vind het zelf schromelijk overdreven. Bij mijn ouders (en meeste generatiegenoten) stonden directe familie en goede vrienden al aan het bed toen de baby nog in de couveuse lag. Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig joh.
Of mensen zijn gewoon mondiger geworden sinds vroeger en hebben gewoon geen zin in bezoek, in die tijd kun je immers ook nog zoveel andere nuttige dingen doen. Vond het zelf vervelend dat ik mensen moest gaan entertainen terwijl we kapot moe waren.
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:28:56 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_180956722
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 11:03 schreef Ruislip het volgende:

[..]

en bij jouw eigen kinderen dan? Hoe deed je dat zelf?
disclaimer
pi_180957404
Ik gok dat hij/zij zelf nog geen kinderen heeft....
pi_180957432
Toch, over dat gevoel dat je het zwaar hebt.. ik voel me wel eens een ontzettende slapdas. In de afgelopen weken zijn mijn schoonouders en ouders al een paar keer geweest om kleuter te entertainen zodat ik ‘s middags even kon slapen, want zooooooo moe (en dan heb ik ook nog een baby die erg goed slaapt ‘s nachts). En dan lappen ze meteen de ramen, stofzuigen of doen de strijk. En dan denk ik wel: hoe deed mijn eigen moeder dat dan? Die deed haar eigen huishouden (en beter dan ik :+ ) en twee kinderen en die kon ook niet even slapen ‘s middags. Idem voor schoonmoeder. Voel me dan echt een faalhaas soms :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 05-08-2018 12:25:22 ]
pi_180957649
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 12:09 schreef Jentin het volgende:
Toch, over dat gevoel dat je het zwaar hebt.. ik voel me wel eens een ontzettende slapdas. In de afgelopen weken zijn mijn schoonouders en ouders al een paar keer geweest om kleuter te entertainen zodat ik ‘s middags even kon slapen, want zooooooo moe (en dan heb ik ook nog een baby die erg goed slaapt ‘s nachts). En dan lappen ze meteen de ramen, stodzuigen of doen de strijk. En dan denk ik wel: hoe deed mijn eigen moeder dat dan? Die deed haar eigen huishouden (en beter dan ik :+ ) en twee kinderen en die kon ook niet even slapen ‘s middags. Idem voor schoonmoeder. Voel me dan echt een faalhaas soms :@
Kwam er bij jouw moeder ook niet iemand helpen? Haar moeder of een buurvrouw? Dat herinner ik me wel bij mijn moeder. Mijn oma kwam dan langs en hield ons bezig en deed ondertussen het een en ander in het huishouden.
pi_180957853
Geen enkele zwangerschap is het zelfde en geen enkel lijf reageert hetzelfde dus dat valt niet te vergelijken. Ik zei op het begin ook dat vrouwen in Afrika ook gewoon door bleven werken tot het laatst. Tot iemand opmerkte dat de babysterfte daar ook een stuk hoger ligt...

Als je de behoefte hebt om lekker alleen met je eigen gezinnetje te zijn de eerste tijd is dat je goed recht en als je tijdens je zwangerschap hulp om je heen hebt waardoor jij toch een beetje kan ontspannen is dat toch alleen maar mooi meegenomen?

Baby zit nog heerlijk in buik trouwens. Gisteren wel de slijmprop verloren. En voor degenen die dat de vorige keer nog niet hebben gedaan, Google maar niet hoe dat eruit ziet.... Ik hoop dat ze morgen de vliezen kunnen breken.
  zondag 5 augustus 2018 @ 12:37:08 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_180957994
Na de geboorte van mijn beide broertjes is mijn oma een maand ingetrokken om overal mee te helpen ja. Na mijn geboorte vast ook.
Toen waren inderdaad bijna alle moeders nog fulltime thuis, dus iedereen hielp elkaar ;)
disclaimer
pi_180958048
Gaan we voor een datum drieling morgen Wolken *)

Hier heel veel hulp van mijn schoonmoeder, en onze hulp komt wekelijks ipv om de week. Vooral om mijn man te ontlasten, die heeft het echt zwaar met fulltime werk, huishouden, zorgen om de oudste. En alles wat hij nu doet deed ik ook, maar dat zal de traditionele rolverdeling wel zijn. Ik zie hem weer op een burn-out afgaan dus ik hoop echt snel hersteld te zijn.
pi_180958049
Spannend morgen Wolken! Benieuwd hoe snel het daarna bij je op gang komt.

Hier alles rustig. Net zowel boven als beneden het hele huis gestofzuigd zonder harde buiken. Dat was de afgelopen weken echt heel anders. Volgens mij is m’n lijf vergeten dat het tijd is voor een bevalling :P

Andere baby’s die dit weekend wel nog buiten komen spelen?
pi_180958156
Takkie88 wat apart dat je nu de laatste loodjes zonder die wekenlange onrust doorvliegt. Je meisje gunt je gewoon nog wat (fysieke) ontspanning voor de bevalling O+
Mar je bent er bijna *O*
pi_180959049
In theorie kunnen we ook gewoon een datum 9-ling doen morgen. Zou ik best prima vinden 😂
Nog 0 gerommel dus denk dat het nog wel even gaat duren!
  zondag 5 augustus 2018 @ 15:24:11 #299
342418 VKV
Plausibel
pi_180960465
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:34 schreef noa11 het volgende:
In theorie kunnen we ook gewoon een datum 9-ling doen morgen. Zou ik best prima vinden 😂
Nog 0 gerommel dus denk dat het nog wel even gaat duren!
Ho ho, ik ben er mentaal niet klaar voor zo snel bovenaan te staan hoor haha :P
pi_180961177
Wel gezellig zo haha, op 6 augustus. Staat Sillie misschien wel erg lang boven als eerste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')