quote:Op vrijdag 27 juli 2018 20:05 schreef krijgerrtje het volgende:
Ima, kun je mij nog op 31 Januari zetten?
Ooh haha, dat ging er misquote:Op vrijdag 27 juli 2018 21:36 schreef klaprooss het volgende:
En mij op de 27ste?! Ik denk dat er vorige keer met krijgertje veranderen wat fout is gegaan
Die hoef je ook niet zien, die moet je voelen...quote:Op vrijdag 27 juli 2018 22:14 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Nou, die bloedmaan heeft er net zoveel zin in als de baby.. #nikstezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we moeten er toch doorheen met z'n allen. Zo'n mat helpt hier trouwens niet want dat vindt hij maar een raar ding.
O ja en plassen: zo'n 2 - 3 keer per nacht denk ik. Op warme dagen wat meer; ik drink erg veel.
quote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:49 schreef Helsinki het volgende:
OMG is dat een labradoodle?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
Gek idee he? Mijn doel is minimaal de 37 wkn halen en alles daarna is nog meer bonusquote:Op zaterdag 28 juli 2018 08:58 schreef Loj het volgende:
Ja! UD voor Takkie en Wolken
Lijkt mij een prima dag om buiten te komen spelen(Ook voor IMA natuurlijk
)
Oh herkenbaar Feyre, hier staat de volgende afspraak ook pas op 1 dag voor de termijn dat ik bij de oudste ben bevallen. Maar komt vast goed! Mijn doel wordt septemberWas jouw eerste onverwacht zo vroeg? (Sorry, ik heb dat een beetje gemist).
Ik plas 2 a 3x per nacht.... ach, wennen we alvast aan het wakker worden ‘s nachts
Jaquote:
Heerlijk hè IMA! Hier vanmiddag ook! Alleen de trap oprennen, met 40 weken zwangerschap, om de ramen een stuk dicht te doen was niet zo’n goed idee... doet best zeer in bepaalde regionenquote:Op zaterdag 28 juli 2018 17:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
We hadden hier net een onweersbui en een frisse wind![]()
Goh, ik had er nog nooit op gegoogeld (snap ook waarom na het zien van de plaatjes), maar ik had er een ander beeld bij. Dacht eigenlijk dat het met wat bloed zou zijn. Maar als ik je beschrijving lees en de plaatjes zie dan zou het zomaar kunnen Helsinki!quote:Op zaterdag 28 juli 2018 18:29 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik had vanmiddag een soort wit/lichtgeldige sliert in mijn onderbroek en bij het afvegen. Kan het mijn slijmprop zijn (of nou ja, een deel daarvan)? Als ik google op slijmprop en de afbeeldingen bekijk, dan komt het wel overeen met wat ik op wc-papiertjes zie.
Ik dacht dat de slijmprop meestal echt helder is (mss beetje troebel en soms met bloed gemengd) maar niet wit/geel. Hoe was de samenstelling, heb je het aangeraakt? De slijmprop is super stevig/taai slijm, heel anders dan normale afscheiding. Ik ben ‘m bij de vorige zwangerschap rond deze tijd in delen verloren en toen was het niet in me opgekomen dat het de slijmprop al zou kunnen zijn maar het slijm was dusdanig afwijkend dat ik er wel 3x over gebeld heb.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 18:29 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ja! Een grote en lompe goedzak is het. Ben zo dol op dat diertje
.
Ik had vanmiddag een soort wit/lichtgeldige sliert in mijn onderbroek en bij het afvegen. Kan het mijn slijmprop zijn (of nou ja, een deel daarvan)? Als ik google op slijmprop en de afbeeldingen bekijk, dan komt het wel overeen met wat ik op wc-papiertjes zie.
Ik draai alleen wakker nog ja. ‘T is zo’n verhuizing met buik en kussen, dat lukt niet slapend hoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:20 schreef Feyre het volgende:
Oh ik wist niet dat je meerdere slakken kon hebbenweer wat geleerd.
Goed bezig takkie! Verder alles zo goed als klaar dus? Dat moet een fijn gevoel geven.
Thnx Loj! Hm ja dat onrustige is lastig, vooral als je het eigenlijk niet kunt plaatsen en daarbij, je kunt er zo weinig mee. Hopelijk is het niets iig.
Ik heb m’n voedingskussen tevoorschijn gehaald om mee te slapen. Maar echt hoe draai je hiermee op je andere zij zonder wakker te worden?Of slapen jullie nog maar op 1 kant? (Ik slaap het liefst op de rug nu gek genoeg maar dat is niet verstandig meen ik me te herinneren?).
Nja vind het sowieso veel zoeken nu, naar een fatsoenlijke houding met slapen (en zitten.. en bankhangen.. en fietsen.. enz :’).
Nietquote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:20 schreef Feyre het volgende:
Oh ik wist niet dat je meerdere slakken kon hebbenweer wat geleerd.
Goed bezig takkie! Verder alles zo goed als klaar dus? Dat moet een fijn gevoel geven.
Thnx Loj! Hm ja dat onrustige is lastig, vooral als je het eigenlijk niet kunt plaatsen en daarbij, je kunt er zo weinig mee. Hopelijk is het niets iig.
Ik heb m’n voedingskussen tevoorschijn gehaald om mee te slapen. Maar echt hoe draai je hiermee op je andere zij zonder wakker te worden?Of slapen jullie nog maar op 1 kant? (Ik slaap het liefst op de rug nu gek genoeg maar dat is niet verstandig meen ik me te herinneren?).
Nja vind het sowieso veel zoeken nu, naar een fatsoenlijke houding met slapen (en zitten.. en bankhangen.. en fietsen.. enz :’).
Wow, dat is wel echt een k*topmerking hoorquote:Op zondag 29 juli 2018 10:13 schreef Tink89 het volgende:
Gisteren zei mijn schoonmoeder dat ik 'er nu eindelijk zwanger uitzie in plaats van gewoon dik ' en m'n hormonen trokken dat niet zo goed. Ik heb ooit heel hard m'n best gedaan om vijftig kilo af te vallen en ik vind het al best een ding dat ik vrijdag bij de gyn m'n gewicht van voor de zwangerschap voorbij ging en heb er best een beetje schrik voor dat m'n kleren straks niet meer passen enzo... En ze bedoelde het vast als een compliment ofzo, maar toch, ik moest even slikken.
Wegen is niet verplicht. Als t voor jou een trigger is kun je dat gewoon aangeven.quote:Op zondag 29 juli 2018 10:13 schreef Tink89 het volgende:
Slapen met voedingskussen en wakker omdraaien, check!
Geen ervaring met slijmproppen en ik ga echt nog niet googelen![]()
Gisteren zei mijn schoonmoeder dat ik 'er nu eindelijk zwanger uitzie in plaats van gewoon dik ' en m'n hormonen trokken dat niet zo goed. Ik heb ooit heel hard m'n best gedaan om vijftig kilo af te vallen en ik vind het al best een ding dat ik vrijdag bij de gyn m'n gewicht van voor de zwangerschap voorbij ging en heb er best een beetje schrik voor dat m'n kleren straks niet meer passen enzo... En ze bedoelde het vast als een compliment ofzo, maar toch, ik moest even slikken.
Njah, ik was 10 kilo afgevallen door de hyperemesis, dus de gyn en de endocrinoloog vinden m'n gewicht in de gaten houden wel heel belangrijk. Ik snap dat en vind wegen verder prima, maar soms wel even slikken.quote:Op zondag 29 juli 2018 12:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wegen is niet verplicht. Als t voor jou een trigger is kun je dat gewoon aangeven.
En je schoobmoeder kun je best vertellen dat zo’n oomerking niet lekker aankomt bij iemand die heel hard gewerkt heeft om af te vallen, en dat zwanger zijn en normaal aankomen (want dat is het he, normaal!) al een heel ding voor je is.
Wat lief! Da's goed voor m'n zelfvertrouwenquote:Op zondag 29 juli 2018 13:09 schreef Feyre het volgende:
Tink, bij de 17 weken foto die je in het buikentopic geplaatst had, was het al duidelijk een babybuikje. Naast dat het gewoon een lompe opmerking is, lijkt het me dat je schoonmoeder ook een bril nodig heeft.
Ok het ligt dus niet aan mij mbt dat draaien, haha.
Welkom onitsuka!
Aangezien je nu weer op gewicht bent, kunnen ze er best mee stoppen.quote:Op zondag 29 juli 2018 13:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Njah, ik was 10 kilo afgevallen door de hyperemesis, dus de gyn en de endocrinoloog vinden m'n gewicht in de gaten houden wel heel belangrijk. Ik snap dat en vind wegen verder prima, maar soms wel even slikken.
En txs, ze bedoelde het echt niet vervelend, dus ik laat het er maar even bij zitten.
[..]
Wat lief! Da's goed voor m'n zelfvertrouwen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is prachtig, lijkt op zus en is heel relaxed tot nu toe![]()
Gerookte zalm is in principe gewoon veilig.. Het is net hoe het verpakt zit. Aparte (vacuüm)pakjes van de supermarkt is een no-go (door de toevoegingen m.b.t. houdbaarheid onder andere) maar gerookte zalm van de visboer komt veelal uit losse (gas)verpakkingen en is wel veilig.quote:Op zondag 29 juli 2018 16:14 schreef OnitsukaTiger het volgende:
Dank voor het hartelijke welkom.![]()
We zijn op vakantie en het is even wennen met wat ik beter niet kan eten. De teleurstelling spatte van mijn gezicht toen ik een paar dagen terug rolletjes gerookte zalm zag als voorgerecht en me direct bedacht dat dat hopelijk een tijd niet kan. Ondertussen heeft mijn lief me een slokje speciaalbier aangeboden en een stukje biefstuk dat lekker rood was en een hap van zijn tiramisu die gemaakt was met én rauwe eieren én sterke drank. Zoals ik zei, we moeten nog even wennen.
Is het ook.quote:Op zondag 29 juli 2018 17:53 schreef Limone het volgende:
Gefeliciteerd IMA! Dat ‘s ochtendsvroeg bevallen lijkt mij zo magisch: dat iedereen slaapt en alleen een paar mensen weten dat je iets heel bijzonders aan het doen bent.Hoop dat het een fijne bevalling was!
Ik snap niet zo goed hoe dit de andere kant belichten is, maar dat geeft niksquote:Op maandag 30 juli 2018 10:43 schreef CoolGuy het volgende:
Om even de andere kant te belichten. We zijn 2 weken na de bevalling. Mijn vrouw was 10kg aangekomen, en daar zijn er nu nog 2 van over. Ze woog 58 voor de zwangerschap, op haar zwaarst 68, en nu net gemeten weegt ze 60.
Ik ben er zelf een beetje verbaasd over, maar rouwig ben ik er niet om
Oh ik bedoelde daarmee eigenlijk dat wat er an komt, ook heus weer af kan, omdat (in mijn omgeving merkte ik dat iig) vrouwen dan wel eens zeggen van "nou, pfoe, ik wil mijn figuur straks wel terug, maar ze zeggen 9 manden op, 9 maanden af". Dat hoeft dus niet per se zo te zijn dan schijnbaar.quote:Op maandag 30 juli 2018 10:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed hoe dit de andere kant belichten is, maar dat geeft niksFijn voor je vrouw iig.
Ik heb verder geen last meer van de opmerking, alleen op het moment zelf vond ik hem echt even niet leuk. Inmiddels zit ik alweer op kantoor en daar krijg ik alleen maar opmerkingen als 'wow, jouw buik is gegroeid zeg!' en 'wat draag je mooi naar voren' en daar kan ik prima mee leven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes nog dames, met het nog steeds zo warme weer!
Je bent een echte manquote:Op maandag 30 juli 2018 12:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik bedoelde daarmee eigenlijk dat wat er an komt, ook heus weer af kan, omdat (in mijn omgeving merkte ik dat iig) vrouwen dan wel eens zeggen van "nou, pfoe, ik wil mijn figuur straks wel terug, maar ze zeggen 9 manden op, 9 maanden af". Dat hoeft dus niet per se zo te zijn dan schijnbaar.
Ik heb er wel wat moeite mee gehad en het heeft best lang geduurd om het te verwerken. Je hebt eigenlijk wel die 8 maanden nodig om aan het idee te wennen dat er een kleintje komt. NU ik echt op ploffen sta ben ik er eindelijk klaar voor. En klaar mee ook welquote:Op zaterdag 28 juli 2018 07:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
UD voor Takkie en WolkenWolken, zijn jullie er een beetje klaar voor? Jij en ik weten even lang dat we zwanger zijn, maar door jouw bonus 12 weken ben je nu al aan het einde
Ik vind het fijn als L. mijn benen masseert en neem graag voetenbadjes met dit spul erin: https://www.hollandandbar(...)1BO2x_xoC2Z8QAvD_BwEquote:Op maandag 30 juli 2018 12:10 schreef Limone het volgende:
Welkom VenusFlyTrap! Lekker snel al een echo!
Ik heb geen last van vocht, maar wel last van hele moeie, zware benen. Iemand daar een tip voor? Het voelt alsof ik drie dagen Lowlands erop heb zitten, terwijl het maar een paar uur dierentuin met peuter was... Ik herken het niet van de vorige zwangerschappen.
Goeie tip was dat Priem, van Asos, een paar topics geleden. Ik moet voor huwelijken fleurige en kleurrijke jurkjes hebben en dat kunnen die Engelsen natuurlijk als de beste![]()
Wat leuk dat je schoonmoeder er zo'n zin in heeft!
Gefeliciteerd met je verjaardag!quote:Op maandag 30 juli 2018 21:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb me nog geen enkele keer gewogen deze zwangerschap.. Bij mijn praktijk doen ze daar ook niet aan (bij de praktijk van mijn vorige twee toen ik nog in Ehv woonde deden ze dat wel).
En Helsinki ik ben al geen strijker maar met deze temperaturen strijk ik zelfs geen babywasjes hoormet uitzondering van het 1e pakje dat meegaat.
Dat vocht vasthouden in je benen vind ik wel een gekke gewaarwording, als ik door mn knieën buig dan voelt het precies zo als wanneer je je vingers probeert te buigen na een lange wandeling in de hitte![]()
IMA wat een ontzettend schattige baby, hopelijk is jullie tweede nacht minder onrustig!
Ik ben inmiddels 39 weken zwanger, is zo snel gegaanben benieuwd hoe en wanneer de bevalling zich gaat aandienen. Bij mij begonnen ze allebei compleet anders. Even mn eigen verjaardag ontwijken, maar verder ben ik er wel klaar voor/mee. Het blijft toch heet
Dat heb ik bij Spees ook steeds! Dat ik denk 'huh, nu al? Maar hoe dan?'quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met je verjaardag!
Gek hoor, bij sommige users hier voelt het alsof ze al 12 jaar zwanger zijn, maar bij jou voelt het alsof je test nog nat isIk ben ook heel benieuwd wie er in je buik woont
Ehh ik denk inleiding, dan zijn ze wat verder en ik weet wat mij te wachten staat, G is ook geboren na een inleiding, en dat was een droombevalling. Anderzijds vind ik het idee dat ze zelf een datum 'kiezen' wel mooi. Maar ze liggen ondertussen bijna droog, de ruimte is echt op dus ik vind het wel een keer mooi (nog los van de klachten die ik de afgelopen maanden heb gehad, door de bedrust ben ik fysiek echt achteruit gegaan)quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:23 schreef lunapuella het volgende:
Spannend Cassandra! Heb je zelf een voorkeur voor spontaan begin of maandag inleiden?
Ach Peace, dat is ook heel erg rot!! Logisch dat je moet schakelen! Ik weet zeker dat de kennismaking met je kindje héél veel , zo niet alles, goed gaat maken, maar logisch dat het voor nu even heel k* is dat het door zoiets allemaal anders gaat dan je hooptequote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:43 schreef Peacefulll het volgende:
Wauw! Wat is er veel geschreven. Pik er even wat tussenuit.
Cass wat spannend dat het einde nu echt in zicht is. Wat een prachtig termijn voor jullie twee jongens. Hopelijk dienen ze zich één deze dagen nog aan.
Wolken en Takkie bovenaanJullie kindjes hebben het nog veel te goed bij jullie
Gaat het dan toch een augustuskindje worden?
Noa en Spees ook spannend voor jullie. Voelen jullie je nog goed?
Ik moet even mijn ei kwijt.
Vandaag hadden we een placentalokalisatie. Meer routinecheck dan dat er echt iets is, want bij 99,6% van de gevallen trekt de placenta voldoende omhoog om gewoon vaginaal te kunnen bevallen. Wij keken ook erg uit naar het spieken naar onze mini, de meting was bijzaak..
Niet dus, ik blijk bij de 0.4% te horen waarbij de placenta niet opgetrokken is. Twee metingen van 0.8 cm en 1.3 cm (waar 2 cm vereist is). Placenta ligt dus veel te dicht bij de uitgang om vaginaal te mogen vallen. Ik ben dus in één klap medisch en er komt een geplande keizersnede.
Dit nieuws heeft me wel even wat traantjes gekost vanochtend. Het kwam rauw op mijn dak. Geen thuisbevalling, geen badbevalling, niet meer bij mijn vlos onder controle, een operatie en blijven in het ziekenhuis. Ik merk dat ik nog even moeite hen met schakelen. Het gaat vast wel komen, maar voor nu even
Dat vroeg ik me ook nog af, ik heb immers nog 8 weken te gaan. Maar de echoscopiste vertelde dat 32 weken echt een grens was. Daarna was er geen kans meer dat het op zou trekken, tenzij er een wonder zou gaan gebeuren.. nouja, die woordkeuze zegt al genoeg..quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:47 schreef Aure het volgende:
Peace wat een rotnieuws zeg, logisch dat dat je zwaar valt. Is er helemaal geen kans meer dat de placenta nog meer gaat optrekken?
Wordt het helemaal niet meer gecheckt peacefull? Dan zou ik daar als ik jou was nog wel even achter aan gaan. Ik heb wel in regio’s stage gelopen waar het protocol was dat er bij 36/37 weken nogmaals gekeken wordt. Lijkt me de moeite waard (verloskundige in opleiding hier)quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:02 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook nog af, ik heb immers nog 8 weken te gaan. Maar de echoscopiste vertelde dat 32 weken echt een grens was. Daarna was er geen kans meer dat het op zou trekken, tenzij er een wonder zou gaan gebeuren.. nouja, die woordkeuze zegt al genoeg..
En thnx NJ en IMAHet schakelen vind ik nu even het lastigst. Ik ben zeker wel heel benieuwd naar ons ukje. En.. een klein voordeel: ik weet in principe straks wanneer we hem gaan ontmoeten
Thnx klavertje voor het meedenken. Volgende week hebben we een afspraak bij de gyn. Er wordt dan sowieso nog een echo gemaakt om nogmaals te kijken naar de ligging en te kijken naar iets met bloedstroom? Als ik het goed begrepen heb.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:49 schreef klavertje-4 het volgende:
[..]
Wordt het helemaal niet meer gecheckt peacefull? Dan zou ik daar als ik jou was nog wel even achter aan gaan. Ik heb wel in regio’s stage gelopen waar het protocol was dat er bij 36/37 weken nogmaals gekeken wordt. Lijkt me de moeite waard (verloskundige in opleiding hier)
Edit: zie ook nog even dit document: https://www.nvog.nl/wp-co(...)e-2.0-12-11-2015.pdf voor als je je volgende afspraak in het ziekenhuis zou hebben.
Wat een enorme tegenvaller Peacefulll! Ik snap goed dat je verdrietig bent. Laat je goed voorlichten straks door de gynaecoloog, want dat is de persoon die samen met jou het beleid maakt, niet de echoscopie.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:08 schreef Peacefulll het volgende:
Iemand ervaring met een geplande keizersnede of een natuurlijke keizersnede?
Ik zou Malteser een berichtje sturen, die heeft ervaring met een gentle sectio.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:08 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Thnx klavertje voor het meedenken. Volgende week hebben we een afspraak bij de gyn. Er wordt dan sowieso nog een echo gemaakt om nogmaals te kijken naar de ligging en te kijken naar iets met bloedstroom? Als ik het goed begrepen heb.
Extra checken kan sowieso geen kwaad, maar onze echoscopiste was wel heel duidelijk dat we een natuurlijke bevalling wel uit ons hoofd konden zetten.
En ik ga zeker kijken naar een natuurlijke keizersnede. Ik wil wel heel graag het kindje zo snel en lang mogelijk bij ons hebben. Genoeg om over na te denken in ieder geval.
Ik snap dat je even ontzettend moet schakelen. Geef dat even de tijd.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:08 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Thnx klavertje voor het meedenken. Volgende week hebben we een afspraak bij de gyn. Er wordt dan sowieso nog een echo gemaakt om nogmaals te kijken naar de ligging en te kijken naar iets met bloedstroom? Als ik het goed begrepen heb.
Extra checken kan sowieso geen kwaad, maar onze echoscopiste was wel heel duidelijk dat we een natuurlijke bevalling wel uit ons hoofd konden zetten.
En ik ga zeker kijken naar een natuurlijke keizersnede. Ik wil wel heel graag het kindje zo snel en lang mogelijk bij ons hebben. Genoeg om over na te denken in ieder geval.
Nope, hier knipte de gyn de navelstreng lang af en mocht man hem daarna kort afknippen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:55 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mochten jullie bij de gentle sectio ook de navelstreng doorknippen? Mijn vriend wilt dat zooo graag, maar mocht toen bij dochter niet
Ik ken een waarbij dat is gelukt. De artsen hebben de placenta er meteen uitgehaald. Zij had de baby op de borst, en hij zat ernaast met een kom met daarin de placenta. Na het uitkloppen (? Kan dat als de placenta niet meer aan de moeder vast zit? Bedenk ik mij nu ineens) mocht hij de navelstreng doorknippen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 15:55 schreef JaleesaJoia het volgende:
Mochten jullie bij de gentle sectio ook de navelstreng doorknippen? Mijn vriend wilt dat zooo graag, maar mocht toen bij dochter niet
Heeft de verloskundige (of gyn? Weet niet bij wie je loopt) zulke dingen niet besproken tijdens een van de laatste afspraken? Tegelijk met evt andere wensen bij de bevalling?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 18:41 schreef Wolken het volgende:
Gadver Peace, ik snap dat je even flink van slag bent. Maar ik ben ook wel benieuwd wat de gynaecoloog gaat zeggen.
Gelijk even vriend gevraagd of hij de navelstreng door wilt knippen, helemaal nog niet over nagedacht..
Twix: OUD / Bevallingsverhalen deel 20quote:Op dinsdag 31 juli 2018 18:42 schreef Peacefulll het volgende:
Thnx voor alle mega lieve, meedenkende reacties. Ik merk dat het me goed doet
Ik ga het topic morgen even doorlezen Lemijn. Bedankt voor het opduikelen. Ik heb al een aantal vragen in mijn hoofd voor de gyn.
Ik ga jouw verhalen zeker lezen Malteser. Die van Mars valt wel zo terug te vinden. Maar heb je een korte link naar die van Twix? Ik ga je zeker een PM sturen als mijn hoofd weer tot rust is en weer vooruit wil kijken.
Wat fijn dat jullie gyn zo meedenkend was en dat zo veel mogelijk was. Ik hoop ook zo'n iemand te treffenIk heb nu nog weinig 'eisen', maar dat gaat vast meer vorm krijgen na verloop van tijd.
Is jammer genoeg zo weinig over te zeggen... Je kan inderdaad dagen of weken voorweeen hebben zonder dat er echt wat gebeurt, of het begint vanuit het niets, of alles daar tussenin. Het heeft ook wel wat vind ikquote:Op dinsdag 31 juli 2018 20:24 schreef Takkie88 het volgende:
Goed bezig spees-eend! Dat je überhaupt nog 4 uur op een zadel wil/kan zitten!
Vanmiddag is het een hele tijd rustig geweest, alleen menstruatieachtige krampen. Nu sinds +/- een uur weer meer harde buiken en (voor)weeën. Hopelijk zet het vannacht door. Maar het zou me ook niet meer verbazen als dit nog een poosje zo blijft. Ukje test ons geduld nu al volop...
Haha, ja dat zei de gyn (assistente) ook aal aan de telefoon. Ik ga er niet vanuit maar het is wel mogelijk inderdaad!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 09:27 schreef Tink89 het volgende:
Welkom Luukie! Ze zou dus al een week of 9-10 zwanger kunnen zijn?
En lekker uitrusten Takkie, dutjes overdag zijn met dit weer ook niet vervelend, toch? Alleen zou 's nachts slapen ook wel fijn zijn... Ik hoop dat de Fokwet zich in jouw geval koest houdt.
Ik ga zo naar de gyn, gewone afspraak, maar toch even vragen wat hij van het kraamhotelplan vindt. In principe is m'[n schildklier nu in orde, dus ik hoop groen licht te krijgen.
Uk liet me gisteren even schrikken door zich uren niet te laten voelen. Dat had ik al een paar weken niet gehad en springen/wiebelen/hoesten hielp niet. Uiteindelijk weer gewoon schopjes enzo, dus niks aan de hand, maar toch...
Hier ook een man, gefeliciteerd! Spannend hoor! Zullen jullie dan sowieso de hele zwangerschap medisch zijn?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 08:45 schreef Luukiemaster het volgende:
Mag ik als man ook reageren?
Gisteren 3 zwangerschapstesten gedaan en alledrie positief, we konden het niet geloven.
M'n vrouw heeft een vervelende medische geschiedenis dus we hadden niet verwacht dat het al na een half jaar raak zou zijn.
We zijn zo blij en m'n wederhelft kan wel de hele dag huilen, ik vond haar al zo emotioneel de laatste tijd.
11 uur kan ze al terecht bij de huisarts. We hadden de gyn al gebeld omdat we daar ook op intake waren gegaan ivm de medische indicatie.
27 mei was de laatste menstruatie dus het is een groot raadsel hoelang ze al zwanger is.
Afwachten!
Prachtige verhalen Malteserquote:Op dinsdag 31 juli 2018 19:58 schreef Malteser het volgende:
[..]
Twix: OUD / Bevallingsverhalen deel 20
Mars: OUD / Bevallingsverhalen deel 23
Die van Twix was misschien wel een tikkeltje mooier dan die van Mars want Mars’ start had een kleine hapering. Maar beide bevallingen waren prachtig.
En PM gerust!
Lang verhaal geworden, dus even in spoiler.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
En FF, ook bedankt voor jouw positieve verhaal. Hoe vond je het herstel na de keizersnede?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 1 augustus 2018 20:55 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Lang verhaal geworden, dus even in spoiler.Ooh thnx!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel fijn om te lezen. Ik ga ook voor zo'n bevalling!
En Loj, ook bedanktIk ga zeker proberen om rustig te herstellen. Heb jij nu ook weer een geplande keizersnede?
Hoe vaak 'mag' je eigenlijk een keizersnede?
Ze raden max 2 a 3 aan, maar wat nodig is, is nodig. Mijn zus heeft er vijf gehad, die had beter een rits kunnen hebbenquote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:56 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ooh thnx!Heel fijn om te lezen. Ik ga ook voor zo'n bevalling!
En Loj, ook bedanktIk ga zeker proberen om rustig te herstellen. Heb jij nu ook weer een geplande keizersnede?
Als dat eens kon.. !quote:Op woensdag 1 augustus 2018 20:58 schreef Loj het volgende:
Trouwens, voor iedereen die mag...
Het wordt weer heet! Dus vanavond maar dan? (Vooral voor NJ vrouw zeg, bingokaart is nu wel vol toch)
Dat verschilt een beetje per ziekenhuis en is ook weer afhankelijk van je genezing.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:56 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ooh thnx!Heel fijn om te lezen. Ik ga ook voor zo'n bevalling!
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:15 schreef Loj het volgende:
Oh dit moet ik even delen...
Zo hilarisch
Ik vroeg net in de supermarkt of ik er even langs mocht (krap en met mn buik paste het niet)
Reageert die vrouw: “dat krijg je als je teveel eet, dan word je dik en kan je er niet meer langs”
En ja ze was heel serieus
Ik moest heel hard lachen (en iemand anders, die langs liep ook), ik dacht dat het nu toch wel een hele duidelijke babybuik was
Je hebt gelijk, dan ook maar meteen de stoerste dag uitkiezen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou morgen pas werpen spees, dan is t nog net wat warmer.
Ga je dit keer thuis? Of toch in het ziekenhuis?
Die van mij was de laatste controle ook lager dan ervoorquote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat een gang van zaken Helsinki. Maar gelukkig lijkt het iig geen zwangerschapsvergiftiging te zijn!
En die hitte, het wordt eigenlijk irritant om erover te klagen maar ik doe het toch, ik vond het al wel vervelend maar ben er vandaag voor het eerst wel echt een beetje ziek van. Bloeddruk was 85/55 dus dat helpt vast ook niet zo mee.
OF ik denk dat ik me niet lekker voel vanwege de warmte, maar de bevalling komt er gewoon aan.
Oh nee dan moet je bloeddruk juist hoger worden, of niet
Oh wow, 5! Sowieso 5 kinderen. Zulke grote gezinnen zijn vrij zeldzaam tegenwoordigquote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ze raden max 2 a 3 aan, maar wat nodig is, is nodig. Mijn zus heeft er vijf gehad, die had beter een rits kunnen hebbenen na een keizersnede kun je beter minimaal een jaar wachten met weer zwanger worden (heeft m'n zus niet gedaan met nogal nare gevolgen, maar dat was ook 19 jaar geleden, wellicht gaven ze toen dat advies nog niet).
Thank you! We vrezen van niet, 't is nu weer erg rustig.. Geduld is het sleutelwoord hé.. Maar ja, moeilijk als je al zo lang thuis zit.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:41 schreef Peacefulll het volgende:
NJ, succes nog voor je vrouw. Hopelijk is de rust een teken voor de storm
Omg. Haha ik zou echt flabbergasted zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:15 schreef Loj het volgende:
Oh dit moet ik even delen...
Zo hilarisch
Ik vroeg net in de supermarkt of ik er even langs mocht (krap en met mn buik paste het niet)
Reageert die vrouw: “dat krijg je als je teveel eet, dan word je dik en kan je er niet meer langs”
En ja ze was heel serieus
Ik moest heel hard lachen (en iemand anders, die langs liep ook), ik dacht dat het nu toch wel een hele duidelijke babybuik was
Aaw!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Limone, wat een geweldige bijdrage heb jeNatuurlijk kunnen we er een hele bewuste laatste avond samen van maken. Is nog niet eens in mij op gekomen! Als je nog meer van dit soort mooie tips hebt
Ja ik heb het werktechnisch ook wat lastig. Ik werk vandaag thuis en toen ik dat gister meldde kreeg ik meteen al een: 'hoezo dan?!' om mijn oren. Nou wat dacht je van: het is al de hele week niet koeler dan 28 graden op kantoor en het belooft 30+ graden te worden? Maar stiekem heb ik een heel klein motivatiedipje << dit werd automatisch aangepast in motivatiedopje. Serieus is dat wél een woord?. Moet me de laatste weken echt naar mijn werk slepen, terwijl ik dat de afgelopen jaren helemaal niet heb gehad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 07:34 schreef krijgerrtje het volgende:
UD jompels voor Anouk!![]()
en jompels voor de vrijdag want nog een dag werken en weekend, hallelujah, zo aan toe deze week![]()
Ik vind dat vandaag een mooie dag is om wat namen af te gaan strepenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 07:29 schreef NicolasJoy het volgende:
28 juli: Wolken (jongen)
28 juli: Takkie88 (meisje)
2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
Nog zes voordat wij 'aan de beurt' zijn.Drukke dagen hier!
Zoooooo herkenbaar! Keek het eerste trimester elke dag zó enorm tegen werken op. Ging echt met mega veel tegenzin weg elke dacht en bedacht elke week wel weer 100 manieren om een dag vrij te kunnen regelen, terwijl ik niet eens zo ziek was ofzoquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja ik heb het werktechnisch ook wat lastig. Ik werk vandaag thuis en toen ik dat gister meldde kreeg ik meteen al een: 'hoezo dan?!' om mijn oren. Nou wat dacht je van: het is al de hele week niet koeler dan 28 graden op kantoor en het belooft 30+ graden te worden? Maar stiekem heb ik een heel klein motivatiedipje << dit werd automatisch aangepast in motivatiedopje. Serieus is dat wél een woord?. Moet me de laatste weken echt naar mijn werk slepen, terwijl ik dat de afgelopen jaren helemaal niet heb gehad.Hoop dat het hormonaal is en ik op een gegeven moment wel weer huppelend naar mijn werk ga.
Heel herkenbaar hoor, ik voelde me dat 1e trimester zo slecht dat ik op dat moment het grootste deel van de tijd ervan overtuigd was dat ik als het mis zou gaan, er niet opnieuw aan zou beginnen. De werkdagen doorkomen was zo vermoeiendquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja ik heb het werktechnisch ook wat lastig. Ik werk vandaag thuis en toen ik dat gister meldde kreeg ik meteen al een: 'hoezo dan?!' om mijn oren. Nou wat dacht je van: het is al de hele week niet koeler dan 28 graden op kantoor en het belooft 30+ graden te worden? Maar stiekem heb ik een heel klein motivatiedipje << dit werd automatisch aangepast in motivatiedopje. Serieus is dat wél een woord?. Moet me de laatste weken echt naar mijn werk slepen, terwijl ik dat de afgelopen jaren helemaal niet heb gehad.Hoop dat het hormonaal is en ik op een gegeven moment wel weer huppelend naar mijn werk ga.
Wolken, hoe hadden jullie het opgelost qua personeel als de krampen wél doorgezet hadden en Bikkel nu al op je buik lag? Ik snap dat het bij een eigen bedrijf anders gaat dan in loondienst, maar doorwerken tot ver na je UD lijkt me niet heel gunstig, je hebt je energie straks nog hard nodig!quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef Wolken het volgende:
2 van 3 personeelsleden ziek dus ik kon vanmorgen weer aan de slag
+1 en inderdaadquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wolken, hoe hadden jullie het opgelost qua personeel als de krampen wél doorgezet hadden en Bikkel nu al op je buik lag? Ik snap dat het bij een eigen bedrijf anders gaat dan in loondienst, maar doorwerken tot ver na je UD lijkt me niet heel gunstig, je hebt je energie straks nog hard nodig!
En verdervoor die lamme takken die jullie kassa leeggeroofd hebben.
Het was helaas geen stilte voor de stormquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 23:33 schreef Loj het volgende:
Oeh dat zei ik ook vier jaar geleden Takkie
mag jij raden wat er ‘s nachts gebeurde
Verder ben ik het alweer kwijt, dus ik zeg gewoon: slaap lekker iedereen! Tenzij je een hele goede reden hebt om niet te slapen
Van mij niet hoor, Ik wil nu eerstquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:51 schreef Takkie88 het volgende:
Maar er mogen best wat baby’s voorpiepen in de wachtrij hoor...
Nee dat is niet vreemd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:45 schreef Jaume_I het volgende:
Zit zelf nog niet met zwangerschappen etc, maar heb even een vraagje aan jullie.
Een van mijn beste (jeugd) vrienden is onlangs voor het eerst vader geworden. Aanstaande maandag is het kindje 3 weken oud.
Ik voel toch ook eens soort ''verplichting'' om een keer te gaan kijken, maar volgens vader en moeder is het allemaal erg druk en is er zelfs volgende week ''geen ruimte'' om het kindje te komen bekijken.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat het voor mij ook een beetje aanvoelt als een verplichting waar ik ook wel een keer vanaf wil, maar als het wat hen betreft niet op prijs wordt gesteld dat ik langs kom, is het voor mij net zo prima.
Is het niet vreemd dat 3 weken na de geboorte kennelijk nog geen ruimte is? Of is dat gebruikelijk.
Hmm oke, nouja omdat hij vorige week zij dat hij zo druk was met bezoek elke avond. Beetje vreemd dat ik niet mag langskomen dan.quote:
Persoonlijk vind ik het niet vreemd. De geboorte van mijn eerste was zo'n aardverschuiving, dat had ik van te voren niet bedacht.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:45 schreef Jaume_I het volgende:
Zit zelf nog niet met zwangerschappen etc, maar heb even een vraagje aan jullie.
Een van mijn beste (jeugd) vrienden is onlangs voor het eerst vader geworden. Aanstaande maandag is het kindje 3 weken oud.
Ik voel toch ook eens soort ''verplichting'' om een keer te gaan kijken, maar volgens vader en moeder is het allemaal erg druk en is er zelfs volgende week ''geen ruimte'' om het kindje te komen bekijken.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat het voor mij ook een beetje aanvoelt als een verplichting waar ik ook wel een keer vanaf wil, maar als het wat hen betreft niet op prijs wordt gesteld dat ik langs kom, is het voor mij net zo prima.
Is het niet vreemd dat 3 weken na de geboorte kennelijk nog geen ruimte is? Of is dat gebruikelijk.
Okequote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:53 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het niet vreemd. De geboorte van mijn eerste was zo'n aardverschuiving, dat had ik van te voren niet bedacht.
Ik denk dat ze echt wil willen dat je langskomt, maar dat het momenteel voor hunzelf erg hectisch voelt al die nieuwe veranderingen.
Geef ze even de tijd om in rustiger vaarwater te komen. Zelf zou ik dat ook aangeven, dat je graag de kleine komt bewonderen, maar dat je begrijpt dat het nu allemaal erg druk is en je graag over een paar weken eens langskomt.
Elke avond? Wauw... dat wilde ik ècht niet, 's avonds kraamvisite.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:51 schreef Jaume_I het volgende:
[..]
Hmm oke, nouja omdat hij vorige week zij dat hij zo druk was met bezoek elke avond. Beetje vreemd dat ik niet mag langskomen dan.
Er is wel een duidelijke verschuiving in tendens hoor de afgelopen decennia.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:57 schreef Jaume_I het volgende:
[..]
OkeIk kan er zelf niet echt over meepraten natuurlijk.
Dacht eigenlijk altijd dat het gebruikelijk was om bij baby's van (hechte) vrienden/vriendinnen/familie toch zeker wel de eerste week langs te gaan, maar kennelijk is dat dus helemaal niet zo.
Of mensen zijn gewoon mondiger geworden sinds vroeger en hebben gewoon geen zin in bezoek, in die tijd kun je immers ook nog zoveel andere nuttige dingen doen. Vond het zelf vervelend dat ik mensen moest gaan entertainen terwijl we kapot moe waren.quote:Op zondag 5 augustus 2018 11:03 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Er is wel een duidelijke verschuiving in tendens hoor de afgelopen decennia.
De generatie die nu kinderen krijgt zijn de ''rubberentegel'' generatie. Sowieso is die al individualistischer door social media etc, maar ze vinden van zichzelf volgens mij ook veel sneller dat ze het ''zwaar'' hebben.
En zo krijg je dus verse ouders die 4 weken na de geboorte nog steeds ''helemaal ten onder gaat aan de hectiek''. Wat een gezanik man.
Vind het zelf schromelijk overdreven. Bij mijn ouders (en meeste generatiegenoten) stonden directe familie en goede vrienden al aan het bed toen de baby nog in de couveuse lag. Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig joh.
en bij jouw eigen kinderen dan? Hoe deed je dat zelf?quote:Op zondag 5 augustus 2018 11:03 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Er is wel een duidelijke verschuiving in tendens hoor de afgelopen decennia.
De generatie die nu kinderen krijgt zijn de ''rubberentegel'' generatie. Sowieso is die al individualistischer door social media etc, maar ze vinden van zichzelf volgens mij ook veel sneller dat ze het ''zwaar'' hebben.
En zo krijg je dus verse ouders die 4 weken na de geboorte nog steeds ''helemaal ten onder gaat aan de hectiek''. Wat een gezanik man.
Vind het zelf schromelijk overdreven. Bij mijn ouders (en meeste generatiegenoten) stonden directe familie en goede vrienden al aan het bed toen de baby nog in de couveuse lag. Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig joh.
Kwam er bij jouw moeder ook niet iemand helpen? Haar moeder of een buurvrouw? Dat herinner ik me wel bij mijn moeder. Mijn oma kwam dan langs en hield ons bezig en deed ondertussen het een en ander in het huishouden.quote:Op zondag 5 augustus 2018 12:09 schreef Jentin het volgende:
Toch, over dat gevoel dat je het zwaar hebt.. ik voel me wel eens een ontzettende slapdas. In de afgelopen weken zijn mijn schoonouders en ouders al een paar keer geweest om kleuter te entertainen zodat ik ‘s middags even kon slapen, want zooooooo moe (en dan heb ik ook nog een baby die erg goed slaapt ‘s nachts). En dan lappen ze meteen de ramen, stodzuigen of doen de strijk. En dan denk ik wel: hoe deed mijn eigen moeder dat dan? Die deed haar eigen huishouden (en beter dan ik) en twee kinderen en die kon ook niet even slapen ‘s middags. Idem voor schoonmoeder. Voel me dan echt een faalhaas soms
Ho ho, ik ben er mentaal niet klaar voor zo snel bovenaan te staan hoor hahaquote:Op zondag 5 augustus 2018 13:34 schreef noa11 het volgende:
In theorie kunnen we ook gewoon een datum 9-ling doen morgen. Zou ik best prima vinden 😂
Nog 0 gerommel dus denk dat het nog wel even gaat duren!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |