Ze raden max 2 a 3 aan, maar wat nodig is, is nodig. Mijn zus heeft er vijf gehad, die had beter een rits kunnen hebbenquote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:56 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ooh thnx!Heel fijn om te lezen. Ik ga ook voor zo'n bevalling!
En Loj, ook bedanktIk ga zeker proberen om rustig te herstellen. Heb jij nu ook weer een geplande keizersnede?
Hoe vaak 'mag' je eigenlijk een keizersnede?
Als dat eens kon.. !quote:Op woensdag 1 augustus 2018 20:58 schreef Loj het volgende:
Trouwens, voor iedereen die mag...
Het wordt weer heet! Dus vanavond maar dan? (Vooral voor NJ vrouw zeg, bingokaart is nu wel vol toch)
Dat verschilt een beetje per ziekenhuis en is ook weer afhankelijk van je genezing.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:56 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ooh thnx!Heel fijn om te lezen. Ik ga ook voor zo'n bevalling!
En Loj, ook bedanktIk ga zeker proberen om rustig te herstellen. Heb jij nu ook weer een geplande keizersnede?
Hoe vaak 'mag' je eigenlijk een keizersnede?
quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:15 schreef Loj het volgende:
Oh dit moet ik even delen...
Zo hilarisch
Ik vroeg net in de supermarkt of ik er even langs mocht (krap en met mn buik paste het niet)
Reageert die vrouw: “dat krijg je als je teveel eet, dan word je dik en kan je er niet meer langs”
En ja ze was heel serieus
Ik moest heel hard lachen (en iemand anders, die langs liep ook), ik dacht dat het nu toch wel een hele duidelijke babybuik was
Je hebt gelijk, dan ook maar meteen de stoerste dag uitkiezen.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou morgen pas werpen spees, dan is t nog net wat warmer.
Ga je dit keer thuis? Of toch in het ziekenhuis?
Die van mij was de laatste controle ook lager dan ervoorquote:Op donderdag 2 augustus 2018 15:22 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat een gang van zaken Helsinki. Maar gelukkig lijkt het iig geen zwangerschapsvergiftiging te zijn!
En die hitte, het wordt eigenlijk irritant om erover te klagen maar ik doe het toch, ik vond het al wel vervelend maar ben er vandaag voor het eerst wel echt een beetje ziek van. Bloeddruk was 85/55 dus dat helpt vast ook niet zo mee.
OF ik denk dat ik me niet lekker voel vanwege de warmte, maar de bevalling komt er gewoon aan.
Oh nee dan moet je bloeddruk juist hoger worden, of niet
Oh wow, 5! Sowieso 5 kinderen. Zulke grote gezinnen zijn vrij zeldzaam tegenwoordigquote:Op woensdag 1 augustus 2018 22:22 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ze raden max 2 a 3 aan, maar wat nodig is, is nodig. Mijn zus heeft er vijf gehad, die had beter een rits kunnen hebbenen na een keizersnede kun je beter minimaal een jaar wachten met weer zwanger worden (heeft m'n zus niet gedaan met nogal nare gevolgen, maar dat was ook 19 jaar geleden, wellicht gaven ze toen dat advies nog niet).
Thank you! We vrezen van niet, 't is nu weer erg rustig.. Geduld is het sleutelwoord hé.. Maar ja, moeilijk als je al zo lang thuis zit.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 20:41 schreef Peacefulll het volgende:
NJ, succes nog voor je vrouw. Hopelijk is de rust een teken voor de storm
Omg. Haha ik zou echt flabbergasted zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 12:15 schreef Loj het volgende:
Oh dit moet ik even delen...
Zo hilarisch
Ik vroeg net in de supermarkt of ik er even langs mocht (krap en met mn buik paste het niet)
Reageert die vrouw: “dat krijg je als je teveel eet, dan word je dik en kan je er niet meer langs”
En ja ze was heel serieus
Ik moest heel hard lachen (en iemand anders, die langs liep ook), ik dacht dat het nu toch wel een hele duidelijke babybuik was
Aaw!quote:Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Limone, wat een geweldige bijdrage heb jeNatuurlijk kunnen we er een hele bewuste laatste avond samen van maken. Is nog niet eens in mij op gekomen! Als je nog meer van dit soort mooie tips hebt
Ja ik heb het werktechnisch ook wat lastig. Ik werk vandaag thuis en toen ik dat gister meldde kreeg ik meteen al een: 'hoezo dan?!' om mijn oren. Nou wat dacht je van: het is al de hele week niet koeler dan 28 graden op kantoor en het belooft 30+ graden te worden? Maar stiekem heb ik een heel klein motivatiedipje << dit werd automatisch aangepast in motivatiedopje. Serieus is dat wél een woord?. Moet me de laatste weken echt naar mijn werk slepen, terwijl ik dat de afgelopen jaren helemaal niet heb gehad.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 07:34 schreef krijgerrtje het volgende:
UD jompels voor Anouk!![]()
en jompels voor de vrijdag want nog een dag werken en weekend, hallelujah, zo aan toe deze week![]()
Ik vind dat vandaag een mooie dag is om wat namen af te gaan strepenquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 07:29 schreef NicolasJoy het volgende:
28 juli: Wolken (jongen)
28 juli: Takkie88 (meisje)
2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
Nog zes voordat wij 'aan de beurt' zijn.Drukke dagen hier!
Zoooooo herkenbaar! Keek het eerste trimester elke dag zó enorm tegen werken op. Ging echt met mega veel tegenzin weg elke dacht en bedacht elke week wel weer 100 manieren om een dag vrij te kunnen regelen, terwijl ik niet eens zo ziek was ofzoquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja ik heb het werktechnisch ook wat lastig. Ik werk vandaag thuis en toen ik dat gister meldde kreeg ik meteen al een: 'hoezo dan?!' om mijn oren. Nou wat dacht je van: het is al de hele week niet koeler dan 28 graden op kantoor en het belooft 30+ graden te worden? Maar stiekem heb ik een heel klein motivatiedipje << dit werd automatisch aangepast in motivatiedopje. Serieus is dat wél een woord?. Moet me de laatste weken echt naar mijn werk slepen, terwijl ik dat de afgelopen jaren helemaal niet heb gehad.Hoop dat het hormonaal is en ik op een gegeven moment wel weer huppelend naar mijn werk ga.
Heel herkenbaar hoor, ik voelde me dat 1e trimester zo slecht dat ik op dat moment het grootste deel van de tijd ervan overtuigd was dat ik als het mis zou gaan, er niet opnieuw aan zou beginnen. De werkdagen doorkomen was zo vermoeiendquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 08:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja ik heb het werktechnisch ook wat lastig. Ik werk vandaag thuis en toen ik dat gister meldde kreeg ik meteen al een: 'hoezo dan?!' om mijn oren. Nou wat dacht je van: het is al de hele week niet koeler dan 28 graden op kantoor en het belooft 30+ graden te worden? Maar stiekem heb ik een heel klein motivatiedipje << dit werd automatisch aangepast in motivatiedopje. Serieus is dat wél een woord?. Moet me de laatste weken echt naar mijn werk slepen, terwijl ik dat de afgelopen jaren helemaal niet heb gehad.Hoop dat het hormonaal is en ik op een gegeven moment wel weer huppelend naar mijn werk ga.
Wolken, hoe hadden jullie het opgelost qua personeel als de krampen wél doorgezet hadden en Bikkel nu al op je buik lag? Ik snap dat het bij een eigen bedrijf anders gaat dan in loondienst, maar doorwerken tot ver na je UD lijkt me niet heel gunstig, je hebt je energie straks nog hard nodig!quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 13:10 schreef Wolken het volgende:
2 van 3 personeelsleden ziek dus ik kon vanmorgen weer aan de slag
+1 en inderdaadquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 16:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Wolken, hoe hadden jullie het opgelost qua personeel als de krampen wél doorgezet hadden en Bikkel nu al op je buik lag? Ik snap dat het bij een eigen bedrijf anders gaat dan in loondienst, maar doorwerken tot ver na je UD lijkt me niet heel gunstig, je hebt je energie straks nog hard nodig!
En verdervoor die lamme takken die jullie kassa leeggeroofd hebben.
Het was helaas geen stilte voor de stormquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 23:33 schreef Loj het volgende:
Oeh dat zei ik ook vier jaar geleden Takkie
mag jij raden wat er ‘s nachts gebeurde
Verder ben ik het alweer kwijt, dus ik zeg gewoon: slaap lekker iedereen! Tenzij je een hele goede reden hebt om niet te slapen
Van mij niet hoor, Ik wil nu eerstquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 12:51 schreef Takkie88 het volgende:
Maar er mogen best wat baby’s voorpiepen in de wachtrij hoor...
Nee dat is niet vreemd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:45 schreef Jaume_I het volgende:
Zit zelf nog niet met zwangerschappen etc, maar heb even een vraagje aan jullie.
Een van mijn beste (jeugd) vrienden is onlangs voor het eerst vader geworden. Aanstaande maandag is het kindje 3 weken oud.
Ik voel toch ook eens soort ''verplichting'' om een keer te gaan kijken, maar volgens vader en moeder is het allemaal erg druk en is er zelfs volgende week ''geen ruimte'' om het kindje te komen bekijken.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat het voor mij ook een beetje aanvoelt als een verplichting waar ik ook wel een keer vanaf wil, maar als het wat hen betreft niet op prijs wordt gesteld dat ik langs kom, is het voor mij net zo prima.
Is het niet vreemd dat 3 weken na de geboorte kennelijk nog geen ruimte is? Of is dat gebruikelijk.
Hmm oke, nouja omdat hij vorige week zij dat hij zo druk was met bezoek elke avond. Beetje vreemd dat ik niet mag langskomen dan.quote:
Persoonlijk vind ik het niet vreemd. De geboorte van mijn eerste was zo'n aardverschuiving, dat had ik van te voren niet bedacht.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:45 schreef Jaume_I het volgende:
Zit zelf nog niet met zwangerschappen etc, maar heb even een vraagje aan jullie.
Een van mijn beste (jeugd) vrienden is onlangs voor het eerst vader geworden. Aanstaande maandag is het kindje 3 weken oud.
Ik voel toch ook eens soort ''verplichting'' om een keer te gaan kijken, maar volgens vader en moeder is het allemaal erg druk en is er zelfs volgende week ''geen ruimte'' om het kindje te komen bekijken.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat het voor mij ook een beetje aanvoelt als een verplichting waar ik ook wel een keer vanaf wil, maar als het wat hen betreft niet op prijs wordt gesteld dat ik langs kom, is het voor mij net zo prima.
Is het niet vreemd dat 3 weken na de geboorte kennelijk nog geen ruimte is? Of is dat gebruikelijk.
Okequote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:53 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het niet vreemd. De geboorte van mijn eerste was zo'n aardverschuiving, dat had ik van te voren niet bedacht.
Ik denk dat ze echt wil willen dat je langskomt, maar dat het momenteel voor hunzelf erg hectisch voelt al die nieuwe veranderingen.
Geef ze even de tijd om in rustiger vaarwater te komen. Zelf zou ik dat ook aangeven, dat je graag de kleine komt bewonderen, maar dat je begrijpt dat het nu allemaal erg druk is en je graag over een paar weken eens langskomt.
Elke avond? Wauw... dat wilde ik ècht niet, 's avonds kraamvisite.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:51 schreef Jaume_I het volgende:
[..]
Hmm oke, nouja omdat hij vorige week zij dat hij zo druk was met bezoek elke avond. Beetje vreemd dat ik niet mag langskomen dan.
Er is wel een duidelijke verschuiving in tendens hoor de afgelopen decennia.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 22:57 schreef Jaume_I het volgende:
[..]
OkeIk kan er zelf niet echt over meepraten natuurlijk.
Dacht eigenlijk altijd dat het gebruikelijk was om bij baby's van (hechte) vrienden/vriendinnen/familie toch zeker wel de eerste week langs te gaan, maar kennelijk is dat dus helemaal niet zo.
Of mensen zijn gewoon mondiger geworden sinds vroeger en hebben gewoon geen zin in bezoek, in die tijd kun je immers ook nog zoveel andere nuttige dingen doen. Vond het zelf vervelend dat ik mensen moest gaan entertainen terwijl we kapot moe waren.quote:Op zondag 5 augustus 2018 11:03 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Er is wel een duidelijke verschuiving in tendens hoor de afgelopen decennia.
De generatie die nu kinderen krijgt zijn de ''rubberentegel'' generatie. Sowieso is die al individualistischer door social media etc, maar ze vinden van zichzelf volgens mij ook veel sneller dat ze het ''zwaar'' hebben.
En zo krijg je dus verse ouders die 4 weken na de geboorte nog steeds ''helemaal ten onder gaat aan de hectiek''. Wat een gezanik man.
Vind het zelf schromelijk overdreven. Bij mijn ouders (en meeste generatiegenoten) stonden directe familie en goede vrienden al aan het bed toen de baby nog in de couveuse lag. Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig joh.
en bij jouw eigen kinderen dan? Hoe deed je dat zelf?quote:Op zondag 5 augustus 2018 11:03 schreef Ruislip het volgende:
[..]
Er is wel een duidelijke verschuiving in tendens hoor de afgelopen decennia.
De generatie die nu kinderen krijgt zijn de ''rubberentegel'' generatie. Sowieso is die al individualistischer door social media etc, maar ze vinden van zichzelf volgens mij ook veel sneller dat ze het ''zwaar'' hebben.
En zo krijg je dus verse ouders die 4 weken na de geboorte nog steeds ''helemaal ten onder gaat aan de hectiek''. Wat een gezanik man.
Vind het zelf schromelijk overdreven. Bij mijn ouders (en meeste generatiegenoten) stonden directe familie en goede vrienden al aan het bed toen de baby nog in de couveuse lag. Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig joh.
Kwam er bij jouw moeder ook niet iemand helpen? Haar moeder of een buurvrouw? Dat herinner ik me wel bij mijn moeder. Mijn oma kwam dan langs en hield ons bezig en deed ondertussen het een en ander in het huishouden.quote:Op zondag 5 augustus 2018 12:09 schreef Jentin het volgende:
Toch, over dat gevoel dat je het zwaar hebt.. ik voel me wel eens een ontzettende slapdas. In de afgelopen weken zijn mijn schoonouders en ouders al een paar keer geweest om kleuter te entertainen zodat ik ‘s middags even kon slapen, want zooooooo moe (en dan heb ik ook nog een baby die erg goed slaapt ‘s nachts). En dan lappen ze meteen de ramen, stodzuigen of doen de strijk. En dan denk ik wel: hoe deed mijn eigen moeder dat dan? Die deed haar eigen huishouden (en beter dan ik) en twee kinderen en die kon ook niet even slapen ‘s middags. Idem voor schoonmoeder. Voel me dan echt een faalhaas soms
Ho ho, ik ben er mentaal niet klaar voor zo snel bovenaan te staan hoor hahaquote:Op zondag 5 augustus 2018 13:34 schreef noa11 het volgende:
In theorie kunnen we ook gewoon een datum 9-ling doen morgen. Zou ik best prima vinden 😂
Nog 0 gerommel dus denk dat het nog wel even gaat duren!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |