abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180686820
Komt door deze, ik deed nl een heel eerlijk verhaal en er is nooit echt iets van sex gekomen
Maar laten we deze discussie eens voortzetten

NWS / België: seks met 14-jarige niet langer strafbaar

Nou we zijn geloof ik nog niet uitgepraat dus nieuw deel.

Ik kon niet dezelfde TT houden omdat die gewijzigd is door een mod dus maar even zo dan.
Do what you love, love what you do!
pi_180686873
We gaan weer herhalen?

Seksueel ongewenst gedrag heeft een duidelijk omschrijving: Elke vorm van seksueel gedrag of seksuele toenadering, in verbale, non-verbale of fysieke zin, opzettelijk of onopzettelijk, die door degene die het ondergaat als ongewenst of gedwongen wordt ervaren; en /of plaatsvindt binnen een ongelijke machtsverhouding (volwassene-kind, met en zonder verstandelijke beperking) ; en/of andere handelingen of gedragingen die strafbaar zijn volgens het Wetboek van Strafrecht.
pi_180686876
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik lees anders wat hij schrijft. Er is lichamelijk niks gebeurd omdat hij niks heeft gedaan, niet omdat zij het niet gewild had.
juist zo bedoelde ik het ook.
pi_180686899
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:40 schreef kree het volgende:

[..]

juist zo bedoelde ik het ook.
Gelukkig maar.
pi_180686938
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:40 schreef Raskolnikow het volgende:
We gaan weer herhalen?

Seksueel ongewenst gedrag heeft een duidelijk omschrijving: Elke vorm van seksueel gedrag of seksuele toenadering, in verbale, non-verbale of fysieke zin, opzettelijk of onopzettelijk, die door degene die het ondergaat als ongewenst of gedwongen wordt ervaren; en /of plaatsvindt binnen een ongelijke machtsverhouding (volwassene-kind, met en zonder verstandelijke beperking) ; en/of andere handelingen of gedragingen die strafbaar zijn volgens het Wetboek van Strafrecht.
Jij herhaalt van dit bovenstaande was nooit sprake namelijk.
Het was gewoon legaal geweest als ik seks met haar had gehad, wat dus helemaal niet is gebeurt.
Herhaal ik het ook nog maar heb haar met geen vinger aangeraakt niet gezoend helemaal niks.
Zelfs ondanks dat het gewoon legaal had geweest.
pi_180686974
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:42 schreef kree het volgende:
Het was gewoon legaal geweest als ik seks met haar had gehad
Het dringt maar niet door. Jij gaat jezelf nog eens tegenkomen. Hopelijk voordat er iemand de dupe wordt van jouw goedpraterij.
  maandag 23 juli 2018 @ 23:44:13 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180686980
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:42 schreef kree het volgende:

[..]

Jij herhaalt van dit bovenstaande was nooit sprake namelijk.
Het was gewoon legaal geweest als ik seks met haar had gehad, wat dus helemaal niet is gebeurt.
Herhaal ik het ook nog maar heb haar met geen vinger aangeraakt niet gezoend helemaal niks.
Zelfs ondanks dat het gewoon legaal had geweest.
Nou, dan had een deel twee ook niet meer gehoeven, wel?

Ik voorspel een eindeloze herhaling van zetten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180687036
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat was deel 1 al..
pi_180687042
quote:

[..]

dat gaan we vanzelf zien toch :)
Ik moet mezelf steeds opnieuw uitleggen omdat niet iedereen dus leest/ dan wel snapt wat ik bedoel.

Zolang er nog steeds mensen zijn die het als onwijs fout zien dan heb ik het niet goed genoeg uitgelegd denk.
  maandag 23 juli 2018 @ 23:46:56 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180687056
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat was deel 1 al..
Ja, daarom.
pi_180687074
quote:

[..]

Het ergste is dat kree waarschijnlijk gaat denken dat ie gelijk heeft omdat ie straks als enige overblijft in dit kuttopic. Iedereen haakt af want hij is stronteigenwijs. En dan denkt ie vast dat ie de 'discussie gewonnen heeft'. Of omdat het te stil wordt gaat ie weer iets wat niet kan roepen om weer aandacht te krijgen. Misschien is dit nog het weinige sociale contact wat ie heeft terwijl hij zit te zuipen.
pi_180687125
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:47 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Het ergste is dat kree waarschijnlijk gaat denken dat ie gelijk heeft omdat ie straks als enige overblijft in dit kuttopic. Iedereen haakt af want hij is stronteigenwijs. En dan denkt ie vast dat ie de 'discussie gewonnen heeft'. Of omdat het te stil wordt gaat ie weer iets wat niet kan roepen om weer aandacht te krijgen. Misschien is dit nog het weinige sociale contact wat ie heeft terwijl hij zit te zuipen.
Euhm kun jij niet gewoon weg gaan uit dit topic?
Het ging namelijk 250 posts goed totdat jij verscheen.
pi_180687140
Snap nog steeds niet waarom je überhaupt deel 1 van dit topic geopend hebt..
pi_180687148
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:49 schreef kree het volgende:

[..]

Dat zou wel kunnen ja. Maar dat doe ik vooralsnog niet. Als je geen reacties die je niet leuk vind wil dan kan je beter in een word documentje gaan zitten typen voor jezelf.
pi_180687151
quote:

[..]

Nou, hij maakt wel een punt. Doordat jij telkens je argumenten blijft herhalen en de discussie in een kringeltje loopt, ben ik ermee gestopt
  maandag 23 juli 2018 @ 23:50:05 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180687152
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:46 schreef kree het volgende:

[..]

dat gaan we vanzelf zien toch :)
Ik moet mezelf steeds opnieuw uitleggen omdat niet iedereen dus leest/ dan wel snapt wat ik bedoel.

Zolang er nog steeds mensen zijn die het als onwijs fout zien dan heb ik het niet goed genoeg uitgelegd denk.
Je vraagt meningen, je krijgt meningen. En sommige kritische reacties snijden naar mijn idee echt wel hout. Jouw verweer bestaat er iedere keer in om je verhaal maar weer eens te herhalen. Waarop anderen die bepaalde punten weer herhalen waar toch echt wel wat in zit. Maar het dringt dus niet bij jou door. Alsof je echt moeite hebt met informatieverwerking. ;(
pi_180687161
quote:

[..]

Misschien moet je deel 1 nog even terug lezen.. Het ging vanaf post 1 al niet goed..
pi_180687259
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je vraagt meningen, je krijgt meningen. En sommige kritische reacties snijden naar mijn idee echt wel hout. Jouw verweer bestaat er iedere keer in om je verhaal maar weer eens te herhalen. Waarop anderen die bepaalde punten weer herhalen waar toch echt wel wat in zit. Maar het dringt dus niet bij jou door. Alsof je echt moeite hebt met informatieverwerking. ;(
Zeg ook niet dat dat niet zo is en dat is prima want het hele doel van het topic.
Maar het kan ook zonder te schelden en soms wordt je het gewoon niet eens nouja goed accepteer dat dan.

En dan kun je bijvoorbeeld zoals bovenstaande wetteksten of weet ik waar het vandaan komt gaan herhalen.

maar 1 die zijn niet eens relevant voor de situatie
en 2 het heeft geen zin om dat te blijven posten want mijn mening gaat namelijk niet veranderen erover.
Dus ja ok als je ze blijft herhalen dan krijg je ook steeds dezelfde reactie terug.

Bovendien was dit sowieso iets wat al jaren geleden gebeurde en daar is niks meer aan te doen.
Het is echt niet alsof ik nu nog op jonge meisjes loer.
pi_180687279
JIJ bent degene die in de herhaling valt en niet op valide argumenten ingaat
pi_180687283
En als je dan vraagt waarom het topic. Om eens te horen van anderen en of er soortgelijke ervaringen mee zijn.

En die zijn er dus wel.
pi_180687291
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:55 schreef kree het volgende:

[..]

Zeg ook niet dat dat niet zo is en dat is prima want het hele doel van het topic.
Maar het kan ook zonder te schelden en soms wordt je het gewoon niet eens nouja goed accepteer dat dan.

En dan kun je bijvoorbeeld zoals bovenstaande wetteksten of weet ik waar het vandaan komt gaan herhalen.

en 2 het heeft geen zin om dat te blijven posten want mijn mening gaat namelijk niet veranderen erover.
Dus ja ok als je ze blijft herhalen dan krijg je ook steeds dezelfde reactie terug.

Bovendien was dit sowieso iets wat al jaren geleden gebeurde en daar is niks meer aan te doen.
Hoezo niet relevant? Het gaat over intiem/seksueel contact (zie TT) en het gaat over een kind van 15. En dan kom jij met 'maar het was haar eigen initiatief'.
pi_180687305
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
JIJ bent degene die in de herhaling valt en niet op valide argumenten ingaat
Dat is niet waar ik ga er wel op in alleen wat iedereen dan wil horen is van ja je hebt gelijk ik was totaal fout.
Dan is het wel ok, maar zo zie ik het dus niet.
pi_180687331
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:56 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Hoezo niet relevant? Het gaat over intiem/seksueel contact (zie TT) en het gaat over een kind van 15. En dan kom jij met 'maar het was haar eigen initiatief'.
Lees de TT nog eens zou ik zeggen
pi_180687350
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:56 schreef kree het volgende:
En als je dan vraagt waarom het topic. Om eens te horen van anderen en of er soortgelijke ervaringen mee zijn.

En die zijn er dus wel.
Die zijn er inderdaad:

pi_180687365
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:58 schreef kree het volgende:

[..]

Lees de TT nog eens zou ik zeggen
Lees jij hem ook nog eens.
pi_180687386
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:57 schreef kree het volgende:

[..]

Dat is niet waar ik ga er wel op in alleen wat iedereen dan wil horen is van ja je hebt gelijk ik was totaal fout.
Dan is het wel ok, maar zo zie ik het dus niet.
Dat is niet waar. Je mag je eigen mening hebben. Alleen 1 persoonlijke ervaring is geen argument. Toen ik aankwam met neurologie en dat kinderen van twee ook keuzes konden maken, negeerde je dat en zei je dat je er niet op in wilde gaan. Terwijl dat valide argumenten zijn. Dan vertel jij weet dat je vind dat zij goed consequenties kon overzien op die leeftijd. Terwijl ze bang was zwanger te zijn. Als je consequenties kan overzien, vrij je bijvoorbeeld veilig. Om ook op jouw ervaring in te gaan.
pi_180687388
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:59 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Lees jij hem ook nog eens.
Jij maakt er van intiem/seksueel contact?

Er staat niet seksueel contact
pi_180687406
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:00 schreef kree het volgende:

[..]

Er staat niet PER SE seksueel contact
pi_180687409
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:00 schreef kree het volgende:

[..]

Niet per se seksueel staat er. Zie jij dat niet???
pi_180687429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Je mag je eigen mening hebben. Alleen 1 persoonlijke ervaring is geen argument. Toen ik aankwam met neurologie en dat kinderen van twee ook keuzes konden maken, negeerde je dat en zei je dat je er niet op in wilde gaan. Terwijl dat valide argumenten zijn. Dan vertel jij weet dat je vind dat zij goed consequenties kon overzien op die leeftijd. Terwijl ze bang was zwanger te zijn. Als je consequenties kan overzien, vrij je bijvoorbeeld veilig. Om ook op jouw ervaring in te gaan.
Ik snap niet waarom ik dit steeds moet herhalen. Er is niks gebeurt ik heb het afgehouden.
Ze had seks met andere oudere gasten die ik verder niet ken.
Maar ze vertelde mij erover.
pi_180687431
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 23:55 schreef kree het volgende:

[..]

Je wilde een algemeen topic zei je, dus ik postte een algemene reactie, onderschreef mijn reactie en vervolgens begon je direct weer over je eigen verhaal..

Bovendien, het moest toch een algemeen topic zijn? Dan zijn die artikelen absoluut relevant, ongeacht jouw persoonlijke ervaring, daar ging het echter niet om in dit topic... Toch??!
pi_180687441
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:02 schreef kree het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom ik dit steeds moet herhalen. Er is niks gebeurt ik heb het afgehouden.
Je moet dat juist niet herhalen, maar met argumenten komen (WETENSCHAP) waaruit blijkt dat intiem contact met kinderen oké is
pi_180687448
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Er staat niet PER SE seksueel contact
Ja om het algemeen te houden want hoopte dat er dan andere zijn die er wat over willen vertellen.
Dat heeft verder niks te maken met wat ik heb gedaan
pi_180687451
quote:

[..]

Als een meisje van 15 mij zoiets verteld dan ging ik die oudere gasten toch eens snel leren kennen, als je snapt wat ik bedoel.
pi_180687468
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je wilde een algemeen topic zei je, dus ik postte een algemene reactie, onderschreef mijn reactie en vervolgens begon je direct weer over je eigen verhaal..

Bovendien, het moest toch een algemeen topic zijn? Dan zijn die artikelen absoluut relevant, ongeacht jouw persoonlijke ervaring, daar ging het echter niet om in dit topic... Toch??!
Dat is prima maar dan moet het niet in een quote naar mij zijn want dan neem ik aan dat ze specifiek voor mij bedoelt zijn.
pi_180687470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:03 schreef kree het volgende:

[..]

Ja om het algemeen te houden want hoopte dat er dan andere zijn die er wat over willen vertellen.
Dat heeft verder niks te maken met wat ik heb gedaan
Herhaling nummer 33987875688: Het gaat mij er niet om wat er allemaal is gebeurt. Het gaat mij er om dat je dingen die niet kunnen goed zit te praten met woorden als 'ze wilde het zelf' en 'ze was bijna 16'
pi_180687471
quote:

[..]

Je snapt het inderdaad niet, dat is ook het hele punt dat we allemaal maken..
pi_180687482
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:04 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je snapt het inderdaad niet, dat is ook het hele punt dat we allemaal maken..
_O_
pi_180687486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:03 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Als een meisje van 15 mij zoiets verteld dan ging ik die oudere gasten toch eens snel leren kennen, als je snapt wat ik bedoel.
Ja hoe wil je dat doen als ze zelf niet meer verteld als wat ze deed?
pi_180687519
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:04 schreef kree het volgende:

[..]

Dat is prima maar dan moet het niet in een quote naar mij zijn want dan neem ik aan dat ze specifiek voor mij bedoelt zijn.
Je was niet gequote.. Ik quote niemand, dop quote mij, ik quote dop en toen quote jij mij met opnieuw je persoonlijke verhaal..
pi_180687528
Maargoed het is wel even genoeg over mij persoonlijk.
Ik wil alles uitleggen maar probeer me dan niet te overtuigen dat ik fout was, want dat lukt namelijk niet.
Want zie er nog steeds echt helemaal niks fouts aan
pi_180687533
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:05 schreef kree het volgende:

[..]

Ja hoe wil je dat doen als ze zelf niet meer verteld als wat ze deed?
In dat geval zou ik hulp inroepen. Ik ben zelf niet zo'n fan van politie, dus maatschappelijk werk of zo. En het daar voorleggen.
pi_180687537
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:07 schreef kree het volgende:
Ik wil alles uitleggen maar probeer me dan niet te overtuigen dat ik fout was, want dat lukt namelijk niet.
Je spreekt jezelf tegen. Je zegt genoeg over jou persoonlijk en vervolgens begin je weer over jezelf
pi_180687545
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:07 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

In dat geval zou ik hulp inroepen. Ik ben zelf niet zo'n fan van politie, dus maatschappelijk werk of zo. En het daar voorleggen.
Waarom zou ik dat doen als ze er zelf helemaal ok mee was?
pi_180687548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:08 schreef kree het volgende:

[..]

Omdat ze een kind is
pi_180687549
Post 136, 139, 141 & 143 van het vorige deel
pi_180687558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Omdat ze een kind is
^^
pi_180687575
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Omdat ze een kind is
Dus? ze was 16 of nouja met die andere gasten speelde wss al eerder.
Ik zie geen reden om hulp in te roepen over dat ze seks heeft met oudere gasten als ze 16 is, dus gewoon legaal en ze het ook nog eens zelf wil

Waarom zou ik dat doen en haar halve leven verzieken en dat haar ouders dat weten?
pi_180687580
quote:

[..]

Omdat ze er nog niet oud genoeg voor is om die keuze te maken. Omdat dat erg schadelijk kan zijn. Omdat jij de volwassene was.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 00:11:10 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180687589
quote:

[..]

En dit is dus precies wat er zo fout is! Dit!

Dan begrijp je dus nog steeds de definitie van seksueel ongewenst gedrag niet!
pi_180687591
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:10 schreef kree het volgende:

[..]

Ik zie geen reden om hulp in te roepen over dat ze seks heeft met oudere gasten als ze 16 is, dus gewoon legaal en ze het ook nog eens zelf wil

Waarom zou ik dat doen en haar halve leven verzieken en dat haar ouders dat weten?
Ze was 15, dat schreef je zelf.
pi_180687594
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:10 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Omdat ze er nog niet oud genoeg voor is om die keuze te maken. Omdat dat erg schadelijk kan zijn. Omdat jij de volwassene was.
16 en een beetje toen ze het mij vertelde
pi_180687598
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:10 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ze was neurologisch nog niet ontwikkeld genoeg (haar frontaal kwab) om de consequenties van die keuzes te overzien
pi_180687608
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:11 schreef kree het volgende:

[..]

16 en een beetje toen ze het mij vertelde
In het vorige topic zei je nog dat het nog twee maanden zou duren voordat ze 16 werd.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 00:12:42 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180687629
quote:

[..]

”Of nou ja met die andere gasten speelde wss al eerder.”

Godsamme kree, ik ga echt ernstig twijfelen aan jouw verstandelijke vermogens.
pi_180687655
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:11 schreef kree het volgende:

[..]

Mijn ervaring he, ze doelen er zelf namelijk dan op.
Nu krijg je een eerlijke mening van mij met hoe zoiets gaat.

En voor de duidelijkheid ben er dus niet op in gegaan.
Maar zei doelde er continu op om seks te hebben.

En viel het nog wel mee want ze was bijna 16 maar ik 24 toen.
Tsja is dat onwijs erg??
Weet niet hoor zie er niet zoveel kwaads in, maargoed weet natuurlijk ook dat het niet helemaal legaal is in NL
Hier was ze bijna zestien toen ze over seks begon
Bijna zestien is vijftien
pi_180687666
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:11 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ze was 15, dat schreef je zelf.
15 en 10 maanden toen ik begon met praten. duidelijk dat ze niet gelijk met die verhalen kwam.
Dat hoorde ik pas later toen ze er soort van door in de problemen kwam en ik de huisarts belde voor haar.

Ik ga toch niet voor haar bepalen wat ze moet doen als het legaal is.
Kijk als ze nou 10 was geweest ofzo dan was dat een heel ander verhaal geweest.

Maar er was niks aan wat niet legaal was en dan is het echt gewoon haar eigen keuze.

Echt zou jij dat doen dan hulp inschakelen voor iemand die gewoon niks illegaals doet?
Denk dat ik haar hele leven had verpest. Zelfs die huisarts bellen vond ik al een ding. Maargoed daar was ze zelf ok mee zolang haar ouders het maar niet wisten
pi_180687694
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:11 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

In het vorige topic zei je nog dat het nog twee maanden zou duren voordat ze 16 werd.
Toen ik met haar begon te praten ja.
Toen ze me dat vertelde was ze al 16. En dan nog zou die paar maanden zoveel uitmaken?
pi_180687704
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:07 schreef kree het volgende:
pi_180687715
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:14 schreef kree het volgende:

[..]

15 en 10 maanden toen ik begon met praten. duidelijk dat ze niet gelijk met die verhalen kwam.
Dat hoorde ik pas later toen ze er soort van door in de problemen kwam en ik de huisarts belde voor haar.

Ik ga toch niet voor haar bepalen wat ze moet doen als het legaal is.
Kijk als ze nou 10 was geweest ofzo dan was dat een heel ander verhaal geweest.

Maar er was niks aan wat niet legaal was en dan is het echt gewoon haar eigen keuze.

Echt zou jij dat doen dan hulp inschakelen voor iemand die gewoon niks illegaals doet?
Denk dat ik haar hele leven had verpest. Zelfs die huisarts bellen vond ik al een ding. Maargoed daar was ze zelf ok mee zolang haar ouders het maar niet wisten
Waarom schreef je dan dit (uit de quote van Childofthestars):

Tsja is dat onwijs erg??
Weet niet hoor zie er niet zoveel kwaads in, maargoed weet natuurlijk ook dat het niet helemaal legaal is in NL
pi_180687716
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:12 schreef Lienekien het volgende:

[..]

”Of nou ja met die andere gasten speelde wss al eerder.”

Godsamme kree, ik ga echt ernstig twijfelen aan jouw verstandelijke vermogens.
Daar kan ik toch niks aan doen, zo vertelde ze het mij toen ze al 16 was.
Wat had ik dan moeten doen volgens jou?
pi_180687737
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:16 schreef kree het volgende:

[..]

Dat is je al verteld. Je zou moeten ingrijpen. Mensen moeten inlichten
pi_180687746
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:13 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hier was ze bijna zestien toen ze over seks begon
Bijna zestien is vijftien
misschien scheelt het een maand maar niet veel meer. Alsof dat dan verschil maakt.
Dus nu doel je op van 1 maand verschil maakt verschil in de geestelijk ontwikkeling.
Alsof dat zo gaat :')
pi_180687772
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:17 schreef kree het volgende:

[..]

misschien scheelt het een maand maar niet veel meer. Alsof dat dan verschil maakt.
Dus nu doel je op van 1 maand verschil maakt verschil in de geestelijk ontwikkeling.
Er ligt ergens een grens. Vandaar de term 'grensoverschrijdend'.
pi_180687778
quote:

[..]

Nee en daarom is het fout van JOU. Zij was een kind. Jij bent de volwassene en volwassenen moeten kinderen beschermen tegen zichzelf
pi_180687810
quote:

[..]

16 is eigenlijk ook nog veel te jong. De hersenontwikkeling is dan nog in volle gang en er is nog een enorme disbalans in de hormoonhuishouding.
pi_180687814
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:16 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Waarom schreef je dan dit (uit de quote van Childofthestars):

Tsja is dat onwijs erg??
Omdat ze nog geen 16 was.
Het zijn twee verhalen he waar we het nu over hebben.
1 van ik die alleen met haar praat via whatsapp
2 dat ze seks had met oudere gasten
pi_180687818
Wees maar dankbaar dat de wet niet de grens heeft gesteld op een leeftijd waarop het brein zich volledig ontwikkeld heeft. Dan zouden mensen veel ouder zijn voordat ze meerderjarig en verantwoordelijk verklaard werden
pi_180687827
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:19 schreef madam-april het volgende:

[..]

16 is eigenlijk ook nog veel te jong. De hersenontwikkeling is dan nog in volle gang en er is nog een enorme disbalans in de hormoonhuishouding.
Oh dat boeit TS niet zo. Gaat er meer om of het strafbaar is voor hem.
pi_180687829
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:16 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is je al verteld. Je zou moeten ingrijpen. Mensen moeten inlichten
waarom? het is legaal gewoon
pi_180687865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:20 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Oh dat boeit TS niet zo. Gaat er meer om of het strafbaar is voor hem.
Dat is duidelijk ->

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:20 schreef kree het volgende:

[..]

pi_180687866
quote:

[..]

Ze was vijftien, dus nee
pi_180687879
Je laat haar leeftijd wel telkens switchen naar wat jou het beste uitkomt
pi_180687887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee en daarom is het fout van JOU. Zij was een kind. Jij bent de volwassene en volwassenen moeten kinderen beschermen tegen zichzelf
Ja daar ben ik het wel mee eens. Maar ze vond dat zelf ok en had er ook geen problemen mee om te doen.
En in feite heb ik geholpen door de huisarts op de hoogte te stellen, die heeft met haar gebeld daarna op haar mobiel.
Dus dan had die maar in moeten grijpen.

Er zijn zat meiden van die leeftijd die seks hebben ook met ouderen.
Had ik dan een hulpverlener richting die ouders moeten sturen. Sociaal werk ofzo.
Dat had haar kapot gemaakt denk ik.

En trouwens uiteindelijk is er ook niks fout gegaan. Ze deed dat en volgens mij heeft ze nu gewoon een vriendje van haar leeftijd.
pi_180687888
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:19 schreef kree het volgende:

[..]

Omdat ze nog geen 16 was.
Het zijn twee verhalen he waar we het nu over hebben.
1 van ik die alleen met haar praat via whatsapp
2 dat ze seks had met oudere gasten
Beetje zand strooien en rookgordijntjes maken, lekker je tijd vullen met aandacht vragen. En ow wat ben jij zielig dat je jezelf steeds moet verantwoorden. Wat zijn het toch rotzakken hier op fok.
pi_180687901
Als je echt om haar zou geven zou je haar welzijn voorop stellen..
pi_180687905
quote:

[..]

Waarom zei je dan eerder dat iets niet helemaal legaal was in NL?
pi_180687907
Lieve Kree... er zijn heel veel kinderen die seksueel misbruikt worden, omdat het heel veel kinderen zijn, maakt dat het oké? Dat gaat namelijk perfect op in de lijn van jouw redenatie

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:23 schreef kree het volgende:

dinsdag 24 juli 2018 @ 00:24:03 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180687913
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:16 schreef kree het volgende:

[..]

Wat je NU zou kunnen doen is erkennen dat je toen, als de volwassene in het verhaal, je verantwoordelijkheid had moeten nemen. Dat je dat toen niet begreep/hebt gedaan, is nu een gegeven. Daar verandert niemand meer iets aan. Maar het zou al wat zijn als er enig voortschrijdend inzicht was en je nu inziet dat je die verantwoordelijkheid toen had kunnen/moeten nemen.
pi_180687928
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:23 schreef kree het volgende:
Weer zo'n argument wat er totaal niet toe doet. Goedpraterij van kindermisbruik.
pi_180687935
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:21 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ze was vijftien, dus nee
ja toen maar ik wist dat toen natuurlijk niet dat ze al seks had met gasten die veel ouder waren.
Dat vertelde ze me pas toen ze al 16 was.
pi_180687944
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:23 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Beetje zand strooien en rookgordijntjes maken, lekker je tijd vullen met aandacht vragen. En ow wat ben jij zielig dat je jezelf steeds moet verantwoorden. Wat zijn het toch rotzakken hier op fok.
Nee hoor nouja jij misschien wel :D
pi_180687961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Lieve Kree... er zijn heel veel kinderen die seksueel misbruikt worden, omdat het heel veel kinderen zijn, maakt dat het oké? Dat gaat namelijk perfect op in de lijn van jouw redenatie

[..]

dat geloof ik best maar had echt geen reden om aan te nemen dat ze misbruikt werd ofzo.
Als dat zo was geweest dan had ik wel hulp ingeroepen.
Zo te horen is ze er allemaal niks minder van geworden.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 00:28:18 #85
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180687976
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:27 schreef kree het volgende:

[..]

dat geloof ik best maar had echt geen reden om aan te nemen dat ze misbruikt werd ofzo.
Als dat zo was geweest dan had ik wel hulp ingeroepen.
Zo te horen is ze er allemaal niks minder van geworden.
Ik denk dat je dat niet kunt beoordelen adhv ‘ze heeft nu een vaste relatie’.
pi_180687990
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat je NU zou kunnen doen is erkennen dat je toen, als de volwassene in het verhaal, je verantwoordelijkheid had moeten nemen. Dat je dat toen niet begreep/hebt gedaan, is nu een gegeven. Daar verandert niemand meer iets aan. Maar het zou al wat zijn als er enig voortschrijdend inzicht was en je nu inziet dat je die verantwoordelijkheid toen had kunnen/moeten nemen.
Nou nee zelfs nu ik er zo op terugkijk dan had ik dat toch echt niet moeten doen.
En dan heb ik het over bv haar ouders vertellen dat ze seks had met oudere gasten.

Met dat met haar praten door mij vindt ik al helemaal geen punt. Wellicht was dat zelfs nog wel handig ook voor haar. Kon ik haar in ieder geval nog een beetje waarschuwen voor wat ze zelf deed.
pi_180687994
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:25 schreef kree het volgende:

[..]

ja toen maar ik wist dat toen natuurlijk niet dat ze al seks had met gasten die veel ouder waren.
Dat vertelde ze me pas toen ze al 16 was.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 18:55 schreef kree het volgende:

[..]

Mwha het is al wat jaartjes terug, maar had toen ook contact met een meisje net geen 16 nog. Maar zei was er meer op gebrand als ik zeg maar seks dus. Ik heb het altijd afgehouden omdat ik het niet ok vond.
Maarja andere kant van het verhaal is wel dat het wss nog wel iets was geworden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:02 schreef kree het volgende:
Nou ik denk dat het te kortzichtig dan wordt bekeken, ben het opzich met je eens.
Maar heb heel veel geapped met haar toen en toen had ze al seks met iemand die 10 jaar ouder was.

Dus tsja het is een fijn lijntje natuurlijk. Toch denk ik dat als beide akkoord zijn dat het niet zo probleem is.
Hier was ze nog geen 16.
pi_180688004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:29 schreef kree het volgende:
Kon ik haar in ieder geval nog een beetje waarschuwen voor wat ze zelf deed.
Och jezus, je hebt haar GEHOLPEN! Denk je dat verdorie nou echt?
pi_180688005
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat niet kunt beoordelen adhv ‘ze heeft nu een vaste relatie’.
Tja dat weet ik niet ik heb al jaren geen contact meer met haar zelf gehad. Dat is wat ik hoorde van familie van haar.
pi_180688030
Je kunt niet recht praten wat krom is kree.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 00:32:47 #91
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_180688039
Wat een walgelijke TS, hoe kan dit topic nog niet gesloten zijn? 25 tegenover 15, dit is echt grensoverschrijdend. En dan spreken van een vriendschap. Houd toch op, ik moet serieus bijna kotsen. :N
AZ
ALKMAAR
  dinsdag 24 juli 2018 @ 00:33:10 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180688044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:29 schreef kree het volgende:

[..]

Nou nee zelfs nu ik er zo op terugkijk dan had ik dat toch echt niet moeten doen.
En dan heb ik het over bv haar ouders vertellen dat ze seks had met oudere gasten.

Met dat met haar praten door mij vindt ik al helemaal geen punt. Wellicht was dat zelfs nog wel handig ook voor haar. Kon ik haar in ieder geval nog een beetje waarschuwen voor wat ze zelf deed.
Ik vind het wel een punt. Zie het in een groter geheel: ze dook al op (te) jonge leeftijd met volwassen mannen in bed. Daar zit vaak ook e.e.a. achter wat niet helemaal in de haak is, in de ontwikkeling. Dat ze zoveel contact had met jou en met jou zoveel besprak is van een andere orde, maar ook iets waar je je vraagtekens bij kunt zetten.

Waarom besprak ze die dingen niet met haar ouders, met leeftijdsgenoten?
pi_180688079
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:29 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hier was ze nog geen 16.
Je ziet het verschil niet tussen de verhalen.
nog maar weer een keer dan. Ik kreeg contact met haar even voor ze 16 was.
Dat met die andere gasten speelde wellicht al jaren, dat weet ik niet.
Feit is ze vertelde het pas toen ze al 16 was.
En ok wellicht had ze wel eens gehint enzo naar iets seksueels. Weet ook niet meer op de dag nauwkeurig wanneer precies na 10 jaar.

Maar toen het iets serieuzer begon te worden toen was ze in ieder geval 16
En toen nog hield ik het af gewoon, tja ondertussen had ze gewoon seks met oudere gasten en niet 1 maar 3 verschillende.
Was daar zelf nog al verbaasd over en heb haar daar ook zeker voor gewaarschuwd om het dan in ieder geval veilig te doen.
Maargoed toch ging ze daarmee in de fout en daardoor heb ik toen haar huisarts gebeld.

Mjah wat als ze niet met mij had gepraat, dat kun je je dan ook nog afvragen. Dan had ze waarschijnlijk helemaal foute dingen gedaan.
pi_180688094
Oooooooooh jij bent de ridder in dit verhaal?

Jij verwisseld het verhaal zodra je kritiek krijgt.
pi_180688114
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind het wel een punt. Zie het in een groter geheel: ze dook al op (te) jonge leeftijd met volwassen mannen in bed. Daar zit vaak ook e.e.a. achter wat niet helemaal in de haak is, in de ontwikkeling. Dat ze zoveel contact had met jou en met jou zoveel besprak is van een andere orde, maar ook iets waar je je vraagtekens bij kunt zetten.

Waarom besprak ze die dingen niet met haar ouders, met leeftijdsgenoten?
Misschien. En of ze het met leeftijdsgenoten besprak. Denk dat wel want heb nog wel eens contact gehad toen met haar vriendinnen ook.

Haar ouders wisten er in ieder geval niks van voor zover ik weet.
Tsja om dan iemand te verraden naar haar ouders hmmmms. Ik weet niet hoor
pi_180688121
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:35 schreef kree het volgende:

[..]

En ok wellicht had ze wel eens gehint enzo naar iets seksueels. Weet ook niet meer op de dag nauwkeurig wanneer precies na 10 jaar.

En toen nog hield ik het af gewoon, tja ondertussen had ze gewoon seks met oudere gasten en niet 1 maar 3 verschillende.
Was daar zelf nog al verbaasd over en heb haar daar ook zeker voor gewaarschuwd om het dan in ieder geval veilig te doen.
Maargoed toch ging ze daarmee in de fout en daardoor heb ik toen haar huisarts gebeld.

Mjah wat als ze niet met mij had gepraat, dat kun je je dan ook nog afvragen. Dan had ze waarschijnlijk helemaal foute dingen gedaan.
Jouw woorden: 'is er wel een verschil tussen pedo zijn of iemand oprecht leuk vinden?'
pi_180688127
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oooooooooh jij bent de ridder in dit verhaal?

Jij verwisseld het verhaal zodra je kritiek krijgt.
Helemaal niet ik vertel hetzelfde wat ik al vanaf het begin zeg.
Heb zelfs nog in het vorige topic gezegd dat het meer voelde als soort grotere broer.
pi_180688131
Ik houd op met praten tegen een pedofiele muur
pi_180688135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:35 schreef kree het volgende:

[..]

Ja, jij bent een engel. Jij hebt haar voor veel ellende behoed. En verder was er helemaal niks aan de hand. Dat lijkt misschien zo, maar dat komt omdat wij allemaal verkeerd lezen.

Als je niet donders goed weet waar wij het over hebben (grensoverschrijdend seksueel gedrag) dan begint de drank je frontaalkwab steeds verder aan te tasten kree.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 00:40:26 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180688137
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:38 schreef kree het volgende:

[..]

Misschien. En of ze het met leeftijdsgenoten besprak. Denk dat wel want heb nog wel eens contact gehad toen met haar vriendinnen ook.

Haar ouders wisten er in ieder geval niks van voor zover ik weet.
Tsja om dan iemand te verraden naar haar ouders hmmmms. Ik weet niet hoor
Ik heb gezegd dat je een verantwoordelijkheid had, ik heb niet gezegd wat je concreet had kunnen/moeten doen, dus ook niet dat je het tegen haar ouders had moeten zeggen.
pi_180688140
Jeetje waar gaat dit hele topic nou over??? Er is niets gebeurd?

Zolang er niets tegen haar wil ging is er niks loos? Mensen die denken dat ze misbruikt is doen aannames?
pi_180688152
'We vonden nl elkaar leuk.'
pi_180688161
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is gewoon helemaal niet waar :')
Als ik haar nu keihard geneukt had dan had je misschien een punt gehad.
Maar dat is helemaal niet gebeurt.

En wat ze met andere gasten deed daar had ik helemaal geen invloed op sowieso.
Ja had het tegen haar ouders kunnen vertellen. En dan was het 1 groot drama geworden denk tussen haar en haar ouders.
En verder leek ze me verstandig genoeg om dat zelf te weten zelfs terwijl ik haar wel waarschuwde.
pi_180688172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:40 schreef Kemestry het volgende:

Zolang er niets tegen haar wil ging is er niks loos? Mensen die denken dat ze misbruikt is doen aannames?
Het gaat mij persoonlijk over dit soort uitspraken:

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:21 schreef kree het volgende:
ja heel zeker kwam het van haar kant, ik had in eerste instantie niet eens een idee wie het was namelijk. ze was me totaal niet opgevallen op die hele bruiloft toen namelijk. Pas na haar uitleg snapte ik het.

edit trouwens want heb echt al een aantal keer dit verteld. afgezien van kromme zinnen enzo.
Blijkbaar is het moeilijk te geloven dus?

Toch ging het zo en echt totaal op haar initiatief. dus wellicht is het niet zo raar te geloven dan?
Die meiden van die leeftijd zijn echt 10x erger als dat iedereen denkt.

Trouwens ook ouders dus, twijfel er dan eigenlijk meer over of jullie wel weten wat ze doen.
Nu ben ik aardig en zal er geen misbruik van maken. Maargoed zijn er die het wel doen natuurlijk?
pi_180688173
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:40 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ja, jij bent een engel. Jij hebt haar voor veel ellende behoed. En verder was er helemaal niks aan de hand. Dat lijkt misschien zo, maar dat komt omdat wij allemaal verkeerd lezen.

Als je niet donders goed weet waar wij het over hebben (grensoverschrijdend seksueel gedrag) dan begint de drank je frontaalkwab steeds verder aan te tasten kree.
Er was geen grensoverschrijdend gedrag, ja wellicht voor ik haar leerde kennen. Maar dat weet ik niet.
pi_180688186
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:42 schreef kree het volgende:

[..]

Dat is gewoon helemaal niet waar :')
Als ik haar nu keihard geneukt had dan had je misschien een punt gehad.
Maar dat is helemaal niet gebeurt.

En wat ze met andere gasten deed daar had ik helemaal geen invloed op sowieso.
Ja had het tegen haar ouders kunnen vertellen. En dan was het 1 groot drama geworden denk tussen haar en haar ouders.
En verder leek ze me verstandig genoeg om dat zelf te weten zelfs terwijl ik haar wel waarschuwde.
Nee, als je seks met haar had gehad was je nu pedoseksueel geweest.

Pedofiel (of eigenlijk efebofiel aangezien ze al in de puberteit was) en pedoseksueel zijn 2 verschillende dingen.
pi_180688192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:43 schreef kree het volgende:

[..]

Er was geen grensoverschrijdend gedrag, ja wellicht voor ik haar leerde kennen. Maar dat weet ik niet.
Jij snapt helemaal niet wat grensoverschrijdend gedrag is.
pi_180688201
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat je een verantwoordelijkheid had, ik heb niet gezegd wat je concreet had kunnen/moeten doen, dus ook niet dat je het tegen haar ouders had moeten zeggen.
Nee daarom ik heb het toen gewoon zelf ingeschat van doet ze nou iets onwijs stoms of is ze verstandig genoeg om te weten wat ze doet.
Leek mij toen van wel eigenlijk. Dus geen reden voor mij om er dan wat aan te doen.
pi_180688211
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:41 schreef madam-april het volgende:
'We vonden nl elkaar leuk.'
Ja dat was zo. Wat doe je daar aan?
Kan toch ookal is er een heel verschil in leeftijd.
pi_180688227
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:44 schreef kree het volgende:

[..]

Nee daarom ik heb het toen gewoon zelf ingeschat van doet ze nou iets onwijs stoms of is ze verstandig genoeg om te weten wat ze doet.
Leek mij toen van wel eigenlijk. Dus geen reden voor mij om er dan wat aan te doen.
:|W
  dinsdag 24 juli 2018 @ 00:47:43 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180688232
quote:

[..]

Ja, en daarin zat je dus fout want ze was te jong.
pi_180688238
quote:

[..]

Je bent ondertussen 34/35(?) en je snapt het nog steeds niet? Serieus?!!
pi_180688244
Hier nog zo'n juweeltje:

quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:24 schreef kree het volgende:
Kijk het is niet dat ze 10 was ofzo toen maar bijna 16 en sowieso best verstandig wel leek mij.
Tsja zou het dan zo erg zijn?

Tuurlijk is het een flink leeftijdverschil.
Maar weet dat ze toen sowieso al sex had met iemand die 27 was en hebben we uitgebreid over gepraat.
pi_180688261
Fijn dat TS dat meisje gered heeft...

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:49 schreef kree het volgende:
Maar een kind van 15 kan dus blijkbaar best wel keuzes maken?
Althans dat deed ze dus.
En als ze er zelf zo instaat zou het dan zo erg zijn sex te hebben met haar?
pi_180688266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:40 schreef Kemestry het volgende:

Ja dat probeer ik maar uit te leggen maargoed het blijft op mij terugkomen.
Weet niet meer hoe ik het allemaal nog duidelijk moet maken.

Wat ze met andere gasten deed daar kon ik niks aan doen toen ze bv jonger was.
Ten eerste wist ik dat toen niet en toen ze het vertelde was ze al 16 en vond het niet nodig om haar ofwel te verraden naar haar ouders of pro hulp in te schakelen.
Het enige wat ik kon was met haar erover praten en denk dat dat genoeg hielp
pi_180688279
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:48 schreef Raskolnikow het volgende:
Hier nog zo'n juweeltje:

[..]

lol dat zijn haar keuzes geweest niet die van mij he
pi_180688283
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:52 schreef kree het volgende:

[..]

lol dat zijn haar keuzes geweest niet die van mij he
Nee, jij hebt haar gered!

Hier staat toch totaal iets anders als wat je zojuist beweerde?
pi_180688287
Oh Kree je had nooit over dit onder werp moeten beginnen. Als volwassene ben je automatisch degene die een minderjarige met rust moet laten. En als minderjarige word je altijd automatisch als slachtoffer van de volwassene gezien.
pi_180688290
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:52 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nee, jij hebt haar gered!

Hier staat toch totaal iets anders als wat je zojuist beweerde?
Dat zeg ik niet, maar in ieder geval heeft ze het daarna wel met een condoom gedaan, althans dat denk ik.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 00:54:04 #120
441859 crew  Lenny77
pi_180688293
Nogmaals, jij zegt dat ze iets voor haar 16e begon te praten over sex met jou. Iets na haar 16e vertelde ze dan over die andere mannen.
Maar ik blijf vallen over het feit dat je eerst zei dat ze pas over sex begon nadat jullie eerst jaren hebben gebabbeld. Dus ze was wel gewoon 12 of 13 toen je met haar begonnen bent.
En DAT blijft mij storen... :|W
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_180688297
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:53 schreef kree het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, maar in ieder geval heeft ze het daarna wel met een condoom gedaan, althans dat denk ik.
Zieke man.
pi_180688307
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:53 schreef Kemestry het volgende:
Oh Kree je had nooit over dit onder werp moeten beginnen. Als volwassene ben je automatisch degene die een minderjarige met rust moet laten. En als minderjarige word je altijd automatisch als slachtoffer van de volwassene gezien.
Ik was me daarvan bewust en ook dat ik wel aangevallen zou worden ;)
Maar daarom vond ik het toch wel belangrijk om eens de discussie erover te beginnen.

En kan verder prima tegen kritiek zolang het maar niet op schelden uitloopt,
Dus ja sommige hier kunnen dat weer niet :')
pi_180688326
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:54 schreef Lenny77 het volgende:
Nogmaals, jij zegt dat ze iets voor haar 16e begon te praten over sex met jou. Iets na haar 16e vertelde ze dan over die andere mannen.
Maar ik blijf vallen over het feit dat je eerst zei dat ze pas over sex begon nadat jullie eerst jaren hebben gebabbeld. Dus ze was wel gewoon 12 of 13 toen je met haar begonnen bent.
En DAT blijft mij storen... :|W
Nee dat klopt niet ze was bijna 16 toen ik voor het eerst contact had.
Dus daarna heb ik 2 jaar met haar gepraat.
Excuus ik heb het ergens dan of verkeerd verteld want weet dat ik niet al te handig ben met teksten.

Dus het viel allemaal wel mee.
Nu bij Jinek trouwens die had ook seks voor haar 16e
  dinsdag 24 juli 2018 @ 00:57:41 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180688331
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:55 schreef kree het volgende:

[..]

Maar daarom vond ik het toch wel belangrijk om eens de discussie erover te beginnen.

Het is amper een discussie te noemen en ik zou niet durven stellen dat je goed tegen kritiek kan. Je kan goed steeds maar weer op dezelfde manier reageren op dezelfde kritiek.
pi_180688343
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het is amper een discussie te noemen en ik zou niet durven stellen dat je goed tegen kritiek kan. Je kan goed steeds maar weer op dezelfde manier reageren op dezelfde kritiek.
ja als ik steeds dezelfde kritiek krijgt dan komt er ook steeds hetzelfde antwoord. Dat is logisch,
pi_180688352
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:55 schreef kree het volgende:

[..]

Ja, je bent het slachtoffer hier.
pi_180688354
Mag ik het opnemen voor de 16 jarige? Uit Kree's verhaal blijkt nergens dat zij ergens onder geleden heeft? Dus er automatisch van uit gaan dat zij slachtoffer van hem geworden is slaat nergens op?

Toen ik 16 was heb ik ook leren tongzoenen van iemand die 32 was. Misbruik? Ik ben die man nog steeds erg dankbaar ;) Op het moment dat iemand oud genoeg (en die leeftijd is voor iedereen anders) is om meer van de wereld en sex te ontdekken dan doe die gene daar alles aan. Met leeftijd wordt dan geen rekening gehouden.

Anyway.. Kree vertelt alleen zijn kant van het verhaal. Over haar kant weten we niks.
pi_180688366
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:01 schreef Kemestry het volgende:
Mag ik het opnemen voor de 16 jarige? Uit Kree's verhaal blijkt nergens dat zij ergens onder geleden heeft? Dus er automatisch van uit gaan dat zij slachtoffer van hem geworden is slaat nergens op?

Toen ik 16 was heb ik ook leren tongzoenen van iemand die 32 was. Misbruik? Ik ben die man nog steeds erg dankbaar ;) Op het moment dat iemand oud genoeg (en die leeftijd is voor iedereen anders) is om meer van de wereld en sex te ontdekken dan doe die gene daar alles aan. Met leeftijd wordt dan geen rekening gehouden.

Anyway.. Kree vertelt alleen zijn kant van het verhaal. Over haar kant weten we niks.
Ik wil daar wel wat op antwoorden. Daar vroeg kree ook naar, ervaringen van anderen:

quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:25 schreef kree het volgende:
Wat ik wel wil is reacties van anderen die wellicht hetzelfde mee maakte. Persoonlijk of wellicht van kennen van
Nou, ik ken wel iemand trouwens. Ik had eens een vriendin die als kind thuis verwaarloosd werd en vanaf haar 15e op straat ging hangen en met oudere jongens seks had. Ze wilde graag een beetje aandacht. Maar helaas wilden die jongens wat anders, en was ze daarna niet meer boeiend. En zo ging ze van teleurstelling naar teleurstelling. We hebben elkaar in opname ontmoet. Helaas moest ze de kliniek eerder verlaten omdat ze haar armen zo had beschadigd dat de therapeuten het niet meer verantwoord achten. Dit was allemaal jaren geleden. Ze heeft nu problemen met haar rug, ze maakte een flinke klapper toen ze van een viaduct sprong. Ze woont nu wel weer zelfstandig gelukkig.
pi_180688382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:01 schreef Kemestry het volgende:

Klopt en zou willen dat ik meer over haar kant dan kon vertellen.
Maar ik weet ook alleen wat ze me zelf verteld heeft.
  Moderator dinsdag 24 juli 2018 @ 01:13:04 #130
441859 crew  Lenny77
pi_180688449
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:57 schreef kree het volgende:

[..]

Nee dat klopt niet ze was bijna 16 toen ik voor het eerst contact had.
Dus daarna heb ik 2 jaar met haar gepraat.
Excuus ik heb het ergens dan of verkeerd verteld want weet dat ik niet al te handig ben met teksten.

Dus het viel allemaal wel mee.
Nu bij Jinek trouwens die had ook seks voor haar 16e
Nee Kree, je verdraaid het weer!
Je hebt duidelijk gezegd in NWS dat ze nog geen 16 was toen ze sex wou met jou en dat jij dat toch maar niet hebt gedaan omdat dat toch niet echt legaal was. Daarna zei je dat je al een paar jaar contact met haar had voor ze het over sex had, dus al vanaf 12, 13.
Je zei zelfs nog dat je er wat spijt van had dat je niets hebt ondernomen...
pi_180688481
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk gezegd in NWS dat ze nog geen 16 was toen ze sex wou met jou en dat jij dat toch maar niet hebt gedaan omdat dat toch niet echt legaal was. Daarna zei je dat je al een paar jaar contact met haar had voor ze het over sex had, dus al vanaf 12, 13.
Als ik kree moet geloven dan heeft hij met een meisje wat oud genoeg was om seks te hebben alleen maar gepraat, en haar daarmee behoed voor allerlei ellende. Waarom hij het steeds heeft over dingen die niet legaal zijn is mij een raadsel. En waarom valt iedereen hem toch zo aan?

pi_180688490
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

nog net geen 16 weet ik veel het is 10 jaar terug he dus kan zijn dat ik het niet meer precies weet.
Maar heb echt niet met haar gepraat of sowieso contact gehad toen ze pas 13 was.
Het was in ieder geval in de 15 en wist niet eens haar geboortedatum toen dus ook niet precies wanneer ze jarig was.
Maar geloof me, ze was ver in de 15 in ieder geval.
pi_180688503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:17 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Als ik kree moet geloven dan heeft hij met een meisje wat oud genoeg was om seks te hebben alleen maar gepraat, en haar daarmee behoed voor allerlei ellende. Waarom hij het steeds heeft over dingen die niet legaal zijn is mij een raadsel. En waarom valt iedereen hem toch zo aan?

[ afbeelding ]
Lekker sarcastisch weer. Dat was een hypothetisch verhaal want het is nooit gebeurt namelijk.
pi_180688522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:21 schreef kree het volgende:

[..]

Lekker sarcastisch weer. Dat was een hypothetisch verhaal want het is nooit gebeurt namelijk.
Je vraagt je of het zo erg is om seks met een vijftienjarige te hebben terwijl je zelf ongeveer 10 jaar ouder was. En het dringt niet door hoe ziek dat is.
pi_180688535
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:26 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Je vraagt je of het zo erg is om seks met een vijftienjarige te hebben terwijl je zelf ongeveer 10 jaar ouder was. En het dringt niet door hoe ziek dat is.
Vraag me het wel af ja.
Maargoed het is niet gebeurt dus uiteindelijk niks aan de hand.
pi_180688545
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:31 schreef kree het volgende:

[..]

Vraag me het wel af ja.
Maargoed het is niet gebeurt dus uiteindelijk niks aan de hand.
Had ik al gezegd dat het er mij niet om ging wat er gebeurd was, maar om wat je allemaal zegt over seks met kinderen?
pi_180688546
Stel... een 16 jarige minderjarige heeft sex met iemand van 24. Beiden voelen zich hier goed over. Wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Het enige wat we kunnen doen is met de 16jarige praten om er achter te komen of zij het inderdaad allemaal ok vond.

Dus waar maken we ons nu druk over? Er is niets gebeurd. Behalve dat kree zich afvraagt of het erg zou zijn als hij inderdaad sex zou hebben met haar?
pi_180688552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:36 schreef Kemestry het volgende:
Stel... een 16 jarige minderjarige heeft sex met iemand van 24. Beiden voelen zich hier goed over. Wie zijn wij dan om daar over te oordelen? Het enige wat we kunnen doen is met de 16jarige praten om er achter te komen of zij het inderdaad allemaal ok vond.

Dus waar maken we ons nu druk over? Er is niets gebeurd. Behalve dat kree zich afvraagt of het erg zou zijn als hij inderdaad sex zou hebben met haar?
We hebben het ook niet over iemand van 16. Wij hebben het over toen dat meisje nog geen 16 was.
pi_180688564
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:37 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

We hebben het ook niet over iemand van 16. Wij hebben het over toen dat meisje nog geen 16 was.
hoho toen dat ter sprake kwam was ze wel 16. Tussen alle 10000 berichtjes die gewoon over hele andere dingen gingen. Zou kunnen hoor dat ze misschien iets eerder er al naar gehint heeft,
maar heb ze sowieso niet meer.

Maar zeg dat er tussen die 10000 of wellicht nog veel meer na de jaren dat ze al 16 was er misschien stuk of 20 zitten die echt erg seksueel werden zitten dan is het al veel denk.
Dus om het maar even in perspectief te zien.

Het geeft meer aan dat we gewoon heel goed met elkaar konden praten denk ik.
En daar heb ik dus echt geen spijt van en zij zelf trouwens ook niet.

En dan kun je het ook nog hebben over dat ze me vertelde over dat ze seks had met oudere jongens.
Waarom zou ze dat doen denk?
Toch wellicht wat advies vragen?

Daar komt nog bij ik had een vriendin toen gewoon van mijn eigen leeftijd en daar wist zei ook alles van.
pi_180688579
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:40 schreef kree het volgende:

[..]

hoho toen dat ter sprake kwam was ze wel 16. Tussen alle 10000 berichtjes die gewoon over hele andere dingen gingen. Zou kunnen hoor dat ze misschien iets eerder er al naar gehint heeft,
maar heb ze sowieso niet meer.

Maar zeg dat er tussen die 10000 of wellicht nog veel meer na de jaren dat ze al 16 was er misschien stuk of 20 zitten die echt erg seksueel werden zitten dan is het al veel denk.
Dus om het maar even in perspectief te zien.

Het geeft meer aan dat we gewoon heel goed met elkaar konden praten denk ik.
En daar heb ik dus echt geen spijt van en zij zelf trouwens ook niet.
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:24 schreef kree het volgende:
Kijk het is niet dat ze 10 was ofzo toen maar bijna 16 en sowieso best verstandig wel leek mij.
Tsja zou het dan zo erg zijn?

Tuurlijk is het een flink leeftijdverschil.
Maar weet dat ze toen sowieso al sex had met iemand die 27 was en hebben we uitgebreid over gepraat.

pi_180688586
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:40 schreef kree het volgende:
Waarom zou ze dat doen denk?
Jij stelt de vraag of iets wat verboden is wel zo erg is. Als ze 16 was was seks met haar ook als je zoveel ouder bent niet verboden.

Waarom zou je dat doen denk je?
pi_180688595
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:46 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Jij stelt de vraag of iets wat verboden is wel zo erg is. Als ze 16 was was seks met haar ook als je zoveel ouder bent niet verboden.

Waarom zou je dat doen denk je?
Ze valt gewoon op oudere jongens dan.
En komop doe nou niet alsof dit een uitzondering is. Ik durf wel te wedden dat dit echt veel vaker gebeurt als je denkt En 9 van de 10 heeft daar later nooit problemen van.

Natuurlijk zijn er dan uitzonderingen die bv wel echt gekwetst worden of erger nog misbruikt.
Maar daar was geen sprake van hoor althans niet voor zover ik het kon beoordelen. Dus ok dan laat ik haar gewoon haar gang gaan
pi_180688600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:49 schreef kree het volgende:

[..]

Ze valt gewoon op oudere jongens dan.
En komop doe nou niet alsof dit een uitzondering is. Ik durf wel te wedden dat dit echt veel vaker gebeurt als je denkt En 9 van de 10 heeft daar later nooit problemen van.

Natuurlijk zijn er dan uitzonderingen die bv wel echt gekwetst worden of er nog misbruikt.
Maar daar was geen sprake van hoor althans niet voor zover ik het kon beoordelen. Dus ok dan laat ik haar gewoon haar gang gaan
Nog geen 16 dus.
pi_180688601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:50 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Nog geen 16 dus.
Ik snap niet waarom je daar zo op doorgaat. Het kan wellicht een paar maandjes hebben gescheeld.
Lekker boeie alsof dat onwijs erg was en zeker als het alleen om kletsen gaat.

Kijk wat ze al eerder met andere jongens deed daar had ik geen invloed op.
En als ik ook maar een hint had gekregen (want we praatte heel open) dat er iets niet ok was dan had ik wel ingegrepen. Maar dat heb ik nooit gehoord dus heb daar ook niks aan gedaan.

En weet zeker als ik dat wel had verklikt tegen haar ouders dat ze veel meer gekwetst zou zijn als dat ze nu is.
pi_180688608
En zelfs de huisarts wist er toen dus van, dat was wel al even in de 16 toen ik die belde.

Ok dat is een pro die heeft met haar gebeld erover dan had die maar in moeten grijpen,
Maar deed ook niks.

Dus tsja
pi_180688610
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:52 schreef kree het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je daar zo op doorgaat. Het kan wellicht een paar maandjes hebben gescheeld.
Lekker boeie alsof dat onwijs erg was en zeker als het alleen om kletsen gaat.

Nee, het dringt maar niet door inderdaad. Een beetje kletsen is natuurlijk geen probleem. Maar het wordt anders als een kind tegen je verteld dat ze seks heeft met een man van 27 en jij doet niks. In plaats daarvan vraag je je af of het wel zo erg zou zijn om seks met haar te hebben op die leeftijd.
pi_180688613
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:55 schreef kree het volgende:
En zelfs de huisarts wist er toen dus van, dat was wel al even in de 16 toen ik die belde.

Ok dat is een pro die heeft met haar gebeld erover dan had die maar in moeten grijpen,
Maar deed ook niks.

Dus tsja
Wist die ook van die man van 27 toen zij 15 was ja?
pi_180688621
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:56 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Wist die ook van die man van 27 toen zij 15 was ja?
Dat weet ik niet ik heb het niet letterlijk gezegd toen.
Wel dat die een stuk ouder was dus neem aan dat die huisarts daar zelf over heeft gevraagd als die dat heel erg vond.
Maar dat is tussen haar en de huisarts geweest ik weet daar niet over alleen wat de huisarts haar later dus vertelde en wat ze tegen mij heeft gezegd
pi_180688625
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:58 schreef kree het volgende:

[..]

Dat weet ik niet ik heb het niet letterlijk gezegd toen.
Wel dat die een stuk ouder was dus neem aan dat die huisarts daar zelf over heeft gevraagd als die dat heel erg vond.
Maar dat is tussen haar en de huisarts geweest ik weet daar niet over alleen wat de huisarts haar later dus vertelde en wat ze tegen mij heeft gezegd
Precies, en dan denk jij oh de huisarts had er maar wat mee moeten doen terwijl het alweer een jaar verder was. Jouw gedachten gaan alleen over de vraag of seks met een vijftienjarige wel zo erg is.
pi_180688629
Nou kree, ik zou zeggen drink er nog eentje. Ik ga slapen.
pi_180688640
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 02:00 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Precies, en dan denk jij oh de huisarts had er maar wat mee moeten doen terwijl het alweer een jaar verder was. Jouw gedachten gaan alleen over de vraag of seks met een vijftienjarige wel zo erg is.
ik geef antwoord op je vraag en ja ik denk zeker dat de huisarts daarover had moeten vragen, die is namelijk de pro in dit hele verhaal.

En om door te gaan ik begreep daarna van haar dat ze vooral een preek had gehad over onveilige seks hebben.
Ze wilde namelijk zelf naar de apotheek voor een morning after pil. Niet omdat ze de pil niet slikte maar omdat ze diaree etc had gehad en bang was dat die misschien niet meer werkte.
Toen leek het mij toch verstandig om met de huisarts te bellen. In eerste instantie zij zelf. Maar dat durfde ze niet en ze vond het ok als ik dan maar belde.
Nu krijg ik dan geen medische gegevens dus heb die huisarts haar mobiele nr gegeven ipv dat ze naar haar ouders zou bellen.

Dus nou neem toch aan dat dat dan allemaal overlegd is.
Ik vond het wel genoeg om te zeggen dat die jongen veel ouder was en dat ze onveilige seks had gehad. Wat daar toen in dat telefoontje is besproken zullen we nooit precies weten.
pi_180688648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 02:06 schreef kree het volgende:

[..]

ik geef antwoord op je vraag en ja ik denk zeker dat de huisarts daarover had moeten vragen, die is namelijk de pro in dit hele verhaal.

En om door te gaan ik begreep daarna van haar dat ze vooral een preek had gehad over onveilige seks hebben.
Ze wilde namelijk zelf naar de apotheek voor een morning after pil. Niet omdat ze die niet slikte maar omdat ze diaree etc had gehad en bang was dat die misschien niet meer werkte.
Toen leek het mij toch verstandig om met de huisarts te bellen. In eerste instantie zij zelf. Maar dat durfde ze niet en ze vond het ok als ik dan maar belde.
Nu krijg ik dan geen medische gegevens dus heb die huisarts haar mobiele nr gegeven ipv dat ze naar haar ouders zou bellen.

Dus nou neem toch aan dat dat dan allemaal overlegd is.
Ik vond het wel genoeg om te zeggen dat die jongen veel ouder was en dat ze onveilige seks had gehad. Wat daar toen in dat telefoontje is besproken zullen we nooit precies weten.
Toen was ze ook al 16 toch? Dan is het een heel ander verhaal. Het stuit mij tegen de borst hoe je over 15-jarigen praat. Je weet dat seks met kinderen niet mag, en je denkt dan toch, ach, waarom zou dat niet kunnen?

Als 15-jarige kon ze het goed inschatten volgens jou. Maar een jaar later durfde ze zelf haar eigen huisarts niet te bellen.

Maar nu ga ik slapen. Hopelijk dringt er iemand anders tot je door, al vrees ik het ergste.
pi_180688658
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 02:08 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Toen was ze ook al 16 toch? Dan is het een heel ander verhaal. Het stuit mij tegen de borst hoe je over 15-jarigen praat. Je weet dat seks met kinderen niet mag, en je denkt dan toch, ach, waarom zou dat niet kunnen?

Maar nu ga ik slapen. Hopelijk dringt er iemand anders tot je door, al vrees ik het ergste.
Ik snap je wel hoor en dan klinkt 15 jarig ineens heel erg. Maar als je dan ook beseft dat het maar een paar maandjes heeft gescheeld voor ze 16 was dan valt het allemaal wel mee.

Sterker nog ze was al 16 geweest voor ik er uberhaupt op in was gegaan.

Wat ze met andere jongens deed lag niet onder mijn controle.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 08:44:25 #154
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_180690993
"Ik snap het wel hoor, maar....' is een beetje de rode draad bij TS met dit soort onderwerpen :')
Valt gewoon niet mee te praten lol
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_180692895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:23 schreef madam-april het volgende:
Als je echt om haar zou geven zou je haar welzijn voorop stellen..
Ho eens even, dat heeft hij dan ook wel gedaan door er niet op in te gaan. Daar heeft hij wel een valide punt en daar blijft hij niet geheel onterecht aan vasthouden, terwijl het meeste commentaar hier vooral gaat over zijn beredenering.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:30 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Och jezus, je hebt haar GEHOLPEN! Denk je dat verdorie nou echt?
Ook dit mag wel wat genuanceerder, want het kan wel degelijk geholpen hebben ja. Een ouder iemand die wel serieus luistert zonder haar daadwerkelijk te nemen enzo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:39 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik vind dit echt een brug te ver hoor. Kree laat zien verbaal niet sterk uit de hoek te kunnen komen en ja, hij zat in een grijs gebied hier. Ik ben het net zo min eens met bepaalde beredeneringen en handelingen, maar laten we het een beetje genuanceerd houden en niet doen alsof hij totaal geen rekening heeft gehouden met haar welzijn en/of een pedofiel is zeg.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 00:43 schreef madam-april het volgende:

[..]

Nee, als je seks met haar had gehad was je nu pedoseksueel geweest.

Pedofiel (of eigenlijk efebofiel aangezien ze al in de puberteit was) en pedoseksueel zijn 2 verschillende dingen.
Pardon?! Klikken met een jong meisje is niet meteen pedofilie zeg.

quote:

Zo een gesprekje is dan ook een momentopname en hoeft dus niet alleszeggend te zijn. Daarnaast gaat het hier dus op twee sporen, het handelen cq daadwerkelijk seks hebben en het denkproces. Door de gevoeligheid van dit onderwerp lopen de gemoederen iets te hoog op, waardoor die nuance ondersneeuwt dat het iets complexer ligt dan simpelweg niet neuken.

Waar ik me druk over maak zijn argumenten als ze toonde initiatief, ze wilde het zelf, ze deed het toch ook al met anderen en oudere gasten, etc. Zie ook het "Gebruiken" topic, waar zulke argumenten ook opgevoerd worden, ter bewijs dat het dan wel ok zou moeten zijn. Met volwassen ligt daar al een grijs gebied, maar met jongeren en hun nog niet volledig ontwikkelde brein kun je dat niet als hard argument aanvoeren.
Dat dit soort beredeneringen nou in dit geval positief uitgepakt zouden hebben (wat we dus niet weten), is een fijn idee hoor, maar het is dus niet een zaligmakende blauwdruk voor de algemeenheid van intieme gesprekken met minderjarigen in het algemeen.
pi_180692965
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 01:02 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik wil daar wel wat op antwoorden. Daar vroeg kree ook naar, ervaringen van anderen:

[..]

Nou, ik ken wel iemand trouwens. Ik had eens een vriendin die als kind thuis verwaarloosd werd en vanaf haar 15e op straat ging hangen en met oudere jongens seks had. Ze wilde graag een beetje aandacht. Maar helaas wilden die jongens wat anders, en was ze daarna niet meer boeiend. En zo ging ze van teleurstelling naar teleurstelling. We hebben elkaar in opname ontmoet. Helaas moest ze de kliniek eerder verlaten omdat ze haar armen zo had beschadigd dat de therapeuten het niet meer verantwoord achten. Dit was allemaal jaren geleden. Ze heeft nu problemen met haar rug, ze maakte een flinke klapper toen ze van een viaduct sprong. Ze woont nu wel weer zelfstandig gelukkig.
Dus, omdat je vriendin dat overkwam, overkomt dat iedereen? Zullen we het maar gewoon per individu bekijken, hoe graag we ook veralgemeniseren en veroordelen?
pi_180693072
quote:

Omdat seks een schande is, heb je de bijbel niet gelezen? :')

Maar even serieus, dit onderwerp zal altijd aanstoot geven. Ik ben zelf meer van de nuancering en empirie, en niet van het veralgemeniseren en "teksten aannemen als waarheid", maar minstens 80% van de mensen neemt veralgemenisering en 'geschreven regels' aan voor onomstootbare waarheid. "Is ze 15 en zegt de wet dat het niet mag (want misbruik), dan is het de waarheid dat het per definitie misbruik is, zegt de wet dat het met 16 wel mag, dan is het de waarheid dat ze op de dag dat ze 16 wordt niet langer misbruik is." Gebakken lucht redenatie, natuurlijk.
pi_180693124
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:14 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ho eens even, dat heeft hij dan ook wel gedaan door er niet op in te gaan. Daar heeft hij wel een valide punt en daar blijft hij niet geheel onterecht aan vasthouden, terwijl het meeste commentaar hier vooral gaat over zijn beredenering.

[..]

Ook dit mag wel wat genuanceerder, want het kan wel degelijk geholpen hebben ja. Een ouder iemand die wel serieus luistert zonder haar daadwerkelijk te nemen enzo.

[..]

Ik vind dit echt een brug te ver hoor. Kree laat zien verbaal niet sterk uit de hoek te kunnen komen en ja, hij zat in een grijs gebied hier. Ik ben het net zo min eens met bepaalde beredeneringen en handelingen, maar laten we het een beetje genuanceerd houden en niet doen alsof hij totaal geen rekening heeft gehouden met haar welzijn en/of een pedofiel is zeg.

[..]

[..]

Zo een gesprekje is dan ook een momentopname en hoeft dus niet alleszeggend te zijn. Daarnaast gaat het hier dus op twee sporen, het handelen cq daadwerkelijk seks hebben en het denkproces. Door de gevoeligheid van dit onderwerp lopen de gemoederen iets te hoog op, waardoor die nuance ondersneeuwt dat het iets complexer ligt dan simpelweg niet neuken.

Waar ik me druk over maak zijn argumenten als ze toonde initiatief, ze wilde het zelf, ze deed het toch ook al met anderen en oudere gasten, etc. Zie ook het "Gebruiken" topic, waar zulke argumenten ook opgevoerd worden, ter bewijs dat het dan wel ok zou moeten zijn. Met volwassen ligt daar al een grijs gebied, maar met jongeren en hun nog niet volledig ontwikkelde brein kun je dat niet als hard argument aanvoeren.
Dat dit soort beredeneringen nou in dit geval positief uitgepakt zouden hebben (wat we dus niet weten), is een fijn idee hoor, maar het is dus niet een zaligmakende blauwdruk voor de algemeenheid van intieme gesprekken met minderjarigen in het algemeen.
Het brein is pas volledig ontwikkelt rond de 25 jaar, just saying. Handelingsbekwaamheid is een relatief begrip.
pi_180693215
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het brein is pas volledig ontwikkelt rond de 25 jaar. Handelingsbekwaamheid is zeer relatief.
En ook als het wel volledig ontwikkeld is, dan nog zijn er genoeg gevallen waarin een argument als ja maar zij/hij wilde het gewoon niet ok maakt om er alsnog zelf aan mee te werken. Die harde scheidslijn van 16/18 enzo is vooral juridisch interessant, zoals ik al eerder aangaf.
pi_180693784
Het gaat over verantwoordelijkheid nemen.
TS roept continu dat zij het zelf wilde, dat hij niets strafbaars deed (wat ik an sich best nog wil geloven) en dat hij haar keuzes respecteert. Eventuele consequenties daarvan liggen dan uiteraard niet bij TS zelf. Vindt hij.

En dat vind ik kwalijk. Hij is de volwassene, hij moet dat kind beschermen tegen zaken waarover zij nog niet goed kan beslissen (weer dat stuk hersen ontwikkeling). En dan moet je soms ingrijpen en dingen doen die zij wellicht niet fijn vindt. En dan heb ik het natuurlijk over hulp inschakelen, ouders inlichten, wat er maar nodig is.

Maar het is natuurlijk veel fijner en veiliger om de toffe begripvolle gesprekspartner te blijven uithangen en niet thuis te geven als er stront aan de knikker blijkt te zijn. Eventueel gauw verwijzen naar de professional, die met één telefoontje naar dat meisje het hele verhaal duidelijk moet krijgen, waar TS ruim een jaar in heeft geïnvesteerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180704801
Vind het wel humor dat juist iemand die achteraf aangeeft dat hij geen misbruik heeft gemaakt van een situatie (ongeacht welke redenen) nu zo veroordeeld wordt omdat hij twijfelt jaren na dato en dat aangeeft terwijl hij feitelijk niks verkeerd heeft gedaan juist (en nog steeds niet, nadenken/fantaseren is geen crime).
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:32:11 #162
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180704954
Is dit topic nog steeds aan de gang? Is het niet één grote poging van TS om zijn gedrag voor zichzelf goed te praten?
pi_180705005
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:32 schreef Gary_Oak het volgende:
Is dit topic nog steeds aan de gang? Is het niet één grote poging van TS om zijn gedrag voor zichzelf goed te praten?
Welk gedrag? Dat hij geen seks met haar had terwijl die meid aangaf dat ze met 3 anderen had geneukt en hij haar leuk vond?
pi_180708248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:17 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dus, omdat je vriendin dat overkwam, overkomt dat iedereen? Zullen we het maar gewoon per individu bekijken, hoe graag we ook veralgemeniseren en veroordelen?
Dat zeg ik toch helemaal niet.
pi_180708434
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:24 schreef momentius het volgende:
Vind het wel humor dat juist iemand die achteraf aangeeft dat hij geen misbruik heeft gemaakt van een situatie (ongeacht welke redenen) nu zo veroordeeld wordt omdat hij twijfelt jaren na dato en dat aangeeft terwijl hij feitelijk niks verkeerd heeft gedaan juist (en nog steeds niet, nadenken/fantaseren is geen crime).
Ik vind er niks humor aan. TS veranderd steeds zijn verhaal als hij merkt dat het anderen tegen de borst stuit. Geen enkel moment dringt wat we tegen TS zeggen tot hem door. En ik vind het best normaal om te zeggen dat seksueel grensoverschrijdend gedrag niet kan. Is er iets mis mee om TS daarop te wijzen als hij steeds laat blijken dat hij dat niet snapt?
pi_180708635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:05 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik vind er niks humor aan. TS veranderd steeds zijn verhaal als hij merkt dat het anderen tegen de borst stuit. Geen enkel moment dringt wat we tegen TS zeggen tot hem door. En ik vind het best normaal om te zeggen dat seksueel grensoverschrijdend gedrag niet kan. Is er iets mis mee om TS daarop te wijzen als hij steeds laat blijken dat hij dat niet snapt?
Ja de lol is dus dat hij dat misschien wel een stuk beter begrijpt dan jullie. Hij deed juist niet aan 'grensoverschrijdend gedrag'. In tegendeel. Dus misschien hoeven jullie helemaal niet tot 'TS door te dringen' want hij heeft juist niks gedaan. Jaren erna vraagt hij zich gewoon iets af, is hij misschien blind voor bepaalde reacties, maar alles beter dan jullie mongolen reacties die stellen dat hij juist wel iets fout heeft gedaan of doet
pi_180708709
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:12 schreef momentius het volgende:

[..]

Ja de lol is dus dat hij dat misschien wel een stuk beter begrijpt dan jullie. Hij deed juist niet aan 'grensoverschrijdend gedrag'. In tegendeel. Dus misschien hoeven jullie helemaal niet tot 'TS door te dringen' want hij heeft juist niks gedaan. Jaren erna vraagt hij zich gewoon iets af, is hij misschien blind voor bepaalde reacties, maar alles beter dan jullie mongolen reacties die stellen dat hij juist wel iets fout heeft gedaan of doet
Ik zal nog maar eens herhalen dat het mij niet ging om wat er gebeurt was tussen haar en hem, maar over de dingen die hij er over zei gisteren. Als je zegt dat je niet zou weten waarom het verkeerd zou zijn om als 25 jarige seks met een kind van 15 te hebben, dan snap je iets niet.
pi_180708769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:14 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Ik zal nog maar eens herhalen dat het mij niet ging om wat er gebeurt was tussen haar en hem, maar over de dingen die hij er over zei gisteren. Als je zegt dat je niet zou weten waarom het verkeerd zou zijn om als 25 jarige seks met een kind van 15 te hebben, dan snap je iets niet.
Wat is er meer verkeerd aan dan als een 18 jarige er seks mee heeft volgens jou
pi_180708891
Kijk ik kan me voorstellen dat je nu zegt dat het een legale leeftijd is en dat de wet uitmaakt, wat klopt. Of dat tussen 18 en 26, 7 jaar verschil zit wat voor jou bepaalde subjectieve verschillen maakt. Of dat wat dan ook. Is allemaal cultuur en tijdsgebonden. Ik haalde eerder aan dat het heel normaal was dat sommige meiden vroeger op hun 13e een kind kregen. De andere meid haalde daarbij aan dat ze toen ook minder oud werden, lijkt heel redelijk. Maar daarmee stel je dus dat als we nu minder oud zouden worden dat het wel weer normaal zou kunnen zijn (wat ook zo zou zijn). Het is gewoon een grijs gebied en iedereen heeft er zijn eigen mening over en rare redenaties erachter hangen over het waarom wel of waarom niet maar uiteindelijk mag iemand best gewoon erover nadenken of hij als 25 jarige met een 15 jarige dit en dat. Om iemand daarop te veroordelen is nogal wat
pi_180708948
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:16 schreef momentius het volgende:

[..]

Geen idee? Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Maakt dat verder uit dan in deze discussie?
pi_180708967
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:22 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Geen idee? Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Maakt dat verder uit dan in deze discussie?
Als je over zoiets al niet hebt nagedacht dan niet nee
pi_180709045
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:20 schreef momentius het volgende:
Kijk ik kan me voorstellen dat je nu zegt dat het een legale leeftijd is en dat de wet uitmaakt, wat klopt. Of dat tussen 18 en 26, 7 jaar verschil zit wat voor jou bepaalde subjectieve verschillen maakt. Of dat wat dan ook. Is allemaal cultuur en tijdsgebonden. Ik haalde eerder aan dat het heel normaal was dat sommige meiden vroeger op hun 13e een kind kregen. De andere meid haalde daarbij aan dat ze toen ook minder oud werden, lijkt heel redelijk. Maar daarmee stel je dus dat als we nu minder oud zouden worden dat het wel weer normaal zou kunnen zijn (wat ook zo zou zijn). Het is gewoon een grijs gebied en iedereen heeft er zijn eigen mening over en rare redenaties erachter hangen over het waarom wel of waarom niet maar uiteindelijk mag iemand best gewoon erover nadenken of hij als 25 jarige met een 15 jarige dit en dat. Om iemand daarop te veroordelen is nogal wat
Mensen die het een grijs gebied gaan noemen die werpen rookgordijnen op waar anderen die er misbruik van maken zich op gaan beroepen. Het is geen grijs gebied, het is heel duidelijk. En dat de grens nu op 16 ligt, tja, dat is nou eenmaal zo. Er zijn ook 17-jarigen die wellicht beter nog niet aan seks kunnen beginnen, maar we hebben ervoor gekozen om dat niet strafbaar te maken. Waarom zou je die grens willen opzoeken of er zelfs overheen willen gaan?
pi_180709063
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:23 schreef momentius het volgende:

[..]

Als je over zoiets al niet hebt nagedacht dan niet nee
Phoe, nou sorry hoor dat ik daar nog nooit over nagedacht heb.
pi_180709080
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:25 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Mensen die het een grijs gebied gaan noemen die werpen rookgordijnen op waar anderen die er misbruik van maken zich op gaan beroepen. Het is geen grijs gebied, het is heel duidelijk. En dat de grens nu op 16 ligt, tja, dat is nou eenmaal zo. Er zijn ook 17-jarigen die wellicht beter nog niet aan seks kunnen beginnen, maar we hebben ervoor gekozen om dat niet strafbaar te maken. Waarom zou je die grens willen opzoeken of er zelfs overheen willen gaan?
Nou ja afgezien van alle mogelijke antwoorden hierop, maar de wet is geen geweldig iets, daarom bestaat er ook jurisprudentie
pi_180709102
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:26 schreef momentius het volgende:

[..]

Nou ja afgezien van alle mogelijke antwoorden hierop, maar de wet is geen geweldig iets, daarom bestaat er ook jurisprudentie
Er bestaat echter geen jurisprudentie waarmee seks met minderjarigen (kinderen) legaal is geworden.
pi_180709151
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:27 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Er bestaat echter geen jurisprudentie waarmee seks met minderjarigen legaal is geworden.
Ik vermoed dat er genoeg rechtzaken zijn geweest waarbij een meerderjarige seks heeft gehad met een minderjarige, de ouders moeilijk deden maar de ouders verloren. En anders zoek ik het gewoon in andere landen. Nederland is maar een klein land wereldwijd
pi_180709169
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:16 schreef momentius het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat een 18 jarige en een 25 jarige qua volwassenheid en geestelijke ontwikkeling gelijk zijn?
pi_180709184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:28 schreef momentius het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er genoeg rechtzaken zijn geweest waarbij een meerderjarige seks heeft gehad met een minderjarige, de ouders moeilijk deden maar de ouders verloren. En anders zoek ik het gewoon in andere landen. Nederland is maar een klein land wereldwijd
Anders zoek je het in andere landen? Wat bedoel je nou precies? Jij wil graag seks met een kind en daarvoor wil je ook wel naar het buitenland?
pi_180709223
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat een 18 jarige en een 25 jarige qua volwassenheid en geestelijke ontwikkeling gelijk zijn?
Nee ik vraag alleen of hij het ene minder erg dan het andere vind min of meer. Is 7 jaar verschil maar volgens de wet hetzelfde te behandelen. Eigenlijk precies waar jij verontwaardigd over bent omdat je het niet begrijpt als wat ik wil zeggen
pi_180709230
quote:

[..]

En hoe bedoel je dat de ouders verloren? Het is geen civiele rechtszaak.
pi_180709242
quote:

[..]

Zoek jij het maar lekker in andere landen, dan houden wij het gewoon bij de Nederlandse wet en het Nederlands recht ^O^
pi_180709244
Zal ook eens anders trouwens, jullie zijn er wel groot fan om iets direct te kunnen begrijpen of niet, waar dan ook
pi_180709253
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:31 schreef momentius het volgende:
Zal ook eens anders trouwens, jullie zijn er wel groot fan om iets direct te kunnen begrijpen of niet, waar dan ook
Misschien moet je het wat beter uitleggen.
pi_180709317
Ik snap werkelijk niet waarom sommige mensen hier het oneens zijn met het beschermen van kinderen in deze. Je wil toch niet dat een kind schade oploopt? Waarom dan zo'n moeite met de grens zoals de wet die stelt?
pi_180709448
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:33 schreef Raskolnikow het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom sommige mensen hier het oneens zijn met het beschermen van kinderen in deze. Je wil toch niet dat een kind schade oploopt? Waarom dan zo'n moeite met de grens zoals de wet die stelt?
God tering zeg. Er zijn genoeg relaties van mensen van 18 jaar met 15 jarigen. Die ouders maken vaak geen probleem met de wet omdat de meid niet direct helemaal verneukt erdoor wordt. Jij bent diegene die erover praat alsof het kind schade oploopt en niet onderscheid kan maken in situaties. Daarom vroeg ik ook wat je dacht van 18 jarigen. Maar dat begreep ook weer niemand :') Echt te kut dit gewoon voor mij als helpende hand. Jullie zijn echt gewoon een plaat die zichzelf herhaalt en herhaalt en geen zak begrijpt, kree inbegrepen voor als je dat jezelf beter laat voelen, jullie zijn allemaal hetzelfde wat betreft het kleinste beetje iq
pi_180709767
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:37 schreef momentius het volgende:

[..]

God tering zeg. Er zijn genoeg relaties van mensen van 18 jaar met 15 jarigen. Die ouders maken vaak geen probleem met de wet omdat de meid niet direct helemaal verneukt erdoor wordt. Jij bent diegene die erover praat alsof het kind schade oploopt en niet onderscheid kan maken in situaties. Daarom vroeg ik ook wat je dacht van 18 jarigen. Maar dat begreep ook weer niemand :') Echt te kut dit gewoon voor mij als helpende hand. Jullie zijn echt gewoon een plaat die zichzelf herhaalt en herhaalt en geen zak begrijpt, kree inbegrepen voor als je dat jezelf beter laat voelen, jullie zijn allemaal hetzelfde wat betreft het kleinste beetje iq
Dat het soms goed gaat zegt niet zoveel. Als ik bezopen achter het stuur zou kruipen dan gaat het soms ook weleens goed. Nog steeds is het belachelijk om jezelf en anderen zo in gevaar te brengen, en nog steeds is het strafbaar.

Ik denk dat jij degene bent die het niet zo goed begrijpt. Waarom toch steeds die grens opzoeken? Wat heeft dat voor zin?

Ik heb vorig jaar nog een IQ test gedaan. Viel me niet tegen het resultaat.
pi_180709820
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:48 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Dat het soms goed gaat zegt niet zoveel. Als ik bezopen achter het stuur zou kruipen dan gaat het soms ook weleens goed. Nog steeds is het belachelijk om jezelf en anderen zo in gevaar te brengen, en nog steeds is het strafbaar.

Ik denk dat jij degene bent die het niet zo goed begrijpt. Waarom toch steeds die grens opzoeken? Wat heeft dat voor zin?

Ik heb vorig jaar nog een IQ test gedaan. Viel me niet tegen het resultaat.
Ja TS zoekt dus niet die grens op want hij praat over het verleden slim persoon. Hij heeft toen niks verkeerds gedaan. Twijfelt nu inderdaad over wat hij had moeten doen. Ben jij slecht bezig als jij nu erover nadenkt of je op je 10e iedereen dood had moeten schieten? Nee want je hebt het niet gedaan en je doet het niet. Je denkt erover na. Dus ja je IQ zal vast wel oke zijn maar gebruik het dan ook even wil je
pi_180710036
En voor het geval de rest het nog niet begrijpt, geldt voor iedereen hier dus, zijn allemaal van hetzelfde niveau niet waar, als je twijfelt over iets wat je juist niet gedaan hebt en daarover graag meningen wil hebben omdat je twijfelt (dus dat je denkt dat je het misschien had moeten doen) dan is daar niks mis mee. Dan kunnen jullie zeggen van 'nee want leeftijdsverschil' of nee want welke andere reden dan ook. Maar ga niet doen alsof TS iets verkeerds doet of heeft gedaan zeg, als er iemand iets fout doet dan zijn het jullie wel, het veroordelen van iemand die vragen stelt zonder iets fout te hebben gedaan
pi_180710047
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 23:50 schreef momentius het volgende:

[..]

Ja TS zoekt dus niet die grens op want hij praat over het verleden slim persoon. Hij heeft toen niks verkeerds gedaan. Twijfelt nu inderdaad over wat hij had moeten doen. Ben jij slecht bezig als jij nu erover nadenkt of je op je 10e iedereen dood had moeten schieten? Nee want je hebt het niet gedaan en je doet het niet. Je denkt erover na. Dus ja je IQ zal vast wel oke zijn maar gebruik het dan ook even wil je
Had ik al gezegd dat het mij niet ging om wat er gebeurd was maar om de uitspraken die TS gisteren deed?
pi_180710092
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:00 schreef momentius het volgende:
En voor het geval de rest het nog niet begrijpt, geldt voor iedereen hier dus, zijn allemaal van hetzelfde niveau niet waar, als je twijfelt over iets wat je juist niet gedaan hebt en daarover graag meningen wil hebben omdat je twijfelt (dus dat je denkt dat je het misschien had moeten doen) dan is daar niks mis mee. Dan kunnen jullie zeggen van 'nee want leeftijdsverschil' of nee want welke andere reden dan ook. Maar ga niet doen alsof TS iets verkeerds doet of heeft gedaan zeg, als er iemand iets fout doet dan zijn het jullie wel, het veroordelen van iemand die vragen stelt zonder iets fout te hebben gedaan
Er is ook niks mis met meningen vragen. Er is wel iets mis als je een duidelijke uitleg krijgt van wat grensoverschrijdend of ongewenst seksueel gedrag is en je blijft dan zo eigenwijs om die grenzen te betwijfelen. Ik vind het welzijn van kinderen dan toch iets belangrijker. Onbegrijpelijk dat niet iedereen daar zo over denkt.
pi_180710113
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:00 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Had ik al gezegd dat het mij niet ging om wat er gebeurd was maar om de uitspraken die TS gisteren deed?
Nee uh tjah wat kan ik hier verder nog mee als het elke keer om andere reacties blijkt te gaan
pi_180710157
Maar oke laten we dit topic niet kapen, ik distantieer me in ieder geval er voor nu even vanaf
pi_180710162
kree?
pi_180728753
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 00:07 schreef momentius het volgende:
kree?
Ja ben er nog wel hoor.
Ik moet het nog lezen, als het weer een zelfde herhaling is van wat al eerder gezegd is dan reageer ik er niet meer op, meer dan genoeg heb ik dat al uitgelegd.

Kom dan wel met andere vragen.

En verder, staat het voor iedereen natuurlijk open om zijn eigen verhaal of van iemand die je kent desnoods te vertellen. :)

Maar zal even teruglezen. ;)
pi_180728869
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 11:14 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Ben het daar dan wel mee eens. Ik heb nooit wat verkeerd gedaan. Wat ze zelf tegen mij zei daar kan ik niks aan doen.
En ok toen vond ik het tever gaan en heb het afgehouden.
Ik vertel hier gewoon open hoe het ging. En tja is het raar als je daar over twijfeld? Denk niet. Maar dan komt je verstand erin en houdt je het af.

En dit is voor de rest, want zie niet echt een nieuwe vraag?
Duh een verstand wat jullie na dat ik dit echt al tig keer uitlegde nog niet snappen?
pi_180731051
Ik snapte je vanaf het begin al, hoop hier ooit credits voor te krijgen van jou
pi_180731794
TS wacht nu op nieuwe vragen?
pi_180732538
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:18 schreef Raskolnikow het volgende:
TS wacht nu op nieuwe vragen?
wat de TT zegt en ok ik kon hem niet langer maken.

Dus of er andere nog zoiets ooit hebben meegemaakt?
Of anders specifieke vragen naar mij is ook goed?
Niet dus de opmerkingen die al tig keer zijn gevraagd en waar ik al uitgebreid op gereageerd heb :)
pi_180732564
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 22:48 schreef momentius het volgende:
Ik snapte je vanaf het begin al, hoop hier ooit credits voor te krijgen van jou
Bij deze, heb alles gelezen hoor :)

[ Bericht 1% gewijzigd door kree op 26-07-2018 00:00:21 ]
pi_180732755
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 02:08 schreef Raskolnikow het volgende:

[..]

Als 15-jarige kon ze het goed inschatten volgens jou. Maar een jaar later durfde ze zelf haar eigen huisarts niet te bellen.

wie weet deed ze dat heel wat eerder al?

Zou best kunnen denk, want het was echt niet de eerste keer voor haar.
Maar wellicht had ze toen niet iemand die ze vertrouwde om het gewoon te vertellen?
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 00:12:18 #201
441859 crew  Lenny77
pi_180733042
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 23:59 schreef kree het volgende:

[..]

wie weet deed ze dat heel wat eerder al?

Zou best kunnen denk, want het was echt niet de eerste keer voor haar.
Maar wellicht had ze toen niet iemand die ze vertrouwde om het gewoon te vertellen?
Er al eens over nagedacht dat het misschien allemaal maar stoere praat van haar was? Dat ze helemaal niets met oudere mannen heeft gehad?
En zelfs dan. Als er een minderjarige voor je staat die zegt dat al meerderen met haar of hem tussen de lakens zijn gekropen, dan wil dat niet zeggen dat jij dat ook maar moet doen.
Maar goed, je hebt dat niet gedaan zeg je.
Soms begin ik daar wel een beetje aan te twijfelen..
pi_180733049
Er waren natuurlijk meer 1000 dingen waar we het over hadden en waar ze dus blijkbaar zelf geen antwoord op kreeg. Daar hebben we het ook over gehad.
Dit is maar een klein detail en geloof dat ik nog beetje maar het juiste advies gaf.

Owh wacht voor de kritische dat mag je ook niet doen als het een jonger meisje is?
Nou ik denk van wel, en denk ook maar niet dat ouders dan altijd alles wel weten. He afgezien van seks.

Daar is ook dagen en dagen over gepraat. En dat stukje seks was maar een heeeeeeeeeeel klein stukje ervan waar ik het heb afgehouden.
Jullie draaien het allemaal om alsof het daar alleen over ging.

Dat is het niet lees tt
pi_180733176
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 00:12 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Er al eens over nagedacht dat het misschien allemaal maar stoere praat van haar was? Dat ze helemaal niets met oudere mannen heeft gehad?
En zelfs dan. Als er een minderjarige voor je staat die zegt dat al meerderen met haar of hem tussen de lakens zijn gekropen, dan wil dat niet zeggen dat jij dat ook maar moet doen.
Maar goed, je hebt dat niet gedaan zeg je.
Soms begin ik daar wel een beetje aan te twijfelen..
Het was echt geen stoere praat, want heb toen wel eens gepraat met haar vriendinnen. En dat is alleen nog dat......
Wat daarvoor is gebeurt weet ik niet :)

Ok wat zou jij tegen zo iemand zeggen als ze al die dingen deed?
Mee praten?
Advies geven?
Contact verbreken?
pi_180733301
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 00:19 schreef kree het volgende:

[..]

Het was echt geen stoere praat, want heb toen wel eens gepraat met haar vriendinnen. En dat is alleen nog dat......
Wat daarvoor is gebeurt weet ik niet :)

Ok wat zou jij tegen zo iemand zeggen als ze al die dingen deed?
Mee praten?
Advies geven?
Contact verbreken?
voor de duidelijkheid die mij mij vroeg he
begon natuurlijk wie ben jij etc etc.

Maar dat ik dan twee jaar kan praten met haar en denk ik toch wel dat ik er voor iets heb verhoed.
Zonder iets te doen met haar... hmmms dan zijn jullie allemaal kortzichtig om maar te zeggen hpe ik dat deed.

Dus ok dan is de volgende vraag.

1 Hoe haddden jullie zoiets aangepakt?
2 had je contact verbroken of gewoon gezegd begin er niet aan?
pi_180733926
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 00:26 schreef kree het volgende:

[..]

voor de duidelijkheid die mij mij vroeg he
begon natuurlijk wie ben jij etc etc.

Maar dat ik dan twee jaar kan praten met haar en denk ik toch wel dat ik er voor iets heb verhoed.
Zonder iets te doen met haar... hmmms dan zijn jullie allemaal kortzichtig om maar te zeggen hpe ik dat deed.

Dus ok dan is de volgende vraag.

1 Hoe haddden jullie zoiets aangepakt?
2 had je contact verbroken of gewoon gezegd begin er niet aan?
En toen had ik dus sowieso al een dik half jaar gezellig met haar gepraat en niks over seks?
Vertel?

Ja quote mezelf maar ff :')
pi_181215279
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')