abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_180659440
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:03 schreef kree het volgende:

[..]

niet gelezen, maar het gaat er ook een beetje om dat anderen wat vertellen.
Ik kan eigenlijk niet veel meer vertellen, tussen alle posts van mij door staat het hele verhaal wel onderhand.

En ben echt heel eerlijk en open geweest ook erover. Het is precies zoals ik het vertelde.
Dus er moeten dan echt specifieke vragen komen wil ik nog meer uitleggen zeg maar :)
Gaat het je om de algemene discussie of om jouw verhaal?
Je grijpt nu zowat elke reactie aan om weer iets te herhalen of toe te lichten over jouw verhaal. Of je leest reacties blijkbaar niet eens.
Zo help je een discussie snel om zeep en het is ook niet echt uitnodigend voor anderen om te reageren.
Je zou ook vragen aan andere users kunnen stellen over hun post.

Of dit tabje sluiten en morgen teruglezen of er nog gereageerd is. Mensen hebben ook een leven buiten FOK! namelijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_180659447
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:05 schreef kree het volgende:

[..]

haha lol dit kan eigenlijk niet he?
Ik zou hem bijna rapporteren want dat is totaal niet een vraag. Zou dat nooit doen
Ze probeerde je iets duidelijk te maken. Jij zegt dat dat meisje prima keuzes kon maken, een kind van 2 kan ook keuzes maken. Betekent niet dat ze de consequenties van hun gevolgen kunnen overzien.
pi_180659455
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:07 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je zegt dat je een discussie wilt maar je reageert dus zonder überhaupt de reactie van de persoon gelezen te hebben 8)7
Ik lees de posts wel, alleen geen zin in een elle lange verhaal weer van iets wat sowieso niet meer ter sprake is :)
Do what you love, love what you do!
pi_180659458
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:09 schreef kree het volgende:

[..]

Nee dat is het niet. Of althans tips/advies dit is namelijk al gebeurt.
Wat de vraag is en staat gewoon in de TT hoe denken anderen erover.

Maar we kunnen best een beetje discuseieren is alleen jammer dat ik beetje de enige ben.
Want geloof dus echt niet dat ik de enige ben die hier mee te maken had
Ik kom met argumenten aanzetten en je leest ze niet eens. Het punt van discussiëren is het uitwisselen van argumenten
pi_180659469
Hmm dit begint wel een beetje op wat feministenhaat tegen kree te lijken maar oke
pi_180659490
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik kom met argumenten aanzetten en je leest ze niet eens. Het punt van discussiëren is het uitwisselen van argumenten
Ik las ze wel, maar als ik er niet op reageerde dan was er niks om op te reageren.
pi_180659503
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:11 schreef momentius het volgende:
Hmm dit begint wel een beetje op wat feministenhaat tegen kree te lijken maar oke
Geen zorgen, kan er wel tegen hoor ;)
  zondag 22 juli 2018 @ 20:15:04 #108
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180659516
quote:
10s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:13 schreef kree het volgende:

[..]

Ik las ze wel, maar als ik er niet op reageerde dan was er niks om op te reageren.
Maar wat wil je nu met dit topic? Want ik snap er niet zo veel van eigenlijk. Denk dat dat voor meer users geldt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180659549
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:15 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar wat wil je nu met dit topic? Want ik snap er niet zo veel van eigenlijk. Denk dat dat voor meer users geldt.
Wat is er dan precies niet duidelijk?
Vraag in de TT is toch vrij duidelijk dacht ik?

Ok ik weet dat ik onhandig ben om het duidelijk uit te leggen, maar onderhand moet het toch wel duidelijk zijn.

Wat ik dan wil is ook anderen die dit wellicht hebben gehad of sowieso meningen?
pi_180659594
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:17 schreef kree het volgende:

[..]

Ok ik weet dat ik onhandig ben om het duidelijk uit te leggen, maar onderhand moet het toch wel duidelijk zijn.

Wat ik dan wil is ook anderen die dit wellicht hebben gehad of sowieso meningen?
Delen van ervaringen kun je niet afdwingen.
En onderbouwde afwijkende meningen lees je niet.

Dan bevatten jouw posts voor mij ook niks interessants meer om op te reageren. :W
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 22 juli 2018 @ 20:19:58 #111
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180659599
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:17 schreef kree het volgende:

[..]

Ja maar die krijg je toch? En vervolgens reageer je er niet/half op.

Dus dan vraag ik me af wat je nog meer wil.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_180659697
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja maar die krijg je toch? En vervolgens reageer je er niet/half op.

Dus dan vraag ik me af wat je nog meer wil.
Ja maar nu gaat alles aan mij gevraagd worden. En ik denk echt dat ik het wel duidelijk uitgelegd heb en heel eerlijk ook. Dus dan moeten er nu specifieke vragen worden gesteld want ik weet niet meer te vertellen.

En ja ik reageer niet op elke post want ok ik kan wel een elle lange ding weer door gaan lezen. Maar heb daar echt geen zin in en hoeft ook niet omdat dit 10 jaar terug was.

Wat ik wel wil is reacties van anderen die wellicht hetzelfde mee maakte. Persoonlijk of wellicht van kennen van
pi_180659729
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:25 schreef kree het volgende:

[..]

Ja maar nu gaat alles aan mij gevraagd worden. En ik denk echt dat ik het wel duidelijk uitgelegd heb en heel eerlijk ook. Dus dan moeten er nu specifieke vragen worden gesteld want ik weet niet meer te vertellen.

En ja ik reageer niet op elke post want ok ik kan wel een elle lange ding weer door gaan lezen. Maar heb daar echt geen zin in en hoeft ook niet omdat dit 10 jaar terug was.

Wat ik wel wil is reacties van anderen die wellicht hetzelfde mee maakte. Persoonlijk of wellicht van kennen van
Maak dan een topic met 'welke user is ook wel eens verliefd geweest op een tiener" oid. Nu vraag je de mening van user over het verliefd zijn op tieners
pi_180659773
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Maak dan een topic met 'welke user is ook wel eens verliefd geweest op een tiener" oid. Nu vraag je de mening van user over het verliefd zijn op tieners
Ik denk dat dit duidelijk genoeg is. wellicht maar denk niet dat de mods er blij mee gaan zijn.
Lees de TT daar staat duidelijk de vraag in.

Maar jij mag die wel maken hoor :) Ik doe mee
pi_180659797
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:29 schreef kree het volgende:

[..]

Ik denk dat dit duidelijk genoeg is. wellicht maar denk niet dat de mods er blij mee gaan zijn.
Lees de TT daar staat duidelijk de vraag in.

Maar jij mag die wel maken hoor :) Ik doe mee
Iedereen die hier post snapt je vraag niet. _O-
pi_180659838
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Iedereen die hier post snapt je vraag niet. _O-
Denk je?

contact met iemand die jonger is wat is de mening daar over?

wat precies is daar niet aan te begrijpen?
pi_180659842
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:25 schreef kree het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:09 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gaat het je om de algemene discussie of om jouw verhaal?
Je grijpt nu zowat elke reactie aan om weer iets te herhalen of toe te lichten over jouw verhaal. Of je leest reacties blijkbaar niet eens.
Zo help je een discussie snel om zeep en het is ook niet echt uitnodigend voor anderen om te reageren.
Je zou ook vragen aan andere users kunnen stellen over hun post.

Of dit tabje sluiten en morgen teruglezen of er nog gereageerd is. Mensen hebben ook een leven buiten FOK! namelijk.
TLDR; je hoeft niet na elke post weer je verhaal te herhalen. Discussie en meningen krijg je op een andere manier.
pi_180659886
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:31 schreef kree het volgende:

[..]

Denk je?

Je krijgt een mening over contact met jongeren, omdat je vraagt naar een mening en naar een ervaring
pi_180659905
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

TLDR; je hoeft niet na elke post weer je verhaal te herhalen. Discussie en meningen krijg je op een andere manier.
Het gaat om algemeen en niet persoonlijk.
Het is een persoonlijk verhaal ok. Maar niet de bedoeling om advies voor mezelf dus :)
pi_180659913
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:31 schreef kree het volgende:

[..]

Denk je?

Ik heb vaak zat contacten met mensen die jonger zijn: zelfs met 4 jarigen.
Buren, neefjes, nichtjes, kinderen van kennissen, jongere collega’s...

Niks mis mee. Mijn mening natuurlijk, hoeft niet DE (algemeen geldende) mening te zijn. :7

Beetje flauwe reactie, maar zo kun je je TT ook lezen. En blijkbaar was mijn mening die ik hier postte: R&P / contact met iemand die jonger is wat is de mening daar over? voor jou teveel leeswerk of niet interessant genoeg om op te reageren.
pi_180659967
TS wil weten of het erg is of niet o.a. zoals hij ook al stelde eerder. Met nog wat andere vragen. En ieder ander hier kan alleen maar zeggen dat hij zijn verhaal herhaalt...
pi_180659969
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:35 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik heb vaak zat contacten met mensen die jonger zijn: zelfs met 4 jarigen.
Buren, neefjes, nichtjes, kinderen van kennissen, jongere collega’s...

Niks mis mee. Mijn mening natuurlijk, hoeft niet DE algemeen geldende mening te zijn. :7

Beetje flauwe reactie, maar zo kun je je TT ook lezen. En blijkbaar was mijn mening die ik hier postte: R&P / contact met iemand die jonger is wat is de mening daar over? voor jou teveel leeswerk of niet interessant genoeg om op te reageren.
Nou dit gaat natuurlijk niet om een kletspraatje. Er was zeg maar wel meer en liefde ook.
Mss heb ik een foute TT gekozen dan?
Weet niet, zeg maar dan vraag ik wel of ze het wijzigen?
pi_180659992
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:34 schreef kree het volgende:

[..]

Het gaat om algemeen en niet persoonlijk.
Het is een persoonlijk verhaal ok. Maar niet de bedoeling om advies voor mezelf dus :)
[/quote]

*zucht*

Maar jij blijft het zelf persoonlijk maken door jouw verhaal te blijven vertellen en nu zelfs te vragen om specifieke vragen van andere users aan jou omdat je alles inmiddels drie keer herhaald hebt.
Met nul interesse in users die proberen serieus te reageren of duidelijkheid te krijgen over je TT en OP.
pi_180660024
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 20:37 schreef momentius het volgende:
TS wil weten of het erg is of niet o.a. zoals hij ook al stelde eerder. Met nog wat andere vragen. En ieder ander hier kan alleen maar zeggen dat hij zijn verhaal herhaalt...
En daar krijgt hij antwoordt op met uitleg waarom het niet kan. Maar dan schiet hij direct in de verdediging en begint hij zijn eigen verhaal weer te herhalen om het goed te praten..
pi_180660196
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:02 schreef kree het volgende:

[..]

owh was puur levensverhalen en probleempjes die we beiden hadden. ik heb nog wel eens zelfs dr huisarts gebeld omdat ze zich zorgen maakte omdat ze onveilige sex had. nou niks dramatisch maar was even handig denk.
Helaas is het niet abnormaal om zo een drempel te ervaren, maar juist dit soort dingen maken nogal duidelijk dat ze dus niet klaar is om echt volwassen te dealen met seks. Juiste keuze dan ook om daar niet op in te zijn gegaan ^O^

Tevens denk ik dat het voor volwassenen en bijvoorbeeld ouders bepaald geen geruststellend idee is dat een twintig-plusser zo klikt met hun dochter op basis van hun levensverhalen en problemen. Natuurlijk fijn dat je iets aan elkaar hebt, fijn dat er een luisterend oor is, maar met zo een insteek is het denk ik ook niet raar om te twijfelen aan een zekere gesteldheid en eventuele intentie.

Je zou heel cynisch kunnen stellen dat de levenservaring van een 16-jarige nogal beperkt is en mede door de hormonale puberteit daar een tendens voor drama is die je wellicht niet verder gestimuleerd zou moeten willen zien. Dit is juist de leeftijd waar grenzen op gezocht worden en dingen uitgeprobeerd gaan worden. Dan heb je als ouder natuurlijk liever dat zoiets gebeurt bij iemand met goede intenties.
Maar hoe merk je dat iemand het beste met je voor heeft? Is dat iemand die afwacht tot zij initiatief toont, want dan moet het wel ok zijn? Tough love anyone? In diverse situaties kun je met een beetje inlevingsvermogen echt wel bedenken dat zo een beredenering niet per se een best practice is en het ook een gevaarlijk makkelijk excuus kan zijn om verantwoording af te schuiven. Het is dan ook niet voor niks een argument wat bijvoorbeeld vaker genoemd wordt door pedofielen.
Je hebt haar niet gedaan, dus dit is echt gewoon illustratief bedoelt en geen beschulding naar ts hè.

Ook op latere leeftijd kan zo een klik mbt levensverhalen en problemen in eerste instantie een heel fijne band scheppen, omdat je je ei zo goed kwijt kan enzo. Maar tevens ook daar in blijven hangen en dat is juist op zo een jonge leeftijd iets waar ouders m.i. terecht alert op zouden moeten zijn. En als dat zo zou zijn, dan kun je nog zulke zuivere intenties hebben, maar dat is dan voor de praktijk niet altijd zaligmakend..

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:15 schreef Lenny77 het volgende:
Nou Kree, in NWS is je verhaal wel enigszins anders. Jij zegt dat dat meisje graag sex met jou wou en ook sex met anderen had die ouder waren dan haar, maar dat ze nog net geen 16 was en daar voelde jij je niet prettig mee, ook het strafbare enz speelde mee. Allemaal prima tot hier, maar je zei daar ook dat dit was nadat jullie al een paar jaar waren aan het praten met elkaar. Zij had dus contact met je opgenomen rond 12, 13 jaar en jij bent daar op in gegaan. Dat is wel een beetje fout natuurlijk. Ook al wou zij het: jij als volwassene zou daar niet in mee mogen gaan, jij hoort het verstand te hebben, niet zij.
En nou kun je je verhaal wel weer veranderen zoals in NWS, maar als de tijdslijn dan verschuift en je dus een paar jaar gepraat hebt en ze dan aanstalten maakte voor sex dan was ze ondertussen al 17 ofzo en zou jij er geen problemen mee gehad hebben omdat ze praktisch meerderjarig was.
Het punt is dat mannen vaak vinden dat zo een meid echt wel volwassen klinkt enz en er is een klik maar dat je als man een grens hoort te respecteren en dat meisje tegen zichzelf moet beschermen. Dat zijn kinderen.
En nee, ik vind je geen pedo, je hebt niets misdaan maar het blijft toch een beetje dansen op een heel dun koord.
Tante Lenny strikes again _O_

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 10:49 schreef kree het volgende:

[..]

ze was 17 toen ze over seks begon te kletsen,

Hmms om daar over te praten had toen zelfs een relatie, maar ze bleef me kleinere vriendinnetje met wie ik alles kon delen wel.
Alles kunnen delen is een fijn gevoel, maar als volwassene zit je denk ik in een grijs gebied als je dat dan ook daadwerkelijk gaat doen. Of om in stoplichten te praten, code oranje. Zeker in deze tijden, waarin alles gelogd wordt. Niet omdat zij geen verantwoording heeft, niet omdat het per definitie fout is, maar omdat jij als oudere/volwassene ook gewoon echt rete kwetsbaar bent en het al dan niet terecht een zeker beeld/imago van je zou kunnen schetsen..

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:37 schreef kree het volgende:

[..]

denk ik ja, het ging ook vanzelf voor mij, kwam echt van haar tja of dat dan echt fout is is wel vraag 2, ik denk van niet heb nooit iets fout bedoelt. maar mocht haar gewoon gelijk al tja?
Het foute is de beredenering dat het op haar initiatief over seks ging en het vanzelf ging enzo. Dat hoeft het nog niet ok te maken en/of te zeggen dat ze daar ook daadwerkelijk klaar voor zou zijn. Daarvoor zou je bredere parameters ter beoordeling moeten gebruiken om bijvoorbeeld te voorkomen dat zij al dan niet (on)bewust het idee heeft gekregen dat seksualiteit extra volwassen overkomt of ter bevestiging is van haar. We leven kennelijk in een tijdperk waarin 10-jarigen niet alleen naar Ex on the beach double dutch kijken, maar tevens ook op Instagram die meiden aanbidden. En dan hebben we het nog niet eens over de treurigheid van misbruikte mensen die nooit beter geleerd hebben dan validatie te zoeken op seksniveau. Kun je recht proberen te lullen qua initiatief nemende partij, wiens verantwoording het is en goede intenties ditdat, maar wat blijft er over na die korte termijn bevrediging?

Het kan tevens anderen een idee geven dat jij dus niet kritisch en actief na zou denken over waar die grens het beste zou kunnen liggen. Hoe gemakkelijk het ook gaat en hoeveel initiatief zij ook doet, jij bent en blijft mede-verantwoordelijk voor jouw handelen. Dat komt niet zo sterk over als je zegt ja maar zij begon!
Ook hier weer is het een fijn idee dat je nobele intenties hebt, maar the road to hell is paved with good intentions.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:21 schreef kree het volgende:

[..]

ja heel zeker kwam het van haar kant, ik had in eerste instantie niet eens een idee wie het was namelijk. ze was me totaal niet opgevallen op die hele bruiloft toen namelijk. Pas na haar uitleg snapte ik het.

edit trouwens want heb echt al een aantal keer dit verteld. afgezien van kromme zinnen enzo.
Blijkbaar is het moeilijk te geloven dus?
Je verhaal komt niet zo eenduidig uit de verf, waardoor het kan overkomen alsof je een en ander aan het verdraaien bent. Dat kan prima los staan van wat zij wel allemaal niet zou hebben gedaan.

quote:
Toch ging het zo en echt totaal op haar initiatief. dus wellicht is het niet zo raar te geloven dan?
Die meiden van die leeftijd zijn echt 10x erger als dat iedereen denkt.

Trouwens ook ouders dus, twijfel er dan eigenlijk meer over of jullie wel weten wat ze doen.
Nu ben ik aardig en zal er geen misbruik van maken. Maargoed zijn er die het wel doen natuurlijk?
Ik ken genoeg meiden die zo zijn, dus daar ligt mijn verbazing niet. Ik hoef ook niet holier than thou te doen, ik had zelf ook een aardig leeftijdsverschil op die leeftijd.

Maar en dit is ook echt een grote maar, ik probeer met bovenstaande uit te leggen waarom het niet zo duidelijk zuiver over zou kunnen komen. Bij dit soort gevoelige onderwerpen is nuance wel op z'n plaats. Dikke prima dat no harm done lijkt te zijn, iedereen moet ook fouten kunnen maken en dingen leren enzo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')