Ik vermoed dat er genoeg rechtzaken zijn geweest waarbij een meerderjarige seks heeft gehad met een minderjarige, de ouders moeilijk deden maar de ouders verloren. En anders zoek ik het gewoon in andere landen. Nederland is maar een klein land wereldwijdquote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:27 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Er bestaat echter geen jurisprudentie waarmee seks met minderjarigen legaal is geworden.
Je wil zeggen dat een 18 jarige en een 25 jarige qua volwassenheid en geestelijke ontwikkeling gelijk zijn?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:16 schreef momentius het volgende:
[..]
Wat is er meer verkeerd aan dan als een 18 jarige er seks mee heeft volgens jou
Anders zoek je het in andere landen? Wat bedoel je nou precies? Jij wil graag seks met een kind en daarvoor wil je ook wel naar het buitenland?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:28 schreef momentius het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er genoeg rechtzaken zijn geweest waarbij een meerderjarige seks heeft gehad met een minderjarige, de ouders moeilijk deden maar de ouders verloren. En anders zoek ik het gewoon in andere landen. Nederland is maar een klein land wereldwijd
Nee ik vraag alleen of hij het ene minder erg dan het andere vind min of meer. Is 7 jaar verschil maar volgens de wet hetzelfde te behandelen. Eigenlijk precies waar jij verontwaardigd over bent omdat je het niet begrijpt als wat ik wil zeggenquote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:29 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je wil zeggen dat een 18 jarige en een 25 jarige qua volwassenheid en geestelijke ontwikkeling gelijk zijn?
En hoe bedoel je dat de ouders verloren? Het is geen civiele rechtszaak.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:28 schreef momentius het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er genoeg rechtzaken zijn geweest waarbij een meerderjarige seks heeft gehad met een minderjarige, de ouders moeilijk deden maar de ouders verloren. En anders zoek ik het gewoon in andere landen. Nederland is maar een klein land wereldwijd
Zoek jij het maar lekker in andere landen, dan houden wij het gewoon bij de Nederlandse wet en het Nederlands rechtquote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:28 schreef momentius het volgende:
[..]
Misschien moet je het wat beter uitleggen.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:31 schreef momentius het volgende:
Zal ook eens anders trouwens, jullie zijn er wel groot fan om iets direct te kunnen begrijpen of niet, waar dan ook
God tering zeg. Er zijn genoeg relaties van mensen van 18 jaar met 15 jarigen. Die ouders maken vaak geen probleem met de wet omdat de meid niet direct helemaal verneukt erdoor wordt. Jij bent diegene die erover praat alsof het kind schade oploopt en niet onderscheid kan maken in situaties. Daarom vroeg ik ook wat je dacht van 18 jarigen. Maar dat begreep ook weer niemandquote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:33 schreef Raskolnikow het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom sommige mensen hier het oneens zijn met het beschermen van kinderen in deze. Je wil toch niet dat een kind schade oploopt? Waarom dan zo'n moeite met de grens zoals de wet die stelt?
Dat het soms goed gaat zegt niet zoveel. Als ik bezopen achter het stuur zou kruipen dan gaat het soms ook weleens goed. Nog steeds is het belachelijk om jezelf en anderen zo in gevaar te brengen, en nog steeds is het strafbaar.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:37 schreef momentius het volgende:
[..]
God tering zeg. Er zijn genoeg relaties van mensen van 18 jaar met 15 jarigen. Die ouders maken vaak geen probleem met de wet omdat de meid niet direct helemaal verneukt erdoor wordt. Jij bent diegene die erover praat alsof het kind schade oploopt en niet onderscheid kan maken in situaties. Daarom vroeg ik ook wat je dacht van 18 jarigen. Maar dat begreep ook weer niemandEcht te kut dit gewoon voor mij als helpende hand. Jullie zijn echt gewoon een plaat die zichzelf herhaalt en herhaalt en geen zak begrijpt, kree inbegrepen voor als je dat jezelf beter laat voelen, jullie zijn allemaal hetzelfde wat betreft het kleinste beetje iq
Ja TS zoekt dus niet die grens op want hij praat over het verleden slim persoon. Hij heeft toen niks verkeerds gedaan. Twijfelt nu inderdaad over wat hij had moeten doen. Ben jij slecht bezig als jij nu erover nadenkt of je op je 10e iedereen dood had moeten schieten? Nee want je hebt het niet gedaan en je doet het niet. Je denkt erover na. Dus ja je IQ zal vast wel oke zijn maar gebruik het dan ook even wil jequote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:48 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Dat het soms goed gaat zegt niet zoveel. Als ik bezopen achter het stuur zou kruipen dan gaat het soms ook weleens goed. Nog steeds is het belachelijk om jezelf en anderen zo in gevaar te brengen, en nog steeds is het strafbaar.
Ik denk dat jij degene bent die het niet zo goed begrijpt. Waarom toch steeds die grens opzoeken? Wat heeft dat voor zin?
Ik heb vorig jaar nog een IQ test gedaan. Viel me niet tegen het resultaat.
Had ik al gezegd dat het mij niet ging om wat er gebeurd was maar om de uitspraken die TS gisteren deed?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 23:50 schreef momentius het volgende:
[..]
Ja TS zoekt dus niet die grens op want hij praat over het verleden slim persoon. Hij heeft toen niks verkeerds gedaan. Twijfelt nu inderdaad over wat hij had moeten doen. Ben jij slecht bezig als jij nu erover nadenkt of je op je 10e iedereen dood had moeten schieten? Nee want je hebt het niet gedaan en je doet het niet. Je denkt erover na. Dus ja je IQ zal vast wel oke zijn maar gebruik het dan ook even wil je
Er is ook niks mis met meningen vragen. Er is wel iets mis als je een duidelijke uitleg krijgt van wat grensoverschrijdend of ongewenst seksueel gedrag is en je blijft dan zo eigenwijs om die grenzen te betwijfelen. Ik vind het welzijn van kinderen dan toch iets belangrijker. Onbegrijpelijk dat niet iedereen daar zo over denkt.quote:Op woensdag 25 juli 2018 00:00 schreef momentius het volgende:
En voor het geval de rest het nog niet begrijpt, geldt voor iedereen hier dus, zijn allemaal van hetzelfde niveau niet waar, als je twijfelt over iets wat je juist niet gedaan hebt en daarover graag meningen wil hebben omdat je twijfelt (dus dat je denkt dat je het misschien had moeten doen) dan is daar niks mis mee. Dan kunnen jullie zeggen van 'nee want leeftijdsverschil' of nee want welke andere reden dan ook. Maar ga niet doen alsof TS iets verkeerds doet of heeft gedaan zeg, als er iemand iets fout doet dan zijn het jullie wel, het veroordelen van iemand die vragen stelt zonder iets fout te hebben gedaan
Nee uh tjah wat kan ik hier verder nog mee als het elke keer om andere reacties blijkt te gaanquote:Op woensdag 25 juli 2018 00:00 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Had ik al gezegd dat het mij niet ging om wat er gebeurd was maar om de uitspraken die TS gisteren deed?
Ja ben er nog wel hoor.quote:
Ben het daar dan wel mee eens. Ik heb nooit wat verkeerd gedaan. Wat ze zelf tegen mij zei daar kan ik niks aan doen.quote:Op dinsdag 24 juli 2018 11:14 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ho eens even, dat heeft hij dan ook wel gedaan door er niet op in te gaan. Daar heeft hij wel een valide punt en daar blijft hij niet geheel onterecht aan vasthouden, terwijl het meeste commentaar hier vooral gaat over zijn beredenering.
[..]
Ook dit mag wel wat genuanceerder, want het kan wel degelijk geholpen hebben ja. Een ouder iemand die wel serieus luistert zonder haar daadwerkelijk te nemen enzo.
[..]
Ik vind dit echt een brug te ver hoor. Kree laat zien verbaal niet sterk uit de hoek te kunnen komen en ja, hij zat in een grijs gebied hier. Ik ben het net zo min eens met bepaalde beredeneringen en handelingen, maar laten we het een beetje genuanceerd houden en niet doen alsof hij totaal geen rekening heeft gehouden met haar welzijn en/of een pedofiel is zeg.
[..]
Pardon?! Klikken met een jong meisje is niet meteen pedofilie zeg.
[..]
Zo een gesprekje is dan ook een momentopname en hoeft dus niet alleszeggend te zijn. Daarnaast gaat het hier dus op twee sporen, het handelen cq daadwerkelijk seks hebben en het denkproces. Door de gevoeligheid van dit onderwerp lopen de gemoederen iets te hoog op, waardoor die nuance ondersneeuwt dat het iets complexer ligt dan simpelweg niet neuken.
Waar ik me druk over maak zijn argumenten als ze toonde initiatief, ze wilde het zelf, ze deed het toch ook al met anderen en oudere gasten, etc. Zie ook het "Gebruiken" topic, waar zulke argumenten ook opgevoerd worden, ter bewijs dat het dan wel ok zou moeten zijn. Met volwassen ligt daar al een grijs gebied, maar met jongeren en hun nog niet volledig ontwikkelde brein kun je dat niet als hard argument aanvoeren.
Dat dit soort beredeneringen nou in dit geval positief uitgepakt zouden hebben (wat we dus niet weten), is een fijn idee hoor, maar het is dus niet een zaligmakende blauwdruk voor de algemeenheid van intieme gesprekken met minderjarigen in het algemeen.
wat de TT zegt en ok ik kon hem niet langer maken.quote:
Bij deze, heb alles gelezen hoorquote:Op woensdag 25 juli 2018 22:48 schreef momentius het volgende:
Ik snapte je vanaf het begin al, hoop hier ooit credits voor te krijgen van jou
wie weet deed ze dat heel wat eerder al?quote:Op dinsdag 24 juli 2018 02:08 schreef Raskolnikow het volgende:
[..]
Toen was ze ook al 16 toch? Dan is het een heel ander verhaal. Het stuit mij tegen de borst hoe je over 15-jarigen praat. Je weet dat seks met kinderen niet mag, en je denkt dan toch, ach, waarom zou dat niet kunnen?
Als 15-jarige kon ze het goed inschatten volgens jou. Maar een jaar later durfde ze zelf haar eigen huisarts niet te bellen.
Maar nu ga ik slapen. Hopelijk dringt er iemand anders tot je door, al vrees ik het ergste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |