SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
blablablabla
quote:Op maandag 16 juli 2018 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Lokaal buitje van 1-2 mm, weinig spectaculairs. Voor snil moet je naar de Himalaya
Hier laat de bast ook van de bomen los omdat ze staan te verbrandenquote:Op maandag 16 juli 2018 11:38 schreef MaLo het volgende:
Er ligt ook al zoveel blad he, de bomen laten ze vast vallen omdat ze niet meer genoeg vocht hebben voor alle blaadjes.
Ow ja, de Bilt telt natuurlijk alleen maar he? Kan me nog herinneren dat het een jaar of 2/3 geleden ook al eens rond de 39 graden was in Limburg. Hadden we 's avonds een beachvolleybaltoernooiquote:Op maandag 16 juli 2018 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zou met die pluim een temperatuur record mogelijk moeten zijn? Ik ben benieuwd hoe de pluim eruit zag bij het vorige record, maar dat was volgens mij rond de oorlog ergens, dus toen hadden ze waarschijnlijk nog niet zulke voorspellingen.
Alleen bij de Telegraaf...en Hart van Nederlandquote:Op maandag 16 juli 2018 11:48 schreef MissButterflyy het volgende:
en misschien zelfs naar de 40 graden?
#horrorzomerquote:Op maandag 16 juli 2018 11:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen bij de Telegraaf...en Hart van Nederland
Nou ja de pluim doet aardig mee in dit geval. Geen veertig, maar toch.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:02 schreef AQUILA. het volgende:
Die tokkiekranten als weersverwachting gebruiken.
Inderdaad, ik zou zeggen bekijk de pluim en vel je eigen oordeel. Daar heb je zo'n flutkrant of weerpraatje niet voor nodig lijkt mequote:Op maandag 16 juli 2018 12:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ja de pluim doet aardig mee in dit geval. Geen veertig, maar toch.
Ach ik snap best dat voor de gemiddelde gewone mens die hier niet kijkt zo'n linkje nou eenmaal makkelijker te vinden/delen is dan een pluim. En tis toch lachen joh, beetje sensatie.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:06 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou zeggen bekijk de pluim en vestig je eigen oordeel. Daar heb je zo'n flutkrant of weerpraatje niet voor nodig lijkt me.
Er staat ook gewoon letterlijk in het artikel dat de daadwerkelijke kans dat we echt de 40 aantikken heel klein is (kans 1 op 50) .quote:Op maandag 16 juli 2018 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ach ik snap best dat voor de gemiddelde gewone mens die hier niet kijkt zo'n linkje nou eenmaal makkelijker te vinden/delen is dan een pluim. En tis toch lachen joh, beetje sensatie.
quote:Op maandag 16 juli 2018 12:06 schreef Greys het volgende:
Zelfs onze doorgaans best nuchtere Helga moet ervan slikken
[ afbeelding ]
AD meldt het ook, dat het misschien kan.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen bij de Telegraaf...en Hart van Nederland
Kans blijft 1 op 50quote:Op maandag 16 juli 2018 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
AD meldt het ook, dat het misschien kan.
Het kan ook. 2% kans. Dus ja technisch kan het.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
AD meldt het ook, dat het misschien kan.
* Resistor mompelt wat over iets slikken van 37°Cquote:
Ben dus niet de enige die even door dacht.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:21 schreef Resistor het volgende:
[..]
* Resistor mompelt wat over iets slikken van 37°C
Dat is prachtig opgelost door een held.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Lekker in de vakantiefile![]()
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd en toen je zwanger werd was je zelf ook heet, dus nu niet klagen jaquote:Op maandag 16 juli 2018 12:58 schreef VKV het volgende:
Ik ben een keer zwanger hoor, gelijk de langste warme periode uit m'n hele leven. M'n enige wens: als het dit jaar maar niet zo heet wordt
Met alleen lezen schiet niemand wat op... dus vooral blijven posten... ook al zegt Greys :"ophouden!"quote:
Ja meneer.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met alleen lezen schiet niemand wat op... dus vooral blijven posten... ook al zegt Greys :"ophouden!"
Warmenhuizen is volgende week een optie, net als Zonnemaire of Heeten.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben mogelijke vakanties aan het bekijken terwijl ik nog geen week geleden pas ben thuisgekomen, triest leven
Dat is vermoedelijk 'uitstoot' van de Botlek?quote:Op maandag 16 juli 2018 13:51 schreef yvonne het volgende:
Dordt heeft wolkjes en 1 zucht wind, kan ook een van een net uitademende bij zijn geweest.
Maar 078 heeft wolkjes!!!
Dan ligt de plaats "hier" niet in Limburg.quote:Op maandag 16 juli 2018 14:19 schreef AQUILA. het volgende:
30 graden weer overschreden hier, voor het eerst sind 7 juni volgens mij.
Bij Nijmegen in de buurt.quote:Op maandag 16 juli 2018 14:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan ligt de plaats "hier" niet in Limburg.
Op kantoor is het nu 28,9 graden...
Hier aan de andere kant van de grote sloot begint het ook dicht te trekken en een beetje windquote:Op maandag 16 juli 2018 13:51 schreef yvonne het volgende:
Dordt heeft wolkjes en 1 zucht wind, kan ook een van een net uitademende bij zijn geweest.
iedereen zet airco's aan om het koeler te krijgen, daardoor wordt het juist warmer, iedereen zet nog meer airconditioning aan, het wordt nog warmer. Oneindige loop, op weg naar totale destructiequote:Op maandag 16 juli 2018 14:23 schreef Twieki het volgende:
Vanmorgen vroeg de airco al aan geslingerd. Temp binnen schommelt al de hele dag tussen 21.5 en 22 terwijl 't buiten ondertussen 28 is. Genot.
quote:Op maandag 16 juli 2018 14:50 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
iedereen zet airco's aan om het koeler te krijgen, daardoor wordt het juist warmer, iedereen zet nog meer airconditioning aan, het wordt nog warmer. Oneindige loop, op weg naar totale destructieRIP aarde
Klopt helemaal. Tis aardig bewolkt ja. Als er nou dan even wat regen valt maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:51 schreef yvonne het volgende:
quote:
Één dronken run komt elke zomer wel eens voor.quote:Op maandag 16 juli 2018 15:35 schreef whosvegas het volgende:
Volgende week (een kleine) kans op 40 - 42 graden
https://www.nu.nl/binnenl(...)lijke-hittegolf.html
Nog nooit in de berekeningen voor gekomen. Dit zegt wel wat lijkt me
Al lijkt de kans erg klein
Af en toe jezelf lekker natspetteren!quote:Op maandag 16 juli 2018 15:39 schreef zoem het volgende:
Ik dacht even lekker de auto te wassen. Pff, het zweet loopt overal
Lekker eitje bakkentwitter:RWSverkeersinfo twitterde op maandag 16-07-2018 om 15:51:29Ondertussen kun je op 's lands asfaltwegen een eitje bakken (nee, we dagen jullie niet uit mensen, dat geeft zo'n troep 😉) #hitte https://t.co/WReAcqPOks reageer retweet
Oeh dat scheelt ja. Het gaat hier nu beneden richting de 26 met voor rolluik volledig dicht en achter alle zonneschermen uit. Al sinds tien uur. Maar veel helpt het niet meerquote:Op maandag 16 juli 2018 16:29 schreef Pisces29 het volgende:
Op de fiets was het wel lekker net. Binnen beneden 23.5
Prima te doen nog.
Stukje schilderstape?quote:Op maandag 16 juli 2018 16:42 schreef MaLo het volgende:
Ik wilde een laken spannen voor het kiepraam in de bijkeuken. Want daar hebben we geen gordijn en de zon brandt daar nu flink naar binnen. Maar ik kom letterlijk handen tekort (om hem ertussen te klemmen en het raam weer dicht te doen) en nu heb ik het nog warmer want ik had het heel lang geprobeerd
Hopelijk wel vers, anders zijn ze niet te eten.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:50 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zie hier wel wat bloemkolen in de verte
Echte vrouwen vinden zelfs het onmogelijk vindbare.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:52 schreef MaLo het volgende:
Van een punaise zou mijn vriend heeeeel boos worden.
Tape kon ik niet vinden. De schuur is een groot mysterie voor mij. Mancave. Alles onvindbaar voor vrouwen opgeborgen.
quote:Op maandag 16 juli 2018 16:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopelijk wel vers, anders zijn ze niet te eten.
Je moet die punaise ook niet in je vriend duwen.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:52 schreef MaLo het volgende:
Van een punaise zou mijn vriend heeeeel boos worden.
Tape kon ik niet vinden. De schuur is een groot mysterie voor mij. Mancave. Alles onvindbaar voor vrouwen opgeborgen.
Schilder het raam zwart.quote:Op maandag 16 juli 2018 16:42 schreef MaLo het volgende:
Ik wilde een laken spannen voor het kiepraam in de bijkeuken. Want daar hebben we geen gordijn en de zon brandt daar nu flink naar binnen. Maar ik kom letterlijk handen tekort (om hem ertussen te klemmen en het raam weer dicht te doen) en nu heb ik het nog warmer want ik had het heel lang geprobeerd
Ja dat viel me gisteren ook op bij dat type boom. Volgens mij een plataan, die staan erom bekend dat de bast loslaat.quote:Op maandag 16 juli 2018 17:49 schreef Greys het volgende:
Drie bomen in het park hier laten hun bast helemaal los. Grote stukken op de grond. Wat een raar gezicht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik lees er nu idd over en heeft niks met de droogte te maken idd, grappig!quote:Op maandag 16 juli 2018 18:03 schreef zoem het volgende:
[..]
Ja dat viel me gisteren ook op bij dat type boom. Volgens mij een plataan, die staan erom bekend dat de bast loslaat.
hierrrrrrrrrrrr met die onweer, kom maar hierrrrrrrrrrrrquote:Op maandag 16 juli 2018 17:44 schreef zoem het volgende:
Buiten overal onweersbeestjes. Richting België grote donkere wolken te zien, maar ze bewegen nauwelijks op de radar.
Staat helemaal stil inderdaad. Hier ook wel wat hoge wolken te zien trouwens.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:11 schreef zoem het volgende:
Gerommel in de verte... maar hij lijkt de grens niet over te komen.
Niet meer grappig zulke temperaturenquote:Op maandag 16 juli 2018 19:10 schreef beantherio het volgende:
[..]
33,3 graad op zolder
Blaren op 't handje (als ik aan het dakraam kom)
De lol is er wel een beetje vanaf ja. Het mag nu wel weer gaan sneeuwen.quote:Op maandag 16 juli 2018 19:14 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Niet meer grappig zulke temperaturen
volgende week is het 5 graden warmer dan nuquote:Op maandag 16 juli 2018 19:14 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Niet meer grappig zulke temperaturen
Er heeft zich in korte tijd een wespennest gevestigd aan een bovenraam, ik wacht nog even met het openen van de ramenquote:Op maandag 16 juli 2018 19:36 schreef Greys het volgende:
En alles open gooien heeft nu ook nul zin want buiten is het gewoon nog 29 ofzoGEEF ME DIE KOELE AVONDEN TERUG.
Ik heb er echt weinig last van tot nu toe, ben het nog niet beu. Dat zal echt wel te maken met het huis wat ik nu heb, waar ik nu actieve koeling in de vloer heb.quote:Op maandag 16 juli 2018 19:33 schreef beantherio het volgende:
[..]
De lol is er wel een beetje vanaf ja. Het mag nu wel weer gaan sneeuwen.
Prima. Gelukkig heb ik geen zolder waarop ik wegbrand.quote:Op maandag 16 juli 2018 19:35 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
volgende week is het 5 graden warmer dan nu
De kaarten waar die 40 in stond zijn nog altijd niet veranderd sinds vanochtend...quote:Op maandag 16 juli 2018 19:56 schreef cherrycoke het volgende:
toch weer aangepast, aankomend weekend 20 graden, en die 40's zijn helemaal uit de kaarten verdwenen
Beide ja, echt superfijn.quote:Op maandag 16 juli 2018 19:45 schreef Nattekat het volgende:
Geen vloerverwarming, maar vloerverkoeling?
Ik heb geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen. Warmte komt overal vandaan, niet alleen de vloer.quote:
Goed geïsoleerd pand (2016). Daarnaast geen direct invallende zon. En dus aanvoer van koud water voor actieve koeling van de vloer.quote:Op maandag 16 juli 2018 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik me daar bij moet voorstellen. Warmte komt overal vandaan, niet alleen de vloer.
ohja zit naar vorig jaar te kijkenquote:Op maandag 16 juli 2018 20:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De kaarten waar die 40 in stond zijn nog altijd niet veranderd sinds vanochtend...
ik bied 10 euroquote:Op maandag 16 juli 2018 20:06 schreef YourCaptor het volgende:
[..]
Goed geïsoleerd pand (2016). Daarnaast geen direct invallende zon. En dus aanvoer van koud water voor actieve koeling van de vloer.
Kopen?
38/39 is de echte max, maar 40 is dan compleet onmogelijk?quote:Op maandag 16 juli 2018 20:31 schreef AQUILA. het volgende:
40 graden kan ook niet eens in Nederland, nou ja met een meteorietinslag misschien. 38/39 is echt de max en dan moet alles meezitten (windrichting, zeewatertemperatuur, zonkracht, instraling, warme lucht die al aanwezig is na een lange warme periode, et cetera).
Dat record van 38,6 is ongeveer de bovengrens volgens meteorologen. Je kan het zien als een lijst met allerlei voorwaarden waaraan moet worden voldaan om zo'n temperatuur te halen (en toen viel het allemaal precies goed samen), en veel meer kan daar echt niet meer bij. Misschien een paar tienden, maar echt geen hele graden.quote:Op maandag 16 juli 2018 20:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
38/39 is de echte max, maar 40 is dan compleet onmogelijk?
Ik zal niet zeggen dat het niet kan maar dan moet de setting nog wel een heel stuk beter zijn dan een enkel membertje ergens op de zeer lange termijn.quote:Op maandag 16 juli 2018 20:31 schreef AQUILA. het volgende:
40 graden kan ook niet eens in Nederland, nou ja met een meteorietinslag misschien. 38/39 is echt de max en dan moet alles meezitten (windrichting, zeewatertemperatuur, zonkracht, instraling, warme lucht die al aanwezig is na een lange warme periode, et cetera).
Misschien kan het een keer lukken, maar dan wel helemaal aan het einde van de zomer als er veel warme lucht ten zuiden van NL is (eind augustus) en dan een warmte-opstoot vanuit de Sahara.quote:Op maandag 16 juli 2018 20:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zal niet zeggen dat het niet kan maar dan moet de setting nog wel een heel stuk beter zijn dan een enkel membertje ergens op de zeer lange termijn.
Ik weet het niet maar ik wil er onder staan.quote:Op maandag 16 juli 2018 20:48 schreef DemonRage het volgende:
Radarbeelden van net:
[ afbeelding ]
Wat is dat voor vlek boven België?
Mijn schoonmoeder woont daar. Hopelijk kan ze zwemmen...quote:Op maandag 16 juli 2018 20:48 schreef DemonRage het volgende:
Radarbeelden van net:
[ afbeelding ]
Zolang het maar niet deze kant op komtquote:Op maandag 16 juli 2018 20:48 schreef DemonRage het volgende:
Radarbeelden van net:
[ afbeelding ]
Heb je geen douche?quote:Op maandag 16 juli 2018 20:49 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet het niet maar ik wil er onder staan.
Jazekerquote:
Hopelijk koelt het dan ook een beetje goed afquote:
Moet je je raam uit kijken hans, als het bij mij al een half uur regent bij jou ookquote:
Dit.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:41 schreef timmmmm het volgende:
Als het morgenochtend maar weer droog is, ik wil gewoon op de fiets naar het werk
Van mij hoeft het allemaal niet te gaan onweren en al die flauwekul, ik vind het wel prima zo.quote:
Ach, buitje is wel lekker ff hoor.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Van mij hoeft het allemaal niet te gaan onweren en al die flauwekul, ik vind het wel prima zo.
Ik gun het onze boeren wel
Het is nou niet echt bepaald een moesson dit he.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:38 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Moet je je raam uit kijken hans, als het bij mij al een half uur regent bij jou ook
quote:Op maandag 16 juli 2018 21:41 schreef timmmmm het volgende:
Als het morgenochtend maar weer droog is, ik wil gewoon op de fiets naar het werk
Waar dan? Ik woon midden in Rotterdam en hier niks. I call fake news.quote:Op maandag 16 juli 2018 21:59 schreef Maver24 het volgende:
Knetterharde regen hier in Rotterdam. Waait ook hard. Afkoelen !!!
Beverwaard. Rotterdam Zuid. Gaat helemaal los. Brienenoordbrugquote:Op maandag 16 juli 2018 22:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waar dan? Ik woon midden in Rotterdam en hier niks. I call fake news.
Dat is toch vlakbij Laan op Zuid. Vreemd.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:03 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Beverwaard. Rotterdam Zuid. Gaat helemaal los. Brienenoordbrug
https://twitter.com/TheIceMan_/status/1018949556812296192?s=19quote:Op maandag 16 juli 2018 22:04 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is toch vlakbij Laan op Zuid. Vreemd.
Apart. Geniet ervan.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:05 schreef Maver24 het volgende:
[..]
https://twitter.com/TheIceMan_/status/1018949556812296192?s=19
vuurtorenweg staat in de fikquote:Op maandag 16 juli 2018 22:13 schreef Dagoduck het volgende:
Texel staat in de fik, ik herhaal: Texel staat in de fik.
Heb je de neerslag pluim ook?quote:Op maandag 16 juli 2018 22:34 schreef AQUILA. het volgende:
Zoals verwacht is die 40-plus member nu weg, ''gewoon'' meer van wat de de afgelopen tijd gehad hebben:
[ afbeelding ]
Ik moest stiekem lachen.quote:
Hahaha. Das het profiel van de eerste Touretappe manquote:
Op de 27e wel een stevig colletje.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:40 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hahaha. Das het profiel van de eerste Touretappe man.
Thx iig.
Leuvehaven ook allemaal niets, alleen wind en een flits.quote:Op maandag 16 juli 2018 22:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waar dan? Ik woon midden in Rotterdam en hier niks. I call fake news.
Heerlijk toch!quote:Op maandag 16 juli 2018 22:34 schreef AQUILA. het volgende:
Zoals verwacht is die 40-plus member nu weg, ''gewoon'' meer van wat de de afgelopen tijd gehad hebben:
[ afbeelding ]
Fantastisch zelfs! Deze zomer ga ik me denk ik nog lang herinneren, vooral als dit nog tot ver in augustus zo doorgaat. Vanaf april al bijna onafgebroken zomers/warm hier, legendarisch.quote:
Zit me niet te verlekkeren zegquote:Op maandag 16 juli 2018 23:11 schreef yvonne het volgende:
Het regent hier flink door.
Straks blijft het weer op z'n Hollands 3 weken regeneni
quote:Op maandag 16 juli 2018 23:03 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Hier in Dordt heerlijk afgekoeld na een buitje en rommelt onweer nog een beetje na.
Het regent nog steeds flinkquote:Op maandag 16 juli 2018 23:03 schreef Axelf0leyoo7 het volgende:
Hier in Dordt heerlijk afgekoeld na een buitje en rommelt onweer nog een beetje na.
Denk juist eerder in het seizoen. Na een droogtegolfquote:Op maandag 16 juli 2018 20:46 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Misschien kan het een keer lukken, maar dan wel helemaal aan het einde van de zomer als er veel warme lucht ten zuiden van NL is (eind augustus) en dan een warmte-opstoot vanuit de Sahara.
High Five partnerquote:Op maandag 16 juli 2018 22:56 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Fantastisch zelfs! Deze zomer ga ik me denk ik nog lang herinneren, vooral als dit nog tot ver in augustus zo doorgaat. Vanaf april al bijna onafgebroken zomers/warm hier, legendarisch.
quote:
NEE, heerlijk fris, moet bijna weer een vestje aan.quote:Op maandag 16 juli 2018 23:51 schreef Nattekat het volgende:
Ik bedenk me net dat die regen het geweldig benauwd maakt
Sterkte!
quote:Op maandag 16 juli 2018 23:51 schreef Nattekat het volgende:
Sterkte!
Nou die kleuren heus wel weer bij als het straks weer vier maanden regent...quote:Op maandag 16 juli 2018 23:47 schreef thesiren.nl het volgende:
Dat frisse lentegroen is nu herfstbruin aan het worden, zelfs dennenbomen vertonen bruine takken nu.
Laat mij nu positief zijnquote:Op maandag 16 juli 2018 23:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]Dat is echt drie keer niks icm deze temperatuur.
gewoon aircootje jongequote:Op dinsdag 17 juli 2018 06:54 schreef Paul het volgende:
[..]
Wel zwetenmaar ik ben natuurlijk ook vies dik
For the record, voor ‘Midden-Nederland’ is die 40+ er nooit geweest. Was alleen zuid en zuid-oost ;-).quote:Op maandag 16 juli 2018 22:34 schreef AQUILA. het volgende:
[ afbeelding ]
Wel bijzonder het verschil tussen Hupsel en Twenthe, zit maar zo'n 30 km tussen beide stations.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:42 schreef Dagoduck het volgende:
Zonuren tot nu toe![]()
De Kooy (Den Helder) 1253.7
Hoorn (Terschelling) 1246.8
Stavoren 1244.8
Hupsel 1241.9
Berkhout (bij Hoorn NH) 1240.3
Marknesse 1222.6
Hoogeveen 1220.1
Heino 1215.6
Cabauw 1213.9
Leeuwarden 1209.5
Wijk aan Zee 1207.8
Wilhelminadorp 1203.6
Vlissingen 1202.8
Twenthe 1201.5
---
De Bilt 1171.5
Den Helder aan kop, Vlissingen heeft een inhaalslag gemaakt.
inb4 bloodymary1 met FAKENEWS!!!11!11!quote:Op dinsdag 17 juli 2018 08:42 schreef Dagoduck het volgende:
Zonuren tot nu toe![]()
De Kooy (Den Helder) 1253.7
Hoorn (Terschelling) 1246.8
Stavoren 1244.8
Hupsel 1241.9
Berkhout (bij Hoorn NH) 1240.3
Marknesse 1222.6
Hoogeveen 1220.1
Heino 1215.6
Cabauw 1213.9
Leeuwarden 1209.5
Wijk aan Zee 1207.8
Wilhelminadorp 1203.6
Vlissingen 1202.8
Twenthe 1201.5
---
De Bilt 1171.5
Den Helder aan kop, Vlissingen heeft een inhaalslag gemaakt.
Neuhh, altijd mooi weer op mijn verjaardag.quote:
Komkommertijd.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bizar dat zoveel media nu gewoon praten over 42 graden die even werd aangetikt door 1 van de 50 modellen. Echt cringeworthy.
wat een onzin iddquote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bizar dat zoveel media nu gewoon praten over 42 graden die even werd aangetikt door 1 van de 50 modellen. Echt cringeworthy.
Buurvrouw gisteren: Nou, volgende week wordt het veertug graden hoor!quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nú is het benauwd jaquote:Op maandag 16 juli 2018 23:51 schreef Nattekat het volgende:
Sterkte!
Dit ja.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Buurvrouw gisteren: Nou, volgende week wordt het veertug graden hoor!
Ik: Mwah, dat geloof ik niet helemaal.
Buurvrouw:
[ afbeelding ]
Ik vraag me af of een journalist dan Weerplaza o.i.d opzoekt nav zo`n pluim (als ze er überhaupt al naar kijken), of die commerciële bureaus naar de pers rennen. Die zouden toch ook beter moeten weten met zo`n pluim. Een andere lijn gaf weer 18 graden aan, maar dat is natuurlijk niet nieuwswaardig.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Tot nu toe vind ik he goed te doen.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 11:27 schreef pietkanarie het volgende:
Kleine kans op 40 graden inderdaad (gelukkig!!) maar dit is toch al zo'n 'teveel van het goede' zomer, dan zie ik een rare uitspatting in de temperatuur ook nog wel gebeuren.
Daar ben ik heel blij mee, die koelere nachtenquote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:55 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik he goed te doen.
De nachten zijn lekker koel nog.
Alleen de droogte, daar heb ik geen last van
Precies, het is gewoon al die tijd al heerlijk. Mooi overdag en niet te warm en 'snachts lekker koel. Laat het nog maar lekker zo blijven voorlopig.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 13:55 schreef whosvegas het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik he goed te doen.
De nachten zijn lekker koel nog.
Alleen de droogte, daar heb ik geen last van
Het klimaat verandert, het zou meer, langer en harder gaan regenen.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:39 schreef ABombali het volgende:
wtf het waait zo hard vandaag en dan zijn er mensen die beweren dat de aarde opwarmt
ah, 1 meetpunt, lekker wetenschappelijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 14:39 schreef ABombali het volgende:
wtf het waait zo hard vandaag en dan zijn er mensen die beweren dat de aarde opwarmt
De vraag is in hoeverre het weer nou echt extremer aan het worden is of we er o.a. door internet meer aandacht voor hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 15:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Weer zou extremer worden. Dat is precies wat het doet de laatste jaren.
Ben benieuwd of we het droogte record gaan halen voor Nederland. Nog een paar dagen geen regen en volgens mij hebben we het dan te pakken.
Gaat om te trend. In heel veel gebieden (max temperatuur, meeste regenval, minste ijs op de noordpool in de zomer) zitten de records allemaal in de laatste 10 jaar.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 16:32 schreef Elan het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre het weer nou echt extremer aan het worden is of we er o.a. door internet meer aandacht voor hebben.
In 2003 vielen er in Europa bijvoorbeeld 70.000 doden als gevolg van een extreme hittegolf. Niemand die het had over opwarming van de aarde![]()
Sindsdien hebben we nog talloze milde zomers gehad zonder extreem weer of droogte.
Als je echt wilt kijken naar extreem weer dan was bijvoorbeeld 1947 pas echt een jaar van extremen, als het nu niet volledig escaleert veel extremer dan dit jaar.
Helaas, de laatste tijd maar weinig mensen jaloers kunnen maken met dat het hier mooi weer is en elders niet.... het is gewoon overal raak.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:56 schreef Bronson het volgende:
[..]
inb4 bloodymary1 met FAKENEWS!!!11!11!
quote:Op dinsdag 17 juli 2018 16:35 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Helaas, de laatste tijd maar weinig mensen jaloers kunnen maken met dat het hier mooi weer is en elders niet.... het is gewoon overal raak.
Als je per land, regio of stad de all time weerrecords gaat bestuderen valt dat feitelijk eigenlijk allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 16:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gaat om te trend. In heel veel gebieden (max temperatuur, meeste regenval, minste ijs op de noordpool in de zomer) zitten de records allemaal in de laatste 10 jaar.
Bovendien hoeft het niet perse met de mens te maken hebben. Kan ook een natuurlijke ontwikkeling zijn.
Maar genoeg erover er is ook een klimaatsverandering topic.
Dat is kutlevenquote:Op dinsdag 17 juli 2018 16:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je per land, regio of stad de all time weerrecords gaat bestuderen valt dat feitelijk eigenlijk allemaal wel mee.
Het is wel zo dat ALS er ergens een record sneuvelt het gepeupel dit meteen toedicht aan de klimaathoax.
Hier op Tenerife nog immer niets te merken van enige opwarming trouwens, grijs bij 23 graden bij een stevige noordenwind.
Vanmiddag was veel koeler dan gisteren.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:24 schreef Paul het volgende:
Hoe kan het deze avond zo veel koeler zijn dan gisteren?
Ohhhquote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanmiddag was veel koeler dan gisteren.
Stenen houden enorm veel warmte vast.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:32 schreef Greys het volgende:
Wel raar dat het binnen echt amper/niet afkoelt ondanks dat het buiten nu vijf graden koeler is dan binnen en alles open staat. Hoe dan
hier nog een op de bovenverdieping 27.5 heb alles open maar helaasquote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:39 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Stenen houden enorm veel warmte vast.
Hier ook niet lekker te krijgen op de boven verdieping
Ben je nu serieus of wat?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 23:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is echt fris vanavond. Heb een vestje aangetrokken. Nog maar 23 graden binnen brrrr...
Eh ja... als het de hele dag 30 graden was, voelt 23 graden fris. Bovendien is het maar 1 graden warmer dan de temperatuur in huis in de winter en dan heb je zelfs een dikke trui aan.quote:
24??? Shit... bij mij is het in de winter rond de 17 graden. Warm zat.quote:Op woensdag 18 juli 2018 00:27 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eh ja... als het de hele dag 30 graden was, voelt 23 graden fris. Bovendien is het maar 1 graden warmer dan de temperatuur in huis in de winter en dan heb je zelfs een dikke trui aan.
22quote:Op woensdag 18 juli 2018 08:27 schreef blessed19 het volgende:
[..]
24??? Shit... bij mij is het in de winter rond de 17 graden. Warm zat.
Misschien een keer wat eten?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 23:27 schreef bloodymary1 het volgende:
Het is echt fris vanavond. Heb een vestje aangetrokken. Nog maar 23 graden binnen brrrr...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |