SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
• Actueel aardbevingen - IJsland + wereld (nederlands/engels)
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
• Waar woont iedereen?
• Realtime onweermeldingen
blablablabla
quote:Op maandag 16 juli 2018 11:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Lokaal buitje van 1-2 mm, weinig spectaculairs. Voor snil moet je naar de Himalaya
Hier laat de bast ook van de bomen los omdat ze staan te verbrandenquote:Op maandag 16 juli 2018 11:38 schreef MaLo het volgende:
Er ligt ook al zoveel blad he, de bomen laten ze vast vallen omdat ze niet meer genoeg vocht hebben voor alle blaadjes.
Ow ja, de Bilt telt natuurlijk alleen maar he? Kan me nog herinneren dat het een jaar of 2/3 geleden ook al eens rond de 39 graden was in Limburg. Hadden we 's avonds een beachvolleybaltoernooiquote:Op maandag 16 juli 2018 11:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zou met die pluim een temperatuur record mogelijk moeten zijn? Ik ben benieuwd hoe de pluim eruit zag bij het vorige record, maar dat was volgens mij rond de oorlog ergens, dus toen hadden ze waarschijnlijk nog niet zulke voorspellingen.
Alleen bij de Telegraaf...en Hart van Nederlandquote:Op maandag 16 juli 2018 11:48 schreef MissButterflyy het volgende:
en misschien zelfs naar de 40 graden?
#horrorzomerquote:Op maandag 16 juli 2018 11:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen bij de Telegraaf...en Hart van Nederland
Nou ja de pluim doet aardig mee in dit geval. Geen veertig, maar toch.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:02 schreef AQUILA. het volgende:
Die tokkiekranten als weersverwachting gebruiken.
Inderdaad, ik zou zeggen bekijk de pluim en vel je eigen oordeel. Daar heb je zo'n flutkrant of weerpraatje niet voor nodig lijkt mequote:Op maandag 16 juli 2018 12:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou ja de pluim doet aardig mee in dit geval. Geen veertig, maar toch.
Ach ik snap best dat voor de gemiddelde gewone mens die hier niet kijkt zo'n linkje nou eenmaal makkelijker te vinden/delen is dan een pluim. En tis toch lachen joh, beetje sensatie.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:06 schreef AQUILA. het volgende:
[..]
Inderdaad, ik zou zeggen bekijk de pluim en vestig je eigen oordeel. Daar heb je zo'n flutkrant of weerpraatje niet voor nodig lijkt me.
Er staat ook gewoon letterlijk in het artikel dat de daadwerkelijke kans dat we echt de 40 aantikken heel klein is (kans 1 op 50) .quote:Op maandag 16 juli 2018 12:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ach ik snap best dat voor de gemiddelde gewone mens die hier niet kijkt zo'n linkje nou eenmaal makkelijker te vinden/delen is dan een pluim. En tis toch lachen joh, beetje sensatie.
quote:Op maandag 16 juli 2018 12:06 schreef Greys het volgende:
Zelfs onze doorgaans best nuchtere Helga moet ervan slikken
[ afbeelding ]
AD meldt het ook, dat het misschien kan.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:55 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen bij de Telegraaf...en Hart van Nederland
Kans blijft 1 op 50quote:Op maandag 16 juli 2018 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
AD meldt het ook, dat het misschien kan.
Het kan ook. 2% kans. Dus ja technisch kan het.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
AD meldt het ook, dat het misschien kan.
* Resistor mompelt wat over iets slikken van 37°Cquote:
Ben dus niet de enige die even door dacht.quote:Op maandag 16 juli 2018 12:21 schreef Resistor het volgende:
[..]
* Resistor mompelt wat over iets slikken van 37°C
Dat is prachtig opgelost door een held.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:18 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Lekker in de vakantiefile![]()
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd en toen je zwanger werd was je zelf ook heet, dus nu niet klagen jaquote:Op maandag 16 juli 2018 12:58 schreef VKV het volgende:
Ik ben een keer zwanger hoor, gelijk de langste warme periode uit m'n hele leven. M'n enige wens: als het dit jaar maar niet zo heet wordt
Met alleen lezen schiet niemand wat op... dus vooral blijven posten... ook al zegt Greys :"ophouden!"quote:
Ja meneer.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met alleen lezen schiet niemand wat op... dus vooral blijven posten... ook al zegt Greys :"ophouden!"
Warmenhuizen is volgende week een optie, net als Zonnemaire of Heeten.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:49 schreef Nattekat het volgende:
Ik ben mogelijke vakanties aan het bekijken terwijl ik nog geen week geleden pas ben thuisgekomen, triest leven
Dat is vermoedelijk 'uitstoot' van de Botlek?quote:Op maandag 16 juli 2018 13:51 schreef yvonne het volgende:
Dordt heeft wolkjes en 1 zucht wind, kan ook een van een net uitademende bij zijn geweest.
Maar 078 heeft wolkjes!!!
Dan ligt de plaats "hier" niet in Limburg.quote:Op maandag 16 juli 2018 14:19 schreef AQUILA. het volgende:
30 graden weer overschreden hier, voor het eerst sind 7 juni volgens mij.
Bij Nijmegen in de buurt.quote:Op maandag 16 juli 2018 14:20 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dan ligt de plaats "hier" niet in Limburg.
Op kantoor is het nu 28,9 graden...
Hier aan de andere kant van de grote sloot begint het ook dicht te trekken en een beetje windquote:Op maandag 16 juli 2018 13:51 schreef yvonne het volgende:
Dordt heeft wolkjes en 1 zucht wind, kan ook een van een net uitademende bij zijn geweest.
iedereen zet airco's aan om het koeler te krijgen, daardoor wordt het juist warmer, iedereen zet nog meer airconditioning aan, het wordt nog warmer. Oneindige loop, op weg naar totale destructiequote:Op maandag 16 juli 2018 14:23 schreef Twieki het volgende:
Vanmorgen vroeg de airco al aan geslingerd. Temp binnen schommelt al de hele dag tussen 21.5 en 22 terwijl 't buiten ondertussen 28 is. Genot.
quote:Op maandag 16 juli 2018 14:50 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
iedereen zet airco's aan om het koeler te krijgen, daardoor wordt het juist warmer, iedereen zet nog meer airconditioning aan, het wordt nog warmer. Oneindige loop, op weg naar totale destructieRIP aarde
Klopt helemaal. Tis aardig bewolkt ja. Als er nou dan even wat regen valt maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 16 juli 2018 13:51 schreef yvonne het volgende:
quote:
Één dronken run komt elke zomer wel eens voor.quote:Op maandag 16 juli 2018 15:35 schreef whosvegas het volgende:
Volgende week (een kleine) kans op 40 - 42 graden
https://www.nu.nl/binnenl(...)lijke-hittegolf.html
Nog nooit in de berekeningen voor gekomen. Dit zegt wel wat lijkt me
Al lijkt de kans erg klein
Af en toe jezelf lekker natspetteren!quote:Op maandag 16 juli 2018 15:39 schreef zoem het volgende:
Ik dacht even lekker de auto te wassen. Pff, het zweet loopt overal
Lekker eitje bakkentwitter:RWSverkeersinfo twitterde op maandag 16-07-2018 om 15:51:29Ondertussen kun je op 's lands asfaltwegen een eitje bakken (nee, we dagen jullie niet uit mensen, dat geeft zo'n troep 😉) #hitte https://t.co/WReAcqPOks reageer retweet
Oeh dat scheelt ja. Het gaat hier nu beneden richting de 26 met voor rolluik volledig dicht en achter alle zonneschermen uit. Al sinds tien uur. Maar veel helpt het niet meerquote:Op maandag 16 juli 2018 16:29 schreef Pisces29 het volgende:
Op de fiets was het wel lekker net. Binnen beneden 23.5
Prima te doen nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |