abonnement Unibet Coolblue
pi_179767665
Alle media, inclusief het RIVM berichten verkeerd.
Zij stellen namelijk:

quote:
Roken is nog slechter voor de gezondheid dan al werd gedacht. Dat zegt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) in Bilthoven na onderzoek met een nieuwe methode, de zogeheten Canadian Intense-methode. Van 100 merken die in Nederland verkocht worden zijn de gehaltes teer, nicotine en koolmonoxide gemeten. 'De gehaltes die een roker inhaleert zijn zeker twee keer zo hoog als op het pakje staat', meldt het onderzoek.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ter-dan-gedacht.html

Al zo'n veertig jaar is de meetmethode dus verkeerd, en zitten er dubbel zoveel giftige stoffen in sigaretten dan toch nog toe werd aangenomen, maar het aantal slachtoffers door roken is niet met terugwerkende kracht verviervoudigd.

Uit het onderzoek is dus gebleken dat een grotere hoeveelheid gif dan gedacht heeft geleid tot een x aantal slachtoffers per jaar, en daar kun je uit distilleren dat de hoeveelheid gif blijkbaar niet zoveel slachtoffers maakt als gedacht.

Pas wanneer zou zijn vast komen te staan dat er maar de helft van de hoeveelheid gif in sigaretten zit dan altijd gedacht werd (maar wel hetzelfde aantal slachtoffers) pas dan zou je kunnen stellen dat sigaretten veel slechter zijn dan gedacht, aangezien men dan van een veel kleinere hoeveelheid gif ziek zou zijn geworden dan altijd gedacht werd.

Goed nieuws voor rokers dus.
pi_179767739
??
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:38:51 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_179767755
Het aantal sigaretten wat iemand per dag rookt blijft de doorslaggevende factor, en dus ook het merk sigaretten.

Dat verandert niet. Ik kan je kronkel wel volgen, maar ik trap er niet in.
pi_179767830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:38 schreef Scuidward het volgende:
Het aantal sigaretten wat iemand per dag rookt blijft de doorslaggevende factor, en dus ook het merk sigaretten.

Maar wanneer daar altijd 2 keer zoveel gif in heeft gezeten dan gedacht (met hetzelfde aantal slachtoffers) zijn deze dus veel minder schadelijk dan altijd werd aangenomen.

quote:
Ik kan je kronkel wel volgen, maar ik trap er niet in.
Het klopt gewoon wat ik heb geschreven.
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:48:25 #5
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_179767881
TS heeft gelijk. :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 juni 2018 @ 18:58:07 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_179768036
Ervan uitgaande dat die waarden in de afgelopen veertig jaar niet zijn veranderd.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:02:29 #7
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_179768112
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:44 schreef Za het volgende:

[..]

Maar wanneer daar altijd 2 keer zoveel gif in heeft gezeten dan gedacht (met hetzelfde aantal slachtoffers) zijn deze dus veel minder schadelijk dan altijd werd aangenomen.

[..]

Het klopt gewoon wat ik heb geschreven.
Ok ik geef het toe, ik snap je punt. Maar als ze bijv. de schadelijkheid aantonen middels dierproeven die een vooraf bepaalde hoeveelheid giftige stof toegediend krijgen, en nu blijkt dat wij mensen tweemaal dezelfde hoeveelheid giftige stof innemen dan gedacht, dan moet er wel iets gecorrigeerd worden in de onderzoeken van de afgelopen jaren.

Maar ik weet niet hoe medische onderzoeken verlopen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:06:23 #8
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_179768169
TS heeft inderdaad gelijk :7
Misschien blijkt straks nog dat barbecuen schadelijker is dan roken.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:06:26 #9
104871 remlof
Europees federalist
pi_179768170
Nee, het is net zo slecht als al werd gedacht, alleen zijn de gemeten waarden te laag.
Als de echte waarden hoger blijken te zijn maakt dat roken niet minder gevaarlijk.
pi_179768172
Ik snap het niet meer, van roken gaan er een X aantal mensen dood per jaar, nu komen we er achter dat er heel wat meer schadelijke stoffen in tabak zitten...

Volgens mij heeft de meetmethode Y helemaal niets met het aantal doden X te maken, ik zou eerder zeggen dat de mens tegen heel wat grotere hoeveelheden schadelijke stoffen bestand is dan ze met de oude meetmethoden konden aantonen :?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:09:12 #11
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_179768220
Mn overgroot oma is 102 geworden met een pakkie shag per dag.
pi_179768223
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:33 schreef Za het volgende:
Alle media, inclusief het RIVM berichten verkeerd.
Zij stellen namelijk:

[..]

https://www.rtvutrecht.nl(...)ter-dan-gedacht.html

Al zo'n veertig jaar is de meetmethode dus verkeerd, en zitten er dubbel zoveel giftige stoffen in sigaretten dan toch nog toe werd aangenomen, maar het aantal slachtoffers door roken is niet met terugwerkende kracht verviervoudigd.

Uit het onderzoek is dus gebleken dat een grotere hoeveelheid gif dan gedacht heeft geleid tot een x aantal slachtoffers per jaar, en daar kun je uit distilleren dat de hoeveelheid gif blijkbaar niet zoveel slachtoffers maakt als gedacht.

Pas wanneer zou zijn vast komen te staan dat er maar de helft van de hoeveelheid gif in sigaretten zit dan altijd gedacht werd (maar wel hetzelfde aantal slachtoffers) pas dan zou je kunnen stellen dat sigaretten veel slechter zijn dan gedacht, aangezien men dan van een veel kleinere hoeveelheid gif ziek zou zijn geworden dan altijd gedacht werd.

Goed nieuws voor rokers dus.
De rokers kunnen dus zonder vrees doorgaan met het geven van rooksignalen?
pi_179768515
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:09 schreef RobjeGeus het volgende:
Mn overgroot oma is 102 geworden met een pakkie shag per dag.
Maar de erfenis was op
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179768693
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Maar de erfenis was op
:D
Moeten zij weten
  woensdag 13 juni 2018 @ 19:56:02 #15
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179769004
Ik denk dat TS geen wetenschapper is.
En beter ook niet kan worden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_179769078
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:09 schreef RobjeGeus het volgende:
Mn overgroot oma is 102 geworden met een pakkie shag per dag.

On-topic: als rokers zichzelf de vernieling in moeten roken, moeten ze hun gang maar gaan. Maar als je willens en wetens iets doet dat zo ongezond is, dan betaal je maar een flinke accijns om de staatskas te spekken.
pi_179769147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]


On-topic: als rokers zichzelf de vernieling in moeten roken, moeten ze hun gang maar gaan. Maar als je willens en wetens iets doet dat zo ongezond is, dan betaal je maar een flinke accijns om de staatskas te spekken.
Ehh, want dat gebeurt nog niet? Of wat wil je eigenlijk zeggen?
pi_179769163
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:56 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik denk dat TS geen wetenschapper is.
En beter ook niet kan worden.
Ellende is dat het een zware verslaving is en daar het overal te koop is, is de verleiding elke dag weer groot
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_179769229
Van roken krijg je kanker. Zo simpel is het.
pi_179769244
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]


On-topic: als rokers zichzelf de vernieling in moeten roken, moeten ze hun gang maar gaan. Maar als je willens en wetens iets doet dat zo ongezond is, dan betaal je maar een flinke accijns om de staatskas te spekken.
O, wel ergens tegen zijn maar dan wel daar inkomsten van willen hebben.
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:08:22 #21
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179769284
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:03 schreef devlinmr het volgende:
Ellende is dat het een zware verslaving is en daar het overal te koop is, is de verleiding elke dag weer groot
Klopt.
Maar dat heeft weinig te maken met TS' matige analyse.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_179769361
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:08 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Klopt.
Maar dat heeft weinig te maken met TS' matige analyse.
Hmm ging iets mis met het quoten. Wilde niet op jou reageren maar op de lubach post
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:28:53 #23
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_179769768
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:33 schreef Za het volgende:
Alle media, inclusief het RIVM berichten verkeerd.
Zij stellen namelijk:

[..]

https://www.rtvutrecht.nl(...)ter-dan-gedacht.html

Al zo'n veertig jaar is de meetmethode dus verkeerd, en zitten er dubbel zoveel giftige stoffen in sigaretten dan toch nog toe werd aangenomen, maar het aantal slachtoffers door roken is niet met terugwerkende kracht verviervoudigd.

Uit het onderzoek is dus gebleken dat een grotere hoeveelheid gif dan gedacht heeft geleid tot een x aantal slachtoffers per jaar, en daar kun je uit distilleren dat de hoeveelheid gif blijkbaar niet zoveel slachtoffers maakt als gedacht.

Pas wanneer zou zijn vast komen te staan dat er maar de helft van de hoeveelheid gif in sigaretten zit dan altijd gedacht werd (maar wel hetzelfde aantal slachtoffers) pas dan zou je kunnen stellen dat sigaretten veel slechter zijn dan gedacht, aangezien men dan van een veel kleinere hoeveelheid gif ziek zou zijn geworden dan altijd gedacht werd.

Goed nieuws voor rokers dus.
Oftewel, het gif is minder schadelijk, de sigaretten zelf niet. Roken is nog even schadelijk als dat het vorige week was. Jammer dat je de verkeerde conclusies trekt
  woensdag 13 juni 2018 @ 20:31:53 #24
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_179769849
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]


On-topic: als rokers zichzelf de vernieling in moeten roken, moeten ze hun gang maar gaan. Maar als je willens en wetens iets doet dat zo ongezond is, dan betaal je maar een flinke accijns om de staatskas te spekken.
Potverdikke ik zei 102!
pi_179769956
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:02 schreef Fokker89 het volgende:
Ehh, want dat gebeurt nog niet? Of wat wil je eigenlijk zeggen?
Het percentage rokers loopt niet hard genoeg terug, dus zijn accijnsverhogingen nodig om het roken verder te ontmoedigen.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:07 schreef torentje het volgende:
O, wel ergens tegen zijn maar dan wel daar inkomsten van willen hebben.
Ja :) Gewoon rokers financieel uitkleden zolang ze niet stoppen. Het geld dat ermee wordt opgehaald kan op allerlei manieren nuttig worden besteed. Iedere roker heeft de mogelijkheid om te stoppen. Steeds vaker wordt hulp bij stoppen met roken zelfs door de zorgverzekeraar vergoed.
pi_179770143
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:35 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het percentage rokers loopt niet hard genoeg terug, dus zijn accijnsverhogingen nodig om het roken verder te ontmoedigen.

[..]

Ja :) Gewoon rokers financieel uitkleden zolang ze niet stoppen. Het geld dat ermee wordt opgehaald kan op allerlei manieren nuttig worden besteed. Iedere roker heeft de mogelijkheid om te stoppen. Steeds vaker wordt hulp bij stoppen met roken zelfs door de zorgverzekeraar vergoed.
Rokers kosten de maatschappij al geen cent door het geld wat ze opbrengen. Dus eigenlijk is de niet-roker egoïstisch. Als elke roker nu zou stoppen gaat de zorgverzekering alleen maar flink omhoog.
pi_179770490
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:43 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Rokers kosten de maatschappij al geen cent door het geld wat ze opbrengen. Dus eigenlijk is de niet-roker egoïstisch. Als elke roker nu zou stoppen gaat de zorgverzekering alleen maar flink omhoog.
Rokers kunnen nog veel meer opbrengen als we de accijnzen verhogen. Ik zie grote mogelijkheden en leuke plannen die ineens financieel haalbaar worden. ^O^
  Moderator woensdag 13 juni 2018 @ 21:03:44 #28
9859 crew  Karina
Woman
pi_179770630
Roken is eigenlijk toch dan net zo slecht als al gedacht? er gaan x mensen per jaar dood, door dit bericht zijn het er niet x meer of x minder geworden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_179770741
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:43 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Rokers kosten de maatschappij al geen cent door het geld wat ze opbrengen. Dus eigenlijk is de niet-roker egoïstisch. Als elke roker nu zou stoppen gaat de zorgverzekering alleen maar flink omhoog.
Ehh nee, want die roker zou dan geen longziektes e.d. meer krijgen.
Ergo, de zorgverzekering gaat alleen maar flink omlaag. :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_179770784
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ehh nee, want die roker zou dan geen longziektes e.d. meer krijgen.
Ergo, de zorgverzekering gaat alleen maar flink omlaag. :7
Nee, want minder belastinginkomsten = zorgverzekering omhoog, die longziektes zijn al lang een breed terugbetaald.
pi_179770840
quote:
99s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:03 schreef Karina het volgende:
Roken is eigenlijk toch dan net zo slecht als al gedacht? er gaan x mensen per jaar dood, door dit bericht zijn het er niet x meer of x minder geworden.
Klopt
Moeten zij weten
pi_179770938
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:10 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Nee, want minder belastinginkomsten = zorgverzekering omhoog, die longziektes zijn al lang een breed terugbetaald.
Dus jij wil hier beweren dat doordat accijns op sigaretten steeds minder oplevert de zorgverzekeringpremie omhoog gaat?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_179770994
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:09 schreef RobjeGeus het volgende:
Mn overgroot oma is 102 geworden met een pakkie shag per dag.
Die kende ik nog niet.
Het hele CBS kan opgedoekt worden... Wat zeg ik? Iedere statistiek is zinloos wanneer de "grote getallen" door ieder individu mogen worden verpulverd vanwege nauwkeurig gekozen persoonlijke ervaringen/anekdotes om hiermee richting de eigen gewenste uitslag te sturen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:20:39 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179771031
Skieen en voetballen, daar vallen pas een hoop gewonden!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179771047
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:35 schreef Elfletterig het volgende:

Ja :) Gewoon rokers financieel uitkleden zolang ze niet stoppen. Het geld dat ermee wordt opgehaald kan op allerlei manieren nuttig worden besteed. Iedere roker heeft de mogelijkheid om te stoppen. Steeds vaker wordt hulp bij stoppen met roken zelfs door de zorgverzekeraar vergoed.
Ze doen al decennia niets nuttigs met de gelden die rokers betalen. Want dan zouden de rokers beslist minder gaan roken of stoppen.
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:24:29 #37
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179771134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ehh nee, want die roker zou dan geen longziektes e.d. meer krijgen.
Ergo, de zorgverzekering gaat alleen maar flink omlaag. :7
Rokers, vetkleppen, zuiplappen en de rest van de ongezond levenden gaan ruim eerder dood en zijn per definitie goedkoper voor de samenleving. Dat is hier ook wel 150 keer voorbij gekomen in de loop der tijd denk ik.
pi_179771162
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dus jij wil hier beweren dat doordat accijns op sigaretten steeds minder oplevert de zorgverzekeringpremie omhoog gaat?
Klopt inderdaad. Komt mede door de vergrijzing. En ook ex-rokers die dus 20 jaar geleden nog geld binnen brachten, nu gestopt zijn. Maar alsnog ziek worden als gevolg van....

Daarom zou het beter (voor de staatskas) zijn dat mensen die al jaren roken, dat ook blijven doen.
pi_179771396
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee.
Niet? Dat is goed nieuws dan.
  woensdag 13 juni 2018 @ 21:38:29 #40
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_179771529
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:21 schreef torentje het volgende:

[..]

Ze doen al decennia niets nuttigs met de gelden die rokers betalen. Want dan zouden de rokers beslist minder gaan roken of stoppen.
De accijnzen zijn overduidelijk nog niet hoog genoeg. Accijnzen verder verhogen levert op korte termijn extra geld op én zorgt dat meer nicotineverslaafden stoppen met roken en hulp zoeken.
pi_179772004
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De accijnzen zijn overduidelijk nog niet hoog genoeg. Accijnzen verder verhogen levert op korte termijn extra geld op én zorgt dat meer nicotineverslaafden stoppen met roken en hulp zoeken.
Ach, dan gaan de rokers toch geld vragen voor geniale ideeën.
pi_179772272
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:56 schreef torentje het volgende:

[..]

Ach, dan gaan de rokers toch geld vragen voor geniale ideeën.
Het zal me echt jeuken. Sowieso vraagt iedereen overal tegenwoordig geld voor. Voor niets gaat de zon op.
pi_179772326
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 18:44 schreef Za het volgende:

[..]

Maar wanneer daar altijd 2 keer zoveel gif in heeft gezeten dan gedacht (met hetzelfde aantal slachtoffers) zijn deze dus veel minder schadelijk dan altijd werd aangenomen.

[..]

Het klopt gewoon wat ik heb geschreven.
Nee. Je zou hoogstens kunnen beweren dat het gif uit sigarettenrook minder schadelijk is dan gedacht, maar sigaretten worden niet minder schadelijk, want ze blijken ook meer gif te bevatten dan gedacht.

Daar komt bij dat allerlei ziekten, met name hart-en vaatziekten, diverse oorzaken kunnen hebben, waaronder roken. Wellicht kan nu geconcludeerd worden dat roken vaker de oorzaak van deze ziekten is dan voorheen gedacht. Dat maakt roken dan schadelijker dan men voorheen had aangenomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2018 22:05:24 ]
pi_179774623
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 22:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee. Je zou hoogstens kunnen beweren dat het gif uit sigarettenrook minder schadelijk is dan gedacht, maar sigaretten worden niet minder schadelijk, want ze blijken ook meer gif te bevatten dan gedacht.

Daar komt bij dat allerlei ziekten, met name hart-en vaatziekten, diverse oorzaken kunnen hebben, waaronder roken. Wellicht kan nu geconcludeerd worden dat roken vaker de oorzaak van deze ziekten is dan voorheen gedacht. Dat maakt roken dan schadelijker dan men voorheen had aangenomen.
Da's toch alleen maar gunstig? Want geld voor pensioenen is er niet meer.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179774702
Ach, laat die mensen die nog leven in de middeleeuwen lekker roken en een eigen staat stichten ergens in Afrika.
Laat Nederland eindelijk eens een Westers land zijn waar roken niet meer hoort,
niet meer het 3e wereldland waar roken nog toegestaan is.
pi_179774759
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:14 schreef bianconeri het volgende:
Ach, laat die mensen die nog leven in de middeleeuwen lekker roken en een eigen staat stichten ergens in Afrika.
Laat Nederland eindelijk eens een Westers land zijn waar roken niet meer hoort,
niet meer het 3e wereldland waar roken nog toegestaan is.
Lekker betuttelend!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179774876
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:14 schreef bianconeri het volgende:
Ach, laat die mensen die nog leven in de middeleeuwen lekker roken en een eigen staat stichten ergens in Afrika.
Laat Nederland eindelijk eens een Westers land zijn waar roken niet meer hoort,
niet meer het 3e wereldland waar roken nog toegestaan is.
Zegt degene die de evolutietheorie ontkent :')
pi_179774971
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:22 schreef madam-april het volgende:

Zegt degene die de evolutietheorie ontkent :')
Yup, laat ze eerst maar eens met bewijzen komen.
pi_179775277
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:26 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Yup, laat ze eerst maar eens met bewijzen komen.
Wat voor bewijs zou je willen zien voor je stopt met ontkennen? Want er is bewijs te over, toch blijf je ontkennen..
pi_179776062
Van die onderzoeken die dan maanden hebben moeten duren en die miljoenen gekost hebben, maar waar je het antwoord vooraf al op een bierviltje had kunnen zetten...... met andere woorden: ze onderzoeken naar het al bekende of gewenste antwoord toe.
U MAD?
pi_179776750
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:33 schreef de_boswachter het volgende:
Van die onderzoeken die dan maanden hebben moeten duren en die miljoenen gekost hebben, maar waar je het antwoord vooraf al op een bierviltje had kunnen zetten...... met andere woorden: ze onderzoeken naar het al bekende of gewenste antwoord toe.
.. Je bewijst dat de methode van meten van sigarettenfabrikanten daadwerkelijk de hoeveelheid kankerzooi verhult. En je laat zien met hoeveel.

Dat is hoe dan ook op (mondiale schaal zeker) informatie die je inzichtelijk wilt hebben...

Gewenst / gekleurd kun je het niet bepaalt noemen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179776783
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 20:06 schreef zakmes het volgende:
Van roken krijg je kanker. Zo simpel is het.
Waar krijg je tegenwoordig geen kanker meer van.
pi_179776786
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 03:41 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Waar krijg je tegenwoordig geen kanker meer van.
Kanker veel kanker* zo beter?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 14 juni 2018 @ 07:56:19 #55
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_179777567
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 00:33 schreef de_boswachter het volgende:
Van die onderzoeken die dan maanden hebben moeten duren en die miljoenen gekost hebben, maar waar je het antwoord vooraf al op een bierviltje had kunnen zetten...... met andere woorden: ze onderzoeken naar het al bekende of gewenste antwoord toe.
Je snapt wat een hypothese is? :D En hoe dat werkt?

Als je jouw redenatie doortrekt, kun je al het onderzoek wel doortrekken. _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 14 juni 2018 @ 08:35:55 #56
65918 IBAZ
broeinest
pi_179777877
Iedereen mag net zoveel roken als ze zelf willen. Als ik er maar geen last van heb.
pi_179779628
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:41 schreef madam-april het volgende:

Wat voor bewijs zou je willen zien voor je stopt met ontkennen? Want er is bewijs te over, toch blijf je ontkennen..
Er is geen enkel stukje bewijs voor evolutie. Wanneer zul je jij dat erkennen?
Misschien ooit in de toekomst hoor, geloof ik niet in, maar wie weet. Geloof maar in evolutie.
Ben jij vrij in. Maar het is niet bewezen, is geen enkel klein stukje bewijs voor.
Dus ik ga niet in die onzin geloven.

Dan was de mens ook wel zo geevolueerd dat het niet meer zou roken xD
pi_179779705
Het eerst volgende onderzoek zal aantonen dat roken nog slechter is dan ooit gedacht. We zijn nog druk bezig met het onderzoek.

Met de vriendelijke groeten van Stivoro.
pi_179779725
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Er is geen enkel stukje bewijs voor evolutie. Wanneer zul je jij dat erkennen?
Misschien ooit in de toekomst hoor, geloof ik niet in, maar wie weet. Geloof maar in evolutie.
Ben jij vrij in. Maar het is niet bewezen, is geen enkel klein stukje bewijs voor.
Dus ik ga niet in die onzin geloven.

Dan was de mens ook wel zo geevolueerd dat het niet meer zou roken xD
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag? Wat voor bewijs zou je willen zien voor je stopt met het ontkennen?
pi_179779772
Die sjoemelsigaret met gaatjes in het filter is er pas sinds de jaren '80, de eerste tieners die ze toen rookten zijn nu rond de 45-50 jaar oud dus het kan best zijn dat de gevolgen nu pas langzaamaan zichtbaar worden.

Daarmee de OP ook gelijk ontkracht.
pi_179779871
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dus jij wil hier beweren dat doordat accijns op sigaretten steeds minder oplevert de zorgverzekeringpremie omhoog gaat?
Iedereen, roker of niet roker krijgt ooit met behoorlijke zorgkosten te maken. Roken of niet roken de zorgkosten zullen blijven stijgen.
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:21:27 #62
65918 IBAZ
broeinest
pi_179779914
Poll: Roken veel minder ongezond dan gedacht.
Ja, roken zou slecht kunnen zijn.
Welnee, niks aan de hand
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:24:46 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179779959
Nou, steek nog een pakje op zou ik zeggen.... ik lees hier net dat dit iig geen doodsverwensing kan zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179781223
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:12 schreef MaGNeT het volgende:
Die sjoemelsigaret met gaatjes in het filter is er pas sinds de jaren '80, de eerste tieners die ze toen rookten zijn nu rond de 45-50 jaar oud dus het kan best zijn dat de gevolgen nu pas langzaamaan zichtbaar worden.

Daarmee de OP ook gelijk ontkracht.
In de onderzoeks resultaten van het RIVM staat dat bv het teergehalte in sigaretten 26 keer hoger is dan gemeten met de ISO-methode, en dat al bijna 40 jaar lang
Of eigenlijk langer, want voor die tijd was de ISO meetmethode niet verplicht en rookten velen zelfs sigaretten zonder filters.

Daarnaast waren er uiteraard niet alleen tieners die rookten in de jaren 80.

Je kunt dus onmogelijk stellen dat de OP niet correct zou zijn.
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:13:18 #65
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179781585
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 21:21 schreef torentje het volgende:

[..]

Ze doen al decennia niets nuttigs met de gelden die rokers betalen. Want dan zouden de rokers beslist minder gaan roken of stoppen.
Ze? Wie is ze?
pi_179781721
Het interesseert me niks hoe slecht roken wel of niet is. Ik rook er niet minder om.
pi_179783366
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 13:13 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ze? Wie is ze?
Degenen welke leven van die belastinggelden. Want zonder belasting op de rookwaren was het roken veel goedkoper.
pi_179783610
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 11:18 schreef Cherni het volgende:

[..]

Iedereen, roker of niet roker krijgt ooit met behoorlijke zorgkosten te maken. Roken of niet roken de zorgkosten zullen blijven stijgen.

Vooral naarmate mensen minder gaan roken. De gemiddelde roker is een dikke 60.000 euro goedkoper in zorgkosten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 14 juni 2018 @ 15:44:11 #69
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179784105
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:20 schreef Weltschmerz het volgende:
De gemiddelde roker is een dikke 60.000 euro goedkoper in zorgkosten.
De totale kosten van de maatschappij door roken zijn veel hoger dan de baten (bijvoorbeeld door de lagere zorgkosten).

quote:
De roker zegt: de maatschappij mag mij dankbaar zijn want ik betaal veel belasting over mijn sigaretten. Dat weegt ruim op tegen mijn dokterskosten. De niet-roker zegt: ja, maar rokers zijn vaker ziek en daardoor minder productief. Het is een eeuwige discussie. Wie er gelijk heeft is niet makkelijk op de achterkant van een sigarendoosje uit te rekenen.

In harde euro’s ontlopen de kosten en baten van roken elkaar niet veel. Aan beide kanten van de balans staat ieder jaar ongeveer 24 miljard euro. Maar er zijn ook toerekenbare kosten, die niet echt worden gemaakt: de zachte euro’s. Dat zijn bijvoorbeeld de kosten van verloren levensjaren. Dat is de schade die iemand lijdt doordat hij vroeger overlijdt – door het roken. Zo is er ook een kostenpost voor in ziekte doorgebrachte jaren.

Harde en zachte euro’s bij elkaar opgeteld kost roken de Nederlandse samenleving dan jaarlijks per saldo 33 miljard euro. Het komt neer op 2.000 euro per Nederlander per jaar.

Dat schreven vijf gezondheidseconomen donderdag in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. In het artikel ‘De rekening van roken’ becommentarieerden ze twee recente rapporten over de kosten van roken, waaraan een paar NTvG-auteurs overigens zelf meeschreven. Het gaat om een onderzoek van onderzoeksbureau SEO in opdracht van de Stichting Eindspel Tabak dat in februari 2016 verscheen en een toekomststudie van het RIVM, de Universiteit Maastricht en het Trimbos-instituut uit juni 2016. De rapporten vullen elkaar aan, schrijven de economen.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ost-6630088-a1545710
https://www.ntvg.nl/artikelen/de-rekening-van-roken
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_179785228
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:44 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

De totale kosten van de maatschappij door roken zijn veel hoger dan de baten (bijvoorbeeld door de lagere zorgkosten).

[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ost-6630088-a1545710
https://www.ntvg.nl/artikelen/de-rekening-van-roken
quote:
.... rokers zijn vaker ziek....
De vraag is of de rokers vaker ziek zijn agv het roken, of vanwege het feit dat rokers wellicht ook verder ongezond leven.
In hoeverre zijn ze ziek agv roken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:45:12 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_179785746
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:06 schreef torentje het volgende:

[..]

Degenen welke leven van die belastinggelden. Want zonder belasting op de rookwaren was het roken veel goedkoper.
Degenen welke leven op die belastinggelden zijn oa de rokers.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:45:54 #72
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179785768
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
De vraag is of de rokers vaker ziek zijn agv het roken, of vanwege het feit dat rokers wellicht ook verder ongezond leven.
In hoeverre zijn ze ziek agv roken.
Inderdaad is een statistische correlatie nog geen causale.

Echter:
quote:
Niet rokers melden zich gemiddeld 1 keer per jaar ziek. Bij rokers ligt
dat op 1,4 per jaar. Oorzaak: roken tast het immuunsysteem aan
(kortdurend verzuim) en veroorzaakt vele chronische ziekten (langdurend
verzuim). Het gemiddeld verzuimpercentage ligt rond de 4%. Bij zware rokers ligt dit 5,8%
en bij nooit rokers op 2,4%. Bij matige rokers ligt het op 3,8% en bij ex-rokers op 3,4%. Door roken te ontmoedigen kunt u het ziekteverzuim beperken.
(bron)
Dus: roken veroorzaakt extra morbiditeit (causaal) dat weer (causaal) leidt tot verzuim. Echter, het verzuim bij niet-rokers komt niet meer terug op het niveau van nooit-rokers, maar is wel duidelijk lager dan bij wel-rokers. Dat doet mij concluderen dat levensstijl een covariaat is, maar dat roken wel een primair effect heeft.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_179785856
Uiteindelijk zoekt de mens altijd naar genotsmiddelen. Is het niet het roken dan is het wel drank of andere middelen. Vreemd is het wel dat de babyboomer massaal rookte maar we steeds ouder worden.

Als ik op een pakje shag kijk dan krijg je zowat elke ziekte die er maar bestaat. Van suikerziekte tot blindheid, impotentie en doofheid.
  donderdag 14 juni 2018 @ 16:59:26 #74
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_179786154
Roken is 50% gevaarlijk, want je gaat er of wel dood aan of niet.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_179788398
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:50 schreef Cherni het volgende:
Uiteindelijk zoekt de mens altijd naar genotsmiddelen. Is het niet het roken dan is het wel drank of andere middelen. Vreemd is het wel dat de babyboomer massaal rookte maar we steeds ouder worden.

Als ik op een pakje shag kijk dan krijg je zowat elke ziekte die er maar bestaat. Van suikerziekte tot blindheid, impotentie en doofheid.
Je weet dat dat gemiddelden zijn?
Kan je nagaan hoe oud we gemiddeld zouden worden als niemand meer rookte.

Bijna iedereen denkt altijd aan longkanker als het gaat om roken.

Als ik dan om me heen kijk, zie ik 60'ers in m'n familie die kortademig zijn, verstopte aderen in de benen hebben en daardoor moeilijk lopen (ook na een bypass) en allerlei andere klachten die het leven aardig vergallen.

Ik wordt liever gezond oud en door niet te roken is de kans dat dat lukt wel iets groter.
pi_179789026
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vooral naarmate mensen minder gaan roken. De gemiddelde roker is een dikke 60.000 euro goedkoper in zorgkosten.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vooral naarmate mensen minder gaan roken. De gemiddelde roker is een dikke 60.000 euro goedkoper in zorgkosten.
bron?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179789043
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

[..]

bron?
RIVM
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179789048
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

RIVM
heb je een link
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179789054
Nee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179789179
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee.
Waar haal je dan die 60.000 euro vandaan?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179789210
:')_______!!!!!!!!!
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_179789273
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vooral naarmate mensen minder gaan roken. De gemiddelde roker is een dikke 60.000 euro goedkoper in zorgkosten.
Veel ouderen doen onbetaald vrijwilligerswerk in de zorgsector. Hoe kun je dat verdisconteren in het totale zorgpakket? En hoeveel zou het kosten om het zelfde zorgproduct te leveren zonder dat vrijwilligerswerk?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179789406
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:58 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waar haal je dan die 60.000 euro vandaan?
Uit dat onderzoek. Ik heb de bedragen wel onthouden, vetkleppen zijn gemiddeld 40.000 euro goedkoper, maar de URL niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179789503
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uit dat onderzoek. Ik heb de bedragen wel onthouden, vetkleppen zijn gemiddeld 40.000 euro goedkoper, maar de URL niet.
Dat zal dan wel, maar:
Daarnaast wordt niet verdisconteerd de bijdrage die vitale pensionado's leveren als vrijwilligerswerk voor de gemeenschap. Het is moeilijk uit te rekenen. Uiteindelijk is het "welbevinden van de gemeenschap" een gezamenlijk doel. Niet het volgen van de stroom der euro's. Wat zijn de kosten van zwaarlijvigheid voor vliegtuigen. Immers: Iedereen betaalt hetzelfde ticket. Er wordt geneuzeld om iedere kilo bagage. Maar als je 50 kg zwaarder weegt is het geen probleem.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_179790876
Ach ja, over een paar jaar is kanker een stuk beter te behandelen.
  donderdag 14 juni 2018 @ 20:23:39 #86
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179790887
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 15:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Vooral naarmate mensen minder gaan roken. De gemiddelde roker is een dikke 60.000 euro goedkoper in zorgkosten.
Het is natuurlijk ook sowieso een raar argument om te zeggen dat rokers de samenleving minder kosten omdat ze eerder dood gaan. Als dat gewenst zou zijn dan kan je ook afspreken dat iedereen jaarlijks in een bad met asbest moet rondzwemmen. Gewoon, omdat het kosten uitspaart.

We hebben juist onze hele samenleving gebouwd om het idee dat we niet vroeg dood willen. In feite is dat zo ongeveer het enige wat wat ons voortdrijft. Overleven. Om dan te zeggen dat mensen die eerder dood gaat kosten besparen gaat eigenlijk tegen het hele idee van de samenleving in. We hebben juist alles zo opgezet, verkeersregels, wetten, zorg, etc, omdat we langer willen blijven leven.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179791144
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 16:45 schreef xzaz het volgende:

[..]

Degenen welke leven op die belastinggelden zijn oa de rokers.
Er zullen zeker wel rokers zijn die roken van belastinggeld. Maar dat percentage zal waarschijnlijk nooit zo hoog zijn plus het zullen dan ook wel mensen zijn die slechts een lagere uitkering hebben, en dus niet zo'n groot percentage van het belastinggeld opslokken. Maar het is een onderzoek waard om dat helder te krijgen. Want nu zitten we te debatteren en we hebben geen cijfers. Eens?
pi_179791474
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:35 schreef torentje het volgende:

[..]

Er zullen zeker wel rokers zijn die roken van belastinggeld. Maar dat percentage zal waarschijnlijk nooit zo hoog zijn plus het zullen dan ook wel mensen zijn die slechts een lagere uitkering hebben, en dus niet zo'n groot percentage van het belastinggeld opslokken. Maar het is een onderzoek waard om dat helder te krijgen. Want nu zitten we te debatteren en we hebben geen cijfers. Eens?
Het zal eens niet om de kosten gaan. En worden mensen gezond oud krijg je weer het gezeur dat ze onze pensioenen opvreten. Het is ook nooit goed. 😁
pi_179791752
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 19:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Dat zal dan wel, maar:
Daarnaast wordt niet verdisconteerd de bijdrage die vitale pensionado's leveren als vrijwilligerswerk voor de gemeenschap. Het is moeilijk uit te rekenen. Uiteindelijk is het "welbevinden van de gemeenschap" een gezamenlijk doel. Niet het volgen van de stroom der euro's. Wat zijn de kosten van zwaarlijvigheid voor vliegtuigen. Immers: Iedereen betaalt hetzelfde ticket. Er wordt geneuzeld om iedere kilo bagage. Maar als je 50 kg zwaarder weegt is het geen probleem.
Dat lijkt me een nogal gezocht argument. Dit gaat alleen over de zorgkosten, maar als je andere kosten van mensen die heel oud worden ook gaat meetellen dan wordt het nog veel duurder.

quote:
2s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook sowieso een raar argument om te zeggen dat rokers de samenleving minder kosten omdat ze eerder dood gaan. Als dat gewenst zou zijn dan kan je ook afspreken dat iedereen jaarlijks in een bad met asbest moet rondzwemmen. Gewoon, omdat het kosten uitspaart.
Het cruciale verschil zit hem hier in 'moet'. Ik wil niemand het recht ontzeggen om er alles aan te doen om zo oud mogelijk te worden, maar een beetje egoistisch is het wel. Waarom zou de overheid wel mogen zeggen dat je je gedrag moet veranderen om ouder te worden terwijl dat de samenleving zoveel geld kost?

quote:
We hebben juist onze hele samenleving gebouwd om het idee dat we niet vroeg dood willen. In feite is dat zo ongeveer het enige wat wat ons voortdrijft. Overleven. Om dan te zeggen dat mensen die eerder dood gaat kosten besparen gaat eigenlijk tegen het hele idee van de samenleving in. We hebben juist alles zo opgezet, verkeersregels, wetten, zorg, etc, omdat we langer willen blijven leven.
Onzin, we hebben een aantal dingen opgezet om onnodige ongelukkigen te vermijden, terwijl een flinke mate van risicovol gedrag wordt geaccepteerd. Maar een ongeluk is natuurlijk wat anders dan dat veel mensen de 103 niet halen omdat ze in een grotere groep met een ongezonde levensstijl zitten.

Waarom de zorg is ingericht op levensverlenging voor bejaarden en niet zozeer op de verbetering van de levenskwaliteit met een wat lagere gemiddelde streefleeftijd kun je je afvragen. Maar laten we vaststellen dat dat een ernstige omzetderving zou betekeken voor de in de zorgsector actieve commerciele partijen zoals de verzekeraarbureaucraten die verder niks aan de zorg toevoegen, de ziekenhuizen die winst willen maken en de farmaceutische industrie die de fantastisch hoge winsten graag nog verder wil vergroten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179791868
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijkt me een nogal gezocht argument. Dit gaat alleen over de zorgkosten, maar als je andere kosten van mensen die heel oud worden ook gaat meetellen dan wordt het nog veel duurder.

[..]

Het cruciale verschil zit hem hier in 'moet'. Ik wil niemand het recht ontzeggen om er alles aan te doen om zo oud mogelijk te worden, maar een beetje egoistisch is het wel. Waarom zou de overheid wel mogen zeggen dat je je gedrag moet veranderen om ouder te worden terwijl dat de samenleving zoveel geld kost?

[..]

Onzin, we hebben een aantal dingen opgezet om onnodige ongelukkigen te vermijden, terwijl een flinke mate van risicovol gedrag wordt geaccepteerd. Maar een ongeluk is natuurlijk wat anders dan dat veel mensen de 103 niet halen omdat ze in een grotere groep met een ongezonde levensstijl zitten.

Waarom de zorg is ingericht op levensverlenging voor bejaarden en niet zozeer op de verbetering van de levenskwaliteit met een wat lagere gemiddelde streefleeftijd kun je je afvragen. Maar laten we vaststellen dat dat een ernstige omzetderving zou betekeken voor de in de zorgsector actieve commerciele partijen zoals de verzekeraarbureaucraten die verder niks aan de zorg toevoegen, de ziekenhuizen die winst willen maken en de farmaceutische industrie die de fantastisch hoge winsten graag nog verder wil vergroten.
Speelt ook mee dat de samenleving betaalt (terecht tot bepaalde hoogte) en iedereen langer wilt blijven leven... Uiteraard een afweging m.b.t. gezond en vitaal kunnen leven. Maar die is er vaak niet. De mogelijkheid tot verlengen vaak wel
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179792466
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Speelt ook mee dat de samenleving betaalt (terecht tot bepaalde hoogte) en iedereen langer wilt blijven leven... Uiteraard een afweging m.b.t. gezond en vitaal kunnen leven. Maar die is er vaak niet. De mogelijkheid tot verlengen vaak wel
Kennelijk wil niet iedereen dat he? Anders zouden ze niet roken, niet drinken, niet lekker eten, niet autorijden, niet hard werken en niet vliegen. De samenleving gaat er niet over, en de politiek al helemaal niet, tenminste niet als we vrije mensen zijn. Ik zou niet weten waarom ik het aan wie dan ook verplicht zou zijn om de hoogstmogelijke leeftijd na te streven, .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_179793659
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 21:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Kennelijk wil niet iedereen dat he? Anders zouden ze niet roken, niet drinken, niet lekker eten, niet autorijden, niet hard werken en niet vliegen. De samenleving gaat er niet over, en de politiek al helemaal niet, tenminste niet als we vrije mensen zijn. Ik zou niet weten waarom ik het aan wie dan ook verplicht zou zijn om de hoogstmogelijke leeftijd na te streven, .
De politiek gaat erover in welke mate wij solidair zijn mbt zorg naar elkaar...

Of mensen kanker hun lijf in zuigen of niet. Nog niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_179794300
Ik ga ervan uit dat wetenschappers bij het RIVM betere kennis hebben van zaken dan een anoniem Fok!kertje. :')
  donderdag 14 juni 2018 @ 23:46:43 #94
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_179797140
Of roken nu wel of niet slecht is, volgens mij is dat niet de issue, de maatschappij leeft gewoon veel langer dan 50 jaar geleden en daar ontstaan allerlei ouderdomsgebreken als je de 60 jaar passeert. Voor je 60e hebben de meeste rokers volgens mij geen last van deze ouderdomsgebreken, maar daarna speelt het op. 50 jaar geleden was 60 jaar oud. nu is 80 jaar de norm dat is denk ik waarom je in die doelgroep ziektes als kanker, maar ook hart en vaatziekten of diabetes veel vaker ziet voorkomen. Maar ik denk niet dat dit te maken heeft met hoe gezond je leeft of niet. Het is gewoon het nadeel van ouderdom. Het lichaam is letterlijk op.

En deze ziektes krijgen voor je 60e zie ik als ontzettend veel pech hebben in je leven.
pi_179797311
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 02:33 schreef MakkieR het volgende:
Of roken nu wel of niet slecht is, volgens mij is dat niet de issue, de maatschappij leeft gewoon veel langer dan 50 jaar geleden en daar ontstaan allerlei ouderdomsgebreken als je de 60 jaar passeert. Voor je 60e hebben de meeste rokers volgens mij geen last van deze ouderdomsgebreken, maar daarna speelt het op. 50 jaar geleden was 60 jaar oud. nu is 80 jaar de norm dat is denk ik waarom je in die doelgroep ziektes als kanker, maar ook hart en vaatziekten of diabetes veel vaker ziet voorkomen. Maar ik denk niet dat dit te maken heeft met hoe gezond je leeft of niet. Het is gewoon het nadeel van ouderdom. Het lichaam is letterlijk op.

En deze ziektes krijgen voor je 60e zie ik als ontzettend veel pech hebben in je leven.
En dat denk je zomaar of heb je onderzoek gedaan ?

Heb zelf een hele andere mening want ik denk dat het wel degelijk uitmaakt wat je eet en hoe gezond je leeft. Je kunt namelijk een stuk moeilijker diabetes krijgen als je geen geraffineerde suikers eet om maar wat te noemen. Mijn inziens komen die ziektes waar je het overhebt voornamelijk door het voedingspatroon wat de mensen tegenwoordig hebben,
pi_179797747
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2018 20:51 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het zal eens niet om de kosten gaan. En worden mensen gezond oud krijg je weer het gezeur dat ze onze pensioenen opvreten. Het is ook nooit goed. 😁
Ja, hij moet eens komen met cijfers waaruit blijkt dat rokers die van belastinggeld leven meer belastinggeld opslokken dan de niet-rokers die van belastinggeld leven. Maar daar zal dus wel nooit onderzoek naar gedaan worden. Want anders hadden we al cijfers gehad.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 07:39:33 #98
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179797911
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 06:59 schreef torentje het volgende:

[..]

Ja, hij moet eens komen met cijfers waaruit blijkt dat rokers die van belastinggeld leven meer belastinggeld opslokken dan de niet-rokers die van belastinggeld leven. Maar daar zal dus wel nooit onderzoek naar gedaan worden. Want anders hadden we al cijfers gehad.
Hierboven zijn al links die aantonen dat de totale maatschappelijke kosten van roken, na correctie voor waar het financieel de staat oplevert, ruim 30 miljard zijn.

Dat die cijfers er niet zijn is dus onzin. Je wilt ze alleen niet zien.

En, nu je dit weet, wanneer stop jíj met roken?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_179798357
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 07:39 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Hierboven zijn al links die aantonen dat de totale maatschappelijke kosten van roken, na correctie voor waar het financieel de staat oplevert, ruim 30 miljard zijn.

Dat die cijfers er niet zijn is dus onzin. Je wilt ze alleen niet zien.

En, nu je dit weet, wanneer stop jíj met roken?
Neen, jij leest verkeerd. Er is nooit onderzoek gedaan naar hoeveel rokers er zijn die roken van belastinggeld. Ook niet hoeveel niet-rokers er zijn die ook leven van belastinggeld. Daar kan ik namelijk geen cijfers over vinden. Als jij dat wel kan, dan geef maar een link.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 09:21:27 #100
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179798889
Wat bedoel je dan met 'leven van belastinggeld'? Dat ze netto meer van de staat krijgen dan dat ze opleveren of zo?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_179799025
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:21 schreef Worteltjestaart het volgende:
Wat bedoel je dan met 'leven van belastinggeld'? Dat ze netto meer van de staat krijgen dan dat ze opleveren of zo?
Neen, hoeveel belastinggeld niet-rokers opsouperen en hoeveel dat zijn. Vermoed dat het veel meer is dan wat de rokers krijgen.
pi_179799178
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 03:14 schreef khochner het volgende:

[..]

En dat denk je zomaar of heb je onderzoek gedaan ?

Heb zelf een hele andere mening want ik denk dat het wel degelijk uitmaakt wat je eet en hoe gezond je leeft. Je kunt namelijk een stuk moeilijker diabetes krijgen als je geen geraffineerde suikers eet om maar wat te noemen. Mijn inziens komen die ziektes waar je het overhebt voornamelijk door het voedingspatroon wat de mensen tegenwoordig hebben,
Natuurlijk is het zo wanneer je gezond leeft de kans groter is op een gezond ouder worden. Maar alles met mate zoals ook zo nu en dan bij gelegenheden een peuk roken en een biertje drinken zie ik niet als een groot probleem.

Ik leef ook om plezier te hebben. Ik heb er geen trek in om dagelijks aan mijn gezondheid te denken en in een glazen huis te leven.

Bovendien werk ik met wisselende diensten ook al niet gezond volgend artsen. Maar het zal mij een zorg zijn.

Zo ook het constant gebruik maken van een mobiel. Dat was laatst te zien dat er nu al generaties ontstaan die op zeer jonge leeftijd slechte ogen krijgen. En de verdere gevolgen zullen we achter een paar jaar wel gaan merken.

Maw er is altijd wel iets dat ongezond is.
pi_179801027
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk is het zo wanneer je gezond leeft de kans groter is op een gezond ouder worden. Maar alles met mate zoals ook zo nu en dan bij gelegenheden een peuk roken en een biertje drinken zie ik niet als een groot probleem.

Ik leef ook om plezier te hebben. Ik heb er geen trek in om dagelijks aan mijn gezondheid te denken en in een glazen huis te leven.

Bovendien werk ik met wisselende diensten ook al niet gezond volgend artsen. Maar het zal mij een zorg zijn.

Zo ook het constant gebruik maken van een mobiel. Dat was laatst te zien dat er nu al generaties ontstaan die op zeer jonge leeftijd slechte ogen krijgen. En de verdere gevolgen zullen we achter een paar jaar wel gaan merken.

Maw er is altijd wel iets dat ongezond is.
De niet-rokers willen wel dat de rokers hen inkomsten bezorgen. Terwijl ze de rokers stank en herrie bezorgen met hun auto's.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 12:13:27 #104
80382 manny
30 is best veel
pi_179801171
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk is het zo wanneer je gezond leeft de kans groter is op een gezond ouder worden. Maar alles met mate zoals ook zo nu en dan bij gelegenheden een peuk roken en een biertje drinken zie ik niet als een groot probleem.

Ik leef ook om plezier te hebben. Ik heb er geen trek in om dagelijks aan mijn gezondheid te denken en in een glazen huis te leven.

Bovendien werk ik met wisselende diensten ook al niet gezond volgend artsen. Maar het zal mij een zorg zijn.

Zo ook het constant gebruik maken van een mobiel. Dat was laatst te zien dat er nu al generaties ontstaan die op zeer jonge leeftijd slechte ogen krijgen. En de verdere gevolgen zullen we achter een paar jaar wel gaan merken.

Maw er is altijd wel iets dat ongezond is.
De mens vindt het moeilijk om om te gaan met gevolgen die niet direct zichtbaar zijn. Als je meteen dood zou neervallen na 1 peuk, dan zouden er denk ik een stuk minder mensen roken.

In andere woorden: die "slechte" dingen die je opnoemt zijn op de lange termijn wel degelijk nadelig voor je gezondheid. Als je besluit daar geen zak mee te doen en gewoon door te blijven gaan dan is er een grote kans (maar geen zekerheid) dat je wat eerder ziek wordt of dood gaat. Maar zoals je zelf al schrijft: een superleuk kort leven beats misschien wel een saai lang leven. (je zou jezelf wel kunnen afvragen waarom je moet roken en drinken om een leuk leven te hebben)

Kan iedereen voor zichzelf een afweging in maken.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_179801777
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2018 18:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je weet dat dat gemiddelden zijn?
Kan je nagaan hoe oud we gemiddeld zouden worden als niemand meer rookte.

Bijna iedereen denkt altijd aan longkanker als het gaat om roken.

Als ik dan om me heen kijk, zie ik 60'ers in m'n familie die kortademig zijn, verstopte aderen in de benen hebben en daardoor moeilijk lopen (ook na een bypass) en allerlei andere klachten die het leven aardig vergallen.

Ik wordt liever gezond oud en door niet te roken is de kans dat dat lukt wel iets groter.
En daarom ben ik er ook mee gestopt. Legio kwalen krijg je ervan...helaas.
pi_179802255
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:13 schreef manny het volgende:

[..]

De mens vindt het moeilijk om om te gaan met gevolgen die niet direct zichtbaar zijn. Als je meteen dood zou neervallen na 1 peuk, dan zouden er denk ik een stuk minder mensen roken.

In andere woorden: die "slechte" dingen die je opnoemt zijn op de lange termijn wel degelijk nadelig voor je gezondheid. Als je besluit daar geen zak mee te doen en gewoon door te blijven gaan dan is er een grote kans (maar geen zekerheid) dat je wat eerder ziek wordt of dood gaat. Maar zoals je zelf al schrijft: een superleuk kort leven beats misschien wel een saai lang leven. (je zou jezelf wel kunnen afvragen waarom je moet roken en drinken om een leuk leven te hebben)

Kan iedereen voor zichzelf een afweging in maken.
Zoals je al zegt. Die overweging maak je zelf. Voor de een is dat een vakantie waar ik dan weer niets mee heb. Voor de ander is dat een luidruchtig concert, met vrienden lekker los gaan zo nu en dan. etc etc.
pi_179807885
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 09:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk is het zo wanneer je gezond leeft de kans groter is op een gezond ouder worden. Maar alles met mate zoals ook zo nu en dan bij gelegenheden een peuk roken en een biertje drinken zie ik niet als een groot probleem.

Ik leef ook om plezier te hebben. Ik heb er geen trek in om dagelijks aan mijn gezondheid te denken en in een glazen huis te leven.

Bovendien werk ik met wisselende diensten ook al niet gezond volgend artsen. Maar het zal mij een zorg zijn.

Zo ook het constant gebruik maken van een mobiel. Dat was laatst te zien dat er nu al generaties ontstaan die op zeer jonge leeftijd slechte ogen krijgen. En de verdere gevolgen zullen we achter een paar jaar wel gaan merken.

Maw er is altijd wel iets dat ongezond is.
Zeker veel mensen weten ook wel dat je longen zwart worden en je sneller kans hebt op longziektes wanneer je rookt. En dat is prima als die mensen willen roken, ik ben er niet van dat andere mensen gaan bepalen hoe je zou moeten leven. Maar het moet wel helder zijn. Wanneer mensen gaan zeggen joh die kwaaltjes komen bij de ouderdom mensen worden nou eenmaal ouder dus meer mensen krijgen ziektes, en heeft weinig te maken met je leefwijze. Tja dan ben je mijn inziens gewoon niet goed geïnformeerd.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:01:35 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179808571
Er moet meer gerookt worden. Steek nog eens op!
Rokers zijn geweldige mensen, betalen veel accijns en pensioenpremies en maken van het laatste veel minder gebruik.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:03:28 #109
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179808625
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Er moet meer gerookt worden. Steek nog eens op!
Rokers zijn geweldige mensen, betalen veel accijns en pensioenpremies en maken van het laatste veel minder gebruik.
Roken kost de samenleving netto 33 miljard per jaar, zo ongeveer 5% van het BNP.
Hoe is dat 'geweldig'?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:08:07 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179808726
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:03 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Roken kost de samenleving netto 33 miljard per jaar, zo ongeveer 5% van het BNP.
Hoe is dat 'geweldig'?
Waar bestaat die 33 miljard uit?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:11:08 #111
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179808799
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar bestaat die 33 miljard uit?
Aan de ene kant de baten, zoals accijnsinkomsten en lagere pensioen- en zorgkosten.
Aan de andere kant de kosten, zoals de gevolgen voor productiviteit, ziekteverzuim, etc.

Zie de linkjes in post #69.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_179809623
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 18:37 schreef khochner het volgende:

[..]

Zeker veel mensen weten ook wel dat je longen zwart worden en je sneller kans hebt op longziektes wanneer je rookt. En dat is prima als die mensen willen roken, ik ben er niet van dat andere mensen gaan bepalen hoe je zou moeten leven. Maar het moet wel helder zijn. Wanneer mensen gaan zeggen joh die kwaaltjes komen bij de ouderdom mensen worden nou eenmaal ouder dus meer mensen krijgen ziektes, en heeft weinig te maken met je leefwijze. Tja dan ben je mijn inziens gewoon niet goed geïnformeerd.
Natuurlijk gaat het om je levenswijze. En roken is slecht. Het probleem met dit soort discussies ontstaat alsof alleen het roken je gezondheid kan schaden. Maar ook bepaalde werkzaamheden kunnen een oorzaak zijn. Mijn vader heeft nooit gerookt maar is wel compleet de weg kwijt. Meer dan 40 jaar gewerkt onder niet al te beste omstandigheden slopen je lichaam ook waardoor je allerlei kwalen kunt krijgen.

En zo zijn er talloze oorzaken waardoor je gezondheid schade oploopt.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:45:47 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179809628
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:11 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Aan de ene kant de baten, zoals accijnsinkomsten en lagere pensioen- en zorgkosten.
Aan de andere kant de kosten, zoals de gevolgen voor productiviteit, ziekteverzuim, etc.

Zie de linkjes in post #69.
Uit linkje daar

Het totale gezondheidsverlies bedraagt 35,3 miljard euro en bestaat voor ongeveer twee derde uit verlies aan levensjaren (24,3 miljard euro) en voor een derde uit een vermindering van kwaliteit van leven (11,0 miljard euro). Dit zijn echter wel ‘zachte’ euro’s: ze geven uitdrukking aan de hoge waardering van gezondheid, maar ze staan niet op een bankrekening en kunnen ook niet opnieuw uitgegeven worden.

hogere zorgkosten (3,5 miljard)

Kortom. Een lulverhaal, het kost de maatschappij helemaal niet zo een giga bedrag.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:49:04 #114
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179809706
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Kortom. Een lulverhaal, het kost de maatschappij helemaal niet zo een giga bedrag.
Laten we dan überhaupt de zorg afschaffen. Kost toch alleen maar geld.
8)7
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_179811206
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uit linkje daar

Het totale gezondheidsverlies bedraagt 35,3 miljard euro en bestaat voor ongeveer twee derde uit verlies aan levensjaren (24,3 miljard euro) en voor een derde uit een vermindering van kwaliteit van leven (11,0 miljard euro). Dit zijn echter wel ‘zachte’ euro’s: ze geven uitdrukking aan de hoge waardering van gezondheid, maar ze staan niet op een bankrekening en kunnen ook niet opnieuw uitgegeven worden.

hogere zorgkosten (3,5 miljard)

Kortom. Een lulverhaal, het kost de maatschappij helemaal niet zo een giga bedrag.
Precies, ook vergeten ze te vermelden wat de fanatieke niet-rokers de samenleving kosten. Moskeetje hier, kerkje daar, tempeltje hier, geasfalteerde wegen daarheen, vergaderzalen en tijd om te vergaderen. Enz.
pi_179811427
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:40 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, ook vergeten ze te vermelden wat de fanatieke niet-rokers de samenleving kosten. Moskeetje hier, kerkje daar, tempeltje hier, geasfalteerde wegen daarheen, vergaderzalen en tijd om te vergaderen. Enz.
Nou ja dat heeft weinig te maken met een gezonde levensstijl.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:28:54 #117
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179812510
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:49 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Laten we dan überhaupt de zorg afschaffen. Kost toch alleen maar geld.
8)7
Lastig, niet, toegeven dat je alleen de kop leest en niet verder. grootste deel van de kosten van de rokers zijn gewoon een stel-post, een veelvoud van de zorgkosten die ze veroorzaken. Hoef je niet met dit soort onzin te komen over de zorg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:41:00 #118
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179812832
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lastig, niet, toegeven dat je alleen de kop leest en niet verder. grootste deel van de kosten van de rokers zijn gewoon een stel-post, een veelvoud van de zorgkosten die ze veroorzaken. Hoef je niet met dit soort onzin te komen over de zorg.
Misschien moet je dan het artikel van de NTVG eens lezen.
Als dat zo'n grote onzin is, diskwalificeer je jezelf ook om Lambiekje op zijn eeuwige kruistocht tegen Big Pharma aan te spreken.
Of iedereen die homeopathie aanhangt.

Die cijfers komen niet zomaar uit de lucht vallen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 21:43:39 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179812892
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 21:41 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Misschien moet je dan het artikel van de NTVG eens lezen.
Als dat zo'n grote onzin is, diskwalificeer je jezelf ook om Lambiekje op zijn eeuwige kruistocht tegen Big Pharma aan te spreken.
Of iedereen die homeopathie aanhangt.

Die cijfers komen niet zomaar uit de lucht vallen.
Snap je überhaupt wat er staat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179813413
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 19:09 schreef RobjeGeus het volgende:
Mn overgroot oma is 102 geworden met een pakkie shag per dag.
Abraham werd 175 jaar zonder te roken. Just sayin'.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 23:46:34 #121
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_179816262
ach...roken is voor losers.
Drugs are good mkay?
pi_179816939
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:11 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Aan de ene kant de baten, zoals accijnsinkomsten en lagere pensioen- en zorgkosten.
Aan de andere kant de kosten, zoals de gevolgen voor productiviteit, ziekteverzuim, etc.

Zie de linkjes in post #69.
'De rekening van roken maakt pijnlijk duidelijk dat er in de kosten en baten geen duidelijke financiële prikkel zit om het rookgedrag te veranderen. De grootste belanghebbenden zijn de rokers zelf, maar zij zijn veelal verslaafd en niet bij machte om zelfstandig te stoppen. Afhankelijk van de politieke weging van die verslaving en de nadelige gevolgen voor de omgeving is er sprake van een maatschappelijk vraagstuk. Maar in alle gevallen en in harde euro’s ontlopen de kosten en baten van roken elkaar niet veel, zodat er geen aantrekkelijke business-case is, voor welke partij dan ook, om in tabaksontmoediging te investeren.'
  zaterdag 16 juni 2018 @ 08:11:40 #123
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_179819922
Het gaat ook niet alleen om de harde euro's... Dat was het punt juist.

Als je definieert dat arbeid en gezondheid goederen/concepten zijn er je geen prijskaartje aan kunt hangen, dan maakt het weinig uit inderdaad.
Maar arbeid en gezondheid hebben wel waarde.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  † In Memoriam † zaterdag 16 juni 2018 @ 11:28:20 #124
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_179821841
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 19:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat het om je levenswijze. En roken is slecht. Het probleem met dit soort discussies ontstaat alsof alleen het roken je gezondheid kan schaden. Maar ook bepaalde werkzaamheden kunnen een oorzaak zijn. Mijn vader heeft nooit gerookt maar is wel compleet de weg kwijt. Meer dan 40 jaar gewerkt onder niet al te beste omstandigheden slopen je lichaam ook waardoor je allerlei kwalen kunt krijgen.

En zo zijn er talloze oorzaken waardoor je gezondheid schade oploopt.
Juist, maar voor het gemak is de tevreden roker de zondebok, dat is zo lekker makkelijk.

En kan de rest zich dapper op de borst kloppen, chapeau. _O_
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')