abonnement Unibet Coolblue
pi_180898775
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 09:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik vond het met een metalen weber ook altijd wel moeilijk om PP te maken, je was voortdurend bezig met de temperatuur stabiel houden en zorgen dat er genoeg nieuwe briketjes aan gingen. Voortdurend 4-5 goed gloeiende briketten is toch wel nodig om de temperatuur rond de 110-120 te houden.
Maar het resultaat ziet er goed uit! :9
hier dezelfde struggle, zie eerdere fotos in dit topic :P

Toch tijd om een green egg aan te schaffen :D
hardcoholic
pi_180900438
of een cheap ass controller maken.
ik ga er binnenkort een maken voor mijn UDS.

afhankelijk van hoe fancy je het wilt kan je al klaar zijn voor een euro of 25-30

voorbeeld:
http://ukbbqreview.com/bb(...)t-smoker-controller/

op nederlandse BBQ fora is er ook nog genoeg van te vinden.
  zondag 5 augustus 2018 @ 14:40:39 #153
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_180959946
Iemand een tip voor een goede wifi/bt thermometer?
Gevoelsmatig zou ik voor een Weber Igrill2 gaan, maar ik lees slechte ervaringen met de app, die continu aan moet staan. Zijn er nog goede alternatieven?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_180971721
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 14:40 schreef greatgonzo het volgende:
Iemand een tip voor een goede wifi/bt thermometer?
Gevoelsmatig zou ik voor een Weber Igrill2 gaan, maar ik lees slechte ervaringen met de app, die continu aan moet staan. Zijn er nog goede alternatieven?
Herqs easy bbq pro
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:11:31 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180980329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:37 schreef Strychnos het volgende:
Vorig weekend pulled pork gemaakt. Tevreden met het resultaat maar de cocosbriketten die ik had van Fire-Up waren waardeloos, temp kwam na een tijd gewoon onder de 90 graden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hubba fucking hubba.

:9~
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180993166
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2018 23:48 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Herqs easy bbq pro
Dit ja,

Op aanraden van dit topic ook gekocht. Werkt perfect en doet wat nodig is, zonder moeilijk gedoe.

Kunnen tot 6 sensors in voor maximaal bbq genot. De app en het synchroniseren gaat ook super makkelijk
hardcoholic
pi_181816033
Iemand ervaring met een Maverick Tip Top Temp (https://tiptoptemp.com/products/tip-top-temp) ? Product ziet er wel interessant uit voor de langere sessies, maar hoe goed werkt het nu in de praktijk?
pi_183978273
Barbecuers, maken jullie nog iets leuks op de bbq deze kerst? Wij hadden grootse plannen maar zijn eigenlijk te lui. Het bleef bij afgelopen zondag de beste porchetta (met bimi en pompoen) ever. Hij had prachtige crackling :9~



Morgen staat een Jamaicaanse beenham op het programma. Waarschijnlijk gaan we komend weekend een brisket maken.
Spoilers!
pi_183988492
Hier lamsbout met rozemarijn en knoflook gemaakt, vergezeld van een muntsausje
pi_184082775
Ik maak vandaag een pulled pork voor morgen bij een oudejaars feestje. Er is daar geen BBQ met deksel, vandaar dat ik m alvast vooraf maak vandaag. Wat zouden jullie doen: vanavond al pullen en de hele bak draadjesvlees daar opwarmen in de oven of op de gewone BBQ, of de bonk in zn geheel meenemen en opwarmen en dan pullen? Ben bang dat als ie vannacht en morgen overdag in de koelkast heeft gelegen het binnenste nooit meer op temperatuur komt...

39 graden binnen in as we speak, ben om half 9 begonnen :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184083145
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:47 schreef Gripper het volgende:
Ik maak vandaag een pulled pork voor morgen bij een oudejaars feestje. Er is daar geen BBQ met deksel, vandaar dat ik m alvast vooraf maak vandaag. Wat zouden jullie doen: vanavond al pullen en de hele bak draadjesvlees daar opwarmen in de oven of op de gewone BBQ, of de bonk in zn geheel meenemen en opwarmen en dan pullen? Ben bang dat als ie vannacht en morgen overdag in de koelkast heeft gelegen het binnenste nooit meer op temperatuur komt...

39 graden binnen in as we speak, ben om half 9 begonnen :9
Altijd gelijk pullen. Wij hebben het ook eens later gedaan en dat ging veel moeilijker.

Wij wilden voor het eerst brisket maken vandaag maar stellen het uit naar volgend weekend.
Spoilers!
pi_184090199
Oud en nieuw.

Spareribs
Moink balls
Zalm
Jalepeno ceddar worstjes

Niet te moeilijk, wel lekker.
pi_184103452
Kon de PP uiteindelijk om 20 uur eraf halen toen ie netjes 90 graden in de kern was. Meteen geplukt met mn nieuwste accessoire: van de zomer voor mijn verjaardag van die berenklauwen gekregen. Voelde me net Wolverine :)

Dat gaat een stuk sneller dan met 2 gewone vorken, maar levert ook grotere bonken op. Voor echt fijne draadjes moet je nog altijd met een paar vorken aan de slag.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_184114734
Prachtig topic trouwens dit. Zo veel
Zorg en tijd en liefde steken in je voedsel. Als meer mensen dat zouden doen zouden de meeste mensen een stuk gezonder zijn en het leven inNederland een stukje mooier.

Niet dat die ribs nu iets zijn voor elke dag, maar toch. Ben zelf helemaal niet van de BBQ, maar ik geniet wel van dit topic.
Whatever...
pi_184653663
Mensen hier met een Weber Master-Touch GBS die tevreden zijn over hun aankoop?
pi_184653883
Je vraagt het alsof het logischer zou zijn om er ontevreden over te zijn?
Ik heb er een. Nog geen jaar. Tevreden.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_184654132
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 15:15 schreef Vanyel het volgende:
Je vraagt het alsof het logischer zou zijn om er ontevreden over te zijn?
Ik heb er een. Nog geen jaar. Tevreden.
Hoge prijzen scheppen hoge verwachtingen, vandaar!

Nu wil ik als beginner/amateur/hobbyist best investeren in iets degelijks, gewoon omdat het me leuk lijkt, alleen vroeg ik me dus af of je met Weber Master-Touch GBS houtskoolbarbecues waar voor je geld krijgt.

In ieder geval goed om te horen dat jij er tevreden mee bent.
pi_184660273
Heb een master touch nu een jaar of drie, nog geen dag spijt van gehad.
  maandag 8 april 2019 @ 18:39:48 #169
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186105897
Het is lekker weer, hebben jullie de kolen nog verwarmd afgelopen weekend?

Wij nauwelijks. We hadden het druk dus het werden alleen snelle aardappels in ganzdenvet, pastinaak en een hertenburger op zondag.
Het valt toch een beetje tegen dat we een huis met grote tuin kochten zodat we lekker konden bbq-en maar dat we zo veel moeten klussen dat we vaak te moe zijn om de kamado aan te steken. We doen iets niet helemaal goed geloof ik.
Spoilers!
pi_186109664
Hier zeker de grill aangehad. Voor de Facebook groep Smoke & Bbq een meeting in Flevoland georganiseerd gisteren.
Topdag, toffe mensen, heerlijk en veel te veel eten, alle soorten barbecues aanwezig. Heerlijk.

De restjes vandaag met de lunch aangehad.
  maandag 15 april 2019 @ 20:47:12 #171
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186238957
Via MadMaster in het No Worries topic :)

quote:
14s.gif Op maandag 15 april 2019 19:53 schreef MadMaster het volgende:

.


Datum: 7-9 juni 2019
Locatie: Haarlemmermeerse bos Hoofddorp, ingang Paviljoenlaan

Toegang en activiteiten voor publiek:

Vrije toegang voor publiek, we hebben op zaterdag en zondag voor de bezoekers een BBQ markt, doorlopende BBQ demonstratie bij het Horeca Plein.
Tussendoor gratis proeven bij de deelnemers aan de BBQ competitie.

Voor de kinderen hebben diverse activiteiten zoals onder begeleiding marshmallows & worstjes grillen maar ook de KidsQ wedstrijd.

Daarnaast: live muziek op het podium

Vrijdag 7 juni 2019

12:00 Opbouw teams

18:00 Cooksmeeting whole hog



= = =

Zaterdag 8 juni 2019

vanaf 08:00 Opbouw teams

12:00 diverse demo's van de volgende BBQ merken, ProQ, Monolith, Homefire Braai's

14:00 SCA Cook's meeting

15:00 Jurering NK BBQ Whole Hog

15:00 Jurering SCA Chickenwings

15:30 Jurering Tony Stone Chili cook off

16:00 Jurering Tony Stone Steak Cook off

17:00 Jurering Tony Stone Burger Cook off

17:30 Jurering SCA Ribs

18:00 KCBS Cook's meeting & toast to Tony

19:30 Prijsuitreiking



= = =

Zondag 9 juni 2019

09:00-10:00 inschrijven KCBS judges

11:00 Judge meeting

11:00 diverse demo's van de volgende BBQ merken, ProQ, Monolith, Homefire Braai's

Op podium: live muziek en presentatie.

12:00 jurering Kip

12:30 jurering Ribs

13:00 jurering Pork shoulder

13:30 jurering Beef brisket

14:00 jurering Dessert

18:00 bekendmaking Grand Champion + Winnaars categorieën

Spoilers!
pi_186280843
Dit weekend gaat de barbeque een paar keer aan, maar ik ben wat inspiratieloos. Ik wil dingen die niet veel voorbereiding vragen en snel klaar zijn. Maar ik kom niet verder dan sate, hamburger, speklap en worst. Jullie nog iets?
pi_186281464
Ik ga door weekend smoked baked beans maken (bbq pitboy style) en weer wat eigen bbq sauce
pi_186281523
Zo dit weekend alles ff schoon branden en dan gaan we er weer tegenaan
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_186281532
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:13 schreef Myraela het volgende:
Dit weekend gaat de barbeque een paar keer aan, maar ik ben wat inspiratieloos. Ik wil dingen die niet veel voorbereiding vragen en snel klaar zijn. Maar ik kom niet verder dan sate, hamburger, speklap en worst. Jullie nog iets?
Moinkballs
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  woensdag 17 april 2019 @ 21:38:00 #176
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186281663
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2019 21:13 schreef Myraela het volgende:
Dit weekend gaat de barbeque een paar keer aan, maar ik ben wat inspiratieloos. Ik wil dingen die niet veel voorbereiding vragen en snel klaar zijn. Maar ik kom niet verder dan sate, hamburger, speklap en worst. Jullie nog iets?
Shisk taouk :9

Wij gaan het hele weekend niet barbecueen want we moeten klussen :{
Spoilers!
  woensdag 17 april 2019 @ 23:26:12 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186285500
Dit weekend haal ik onze BBQ ook maar weer eens uit de winterstalling.
Nog even bedenken wat we er mee gaan maken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186302243
Gisteren een kamado gekocht, wist ik veel dat er een doos van een kubieke meter omheen zat :D zie dat maar jn een Suzuki swift te krijgen :P al met al alles los in de auto getild (zwaar klereding)

Zaterdag voor het eerst gebruiken, ik twijfel nog over wat erop gaat, iemand ideeen? Kan helaas niet low and slow aangezien ik overdag andere plannen heb :{
hardcoholic
pi_186304987
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 22:37 schreef Ferdii het volgende:
Gisteren een kamado gekocht, wist ik veel dat er een doos van een kubieke meter omheen zat :D zie dat maar jn een Suzuki swift te krijgen :P al met al alles los in de auto getild (zwaar klereding)

Zaterdag voor het eerst gebruiken, ik twijfel nog over wat erop gaat, iemand ideeen? Kan helaas niet low and slow aangezien ik overdag andere plannen heb :{
Haha. Hier ook. Werd geleverd op kantoor. Staat er ineens een pallet voor je neus 😂.

Vanmiddag eens in elkaar zetten.
pi_186305734
Weekend even een bavette maken op de Q!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_186305742
Wil eigenlijk ook al tijden onze weber upgraden naar een kamado, maar heb echt geen idee welke te kopen. Welke raden jullie aan om mee te beginnen? :)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_186306054
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:00 schreef Asschen_sukar het volgende:
Wil eigenlijk ook al tijden onze weber upgraden naar een kamado, maar heb echt geen idee welke te kopen. Welke raden jullie aan om mee te beginnen? :)
Makro heeft nu een makkelijke instap kamado in de aanbieding van tarrington house. stuk goedkoper dan de meeste andere kamado's, maar voldoet prima voor de beginnende kamado bbqer

kost iets van 460 euro
hardcoholic
pi_186310597
ik wil / ga een black bastard kopen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_186327443
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:39 schreef Joene het volgende:
ik wil / ga een black bastard kopen.
Gisteren in elkaar gezet. Wat een ding! Ben er heel blij mee.
pi_186327455
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 april 2019 14:39 schreef Joene het volgende:
ik wil / ga een black bastard kopen.
Heb de mijne zojuist weer helemaal opgefrist. Kan er weer een seizoen tegenaan
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_186327626
Vanmiddag gaat ie aan *O*
pi_186329193
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2019 09:32 schreef Ferdii het volgende:

[..]

Makro heeft nu een makkelijke instap kamado in de aanbieding van tarrington house. stuk goedkoper dan de meeste andere kamado's, maar voldoet prima voor de beginnende kamado bbqer

kost iets van 460 euro
600 euro toch nog toen ik vandaag ging kijken. :{
Maar niet meegenomen, eens op zoek naar een andere budget optie rond de 450 euro.

Vandaag dus de weber maar aan :9~
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_186333384
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2019 16:48 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

600 euro toch nog toen ik vandaag ging kijken. :{
Maar niet meegenomen, eens op zoek naar een andere budget optie rond de 450 euro.

Vandaag dus de weber maar aan :9~
Die van tarrington house is 399 ex
hardcoholic
  zaterdag 20 april 2019 @ 20:29:34 #189
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186333429
Weber voldoet hier prima voor de gemiddeld 4x per jaar dat we bbq-en.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186333498
Vanavond beercan chicken, 321 spareribs, garnalen spiesjes en als toetje gegrilde ananas met toffee saus en witte chocolade Mouse gemaakt. Nu uitbuiken *O* :D
hardcoholic
pi_186341405
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 april 2019 20:29 schreef golfer het volgende:
Weber voldoet hier prima voor de gemiddeld 4x per jaar dat we bbq-en.
sowieso prima spul, vorig jaar april tot eind sept vrijwel dagelijks gekookt op de weber. 4/5x per week de weber aan was geen uitzondering en dat gaat echt prima.

Wel besloten om een kamado te willen omdat low and slow een stuk beter gaat en temperatuur stabiliteit een stuk beter is in een kamado.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_186363811
Heeft een van jullie een idee wat het verschil tussen een Master-Touch GBS Premium E-5775 en een Master-Touch GBS Premium E-5770 is? Beiden zijn duur genoeg, alleen wat het verschil van 20,- veroorzaakt? :P

De GBS gietijzeren Sear Grate?
pi_186363924
Varkenshaas gekocht voor op de barbecue :9
pi_186364060
Iemand hier ervaring met BBQ's van het merk Rösle? En dan specifiek de No.1 F60 Air.

Ik heb momenteel een Weber Go Anywhere en wil upgraden.

Meningen of ervaringen over dat ding? :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186364115
quote:
5s.gif Op maandag 22 april 2019 16:11 schreef vosss het volgende:
Iemand hier ervaring met BBQ's van het merk Rösle? En dan specifiek de No.1 F60 Air.

Ik heb momenteel een Weber Go Anywhere en wil upgraden.

Meningen of ervaringen over dat ding? :)
Wat vind je van de Weber Go Anywhere? Want die heb ik op het oog.

Lijkt me een betere optie in vergelijking met die kleine Smokey Joe.
pi_186364235
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 16:16 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Wat vind je van de Weber Go Anywhere? Want die heb ik op het oog.

Lijkt me een betere optie in vergelijking met die kleine Smokey Joe.
Even vooropgesteld, ik ben geen bbq held. En ik maak er ook niet god weet wat op klaar. Gewoon standaard grillen zegmaar, spek, burgers, spiesje, lapjes, kipje etc standaard van de slager. En dat vreet ik gewoon op met saus van uit zo een flesje van de supermarkt. :@

Dat gezegd hebbende; prima klein bbqtje, dankzij zn vorm ook makkelijk mee te zeulen op vakantie. :)

Nadeel vind ik dat de verstellingen voor meer of minder lucht gewoon van metaal zijn en dus loeiheet worden en dus eigenlijk onbruikbaar zijn imo. Maargoed, dat hebben heel veel BBQ's.

Buiten dat doet ie het prima. Lijkt klein, maar kan je goed met 4 man van eten als niet alles tegelijk klaar moet zijn. Is dus groter dan hij lijkt.

Hopelijk was het niet vloeken in de kerk hier als ik zie wat jullie allemaal klaar maken :P
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186364350
Overigens heb ik dus zo een Rösle BBQ ook helemaal niet nodig eigenlijk, maar ik vond hem wel sjiek. Dus die wil ik. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186365175
Buitenkeuken draait weer op volle kracht :9
Hooray for boobies!
pi_186365177
Ik ben ook niet zo'n expert, maar wat een verschil in smaak als je een wat duurdere barbecue hebt.

Even een vraag over de kooltjes...wat zijn de beste? Ik haal ze altijd bij de lidl :P
pi_186365492
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 17:37 schreef aloa het volgende:
Ik ben ook niet zo'n expert, maar wat een verschil in smaak als je een wat duurdere barbecue hebt.

Even een vraag over de kooltjes...wat zijn de beste? Ik haal ze altijd bij de lidl :P
De beste zou ik niet weten, maar voor een amateur zoals ik zijn briketten wel wat geschikter vergeleken met houtskool.

Los daarvan, volgens mij was het hier dat houtskool bedoeld voor de horeca werd aangeraden. Wellicht kan je iets met die informatie.

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2018 10:14 schreef Ace1 het volgende:
Jumbo heeft gele zakken met horeca houtskool, grote stukken.
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2018 11:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik kocht mijn laatste zak bij de Hornbach, was niet slecht, ook niet extreem goed.
De zak daarvoor in Naarden bij de BBQ-winkel van meneer Coronel. Maar dat was omdat ik daar mn BBQ ook kocht, en ophaalde.

Topmerken zijn hier online te koop:
https://www.beefexclusief.nl/tags/horeca-houtskool/
https://www.barbequeshop.nl/categorie/571/houtskool.html

pi_186365567
quote:
1s.gif Op maandag 22 april 2019 17:58 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

De beste zou ik niet weten, maar voor een amateur zoals ik zijn briketten wel wat geschikter vergeleken met houtskool.

Los daarvan, volgens mij was het hier dat houtskool bedoeld voor de horeca werd aangeraden. Wellicht kan je iets met die informatie.
[..]


[..]

Briketten heb ik ook altijd. Dat houtskool gaat veel sneller in mijn beleving.
pi_186366496
Pulled pork *O*

Begin van 3kg varkens procereur

In de mosterd



Rub er over

bbq prepareren

En gaan *O*




Bark is al mooi gevormd

En 92 graden *O*, nu nog even rusten en pullen maar :)


[ Bericht 7% gewijzigd door Ferdii op 22-04-2019 19:11:38 ]
hardcoholic
pi_186367997
Ziet er top uit!
pi_186375056
quote:
0s.gif Op maandag 22 april 2019 17:37 schreef aloa het volgende:
Ik ben ook niet zo'n expert, maar wat een verschil in smaak als je een wat duurdere barbecue hebt.

Even een vraag over de kooltjes...wat zijn de beste? Ik haal ze altijd bij de lidl :P
Hangt ervanaf wat je lekker vind , voor steaks heb ik andere kolen dan voor saté bijvoorbeeld.

Restaurant houtskool is over het algemeen wel geschikt en stuk beter dan supermarkt meuk.
Brand langer ,stabieler met temperatuur, etc.
Dammers houtskool bijvoorbeeld 10kg ,20 euro.

Gebruik zelf Black Ranch voor mn steaks, en dammers voor algemeen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Joene op 23-04-2019 06:43:32 ]
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 23 april 2019 @ 09:11:22 #205
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186375848
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 april 2019 05:59 schreef Joene het volgende:

[..]

Hangt ervanaf wat je lekker vind , voor steaks heb ik andere kolen dan voor saté bijvoorbeeld.

Restaurant houtskool is over het algemeen wel geschikt en stuk beter dan supermarkt meuk.
Brand langer ,stabieler met temperatuur, etc.
Dammers houtskool bijvoorbeeld 10kg ,20 euro.

Gebruik zelf Black Ranch voor mn steaks, en dammers voor algemeen.
Maakt dat echt zo'n verschil? En als je dan een steak gaat grillen, haal je dan eerst al je oude kolen er uit?
Spoilers!
pi_186380192
Hier ookal 2x de BBQ aangehad.

Zou graag ook een wat luxere hebben maar mijn bovenburen zijn hmmmm nogal zeikerds en geen zin in aardig wat geld neer te leggen en dan geouwehoer te krijgen en niet optimaal gebruik vd BBQ te kunnen maken.
Heb er nu gewoon eentje van de Action :+ Helemaal prima zo.

Nu hebben we houtskool erin. Vind ik toch wel het lekkerste smaak aan het vlees geven :9
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_186381632
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 april 2019 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Maakt dat echt zo'n verschil? En als je dan een steak gaat grillen, haal je dan eerst al je oude kolen er uit?
Dat maakt echt verschil ja , en als ik steak grill eet ik meestal niks anders dan steak en anders de steak als 2e gerecht zodat die kolen boven op de andere kunnen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 23 april 2019 @ 17:44:25 #208
308975 Strychnos
Ignorance is bliss
pi_186382656
Zo warm weer de afgelopen dagen en maar heel weinig plaatjes...

Ik post een paar plaatjes van de shortribs die ik vorig jaar al had gemaakt voor Sinterklaasavond.
Was toen zeer tevreden met het resultaat, dikke rookrand en super mals en sappig.











pi_186386322
Iemand nog goede tips voor lang brandende briketten (voor low&slow)?
pi_186392091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:51 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand nog goede tips voor lang brandende briketten (voor low&slow)?
Kokosbriketten. Oa bij Sligro, Welkoop en vuurenrook. 10 kg 15-16¤.
  woensdag 24 april 2019 @ 11:53:00 #211
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_186395089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2019 20:51 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand nog goede tips voor lang brandende briketten (voor low&slow)?
Inderdaad Kokos. Bij Karwei 20 kg. voor 16 euro.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_186396158
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2019 11:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Inderdaad Kokos. Bij Karwei 20 kg. voor 16 euro.
Welke? Ik vind alleen 10kg voor 19,99.
pi_186436655
Iemand ervaring met de Lidl bbq's?

Ze hebben deze https://www.lidl-shop.be/(...)cue-44-cm/p100238409

Deze is dan wat groter, maar kost het dubbele? Is dat het waard? https://www.lidl-shop.be/(...)cue-54-cm/p100238414

Deze is ook wel leuk https://www.lidl-shop.nl/TEPRO-Houtskoolbarbecue/p100251764

Iemand suggesties? Het is vooral voor grillen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_186448906
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 april 2019 13:31 schreef marzman het volgende:
Iemand ervaring met de Lidl bbq's?

Ze hebben deze https://www.lidl-shop.be/(...)cue-44-cm/p100238409

Deze is dan wat groter, maar kost het dubbele? Is dat het waard? https://www.lidl-shop.be/(...)cue-54-cm/p100238414

Deze is ook wel leuk https://www.lidl-shop.nl/TEPRO-Houtskoolbarbecue/p100251764

Iemand suggesties? Het is vooral voor grillen.
Ik heb er niet veel verstand van, maar wellicht dat de kogelbarbecue met grotere diameter beter is omdat je meer ruimte hebt om te spelen met je "directe" en "indirecte zone"?
pi_186500006
Ik dacht in een winkel even de houtskoolbarbecues van Weber te bewonderen, maar het waren toch echt de "kamado's" die de show stalen. :Y

Wie o wie heeft er een? c_/
pi_186501110
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:17 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik dacht in een winkel even de houtskoolbarbecues van Weber te bewonderen, maar het waren toch echt de "kamado's" die de show stalen. :Y

Wie o wie heeft er een? c_/
Meld zich. Pas 1.5 week nu.

Bastard urban large 2019 is het geworden.
Ook alle accessoires erbij gehaald. Helemaal compleet nu.

Top ding. Zaterdag een sessie van 12 uur op 150 graden met 1 mandje houtskool.
Gisteren spare ribs gemaakt, 110 graden, heerlijk.
pi_186502671
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 19:17 schreef nelisb het volgende:

[..]

Meld zich. Pas 1.5 week nu.

Bastard urban large 2019 is het geworden.
Ook alle accessoires erbij gehaald. Helemaal compleet nu.

Top ding. Zaterdag een sessie van 12 uur op 150 graden met 1 mandje houtskool.
Gisteren spare ribs gemaakt, 110 graden, heerlijk.
Klinkt goed!

Voordat ik van kamado's had gehoord zou ik het niet geloofd hebben, 12 uur met houtskool. 8)7 Hoe pak je dat aan, als ik vragen mag; beperk je de ventilatie in het begin zodanig dat de temperatuur niet boven de gewenste temperatuur komt, waarna je de ventilatie geleidelijk openzet om de temperatuur constant te houden?

Een kolenstarter wordt niet gebruikt? Een aanmaakblok of twee tussen de kolen is als ik YouTube mag geloven meer dan genoeg om de boel op gang te krijgen?

Hoe dan ook, mooi spul. :Y)
pi_186502857
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 20:21 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Klinkt goed!

Voordat ik van kamado's had gehoord zou ik het niet geloofd hebben, 12 uur met houtskool. 8)7 Hoe pak je dat aan, als ik vragen mag; beperk je de ventilatie in het begin zodanig dat de temperatuur niet boven de gewenste temperatuur komt, waarna je de ventilatie geleidelijk openzet om de temperatuur constant te houden?

Een kolenstarter wordt niet gebruikt? Een aanmaakblok of twee tussen de kolen is als ik YouTube mag geloven meer dan genoeg om de boel op gang te krijgen?

Hoe dan ook, mooi spul. :Y)
Schuiven helemaal los bij starten.
Als je rond de gewenste temperatuur zit de schuiven dichtdoen. Afhankelijk naar hoe warm de kamado moet zijn.

Gisteren rond de 110, 6 uur lang voor spare ribs.
Schuif onder op nog geen vingerdikte open.
Margriefschijf bovenop ook bijna dicht.

Ik gebruik 2 stukjes Houtwol. Meer niet en geen starter.
pi_186524540
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 20:29 schreef nelisb het volgende:

[..]

Schuiven helemaal los bij starten.
Als je rond de gewenste temperatuur zit de schuiven dichtdoen. Afhankelijk naar hoe warm de kamado moet zijn.

Gisteren rond de 110, 6 uur lang voor spare ribs.
Schuif onder op nog geen vingerdikte open.
Margriefschijf bovenop ook bijna dicht.

Ik gebruik 2 stukjes Houtwol. Meer niet en geen starter.
Een hele kip "low & slow" zal dan ook wel eenvoudig lukken!

Wat was de reden voor jou om voor een Bastard te gaan? Het Nederlandse aspect is wel mooi uiteraard. w/
pi_186527499
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2019 20:28 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Een hele kip "low & slow" zal dan ook wel eenvoudig lukken!

Wat was de reden voor jou om voor een Bastard te gaan? Het Nederlandse aspect is wel mooi uiteraard. w/
Zijn een klant van mij. Hebben geruild. Ik spullen geleverd die zij van mij kopen en andersom. Beide een 0 factuur gestuurd.
  woensdag 1 mei 2019 @ 12:20:43 #221
16632 Xlarge
========
pi_186537858
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 18:17 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Ik dacht in een winkel even de houtskoolbarbecues van Weber te bewonderen, maar het waren toch echt de "kamado's" die de show stalen. :Y

Wie o wie heeft er een? c_/
Ik heb er ook eentje, maar ik behoor tot 1 van de weinigen die toch mijn Webers verkies, boven mijn kamado.
Dus mijn Performer en Weber smoker gebruik ik erg vaak, en de kamado staat er een beetje voor de show, volgens mij zitten er oude Barbiepoppen van mijn docher in nu :)
pi_186541556
quote:
14s.gif Op woensdag 1 mei 2019 12:20 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Ik heb er ook eentje, maar ik behoor tot 1 van de weinigen die toch mijn Webers verkies, boven mijn kamado.
Dus mijn Performer en Weber smoker gebruik ik erg vaak, en de kamado staat er een beetje voor de show, volgens mij zitten er oude Barbiepoppen van mijn docher in nu :)
:D

Ongetwijfeld worden er wereldwijd dagelijks heerlijke maaltijden gemaakt met van allerlei soorten barbecues. Een kamado zal van een beginner niet opeens een vakman maken. :'(

Zijn er overduidelijke redenen waarom je het een boven het ander verkiest? Ik heb het idee dat als je niets anders dan houtskool wilt en het meeste uit houtskool wilt halen, je bij een kamado uitkomt, maar of dat de voornaamste reden is waarom men voor een kamado gaat, geen idee. :?
  woensdag 1 mei 2019 @ 15:29:43 #223
16632 Xlarge
========
pi_186541721
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 15:20 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

:D

Ongetwijfeld worden er wereldwijd dagelijks heerlijke maaltijden gemaakt met van allerlei soorten barbecues. Een kamado zal van een beginner niet opeens een vakman maken. :'(

Zijn er overduidelijke redenen waarom je het een boven het ander verkiest? Ik heb het idee dat als je niets anders dan houtskool wilt en het meeste uit houtskool wilt halen, je bij een kamado uitkomt, maar of dat de voornaamste reden is waarom men voor een kamado gaat, geen idee. :?
Het is een ronde kamado, en zonder plate setter, lukt het niet om een kouder gedeelte te maken.
Dus ik moet dan eerst met plate setter, low gaan, maar wanneer ik wil afsearen, moet ik de plate setter verwijderen.
Die ondertussen gloeiend heet is :)

Mijn maat heeft trouwnes een ovale Primo, waarbij je dit probleem niet hebt, maar om die er nu bij te kopen voor 1600 euro ? :o

Op mijn Weber gaat dat toch veel makkelijker, en ook mijn smoker van Weber, is voor lange sessies goed op temperatuur te houden.

Dat is eigenlijk de reden. :)
pi_186636544
Was weer een goed barbecue weekend!

Zaterdag: gegrilde spitskool met daaroverheen een mix van ansjovis, knoflook, olijfolie en gegrilde pijnboompitten.

Hasselback aardappelen met parmezaanse kaas, organo, olijfolie en zeezout.

Bavette ingesmeerd met en mix van olijfolie, balsamico olie, sojasaus, knoflook, rozemarijn en tijm.

Zondag. Gegrilde sushirijst met sojasaus en sesamolie.

Gegrilde courgette, paprika en aubergine. Ingesmeerd met olijfolie, knoflook en tijm.
Na het grillen op tafel met een dressing van citroensap, olijfolie en chili saus.

Chicken wings met een eigen rub, afgelakt met saus guru bbq saus en honing.

Heerlijk allemaal!





  zaterdag 11 mei 2019 @ 14:27:03 #225
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186764665
Er ligt een mooi stukje varkensschouder op de kamado voor vanavond en we hebben net broodjes mortadella van de gasbarbecue op :9
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')