Lekker man!quote:Op zondag 19 januari 2025 16:51 schreef IkEetSlakken het volgende:
Eerst een mooi brood gebakken
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
En nu de spareribs er op. Lekker
makkelijk op de Masterbuilt![]()
[ link | afbeelding ]
Toevallig wel, vandaar het brood. Spareribs lagen al klaar om er die weekend op te gaan en toen zagen we dit brood weer voorbij komen. Hebben die in het verleden wel vaker gemaakt. Altijd super lekker!quote:Op zondag 19 januari 2025 18:12 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Lekker man!
Ralph de Kok gekeken toevallig?
En echt zo makkelijk als op het filmpje?quote:Op zondag 19 januari 2025 18:16 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Toevallig wel, vandaar het brood. Spareribs lagen al klaar om er die weekend op te gaan en toen zagen we dit brood weer voorbij komen. Hebben die in het verleden wel vaker gemaakt. Altijd super lekker!
Ehm ja serieus er is niets bij. Eigenlijk alleen maar roeren, laten rijzen, vouwen, laten rijzen en in je vorm laten vallen. Meer is t niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 18:23 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En echt zo makkelijk als op het filmpje?
quote:Op zondag 19 januari 2025 18:30 schreef IkEetSlakken het volgende:
[..]
Ehm ja serieus er is niets bij. Eigenlijk alleen maar roeren, laten rijzen, vouwen, laten rijzen en in je vorm laten vallen. Meer is t niet.
Ga je geen spijt van krijgenquote:Op zondag 19 januari 2025 18:47 schreef Mubassie het volgende:
[..]dan ga ik dat snel ook eens proberen
ik heb 3 weber smokefires gehad. 2x de ex4 en 1x de 6.quote:Op zondag 30 maart 2025 20:02 schreef SV-tje het volgende:
Gisteren waren we bij de Weber shop in Amersfoort, waar we de Weber Searwood pelletgrill zagen staan. We hebben nu een weber master touch en een goedkope gasgrill om te kijken of we dat wat vonden. Op het verlanglijstje stonden een nieuwe gasgrill voor het gemakt om snel iets klaar te maken in de zomer en iets om te roken/low en slow te gebruiken. Zover als we nu kunnen inschatten kan de searwood beide gecombineerd. Iemand hier deze al in gebruik (gehad)?
Lekker!quote:Op zondag 22 juni 2025 18:43 schreef golfer het volgende:
Kamado dit keer met houtskool gestookt. Was inderdaad beter regelbaar.
Langzaam gegaard buikspek met krokant zwoerd, saté van kippendijfilet, een lamskotelet, saucijzen en een halve kreeft erop. Met een salade erbij.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Yups. Wisten we nietquote:Op zondag 22 juni 2025 19:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker!
Waarmee had je de kamado eerst gestookt dan? Toch niet met briketten? Dat is niet goed voor je barbecue
SPOILER: Recept Char SiuOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Char Siu, foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Recept AtjarOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Atjar , foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?![]()
Ik heb een kleine Weber staan en die gebruik ik al jaren niet meer omdat ik een hekel heb aan de enorme temperatuurschommelingen, het continu opletten en het gehaast bbq'en. Ik ben dus niet echt een bbq-man.
Maar ik vind het eten wel lekker en wil er ook best wat moeite voor doen. Vrouw vraagt ook wel eens of ik hem wil aanslingeren.
Nu zag ik online een Traeger Pro 575. Het ziet eruit alsof het ideaal is qua gebruik. Pellets erin, temperatuur instellen, wachten, eten. Iemand hier ervaring mee, danwel een vergelijkbare van bijvoorbeeld Weber?
De enige/grootste zorg die ik heb is: Ik wil niet dat het elektrisch bbq'en is, want ik wil wel een beetje bbq smaak. Krijg je dat uit zo'n apparaat? Of kun je net zo goed een biefstukje in de pan gooien en een aardappel in de oven?![]()
Geen ervaring mee. Hier gewoon een Kamado en die kan je ook prima op temperatuur houden.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut![]()
Mooi ding, maar werkt niet op kolen maar op pellets. Is ten eerste wat duurder in gebruik en je mist de smaak van kolen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:22 schreef Kreator het volgende:
Ik heb een kleine Weber staan en die gebruik ik al jaren niet meer omdat ik een hekel heb aan de enorme temperatuurschommelingen, het continu opletten en het gehaast bbq'en. Ik ben dus niet echt een bbq-man.
Maar ik vind het eten wel lekker en wil er ook best wat moeite voor doen. Vrouw vraagt ook wel eens of ik hem wil aanslingeren.
Nu zag ik online een Traeger Pro 575. Het ziet eruit alsof het ideaal is qua gebruik. Pellets erin, temperatuur instellen, wachten, eten. Iemand hier ervaring mee, danwel een vergelijkbare van bijvoorbeeld Weber?
De enige/grootste zorg die ik heb is: Ik wil niet dat het elektrisch bbq'en is, want ik wil wel een beetje bbq smaak. Krijg je dat uit zo'n apparaat? Of kun je net zo goed een biefstukje in de pan gooien en een aardappel in de oven?
Ik zou voor dat geld ook voor een kamado gaan.![]()
Dat zei ik al idd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:07 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mooi ding, maar werkt niet op kolen maar op pellets.Maar dat wil ik niet. Want dan ben ik continu aan het klooien met kolen en temperatuur. Vandaar mijn vraag.quote:Ik zou voor dat geld ook voor een kamado gaan.![]()
Mooi ding, maar werkt niet op kolen maar op pellets. Is ten eerste wat duurder in gebruik en je mist de smaak van kolen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 14:22 schreef Kreator het volgende:
De enige/grootste zorg die ik heb is: Ik wil niet dat het elektrisch bbq'en is, want ik wil wel een beetje bbq smaak. Krijg je dat uit zo'n apparaat? Of kun je net zo goed een biefstukje in de pan gooien en een aardappel in de oven?
Ik zou voor dat geld ook voor een kamado gaan.Ik snap dat je dat denkt, maar een kamado is ontzettend zuinig met kolen, is niet te vergelijken met een Weber. Daarbij is juist een kamado zéér goed te regelen in temperatuur. Vergt even wat oefening. Genoeg op YouTube daarover trouwens.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat zei ik al idd.
[..]
Maar dat wil ik niet. Want dan ben ik continu aan het klooien met kolen en temperatuur. Vandaar mijn vraag.
Zo'n Traeger is een prachtig apparaat maar heeft mijns inziens nog weinig met echt barbecueën te maken. Makkelijk is het wel, zonder meer.![]()
Ik vind het vooral fijn dat je een kamado gewoon 'uit' kan zetten, hier gaat ie vanavond ook weer aan, de plankjes staan al te wekenquote:Op donderdag 28 mei 2026 17:56 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Mooi ding, maar werkt niet op kolen maar op pellets. Is ten eerste wat duurder in gebruik en je mist de smaak van kolen.
Ik zou voor dat geld ook voor een kamado gaan.
[..]
Ik snap dat je dat denkt, maar een kamado is ontzettend zuinig met kolen, is niet te vergelijken met een Weber. Daarbij is juist een kamado zéér goed te regelen in temperatuur. Vergt even wat oefening. Genoeg op YouTube daarover trouwens.
Zo'n Traeger is een prachtig apparaat maar heeft mijns inziens nog weinig met echt barbecueën te maken. Makkelijk is het wel, zonder meer.
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn hater <3
Ik doe niet aan DMs, ongeacht de fabeltjes <3
Forum Opties Forumhop: Hop naar: