abonnement Unibet Coolblue
pi_178965821
NOS twitterde op zaterdag 05-05-2018 om 15:54:43 Man steekt drie mensen neer in Den Haag https://t.co/7as4fFG8iJ reageer retweet
quote:
In Den Haag zijn drie mensen neergestoken door een man met een mes. De verdachte is aangehouden. Hij werd door de politie in een been geschoten.

Het incident vond plaats voor shishalounge Nova in de buurt van station Hollands Spoor. Op het Johanna Westerdijkplein zijn ambulances en een traumahelikopter aanwezig. Onderzoek en hulpverlening aan de gewonden is in volle gang, zegt de politie.
https://nos.nl/artikel/22(...)nge-in-den-haag.html



Bevrijdingsfeest?
pi_178965884
Moslimterreur in het kleine kikkerlandje.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:13:00 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178965946
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 09:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Werd tussen neus en lippen door gewoon even gemeld bij het journaal, werd afgedaan als een incident met de welbekende verwarde man. Dat ie allahu akbar schreeuwend random instak op voorbijgangers is voor de msm niet relevant blijkbaar.
De NOS was natuurlijk te druk met alle bevrijdingsfeesten, want we moeten wel het beeld in stand houden dat het een groot feest is in Nederland en dat iedereen happy is natuurlijk.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:15:27 #4
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178965982
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De NOS was natuurlijk te druk met alle bevrijdingsfeesten, want we moeten wel het beeld in stand houden dat het een groot feest is in Nederland en dat iedereen happy is natuurlijk.
Op nos.nl staat het ook ergens onderaan. Fietsen met blauwe banden zijn natuurlijk belangrijker nieuws :Y
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178966029
Kennelijk in Eindhoven en Middelburg eveneens incidenten geweest?
quote:
Maar waarom vond de man het nodig om willekeurig op mensen in te steken? Iemand die mensen probeert te vermoorden door een mes in hun nek te stouwen: is de kwalificatie 'verwarde man' dan wel gerechtvaardigd? Waarom riep hij 'Allahoe Akbar' toen hij door de politie door zijn poot was geschoten? Waarom schoot de politie hem niet gewoon meteen in z'n kanis? Waarom zeuren mensen over het schieten van de politie? Waarom riepen Haagse volidioten 'kankerjoden' naar de politie? Waarom was de man al bekend bij de politie en waarom lag hij niet in een dwangbuis? Wanneer spreken we van een terroristische aanslag en wanneer spreken we van een verwarde man? Waarom vraagt niemand zich af waarom de man lag te hakbarren? Waarom had de man een baard en meer nog: waarom droeg hij bij 25 graden een muts? Kunnen we zeggen dat we te maken hebben met een verwarde moslim of kunnen we niet zeggen dat we te maken hebben met een verwarde moslim? Waarom zou er een compleet SWAT-team van het strand worden getrokken voor 1 verwarde man? Wat heeft die shishalounge te maken met het incident? Waarom hebben we überhaupt shishalounges? Waarom zegt burgemeester Pauline Krikke dat er niet meer speelt dan dit? Speelt er niet gewoon wat in de hele godsganse wereld met bepaalde mensen van bepaalde religies en bepaalde ideologieën? Was er in Eindhoven ook sprake van een verwarde man? Of worden er daar ook dingen niet gezegd die wel gezegd zouden kunnen worden? En in Middelburg? Waarom zeiden agenten direct na de steekpartij dat er nog gevaar was? Waarom is het hele internet sceptisch en waarom zijn de traditionele media dat niet? WAS DIT EEN AANSLAG OP ONZE VRIJHEID? Of was het een steekincident? Verwarrend allemaal.
https://www.geenstijl.nl/5141888/zeg-het-maar/

Vragen rondom dit incident worden echter groter.
I´m back.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:19:46 #6
117098 Hathor
Effe niet
pi_178966043
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:15 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Op nos.nl staat het ook ergens onderaan. Fietsen met blauwe banden zijn natuurlijk belangrijker nieuws :Y
Een van de belangrijkste dingen was geloof ik nog dat de Fransen kwaad zijn op Trump omdat die weer iets achterlijks geroepen schijnt te hebben. Alsof hij dat niet elke dag doet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:21:52 #7
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178966079
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:18 schreef Ryan3 het volgende:
Kennelijk in Eindhoven en Middelburg eveneens incidenten geweest?

[..]

https://www.geenstijl.nl/5141888/zeg-het-maar/

Vragen rondom dit incident worden echter groter.
Verwardheid begint langzamerhand een epidemie te worden.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178966137
Ik vind het ook tamelijk bizar dat de Staatsomroep zo weinig aandacht hieraan besteed. Als er een criminele afrekening plaatsvindt hebben ze het er de hele dag over.

Er is duidelijk sprake van een geheime agenda van de Staatsomroep.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:34:39 #9
402098 Velouria
mobiel rampgebied
pi_178966264
Ook nog een incidentje in Antwerpen.
https://www.hln.be/nieuws(...)-wijk-kiel~a161c95d/
Dus, tussen alle discussie over afkomst en godsdienst in noemt niemand de "olifant in de kamer": wat vast staat is dat in al deze gevallen de dader een man was. En in zeker een deel van de gevallen het slachtoffer een vrouw.
Maar dat is zo normaal dat we daar ons niet eens vragen meer bij stellen. Boys will be boys, zeker?
pi_178966291
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:25 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het ook tamelijk bizar dat de Staatsomroep zo weinig aandacht hieraan besteed. Als er een criminele afrekening plaatsvindt hebben ze het er de hele dag over.

Er is duidelijk sprake van een geheime agenda van de Staatsomroep.
Ik krijg altijd van non nieuws push berichten, nu bleef het stil, raar.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:37:10 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178966303
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:25 schreef Confetti het volgende:
Ik vind het ook tamelijk bizar dat de Staatsomroep zo weinig aandacht hieraan besteed. Als er een criminele afrekening plaatsvindt hebben ze het er de hele dag over.

Er is duidelijk sprake van een geheime agenda van de Staatsomroep.
Joh!
De agenda van de regenboogsamenleving met allemaal eenhoorntjes.
Het imago van de maakbare multikul samenleving, mag geen deukje oplopen natuurlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178966376
AT/DSIGoden.
pi_178966618
Kan de TT misschien aangepast worden. Er is hier sprake van een zielig, verward persoon die jarenlang liefde en genegenheid heeft moeten ontberen. Hij mist zijn thuisland enorm, wil graag zo snel mogelijk terug, maar kan dat emotioneel domweg niet aan. Ook wordt hij dag in dag uit zwaar gediscrimineerd door boze, onverdraagzame en vooral witte mensen. Zijn enige troost is zijn prachtige baard. Ik vind het gebruik van het denigrerende 'haatbaard' dan ook buitengewoon jammer.
pi_178966648
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Verwardheid begint langzamerhand een epidemie te worden.
Het is in elk geval opvallend dat vrijwel alle media het unaniem -en klakkeloos- overneemt. Zelfde met van blank naar wit. Al ligt dat net iets anders. De conformiteit, van ook de regiomedia, is een probleem.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 10:59:05 ]
  zondag 6 mei 2018 @ 11:01:42 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_178966706
Je hoopt ergens dat hij wel als terrorist veroordeeld wordt zodat hij een veel langere straf krijgt, maar de man had duidelijk een psychiatrisch verleden. En dat is een (op het moment) groter probleem, want de bezuinigingen in de GGZ beginnen wel epidemische problemen op te leveren. Vorig jaar was het aantal psychotische moorden ook al sterk gestegen

https://www.volkskrant.nl(...)stellingen~a4551602/

De betrokken bewindslieden (Rutte voorop) moeten hier eens stevig voor aan de hand gevoeld worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 mei 2018 @ 11:02:29 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_178966716
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:58 schreef IkFokdusIkben het volgende:

[..]

Het is in elk geval opvallend dat vrijwel alle media het unaniem -en klakkeloos- overneemt. Zelfde met van blank naar wit. Al ligt dat net iets anders. De conformiteit, van ook de regiomedia, is een probleem.
Wees maar niet bang hoor, TPO en GeenStijl zitten gewoon je complottheorie te pushen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 mei 2018 @ 11:03:08 #17
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178966724
geertwilderspvv twitterde op zondag 06-05-2018 om 07:41:38 Ze laten haatimams preken. Ze houden moskeeën gefinancierd door terreurgeld open. Criminele asielzoekers mogen van ze blijven.Onze grenzen houden ze open. En een allahu akbhar schreeuwende terrorist noemen ze verward.We worden vervangen en verraden door de laffe elite. reageer retweet
pi_178966736
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Verwardheid begint langzamerhand een epidemie te worden.
Met dank aan rechts.
pi_178966776
’Verwarde man? Het voelde als aanslag’

Hij gilde, schreeuwde, krijste. Totale paniek maakte zich zaterdag meester van 37-jarige Michiel als hij de slachtoffers van een ’verwarde’ man ziet, die allemaal zonder aanleiding werden neergestoken. Nu het stof is neergedaald, komen de vragen.

Hij zag de steekpartij zelf niet gebeuren, maar bevond zich ineens in een aflevering van CSI, met schreeuwende mensen, paniek. „Ik woon precies daar op de hoek. Toen ik aankwam, was het slachtoffer net neergestoken. Er kwam een soort kraan bloed uit zijn nek. Later zag ik andere slachtoffers, lijkbleek, met stuiptrekkingen''.

Andere mensen schreeuwden ’hij heeft er al drie neergestoken!’. Michiel gaat, bij wijze van instinct, achter de man aan. „Schreeuwend, krijsend. Ik riep: kom hier! Je moet wat. Ik bleef wel op gepaste afstand, maar hij liep naar Holland Spoor, en daar stonden veel mensen. Je gaat niet toekijken hoe hij er nog drie pakt.”

Het was ’krankzinnig’, zegt Michiel. Een buurvrouw trok meteen haar shirt uit om het bloeden bij het derde slachtoffer te stoppen. Als agenten aankomen, schreeuwt hij ze naar de dader toe. De agenten schieten meteen. „Het was zo’n hectische situatie, je voelt dan echt haat. Ik was trots dat ze zo snel schoten – en blijkbaar alleen in zijn been. Correct gehandeld.”



Huh, verward?
Later werkt hij anderhalf uur mee aan een getuigenverklaring. Daarna komt de bezinning. Hij belt vrienden, laat het bezinken, leest het nieuws. „Ik vond het opvallend dat meteen werd gesproken over een verwarde man”, zegt Michiel, doelend op de lezing van de politie.

„Natuurlijk, als je nuchter bent, doe je zoiets niet. Maar het voelde als een soort aanslag-achtig motief. Zo’n man in volledig Marokkaanse outfit, Allahu Akbar roepend, volledig willekeurige mensen in de nek stekend...”

Geen politiek motief
Hij belt een Turkse vriendin. De twee praten erover. Het stempel ’verwarde man’ doet niet helemaal recht aan de gebeurtenis die hij heeft beleefd. Het voelde als een soort aanslag. „Kijk, als je nog zes mensen neersteekt, dan kun je het niet meer ontkennen. Maar het is lastig. Wanneer kun je daarover spreken?”, vraagt Michiel zich af.

In de meest gebruikte definitie van terrorisme wordt daar pas over gesproken, wanneer er een politiek motief is. In dit geval is dat niet aan de orde. Volgens burgemeester Krikke is terreur inderdaad uitgesloten. „De man is bij de politie bekend vanwege verward gedrag. Op dit moment zijn er geen signalen dat er meer speelt dan dit.”
https://www.telegraaf.nl/(...)t-voelde-als-aanslag
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178966814
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:01 schreef speknek het volgende:
Je hoopt ergens dat hij wel als terrorist veroordeeld wordt zodat hij een veel langere straf krijgt, maar de man had duidelijk een psychiatrisch verleden. En dat is een (op het moment) groter probleem, want de bezuinigingen in de GGZ beginnen wel epidemische problemen op te leveren. Vorig jaar was het aantal psychotische moorden ook al sterk gestegen

https://www.volkskrant.nl(...)stellingen~a4551602/

De betrokken bewindslieden (Rutte voorop) moeten hier eens stevig voor aan de hand gevoeld worden.
Is dat niet de kern van het globalistendenken: grenzen opheffen, massa's jonge bommen binnenlaten en vervolgens zelfredzaamheid promoten als het hoogst haalbare goed terwijl je miljarden cadeau doet aan de aandeelhouders van het grootkapitaal? $-isme is een islamitische man met een mes in je nek.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 mei 2018 @ 11:10:51 #21
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_178966844
Wanneer kan je van een terroristische aanslag spreken? En wanneer van een "verwarde man"?

Zoiets als bij Bataclan, aangestuurd door een cel en goed georganiseerd, is natuurlijk een aanslag. Iemand die doorslaat is natuurlijk een verwarde man, zoals de Waxinelichtwerper of de damschreeuwer.

Maar er is een overgangsgebied. Dit grijze gebied is een spectrum van terroristisch naar enkel verward. Dat geldt ook voor deze vent, lijkt me. Met een paar messen om je heen slaan en een paar keer Allah akbar roepen lijkt niet onderdeel te zijn van een goed geplande aanslag o.i.d.

Veel meer is dit het gevolg van pogingen van IS om door middel van filmpjes en propaganda psychisch beperkte of zieke mensen aan te spreken en vooral te triggeren, die in een psychose dan volledig doorslaan o.i.d.

Moet je zo'n persoon de eer van een terrorist geven? Dan zou je immers bijdragen aan de succesvolle instrumentalisering van psychoten door IS. Volgens mij gebruikt de politie gewoon een iets scherpere definitie van terreur, om zo het hoofddoel van terreur, verdeeldheid zaaien en een gevoel van angst verspreiden, te beperken.
  zondag 6 mei 2018 @ 11:16:27 #22
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178966920
Wtf is een Marokkaans outfit?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  zondag 6 mei 2018 @ 11:18:57 #23
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178966966
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:10 schreef Gijscoman het volgende:
Wanneer kan je van een terroristische aanslag spreken? En wanneer van een "verwarde man"?

Zoiets als bij Bataclan, aangestuurd door een cel en goed georganiseerd, is natuurlijk een aanslag. Iemand die doorslaat is natuurlijk een verwarde man, zoals de Waxinelichtwerper of de damschreeuwer.

Maar er is een overgangsgebied. Dit grijze gebied is een spectrum van terroristisch naar enkel verward. Dat geldt ook voor deze vent, lijkt me. Met een paar messen om je heen slaan en een paar keer Allah akbar roepen lijkt niet onderdeel te zijn van een goed geplande aanslag o.i.d.

Veel meer is dit het gevolg van pogingen van IS om door middel van filmpjes en propaganda psychisch beperkte of zieke mensen aan te spreken en vooral te triggeren, die in een psychose dan volledig doorslaan o.i.d.

Moet je zo'n persoon de eer van een terrorist geven? Dan zou je immers bijdragen aan de succesvolle instrumentalisering van psychoten door IS. Volgens mij gebruikt de politie gewoon een iets scherpere definitie van terreur, om zo het hoofddoel van terreur, verdeeldheid zaaien en een gevoel van angst verspreiden, te beperken.
Dit is wel de kern denk ik, ja.

Genoeg moslims/IS-sympathisanten in Europa die 0,0 binding hebben met het land waar ze verblijven, die laag op de sociaal-economische ladder staan en weinig uitzicht hebben op beter. Ideale slachtoffers voor IS-propaganda.
pi_178967057
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit is wel de kern denk ik, ja.

Genoeg moslims/IS-sympathisanten in Europa die 0,0 binding hebben met het land waar ze verblijven, die laag op de sociaal-economische ladder staan en weinig uitzicht hebben op beter. Ideale slachtoffers voor IS-propaganda.
Hebben we het nu over Maghrebijnse ?
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 6 mei 2018 @ 11:29:01 #25
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178967135
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:02 schreef speknek het volgende:

[..]

Wees maar niet bang hoor, TPO en GeenStijl zitten gewoon je complottheorie te pushen.
Meh. Verwarde personen zitten in de nacht naakt op hun dak poep te gooien naar de hulpverlening. Dit is hoogstens een verward persoon omdat hij het sprookjesboek koran iets te serieus neemt. En vanuit die ideologie willekeurige mensen neersteekt.

Dus om hem nu helemaal 'verward' te noemen? Hij pleegt een aanslag uit idealistisch oogpunt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 6 mei 2018 @ 11:29:23 #26
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178967141
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:24 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Hebben we het nu over Maghrebijnse ?
Hihi
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 6 mei 2018 @ 11:31:42 #27
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178967179
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:16 schreef Logic91 het volgende:
Wtf is een Marokkaans outfit?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bron: wikimedia
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178967184
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:04 schreef IkFokdusIkben het volgende:

[..]

Is ze trouwens niet dezelfde burgemeester die haar eigen beroving uit het nieuws gehouden heeft vanwege de gemeenteraadsverkiezingen?
Dat klopt. Burgemeester Krikke van Den Haag is slachtoffer van een straatroof geworden toen ze 2 maanden geleden op de tram wachtte in de Schilderswijk.

Dit heeft ze nooit gemeld om 'de discussie niet op te laaien', maar toen RTL nieuws er achter kwam, moest ze wel openheid van zaken geven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178967193
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:10 schreef Gijscoman het volgende:
Wanneer kan je van een terroristische aanslag spreken? En wanneer van een "verwarde man"?
Waarom kiezen tussen deze twee? Waarom kan er niet een derde categorie bij? De categorie van tikkende tijdbommen, die hun nieuwe thuisland en al haar inwoners totaal haten, geen greintje respect hebben voor ook maar enige vorm van autoriteit, die zich nooit en te nimmer zullen aanpassen, die zich zwaar tekort gedaan voelen door alles en iedereen, zelfreflectie niet eens kunnen spellen, en op het punt staan om te ontploffen zoals deze meneer?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 11:34:21 ]
pi_178967200
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:21 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Verwardheid begint langzamerhand een epidemie te worden.
Verwardheid en een te lage bloedsuiker als je met volle vaart met je auto op een mensenmassa inrijdt.

Men weigert gewoon het beestje bij de naam te noemen.

We zijn zover afgezakt in dit land.

Zie hier de waanzin van het overeind willen houden van inmiddels vervlogen idealen. Idealisme als gif voor het gezonde rationele verstand. We zien hier de scheidslijn tussen beide steeds scherper afsteken.
pi_178967266
Wat me ook opvalt he. Geen enkele post van de usual suspects, geen één.
pi_178967333
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:38 schreef ReplaR het volgende:

In tegenstelling tot de gefrustreerde zolderknapen hebben zij wél iets te doen met dit mooie weer O-) .
pi_178967345
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:32 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Waarom kiezen tussen deze twee? Waarom kan er niet een derde categorie bij? De categorie van tikkende tijdbommen, die hun nieuwe thuisland en al haar inwoners totaal haten, geen greintje respect hebben voor ook maar enige vorm van autoriteit, die zich nooit en te nimmer zullen aanpassen, die zich zwaar tekort gedaan voelen door alles en iedereen, zelfreflectie niet eens kunnen spellen, en op het punt staan om te ontploffen zoals deze meneer?
Wat - en links gelijk geven ?
Dat zal het rechtsvuilnis dat deze mensen heeft binnengehaald nooit doen. Dan kan Rutte immers niet meer lachen.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_178967380
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:41 schreef IkFokdusIkben het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de gefrustreerde zolderknapen hebben zij wél iets te doen met dit mooie weer O-) .
Ik zit lekker in het zonnetje op fok! 8-)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 6 mei 2018 @ 11:43:31 #35
117098 Hathor
Effe niet
pi_178967388
Ik ben wel benieuwd of we uberhaupt nog iets te horen zullen krijgen van het resultaat van de ondervraging van dit sujet zodra dat mogelijk is, en of daar volledige openheid over gegeven gaat worden. Verder zou ik ook best wel willen weten welke moskee deze gelovige regelmatig bezoekt, dat lijkt me niet geheel onbelangrijk in een eventueel verder onderzoek.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178967417
https://www.nu.nl/binnenl(...)le-asielzoekers.html

Politie zwijgt wel over meer dingen blijkbaar, dus dit zal ook worden weggestopt als een verwarde man.

Als er straks iemand met een ISIS vlag over een stoep heen rijdt en 20 mensen raakt is het ook gewoon een verwarde man.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_178967502
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik zit lekker in het zonnetje op fok! 8-)
Aanstonds ga ik in de tuin een minuut of twee stilte houden voor Fortuyn. Het is vandaag immers alweer zestien jaar geleden dat een verwarde GroenLinks-er hem beëindigde.
pi_178967526
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Meh. Verwarde personen zitten in de nacht naakt op hun dak poep te gooien naar de hulpverlening. Dit is hoogstens een verward persoon omdat hij het sprookjesboek koran iets te serieus neemt. En vanuit die ideologie willekeurige mensen neersteekt.

Dus om hem nu helemaal 'verward' te noemen? Hij pleegt een aanslag uit idealistisch oogpunt.
Het was iemand met een psychiatrisch verleden.
pi_178967550
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:43 schreef Hathor het volgende:
Ik ben wel benieuwd of we uberhaupt nog iets te horen zullen krijgen van het resultaat van de ondervraging van dit sujet zodra dat mogelijk is, en of daar volledige openheid over gegeven gaat worden.
Ga er maar vanuit dat je na vandaag he-le-maal niets meer gaat horen over deze zaak.
pi_178967572
Die politieman op de fiets, chapeau.
Door deze ene lamlul zijn nu heel wat mensen van hun apropos.

Ben wel nieuwsgierig geworden naar de DSI mannen, wat is hun motivatie om hier te werken.
Rechtvaardigheid? Hebben ze zelf een en ander meegemaakt?
Sowieso adrenaline. ze wisten hierbij niet wat hen te wachten stond

en diegene die kankerjoden riep, hoop dat diegene ook getraceerd en opgesloten wordt. hoe kan je zoiets roepen en ce moment? ze wisten niet wat er aan de hand was, zagen agenten schieten.. Echt. totaal afgestompt en vol haat ben je dan.
pi_178967620
quote:
‘Dader steekpartij was doodkalm, hij leek helemaal niet verward’
De man die gistermiddag bij de Haagse Hogeschool zomaar drie mensen neerstak, maakte geen verwarde indruk. Dat zegt Ali, eigenaar van eetcafé Nova waar de steekpartij begon.

,,De man is geen klant van ons. Hij zat rustig op een gemeentebankje voor de deur, aan het water,” vertelt Ali. ,,Tot hij opstond en een paar meter naar ons toeliep. Daar zat een jonge jongen gewoon wat te drinken en die man begon op hem in te steken. Het was vreselijk. Maar wat zo gek was: hij bleef doodkalm, die dader. Wij hielpen gelijk die jongen want hij bloedde heel erg."

Volgens Ali bleef de man ijzig kalm. ,,Iemand van ons ging er achteraan en riep tegen voorbijgangers: blijf bij hem uit de buurt, blijf bij die man weg! Zodat er niet nog iemand gestoken zou worden. Toch heeft hij nog twee mensen neergestoken. En hij bleef maar kalm, rustig doorlopen. Nee, ik heb hem niks horen roepen of zo. Maar dat ie verward is, wat ik lees, lijkt mij echt niet waar.”

Gevecht
De slachtoffers zijn er volgens de politie slecht aan toe, maar buiten levensgevaar. De slachtoffers lagen op drie plekken rond het water bij de Hogeschool, steeds met zo’n honderd meter ertussen. De dader liep rustig rond het water en werd uiteindelijk door de politie neergeschoten en gearresteerd. Op filmpjes van omstanders lijkt hij Allahu Akbar te roepen. De politie houdt het er vooralsnog op dat de dader een bij hun bekende verwarde man is.

Een ooggetuige die op straat liep, heel toevallig pal achter de 31-jarige dader, zegt ook dat de steker een kalme indruk maakte. ,,Hij wandelde rustig, met dat mes in z’n linkerhand.” Dat de man nóg twee mensen kon neersteken, kan de getuige wel verklaren. ,,Ik dacht zelf: die heeft z’n gevecht al gehad. Die heeft ruzie gehad in die lounge daar verderop, waar ze druk met dat slachtoffer bezig waren. Wist ik veel dat ie er nog twee ging neersteken. Totdat hij ineens daar bij de Consumentenbond iemand met een fiets aanviel.”
I´m back.
pi_178967623
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het was iemand met een psychiatrisch verleden.
Dat heeft Anders Bering Breivik ook.
Noem je hem ook een 'verward persoon' of is hij wel een terrorist?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178967717
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat heeft Anders Bering Breivik ook.
Noem je hem ook een 'verward persoon' of is hij wel een terrorist?
Had je gezien het manifest de indruk dat het een impulsieve daad was en hij psychotisch was, ja? En had Breivik last van schizofrenie, borderline of manische episodes ofzo?
pi_178967745
quote:
15s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omstanders die inschatten of iemand verward is of niet, jaja.
pi_178967782
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Had je gezien het manifest de indruk dat het een impulsieve daad was en hij psychotisch was, ja?
Leuk dat je alles voor mij invult, maar nee. Breivik is in eerste instantie ontoerekeningsvatbaar verklaard en hij zou paranoïde schizofrenie hebben ontwikkeld.

quote:
Breivik ontoerekeningsvatbaar

In Noorwegen hebben twee gerechtspsychiaters massamoordenaar Anders Behring Breivik ontoerekeningsvatbaar verklaard. De definitieve beslissing over de vraag of Breivik terecht moet staan, wordt genomen door rechters. Die kunnen hem voor onbepaalde tijd laten opnemen in een psychiatrische inrichting, als er geen proces komt. Bij een ontploffing voor een regeringsgebouw in Oslo kwamen in juli acht mensen om het leven, enkele uren later vermoordde hij nog eens 69 jongeren op het eiland Utoya.

Psychiaters deden onderzoek naar de geestestoestand van Breivik. Ze hadden ongeveer tien gesprekken met de massamoordenaar, waarna ze in hun evaluatie bepaalden dat hij nood heeft aan psychiatrische zorg in plaats van een gevangenisstraf. “Hij heeft mettertijd een paranoïde schizofrenie ontwikkeld”, klinkt het. Bronnen rond het onderzoek hadden echter verwacht dat hij toerekeningsvatbaar zou worden verklaard.

Psychiatrische instelling
De definitieve beslissing over de toerekeningsvatbaarheid wordt door de bevoegde rechtbank getroffen. Als de rechtbank zich aansluit bij de visie van de psychiaters kan Breivik (32) niet veroordeeld worden, maar enkel door een verdict voor onbeperkte tijd verwezen worden naar een psychiatrische instelling.

Breivik liet op 22 juli een autobom ontploffen voor een regeringsgebouw in Oslo. Daarna richtte hij een bloedbad aan onder jongeren van de Noorse Arbeiderspartij op het eilandje Utoya. In totaal vielen 77 doden. De Noor gaf toe dat hij de aanslagen heeft gepleegd. Hij beweerde dat hij een kruistocht voerde tegen het multiculturalisme en de “invasie van moslims” in Europa. https://www.hln.be/nieuws/breivik-ontoerekeningsvatbaar~a52e70e6/
Dus xa1pt: is Breivik ook een verwarde man of noem je hem wel een terrorist?
In mijn ogen zijn beide daders gewoon terroristen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 6 mei 2018 @ 12:06:37 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178967783
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:51 schreef velden het volgende:
Die politieman op de fiets, chapeau.
Door deze ene lamlul zijn nu heel wat mensen van hun apropos.

Ben wel nieuwsgierig geworden naar de DSI mannen, wat is hun motivatie om hier te werken.
Rechtvaardigheid? Hebben ze zelf een en ander meegemaakt?
Sowieso adrenaline. ze wisten hierbij niet wat hen te wachten stond

en diegene die kankerjoden riep, hoop dat diegene ook getraceerd en opgesloten wordt. hoe kan je zoiets roepen en ce moment? ze wisten niet wat er aan de hand was, zagen agenten schieten.. Echt. totaal afgestompt en vol haat ben je dan.
Dat laatste groepje, dat zijn gewoon van die Marokkaantjes met een iq van 80. Niet al te serieus nemen verder.
  PR/Manusje van alles zondag 6 mei 2018 @ 12:07:02 #47
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178967791
Twee jaar terug of zo, in Spijkenisse. Liep een man met een groot keukenmes rechtop in zijn hand alsof het een biertje was, heel kalm langs een metrostation richting het centrum. Stond keurig voor het verkeerslicht te wachten om over te steken. Politie gebeld, waren er binnen een paar minuten. Die man had 16 waarschuwings schoten en 1 schot in zijn been nodig om gestopt te worden. Die man zei niets, keek niet op of om. Het enige wat voor mij als leek gelijk verklaarde dat er iets niet goed was in zijn hoofd was het feit dat zijn broek half op zijn enkels hing. :o

Dat iemand uiterst kalm zoiets geks doet lijkt mij juist reden om aan te nemen dat hij in ieder geval minimaal 'verward' is.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178967805
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omstanders die inschatten of iemand verward is of niet, jaja.
Nee, omstanders die hun ervaringen leggen naast de verklaring van officiële zijde en vervolgens enige discrepantie hiertussen zien. Gaat er natuurlijk om dat semantisch gezien de term 'verwarde man' wordt geassocieerd met een duidelijk zichtbare verwarring en niet met iemand die schijnbaar handelt na kalm beraad, zoals deze man dus deed.
I´m back.
pi_178967819
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Twee jaar terug of zo, in Spijkenisse. Liep een man met een groot keukenmes rechtop in zijn hand alsof het een biertje was, heel kalm langs een metrostation richting het centrum. Stond keurig voor het verkeerslicht te wachten om over te steken. Politie gebeld, waren er binnen een paar minuten. Die man had 16 waarschuwings schoten en 1 schot in zijn been nodig om gestopt te worden. Die man zei niets, keek niet op of om. Het enige wat voor mij als leek gelijk verklaarde dat er iets niet goed was in zijn hoofd was het feit dat zijn broek half op zijn enkels hing. :o

Dat iemand uiterst kalm zoiets geks doet lijkt mij juist reden om aan te nemen dat hij in ieder geval minimaal 'verward' is.
Ja, okee, maar er was dus wel iets 'off' aan hem.
I´m back.
pi_178967840
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Twee jaar terug of zo, in Spijkenisse. Liep een man met een groot keukenmes rechtop in zijn hand alsof het een biertje was, heel kalm langs een metrostation richting het centrum. Stond keurig voor het verkeerslicht te wachten om over te steken. Politie gebeld, waren er binnen een paar minuten. Die man had 16 waarschuwings schoten en 1 schot in zijn been nodig om gestopt te worden. Die man zei niets, keek niet op of om. Het enige wat voor mij als leek gelijk verklaarde dat er iets niet goed was in zijn hoofd was het feit dat zijn broek half op zijn enkels hing. :o

Dat iemand uiterst kalm zoiets geks doet lijkt mij juist reden om aan te nemen dat hij in ieder geval minimaal 'verward' is.
Elke terrorist kan je als verward verklaren zo, als iemand iets geks doet is hij verward, niemand is meer toerekeningsvatbaar.

Inbrekers zijn verward, verkrachters zijn verward, straks is heel Nederland verward. Iedereen weet dat er in verschillende boeken staat dat je ongelovigen moet doodmaken, en er wordt gepredikt op moskee's om sharia wet toe te passen, is dat verwarring?
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_178967843
‘Dader steekpartij was doodkalm, hij leek helemaal niet verward’

https://www.ad.nl/binnenl(...)et-verward~a2c4a95c/

Niks verward.
  PR/Manusje van alles zondag 6 mei 2018 @ 12:12:00 #52
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178967853
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, maar er was dus wel iets 'off' aan hem.
ja, zijn riem. Dus als hij zijn riem goed om had gedaan die ochtend had ik nu dit voorbeeld precies andersom gebruikt om te zeggen dat de politie het toen ook onder 'verward persoon' had weggestopt terwijl daar geen enkele aanleiding voor was....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178967861
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leuk dat je alles voor mij invult, maar nee. Breivik is in eerste instantie ontoerekeningsvatbaar verklaard en hij zou paranoïde schizofrenie hebben ontwikkeld.

[..]

Dus xa1pt: is Breivik ook een verwarde man of noem je hem wel een terrorist?
In mijn ogen zijn beide daders gewoon terroristen.
quote:
Anders Breivik, vandaag veroordeeld tot 21 jaar gevangenisstraf, lijdt aan een persoonlijkheidsstoornis. Er is echter geen sprake (geweest) van een psychiatrische psychose of schizofrenie bij de moordenaar. Dat zei de rechter vanmiddag, waarna Breivik liet weten niet in beroep te gaan.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-psychose-a1442222

https://www.medischcontac(...)rekeningsvatbaar.htm

Geen schizofrenie, dus geen wanen. Dat hij een anti-socialepersoonlijkheidsstoornis had lijkt me vrij evident.
pi_178967872
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:11 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Elke terrorist kan je als verward verklaren zo, als iemand iets geks doet is hij verward, niemand is meer toerekeningsvatbaar.
Nee, er zijn terroristen, zoals Breivik, die toerekeningsvatbaar blijken. Medisch specialisten kunnen daar een goede inschatting van maken.
pi_178967878
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, omstanders die hun ervaringen leggen naast de verklaring van officiële zijde en vervolgens enige discrepantie hiertussen zien.
Er is geen discrepantie. Iemand die schizofrenie heeft en in een actieve episode zit heeft niet doorlopend psychotisch gedrag. Dat schommelt juist heel erg.
  PR/Manusje van alles zondag 6 mei 2018 @ 12:17:21 #56
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_178967919
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:11 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Elke terrorist kan je als verward verklaren zo, als iemand iets geks doet is hij verward, niemand is meer toerekeningsvatbaar.

Inbrekers zijn verward, verkrachters zijn verward, straks is heel Nederland verward. Iedereen weet dat er in verschillende boeken staat dat je ongelovigen moet doodmaken, en er wordt gepredikt op moskee's om sharia wet toe te passen, is dat verwarring?
Bewust de keuze maken en daar ook de gevolgen van kunnen inzien en begrijpen is volgens mij een van de criteria waar je aan moet voldoen om wel of niet verward te zijn. Staat volledig los van motief of andere omstandigheden.

Elke dag draait iemand wel de gaskraan open of springt van de flat. Maar dat krijg je niet mee omdat dát geen nieuws is. Nu draait hij niet de gaskraan open en steekt dus drie mensen zo goed als dood. Dan is het wel nieuws. Zelfde personen, zelfde verwardheid, iets groter berichtje op ad.nl
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_178967929
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is geen discrepantie. Iemand die schizofrenie heeft en in een actieve episode zit heeft niet doorlopend psychotisch gedrag. Dat schommelt juist heel erg.
Ah, maar jij bent psychiater, neem ik aan, maar de gemiddelde getuige daar was dat niet. Ali de uitbater van café Nova, opgevoerd in artikel, was dat ook niet. En die legt het beeld van wat hij heeft van de situatie die hij zag naast de officiële verklaring, die overigens al heel snel kwam, en ziet daartussen dus enige ruimte.
I´m back.
pi_178967950
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ah, maar jij bent psychiater, neem ik aan, maar de gemiddelde getuige daar was dat niet. Ali ook was dat niet. En die legt het beeld van wat hij heeft van de situatie die hij zag naast de officiële verklaring, die overigens al heel snel kwam, en ziet daartussen dus enige ruimte.
Daar zit geen ruimte tussen, want daar zit een veronderstelling in dat iemand die psychotisch is altijd psychotisch gedrag laat zien. Dat klopt niet. Het AD wekt nu de suggestie dat dat oordeel niet zou kloppen. Nogal onzinnig en daarom is wat een omstander daarover zegt ook zo irrelevant.
pi_178967965
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar zit geen ruimte tussen, want daar zit een veronderstelling in dat iemand die psychotisch is altijd psychotisch gedrag laat zien. Dat klopt niet. Het AD wekt nu de suggestie dat dat oordeel niet zou kloppen. Nogal onzinnig en daarom is wat een omstander daarover zegt ook zo irrelevant.
Nou onzinnig is het niet, want geeft in ieder geval een indruk van wat er gebeurd is. En ja, de mogelijkheid dat-ie niet psychotisch was, bestaat dus ook, nav deze getuigenissen.
I´m back.
pi_178967974
Er is toch niemand meer die in dat verward trapt, lijkt eerder op een running gag.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 6 mei 2018 @ 12:23:26 #61
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_178967992
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:16 schreef Logic91 het volgende:
Wtf is een Marokkaans outfit?
Ik denk dat het een synoniem is voor gestolen kleding :?
pi_178967999
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou onzinnig is het niet, want geeft in ieder geval een indruk van wat er gebeurd is. En ja, de mogelijkheid dat-ie niet psychotisch was, bestaat dus ook, nav deze getuigenissen.
Volgens mij heb je moeite met lezen of ben je niet de slimste thuis.
pi_178968017
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:22 schreef truthortruth het volgende:
Er is toch niemand meer die in dat verward trapt, lijkt eerder op een running gag.
Wat klopt er niet aan? De opvang verwarde personen in de grote steden lopen vol, maar de mensen thuis zullen wel even oordelen dat er niets aan de hand is en psychiaters samen met de politie onder één hoedje spelen om al die terroristen te beschermen. Jaja. _O_
pi_178968029
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij heb je moeite met lezen of ben je niet de slimste thuis.
Klopt, ik vrij dom. Je overtuigt me ook niet.
I´m back.
pi_178968049
quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, ik vrij dom.
Duidelijk.
pi_178968052
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan? De opvang verwarde personen in de grote steden lopen vol, maar de mensen thuis zullen wel even oordelen dat er niets aan de hand is en psychiaters samen met de politie onder één hoedje spelen om al die terroristen te beschermen. Jaja. _O_
Het is niet alsof er genoeg voorbeelden in Europa zijn waarbij de lokale overheid en politie wegkeken om maar niet rechts in de kaart te spelen.
pi_178968067
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan? De opvang verwarde personen in de grote steden lopen vol, maar de mensen thuis zullen wel even oordelen dat er niets aan de hand is en psychiaters samen met de politie onder één hoedje spelen om al die terroristen te beschermen. Jaja. _O_
Die conclusie wordt helemaal niet getrokken. Men is alleen sceptisch, maar trekt geen conclusies.
I´m back.
pi_178968076
pi_178968081
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Duidelijk.
Yep.
I´m back.
pi_178968087
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan? De opvang verwarde personen in de grote steden lopen vol, maar de mensen thuis zullen wel even oordelen dat er niets aan de hand is en psychiaters samen met de politie onder één hoedje spelen om al die terroristen te beschermen. Jaja. _O_
Een terrorist is iemand die vanwege idiologische redenen probeert om angst aan te wakkeren.
Een terrorist kan daarnaast best psychische problemen hebben. Het een sluit het ander niet uit.

Een man die al hakbarrend ijzig koud willekeurige passanten in hun nek steekt, is een goede kandidaat om aan die definitie te voldoen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178968102
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar zit geen ruimte tussen, want daar zit een veronderstelling in dat iemand die psychotisch is altijd psychotisch gedrag laat zien. Dat klopt niet. Het AD wekt nu de suggestie dat dat oordeel niet zou kloppen. Nogal onzinnig en daarom is wat een omstander daarover zegt ook zo irrelevant.
Iedereen die wat mensen neersteekt kan dus de verwarring kaart trekken en net doen alsof hij gek is.

Geen enkele advocaat zal hem aanraden om te zeggen dat er ideologische gedachten achter zitten maar dat je moeilijke tijd gehad hebt en psychisch niet lekker voelt.

Is gewoon BS
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_178968115
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het is niet alsof er genoeg voorbeelden in Europa zijn waarbij de lokale overheid en politie wegkeken om maar niet rechts in de kaart te spelen.
Ja, het hele justitiële apparaat is ingericht op dit soort incidenten af te doen als verward terwijl ze heel goed weten dat het een terrorist betrof. Tuurlijk joh. _O_
pi_178968124
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een terrorist is iemand die vanwege idiologische redenen probeert om angst aan te wakkeren.
Een terrorist kan daarnaast best psychische problemen hebben. Het een sluit het ander niet uit.

Een man die al hakbarrend ijzig koud willekeurige passanten in hun nek steekt, is een goede kandidaat om aan die definitie te voldoen.
Ja, of een geval SJS. Sudden jihadist syndrome. Dus iemand die, soms wel soms niet door een vorm van bewustzijnsvernauwing, plotseling het licht ziet en getrouw aan de jihad overgaat tot een vorm van geweld tegen zogenaamde soft targets. Dit kunnen ook psychiatrische patiënten zijn natuurlijk waarbij bewustzijnsvernauwing optreedt adhv medicijngebruik of zonder medicijngebruik met een psychose.

Maar Xa1pt kan je daar meer over vertellen, want die is psychiater.
I´m back.
pi_178968135
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Een terrorist is iemand die vanwege idiologische redenen probeert om angst aan te wakkeren.
Een terrorist kan daarnaast best psychische problemen hebben. Het een sluit het ander niet uit.
Als iemand handelt vanuit een waan dan zijn het geen ideologische redenen. Dan is zo iemand ziek en ontoerekeningsvatbaar en dus geen terrorist. Daarom kun je iemand als Breivik wel een terrorist noemen maar iemand die psychotisch is en 3 mensen neersteekt niet.

quote:
Een man die al hakbarrend ijzig koud willekeurige passanten in hun nek steekt, is een goede kandidaat om aan die definitie te voldoen.
Vanuit welke ideologie?
pi_178968152
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:30 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Iedereen die wat mensen neersteekt kan dus de verwarring kaart trekken en net doen alsof hij gek is.
Ja hoor. _O_ Iedereen kan schizofrenie faken. _O_
pi_178968174
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja hoor. _O_ Iedereen kan schizofrenie faken. _O_
Ja.
I´m back.
pi_178968202
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja.
:')

quote:
14s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, ik vrij dom.
pi_178968204
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, het hele justitiële apparaat is ingericht op dit soort incidenten af te doen als verward terwijl ze heel goed weten dat het een terrorist betrof. Tuurlijk joh. _O_
Het is een bewezen feit dat burgemeesters, politici en de top van de politie bewust misdaden, statistieken en achtergronden van daders verzwijgen of manipuleren.

Nota bene deze burgemeester heeft nog verzwegen dat ze het slachtoffer was van een straatroof in de Schilderswijk om zo 'de discussie niet op te laten laaien'.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178968218
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het is een bewezen feit dat burgemeesters, politici en de top van de politie bewust misdaden, statistieken en achtergronden van daders verzwijgen of manipuleren.
Klopt. Er lopen allemaal terroristen rond die mensen vermoorden en we weten niet eens om hoeveel moorden het gaat en wie de terroristen zijn.
pi_178968240
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, het hele justitiële apparaat is ingericht op dit soort incidenten af te doen als verward terwijl ze heel goed weten dat het een terrorist betrof. Tuurlijk joh. _O_
Ja wat een idioot idee! Het is niet alsof er voor moslims niet al een dubbele standaard is voor pedo netwerken, kindermishandeling, bouwvoorschriften en zo verder in Europa :')
pi_178968249
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja wat een idioot idee! Het is niet alsof er voor moslims niet al een dubbele standaard is voor pedo netwerken, kindermishandeling, bouwvoorschriften en zo verder in Europa :')
Tja, het staat je natuurlijk vrij om daarin te geloven verder. Ieder z'n ding.
pi_178968257
quote:
8s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt. Er lopen allemaal terroristen rond die mensen vermoorden en we weten niet eens om hoeveel moorden het gaat en wie de terroristen zijn.
Leuk dat je op geen enkele manier op mijn stelling ingaat en er een karikatuur van maakt. Welk deel van mijn stelling klopt er niet?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178968277
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

[..]

Wat wil je met dit getroll nou eigenlijk bereiken, dat de boel weer derailleert?
I´m back.
pi_178968309
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leuk dat je op geen enkele manier op mijn stelling ingaat en er een karikatuur van maakt. Welk deel van mijn stelling klopt er niet?
Laat eens wat voorbeelden zien van dat 'manipuleren'?
pi_178968315
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat wil je met dit getroll nou eigenlijk bereiken, dat de boel weer derailleert?
Aldus de troll.
  zondag 6 mei 2018 @ 12:48:38 #86
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_178968394
Vraagje voor de moslims: wat scoort deze man nu? 3 mensen verwond en zelf leeft hij nog, da’s 0 Allah-punten toch? Of gaat hij in de min?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_178968397
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Laat eens wat voorbeelden zien van dat 'manipuleren'?
'Politie bood De Telegraaf zwijgdeal aan'

De Nationale Politie heeft geprobeerd te voorkomen dat De Telegraaf zou schrijven over het achterhouden van cijfers over asielcriminaliteit. Dat meldt die krant vandaag zelf.

Wanneer de krant hierover niet zou publiceren, zou de redactie in ruil daarvoor ander nieuws krijgen over de aanpak van bijvoorbeeld zakkenrollers uit veilige landen en uitgeprocedeerde asielzoekers die het land weigeren te verlaten en onderduiken in de illegaliteit.

Als kers op de taart zou bovendien korpschef Erik Akerboom een 'exclusief interview' geven over de problematiek. Voorwaarde was wel dat er geen artikel zou worden gepubliceerd over het onjuist en onvolledig informeren van De Telegraaf in een procedure op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) van de krant.

De krant publiceerde toch. De Nationale Politie zei naar aanleiding van die berichtgeving dat de politie geen landelijke misdaadcijfers van asielzoekers bijhoudt. De Telegraaf blijft erbij dat deze cijfers wel bestaan, maar dat de politie ze niet wil vrijgeven.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)jgdeal-aan~a4e94674/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178968476
Cijfers over criminele asielzoekers onder de pet gehouden

De Nationale Politie houdt informatie achter over de aard en omvang van criminaliteit door asielzoekers. Dat geeft de korpsleiding toe na een juridische procedure van De Telegraaf.

Met een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) vroeg deze krant documenten op bij de politie, die betrekking hebben op misdrijven die zijn gepleegd door nieuwkomers. Aanleiding vormde de golf van winkeldiefstallen en zakkenrollers in Groningen vorig najaar, en het noodbevel van de burgemeester van Weert tijdens de jaarwisseling.

Met een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) vroeg deze krant documenten op bij de politie, die betrekking hebben op misdrijven die zijn gepleegd door nieuwkomers. Aanleiding vormde de golf van winkeldiefstallen en zakkenrollers in Groningen vorig najaar, en het noodbevel van de burgemeester van Weert tijdens de jaarwisseling.

Taboe
Aanvankelijk had de politie tegenover deze krant ontkend dat er überhaupt gegevens worden verzameld over misdrijven onder vreemdelingen die asiel aanvragen. Later kwam de politie hierop terug. Niettemin blijft inzage in de informatie taboe. Het argument dat nu wordt gebruikt om de cijfers onder de pet te houden is ’opsporingsbelang’.

Naar aanleiding van de misstanden in Groningen en Weert sloeg de politie groot alarm. Zo heeft de burgemeester van de Limburgse plaats gezegd genoodzaakt te zijn tot het noodbevel omdat asielzoekers zich schuldig maakten aan onder andere diefstal, geweld en het organiseren van prostitutie in de opvanglocatie. Ook zouden enkele asielzoekers onder de aanranders in Keulen zijn geweest.

In Duitsland zijn wel cijfers vrijgegeven. Vorig jaar werden 174.000 asielzoekers verdacht van het plegen van strafbare feiten. Uit deze statistieken blijkt onder meer dat 35 procent van de verdachten van tasjesroof bij onze oosterburen asielzoekers zijn. Ook bij verkrachtingen, zwartrijden en het vervaardigen van vervalste documenten is het aandeel van asielzoekers onder de verdachten buitenproportioneel.
https://www.telegraaf.nl/(...)nder-de-pet-gehouden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178968491
Politie meldde ernstige misdaden bij azc Schalkhaar niet
https://www.elsevierweekb(...)alkhaar-niet-442257/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178968550
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

'Politie bood De Telegraaf zwijgdeal aan'

De Nationale Politie heeft geprobeerd te voorkomen dat De Telegraaf zou schrijven over het achterhouden van cijfers over asielcriminaliteit. Dat meldt die krant vandaag zelf.

Wanneer de krant hierover niet zou publiceren, zou de redactie in ruil daarvoor ander nieuws krijgen over de aanpak van bijvoorbeeld zakkenrollers uit veilige landen en uitgeprocedeerde asielzoekers die het land weigeren te verlaten en onderduiken in de illegaliteit.

Als kers op de taart zou bovendien korpschef Erik Akerboom een 'exclusief interview' geven over de problematiek. Voorwaarde was wel dat er geen artikel zou worden gepubliceerd over het onjuist en onvolledig informeren van De Telegraaf in een procedure op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB) van de krant.

De krant publiceerde toch. De Nationale Politie zei naar aanleiding van die berichtgeving dat de politie geen landelijke misdaadcijfers van asielzoekers bijhoudt. De Telegraaf blijft erbij dat deze cijfers wel bestaan, maar dat de politie ze niet wil vrijgeven.
https://www.ad.nl/nieuws/(...)jgdeal-aan~a4e94674/
2 van je artikelen gaan over hetzelfde item. Maar dat ze cijfers niet vrijgeven is al heel wat anders dan dat er zogenaamd moedwillig wordt gedaan alsof het een verwarde man is terwijl iedereen zou weten dat het om een terrorist zou gaan. Ik bedoel; als dat daadwerkelijk het geval zou zijn hoeft er maar 1 agent te zijn die 'de waarheid' naar buiten zou willen brengen. Maar dat doen ze allemaal niet. Vind je dat echt geloofwaardig?
pi_178968631
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

2 van je artikelen gaan over hetzelfde item. Maar dat ze cijfers niet vrijgeven is al heel wat anders dan dat er zogenaamd moedwillig wordt gedaan alsof het een verwarde man is terwijl iedereen zou weten dat het om een terrorist zou gaan. Ik bedoel; als dat daadwerkelijk het geval zou zijn hoeft er maar 1 agent te zijn die 'de waarheid' naar buiten zou willen brengen. Maar dat doen ze allemaal niet. Vind je dat echt geloofwaardig?
Wat fijn dat je toegeeft dat de top van de politie en burgemeesters nieuws verzwijgen en manipuleren. Zo klinkt het ineens heel wat meer plausibel dat er ook meer met deze aanslag aan de hand is dan de burgemeester en politie ons wil doen geloven.

Een agent die zijn verhaal naar buiten brengt zal sowieso berispt worden daarvoor. En agenten bepalen niet of hun burgemeester of korpschef de dader afdoet als verward.

Die man die met een Palestijnse vlag dat Israelische restaurant in puin sloeg en al hakbarrend de Israelische vlag demonstratief vernielde werd ook direct 'verward' genoemd.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178968646
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Wat fijn dat je toegeeft dat de top van de politie en burgemeesters nieuws verzwijgen en manipuleren. Zo klinkt het ineens heel wat meer plausibel dat er ook meer met deze aanslag aan de hand is dan de burgemeester en politie ons wil doen geloven.
:')

Ja, alle agenten hebben toegang tot informatie die het land op z'n kop zou zetten maar niemand doet z'n mond open. Wat een land. _O_
pi_178968706
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Ja, alle agenten hebben toegang tot informatie die het land op z'n kop zou zetten maar niemand doet z'n mond open. Wat een land. _O_
Leuk dat je alweer een karikatuur maakt van mijn post.

Feit is dat er in AZC's in heel Nederland tientallen ernstige misdrijven zijn geweest en de politietop toegegeven heeft deze verzwegen te hebben. Pas na een WOB zijn deze gevallen bekend geworden.

Blijkbaar geloof jij dit niet of vind jij dit doodnormaal.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178968720
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leuk dat je alweer een karikatuur maakt van mijn post.
Dat is toch de implicatie van je post. "Er is veel meer aan de hand dan ze ons doen willen geloven."

En nee, dan heb je mijn post niet goed begrepen. Ik vind het niet doodnormaal noch ongeloofwaardig. Ik trek het echter niet door naar dit soort situaties.
pi_178968756
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Ja, alle agenten hebben toegang tot informatie die het land op z'n kop zou zetten maar niemand doet z'n mond open. Wat een land. _O_
Ja die houden hun mond dicht, misschien tegen hun vrouw of man niet maar ze echt niet uitgebreid verslag doen op de verjaardag van tante Jannie.

Niemand zit er over het algemeen op te wachten om een integriteits onderzoek aan je broek te hebben.
pi_178968768


Alloeha Akbar of Allahoe Akbar?

Overigens dat sommige mensen alleen vanwege dat enkele feit concluderen dat het om een terroristische aanslag ging, lijkt mij op zijn beurt weer een conclusie die kort door de bocht is. Speelt toch wel wat meer, waarom mensen sceptisch zijn. Maar scepsis zelf wordt dus kennelijk gezien als "verdacht", zou je kunnen concluderen. En daarom doet de politie nu maar extra-onderzoek, omdat domme mensen sceptisch zijn? Maar van harte gaat het niet, zo lijkt het.
I´m back.
pi_178968782
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:13 schreef MadameMossel het volgende:

[..]

Ja die houden hun mond dicht, misschien tegen hun vrouw of man niet maar ze echt niet uitgebreid verslag doen op de verjaardag van tante Jannie.
Ja, en ze vinden dat allemaal heel normaal en vrouw- of manlief eveneens. Die krijgen zwijggeld toe. _O_
  zondag 6 mei 2018 @ 13:16:46 #98
117098 Hathor
Effe niet
pi_178968806
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:14 schreef Ryan3 het volgende:
[ afbeelding ]

Alloeha Akbar of Allahoe Akbar?
Alloeha akbar is de Hawaiiaanse versie.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178968823
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:16 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alloeha akbar is de Hawaiiaanse versie.
:D.
I´m back.
pi_178968832
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

2 van je artikelen gaan over hetzelfde item. Maar dat ze cijfers niet vrijgeven is al heel wat anders dan dat er zogenaamd moedwillig wordt gedaan alsof het een verwarde man is terwijl iedereen zou weten dat het om een terrorist zou gaan. Ik bedoel; als dat daadwerkelijk het geval zou zijn hoeft er maar 1 agent te zijn die 'de waarheid' naar buiten zou willen brengen. Maar dat doen ze allemaal niet. Vind je dat echt geloofwaardig?
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is toch de implicatie van je post. "Er is veel meer aan de hand dan ze ons doen willen geloven."

En nee, dan heb je mijn post niet goed begrepen. Ik vind het niet doodnormaal noch ongeloofwaardig. Ik trek het echter niet door naar dit soort situaties.
Niemand 'weet' of het een terroristische aanslag is of een verwarde man. Het is een kwalificatie die niet geheel objectief kan zijn.
Sowieso mogen agenten geen daderinformatie openbaar maken. Doen ze dat toch, dan kan hun dat zelfs hun baan kosten.

Wat heel raar is is dat de burgemeester en de politieleiding direct aangeven dat ze het motief van de dader nog niet weten, maar wel gelijk melden dat dit geen terroristische aanslag is. Dat is raar en daar zet ik me tegen af. En dat geld ook voor jouw bewering dat dit slechts een verwarde man is en er geen sprake is van terrorisme.
En uiteraard jouw ongeloof eerder dat politie, politici en burgemeesters niet geheel objectief zijn en politieke motieven kunnen lijden tot verzwijgen of manipuleren van misdrijven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 6 mei 2018 @ 13:23:41 #101
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178968880
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:15 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Op nos.nl staat het ook ergens onderaan. Fietsen met blauwe banden zijn natuurlijk belangrijker nieuws :Y
Update: nos.nl heeft het nu wel bovenaan gezet. Ook daar krijgen ze door dat er meer aan de hand is dan een lage bloedsuikerspiegel.

[ Bericht 5% gewijzigd door Domnivoor op 06-05-2018 13:29:38 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_178968909
Niet speculeren mensen, zegt de burgemeester.

quote:
Burgemeester over steekpartij Den Haag: 'Niet speculeren'
De politie heeft de identiteit vrijgegeven van de drie slachtoffers van een steekpartij, gisteren in Den Haag.

Het gaat om een 21-jarige Zoetermeerder en twee Hagenaars van 41 en 35 jaar oud. Alle drie zijn buiten levensgevaar, maar ze liggen nog wel in het ziekenhuis.

Hetzelfde geldt voor de 31-jarige verdachte die na de aanval door agenten in zijn been werd geschoten in de buurt van het Haagse station Hollands Spoor. De politie zegt dat hij nog onder behandeling is, maar ook wordt verhoord over 'zijn motief en de achtergronden van het incident'.

'Niet speculeren'
Op beelden van de arrestatie die door een omstander zijn gemaakt en door Omroep West gepubliceerd, zijn de woorden 'Allahu akbar'' te horen, Arabisch voor 'God is de grootste'.

De politie en de gemeente Den Haag willen daarover nog weinig zeggen. "Laten we niet speculeren. De recherche moet nu eerst goed onderzoek doen'', zegt een woordvoerster van burgemeester Pauline Krikke. De politie zegt in een verklaring dat 'alle verbale uitingen die door de man gedaan zijn, ook die te horen zijn op de camerabeelden die in omloop zijn', deel uitmaken van het onderzoek.

Verward gedrag
De politie meldde gisteren dat de verdachte, die uit Den Haag komt, 'bij de politie alleen bekend is vanwege verward gedrag'. "Op dit moment zijn er geen signalen dat er meer speelt."

Slachtofferhulp biedt opvang voor getuigen van het incident. Op social media circuleren filmpjes die door getuigen zijn gemaakt. Het rechercheteam wil deze beelden en eventuele andere beelden graag hebben voor het onderzoek.
O, toch Allahoe Akbar dus. Ja, als hij Alloeha Akbar (wat overigens in het Arabisch niet betekent 'God is de grootste') geroepen zou hebben dan zou hij zeker ook verward zijn overgekomen natuurlijk.
I´m back.
pi_178968914
tasergenot
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_178968930
blijf je kop maar in het zand steken xa1pt... uiteindelijk heeft niemand daar wat aan omdat de problemen alleen maar groter worden. dit is duidelijk een terrorist die doelbewust onschuldige mensen neersteekt. dat is een AANSLAG.
There are only 151 Pokémon.
pi_178968947
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, en ze vinden dat allemaal heel normaal en vrouw- of manlief eveneens. Die krijgen zwijggeld toe. _O_
Ik zeg helemaal niks over zwijggeld, die mensen hebben een gezin te onderhouden, die gaan vaak het risico niet lopen om hun baan te verliezen.

Ook zeg ik niet dat het een groot complot is.

Er worden in ieder geval wel dingen verzwegen of op z'n minst gebagatelliseerd door de top.
  zondag 6 mei 2018 @ 13:39:28 #106
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178969099
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij heb je moeite met lezen of ben je niet de slimste thuis.
Ah, je krijgt tegenspraak en gelijk ga je over tot op de man spelen.

Ga zo door :')

Je breivik vergelijking is een standaarx whataboutism en slaat nergens op. Getuigen verklaren dat de verwarde persoon uiterst kalm was en zijn snalchtoffers de keel wilde doorsnijen terwijl hij de bekende terroristenleus riep.

'jamaar hij was bekend bij de psycho instanties, dus kan het geen terrorist zijn. Dus verward. En als je het daar niet mee eens bent, ben je zelf de slimste niet thuis'.

Alles om je ideologie der verwarden maar te beschermen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 6 mei 2018 @ 13:40:28 #107
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_178969112
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:25 schreef KennyPowers het volgende:
tasergenot
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  † In Memoriam † zondag 6 mei 2018 @ 13:45:20 #108
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_178969156
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:26 schreef Eenskijken het volgende:
blijf je kop maar in het zand steken xa1pt... uiteindelijk heeft niemand daar wat aan omdat de problemen alleen maar groter worden. dit is duidelijk een terrorist die doelbewust onschuldige mensen neersteekt. dat is een AANSLAG.
Je kunt iets dat krom is nu eenmaal niet recht praten.
De tijd zal ons leren wie het bij het rechte eind heeft, en hopelijk is het dan niet te laat.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_178969260
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:18 schreef Ryan3 het volgende:
Kennelijk in Eindhoven en Middelburg eveneens incidenten geweest?

[..]

https://www.geenstijl.nl/5141888/zeg-het-maar/

Vragen rondom dit incident worden echter groter.
De enige vragen zijn waarom de berichtgeving is zoals hij is, en wie dat bepaalt.
pi_178969271
Ik zou trouwens niet weten waarom verward zijn een terroristische daad uitsluit. Hoezo zou je als verward iemand geen terroristische daad kunnen plegen, dat is gewoon discriminatie van verwarde mensen :o .
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 6 mei 2018 @ 13:59:47 #111
117098 Hathor
Effe niet
pi_178969332
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:55 schreef truthortruth het volgende:
Ik zou trouwens niet weten waarom verward zijn een terroristische daad uitsluit. Hoezo zou je als verward iemand geen terroristische daad kunnen plegen, dat is gewoon discriminatie van verwarde mensen :o .
Juist die verwarring zou kunnen aanzetten tot een terroristische daad... zit wat in. Als ie gewoon zijn pilletje had genomen was er niks aan de hand.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178969359
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:10 schreef Gijscoman het volgende:

Met een paar messen om je heen slaan en een paar keer Allah akbar roepen lijkt niet onderdeel te zijn van een goed geplande aanslag o.i.d.

Veel meer is dit het gevolg van pogingen van IS om door middel van filmpjes en propaganda psychisch beperkte of zieke mensen aan te spreken en vooral te triggeren, die in een psychose dan volledig doorslaan o.i.d.

Moet je zo'n persoon de eer van een terrorist geven? Dan zou je immers bijdragen aan de succesvolle instrumentalisering van psychoten door IS. Volgens mij gebruikt de politie gewoon een iets scherpere definitie van terreur, om zo het hoofddoel van terreur, verdeeldheid zaaien en een gevoel van angst verspreiden, te beperken.
Moet terrorisme goed gepland zijn dan?
Zijn terroristen niet altijd verward/volledig losgeslagen?
Iets is terreur of iets is het niet, een beetje klooien met definities om "het hoofddoel van terreur te beperken (uh wat?)" is onzin. Een islamitische man die allah akbar schreeuwt en mensen neersteekt is - theoretische uitzonderingen daargelaten misschien- islamitische terreur.
  zondag 6 mei 2018 @ 14:02:10 #113
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178969367
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:55 schreef truthortruth het volgende:
Ik zou trouwens niet weten waarom verward zijn een terroristische daad uitsluit. Hoezo zou je als verward iemand geen terroristische daad kunnen plegen, dat is gewoon discriminatie van verwarde mensen :o .
Volgens mij moet je zelfs verward zijn om zoiets te doen. Lijkt me dus eerder een vinkje afgetikt dan een uitsluitende variabele.
pi_178969445
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

2 van je artikelen gaan over hetzelfde item. Maar dat ze cijfers niet vrijgeven is al heel wat anders dan dat er zogenaamd moedwillig wordt gedaan alsof het een verwarde man is terwijl iedereen zou weten dat het om een terrorist zou gaan. Ik bedoel; als dat daadwerkelijk het geval zou zijn hoeft er maar 1 agent te zijn die 'de waarheid' naar buiten zou willen brengen. Maar dat doen ze allemaal niet. Vind je dat echt geloofwaardig?
Cijfers worden bewust achtergehouden. We hebben eindelijk wat van die slaap uit je ogen weten te wrijven zie ik.

Hoe kan 1 agent de waarheid vertellen. Er waren daar slechts iets van 8 agenten; die geen inzicht hebben in medische dossiers, van bovenaf opgelegd krijgen -en wat ook logisch is- zelf niet met allerlei meningen te komen in the heat of the moment, en daarna verteld de hoge pief: wij hebben alle info en het is een verwarde man. Dat is toevallig dezelfde meneer (of in ieder geval dezelfde kring) als de telegraafomkopers en cijferverzwijgers, maar er is natuurlijk niks aan de hand en dit is een complot. :W
  zondag 6 mei 2018 @ 14:09:40 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_178969450
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:02 schreef Mr.Major het volgende:

Moet terrorisme goed gepland zijn dan?
Zijn terroristen niet altijd verward/volledig losgeslagen?
Iets is terreur of iets is het niet, een beetje klooien met definities om "het hoofddoel van terreur te beperken (uh wat?)" is onzin. Een islamitische man die allah akbar schreeuwt en mensen neersteekt is - theoretische uitzonderingen daargelaten misschien- islamitische terreur.
Nou ga ik niet zeggen dat het categorisch geen aanslag was (ik bedoel hij riep allahuakbar en hij stak mensen neer, laten we wel wezen, daar hoeven we verder niet over te discussieren), maar de vragen die je stelt zijn natuurlijk al veel vaker gesteld, en ja om terrorisme vast te stellen moet er sprake zijn van een vooropgesteld doel. Dus als hij psychotisch wordt en een terrorist nadoet is het nog geen terrorist. Dat gezegd hebbende maken ronselaars ook wel vaak gebruik van gestoorden om hun doel te bereiken, maar dan moet er dus een ronselaar geweest zijn, en vooralsnog lijkt (lijkt!) dat schijnbaar niet het geval.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178969478
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou ga ik niet zeggen dat het categorisch geen aanslag was (ik bedoel hij riep allahuakbar en hij stak mensen neer), maar de vragen die je stelt zijn natuurlijk al veel vaker gesteld, en ja om terrorisme vast te stellen moet er sprake zijn van een vooropgesteld doel. Dus als hij psychotisch wordt en een terrorist nadoet is het nog geen terrorist. Dat gezegd hebbende maken ronselaars ook wel vaak gebruik van gestoorden om hun doel te bereiken, maar dan moet er dus een ronselaar geweest zijn, en vooralsnog lijkt (lijkt!) dat schijnbaar niet het geval.
Als hij in een psychose met allah spreekt, en daardoor mensen gaat neermaaien, is het wel een psychose, maae nog steeds ook een terrorist. Dat downplayen gebeurt allemaal net iets te vaak en het neigt allemaal net te veel naar niks aan de hand. Dan worden er nog wat cijfers achtergehouden en gaat het artikel over de verwarde man onderin de nieuwsfeed en het beeld is compleet. De getuigenverklaring onderstreept dit.

Om dan volgende week weer te zeggen dat het allemaal goed gaat en je vooral niet op extreemrechts moet stemmen.

Nog los van het feit dat deze man totaal niet verward overkwam en ik mijn vraagtekens zet bij "verward". Had de man zichzelf echt niet in de hand, of was hij onhandelbaar maar wist hij wel wat hij deed.

Een tijdje geleden was overigens ook al in het nieuws dat de stijging van verwarde personen in het nieuws/bekend bij de politie niet overeenkwam met met de cijfers van de daarvoor bedoelde instellingen.
  zondag 6 mei 2018 @ 14:12:12 #118
117098 Hathor
Effe niet
pi_178969484
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:09 schreef speknek het volgende:

[..]

Nou ga ik niet zeggen dat het categorisch geen aanslag was (ik bedoel hij riep allahuakbar en hij stak mensen neer, laten we wel wezen, daar hoeven we verder niet over te discussieren), maar de vragen die je stelt zijn natuurlijk al veel vaker gesteld, en ja om terrorisme vast te stellen moet er sprake zijn van een vooropgesteld doel. Dus als hij psychotisch wordt en een terrorist nadoet is het nog geen terrorist. Dat gezegd hebbende maken ronselaars ook wel vaak gebruik van gestoorden om hun doel te bereiken, maar dan moet er dus een ronselaar geweest zijn, en vooralsnog lijkt (lijkt!) dat schijnbaar niet het geval.
Linksom of rechtsom, het is gewoon weer de zoveelste psychopatische moslim, mooier kunnen we het niet maken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178969542
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:43 schreef Hathor het volgende:
Ik ben wel benieuwd of we uberhaupt nog iets te horen zullen krijgen van het resultaat van de ondervraging van dit sujet zodra dat mogelijk is, en of daar volledige openheid over gegeven gaat worden. Verder zou ik ook best wel willen weten welke moskee deze gelovige regelmatig bezoekt, dat lijkt me niet geheel onbelangrijk in een eventueel verder onderzoek.
Zo is het ook. Dan heb je zo'n verwarde gozer (stel) en die zou dan naar een moskee als al soennah gaan. Staat er zo'n dude die zegt dat "allah" dit en dat gaat doen (en dat mag gewoon want hij zegt niet dat mensen dat moeten doen aldus knettergek links nederland), nou je hoeft maar een "verwarde man" te hebben die denkt dat ie allah is of met hem gesproken heeft en zie hier het resultaat.
pi_178969566
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Leuk dat je alles voor mij invult, maar nee. Breivik is in eerste instantie ontoerekeningsvatbaar verklaard en hij zou paranoïde schizofrenie hebben ontwikkeld.

[..]

Dus xa1pt: is Breivik ook een verwarde man of noem je hem wel een terrorist?
In mijn ogen zijn beide daders gewoon terroristen.
Syntax error
pi_178969586
Haagse agenten hebben dan ook als taak om fietsen met mandjes te confisqueren/ in korte broek van hun barbecue te komen, zodat ze zo snel mogelijk de hakbar in zijn benen te kunnen schieten/ hem tegen de grond te taseren.

Ze laten het aan de burgemeester en hun leidinggevenden over om te bepalen of dat een terrorist of verwarde man is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178969643
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]

https://www.nrc.nl/nieuws(...)en-psychose-a1442222

https://www.medischcontac(...)rekeningsvatbaar.htm

Geen schizofrenie, dus geen wanen. Dat hij een anti-socialepersoonlijkheidsstoornis had lijkt me vrij evident.
quote:
De psychiaters Torgeir Husby en Synne Sørhe oordeelden dat Breivik ontoerekeningsvatbaar is omdat hij zou lijden aan paranoïde schizofrenie. Maar dat rapport werd zwaar bekritiseerd, omdat ze geen kennis zouden hebben van de terminologie die extreemrechts hanteert en Breiviks politieke verklaringen onterecht zouden hebben geïnterpreteerd als symptomen van schizofrenie.
En waarom zouden deze twee het wel bij het rechte eind hebben? Kunnen we niet gewoon concluderen dat als je niet goed bij je hoofd bent je alsnog een terrorist kan zijn vanwege je daden?

Wat dacht je hiervan?
quote:
De psychiaters Torgeir Husby en Synne Sørhe oordeelden dat deze messenzwaaier verward is om niet vrijgegeven en mogelijk niet bestaande redenen. Maar dat rapport werd zwaar bekritiseerd, omdat ze geen kennis zouden hebben van de terminologie die moslimextremisten hanteren -zoals allah akbar- en deze messenzwaaier zijn politieke verklaringen onterecht zouden hebben geïnterpreteerd als symptomen van verwarring.
pi_178969933
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
fietsen met mandjes te confisqueren/ in korte broek van hun barbecue te komen
Dit vond ik dan wel weer prachtig!
pi_178970016
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

[..]

En waarom zouden deze twee het wel bij het rechte eind hebben? Kunnen we niet gewoon concluderen dat als je niet goed bij je hoofd bent je alsnog een terrorist kan zijn vanwege je daden?

Wat dacht je hiervan?

[..]

Nou ja, kennelijk is het dus onder psychiaters ook moeilijk om de diagnose te stellen of iemand wel of niet verward is en/of wat er onder verstaan moet worden? Kan best dat deze man ten onrechte te boek staat als verwarde man bij de politie Den Haag dus?
I´m back.
pi_178970094
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:51 schreef velden het volgende:
Die politieman op de fiets, chapeau.
Door deze ene lamlul zijn nu heel wat mensen van hun apropos.

Ben wel nieuwsgierig geworden naar de DSI mannen, wat is hun motivatie om hier te werken.
Rechtvaardigheid? Hebben ze zelf een en ander meegemaakt?
Sowieso adrenaline. ze wisten hierbij niet wat hen te wachten stond

en diegene die kankerjoden riep, hoop dat diegene ook getraceerd en opgesloten wordt. hoe kan je zoiets roepen en ce moment? ze wisten niet wat er aan de hand was, zagen agenten schieten.. Echt. totaal afgestompt en vol haat ben je dan.
Kijk een paar aflevering op NPO over Arrestatieteam. Van Lauren! of onder de radar bijvoorbeeld. Is best interessant om te zien wat die mannen doen/meemaken. Hierop waren ze echt wel getrained en ze wisten wel wat ze konden verwachten hoor.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_178970369
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]


[..]

En waarom zouden deze twee het wel bij het rechte eind hebben? Kunnen we niet gewoon concluderen dat als je niet goed bij je hoofd bent je alsnog een terrorist kan zijn vanwege je daden?

Wat dacht je hiervan?

[..]

Dat wordt nog in het artikel wat ik linkte besproken en weerlegd.
pi_178970378
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Haagse agenten hebben dan ook als taak om fietsen met mandjes te confisqueren/ in korte broek van hun barbecue te komen, zodat ze zo snel mogelijk de hakbar in zijn benen te kunnen schieten/ hem tegen de grond te taseren.

Ze laten het aan de burgemeester en hun leidinggevenden over om te bepalen of dat een terrorist of verwarde man is.
Dat kan pas echt bepaald worden als in beeld is wat de achtergrond en motief van de man waren.
pi_178970506
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:39 schreef Red_85 het volgende:
Je breivik vergelijking is een standaarx whataboutism en slaat nergens op. Getuigen verklaren dat de verwarde persoon uiterst kalm was en zijn snalchtoffers de keel wilde doorsnijen terwijl hij de bekende terroristenleus riep.
Dat zegt verder helemaal niks. Iemand met een psychose is niet altijd 'verward' en kan ook kalm overkomen. En 'de terroristenleus'. :') Dat zeggen moslims vrijwel standaard.
  zondag 6 mei 2018 @ 15:30:38 #129
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178970662
Is het fair om te veronderstellen dat deze beste man niks moet hebben van mensen die hij niet kent (of niet tot de islam behoren). Dat hij om zijn minst beïnvloed is door de (extremistische) islam.
pi_178970729
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:03 schreef Kopiko het volgende:
geertwilderspvv twitterde op zondag 06-05-2018 om 07:41:38 Ze laten haatimams preken. Ze houden moskeeën gefinancierd door terreurgeld open. Criminele asielzoekers mogen van ze blijven.Onze grenzen houden ze open. En een allahu akbhar schreeuwende terrorist noemen ze verward.We worden vervangen en verraden door de laffe elite. reageer retweet
Elite is wel het nieuwe stopwoordje bij domrechts, hè? :')

Als je het niet met ze eens bent, ben je elite.
  zondag 6 mei 2018 @ 15:38:33 #131
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_178970804
Jawel mensen, een verwarde man....

Nou dan weten we het vaak alweer :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 6 mei 2018 @ 15:38:51 #132
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_178970811
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:01 schreef speknek het volgende:
Je hoopt ergens dat hij wel als terrorist veroordeeld wordt zodat hij een veel langere straf krijgt, maar de man had duidelijk een psychiatrisch verleden. En dat is een (op het moment) groter probleem, want de bezuinigingen in de GGZ beginnen wel epidemische problemen op te leveren. Vorig jaar was het aantal psychotische moorden ook al sterk gestegen

https://www.volkskrant.nl(...)stellingen~a4551602/

De betrokken bewindslieden (Rutte voorop) moeten hier eens stevig voor aan de hand gevoeld worden.
Bijkomend nadeel is dan weer dat er relatief en absoluut veel allochtonen/moslims aan schizofrenie lijden danwel persoonlijkheidsstoornissen hebben.

https://www.gezondheidsne(...)sico-op-schizofrenie
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zondag 6 mei 2018 @ 15:40:16 #133
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_178970837
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
Jawel mensen, een verwarde man....

Nou dan weten we het vaak alweer :')
Mag ik de definitie van verwarde man nog éééén keer horen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_178970976
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan pas echt bepaald worden als in beeld is wat de achtergrond en motief van de man waren.
Volgens mij was de verklaring al vrij duidelijk: verwarde man.
Ook burgemeester kwam vrij snel tot het oordeel: er speelt niets anders bij.
I´m back.
pi_178971027
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:34 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Elite is wel het nieuwe stopwoordje bij domrechts, hè? :')

Als je het niet met ze eens bent, ben je elite.
Is niet nieuw.
I´m back.
  zondag 6 mei 2018 @ 15:53:42 #136
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178971041
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:34 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Elite is wel het nieuwe stopwoordje bij domrechts, hè? :')

Als je het niet met ze eens bent, ben je elite.
Dat komt omdat alle linkse gekkies hun kop in het zand steken.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 6 mei 2018 @ 15:55:50 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178971084
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zegt verder helemaal niks. Iemand met een psychose is niet altijd 'verward' en kan ook kalm overkomen. En 'de terroristenleus'. :') Dat zeggen moslims vrijwel standaard.
En dat hij tegelijkertijd de bekende terroristenleus riep, heeft er natuurlijk heeeeeeelemaal niks mee te maken. Echt echt echt niet.

Maar ik snap dat je hier dus zegt dat wat moslims vrijwel standaard roepen, bij het signalement 'verward' hoort?

Dan gaat de ggz het nog druk krijgen de aankomende tijd. Maar ik geef je wel gelijk hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178971095
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:30 schreef Drugshond het volgende:
Is het fair om te veronderstellen dat deze beste man niks moet hebben van mensen die hij niet kent (of niet tot de islam behoren). Dat hij om zijn minst beïnvloed is door de (extremistische) islam.
Geen idee. Kennelijk staat-ie bekend bij zorginstellingen als verwarde man. En als zodanig is dat oordeel geveld door zowel politie als burgemeester, echter wat eigenlijk min of meer nu blijkt is dat een dergelijke terminologie eigenlijk niet goed gedefinieerd is en dat onder degenen die een dergelijke diagnose stellen, dus de psychiaters, ook verschillende meningen bestaan omtrent wat men er wel of niet onder mag of kan verstaan. Het is niet een kwestie van een gebroken poot hebben natuurlijk. Dus ja. Moeilijk, moeilijk.
I´m back.
  zondag 6 mei 2018 @ 15:59:12 #139
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178971136
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 14:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Syntax error
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178971139
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dat hij tegelijkertijd de bekende terroristenleus riep, heeft er natuurlijk heeeeeeelemaal niks mee te maken. Echt echt echt niet.
Het is geen terroristenleus. Sorry.
pi_178971299
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is geen terroristenleus. Sorry.
Dat bepaal jij niet, deze leus is in elke executie of filmpje vanuit elke moslim terroristische groepering te horen.

Net voor executie of erna.
Ook bij zelfmoord terroristen waarbij de symphatisanten Allah akbar roepen.

Deze leus is zeker geassocieerd met terroristen.

Bij meerdere aanslagen over de wereld word dit geroepen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_178971323
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:07 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Dat bepaal jij niet, deze leus is in elke executie of filmpje vanuit elke moslim terroristische groepering te horen.

Net voor executie of erna.
Ook bij zelfmoord terroristen waarbij de symphatisanten Allah akbar roepen.

Deze leus is zeker geassocieerd met terroristen.
Misschien eens wat verder kijken dan je neus lang is, dan hoor je dat soort termen in meer contexten.
  zondag 6 mei 2018 @ 16:09:24 #143
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_178971363
Dit is waarschijnlijk gewoon een islamitische terrorist maar dat moet natuuurlijk in de doofpot. Weerzinwekkende praktijken daar bij de corrupte roverheid. :(
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_178971459
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien eens wat verder kijken dan je neus lang is, dan hoor je dat soort termen in meer contexten.
Als je Allah Akbar roept terwijl je mensen de keel door snijdt associeer ik dat wel met terrorisme.

Ongekend of hij 'verward' is. Dan heeft hij de verkeerde ideologie of verkeerde filmpjes gekeken.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  zondag 6 mei 2018 @ 16:19:10 #145
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  zondag 6 mei 2018 @ 16:21:27 #146
128174 tralalala
Koekoek!
pi_178971598
"Ze" zullen wel niet blij zijn met al die getuigen. _O-
pi_178971684
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:21 schreef tralalala het volgende:
"Ze" zullen wel niet blij zijn met al die getuigen. _O-
Deze getuige zag dart iemands keel doorgesneden werd en wist zijn eigen leven te redden door in het water te springen:
https://www.omroepwest.nl(...)el-werd-doorgesneden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 6 mei 2018 @ 16:31:26 #148
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_178971732
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien eens wat verder kijken dan je neus lang is, dan hoor je dat soort termen in meer contexten.
Jij weet er blijkbaar veel van dus:
Als een bontkraagje een liquidatie doet dan roept hij ook Alahakbar?
pi_178971782
En ja hoor, het blijkt een Syrische 'vluchteling' te zijn.
Wat een enorme verrassing weer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 6 mei 2018 @ 16:45:05 #150
117098 Hathor
Effe niet
pi_178971996
Judith Sargentini kom der maar in. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178972075
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En ja hoor, het blijkt een Syrische 'vluchteling' te zijn.
Wat een enorme verrassing weer.
Bron?
I´m back.
  User die overal opduikt 2022 zondag 6 mei 2018 @ 16:49:22 #152
186611 Haags
pi_178972077
Ah het grote wegkijken is weer begonnen
Zonder wrijving geen glans
pi_178972082
quote:
15s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bron?
Man die drie mensen neerstak in Den Haag kwam uit Syrië
https://nos.nl/artikel/22(...)-kwam-uit-syrie.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178972137
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Man die drie mensen neerstak in Den Haag kwam uit Syrië
https://nos.nl/artikel/22(...)-kwam-uit-syrie.html
Okee.

Geen Hagenees dus, ook geen potentiële terreurverdachte, maar kennelijk wist men wel te vertellen dat hij gepatenteerd verward was meteen al, maar niet dat-ie een Syriër was??? Gek.
I´m back.
pi_178972177
quote:
15s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee.

Geen Hagenees dus, ook geen potentiële terreurverdachte, maar kennelijk wist men wel te vertellen dat hij gepatenteerd verward was meteen al, maar niet dat-ie een Syriër was??? Gek.
Best raar ja. Vooral nadat burgemeester en politie gelijk aangaven dat de dader alleen verward was en er verder niets anders speelde.

Best verwarrend allemaal. Beter geven ze gewoon openheid van zaken voordat er een hoop mensen al hakbarrend de keel van willekeurige voorbijgangers doorsnijden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178972198
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Best raar ja. Vooral nadat burgemeester en politie gelijk aangaven dat de dader verward was en er verder niets anders speelde.

Best verwarrend allemaal. Beter geven ze gewoon openheid van zaken voordat er een hoop mensen al hakbarrend de keel van willekeurige voorbijgangers doorsnijden.
Ja, zo ga je dus gewoon steeds sceptischer worden natuurlijk.
I´m back.
  zondag 6 mei 2018 @ 16:57:18 #157
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178972204
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Man die drie mensen neerstak in Den Haag kwam uit Syrië
https://nos.nl/artikel/22(...)-kwam-uit-syrie.html
Waarom we nog politieke partijen hebben die zo graag asielzoekers naar Nederland willen halen, is mij een raadsel.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_178972210
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:57 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Waarom we nog politieke partijen hebben die zo graag asielzoekers naar Nederland willen halen, is mij een raadsel.
Omdat keukentrapjes gevaarlijker zijn.
I´m back.
pi_178972218
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Man die drie mensen neerstak in Den Haag kwam uit Syrië
https://nos.nl/artikel/22(...)-kwam-uit-syrie.html
Ja lekker boeiend ook wat de afkomst is.
  zondag 6 mei 2018 @ 16:58:30 #160
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178972222
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat keukentrapjes gevaarlijker zijn.
Keukentrapjes snijden geen kelen door en veroorzaken geen paniek of grote angstgevoelens.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_178972279
quote:
13s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:58 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Ja lekker boeiend ook wat de afkomst is.
Ja inderdaad stel je voor dat alle rampage spree killings of aanslagen door vluchtelingen komen die hier totaal niet kunnen functioneren in de westerse samenleving, of dat er tal van ISIS sympathisanten hier rondlopen met een uitkering die wellicht meerdere oorlogsmisdaden op zich hebben.

In belgie wil merendeel van Molenbeek sharia law, hoor je ook niemand over.


Stel je voor dat open grenzen toch niet zo goed idee is en de massavluchtelingen stroom.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_178972318
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:58 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Keukentrapjes snijden geen kelen door en veroorzaken geen paniek of grote angstgevoelens.
Dat is perceptie.
I´m back.
pi_178972413
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Had je gezien het manifest de indruk dat het een impulsieve daad was en hij psychotisch was, ja? En had Breivik last van schizofrenie, borderline of manische episodes ofzo?
d
Wat was de vraag?
pi_178972497
quote:
9s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Had je gezien het manifest de indruk dat het een impulsieve daad was en hij psychotisch was, ja? En had Breivik last van schizofrenie, borderline of manische episodes ofzo?
Jij bent hier de psychiater, maar mijn inschatting is dat Breivik zo gek als een deur is. Idem trouwens vrijwel iedereen die terroristische daden pleegt trouwens hoor. Ik bedoel als dit gebeurt oiv een ideologie en/of religie dan gebeurt dit ook na een lange periode van indoctrinatie (meestal vanaf de jeugd al) en de vraag kan dan met recht gesteld worden of een dergelijk individu wel helemaal toerekeningsvatbaar is.
I´m back.
pi_178972498
quote:
13s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:58 schreef robijnwasverzachter het volgende:

[..]

Ja lekker boeiend ook wat de afkomst is.
Dat is zeker boeiend, want nu kan de verblijfsvergunning weer worden ingenomen. Lijkt me logisch.
pi_178972522
De moord op van Gogh was ook een terroristische aanslag, waarom dit dan niet? Omdat ie bekend staat als verward. Dat zijn alle terroristen. Ik geloof er niks van, ze willen de boel stil houden.
pi_178972581
Islamieten roepen allah akbar, terroristen roepen allah akbar, verwarde mensen roepn allah akbar.
Conclusie is dan toch alleen maar dat islamieten verwarde terroristen zijn?
pi_178972643
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:20 schreef Zegnouzelf het volgende:
Islamieten roepen allah akbar, terroristen roepen allah akbar, verwarde mensen roepn allah akbar.
Conclusie is dan toch alleen maar dat islamieten verwarde terroristen zijn?
Ook gematigde moslims die verder geen vlieg kwaad doen roepen allahoe akbar.
I´m back.
  zondag 6 mei 2018 @ 17:26:04 #169
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178972674
Een Syrische moslim die een beetje in de war is en drie random mensen neersteekt. Kan gebeuren.
Bedankt Hans.
  zondag 6 mei 2018 @ 17:34:01 #170
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178972812
Ik wacht met smart op de reactie van Pizzakoppo.
pi_178972821
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook gematigde moslims die verder geen vlieg kwaad doen roepen allahoe akbar.
Wat is een gematigde moslim? Wat is het verschil tussen een gematigde en een niet-gematige moslim? Waaraan herken je dat? Vooral dat laatste kan erg handig zijn voor de gewone mensen onder ons. Je kan dan proberen te vluchten voordat de verwarring toeslaat.
pi_178972859
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:34 schreef Zegnouzelf het volgende:

[..]

Wat is een gematigde moslim? Wat is het verschil tussen een gematigde en een niet-gematige moslim? Waaraan herken je dat? Vooral dat laatste kan erg handig zijn voor de gewone mensen onder ons. Je kan dan proberen te vluchten voordat de verwarring toeslaat.
Een moslim wordt geacht matig te zijn totdat uit feiten en omstandigheden blijkt dat hij dat nooit was of niet meer is?
I´m back.
pi_178972916
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:16 schreef Jeanne_Darc het volgende:
De moord op van Gogh was ook een terroristische aanslag, waarom dit dan niet? Omdat ie bekend staat als verward. Dat zijn alle terroristen. Ik geloof er niks van, ze willen de boel stil houden.
Wie beweert dat de moord op Van Gogh een terroristische aanslag was? Misschien heb je gelijk, maar ik heb dat nog nooit gehoord.
  zondag 6 mei 2018 @ 17:40:23 #174
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_178972940
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een moslim wordt geacht matig te zijn totdat uit feiten en omstandigheden blijkt dat hij dat nooit was of niet meer is?
En aangezien het niet te voorspellen is of en wanneer dit zomaar veranderd vertrouw ik er gewoon niet één van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 6 mei 2018 @ 17:41:39 #175
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178972965
quote:
15s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:53 schreef Ryan3 het volgende:
Okee.

Geen Hagenees dus, ook geen potentiële terreurverdachte, maar kennelijk wist men wel te vertellen dat hij gepatenteerd verward was meteen al, maar niet dat-ie een Syriër was??? Gek.
Daarom sugarcoating van de media. :r
pi_178972983
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een moslim wordt geacht matig te zijn totdat uit feiten en omstandigheden blijkt dat hij dat nooit was of niet meer is?
Voor de nietsvermoedende burger een waardeloze uitspraak. Kan je niets mee. En zolang dat niet echt duidelijk is kun je maar beter alle moslims niet vertrouwen.
  zondag 6 mei 2018 @ 17:42:58 #177
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_178973026
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:40 schreef deedeetee het volgende:

[..]

En aangezien het niet te voorspellen is of en wanneer dit zomaar veranderd vertrouw ik er gewoon niet één van.
Nou ja, dan moet je af gaan op de statistiek, toch? Dus dan is die kans dat iemand niet gematigd is gering. Maar wat nou het onderscheidende kenmerk is, is moeilijk vast te stellen vermoedelijk.
I´m back.
pi_178973042
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:42 schreef Zegnouzelf het volgende:

[..]

Voor de nietsvermoedende burger een waardeloze uitspraak. Kan je niets mee. En zolang dat niet echt duidelijk is kun je maar beter alle moslims niet vertrouwen.
Wat ik zeg het is moeilijk vast te stellen an sich.
I´m back.
pi_178973266
Die arme man had natuulijk een trauma.
pi_178973299
Dus... het NOS journaal opent er mee en heeft het meteen over een mogelijk terroristisch motief en Allah Akhbar geroep.

Hoezo, linksmedia verzwijgt het ?
pi_178973337
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 17:59 schreef Mr.Ping het volgende:
Die arme man had natuulijk een trauma.
PTSD?
I´m back.
pi_178973347
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:01 schreef Kassamiep het volgende:
Dus... het NOS journaal opent er mee en heeft het meteen over een mogelijk terroristisch motief en Allah Akhbar geroep.

Hoezo, linksmedia verzwijgt het ?
Nu net?
I´m back.
pi_178973351
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nu net?
Ja.
pi_178973386
Meer beelden in link: http://nieuws.tpo.nl/2018(...)ag-nog-meer-beelden/

Heavy beelden.
I´m back.
pi_178973395
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ja.
Okee.
Overigens heb ik niets gezegd over linkse media, ik vind de media juist tamelijk rechts.
I´m back.
pi_178973436
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee.
Overigens heb ik niets gezegd over links media, ik vind de media juist tamelijk rechts.
https://nos.nl/artikel/22(...)-kwam-uit-syrie.html

quote:
De politie is een uitvoerig onderzoek naar hem begonnen, waarbij al zijn "verbale uitingen" worden nagagaan. Daarbij wordt ook terrorisme als mogelijk motief onderzocht, hebben verschillende bronnen laten weten.
quote:
Opvallend

"Er zijn getuigen die zeggen dat de man 'Allahoe akbar' riep, zegt NOS-verslaggever Robert Bas. Omroep West sprak met een getuige die zei dat de man iemand de keel probeerde door te snijden. "Het is interessant om te kijken of hij banden had met radicale moslims", zegt Bas.
En jij bent niet de enige Fokker :P
  zondag 6 mei 2018 @ 18:13:42 #188
178214 Zipportal
DSIGoden
pi_178973524
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:05 schreef Ryan3 het volgende:
Meer beelden in link: http://nieuws.tpo.nl/2018(...)ag-nog-meer-beelden/

Heavy beelden.
Zijn al oude beelden. Hier die andere filmer, die ook in beeld was op eerdere beelden:

https://www.ad.nl/binnenl(...)ft-een-mes~af6ddea6/
pi_178973656
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:13 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Zijn al oude beelden. Hier die andere filmer, die ook in beeld was op eerdere beelden:

https://www.ad.nl/binnenl(...)ft-een-mes~af6ddea6/
Had ik idd nog niet gezien.
I´m back.
pi_178973683
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:01 schreef Kassamiep het volgende:
Dus... het NOS journaal opent er mee en heeft het meteen over een mogelijk terroristisch motief en Allah Akhbar geroep.

Hoezo, linksmedia verzwijgt het ?
Het is nooit goed genoeg.
  zondag 6 mei 2018 @ 18:25:29 #191
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178973726
NOS is vandaag wakker geworden inderdaad, nog langer verzwijgen zou redelijk lachwekkend zijn.
Bedankt Hans.
  zondag 6 mei 2018 @ 18:26:46 #192
128174 tralalala
Koekoek!
pi_178973745
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:01 schreef Kassamiep het volgende:
Dus... het NOS journaal opent er mee en heeft het meteen over een mogelijk terroristisch motief en Allah Akhbar geroep.

Hoezo, linksmedia verzwijgt het ?
Nu al?
pi_178973754
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:25 schreef bascross het volgende:
NOS is vandaag wakker geworden inderdaad, nog langer verzwijgen zou redelijk lachwekkend zijn.
Ze hadden natuurlijk meteen ongeverifieerde geruchten moeten melden, zoals een goed journalist betaamt. :')
  zondag 6 mei 2018 @ 18:29:28 #194
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178973799
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:58 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Keukentrapjes snijden geen kelen door en veroorzaken geen paniek of grote angstgevoelens.
Moslims doorgaans ook niet :')
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 6 mei 2018 @ 18:39:52 #195
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178974006
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ze hadden natuurlijk meteen ongeverifieerde geruchten moeten melden, zoals een goed journalist betaamt. :')
De foto was al snel online.
Bedankt Hans.
  zondag 6 mei 2018 @ 18:40:08 #196
386889 Luckyseven
Luckyseven
pi_178974011
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ze hadden natuurlijk meteen ongeverifieerde geruchten moeten melden, zoals een goed journalist betaamt. :')
Ja, zoals dat verwarring ten grondslag lag aan zijn daad..
  zondag 6 mei 2018 @ 18:40:35 #197
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_178974019
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Moslims doorgaans ook niet :')
Moslimlanden, een bakermat van rust. _O_
Bedankt Hans.
pi_178974066
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ze hadden natuurlijk meteen ongeverifieerde geruchten moeten melden, zoals een goed journalist betaamt. :')
Ja, goed kennelijk waren ze net als andere mensen toch redelijk sceptisch tav dat eerste heel snelle oordeel al: 'verwarde man'? Dus deden ze wat journalisten dienen te doen: sceptisch zijn tav autoriteiten en doorvragen en onderzoeken.
I´m back.
pi_178974078
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Moslims doorgaans ook niet :')
Ook dat is perceptie.
I´m back.
pi_178974087
Is dit wat ze bedoelde met chirurgen uit Syrie binnenhalen?
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 6 mei 2018 @ 18:45:00 #201
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_178974140
De 31-jarige man die zaterdagmiddag op drie mensen instak op de Leeghwaterkade in Den Haag is een asielzoeker uit Syrië. Hij had een verblijfsvergunning en woonde zeker al een half jaar in Den Haag. Dat melden buurtgenoten van de man. De informatie wordt bevestigd door een bron dichtbij het onderzoek. https://www.telegraaf.nl/(...)sielzoeker-uit-syrie

Onbegrijpelijk dat dit soort verwarden een verblijfsvergunning krijgen! Vanaf het moment dat hij zich naarbinnen heeft gesneakt al een patient. Of hij gedroeg zich als een patient, kan ook. Alles om maar een excuus te hebben om onschuldige mensen de keel door te snijden.
Ben benieuwd wat hij in Syrie wel niet geflikt heeft..
Toch, dit soort figuren worden natuurlijk als slachtoffer gezien en zal de rest van zijn leventje omarmd worden door deugmensen, die er altijd wel verzachtende omstandigheden uit weten te verzinnen. *;

:r
´
pi_178974289
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ze hadden natuurlijk meteen ongeverifieerde geruchten moeten melden, zoals een goed journalist betaamt. :')
Zoals met die aanslag in Parijs bij die moskee waarbij de media meteen opent met getuigenverslagen van moslims dat de dader een rechts-extremist is terwijl de politie nog bezig was met zijn aanhouding. :')

Zoals met alles bij een bepaalde kliek worden ook ooggetuigen verslagen selectief serieus genomen.
  zondag 6 mei 2018 @ 18:52:57 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178974303
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:01 schreef Kassamiep het volgende:
Dus... het NOS journaal opent er mee en heeft het meteen over een mogelijk terroristisch motief en Allah Akhbar geroep.

Hoezo, linksmedia verzwijgt het ?
Een dag later, nadat de halve rechts media en social media hun twijfels hadden uitgesproken.

Zonder die druk, lekker verzwijgen. Zoals gisteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178974316
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:52 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zoals met die aanslag in Parijs bij die moskee waarbij de media meteen opent met getuigenverslagen van moslims dat de dader een rechts-extremist is terwijl de politie nog bezig was met zijn aanhouding. :')

Zoals met alles bij een bepaalde kliek worden ook ooggetuigen verslagen selectief serieus genomen.
Ach. Pegida en de NVU hebben de claim dat de aanslag in Munster gepleegd is door een moslim nog altijd niet gerectificeerd.

Ik vind minder dan 24 uur voor de NPO dus best netjes.
pi_178974317
quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:45 schreef Kim-Holland het volgende:
De 31-jarige man die zaterdagmiddag op drie mensen instak op de Leeghwaterkade in Den Haag is een asielzoeker uit Syrië. Hij had een verblijfsvergunning en woonde zeker al een half jaar in Den Haag. Dat melden buurtgenoten van de man. De informatie wordt bevestigd door een bron dichtbij het onderzoek. https://www.telegraaf.nl/(...)sielzoeker-uit-syrie

Onbegrijpelijk dat dit soort verwarden een verblijfsvergunning krijgen! Vanaf het moment dat hij zich naarbinnen heeft gesneakt al een patient. Of hij gedroeg zich als een patient, kan ook. Alles om maar een excuus te hebben om onschuldige mensen de keel door te snijden.
Ben benieuwd wat hij in Syrie wel niet geflikt heeft..
Toch, dit soort figuren worden natuurlijk als slachtoffer gezien en zal de rest van zijn leventje omarmd worden door deugmensen, die er altijd wel verzachtende omstandigheden uit weten te verzinnen. *;

:r
Vraag is: hoe lang is hij dan al verward?
Was hij al verward een ½ jaar geleden?
Is hij dat recent geworden? Waardoor?
Had hij PTSD?
Mist hij zijn familie?
Of is een bepaald probleem groter dan de autoriteiten willen toegeven?

Vragen, vragen, vragen.
Kennelijk wist de politie meteen al dat-ie verward was, maar niet dat-ie een Syriër is die pas een ½ jaar in het Haagje woont?
Nog meer vragen wmb.

Ik ga geen conclusies trekken, alleen dat er steeds meer vragen zijn kennelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 06-05-2018 19:01:40 ]
I´m back.
pi_178974324
quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:45 schreef Kim-Holland het volgende:
De 31-jarige man die zaterdagmiddag op drie mensen instak op de Leeghwaterkade in Den Haag is een asielzoeker uit Syrië. Hij had een verblijfsvergunning en woonde zeker al een half jaar in Den Haag. Dat melden buurtgenoten van de man. De informatie wordt bevestigd door een bron dichtbij het onderzoek. https://www.telegraaf.nl/(...)sielzoeker-uit-syrie

Onbegrijpelijk dat dit soort verwarden een verblijfsvergunning krijgen! Vanaf het moment dat hij zich naarbinnen heeft gesneakt al een patient. Of hij gedroeg zich als een patient, kan ook. Alles om maar een excuus te hebben om onschuldige mensen de keel door te snijden.
Ben benieuwd wat hij in Syrie wel niet geflikt heeft..
Toch, dit soort figuren worden natuurlijk als slachtoffer gezien en zal de rest van zijn leventje omarmd worden door deugmensen, die er altijd wel verzachtende omstandigheden uit weten te verzinnen. *;

:r
Er is dan ook totaal geen identiteitscontrole. Een groot deel is extreem radicaal die met de massastroom naar Europa komt als "zielig slachtoffer". Heb totaal geen problemen met vrouwen en kinderen.

71% van de "vluchtelingen" zijn echter mannen tussen de 18 en 40. Maar links vindt dit niet een zorgwekkend feit. Wir shaffen das.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 6 mei 2018 @ 18:58:35 #207
117098 Hathor
Effe niet
pi_178974406
Mag toch wel aannemen dat die verblijfsvergunning nu door de shredder gaat, toch? Toch?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178974439
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach. Pegida en de NVU hebben de claim dat de aanslag in Munster gepleegd is door een moslim nog altijd niet gerectificeerd.

Ik vind minder dan 24 uur voor de NPO dus best netjes.
Pegida en de NVU zijn dan ook geen (staats) media. Dat past meer in het straatje van die kliek die alles maar afschuift op de Joden.

De NPO kon nu ook niet anders, ook al stonden de camera's uit zoals in Amsterdam helaas waren er mensen die foto's gemaakt hadden, ondanks het downplayen direct na de aanslag van de burgemeester dat er niets achter gezocht dient te worden terwijl het onderzoek nog niet eens beginnen was, kan de media niet anders dan nu vermelden dat het wel degelijk een moslim was. Maar nog niets over een islamitische terreur aanslag.
  zondag 6 mei 2018 @ 19:00:30 #209
128174 tralalala
Koekoek!
pi_178974457
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:58 schreef Hathor het volgende:
Mag toch wel aannemen dat die verblijfsvergunning nu door de shredder gaat, toch? Toch?
Schijnt uitgehuwelijkt te worden aan de dochter van Pechtold.
pi_178974463
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:53 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Ach. Pegida en de NVU hebben de claim dat de aanslag in Munster gepleegd is door een moslim nog altijd niet gerectificeerd.

Ik vind minder dan 24 uur voor de NPO dus best netjes.
Ik denk dat je die extreemrechtsjes sws niet serieus dient te nemen hoor.
I´m back.
pi_178974490
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:58 schreef Hathor het volgende:
Mag toch wel aannemen dat die verblijfsvergunning nu door de shredder gaat, toch? Toch?
Trauma oorlog, eigenlijk het slachtoffer, racisme etc. Vul zelf maar in, België krijgt geen terroristen uitgezet wegens "mensenrechten" dus dat gaat voor Nederland niet anders zijn. Die gast blijft in NL en zal de belastingbetaler zijn hele leven geld blijven kosten totdat die idioot zichzelf opblaast.
  zondag 6 mei 2018 @ 19:02:05 #212
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_178974491
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]
Mist hij zijn familie?
[..]

Dit is een grapje toch? Of vind jij het volkomen normaal om mensen in hun nek te steken als je verdrietig bent door bv gemis van familie?
Wie zegt trouwens dat die gast familie heeft?
´
pi_178974505
quote:
11s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:02 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dit is een grapje toch? Of vind jij het volkomen normaal om mensen in hun nek te steken als je verdrietig bent door bv gemis van familie?
Wie zegt trouwens dat die gast familie heeft?
Ja, goed dat niet, ik noemde top of head zomaar wat.
I´m back.
  zondag 6 mei 2018 @ 19:03:20 #214
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_178974514
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed dat niet, ik noemde top of head zomaar wat.
Ah, ok ;)
´
pi_178974537
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En ja hoor, het blijkt een Syrische 'vluchteling' te zijn.
Wat een enorme verrassing weer.
Misschien een hartchirurg op zoek naar werk?
Racist
  zondag 6 mei 2018 @ 19:05:12 #216
117098 Hathor
Effe niet
pi_178974550
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:02 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Trauma oorlog, eigenlijk het slachtoffer, racisme etc. Vul zelf maar in, België krijgt geen terroristen uitgezet wegens "mensenrechten" dus dat gaat voor Nederland niet anders zijn. Die gast blijft in NL en zal de belastingbetaler zijn hele leven geld blijven kosten totdat die idioot zichzelf opblaast.
Het trauma van die drie mensen die nu een gat in hun nek hebben telt niet mee? Achteraf bekeken hadden ze dan misschien dat varken beter door zijn grafkop kunnen schieten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178974647
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:05 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het trauma van die drie mensen die nu een gat in hun nek hebben telt niet mee? Achteraf bekeken hadden ze dan misschien dat varken beter door zijn grafkop kunnen schieten.
Voor mij wel hoor. Die mensen hebben ook rechten en door binnenhalen van hordes radicalen breng je de mensenrechten van onschuldige burgers in gevaar. Helaas als dan een afweging gemaakt dient te worden zijn de rechten van potentiële terroristen belangrijker dan die van onschuldige burgers. Het klopt gewoon weg niet.
  zondag 6 mei 2018 @ 19:09:20 #218
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_178974655
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:01 schreef Kassamiep het volgende:
Dus... het NOS journaal opent er mee en heeft het meteen over een mogelijk terroristisch motief en Allah Akhbar geroep.

Hoezo, linksmedia verzwijgt het ?
Goed van de NOS dat het (dit keer) niet wordt doodgezwegen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  zondag 6 mei 2018 @ 19:37:14 #219
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_178975321
De 31-jarige Malek F. die zaterdagmiddag in alle kalmte lukraak op drie mensen instak in Den Haag, haalde in februari ook al het nieuws toen hij vanuit zijn appartement in de Haagse binnenstad in hysterische toestand zijn huisraad van de eerste verdieping naar beneden gooide.



Hulpdiensten rukten massaal uit naar de woning van de Syrische asielzoeker in het centrum van de stad. Omdat het tramspoor vol eetkamerstoelen, matrassen en kapot gesmeten prullaria lag, moesten trams worden omgeleid. Volgens buurtbewoners stond de man onderwijl uitzinnig te schreeuwen uit het raam. Uit zijn woning klonk harde muziek.

Diverse personen moesten hun vege lijf redden omdat zij bijna door het huisraad werden geraakt. Bewoners konden een tijdje niet naar hun woning terug. Er moest zelfs een onderhandelaar van de politie ter plaatse komen om met de man in gesprek te gaan. Uiteindelijk gaf hij zich in de nacht over aan de politie en werd hij op blote voeten en in een lange boxershort door agenten meegenomen naar de Opvang Verwarde Personen.

Wat de Syriër afgelopen zaterdag bezielde toen hij op de Leeghwaterkade uit het niets op drie mannen instak, is nog een raadsel. De man, die een verblijfsvergunning heeft en zeker een half jaar in Den Haag woont, staat niet bij de autoriteiten bekend als een potentiële terrorist.

De politie is een uitvoerig onderzoek naar hem begonnen. Ook naar de uitlatingen ‘allahu akbar’ die hij deed, nadat hij door de politie was neergeschoten, wordt onderzoek gedaan. De man werd in zijn been geschoten en ligt momenteel in een ziekenhuis in Rotterdam. Daar wordt hij permanent bewaakt.

Lees morgen meer over de Syriër in De Telegraaf. :Y)
´
  User die overal opduikt 2022 zondag 6 mei 2018 @ 19:41:36 #220
186611 Haags
pi_178975402
Wat een lieverd is het toch
Zonder wrijving geen glans
  zondag 6 mei 2018 @ 19:42:19 #221
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_178975481
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een lieverd is het toch
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178975627
I´m back.
pi_178975653
quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:37 schreef Kim-Holland het volgende:
De 31-jarige Malek F. die zaterdagmiddag in alle kalmte lukraak op drie mensen instak in Den Haag, haalde in februari ook al het nieuws toen hij vanuit zijn appartement in de Haagse binnenstad in hysterische toestand zijn huisraad van de eerste verdieping naar beneden gooide.

[ afbeelding ]

Hulpdiensten rukten massaal uit naar de woning van de Syrische asielzoeker in het centrum van de stad. Omdat het tramspoor vol eetkamerstoelen, matrassen en kapot gesmeten prullaria lag, moesten trams worden omgeleid. Volgens buurtbewoners stond de man onderwijl uitzinnig te schreeuwen uit het raam. Uit zijn woning klonk harde muziek.

Diverse personen moesten hun vege lijf redden omdat zij bijna door het huisraad werden geraakt. Bewoners konden een tijdje niet naar hun woning terug. Er moest zelfs een onderhandelaar van de politie ter plaatse komen om met de man in gesprek te gaan. Uiteindelijk gaf hij zich in de nacht over aan de politie en werd hij op blote voeten en in een lange boxershort door agenten meegenomen naar de Opvang Verwarde Personen.

Wat de Syriër afgelopen zaterdag bezielde toen hij op de Leeghwaterkade uit het niets op drie mannen instak, is nog een raadsel. De man, die een verblijfsvergunning heeft en zeker een half jaar in Den Haag woont, staat niet bij de autoriteiten bekend als een potentiële terrorist.

De politie is een uitvoerig onderzoek naar hem begonnen. Ook naar de uitlatingen ‘allahu akbar’ die hij deed, nadat hij door de politie was neergeschoten, wordt onderzoek gedaan. De man werd in zijn been geschoten en ligt momenteel in een ziekenhuis in Rotterdam. Daar wordt hij permanent bewaakt.

Lees morgen meer over de Syriër in De Telegraaf. :Y)
Wat een parel. Blij dat dit naar Nederland is gekomen.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 6 mei 2018 @ 19:53:54 #225
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178975703
quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:37 schreef Kim-Holland het volgende:
De 31-jarige Malek F. die zaterdagmiddag in alle kalmte lukraak op drie mensen instak in Den Haag, haalde in februari ook al het nieuws toen hij vanuit zijn appartement in de Haagse binnenstad in hysterische toestand zijn huisraad van de eerste verdieping naar beneden gooide.
[...]
En niemand kwam toen op de gedachte dat deze verhuizer/chirurg geen aanwinst is voor onze samenleving?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 6 mei 2018 @ 19:54:29 #226
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_178975711
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
  User die overal opduikt 2022 zondag 6 mei 2018 @ 19:55:03 #227
186611 Haags
pi_178975728
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')
Zonder wrijving geen glans
  zondag 6 mei 2018 @ 19:56:31 #228
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_178975759
De man, die een verblijfsvergunning heeft en zeker een half jaar in Den Haag woont, staat niet bij de autoriteiten bekend als een potentiële terrorist.

Hoe komt die man aan een woning met onze wachtlijsten???!!! :?

Of hebben ze hem ook nog lopen knuffelen en geholpen met alles? :')
pi_178975808
Zo...

Deze knakker is amper een paar maanden in Nederland en krijgt al gelijk een appartement op een toplocatie in het centrum van Den Haag (Het Lage Zand). Een locatie waar de gewone Nederlander met gemak een jaartje of 15 voor op een wachtlijst staat. Als dank gooit ie zijn inboedel op straat en steekt 3 mensen neer.

Welkom in mijn land, parasiet!
  zondag 6 mei 2018 @ 19:59:56 #230
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178975823
Maar goed, het was dus al lang bekend dat hij allerlei psychische problemen had?

Waarom wordt zo iemand gewoon midden hier in de maatschappij losgelaten? Ik zou zeggen richt gewoon speciale AZC's in voor dit soort gevallen waar ze het terrein nooit meer mogen verlaten. Tenzij het terug naar huis is.
pi_178975834
Wat gaat er nu met deze gast gebeuren dan?

Paar jaar cel in Nederland en dan dumpen ze hem weer op straat?
  zondag 6 mei 2018 @ 20:00:35 #232
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_178975837
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
Maar goed, het was dus al lang bekend dat hij allerlei psychische problemen had?

Waarom wordt zo iemand gewoon midden hier in de maatschappij losgelaten?
2e kans you know? ;)
pi_178975841
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:56 schreef Bocaj het volgende:
De man, die een verblijfsvergunning heeft en zeker een half jaar in Den Haag woont, staat niet bij de autoriteiten bekend als een potentiële terrorist.

Hoe komt die man aan een woning met onze wachtlijsten???!!! :?

Of hebben ze hem ook nog lopen knuffelen en geholpen met alles? :')
Wat denk je zelf. Zulke lui worden met alles geholpen en staan bovenaan t lijstje waar Erik en Marieke 8 jaar moeten wachten.
Land of the free. Home of the brave.
  zondag 6 mei 2018 @ 20:01:08 #234
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_178975849
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:00 schreef Odaiba het volgende:
Wat gaat er nu met deze gast gebeuren dan?

Paar jaar cel in Nederland en dan dumpen ze hem weer op straat?
Dumpen in het buitenland mag ik hopen! Strafblad! :(
pi_178975889
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dumpen in het buitenland mag ik hopen! Strafblad! :(
Mochten we willen, maar we weten dat ze dat waarschijnlijk niet gaan doen. Maar van mij mogen ze hem uitleveren aan Assad, wat er vervolgens met hem gebeurt, zal mij een worst wezen. Maar dat zal vast niet gebeuren, want mensenrechten etc.
  User die overal opduikt 2022 zondag 6 mei 2018 @ 20:02:45 #236
186611 Haags
pi_178975891
Mooie beelden wel van die aanhouding
Zonder wrijving geen glans
  zondag 6 mei 2018 @ 20:03:41 #237
407026 Sjemmert
sjemmert
pi_178975909
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:56 schreef Bocaj het volgende:
De man, die een verblijfsvergunning heeft en zeker een half jaar in Den Haag woont, staat niet bij de autoriteiten bekend als een potentiële terrorist.

Hoe komt die man aan een woning met onze wachtlijsten???!!! :?

Of hebben ze hem ook nog lopen knuffelen en geholpen met alles? :')
Dat is hoe het gaat ja.
pi_178975911
De NOS is in ieder geval open.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 6 mei 2018 @ 20:04:25 #239
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_178975926
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:02 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Mochten we willen, maar we weten dat ze dat waarschijnlijk niet gaan doen. Maar van mij mogen ze hem uitleveren aan Assad, wat er vervolgens met hem gebeurt, zal mij een worst wezen. Maar dat zal vast niet gebeuren, want mensenrechten etc.
Er is toch een wet dat criminele asielzoekers het land uitgezet worden? :?
  zondag 6 mei 2018 @ 20:05:25 #240
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_178975957
quote:
5s.gif Op zondag 6 mei 2018 19:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is hem?
Dat moet hem zijn :Y
´
pi_178976068
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Er is toch een wet dat criminele asielzoekers het land uitgezet worden? :?
Is dit zo? Ik heb geen idee.
  zondag 6 mei 2018 @ 20:12:23 #242
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_178976107
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:04 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Er is toch een wet dat criminele asielzoekers het land uitgezet worden? :?
Ja, criminele asielzoekers worden hun land uit gezet. Vervolgens komen ze hierheen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 6 mei 2018 @ 20:20:31 #243
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_178976293
Dit jaar al honderden criminele vreemdelingen Nederland uitgezet, zegt ministerie

https://www.volkskrant.nl(...)ministerie~a4504877/
  zondag 6 mei 2018 @ 20:27:03 #244
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_178976432
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 6 mei 2018 @ 20:35:29 #245
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178976669
Oh, een Syrische asielzoeker. Wie had dat nou gedacht? :D
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_178976874
Buurtbewoners: 'Verdachte steekpartij was onruststoker en schreeuwde vaker Allahu Akbar'
De 31-jarige Hagenaar die ervan verdacht wordt zaterdag drie mensen te hebben neergestoken bij de Haagse Hogeschool, zorgde al langer voor overlast in zijn buurt. Buurtgenoten herkennen de man van een foto, die rondgaat op internet. Op die foto is de messentrekker net door de politie in zijn been geschoten. Eén buurtgenoot van de man waarschuwde al vaker de politie voor de 31-jarige Hagenaar, vertelt hij zondag tegen Omroep West.



De verdachte is volgens de politie bij hen bekend vanwege zijn verwarde gedrag. De NOS meldt op basis van bronnen binnen justitie dat de man een Syriër is, die niet op de lijst van potentiële terreurverdachten staat. Eerdere incidenten lijken er op te wijzen dat het om een verwarde man gaat. Maar een buurtgenoot trekt een andere conclusie: 'Als hij nu de eerste is die in Nederland een aanslag heeft gepleegd, dan zat mijn gevoel toch goed'.

Afgelopen december belde de man de politie toen de 31-jarige Hagenaar op straat 'Allahu Akbar' liep te roepen. Kort daarna liep de man 'opgefokt' in de buurt van zijn huis in het centrum van Den Haag, vertelt hij. Twee maanden later, in februari, gooit de man zijn complete huisraad via het raam, de straat op. 'Hij had luide Arabische muziek opstaan', zegt een andere buurtbewoner. Ook toen zou hij weer constant 'Allahu Akbar' hebben geroepen. Hij concludeert: 'Volgens mij ging het in korte tijd bergafwaarts met de man, ergens is het ook wel tragisch.'

Huis afgesloten
Sinds dat incident zou de man niet meer in zijn huis wonen. Toch werd hij door een omwonende afgelopen week nog in het wooncomplex gezien om een tweezitsbank weg te halen. 'Hij had dus nog een sleutel', concludeert de man.
Het huis is nu afgesloten. De politie heeft de deur verzegeld. Aan de buitenkant van het gebouw is te zien dat de openslaande deur is dichtgespijkerd met hout. Verschillende bewoners van het wooncomplex hebben zaterdag aan het eind van de middag gezien dat een arrestatieteam het complex binnenging.

Agent met vrijetijdskleding
Een andere buurtgenoot vertelt dat hij een van de agenten herkende als dezelfde man die ingreep bij de steekpartij op het Johanna Westerdijkplein. 'Ik stond met hem in de lift en herkende hem aan zijn vrijetijdskleding.' Een ander vertelt dat hij de mannen de deur van het appartement zag openbreken: 'Ze hadden helmen en schilden en alles'. Zelf werd hij ook gelijk door een van de agenten weer zijn huis in geduwd.
De politie wil niet reageren op het verhaal van de buurtbewoners. 'Het lopende onderzoek geeft niet de ruimte om te reageren, op dit moment', laat een woordvoerder weten.
https://www.omroepwest.nl(...)e-vaker-Allahu-Akbar
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 6 mei 2018 @ 20:44:16 #247
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178976901
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Buurtbewoners: 'Verdachte steekpartij was onruststoker en schreeuwde vaker Allahu Akbar'
De 31-jarige Hagenaar die ervan verdacht wordt zaterdag drie mensen te hebben neergestoken bij de Haagse Hogeschool, zorgde al langer voor overlast in zijn buurt. Buurtgenoten herkennen de man van een foto, die rondgaat op internet. Op die foto is de messentrekker net door de politie in zijn been geschoten. Eén buurtgenoot van de man waarschuwde al vaker de politie voor de 31-jarige Hagenaar, vertelt hij zondag tegen Omroep West.

De verdachte is volgens de politie bij hen bekend vanwege zijn verwarde gedrag. De NOS meldt op basis van bronnen binnen justitie dat de man een Syriër is, die niet op de lijst van potentiële terreurverdachten staat. Eerdere incidenten lijken er op te wijzen dat het om een verwarde man gaat. Maar een buurtgenoot trekt een andere conclusie: 'Als hij nu de eerste is die in Nederland een aanslag heeft gepleegd, dan zat mijn gevoel toch goed'.

Afgelopen december belde de man de politie toen de 31-jarige Hagenaar op straat 'Allahu Akbar' liep te roepen. Kort daarna liep de man 'opgefokt' in de buurt van zijn huis in het centrum van Den Haag, vertelt hij. Twee maanden later, in februari, gooit de man zijn complete huisraad via het raam, de straat op. 'Hij had luide Arabische muziek opstaan', zegt een andere buurtbewoner. Ook toen zou hij weer constant 'Allahu Akbar' hebben geroepen. Hij concludeert: 'Volgens mij ging het in korte tijd bergafwaarts met de man, ergens is het ook wel tragisch.'

Huis afgesloten
Sinds dat incident zou de man niet meer in zijn huis wonen. Toch werd hij door een omwonende afgelopen week nog in het wooncomplex gezien om een tweezitsbank weg te halen. 'Hij had dus nog een sleutel', concludeert de man.
Het huis is nu afgesloten. De politie heeft de deur verzegeld. Aan de buitenkant van het gebouw is te zien dat de openslaande deur is dichtgespijkerd met hout. Verschillende bewoners van het wooncomplex hebben zaterdag aan het eind van de middag gezien dat een arrestatieteam het complex binnenging.

Agent met vrijetijdskleding
Een andere buurtgenoot vertelt dat hij een van de agenten herkende als dezelfde man die ingreep bij de steekpartij op het Johanna Westerdijkplein. 'Ik stond met hem in de lift en herkende hem aan zijn vrijetijdskleding.' Een ander vertelt dat hij de mannen de deur van het appartement zag openbreken: 'Ze hadden helmen en schilden en alles'. Zelf werd hij ook gelijk door een van de agenten weer zijn huis in geduwd.
De politie wil niet reageren op het verhaal van de buurtbewoners. 'Het lopende onderzoek geeft niet de ruimte om te reageren, op dit moment', laat een woordvoerder weten.
https://www.omroepwest.nl(...)e-vaker-Allahu-Akbar
Waarom wordt dit figuur aangeduid als Hagenaar? Het is gewoon een Syrier die hier op een tijdelijke verblijfsvergunning is, niks Hagenaar.
  zondag 6 mei 2018 @ 20:45:31 #248
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_178976942
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Buurtbewoners: 'Verdachte steekpartij was onruststoker en schreeuwde vaker Allahu Akbar'
De 31-jarige Hagenaar die ervan verdacht wordt zaterdag drie mensen te hebben neergestoken bij de Haagse Hogeschool, zorgde al langer voor overlast in zijn buurt. Buurtgenoten herkennen de man van een foto, die rondgaat op internet. Op die foto is de messentrekker net door de politie in zijn been geschoten. Eén buurtgenoot van de man waarschuwde al vaker de politie voor de 31-jarige Hagenaar, vertelt hij zondag tegen Omroep West.

[ link | afbeelding ]

De verdachte is volgens de politie bij hen bekend vanwege zijn verwarde gedrag. De NOS meldt op basis van bronnen binnen justitie dat de man een Syriër is, die niet op de lijst van potentiële terreurverdachten staat. Eerdere incidenten lijken er op te wijzen dat het om een verwarde man gaat. Maar een buurtgenoot trekt een andere conclusie: 'Als hij nu de eerste is die in Nederland een aanslag heeft gepleegd, dan zat mijn gevoel toch goed'.

Afgelopen december belde de man de politie toen de 31-jarige Hagenaar op straat 'Allahu Akbar' liep te roepen. Kort daarna liep de man 'opgefokt' in de buurt van zijn huis in het centrum van Den Haag, vertelt hij. Twee maanden later, in februari, gooit de man zijn complete huisraad via het raam, de straat op. 'Hij had luide Arabische muziek opstaan', zegt een andere buurtbewoner. Ook toen zou hij weer constant 'Allahu Akbar' hebben geroepen. Hij concludeert: 'Volgens mij ging het in korte tijd bergafwaarts met de man, ergens is het ook wel tragisch.'

Huis afgesloten
Sinds dat incident zou de man niet meer in zijn huis wonen. Toch werd hij door een omwonende afgelopen week nog in het wooncomplex gezien om een tweezitsbank weg te halen. 'Hij had dus nog een sleutel', concludeert de man.
Het huis is nu afgesloten. De politie heeft de deur verzegeld. Aan de buitenkant van het gebouw is te zien dat de openslaande deur is dichtgespijkerd met hout. Verschillende bewoners van het wooncomplex hebben zaterdag aan het eind van de middag gezien dat een arrestatieteam het complex binnenging.

Agent met vrijetijdskleding
Een andere buurtgenoot vertelt dat hij een van de agenten herkende als dezelfde man die ingreep bij de steekpartij op het Johanna Westerdijkplein. 'Ik stond met hem in de lift en herkende hem aan zijn vrijetijdskleding.' Een ander vertelt dat hij de mannen de deur van het appartement zag openbreken: 'Ze hadden helmen en schilden en alles'. Zelf werd hij ook gelijk door een van de agenten weer zijn huis in geduwd.
De politie wil niet reageren op het verhaal van de buurtbewoners. 'Het lopende onderzoek geeft niet de ruimte om te reageren, op dit moment', laat een woordvoerder weten.
https://www.omroepwest.nl(...)e-vaker-Allahu-Akbar
De politie komt vast met de verklaring dat meneer een lage bloedsuikerspiegel had.... incidentje mensen...
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 6 mei 2018 @ 20:46:09 #249
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_178976953
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom wordt dit figuur aangeduid als Hagenaar? Het is gewoon een Syrier die hier op een tijdelijke verblijfsvergunning is, niks Hagenaar.
Omdat de waarheid niet verteld mag worden...
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_178977119
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:46 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Omdat de waarheid niet verteld mag worden...
Er komt vandaag heel wat informatie naar buiten:
-Eerst werd bekend dat het een Syrische vluchteling is.
-Hij blijkt vervolgens al eerder zijn huisraad naar buiten geflikkerd te hebben.
-Buurtbewoners hebben regelmatig de politie voor hem gewaarschuwd en hij blijkt ook regelmatig hakbarrend in zijn buurt te zijn gehoord.

Ben benieuwd wat me nog meer over deze aanwinst krijgen te horen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178977165
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:44 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom wordt dit figuur aangeduid als Hagenaar? Het is gewoon een Syrier die hier op een tijdelijke verblijfsvergunning is, niks Hagenaar.
Dus is het een Hagenaar. Als ze Hagenees hadden gezegd of zijn Syrische afkomst niet hadden genoemd had je een punt gehad.
  zondag 6 mei 2018 @ 20:59:50 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_178977194
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 20:46 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Omdat de waarheid niet verteld mag worden...
Die waarheid die in hetzelfde artikel staat bedoel je? :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178977469
quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:45 schreef Kim-Holland het volgende:
De 31-jarige man die zaterdagmiddag op drie mensen instak op de Leeghwaterkade in Den Haag is een asielzoeker uit Syrië. Hij had een verblijfsvergunning en woonde zeker al een half jaar in Den Haag. Dat melden buurtgenoten van de man. De informatie wordt bevestigd door een bron dichtbij het onderzoek. https://www.telegraaf.nl/(...)sielzoeker-uit-syrie

Onbegrijpelijk dat dit soort verwarden een verblijfsvergunning krijgen! Vanaf het moment dat hij zich naarbinnen heeft gesneakt al een patient. Of hij gedroeg zich als een patient, kan ook. Alles om maar een excuus te hebben om onschuldige mensen de keel door te snijden.
Ben benieuwd wat hij in Syrie wel niet geflikt heeft..
Toch, dit soort figuren worden natuurlijk als slachtoffer gezien en zal de rest van zijn leventje omarmd worden door deugmensen, die er altijd wel verzachtende omstandigheden uit weten te verzinnen. *;

:r
Ja, echt onbegrijpelijk dat mensen die uit een oorlogsgebied vluchten, vaker last hebben van psychologische klachten. Wie had dat nou kunnen bedenken.

Laten we in het vervolg alleen de oorlogsvluchtelingen opnemen die nergens last van hebben en de blijheid zelve zijn. Al zullen er dan vast wel weer een aantal rechtse FoK!-ertjes zijn die van mening zijn dat we ze juist niet op hoeven te nemen, ómdat ze nergens last van hebben. Want waarom zou je dan überhaupt vluchten?

Maw; nogal fucking logisch dat 'psychische klachten bij oorlogsvluchtelingen' geen reden is om ze de deur te wijzen. We nemen ze juist op omdat ze ergens last van hebben. Dat is het hele idee van mensen helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 06-05-2018 21:16:39 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_178977617
Al die verklaringen over eerdere incidenten ondersteunen enkel het verwarde man verhaal m.i.

Blijkbaar zodanig verward wel dat hij nu ging steken met mogelijk terrorisme geïnspireerde waanbeelden.
pi_178977625
Prima, maar blijkbaar is de hulp na zn eerdere psychose waarbij ie al zn huisraad naar beneden mieterde dus flink tekort geschoten. Misschien moeten we deze gevallen niet zomaar in de samenleving kieperen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_178977658
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, echt onbegrijpelijk dat mensen die uit een oorlogsgebied vluchten, vaker last hebben van psychologische klachten. Wie had dat nou kunnen bedenken.

Laten we in het vervolg alleen de oorlogsvluchtelingen opnemen die nergens last van hebben en de blijheid zelve zijn. Al zullen er dan vast wel weer een aantal rechtse FoK!-ertjes zijn die van mening zijn dat we ze juist niet op hoeven te nemen, ómdat ze nergens last van hebben. Want waarom zou je dan überhaupt vluchten?
Ongelooflijk, werkelijk waar ongelooflijk. :') Schaam jij je niet?

Wat mij opvalt is dat zodra het downplayen of goedpraten start dit veelal gebeurd op aannamens. Op basis van jarenlang goedpraten, wegkijken en ontkennen vraag ik mij werkelijk af wat een aantal users nog komen doen in dit topic? Schaamteloos gaan ze verder met hun eigen leugens en onwaarheden om het verhaal maar te downplayen.

Als je door die bubbel waarin je leeft niet doorhebt wat ik bedoel verzoek ik je eens bronnen te zoeken bij die onzin wat je hier loopt te verkopen. Waar is het psychiatrisch rapport wat aangeeft dat deze man dit gedaan heeft vanwege zijn oorlogstrauma? Waar is het onderzoek dat aantoont dat deze man geen terroristische motieven heeft gehad en geen ervaring heeft opgedaan in Syrië?

Maar indien het klopt wat je zegt neem ik aan dat je dan ook van mening bent dat we vluchtelingen uit een oorlogsgebied niet zomaar vrij in deze samenleving kunnen laten lopen gezien hun trauma's en de mogelijke gevolgen? En indirect zijn de mensen die dit faciliteren dan ook medeplichtig door niet goed om te gaan met oorlogsslachtoffers toch?
pi_178977667
[quote]0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, echt onbegrijpelijk dat mensen die uit een oorlogsgebied vluchten, vaker last hebben van psychologische klachten. Wie had dat nou kunnen bedenken.

Laten we in het vervolg alleen de oorlogsvluchtelingen opnemen die nergens last van hebben en de blijheid zelve zijn. Al zullen er dan vast wel weer een aantal rechtse FoK!-ertjes zijn die van mening zijn dat we ze juist niet op hoeven te nemen, ómdat ze nergens last van hebben. Want waarom zou je dan überhaupt vluchten?

Maw; nogal fucking logisch dat 'psychische klachten bij oorlogsvluchtelingen' geen reden is om ze de deur te wijzen. We nemen ze juist op omdat ze ergens last van hebben. Dat is het hele idee van mensen helpen.

Je spoort echt niet maargoed ze zoeken het maar uit ik heb geen kinderen en maak me niet druk.

Als de mensen dit echt willen prima doe je eigen kinderen maar te kort op veel vlakken goed bezig ik zeg haal er meer en deze Syriër 3 jaar de bak in en daarna nieuwe woning en uitkering en hopen dat ie niemand de keel doorsnijd

Het lijkt erop dat het hoogst haalbare is dat het ons echte nederlanders alleen maar een hoop geld kost.
pi_178977672
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:20 schreef -0- het volgende:
Al die verklaringen over eerdere incidenten ondersteunen enkel het verwarde man verhaal m.i.

Blijkbaar zodanig verward wel dat hij nu ging steken met mogelijk terrorisme geïnspireerde waanbeelden.
Er is niemand in dit topic die beweert dat er niets mis is met deze man. Maar je kan prima verward zijn en een terroristische aanslag plegen. En voor dat laatste zijn ook een hoop aanwijzingen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178977713
Ik kan het beleid niet bepalen maar ik kan bij mn eigen woningverhuur het beleid wel bepalen

Bij mij komen ze er niet in ik wil rustig slapen.
pi_178977753
Ik verbaas me erover dat de echte nederlanders zich niet genaaid voelen
Doorwerken tot 70
10 jaar+ op woning wachten
Etc

Verbazingwekkend
pi_178977789
Jihad-expert: 'waarom meteen zeggen dat het geen aanslag is?'

Jihadisme-expert Ronald Sandee is verbaasd dat de steekpartij in Den Haag gisteren direct werd afgedaan als daad van een verwarde man. Er zijn wel degelijk aanwijzingen voor terrorisme, stelt de oud-analist van de militaire geheime dienst MIVD.



,,Hij bleef kalm en stak direct in de nek. Het lijkt alsof hij dat eerder geoefend heeft, in Syrië.'' Ook het feit dat de dader 'allahu akbar' riep toen hij door het arrestatieteam neergeschoten werd, wijst volgens Sandee in de richting van jihadisme.

,,Dat is wat jihadisten roepen bij aanvallen. Dat de man voor zover we weten niet op een terreurlijst stond, wil niet zoveel zeggen. Teruggekeerde jihadhangers zijn wel in beeld, maar op Syriërs en Turken - waarvan er ook meer in Syrië zijn geweest dan we wellicht denken - is weinig zicht.''

Helder moment
Burgemeester Pauline Krikke van Den Haag was gisteren stellig: het ging om een verwarde man en er waren geen signalen voor terroristische motieven. Die reactie heeft Sandee erg verbaasd. ,,Waar is dat oordeel op gebaseerd? Een rapport van een psychiater of slechts de indruk van de politie? Hij kan ook een verwarde man gespeeld hebben. Bovendien: een verwarde man kan ik een helder moment ook een geplande actie uitvoeren.''

Mogelijk kozen de autoriteiten om de zaak rustig te houden ervoor om meteen naar buiten te brengen dat de dader als verwarde man bekend stond, zegt de oud-MIVD'er. ,,Om die reden bagatelliseren ze vaker dingen. Het was eerlijker geweest als ze hadden gezegd: we onderzoeken wat er aan de hand is.''

Want dat gebeurt volgens de jihadonderzoeker nu sowieso. ,,De telefoon- en computergegevens van de dader worden doorgespit om te kijken of hij contacten had in Syrië of met radicalen. Dat kan even duren bij iemand die nog niet bij de inlichtingendiensten op de radar is.''

'Communicatie complex'
De woordvoerster van de burgemeester zegt in een reactie dat de politie dat dit zo snel gecommuniceerd is, omdat de verdachte daar door het systeem is gehaald en daaruit bleek dat hij bekend stond vanwege verward gedrag. Dat zegt niets over zijn gedrag van gisteren, dat moet onderzoek verder uitwijzen. Verder zegt ze dat communicatie in dit soort gevallen erg complex is. ,,Of je communiceert snel iets en dan wordt daar later iets van gevonden dat er meer achter zit, of je communiceert niet en dan krijgen we daar een verwijt over."
https://www.ad.nl/dossier(...)aanslag-is~ace8124f/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 6 mei 2018 @ 21:29:54 #262
408813 crew  trein2000
pi_178977803
Ik snap niet helemaal waarom verward zijn het plegen van een aanslag uitsluit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178977832
Hier is een bron waaruit blijkt dat de dader uit Syrië komt en "Allahu Akbar" riep: https://www.elsevierweekb(...)-drie-mensen-612464/

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 21:31:26 ]
pi_178977882
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:31 schreef Firewarrior het volgende:
Hier is een bron waaruit blijkt dat de dader uit Syrië komt en "Allahu Akbar" riep: https://www.elsevierweekb(...)-drie-mensen-612464/
Dat is beide allang bekend en ook door officieele instanties bekend gemaakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178977906
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:27 schreef Prinsmm het volgende:
Ik verbaas me erover dat de echte nederlanders zich niet genaaid voelen
Doorwerken tot 70
10 jaar+ op woning wachten
Etc

Verbazingwekkend
deze echte nederlander ziet het verband niet tussen deze steekpartij en verhogen pensioenleeftijd (besluit uit 2012)
  zondag 6 mei 2018 @ 21:34:26 #266
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_178977932
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, echt onbegrijpelijk dat mensen die uit een oorlogsgebied vluchten, vaker last hebben van psychologische klachten. Wie had dat nou kunnen bedenken.

Laten we in het vervolg alleen de oorlogsvluchtelingen opnemen die nergens last van hebben en de blijheid zelve zijn. Al zullen er dan vast wel weer een aantal rechtse FoK!-ertjes zijn die van mening zijn dat we ze juist niet op hoeven te nemen, ómdat ze nergens last van hebben. Want waarom zou je dan überhaupt vluchten?

Maw; nogal fucking logisch dat 'psychische klachten bij oorlogsvluchtelingen' geen reden is om ze de deur te wijzen. We nemen ze juist op omdat ze ergens last van hebben. Dat is het hele idee van mensen helpen.
Neem jij ze maar in huis, Rambo. Veel plezier ermee ^O^
´
pi_178977951
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:29 schreef trein2000 het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom verward zijn het plegen van een aanslag uitsluit.
https://www.ad.nl/binnenl(...)et-verward~a2c4a95c/
pi_178977969
Blij dat de gemeente nu ook toegeeft dat hun eerdere communicatie onvolledig en ongelukkig was.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178978009
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:33 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

deze echte nederlander ziet het verband niet tussen deze steekpartij en verhogen pensioenleeftijd (besluit uit 2012)
De pensioenleeftijd is verhoogd omdat de overheid te weinig geld heeft doordat ze al die immigranten importeren. Onze overheid schijnt meer immigranten te importeren dan we denken. Dit wordt overigens ook in samenwerking met Duitsland (Merkel) gedaan.

Laat de islamisering maar beginnen! Ik ga alvast naar de moskee en dagelijks naar de Turkse supermarkt dan kan ik alvast wennen aan mijn toekomstig leven :')

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:11 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, echt onbegrijpelijk dat mensen die uit een oorlogsgebied vluchten, vaker last hebben van psychologische klachten. Wie had dat nou kunnen bedenken.

Laten we in het vervolg alleen de oorlogsvluchtelingen opnemen die nergens last van hebben en de blijheid zelve zijn. Al zullen er dan vast wel weer een aantal rechtse FoK!-ertjes zijn die van mening zijn dat we ze juist niet op hoeven te nemen, ómdat ze nergens last van hebben. Want waarom zou je dan überhaupt vluchten?

Maw; nogal fucking logisch dat 'psychische klachten bij oorlogsvluchtelingen' geen reden is om ze de deur te wijzen. We nemen ze juist op omdat ze ergens last van hebben. Dat is het hele idee van mensen helpen.
Het lijkt me dat ze die oorlogsvluchtelingen eerst eens moeten behandelen waardoor ze van die trauma's afkomen. Als dat niet doen gebeuren dit soort dingen.

quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jihad-expert: 'waarom meteen zeggen dat het geen aanslag is?'

Jihadisme-expert Ronald Sandee is verbaasd dat de steekpartij in Den Haag gisteren direct werd afgedaan als daad van een verwarde man. Er zijn wel degelijk aanwijzingen voor terrorisme, stelt de oud-analist van de militaire geheime dienst MIVD.

[ link | afbeelding ]

,,Hij bleef kalm en stak direct in de nek. Het lijkt alsof hij dat eerder geoefend heeft, in Syrië.'' Ook het feit dat de dader 'allahu akbar' riep toen hij door het arrestatieteam neergeschoten werd, wijst volgens Sandee in de richting van jihadisme.

,,Dat is wat jihadisten roepen bij aanvallen. Dat de man voor zover we weten niet op een terreurlijst stond, wil niet zoveel zeggen. Teruggekeerde jihadhangers zijn wel in beeld, maar op Syriërs en Turken - waarvan er ook meer in Syrië zijn geweest dan we wellicht denken - is weinig zicht.''

Helder moment
Burgemeester Pauline Krikke van Den Haag was gisteren stellig: het ging om een verwarde man en er waren geen signalen voor terroristische motieven. Die reactie heeft Sandee erg verbaasd. ,,Waar is dat oordeel op gebaseerd? Een rapport van een psychiater of slechts de indruk van de politie? Hij kan ook een verwarde man gespeeld hebben. Bovendien: een verwarde man kan ik een helder moment ook een geplande actie uitvoeren.''

Mogelijk kozen de autoriteiten om de zaak rustig te houden ervoor om meteen naar buiten te brengen dat de dader als verwarde man bekend stond, zegt de oud-MIVD'er. ,,Om die reden bagatelliseren ze vaker dingen. Het was eerlijker geweest als ze hadden gezegd: we onderzoeken wat er aan de hand is.''

Want dat gebeurt volgens de jihadonderzoeker nu sowieso. ,,De telefoon- en computergegevens van de dader worden doorgespit om te kijken of hij contacten had in Syrië of met radicalen. Dat kan even duren bij iemand die nog niet bij de inlichtingendiensten op de radar is.''

'Communicatie complex'
De woordvoerster van de burgemeester zegt in een reactie dat de politie dat dit zo snel gecommuniceerd is, omdat de verdachte daar door het systeem is gehaald en daaruit bleek dat hij bekend stond vanwege verward gedrag. Dat zegt niets over zijn gedrag van gisteren, dat moet onderzoek verder uitwijzen. Verder zegt ze dat communicatie in dit soort gevallen erg complex is. ,,Of je communiceert snel iets en dan wordt daar later iets van gevonden dat er meer achter zit, of je communiceert niet en dan krijgen we daar een verwijt over."
https://www.ad.nl/dossier(...)aanslag-is~ace8124f/
Politiek correcte zooi. Noem het beestje gewoon bij zijn naampje.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 21:40:07 ]
pi_178978074
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Jihad-expert: 'waarom meteen zeggen dat het geen aanslag is?'

Jihadisme-expert Ronald Sandee is verbaasd dat de steekpartij in Den Haag gisteren direct werd afgedaan als daad van een verwarde man. Er zijn wel degelijk aanwijzingen voor terrorisme, stelt de oud-analist van de militaire geheime dienst MIVD.

[ link | afbeelding ]

,,Hij bleef kalm en stak direct in de nek. Het lijkt alsof hij dat eerder geoefend heeft, in Syrië.'' Ook het feit dat de dader 'allahu akbar' riep toen hij door het arrestatieteam neergeschoten werd, wijst volgens Sandee in de richting van jihadisme.

,,Dat is wat jihadisten roepen bij aanvallen. Dat de man voor zover we weten niet op een terreurlijst stond, wil niet zoveel zeggen. Teruggekeerde jihadhangers zijn wel in beeld, maar op Syriërs en Turken - waarvan er ook meer in Syrië zijn geweest dan we wellicht denken - is weinig zicht.''

Helder moment
Burgemeester Pauline Krikke van Den Haag was gisteren stellig: het ging om een verwarde man en er waren geen signalen voor terroristische motieven. Die reactie heeft Sandee erg verbaasd. ,,Waar is dat oordeel op gebaseerd? Een rapport van een psychiater of slechts de indruk van de politie? Hij kan ook een verwarde man gespeeld hebben. Bovendien: een verwarde man kan ik een helder moment ook een geplande actie uitvoeren.''

Mogelijk kozen de autoriteiten om de zaak rustig te houden ervoor om meteen naar buiten te brengen dat de dader als verwarde man bekend stond, zegt de oud-MIVD'er. ,,Om die reden bagatelliseren ze vaker dingen. Het was eerlijker geweest als ze hadden gezegd: we onderzoeken wat er aan de hand is.''

Want dat gebeurt volgens de jihadonderzoeker nu sowieso. ,,De telefoon- en computergegevens van de dader worden doorgespit om te kijken of hij contacten had in Syrië of met radicalen. Dat kan even duren bij iemand die nog niet bij de inlichtingendiensten op de radar is.''

'Communicatie complex'
De woordvoerster van de burgemeester zegt in een reactie dat de politie dat dit zo snel gecommuniceerd is, omdat de verdachte daar door het systeem is gehaald en daaruit bleek dat hij bekend stond vanwege verward gedrag. Dat zegt niets over zijn gedrag van gisteren, dat moet onderzoek verder uitwijzen. Verder zegt ze dat communicatie in dit soort gevallen erg complex is. ,,Of je communiceert snel iets en dan wordt daar later iets van gevonden dat er meer achter zit, of je communiceert niet en dan krijgen we daar een verwijt over."
https://www.ad.nl/dossier(...)aanslag-is~ace8124f/
Nederland :')
Land of the free. Home of the brave.
pi_178978121
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:37 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

De pensioenleeftijd is verhoogd omdat de overheid te weinig geld heeft doordat ze al die immigranten importeren. Onze overheid schijnt meer immigranten te importeren dan we denken. Dit wordt overigens ook in samenwerking met Duitsland (Merkel) gedaan.

Laat de islamisering maar beginnen! Ik ga alvast naar de moskee en dagelijks naar de Turkse supermarkt dan kan ik alvast wennen aan mijn toekomstig leven :')
Ok misschien niet helemaal de reden van langer doorwerken maar ze brengen weinig goeds

Ik kan niks positiefs bedenken wat de toekomstige nep nederanders brengen cq doen

Ik was vroeger van kom maar kom maar sp stemmen PvdA enz

Ach met de jaren leer je

Ik geloof niet dat die import ons goed doet en dan druk ik me zacht uit maargoed ik ben al redelijk op leeftijd en ga binnenkort met mn Poolse vrouw naar polen dus ze zoeken het maar uit
pi_178978123
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ongelooflijk, werkelijk waar ongelooflijk. :') Schaam jij je niet?
Waarom zou ik me moeten schamen? Omdat ik TS er op wijs dat het nogal logisch is dat er ook verwarde mensen tussen die oorlogsvluchtelingen zitten? Leek mij eerlijk gezegd nogal een grote open deur.

quote:
Wat mij opvalt is dat zodra het downplayen of goedpraten start dit veelal gebeurd op aannamens. Op basis van jarenlang goedpraten, wegkijken en ontkennen vraag ik mij werkelijk af wat een aantal users nog komen doen in dit topic? Schaamteloos gaan ze verder met hun eigen leugens en onwaarheden om het verhaal maar te downplayen.
Dan is het maar goed dat ik een broertje dood heb aan wat jou wel of niet opvalt, nietwaar?

quote:
Als je door die bubbel waarin je leeft niet doorhebt wat ik bedoel verzoek ik je eens bronnen te zoeken bij die onzin wat je hier loopt te verkopen. Waar is het psychiatrisch rapport wat aangeeft dat deze man dit gedaan heeft vanwege zijn oorlogstrauma? Waar is het onderzoek dat aantoont dat deze man geen terroristische motieven heeft gehad en geen ervaring heeft opgedaan in Syrië?
Daar maak ik geen enkele beweringen over. Zou nogal dom zijn, want dat kan ik helemaal niet weten. Net zoals jullie dat niet kunnen weten, mbt dat gespeculeer over terroristische motieven. Net zoals het mij erg sterk lijkt dat die burgemeester nu al lijkt te weten dat die motieven er niet waren.

quote:
Maar indien het klopt wat je zegt neem ik aan dat je dan ook van mening bent dat we vluchtelingen uit een oorlogsgebied niet zomaar vrij in deze samenleving kunnen laten lopen gezien hun trauma's en de mogelijke gevolgen? En indirect zijn de mensen die dit faciliteren dan ook medeplichtig door niet goed om te gaan met oorlogsslachtoffers toch?
Ik ga er van uit dat er bij een verwarde oorlogsvluchteling, net zoals bij een verwarde Nederlander, door professionals goed gekeken wordt of die persoon een gevaar voor zichzelf of voor anderen is, en daar mits nodig adequaat naar gehandeld wordt. Ik kan echter niet uitsluiten dat daarbij fouten gemaakt worden, en ik weet ook niet of daar in deze kwestie sprake van is.

En nee, de mensen die daarin mogelijk een verkeerde afweging gemaakt hebben, zijn niet medeplichtig aan wat zo'n verward persoon vervolgens uitspookt. Medeplichtigheid impliceert namelijk dat je er bij was, aan mee deed, of vooraf kennis van had.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 06-05-2018 21:49:33 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_178978158
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:37 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ze die oorlogsvluchtelingen eerst eens moeten behandelen waardoor ze van die trauma's afkomen. Als dat niet doen gebeuren dit soort dingen.

[..]

Mee eens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178978162
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:37 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

De pensioenleeftijd is verhoogd omdat de overheid te weinig geld heeft doordat ze al die immigranten importeren. Onze overheid schijnt meer immigranten te importeren dan we denken. Dit wordt overigens ook in samenwerking met Duitsland (Merkel) gedaan.

Laat de islamisering maar beginnen! Ik ga alvast naar de moskee en dagelijks naar de Turkse supermarkt dan kan ik alvast wennen aan mijn toekomstig leven :')
Ik mag toch hopen dat de Nederlander/Europeaan strijdend ten onder gaat en dit niet accepteert. We hebben het al te ver laten komen.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178978177
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat de Nederlander/Europeaan strijdend ten onder gaat en dit niet accepteert. We hebben het al te ver laten komen.
Jij gaat helemaal niks doen, behalve wat klagen op een internetforum.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178978218
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:45 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Jij gaat helemaal niks doen, behalve wat klagen op een internetforum.
Oke "BoneThugss".
Land of the free. Home of the brave.
pi_178978226
quote:
6s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:34 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Neem jij ze maar in huis, Rambo. Veel plezier ermee ^O^
Een verward persoon die een gevaar voor zichzelf of anderen kan zijn in mijn huis? Nee, liever niet. Daar hebben we de geestelijke gezondheidszorg voor.

Een vluchteling opnemen? Ik heb een 18-jarige Eritrese vluchteling als huisgenoot. Prima gast.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178978232
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:46 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Oke "BoneThugss".
Wat ga je er aan doen dan?

You ain't gonna do shit.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_178978235
Als ze perse nieuwe nep Nederlanders Willen
Kunnen ze niet beter Chinezen importeren of als t perse oorlogs slachtoffers willen misschien Oekraïniers
Polen heeft ivm krom gedoe 1 miljoen Oekraïniers en die zijn allemaal aan het werk en gaat prima.

Om de 1 of andere reden zijn ze in Oost Europa ook geen fan van die kerels uit die zandbak
pi_178978271
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:42 schreef probeer het volgende:

[..]

Waarom zou ik me moeten schamen? Omdat ik TS er op wijs dat het nogal logisch is dat er ook verwarde mensen tussen die oorlogsvluchtelingen zitten? Leek mij eerlijk gezegd nogal een grote open deur.

[..]

Dan is het maar goed dat ik een broertje dood heb aan wat jou wel of niet opvalt, nietwaar?

[..]

Daar maak ik geen enkele beweringen over. Zou nogal dom zijn, want dat kan ik helemaal niet weten. Net zoals jullie dat niet kunnen weten, mbt dat gespeculeer over terroristische motieven. Net zoals het mij erg sterk lijkt dat die burgemeester nu al lijkt te weten dat die motieven er niet waren.

[..]

Ik ga er van uit dat er bij een verwarde oorlogsvluchteling, net zoals bij een verwarde Nederlander, door professionals goed gekeken wordt of die persoon een gevaar voor zichzelf of voor anderen is. Ik kan echter niet uitsluiten dat daarbij fouten gemaakt worden, en ik weet ook niet of daar in deze kwestie sprake van is.

En nee, de mensen die daarin mogelijk een verkeerde afweging gemaakt hebben, zijn niet medeplichtig aan wat zo'n verward persoon vervolgens uitspookt. Medeplichtigheid impliceert namelijk dat je er bij was, aan mee deed, of vooraf kennis van had.
Mooi verhaal, een antwoord daarop wil ik je graag geven zodra je met de bron komt dat deze actie veroorzaakt is door een oorlogstrauma? Je mist mijn punt, als iemand roept dat het een radicaal islamitische aanslag is dan stijgeren enkelen hier meteen dat er (nog) geen bewijzen voor zijn, maar bij downplayen gelden andere regels blijkbaar?
  zondag 6 mei 2018 @ 21:50:25 #281
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178978300
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:44 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat de Nederlander/Europeaan strijdend ten onder gaat en dit niet accepteert. We hebben het al te ver laten komen.
Sluit je aan bij Pegida!

<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178978330
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:50 schreef Falco het volgende:

[..]

Sluit je aan bij Pegida!

[ afbeelding ]
Nee dat heeft weinig zin.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178978345
quote:
Ik geloof niet dat die import ons goed doet en dan druk ik me zacht uit maargoed ik ben al redelijk op leeftijd en ga binnenkort met mn Poolse vrouw naar polen dus ze zoeken het maar uit
:') :') :')
pi_178978350
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mooi verhaal, een antwoord daarop wil ik je graag geven zodra je met de bron komt dat deze actie veroorzaakt is door een oorlogstrauma? Je mist mijn punt, als iemand roept dat het een radicaal islamitische aanslag is dan stijgeren enkelen hier meteen dat er (nog) geen bewijzen voor zijn, maar bij downplayen gelden andere regels blijkbaar?
Nogmaals, dat beweer ik nergens.

Ik reageerde alleen maar op:

quote:
Onbegrijpelijk dat dit soort verwarden een verblijfsvergunning krijgen! Vanaf het moment dat hij zich naarbinnen heeft gesneakt al een patient. Of hij gedroeg zich als een patient, kan ook
Nou, ik vind het dus best begrijpelijk dat verwarde mensen een verblijfsvergunning krijgen. Omdat je die niet krijgt op basis van 'wel/niet verward' maar op basis van 'wel/niet oorlogsvluchteling'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178978379
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:49 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Mooi verhaal, een antwoord daarop wil ik je graag geven zodra je met de bron komt dat deze actie veroorzaakt is door een oorlogstrauma? Je mist mijn punt, als iemand roept dat het een radicaal islamitische aanslag is dan stijgeren enkelen hier meteen dat er (nog) geen bewijzen voor zijn, maar bij downplayen gelden andere regels blijkbaar?
En als je mijn post goed leest zal het je ook opgevallen zijn dat ik zeg dat het me erg sterk lijkt dat die burgemeester nu al kan zeggen dat er geen sprake van terroristische motieven zijn. Omdat je dat niet even in een halve dag uitzoekt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178978385
quote:
Ook naar de uitlatingen ‘allahu akbar’ die hij deed, nadat hij door de politie was neergeschoten, wordt onderzoek gedaan.
Hoe zou zo een onderzoek er uit zien, naar Google gaan en typen 'waarom schreeuwt een moslim Allah akbar nadat hij is neergeschoten?'
pi_178978403
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:27 schreef Prinsmm het volgende:
Ik verbaas me erover dat de echte nederlanders zich niet genaaid voelen
Doorwerken tot 70
10 jaar+ op woning wachten
Etc

Verbazingwekkend
Tevens mogen de echte Nederlanders de giftige ontlasting van de import opruimen. Lijkt wel alsof de regering de pest wil in Nederland.
pi_178978416
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoe zou zo een onderzoek er uit zien, naar Google gaan en typen 'waarom schreeuwt een moslim Allah akbar nadat hij is neergeschoten?'
Bizar ook dat 'allahu akbar' roepen blijkbaar meteen betekent dat je terroristische motieven hebt. Naar mijn weten roepen moslims dat bij zo'n beetje elk wisse-wasje.

Ik mag hopen dat een onderzoek naar terroristische motieven een stuk meer behelst dan de vraag of iemand 'god is groot' riep.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178978417
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:11 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Elke terrorist kan je als verward verklaren zo, als iemand iets geks doet is hij verward, niemand is meer toerekeningsvatbaar.

Inbrekers zijn verward, verkrachters zijn verward, straks is heel Nederland verward. Iedereen weet dat er in verschillende boeken staat dat je ongelovigen moet doodmaken, en er wordt gepredikt op moskee's om sharia wet toe te passen, is dat verwarring?
Je kunt nog beargumenteren dat je de Koran verkeerd interpreteert als je er aansporingen tot terrorisme in leest, maar in het geval van de Hadiths kan dat gewoon niet.

Hadith 1:13-- "I have been ordered by Allah to fight with people till they bear testimony to the fact that there is no God but Allah." (dit waren de woorden van Mohammed)
Hadith 1.24 "Narrated Ibn `Umar: Allah's Apostle said: "I have been ordered (by Allah) to fight against the people until they testify that none has the right to be worshipped but Allah and that Muhammad is Allah's Apostle, and offer the prayers"
Hadith 1.25"Narrated Abu Huraira: Allah's Apostle was asked, "What is the best deed?" He replied, "To believe in Allah and His Apostle (Muhammad). The questioner then asked, "What is the next (in goodness)? He replied, "To participate in Jihad (religious fighting) in Allah's Cause."
Hadith 1:35 "The person who participates in Allah's cause (namely, in battle). . will be recompensed by Allah either with reward or booty or will be admitted to Paradise."
Hadith 9:4 "Wherever you find infidels kill them; for whoever kills them shall have reward on the Day of Resurrection."
Hadith 9:50, 57 "No Umma (a member of Muslim community) should be killed for killing a Kafir (an infidel). . Whoever changes his Islamic religion, kill him."
Sahih Muslim 4363: "You (the Jews) should know that the earth belongs to Allah and His Apostle and I wish to expel you from this land (Arabia)
Sahih Muslim 4366 Narrated by Umar ibn al-Khattab. Umar heard the Messenger of Allah (peace be upon him) say: I will expel the Jews and Christians from the Arabian Peninsula and will not leave any but Muslims
Sahih al-Bukhari, Volume 4, Book 56, Number 791:
Narrated 'Abdullah bin 'Umar:
I heard Allah's Apostle [Muhammad] saying, "The Jews will fight with you, and you will be given victory over them so that a stone will say, 'O Muslim! There is a Jew behind me; kill him!' "

Vrijwel alle moslims geloven niet alleen in de Koran, maar ook in de Hadiths (de gezegden van Mohammed en omschrijvingen van gebeurtenissen uit het leven van Mohammed.) In de Hadiths staat ook dat Jezus uit de hemel neer zal dalen en in Damascus zal verschijnen. Volgens de Hadiths zal hij vervolgens alle niet-moslims vermoorden tenzij ze zich bekeren tot de islam. Vrijwel alle moslims geloven dit. Dus hoe kun je dan spreken over "extremisten" als bijna alle moslims geloven dat de "ongelovigen" dood moeten? Lees maar eens de koran en kijk maar eens hoe vaak het woord "ongelovige" in een negatieve context gebruikt wordt.


Als ik deze Hadiths zo lees snap ik wel hoe het kan dat er bijna alleen maar moslims in Saudi Arabië wonen. Vroeger woonde er veel Joden, dat weet ik toevallig. Tegenwoordig is het illegaal voor Joden om in Saudi Arabië te wonen. Als je openlijk atheïst bent in Saudi Arabië kun je geëxecuteerd worden, dat is in het verleden al eens gebeurt (dat atheïsten daar werden vermoord). Het openlijk beoefenen van een andere religie dan de islam is in Saudi Arabië verboden, privé mag het wel. Zelfs de Shi'itische minderheid wordt daar gediscrimineerd onderdrukt terwijl het ook moslims zijn.

In Mekka mogen alleen moslims komen.

Asielzoekers hoeven geen belasting te betalen in Nederland.

Ik citeer:
Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Apostle, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued. Surah. 9:29 (Koran)

Vertalingen van sommige woorden:
Jizya = Belasting die niet-moslims vroeger moesten betalen als ze in moslimlanden woonden
People of the Book = Joden en Christenen, soms vallen Samaritanen er ook onder.
  zondag 6 mei 2018 @ 21:56:18 #290
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178978419
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:51 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Nee dat heeft weinig zin.
Wat wil je doen dan?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 6 mei 2018 @ 21:57:59 #291
455560 Logic91
Always stay rational
pi_178978456
Een onderzoek doen naar de uitlating ''Allahu Akbar''... :?
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
pi_178978471
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:56 schreef probeer het volgende:

[..]

Bizar ook dat 'allahu akbar' roepen blijkbaar meteen betekent dat je terroristische motieven hebt. Naar mijn weten roepen moslims dat bij zo'n beetje elk wisse-wasje.

Ik mag hopen dat een onderzoek naar terroristische motieven een stuk meer behelst dan de vraag of iemand 'god is groot' riep.
Nou ja, ik snap de associatie (ook) met terroristische aanslagen, gezien het een van de meest populaire leuzen is van terroristen voorafgaand aan een aanslag, maar het zou raar zijn inderdaad als de conclusie moslim + Allah Akbar = terrorist zou zijn. :')
pi_178978492
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:56 schreef Firewarrior het volgende:

[..]

Je kunt nog beargumenteren dat je de Koran verkeerd interpreteert als je er aansporingen tot terrorisme in leest, maar in het geval van de Hadiths kan dat gewoon niet.

Hadith 1:13-- "I have been ordered by Allah to fight with people till they bear testimony to the fact that there is no God but Allah." (dit waren de woorden van Mohammed)
Hadith 1.24 "Narrated Ibn `Umar: Allah's Apostle said: "I have been ordered (by Allah) to fight against the people until they testify that none has the right to be worshipped but Allah and that Muhammad is Allah's Apostle, and offer the prayers"
Hadith 1.25"Narrated Abu Huraira: Allah's Apostle was asked, "What is the best deed?" He replied, "To believe in Allah and His Apostle (Muhammad). The questioner then asked, "What is the next (in goodness)? He replied, "To participate in Jihad (religious fighting) in Allah's Cause."
Hadith 1:35 "The person who participates in Allah's cause (namely, in battle). . will be recompensed by Allah either with reward or booty or will be admitted to Paradise."
Hadith 9:4 "Wherever you find infidels kill them; for whoever kills them shall have reward on the Day of Resurrection."
Hadith 9:50, 57 "No Umma (a member of Muslim community) should be killed for killing a Kafir (an infidel). . Whoever changes his Islamic religion, kill him."
Sahih Muslim 4363: "You (the Jews) should know that the earth belongs to Allah and His Apostle and I wish to expel you from this land (Arabia)
Sahih Muslim 4366 Narrated by Umar ibn al-Khattab. Umar heard the Messenger of Allah (peace be upon him) say: I will expel the Jews and Christians from the Arabian Peninsula and will not leave any but Muslims
Sahih al-Bukhari, Volume 4, Book 56, Number 791:
Narrated 'Abdullah bin 'Umar:
I heard Allah's Apostle [Muhammad] saying, "The Jews will fight with you, and you will be given victory over them so that a stone will say, 'O Muslim! There is a Jew behind me; kill him!' "

Vrijwel alle moslims geloven niet alleen in de Koran, maar ook in de Hadiths (de gezegden van Mohammed en omschrijvingen van gebeurtenissen uit het leven van Mohammed.) In de Hadiths staat ook dat Jezus uit de hemel neer zal dalen en in Damascus zal verschijnen. Volgens de Hadiths zal hij vervolgens alle niet-moslims vermoorden tenzij ze zich bekeren tot de islam. Vrijwel alle moslims geloven dit. Dus hoe kun je dan spreken over "extremisten" als bijna alle moslims geloven dat de "ongelovigen" dood moeten? Lees maar eens de koran en kijk maar eens hoe vaak het woord "ongelovige" in een negatieve context gebruikt wordt.


Als ik deze Hadiths zo lees snap ik wel hoe het kan dat er bijna alleen maar moslims in Saudi Arabië wonen. Vroeger woonde er veel Joden, dat weet ik toevallig. Tegenwoordig is het illegaal voor Joden om in Saudi Arabië te wonen. Als je openlijk atheïst bent in Saudi Arabië kun je geëxecuteerd worden, dat is in het verleden al eens gebeurt (dat atheïsten daar werden vermoord). Het openlijk beoefenen van een andere religie dan de islam is in Saudi Arabië verboden, privé mag het wel. Zelfs de Shi'itische minderheid wordt daar gediscrimineerd onderdrukt terwijl het ook moslims zijn.

In Mekka mogen alleen moslims komen.

Asielzoekers hoeven geen belasting te betalen in Nederland.

Ik citeer:
Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Apostle, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued. Surah. 9:29 (Koran)

Vertalingen van sommige woorden:
Jizya = Belasting die niet-moslims vroeger moesten betalen als ze in moslimlanden woonden
People of the Book = Joden en Christenen, soms vallen Samaritanen er ook onder.
Goede post :)
Land of the free. Home of the brave.
pi_178978507
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:57 schreef Logic91 het volgende:
Een onderzoek doen naar de uitlating ''Allahu Akbar''... :?
Voor je het weet zijn ze er achter gekomen dat 'Allah' het Arabische woord voor God is. :+
pi_178978516
quote:
2s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:56 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat wil je doen dan?
Ik laat me geen reactie uitlokken door een Fok-er.
Land of the free. Home of the brave.
pi_178978520
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:52 schreef probeer het volgende:

[..]

Nogmaals, dat beweer ik nergens.

Ik reageerde alleen maar op:

[..]

Nou, ik vind het dus best begrijpelijk dat verwarde mensen een verblijfsvergunning krijgen. Omdat je die niet krijgt op basis van 'wel/niet verward' maar op basis van 'wel/niet oorlogsvluchteling'.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Het is te begrijpen dat mensen uit een oorlogsgebied een trauma kunnen hebben. Dat is nooit een reden om ze te weigeren natuurlijk, eerder een reden om ze te helpen. (Even buiten de reden van deze steekpartij)

Alleen wat mij zo stoort is dat er zoveel mensen pretenderen hoogopgeleid te zijn, dit zijn ook de mensen die veelal met hun "kennis" het migratie debat kapen. En blijkbaar is er niemand in dat groepje knappe koppen die zich afvraagt of het wel verstandig is om hordes "vluchtelingen" binnen te halen met oorlogs trauma's en dan die los te laten in een vreedzame samenleving. Zijn ze werkelijk zo naïef? Of leeft dat volk nog altijd in de eigen bubbel waarin ze beweerden dat er allemaal hoogopgeleide Syriërs naar Nederland kwamen?

De enige mensen die dat afvroegen hadden last van hun onderbuik, aldus dezelfde knappe koppen.
pi_178978522
quote:
Maar dat hij terroristische motieven zou hebben, daar kunnen ze zich helemaal niets bij voorstellen. ,,Zeker niet'', zegt één van hen. ,,Hij was altijd vriendelijk.''
Kan iemand mij helpen waarom mensen altijd dit soort conclusies trekken? Het was zo'n lieve jongen, hij hielp ouderen altijd of hij was zo vriendelijk....wtf zegt dat over wat iemand echt in zijn hoofd van plan is. :') :(
pi_178978528
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, ik snap de associatie (ook) met terroristische aanslagen, gezien het een van de meest populaire leuzen is van terroristen voorafgaand aan een aanslag, maar het zou raar zijn inderdaad als de conclusie moslim + Allah Akbar = terrorist zou zijn. :')
Daarom word er nu ook allerlei onderzoek gedaan in zijn huis, computer, buurt en waarschijnlijk omgeving.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178978529
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou ja, ik snap de associatie (ook) met terroristische aanslagen, gezien het een van de meest populaire leuzen is van terroristen voorafgaand aan een aanslag, maar het zou raar zijn inderdaad als de conclusie moslim + Allah Akbar = terrorist zou zijn. :')
Mee eens.
"Pools are perfect for holding water"
pi_178978543
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 21:42 schreef Prinsmm het volgende:

[..]

Ok misschien niet helemaal de reden van langer doorwerken maar ze brengen weinig goeds

Ik kan niks positiefs bedenken wat de toekomstige nep nederanders brengen cq doen

Ik was vroeger van kom maar kom maar sp stemmen PvdA enz

Ach met de jaren leer je

Ik geloof niet dat die import ons goed doet en dan druk ik me zacht uit maargoed ik ben al redelijk op leeftijd en ga binnenkort met mn Poolse vrouw naar polen dus ze zoeken het maar uit
Dus je bent binnenkort zelf import? :')
pi_178978557
vol
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')