abonnement Unibet Coolblue
pi_178963082
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 23:38 schreef mouzzer het volgende:

[..]

Ik bagatelliseer niks, benoem alleen maar feiten. Maar leuke poging tot framen. Succes verder met je vreemdelingenhaat w/
Feiten? Je ratelt wat statistieken af die nochtans totaal niet relevant zijn. Jij ook veel succes met jezelf buitenspel zetten w/
pi_178963205
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, wacht, ;).
Is ze trouwens niet dezelfde burgemeester die haar eigen beroving uit het nieuws gehouden heeft vanwege de gemeenteraadsverkiezingen?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 09:38:02 ]
pi_178963333
quote:
Een 31-jarige man stak zaterdag uit het niets willekeurige voorbijgangers neer. Getuigen spreken van een doldwaze actie. Politieagenten hebben de man kort daarna ingerekend. Zijn arrestatie werd gefilmd door omstanders. Op de videobeelden (zie video onderaan) is te zien dat de politie meerdere schoten lost, waarna de man, liggend op de grond, ’Allahu akbar!’ roept.
Terroristische aanslag dus.

:N
pi_178963435
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 23:57 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Feiten? Je ratelt wat statistieken af die nochtans totaal niet relevant zijn. Jij ook veel succes met jezelf buitenspel zetten w/
10.000 incidenten met verwarde personen in Den Haag vorig jaar is niet relevant in een topic over een steekpartij in Den Haag door man die bekend stond om verward verdrag. Nee jij komt er wel.
pi_178963454
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:20 schreef mouzzer het volgende:

[..]

10.000 incidenten met verwarde personen in Den Haag vorig jaar is niet relevant in een topic over een steekpartij in Den Haag door man die bekend stond om verward verdrag. Nee jij komt er wel.
Echt serieus gast
...
pi_178963557
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:20 schreef mouzzer het volgende:

[..]

10.000 incidenten met verwarde personen in Den Haag vorig jaar is niet relevant in een topic over een steekpartij in Den Haag door man die bekend stond om verward verdrag. Nee jij komt er wel.
Wat voor incidenten? Allemaal messentrekkers die random mensen neersteken? Zoek dat eerst maar eens op, dan praten we verder. Als je toch bezig bent, pak dan meteen even de statistieken erbij over soorten criminaliteit naar afkomst en hoe druk ze het bij de GGD hebben met mensen, ook naar afkomst.

Als we deze meneer lekker in zijn zandbak hadden laten zitten, hadden we slechts 9.999 incidenten èn zouden we nu niet drie mensen hebben die de rest van hun leven lichamelijk en geestelijk beschadigd zijn. En dan hebben we het nog niets eens over zijn broeders die wèl geestelijk in orde zijn.
pi_178963571
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 23:05 schreef matthijst het volgende:

[..]

Want hij werkt in het circus en kan liggend iemand vermoorden?
Daarvoor hoeft hij niet in een circus te werken.. Het is geenszins ondenkbaar dat hij een of meerdere agenten zou kunnen verwonden, al dan niet dodelijk, op het moment dat zij hem zouden proberen te arresteren. Bovendien konden de agenten niet weten of hij nog meer wapens bij zich droeg.
pi_178963652
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 22:57 schreef mouzzer het volgende:
De politie rukte het afgelopen jaar ruim 83.500 keer uit voor een incident waarbij mensen betrokken waren die verward gedrag vertoonden. Het aantal incidenten in Den Haag verdubbelde van ruim 5.200 tot meer dan 10.700.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-personen-a1593792

ruim 10.000 incidenten in Den Haag alleen al en je dan druk maken over de afkomst van een persoon..
Wat in het gegeven '10.000. incidenten' brengt een negatie aan het belang van motief, waarvoor de afkomst cultuur&religie relevant kan zijn, van een man die vandaag lukraak drie mensen in de keel stak?

Dat is de kernvraag, maar daarnaast vraag ik mij ook af wat die 83.000. uitruk-incidenten inhielden en hoe ze zich laten vergelijken met deze daad. Immers, als ze van gelijkwaardig gedrag zouden zijn geweest zouden we elke dag van het jaar 83.500./365= 228 soortgelijke berichten als deze moeten zien. Of goed, laten we zeggen dat in 50% van de gevallen daadwerkelijk geweld voorkomen was. Dan heb je het alsnog over 114!

Daarnaast zou je ook de vraag kunnen stellen wat de afkomst is van de incidentveroorzakers; allicht ligt er, als er toch enige connectie te duiden valt, een (cor)relatie tussen het een en ander: cultuur en gedrag bijvoorbeeld. Mogelijk is het aandeel van de betreffende cultuurgroep buitenproportioneel groot. Het kan ook zijn dat nu net het aandeel van diezelfde cultuurgroep in demografische termen gegroeid is de afgelopen jaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2018 09:38:38 ]
pi_178964040
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:29 schreef madam-april het volgende:

[..]

Daarvoor hoeft hij niet in een circus te werken.. Het is geenszins ondenkbaar dat hij een of meerdere agenten zou kunnen verwonden, al dan niet dodelijk, op het moment dat zij hem zouden proberen te arresteren. Bovendien konden de agenten niet weten of hij nog meer wapens bij zich droeg.
precies, of wie weet had die kerel een bomgordel om. vond het dan ook dapper van die ene agent dat ie al naar die gozer toe liep, maar later wachtte ze toch (verstandig) op iemand van het AT, (die man met de nike shorts :P ) omdat die daar meer in getrained zijn, dit soort situaties.
There are only 151 Pokémon.
  zondag 6 mei 2018 @ 01:35:40 #285
117098 Hathor
Effe niet
pi_178964165
Is dit de nieuwe trend, dat we hakbarren nu wegzetten als verwarde mannen, zodat het geen terroristisch motief heeft?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 6 mei 2018 @ 01:45:36 #286
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_178964255
quote:
Verschrikkelijk !!! Ik hoop dat de slachtoffers het redden 🙏🏻 mijn vriend ging even daar vissen en zag die walgelijke moordenaar een jongen zijn keel doorsnijden ! Helemaal doorgedraaid willekeurige onschuldige mensen bewust verwonden. Hij kwam op mijn vriend af met een kapmes af! Gelukkig is hij heel thuis gekomen en is het hem gelukt om van die monster te ontsnappen en voor zijn leven te rennen ! Gelukkig konden meerdere mensen ook ontsnappen maar die gewond zijn geraakt Omg mijn hart breekt . Ik ben dood ongerust over die jongen die zo verwond is ik bid dat hij het kan redden 😭😭😭 voor alle slachtoffers heel veel sterkte en ook voor de familie❤️ ik leef 100% mee
Keel doorsnijden maar geen terroristisch motief :')
pi_178964376
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 01:45 schreef Lidl het volgende:

[..]

Keel doorsnijden maar geen terroristisch motief :')
In zijn thuisland was hij vast een top keurslager.
pi_178964625
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 01:35 schreef Hathor het volgende:
Is dit de nieuwe trend, dat we hakbarren nu wegzetten als verwarde mannen, zodat het geen terroristisch motief heeft?
Politie zegt dat er niets anders speelt dan verwarde man.

Zelfs de politie kan je tegenwoordig niet meer vertrouwen in de media, eerst de betutteling van geen etniciteit melden en tegenwoordig is het zelfs zo dat ze niet meer één signalement doorgeven bij zaken..

Echt wel een aanval op ongelovigen.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_178964729
quote:
10s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:04 schreef IkFokdusIkben het volgende:

[..]

Is ze trouwens niet dezelfde burgemeester die haar eigen beroving uit het nieuws heeft gehouden heeft vanwege de gemeenteraadsverkiezingen?
Dat klopt. Burgemeester Krikke van Den Haag is slachtoffer van een straatroof geworden toen ze 2 maanden geleden op de tram wachtte in de Schilderswijk.

Dit heeft ze nooit gemeld om 'de discussie niet op te laaien', maar toen RTL nieuws er achter kwam, moest ze wel openheid van zaken geven.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178964731
’Verwarde man? Het voelde als aanslag’

Hij gilde, schreeuwde, krijste. Totale paniek maakte zich zaterdag meester van 37-jarige Michiel als hij de slachtoffers van een ’verwarde’ man ziet, die allemaal zonder aanleiding werden neergestoken. Nu het stof is neergedaald, komen de vragen.

Hij zag de steekpartij zelf niet gebeuren, maar bevond zich ineens in een aflevering van CSI, met schreeuwende mensen, paniek. „Ik woon precies daar op de hoek. Toen ik aankwam, was het slachtoffer net neergestoken. Er kwam een soort kraan bloed uit zijn nek. Later zag ik andere slachtoffers, lijkbleek, met stuiptrekkingen''.

Andere mensen schreeuwden ’hij heeft er al drie neergestoken!’. Michiel gaat, bij wijze van instinct, achter de man aan. „Schreeuwend, krijsend. Ik riep: kom hier! Je moet wat. Ik bleef wel op gepaste afstand, maar hij liep naar Holland Spoor, en daar stonden veel mensen. Je gaat niet toekijken hoe hij er nog drie pakt.”

Het was ’krankzinnig’, zegt Michiel. Een buurvrouw trok meteen haar shirt uit om het bloeden bij het derde slachtoffer te stoppen. Als agenten aankomen, schreeuwt hij ze naar de dader toe. De agenten schieten meteen. „Het was zo’n hectische situatie, je voelt dan echt haat. Ik was trots dat ze zo snel schoten – en blijkbaar alleen in zijn been. Correct gehandeld.”



Huh, verward?
Later werkt hij anderhalf uur mee aan een getuigenverklaring. Daarna komt de bezinning. Hij belt vrienden, laat het bezinken, leest het nieuws. „Ik vond het opvallend dat meteen werd gesproken over een verwarde man”, zegt Michiel, doelend op de lezing van de politie.

„Natuurlijk, als je nuchter bent, doe je zoiets niet. Maar het voelde als een soort aanslag-achtig motief. Zo’n man in volledig Marokkaanse outfit, Allahu Akbar roepend, volledig willekeurige mensen in de nek stekend...”

Geen politiek motief
Hij belt een Turkse vriendin. De twee praten erover. Het stempel ’verwarde man’ doet niet helemaal recht aan de gebeurtenis die hij heeft beleefd. Het voelde als een soort aanslag. „Kijk, als je nog zes mensen neersteekt, dan kun je het niet meer ontkennen. Maar het is lastig. Wanneer kun je daarover spreken?”, vraagt Michiel zich af.

In de meest gebruikte definitie van terrorisme wordt daar pas over gesproken, wanneer er een politiek motief is. In dit geval is dat niet aan de orde. Volgens burgemeester Krikke is terreur inderdaad uitgesloten. „De man is bij de politie bekend vanwege verward gedrag. Op dit moment zijn er geen signalen dat er meer speelt dan dit.”
https://www.telegraaf.nl/(...)t-voelde-als-aanslag
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178964757
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 03:10 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Politie zegt dat er niets anders speelt dan verwarde man.

Zelfs de politie kan je tegenwoordig niet meer vertrouwen in de media, eerst de betutteling van geen etniciteit melden en tegenwoordig is het zelfs zo dat ze niet meer één signalement doorgeven bij zaken..

Echt wel een aanval op ongelovigen.
Ik weet niet wat erger is. Dit soort dingen laten gebeuren of ze angstvallig proberen te verbergen, wetende dat in een tijdperk waarin iedereen een mobieltje met camera heeft de waarheid toch wel boven water komt.
pi_178964771
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 04:28 schreef anarchitect het volgende:

[..]

Ik weet niet wat erger is. Dit soort dingen laten gebeuren of ze angstvallig proberen te verbergen, wetende dat in een tijdperk waarin iedereen een mobieltje met camera heeft de waarheid toch wel boven water komt.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  zondag 6 mei 2018 @ 05:34:19 #293
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_178964805
Is toch juist een geruststelling dat dit maar een verwarde man is. Dan kunnen we onszelf wijs blijven maken dat er in Nederland nog steeds geen terroristische aanslag heeft plaats gevonden sinds de moord op Theo van Gogh. De man die inreed op een groep mensen op een stationsplein was tenslotte ook maar verward door een lage bloedsuikerspiegel.
pi_178964844
Beter definitief uitschakelen. Straks moet deze verwarde man weer bevrijd worden door een vriendje met alle gevolgen van dien.
  zondag 6 mei 2018 @ 07:01:40 #295
117098 Hathor
Effe niet
pi_178964900
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 05:34 schreef Woelwater het volgende:
Is toch juist een geruststelling dat dit maar een verwarde man is. Dan kunnen we onszelf wijs blijven maken dat er in Nederland nog steeds geen terroristische aanslag heeft plaats gevonden sinds de moord op Theo van Gogh. De man die inreed op een groep mensen op een stationsplein was tenslotte ook maar verward door een lage bloedsuikerspiegel.
Nederland heeft het perfecte antwoord op terrorisme gevonden, gewoon ontkennen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178965005
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 07:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het kan ook wel eens goed zijn om zo'n persoon levend te vangen, kan zo maar eens hele nuttige informatie uitkomen.
kijk maar naar Frankrijk, die idioot heeft ook geen informmatie gegeven en krijgt een lachwekkende 20 jaar in een westerse cel, dus zeg na 12 jaar vrij. Dat schorem hoort niet in een westerse cel, veel te luxe, daarom executeren of sturen naar de zandbak landen en daar in een cel laten creperen tussen de ratten.
Eerlijker zo zijn dat de slachtoffers er mee mogen afrekenen en over zijn lot beslissen.
pi_178965467
Vreemde zaak, dat terreur zo snel is uitgesloten.
  zondag 6 mei 2018 @ 09:50:05 #298
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_178965676
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 07:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nederland heeft het perfecte antwoord op terrorisme gevonden, gewoon ontkennen. :')
Hoeveel zendtijd heeft het NOS-journaal eigenlijk aan deze steekpartij geschonken?
  zondag 6 mei 2018 @ 09:53:40 #299
117098 Hathor
Effe niet
pi_178965718
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 09:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Hoeveel zendtijd heeft het NOS-journaal eigenlijk aan deze steekpartij geschonken?
Werd tussen neus en lippen door gewoon even gemeld bij het journaal, werd afgedaan als een incident met de welbekende verwarde man. Dat ie allahu akbar schreeuwend random instak op voorbijgangers is voor de msm niet relevant blijkbaar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')