SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitgebreide informatie over de etappes en alles rondom de Giro vindt u in de Garibaldi
De tijdslimiet:
http://www.velofacts.com/(...)imit-calculator.html
D'n Twitter:
https://twitter.com/thijszonneveld
https://twitter.com/TourDeJose
https://twitter.com/raykerckhoffs
https://twitter.com/NOSwielrennen
https://twitter.com/wisculturig
TV:
U kunt voor deze Giro terecht bij bij het Home of Cycling, Eurosport. Hier kunt u elke dag luisteren naar de werken van Jeroen Vanbelleghem, bijgestaan door een kundige co-commentator. Bent u fan van Buren dan kunt u dagelijks rond 17:30 inschakelen op EEN, want die hebben ook dit jaar geen beelden. Wel kunt u in de laatste week van de Giro inschakelen op de Belg voor de Balwaaze Belgijum Toer. Wat Eurosport betreft is het natuurlijk nog wel even afwachten of er geen motortje rijden is in een weekend, maar dan kunt u alsnog terecht op de Eurosport PLAYER.
Spelen:
Scorito: Nee
Wielerprono: SPT / Wielerprono 2018 #2 - Voorjaarsklassiekers
Pick'em spel: SPT / Het Giro d'Italia 2018 Pick'em spel
Sportpools: https://www.sportpools.net/ Subleague: FOK! Subleague (ww: FOK!)
Cyclingmaster: De fabelachtige FOK! Subleague (ww: jellevanendert)![]()
En hij heeft Sabattini als leadout man.quote:Op maandag 30 april 2018 17:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Tre Monti is gemiddeld 4.2% over vijf kilometer met een piek tot 10%. Viviani in topvorm overleeft dat nog relatief eenvoudig denk ik. Het grootste vraagteken daar lijkt me niet het overleven, maar het organiseren van een sprint. Als poppetjes als LLS er daar werk van maken, zie je ze mogelijk niet meer terug. De hindernissen naar Iseo liggen waarschijnlijk veel te vroeg om sprinters overboord te gooien, als er überhaupt al op gekoerst wordt.
Ik tel één goede sprinter en een heleboel B-garnituur. Viviani steekt er bovenuit in kwaliteit en in ploeg. Van Bennett, Modolo of van Poppel zou ik niet bang worden.
Wat een machtig mooi team. Pello gaat 7 etappes winnen.quote:
En José en Yvan als medisch begeleider.quote:Op maandag 30 april 2018 17:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En hij heeft Sabattini als leadout man.
Luis Le staat wel erg depressief op die foto.quote:
Oh ja? Ik zie eerder een eye of the tiger blik.quote:Op maandag 30 april 2018 17:16 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Luis Le staat wel erg depressief op die foto.
De OP lezen is nog nooit zo moeilijk geweest.quote:
Lopez kijkt alsof hij een hele bijzondere jongen is.quote:Op maandag 30 april 2018 17:16 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Luis Le staat wel erg depressief op die foto.
Rüdi Seliger >>>> Sabaquote:Op maandag 30 april 2018 17:07 schreef Mani89 het volgende:
[..]
En hij heeft Sabattini als leadout man.
Ik ben analfabeet he.quote:Op maandag 30 april 2018 17:27 schreef Masterminded het volgende:
[..]
De OP lezen is nog nooit zo moeilijk geweest.
Oei, valt dat zwaar in je dagelijks leven?quote:
quote:
#probleempjequote:Vorig jaar werkte je voor Dylan Groenewegen. In welke mate is het nu anders?
"Elke sprinter heeft zijn eigen details die hij graag heeft. In principe is Jos Van Emden bij ons de eerste man in de sprinttrein. Ik moet als tweede anderhalve kilometer alles uit de kast halen. Dat werk ligt me het beste. Robert Wagner is zelf een snelle man en hij moet Danny dan echt naar de laatste rechte lijn loodsen."
Echt fantastisch dat je alleen maar foto's van die ene uit de hand gelopen avond tegenkomt als je naar zijn naam zoekt.quote:Op maandag 30 april 2018 17:43 schreef showtimer het volgende:
[..]
Met kots op zijn kin en pis in zijn spijkerbroek.
Pas de probleme. Sevilla en Alarcon zijn allebei nog half kreupel. Daar mis je niks aan.quote:Op maandag 30 april 2018 17:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Wij hebben ook een probleempje. Dit weekend is er ook de altijd fantastische Tour de Yorkshire, met de vervelende Pidcock namens Team GBR aan de start, en even later vindt er een nucleaire explosie plaats als Alarcon en Sevilla het tegen elkaar op gaan nemen. Keuzes, keuzes.
Australiërs volstaat.quote:Op maandag 30 april 2018 17:52 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind dat die Australianiers van Sunweb in Yorkshire wel eens mogen laten zien waarom ze gehaald zijn. Totaal kleurloos voorlopig.
Zou TurboDiesel dit jaar met Zonnegod op pad mogen?twitter:pauwnl twitterde op maandag 30-04-2018 om 17:45:00Vrijdag start de #Giro d'Italia en oud-wielrenner Thomas Dekker vertrekt morgen naar Israël om live verslag te doen van de grote start, maar vanavond schuift hij eerst nog aan bij #Pauw https://t.co/TL3FieeC7f https://t.co/eMGCukxr1J reageer retweet
Sevilla zit alweer een week of twee op zijn fiets, die staat er gewoon hoor vrijdag.quote:Op maandag 30 april 2018 17:48 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Pas de probleme. Sevilla en Alarcon zijn allebei nog half kreupel. Daar mis je niks aan.
Hij was 2 weken geleden nog aardig pessimistisch. Maar goed, misschien gaat hij het goed doen, maar misschien ook niet.quote:Op maandag 30 april 2018 18:01 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Sevilla zit alweer een week of twee op zijn fiets, die staat er gewoon hoor vrijdag.
Maar Wagner doet niet mee.quote:Op maandag 30 april 2018 18:09 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Wagner is na de eerste heuvelrit naar huis, dus daar heb je niet lang last van.
Oh.quote:Op maandag 30 april 2018 18:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar Wagner doet niet mee.
Oorspronkelijk zou hij wel meedoen, dus waarschijnlijk is die quote van een tijdje terug.quote:Op maandag 30 april 2018 18:12 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oh.
Ik ging ervan uit dat zijn ploeggenoten dát wel bij het juiste eind hadden, dus ik heb het niet gedubbelcheckt.
Wel terecht overigens, Wagner was zelfs voor zijn doen wel érg slecht in vorm.
Ik word zo moe van Thomas Dekker die overal maar wat graag zijn verhaal ophangt no matter wie hij er flink mee besmeurt of beschadigt.quote:Op maandag 30 april 2018 17:58 schreef showtimer het volgende:
Zou TurboDiesel dit jaar met Zonnegod op pad mogen?twitter:pauwnl twitterde op maandag 30-04-2018 om 17:45:00Vrijdag start de #Giro d'Italia en oud-wielrenner Thomas Dekker vertrekt morgen naar Israël om live verslag te doen van de grote start, maar vanavond schuift hij eerst nog aan bij #Pauw https://t.co/TL3FieeC7f https://t.co/eMGCukxr1J reageer retweet
Verwend manneke he, nooit wat tekort gekomen in zijn leven, gelijk een dure auto onder zijn reet. Kan niet eens zijn eigen vreten koken.quote:Op maandag 30 april 2018 18:19 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Ik word zo moe van Thomas Dekker die overal maar wat graag zijn verhaal ophangt no matter wie hij er flink mee besmeurt of beschadigt.
Bibi maakt er werk van vandaag zo te zien.quote:Op dinsdag 24 april 2018 19:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk dat het halve peloton opgeblazen wordt in Israël, waarna de koers wordt afgelast.
Pauw lijkt dol op hem, Thootje heeft daar al voor de meest stompzinnige itempjes aan mogen schuiven.quote:Op maandag 30 april 2018 18:19 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Ik word zo moe van Thomas Dekker die overal maar wat graag zijn verhaal ophangt no matter wie hij er flink mee besmeurt of beschadigt.
Als Met Wait die niet ophaalt weet je toch eigenlijk wel dat ze er niet veel van kunnen?quote:Op maandag 30 april 2018 17:52 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind dat die Australianiers van Sunweb in Yorkshire wel eens mogen laten zien waarom ze gehaald zijn. Totaal kleurloos voorlopig.
Ik neem Met Wait niet zo heel erg serieus.quote:Op maandag 30 april 2018 18:36 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als Met Wait die niet ophaalt weet je toch eigenlijk wel dat ze er niet veel van kunnen?
Als je die belt neemt hij op met 'Hallo, Met Wait'.quote:Op maandag 30 april 2018 18:37 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik neem Met Wait niet zo heel erg serieus.
De Giro stopt voor niets en voor nienand dan wint Dumoulin wel met een been.quote:Op maandag 30 april 2018 18:25 schreef showtimer het volgende:
[..]
Bibi maakt er werk van vandaag zo te zien.
Ja die is heel leuk Wim.quote:Op maandag 30 april 2018 18:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je die belt neemt hij op met 'Hallo, Met Wait'.
quote:Op maandag 30 april 2018 18:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je die belt neemt hij op met 'Hallo, Met Wait'.
Koertgod.quote:Op maandag 30 april 2018 19:10 schreef showtimer het volgende:
[..]
Meer iets voor de man die de aanstaande 020 burgemeester heeft aangeduwd.
Met zijn zielige hoofd. In een woord: wal-ge-lijk.quote:Op maandag 30 april 2018 18:31 schreef showtimer het volgende:
[..]
Pauw lijkt dol op hem, Thootje heeft daar al voor de meest stompzinnige itempjes aan mogen schuiven.
Ciccone heeft weer zijn best gedaan om gehavend aan de start te komen.quote:Op maandag 30 april 2018 19:21 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Met zijn zielige hoofd. In een woord: wal-ge-lijk.
twitter:giuliocicco1 twitterde op maandag 30-04-2018 om 19:04:38La maledizione pre-Giro ha colpito anche quest'anno 🤔 Una banale caduta in allenamento e questo è il risultato. Gli esami dicono solo forti contusioni e abrasioni varie, ma fortunatamente nulka di rotto 🤞 @giroditalia arrivo: domani si vola a #Gerusalemme https://t.co/MezoVrmI3D reageer retweet
Tegen de werken van Miguel ben ik toch niet bestand. Tenzij De Luts een coup pleegt.quote:Op maandag 30 april 2018 19:25 schreef showtimer het volgende:
[..]
Ciccone heeft weer zijn best gedaan om gehavend aan de start te komen.twitter:giuliocicco1 twitterde op maandag 30-04-2018 om 19:04:38La maledizione pre-Giro ha colpito anche quest'anno 🤔 Una banale caduta in allenamento e questo è il risultato. Gli esami dicono solo forti contusioni e abrasioni varie, ma fortunatamente nulka di rotto 🤞 @giroditalia arrivo: domani si vola a #Gerusalemme https://t.co/MezoVrmI3D reageer retweet
Dank Hans.quote:Op maandag 30 april 2018 20:26 schreef Evertjan het volgende:
Geen Laura deze Giro
https://twitter.com/Laura_Meseguer/status/991009687616225280?s=19
En niet op Tour en niet op Vueltaquote:Op maandag 30 april 2018 20:26 schreef Evertjan het volgende:
Geen Laura deze Giro
https://twitter.com/Laura_Meseguer/status/991009687616225280?s=19
EN GEEN VOORBESCHOUWINGEN VAN R_Rquote:Op maandag 30 april 2018 20:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En niet op Tour en niet op Vuelta
FLOPSHOW
https://streamable.com/hl87equote:Op maandag 30 april 2018 20:51 schreef Vriezzer het volgende:
De op is wat betreft uitzendingen actueel? Giro geheel te volgen op Eurosport?
quote:Op maandag 30 april 2018 21:06 schreef Koffieplanter het volgende:
Ik gooi een steen in de kikkerpoel. Carapaz wint het bergklassement.
quote:Op maandag 30 april 2018 21:25 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Werk jij bij wielerflits?
Jarlinson is melaats tegenwoordig. Hoe kan je nou denken dat die ineens het bergklassement gaat winnen?quote:Op maandag 30 april 2018 21:38 schreef showtimer het volgende:
[..]Gekkie, ik kom zelfs vrijwel nooit op die site joh. Richie is evenmin kikkerpoel materiaal zo blijkt.
Alsof bergklassement discussies ook maar enig nut hebben. Ik teken die melaatse zeker in voor ritwinst, dan ben je soms al een heel eind.quote:Op maandag 30 april 2018 21:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Jarlinson is melaats tegenwoordig. Hoe kan je nou denken dat die ineens het bergklassement gaat winnen?Valt me van zowel jou als wielerflits ernstig tegen.
Carapaz heeft dan minder ervaring in grote rondes, maar als hij zijn vorm uit Asturië meeneemt vind ik dat wel een serieuze kanshebber.
Doe maar niet.quote:Op maandag 30 april 2018 22:08 schreef showtimer het volgende:
[..]
Alsof bergklassement discussies ook maar enig nut hebben. Ik teken die melaatse zeker in voor ritwinst, dan ben je soms al een heel eind.
Durf je dit op een briefje te geven?quote:Op maandag 30 april 2018 22:08 schreef showtimer het volgende:
[..]
Alsof bergklassement discussies ook maar enig nut hebben. Ik teken die melaatse zeker in voor ritwinst, dan ben je soms al een heel eind.
Wat heb ik toch een grafhekel aan deze smerige proleet.quote:
quote:Op maandag 30 april 2018 22:23 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wat heb ik toch een grafhekel aan deze smerige proleet.
Kans dat Pantani een ritje wint is groter dan dat Elia er 7 wint. Waar of waar?quote:Op maandag 30 april 2018 22:21 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Durf je dit op een briefje te geven?
Pantani of Pantano? Is wel een verschilletje namelijk.quote:Op maandag 30 april 2018 22:26 schreef showtimer het volgende:
[..]
Kans dat Pantani een ritje wint is groter dan dat Elia er 7 wint. Waar of waar?
Niet echt, presteren momenteel ongeveer op hetzelfde niveau.quote:Op maandag 30 april 2018 22:29 schreef LekkerWeertje het volgende:
[..]
Pantani of Pantano? Is wel een verschilletje namelijk.
Dan zet ik mijn geld toch op Eljero.quote:Op maandag 30 april 2018 22:26 schreef showtimer het volgende:
[..]
Kans dat Pantani een ritje wint is groter dan dat Elia er 7 wint. Waar of waar?
Leuk, moeten we iets mee doen.quote:Op maandag 30 april 2018 23:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dan zet ik mijn geld toch op Eljero.
Maar de laatste keer dat Pantani nog eens iets bemoedigends liet zien is al van Parijs tegen Nice van vorig jaar geleden.quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Maar de laatste keer dat Pantani nog eens iets bemoedigends liet zien is al van Parijs tegen Nice van vorig jaar geleden.
Open maar een topic in POLquote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:11 schreef supersonischeboem het volgende:
Moeten we het niet nog even uitgebreid hebben over de politieke situatie in Israël?
Uitstekend idee.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:11 schreef supersonischeboem het volgende:
Moeten we het niet nog even uitgebreid hebben over de politieke situatie in Israël?
Laat ik het dan zo zeggen: de laatste keer dat hij blijk van topvorm heeft gegeven die we bij IAM in Zwitserland en de Ronde van Frankrijk zagen, is van Parijs tegen Nice geleden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 10:18 schreef showtimer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Om met de woorden van Theo Reitsma te spreken......
Ik vrees dat Tom minder is en Tom heeft een beduidend minder goede ploeg.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:17 schreef hhh38 het volgende:
Wat denken jullie dat de tactiek van Sky wordt? Hebben ze genoeg aan de normale tactiek van controleren nu Froome niet al z'n concurrenten via de tijdrit kan uitschakelen? Of is Dumoulin niet goed genoeg? Misschien wordt ie wel gedwongen een stuk aanvallender te rijden.
Volgens mij hebben wij echt geen idee hoe sterk Tom nu is t.o.v vorig jaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vrees dat Tom minder is en Tom heeft een beduidend minder goede ploeg.
Akkoord. Zijn team is wel een stuk minder. Astana is ook sterker op papier. Dus dan zit Tom weer snel geisoleerd.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:35 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Volgens mij hebben wij echt geen idee hoe sterk Tom nu is t.o.v vorig jaar.
Maar het verschil is dat Sky dit jaar een sterke ploeg rond Froome heeft dus die gaan de hele tijd wel achter MAL aanrijden en dan kan Dumoulin aanhaken in het treintje.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Akkoord. Zijn team is wel een stuk minder. Astana is ook sterker op papier. Dus dan zit Tom weer snel geisoleerd.
Tuurlijk, maar met een dergelijke vorm is het niet de vraag of hij een rit wint, eerder hoeveel. Ik geloof dat hij goed gaat zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:25 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo zeggen: de laatste keer dat hij blijk van topvorm heeft gegeven die we bij IAM in Zwitserland en de Ronde van Frankrijk zagen, is van Parijs tegen Nice geleden.
Dat zou het ideale scenario zijn ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:42 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Maar het verschil is dat Sky dit jaar een sterke ploeg rond Froome heeft dus die gaan de hele tijd wel achter MAL aanrijden en dan kan Dumoulin aanhaken in het treintje.
Inderdaad. Wordt echt een genot, niet normaal.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:42 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Maar het verschil is dat Sky dit jaar een sterke ploeg rond Froome heeft dus die gaan de hele tijd wel achter MAL aanrijden en dan kan Dumoulin aanhaken in het treintje.
quote:
Zoveel minder is Sunweb niet tegenover vorig jaar.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Akkoord. Zijn team is wel een stuk minder. Astana is ook sterker op papier. Dus dan zit Tom weer snel geisoleerd.
Heb het ook meer over stuk minder tov Sky/Astana. Vorig jaar had hij nog geluk dat Thomas G. faalde waardoor Sky los zand werd. Over Tom zijn team is afgelopen winter genoeg gezegd; het is te zwak en lachwekkend dat Sunweb niet extra mannen heeft ingekocht voor in de bergen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Zoveel minder is Sunweb niet tegenover vorig jaar.
2017: Dumoulin, Ten Dam, Haga, Kelderman, Geschke, Preidler, Bauhaus, Stamsnijder, Lunke
2018: Dumoulin, Ten Dam, Haga, Oomen, Curvers, Hamilton, Hofstede, Vervaeke
Oomen is wel iets zwakker dan Kelderman, maar hij gaat ook iets minder vaak op zijn bek. Als Oomen wél op zijn fiets blijft zitten heeft Dumoulin al meer ondersteuning dan vorig jaar. Voor de rest zijn mannen als Geschke en Preidler misschien iets sterker dan Hamilton en Hofstede, maar zo groot is het verschil ook weer niet; met Geschke win je evenmin de oorlog.
Als Dumoulin de vorm heeft van vorig jaar wint hij toch wel. Zo niet, dan niet.
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
maar zo groot is het verschil ook weer niet; met Geschke win je evenmin de oorlog.
Kan best zijn dat hij een uitzonderlijk goede dag had, dat neemt niet weg dat het niet echt een wereldtopper is. Ik bedoelde het meer figuurlijkquote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:12 schreef showtimer het volgende:
[..]Zonder Simoni had hij vorig jaar niet gewonnen. Die was echt fenomenaal richting Piancavallo.
Da's trouwens wel waar ja.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Over Tom zijn team is afgelopen winter genoeg gezegd; het is te zwak en lachwekkend dat Sunweb niet extra mannen heeft ingekocht voor in de bergen.
Kelderman was natuurlijk ook slachtoffer van het motorfiets debaclequote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb het ook meer over stuk minder tov Sky/Astana. Vorig jaar had hij nog geluk dat Thomas G. faalde waardoor Sky los zand werd. Over Tom zijn team is afgelopen winter genoeg gezegd; het is te zwak en lachwekkend dat Sunweb niet extra mannen heeft ingekocht voor in de bergen.
Ik verwacht dat hij gewoon de Giro rijdt en wint, en dat over een jaar de nummer 2 de titel per post krijgt.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:15 schreef Fretwork het volgende:
Verwachten jullie dat Froome de Giro uit rijdt? Of zal er toch iets door de UCI besloten worden tijdens de Giro?
Dat scenario is al uitgesloten (of hij moet nog een afwijkende test afleveren).quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij gewoon de Giro rijdt en wint, en dat over een jaar de nummer 2 de titel per post krijgt.
Waarom is dat uitgesloten? Dat gebeurde met Contador ook in 2011.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:57 schreef showtimer het volgende:
[..]
Dat scenario is al uitgesloten (of hij moet nog een afwijkende test afleveren).
Niet formeel uitgesloten, maar de Italianen toeteren al maanden dat ze liever een aangebrande winnaar hebben dan een 1. FROOME.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 15:58 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Waarom is dat uitgesloten? Dat gebeurde met Contador ook in 2011.
Gaat dat hele Israel aan gort SCHROEIEN, KAM AAN!quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:04 schreef IbanMayo het volgende:
Jongens ONZE Tom is gearriveerd.
[ afbeelding ]
Ze kunnen wel meer willen toch? Ik geloof ook niet dat iemand blij was met 1. CONTADOR. Zelfs Scarponi niet, die had liever gewoon in de roze trui gereden.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:05 schreef showtimer het volgende:
[..]
Niet formeel uitgesloten, maar de Italianen toeteren al maanden dat ze liever een aangebrande winnaar hebben dan een 1. FROOME.
http://www.velonews.com/2(...)d-out-of-giro_464359
Ja daarom dus.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:14 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat iemand blij was met 1. CONTADOR.
Liever nietquote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:18 schreef Slobeend het volgende:
Ik ga nu iets heel geks zeggen.
Simon Yates gaat podium rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou goed kunnen dat de tweede man van TOM sterker is dan de tweede van Sky. Astana en vooral Mitchelton zijn de sterkste blokken.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 13:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vrees dat Tom minder is en Tom heeft een beduidend minder goede ploeg.
Skybots zijn altijd in mutantenvorm in grote rondes.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:26 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat de tweede man van TOM sterker is dan de tweede van Sky. Astana en vooral Mitchelton zijn de sterkste blokken.
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:22 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Liever nietScorito hebbenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wie van Froome, Dumoulin, Pinot en Lopez gaan achter hem eindigen?quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:18 schreef Slobeend het volgende:
Ik ga nu iets heel geks zeggen.
Simon Yates gaat podium rijden.
Chaves wel. Die andere 6 schat ik allemaal hoger in dan Yates.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wie van Froome, Dumoulin, Pinot en Lopez gaan achter hem eindigen?
Ervan uitgaande dat Aru, Pozzovivo en Chaves dat sowieso ook doen, wat me al sterk lijkt.
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:22 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Liever nietGeld betalen voor ScoritoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Yaids wordt tweede.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Chaves wel. Die andere 6 schat ik allemaal hoger in dan Yates.
Ik denk dat Kreuziger gaat verrassen en hoger gaat eindigen dan Yates én Chaves.
In de Giro valt dat nogal eens tegenquote:Op dinsdag 1 mei 2018 16:28 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Skybots zijn altijd in mutantenvorm in grote rondes.
ThomasGOD faalde niet, de organisatie faalde door gvd een motor neer te zetten op de wegquote:Op dinsdag 1 mei 2018 14:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heb het ook meer over stuk minder tov Sky/Astana. Vorig jaar had hij nog geluk dat Thomas G. faalde waardoor Sky los zand werd. Over Tom zijn team is afgelopen winter genoeg gezegd; het is te zwak en lachwekkend dat Sunweb niet extra mannen heeft ingekocht voor in de bergen.
http://m.video.sporza.be/cm/sporza.mobile.video/1.3189823quote:Op dinsdag 1 mei 2018 17:20 schreef Bugno het volgende:
Gaat TOM overigens direct naar rosa? Of is dit meer iets voor Dennis Rohan?
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:19 schreef showtimer het volgende:
[..]
http://m.video.sporza.be/cm/sporza.mobile.video/1.3189823
Victor reed in de Algarve wel een prima tijdrit. Maar denk niet dat hij Dennis er op gaat leggen. En Tom ook niet.quote:
Schat Dennis hoger in, maar Dumoulin in goede doen kan hier zeker roze pakken. Als het goed is, is hij nog niet in topvorm (die moet er pas echt zijn in de slotweek), maar dat geldt ook voor Dennis. Die heeft al gezegd dat roze na dag 1 geen echt doel is, zijn echte doel is roze op de slotdag..quote:Op dinsdag 1 mei 2018 17:20 schreef Bugno het volgende:
Gaat TOM overigens direct naar rosa? Of is dit meer iets voor Dennis Rohan?
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:38 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Victor reed in de Algarve wel een prima tijdrit. Maar denk niet dat hij Dennis er op gaat leggen. En Tom ook niet.
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:40 schreef Marcoss het volgende:
Die heeft al gezegd dat roze na dag 1 geen doel is, maar roze na de slotdag wel..
We zien de foto graag tegemoet.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:44 schreef maxi-mus het volgende:
Dennis gaat geen top 10 rijden. Dat wil ik wel op een briefje geven.
Dat noemen wij hier een Manihandschrift.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:46 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Ik heb wel écht een doktershandschrift.
dit briefje bestaat nietquote:
In de Herald Sun Tour en Parijs tegen Nice beter op dreef dan ooit in die periode van het jaar, mijn vertrouwen in Chaves is eindeloos.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]Chavito maandje onvindbaar geweest om goed te tanken?
Sportpools en cyclingmaster.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 20:40 schreef Gremen het volgende:
Wat is dat opeens met scorito en betalen
Waar vullen jullie nu je poul in?
Keurig!quote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:52 schreef maxi-mus het volgende:
Als ik mijn best doe is het wel enigszins leesbaar:
[ afbeelding ]
Blijkbaar wel. Stelletje schooiers.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:41 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Zijn wij echt de enige 2 Fokkende Scoritospelers?![]()
Ik speel ook gewoon mee. 10 euro voor een jaar is prima te doen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:41 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schat Dennis hoger in, maar Dumoulin in goede doen kan hier zeker roze pakken. Als het goed is, is hij nog niet in topvorm (die moet er pas echt zijn in de slotweek), maar dat geldt ook voor Dennis. Die heeft al gezegd dat roze na dag 1 geen echt doel is, zijn echte doel is roze op de slotdag..
Voor dat geld haal je zo drie zakken superchips.quote:
Nee hoor, ik had er ook wel een uurtje werken voor over.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:41 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Iets voor De Roog...jammer dat ie absent is.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 22:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Toch wel vrij heuvelachtige tijdrit met wat stroken @9%
Als je echt principes hebt sla je de eerste drie ritten over.quote:
Wordt gezellig hierquote:Op dinsdag 1 mei 2018 23:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als je echt principes hebt sla je de eerste drie ritten over.
Heeft Rohan dat echt gezegdquote:Op dinsdag 1 mei 2018 18:40 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Schat Dennis hoger in, maar Dumoulin in goede doen kan hier zeker roze pakken. Als het goed is, is hij nog niet in topvorm (die moet er pas echt zijn in de slotweek), maar dat geldt ook voor Dennis. Die heeft al gezegd dat roze na dag 1 geen echt doel is, zijn echte doel is roze op de slotdag..
Ik vrees dat ik me niet kan inhouden voor de proloog. Die andere twee ritten hoef ik inderdaad niet te zien.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 23:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Giro begint pas in Catania.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 23:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik me niet kan inhouden voor de proloog. Die andere twee ritten hoef ik inderdaad niet te zien.
scorito, echt spotgoedkoop voor het eindeloze plezierquote:Op dinsdag 1 mei 2018 21:41 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Ze hebben wel een leuk parcourtje uitgetekend op Sicilië hè? Veel beter dan vorig jaarquote:Op dinsdag 1 mei 2018 23:36 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De Giro begint pas in Catania.
Ik ga voor de tv zitten en heel hard boe roepen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 23:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Uit principe vind ik dat de joden in principe niets meer fout kunnen doen.quote:Op dinsdag 1 mei 2018 23:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik heb ook Sportpools ingevuld, nog niet eerder gedaan. Het is ook een beetje bij gebrek aan Scorito.quote:Op woensdag 2 mei 2018 09:22 schreef ijs_beer het volgende:
Toch maar weer eens sportpool ingevuld, eens kijken of het weer wat wordt.
Joden>Moslimsquote:Op woensdag 2 mei 2018 09:02 schreef DecoAoreste het volgende:
Israël
De uitverkorenen van God
Het Beloofde Land
Haters gonna hate.
Het is echt onmogelijk om gelovige mensen serieus te nemen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 09:02 schreef DecoAoreste het volgende:
Israël
De uitverkorenen van God
Het Beloofde Land
Haters gonna hate.
God houdt nog steeds van jequote:Op woensdag 2 mei 2018 10:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het is echt onmogelijk om gelovige mensen serieus te nemen.
Madquote:Op woensdag 2 mei 2018 10:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 mei 2018 09:02 schreef DecoAoreste het volgende:
Israël
De uitverkorenen van God
Het Beloofde Land
Haters gonna hate.
Toch geloof je in je eigen moralistisch geloofssysteem - zoals wij in het westen vrijwel allemaal - die gebaseerd is op datzelfde geloof.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
En dat terwijl zoveel sporters hun prestaties aan God te danken hebbenquote:Op woensdag 2 mei 2018 10:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de komende dagen een beetje door kan komen. Voedselpakketje, medicijnen, water.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten daar redelijke en ook gewoon intelligente mensen tussenquote:Op woensdag 2 mei 2018 10:35 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Toch geloof je in je eigen moralistisch geloofssysteem - zoals wij in het westen vrijwel allemaal - die gebaseerd is op datzelfde geloof.
Ik ben zelf niet religieus maar ik begrijp best dat mensen geloven, er zitten ook hele redelijke mensen bij die echt daadwerkelijk geloven in een god.
Ik ben zelf toevallig opgegroeid in een gelovige omgeving, en er zitten uiteraard redelijke en intelligente mensen tussen, maar bij mij werkt het averechts als ze hun waarden aan mij willen opdringen, op persoonlijk vlak, of bijvoorbeeld in de politiek.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:35 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Toch geloof je in je eigen moralistisch geloofssysteem - zoals wij in het westen vrijwel allemaal - die gebaseerd is op datzelfde geloof.
Ik ben zelf niet religieus maar ik begrijp best dat mensen geloven, er zitten ook hele redelijke mensen bij die echt daadwerkelijk geloven in een god.
Ik denk niet dat VDB tegenwoordig nog echt een mening heeft.quote:
Kritiek op Israël =/= antisemitismequote:Op woensdag 2 mei 2018 10:42 schreef DecoAoreste het volgende:
Overigens begrijp ik ergens de kritiek op de Girostart in Israël wel. Het is wel erg ver weg van Italië, het is duidelijk dat ze het alleen voor het geld doen, het ligt politiek gevoelig en het is een risico voor de wielrenners (al is Parijs dat natuurlijk ook tegenwoordig). Alleen vind ik het jammer dat mensen er meteen zo antisemitisch van worden en heel Israël af gaan lopen zeiken.
Ik kende dit niet, maar wat een geniaal filmpje.quote:
Meteen de antisemitisme-kaart spelen inderdaad.quote:
Niet per definitie nee. Maar ik denk niet dat je veel gegronde kritiek op Israël kan leveren alleen omdat de Giro er start. Je kan hooguit kritiek leveren op de organisatie van de Giro dat ze naar Israël gaan. Maar als die kritiek alleen maar is 'Israël is kut', dan zie ik daar toch wel een stukje antisemitisme in.quote:
Vrijdag en zondag heb ik inmiddels plannen, nu moet ik alleen nog de zaterdag zien te overbruggen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:38 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Ik hoop dat je de komende dagen een beetje door kan komen. Voedselpakketje, medicijnen, water.
Zaterdag is Bevrijdingsdag. Hoe kan je dan geen plannen hebben? Festivalletje.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Vrijdag en zondag heb ik inmiddels plannen, nu moet ik alleen nog de zaterdag zien te overbruggen.
Het valt niet mee.
Festivalbier met een paar Nederlandse b-artiesten, wie vindt dat nou leuk?quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:49 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Zaterdag is Bevrijdingsdag. Hoe kan je dan geen plannen hebben? Festivalletje.
Ik geloof dat ik het met je eens ben (maar ik ga wel kijken, kuch).quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je ziet me al jaren posten en dan toch mijn naam niet onthoudenquote:Op woensdag 2 mei 2018 10:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Meteen de antisemitisme-kaart spelen inderdaad.
DecoAorta of hoe die gozer ook heet is af.
Hij kan natuurlijk ook naar de 33e speelronde van de Bundesliga kijken. Zijn idool kan zomaar groepsfase CL veiligstellen. En Eibar speelt die dag.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:50 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Festivalbier met een paar Nederlandse b-artiesten, wie vindt dat nou leuk?
Idool?quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:53 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk ook naar de 33e speelronde van de Bundesliga kijken. Zijn idool kan zomaar groepsfase CL veiligstellen. En Eibar speelt die dag.
Dat leeft in het zuiden niet, aangezien wij hier in september al bevrijd werden.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:49 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Zaterdag is Bevrijdingsdag. Hoe kan je dan geen plannen hebben? Festivalletje.
Erg eng natuurlijk. Beetje sociaal doen tussen andere mensen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:50 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Festivalbier met een paar Nederlandse b-artiesten, wie vindt dat nou leuk?
Zou wel de prestatie van de eeuw zijn als hij na het vertrek van Sule, Rudy en Wagner plus een wisselvallige opstart dit bereikt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk verliezen wij idealisten wel eens, maar ook de volgende dag komt de zon op en gaan we door met onze droom, met ons ding.
Luisteren naar teringharde lelijke muziek, een half uur doen om vies bier te halen voor jezelf en je vrienden, er valt een biertje op de grond, je vindt je vrienden niet meer, je bier is op, je hebt ooraids, als je je maten dan weer hebt gevonden schreeuw je onderling omdat je anders niet verstaanbaar bent.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Erg eng natuurlijk. Beetje sociaal doen tussen andere mensen.
In het verleden waren de Bevrijdingsfestivals nog wel tof, onder meer Blood Red Shoes en Dry The River leren kennen daar. Laatste jaren is het niet veel meer.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:59 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Luisteren naar teringharde lelijke muziek, een half uur doen om vies bier te halen voor jezelf en je vrienden, er valt een biertje op de grond, je vindt je vrienden niet meer, je bier is op, je hebt ooraids, als je je maten dan weer hebt gevonden schreeuw je onderling omdat je anders niet verstaanbaar bent.
Ik ga gewoon barbeknoeien.
Nee.quote:
Ik kan tegenwoordig nog maar net naar de supermarkt.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Erg eng natuurlijk. Beetje sociaal doen tussen andere mensen.
Mwah, het is socialer dan uitgaan in een discotheek oid (daarom ga ik daar ook bijna nooit heen).quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Nee.
Als je kon lezen zag je dat mijn kritiek op zulke festivals is dat je eigenlijk helemaal niet sociaal bezig bent. Dus dan kan je beter met vrienden gaan BBQ'en.
Dit is quatsch, amice.quote:
picnic.nl of ah bezorgservice of jumbo bezorgservicequote:Op woensdag 2 mei 2018 11:01 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
[..]
Ik kan tegenwoordig nog maar net naar de supermarkt.
De dokter zegt van welquote:Op woensdag 2 mei 2018 11:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
picnic.nl of ah bezorgservice of jumbo bezorgservice
U hoeft uw deur niet meer uit
quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:58 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Zou wel de prestatie van de eeuw zijn als hij na het vertrek van Sule, Rudy en Wagner plus een wisselvallige opstart dit bereikt.Wel zonde dat Gnabry en Demirbay geblesseerd zijn. Dat maakt het toch wat moeilijker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar afijn, offtopic inderdaad.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Gewoon net als heywoodu een hometrainer aanschaffen. En dan zo'n programma installeren waarmee je tegen andere mensen kan fietsen.quote:
De psycholoog vind dan dat " .. " etc.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gewoon net als heywoodu een hometrainer aanschaffen. En dan zo'n programma installeren waarmee je tegen andere mensen kan fietsen.
SPT gaat SCHROEIENquote:Op woensdag 2 mei 2018 11:13 schreef Masterminded het volgende:
Goed om te zien dat dit weer drie heroïsche weken worden hier.
Thomas gaat welquote:Op woensdag 2 mei 2018 11:15 schreef showtimer het volgende:
Thijs gaat dus blijkbaar helemaal niet naar de Giro.Mevrouw Zonneveld zal wel weer op knappen staan.
De Giroreeks is de op 1 na beste reeks op Fok!, na de Top 2000quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:13 schreef Masterminded het volgende:
Goed om te zien dat dit weer drie heroïsche weken worden hier.
quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, Arsenal is al uitgeschakeld.
Word je 's nachts nog wel eens wakker van Jan Oblak?quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Nee, Arsenal is al uitgeschakeld.
Ik vind dit echt zo'n krankzinnige mongool.quote:
Eerder van Mustafi en Koscielny.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:20 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Word je 's nachts nog wel eens wakker van Jan Oblak?
Hard gelachen om de 1-1.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Eerder van Mustafi en Koscielny.
Zoiets zie je bij De Graafschap niet eens.
Ik ga hier toch nog even op in.quote:Op woensdag 2 mei 2018 10:47 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet per definitie nee. Maar ik denk niet dat je veel gegronde kritiek op Israël kan leveren alleen omdat de Giro er start. Je kan hooguit kritiek leveren op de organisatie van de Giro dat ze naar Israël gaan. Maar als die kritiek alleen maar is 'Israël is kut', dan zie ik daar toch wel een stukje antisemitisme in.
Israël vergelijken met boevenstaten als Rusland en Qatar. Ja hoorquote:Op woensdag 2 mei 2018 12:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ga hier toch nog even op in.
Zo'n regime, net als bijvoorbeeld Rusland en Qatar, gebruikt zo'n groot sportevenement gewoon als imagoboost. Lekker jezelf van je beste kant laten zien aan de wereld zodat iedereen weer een positief beeld van het land krijgt. Er wordt dan ook verwacht dat iedereen die bij die Giro betrokken is, teams, organisatie en fans, de loftrompet steekt over hoe mooi en bijzonder en historisch alles is. En ondertussen worden er dagelijks allerlei mensenrechten geschonden, daar komt die kritiek vandaan.
Ah random Palestijnen afknallen hoort allemaal bij het democratische karakter van de o zo moderne staat Israël?quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Israël vergelijken met boevenstaten als Rusland en Qatar. Ja hoor
Het is waar dat Israël nogal wat internationale kritiek te verduren krijgt, maar het grootste deel van die kritiek komt vanuit islamitische landen die heel Israël het liefst van de aardbodem zouden wegvagen. Dus dat kan ik moeilijk serieus nemen.
Het conflict is ook veel ingewikkelder dan dat - wat we hier veelal roepen - het de schuld van Israël is, ik zou het ook niet boycotten vanwege Israël, maar zou niet graag een sportevenement willen organiseren in een plek waar zoveel spanningen samenkomen. Toch is het er veiliger en beter dan in de meeste landen buiten het westen/ de EU. ( en dan is "meeste" nog een eufemisme)quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:13 schreef DecoAoreste het volgende:
at internationale kritiek te verduren krijgt, maar het grootste deel van die kritiek komt vanuit islamitische landen die heel Israël het liefst van de aardbodem zouden wegvagen. Dus dat kan ik moeilijk serieus nemen.
Daar is ook een FOK subpoule van.quote:Op woensdag 2 mei 2018 09:40 schreef maxi-mus het volgende:
Wij doen met een groep vrienden altijd Sportpools, vind dat persoonlijk leuker dan Scorito. En je hoeft er als het begint niks meer aan te doen.
Dat kun je niet goedpraten, maar als je even een kijkje neemt naar de omliggende landen- en ook de Palestijnen - zijn dat natuurlijk net zo goed mensonterende volkeren en regimes, die vrijwel allemaal ook nog eens anti-joods zijn. Zo makkelijk is het allemaal niet.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:25 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ah random Palestijnen afknallen hoort allemaal bij het democratische karakter van de o zo moderne staat Israël?
Israël is misschien democratisch, maar dat betekent niet dat het geen walgelijke politiek kan bedrijven. De intenties achter het organiseren zijn hetzelfde, dus die vergelijking is gewoon op z'n plek.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het is waar dat Israël nogal wat internationale kritiek te verduren krijgt, maar het grootste deel van die kritiek komt vanuit islamitische landen die heel Israël het liefst van de aardbodem zouden wegvagen. Dus dat kan ik moeilijk serieus nemen.
Je legt het nipt af tegen de laatste productie vanquote:Op woensdag 2 mei 2018 12:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Vrijdag is de hele tijd op en af, dat ligt Dumorain als gegoten. Ik denk dat de pocketklimmers van dienst overmorgen al tegen een achterstand van een seconde of 40-45 aan gaan kijken.
Die heeft net gebaard. Verslikte me bijna in mijn roze koek toen ik afgelopen zaterdag de geboorteannonce zag in NRC. Lekker tussen de Sofietjes, Meesjes en Annemijntjes.quote:Op woensdag 2 mei 2018 11:15 schreef showtimer het volgende:
Thijs gaat dus blijkbaar helemaal niet naar de Giro.Mevrouw Zonneveld zal wel weer op knappen staan.
twitter:CyclingmasterNL twitterde op dinsdag 01-05-2018 om 21:27:37We zijn er klaar voor! Alle wielrenners zijn van een waarde voorzien op https://t.co/BXu8dNT5hH, dus u kunt nu uw team gaan maken voor de eerste etappe van ons #Girospel. Veel succes gewenst allen! #Giro101 https://t.co/l4bwN3zrZc reageer retweet
Gemist.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:52 schreef IbanMayo het volgende:
[..]
Die heeft net gebaard. Verslikte me bijna in mijn roze koek toen ik afgelopen zaterdag de geboorteannonce zag in NRC. Lekker tussen de Sofietjes, Meesjes en Annemijntjes.
FeltetGODquote:Op woensdag 2 mei 2018 12:55 schreef hhh38 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:CyclingmasterNL twitterde op dinsdag 01-05-2018 om 21:27:37We zijn er klaar voor! Alle wielrenners zijn van een waarde voorzien op https://t.co/BXu8dNT5hH, dus u kunt nu uw team gaan maken voor de eerste etappe van ons #Girospel. Veel succes gewenst allen! #Giro101 https://t.co/l4bwN3zrZc reageer retweet
Ik hoop dat hij z'n kind heeft vernoemd naar één van de Thijs Zonneveld Rakkers.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:55 schreef showtimer het volgende:
[..]
Gemist.Kreeg Thijs geen personeelskorting? Hoe heet de jongste spruit?
IntxaustiN1Fan gaat winnen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
FeltetGOD
Weet nog niet of ik aan poultjes mee gaan doen deze keer, niet heel veel tijd en de mods raken ook vaak getriggerd.
quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:55 schreef hhh38 het volgende:
[ afbeelding ]twitter:CyclingmasterNL twitterde op dinsdag 01-05-2018 om 21:27:37We zijn er klaar voor! Alle wielrenners zijn van een waarde voorzien op https://t.co/BXu8dNT5hH, dus u kunt nu uw team gaan maken voor de eerste etappe van ons #Girospel. Veel succes gewenst allen! #Giro101 https://t.co/l4bwN3zrZc reageer retweet
Ik vrees voor je dat Roy Curvers net niet in de top 15 gaat eindigenquote:Op woensdag 2 mei 2018 12:59 schreef Mani89 het volgende:
Ik heb al een mooie dark horse voor de eerste rit.
Feltetgoden hebben tegenwoordig een eigen spelletje waarmee je een fiets kan winnen of VIP tickets voor de PostNord Danmark Rundtquote:Op woensdag 2 mei 2018 12:55 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
FeltetGOD
Weet nog niet of ik aan poultjes mee gaan doen deze keer, niet heel veel tijd en de mods raken ook vaak getriggerd.
Jij speelt niet voor je aanzien op dit forum?quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:05 schreef Mani89 het volgende:
Aangezien wij met onze subleague de ambitie hebben om hoog te eindigen kunnen we toch wel informatie delen?
2 van deze namen gaan op zeker geen donkere paarden zijn. Minder dan 10% gekozen is echt vrij weinig, dat heeft alleen maar zin in vluchtersetappes denk ikquote:Op woensdag 2 mei 2018 13:05 schreef Mani89 het volgende:
Aangezien wij met onze subleague de ambitie hebben om hoog te eindigen kunnen we toch wel informatie delen?
Ik heb deze zwarte paarden in gedachten: Jozee Goncalves, Schachtman, Cavagna en Koentje.
Ik heb mezelf al lang en breed bewezen in dit spel.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:06 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Jij speelt niet voor je aanzien op dit forum?
Waar is je trofee naast je naam?quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:10 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik heb mezelf al lang en breed bewezen in dit spel.
2 sterren en 2 vlaggetjes vind ik wel genoeg.quote:
Het arme meisje heet Pippa.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:55 schreef showtimer het volgende:
[..]
Gemist.Kreeg Thijs geen personeelskorting? Hoe heet de jongste spruit?
Ik heb er nu al een hekel aan.quote:
Bij twijfel altijd doen.quote:
Zaterdag en zondag vlak plus maandag overbruggingsdag. Zal wal meevallen dunkt mij?quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:29 schreef maxi-mus het volgende:
Ik twijfel of een Sky-bot wel voluit mag.
Dat leek mij ook ja.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:30 schreef Masterminded het volgende:
[..]
Zaterdag en zondag vlak plus maandag overbruggingsdag. Zal wal meevallen dunkt mij?
Pas 25 deelnemers voor de subliek. Matig, slecht.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:55 schreef hhh38 het volgende:
Pas met de Tour komen er veel deelnemers en dan blijven er bij de Vuelta nog een hoop hangen.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Pas 25 deelnemers voor de subliek. Matig, slecht.
Cyclingmaster is kut. Ik houd het op Sportpools.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:45 schreef wimderon het volgende:
[..]
Pas 25 deelnemers voor de subliek. Matig, slecht.
Wim kan als het goed is na week 1 mensen nog bannen. Na de tweede rustdag niet meer.quote:Op woensdag 2 mei 2018 13:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
De mensen die het alleen invullen in eerste week en daarna nooit meer komen opdagen mogen wegblijven
bvd
Aldus Sunweb is 'proloog' geen enkele meter vlak, alleen maar op en af. Van Emden heeft het nog niet verkend.
Dit verdient eigenlijk nog wel een reactie, want dit vind ik een waardeloze verdraaiing van de waarheid.quote:Op woensdag 2 mei 2018 12:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
10/10 voor deze postquote:Op woensdag 2 mei 2018 14:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Enfin, tot zover deze meltdown.
Een van je eerste zinnen al, 40 Palestijnen vermoord in Gaza, honderden Palestijnen rennen naar een duidelijk afgesloten grens, militair, worden gewaarschuwd, blijven gaan, aangespoord door de eikels om hun heen, zelfs al vallen de mensen om hen heen om door kogels, ze blijven rennen, moeten rennen, zijn gewaarschuwd, maar blijven bestormen. En zij worden vermoord? Ja! Door Hamas! Dat Klopt!quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dit verdient eigenlijk nog wel een reactie, want dit vind ik een waardeloze verdraaiing van de waarheid.
De afgelopen maand zijn er meer dan 40 Palestijnen vermoord in Gaza, en enkele duizenden zijn gewond geraakt. Dit omdat ze aan het protesteren waren bij de grens. Ze vormden, buiten het feit dat er wat stenen en autobanden werden gegooid, geen direct gevaar voor Israël, maar werden wel zonder pardon afgeschoten. Onder die slachtoffers onder meer een journalist en vier kinderen. Op meerdere manieren een walgelijke schending van mensenrechten. Onder internationaal recht heb je het recht om te protesteren. Israël doet er alleen alles aan om dat protest neer te slaan, met dus veel slachtoffers tot gevolg. Bovendien is het onder internationaal recht zo dat je pas mensen neer mag schieten als ze een direct gevaar vormen, waar in het geval van de gestorven Palestijnen weinig sprake van was. Aan Israëlische kant is geen slachtoffer gevallen, zelfs geen gewonde. Dat is ook logisch, want die scherpschutters bevinden zich op een grote afstand en lopen niet echt veel risico geraakt te worden door een geworpen steen. Aan de andere kant staan grotendeels ongewapende jonge mensen uit Gaza, die protesteren omdat ze met name dankzij Israël geen toekomst hebben. Twee miljoen mensen in Gaza, die geen kant op kunnen. Hun land is afgepakt en ze hebben nu nog een klein gebied over, met een hek eromheen. Hun vrijheid van beweging is ook nog eens afgepakt. Nog een schending van internationaal recht, staat de teller ondertussen al op drie.
Daar komt uiteraard kritiek op, wat volkomen logisch is. Kritiek vanuit de Verenigde Naties. Een vraag om een onderzoek naar de gebeurtenissen aan de grens. Daar reageert Israël dan weer direct op. Er komt geen onderzoek, Israël weigert daaraan mee te werken. Waarom zou je weigeren mee te werken aan zo'n onderzoek als je niets hebt misdaan? Ik kan wel een goede reden bedenken. Maar, belangrijker, die kritiek komt dus niet alleen vanuit wat omringende landen, maar vanuit de hele wereld minus de VS.
Overigens vind ik je opmerking over landen die Israël willen wegvagen ook wel ironisch. Buiten het feit dat Israël niet eens slechte betrekkingen heeft met alle omringende landen, maar vooral met Iran en dus Palestina, is de grap dat als het aan Israël zou liggen bepaalde landen juist zouden verdwijnen. Te beginnen met Palestina. Dat zie je aan de nederzettingen die illegaal gebouwd worden in de Palestijnse gebieden, in de muren die worden opgetrokken tussen de Israëlische en Palestijnse gebieden, in de marginalisering van Palestijnen, etc. Voor Israël zijn de Palestijnen geen mensen en daarom is het ook zo makkelijk voor ze om ongewapende mensen neer te schieten. Ik vind dat persoonlijk vrij schokkend en ik kan eerlijk gezegd niet begrijpen waarom iemand kritiekloos tegenover Israël zou staan.
Bovendien kan je wel reppen over een democratie, maar de leider van die democratie heeft op het moment drie verschillende aanklachten van corruptie aan z'n reet hangen. Nu komt onze Teflon Rutte met veel weg, maar ik denk niet dat hij dit zou overleven in Nederland. Een volledig functionerende democratie is het dus ook weer niet.
Een laatste punt waar ik nog even op terug wil komen is het antisemitisme. Ik ben benieuwd of jij deze post beschouwd als antisemitisme en waarom, mocht dat zo zijn. Ik stoor mij daar nogal aan. Ik heb ook kritiek op andere landen, Saudi Arabië bijvoorbeeld. Vind ik echt een walgelijk land. Maar, maakt mij dat islamofoob? Mijns inziens niet. Ik vind het niet zo chill dat er een land is waar mensen zonder pardon worden opgehangen en waar de mensenrechten bijna niet bestaand zijn. Heeft verder weinig te maken met de achtergrond van die mensen, dat is vanuit welke overtuiging dan ook geen al te beste zaak. Zo zit dat ook met Israël. Ik heb niets tegen joden, ofzo. Ik vind alleen dat men in Israël niet altijd even goed is voor de medemens. En daar heb ik een mening over. Antisemitisme vind ik ook een vrij heftige beschuldiging, die de laatste tijd steeds minder heftig wordt. Tegenwoordig is bijna alles antisemitisme. Ik moet terugdenken aan een item van Nieuwsuur over de onverdoofde slacht, die mogelijk verboden wordt. Gaan ze naar een man met een keppeltje om naar zijn mening over dat gebeuren te vragen: Antisemitisme! Ja, dat schiet niet op natuurlijk. Het woord verliest zijn waarde, terwijl het van oorsprong toch best een heftig woord is. Dus let een beetje op met het gebruik van dat woord. Het is wel zo goed als de ware betekenis van het woord zijn waarde niet verliest, want puur antisemitisme is natuurlijk kwaadaardig.
Enfin, tot zover deze meltdown.
quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een van je eerste zinnen al, 40 Palestijnen vermoord in Gaza, honderden Palestijnen rennen naar een duidelijk afgesloten grens, militair, worden gewaarschuwd, blijven gaan, aangespoord door de eikels om hun heen, zelfs al vallen de mensen om hen heen om door kogels, ze blijven rennen, moeten rennen, zijn gewaarschuwd, maar blijven bestormen. En zij worden vermoord? Ja! Door Hamas! Dat Klopt!
De term antisemitisme wordt afgezwakt door droeftoeters als jij die elke keer maar roepen dat Joden en Israel zich verschuilen achter antisemitisme zonder ook maar enig bewijs. Oh het zijn de huilJoden maar. Oh ze gebruiken de Holocaust weer voor eigen gewin. Maar natuurlijk ben je tegen echt antisemitisme. Maar dat een Jood zelf mag zeggen wanneer hij zich bekedigd voelt, zonder dat dit hem door de strot wordt geduwd of gelijk gepaard gaat met dit soort minachtende meningen, dat mag niet.
Ik ben wel klaar met dit soort ongefundeerde en slecht ingelezen zelfverklaarde critici. Israel verdient het om wat meer positieve aandacht te krijgen maar dan elke keer als Israel in het nieuws komt, iets organiseert, ben ik al bang oh daar gaan we weer. Dezelfde droeftoeters die weer eens hun 'mening' moeten laten horen. Gewoon je mond houden en genieten van de Giro graag.
Goede troll weer deparo.quote:Op woensdag 2 mei 2018 14:58 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een van je eerste zinnen al, 40 Palestijnen vermoord in Gaza, honderden Palestijnen rennen naar een duidelijk afgesloten grens, militair, worden gewaarschuwd, blijven gaan, aangespoord door de eikels om hun heen, zelfs al vallen de mensen om hen heen om door kogels, ze blijven rennen, moeten rennen, zijn gewaarschuwd, maar blijven bestormen. En zij worden vermoord? Ja! Door Hamas! Dat Klopt!
De term antisemitisme wordt afgezwakt door droeftoeters als jij die elke keer maar roepen dat Joden en Israel zich verschuilen achter antisemitisme zonder ook maar enig bewijs. Oh het zijn de huilJoden maar. Oh ze gebruiken de Holocaust weer voor eigen gewin. Maar natuurlijk ben je tegen echt antisemitisme. Maar dat een Jood zelf mag zeggen wanneer hij zich bekedigd voelt, zonder dat dit hem door de strot wordt geduwd of gelijk gepaard gaat met dit soort minachtende meningen, dat mag niet.
Ik ben wel klaar met dit soort ongefundeerde teksten en slecht ingelezen zelfverklaarde critici. Israel verdient het om wat meer positieve aandacht te krijgen maar dan elke keer als Israel eens in het nieuws komt, iets organiseert, ben ik al bang oh daar gaan we weer. Dezelfde droeftoeters die weer eens hun 'mening' moeten laten horen. Gewoon je mond houden en genieten van de Giro graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |