Want? Wie bepaalt hoe je je moet kleden en je er uit moet zien? Een eeuwen oud boek? Heeft dat meer krediet? Al verzin ik morgen een nieuwe religie waar iedereen een clownsneus opheeft, dat moet niet uitmaken. Ook hoe je een bepaald geloof interpreteert en uitdraagt is voor iedereen anders.quote:Op zondag 29 april 2018 00:06 schreef Lunatiek het volgende:
Het achterlijke is dat in dat geloof helemaal niks is afgesproken over baardgroei. Dat iemand zijn persoonlijke voorkeuren doordrukt onder het mom van religie is schandalig en schaadt de anderen van dat geloof.
Eisen dat je serieus genomen wordt in Den Haag.quote:Op zondag 29 april 2018 00:39 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een baas.
Hier kunnen we leuke dingen mee gaan doen.
Laten we de oude Germaanse goden weer gaan aanbidden. Met alle rituelen, feestdagen, en tradities die daarbij horen. Dan gaan we naar Den Haag en eisen we dat het serieus genomen wordt.
We zullen zien.quote:Op zondag 29 april 2018 00:44 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eisen dat je serieus genomen wordt in Den Haag.
Nou. Leuk. Hoor.
Eens. "Geloof" kan in deze maatschappij toch nimmer en nooit niet een uitzondering op gelijkheid zijn.quote:Op zondag 29 april 2018 00:17 schreef Scarface88 het volgende:
Daarom vind ik die lui die met een vergiet op hun hoofd een rijbewijs foto hebben vanwege hun flying spaghetti monster religie geweldig. Toont precies aan hoe hypocriet onze samenleving is dat ze dit via een rechter moesten afdwingen. Wie bepaalt welke religie wel of niet officieel/erkend is?
Slim opgemerkt daarom heeft Hitler zijn snor geschoren in de 1 wereld oorlog.quote:Op zondag 29 april 2018 01:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je gasmasker is alleen niet meer gasdicht...
Gelukkig niet zeg. Ik knap af op mannen met baarden. Brrr...quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:32 schreef Duveldrinker het volgende:
Waarom zou je geen baard mogen hebben? Elke fatsoenlijke kerel heeft een baard
Die kant gaan we wel op. Want owee als we discrimineren...quote:Op zondag 29 april 2018 00:50 schreef Montagui het volgende:
[..]
Eens. "Geloof" kan in deze maatschappij toch nimmer en nooit niet een uitzondering op gelijkheid zijn.
Duidelijk nog nooit een echte alpha male gedate dus. Vlasbaardjes tellen niet.quote:Op zondag 29 april 2018 01:12 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg. Ik knap af op mannen met baarden. Brrr...
Veel vrouwen (en begrijpelijk). Moet ook zeggen, die baard van de foto ziet er ook niet uitquote:Op zondag 29 april 2018 01:12 schreef Blueheeler het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg. Ik knap af op mannen met baarden. Brrr...
Discrimineren? "Geloof" en alle wetten die daarop hun basis hebben IS discriminatie.quote:Op zondag 29 april 2018 01:22 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Die kant gaan we wel op. Want owee als we discrimineren...
Eens ja. Kan me nog herinneren dat toen ik op school zat we een moslim als leraar hadden en een jongen de klas uit werd gestuurd voor t dragen van een pet. Terwijl er 6 a 7 moslimas in de klas zaten met een hoofddoek op. Op dit punt zijn we aanbeland in onze maatschappij en t wordt steeds gekker.quote:Op zondag 29 april 2018 01:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
Discrimineren? "Geloof" en alle wetten die daarop hun basis hebben IS discriminatie.
An sich zijn gelovigen dus per definitie discrimineerders.
quote:Op zondag 29 april 2018 01:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 april 2018 01:50 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Eens ja. Kan me nog herinneren dat toen ik op school zat we een moslim als leraar hadden en een jongen de klas uit werd gestuurd voor t dragen van een pet. Terwijl er 6 a 7 moslimas in de klas zaten met een hoofddoek op. Op dit punt zijn we aanbeland in onze maatschappij en t wordt steeds gekker.
Mooi man, die 2 reacties achter elkaar.quote:
In elk geval ben je in Asatrú geheel vrij in hoe je je kleedt (en gedraagt etc). Dus als je werkgever bepaalde eisen stelt, moet je niet komen met "mijn religie schrijft voor..." Die religie schrijft helemaal niks voor, dus moet je ook niet doen of dat wel zo is. Deze eerloze man is Thor niet waardigquote:Op zondag 29 april 2018 00:17 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Want? Wie bepaalt hoe je je moet kleden en je er uit moet zien? Een eeuwen oud boek? Heeft dat meer krediet? Al verzin ik morgen een nieuwe religie waar iedereen een clownsneus opheeft, dat moet niet uitmaken. Ook hoe je een bepaald geloof interpreteert en uitdraagt is voor iedereen anders.
Dat neemt Den Haag allang net zo serieus als een willekeurig andere religie van de burgers.quote:Op zondag 29 april 2018 00:39 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een baas.
Hier kunnen we leuke dingen mee gaan doen.
Laten we de oude Germaanse goden weer gaan aanbidden. Met alle rituelen, feestdagen, en tradities die daarbij horen. Dan gaan we naar Den Haag en eisen we dat het serieus genomen wordt.
Dat kan Wodan best zelf, ongelovige.quote:Op zondag 29 april 2018 00:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We zullen zien.
Ik ga alvast een paar kerken in de fik steken in de naam van Wodan, en ik ben erg benieuwd hoe de overheid hier op gaat reageren.
In tegenstelling tot vele andere landen is er in Nederland niet één religie erkend of officieel.quote:Op zondag 29 april 2018 00:17 schreef Scarface88 het volgende:
Wie bepaalt welke religie wel of niet officieel/erkend is?
En maar janken dat ze gediscrimineerd worden wanneer er eens geen uitzondering voor ze wordt gemaakt.quote:Op zondag 29 april 2018 01:39 schreef Montagui het volgende:
[..]
Discrimineren? "Geloof" en alle wetten die daarop hun basis hebben IS discriminatie.
Waarom knippen die zogenaamd fatsoenlijke kerels dan hun baard bij? Waarom laten zij hun baard dan niet wildgroeien? Zou toch veel eerlijker zijn?quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:32 schreef Duveldrinker het volgende:
Waarom zou je geen baard mogen hebben? Elke fatsoenlijke kerel heeft een baard
Een echte alpha male heeft geen baard nodig.quote:Op zondag 29 april 2018 01:22 schreef Scarface88 het volgende:
Duidelijk nog nooit een echte alpha male gedate dus.
Ik wacht geduldig tot andere volgelingen van Thor hier openlijk afstand van nemen dan en luid verklaren dat zijn daden niet representatief zijn voor hun geloof.quote:Op zondag 29 april 2018 00:06 schreef Lunatiek het volgende:
Het achterlijke is dat in dat geloof helemaal niks is afgesproken over baardgroei. Dat iemand zijn persoonlijke voorkeuren doordrukt onder het mom van religie is schandalig en schaadt de anderen van dat geloof.
Ik draag ook al vele jaren een baard, maar voor mij heeft dat niets te maken met uiting van religie, ik ben geen aanhanger van welke godsdienst dan ook. Maar stel dat ik nu zou zeggen dat ik die baard wil laten staan omwille van religieuze redenen, zou het dan wél mogen van die baas en anders niet?quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Belachelijk dat je wel een baard mag vanuit religieuse motivatie en anders niet, wel tof dat hij het nu mag.
Correct.quote:Op zondag 29 april 2018 08:52 schreef Wandeling het volgende:
[..]
Ik draag ook al vele jaren een baard, maar voor mij heeft dat niets te maken met uiting van religie, ik ben geen aanhanger van welke godsdienst dan ook. Maar stel dat ik nu zou zeggen dat ik die baard wil laten staan omwille van religieuze redenen, zou het dan wél mogen van die baas en anders niet?
Maar ben ik in dat geval ook verplicht me te houden aan alle andere regels die de genoemde religie me voorschrijft?quote:
Nee.quote:Op zondag 29 april 2018 08:54 schreef Wandeling het volgende:
[..]
Maar ben ik in dat geval ook verplicht me te houden aan alle andere regels die de genoemde religie me voorschrijft?
Ik heb er twee; een normale voor door de week en een nette voor zondag.quote:Op zondag 29 april 2018 08:50 schreef ToT het volgende:
What's next? Iemand die voor zijn geloof in plaats van een helm een vergiet op z'n hoofd wil?
quote:Op zondag 29 april 2018 08:56 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb er twee; een normale voor door de week en een nette voor zondag.
even los van de islam is evil enzo en religie heeft geen plek in het onderwijs.quote:Op zondag 29 april 2018 01:50 schreef Scarface88 het volgende:
[..]
Eens ja. Kan me nog herinneren dat toen ik op school zat we een moslim als leraar hadden en een jongen de klas uit werd gestuurd voor t dragen van een pet. Terwijl er 6 a 7 moslimas in de klas zaten met een hoofddoek op. Op dit punt zijn we aanbeland in onze maatschappij en t wordt steeds gekker.
Toch lijkt het me een metalen vergiet.quote:Op zondag 29 april 2018 09:07 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ziet er toch meteen wel een stuk minder metal uit, moet ik zeggen.
quote:Op zondag 29 april 2018 09:07 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Owjah!quote:Op zondag 29 april 2018 09:19 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Toch lijkt het me een metalen vergiet.
Dat mensen net doen alsof "mijn religie zegt dat ik dit hoofddeksel moet dragen" een beter argument is dan "ik vind dat dit petje goed staat" is nu juist waar in dit topic mensen over aan het discussiëren zijnquote:Op zondag 29 april 2018 09:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
even los van de islam is evil enzo en religie heeft geen plek in het onderwijs.
Je petje gelijk stellen met een religieuze uiting... kut tokkie
Dat is toch mooi ?quote:Op zondag 29 april 2018 09:07 schreef ToT het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
idd!quote:Op zondag 29 april 2018 10:06 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat is toch mooi ?
Mensen die naar Metal luisteren zijn immers Breivikjes en Tristans in spe. Volgens de ChristenUnie dan
Als lang haar hebt knip je dat toch ook bij.quote:Op zondag 29 april 2018 08:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Waarom knippen die zogenaamd fatsoenlijke kerels dan hun baard bij? Waarom laten zij hun baard dan niet wildgroeien? Zou toch veel eerlijker zijn?
Bij een aantal indianenstammen is het roken van marihuana ook een religieus gebruik.quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:28 schreef Scarface88 het volgende:
Wat een baas! Ik vind dat wanneer je hoofddoeken en andere uitingen van religie toestaat dat dit ook prima moet kunnen.
quote:Op zondag 29 april 2018 00:01 schreef Montagui het volgende:
Religie moet ten alle tijde ondergeschikt zijn aan gelijkheidsbeginsel.
Ieder mens is gelijk.
Een gelovige is blijkbaar meer omdat die op basis van een geloof niet gelijk hoeft te zijn.
Achterlijk.
Waarom niet ? Onverdoofd slachten en besnijden gaat een stuk verder dan een pijpje roken - en dat staan we ook toe.quote:Op zondag 29 april 2018 10:50 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Bij een aantal indianenstammen is het roken van marihuana ook een religieus gebruik.
Ook maar toestaan dan?
Omdat discriminatie.quote:Op zondag 29 april 2018 10:58 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Waarom niet ? Onverdoofd slachten en besnijden gaat een stuk verder dan een pijpje roken - en dat staan we ook toe.
Voordat je zulke domme dingen roept, verdiep je eens in die geloofsvormen.quote:Op zondag 29 april 2018 00:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
We zullen zien.
Ik ga alvast een paar kerken in de fik steken in de naam van Wodan, en ik ben erg benieuwd hoe de overheid hier op gaat reageren.
En dan is het ook nog eens een keer een niet erkende religie, Thor is gewoon een figuur uit sagen en legenden. En tegenwoordig ook nog eens een cartoon.quote:Op zaterdag 28 april 2018 23:31 schreef FlippingCoin het volgende:
Belachelijk dat je wel een baard mag vanuit religieuse motivatie en anders niet, wel tof dat hij het nu mag.
In het Amerikaanse leger wel hoor. Wel pas sinds 2013- toen kon je voor het eerst je grafsteen met een Mjolnir adoreren.quote:Op zondag 29 april 2018 11:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dan is het ook nog eens een keer een niet erkende religie
Eens, maarja. Stap een om mensen dat in te laten zien is blijkbaar zoveel mogelijk verschillende religies uitzonderingen te laten krijgen op vanalles en nog wat. Niet alleen meer "de grote 3"; maar iedere religie.quote:Op zondag 29 april 2018 11:00 schreef Bivox.Silentic het volgende:
[..]
Omdat discriminatie.
Van mij mag iedereen marihuana roken als hij daar behoefte aan heeft.
Maar het is raar dat je alleen iets mag, wanneer je eerst verklaart dat je in Pipo de Clown of een andere godheid gelooft.
Godver de ironie spat er vanaf.quote:Op zondag 29 april 2018 11:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dan is het ook nog eens een keer een niet erkende religie, Thor is gewoon een figuur uit sagen en legenden. En tegenwoordig ook nog eens een cartoon.
hohoquote:Op zondag 29 april 2018 11:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
En dan is het ook nog eens een keer een niet erkende religie, Thor is gewoon een figuur uit sagen en legenden. En tegenwoordig ook nog eens een cartoon.
Wel een geldig punt eigenlijk - welke Thor aanbidt hij nu ? De ex van Portman, de scharrel van Jack O'Neill of de god die zich als vrouw verkleedde om een ijsreus te verleiden ?quote:Op zondag 29 april 2018 11:49 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
hoho
[ afbeelding ]
supreme commander
[ afbeelding ]
Een baard is gewoon onpraktisch.quote:Op zondag 29 april 2018 11:51 schreef sp3c het volgende:
wat een onzin
uniform is uniform hoor dus allemaal een baard of niemand een baard
als niemand een baard heeft dan is de man met de baard logischerwijs de herkenbaarstequote:Op zondag 29 april 2018 11:53 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een baard is gewoon onpraktisch.
Tenzij je gaat voor meer onherkenbaarheid.
Sinterklaas.quote:Op zondag 29 april 2018 11:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
als niemand een baard heeft dan is de man met de baard logischerwijs de herkenbaarste
Zullen de vrouwelijke militairen leuk vinden.quote:Op zondag 29 april 2018 11:51 schreef sp3c het volgende:
wat een onzin
uniform is uniform hoor dus allemaal een baard of niemand een baard
De berserker zonder gasmasker kan ook een hint zijn.quote:Op zondag 29 april 2018 11:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
als niemand een baard heeft dan is de man met de baard logischerwijs de herkenbaarste
Door een baard te laten staan?quote:
Omdat die geen big fucking hammer hebben natuurlijk!quote:En waarom alleen Thor, en niet de rest van het pantheon?
wat?quote:Op zondag 29 april 2018 12:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zullen de vrouwelijke militairen leuk vinden.
Veel banketten houden en mede drinken.quote:
Mensen ophangen als offer en daar met een speer inprikken wordt niet zo gewaardeerd.quote:En waarom alleen Thor, en niet de rest van het pantheon?
of iedereen geen baardquote:Op zondag 29 april 2018 12:22 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
"iedereen een baard"
Dus ook de vrouwen
Dat ze dan allemaal een baard moeten laten staan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |