abonnement Unibet Coolblue
pi_178662169
quote:
Racistische aanvallen in Nederland: buurtbewoners vernielen auto en slaan ramen van Marina in met bijl

In Nederland gaat het weer volledig mis met ernstige agressie en vernielingen tegen allochtone medebewoners in de Haagse wijk Duindorp. Marina, die van Surinaamse afkomst is, was het slachtoffer. Buurtbewoners hakten met een bijl haar ruiten kapot en vernielden ook haar auto. Lokale politici reageren geërgerd en onthutst.

Marina was afgelopen winter al eens slachtoffer van vernielingen en bedreiging in de buurt, vermoedelijk omdat ze toen een Zwarte Pieten-tweet van de gemeente had geretweet. “Ik heb na de vernielingen in de winter uit boosheid op Twitter iets over mijn buurtbewoners gezegd en daarvan heb ik spijt”, blikt ze terug. “Ik wil echt in vrede leven met de andere bewoners.”

Eerder deze maand was een Marokkaanse familie in de wijk het doelwit van buurtbewoners. Na een uit de hand gelopen gewelddadige confrontatie tussen Duindorpers die zich ergerden aan de enorme trouwstoet van de dochter van het Marokkaanse gezin, werden ook bij hen de ruiten vernield. In de dagen erna werd het huis van de familie bekogeld met eieren en werden ze uitgescholden.

[..]

De buurt in stadsdeel Scheveningen staat bekend om zijn afkeer van mensen buiten hun eigen kring.

Marina zit nu in het donker doordat haar ramen zijn dichtgetimmerd in afwachting van de glaszetter. “Ik had na de vorige vernieling al een extra beschermende laag kunststof op mijn raam, maar van binnen is het glas er wel uitgevallen. Omdat die kunststoflaag erop zit, hebben ze met een hakbijl geprobeerd die kapot te krijgen. Ook mijn auto is ernstig beschadigd. Die is door de politie op een veiliger plek gezet”, vertelt een zwaar aangeslagen Marina.
https://www.hln.be/nieuws(...)n-met-bijl~ab650fed/

Tja, tweeten over zwarte piet, dan kan je zoiets verwachten...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_178662392
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:55 schreef crystal_meth het volgende:
https://www.hln.be/nieuws(...)n-met-bijl~ab650fed/

Tja, tweeten over zwarte piet, dan kan je zoiets verwachten...
Mooi hoe de zaken omgedraaid worden in de media.
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.

Die Marokkaanse familie was asociaal bezig met hun trouwstoet, ook dat wordt niet gewaardeerd in Duindorp.

Actie is reactie......
pi_178662433
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://www.hln.be/nieuws(...)n-met-bijl~ab650fed/

Tja, tweeten over zwarte piet, dan kan je zoiets verwachten...
Het is natuurlijk belachelijk dat deze vrouw bedreigingen ontving. Maar dat is iets dat helaas heel veel gebeurt op het internet.

Het vuurtje opstoken is dan natuurlijk niet zo slim.

quote:
Meubelman heeft op de online bedreigingen boos gereageerd, met een tweet waarin zij de Duindorpers drugsdealers en criminelen noemt. ‘Kom maar op als je durft’, schreef ze. ‘Jullie horen allemaal in Parnassia.’ https://www.ad.nl/den-haa(...)warte-piet~af4008ac/
pi_178662448
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://www.hln.be/nieuws(...)n-met-bijl~ab650fed/

Tja, tweeten over zwarte piet, dan kan je zoiets verwachten...
NWS / Politie-inzet bij bruidsstoet in Duindorp
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_178662451
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mooi hoe de zaken omgedraaid worden in de media.
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.

Die Marokkaanse familie was asociaal bezig met hun trouwstoet, ook dat wordt niet gewaardeerd in Duindorp.

Actie is reactie......
:') :') :')
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_178662515
Duindorp is dan ook een afvoerputje en een goed inkijkje in een Nederland geleid door de PVV. Lynchpartijen tegen mensen met een verkeerde mening en huidskleur.

Hopelijk kan mevrouw snel weg daar.
Met extra vezels!
pi_178662528
quote:
Is een ander incident en staat los van dit topic.
Met extra vezels!
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:13:10 #8
468509 _--_
In varietate concordia
pi_178662543
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://www.hln.be/nieuws(...)n-met-bijl~ab650fed/

Tja, tweeten over zwarte piet, dan kan je zoiets verwachten...
Hoezo zo iets verwachten voor een tweetje?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_178662576
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:13 schreef _--_ het volgende:

[..]

Hoezo zo iets verwachten voor een tweetje?
Beledigen van de Nederlandse cultuur en het Nederlandse volk kunnen we natuurlijk strafbaar stellen, in andere landen zijn er ook zulke wetten. Die ken jij wel.
Met extra vezels!
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:14:56 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178662577
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:12 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Is een ander incident en staat los van dit topic.
Staat toch gewoon in de OP vermeld?
pi_178662603
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:14 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Staat toch gewoon in de OP vermeld?
Ja, betekent niet dat dit topic samengevoegd moet worden met dat topic.

Dat er nog een keer iets in Duindorp is gebeurd door dezelfde probleemfiguren is interessant om te vermelden, maar dit topic daarmee samenvoegen zou onnodig zijn.
Met extra vezels!
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:16:59 #12
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178662630
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:16 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ja, betekent niet dat dit topic samengevoegd moet worden met dat topic.

Dat er nog een keer iets in Duindorp is gebeurd door dezelfde probleemfiguren is interessant om te vermelden, maar dit topic daarmee samenvoegen zou onnodig zijn.
??
Dit topic gaat o.a. over dat andere topic
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 21 april 2018 @ 22:17:15 #13
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_178662636
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:13 schreef _--_ het volgende:

[..]

Hoezo zo iets verwachten voor een tweetje?
Omdat er wat figuren zijn die compleet uit hun string schieten als iemand zegt dat Zwarte Piet weg moet of moet blijven.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_178662660
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:16 schreef hugecooll het volgende:

[..]

??
Dit topic gaat o.a. over dat andere topic
Wat?

Als er een incident is met de maffia in Amsterdam vorige week en er vandaag een nieuw incident is met totaal andere mensen erbij betrokken die ook naar dat incident verwijst, dan is het ook gek om dat een topic te maken.
Met extra vezels!
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:19:27 #15
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_178662680
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:18 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Wat?

Als er een incident is met de maffia in Amsterdam vorige week en er vandaag een nieuw incident is met totaal andere mensen erbij betrokken die ook naar dat incident verwijst, dan is het ook gek om dat een topic te maken.
Betekent niet dat het niet benoemd mag worden of geen onderdeel van discussie mag zijn
pi_178662730
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:19 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Betekent niet dat het niet benoemd mag worden of geen onderdeel van discussie mag zijn
O prima hoor.

Ik las er een verzoek tot sluiten en samenvoegen in, achteraf heb ik dat er een beetje bijgedacht zie ik als ik het zo teruglees.
Met extra vezels!
pi_178662858
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mooi hoe de zaken omgedraaid worden in de media.
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.

Die Marokkaanse familie was asociaal bezig met hun trouwstoet, ook dat wordt niet gewaardeerd in Duindorp.

Actie is reactie......
:') :') :') :')

:')


:') :')
pi_178662943
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://www.hln.be/nieuws(...)n-met-bijl~ab650fed/

Tja, tweeten over zwarte piet, dan kan je zoiets verwachten...
Ja ik begin jou nu een beetje te snappen. Als de Belgische pers het volgende meld;
quote:
In Nederland gaat het weer volledig mis met ernstige agressie en vernielingen tegen allochtone medebewoners
dan word er (onbewust) toch weer een beeld van de gemiddelde kaaskop geschetst, en wel die van agressieve racistische xenofoob. Maar goed, ''keeskoppen weten beter wat er hier in België gebeurt'' (jouw uitspraak elders), dan moet het vice versa ook wel gelden, niet waar?

Misschien kunnen wij Nederlanders een voorbeeld nemen aan de Belgen, hoe zij met de multi culti samenleving omgaan. Je weet wel; terroristische broeinesten laten broeien met als gevolg militairen op straat, en recentelijk; het voorkomen van openbare festiviteiten waar mensen van verschillende nationaliteiten gemengd worden.

Verder is dit niet echt topic waardig. Domme aso's doen domme aso dingen en dienen keihard aangepakt te worden. Punt. Mag nu wel weer een slotje.

Of is de onnodige negatieve framing van de Nederlander nog niet voldoende?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:35:02 #19
168739 Red_85
'echt wel'
pi_178662996
'duindorpers hebben het niet op mensen buiten hun eigen kring'.

Dat is dus geen racisme. Dus oprotten met die nonsens uit de topictitel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_178663167
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja ik begin jou nu een beetje te snappen. Als de Belgische pers het volgende meld;

[..]

dan word er (onbewust) toch weer een beeld van de gemiddelde kaaskop geschetst, en wel die van agressieve racistische xenofoob. Maar goed, ''keeskoppen weten beter wat er hier in België gebeurt'' (jouw uitspraak elders), dan moet het vice versa ook wel gelden, niet waar?

Misschien kunnen wij Nederlanders een voorbeeld nemen aan de Belgen, hoe zij met de multi culti samenleving omgaan. Je weet wel; terroristische broeinesten laten broeien met als gevolg militairen op straat, en recentelijk; het voorkomen van openbare festiviteiten waar mensen van verschillende nationaliteiten gemengd worden.

Verder is dit niet echt topic waardig. Domme aso's doen domme aso dingen en dienen keihard aangepakt te worden. Punt. Mag nu wel weer een slotje.

Of is de onnodige negatieve framing van de Nederlander nog niet voldoende?
Hehe, eindelijk iemand die het snapt met die kutBelgen! Ik begrijp echt helemaal niets van al die Nederlanders die Belgen lief en zo Boergondisch vinden. Al die kut Belgen die hier in Nederland wonen, moeten met pek en veren over de landsgrens verjaagd worden. Heulen gewoon met al die kutallochtonen!

Als ik van 1 volk walg, dan is het de Belgen wel. Ik heb er mee moeten samenwerken in het buitenland. Achterbaks kutvolk, achter je rug om over je praten als die 'Hollander'. Wordt maar weer eens bevestigd door de topicstarter en het artikel.

Echt, de Belgenhaat zit diep bij mij. En dat hebben die Belgen 1-v-1 aan zichzelf te danken.
pi_178663269
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:11 schreef Volkorenbrood het volgende:
Duindorp is dan ook een afvoerputje en een goed inkijkje in een Nederland geleid door de PVV.
Onzin. Duindorp is een voorbeeld van ongecontroleerde tokkies, die geen provocerende teksten uitslaan, maar er gelijk op losmeppen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 21 april 2018 @ 22:55:50 #22
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178663473
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het is natuurlijk belachelijk dat deze vrouw bedreigingen ontving. Maar dat is iets dat helaas heel veel gebeurt op het internet.

Het vuurtje opstoken is dan natuurlijk niet zo slim.

[..]

Vroeg me af, waarom er gelinkt werd naar een Belgische nieuwssite. Maar het ad.nl heeft er dus ook een artikel aan gewijd.

Maar die tweet die ze heeft gestuurd. Ja, dat was een beetje heel erg dom, want ze heeft nu letterlijk gekregen wat ze vroeg. Zo'n beetje iedereen weet dat Duindorp bekend staat om bepaalde dingen. Dan kon je erop wachten dat er een reactie zou volgen.

Praat het niet goed, maar mens moet niet gaan mekkeren nu. Beter probeert ze in gesprek te gaan, om verdere escalatie te voorkomen.

Degene die die gedaan heeft, mag linea recta de een verblijf tussen 4 muren krijgen wat mij betreft. Terwijl ik die reacties van die Duindorpers anderzijds prachtig vind. Een volkje dat niet met zich laat sollen :D
pi_178663855
De bedreigingen begonnen overigens niet toen deze vrouw in Duindorp ging wonen. Wel toen ze zich uitliet over Zwarte Piet en beledigingen over Duindorpers de wereld in slingerde.

Iedereen heeft zich natuurlijk te gedragen, en deze vrouw zou natuurlijk helemaal niet lastig gevallen moeten worden. Maar dat betekent niet dat de aanvallen racistisch zijn. De titel van dit topic kan dan ook naar de prullenbak.
pi_178664028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:19 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Wat ? :')
Het NOS-journaal spreekt ook niet over racistische aanvallen als er weer eens een Zuid-Afrikaanse blanke boer door Afrikanen overvallen is (het is sowieso een onderwerp dat ze zelden aansnijden). Het wordt dan gezien als roof, met geld als motief. Niet de etniciteit.
  zaterdag 21 april 2018 @ 23:23:50 #25
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_178664101
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mooi hoe de zaken omgedraaid worden in de media.
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.

Die Marokkaanse familie was asociaal bezig met hun trouwstoet, ook dat wordt niet gewaardeerd in Duindorp.

Actie is reactie......
Je kunt duidelijk nieteens meer reageren op dat soort anti-nederlandse elementen want je wordt gewoon als dader neergezet in de msm :')

Volgende keer dus zwaarder geschut want je bent toch al automatisch extremist.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_178664161
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het NOS-journaal spreekt ook niet over racistische aanvallen als er weer eens een Zuid-Afrikaanse blanke boer door Afrikanen overvallen is (het is sowieso een onderwerp dat ze zelden aansnijden). Het wordt dan gezien als roof, geld is dan het motief. Niet de etniciteit.
suggereer je nu dat Afrikanen per definitie zwart zijn? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 21 april 2018 @ 23:27:35 #27
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_178664220
Geweld tegen mensen van een andere afkomst is per definitie racisme? Het geweld is natuurlijk te achterlijk voor woorden en moet gestraft worden, maar dit is een reactie op asociaal gedrag van de slachtoffers. Ze hebben het niet verdiend, maar waarom zou je het zonder verdere informatie racisme noemen?
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_178664261
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je kunt duidelijk nieteens meer reageren op dat soort anti-nederlandse elementen want je wordt gewoon als dader neergezet in de msm :')
Reageren doe je niet met een baksteen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_178665690
Ik zou graag een clash tussen Duindorp en de AFA zien. Helaas hebben de Duindorpers het geld niet om ver die wijk uit te komen en AFA zijn een stel mietjes die niet naar een gevaarlijke plek durven.
pi_178666597
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 21:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

https://www.hln.be/nieuws(...)n-met-bijl~ab650fed/

Tja, tweeten over zwarte piet, dan kan je zoiets verwachten...
Waarom worden dit racistische aanvallen genoemd?

Mensen misdragen zich en de buurt reageert daarop. Nogal ruw kennelijk, maar ik zie niet in wat dat met racisme te maken heeft.
pi_178667157
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja ik begin jou nu een beetje te snappen. Als de Belgische pers het volgende meld;

[..]

dan word er (onbewust) toch weer een beeld van de gemiddelde kaaskop geschetst, en wel die van agressieve racistische xenofoob. Maar goed, ''keeskoppen weten beter wat er hier in België gebeurt'' (jouw uitspraak elders), dan moet het vice versa ook wel gelden, niet waar?

Misschien kunnen wij Nederlanders een voorbeeld nemen aan de Belgen, hoe zij met de multi culti samenleving omgaan. Je weet wel; terroristische broeinesten laten broeien met als gevolg militairen op straat, en recentelijk; het voorkomen van openbare festiviteiten waar mensen van verschillende nationaliteiten gemengd worden.

Verder is dit niet echt topic waardig. Domme aso's doen domme aso dingen en dienen keihard aangepakt te worden. Punt. Mag nu wel weer een slotje.

Of is de onnodige negatieve framing van de Nederlander nog niet voldoende?
Whehe. User die aan de lopende band bepaalde bevolkingsgroepen op een niet per se positieve manier framet schiet in een stuip als dat zelfde een keer gebeurt met dit soort figuren. Oh ironie. :D _O_
  zondag 22 april 2018 @ 07:57:53 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  User die overal opduikt 2022 zondag 22 april 2018 @ 08:00:53 #33
186611 Haags
pi_178667364
Het verhaal zal wel weer een beetje opgeblazen zijn, zoals altijd daar. Dat was met probleemwijken destijds ook al.
Zonder wrijving geen glans
pi_178668363
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.

Niveautje duindorp hiero.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_178668425
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 23:27 schreef Klaploper het volgende:
Geweld tegen mensen van een andere afkomst is per definitie racisme? Het geweld is natuurlijk te achterlijk voor woorden en moet gestraft worden, maar dit is een reactie op asociaal gedrag van de slachtoffers. Ze hebben het niet verdiend, maar waarom zou je het zonder verdere informatie racisme noemen?
Dit is overduidelijk racisme. Mensen zoals jij, die in de meest obvious situaties ontkennen dat er racisme is, hebben echt steekje los zitten. Ik vraag me echt af wat je nou precies verdedigt.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_178668495
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:46 schreef DropDiffuser het volgende:

[..]

Dit is overduidelijk racisme. Mensen zoals jij, die in de meest obvious situaties ontkennen dat er racisme is, hebben echt steekje los zitten. Ik vraag me echt af wat je nou precies verdedigt.
:')
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_178668561
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 04:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Whehe. User die aan de lopende band bepaalde bevolkingsgroepen op een niet per se positieve manier framet schiet in een stuip als dat zelfde een keer gebeurt met dit soort figuren. Oh ironie. :D _O_
Het benoemen van feiten heeft eigenlijk weinig met framen te maken eigenlijk. Het is daarbij ook een beetje lastig positief framen, voor zover je daarover kunt spreken, als de feiten die je benoemt overwegend negatief zijn en zo lijken te blijven. Feiten zoals de relatieve oververtegenwoordiging in bepaalde negatieve sferen van mensen met een bepaalde afkomst, of de volhardende anti-westerse religieuze overtuigingen die non-compatible in de huidige westerse samenleving. Het zijn niet meer dan dat, enkel feiten.

En dan heb je nog die hypocriete deug-selectiviteit, ten koste van letterlijk alles, de minderheden beschermend.
Het is namelijk niet zo dat Nederlanders in het algemeen er bekend om staan agressieve xenofoben te zijn, toch kan men bij die belgische krant het niet laten om het woordje weer er tussen te plaatsen, als ware dit wel het geval is, wat dus misplaatst en pertinent onwaar is. Terwijl bij andere berichten, waar er wel sprake is van vermelding van een feit waaruit wederom een bepaalde oververtegenwoordiging blijkt, angstvallig en vreemd genoeg het woordje weer vermeden word. Wat, zo op zn zachts gezegd, vrij opmerkelijk en tekenend is. De ironie...

En dan, maar natuurlijk, ligt er blijkbaar een verschil in het detail dat ik een anonieme user op en groot forum ben en een site/krant wat nieuws brengt en benoemt. Stel je als voorbeeld voor; dat de NOS bij het nieuwsbericht dat er ergens in europa islamitische extremisten gepakt zijn bij voorbereidingen van een aanslag, letterlijk meldt; wéér moslims opgepakt wegens verdenking van terreur. Of wéér moslims die zich schuldig hebben gemaakt aan het bedreigen van moslims die openbaar voor een verlichting in de islam pleitten. Maar terwijl beide gevallen met een grote, door moslims zelf oververtegenwoordigde, regelmaat plaatsvinden, word het terechte woordje ''weer'' weggelaten, en als het even kan, word zelfs ''moslim/islam'' ook vermeden. Feit.

Want anders ''stigmatiseert'' men een minderheid....terwijl met het benoemen van zulke feiten men moeilijk kan spreken over ''ten onrechte''. Pijnlijk, maar waar.

Oh, de ironie...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_178668564
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 01:43 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zou graag een clash tussen Duindorp en de AFA zien. Helaas hebben de Duindorpers het geld niet om ver die wijk uit te komen en AFA zijn een stel mietjes die niet naar een gevaarlijke plek durven.
:')

Geweld gebruiken jegens andersdenkenden is altijd de rode lijn.

Dan bestrijd je juist niets, maar maak je juist deel aan datgene wat je denkt te bestrijden.

Blijkbaar valt dat kwartje in veel hoofden niet.
pi_178668828
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:40 schreef DropDiffuser het volgende:
Niveautje duindorp hiero.
Nee, geen niveautje duindorp.
Marina accepteert de Nederlandse cultuur en gewoonten niet, en wil dat die afgeschaft of aangepast worden.
Dat is racistisch.

Als een blanke Nederlander wil dat Surinaamse feesten of islamitische feesten aangepast worden omdat hij vindt dat dit "niet zo hoort", dan brult ook iedereen racisme.
pi_178668956
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, geen niveautje duindorp.
Marina accepteert de Nederlandse cultuur en gewoonten niet, en wil dat die afgeschaft of aangepast worden.
Dat is racistisch.

Als een blanke Nederlander wil dat Surinaamse feesten of islamitische feesten aangepast worden omdat hij vindt dat dit "niet zo hoort", dan brult ook iedereen racisme.
Dus jij vindt dat racisten mogen worden bedreigd en aangevallen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178669654
Nee, dat heb ik dan ook niet beweerd.
Het is alleen dat Marina zoiets had kunnen verwachten, als blanken moslims gaan kritiseren op hun gewoonten en cultuur en daar komen rellen uit, dan wordt er ook gezegd: "ja, dat had je kunnen verwachten"
pi_178669723
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, dat heb ik dan ook niet beweerd.
Het is alleen dat Marina zoiets had kunnen verwachten, als blanken moslims gaan kritiseren op hun gewoonten en cultuur en daar komen rellen uit, dan wordt er ook gezegd: "ja, dat had je kunnen verwachten"
Vreemd dat je dat kunt verwachten. Ken eerlijk gezegd geen mensen die gaan rellen als Zwarte Piet wordt bekritiseerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178670022
quote:
15s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:31 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja ik begin jou nu een beetje te snappen. Als de Belgische pers het volgende meld;

[..]

dan word er (onbewust) toch weer een beeld van de gemiddelde kaaskop geschetst, en wel die van agressieve racistische xenofoob. Maar goed, ''keeskoppen weten beter wat er hier in België gebeurt'' (jouw uitspraak elders), dan moet het vice versa ook wel gelden, niet waar?

Misschien kunnen wij Nederlanders een voorbeeld nemen aan de Belgen, hoe zij met de multi culti samenleving omgaan. Je weet wel; terroristische broeinesten laten broeien met als gevolg militairen op straat, en recentelijk; het voorkomen van openbare festiviteiten waar mensen van verschillende nationaliteiten gemengd worden.

Verder is dit niet echt topic waardig. Domme aso's doen domme aso dingen en dienen keihard aangepakt te worden. Punt. Mag nu wel weer een slotje.

Of is de onnodige negatieve framing van de Nederlander nog niet voldoende?
Ik heb nog een goed voorbeeld hoe Belgen er mee omgaan:

quote:
Belgische voetbalfans kunnen de verrichtingen van hun Rode Duivels op het WK in Rusland deze zomer niet op grote tv-schermen in het centrum van Brussel volgen.

Om veiligheidsredenen verbiedt het stadsbestuur schermen op openbare plekken als de Grote Markt en ook cafés mogen alleen binnen de tv aanzetten, meldt persbureau ANP.

‘Discussie vermijden’
Volgens een woordvoerder wonen er te veel nationaliteiten in de Belgische hoofdstad waardoor elke wedstrijd veel volk naar de binnenstad lokt. Dat is een te zware belasting voor de politie.

Er wordt “om discussie te vermijden” ook geen uitzondering gemaakt voor het Belgische nationale elftal dat op 18 juni zijn eerste wedstrijd speelt, tegen Panama.

Terreurrisico
De volgepakte plekken zouden ook een terreurrisico vormen. Tijdens het EK in 2016, drie maanden na de aanslagen in Brussel, pakte de politie drie mannen op die volgens haar op het punt stonden zoveel mogelijk slachtoffers te maken in het EK-dorp vlakbij het Noordstation.
En die kut Belgen maar zeiken over ons. Hypocrieten
pi_178670107
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:49 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, dat heb ik dan ook niet beweerd.
Het is alleen dat Marina zoiets had kunnen verwachten, als blanken moslims gaan kritiseren op hun gewoonten en cultuur en daar komen rellen uit, dan wordt er ook gezegd: "ja, dat had je kunnen verwachten"
Dat je het kunt verwachten zegt niet dat het niet veroordeeld moet worden. Ik zit zelf op het standpunt dat zwarte piet an sich me geen reet interesseert, maar dat ze me wel in het harnas jagen door iedereen die sinterklaas viert racist te noemen.

Dat betekent echter niet dat dat voor mij een vrijbrief is om dan meteen een paar bakstenen ergens bij een "anti-pieter" door de ruiten te mikken. Dan moet ik maar een wat dikkere huid kweken. Hetzelfde geldt uiteraard voor andere groeperingen die zo gauw ze zich beledigt voelen rotzooi gaan schoppen.
pi_178670686
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:14 schreef Schaapje1987 het volgende:

[..]

Ik heb nog een goed voorbeeld hoe Belgen er mee omgaan:

[..]

En die kut Belgen maar zeiken over ons. Hypocrieten
Ja, laat ik daar nu net gisteren een topic over aangemaakt hebben. :Y

Maar Belgen ''kut Belgen'' noemen vind ik niet okee heurrr. :N
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_178670797
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mooi hoe de zaken omgedraaid worden in de media.
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.

Die Marokkaanse familie was asociaal bezig met hun trouwstoet, ook dat wordt niet gewaardeerd in Duindorp.

Actie is reactie......
Dat dus!

Discriminatie roepen is meestal racisme tegen autochtonen !
  zondag 22 april 2018 @ 12:10:28 #47
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_178670962
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 01:08 schreef Anthonie1 het volgende:
Nederland bestaat niet meer.
Dramaqueen much?
wooblabalurg
pi_178671719
Ja hoor, een paar duindorp tokkies en paupers slaan door en heel Nederland is weer racistisch

Ga toch een eind fietsen MSM :')
pi_178672394
quote:
15s.gif Op zondag 22 april 2018 09:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Het benoemen van feiten heeft eigenlijk weinig met framen te maken eigenlijk. Het is daarbij ook een beetje lastig positief framen, voor zover je daarover kunt spreken, als de feiten die je benoemt overwegend negatief zijn en zo lijken te blijven. Feiten zoals de relatieve oververtegenwoordiging in bepaalde negatieve sferen van mensen met een bepaalde afkomst, of de volhardende anti-westerse religieuze overtuigingen die non-compatible in de huidige westerse samenleving. Het zijn niet meer dan dat, enkel feiten.

En dan heb je nog die hypocriete deug-selectiviteit, ten koste van letterlijk alles, de minderheden beschermend.
Het is namelijk niet zo dat Nederlanders in het algemeen er bekend om staan agressieve xenofoben te zijn, toch kan men bij die belgische krant het niet laten om het woordje weer er tussen te plaatsen, als ware dit wel het geval is, wat dus misplaatst en pertinent onwaar is. Terwijl bij andere berichten, waar er wel sprake is van vermelding van een feit waaruit wederom een bepaalde oververtegenwoordiging blijkt, angstvallig en vreemd genoeg het woordje weer vermeden word. Wat, zo op zn zachts gezegd, vrij opmerkelijk en tekenend is. De ironie...

En dan, maar natuurlijk, ligt er blijkbaar een verschil in het detail dat ik een anonieme user op en groot forum ben en een site/krant wat nieuws brengt en benoemt. Stel je als voorbeeld voor; dat de NOS bij het nieuwsbericht dat er ergens in europa islamitische extremisten gepakt zijn bij voorbereidingen van een aanslag, letterlijk meldt; wéér moslims opgepakt wegens verdenking van terreur. Of wéér moslims die zich schuldig hebben gemaakt aan het bedreigen van moslims die openbaar voor een verlichting in de islam pleitten. Maar terwijl beide gevallen met een grote, door moslims zelf oververtegenwoordigde, regelmaat plaatsvinden, word het terechte woordje ''weer'' weggelaten, en als het even kan, word zelfs ''moslim/islam'' ook vermeden. Feit.

Want anders ''stigmatiseert'' men een minderheid....terwijl met het benoemen van zulke feiten men moeilijk kan spreken over ''ten onrechte''. Pijnlijk, maar waar.

Oh, de ironie...
Jaja, natuurlijk zeg je "ik mag wel stigmatiseren maar niet omgekeerd".
pi_178672632
quote:
9s.gif Op zondag 22 april 2018 13:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jaja, natuurlijk zeg je "ik mag wel stigmatiseren maar niet omgekeerd".
Momentje, maar wat betekend stigmatiseren in deze context volgens jou?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_178678106
Een feit is, dat wanneer er een onbekende cultuur 'massaal' naar een ander cultureel dominant land vertrekt er ongelijkheid ontstaat. En ongelijkheid wordt helaas vaak aan racisme gelinkt. Maar laten we eerlijk zijn, racisme is mens eigen en is niet uit te roeien.
  Beste debater 2022 zondag 22 april 2018 @ 18:18:53 #52
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_178678146
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 10:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, geen niveautje duindorp.
Marina accepteert de Nederlandse cultuur en gewoonten niet, en wil dat die afgeschaft of aangepast worden.
Dat is racistisch.

Als een blanke Nederlander wil dat Surinaamse feesten of islamitische feesten aangepast worden omdat hij vindt dat dit "niet zo hoort", dan brult ook iedereen racisme.
Dat is inderdaad het summum van onze cultuur.. Sinterklaas. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 22 april 2018 @ 18:24:23 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178678277
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:08 schreef luxerobots het volgende:

Meubelman heeft op de online bedreigingen boos gereageerd, met een tweet waarin zij de Duindorpers drugsdealers en criminelen noemt. ‘Kom maar op als je durft’, schreef ze. ‘Jullie horen allemaal in Parnassia.'
Precies waar ze om vroeg dus...
  zondag 22 april 2018 @ 18:34:44 #54
117098 Hathor
Effe niet
pi_178678613
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 18:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies waar ze om vroeg dus...
Het is inderdaad een open uitnodiging. :') Niet al te slim van die dame.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_178687839
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is inderdaad het summum van onze cultuur.. Sinterklaas. _O-
Ik heb nergens gezegd dat het het summum is.
Maar het is wel een belangrijk onderdeel van de NL cultuur.

Door je als buitenlander af te zetten tegen zo`n Nederlandse traditie en de mensen die dat graag willen behouden gedraag je je in feite racistisch als ik die denkwijze van de "anti-racisten" kan volgen.
pi_178687869
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het het summum is.
Maar het is wel een belangrijk onderdeel van de NL cultuur.

Door je als buitenlander af te zetten tegen zo`n Nederlandse traditie en de mensen die dat graag willen behouden gedraag je je in feite racistisch als ik die denkwijze van de "anti-racisten" kan volgen.
Als je niet van haring houdt en elke avond klompen in je open haard gooit, ben je dan ook racistisch?
pi_178687907
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat racisten mogen worden bedreigd en aangevallen?
Koos, vond jij geweld tegen nazi's niet geoorloofd? En daarbij ook nog het alleenrecht om iemand weg te zetten als nazi? Hebben we een half jaar geleden toch een flinke discussie over gehad.

Je bent wederom erg selectief wanneer geweld geoorloofd is.
pi_178687954
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:47 schreef westwoodblvd het volgende:
Als je niet van haring houdt en elke avond klompen in je open haard gooit, ben je dan ook racistisch?
Als jij dat gewoon voor je zelf houdt dan kraait daar geen haan naar, maar dat was hier niet het geval.
Lees eens wat meer over de achtergronden en hoe die Surinaamse zich geuit heeft op Twitter en Facebook.
pi_178687978
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:50 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Koos, vond jij geweld tegen nazi's niet geoorloofd? En daarbij ook nog het alleenrecht om iemand weg te zetten als nazi? Hebben we een half jaar geleden toch een flinke discussie over gehad.

Je bent wederom erg selectief wanneer geweld geoorloofd is.
Dat ik vind dat nazi's klappen verdienen, is omdat ze willens en wetens een regime adoreren dat verantwoordelijk is voor het vergassen van 6 miljoenen joden en talloze andere mensen.

Niet omdat ze joden en bruinmensen haten. Dat doen er namelijk wel meer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178687998
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als jij dat gewoon voor je zelf houdt dan kraait daar geen haan naar, maar dat was hier niet het geval.
Lees eens wat meer over de achtergronden en hoe die Surinaamse zich geuit heeft op Twitter en Facebook.
Als je op Facebook plaatst dat je een hekel hebt aan het Nederlands elftal en poffertjes en verjaardagen in een kringetje met een plankje kaas, is het dan geoorloofd dat je ruiten ingegooid worden?

Probeer gewoon te achterhalen waar volgens jou de grens ligt.
pi_178688026
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Door je als buitenlander af te zetten tegen zo`n Nederlandse traditie en de mensen die dat graag willen behouden gedraag je je in feite racistisch als ik die denkwijze van de "anti-racisten" kan volgen.
Blankenhaat is gewoon racisme.

Daar hoeven we toch geen discussie meer over te voeren.
  maandag 23 april 2018 @ 09:59:22 #62
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178688080
Tokkies die zich als Marokkaantjes gedragen....
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_178688093
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:56 schreef Elzies het volgende:

[..]

Blankenhaat is gewoon racisme.

Daar hoeven we toch geen discussie meer over te voeren.
Als je in een buurt met veel allochtonen woont en op Facebook plaatst dat je de ramadan onzin vindt, moet je dan ook ingegooide ruiten krijgen? Of geldt dat alleen voor kritiek op een bepaald element van een bepaald element van een Nederlands feest.
  maandag 23 april 2018 @ 10:03:46 #64
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178688151
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ik vind dat nazi's klappen verdienen, is omdat ze willens en wetens een regime adoreren dat verantwoordelijk is voor het vergassen van 6 miljoenen joden en talloze andere mensen.

Niet omdat ze joden en bruinmensen haten. Dat doen er namelijk wel meer.
En de hedendaagse communisten dan? Ik zie regelmatig op tv en internet de Antifa knokploegen met communistische vlaggen lopen. De Russische en Chinese communisten hebben onder andere een veelvoud van 6 miljoen burgers bewust uitgehongerd en vermoord, om over de Cambodjaanse communisten maar te zwijgen. Dus ook maar wat klappen gaan uitdelen bij de harde kern van GroenLinks?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  maandag 23 april 2018 @ 10:05:27 #65
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_178688177
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:00 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als je in een buurt met veel allochtonen woont en op Facebook plaatst dat je de ramadan onzin vindt, moet je dan ook ingegooide ruiten krijgen? Of geldt dat alleen voor kritiek op een bepaald element van een bepaald element van een Nederlands feest.
Zet eens voor de grap een spotprentje over de profeet op FB en kijk wat er gebeurt.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_178688184
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:11 schreef Volkorenbrood het volgende:
Duindorp is dan ook een afvoerputje en een goed inkijkje in een Nederland geleid door de PVV. Lynchpartijen tegen mensen met een verkeerde mening en huidskleur.

Hopelijk kan mevrouw snel weg daar.
Ik zou zeggen dat ze elkaar verdienen. De Surinaamse Tokkies, de Marokkaanse Tokkies en Duindorpse Tokkies. Allemaal even achterlijk.

Overigens triest dat er zo snel geweld is gebruikt. Ben daar sowieso tegen.

Die trouwstoet, tsja... Mocros zijn niet gewend dat er mensen zijn die nog asocialer zijn dan zijzelf.

[ Bericht 1% gewijzigd door Spanky78 op 23-04-2018 10:11:02 ]
Whatever...
pi_178688201
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:00 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als je in een buurt met veel allochtonen woont en op Facebook plaatst dat je de ramadan onzin vindt, moet je dan ook ingegooide ruiten krijgen? Of geldt dat alleen voor kritiek op een bepaald element van een bepaald element van een Nederlands feest.
Ik ben sowieso tegen het ingooien van ruiten, ongeacht waar de kritiek over gaat.

Neemt niet weg dat veel van die zogenaamde slachtoffers van het racisme zelf volop meedoen aan het discrimineren van de blanke medemens. Dat mag je gewoon als zodanig benoemen. Ik hoef er geen ruitje voor in te gooien.
pi_178688274
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:03 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

En de hedendaagse communisten dan? Ik zie regelmatig op tv en internet de Antifa knokploegen met communistische vlaggen lopen. De Russische en Chinese communisten hebben onder andere een veelvoud van 6 miljoen burgers bewust uitgehongerd en vermoord, om over de Cambodjaanse communisten maar te zwijgen. Dus ook maar wat klappen gaan uitdelen bij de harde kern van GroenLinks?
Waarom telkens toch die vreemde drang om de 'maar hullie'-argumentatie van stal te halen als we het over de nazi's hebben?

Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen. Het verschil is alleen dat het communisme naar mijn idee niet inherent kwaadaardig is. Het is helaas een politieke filosofie gebleken die corrumpeert en ertoe leidt dat alles en iedereen moet wijken voor de Partij.

Persoonlijk vind ik het gelijkheidsideaal dat communisten zeggen na te streven te debiel voor woorden, maar het is, nogmaals, niet kwaadaardig. Daarin verschilt de filosofie van het nazisme, dat is gestoeld op haat, superioriteitsdenken en rassenleer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178688350
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom telkens toch die vreemde drang om de 'maar hullie'-argumentatie van stal te halen als we het over de nazi's hebben?

Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen. Het verschil is alleen dat het communisme naar mijn idee niet inherent kwaadaardig is. Het is helaas een politieke filosofie gebleken die corrumpeert en ertoe leidt dat alles en iedereen moet wijken voor de Partij.

Persoonlijk vind ik het gelijkheidsideaal dat communisten zeggen na te streven te debiel voor woorden, maar het is, nogmaals, niet kwaadaardig. Daarin verschilt de filosofie van het nazisme, dat is gestoeld op haat, superioriteitsdenken en rassenleer.
Kwaadaardig... Tsja.

Evolutionair humanisme cq. We moeten vooral beter worden als mens en dus de ruimte geven aan diegenen met de beste genen om voor te planten...

Met dieren doen we dat volop.

Dat is wel de basis van nazisme. Evolutionair humanisme gemengd met een sterke man, expansiedrift en in WO2 ook nog de gekke sprong richting joden.

Rationeel gezien is er echter niets geks aan het aborteren van zwaar verminkte en gehandicapte baby's, het steriliseren van zwakbegaafden en zwaar criminelen en juist slimme en gezonde mensen zich laten voortplanten.
Whatever...
pi_178688394
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom telkens toch die vreemde drang om de 'maar hullie'-argumentatie van stal te halen als we het over de nazi's hebben?

Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen. Het verschil is alleen dat het communisme naar mijn idee niet inherent kwaadaardig is. Het is helaas een politieke filosofie gebleken die corrumpeert en ertoe leidt dat alles en iedereen moet wijken voor de Partij.

Persoonlijk vind ik het gelijkheidsideaal dat communisten zeggen na te streven te debiel voor woorden, maar het is, nogmaals, niet kwaadaardig. Daarin verschilt de filosofie van het nazisme, dat is gestoeld op haat, superioriteitsdenken en rassenleer.
Leg dat maar eens uit aan die miljoenen slachtoffers onder het Stalin regime.
  maandag 23 april 2018 @ 10:19:52 #71
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_178688410
Je leest een TT, stelt je het verloop van het topic voor en toch is de werkelijkheid altijd weer een stuk sneuer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_178688417
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:18 schreef Elzies het volgende:

[..]

Leg dat maar eens uit aan die miljoenen slachtoffers onder het Stalin regime.
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178688436
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Kwaadaardig... Tsja.

Evolutionair humanisme cq. We moeten vooral beter worden als mens en dus de ruimte geven aan diegenen met de beste genen om voor te planten...

Met dieren doen we dat volop.

Dat is wel de basis van nazisme. Evolutionair humanisme gemengd met een sterke man, expansiedrift en in WO2 ook nog de gekke sprong richting joden.

Rationeel gezien is er echter niets geks aan het aborteren van zwaar verminkte en gehandicapte baby's, het steriliseren van zwakbegaafden en zwaar criminelen en juist slimme en gezonde mensen zich laten voortplanten.
En joden en Oost-Europeanen omleggen - untermenschen volgens de nazi's - vind jij ook rationeel?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178688467
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Niet terug krabbelen Koos. Ik lees toch echt tussen de regels door een bewonderaar van het communisme.

Daar hoef je toch niet voor te schamen?

Draag de kleur die bij je past. Als dit rood is dan is dit rood. :')
pi_178688472
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:06 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ik ben sowieso tegen het ingooien van ruiten, ongeacht waar de kritiek over gaat.

Neemt niet weg dat veel van die zogenaamde slachtoffers van het racisme zelf volop meedoen aan het discrimineren van de blanke medemens. Dat mag je gewoon als zodanig benoemen. Ik hoef er geen ruitje voor in te gooien.
En waarom is het racistisch om tegen Zwarte piet te zijn?
pi_178688496
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:22 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet terug krabbelen Koos. Ik lees toch echt tussen de regels door een bewonderaar van het communisme.

Daar hoef je toch niet voor te schamen?

Draag de kleur die bij je past. Als dit rood is dan is dit rood. :')
Zelfs als dat zo zou zijn, dan maakt dat mij niet automatisch een bewonderaar van Stalin.

Maar ik vrees dat ik in de praktijk rechtser ben dan jij, beste jongen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178688526
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:22 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

En waarom is het racistisch om tegen Zwarte piet te zijn?
Omdat het hier niet om de figuur Zwarte Piet gaat maar om de onderliggende kleur van degene die Zwarte Piet uitbeeld en die kleur is blank.

Hoeveel Afrikaanse stammen gebruiken de kleur wit wanneer ze een of ander ritueel uitbeelden? Daar zeuren wij als blanken toch ook niet over?
pi_178688537
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar ik vrees dat ik in de praktijk rechtser ben dan jij, beste jongen.
:')
pi_178688544
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:25 schreef Elzies het volgende:

[..]

Omdat het hier niet om de figuur Zwarte Piet gaat maar om de onderliggende kleur van degene die Zwarte Piet uitbeeld en die kleur is blank.

Hoeveel Afrikaanse stammen gebruiken de kleur wit wanneer ze een of ander ritueel uitbeelden? Daar zeuren wij als blanken toch ook niet over?
Volgens mij gaat het er juist om dat zwarte piet niet blank is. :')
pi_178688562
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er juist om dat zwarte piet niet blank is. :')
Precies. Wat is het probleem? :')
pi_178688566
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

:')
Tsja, ik zie jou wel eens mijmeren over inkomensongelijkheid en hoe treurig het is dat hardwerkende Nederlanders geen sociaal huurkrotje kunnen vinden.

Je bent een linkse jankerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 23 april 2018 @ 10:29:03 #82
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178688582
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Nee, dat deed ze daarmee niet.
  maandag 23 april 2018 @ 10:30:21 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_178688608
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:29 schreef Kopiko het volgende:

Nee, dat deed ze daarmee niet.
Blijkbaar verafschuw ik mijn Nederlandse ik.

Heerlijk eigen schuld, dikke bult-topic.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_178688648
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, ik zie jou wel eens mijmeren over inkomensongelijkheid en hoe treurig het is dat hardwerkende Nederlanders geen sociaal huurkrotje kunnen vinden.

Je bent een linkse jankerd.
Maar wel een linkse jankerd die vindt dat de woningschaarste moet worden opgevuld door diezelfde hardwerkende Nederlander en niet toebehoord aan de toenemende import van niet-Nederlanders. Het is toch van de zotte dat onze hoofdstad straks in handen is van buitenlanders?

En wat betreft inkomensongelijkheid, men dient te worden betaald aan de arbeid die wordt verricht. Dat inkomensverschil is absoluut ongelijk.
  maandag 23 april 2018 @ 10:35:54 #85
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_178688693
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar wel een linkse jankerd die vindt dat de woningschaarste moet worden opgevuld door diezelfde hardwerkende Nederlander en niet toebehoord aan de toenemende import van niet-Nederlanders. Het is toch van de zotte dat onze hoofdstad straks in handen is van buitenlanders?

En wat betreft inkomensongelijkheid, men dient te worden betaald aan de arbeid die wordt verricht. Dat inkomensverschil is absoluut ongelijk.
Wat doen we eigenlijk met alle niet-hardwerkende Nederlanders die een woning willen?
pi_178688701
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

Maar wel een linkse jankerd die vindt dat de woningschaarste moet worden opgevuld door diezelfde hardwerkende Nederlander en niet toebehoord aan de toenemende import van niet-Nederlanders. Het is toch van de zotte dat onze hoofdstad straks in handen is van buitenlanders?

En wat betreft inkomensongelijkheid, men dient te worden betaald aan de arbeid die wordt verricht. Dat inkomensverschil is absoluut ongelijk.
Woningschaarste moet worden opgelost door de markt. Wat mij betreft wordt de sociale huursector de nek omgedraaid, waardoor de vrije sector in volume toeneemt, waardoor de prijzen meer marktconform worden.

Inkomensverschillen zijn logisch en zeer wenselijk.

Wat ik al schreef: je bent een linkse rakker.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178688704
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:47 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als je niet van haring houdt en elke avond klompen in je open haard gooit, ben je dan ook racistisch?
Nee. Maar als sympathiseert met de verzonnen opvattingen van een agressieve protestgroep, die van alles en nog wat doen om haring verkoop bij een viskraampje onmogelijk te maken, is dat weer wat anders dan simpel een mening ergens over hebben.

quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:54 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als je op Facebook plaatst dat je een hekel hebt aan het Nederlands elftal en poffertjes en verjaardagen in een kringetje met een plankje kaas, is het dan geoorloofd dat je ruiten ingegooid worden?

Nee.

Is het geoorloofd dat jouw ruiten ingegooid worden, puur en alleen omdat je als jood een restaurant hebt?

Is het geoorloofd dat je belaagd word, puur omdat je als homo zijnde de hand van je vriend vasthoudt?

Is het geoorloofd om jouw eigen zus of dochter te bedreigen, puur omdat zij er voor wil kiezen om niet meer hetzelfde geloof als jou aan te hangen?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 23 april 2018 @ 10:42:51 #88
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178688788
quote:
15s.gif Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef SpaceOddity het volgende:
Is het geoorloofd dat jouw ruiten ingegooid worden, puur en alleen omdat je als jood een restaurant hebt?

Is het geoorloofd dat je belaagd word, puur omdat je als homo zijnde de hand van je vriend vasthoudt?

Is het geoorloofd om jouw eigen zus of dochter te bedreigen, puur omdat zij er voor wil kiezen om niet meer hetzelfde geloof als jou aan te hangen?
Wat mij betreft: driemaal nee.
Maar wat hebben die drie voorbeelden met deze Surinaamse mevrouw te maken?
pi_178688810
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Woningschaarste moet worden opgelost door de markt. Wat mij betreft wordt de sociale huursector de nek omgedraaid, waardoor de vrije sector in volume toeneemt, waardoor de prijzen meer marktconform worden.

Inkomensverschillen zijn logisch en zeer wenselijk.

Wat ik al schreef: je bent een linkse rakker.
De woningmarkt creëert juist de schaarste want door het behouden van schaarste verdien je juist meer geld.

Niet voor niets worden er bewust duurdere woningen gebouwd die minder toegankelijk zijn voor Jan Modaal.

Ik vind veel inkomensverschillen juist niet logisch en wenselijk. Doordat bepaalde banen worden onderbetaald kan men er geen Nederlandse werknemer voor vinden en is men aangewezen op buitenlandse werknemers. Een gemiste kans.

Waarom wordt een basisschool leraar onderbetaald ten opzichte van een wiskunde leraar, terwijl eerstgenoemde een veel ruimer vakgebied omhelst? Onterecht.

Linkse rakker? Ach, voor de afwisseling weer wat anders dan de bekende nazi-retoriek. :')
pi_178688816
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:42 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Wat mij betreft: driemaal nee.
Maar wat hebben die drie voorbeelden met deze Surinaamse mevrouw te maken?
Als een homo klappen krijgt, is het blijkbaar gerechtvaardigd om de ruiten van een Surinaamse vrouw in te mikken.

Althans, dat lijkt de boodschap van SpaceOddity.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178689338
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 09:54 schreef westwoodblvd het volgende:
Als je op Facebook plaatst dat je een hekel hebt aan het Nederlands elftal en poffertjes en verjaardagen in een kringetje met een plankje kaas, is het dan geoorloofd dat je ruiten ingegooid worden?
Nee, dat is helemaal niet geoorloofd.
Hoe komt iedereen er toch bij dat ik dat vind :?
quote:
Probeer gewoon te achterhalen waar volgens jou de grens ligt.
Bij vernieling en geweld trek ik wel een duidelijke grens.

Mijn reacties waren alleen maar om aan te geven dat het geweld niet "spontaan" uit de lucht komt vallen.
actie=reactie, en in Duindorp zijn ze niet zo subtiel, dat had deze vrouw wel moeten weten....
pi_178689424
quote:
15s.gif Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee. Maar als sympathiseert met de verzonnen opvattingen van een agressieve protestgroep, die van alles en nog wat doen om haring verkoop bij een viskraampje onmogelijk te maken, is dat weer wat anders dan simpel een mening ergens over hebben.

[..]

Nee.

Is het geoorloofd dat jouw ruiten ingegooid worden, puur en alleen omdat je als jood een restaurant hebt?

Is het geoorloofd dat je belaagd word, puur omdat je als homo zijnde de hand van je vriend vasthoudt?

Is het geoorloofd om jouw eigen zus of dochter te bedreigen, puur omdat zij er voor wil kiezen om niet meer hetzelfde geloof als jou aan te hangen?
Maar wat wil je daar nu precies zeggen? :?
pi_178689464
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
Persoonlijk vind ik het gelijkheidsideaal dat communisten zeggen na te streven te debiel voor woorden, maar het is, nogmaals, niet kwaadaardig.
De geschiedenis wijst helaas wat anders uit......
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
En joden en Oost-Europeanen omleggen - untermenschen volgens de nazi's - vind jij ook rationeel?
Hoeveel Oost-Europeanen hebben de communisten ook al weer omgelegd .
Was dat rationeel ?
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 10:22 schreef westwoodblvd het volgende:
En waarom is het racistisch om tegen Zwarte piet te zijn?
Kijk maar eens naar hoe breed sommigen hier op Fok tegenwoordig racisme uitleggen.
Tegen een religie of kenmerken van die religie zijn is tegenwoordig al racisme, kritiek op andere culturen hebben is tegenwoordig al racisme.

En dat zou het geen racisme zijn als iemand kritiek heeft op iets uit de Nederlandse cultuur ?
Waarom niet, omdat dit iets van blanken is ?
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, ik zie jou wel eens mijmeren over inkomensongelijkheid en hoe treurig het is dat hardwerkende Nederlanders geen sociaal huurkrotje kunnen vinden.

Je bent een linkse jankerd.
KoosVogels is een voorstander van de massa-immigratie van kansloze economische migranten die massaal in een uitkering belanden.

Koos is een linkse jankerd.
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:29 schreef Kopiko het volgende:
Nee, dat deed ze daarmee niet.
Wat deed ze daarmee dan wel ?
  maandag 23 april 2018 @ 11:38:31 #94
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178689517
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 11:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Wat deed ze daarmee dan wel ?
Ze uitte daarmee haar kritiek/onbehagen over een aspect van de Nederlandse cultuur.
pi_178689548
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 11:38 schreef Kopiko het volgende:
Ze uitte daarmee haar kritiek/onbehagen over een aspect van de Nederlandse cultuur.
Dan is het nog steeds racisme volgens de linkse policor definitie.

Als mensen kritiek uiten op een aspect van de islam dan worden ze ook weggezet als islamofoob.
Als mensen iets zeggen over een aspect van mensen uit een bepaald land of regio dan worden ze ook weggezet als racist
pi_178689567
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 11:35 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

De geschiedenis wijst helaas wat anders uit......
En dat ontken ik ook nergens. Nogmaals, het communisme is in essentie wellicht niet kwaadaardig, maar in de praktijk wel. Het is wat dat betreft ook een bijzonder slecht idee om een communistische heilstaat na te streven.

quote:
Hoeveel Oost-Europeanen hebben de communisten ook al weer omgelegd .
Was dat rationeel ?
Nope. Is er iemand die dat beweert?

quote:
KoosVogels is een voorstander van de massa-immigratie van kansloze economische migranten die massaal in een uitkering belanden.

Koos is een linkse jankerd.
Fraaie stropop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 23 april 2018 @ 11:47:20 #97
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178689636
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 11:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Dan is het nog steeds racisme volgens de linkse policor definitie.
... en (dus) volgens jou ook?
  maandag 23 april 2018 @ 11:58:36 #98
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178689848
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.
Dus de fictieve blanke mevrouw, woonachtig in Amsterdam-West, moet ook niet zeuren als bij haar de ruiten ingehakt worden nadat ze een negatieve tweet heeft geplaatst over Marokkanen?
Want zoiets zullen ze vast niet waarderen in Amsterdam-West.
Niet terecht overigens.
  maandag 23 april 2018 @ 11:59:32 #99
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178689862
*dubbel*
pi_178689908
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Woningschaarste moet worden opgelost door de markt.
Laten die ondernemers maar snel beginnen met het inpolderen van zee dan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_178690057
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 11:58 schreef Kopiko het volgende:
Dus de fictieve blanke mevrouw, woonachtig in Amsterdam-West, moet ook niet zeuren als bij haar de ruiten ingehakt worden nadat ze een negatieve tweet heeft geplaatst over Marokkanen?
Want zoiets zullen ze vast niet waarderen in Amsterdam-West.
Niet terecht overigens.
Nee, daar mag die mevrouw gerust over zeuren.

Hoe komt iedereen er toch bij dat ik geweld en vernielingen goedkeur ? dat heb ik nergens beweerd :?

Het is alleen dat je tegenwoordig jammer genoeg vernielingen kunt verwachten als reactie op een tweet.
Het is bekend dat Duindorpers niet al te subtiel zijn in hun reacties, en Marokkanen ook niet.....
  maandag 23 april 2018 @ 12:14:25 #102
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178690147
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe komt iedereen er toch bij dat ik geweld en vernielingen goedkeur ? dat heb ik nergens beweerd :?
OK, dat geloof ik, al deden deze quotes anders vermoeden:

quote:
Actie is reactie
quote:
En terecht


[ Bericht 0% gewijzigd door Kopiko op 23-04-2018 12:29:09 ]
pi_178690602
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 11:58 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dus de fictieve blanke mevrouw, woonachtig in Amsterdam-West, moet ook niet zeuren als bij haar de ruiten ingehakt worden nadat ze een negatieve tweet heeft geplaatst over Marokkanen?
Want zoiets zullen ze vast niet waarderen in Amsterdam-West.
Niet terecht overigens.
De juiste vergelijking zou zijn als die blanke mevrouw in Tanger zou wonen. Een Nederlander zou in Nederland überhaupt geen negatieve invloed van een buitenlandse cultuur mogen verwachten in de samenleving.
pi_178690616
"Racistische aanvallen" :')

Wat een zielig stukje fakenews weer.
pi_178690725
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:42 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Wat mij betreft: driemaal nee.
Maar wat hebben die drie voorbeelden met deze Surinaamse mevrouw te maken?
Dat kun je je ook afvragen bij zijn verzonnen voorbeelden wat betreft haring en klompen. Maar het draait om het principe, en ik ben benieuwd waar hij daarin staat. En ik vermoed enige hypocrisie, als het gaat om rechtvaardiging van daden als reactie ergens op.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_178690760
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 11:31 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Maar wat wil je daar nu precies zeggen? :?
"Probeer gewoon te achterhalen waar volgens jou de grens ligt."
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  maandag 23 april 2018 @ 12:56:02 #107
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178690782
De grens ligt bij geweld.
~teeuwen
pi_178690792
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:56 schreef Manke het volgende:
De grens ligt bij geweld.
~teeuwen
Mee eens, daarom begrijp ik niet dat sommigen hier deze actie proberen goed te praten.

Vrijheid van meningsuiting geldt voor sommigen alleen als je het met ze eens bent.
pi_178690834
Ik ben bekend met Duindorp (mijn hele familie komt er vandaan) en geloof me, ze keilen gewoon je ramen in als ze het ergens niet mee eens zijn. Dat is de standaard in dat dorp. Blij dat mijn ouders vlak na mijn geboorte verhuisd zijn toentertijd.
pi_178691232
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En joden en Oost-Europeanen omleggen - untermenschen volgens de nazi's - vind jij ook rationeel?
Nee. Het volgt wel hetzelfde denkproces.

Zeg ook nergens dat ik het er mee eens ben.

Alhoewel ik soms wel eens denk dat precies de verkeerde mensen veel te veel kinderen krijgen.
Whatever...
  maandag 23 april 2018 @ 13:29:20 #111
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178691587
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mooi hoe de zaken omgedraaid worden in de media.
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.

Die Marokkaanse familie was asociaal bezig met hun trouwstoet, ook dat wordt niet gewaardeerd in Duindorp.

Actie is reactie......
Klopt. Autochtonen worden op grote schaal (weg)gepest door asociale, cultureel oninpasbare buitenlanders. Geen wonder dat er wat protesten klinken uit Nederlandse steden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 23 april 2018 @ 13:30:41 #112
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178691621
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:44 schreef Infection het volgende:
"Racistische aanvallen" :')

Wat een zielig stukje fakenews weer.
Edited by GroenLinks and d66.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_178693947
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:14 schreef Kopiko het volgende:
OK, dat geloof ik, al deden deze quotes anders vermoeden:
Dat is een verklaring van mij waarom het gebeurt. :{w
pi_178695172
Uit OP

quote:
Marina was afgelopen winter al eens slachtoffer van vernielingen en bedreiging in de buurt, vermoedelijk omdat ze toen een Zwarte Pieten-tweet van de gemeente had geretweet. “Ik heb na de vernielingen in de winter uit boosheid op Twitter iets over mijn buurtbewoners gezegd en daarvan heb ik spijt”, blikt ze terug. “Ik wil echt in vrede leven met de andere bewoners.”

Eerder deze maand was een Marokkaanse familie in de wijk het doelwit van buurtbewoners. Na een uit de hand gelopen gewelddadige confrontatie tussen Duindorpers die zich ergerden aan de enorme trouwstoet van de dochter van het Marokkaanse gezin, werden ook bij hen de ruiten vernield. In de dagen erna werd het huis van de familie bekogeld met eieren en werden ze uitgescholden.
Hoe de fuck is dit dan met zekerheid racisme?

Marina heeft opmerkingen gemaakt over haar buurtbewoners en die Marokkaanse familie heeft overlast veroorzaakt. Misschien moet eerst eens bewezen worden dat Marina en die familie om hun huidskleur/ras worden aangevallen ipv vanwege hun acties.
pi_178695510
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:44 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is een verklaring van mij waarom het gebeurt. :{w
Als je het terecht noemt is dat niet alleen een verklaring.
  maandag 23 april 2018 @ 17:33:59 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178695942
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

Dat ik vind dat nazi's klappen verdienen, is omdat ze willens en wetens een regime adoreren dat verantwoordelijk is voor het vergassen van 6 miljoenen joden en talloze andere mensen.
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen.
Dus, klappen verkopen mag mits het aan een door mij geselecteerde partij is? Zoiets?
pi_178696043
Ja, beetje rare opmerking over mensen die klappen zouden verdienen.
pi_178696078
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 16:54 schreef Pharmacist het volgende:
Uit OP

[..]

Hoe de fuck is dit dan met zekerheid racisme?

Marina heeft opmerkingen gemaakt over haar buurtbewoners en die Marokkaanse familie heeft overlast veroorzaakt. Misschien moet eerst eens bewezen worden dat Marina en die familie om hun huidskleur/ras worden aangevallen ipv vanwege hun acties.
Zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als er een racistisch motief is. Ik heb Duindorpers gekend die letterlijk tegen mij zeiden dat ze geen bruinen in hun dorp willen hebben.
pi_178696224
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:40 schreef Somberling het volgende:

[..]

Zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als er een racistisch motief is. Ik heb Duindorpers gekend die letterlijk tegen mij zeiden dat ze geen bruinen in hun dorp willen hebben.
Okee. Ik denk niet dat jouw persoonlijke ervaringen met Duindorpers voldoende bewijs zijn voor www.hln.be om deze conflicten racistisch te verklaren.
pi_178696312
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Okee. Ik denk niet dat jouw persoonlijke ervaringen met Duindorpers voldoende bewijs zijn voor www.hln.be om deze conflicten racistisch te verklaren.
Heb je gelijk in.

Ik heb nu de achtergronden van die Surinaamse vrouw gelezen op het AD en ze is zelf ook geen heilige zie ik.
pi_178696513
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:58 schreef Somberling het volgende:
Ik ben bekend met Duindorp (mijn hele familie komt er vandaan) en geloof me, ze keilen gewoon je ramen in als ze het ergens niet mee eens zijn. Dat is de standaard in dat dorp. Blij dat mijn ouders vlak na mijn geboorte verhuisd zijn toentertijd.
Precies als gewone hagenaar kun je je daar echt niet vertonen, maar als een nederlander aangevallen wordt is het geen nieuws!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_178696678
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 18:01 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Precies als gewone hagenaar kun je je daar echt niet vertonen, maar als een nederlander aangevallen wordt is het geen nieuws!
Klopt.
Het is een ons-kent-ons cultuur en iedereen van buitenaf willen ze liever niet hebben. Omdat mijn familie er vandaan komt kan ik het over het algemeen wel vinden met die mensen. Ging vroeger altijd naar de snackbar of op het Tesselseplein een biertje drinken.

Ben er nu al jaren niet geweest.
pi_178697154
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2018 17:13 schreef Xa1pt het volgende:
Als je het terecht noemt is dat niet alleen een verklaring.
Zoals gewoonlijk interpreteer jij zaken weer op je eigen unieke wijze 8)7

Waar gebruikte ik het woord "terecht" en in welke context.
Dat was in deze zinnen:
"Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht"


Ik vond het terecht dat de Duindorpers het niet waarderen dat Marina in het openbaar opmerkte dat ze (delen van) de Nederlandse cultuur verafschuwde en wilde afschaffen/aanpassen.
Ik heb niet gezegd dat ik het terecht vind dat daarom haar ramen werden ingegooid......... :{w
pi_178697615
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:40 schreef Somberling het volgende:

[..]

Zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als er een racistisch motief is. Ik heb Duindorpers gekend die letterlijk tegen mij zeiden dat ze geen bruinen in hun dorp willen hebben.
Ze schoppen daar iedereen in elkaar die ze er niet willen. Ook als je blank bent.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')