Blankenhaat is gewoon racisme.quote:Op maandag 23 april 2018 09:46 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Door je als buitenlander af te zetten tegen zo`n Nederlandse traditie en de mensen die dat graag willen behouden gedraag je je in feite racistisch als ik die denkwijze van de "anti-racisten" kan volgen.
Als je in een buurt met veel allochtonen woont en op Facebook plaatst dat je de ramadan onzin vindt, moet je dan ook ingegooide ruiten krijgen? Of geldt dat alleen voor kritiek op een bepaald element van een bepaald element van een Nederlands feest.quote:Op maandag 23 april 2018 09:56 schreef Elzies het volgende:
[..]
Blankenhaat is gewoon racisme.
Daar hoeven we toch geen discussie meer over te voeren.
En de hedendaagse communisten dan? Ik zie regelmatig op tv en internet de Antifa knokploegen met communistische vlaggen lopen. De Russische en Chinese communisten hebben onder andere een veelvoud van 6 miljoen burgers bewust uitgehongerd en vermoord, om over de Cambodjaanse communisten maar te zwijgen. Dus ook maar wat klappen gaan uitdelen bij de harde kern van GroenLinks?quote:Op maandag 23 april 2018 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat ik vind dat nazi's klappen verdienen, is omdat ze willens en wetens een regime adoreren dat verantwoordelijk is voor het vergassen van 6 miljoenen joden en talloze andere mensen.
Niet omdat ze joden en bruinmensen haten. Dat doen er namelijk wel meer.
Zet eens voor de grap een spotprentje over de profeet op FB en kijk wat er gebeurt.quote:Op maandag 23 april 2018 10:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Als je in een buurt met veel allochtonen woont en op Facebook plaatst dat je de ramadan onzin vindt, moet je dan ook ingegooide ruiten krijgen? Of geldt dat alleen voor kritiek op een bepaald element van een bepaald element van een Nederlands feest.
Ik zou zeggen dat ze elkaar verdienen. De Surinaamse Tokkies, de Marokkaanse Tokkies en Duindorpse Tokkies. Allemaal even achterlijk.quote:Op zaterdag 21 april 2018 22:11 schreef Volkorenbrood het volgende:
Duindorp is dan ook een afvoerputje en een goed inkijkje in een Nederland geleid door de PVV. Lynchpartijen tegen mensen met een verkeerde mening en huidskleur.
Hopelijk kan mevrouw snel weg daar.
Ik ben sowieso tegen het ingooien van ruiten, ongeacht waar de kritiek over gaat.quote:Op maandag 23 april 2018 10:00 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Als je in een buurt met veel allochtonen woont en op Facebook plaatst dat je de ramadan onzin vindt, moet je dan ook ingegooide ruiten krijgen? Of geldt dat alleen voor kritiek op een bepaald element van een bepaald element van een Nederlands feest.
Waarom telkens toch die vreemde drang om de 'maar hullie'-argumentatie van stal te halen als we het over de nazi's hebben?quote:Op maandag 23 april 2018 10:03 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
En de hedendaagse communisten dan? Ik zie regelmatig op tv en internet de Antifa knokploegen met communistische vlaggen lopen. De Russische en Chinese communisten hebben onder andere een veelvoud van 6 miljoen burgers bewust uitgehongerd en vermoord, om over de Cambodjaanse communisten maar te zwijgen. Dus ook maar wat klappen gaan uitdelen bij de harde kern van GroenLinks?
Kwaadaardig... Tsja.quote:Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom telkens toch die vreemde drang om de 'maar hullie'-argumentatie van stal te halen als we het over de nazi's hebben?
Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen. Het verschil is alleen dat het communisme naar mijn idee niet inherent kwaadaardig is. Het is helaas een politieke filosofie gebleken die corrumpeert en ertoe leidt dat alles en iedereen moet wijken voor de Partij.
Persoonlijk vind ik het gelijkheidsideaal dat communisten zeggen na te streven te debiel voor woorden, maar het is, nogmaals, niet kwaadaardig. Daarin verschilt de filosofie van het nazisme, dat is gestoeld op haat, superioriteitsdenken en rassenleer.
Leg dat maar eens uit aan die miljoenen slachtoffers onder het Stalin regime.quote:Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom telkens toch die vreemde drang om de 'maar hullie'-argumentatie van stal te halen als we het over de nazi's hebben?
Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen. Het verschil is alleen dat het communisme naar mijn idee niet inherent kwaadaardig is. Het is helaas een politieke filosofie gebleken die corrumpeert en ertoe leidt dat alles en iedereen moet wijken voor de Partij.
Persoonlijk vind ik het gelijkheidsideaal dat communisten zeggen na te streven te debiel voor woorden, maar het is, nogmaals, niet kwaadaardig. Daarin verschilt de filosofie van het nazisme, dat is gestoeld op haat, superioriteitsdenken en rassenleer.
quote:Op maandag 23 april 2018 10:18 schreef Elzies het volgende:
[..]
Leg dat maar eens uit aan die miljoenen slachtoffers onder het Stalin regime.
quote:Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen.
En joden en Oost-Europeanen omleggen - untermenschen volgens de nazi's - vind jij ook rationeel?quote:Op maandag 23 april 2018 10:16 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kwaadaardig... Tsja.
Evolutionair humanisme cq. We moeten vooral beter worden als mens en dus de ruimte geven aan diegenen met de beste genen om voor te planten...
Met dieren doen we dat volop.
Dat is wel de basis van nazisme. Evolutionair humanisme gemengd met een sterke man, expansiedrift en in WO2 ook nog de gekke sprong richting joden.
Rationeel gezien is er echter niets geks aan het aborteren van zwaar verminkte en gehandicapte baby's, het steriliseren van zwakbegaafden en zwaar criminelen en juist slimme en gezonde mensen zich laten voortplanten.
Niet terug krabbelen Koos. Ik lees toch echt tussen de regels door een bewonderaar van het communisme.quote:
En waarom is het racistisch om tegen Zwarte piet te zijn?quote:Op maandag 23 april 2018 10:06 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik ben sowieso tegen het ingooien van ruiten, ongeacht waar de kritiek over gaat.
Neemt niet weg dat veel van die zogenaamde slachtoffers van het racisme zelf volop meedoen aan het discrimineren van de blanke medemens. Dat mag je gewoon als zodanig benoemen. Ik hoef er geen ruitje voor in te gooien.
Zelfs als dat zo zou zijn, dan maakt dat mij niet automatisch een bewonderaar van Stalin.quote:Op maandag 23 april 2018 10:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niet terug krabbelen Koos. Ik lees toch echt tussen de regels door een bewonderaar van het communisme.
Daar hoef je toch niet voor te schamen?
Draag de kleur die bij je past. Als dit rood is dan is dit rood.
Omdat het hier niet om de figuur Zwarte Piet gaat maar om de onderliggende kleur van degene die Zwarte Piet uitbeeld en die kleur is blank.quote:Op maandag 23 april 2018 10:22 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
En waarom is het racistisch om tegen Zwarte piet te zijn?
quote:Op maandag 23 april 2018 10:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik vrees dat ik in de praktijk rechtser ben dan jij, beste jongen.
Volgens mij gaat het er juist om dat zwarte piet niet blank is.quote:Op maandag 23 april 2018 10:25 schreef Elzies het volgende:
[..]
Omdat het hier niet om de figuur Zwarte Piet gaat maar om de onderliggende kleur van degene die Zwarte Piet uitbeeld en die kleur is blank.
Hoeveel Afrikaanse stammen gebruiken de kleur wit wanneer ze een of ander ritueel uitbeelden? Daar zeuren wij als blanken toch ook niet over?
Precies. Wat is het probleem?quote:Op maandag 23 april 2018 10:27 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er juist om dat zwarte piet niet blank is.
Tsja, ik zie jou wel eens mijmeren over inkomensongelijkheid en hoe treurig het is dat hardwerkende Nederlanders geen sociaal huurkrotje kunnen vinden.quote:
Nee, dat deed ze daarmee niet.quote:Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Blijkbaar verafschuw ik mijn Nederlandse ik.quote:
Maar wel een linkse jankerd die vindt dat de woningschaarste moet worden opgevuld door diezelfde hardwerkende Nederlander en niet toebehoord aan de toenemende import van niet-Nederlanders. Het is toch van de zotte dat onze hoofdstad straks in handen is van buitenlanders?quote:Op maandag 23 april 2018 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik zie jou wel eens mijmeren over inkomensongelijkheid en hoe treurig het is dat hardwerkende Nederlanders geen sociaal huurkrotje kunnen vinden.
Je bent een linkse jankerd.
Wat doen we eigenlijk met alle niet-hardwerkende Nederlanders die een woning willen?quote:Op maandag 23 april 2018 10:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar wel een linkse jankerd die vindt dat de woningschaarste moet worden opgevuld door diezelfde hardwerkende Nederlander en niet toebehoord aan de toenemende import van niet-Nederlanders. Het is toch van de zotte dat onze hoofdstad straks in handen is van buitenlanders?
En wat betreft inkomensongelijkheid, men dient te worden betaald aan de arbeid die wordt verricht. Dat inkomensverschil is absoluut ongelijk.
Woningschaarste moet worden opgelost door de markt. Wat mij betreft wordt de sociale huursector de nek omgedraaid, waardoor de vrije sector in volume toeneemt, waardoor de prijzen meer marktconform worden.quote:Op maandag 23 april 2018 10:32 schreef Elzies het volgende:
[..]
Maar wel een linkse jankerd die vindt dat de woningschaarste moet worden opgevuld door diezelfde hardwerkende Nederlander en niet toebehoord aan de toenemende import van niet-Nederlanders. Het is toch van de zotte dat onze hoofdstad straks in handen is van buitenlanders?
En wat betreft inkomensongelijkheid, men dient te worden betaald aan de arbeid die wordt verricht. Dat inkomensverschil is absoluut ongelijk.
Nee. Maar als sympathiseert met de verzonnen opvattingen van een agressieve protestgroep, die van alles en nog wat doen om haring verkoop bij een viskraampje onmogelijk te maken, is dat weer wat anders dan simpel een mening ergens over hebben.quote:Op maandag 23 april 2018 09:47 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Als je niet van haring houdt en elke avond klompen in je open haard gooit, ben je dan ook racistisch?
Nee.quote:Op maandag 23 april 2018 09:54 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Als je op Facebook plaatst dat je een hekel hebt aan het Nederlands elftal en poffertjes en verjaardagen in een kringetje met een plankje kaas, is het dan geoorloofd dat je ruiten ingegooid worden?
Wat mij betreft: driemaal nee.quote:Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef SpaceOddity het volgende:
Is het geoorloofd dat jouw ruiten ingegooid worden, puur en alleen omdat je als jood een restaurant hebt?
Is het geoorloofd dat je belaagd word, puur omdat je als homo zijnde de hand van je vriend vasthoudt?
Is het geoorloofd om jouw eigen zus of dochter te bedreigen, puur omdat zij er voor wil kiezen om niet meer hetzelfde geloof als jou aan te hangen?
De woningmarkt creëert juist de schaarste want door het behouden van schaarste verdien je juist meer geld.quote:Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Woningschaarste moet worden opgelost door de markt. Wat mij betreft wordt de sociale huursector de nek omgedraaid, waardoor de vrije sector in volume toeneemt, waardoor de prijzen meer marktconform worden.
Inkomensverschillen zijn logisch en zeer wenselijk.
Wat ik al schreef: je bent een linkse rakker.
Als een homo klappen krijgt, is het blijkbaar gerechtvaardigd om de ruiten van een Surinaamse vrouw in te mikken.quote:Op maandag 23 april 2018 10:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wat mij betreft: driemaal nee.
Maar wat hebben die drie voorbeelden met deze Surinaamse mevrouw te maken?
Nee, dat is helemaal niet geoorloofd.quote:Op maandag 23 april 2018 09:54 schreef westwoodblvd het volgende:
Als je op Facebook plaatst dat je een hekel hebt aan het Nederlands elftal en poffertjes en verjaardagen in een kringetje met een plankje kaas, is het dan geoorloofd dat je ruiten ingegooid worden?
Bij vernieling en geweld trek ik wel een duidelijke grens.quote:Probeer gewoon te achterhalen waar volgens jou de grens ligt.
Maar wat wil je daar nu precies zeggen?quote:Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee. Maar als sympathiseert met de verzonnen opvattingen van een agressieve protestgroep, die van alles en nog wat doen om haring verkoop bij een viskraampje onmogelijk te maken, is dat weer wat anders dan simpel een mening ergens over hebben.
[..]
Nee.
Is het geoorloofd dat jouw ruiten ingegooid worden, puur en alleen omdat je als jood een restaurant hebt?
Is het geoorloofd dat je belaagd word, puur omdat je als homo zijnde de hand van je vriend vasthoudt?
Is het geoorloofd om jouw eigen zus of dochter te bedreigen, puur omdat zij er voor wil kiezen om niet meer hetzelfde geloof als jou aan te hangen?
De geschiedenis wijst helaas wat anders uit......quote:Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
Persoonlijk vind ik het gelijkheidsideaal dat communisten zeggen na te streven te debiel voor woorden, maar het is, nogmaals, niet kwaadaardig.
Hoeveel Oost-Europeanen hebben de communisten ook al weer omgelegd .quote:Op maandag 23 april 2018 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
En joden en Oost-Europeanen omleggen - untermenschen volgens de nazi's - vind jij ook rationeel?
Kijk maar eens naar hoe breed sommigen hier op Fok tegenwoordig racisme uitleggen.quote:Op maandag 23 april 2018 10:22 schreef westwoodblvd het volgende:
En waarom is het racistisch om tegen Zwarte piet te zijn?
KoosVogels is een voorstander van de massa-immigratie van kansloze economische migranten die massaal in een uitkering belanden.quote:Op maandag 23 april 2018 10:28 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, ik zie jou wel eens mijmeren over inkomensongelijkheid en hoe treurig het is dat hardwerkende Nederlanders geen sociaal huurkrotje kunnen vinden.
Je bent een linkse jankerd.
Wat deed ze daarmee dan wel ?quote:
Dan is het nog steeds racisme volgens de linkse policor definitie.quote:Op maandag 23 april 2018 11:38 schreef Kopiko het volgende:
Ze uitte daarmee haar kritiek/onbehagen over een aspect van de Nederlandse cultuur.
En dat ontken ik ook nergens. Nogmaals, het communisme is in essentie wellicht niet kwaadaardig, maar in de praktijk wel. Het is wat dat betreft ook een bijzonder slecht idee om een communistische heilstaat na te streven.quote:Op maandag 23 april 2018 11:35 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De geschiedenis wijst helaas wat anders uit......
Nope. Is er iemand die dat beweert?quote:Hoeveel Oost-Europeanen hebben de communisten ook al weer omgelegd .
Was dat rationeel ?
Fraaie stropop.quote:KoosVogels is een voorstander van de massa-immigratie van kansloze economische migranten die massaal in een uitkering belanden.
Koos is een linkse jankerd.
... en (dus) volgens jou ook?quote:Op maandag 23 april 2018 11:41 schreef bluemoon23 het volgende:
Dan is het nog steeds racisme volgens de linkse policor definitie.
Dus de fictieve blanke mevrouw, woonachtig in Amsterdam-West, moet ook niet zeuren als bij haar de ruiten ingehakt worden nadat ze een negatieve tweet heeft geplaatst over Marokkanen?quote:Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.
Laten die ondernemers maar snel beginnen met het inpolderen van zee dan.quote:Op maandag 23 april 2018 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Woningschaarste moet worden opgelost door de markt.
Nee, daar mag die mevrouw gerust over zeuren.quote:Op maandag 23 april 2018 11:58 schreef Kopiko het volgende:
Dus de fictieve blanke mevrouw, woonachtig in Amsterdam-West, moet ook niet zeuren als bij haar de ruiten ingehakt worden nadat ze een negatieve tweet heeft geplaatst over Marokkanen?
Want zoiets zullen ze vast niet waarderen in Amsterdam-West.
Niet terecht overigens.
OK, dat geloof ik, al deden deze quotes anders vermoeden:quote:Op maandag 23 april 2018 12:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe komt iedereen er toch bij dat ik geweld en vernielingen goedkeur ? dat heb ik nergens beweerd![]()
quote:Actie is reactie
quote:En terecht
De juiste vergelijking zou zijn als die blanke mevrouw in Tanger zou wonen. Een Nederlander zou in Nederland überhaupt geen negatieve invloed van een buitenlandse cultuur mogen verwachten in de samenleving.quote:Op maandag 23 april 2018 11:58 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dus de fictieve blanke mevrouw, woonachtig in Amsterdam-West, moet ook niet zeuren als bij haar de ruiten ingehakt worden nadat ze een negatieve tweet heeft geplaatst over Marokkanen?
Want zoiets zullen ze vast niet waarderen in Amsterdam-West.
Niet terecht overigens.
Dat kun je je ook afvragen bij zijn verzonnen voorbeelden wat betreft haring en klompen. Maar het draait om het principe, en ik ben benieuwd waar hij daarin staat. En ik vermoed enige hypocrisie, als het gaat om rechtvaardiging van daden als reactie ergens op.quote:Op maandag 23 april 2018 10:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Wat mij betreft: driemaal nee.
Maar wat hebben die drie voorbeelden met deze Surinaamse mevrouw te maken?
"Probeer gewoon te achterhalen waar volgens jou de grens ligt."quote:Op maandag 23 april 2018 11:31 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Maar wat wil je daar nu precies zeggen?
Mee eens, daarom begrijp ik niet dat sommigen hier deze actie proberen goed te praten.quote:
Nee. Het volgt wel hetzelfde denkproces.quote:Op maandag 23 april 2018 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En joden en Oost-Europeanen omleggen - untermenschen volgens de nazi's - vind jij ook rationeel?
Klopt. Autochtonen worden op grote schaal (weg)gepest door asociale, cultureel oninpasbare buitenlanders. Geen wonder dat er wat protesten klinken uit Nederlandse steden.quote:Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Mooi hoe de zaken omgedraaid worden in de media.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.
Die Marokkaanse familie was asociaal bezig met hun trouwstoet, ook dat wordt niet gewaardeerd in Duindorp.
Actie is reactie......
Edited by GroenLinks and d66.quote:Op maandag 23 april 2018 12:44 schreef Infection het volgende:
"Racistische aanvallen"
Wat een zielig stukje fakenews weer.
Dat is een verklaring van mij waarom het gebeurt.quote:Op maandag 23 april 2018 12:14 schreef Kopiko het volgende:
OK, dat geloof ik, al deden deze quotes anders vermoeden:
Hoe de fuck is dit dan met zekerheid racisme?quote:Marina was afgelopen winter al eens slachtoffer van vernielingen en bedreiging in de buurt, vermoedelijk omdat ze toen een Zwarte Pieten-tweet van de gemeente had geretweet. “Ik heb na de vernielingen in de winter uit boosheid op Twitter iets over mijn buurtbewoners gezegd en daarvan heb ik spijt”, blikt ze terug. “Ik wil echt in vrede leven met de andere bewoners.”
Eerder deze maand was een Marokkaanse familie in de wijk het doelwit van buurtbewoners. Na een uit de hand gelopen gewelddadige confrontatie tussen Duindorpers die zich ergerden aan de enorme trouwstoet van de dochter van het Marokkaanse gezin, werden ook bij hen de ruiten vernield. In de dagen erna werd het huis van de familie bekogeld met eieren en werden ze uitgescholden.
Als je het terecht noemt is dat niet alleen een verklaring.quote:Op maandag 23 april 2018 15:44 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is een verklaring van mij waarom het gebeurt.
quote:Op maandag 23 april 2018 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
Dat ik vind dat nazi's klappen verdienen, is omdat ze willens en wetens een regime adoreren dat verantwoordelijk is voor het vergassen van 6 miljoenen joden en talloze andere mensen.
Dus, klappen verkopen mag mits het aan een door mij geselecteerde partij is? Zoiets?quote:Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen.
Zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als er een racistisch motief is. Ik heb Duindorpers gekend die letterlijk tegen mij zeiden dat ze geen bruinen in hun dorp willen hebben.quote:Op maandag 23 april 2018 16:54 schreef Pharmacist het volgende:
Uit OP
[..]
Hoe de fuck is dit dan met zekerheid racisme?
Marina heeft opmerkingen gemaakt over haar buurtbewoners en die Marokkaanse familie heeft overlast veroorzaakt. Misschien moet eerst eens bewezen worden dat Marina en die familie om hun huidskleur/ras worden aangevallen ipv vanwege hun acties.
Okee. Ik denk niet dat jouw persoonlijke ervaringen met Duindorpers voldoende bewijs zijn voor www.hln.be om deze conflicten racistisch te verklaren.quote:Op maandag 23 april 2018 17:40 schreef Somberling het volgende:
[..]
Zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als er een racistisch motief is. Ik heb Duindorpers gekend die letterlijk tegen mij zeiden dat ze geen bruinen in hun dorp willen hebben.
Heb je gelijk in.quote:Op maandag 23 april 2018 17:48 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Okee. Ik denk niet dat jouw persoonlijke ervaringen met Duindorpers voldoende bewijs zijn voor www.hln.be om deze conflicten racistisch te verklaren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |