abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178690057
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 11:58 schreef Kopiko het volgende:
Dus de fictieve blanke mevrouw, woonachtig in Amsterdam-West, moet ook niet zeuren als bij haar de ruiten ingehakt worden nadat ze een negatieve tweet heeft geplaatst over Marokkanen?
Want zoiets zullen ze vast niet waarderen in Amsterdam-West.
Niet terecht overigens.
Nee, daar mag die mevrouw gerust over zeuren.

Hoe komt iedereen er toch bij dat ik geweld en vernielingen goedkeur ? dat heb ik nergens beweerd :?

Het is alleen dat je tegenwoordig jammer genoeg vernielingen kunt verwachten als reactie op een tweet.
Het is bekend dat Duindorpers niet al te subtiel zijn in hun reacties, en Marokkanen ook niet.....
  maandag 23 april 2018 @ 12:14:25 #102
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_178690147
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:09 schreef bluemoon23 het volgende:
Hoe komt iedereen er toch bij dat ik geweld en vernielingen goedkeur ? dat heb ik nergens beweerd :?
OK, dat geloof ik, al deden deze quotes anders vermoeden:

quote:
Actie is reactie
quote:
En terecht

[ Bericht 0% gewijzigd door Kopiko op 23-04-2018 12:29:09 ]
pi_178690602
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 11:58 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dus de fictieve blanke mevrouw, woonachtig in Amsterdam-West, moet ook niet zeuren als bij haar de ruiten ingehakt worden nadat ze een negatieve tweet heeft geplaatst over Marokkanen?
Want zoiets zullen ze vast niet waarderen in Amsterdam-West.
Niet terecht overigens.
De juiste vergelijking zou zijn als die blanke mevrouw in Tanger zou wonen. Een Nederlander zou in Nederland überhaupt geen negatieve invloed van een buitenlandse cultuur mogen verwachten in de samenleving.
pi_178690616
"Racistische aanvallen" :')

Wat een zielig stukje fakenews weer.
pi_178690725
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:42 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Wat mij betreft: driemaal nee.
Maar wat hebben die drie voorbeelden met deze Surinaamse mevrouw te maken?
Dat kun je je ook afvragen bij zijn verzonnen voorbeelden wat betreft haring en klompen. Maar het draait om het principe, en ik ben benieuwd waar hij daarin staat. En ik vermoed enige hypocrisie, als het gaat om rechtvaardiging van daden als reactie ergens op.
pi_178690760
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 11:31 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Maar wat wil je daar nu precies zeggen? :?
"Probeer gewoon te achterhalen waar volgens jou de grens ligt."
  maandag 23 april 2018 @ 12:56:02 #107
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_178690782
De grens ligt bij geweld.
~teeuwen
pi_178690792
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 12:56 schreef Manke het volgende:
De grens ligt bij geweld.
~teeuwen
Mee eens, daarom begrijp ik niet dat sommigen hier deze actie proberen goed te praten.

Vrijheid van meningsuiting geldt voor sommigen alleen als je het met ze eens bent.
pi_178690834
Ik ben bekend met Duindorp (mijn hele familie komt er vandaan) en geloof me, ze keilen gewoon je ramen in als ze het ergens niet mee eens zijn. Dat is de standaard in dat dorp. Blij dat mijn ouders vlak na mijn geboorte verhuisd zijn toentertijd.
pi_178691232
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En joden en Oost-Europeanen omleggen - untermenschen volgens de nazi's - vind jij ook rationeel?
Nee. Het volgt wel hetzelfde denkproces.

Zeg ook nergens dat ik het er mee eens ben.

Alhoewel ik soms wel eens denk dat precies de verkeerde mensen veel te veel kinderen krijgen.
Whatever...
  maandag 23 april 2018 @ 13:29:20 #111
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178691587
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 april 2018 22:05 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mooi hoe de zaken omgedraaid worden in de media.
Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht.

Die Marokkaanse familie was asociaal bezig met hun trouwstoet, ook dat wordt niet gewaardeerd in Duindorp.

Actie is reactie......
Klopt. Autochtonen worden op grote schaal (weg)gepest door asociale, cultureel oninpasbare buitenlanders. Geen wonder dat er wat protesten klinken uit Nederlandse steden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 23 april 2018 @ 13:30:41 #112
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_178691621
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:44 schreef Infection het volgende:
"Racistische aanvallen" :')

Wat een zielig stukje fakenews weer.
Edited by GroenLinks and d66.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_178693947
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:14 schreef Kopiko het volgende:
OK, dat geloof ik, al deden deze quotes anders vermoeden:
Dat is een verklaring van mij waarom het gebeurt. :{w
pi_178695172
Uit OP

quote:
Marina was afgelopen winter al eens slachtoffer van vernielingen en bedreiging in de buurt, vermoedelijk omdat ze toen een Zwarte Pieten-tweet van de gemeente had geretweet. “Ik heb na de vernielingen in de winter uit boosheid op Twitter iets over mijn buurtbewoners gezegd en daarvan heb ik spijt”, blikt ze terug. “Ik wil echt in vrede leven met de andere bewoners.”

Eerder deze maand was een Marokkaanse familie in de wijk het doelwit van buurtbewoners. Na een uit de hand gelopen gewelddadige confrontatie tussen Duindorpers die zich ergerden aan de enorme trouwstoet van de dochter van het Marokkaanse gezin, werden ook bij hen de ruiten vernield. In de dagen erna werd het huis van de familie bekogeld met eieren en werden ze uitgescholden.
Hoe de fuck is dit dan met zekerheid racisme?

Marina heeft opmerkingen gemaakt over haar buurtbewoners en die Marokkaanse familie heeft overlast veroorzaakt. Misschien moet eerst eens bewezen worden dat Marina en die familie om hun huidskleur/ras worden aangevallen ipv vanwege hun acties.
pi_178695510
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 15:44 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is een verklaring van mij waarom het gebeurt. :{w
Als je het terecht noemt is dat niet alleen een verklaring.
  maandag 23 april 2018 @ 17:33:59 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_178695942
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

Dat ik vind dat nazi's klappen verdienen, is omdat ze willens en wetens een regime adoreren dat verantwoordelijk is voor het vergassen van 6 miljoenen joden en talloze andere mensen.
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

Iemand die Stalin ophemelt en hem prijst, verdient inderdaad klappen.
Dus, klappen verkopen mag mits het aan een door mij geselecteerde partij is? Zoiets?
pi_178696043
Ja, beetje rare opmerking over mensen die klappen zouden verdienen.
pi_178696078
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 16:54 schreef Pharmacist het volgende:
Uit OP

[..]

Hoe de fuck is dit dan met zekerheid racisme?

Marina heeft opmerkingen gemaakt over haar buurtbewoners en die Marokkaanse familie heeft overlast veroorzaakt. Misschien moet eerst eens bewezen worden dat Marina en die familie om hun huidskleur/ras worden aangevallen ipv vanwege hun acties.
Zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als er een racistisch motief is. Ik heb Duindorpers gekend die letterlijk tegen mij zeiden dat ze geen bruinen in hun dorp willen hebben.
pi_178696224
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:40 schreef Somberling het volgende:

[..]

Zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als er een racistisch motief is. Ik heb Duindorpers gekend die letterlijk tegen mij zeiden dat ze geen bruinen in hun dorp willen hebben.
Okee. Ik denk niet dat jouw persoonlijke ervaringen met Duindorpers voldoende bewijs zijn voor www.hln.be om deze conflicten racistisch te verklaren.
pi_178696312
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:48 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Okee. Ik denk niet dat jouw persoonlijke ervaringen met Duindorpers voldoende bewijs zijn voor www.hln.be om deze conflicten racistisch te verklaren.
Heb je gelijk in.

Ik heb nu de achtergronden van die Surinaamse vrouw gelezen op het AD en ze is zelf ook geen heilige zie ik.
pi_178696513
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 12:58 schreef Somberling het volgende:
Ik ben bekend met Duindorp (mijn hele familie komt er vandaan) en geloof me, ze keilen gewoon je ramen in als ze het ergens niet mee eens zijn. Dat is de standaard in dat dorp. Blij dat mijn ouders vlak na mijn geboorte verhuisd zijn toentertijd.
Precies als gewone hagenaar kun je je daar echt niet vertonen, maar als een nederlander aangevallen wordt is het geen nieuws!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_178696678
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 18:01 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Precies als gewone hagenaar kun je je daar echt niet vertonen, maar als een nederlander aangevallen wordt is het geen nieuws!
Klopt.
Het is een ons-kent-ons cultuur en iedereen van buitenaf willen ze liever niet hebben. Omdat mijn familie er vandaan komt kan ik het over het algemeen wel vinden met die mensen. Ging vroeger altijd naar de snackbar of op het Tesselseplein een biertje drinken.

Ben er nu al jaren niet geweest.
pi_178697154
quote:
9s.gif Op maandag 23 april 2018 17:13 schreef Xa1pt het volgende:
Als je het terecht noemt is dat niet alleen een verklaring.
Zoals gewoonlijk interpreteer jij zaken weer op je eigen unieke wijze 8)7

Waar gebruikte ik het woord "terecht" en in welke context.
Dat was in deze zinnen:
"Marina was zelf uitermate racistisch bezig door van Sinterklaas/Zwarte Piet af te willen, hiermee gaf ze aan dat ze de Nederlanders en hun cultuur verafschuwde.
Tja, dat waarderen ze niet in Duindorp, en terecht"

Ik vond het terecht dat de Duindorpers het niet waarderen dat Marina in het openbaar opmerkte dat ze (delen van) de Nederlandse cultuur verafschuwde en wilde afschaffen/aanpassen.
Ik heb niet gezegd dat ik het terecht vind dat daarom haar ramen werden ingegooid......... :{w
pi_178697615
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 17:40 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ze schoppen daar iedereen in elkaar die ze er niet willen. Ook als je blank bent.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')