abonnement Unibet Coolblue
pi_178588287
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2018 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Guppy op 25-04-2018 21:16:29 ]
pi_178588316
Niet :o zit hier nog iemand van de club :W. Tramposa loop jij in een groep ook?

[ Bericht 7% gewijzigd door Crumpette op 17-04-2018 22:09:36 ]
pi_178588697
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:04 schreef Crumpette het volgende:
Niet :o zit hier nog iemand van de club :W. Tramposa loop jij in een groep ook?
Ik loop bij de Mila groep!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178588764
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:21 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik loop bij de Mila groep!
:@ ermagherd. Ja daar informeerde ik dus kennelijk naar. Ik wist niet dat in die groep het hoogste niveau liep, hoopte op ook een amateurniveau. Maar zo ik het heb begrepen loopt mila veeel sneller (en voor mij onmogelijk vaak per week). Dus ik blijf gezellig in de loopgroepen :@
pi_178588877
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:24 schreef Crumpette het volgende:

[..]

:@ ermagherd. Ja daar informeerde ik dus kennelijk naar. Ik wist niet dat in die groep het hoogste niveau liep, hoopte op ook een amateurniveau. Maar zo ik het heb begrepen loopt mila veeel sneller (en voor mij onmogelijk vaak per week). Dus ik blijf gezellig in de loopgroepen :@
Nouja wij zijn ook amateurs hoor ;) Maar de officieuze grens ligt geloof ik wel rond de 42 minuten op 10k voor vrouwen, om en nabij. Of iig die potentie hebben. Maar in de weggroepen zijn er ook zoveel niveaus, in de eerste loopgroep lopen er ook een aantal die net zo snel of sneller zijn als mensen bij ons. Dus gewoon blijven verbeteren en elke keer een stapje omhoog, dan zie je wel waar je over een tijdje staat toch? ;) Mijn eerste 10km ooit was in ieder geval langzamer dan die van jou! :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178589011
True, true. Ik heb gewoon veel plezier in sprinten tijdens de trainingen dus ik vroeg me af of ik daar iets mee kon. Behalve gewoon doen :+. Maar idd die informatie kreeg ik ook, en daarmee is het meteen bekeken.

Maar dat van die 10k neem ik mee :7
pi_178592857
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2018 22:35 schreef Crumpette het volgende:
True, true. Ik heb gewoon veel plezier in sprinten tijdens de trainingen dus ik vroeg me af of ik daar iets mee kon. Behalve gewoon doen :+. Maar idd die informatie kreeg ik ook, en daarmee is het meteen bekeken.

Maar dat van die 10k neem ik mee :7
Lekker blijven rennen idd en rustig opbouwen :)

Ik ben vorige zomer, bij een andere club, overgestapt van een recreantengroep (maar wel met 2x per week baantraining) naar de mila's, maar dan met als doel om baanwedstrijdjes te gaan rennen. En ook omdat ik kort werk het allerleukste vind. Mijn wedstrijdtijden (op alle afstanden) zijn vergeleken met m'n trainingsgenootjes echt lachwekkend traag, maar bij trainingen kan ik inmiddels redelijk aansluiten. 10km in 42 is trouwens wel echt vervanmijnbedshow, maar daar train ik ook niet voor.
pi_178593974
Bij mijn vorige atletiekvereniging had je trouwens ook genoeg meiden die de 800 meter wel onder de 2.30 liepen, maar niet een 10km in 45 minuten konden lopen. Als je talent bij de kortere afstanden ligt, is die 10km natuurlijk geen goede maatstaf maar moet je even kijken of je op andere afstanden vergelijkbare tijden loopt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178616490
Ik ben hier wat nieuwe doelen aan het stellen, zat eerst aan een nieuwe marathon te denken maar laat dat voor nu even varen (ivm teveel blessuregevoeligheid op het moment en twijfel over of ik de investering wel aan wil gaan nu) en ga voor het aanscherpen van mijn 10km en HM tijden!

De 10km wil ik richting de 36 (a 36:30) minuten zien te krijgen (PR nu is 37:27 tijdens de voorbereiding op mijn marathon vorig jaar novemeber) en tegelijk mijn HM onder de 1:20 proberen te krijgen (PR nu 1:22:51 tijdens de HM van Berlijn 2 weken terug, warm en geen perfecte voorbereiding).

Nu heb ik vooral de loopschema op maat functie van runnersworld gevonden om een beetje een gericht schema te maken, maar vind die nogal... vreemd.

Als ik daar een 16 weken schema opstel krijg ik maar 4 trainingen die echt aan snelheid werken, verder veel 'duurlopen' op een tempo van 4:30 en andere tempo/duurlopen met tempo's van 3:52-4:15 en dan opeens de laatste zondag 'wedstrijddag, u kunt nu de 10km op 3:39 lopen).

Het voelt voor mij als wel erg weinig snelheids/intervallen en opeens een grote stap naar wedstrijdtempo (trainingstempo ligt over het algemeen 10sec tot 30 sec boven dit tempo), maar misschien is dat wel redelijk normaal?

Hebben jullie misschien nog tops voor alternatieve schema opstellers? Of is die runnersworld schema op maar zo gek nog niet..
pi_178618166
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 09:38 schreef m0ridin het volgende:
Ik ben hier wat nieuwe doelen aan het stellen, zat eerst aan een nieuwe marathon te denken maar laat dat voor nu even varen (ivm teveel blessuregevoeligheid op het moment en twijfel over of ik de investering wel aan wil gaan nu) en ga voor het aanscherpen van mijn 10km en HM tijden!

De 10km wil ik richting de 36 (a 36:30) minuten zien te krijgen (PR nu is 37:27 tijdens de voorbereiding op mijn marathon vorig jaar novemeber) en tegelijk mijn HM onder de 1:20 proberen te krijgen (PR nu 1:22:51 tijdens de HM van Berlijn 2 weken terug, warm en geen perfecte voorbereiding).

Nu heb ik vooral de loopschema op maat functie van runnersworld gevonden om een beetje een gericht schema te maken, maar vind die nogal... vreemd.

Als ik daar een 16 weken schema opstel krijg ik maar 4 trainingen die echt aan snelheid werken, verder veel 'duurlopen' op een tempo van 4:30 en andere tempo/duurlopen met tempo's van 3:52-4:15 en dan opeens de laatste zondag 'wedstrijddag, u kunt nu de 10km op 3:39 lopen).

Het voelt voor mij als wel erg weinig snelheids/intervallen en opeens een grote stap naar wedstrijdtempo (trainingstempo ligt over het algemeen 10sec tot 30 sec boven dit tempo), maar misschien is dat wel redelijk normaal?

Hebben jullie misschien nog tops voor alternatieve schema opstellers? Of is die runnersworld schema op maar zo gek nog niet..
Met de tijden die jij (wilt) gaan lopen, denk ik dat je de standaard schema's wel een beetje ontgroeid bent. Ga eens kijken bij een atletiekvereniging of neem desnoods contact op met een trainer op afstand, ik weet dat Rob Veer dat doet en Aart Stigter bijvoorbeeld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178620066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 11:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Met de tijden die jij (wilt) gaan lopen, denk ik dat je de standaard schema's wel een beetje ontgroeid bent. Ga eens kijken bij een atletiekvereniging of neem desnoods contact op met een trainer op afstand, ik weet dat Rob Veer dat doet en Aart Stigter bijvoorbeeld.
Thanks, een atletiekvereniging is inderdaad wel iets wat al langer een beetje op de achtergrond in mijn hoofd zit... Tot nu toe vooral een gebrek aan (priori)tijd. Het grote voordeel aan hardlopen vind ik dan ook dat je het kan doen wanneer je maar wil en het uitkomt.

Toch nog maar eens serieuzer gaan overwegen, U-track zit sowieso om de hoek hier.
pi_178621066
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 13:24 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Thanks, een atletiekvereniging is inderdaad wel iets wat al langer een beetje op de achtergrond in mijn hoofd zit... Tot nu toe vooral een gebrek aan (priori)tijd. Het grote voordeel aan hardlopen vind ik dan ook dat je het kan doen wanneer je maar wil en het uitkomt.

Toch nog maar eens serieuzer gaan overwegen, U-track zit sowieso om de hoek hier.
Dat kan nog steeds toch, als je bij een vereniging zit ;) Vaak zijn er tussen de 2 en 4 gezamenlijke trainingen per week maar het is geen voetbalteam waar je gemist bent als je er niet bent. Dus je kunt gaan zo vaak je wilt en de rest van de trainingen alsnog zelf doen. U-track, Phoenix en Hellas trainen trouwens alle drie op Amelisweerd, als je dat bedoelt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178621923
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 14:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat kan nog steeds toch, als je bij een vereniging zit ;) Vaak zijn er tussen de 2 en 4 gezamenlijke trainingen per week maar het is geen voetbalteam waar je gemist bent als je er niet bent. Dus je kunt gaan zo vaak je wilt en de rest van de trainingen alsnog zelf doen. U-track, Phoenix en Hellas trainen trouwens alle drie op Amelisweerd, als je dat bedoelt.
Hmmm, ook weer zo! En bedoelde idd Amelisweerd, maar dacht dat Hellas in Overvecht trainde vooral? (Vriend van me traint daar en die moet volgens mij steeds die kant op).

Anyway, thanks voor het meedenken! :)
pi_178623253
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 15:02 schreef m0ridin het volgende:

[..]

Hmmm, ook weer zo! En bedoelde idd Amelisweerd, maar dacht dat Hellas in Overvecht trainde vooral? (Vriend van me traint daar en die moet volgens mij steeds die kant op).

Anyway, thanks voor het meedenken! :)
Ik weet niet hoe het nu is, maar 2 jaar geleden trainde de Phoenix MiLa groep op maandag en donderdag op Amelisweerd en op dinsdag op Overvecht, en de Hellas groep dan weer andersom. Maarja er zijn natuurlijk heel veel trainingsgroepen, weet ook niet of je vriend bij de Mila groep loopt of bij het triathlon gedeelte van Hellas. Ik zou gewoon eens gaan informeren en bij alle drie eens meelopen. U-track is wel een erg kleine club.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 19 april 2018 @ 19:16:47 #15
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178626283
Wat een hitte :o Hopelijk leest niemand mee van het wielrentopic :P :D

Merk wel dat ik met dit weer echt drinken mee moet nemen. Heb nu zo'n ding wat ik in mijn hand vast kan houden, maar bij lange afstanden heb ik de neiging om dat ding inclusief bidon weg te flikkeren -O- Heb wel van die heupdingen gezien, maar zijn die geschikt voor iemand met een zandloperfiguur? Mijn proporties kloppen niet echt :') dus als de band omhoog schiet tijdens het lopen van mijn heupen naar mijn taille is het een hoelahoep _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178630142
Ik snoer die banden meestal sowieso om mijn taille :P Maar hoe lang loop je dan nu? Tot een uur kun je wel zonder water.

Ik vond het vanavond echt heerlijk! Na een blokje krachttraining en warming up had ik een training van 6x10 minuten, met eerst 8 minuten rustig 2 minuten 4.35, dan 7-3, 6-4 etc. tot dus 3-7. Heerlijk relaxte wisselduurloop eigenlijk, met roze zonsondergangen in het duin. Volgens mij heb ik de weg omhoog weer gevonden.. Nu de hartslag nog iets lager bij bepaalde tempi, maar ook dat gaat al beter.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178632863
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik snoer die banden meestal sowieso om mijn taille :P Maar hoe lang loop je dan nu? Tot een uur kun je wel zonder water.

Ik vond het vanavond echt heerlijk! Na een blokje krachttraining en warming up had ik een training van 6x10 minuten, met eerst 8 minuten rustig 2 minuten 4.35, dan 7-3, 6-4 etc. tot dus 3-7. Heerlijk relaxte wisselduurloop eigenlijk, met roze zonsondergangen in het duin. Volgens mij heb ik de weg omhoog weer gevonden.. Nu de hartslag nog iets lager bij bepaalde tempi, maar ook dat gaat al beter.
Goed om te horen! En een goed teken dat je het als relaxt ervaart en ondertussen geniet van de omgeving.

Zat er ook rust tussen de 10-minutenblokken eigenlijk?

Ik vond het nog lang vrij warm, maar wel goed te doen voor een 10km. En prima om te kunnen wennen aan warmer weer.

Oh, en ik ben ook van team taillesnoeren. Dan zit het prima.
pi_178635771
Ik heb woensdag tijdens de training toch een halve liter water gedronken. En dat terwijl we vanwege de warmte niet eens heel intensief trainden. Ik merk dat ik het prettig vind om te drinken, ik zweet ook veel.
Voor de kortere afstanden heb ik een handheld flesje (soft flask), voor de langere afstanden een camelbag.
  vrijdag 20 april 2018 @ 07:59:40 #19
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178635849
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik snoer die banden meestal sowieso om mijn taille :P Maar hoe lang loop je dan nu? Tot een uur kun je wel zonder water.

Ik vond het vanavond echt heerlijk! Na een blokje krachttraining en warming up had ik een training van 6x10 minuten, met eerst 8 minuten rustig 2 minuten 4.35, dan 7-3, 6-4 etc. tot dus 3-7. Heerlijk relaxte wisselduurloop eigenlijk, met roze zonsondergangen in het duin. Volgens mij heb ik de weg omhoog weer gevonden.. Nu de hartslag nog iets lager bij bepaalde tempi, maar ook dat gaat al beter.
Normaal neem ik niks mee < 10km, maar normaal is het ook niet zo achterlijk warm :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 20 april 2018 @ 07:59:59 #20
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178635853
edit: nog niet wakker :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178635880
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 07:59 schreef Maraca het volgende:
edit: nog niet wakker :')
Als je hier maar niet over geschoren benen begint... :P
  vrijdag 20 april 2018 @ 08:04:50 #22
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178635883
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 08:03 schreef McTwente het volgende:

[..]

Als je hier maar niet over geschoren benen begint... :P
_O- :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178636853
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:01 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Goed om te horen! En een goed teken dat je het als relaxt ervaart en ondertussen geniet van de omgeving.

Zat er ook rust tussen de 10-minutenblokken eigenlijk?

Ik vond het nog lang vrij warm, maar wel goed te doen voor een 10km. En prima om te kunnen wennen aan warmer weer.

Oh, en ik ben ook van team taillesnoeren. Dan zit het prima.
Nee, de rust waren die minuten rustig ;) Was ook geen intervaltraining, de blokken wat harder zijn meer tempoduur.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178639797
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 08:03 schreef McTwente het volgende:

[..]

Als je hier maar niet over geschoren benen begint... :P
Jij mag niets zeggen, met je verkeerde pedalen & bidon en, horror of all horrors, fietsbel.... :+
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178640212
Een fietsbel wordt wel steeds meer geaccepteerd onder wielrenners.. ongelukken en een nog slechtere reputatie bij andere verkeersgebruikers voorkomen is toch belangrijker ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 20 april 2018 @ 13:58:39 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_178640581
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Een fietsbel wordt wel steeds meer geaccepteerd onder wielrenners.. ongelukken en een nog slechtere reputatie bij andere verkeersgebruikers voorkomen is toch belangrijker ;)
ze moeten nu alleen nog leren om 'm op het juiste moment in te zetten, en niet op het moment dat ze nog maar 3 centimeter van je spatbord verwijderd zijn :+
disclaimer
pi_178640626
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 12:57 schreef Guard het volgende:

[..]

Jij mag niets zeggen, met je verkeerde pedalen & bidon en, horror of all horrors, fietsbel.... :+
Ssssssttt... O-)
pi_178640663
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 13:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ze moeten nu alleen nog leren om 'm op het juiste moment in te zetten, en niet op het moment dat ze nog maar 3 centimeter van je spatbord verwijderd zijn :+
Woensdag lieten de meeste fietsers zich ruim op tijd horen. Alleen is het bij groepjes wel handig dat de laatste ook laat weten dat hij/zij de laatste van de groep is.
pi_178640753
Niemand wil een botsing, dus een beetje inleven in elkaar zou denk ik het meeste schelen. Maar goed, dit lijkt me een discussie die al vaak gevoerd is en die we hier niet willen ontlokken ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178642735
Vanavond Bloesemrun, denk dat ik maar met mijn waterzak ga lopen.
pi_178643397
Ik ging woensdag trainen en heb helaas de hele tijd last gehad van mijn heupen. Ik denk/hoop dat ik me met de wedstrijd overbelast heb en het een beginnerskwaal is. -O- beetje rusten nu dan maar. Wel jammer, zulk heerlijk weer!
pi_178656189
Nou ja, ik vind hardlopen op het moment behoorlijk kut. Gaat voor geen meter, conditie holt achteruit. Vanochtend op bed weer zwelgen in zelfmedelijden. Maar ik moest toch maar gaan van Gogo. Loop ik toch een partij lekker 12km weg vanochtend.

Maar goed, gewoon veel tegenslag qua hardlopen en gezondheid afgelopen halfjaar. Moet echt weer structureel lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_178657352
quote:
99s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:47 schreef mosselmossel het volgende:
Nou ja, ik vind hardlopen op het moment behoorlijk kut. Gaat voor geen meter, conditie holt achteruit. Vanochtend op bed weer zwelgen in zelfmedelijden. Maar ik moest toch maar gaan van Gogo. Loop ik toch een partij lekker 12km weg vanochtend.

Maar goed, gewoon veel tegenslag qua hardlopen en gezondheid afgelopen halfjaar. Moet echt weer structureel lopen.
Gelukkig heb je een verstandige vrouw! Hopelijk biedt je rondje van vanochtend weer motivatie om wat vaker (lekker) te lopen.
  zaterdag 21 april 2018 @ 18:28:04 #34
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178658489
1
2
 [b] 7 oktober 2018 - [url=http://www.singellooputrecht.nl/] Singelloop Utrecht (Utrecht)[/url][/b]
[*] Maraca - 10km


*O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Forum Admin zondag 22 april 2018 @ 09:32:40 #35
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178668262
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 16:55 schreef DavetheNL het volgende:
Vanavond Bloesemrun, denk dat ik maar met mijn waterzak ga lopen.
Ging het een beetje? Ik vond het vrijdagavond nog erg warm.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 22 april 2018 @ 11:41:53 #36
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178670499
Kopen jullie jezelf ook om, wanneer je de laatste kilometers eigenlijk niet meer trekt? Nu moet ik mezelf een grote vanille milkshake trakteren omdat ik de laatste kilometers van de HM niet ben gaan wandelen ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178670721
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2018 11:41 schreef Maraca het volgende:
Kopen jullie jezelf ook om, wanneer je de laatste kilometers eigenlijk niet meer trekt? Nu moet ik mezelf een grote vanille milkshake trakteren omdat ik de laatste kilometers van de HM niet ben gaan wandelen ;(
Nee, maar ik vind het wel een goed idee!
  zondag 22 april 2018 @ 13:19:54 #38
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178672265
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2018 11:54 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind het wel een goed idee!
Het zijn 3 bolletjes ijs geworden :Y)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178672911
Ik vind het een goede deal.
  Forum Admin zondag 22 april 2018 @ 15:29:52 #40
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178674479
quote:
10s.gif Op zondag 22 april 2018 11:41 schreef Maraca het volgende:
Kopen jullie jezelf ook om, wanneer je de laatste kilometers eigenlijk niet meer trekt? Nu moet ik mezelf een grote vanille milkshake trakteren omdat ik de laatste kilometers van de HM niet ben gaan wandelen ;(
Ik keek vrijdagavond halsreikend uit naar een koud biertje wat op me te wachten lag. En ik moest aan jullie denken over het wel of niet meenemen van drinken, en dat ik ook onder het uur met die temperatuur rustig een bidon had leeg kunnen drinken.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_178683730
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:32 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ging het een beetje? Ik vond het vrijdagavond nog erg warm.
Het was bijzonder warm en minder schaduw dan gehoopt. Maar met elke kilometer wat drinken en voor en na de loop ook veel tanken ging het. Tempo was prima, merk duidelijk dat ik in een stijgende lijn zit :)

Qua omgeving wel een van de mooiere loopjes die ik ken trouwens!
pi_178683744
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 18:28 schreef Maraca het volgende:

[ code verwijderd ]



*O*
Netjes! Alleen geen idee hoe ik dat moet doen :')
  Forum Admin maandag 23 april 2018 @ 07:44:27 #43
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178686916
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 22:39 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Netjes! Alleen geen idee hoe ik dat moet doen :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 18:28 schreef Maraca het volgende:

[ code verwijderd ]



*O*
toegevoegd.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_178689468
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2018 07:44 schreef Pharkus het volgende:

[..]


[..]

toegevoegd.
Dank!
pi_178691875
Hello!

Hoe gaat het hier?

Ik heb gisteren de 10 miles in Antwerpen gelopen, het was echt heeeeeel druk .Ben best wat gewend maar pff. En het was ook echt verschrikkelijk heet (26 graden). Ik heb veel moeten wandelen omdat het dus zo warm was dat mijn hartslag automatisch hoger werd en ik had al een blaar vanaf km 2... Ik vond het wel een leuk parcours, eerst stuk over de snelweg gewoon( blijkbaar kunnen ze in belgie wel gewoon wat makkelijker een stuk afzetten haha) toen door een tunnel en toen een heel stuk door de stad wat supergezellig was met veel toeschouwers. :) Alleen vanaf km 14 gingen we dus een tunnel in, omlaag en toen moest je dus ook weer omhoog 1 km lang. Ik kon het gewoon niet meer opbrengen om dat hele lange stuk omhoog te rennen dus heb gewandeld. Overigens kwam de organisatie in diezelfde tunnel vertellen dat we gewoon rustig aan konden doen omdat er extreem veel mensen last van oververhitting hadden en heb ook vele ambulances gehoord en gezien ( we moesten zelfs paar keer wachten totdat ze voorbij waren).
Mijn tijd is ook echt belachelijk slecht. Maar met die hitte dacht ik ook alleen maar gezond uitlopen is het belangrijkst, de tijd niet echt meer. Nou en dat is gelukt. Heb nu alleeen superveel spierpijn. Blij dat ik een dag vrij heb gevraagd :@ :P . Mooie ervaring was dit, maar om nou te zeggen dat ik weer daar wil lopen weet ik niet, het parcours is aardig op en af haha. De drankposten waren overigens wel soort van apart, je kreeg dus een zakje met water, die kon je dan bij je houden of in mijn geval in je bidon en de rest over je heen gieten :) Was wel fijn en er stonden ook nog gewone bekertjes. Dus aan water niks te kort.

Nu zit ik me te bedenken of ik de hm in Keulen zal gaan doen. Ik zit met deze tijd van gister over het tijdslimiet heen, maargoed het waren gister natuurlijk extreme omstandigheden, in oktober is die kans wat minder groot hoop ik :P. En ik hoop dan sws wat beter getraind te zijn. Had nu ook wel getraind, maar niet extreem veel omdat de trainer bang was dat ik me knie teveel ging overbelasten. Waar ik trouwens wel wat van gevoeld heb maar het hinderde me niet echt ( vandaag wel maar dat mag wel O+ ) .


Wowie lang verhaal sorry maar wou het even kwijt :)
  maandag 23 april 2018 @ 18:49:40 #46
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178697401
quote:
7s.gif Op maandag 23 april 2018 07:44 schreef Pharkus het volgende:

[..]

[..]

toegevoegd.
Dank u *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 23 april 2018 @ 18:50:46 #47
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178697416
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 13:43 schreef xMissi het volgende:
Hello!

Hoe gaat het hier?

Ik heb gisteren de 10 miles in Antwerpen gelopen, het was echt heeeeeel druk .Ben best wat gewend maar pff. En het was ook echt verschrikkelijk heet (26 graden). Ik heb veel moeten wandelen omdat het dus zo warm was dat mijn hartslag automatisch hoger werd en ik had al een blaar vanaf km 2... Ik vond het wel een leuk parcours, eerst stuk over de snelweg gewoon( blijkbaar kunnen ze in belgie wel gewoon wat makkelijker een stuk afzetten haha) toen door een tunnel en toen een heel stuk door de stad wat supergezellig was met veel toeschouwers. :) Alleen vanaf km 14 gingen we dus een tunnel in, omlaag en toen moest je dus ook weer omhoog 1 km lang. Ik kon het gewoon niet meer opbrengen om dat hele lange stuk omhoog te rennen dus heb gewandeld. Overigens kwam de organisatie in diezelfde tunnel vertellen dat we gewoon rustig aan konden doen omdat er extreem veel mensen last van oververhitting hadden en heb ook vele ambulances gehoord en gezien ( we moesten zelfs paar keer wachten totdat ze voorbij waren).
Mijn tijd is ook echt belachelijk slecht. Maar met die hitte dacht ik ook alleen maar gezond uitlopen is het belangrijkst, de tijd niet echt meer. Nou en dat is gelukt. Heb nu alleeen superveel spierpijn. Blij dat ik een dag vrij heb gevraagd :@ :P . Mooie ervaring was dit, maar om nou te zeggen dat ik weer daar wil lopen weet ik niet, het parcours is aardig op en af haha. De drankposten waren overigens wel soort van apart, je kreeg dus een zakje met water, die kon je dan bij je houden of in mijn geval in je bidon en de rest over je heen gieten :) Was wel fijn en er stonden ook nog gewone bekertjes. Dus aan water niks te kort.

Nu zit ik me te bedenken of ik de hm in Keulen zal gaan doen. Ik zit met deze tijd van gister over het tijdslimiet heen, maargoed het waren gister natuurlijk extreme omstandigheden, in oktober is die kans wat minder groot hoop ik :P. En ik hoop dan sws wat beter getraind te zijn. Had nu ook wel getraind, maar niet extreem veel omdat de trainer bang was dat ik me knie teveel ging overbelasten. Waar ik trouwens wel wat van gevoeld heb maar het hinderde me niet echt ( vandaag wel maar dat mag wel O+ ) .

Wowie lang verhaal sorry maar wou het even kwijt :)
Poeh. Hoorde op het nieuws dat het echt amper te doen was in Antwerpen. Goed dat je het rustig aan gedaan hebt :Y aan oververhitting heb je ook niks.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178697887
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 18:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Poeh. Hoorde op het nieuws dat het echt amper te doen was in Antwerpen. Goed dat je het rustig aan gedaan hebt :Y aan oververhitting heb je ook niks.
Jaa klopt! Zo erg heb ik het ook nog nooit gezien en ik loop veel wedstrijdjes en veel in de achterhoede.. Maar eerste drankpost kwam ook pas na 6,1 km wat eigenlijk met deze hitte niet kon vond ik. Maar gelukkig had ik een bidon bij me en vele mensen met mij, maar voor degene die het niet hadden, was het wel erg lang. En er waren ook geen sponzen. Maar ik hoop dat het met die mensen inmiddels beter gaat :)
pi_178702895
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2018 09:32 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ging het een beetje? Ik vond het vrijdagavond nog erg warm.
Vind je de muggen niet een groter probleem? :P
pi_178702916
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 22:03 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Vind je de muggen niet een groter probleem? :P
Extra eiwitten
pi_178703023
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 22:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Extra eiwitten
Muggen zijn voedzaam voor hardlopers, dat zeker, maar hardlopers zijn ook voedzaam voor muggen!
  Forum Admin dinsdag 24 april 2018 @ 07:26:48 #52
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178707389
Voedzaam wellicht, maar ik kan ben wel meer dan eens gestopt om zo'n vlieg uit je luchtpijp te 'hoesten'. Dit jaar gelukkig nog geen last van gehad, maar het seizoen begint wel.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_178707543
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 22:03 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Vind je de muggen niet een groter probleem? :P
Eigenlijk nog heel weinig last van gehad tot nu toe dit jaar. Voordeel van rivieren die voor de tijd van het jaar nog relatief hoog staan :)
pi_178708221
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2018 13:43 schreef xMissi het volgende:
Hello!

Hoe gaat het hier?

Ik heb gisteren de 10 miles in Antwerpen gelopen, het was echt heeeeeel druk .Ben best wat gewend maar pff. En het was ook echt verschrikkelijk heet (26 graden). Ik heb veel moeten wandelen omdat het dus zo warm was dat mijn hartslag automatisch hoger werd en ik had al een blaar vanaf km 2... Ik vond het wel een leuk parcours, eerst stuk over de snelweg gewoon( blijkbaar kunnen ze in belgie wel gewoon wat makkelijker een stuk afzetten haha) toen door een tunnel en toen een heel stuk door de stad wat supergezellig was met veel toeschouwers. :) Alleen vanaf km 14 gingen we dus een tunnel in, omlaag en toen moest je dus ook weer omhoog 1 km lang. Ik kon het gewoon niet meer opbrengen om dat hele lange stuk omhoog te rennen dus heb gewandeld. Overigens kwam de organisatie in diezelfde tunnel vertellen dat we gewoon rustig aan konden doen omdat er extreem veel mensen last van oververhitting hadden en heb ook vele ambulances gehoord en gezien ( we moesten zelfs paar keer wachten totdat ze voorbij waren).
Mijn tijd is ook echt belachelijk slecht. Maar met die hitte dacht ik ook alleen maar gezond uitlopen is het belangrijkst, de tijd niet echt meer. Nou en dat is gelukt. Heb nu alleeen superveel spierpijn. Blij dat ik een dag vrij heb gevraagd :@ :P . Mooie ervaring was dit, maar om nou te zeggen dat ik weer daar wil lopen weet ik niet, het parcours is aardig op en af haha. De drankposten waren overigens wel soort van apart, je kreeg dus een zakje met water, die kon je dan bij je houden of in mijn geval in je bidon en de rest over je heen gieten :) Was wel fijn en er stonden ook nog gewone bekertjes. Dus aan water niks te kort.

Nu zit ik me te bedenken of ik de hm in Keulen zal gaan doen. Ik zit met deze tijd van gister over het tijdslimiet heen, maargoed het waren gister natuurlijk extreme omstandigheden, in oktober is die kans wat minder groot hoop ik :P. En ik hoop dan sws wat beter getraind te zijn. Had nu ook wel getraind, maar niet extreem veel omdat de trainer bang was dat ik me knie teveel ging overbelasten. Waar ik trouwens wel wat van gevoeld heb maar het hinderde me niet echt ( vandaag wel maar dat mag wel O+ ) .


Wowie lang verhaal sorry maar wou het even kwijt :)
Goed bezig! Ik liep zondag in Enschede de 10km en ook daar vielen veel mensen uit. Veel ambulances gezien, maar eigenlijk was het ook niet te doen in die brandende zon. Zelf wel de finish gehaald in 1:09:14 en daarna in elkaar gezakt. Maar na wat water, dextro en even zitten in de schaduw ging het gelukkig wel weer.
pi_178710083
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 april 2018 09:17 schreef Crientj het volgende:

[..]

Goed bezig! Ik liep zondag in Enschede de 10km en ook daar vielen veel mensen uit. Veel ambulances gezien, maar eigenlijk was het ook niet te doen in die brandende zon. Zelf wel de finish gehaald in 1:09:14 en daarna in elkaar gezakt. Maar na wat water, dextro en even zitten in de schaduw ging het gelukkig wel weer.
Ik ben heel blij dat ik niet in Enschede heb gelopen dit jaar. Ik twijfelde nog, maar een week voor de marathon zou dit meer kwaad dan goed doen vrees ik.
pi_178716086
Ik heb de halve gedaan in Enschede afgelopen zondag. Ging vol goede moed weg met het idee dat 10 uur s'ochtends vroeg genoeg is en dat het nog vrij koel is. Viel dat even tegen, na 8 km in de brandende zon had ik al wel gezien dat een echte toptijd er niet in zat. Wat ik wel jammer vond aangezien het mijn eerste halve marathon was.

Tot de 18 kilometer ging het allemaal nog redelijk, toen ik me bij de 19e kilometer duizelig begon te voelen toch maar even een stukje gewandeld, iets wat me bijna nog nooit is overkomen. Uiteindelijk nog in 1.36 gefinished, maar het was echt een slachtveld, van mensen die uitgedroogd waren.
pi_178727978
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 17:19 schreef Remzz het volgende:
Ik heb de halve gedaan in Enschede afgelopen zondag. Ging vol goede moed weg met het idee dat 10 uur s'ochtends vroeg genoeg is en dat het nog vrij koel is. Viel dat even tegen, na 8 km in de brandende zon had ik al wel gezien dat een echte toptijd er niet in zat. Wat ik wel jammer vond aangezien het mijn eerste halve marathon was.

Tot de 18 kilometer ging het allemaal nog redelijk, toen ik me bij de 19e kilometer duizelig begon te voelen toch maar even een stukje gewandeld, iets wat me bijna nog nooit is overkomen. Uiteindelijk nog in 1.36 gefinished, maar het was echt een slachtveld, van mensen die uitgedroogd waren.
Goede tijd hoor, zeker gezien de warmte.
Veel drinken met de warmte van afgelopen weekend is inderdaad wel heel belangrijk.
pi_178735121
DavetheNL, als je toch de oude loopjes uit de wie-loopt-waar gaat verwijderen, kan je dan gelijk deze toevoegen:

1
2
 [b] 4 november 2018 - [url=http://www.berenloopterschelling.nl/]Berenloop (Terschelling)[/url][/b]
[*] pijll - HM


Bedankt!
  Moderator woensdag 25 april 2018 @ 21:16:54 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_178741555
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:34 schreef pijll het volgende:
DavetheNL, als je toch de oude loopjes uit de wie-loopt-waar gaat verwijderen, kan je dan gelijk deze toevoegen:
[ code verwijderd ]



Bedankt!
Done!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_178741746
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Done!
Held!
  woensdag 25 april 2018 @ 21:23:16 #61
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178741772
Zo pijll, je kunt het maar alvast gepland hebben ;)

Wie had er ooit gedacht dat ik op een fiets zou gaan zitten 8)7 Afijn, ik zit nu dus 2 à 3 keer in de week op een spinningfiets, roei er een stukje aan vast en loop 10 losse minuutjes hard. Zonder greintje pijn. Liefst loop ik wel weer eens een stukje, maar zo vind ik het ook wel leuk :)
  woensdag 25 april 2018 @ 22:02:56 #62
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178742946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:23 schreef Quoi het volgende:
Zo pijll, je kunt het maar alvast gepland hebben ;)

Wie had er ooit gedacht dat ik op een fiets zou gaan zitten 8)7 Afijn, ik zit nu dus 2 à 3 keer in de week op een spinningfiets, roei er een stukje aan vast en loop 10 losse minuutjes hard. Zonder greintje pijn. Liefst loop ik wel weer eens een stukje, maar zo vind ik het ook wel leuk :)
Spinning is een gateway drug *O* Hier alvast het juist topic: SPT / Recreatief Wielrennen #685 Goed eten en drinken.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 25 april 2018 @ 22:28:44 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178743627
Nou, zo’n liefhebber wil ik mezelf nu niet meteen noemen hoor. Het is gewoon één van de cardio inspanningen die mogelijk is en bèst leuk is icm roeien en lopen :P
  woensdag 25 april 2018 @ 23:50:33 #64
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178745768
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 22:28 schreef Quoi het volgende:
Nou, zo’n liefhebber wil ik mezelf nu niet meteen noemen hoor. Het is gewoon één van de cardio inspanningen die mogelijk is en bèst leuk is icm roeien en lopen :P
Quote voor het nageslacht
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178749799
Ik kan tegenwoordig niet meer echt diep gaan met spinnen.. vroeger kon ik echt van die fiets af vallen, maar nu moet ik al mijn best doen om hartslag 180 te halen, mijn benen willen gewoon niet meer. Misschien omdat je nu door het hardlopen conditioneel veel beter getraind bent maar dat nog niet per se kunt omzetten in fietsen...
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178749935
Ik ben laatst met een vriend gaan wielrennen, die niet hardloopt en eigenlijk de hele winter niets had gedaan dus conditioneel een stuk minder is. Maar hij fietste me er aan alle kanten uit. Is echt een compleet andere sport wat dat betreft.

Zijn ook erg veel theorieën te lezen of het nu wel of niet goed is om wielrennen en hardlopen te combineren.
  donderdag 26 april 2018 @ 10:10:47 #67
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178750033
Ik had niveau 4 springersknieen blijkt, ik loop nog steeds bij de fysio maar ben ook weer aan het optrainen volgens het schemaboekje uit de bieb voor het trainen 3x per week richting halve en hele marathons (ik hou alle klachten per dag bij en bespreek dat op de fysioafspraak). Mijn fysio helpt me dus om preventief geen klachten te krijgen, controleert mijn trainingsopbouw en de spieren en kapsels op te trainen.

Komende week richting 60 minuten en dan op naar de 2 uur in de maand mei (halve marathon was ook het doel). Conditioneel kan ik wss al wel binnen de 2 uur een halve marathon lopen, maar het gewrichten/kapsels en spieren zijn gewoon nog te zwak om dat verantwoordt te doen. In ieders geval loop ik weer 1 korte duurloop en een wat langere duurloop per week en binnenkort 1x per week intervaltraining. Ik hoop in juli ofzo aan een halve marathon of boscross mee te doen, hopelijk is dan mijn lichaam wat sterker.

[ Bericht 1% gewijzigd door govie op 26-04-2018 10:33:25 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178750367
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:10 schreef govie het volgende:
Ik had niveau 4 springersknieen blijkt, ik loop nog steeds bij de fysio maar ben ook weer aan het optrainen volgens het schemaboekje uit de bieb voor het trainen 3x per week richting halve en hele marathons (ik hou alle klachten per dag bij en bespreek dat op de fysioafspraak). Mijn fysio helpt me dus om preventief geen klachten te krijgen en tussentijds de spieren en kapsels op te trainen.

Komende week richting 60 minuten en dan op naar de 2 uur in de maand mei (halve marathon was ook het doel). Conditioneel kan ik wss al wel binnen de 2 uur een halve marathon lopen, maar het gewrichten/kapsels en spieren zijn gewoon nog te zwak om dat verantwoordt te doen. In ieders geval loop ik weer 1 korte duurloop en een wat langere duurloop per week en binnenkort 1x per week intervaltraining. Ik hoop in juli ofzo aan een halve marathon mee te doen, hopelijk is dan mijn lichaam wat sterker.
Ik vraag me af of er halve marathons zijn in juli, meestal niet..
Waarom wil je per se nu een halve marathon lopen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 26 april 2018 @ 11:00:22 #69
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178750614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er halve marathons zijn in juli, meestal niet..
Waarom wil je per se nu een halve marathon lopen?
Dan doe ik geen halve marathon. B:)B Ik wil gewoon een run kunnen doen van meer dan 1 uur, 1x per week (en max 2 uur, afhankelijk van de route die ik uitstippel). Een fiks stukje hardlopen is erg prettig en verbeterd mijn kwaliteit van leven, serieus geen grap. Voor mij heeft de activiteit lopen door een bos op een deuntje naar keuze op mijn hoofdtelefoon een positieve mentale invloed omdat het na het lopen minder prettige gevoelens afvlakt (en lichamelijk natuurlijk ook, maar minder belangrijk). Als je niet meer kan hardlopen dan moet die energie er toch uit, snap je.
De andere 2 trainingen zijn logischerwijs anders, intervalachtig en korter van opbouw (wat al die loopcoaches ook allemaal voorschrijven, alleen ik plan het zelf en laat de fysio er een go/nogo op geven).
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178751827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 11:00 schreef govie het volgende:

[..]

Dan doe ik geen halve marathon. B:)B Ik wil gewoon een run kunnen doen van meer dan 1 uur, 1x per week (en max 2 uur, afhankelijk van de route die ik uitstippel). Een fiks stukje hardlopen is erg prettig en verbeterd mijn kwaliteit van leven, serieus geen grap. Voor mij heeft de activiteit lopen door een bos op een deuntje naar keuze op mijn hoofdtelefoon een positieve mentale invloed omdat het na het lopen minder prettige gevoelens afvlakt (en lichamelijk natuurlijk ook, maar minder belangrijk). Als je niet meer kan hardlopen dan moet die energie er toch uit, snap je.
De andere 2 trainingen zijn logischerwijs anders, intervalachtig en korter van opbouw (wat al die loopcoaches ook allemaal voorschrijven, alleen ik plan het zelf en laat de fysio er een go/nogo op geven).
Dit vind ik een heel mooi en herkenbaar verhaal! Daarom zou ik juist voorzichtig zijn met opbouwen. Een leven lang pijnloos hardlopen is belangrijker dan nu binnen 3 maanden vanuit een blessure willen opbouwen naar een halve marathon.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178752034
Wat Tramposa zegt is vaak kloppend.

Zelf ook wel weer geinig. Sinds Gogo me van de bank schopte zaterdag ook maandag weer de baantraining gehad die leuk ging. Was 10 x 200m maximaal en dan ga je dus best hard, merkte ik. En dan neemt de trainer het ook nog op als je 200jes in 40 seconden doet.

Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 26 april 2018 @ 13:02:50 #72
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178752203
Mossel door de bocht! Heerlijk, zo'n baantraining! En goed dat je de spirit weer te pakken hebt.
  donderdag 26 april 2018 @ 13:16:16 #73
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178752381
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 12:34 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dit vind ik een heel mooi en herkenbaar verhaal! Daarom zou ik juist voorzichtig zijn met opbouwen. Een leven lang pijnloos hardlopen is belangrijker dan nu binnen 3 maanden vanuit een blessure willen opbouwen naar een halve marathon.
Eens maar daar heb ik dus ook de fysiotherapeute voor. Ik noteer iedere dag wat ik doe en voel. en zei beoordeeld dat. Ik heb een aanvullend zorgpakket voor fysiotherapie, dus dat kwam nu mooi uit om eens daarvan op te maken. Een loopcoach is een luxe die ik me niet kan veroorloven maar een fysiuo wel dus, want die zit in het pakket.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178754239
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2018 21:23 schreef Quoi het volgende:
Zo pijll, je kunt het maar alvast gepland hebben ;)
De Berenloop zit vrij snel vol, dus ik heb meteen ingeschreven :)
Het eiland zit qua verblijf trws nog sneller vol, en je betaalt ook meteen een forse meerprijs voor dat weekend.

We hebben het maar zwaar als lopers zijnde :)
pi_178756543
Goed te zien dat je weer loopt Mossel! 200jes maximaal zijn ook wel heel leuk :)

@Quoi: wat krachttraining is misschien ook wel leuk om af en toe in de mix te gooien.
pi_178757392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 15:53 schreef pijll het volgende:

[..]

De Berenloop zit vrij snel vol, dus ik heb meteen ingeschreven :)
Het eiland zit qua verblijf trws nog sneller vol, en je betaalt ook meteen een forse meerprijs voor dat weekend.

We hebben het maar zwaar als lopers zijnde :)
overnachting in Harlingen is substantieel goedkoper. Vergeet de overtocht niet op tijd te boeken als je in Harlingen overnacht. Dan kun je misschien zelfs nog de sneldienst terug kiezen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178757460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:16 schreef hatsaflats het volgende:
Goed te zien dat je weer loopt Mossel! 200jes maximaal zijn ook wel heel leuk :)

@Quoi: wat krachttraining is misschien ook wel leuk om af en toe in de mix te gooien.
Ik was nooit gestopt. Ik liep wel door, ook al was het tegen heug en meug en maar één of twee keer per week. En hopelijk hou ik het nu gewoon wat langer vol weer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_178759096
quote:
1s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:50 schreef Guard het volgende:

[..]

overnachting in Harlingen is substantieel goedkoper. Vergeet de overtocht niet op tijd te boeken als je in Harlingen overnacht. Dan kun je misschien zelfs nog de sneldienst terug kiezen.
Maar toch ook substantieel minder chill. Een weekendje op een eiland (L)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178759153
Ik dacht dat de Golden Tenloop een klein regioloopje was waar ik me wel 2 weken van tevoren voor kon inschrijven, maar die is gewoon uitverkocht :o

Heeft iemand toevallig een startnr over?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178759763
Welke loop was trouwens dit jaar voor het laatst? Pijll had het daar over geloof ik?
pi_178759791
Halve van Hoogland! helaas..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178760326
Ah ja, denk dat ik ga proberen die toch maar mee te pikken. Wel bijzonder om de laatste te lopen lijkt me :)
pi_178760839
Ja al komt er geloof ik nog wel een vervolg maar in een andere vorm of zo. Leuke wedstrijd sowieso, maar je moet wel bereid zijn om in je eentje tegen de wind in te beuken ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178761309
Dat klinkt als de helft van mijn trainingen..
  donderdag 26 april 2018 @ 22:06:15 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178761895
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:16 schreef hatsaflats het volgende:
Goed te zien dat je weer loopt Mossel! 200jes maximaal zijn ook wel heel leuk :)

@Quoi: wat krachttraining is misschien ook wel leuk om af en toe in de mix te gooien.
Op den duur ja! Als dit goed blijft gaan. Nu schijnt dat nog averechts te werken, want scheef enzo. Ik ga het een beetje op geleide van gevoel doen.

Hoe gaat het met jou qua lopen?

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 20:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik dacht dat de Golden Tenloop een klein regioloopje was waar ik me wel 2 weken van tevoren voor kon inschrijven, maar die is gewoon uitverkocht :o

Heeft iemand toevallig een startnr over?
Tssssk! Booming business hoor ;) Er komt vast wel een startnummer vrij komende week. Zodra ik er eentje voorbij zie komen, zal ik aan je denken.
pi_178766832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 20:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar toch ook substantieel minder chill. Een weekendje op een eiland (L)
True, maar als je dat wil kun je je beter inschrijven voor de trailrun Terschelling. Kans op beter weer is groter, minder drukte, je ziet veel meer de mooie plekken van het eiland. Plus je mag het duin beklimmen bij paal 3 wat direct mythische status oplevert aan de bar van café de Zomer :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178767240
quote:
99s.gif Op donderdag 26 april 2018 18:54 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik was nooit gestopt. Ik liep wel door, ook al was het tegen heug en meug en maar één of twee keer per week. En hopelijk hou ik het nu gewoon wat langer vol weer.
Goed te zien dat je plezier had in je training!

quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2018 22:06 schreef Quoi het volgende:

[..]

Op den duur ja! Als dit goed blijft gaan. Nu schijnt dat nog averechts te werken, want scheef enzo. Ik ga het een beetje op geleide van gevoel doen.

Hoe gaat het met jou qua lopen?
Ik blijf last houden van druk werk + 2,5 uur autorijden per dag, maar het lukt inmiddels vrij aardig om het te combineren. Gemiddeld zit ik nu op zo'n 5 keer per week sporten (3 of 4x lopen, 1x kracht, 0 of 1x fietsen). Op de baan is het zomerprogramma met lekker veel kort werk is weer begonnen, en dat ligt me altijd wel. Lekker vliegen. En ik heb sinds een tijdje een nieuwe trainer die erg veel op techniek let, dat is ook echt wel fijn.

Best prima dus :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 april 2018 @ 09:08:40 #88
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_178768429
* Daywalk3r gluurt om het hoekje. :D
Ik zie nog veel dezelfde namen, dus de meesten loopt nog ^O^

Ik ook nog steeds. 2 x voor mezelf, 1 x met een looptrainert.

Gisteren een sportmedisch onderzoek gehad. Alle waarden perfect, alleen de vo2max mag hoger van mezelf, maar dat komt wel. 3 maand een blessure gehad (medio december gevallen) dus weer net een kleine 2 maand back on my feet.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_178769015
Vanmorgen voor het eerst in 10 dagen weer gaan lopen. Rusten is goed geweest voor mijn heupen! Wel is mijn onderrug nog overbelast, maar ik kan nu pas weer op woensdag gaan lopen en tot die tijd doe ik braaf mijn oefeningen.. kijken we dan wel weer verder. Voorzichtige vooruitgang ^O^
  vrijdag 27 april 2018 @ 21:08:15 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_178781565
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 07:40 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Goed te zien dat je plezier had in je training!

[..]

Ik blijf last houden van druk werk + 2,5 uur autorijden per dag, maar het lukt inmiddels vrij aardig om het te combineren. Gemiddeld zit ik nu op zo'n 5 keer per week sporten (3 of 4x lopen, 1x kracht, 0 of 1x fietsen). Op de baan is het zomerprogramma met lekker veel kort werk is weer begonnen, en dat ligt me altijd wel. Lekker vliegen. En ik heb sinds een tijdje een nieuwe trainer die erg veel op techniek let, dat is ook echt wel fijn.

Best prima dus :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5x in de week sporten! wowie ^O^ Dan snap ik wel dat je aardig 'vol' zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178789448
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2018 21:08 schreef Quoi het volgende:

[..]

5x in de week sporten! wowie ^O^ Dan snap ik wel dat je aardig 'vol' zit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dat wel veel makkelijker dan de 1 á 2 keer die ik eerst redde. Die gaan dan eigenlijk altijd net een beetje matig en dan is de lol er snel af. Nu heb ik ook nog wel vaak genoeg een matige training, maar dan heb ik nog genoeg andere ter compensatie :)
pi_178791689
Wat gaan die zaterdagtrainingen toch altijd lekker! Jammer dat je de rest van de week ook werk hebt waardoor je al half moe aan de training begint :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178793149
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 15:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat gaan die zaterdagtrainingen toch altijd lekker! Jammer dat je de rest van de week ook werk hebt waardoor je al half moe aan de training begint :P
Dan heb je te weinig gefeest gisteren. ;)

Ik dacht er ook zo over, tot ik eens paar weken vrij had, thuis bleef en zo vaak/hard mogelijk ging trainen. Dat maakte weinig verschil, omdat het denk ik uiteindelijk gaat om je vooruitgang onder gelijke omstandigheden.

Bijvoorbeeld, als je doordeweeks op 60% van je kunnen traint, dan krijg je in de loop der tijd een betere 60% procent van je kunnen.
pi_178793260
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 16:57 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Dan heb je te weinig gefeest gisteren. ;)

Ik dacht er ook zo over, tot ik eens paar weken vrij had, thuis bleef en zo vaak/hard mogelijk ging trainen. Dat maakte weinig verschil, omdat het denk ik uiteindelijk gaat om je vooruitgang onder gelijke omstandigheden.

Bijvoorbeeld, als je doordeweeks op 60% van je kunnen traint, dan krijg je in de loop der tijd een betere 60% procent van je kunnen.
Nee, wat je zegt heeft niet echt een basis in de fysiologie. Van training word je in de eerste plaats slechter, en pas weer beter als je rust neemt en kunt herstellen. In tijden dat je veel andere dingen doet zoals hard werken, kun je minder herstellen en dus ook minder hard trainen, of je kunt wel hard trainen maar je wordt er alleen maar slechter van.

De belastbaarheid wordt bepaald door alles wat je in totaliteit doet in je leven. Dat jij niet zoveel effect voelde was misschien omdat de periode te kort was om een effect te bemerken of omdat je lichaam nog niet gewend was om zo hard te trainen.
Desondanks zullen we er mee moeten dealen, we zijn geen topsporters en er is nog op veel terreinen winst te behalen zonder dat we meteen minder hoeven te gaan werken ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178797040
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 17:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee, wat je zegt heeft niet echt een basis in de fysiologie. Van training word je in de eerste plaats slechter, en pas weer beter als je rust neemt en kunt herstellen. In tijden dat je veel andere dingen doet zoals hard werken, kun je minder herstellen en dus ook minder hard trainen, of je kunt wel hard trainen maar je wordt er alleen maar slechter van.

De belastbaarheid wordt bepaald door alles wat je in totaliteit doet in je leven. Dat jij niet zoveel effect voelde was misschien omdat de periode te kort was om een effect te bemerken of omdat je lichaam nog niet gewend was om zo hard te trainen.
Desondanks zullen we er mee moeten dealen, we zijn geen topsporters en er is nog op veel terreinen winst te behalen zonder dat we meteen minder hoeven te gaan werken ;)
Goed punt.

Over winst gesproken: als je minder eet, dan bespaar je tijd en wordt je vetpercentage lager, zodat je sneller loopt, langer kan trainen en je lichaam minder belast wordt. Je bespaart ook geld, zodat je vaker nieuwe schoenen kan kopen. :+
pi_178797507
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 20:44 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Goed punt.

Over winst gesproken: als je minder eet, dan bespaar je tijd en wordt je vetpercentage lager, zodat je sneller loopt, langer kan trainen en je lichaam minder belast wordt. Je bespaart ook geld, zodat je vaker nieuwe schoenen kan kopen. :+
Nou klinkt als een no-regret optie! Ik begin meteen! ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178797517
Jij hebt wel echt een raar beeld van hoe een lijf werkt :P Ik moet me echt helemaal suf eten om genoeg brandstof te hebben om m'n trainingen vol te houden en dan nog een beetje extra om er weer goed van te herstellen.
pi_178799883
Hoeveel eet jij dan?

Typisch ontbijt voor mij is 200 gram rijst met ei en banaan. Dat is volgens mij niet meer dan 900 calorieën. Daar kan ik een hele ochtend mee trainen (hardlopen, krachttraining, wandelen, rekken en strekken). Na het trainen een kom yoghurt of een bak kwark (250 calorieën), later nog een grote maaltijd van 900 calorieën (rijst/pasta/aardappels, groente, vlees/vis/bonen) en dan kom ik de rest van de dag wel door.

Ik kan makkelijk meer eten, maar ik merk niet dat ik daar sneller van ga lopen of eerder herstelt ben. :P
pi_178800469
Sommige mensen eten ook omdat ze het lekker vinden he ;) Af en toe een koekje of een stukje kaas, een boterham met pindakaas :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178803195
Rise and shine!
Na de inmiddels traditionele brakke nacht voor de marathon neemt de spanning toe. En ik heb er zin in.

Het weer is prima, graad of 11-16 met kans op een klein beetje regen.

Straks even zien ook nog een andere kleur stip kan krijgen voor een sneller startvak en dan gaan we kijken wat er in zit vandaag. Voor de liefhebber: 2056 is mijn nummer.

Blijft lastig inschatten wat je voor tempo kan lopen op de marathon. Als je te snel loopt, merk je dat pas als het al veel te laat is en je al ruim 2 uur denkt dat het heerlijk gaat...
pi_178803221
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 17:06 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee, wat je zegt heeft niet echt een basis in de fysiologie. Van training word je in de eerste plaats slechter, en pas weer beter als je rust neemt en kunt herstellen. In tijden dat je veel andere dingen doet zoals hard werken, kun je minder herstellen en dus ook minder hard trainen, of je kunt wel hard trainen maar je wordt er alleen maar slechter van.

De belastbaarheid wordt bepaald door alles wat je in totaliteit doet in je leven. Dat jij niet zoveel effect voelde was misschien omdat de periode te kort was om een effect te bemerken of omdat je lichaam nog niet gewend was om zo hard te trainen.
Desondanks zullen we er mee moeten dealen, we zijn geen topsporters en er is nog op veel terreinen winst te behalen zonder dat we meteen minder hoeven te gaan werken ;)
interessant! Dat wist ik ook niet.

En eten O+

Succes vandaag indepoeier! *O*
pi_178803260
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2018 22:54 schreef Drieklank het volgende:
Hoeveel eet jij dan?

Typisch ontbijt voor mij is 200 gram rijst met ei en banaan. Dat is volgens mij niet meer dan 900 calorieën. Daar kan ik een hele ochtend mee trainen (hardlopen, krachttraining, wandelen, rekken en strekken). Na het trainen een kom yoghurt of een bak kwark (250 calorieën), later nog een grote maaltijd van 900 calorieën (rijst/pasta/aardappels, groente, vlees/vis/bonen) en dan kom ik de rest van de dag wel door.

Ik kan makkelijk meer eten, maar ik merk niet dat ik daar sneller van ga lopen of eerder herstelt ben. :P
200 gram rijst met ei en banaan vind ik wel een heel flink ontbijt. Als ik 's ochtends loop gooi ik 2 koppen koffie naar binnen en ga ik naar buiten. Alleen voor fietsen ontbijt ik wel, want anders krijg ik honger onderweg.

Maar op een typische dag (als ik werk en 's avonds train) werk ik ongeveer dit naar binnen:

- ca. 500ml groene smoothie
- skyr/griekse yoghurt met ontbijtgranen
- 4 sneeën brood met hartig beleg tussendoor
- warme maaltijd (iets met koolhydraten, groenten, vlees/kaas) als lunch
- crackers met hüttenkäse of kipfilet en wat soep of sla voor trainen
- skyr/griekse yoghurt met ontbijtgranen en banaan na het trainen
- soms nog (eventueel enigszins voedzame) koekjes of taart

Als ik vrij ben wissel ik vaak een deel van het brood in met een groentenomelet of pannenkoeken en eet ik vaker vis bij m'n warme maaltijd.

Ik eet ook graag :9 Maar ik heb ook gewoon wel veel nodig, anders word ik slap en mager.
pi_178806047
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 07:35 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

200 gram rijst met ei en banaan vind ik wel een heel flink ontbijt. Als ik 's ochtends loop gooi ik 2 koppen koffie naar binnen en ga ik naar buiten. Alleen voor fietsen ontbijt ik wel, want anders krijg ik honger onderweg.

Maar op een typische dag (als ik werk en 's avonds train) werk ik ongeveer dit naar binnen:

- ca. 500ml groene smoothie
- skyr/griekse yoghurt met ontbijtgranen
- 4 sneeën brood met hartig beleg tussendoor
- warme maaltijd (iets met koolhydraten, groenten, vlees/kaas) als lunch
- crackers met hüttenkäse of kipfilet en wat soep of sla voor trainen
- skyr/griekse yoghurt met ontbijtgranen en banaan na het trainen
- soms nog (eventueel enigszins voedzame) koekjes of taart

Als ik vrij ben wissel ik vaak een deel van het brood in met een groentenomelet of pannenkoeken en eet ik vaker vis bij m'n warme maaltijd.

Ik eet ook graag :9 Maar ik heb ook gewoon wel veel nodig, anders word ik slap en mager.
Jij eet lekker regelmatig en wat kleinere maaltijden, dat is ook goed. Het valt me op dat je ook graag warm luncht, in het weekend doe ik dat ook namelijk, maar op mijn werk lunchen vind ik nooit zo leuk.

Skyr is ook goed! :9 Maar lopen zonder ontbijt? Het is prima te doen, zeker als je de avond ervoor goed gegeten hebt, maar erg hard kun je dan niet gaan, toch?
pi_178808163
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 11:45 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Jij eet lekker regelmatig en wat kleinere maaltijden, dat is ook goed. Het valt me op dat je ook graag warm luncht, in het weekend doe ik dat ook namelijk, maar op mijn werk lunchen vind ik nooit zo leuk.

Skyr is ook goed! :9 Maar lopen zonder ontbijt? Het is prima te doen, zeker als je de avond ervoor goed gegeten hebt, maar erg hard kun je dan niet gaan, toch?
Waarom niet? En over welke afstand heb je het dan? En wat is erg hard in vergelijking met je PR. Je hoeft tochgeen records te breken met je trainingen?
pi_178808488
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 13:25 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Waarom niet? En over welke afstand heb je het dan? En wat is erg hard in vergelijking met je PR. Je hoeft tochgeen records te breken met je trainingen?
Ik bedoel, je kunt zonder ontbijt best een uurtje/10k op een constant rustig tempo lopen, maar als je 10k intervaltraining wil doen, die bijvoorbeeld bestaat uit 8 x 500 meter snel lopen, afgewisseld met 500 meter rustig lopen en 2k opwarmen/afkoelen, dan heb je niet de nodige snelheid/tempovastheid in je benen zonder een koolhydraat rijk ontbijt.

Zo'n intervaltraining is typisch iets dat je doordeweeks doet en niet in het weekend, want in het weekend heb je meer tijd voor de rustige lange duurlopen.
pi_178808610
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 11:45 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Jij eet lekker regelmatig en wat kleinere maaltijden, dat is ook goed. Het valt me op dat je ook graag warm luncht, in het weekend doe ik dat ook namelijk, maar op mijn werk lunchen vind ik nooit zo leuk.

Skyr is ook goed! :9 Maar lopen zonder ontbijt? Het is prima te doen, zeker als je de avond ervoor goed gegeten hebt, maar erg hard kun je dan niet gaan, toch?
Op werkdagen ben ik van 6 tot 5 van huis, en naast dat ik dan geen zin meer heb om te koken zit er dan ook te weinig tijd tussen eten en trainen. Dus ik kook veel in het weekend, vries veel in, en stop op mn werk eten in de magnetron. Het vergt wat planning, maar sinds ik dit doe eet ik een stuk meer groente.

En ik hoef niet elke training hard, rustige trainingen zijn ook belangrijk. En hard trainen is trouwens ook niet zo lekker met een volle maag. Naast dat dat gaat hobbelen heb ik me laten vertellen dat je lijf dan ook juist energie gaat gebruiken om het eten te verwerken, ipv dat die energie vrij is om in je training te stoppen.
pi_178808892
Wow, een magnetron op je werk hebben, dat mag toch helemaal niet van de brandweerinspectie? o|O

Goed bezig hoor, al dat koken en invriezen. Ik doe alles ad hoc.
pi_178811229
Ik heb weer een volledig verzorgde voettocht door een stad bij onze Oosterburen gedaan. Dit keer Düsseldorf. Lekker compact parcours, iedereen in opperbeste stemming (Fortuna was gepromoveerd), geen massale wedstrijd dus lekker de ruimte na een km of 5/6. Joekel van een medaille mee naar huis gekregen en een bevestiging dat mijn training prima verloopt. Nu weer gauw terug het onverharde op :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178820642
Zag weer uitstekende resultaten langs komen dit weekend :)

Zelf de maand afgesloten met een totaal van net geen 110 km. Komende maand maar weer 10% meer proberen te lopen :)
pi_178822216
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2018 15:13 schreef Guard het volgende:
Ik heb weer een volledig verzorgde voettocht door een stad bij onze Oosterburen gedaan. Dit keer Düsseldorf. Lekker compact parcours, iedereen in opperbeste stemming (Fortuna was gepromoveerd), geen massale wedstrijd dus lekker de ruimte na een km of 5/6. Joekel van een medaille mee naar huis gekregen en een bevestiging dat mijn training prima verloopt. Nu weer gauw terug het onverharde op :P
We liepen het grootste deel redelijk gelijk op, ik een meter of 100 voor Guard. Tot een sanitaire stop, toen een paar keer even samen gelopen en wat gekeuveld. Toen de pacers weer even inhielden omdat ze weer een stukje te snel waren gegaan ging ik er vandoor. Spannend, maar het pakte goed uit. Zo goed zelfs, dat het een negatieve split werd. Pas de laatste 3-4 kilometers was het echt doorbijten, maar ik werd beloond met een PR-verbetering van ruim een half uur. Ik had niet durven denken dat ik dit kon, maar ik ben gefinisht in 3:26:21.

Verder volledig eens met Guard, goede sfeer (jammer van de regen), volop ruimte, super georganiseerd en meer dan voldoende verzorging.

En gratis halve liters Erdinger Alkoholfrei als hersteldrank na de finish. Oh, en Berliner Bollen!

[ Bericht 0% gewijzigd door indepoeier op 29-04-2018 22:29:48 ]
  zondag 29 april 2018 @ 22:59:29 #111
394924 steffelonio
steffelonio
pi_178823570
Gefeliciteerd indepoeier! Knappe tijd zeg, mooie beloning van de goede voorbereiding.

En Guard natuurlijk ook maar weer mooi gedaan!

Zelf na 2 maanden pauze vandaag weer voorzichtig 6km gelopen. Viel niet mee. De afgelopen tijd ging al mijn energie en tijd zitten in allerlei klusjes en werk, en het lopen heb ik daarom tijdelijk in de vrieskist gezet. Dat wende best snel gek genoeg. Maar nu toch weer wat gedaan. Een klein beetje spierpijn voel ik nu.

Hardlopen O+
pi_178823678
Wow ik wist helemaal niet dat er marathons waren vandaag! Goed gedaan zeg Guard, Indepoeier en Semtex!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178827183
Knappe prestaties inderdaad!

Ik had zelf gisterochtend gewoon getraind op de survivalbaan en in de middag een 5 km wedstrijdje.
Het leverde een voor mij nieuw hardloopverschijnsel op tijdens de wedstrijd: kramp in beide armen :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_178827393
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2018 22:59 schreef steffelonio het volgende:
Gefeliciteerd indepoeier! Knappe tijd zeg, mooie beloning van de goede voorbereiding.

En Guard natuurlijk ook maar weer mooi gedaan!

Zelf na 2 maanden pauze vandaag weer voorzichtig 6km gelopen. Viel niet mee. De afgelopen tijd ging al mijn energie en tijd zitten in allerlei klusjes en werk, en het lopen heb ik daarom tijdelijk in de vrieskist gezet. Dat wende best snel gek genoeg. Maar nu toch weer wat gedaan. Een klein beetje spierpijn voel ik nu.

Hardlopen O+
Ik vond het al stil op je Strava-profiel. Goed dat je het lopen weer uit de vrieskist hebt gehaald.

Ik werd elke trede naar beneden herinnerd aan de marathon... En ook nog steeds een beetje overdonderd door mijn winst. Vanochtend vrij, dus maar eens even op zoek naar foto en zo op internet, nagenieten.

En L_T, McTwente heeft hem ook uitgelopen. Er waren gisteren zelfs 2 grote marathons in Duitsland, Hamburg en Düsseldorf.

Ik las trouwens een verhaal over een kerel in Londen die zijn startnummer een paar km voor de start verloor. Een toeschouwer pakte hem op en rende met dat nummer de marathon uit. Nam de medaille in ontvangst en de echte loper, die hem wel uitliep (voor een goed doel) is gediskwalificeerd. Wat een eikel!
pi_178832100
Die echte loper heeft hem niet mogen uitlopen, die was van het parcours gehaald omdat ie geen bib (meer) had. Hij was zijn nummer onderweg verloren, en een toeschouwer heeft met zijn nummer uitgelopen, medaille in ontvangst genomen en ermee staan pronken op de foto's
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178833081
Meer info nodig. Had 'ie een falende startnummerband? Bibbits? Zaten z'n veiligheidsspelden niet goed vast aan z'n teddyberen- danwel duikpak?
pi_178836309
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 13:21 schreef pijll het volgende:
Meer info nodig. Had 'ie een falende startnummerband? Bibbits? Zaten z'n veiligheidsspelden niet goed vast aan z'n teddyberen- danwel duikpak?
http://metro.co.uk/2018/0(...)aimed-medal-7503291/
Charity runner, Geen carnavalesque outfit, geen bibits te zien op de foto.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178839269
Bweu, schemaloos zitten voelt zo slecht. Ik heb die structuur écht nodig.
Iemand nog een suggestie voor een marathonschema (richting oktober-november)?
Heb tot dusver altijd met garmin schema's gewerkt, maar wil wel eens iets nieuw. Van asics-schema's ben ik geen voorstander...(basispace te snel, onvoldoende variatie).
pi_178839574
Van de internetschema's, waar ik nog steeds geen fan van ben, vind ik die van https://runinfo.nl/hardloopschemaoverzicht.htm
nog het beste. Je kunt ook zelf een schema samenstellen daar. Maar ik denk echt dat er veel meer winst en plezier te behalen is met een schema wat specifiek voor jou gemaakt is ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178840894
Dan moet je ook wel een inspaningstest of zo gaan doen en op basis daarvan een schema laten maken. Anders krijg je alsnog een generiek schema waar iemand jouw naam boven heeft gezet.
Ik heb de laatste drie marathons zonder een echt specifiek schema voorbereid. Ook niet met de bedoeling om er echt keihard op te knallen, maar op twee van die drie kwam ik toch binnen een minuut of 12 van mijn pr.
Ik zit nu even te kijken naar de foto's en de video en ik denk dat ik wel wat sneller kan lopen dan dat ik gisteren heb gedaan. Kunnen wel wat kilo's af, dan ga ik vanzelf sneller :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178842709
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 17:55 schreef Guard het volgende:
Dan moet je ook wel een inspaningstest of zo gaan doen en op basis daarvan een schema laten maken. Anders krijg je alsnog een generiek schema waar iemand jouw naam boven heeft gezet.
Ik heb de laatste drie marathons zonder een echt specifiek schema voorbereid. Ook niet met de bedoeling om er echt keihard op te knallen, maar op twee van die drie kwam ik toch binnen een minuut of 12 van mijn pr.
Ik zit nu even te kijken naar de foto's en de video en ik denk dat ik wel wat sneller kan lopen dan dat ik gisteren heb gedaan. Kunnen wel wat kilo's af, dan ga ik vanzelf sneller :P
Nou, een goede trainer stelt de goede vragen waardoor hij misschien niet eens een inspanningstest nodig heeft (als je eerlijk bent). En het schema kan dan gaandeweg worden bijgesteld.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 30 april 2018 @ 19:16:34 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_178843128
quote:
1s.gif Op maandag 30 april 2018 15:07 schreef Guard het volgende:

[..]

http://metro.co.uk/2018/0(...)aimed-medal-7503291/
Charity runner, Geen carnavalesque outfit, geen bibits te zien op de foto.
Veiligheidsspeldjes :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_178843211
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Veiligheidsspeldjes :Y
Die schuren. :'(
pi_178847590
Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik kan mij hooguit onhandig prikken maar schuren, nee.

Ik heb trouwens serieuze eet struggles. Ik dacht dat ik tijdens de marathontraining veel trek had maar het is nu helemaal erg. En het zijn nog niet eens de piekweken... Dat gaat nog wat worden als ik weken van 16 uur en meer ga maken _O- .
pi_178848314
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2018 21:29 schreef Devv het volgende:
Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Ik kan mij hooguit onhandig prikken maar schuren, nee.

Ik heb trouwens serieuze eet struggles. Ik dacht dat ik tijdens de marathontraining veel trek had maar het is nu helemaal erg. En het zijn nog niet eens de piekweken... Dat gaat nog wat worden als ik weken van 16 uur en meer ga maken _O- .
Waarschijnlijk verbrand je het ook allemaal toch? Misschien dan maar de 200g rijst bij het ontbijt proberen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178855279
Na de marathon had ik rode plekken op de plaatsen waar de veiligheidsspelden zaten. Als ik dat geweten had, had ik toch liever voor een stickerbevestiging gekozen. ;)

Hoe eet en train jij nu, La_Tramposa?
pi_178856319
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 08:31 schreef Drieklank het volgende:
Na de marathon had ik rode plekken op de plaatsen waar de veiligheidsspelden zaten. Als ik dat geweten had, had ik toch liever voor een stickerbevestiging gekozen. ;)

Hoe eet en train jij nu, La_Tramposa?
Tja een marathon is ook wel extreem.. die kom ik ook niet altijd zonder schuurplekken door, soms bij het randje van mijn shirt of bh. Van tevoren veel vaseline smeren helpt.

Ik loop momenteel wat minder vaak dan eerst (4 a 5x per week) en daarnaast doe ik 2 of 3x in de week 30-45 min. krachttraining.
Een normale week is dus:
Ma: rust of 45 min rustig lopen
Di: ochtend of voor de training KT, avond baantraining (bijvoorbeeld vanavond 9x800 meter, met in en uitlopen kom je gauw op 12-15km)
Wo: 45 min rustig of rust
Do: kern/baantraining iets minder intensief, vaak een stuk buitenom lopen en dan heuvelsprints of 20x40 sec hard 40 sec rustig
Vr: rustdag, soms KT
Za: kerntraining intensief, bijv. 3x5km op marathontraining of een fartlek. Vaak 15-20km
Zo: KT en 60 min rustloop met elke km 30 sec. aanzetten

Qua eten ben ik er iets minder mee bezig dan eerst, en daardoor gaat het juist beter. Als ik te obsessief met eten bezig ben ga ik op een gegeven moment juist weer een heel slechte vreetbui krijgen of zo.
Ik eet wel vrijwel vegetarisch. 's ochtends vaak kwark met fruit en muesli of havermout, om 11 u een snackje als een stuk fruit of een haverkoek, bij de lunch 3-4 boterhammen met hummus, een gekookt eitje, wat rauwkost en wat bouillon, 2 uur later weer een stuk fruit of een eiwitreep of zo. Dan vaak trainen en als avondeten iets met voornamelijk heel veel groenten. Tussendoor vaak nog een handje noten, rozijnen of pelpinda's als ik trek heb.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178860551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 08:31 schreef Drieklank het volgende:
Na de marathon had ik rode plekken op de plaatsen waar de veiligheidsspelden zaten. Als ik dat geweten had, had ik toch liever voor een stickerbevestiging gekozen. ;)

Hoe eet en train jij nu, La_Tramposa?
Mij is bij de marathon(s) een startnummerriem erg goed bevallen. Helemaal niks van gemerkt, en meteen een goede plek voor je gels.
pi_178866488
Vooruit, nog even een keer nagenieten... dankzij de ouders van Guard, die zo vriendelijk waren om bij km 34 met een camera te staan.

Geeft mooi weer hoe ik deze marathon heb beleefd, met een grote glimlach en volop genietend.

(en inclusief startnummerriem ;) )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178867938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 09:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Trainen en eten.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Interessant, aan de ene kant precies wat ik zou verwachten: drie sleuteltrainingen en op tussenliggende dagen rustig lopen naar behoefte, supergezond en regelmatig eten.

Aan de andere kant ook verrassend: alleen intervaltrainingen, geen tempoloop, geen hele lange extra rustige duurloop, niet eens zo veel koolhydraten. Ik schat in dat je nu zo'n 70km per week loopt? In termen van kwantiteit is dat niet eens zoveel voor een gevorderde loper, maar gezien de kwaliteit van je trainingen vind ik dat wel knap!

Sowieso ook fijn om te lezen dat er mensen zijn die gezond eten in bescheiden hoeveelheden normaal vinden. Het ligt dan waarschijnlijk aan mijn omgeving dat ik zoveel mensen tegenkom die iedere dag traktaties willen eten, 's avonds snoepen en in het weekend of op allerlei borrels drinken. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:01 schreef indepoeier het volgende:
Vooruit, nog even een keer nagenieten... dankzij de ouders van Guard, die zo vriendelijk waren om bij km 34 met een camera te staan.

Geeft mooi weer hoe ik deze marathon heb beleefd, met een grote glimlach en volop genietend.

Wow, dat doe ik je niet na. Ik was alleen nog bezig met overleven. Ik ga eens kijken of zo'n riem iets voor mij is.
pi_178872801
Die ene keer dat ik een startnummerband gebruikte voor een serieuze loop raakte ik mijn startnummer bijna kwijt. Maar dat was ook wel windkracht 10 miljoen en een vreemd startnummer: plastic dat juist alleen scheurt bij de perforatiegaten.
pi_178876515
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 19:29 schreef wyccie het volgende:
Die ene keer dat ik een startnummerband gebruikte voor een serieuze loop raakte ik mijn startnummer bijna kwijt. Maar dat was ook wel windkracht 10 miljoen en een vreemd startnummer: plastic dat juist alleen scheurt bij de perforatiegaten.
Daar heb ik er ook een paar van, inclusief scheuren bij de perforatie gaten.
Als je die startnummers dicht bij je oor houdt, kun je de wind nog horen... :o
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178877134
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:47 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Interessant, aan de ene kant precies wat ik zou verwachten: drie sleuteltrainingen en op tussenliggende dagen rustig lopen naar behoefte, supergezond en regelmatig eten.

Aan de andere kant ook verrassend: alleen intervaltrainingen, geen tempoloop, geen hele lange extra rustige duurloop, niet eens zo veel koolhydraten. Ik schat in dat je nu zo'n 70km per week loopt? In termen van kwantiteit is dat niet eens zoveel voor een gevorderde loper, maar gezien de kwaliteit van je trainingen vind ik dat wel knap!

Sowieso ook fijn om te lezen dat er mensen zijn die gezond eten in bescheiden hoeveelheden normaal vinden. Het ligt dan waarschijnlijk aan mijn omgeving dat ik zoveel mensen tegenkom die iedere dag traktaties willen eten, 's avonds snoepen en in het weekend of op allerlei borrels drinken. :P

[..]

Wow, dat doe ik je niet na. Ik was alleen nog bezig met overleven. Ik ga eens kijken of zo'n riem iets voor mij is.
Ik ben ook niet heilig hoor, als iemand taart uitdeelt neem ik dat gewoon en ik heb soms ook wel 's middags zin in een koek of een reep. Als je dat elke dag hebt moet je je misschien wel zorgen maken.
Ik ben wel wat minder afgetraind dan optimaal zou zijn voor een marathonloper, maar ik ben weer op de goede weg nu, en zoals ik al zei, zo geobsedeerd met voeding bezig zijn wil ik ook niet meer. Ik ben ook geen topsporter maar iemand met een drukke baan die hardlopen ook toevallig leuk vind, dus soms moet je de eisen aan jezelf ook een beetje bijstellen.

En over het trainingsschema; ik zit nu in een opbouwperiode waarin we vooral aan snelheid werken, dus niet heel veel kilometers nee. Tussen de 50 en 60km nu vaak. Maar in het marathonschema gaat dat ook wel weer omhoog en komen er ook meer lange duurlopen bij, al zijn dat bij ons geen 'langzame lange duurlopen' van 3 uur, maar vaak zware trainingen met blokken op marathontempo. De echt rustige trainingen zijn de hersteltrainingen tussendoor.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin dinsdag 1 mei 2018 @ 21:59:59 #134
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178877699
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 16:01 schreef indepoeier het volgende:
Vooruit, nog even een keer nagenieten... dankzij de ouders van Guard, die zo vriendelijk waren om bij km 34 met een camera te staan.

Geeft mooi weer hoe ik deze marathon heb beleefd, met een grote glimlach en volop genietend.

(en inclusief startnummerriem ;) )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nog eens een vrolijke blik naar 34 km.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_178881444
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2018 21:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik ben ook niet heilig hoor, als iemand taart uitdeelt neem ik dat gewoon en ik heb soms ook wel 's middags zin in een koek of een reep. Als je dat elke dag hebt moet je je misschien wel zorgen maken.
Ik hoop dat dat laatste slaat op de taart en niet de zin in koekjes. :D
Bij de koffiepauze neem ik bijna altijd wel een koekje.

Komend weekend weer wat warmer. Gek genoeg heb ik er wel zin in om dan een lang stuk te rennen. Ik zit nog steeds niet op mijn stabiele niveau, maar dat gaat hopelijk wel lukken met meer zonneschijn.
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:50:31 #136
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_178886088
Ik heb mezelf voorgenomen om te gaan trainen voor de halve marathon. Zelf loop ik nu ongeveer een keer per week een rondje van ruim een uur. Vorig jaar zomer zat ik uiteindelijk op een ronde van ongeveer anderhalf uur en zo'n 16 km.

Nu heb ik een trainingsschema gevonden van 12 weken en dat wil ik ook graag gaan gebruiken. Zonder doel en schema merk ik aan mezelf dat ik te weinig / onregelmatig loop.

Nu is een onderdeel van het schema ook interval en lopen op hartslagniveau's. Zelf heb ik nog nooit op m'n hartslag gelopen en heb ook geen meter. Wel houd ik alle trainingen bij via Runkeeper.

Ik heb nu een mooi horloge gezien van Garmin, de Forerunner 35 die de hartslag meet via de pols en uiteraard ook alles bijhoudt qua stappen, afstand en hij heeft ook GPS.

Nu vraag ik me echt af of zo'n horloge en het trainen met verschillende hartslagniveau's echt zo veel helpt. Ik zou het zonde vinden om 155,- uit te geven aan het horloge om er uiteindelijk weinig mee te doen.

Wie heeft er hier ervaring met het trainen op je hartslag en merk je echt meer resultaat?
  woensdag 2 mei 2018 @ 10:52:31 #137
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_178886115
Nog roparunners hier trouwens dit jaar?
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_178886546
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 10:50 schreef Black-Hole het volgende:
Ik heb mezelf voorgenomen om te gaan trainen voor de halve marathon. Zelf loop ik nu ongeveer een keer per week een rondje van ruim een uur. Vorig jaar zomer zat ik uiteindelijk op een ronde van ongeveer anderhalf uur en zo'n 16 km.

Nu heb ik een trainingsschema gevonden van 12 weken en dat wil ik ook graag gaan gebruiken. Zonder doel en schema merk ik aan mezelf dat ik te weinig / onregelmatig loop.

Nu is een onderdeel van het schema ook interval en lopen op hartslagniveau's. Zelf heb ik nog nooit op m'n hartslag gelopen en heb ook geen meter. Wel houd ik alle trainingen bij via Runkeeper.

Ik heb nu een mooi horloge gezien van Garmin, de Forerunner 35 die de hartslag meet via de pols en uiteraard ook alles bijhoudt qua stappen, afstand en hij heeft ook GPS.

Nu vraag ik me echt af of zo'n horloge en het trainen met verschillende hartslagniveau's echt zo veel helpt. Ik zou het zonde vinden om 155,- uit te geven aan het horloge om er uiteindelijk weinig mee te doen.

Wie heeft er hier ervaring met het trainen op je hartslag en merk je echt meer resultaat?
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, op hartslag lopen kan heel nuttig zijn maar als je niet weet wat jouw specifieke zones zijn, is het dat nog niet echt. Je kunt ook de tempo's van rustige trainingen, intervaltrainingen etc. uitrekenen via je 10-km wedstrijdsnelheid op één van de calculators op internet. Of je kunt de Borgschaal gebruiken:



Waarbij je bijvoorbeeld zorgt dat alle langzame duurtrainingen tussen de 7 en 10 zijn, tempoduurtraining tussen 11 en 15 en interval of wedstrijden nog daarboven. Uiteindelijk minder nauwkeurig maar als je goed naar je gevoel leert luisteren kan dat ook veel zeggen.

Ik denk dat de meeste ervaren lopers het uiteindelijk wel fijn vinden om met een sporthorloge te lopen, ook omdat je dan veel makkelijker onderweg je tempo kunt checken dan met een telefoon en app (waarbij de GPS vaak ook minder nauwkeurig is), maar dat is aan jou om te bepalen of je dat het geld waard is. Als je toch voor een GPS horloge met hartslagmonitor gaat zou ik eens kijken of je wel meting aan de pols wilt of gewoon een hartslagband, dat laatste is toch nog steeds wel nauwkeuriger.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 2 mei 2018 @ 12:00:43 #139
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_178887716
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik denk dat de meeste ervaren lopers het uiteindelijk wel fijn vinden om met een sporthorloge te lopen, ook omdat je dan veel makkelijker onderweg je tempo kunt checken dan met een telefoon en app (waarbij de GPS vaak ook minder nauwkeurig is), maar dat is aan jou om te bepalen of je dat het geld waard is. Als je toch voor een GPS horloge met hartslagmonitor gaat zou ik eens kijken of je wel meting aan de pols wilt of gewoon een hartslagband, dat laatste is toch nog steeds wel nauwkeuriger.
Thanks! Die runinfo.nl site had ik ook gevonden en is echt heel handig en bruikbaar.

Zelf heb ik lang geleden wel een sporthorloge gehad met hartslagband maar toen deed ik aan spinning. Dat werkte goed maar zodra ik hem gebruikte met hardlopen zakte die steeds af, geen goede herinnering aan dus.

Als ik nu wat reviews lees moeten de nieuwe horloges met polsmeter van Garmin en Polar behoorlijk goed en nauwkeurig zijn.
pi_178887926
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 12:00 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Thanks! Die runinfo.nl site had ik ook gevonden en is echt heel handig en bruikbaar.

Zelf heb ik lang geleden wel een sporthorloge gehad met hartslagband maar toen deed ik aan spinning. Dat werkte goed maar zodra ik hem gebruikte met hardlopen zakte die steeds af, geen goede herinnering aan dus.

Als ik nu wat reviews lees moeten de nieuwe horloges met polsmeter van Garmin en Polar behoorlijk goed en nauwkeurig zijn.
Tegenwoordig heb je wel softstrap banden, die zijn wel beter te dragen dan die oude. Maar het is inderdaad minder comfortabel.
Uiteindelijk is het lastig vast te stellen hoe nauwkeurig die polsmetingen precies zijn. Maar ik zie wel bij veel trainingsgenootjes dat de hartslag halverwege een zware training ineens naar 100 zakt of zo. Vooral bij kou doen ze het iets minder. Maar goed, dat leer je op een gegeven moment ook wel inschatten, wanneer een meting niet klopt. Maar perfect is het nog niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178893136
https://www.runnersworld.(...)er%E2%80%99s%20World

Inspirerend!

Allemaal mensen die meer dan 100.000 miles hebben gelopen in hun leven (dat is 40 jaar gemiddeld 50 mile/80km per week).
Deze mensen zijn wel mijn spirit animals haha, met hun lijstjes, schema's, nutteloze rekensommetjes maken tijdens het lopen.. heerlijk.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178893251
Door dit artikel zie ik dat ik bijna op mijn 10.000e gelogde kilometer zit! 9527 nu, sinds januari 2013. Maar daarvoor heb ik natuurlijk ook wel wat hardgelopen, maar dat nooit gelogd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178893353
Haha ik moet dus nog 62 jaar zo doorgaan (met gemiddeld 2400 km per jaar) wil ik die 160.000 km nog halen :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178897251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 16:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha ik moet dus nog 62 jaar zo doorgaan (met gemiddeld 2400 km per jaar) wil ik die 160.000 km nog halen :o
Met de manier waarop je nu traint kun je gemiddeld genoeg kilometers per week maken om dat doel te halen voor je met pensioen gaat, maar ren je dan niet heel veel andere leuke dingen in het leven voorbij? ;)

Ik heb ook de Garmin 35 en de 235 op het oog, maar het valt me op dat ieder sporthorloge, ook de nieuwste en de duurste, wel negatieve reacties krijgt over onbetrouwbare hartslagmeting, langzame GPS, plastic onderdelen, batterijduur korter dan aangegeven enzovoorts.

Het lijkt daarom een beetje zonde om zoveel geld uit te geven, terwijl de technologie nog in de kinderschoenen staat. Maar een stopwatch en snelheidsmeter om je pols lijkt toch onmisbaar als je serieus beter wil worden.

[ Bericht 21% gewijzigd door Drieklank op 02-05-2018 19:28:30 ]
pi_178898681
Vroegah waren ze ook al snel hoor, zonder state-of-the-art horloges en hartslagmeters ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178899006
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:18 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Met de manier waarop je nu traint kun je gemiddeld genoeg kilometers per week maken om dat doel te halen voor je met pensioen gaat, maar ren je dan niet heel veel andere leuke dingen in het leven voorbij? ;)

Ik heb ook de Garmin 35 en de 235 op het oog, maar het valt me op dat ieder sporthorloge, ook de nieuwste en de duurste, wel negatieve reacties krijgt over onbetrouwbare hartslagmeting, langzame GPS, plastic onderdelen, batterijduur korter dan aangegeven enzovoorts.

Het lijkt daarom een beetje zonde om zoveel geld uit te geven, terwijl de technologie nog in de kinderschoenen staat. Maar een stopwatch en snelheidsmeter om je pols lijkt toch onmisbaar als je serieus beter wil worden.
Tja je kan beide kanten verdedigen, zoals Guard zegt, van gewoon veel lopen word je ook beter zonder allerlei fancy technologie. Dat de GPS-technologie in de kinderschoenen staat is denk ik niet zo, maar in bosrijke omgeving, als je veel scherpe bochten neemt of bij extreem weer, zullen er altijd GPS afwijkingen zijn. Maar als je het horloge als toegevoegde waarde ziet aan je gezond verstand en niet als vervanging van, kan het zeker nuttig zijn denk ik. Maar een lidmaatschap bij een atletiekvereniging lijkt mij een betere besteding van de 150 euro als je echt beter wilt worden.

En over je eerste punt, ik ben wel benieuwd wat jij over mij weet of denkt te weten om die conclusie te trekken :P Ik vind dat een uurtje per dag voor sport altijd wel te vinden valt, en dat je daarmee niet aan leuke dingen voorbij hoeft te gaan. Hoogstens aan tv-kijken en dat soort hobby's, maar dat vind ik toch zonde van mijn tijd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_178899509
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 19:18 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Ik heb ook de Garmin 35 en de 235 op het oog, maar het valt me op dat ieder sporthorloge, ook de nieuwste en de duurste, wel negatieve reacties krijgt over onbetrouwbare hartslagmeting, langzame GPS, plastic onderdelen, batterijduur korter dan aangegeven enzovoorts.

Ik heb de 235, ben er erg tevreden mee. Met GPS aan kan ik er sowieso een uurtje of 7/8 mee gok ik. GPS uit gaat het over dagen. Uiterlijk vind ik hem juist erg mooi.

Hartslag meting is redelijk accuraat, heb geen vergelijk maar heb niet echt uitschieters als ik hem gebruik.
pi_178899591
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2018 20:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tja je kan beide kanten verdedigen, zoals Guard zegt, van gewoon veel lopen word je ook beter zonder allerlei fancy technologie. Dat de GPS-technologie in de kinderschoenen staat is denk ik niet zo, maar in bosrijke omgeving, als je veel scherpe bochten neemt of bij extreem weer, zullen er altijd GPS afwijkingen zijn. Maar als je het horloge als toegevoegde waarde ziet aan je gezond verstand en niet als vervanging van, kan het zeker nuttig zijn denk ik. Maar een lidmaatschap bij een atletiekvereniging lijkt mij een betere besteding van de 150 euro als je echt beter wilt worden.

En over je eerste punt, ik ben wel benieuwd wat jij over mij weet of denkt te weten om die conclusie te trekken :P Ik vind dat een uurtje per dag voor sport altijd wel te vinden valt, en dat je daarmee niet aan leuke dingen voorbij hoeft te gaan. Hoogstens aan tv-kijken en dat soort hobby's, maar dat vind ik toch zonde van mijn tijd.
Ik veroordeel je niet hoor, mijn vraag had geen dubbele lading. :P

De reden dat ik de vraag stel, is dat ik merk dat hardlopen wel veel invloed heeft op de rest van mijn leven, want als ik een uur ga hardlopen, dan ben ik er wel meer dan een uur mee bezig. Ik plan mijn maaltijden om het trainen heen, het kost wat tijd om kleding en schoenen aan te trekken en me in te smeren met zonnebrand crème, het kost wat tijd om naar de route te lopen of te fietsen of van de route weer naar huis te gaan, ik zoek veel informatie op over trainingsmethoden, recensies van schoenen, hoe te drinken tijdens een marathon enzovoorts.

En als ik klaar ben met hardlopen heb ik niet altijd genoeg energie over om muziekinstrumenten te spelen, boeken te lezen, uit te gaan of de rust te vinden om op tijd naar bed te gaan en goed te slapen.

Televisie vind ik inderdaad ook zonde van mijn tijd.
  Forum Admin woensdag 2 mei 2018 @ 20:55:13 #149
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178899686
Zow na een 2 weekjes lamballen maar eens de stoute schoenen aangetrokken. Viel me gelukkig niet tegen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_178927736
Ben ik weer even een beetje aan het hollen op een fatsoenlijke manier, meteen net zoveel badges op Garmin Connect als SEMTEX. Ik voel me nu enorm hardcore.

Ik mag natuurlijk niet eens in haar schaduw staan, maar dit is wel even een boost.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 10:40:36 #151
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178930204
Tijdens opbouw vanaf niveau 4 springers knieen draai ik nu dit rondje van 10,8km in vught door bosgebied en langs de ijzeren man. Ik ben nu nog niet eens echt mijn best aan het doen maar ik zit dicht tegen de 2uurs drempel aan van een halve marathon. Daarnaast zijn mijn bezoeken naar de fysio van 1x per week naar 2x per week gegaan. Ik voel nog wel mijn knieen en de kapsels, maar het doet geen pijn (wel irritant of -tatie soms). Eindelijk kan ik iedere week tenminste 1x vanuit huis hardlopen om de ijzeren man dus ik verwacht ergens verderop in 2018 nog wel aan een loop tussen de 20m en 25km mee te doen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178931923
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 10:40 schreef govie het volgende:
Tijdens opbouw vanaf niveau 4 springers knieen draai ik nu dit rondje van 10,8km in vught door bosgebied en langs de ijzeren man. Ik ben nu nog niet eens echt mijn best aan het doen maar ik zit dicht tegen de 2uurs drempel aan van een halve marathon. Daarnaast zijn mijn bezoeken naar de fysio van 1x per week naar 2x per week gegaan. Ik voel nog wel mijn knieen en de kapsels, maar het doet geen pijn (wel irritant of -tatie soms). Eindelijk kan ik iedere week tenminste 1x vanuit huis hardlopen om de ijzeren man dus ik verwacht ergens verderop in 2018 nog wel aan een loop tussen de 20m en 25km mee te doen.
Leuk lopen bij de IJzeren Man. Wil ik over een tijdje ook weer eens heen. Gister door het Bossche Broek gelopen met de club. Was ook behoorlijk fijn.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:02:32 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_178934188
Even een vraagje tussendoor, in het beginnerstopic wist men niet echt een antwoord: Wat zijn nou goede en nog redelijk betaalbare modellen koptelefoon voor het hardlopen?
Ik heb nu van die in-ear dopjes, maar die zweet ik er dus uit :') (geen idee dat je ook uit je oren kon zweten _O-)
De hardloopwinkel kwam met een prachtige draadloze unit, maar 200 euro gaat me nu even te ver. Heeft iemand tips?
disclaimer
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:08:17 #154
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178934346
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 12:25 schreef mosselmossel het volgende:
Bossche Broek
Je kunt ook alle drie (vughtse heide+ijzerenman+bossche broek)+haanwijk erbij pakken vanaf het station in vught. Dan pak je de haldersebaan en het reeburgpark terug naar het station in vught. Je zit dan al boven zeker de 22,5km (halve marathon) en kan je ook weer met de trein terug zoals je heen kwam. De mooiste bospaden staan niet op google maar de vughtse heide is niet zo heel groot dus verdwalen zit er niet in, je kunt langs de dommel naar de loopbrug gaan die je in de richting brengt van het pontje bij de bossche broek, zo mijd je zoveel mogelijk straat en afwijken van de googleroute mag dan zeerzeker want verdwalen gaat niet, of in ieder geval max 2 minuten ofzo. Bij de bossche broek even 2 minuten krachtraining doen bij het pontje om de bossche broek in te komen vanaf het verkeersplein (zelf aandrijfbare pond).

[ Bericht 8% gewijzigd door govie op 04-05-2018 14:14:16 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_178934515
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:08 schreef govie het volgende:

[..]

Je kunt ook alle drie (vughtse heide+ijzerenman+bossche broek)+haanwijk erbij pakken vanaf het station in vught. Dan pak je de haldersebaan en het reeburgpark terug naar het station in vught. Je zit dan al boven zeker de 22,5km (halve marathon) en kan je ook weer met de trein terug zoals je heen kwam. De mooiste bospaden staan niet op google maar de vughtse heide is niet zo heel groot dus verdwalen zit er niet in, je kunt langs de dommel naar de loopbrug gaan die je in de richting brengt van het pontje bij de bossche broek, zo mijd je zoveel mogelijk straat en afwijken van de googleroute mag dan zeerzeker want verdwalen gaat niet, of in ieder geval max 2 minuten ofzo. Bij de bossche broek even 2 minuten krachtraining doen bij het pontje om de bossche broek in te komen vanaf het verkeersplein (zelf aandrijfbare pond).
Ik hou niet van door het bos of over de hei rennen. Tenzij ze er asfalt hebben neergeplempt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraagje tussendoor, in het beginnerstopic wist men niet echt een antwoord: Wat zijn nou goede en nog redelijk betaalbare modellen koptelefoon voor het hardlopen?
Ik heb nu van die in-ear dopjes, maar die zweet ik er dus uit :') (geen idee dat je ook uit je oren kon zweten _O-)
De hardloopwinkel kwam met een prachtige draadloze unit, maar 200 euro gaat me nu even te ver. Heeft iemand tips?
Dit is werkelijk voor iedereen verschillend. Ik doe het gewoon met goedkope dingetjes die je gratis bij je smartphone krijgt. Anderen zweren bij dure draadloze Beats by Dre-dingen. Kwestie van proberen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:18:27 #156
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_178934558
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraagje tussendoor, in het beginnerstopic wist men niet echt een antwoord: Wat zijn nou goede en nog redelijk betaalbare modellen koptelefoon voor het hardlopen?
Ik heb nu van die in-ear dopjes, maar die zweet ik er dus uit :') (geen idee dat je ook uit je oren kon zweten _O-)
De hardloopwinkel kwam met een prachtige draadloze unit, maar 200 euro gaat me nu even te ver. Heeft iemand tips?
Heb nu ruim een half jaar de Jaybird X3 dopjes en ze zijn echt fantastisch. Blijven heel goed zitten vanwege de extra 'vleugels', draadloos en heel fijn geluid. Zorg alleen wel dat ze echt goed stevig zitten voor het beste geluid.

Enige nadeel van deze in-ears zijn natuurlijk wel dat je van je omgeving niets meer hoort. Heb al een paar keer meegemaakt dat ik redelijk schrok van een langsrijdende auto op een klein weggetje :@
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:25:21 #157
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_178934734
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:16 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik hou niet van door het bos of over de hei rennen. Tenzij ze er asfalt hebben neergeplempt.
Als ik de route zo ingeef is het allemaal asfalt behalve een klein stukkie van een paar honderd meter in de bossche broek net na het pondje (hard getrapt zandpaadje voor een heel klein stukkie). Deze loop ook nog wel een keertje voordat ik naar mijn eerste georganiseerde event ga, maar dat duurt nog wel even.

When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Forum Admin vrijdag 4 mei 2018 @ 15:44:54 #158
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_178936421
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraagje tussendoor, in het beginnerstopic wist men niet echt een antwoord: Wat zijn nou goede en nog redelijk betaalbare modellen koptelefoon voor het hardlopen?
Ik heb nu van die in-ear dopjes, maar die zweet ik er dus uit :') (geen idee dat je ook uit je oren kon zweten _O-)
De hardloopwinkel kwam met een prachtige draadloze unit, maar 200 euro gaat me nu even te ver. Heeft iemand tips?
Ik heb deze https://www.banggood.com/(...)ophone-p-976533.html al meer dan een jaar naar tevredenheid, maar de laatste tijd heb ik meer last dat hij afzakt, het gedeelte wat achter mijn hoofd zit begint te soepel te raken. Maar ik ga denk ik weer dezelfde bestellen binnenkort, als ik me niet laat verleiden om naar die inearplugs over te stappen. (overigens gebruik ik bluetooth en heb ik nfc niet geprobeerd).
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_178938121
Iemand hier interesse in z.g.a.n. Salomon Speedcross schoenen (maat 42-43)? Ik heb deze vorig jaar gekocht en heb er misschien 10-15 keer op gelopen, maar merk toch dat de schoenen voor mij niet voldoende ademend zijn. Verder gaat het trailrunnen het voor mij gewoon niet worden.. te veel gedoe en heisa om naar mooie trailgebieden te komen.

Bij interesse graag DM :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:03:31 #160
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178939168
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
Even een vraagje tussendoor, in het beginnerstopic wist men niet echt een antwoord: Wat zijn nou goede en nog redelijk betaalbare modellen koptelefoon voor het hardlopen?
Ik heb nu van die in-ear dopjes, maar die zweet ik er dus uit :') (geen idee dat je ook uit je oren kon zweten _O-)
De hardloopwinkel kwam met een prachtige draadloze unit, maar 200 euro gaat me nu even te ver. Heeft iemand tips?
Ik heb de Fresh 'n Rebel Lace Supreme Wireless Earbuds :7 Draadloos en vallen er niet uit omdat ze echt vast zitten in je oor. En ook geen 200 euro :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 4 mei 2018 @ 18:04:35 #161
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178939184
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:18 schreef Black-Hole het volgende:

Enige nadeel van deze in-ears zijn natuurlijk wel dat je van je omgeving niets meer hoort. Heb al een paar keer meegemaakt dat ik redelijk schrok van een langsrijdende auto op een klein weggetje :@
Herkenbaar :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178940964
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:03 schreef Maraca het volgende:
Ik heb de Fresh 'n Rebel Lace Supreme Wireless Earbuds :7 Draadloos en vallen er niet uit omdat ze echt vast zitten in je oor. En ook geen 200 euro :P
Wat een mooie naam voor oordopjes. Ze zien er wel veel saaier uit dan de naam doet vermoeden.
Doe alsjeblieft voorzichtig met rennen. Gewoon 1 oortje uit laten, dan hoor je de omgeving tenminste nog.

Afgelopen week 2 keer bootcamp gedaan. Wat heerlijk om met dit weer buiten te kunnen sporten!
Ook twee keer intervaltraining gedaan. Hamstring/scheve rug komt soms een beetje terug.
Dit weekend dan maar weer naar de langere afstanden. Gelukkig komende maand ook nog wat festdagen en andere vrije dagen, dan kan ik weer richting de marathon werken.
Nu nog heel blijven en dan ben ik blij. :)
  vrijdag 4 mei 2018 @ 21:46:29 #163
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178943597
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:47 schreef wyccie het volgende:

[..]

Wat een mooie naam voor oordopjes. Ze zien er wel veel saaier uit dan de naam doet vermoeden.
Doe alsjeblieft voorzichtig met rennen. Gewoon 1 oortje uit laten, dan hoor je de omgeving tenminste nog.
O+

Ik heb ze wel allebei in, want je anders blijft de ander kant niet goed zitten. Maar ik let goed op de omgeving :Y

quote:
Afgelopen week 2 keer bootcamp gedaan. Wat heerlijk om met dit weer buiten te kunnen sporten!
Ook twee keer intervaltraining gedaan. Hamstring/scheve rug komt soms een beetje terug.
Dit weekend dan maar weer naar de langere afstanden. Gelukkig komende maand ook nog wat festdagen en andere vrije dagen, dan kan ik weer richting de marathon werken.
Nu nog heel blijven en dan ben ik blij. :)
Ik ben wel benieuwd naar het weer.. echt morgen even kijken naar drinkflesjes tijdens het lopen :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  FOK!fossiel vrijdag 4 mei 2018 @ 22:54:49 #164
1455 Keroppi
kool kikker
pi_178944948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 18:03 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb de Fresh 'n Rebel Lace Supreme Wireless Earbuds :7 Draadloos en vallen er niet uit omdat ze echt vast zitten in je oor. En ook geen 200 euro :P
Ik heb de sportversie ( https://www.hoofdtelefoon(...)ss-sports-zwart.html ) in mintgroen. Door die extra ‘haakjes’ blijven ze superheld zitten.

Daarnaast haal ik ze door een haarelastiekje heen en maak ze vervolgens vast aan mijn (hoge) staart. Weet je zeker dat je ze niet kwijt raakt en geen stuiterende battery-pack in je nek :)
Chick on a mission
pi_178946776
Het lijkt mij echt vreselijk om muziek te luisteren tijdens het sporten. Ik vind het juist lekker om alles te horen. En dan bedoel ik niet eens omgevingsgeluiden maar meer of ik bijvoorbeeld begin te stampvoeten. Dan kan ik weer corrigeren door wat meer op mijn houding te letten. Je mist volgens mij zoveel als je met oordopjes in loopt :@ .
pi_178947423
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 01:04 schreef Devv het volgende:
Het lijkt mij echt vreselijk om muziek te luisteren tijdens het sporten. Ik vind het juist lekker om alles te horen. En dan bedoel ik niet eens omgevingsgeluiden maar meer of ik bijvoorbeeld begin te stampvoeten. Dan kan ik weer corrigeren door wat meer op mijn houding te letten. Je mist volgens mij zoveel als je met oordopjes in loopt :@ .
Ik denk het, jij zegt het.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 07:13:27 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_178947431
haha ja dat mag, ik ben nog een superbeginner en heb echt die muziek nodig om me er doorheen te trekken ;)

Bedankt voor alle tips! Daar kan ik wel wat mee :)
disclaimer
  zaterdag 5 mei 2018 @ 08:35:54 #168
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178947729
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 22:54 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Ik heb de sportversie ( https://www.hoofdtelefoon(...)ss-sports-zwart.html ) in mintgroen. Door die extra ‘haakjes’ blijven ze superheld zitten.

Daarnaast haal ik ze door een haarelastiekje heen en maak ze vervolgens vast aan mijn (hoge) staart. Weet je zeker dat je ze niet kwijt raakt en geen stuiterende battery-pack in je nek :)
Mijn versie heeft geen battery-pack bij de nek :7

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 01:04 schreef Devv het volgende:
Het lijkt mij echt vreselijk om muziek te luisteren tijdens het sporten. Ik vind het juist lekker om alles te horen. En dan bedoel ik niet eens omgevingsgeluiden maar meer of ik bijvoorbeeld begin te stampvoeten. Dan kan ik weer corrigeren door wat meer op mijn houding te letten. Je mist volgens mij zoveel als je met oordopjes in loopt :@ .
Maar.. eye of the tiger -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator zaterdag 5 mei 2018 @ 12:37:17 #169
155227 crew  Guppy
dus
pi_178951115
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 07:13 schreef Stormqueen het volgende:
haha ja dat mag, ik ben nog een superbeginner en heb echt die muziek nodig om me er doorheen te trekken ;)

Bedankt voor alle tips! Daar kan ik wel wat mee :)
Er is niks mis mee hoor! Ik ben met Evy begonnen, is ook met muziek :) met evenementen doe ik nog steeds wel eens muziek op.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 5 mei 2018 @ 13:04:41 #170
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178951627
Ben sinds vandaag #teamflipbelt *O* blijft heerlijk zitten, heb voldoende plek voor water en gelletjes en goed voor m'n zelfvertrouwen omdat ik maat XS moest hebben :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_178952950
Ik loop bijna altijd met muziek op, heerlijk! Al ben ik ook een muziekfanaat, dat scheelt misschien ook wel. Intervallen doe ik dan meestal weer zonder. Ivm techniek etc.
pi_178957146
Heerlijk dagje vandaag. Bezemloper op de 29 km van de Koning v Spanje. Super leuk om een keer te doen. Plus een hele boel bekenden gezien, inclusief een mooi clubje Fok!kers.
Morgen naar de andere kant van het land; naar Groningen :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_178957497
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:17 schreef Guard het volgende:
Heerlijk dagje vandaag. Bezemloper op de 29 km van de Koning v Spanje. Super leuk om een keer te doen. Plus een hele boel bekenden gezien, inclusief een mooi clubje Fok!kers.
Morgen naar de andere kant van het land; naar Groningen :D
Loop je niet ook even de 43 km morgen? Grapje, goed gedaan hoor. Ga je morgen nog een snelle tijd neerzetten? :P
pi_178957712
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:39 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Loop je niet ook even de 43 km morgen? Grapje, goed gedaan hoor. Ga je morgen nog een snelle tijd neerzetten? :P
Net iets teveel, 2 marathons in een week :P
Morgen weet ik nog niet, ik ga 16 km lopen voor een Vertical K. Geen idee of ik snel ga zijn, alles onder anderhalf uur zou al mooi zijn wat mij betreft.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 6 mei 2018 @ 00:30:57 #175
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_178963589
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:17 schreef Guard het volgende:
Heerlijk dagje vandaag. Bezemloper op de 29 km van de Koning v Spanje. Super leuk om een keer te doen. Plus een hele boel bekenden gezien, inclusief een mooi clubje Fok!kers.
Morgen naar de andere kant van het land; naar Groningen :D
Mooi je weer gezien en gesproken te hebben. Ook leuk om Yur en Grace (en Thias) gesproken te hebben!

Inderdaad leuk groepje en sowieso een mooi sfeertje overall! *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 06-05-2018 15:41:28 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_178968824
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 00:30 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Mooi je weer gezien en gesproken te hebben. Ook leuk om Yur en Grace (en Thais) gesproken te hebben!

Inderdaad leuk groepje en sowieso een mooi sfeertje overall! *O*
Maak je nou gewoon een gerecht van hun kind? ;) 2 letters omdraaien maakt nogal een verschil.

Wat betreft de koptelefoon, je kunt ook een Aftershokz (https://aftershokz.com/) overwegen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dan hoor je je omgeving ook nog.
  zondag 6 mei 2018 @ 13:52:35 #177
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_178969243
Iemand heeft met terugwerkende kracht in 2013 mijn CR afgepakt
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 6 mei 2018 @ 15:42:01 #178
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_178970874
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:17 schreef McTwente het volgende:

[..]

Maak je nou gewoon een gerecht van hun kind? ;) 2 letters omdraaien maakt nogal een verschil.

Wat betreft de koptelefoon, je kunt ook een Aftershokz (https://aftershokz.com/) overwegen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar dan hoor je je omgeving ook nog.
Damn you autocorrect! Gefixt! Tnx :*
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_178972411
Anderhalf uur is hem niet geworden vandaag, maar met 1:44 liep ik toch netjes voorin mee (4e geworden geloof ik). Was warm maar wel leuk. Alleen Strava heeft me van zo'n 300 hoogtemeters berooft :(
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179001530
Ik was dus dit weekend in Oxford en toen gingen we ook een stukje lopen, en we zagen lopers die duidelijk bij een ultrarace hoorden. Ze zagen er een beetje uit van all the gear but no idea dus ik dacht, zal wel 60km zijn of zo, bleek het 100 mijl te zijn :o In de 25 graden van dit weekend!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179029896
Ik heb zondag de Wings for Life gelopen. Leuk om te doen, enthousiaste vrijwilligers, erg fijne sfeer.
Wel erg hot, hot, hot. Er was iemand verbaasd dat ik op dat stukje (rondjes van 5k) nog mijn racevest met water meenam. Nou, die heb ik dus wel echt nodig gehad.

Nu een kuit die vervelend doet. Ik wil een nieuw lijf. }:|
pi_179034776
Ik ga eigenlijk wel oké de laatste tijd. Trainen als het te warm is blijft geen hobby van mij, maar krijg toch mijn kilometers gemaakt :)
pi_179035427
Hooikoorts aanval tot de macht 1000 sinds gisterenavond :( Lekker met morgen weer een wedstrijdje waar ik eindelijk weer eens goed wilde lopen.. Gelukkig gaat het wel regenen morgen, misschien helpt dat wat.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179036830
Question: ik heb een zweepslagje in mijn kuit, waarschijnlijk door teveel trainen en te weinig drinken. Dit is mijn zwakke plek. Nu wil ik wel eens medical tape gaan proberen, maar is dit allen preventief of zou het ook mijn herstel kunnen bespoedigen?

Hoop snel weer te kunnen lopen, heb zin om tijdens de wisent-trail te knallen.
pi_179037853
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 10:45 schreef Ciscus het volgende:
Question: ik heb een zweepslagje in mijn kuit, waarschijnlijk door teveel trainen en te weinig drinken. Dit is mijn zwakke plek. Nu wil ik wel eens medical tape gaan proberen, maar is dit allen preventief of zou het ook mijn herstel kunnen bespoedigen?

Hoop snel weer te kunnen lopen, heb zin om tijdens de wisent-trail te knallen.
Het hele idee van medical tape is volgens mij juist het bespoedigen van herstel.
Maar ik ben verder geen expert.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cynic op 09-05-2018 14:11:22 ]
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_179038401
Je kunt bepaalde dingen ook wel intapen om de belasting beter te verdelen. Maar dit lijkt me nou echt een vraag waar alleen een expert (fysio of sportarts) een goed antwoord op kan geven..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179040651
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 12:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kunt bepaalde dingen ook wel intapen om de belasting beter te verdelen. Maar dit lijkt me nou echt een vraag waar alleen een expert (fysio of sportarts) een goed antwoord op kan geven..
Klopt, maar volgens mij heet het dan geen medical taping.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_179040729
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 12:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Je kunt bepaalde dingen ook wel intapen om de belasting beter te verdelen. Maar dit lijkt me nou echt een vraag waar alleen een expert (fysio of sportarts) een goed antwoord op kan geven..
Eens hoor, ik ga ook naar een specialist komende vrijdag.
pi_179042903
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 23:06 schreef wyccie het volgende:
Ik heb zondag de Wings for Life gelopen. Leuk om te doen, enthousiaste vrijwilligers, erg fijne sfeer.
Wel erg hot, hot, hot. Er was iemand verbaasd dat ik op dat stukje (rondjes van 5k) nog mijn racevest met water meenam. Nou, die heb ik dus wel echt nodig gehad.

Nu een kuit die vervelend doet. Ik wil een nieuw lijf. }:|
Als je een maand lang niet traint en in bed blijft liggen, dan word je opnieuw geboren. Succes. :+

Over welke warmte hebben jullie het allemaal? Rond 6.30 is het best wel fris.
pi_179043710
Ik mag vanavond weer eens een wedstrijdje doen (de JC run was geen wedstrijd dus dat telt niet). Het gaat de eerste na Rotterdam worden dus ik kan gelijk zien wat ik de afgelopen weken ingeleverd heb :P .
pi_179045870
Vanavond ga ik voor het eerst in mijn leven hardlopen 8-)

In het verleden heb ik wel eens op een loopband gerend met doodnormale zaalschoenen, maar hier genoot ik nooit écht van en achteraf had ik altijd zere poten.

Van de week heb ik bij een goede hardloopzaak goede schoenen aangeschaft en ik heb online wat kleding besteld. Nu eens voor het echie dus. Ik heb er zin in :)

Wat is de meest nauwkeurige app qua het bijhouden van je route via GPS?
pi_179047828
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:06 schreef Pietermaai het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst in mijn leven hardlopen 8-)

In het verleden heb ik wel eens op een loopband gerend met doodnormale zaalschoenen, maar hier genoot ik nooit écht van en achteraf had ik altijd zere poten.

Van de week heb ik bij een goede hardloopzaak goede schoenen aangeschaft en ik heb online wat kleding besteld. Nu eens voor het echie dus. Ik heb er zin in :)

Wat is de meest nauwkeurige app qua het bijhouden van je route via GPS?
Allemaal even. Het gaat om de gps van je telefoon en die deugt tegenwoordig best prima, geloof ik.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179053266
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 15:54 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Als je een maand lang niet traint en in bed blijft liggen, dan word je opnieuw geboren. Succes. :+

Over welke warmte hebben jullie het allemaal? Rond 6.30 is het best wel fris.
Ik denk niet dat ik opnieuw geboren word, maar doodga. :o
Kuit was vandaag spontaan weer beter en de eerste helft van de training lekker mee kunnen lopen en daarna kwam het weer opzetten. Nu rollen en hopen dat ik morgen rustig wat kilometers kan maken.

En we hebben het over de warmte tussen 12:00h en 21:00h.
pi_179053275
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 18:06 schreef Pietermaai het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst in mijn leven hardlopen 8-)
En hoe ging het?
pi_179054389
quote:
99s.gif Op woensdag 9 mei 2018 19:30 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Allemaal even. Het gaat om de gps van je telefoon en die deugt tegenwoordig best prima, geloof ik.
Top! Ik heb maar gewoon Runtastic gedownload omdat ik niet zo gauw wat anders wist :)
Alleen kan je volgens mij niet inzien op de kaart hoe lang je welke snelheid op een bepaald punt aan hebt gehouden, of wel?

quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 22:53 schreef wyccie het volgende:

[..]

En hoe ging het?
Het was heerlijk, zo vrij in de buitenlucht door de stad heen. Ik had dit veel eerder moeten doen!
Ik ben naar wat kameraden gegaan, daar even gebleven en weer via een andere route teruggegaan. De heenweg ging erg traag; minuutje hardlopen -> te zere kuiten/schenen, dus maar 3 minuten lopen, etc. Op de terugweg na mijn pauze merkte ik al een duidelijk verschil, ik liep langere stukken door.

Het was in ieder geval erg lekker :)
Ik ga m'n lichaam even een paar dagen geven voor ik het weer probeer.
pi_179056016
Dat ging nog best wel oké. Ik heb gewoon een PR gelopen (38:04) terwijl ik hier vooraf niet perse voor ging. De benen voelde de eerste 5 kilometer best wel sterk, maar de laatste 5 kilometer waren zwaar. Dus helaas net niet onder de 38 minuten. Ik weet dat het in voorgaande jaren weleens korter dan 10 kilometer was, maar ik heb gewoon 10 kilometer gemeten. Dus deze telt gewoon lekker :6 .
pi_179057736
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 16:35 schreef Devv het volgende:
Ik mag vanavond weer eens een wedstrijdje doen (de JC run was geen wedstrijd dus dat telt niet). Het gaat de eerste na Rotterdam worden dus ik kan gelijk zien wat ik de afgelopen weken ingeleverd heb :P .
Mijn eerste wedstrijd na de Stevensloop (niet die in maart, maar die in maart vorig jaar) moet nog komen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179057822
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2018 02:46 schreef Devv het volgende:
Dat ging nog best wel oké. Ik heb gewoon een PR gelopen (38:04) terwijl ik hier vooraf niet perse voor ging. De benen voelde de eerste 5 kilometer best wel sterk, maar de laatste 5 kilometer waren zwaar. Dus helaas net niet onder de 38 minuten. Ik weet dat het in voorgaande jaren weleens korter dan 10 kilometer was, maar ik heb gewoon 10 kilometer gemeten. Dus deze telt gewoon lekker :6 .
Tof!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179094924
Netjes Devv!

Mijn rugklachten zijn weer grotendeels weg 8-) im back. Gisterenochtend lekker gelopen, heel fijn!

Kan iemand iets zinnigs zeggen over zonnebrillen die geschikt zijn voor hardlopen?
pi_179095290
Oja ik liep dus gisteren die 10km en dat was niet echt een succes. In frustratie over mijn hooikoortsaanval had ik pillen uit het kastje getrokken die ik nog van vorig jaar had, en er daar woensdag 3 van genomen en donderdag nog één. Toen was dus mijn hele keel uitgedroogd en dik, ik kon helemaal niet slikken. Dus heb ik de hele 10km met een dichte neus, dikke keel en wijdopen mond gelopen, achteraf duurde het 10 minuten voordat ik weer kon praten (vanwege een dichte keel, niet vanwege buiten adem). Nu dus weer subiet gestopt met die kutpillen (bleek achteraf ook dat je er maar 1 per dag moest nemen) en hopelijk over een paar weken weer klaar met die stomme pollen.

@Crumpette volgens mij zijn er vrij veel brillen wel geschikt voor hardlopen, een sportbril zit misschien wat fijner maar ik ken ook mensen die met allerlei hippe montuurtjes lopen. Gewoon even testen wat jij fijn vindt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 21:51:59 #201
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179095358
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:48 schreef La_Tramposa het volgende:
Oja ik liep dus gisteren die 10km en dat was niet echt een succes. In frustratie over mijn hooikoortsaanval had ik pillen uit het kastje getrokken die ik nog van vorig jaar had, en er daar woensdag 3 van genomen en donderdag nog één. Toen was dus mijn hele keel uitgedroogd en dik, ik kon helemaal niet slikken. Dus heb ik de hele 10km met een dichte neus, dikke keel en wijdopen mond gelopen, achteraf duurde het 10 minuten voordat ik weer kon praten (vanwege een dichte keel, niet vanwege buiten adem). Nu dus weer subiet gestopt met die kutpillen (bleek achteraf ook dat je er maar 1 per dag moest nemen) en hopelijk over een paar weken weer klaar met die stomme pollen.

@Crumpette volgens mij zijn er vrij veel brillen wel geschikt voor hardlopen, een sportbril zit misschien wat fijner maar ik ken ook mensen die met allerlei hippe montuurtjes lopen. Gewoon even testen wat jij fijn vindt!
Welke tabletten slik jij? Drie op een dag heeft niet echt zin volgensmij :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_179095399
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:51 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Welke tabletten slik jij? Drie op een dag heeft niet echt zin volgensmij :P
Cetirizine heet het. Mja zo'n bijsluiter lezen is toch wel nuttig, ik dacht dat zal wel gewoon standaard 3x per dag zijn :') Was ook echt keislaperig de afgelopen dagen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179095880
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:28 schreef Crumpette het volgende:
Netjes Devv!

Mijn rugklachten zijn weer grotendeels weg 8-) im back. Gisterenochtend lekker gelopen, heel fijn!

Kan iemand iets zinnigs zeggen over zonnebrillen die geschikt zijn voor hardlopen?
Je kan best met een leuke zonnebril van een paar tientjes lopen. Doe ik ook wel eens, maar heb ook een sportbril met glazen die zich aanpassen aan de lichtsterkte. Da's wel handig als je veel van licht naar donker gaat, wat op trails nog wel eens het geval is (bos in en uit).
Maar ja dat is dan geen paar tientjes meer natuurlijk :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179095920
Ohh wat vervelend tramposa, jammer! Nouja volgende keer beter dan maar. Hooikoorts een beetje weggezakt inmiddels?


Hmm ok, kwestie van passen dus van die brillen. Ik loop nu altijd zonder, gaat an sich ook wel natuurlijk. Dragen jullie allemaal brillen?
pi_179096045
Als het enigszins zonnig is, altijd een zonnebril ja. Oakley Flak Jacket hier.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport vrijdag 11 mei 2018 @ 22:32:08 #206
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_179096291
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 21:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Cetirizine heet het. Mja zo'n bijsluiter lezen is toch wel nuttig, ik dacht dat zal wel gewoon standaard 3x per dag zijn :') Was ook echt keislaperig de afgelopen dagen..
Ja nee dat is logisch. :D Daarom raden we ook vaak aan om die dingen 's avonds in te nemen omdat mensen er wel eens suffig en slaperig van worden en dan mag je niet eens meer autorijden.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_179102663
1
2
 [b] 9 juni 2018 - [url=http://www.avveluwe.nl/index.php/kroondomeintrail/] Kroondomeintrail  - Apeldoorn [/url][/b]
[*] Parthenocissus - 7,3km 

1
2
[b] 2 september 2018 - [url=http://www.wisenttrail.nl/] Wisenttrail - Apeldoorn [/url][/b]
[*] Parthenocissus - 10km 

Kan ik in de op?
pi_179102674
Vandaag voor het eerst sinds twee maanden eindelijk weer lekker gelopen. Onbedoeld flink doorgelopen en moest echt stoppen bij de 6,9 km. Nog een beetje aan het opbouwen richting de 10km. Maar het gaat de goede kant op.
  Forum Admin zaterdag 12 mei 2018 @ 21:09:51 #209
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179112657
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:17 schreef Crumpette het volgende:
Ohh wat vervelend tramposa, jammer! Nouja volgende keer beter dan maar. Hooikoorts een beetje weggezakt inmiddels?


Hmm ok, kwestie van passen dus van die brillen. Ik loop nu altijd zonder, gaat an sich ook wel natuurlijk. Dragen jullie allemaal brillen?
Altijd met mijn gewone bril. Heb wel een zonnebril op sterkte maar daar loop ik nooit mee.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_179115881
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:17 schreef Crumpette het volgende:
Ohh wat vervelend tramposa, jammer! Nouja volgende keer beter dan maar. Hooikoorts een beetje weggezakt inmiddels?


Hmm ok, kwestie van passen dus van die brillen. Ik loop nu altijd zonder, gaat an sich ook wel natuurlijk. Dragen jullie allemaal brillen?
Alleen bij felle zon of heel felle luchten. En gewoon een middelmodelletje van de Decathlon.

Als hij maar niet vertekent en goed om het hoofd klemt vind ik het al gauw goed.
pi_179135385
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 11:26 schreef Parthenocissus het volgende:

[ code verwijderd ]


[ code verwijderd ]

Kan ik in de op?
Ik ga even de mods lief aankijken :)
pi_179136640
Ik heb een beetje last minute de marathon van Kopenhagen gelopen. Ik zou eigenlijk alleen aanmoedigen maar ik kon via via met flinke korting aan een startbewijs komen. Dus vrijdag op Schiphol nog snel een startbewijs gekocht :P . Het was weer erg warm en na 27 kilometer ben ik gestopt om even bij te kletsen. De rest heb ik iets rustiger uitgelopen maar toch nog in 3:11:10. Dat was wel mooi voor het zelfvertrouwen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Devv op 13-05-2018 17:41:02 ]
  zondag 13 mei 2018 @ 19:23:20 #213
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_179138547
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb een beetje last minute de marathon van Kopenhagen gelopen. Ik zou eigenlijk alleen aanmoedigen maar ik kon via via met flinke korting aan een startbewijs komen. Dus vrijdag op Schiphol nog snel een startbewijs gekocht :P . Het was weer erg warm en na 27 kilometer ben ik gestopt om even bij te kletsen. De rest heb ik iets rustiger uitgelopen maar toch nog in 3:11:10. Dat was wel mooi voor het zelfvertrouwen.
Netjes ^O^ ^O^

Ik heb vandaag in Tilburg de Halve Marathon gelopen. Ik heb dit jaar echt nauwelijks meer dan 10 km gelopen, dus was het wel een beproeving . Na 19 km even een stukje gewandeld en daarna weer op een lager tempo gejogd oid. Uiteindelijk een netto eindtijd van 2:21:32. Wat gewoon voor mijn doen okee is gezien mijn PR rond de 2 uur 15 ligt
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_179139646
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb een beetje last minute de marathon van Kopenhagen gelopen. Ik zou eigenlijk alleen aanmoedigen maar ik kon via via met flinke korting aan een startbewijs komen. Dus vrijdag op Schiphol nog snel een startbewijs gekocht :P . Het was weer erg warm en na 27 kilometer ben ik gestopt om even bij te kletsen. De rest heb ik iets rustiger uitgelopen maar toch nog in 3:11:10. Dat was wel mooi voor het zelfvertrouwen.
Netjes Devv! Wel lief dat je elke keer nét boven mijn marathon PR loopt :P Maar dat zal niet lang meer houden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179142876
quote:
1s.gif Op zondag 13 mei 2018 17:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb een beetje last minute de marathon van Kopenhagen gelopen. Ik zou eigenlijk alleen aanmoedigen maar ik kon via via met flinke korting aan een startbewijs komen. Dus vrijdag op Schiphol nog snel een startbewijs gekocht :P . Het was weer erg warm en na 27 kilometer ben ik gestopt om even bij te kletsen. De rest heb ik iets rustiger uitgelopen maar toch nog in 3:11:10. Dat was wel mooi voor het zelfvertrouwen.
Allemachtig.

Last minute meedoen, eventjes "bijkletsen" onderweg en daarna rustig uitlopen... en vervolgens in 3:11 finishen!

Met de vorm zit het wel goed dus.

Ik had na mijn marathon (2 weken na Rotterdam) wat heupklachten, dus even bij de fysio langsgeweest. Waarschijnlijk toch overbelasting in de marathonvoorbereiding icm rugklachten. Rustig aan en (nog meer) core-oefeningen was het advies.

Dus nu een paar weken niet te gek doen (vandaag 16km in een lekker tempo). Merk wel dat de hartslag nog wat aan de hoge kant is, maar verder voel ik me weer aardig hersteld.
pi_179149487
quote:
99s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 22:22 schreef mosselmossel het volgende:
Als het enigszins zonnig is, altijd een zonnebril ja. Oakley Flak Jacket hier.
Dan lopen we met bijna dezelfde bril. Ik heb de Flak 2.0 (XL).
pi_179152648
Komend weekend weer de Roparun. Doen er vanuit hier nog mensen mee?
Heb er wel weer zin in. De laatste keer dat ik meer dan 10km achter elkaar heb gelopen is alleen wel al 2 jaar geleden, dus dat vind ik nog wel een beetje spannend.. :{
Is er gewoon niet van gekomen in de voorbereiding.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_179156684
Wel lekker weertje om vanavond op 90% vijf keer een kilometer over de sintelbaan te stoempen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 07:25:31 #219
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_179169069
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 13:24 schreef Cynic het volgende:
Komend weekend weer de Roparun. Doen er vanuit hier nog mensen mee?
Heb er wel weer zin in. De laatste keer dat ik meer dan 10km achter elkaar heb gelopen is alleen wel al 2 jaar geleden, dus dat vind ik nog wel een beetje spannend.. :{
Is er gewoon niet van gekomen in de voorbereiding.
Ik heb gisteren gehoord dat ik ook mee doe ja :P
Deze keer ook vanuit Hamburg. Dus wie weet zie ik je nog wel. Team 79 hier volgens mij. En voor mij ook niet echt een mega voorbereiding gehad...
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_179179233
Succes roparunners! Ik werd vorige week ook nog gevraagd maar het is niets voor mij om dat zo adhoc te doen. Ik wil hem zeker een keer doen, maar dan met een team waar ik er samen mee naar toe leef.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 15 mei 2018 @ 21:32:24 #221
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_179184935
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 10:56 schreef McTwente het volgende:

[..]

Dan lopen we met bijna dezelfde bril. Ik heb de Flak 2.0 (XL).
Ik loop ook met een Oakley, maar die heb ik altijd op, behalve als ik slaap
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_179185110
#julboathlete 8-)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179205622
Ik frons al heel snel als het licht is (zelfs als het bewolkt is), dus ik loop in de zomer veel met een zonnebril. Wel een sportzonnebril, van Agu, paar tientjes. Het fijne hiervan is dat het gele glazen heeft, dempt dus wel genoeg, maar je zicht blijft helder. Met name in het bos vind ik dat fijn, dan zie ik de boomwortels én worden mijn ogen beschermd tegen takken.
Overigens zitten er ook verwisselbare glazen bij. Dus in de winter heb ik 'm ook regelmatig op met de blanco glazen als het waait.
pi_179215948
Ik ben erg blij met mijn meekleurende glazen. Ik kan mijn zonnebril dus ook al snel op, zowel lopend als op de fiets. En als het écht zonnig is, heb ik ook nog een setje donkerder glazen.
De meekleurende glazen laten 23-69% van het licht door, de donkere glazen 20%. Daar kan ik eigenlijk altijd wel mee uit de voeten.

Gisteren heb ik voor het eerst na de marathon weer getraind. We hebben met onze loopgroep meegedaan aan de opening van een nieuw beweegrondje in Amersfoort. 3,5 km, die we twee keer hebben gelopen. De benen voelden weer fris aan, ondanks dat ik met Guppy afgelopen zondag nog ruim 70 km heb gefietst in de buurt van Nijmegen. Nu op naar de volgende wedstrijden, sowieso Amersfoort op 9 juni en misschien Zwolle de dag ervoor.
pi_179216798
Ik draag bij zonnig weer een adidas Horizor met mat donkere glazen. Het vizier is lekker groot dus je hebt vrij zicht. Het nadeel is dat ik niet kan variëren bij bewolkt weer.
pi_179218508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 mei 2018 10:58 schreef McTwente het volgende:
Ik ben erg blij met mijn meekleurende glazen. Ik kan mijn zonnebril dus ook al snel op, zowel lopend als op de fiets. En als het écht zonnig is, heb ik ook nog een setje donkerder glazen.
De meekleurende glazen laten 23-69% van het licht door, de donkere glazen 20%. Daar kan ik eigenlijk altijd wel mee uit de voeten.

Gisteren heb ik voor het eerst na de marathon weer getraind. We hebben met onze loopgroep meegedaan aan de opening van een nieuw beweegrondje in Amersfoort. 3,5 km, die we twee keer hebben gelopen. De benen voelden weer fris aan, ondanks dat ik met Guppy afgelopen zondag nog ruim 70 km heb gefietst in de buurt van Nijmegen. Nu op naar de volgende wedstrijden, sowieso Amersfoort op 9 juni en misschien Zwolle de dag ervoor.
Klinkt goed!

Startbewijzen voor Zwolle zijn schaars tot nu toe, merk ik. Ik gok dat de komende weken wel meer mensen tot de conclusie komen dat ze we niet klaar voor zijn en er dus meer vrij komen.
pi_179219671
quote:
1s.gif Op donderdag 17 mei 2018 13:26 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Klinkt goed!

Startbewijzen voor Zwolle zijn schaars tot nu toe, merk ik. Ik gok dat de komende weken wel meer mensen tot de conclusie komen dat ze we niet klaar voor zijn en er dus meer vrij komen.
Er staan er een stuk of vijf op Startbewijshulp. Maar meer mensen die een startbewijs zoeken op dit moment. Maar ik verwacht ook nog een toename in het aantal afhakers.
Amersfoort is wat dat betreft makkelijker. Hij zit nog niet vol en mijn trainer is race director daar, dus daar valt waarschijnlijk sowieso wel wat te regelen.
pi_179227622
Voor het eerst sinds de Stevensloop van vorig jaar weer eens een wedstrijdje gelopen. Klein lokaal loopje in Rosmalen. Dik tevreden met de progressie. 5km in 23.00, hoewel ik zelf 22.50 klokte. Vraag me niet hoe dat kan, het kan. Het parcours was ook al een stuk korter dan 5km, dus het zal wel.

Feit is wel dat ik weer 5km sneller kan hollen dan gemiddeld 5.00. In dit geval 4.50. Dat is mooi. Nu op naar de halve marathon in juni.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179248857
Morgen besloten om last minute een 5 km wedstrijd te lopen in Doesburg. Kijken of ik mijn pr van 21- kan aanvallen.

Helaas niet gelukt. Werd een 21:45 volgens Strava. Mijn 3de beste 5km tijd. Iets te hard gestart, maar zat er vandaag niet in. Redelijk tevreden.

[ Bericht 40% gewijzigd door Parthenocissus op 19-05-2018 14:33:14 ]
pi_179266238
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:00 schreef Parthenocissus het volgende:
Morgen besloten om last minute een 5 km wedstrijd te lopen in Doesburg. Kijken of ik mijn pr van 21- kan aanvallen.

Helaas niet gelukt. Werd een 21:45 volgens Strava. Mijn 3de beste 5km tijd. Iets te hard gestart, maar zat er vandaag niet in. Redelijk tevreden.
Als je 5 eenmaal scherp staat is het lastig om hem aan te vallen, vind ik altijd. Het luistert allemaal nauw dan. Een paar seconden op de kilometer te hard en je verliest in de laatste twee kilometer zo een halve minuut.
Dan nog. Wel derde tijd ooit. Toch mooi.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179271604
Ik moest 4x 5km op 4.30/km. Maar het ging kut, toen deed ik er maar 3 en de laatste kreeg ik het tempo niet meer omhoog.

Dan sluit je de training echt met een kutgevoel af. Maar goed, nog 4 maanden tot Berlijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179272773
Ja ik was wel tevreden. Liep een beetje te sukkelen de afgelopen maanden en had nu weer een goede snelheid. En voor het eerst echt exact 5 km. Volgende keer beter indelen.
pi_179279585
http://11stedenultra.legendstracking.be

In Friesland wordt vandaag (en gister) door sommige mensen een stukkie gelopen. 😂
  maandag 21 mei 2018 @ 04:07:29 #234
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_179295756
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 09:04 schreef Ayreon84 het volgende:
http://11stedenultra.legendstracking.be

In Friesland wordt vandaag (en gister) door sommige mensen een stukkie gelopen. 😂
behoorlijk wat uitvallers!!
Maar ja, welke idioot gaat er ook op asfalt lopen??
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  Forum Admin maandag 21 mei 2018 @ 08:01:29 #235
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179296056
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 19:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moest 4x 5km op 4.30/km. Maar het ging kut, toen deed ik er maar 3 en de laatste kreeg ik het tempo niet meer omhoog.

Dan sluit je de training echt met een kutgevoel af. Maar goed, nog 4 maanden tot Berlijn.
hoeveel 'rust' neem je tussen die 5km's?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_179296861
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 19:51 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik moest 4x 5km op 4.30/km. Maar het ging kut, toen deed ik er maar 3 en de laatste kreeg ik het tempo niet meer omhoog.

Dan sluit je de training echt met een kutgevoel af. Maar goed, nog 4 maanden tot Berlijn.
Als dat het beste was dat je kon lopen die dag, dan heb je je lichaam toch de maximale prikkel gegeven die je kon geven? Geniet van je welverdiende rustdag. ;)
pi_179297235
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:01 schreef Pharkus het volgende:

[..]

hoeveel 'rust' neem je tussen die 5km's?
3 minuten dribbel. De 5kms zijn op marathontempo, dus in die 3 minuten is je hartslag wel weer ruim gezakt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179297322
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 09:17 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Als dat het beste was dat je kon lopen die dag, dan heb je je lichaam toch de maximale prikkel gegeven die je kon geven? Geniet van je welverdiende rustdag. ;)
Klopt!
Vandaag even de racefiets uitlaten in het mooie weer denk ik :D
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179299338
Vanmiddag of vanavond nog een rondje doen. Dan kom ik voor het eerst sinds februari vorig jaar weer eens boven de 100km in een maand uit.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179300269
Goed bezig, mossel!
Ik laat mijn lunch even zakken en ga zo weer op pad. Vanmorgen al lekker bootcamp gedaan. Nu even kijken hoe het met mijn kuit gaat.
pi_179302425
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 13:17 schreef wyccie het volgende:
Goed bezig, mossel!
Ik laat mijn lunch even zakken en ga zo weer op pad. Vanmorgen al lekker bootcamp gedaan. Nu even kijken hoe het met mijn kuit gaat.
Ėn bootcamp. Én hardlopen. En ook nog eens op het heetst van de dag
8)7
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179305581
Lekker bezig lt mossel en wyccie en de rest ofcourse!

Ik kan momenteel niet hardlopen, want polsoperatie gehad. Maar ik heb me wel ingeschreven voor mijn eerste halve marathon jeeeehhh *O* *O* ^O^ . 8 oktober in Keulen O+. En ik vind het echt spannend!! Ook of ik de limiet haal :D . Maar komt vast goed.
pi_179311307
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 15:34 schreef mosselmossel het volgende:
Ėn bootcamp. Én hardlopen. En ook nog eens op het heetst van de dag
8)7
Bedacht me tijdens het lopen ook dat het eigenlijk niet heel slim was, maar ik zat nog in mijn sportkleding, dus heb mijn kans gegrepen.
De hittetraining goed doorstaan, en mijn kuit was lief! Wel daarna mijn hamstring weer als een malle zitten foamrollen. Nu hopen dat alles heel blijft.
Eigenlijk moet ik een koudetraining doen. :')
pi_179311444
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 18:30 schreef xMissi het volgende:
Maar ik heb me wel ingeschreven voor mijn eerste halve marathon jeeeehhh *O* *O* ^O^
Succes met trainen voor je eerste HM!
Gewoon rustig opbouwen en trainen zoals je eerder deed.
  maandag 21 mei 2018 @ 23:08:39 #245
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_179311491
Zondag de Vestingloop, m'n eerste officiële run en het gaat 28 graden worden. Starttijd is 13u00 :'(
Ben een beginnend loper, doe het nu een jaar echt serieus, en verwacht na +-52 min (10km) te finishen. Iemand tips (eten, drinken, evt andere voorbereidingen) om een zo goed mogelijke tijd neer te zetten met die warmte?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179311559
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zondag de Vestingloop, m'n eerste officiële run en het gaat 28 graden worden. Starttijd is 13u00 :'(
Ben een beginnend loper en verwacht na +-52 min (10km) te finishen. Iemand tips (eten, drinken, evt andere voorbereidingen) om een zo goed mogelijke tijd neer te zetten met die warmte?
Rustig beginnen!
Sowieso je verwachtingen qua tijd bijstellen als het echt 28 graden wordt. Beter weggaan op 56 minuten en dat halen dan weggaan op 52 minuten en finaal instorten.
Verder goed proberen te koelen tot vlak voor de start, in de schaduw blijven. Onderweg drinken maar wel op dezelfde manier zoals je dat al gewend/geoefend hebt. Als je ineens een liter sportdrank onderweg gaat nemen kun je daar ook last van krijgen.
Verder kun je deze week al een paar keer in de warmte gaan lopen, dat scheelt wel iets.

Maar bovenal; geniet van je eerste wedstrijd! Misschien zul je door de warmte niet je droomtijd lopen maar iedereen zal langzamer zijn, dus stel jezelf een ander doel (bijvoorbeeld tweede helft net zo snel als de eerste helft).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179311758
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 23:08 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zondag de Vestingloop, m'n eerste officiële run en het gaat 28 graden worden. Starttijd is 13u00 :'(
Ben een beginnend loper, doe het nu een jaar echt serieus, en verwacht na +-52 min (10km) te finishen. Iemand tips (eten, drinken, evt andere voorbereidingen) om een zo goed mogelijke tijd neer te zetten met die warmte?
Ik zou, helaas, zeggen dat je even niet aan een goede tijd moet denken, maar aan je gezondheid. Is natuurlijk niet wat je wilt horen voor je eerste officiële loop. Maar wie weet kan jij er wel heel goed tegen. Al heb ik met zulke temperaturen echt vaak genoeg mensen langs de kant zien liggen. En dat wil je zeker niet voor je eerste loop.

In ieder geval wat tips om het zo goed mogelijk door te komen:
De dagen tevoren ook al goed rehydreren. En bij de verzorgingsposten wél drinken. Liefst de sportdrank, als die er is.
Wat betreft eten hoef je eigenlijk niet echt iets extra's te doen. Geen nieuw voedsel uitproberen, zorg dat het licht verteerbaar is en alles gezakt is. Met heet weer kunnen de darmen en maag namelijk nog wel eens verelend doen.
Lichte, luchtige kleding, evt. pet.
Oh, en zonnebrand! En schuurplekjes insmeren met vaseline. Zelf doe ik dat onder mijn oksels met heet weer, omdat ik dan altijd een singletje aan. Dat gaat zweten en schuren.
pi_179312467
Ik overweeg om de Vestingloop niet te doen. Het streven was onder het uur op de 15 kilometer, maar onder deze omstandigheden kan je waarschijnlijk niet eens fatsoenlijk echt hard gaan. Dan kan ik beter een zwem- en fietstraining doen, want de week erop heb ik een halve triathlon. Ik kijk het allemaal nog even aan.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 12:13:04 #249
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_179318744
Bedankt voor de tips hierboven! Baal er wel een beetje van dat het zo warm wordt. Aan de andere kant wordt het wel een flinke uitdaging, want ik heb nog nooit met die temperaturen zo'n afstand gelopen :P maar het idee om een PR te lopen zal ik uit m'n hoofd zetten.
Lees net wel dat er 5 waterpunten zijn, dus dat moet goedkomen. Vanavond of morgen nog even een generale lopen en kijken hoe het gaat.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_179319123
Even een newbie vraagje tussendoor.

Ik ben eigenlijk net begonnen en kreeg laatst bij een rondje van 10 km achteraf last van een lopersknie (beetje pijjn aan zijkant knie bij traplopen, dag later).

Waarschijnlijk loop ik met te grote passen. Maar je looptechniek aanpassen, hebben jullie dat geprobeerd ooit?

Heb korte afstand gedaan (5km) met korte passen maar vond dat loodzwaar..
pi_179319297
Het is helemaal niet vreemd om je looptechniek aan te passen. Ik was in het begin haklander en ben meer naar voorvoet- en middenvoetlanding gegaan. En de pasfrequentie is van ongeveer 160 naar rond de 180 gegaan. Dat levert mij meer snelheid op en minder blessures. Dat laatste is niet perse een bewezen gevolg van een hogere pasfrequentie maar ze zeggen dat het beter is.
pi_179319397
Hmm en hoe meet je de frequentie eigenlijk? Is via iphone stappenteller etc betrouwbaar hiervoor?

Ik heb geoefend om naar voorvoet / middenvoet te switchen, maar dat heeft veel kracht gekost (in mijn voet..)
pi_179319827
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:51 schreef BrrrKoud het volgende:
Hmm en hoe meet je de frequentie eigenlijk? Is via iphone stappenteller etc betrouwbaar hiervoor?

Ik heb geoefend om naar voorvoet / middenvoet te switchen, maar dat heeft veel kracht gekost (in mijn voet..)
Ik heb precies hetzelfde gedaan als Devv, van hak naar midden/voorvoet-landing
En ja, dat kost in het begin kracht. Gewoon rustigaan, niet te hard en blijven volharden. Ook ik loop nu in duurlopen met een pasfrequentie van tegen de 180 (en hoger bij wedstrijdjes). Meet het zelf met sporthorloge, maar met je telefoon kan dat ook prima.

Of het je lopersknie gaat tegenhouden betwijfel ik. Wat ik van je hoor (pijn bij trap op) heb ik ook weleens. Heb het zelf aleen meteen na een loopje weleens. Probeer wat stabiliteitsoefeningen waarmee je je kniebanden traint. Dat helpt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179319983
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 13:17 schreef mosselmossel het volgende:

Of het je lopersknie gaat tegenhouden betwijfel ik. Wat ik van je hoor (pijn bij trap op) heb ik ook weleens. Heb het zelf aleen meteen na een loopje weleens. Probeer wat stabiliteitsoefeningen waarmee je je kniebanden traint. Dat helpt.

Mm jij zegt eigenlijk dat zo'n buitenkant knie pijntje geen reden tot zorg is?
pi_179320683
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 13:29 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Mm jij zegt eigenlijk dat zo'n buitenkant knie pijntje geen reden tot zorg is?
Ik zou andere dingen zoeken om me zorgen over te maken en hier gewoon een beetje aan werken inderdaad.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 22 mei 2018 @ 14:37:24 #256
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179321287
Over pijntjes gesproken: ik heb sinds kort last van de zijkant van mijn rechtervoet. Als ik hardloop heb ik er niet direct last van, maar de volgende dag kan ik er amper op staan. ‘S morgens doet het ook nog wel zeer, maar zoals nu heb ik ook nergens meer last van. Ga vrijdag even langs de fysio als het zo blijft, maar iemand een idee?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179321922
Regel 1 over pijntjes: wij op het forum kunnen niet oordelen hoe erg iets is of conclusies trekken over wat het is. Rust helpt vrijwel altijd en als je je echt zorgen maakt, hup naar de dokter of fysio.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 22 mei 2018 @ 15:44:52 #258
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179322727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Regel 1 over pijntjes: wij op het forum kunnen niet oordelen hoe erg iets is of conclusies trekken over wat het is. Rust helpt vrijwel altijd en als je je echt zorgen maakt, hup naar de dokter of fysio.
Uiteraard! Maar ik ben zo’n iemand die graag de fysio gaat vertellen wat ik denk te hebben :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Moderator dinsdag 22 mei 2018 @ 16:20:54 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_179323586
Ik ben juist meer zo van “kijk, ik heb dit, los het op, want ik wil lopen ;( “ :’)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179324999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:51 schreef BrrrKoud het volgende:
Hmm en hoe meet je de frequentie eigenlijk? Is via iphone stappenteller etc betrouwbaar hiervoor?

Ik heb geoefend om naar voorvoet / middenvoet te switchen, maar dat heeft veel kracht gekost (in mijn voet..)
Als je doorhebt dat je passen te groot zijn, dan is stap 1 dus kleinere passen maken. Meestal komt de rest vanzelf. Je hoeft niet alles in 1 keer willen veranderen.

Ik denk dat een stappenteller (geen idee hoe dat in een iPhone is) niet ontzettend betrouwbaar is, maar kijk eerst maar gewoon hoe het gaat als je je knie iets hoger optilt ipv je voet ver voor je te zetten, voordat je een duur sporthorloge koopt.
Want voor je het weet wil je een steeds duurder horloge. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 16:20 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben juist meer zo van “kijk, ik heb dit, los het op, want ik wil lopen ;( “ :’)
Ik ook. Liefst zo snel mogelijk, maar ik weet ook wel dat dat niet altijd kan. :P
pi_179325056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:34 schreef BrrrKoud het volgende:
Even een newbie vraagje tussendoor.

Ik ben eigenlijk net begonnen en kreeg laatst bij een rondje van 10 km achteraf last van een lopersknie (beetje pijjn aan zijkant knie bij traplopen, dag later).

Waarschijnlijk loop ik met te grote passen. Maar je looptechniek aanpassen, hebben jullie dat geprobeerd ooit?

Heb korte afstand gedaan (5km) met korte passen maar vond dat loodzwaar..
Pijntjes hoeven niet per se door je looptechniek te komen, maar kunnen ook liggen aan een te snelle opbouw.

En ook voor aanpassingen aan je looptechniek geldt: bouw het rustig op. 5km vind ik geen korte afstand om een andere techniek te proberen.
pi_179325157
Helemaal eens met wat hierboven gezegd wordt. Als je aan je techniek wilt werken kun je beter 10 of 20 versnellingsloopjes of 100 of 200 metertjes doen (op souplesse en techniek, niet als een soort sprint). In een 'duurloop' op één tempo van 5km ga je toch in je oude stijl vervallen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179326187
Allemaal waar. Word allemaal gewoon lid van de lokale hardloopclub. Dat is het beste van alles. Daar leer je alles gedoseerd en onder deskundige begeleiding.

Klinkt misschien als cynisch, maar is uiterst serieus bedoeld.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179326450
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 18:39 schreef mosselmossel het volgende:
Allemaal waar. Word allemaal gewoon lid van de lokale hardloopclub. Dat is het beste van alles. Daar leer je alles gedoseerd en onder deskundige begeleiding.

Klinkt misschien als cynisch, maar is uiterst serieus bedoeld.
Voor jouw doen juist niet :P

Maar bij een hardloopclub/atletiekvereniging lopen is voor mij iig ook de allerleukste/beste manier van lopen. Zo lekker 150'jes op de baan knallen :) Hopelijk geeft dat wat energie en maakt het een einde aan het gekwakkel de afgelopen weken.
pi_179331059
Waar ik loop is het te recreatief. Ik krijg eigenlijk haast nooit aanwijzingen hoe te lopen.

Vanavond bij de bootcamp stukjes gerend, ook heuveltje op. Stelt me wel gerust dat ik dan iedereen inhaal. Mijn hardloopconditie is weer redelijk op peil. Nu de duur nog vast blijven houden.
pi_179333310
Ik krijg ook vrijwel nooit aanwijzingen hoe te lopen. Maar dat wordt vanzelf wel beter door het soort trainingen en oefeningen die we doen. En omdat je op de baan toch vaak geconcentreerder bezig bent dan in een rondje met verkeer etc.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179333499
Gister ipv op de baan, binnenin de baan gelopen, want het voetbalseizoen is afgelopen dus er trainde geen club meer.

Fartlek met tijden varierende van 30s tot 2 minuten, was wel even zwaar door mijn gebrek aan vorm en de 35+ graden die het alweer is. :')

Zoek nog een goede halve marathon ergens in juli ofzo in Europa. Iemand nog aanraders?
Jack does it in real time...
  woensdag 23 mei 2018 @ 09:27:45 #268
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_179333909
Hop, 3e Roparun in the pocket ^O^
Deze keer zonder serieuze voorbereiding, last minute gevraagd, hem toch uit gelopen, ook al eindigde ik met een lopersknie... Maar ja, alles voor het goede doel :')
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  woensdag 23 mei 2018 @ 09:54:18 #269
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_179334143
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:27 schreef MaleDuck het volgende:
Hop, 3e Roparun in the pocket ^O^
Deze keer zonder serieuze voorbereiding, last minute gevraagd, hem toch uit gelopen, ook al eindigde ik met een lopersknie... Maar ja, alles voor het goede doel :')
toch gewoon netjes ^O^ ^O^ _O_
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 23 mei 2018 @ 11:06:59 #270
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179334842
Mag ook last minute een wedstrijd gaan lopen vanavond :D in de Kuip _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179335612
Ik krijg net een mail van de Alkmaar City Run by night met de vraag of ik mijn IBAN door wil geven. Ik ben blijkbaar in de top 3 van mijn categorie gefinisht en ik had nog recht op een geldprijs _O- . Ik ga even mijn baan opzeggen hoor :+ .
  woensdag 23 mei 2018 @ 13:04:24 #272
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_179336483
quote:
10s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:02 schreef Devv het volgende:
Ik krijg net een mail van de Alkmaar City Run by night met de vraag of ik mijn IBAN door wil geven. Ik ben blijkbaar in de top 3 van mijn categorie gefinisht en ik had nog recht op een geldprijs _O- . Ik ga even mijn baan opzeggen hoor :+ .
Cool, altijd leuk dat prijzengeld *)
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_179337068
Gebruikt iemand dit?

https://milestonepod.nl/

Kennelijk iets om op je veters te knopen, om statistieken uit te halen ;-)

Gisteren mijn stappen geteld met de MiBand (link) én met mijn iphone. Ze kwamen beiden op hetzelfde aantal stappen uit. Helaas maar 157 per minuut.. (oke, ook wat rustige stukjes maar veel hoger zal het niet zijn).
pi_179337509
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:35 schreef BrrrKoud het volgende:
Gebruikt iemand dit?

https://milestonepod.nl/

Kennelijk iets om op je veters te knopen, om statistieken uit te halen ;-)

Gisteren mijn stappen geteld met de MiBand (link) én met mijn iphone. Ze kwamen beiden op hetzelfde aantal stappen uit. Helaas maar 157 per minuut.. (oke, ook wat rustige stukjes maar veel hoger zal het niet zijn).
Ik zou me niet blind staren op dat aantal stappen. Dat komt vanzelf wel. Ga vooral lekker lopen. Dan komt de rest vanzelf wel een keer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179338623
quote:
99s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:55 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik zou me niet blind staren op dat aantal stappen. Dat komt vanzelf wel. Ga vooral lekker lopen. Dan komt de rest vanzelf wel een keer.
Gewoon lekker lopen betekent voor mij te grote passen, te veel belasting op de knie en te snel blessures. Techniek is wel een dingetje..
pi_179338863
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 15:00 schreef BrrrKoud het volgende:

[..]

Gewoon lekker lopen betekent voor mij te grote passen, te veel belasting op de knie en te snel blessures. Techniek is wel een dingetje..
De makkelijkste manier is om een playlist van 180bpm aan te zetten, dan ga je vanzelf wat in de maat lopen. Opletten dat je niet meteen veel harder gaat lopen. Een andere manier is om veel oefeningen voor de reactiviteit te doen (kaatsen, skippings, triplings, focussend op kort grondcontact). En dat liefst altijd volgend door een intervaltraining op souplesse, bijvoorbeeld 15x200 of 20x1 minuut op/af, dan neem je dit mee.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179342635
quote:
10s.gif Op woensdag 23 mei 2018 12:02 schreef Devv het volgende:
Ik krijg net een mail van de Alkmaar City Run by night met de vraag of ik mijn IBAN door wil geven. Ik ben blijkbaar in de top 3 van mijn categorie gefinisht en ik had nog recht op een geldprijs _O- . Ik ga even mijn baan opzeggen hoor :+ .
Haha, gaaf!

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:35 schreef BrrrKoud het volgende:
Gebruikt iemand dit?

https://milestonepod.nl/

Kennelijk iets om op je veters te knopen, om statistieken uit te halen ;-)

Gisteren mijn stappen geteld met de MiBand (link) én met mijn iphone. Ze kwamen beiden op hetzelfde aantal stappen uit. Helaas maar 157 per minuut.. (oke, ook wat rustige stukjes maar veel hoger zal het niet zijn).
Duur ding om alleen je pasfrequentie mee te tellen. En inderdaad niet zo blindstarenop zo'n getal.
Stukje rustiger lopen geeft overigens wel echt een lagere frequentie, dus misschien valt het wel mee.
pi_179343222
quote:
2s.gif Op woensdag 23 mei 2018 09:27 schreef MaleDuck het volgende:
Hop, 3e Roparun in the pocket ^O^
Deze keer zonder serieuze voorbereiding, last minute gevraagd, hem toch uit gelopen, ook al eindigde ik met een lopersknie... Maar ja, alles voor het goede doel :')
Goed gedaan! En in mooie tempo's gelopen ook nog, zag ik op Strava.
pi_179343397
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 08:35 schreef DeeBee het volgende:
Gister ipv op de baan, binnenin de baan gelopen, want het voetbalseizoen is afgelopen dus er trainde geen club meer.

Fartlek met tijden varierende van 30s tot 2 minuten, was wel even zwaar door mijn gebrek aan vorm en de 35+ graden die het alweer is. :')

Zoek nog een goede halve marathon ergens in juli ofzo in Europa. Iemand nog aanraders?
Dan is er niet zo veel keus, ivm vakantieperiode en warm (al zal het in jouw beleving juist aangenaam koel zijn dan hier :D )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_179344364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 18:57 schreef wyccie het volgende:

Duur ding om alleen je pasfrequentie mee te tellen. En inderdaad niet zo blindstarenop zo'n getal.
Stukje rustiger lopen geeft overigens wel echt een lagere frequentie, dus misschien valt het wel mee.
32 euro valt wel mee toch? Blijkt trouwens uitverkocht te zijn.
  Forum Admin woensdag 23 mei 2018 @ 21:44:58 #281
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179345227
Er was hier nog iemand die zo'n stappenteller had gekocht dacht ik.

Overigens ben ik mijn conditie wel weer een stuk kwijt. 10km zo ff in de avond lukt niet eens meer aan een stuk. Wat een beetje stress, verkoudsnotterhooikoorts, warm weer en doelloos niet doet. Weliswaar tijdje terug nog een halve minuut van mijn 5 km pr afgesnoept, dat is dan nog mijn enige postmarathon succesje.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_179345274
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 13:35 schreef BrrrKoud het volgende:
Gebruikt iemand dit?

https://milestonepod.nl/

Kennelijk iets om op je veters te knopen, om statistieken uit te halen ;-)

Gisteren mijn stappen geteld met de MiBand (link) én met mijn iphone. Ze kwamen beiden op hetzelfde aantal stappen uit. Helaas maar 157 per minuut.. (oke, ook wat rustige stukjes maar veel hoger zal het niet zijn).
Die heb ik ja.
Geeft zeker nuttige statistieken. Niet alleen frequentie, maar ook bijvoorbeeld paslengte en grondcontacttijd.

Inmiddels lees ik hem niet meer uit. Weet nu precies hoe ik loop bij verschillende tempo's ;-)
Voor 20¤ kan je hem overnemen.
pi_179345600
Intervaltraining ging goed, ondanks hitte en vermoeidheid toch goed mee kunnen komen. Al heb ik de heuvels nu even overgeslagen. Hopelijk blijft dit goed gaan. *O* *duim duim*

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:44 schreef BrrrKoud het volgende:

32 euro valt wel mee toch? Blijkt trouwens uitverkocht te zijn.
Oh, dat valt dan nog mee, ik dacht 60 euro. Voor mij zou het overbodig zijn. Leuk, al die functies, maar wat ga je ermee doen. Maar ik weet dat er veel anderen zijn die wel van dat soort statistieken houden.
Ik ben juist van het gewoon lekker lopen zonder poespas, ik ben niet zo goed met cijfers. En misschien loop ik daarom niet zo snel. :P
pi_179345831
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 08:35 schreef DeeBee het volgende:
Zoek nog een goede halve marathon ergens in juli ofzo in Europa. Iemand nog aanraders?
Voor buitenlandse loopjes bekijk ik deze site:
https://marathons.ahotu.c(...)n/europe/july?page=8
Ik ken ze allemaal niet, hoor. Dus ik heb geen aanraders voor je.
  woensdag 23 mei 2018 @ 22:54:26 #285
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179346482
Ik doe echt nooit meer mee met een 5km funrun. Selfies zouden verboden moeten worden tijdens het lopen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179346715
Boem is Ho? :D

Loopt MoBlo nog???
pi_179347669
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 23:12 schreef wyccie het volgende:
Boem is Ho? :D

Loopt MoBlo nog???
Ja, er is nog activiteit op Strava aan de andere kant van het kanaal, zowel Moblo als Wolve ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 24 mei 2018 @ 09:38:47 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179351897
Voor morgen staat met dikke letters in mijn agenda: "uitschrijven overal als nog geen verbetering". Ik klungel wat aan in de sportschool, maar besef dat het geen spat beter gaat allemaal. Nu maar eens een voormalige fysio gemaild of dry needling niet iets is. Ik las ergens dat dit soms iets doet bij piriformis syndroom wat het schijnt te zijn

Dus: plettert er maar een zooi naalden in })
pi_179352150
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:52 schreef Guard het volgende:

[..]

Dan is er niet zo veel keus, ivm vakantieperiode en warm (al zal het in jouw beleving juist aangenaam koel zijn dan hier :D )
Ja, klopt. Dat weet ik ook wel, helaas is het in Europa dan minder populair voor races vooral ook vanwege de vakantieperiode.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 22:18 schreef wyccie het volgende:

[..]

Voor buitenlandse loopjes bekijk ik deze site:
https://marathons.ahotu.c(...)n/europe/july?page=8
Ik ken ze allemaal niet, hoor. Dus ik heb geen aanraders voor je.
Ja, goede site is dat. Vorig jaar Helsinki gelopen ergens in de zomer, dat was best prima. Misschien maar wederom naar Scandinavie kijken...
Jack does it in real time...
  donderdag 24 mei 2018 @ 10:24:33 #290
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_179352400
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 19:39 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Goed gedaan! En in mooie tempo's gelopen ook nog, zag ik op Strava.
Thanks! Ja, het ging wat harder dan gepland :X
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_179354393
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 21:47 schreef RunnerAdd het volgende:

[..]

Die heb ik ja.
Geeft zeker nuttige statistieken. Niet alleen frequentie, maar ook bijvoorbeeld paslengte en grondcontacttijd.

Inmiddels lees ik hem niet meer uit. Weet nu precies hoe ik loop bij verschillende tempo's ;-)
Voor 20¤ kan je hem overnemen.
Deal!
  donderdag 24 mei 2018 @ 12:31:05 #292
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179354467
Morgen afspraak met de fysio. Hopelijk geen verplichte rust, want heb wat leuke loopjes op de planning staan :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179355124
quote:
2s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:24 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Thanks! Ja, het ging wat harder dan gepland :X
Het lijkt alsof jullie ook vrij lange stukken liepen?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 15:30:51 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_179357517
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 09:38 schreef Quoi het volgende:
Voor morgen staat met dikke letters in mijn agenda: "uitschrijven overal als nog geen verbetering". Ik klungel wat aan in de sportschool, maar besef dat het geen spat beter gaat allemaal. Nu maar eens een voormalige fysio gemaild of dry needling niet iets is. Ik las ergens dat dit soms iets doet bij piriformis syndroom wat het schijnt te zijn

Dus: plettert er maar een zooi naalden in })
Wat een kut nieuws Qoui ;(

Toch hopen dat je fysio nog iets voor je kan betekenen... kun je al die uitschrijvingen annuleren
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_179359258
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 09:38 schreef Quoi het volgende:
Voor morgen staat met dikke letters in mijn agenda: "uitschrijven overal als nog geen verbetering". Ik klungel wat aan in de sportschool, maar besef dat het geen spat beter gaat allemaal. Nu maar eens een voormalige fysio gemaild of dry needling niet iets is. Ik las ergens dat dit soms iets doet bij piriformis syndroom wat het schijnt te zijn

Dus: plettert er maar een zooi naalden in })
Noooh! Wat stom!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Forum Admin donderdag 24 mei 2018 @ 17:18:19 #296
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_179360043
Bij mij verlichtte dat dry needling, maar het loste het niet op.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_179365581
Wat vervelend Quoi! Maar geef de hoop niet op, een blessure duurt altijd 5x zo lang als je hoopt en denkt, maar op een dag ben je ineens verbaasd dat je weer pijnvrij bent.

Ik heb vanavond in een thermoshirt met lange mouwen getraind, als warmtetraining of zo.. Ging best lekker! Ik weet niet of het hetzelfde effect heeft als zondag wanneer het 28 graden is maar we gaan het zien :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_179365827
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Wat vervelend Quoi! Maar geef de hoop niet op, een blessure duurt altijd 5x zo lang als je hoopt en denkt, maar op een dag ben je ineens verbaasd dat je weer pijnvrij bent.

Ik heb vanavond in een thermoshirt met lange mouwen getraind, als warmtetraining of zo.. Ging best lekker! Ik weet niet of het hetzelfde effect heeft als zondag wanneer het 28 graden is maar we gaan het zien :P
Zondagmiddag lijkt me ietsje te warm voor een loopje. Kreeg vanavond op de club nog een startnummer aangeboden voor de 15 bij de Vestingloop. Heb die maar afgeslagen, hoewel er zelfs nog 18km op mijn HM-schema staat, dus dat zou prima passen met warmlopen enzo. Maar ik ga toch liever rustig aan voor mezelf 's ochtends vroeg in plaats van om 14.00 uur in een hele hete meute.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_179366254
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 09:38 schreef Quoi het volgende:
Voor morgen staat met dikke letters in mijn agenda: "uitschrijven overal als nog geen verbetering". Ik klungel wat aan in de sportschool, maar besef dat het geen spat beter gaat allemaal. Nu maar eens een voormalige fysio gemaild of dry needling niet iets is. Ik las ergens dat dit soms iets doet bij piriformis syndroom wat het schijnt te zijn

Dus: plettert er maar een zooi naalden in })
:'(

Ik had een hele andere blessure vorig jaar, maar die naalden hebben het herstel denk ik wel versneld. Alleen, was het niet zo dat dry needling gebruikt wordt om verklevingen (knopen, trigger points) weg te werken? Heel aangenaam is het soms niet trouwens, heb je zo'n bliksemschicht omdat je spier als een idioot begint samen te knijpen.

De laatste maanden had ik zeer snel last van gespannen kuiten tijdens het lopen. Heb uiteindelijk mijn schoenen vervroegd met pensioen gestuurd en nieuwe aangeschaft. Dat lijkt alles in één keer verholpen te hebben. De vorige schoenen hadden 2 mm minder heel drop en ondanks dat ik voorvoet/middenvoetlander ben is te weinig heel drop blijkbaar niks voor mijn lijf.

Ik heb al maanden geen wedstrijden meer gelopen, maar in juni hoop ik een 1/10 marathon te gaan doen hier.
pi_179372965
quote:
99s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Zondagmiddag lijkt me ietsje te warm voor een loopje. Kreeg vanavond op de club nog een startnummer aangeboden voor de 15 bij de Vestingloop. Heb die maar afgeslagen, hoewel er zelfs nog 18km op mijn HM-schema staat, dus dat zou prima passen met warmlopen enzo. Maar ik ga toch liever rustig aan voor mezelf 's ochtends vroeg in plaats van om 14.00 uur in een hele hete meute.
Ik sla de Vestingloop ook over. Ik wilde voor een PR gaan en anders niet, want voor de afstand hoef ik het niet te doen. Het voordeel van een triathlon voorbereiding is dat ik nu makkelijk een alternatief kan vinden om het gat te vullen :+ . Ik ga nog wel lopen maar dan heel vroeg of laat.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 14:28:28 #301
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_179379269
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:12 schreef Cynic het volgende:

[..]

Het lijkt alsof jullie ook vrij lange stukken liepen?
Nee hoor, we deden 1 op 1 af. Alleen met koppels in stukken van 14 km ofzo, dus ik heb mn horloge elke keer op pauze gezet en dan ziet het eruit als 1 lang stuk.
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')