abonnement Unibet Coolblue
pi_178405321
Kopstukken

President - Donald Trump

Vice President - Mike Pence

Het kabinet
Secretary of State - Mike Pompeo (beoogd)
Secretary of Treasury - Steven Mnuchin
Secretary of Defense - General Jim 'Mad Dog' Mattis
Attorney General - Jeff Sessions
Secretary of the Interior - Ryan Zinke
Secretary of Agriculture - Sonny Perdue
Secretary of Commerce - Wilbur Ross
Secretary of Labor - Alexander Acosta
Secretary of Health and Human Services - Alex Azar
Secretary of Housing & Urban Development - Ben Carson
Secretary of Transportation - Elaine Chao
Secretary of Energy - Rick Perry
Secretary of Education - Betsy DeVos
Secretary of Veterans Affairs - Ronny Jackson???
Secretary of Homeland Security - Kirstjen Nielsen

Cabinet-level officials:
White House Chief of Staff - John F. Kelly
Trade Representative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Gina Haspel (beoogd)
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), John Bolton (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Hope Hicks (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney), Stephen Bannon (Chief Strategist), Tom Price (Secretary of Health and Human Services), Rob Porter (White House Staff Secretary), Gary Cohn (Assistant to the President for Economic Policy and Director of the National Economic Council), Rex Tillerson (Secretary of State), John McEntee (Personal Assistent), Andrew McCabe (Deputy Director FBI), Herbert McMaster (National Security Adviser), David Shulkin (Secretary Veterans Affairs)
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 12:53:24 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178405366
Stormy Daniels’ Motion to Depose Trump Is On Stunningly Solid Legal Footing

quote:
Avenatti goes onto argue that Cohen’s motion to compel arbitration per the terms of the contract is moot until this fundamental question of Trump’s knowledge of the agreement can be sorted out via limited discovery, including depositions of the president and Cohen. He also cites previous cases where arbitration agreements have been nullified because courts have determined that a contract was never formed.

Again, this argument is incredibly solid. As Loyola Law School professor and arbitration expert Adam Zimmerman told me over email:

Avenatti’s argument that the Court set aside the arbitration agreement is well-grounded in federal arbitration law. … [C]ourts generally determine questions about whether an arbitration agreement was initially formed at all. That should make sense, as a general principle, too. If someone never even signed an agreement to arbitrate, for example, what business does some random person have deciding rights between total strangers. That’s what Avenatti argues here: that there’s a genuine factual dispute over whether one of the critical parties to this agreement–in this case, President Trump–ever agreed to be bound by arbitration. In such cases, the Federal Arbitration Act provides for a summary jury proceeding to decide whether a contract exists. And accordingly, Avenatti is pursuing limited factual discovery to that end.

While this argument alone should get him out of arbitration for the time being, Avenatti added an additional novel and clever argument.

Avenatti says that the arbitration clause itself is a mechanism to avoid federal campaign laws by whoever paid Daniels $130,000 for her silence.

“Plaintiff intends to prove the arbitration clause was entered with the purpose of keeping facts concerning federal campaign contributions and expenditures secret and hidden from public view by using a confidential arbitration proceeding in violation of FECA’s mandates to publicly report campaign contributions and expenditures,” Avenatti writes.

If the arbitration clause itself was formed for an illegal purpose, it might be considered invalid.

“Ordinarily, [moving to set aside an arbitration agreement on the ground that it is simply illegal is] a tough hurdle to overcome,” Zimmerman told me. “But here, the parties distinguish [recent] case law by arguing the arbitration agreement itself violates federal law, not just the entire contract.”

As Zimmerman also notes, Avenatti cites “well-established contract law that generally find political contracts to suppress information for money as void against public policy.”

The brief directly cites the epochal legal treatise, the Restatement of Contracts, and points out “remarkably” similar circumstances:

A, a candidate for political office, and as such advocating certain principles, had previously written letters to B, taking a contrary position. B is about to publish the letters, and A fearing that the publication will cost him his election, agrees to pay $1000 for the suppression of the letters. The bargain is illegal.

Even if Trump is able to convince a judge that he was actually party to the contract, despite all of the evidence and his statements to the contrary, he could lose on these grounds alone.

“It’s a novel argument, but then again, these are novel circumstances,” Zimmerman said.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178405399
Die hele kwestie met Stormy Daniels vind ik trouwens totaal niet boeiend.

Misschien dat de implicaties enigszins verstrekkend kunnen zijn, maar dat Trump z'n vrouw heeft bedrogen zal mij echt een rotzorg zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178405428
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
Die hele kwestie met Stormy Daniels vind ik trouwens totaal niet boeiend.

Misschien dat de implicaties enigszins verstrekkend kunnen zijn, maar dat Trump z'n vrouw heeft bedrogen zal mij echt een rotzorg zijn.
De affaire zelf is totaal niet interessant. De juridische en financiële afwikkeling nog wel.
  maandag 9 april 2018 @ 12:56:24 #5
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178405451
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2018 12:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar als je constant iemand oom 'spanky' gaat noemen hoef je toch niet te verwachten dat je nog serieus genomen wordt toch?
Hoe serieus kun je een president nemen die zijn tegenstanders kinderlijke namen geeft?

Crooked Hillary
Little Rocket Man
Lamb the Sham
Sloppy Steve
Pocahontas
Dicky Durbin
Sneaky Dianne Feinstein
Jeff Flakey
Al 'Frankenstien'
Liddle' Bob Corker
Wacky Congresswoman Wilson
Jerry ‘Moonbeam’ Brown
Little Adam Schiff
Crazy Joe Biden
Lyin’ Ted
Low Energy Jeb

En dit soort bijnaampjes worden gebruikt door een Amerikaanse president.

Is het dan niet verwonderlijk dat we dan ook de draak steken met Trump? en met zijn "supporters" ?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 9 april 2018 @ 12:57:22 #6
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178405479
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

De affaire zelf is totaal niet interessant. De juridische en financiële afwikkeling nog wel.
En of hij gelogen heeft hier over. dat werd Bill Clinton ook niet in dank afgenomen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178405496
Ik zou het op zich nog wel grappig vinden als de Stormy zaak zijn einde wordt.
pi_178405645
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En of hij gelogen heeft hier over. dat werd Bill Clinton ook niet in dank afgenomen.
Zijn streng-religieuze achterban zal het in ieder geval een worst wezen. Hij kan op nationale televisie coke snuiven uit de kut van 15-jarig hoertje en dan nog beschouwen ze die idioot als de Second Coming.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 13:07:15 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178405677
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
Die hele kwestie met Stormy Daniels vind ik trouwens totaal niet boeiend.

Misschien dat de implicaties enigszins verstrekkend kunnen zijn, maar dat Trump z'n vrouw heeft bedrogen zal mij echt een rotzorg zijn.
Gezien de instabiliteit van Trump en zijn neiging wild om zich heen te trappen als het tegen zit lijkt een nare publieke vechtscheiding terwijl hij in het Witte Huis zit niet echt iets wenselijks.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 april 2018 @ 13:08:01 #10
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178405697
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:58 schreef Chewie het volgende:
Ik zou het op zich nog wel grappig vinden als de Stormy zaak zijn einde wordt.
Denk je dat Melania hem gaat wurgen met zijn eigen tong?
Juridisch gezien is Trump machtig en glibberig genoeg om er onder uit te komen.

Ik volg tegenwoordig op tv de Nederlandse dramaserie de Zaak-Menten.
Hier zie je een schatrijke kunsthandelaar die jarenlang uit handen van justitie kon blijven. Dat had hij niet kunnen doen als hij een modaal inkomen had.
Trump is nog rijker, daarom komt hij vooralsnog overal mee weg. daar schepte hij al een keer over op: En niet alleen politiek heeft hij daar profijt van, ook bij particuliere "zaken" Hij procedeert je gewoon stuk. vandaar dat Ivana Trump nooit iets belastend heeft durven te zeggen tegen haar ex-man
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 9 april 2018 @ 13:08:58 #11
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178405713
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Gezien de instabiliteit van Trump en zijn neiging wild om zich heen te trappen als het tegen zit lijkt een nare publieke vechtscheiding terwijl hij in het Witte Huis zit niet echt iets wenselijks.
Melania zal zwijgen als het graf, want ze wil er niet in belanden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 13:10:22 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178405741
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Melania zal zwijgen als het graf, want ze wil er niet in belanden.
Of Trump heeft maar te accepteren wat ze hem voorlegt om nog meer langdurige juridische shit te vookomen.

I WANT HALF!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 april 2018 @ 13:13:29 #13
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178405783
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 13:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zijn streng-religieuze achterban zal het in ieder geval een worst wezen. Hij kan op nationale televisie coke snuiven uit de kut van 15-jarig hoertje en dan nog beschouwen ze die idioot als de Second Coming.
Die zien Trump als een wig voor deze engnek:
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178405815
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Denk je dat Melania hem gaat wurgen met zijn eigen tong?
Juridisch gezien is Trump machtig en glibberig genoeg om er onder uit te komen.

Ik verwacht eigenlijk dat het geen gevolgen gaat krijgen behalve dan misschien in de privésfeer.

Zijn achterban is zoals we wel gewend zijn zo hypocriet als de neten met de evangelicals vooraan. VS is echt het land van de dubbele standaarden en wat de democraten niet mogen wordt met de mantel der liefde bedekt als het op republikeinen aankomt.
pi_178405823
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:08 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Melania zal zwijgen als het graf, want ze wil er niet in belanden.
Misschien pas na de termijn van Trump maar denk ook dat ze zich nu wel stil houdt.
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 13:18:57 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178405843
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik verwacht eigenlijk dat het geen gevolgen gaat krijgen behalve dan misschien in de privésfeer.

Zijn achterban is zoals we wel gewend zijn zo hypocriet als de neten met de evangelicals vooraan. VS is echt het land van de dubbele standaarden en wat de democraten niet mogen wordt met de mantel der liefde bedekt als het op republikeinen aankomt.
Nou.....

A word too far? Some evangelicals may have reached the breaking point with Trump.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178405847
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:56 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hoe serieus kun je een president nemen die zijn tegenstanders kinderlijke namen geeft?

Crooked Hillary
Little Rocket Man
Lamb the Sham
Sloppy Steve
Pocahontas
Dicky Durbin
Sneaky Dianne Feinstein
Jeff Flakey
Al 'Frankenstien'
Liddle' Bob Corker
Wacky Congresswoman Wilson
Jerry ‘Moonbeam’ Brown
Little Adam Schiff
Crazy Joe Biden
Lyin’ Ted
Low Energy Jeb

En dit soort bijnaampjes worden gebruikt door een Amerikaanse president.

Is het dan niet verwonderlijk dat we dan ook de draak steken met Trump? en met zijn "supporters" ?
Niet, maar daarom hecht ik nogal wel wat aan mijn eigenwaarde en besluit ik dan ook niet mee te gaan in de discourse van de president in tegenstelling tot sommigen hier die het blijkbaar zelf ook heel tof vinden.
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 13:20:44 #18
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178405871
Hoge bomen vangen veel wind.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 april 2018 @ 13:24:25 #19
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178405921
https://edition.cnn.com/2(...)ite-house/index.html

moeten we alweer mutatie bij de kopstukken doen?
Of is het makkelijker om gewoon onder de namen Trump en Pence te plaatsen:

* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
* variabel *
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 9 april 2018 @ 13:26:10 #20
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178405948
Er was wel weer een woordvoerder die is opgestapt:

https://www.politico.com/(...)n-anton-trump-508641
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 9 april 2018 @ 13:26:29 #21
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178405956
quote:
het ligt blijkbaar niet in hun aard om een zittende president te laten vallen, en vooral niet wanneer het een republikeinse betreft.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178405968
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
Die hele kwestie met Stormy Daniels vind ik trouwens totaal niet boeiend.

Misschien dat de implicaties enigszins verstrekkend kunnen zijn, maar dat Trump z'n vrouw heeft bedrogen zal mij echt een rotzorg zijn.
De advocaat van Stormy heeft een verzoek ingediend voor een verhoor onder ede van Trump en Cohen. We weten allemaal dat Trump moeite heeft om bij de waarheid te blijven. Als het verzoek wordt ingewilligd, en Trump pleegt vervolgens mijneed, dan hebben we het over hetzelfde als waar Clinton voor geimpeached werd. Dus wel degelijk interessant om te blijven volgen.
  maandag 9 april 2018 @ 13:35:37 #23
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178406112
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 13:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De advocaat van Stormy heeft een verzoek ingediend voor een verhoor onder ede van Trump en Cohen. We weten allemaal dat Trump moeite heeft om bij de waarheid te blijven. Als het verzoek wordt ingewilligd, en Trump pleegt vervolgens mijneed, dan hebben we het over hetzelfde als waar Clinton voor geimpeached werd. Dus wel degelijk interessant om te blijven volgen.
Ik ga er niet van uit of Trump bereid is om voor deze zaak in een perjury trap te lopen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178406130
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 13:27 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

De advocaat van Stormy heeft een verzoek ingediend voor een verhoor onder ede van Trump en Cohen. We weten allemaal dat Trump moeite heeft om bij de waarheid te blijven. Als het verzoek wordt ingewilligd, en Trump pleegt vervolgens mijneed, dan hebben we het over hetzelfde als waar Clinton voor geimpeached werd. Dus wel degelijk interessant om te blijven volgen.
Snap ik, maar vindt overspel simpelweg niet zo schokkend. Trump die dictators prijst, lak heeft aan de rechtsstaat en de pers continu onder vuur neemt, vind ik veel kwalijker.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178406138
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:57 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

En of hij gelogen heeft hier over. dat werd Bill Clinton ook niet in dank afgenomen.
Tussen die twee kwesties zit nog wel een verschil.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 13:37:25 #26
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178406151
Avenatti On Attack: Trump Deposition In Stormy Daniels Case Looms On The Horizon

Goed artikel waarom Trump en Cohen nerveus zouden moeten zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 13:38:43 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178406166
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 13:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap ik, maar vindt overspel simpelweg niet zo schokkend. Trump die dictators prijst, lak heeft aan de rechtsstaat en de pers continu onder vuur neemt, vind ik veel kwalijker.
quote:
This lawsuit has been entertaining to watch, but we can't forget that at the heart of this matter could lie a felony
Uit het artikel van Forbes.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 april 2018 @ 13:41:41 #28
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178406221
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 13:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Tussen die twee kwesties zit nog wel een verschil.
Jup. Clinton is democraat met congres en senaat indertijd tegen zich en Trump is republikein met congres en senaat achter zich.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178406234
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:41 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Jup. Clinton is democraat met congres en senaat indertijd tegen zich en Trump is republikein met congres en senaat achter zich.
Nee, Clinton loog onder ede, Trump vooralsnog niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 9 april 2018 @ 13:43:26 #30
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178406250
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:37 schreef Ulx het volgende:
Avenatti On Attack: Trump Deposition In Stormy Daniels Case Looms On The Horizon

Goed artikel waarom Trump en Cohen nerveus zouden moeten zijn.
ik denk dat Cohen nerveuzer moet zijn dan Trump. Cohen wordt simpelweg als oud vuil aan de kant gezet door Trump.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178406252
Don’t Let the G.O.P. Dismantle Obama’s Student Loan Reforms
https://www.nytimes.com/2(...)orm-prosper-act.html

quote:
One of the most important — but least known — achievements of the Obama administration was the expansion of the income-driven repayment program for federal student loans. The program aims to make student loan payments affordable for everyone, regardless of their income. But Republicans, in their endless quest to undo everything Mr. Obama did, are now trying to dismantle the program under the guise of reform, citing misleading claims of high costs and low effectiveness. In fact, the program’s costs are low, and the student loan system as a whole is financially self-sustaining. More important, we should be increasing investment in higher education and support for students, not the reverse.

Before 2010, private lenders made most student loans. But during the financial crisis student lending seized up, and in response Congress effectively nationalized the program. Today, the federal Department of Education makes about 90 percent of all student loans (including loans to parents and graduate students). The old system included big government subsidies to private lenders. Congress and the Obama administration directed that money to income-driven repayment and Pell Grants instead. Today, all borrowers — even those with the old, pre-crisis loans — can limit their monthly payments to 10 percent of discretionary income. After 20 to 25 years (or 10 for those who qualify for public service loan forgiveness), any unpaid balances are forgiven.

Higher education remains a good investment for most students, but many still face crushing student loan payments along the way, especially recent grads and those with high debt but low-paying careers, like public interest lawyers and rural medical workers. The 6.5 million borrowers who are in the income-driven repayment program now represent $352 billion in debt — about one-quarter of all borrowers and one-half of all debt in repayment. Keeping loan payments at an affordable level allows these borrowers to invest in their careers, families, homes and savings.

The Republican attack on these repayment plans is based in part on the claim that the benefits are too generous and too expensive. For example, Senator Lamar Alexander, Republican of Tennessee, the chairman of the Senate committee considering reforms to the program, says it is now “standard” for students to expect their debt to be forgiven. This view is backed even by some left-leaning organizations concerned about costs. A New America Foundation report called the program a “windfall.” One from the Brookings Institution said that the program was “sinking under its own weight.” Yet another from the Urban Institute said that “the current IDR system is likely to impose high costs on taxpayers.”

Emboldened, Representative Virginia Foxx, Republican of North Carolina, sponsored the Prosper Act, which has passed out of committee in the House. Under the bill, new borrowers would pay 50 percent more per month and would no longer have their loans forgiven after 20 to 25 years of repayment. The bill would also drastically cut the amount that can be borrowed for graduate school.

Income-driven repayment does have a price tag, of course. Estimates vary, but the Department of Education puts the cost for all loans outstanding at about $36 billion. Even though this may sound like a lot of money, $36 billion is pretty low in context. For one thing, it’s a tiny piece of the $1.3 trillion in loans outstanding. For another, the cost of the program is nearly the same as one year of Pell Grants, the other major federal program for low-income students, but it covers 25 years’ worth of loans. And most of this cost is just lost interest — the government anticipates that it will still get back more than it lends to these borrowers.

Even with this cost, the student loan program could still net as much as $50 billion for taxpayers. It has long been a profit center. The profit used to be sucked up by banks, but today it belongs to the federal government, and it is appropriate to reinvest some of this money in higher education rather than kick it all back to the Treasury. According to the Congressional Budget Office, the Prosper Act’s changes to student loans would pad the government’s profit by another $40 billion over the next 10 years. That’s money coming directly out of borrowers’ pockets — to what end?

Even if income-driven repayment did erase the loan program’s profit margin, would that be such a bad thing? Taxpayers have always subsidized higher education, recognizing that it produces enormous gains for the economy and for society as a whole. The prospect of high debt is a financial (and psychological) barrier for many students, and some insurance for those who may end up with lower incomes is a worthy goal. To call that insurance a “loss” is to imply that taxpayers are entitled to profit off the backs of struggling borrowers.

Income-driven repayment is not without flaws. The various plans are too cumbersome and confusing, and the system of loan servicing does not work well and has led to some predatory practices. But these problems are bureaucratic, not financial. Cutting back on student loan relief because of hysteria about nonexistent losses is pound-foolish. The Department of Education is a lender, but it is not a bank; its purpose — and the purpose of the student loan program — is to further education and support students, not to turn a profit.

EDITORS’ PICKS

50 Years Later, Remembering King, and the Battles That Outlived Him

Inside a Private Prison: Blood, Suicide and Poorly Paid Guards

When Bail Feels Less Like Freedom, More Like Extortion
The Prosper Act would make higher education more expensive for many students, especially graduate students, while increasing profit margins for the government and private lenders. That is precisely the opposite of what our country needs now. Reinvesting the loan program’s profits in relief for struggling borrowers pays both financial and social dividends. We should be embracing and expanding income-driven repayment plans, not backing away based on the fear of costs that have yet to appear.
Je vraagt je af wie zo'n lobby organiseert. Waarschijnlijk de universiteiten zelf. Systematisch dus.
pi_178406285
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:43 schreef DeParo het volgende:
Don’t Let the G.O.P. Dismantle Obama’s Student Loan Reforms
https://www.nytimes.com/2(...)orm-prosper-act.html

[..]

Je vraagt je af wie zo'n lobby organiseert. Waarschijnlijk de universiteiten zelf. Systematisch dus.
Ik zou zeggen de mensen die tot voor kort de leningen uitgaven. Maar goed, wie ben ik.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178406306
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 13:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zou zeggen de mensen die tot voor kort de leningen uitgaven. Maar goed, wie ben ik.
Ik dacht dat Universiteiten zelf ook leningen verstrekten?
pi_178406341
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik dacht dat Universiteiten zelf ook leningen verstrekten?
Waarom dacht je dat?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 9 april 2018 @ 13:49:55 #35
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178406348
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 13:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, Clinton loog onder ede, Trump vooralsnog niet.
Trump wil wel met Mueller om de tafel zitten en praten. Afgaande op de nauwkeurigheid van Mueller en wat die al te weten is gekomen, en de warrige manier hoe Trump op directe vragen reageert is dit slechts een kwestie van tijd. Mueller heeft echt geen perjury trap nodig om Trump in de problemen te brengen, zijn parate kennis is al meer dan voldoende.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178406381
quote:
5s.gif Op maandag 9 april 2018 13:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom dacht je dat?
Dat dacht ik. Hoe dan ook. Een treurige ontwikkeling.
pi_178406395
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 13:49 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Trump wil wel met Mueller om de tafel zitten en praten. Afgaande op de nauwkeurigheid van Mueller en wat die al te weten is gekomen, en de warrige manier hoe Trump op directe vragen reageert is dit slechts een kwestie van tijd. Mueller heeft echt geen perjury trap nodig om Trump in de problemen te brengen, zijn parate kennis is al meer dan voldoende.
Goed verhaal weer klappernoot.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 9 april 2018 @ 13:53:22 #38
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178406409
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 13:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Goed verhaal weer klappernoot.
De tijd zal het uitwijzen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178406685
Trump Trillion Dollar Budget Deficits Officially Begin This Week

quote:
The new U.S. normal of $1 trillion or more annual federal budget deficits will officially begin this week when the Congressional Budget Office releases its economic and budget outlook report showing that the deficit will be at least that high every year Donald Trump is president.

Although there have been private sector projections for months (including my post from last October) that the government's red ink will hit and exceed a trillion dollars for years to come, this will be the first report by Congress's official budget watchdog since last year's big tax cut and this year's spending deal were enacted that will show the deficit rising precipitously and staying at that very high level through the next 10 years.

The official CBO projections are likely to be lower than the budget deficits that actually occur. CBO's report is based on current law and makes no political judgements about what Congress and the president will do in the future. That means the deficit projections will be based on the presumption that the tax cuts enacted last year that currently phase out will in fact end. That means the CBO forecast will assume that future revenues will be higher and the deficit lower compared to what is likely to occur.

For the record (and before the trolls come out to play), there were indeed four consecutive trillion dollar federal deficits during the Obama administration from fiscal 2009-2012. Those deficits were primarily caused by the Great Recession and were temporary. By contrast, the trillion dollar Trump deficits are permanent changes to the federal budget outlook caused by enacted reductions in revenues and increases in spending.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178406951
Volgens Reuters/Ipsos verliezen de Republikeinen momenteel veel steun van oude, blanke mannen.

https://www.reuters.com/a(...)-party-idUSKBN1HG1I6

Goed, het zijn vooral hoog opgeleide blanke mannen die twijfelen, maar toch wel een zorgwekkende ontwikkeling voor de Republikeinen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178406973

Trump fought against fitting of sprinklers in apartment where man died


quote:
Property mogul spoke against retrofitting of sprinklers in Trump Tower as unnecessary and expensive

The 50th-floor apartment in Trump Tower where a man was killed in a fire on Saturday did not have sprinklers – the requirement of which Donald Trump fought against in the 1990s.

Todd Brassner, 67, died at a hospital on Saturday after a fire ripped through his apartment in the high-rise, which opened in 1983 at a time when building codes did not require the residential section to have sprinklers.

Subsequent updates to the codes required commercial skyscrapers to install sprinklers retroactively, but owners of older residential high-rises are not required to install them unless the building undergoes major renovations.

Some fire safety advocates pushed for a requirement that older apartment buildings be retrofitted with sprinklers when the city passed a law requiring them in new residential high-rises in 1999, but officials in the administration of then-mayor Rudolph Giuliani said that would be too expensive.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 9 april 2018 @ 14:31:18 #42
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178407022
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 14:26 schreef Ludachrist het volgende:
Volgens Reuters/Ipsos verliezen de Republikeinen momenteel veel steun van oude, blanke mannen.

https://www.reuters.com/a(...)-party-idUSKBN1HG1I6

Goed, het zijn vooral hoog opgeleide blanke mannen die twijfelen, maar toch wel een zorgwekkende ontwikkeling voor de Republikeinen.
Dat kun je wel zeggen. Maar waar komt dit door? Trump? of toch onmacht van het republikeinse congres en senaat, die al bijna anderhalf jaar politiek aan het sukkelen zijn? Ik denk het laatste.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 14:32:04 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178407031
Ik denk beide.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178407048
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:31 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen. Maar waar komt dit door? Trump? of toch onmacht van het republikeinse congres en senaat, die al bijna anderhalf jaar politiek aan het sukkelen zijn? Ik denk het laatste.
Als je dat artikel leest kan je dat gewoon terugvinden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 9 april 2018 @ 14:39:11 #45
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178407158
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:32 schreef Ulx het volgende:
Ik denk beide.
Trump heeft bitter weinig gedaan voor een groot deel van de republikeinse achterban. Dat hebben ze nu wel door. Zelfs Obama als democratische president heeft meer voor die groep gedaan dan Trump. Het is natuurlijk wel de grootste kiezersdeel van de GOP, en die tellen echt wel mee. En dan heb ik het nog niet eens over de swingstates
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178407210
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:31 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Dat kun je wel zeggen. Maar waar komt dit door? Trump? of toch onmacht van het republikeinse congres en senaat, die al bijna anderhalf jaar politiek aan het sukkelen zijn? Ik denk het laatste.
Ik vermoed omdat de Republikeinen als partij in de afgelopen jaren steeds radicaler zijn geworden. Op die manier jagen ze een hoop mensen die dichter bij het centrum zitten van zich weg. De Democraten zijn weliswaar op hun beurt linkser geworden, maar een stuk minder radicaal dan dat de Republikeinen rechts zijn geworden.

Er doen nu veel meer Democraten aan verkiezingen door het hele land mee in november. In Tennessee bijvoorbeeld doet voor het eerst in jaren in (bijna) elke lokale race een Democratische kandidaat mee. Dat zullen waarschijnlijk gematigde mensen zijn, die veel van dit soort twijfelende Republikeinen zullen aanspreken. Ik ben benieuwd.
pi_178407235
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:39 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Trump heeft bitter weinig gedaan voor een groot deel van de republikeinse achterban. Dat hebben ze nu wel door. Zelfs Obama als democratische president heeft meer voor die groep gedaan dan Trump. Het is natuurlijk wel de grootste kiezersdeel van de GOP, en die tellen echt wel mee. En dan heb ik het nog niet eens over de swingstates
Vraag het me af, hangt wel af van over welke achterban je het dan hebt. Die is natuurlijk erg breed. De gemiddelde conservatieve christen zal beleidsmatig redelijk tevreden zijn. Net als de gun-loving redneck, de corporate donor class, de mijnwerkers, etcetera. Voor een hele hoop mensen heeft Trump wel geleverd. Die groep is alleen te smal, en Trump (met name zijn gedrag) te omstreden.
  maandag 9 april 2018 @ 14:46:51 #48
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178407265
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 14:41 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik vermoed omdat de Republikeinen als partij in de afgelopen jaren steeds radicaler zijn geworden. Op die manier jagen ze een hoop mensen die dichter bij het centrum zitten van zich weg. De Democraten zijn weliswaar op hun beurt linkser geworden, maar een stuk minder radicaal dan dat de Republikeinen rechts zijn geworden.

Er doen nu veel meer Democraten aan verkiezingen door het hele land mee in november. In Tennessee bijvoorbeeld doet voor het eerst in jaren in (bijna) elke lokale race een Democratische kandidaat mee. Dat zullen waarschijnlijk gematigde mensen zijn, die veel van dit soort twijfelende Republikeinen zullen aanspreken. Ik ben benieuwd.
De democratische politici zijn dan ook een stuk flexibeler dan de republikeinen. Ondanks dat sommige democraten best wel conservatief zijn, buigen die liever dan dat ze breken.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 9 april 2018 @ 14:53:23 #49
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178407361
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 14:43 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Vraag het me af, hangt wel af van over welke achterban je het dan hebt. Die is natuurlijk erg breed. De gemiddelde conservatieve christen zal beleidsmatig redelijk tevreden zijn. Net als de gun-loving redneck, de corporate donor class, de mijnwerkers, etcetera. Voor een hele hoop mensen heeft Trump wel geleverd. Die groep is alleen te smal, en Trump (met name zijn gedrag) te omstreden.
Trump mag dan op korte termijn hebben "geleverd". Maar de realiteit van zijn beleid merk je pas op lange termijn. En de lokale politici kunnen de visie van deze president niet verkopen aan de achterban. Er zijn veel vragen, die niet bevredigend beantwoord worden, want die politici bluffen niet, maar moeten met de feiten op tafel komen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178407418
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 14:53 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Trump mag dan op korte termijn hebben "geleverd". Maar de realiteit van zijn beleid merk je pas op lange termijn. En de lokale politici kunnen de visie van deze president niet verkopen aan de achterban. Er zijn veel vragen, die niet bevredigend beantwoord worden, want die politici bluffen niet, maar moeten met de feiten op tafel komen.
Veel lokale politici zijn nog verder doorgeschoten in hun opvattingen dan de landelijke Republikeinen. Natuurlijk zie je niet gelijk het effect van beleid, maar Trump's binnenlandse beleid is redelijk standaard Republikeins beleid en daarmee bedient hij gewoon een groot deel van zijn kiezers. Zijn grootste minpunten zijn z'n rare gedrag, controversiële persoonlijkheid en niet presidentiële overkomen (puur electoraal gezien dan). Als Trump gewoon een keer normaal ging doen, en stopte met twitteren, dan was zijn approval zeker 5 punten hoger geweest, denk ik.
  maandag 9 april 2018 @ 15:00:52 #51
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178407458
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 14:57 schreef westwoodblvd het volgende:
Veel lokale politici zijn nog verder doorgeschoten in hun opvattingen dan de landelijke Republikeinen. Natuurlijk zie je niet gelijk het effect van beleid, maar Trump's binnenlandse beleid is redelijk standaard Republikeins beleid en daarmee bedient hij gewoon een groot deel van zijn kiezers. Zijn grootste minpunten zijn z'n rare gedrag, controversiële persoonlijkheid en niet presidentiële overkomen. Als Trump gewoon een keer normaal ging doen, en stopte met twitteren, dan was zijn approval zeker 5 punten hoger geweest, denk ik.
gemiddeld staat die nu op 41.5, dus dat is nog te weinig..

https://www.realclearpoli(...)b_approval-6179.html
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178407681
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 11:37 schreef grrrrg het volgende:

[..]

??

Hij liegt toch altijd?
Yups:

Two Trump speeches, two dozen dubious claims

quote:
President Trump made a host of dubious claims during two recent public appearances, jumping from taxes to trade, from Iraqi oil to Canadian immigration laws, from promoting voter-fraud conspiracy theories to suggesting a California mayor should be charged with obstruction of justice.

We counted 24 false or misleading statements in Trump’s infrastructure speech in Ohio on March 29 and his roundtable on taxes in West Virginia on Thursday. This is not an exhaustive list, however, and some of Trump’s claims include multiple inaccuracies.

The president seems to enjoy going off-script — Trump literally threw out his prepared remarks with a flourish in West Virginia — and perhaps as a result, we have a lot to unpack.

As usual with our roundups of multiple claims, we will not be giving Trump a Pinocchio rating.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 09-04-2018 15:19:14 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 15:21:52 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178407815
Let iemand nog op zijn speeches eigenlijk? Zelfs Nintex post weinig hosanna-berichten meer over elk bullshitverhaal dat Trump afsteekt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 april 2018 @ 15:26:22 #54
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178407899
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:21 schreef Ulx het volgende:
Let iemand nog op zijn speeches eigenlijk? Zelfs Nintex post weinig hosanna-berichten meer over elk bullshitverhaal dat Trump afsteekt.
Nu je het zegt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 9 april 2018 @ 15:35:19 #55
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178408073
Bij zijn rally's krijgt hij nog wel bijval:

hoewel..

https://www.theatlantic.c(...)ampaign-2016/399002/




Het lijkt er ook op dat het elke keer dezelfde figuren zijn.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178408096
Europe Caught in the Middle as Trump Threatens China

quote:
One is a good customer, a military ally, and an old friend, although lately its behavior has been erratic.

The other is also a good customer and despite a few spats and some lingering mistrust, it’s getting to be a more lucrative and dependable business partner all the time.

Which side would you choose?

That more or less sums up the dilemma confronting Europe as it watches the escalating conflict between its two biggest trading partners, the United States and China.

The United States is Europe’s biggest market for exports like cars and other goods, not to mention a NATO ally. But China is big, too — and getting ever bigger.

The Trump administration has also threatened the institutions that govern global relationships, calling NATO obsolete and stoking trade tensions. So China no longer automatically seems like the less reliable partner.

European leaders were largely silent after President Trump threatened to impose another $100 billion in tariffs on Chinese goods. But watching from a safe distance as China and the United States argue is not an option for Europe. Its economy is too deeply entwined with both.

“What can they do in terms of staying out of the crossfire?” said Adam Slater, lead economist at Oxford Economics in Britain. “Not a lot.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178408404
As Trump Bashes Amazon, the Government Relies on It

quote:
Company has won billions of dollars in business to help government shift computing services from legacy mainframes onto the cloud

Amazon.com Inc. is best known for transforming the U.S. retail industry, a feat that President Donald Trump has recently attacked.

But the company has quietly been cultivating a major customer in his own backyard: the federal government.

In the past several years, the Seattle-based company has won much of the business to help the government shift computing services from legacy mainframes onto the cloud, a business where Amazon is the world leader.

This extraordinary transformation has included the provision of cloud services across Washington’s bureaucracy, from the Department of Homeland Security to the Smithsonian Institution. It also has made the U.S. government a top Amazon customer.

The company doesn’t release specifics, but GBH Insights, a research firm, predicts that Amazon’s government business will grow to $2.8 billion in 2018 and $4.6 billion in 2019, up from less than $300 million in 2015. Other company analysts say those projections are optimistic, but not implausible.

An even bigger prize looms: Amazon is seeking a 10-year contract with the Department of Defense that could be worth $10 billion.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 15:55:34 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178408465
quote:
:P

:D

Misschien moet Fox maar eens een itempje aan deze gruwel wijden.....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178408510
Zou Trump eigenlijk niet aan te klagen zijn voor het op deze manier beïnvloeden van de aandelen van Amazon?
pi_178409006
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

:P

:D

Misschien moet Fox maar eens een itempje aan deze gruwel wijden.....
Lijkt me wel de moeite waard :Y

Trump Organization’s Web Store Collects Sales Tax in Only Two States

Trump administration is pushing for online retailers to pay more in state and local sales taxes

quote:
The Trump administration is pushing for online retailers to pay more in state and local taxes. One retailer that could be affected by a stricter tax policy: the online store of the Trump Organization, which collects sales tax from consumers in only two states.

The TrumpStore.com website, which sells $100 polo shirts, baseball caps, spa teddy bears and other Trump-branded merchandise, collects sales tax on orders shipped to addresses in Florida and Louisiana, according to the company’s website.

The site, which describes itself as the official retail website of the Trump Organization, doesn’t collect sales taxes from New York residents. The TrumpStore.com website invites shoppers to “visit our brand new Trump Tower flagship retail store” in New York City.

The website was registered by the Trump Organization, which is headquartered in Trump Tower. The website contains information about the retail store and the e-commerce site, but it is unclear how ownership of the entities is structured.

“Trumpstore.com has always, and will continue to collect, report, and remit sales taxes in jurisdictions where it has an obligation to do so,” a Trump Store spokeswoman said. The spokeswoman and the chief legal officer for the Trump Organization didn’t respond to requests for additional information. ​

A White House spokeswoman declined to comment, and referred questions to the Trump Organization.

States require a business with a physical presence in a state to collect sales taxes on online purchases delivered to those states. A spokesman for the New York State Department of Taxation and Finance said it can’t comment on specific businesses for privacy reasons.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178409137
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:58 schreef Chewie het volgende:
Zou Trump eigenlijk niet aan te klagen zijn voor het op deze manier beïnvloeden van de aandelen van Amazon?
quote:
The president is entitled to express his opinion, even if he might have his facts wrong, absent a stock trade or a connection to the company, according to Ira Matetsky, an attorney with Ganfer and Shore. “At end of day, unless there are significant facts we don’t already know, it would be very tough for either investors or a regulator to bring a case against the president for his Amazon tweets,” Matetsky told MarketWatch.
Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178409195
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2018 16:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[..]

Ja dat gaat over zijn mening geven maar gezien zijn vele uitlatingen gaat het wel wat verder en heeft het alle schijn van het beïnvloeden van de aandelen.

Het lijkt me ook wat lastig om aan te pakken maar het is niet een lulletje rozenwater wat deze onzin op twitter zet.
pi_178409318
NewDay twitterde op maandag 09-04-2018 om 13:46:56 Lawyer Michael Avenatti says he and Stormy Daniels have a composite sketch of the person they say threatened her and will release it tomorrow to get help from the public in identifying that person https://t.co/bMnLxtIX5m https://t.co/bP6bl9hm6w reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178409462
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2018 16:36 schreef Kijkertje het volgende:
NewDay twitterde op maandag 09-04-2018 om 13:46:56 Lawyer Michael Avenatti says he and Stormy Daniels have a composite sketch of the person they say threatened her and will release it tomorrow to get help from the public in identifying that person https://t.co/bMnLxtIX5m https://t.co/bP6bl9hm6w reageer retweet
Met 160 miljoen opties lijkt dat me een verloren zaak, maargoed.,
pi_178409511
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 16:44 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Met 160 miljoen opties lijkt dat me een verloren zaak, maargoed.,
En wat is de kans dat die composite op een bodyguard van Trump gaat lijken? Of een prive detective misschien.
pi_178409551
Of ze denken stiekem al te weten wie het is en zijn van plan dit figuur zo eens lekker wakker te laten liggen 's nachts.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178409612
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 16:47 schreef thesiren.nl het volgende:

[..]

En wat is de kans dat die composite op een bodyguard van Trump gaat lijken? Of een prive detective misschien.
Als het een originele schets was uit 2011, geen idee.

Als het een schets is die ze onlangs hebben gemaakt op basis van haar herinnering kan je hem net zo goed direct weggooien, totaal zinloos.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178411468
GeoffRBennett twitterde op maandag 09-04-2018 om 17:48:08 Trump says he'll make decision on Syria in the next 24-48 hours. Adds: "It was atrocious. It was horrible." "This is about humanity and it can’t be allowed to happen." "If it's the Russians, if it's Syria, if it's Iran, if it's all of them together, we’ll figure it out."-WH pool reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 9 april 2018 @ 18:27:41 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178411637
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 15:35 schreef klappernootopreis het volgende:
Bij zijn rally's krijgt hij nog wel bijval:

hoewel..

https://www.theatlantic.c(...)ampaign-2016/399002/

[ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/TCV1ecBCTaRysusVt3iLLg--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjtzbT0xO3c9MjA0ODtoPTEzOTc-/http://media.zenfs.com/en(...)ea8e893f5]afbeelding[/url] ]

Het lijkt er ook op dat het elke keer dezelfde figuren zijn.
1 en 3 zijn hetzelfde event. 2 en 4 ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 april 2018 @ 18:39:15 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178411853
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_178411873
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 18:39 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')

Bonnetjes inleveren Donald!!
Nee, duidelijk. Dat ene bedrag was 130K en deze niet. Case closed.
pi_178411888
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 18:39 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')

Bonnetjes inleveren Donald!!
Zou wel mooi zijn als hij aan zijn eigen gierigheid ten onder gaat :')
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 18:44:02 #73
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178411940
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 18:39 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')

Bonnetjes inleveren Donald!!
Lijkt me ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 april 2018 @ 18:48:16 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178412046
quote:
2s.gif Op maandag 9 april 2018 18:39 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:')

Bonnetjes inleveren Donald!!
Zijn aanhang smuikt hier waarschijnlijk over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 18:58:38 #75
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178412283
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn aanhang smuikt hier waarschijnlijk over.
Smuikt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 19:01:23 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178412338
Maar inderdaad, hij mag best wel eens uitleggen hoe het zit. En daarna heeft hij geen advocaat meer omdat Cohen uit het ambt is getrapt.

En daarna wil Mueller een interview.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178412444
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Smuikt?
misten, motregenen
(verouderd) smeulen
(verouderd) sluipen, zich verborgen houden, smokkelen
(verouderd) smullen

https://nl.wiktionary.org/wiki/smuiken
in a crowd you lose humanity
pi_178412629
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 18:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Smuikt?
Piet bedoelt denk ik "zijn achterban reageert besmuikt" ofzoiets.
  maandag 9 april 2018 @ 19:18:27 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178412690
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Piet bedoelt denk ik "zijn achterban reageert besmuikt" ofzoiets.
Ik denk eerder dat hij iets bedoelt als "zijn aanhang haalt er de schouders over op".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 19:18:28 #80
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178412691
CNN over die NSC-woordvoerder die opstapte:


@JDiamond1
NSC spokesman Michael Anton was not planning to resign Sunday night -- but quickly tendered his resignation after finding out yesterday he would be fired Monday morning, a former NSC official and source with direct knowledge of the matter tell me
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 9 april 2018 @ 19:20:40 #81
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178412727
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 19:18 schreef Szura het volgende:
CNN over die NSC-woordvoerder die opstapte:


@JDiamond1
NSC spokesman Michael Anton was not planning to resign Sunday night -- but quickly tendered his resignation after finding out yesterday he would be fired Monday morning, a former NSC official and source with direct knowledge of the matter tell me
Ik heb dat helemaal gemist. Waarom zou die ontslagen worden?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 19:21:36 #82
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178412752
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 19:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb dat helemaal gemist. Waarom zou die ontslagen worden?
Misschien wilde Bolton niet met hem werken.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 9 april 2018 @ 19:25:12 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178412836
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 19:21 schreef Szura het volgende:

[..]

Misschien wilde Bolton niet met hem werken.
Ok, dat is niet duidelijk dus?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 20:06:30 #84
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178413582
Een persoon op Fox News addresseert de president direct om Assads luchtmacht uit te schakelen.

http://theweek.com/speedr(...)ring-bizarre-segment
  maandag 9 april 2018 @ 20:25:34 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178413945
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 20:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een persoon op Fox News addresseert de president direct om Assads luchtmacht uit te schakelen.

http://theweek.com/speedr(...)ring-bizarre-segment
Lijkt me geen verstandige zet :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 9 april 2018 @ 20:34:24 #86
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178414137
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 20:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lijkt me geen verstandige zet :N
Och, hij lijkt Fox & friends als beleidsmakers te zien dus het zou mij niet verbazen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178415209
quote:
Trump: Farmers will understand if they get hurt in China trade spat

President Trump on Monday acknowledged that U.S. farmers could take a hit from trade disputes with China but said they will ultimately "understand" why the confrontation is necessary.

“But if we do a deal with China, if, during the course of a negotiation they want to hit the farmers because they think that hits me, I wouldn’t say that's nice. But I tell you, our farmers are great patriots,” Trump said.

“These are great patriots. They understand that they're doing this for the country," Trump said. "And we'll make it up to them. And in the end, they're going to be much stronger than they are right now.”
http://thehill.com/homene(...)fight-even-if-theyre
:D
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 21:38:35 #88
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178415716
Dat gaan leuke rallies worden!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 april 2018 @ 21:42:33 #89
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178415840
Lekker schimmig weer:

quote:
Trump family hotel business asked Panama president for help (AP)

PANAMA CITY (AP) — Lawyers representing U.S. President Donald Trump’s family hotel business appealed to Panama’s president for help days before an emergency arbitrator declined to reinstate the Trump management team to a luxury waterfront hotel.

The Britton & Iglesias firm, which has represented the Trump Organization in its fight to continue running the hotel, addressed a letter dated March 22 to President Juan Carlos Varela.

A copy of the letter was provided to The Associated Press by contacts who have worked as a liaison to the building’s owners in Panama.

The letter asks Varela to intervene, complaining that Panama’s courts denied the organization due process in violation of a bilateral treaty and warning there could be consequences for the country.

The letter written to Varela says it seeks to “URGENTLY request your influence in relation to a commercial dispute involving Trump Hotel aired before Panama’s judiciary.”

In February, Orestes Fintiklis, the hotel’s majority owner, tried to fire Trump’s hotel management and take control of the property for the owners’ association. Trump’s family company beefed up security, but on March 5, judicial officials sided with Fintiklis. Police officers ordered the Trump management team out of the building.

On March 27, an arbitrator in the U.S. ruled that Trump’s company should not have been evicted while arbitration was ongoing with the hotel owners, but said he would not reinstate the previous management.

On Monday, Panama’s foreign secretary Isabel de Saint Malo said her office had also been copied on the letter.

“It is a letter that urges Panama’s executive branch to interfere in an issue clearly of the judicial branch,” de Saint Malo said. “I don’t believe the executive branch has a position to take while the issue is in the judicial process.”

A source in Varela’s office who was not authorized to comment publicly confirmed Monday receipt of the letter.

Alan Garten, general counsel of the Trump Organization, did not respond to questions via email as to whether Trump knew about the appeal to Panamanian authorities.

Calls to Britton & Iglesias, as well as to Varela’s communications staff, were not immediately answered.

The letter goes on to say that the eviction violates the Bilateral Investment Treaty. “We appreciate your influence in order to avoid that these damages are attributed not to the other party, but to the Panamanian government,” the letter said, suggesting that the government, not the new management team, could be blamed for wrongdoing.

The letter raises questions about the president’s family business matter-of-factly requesting another president’s help in a private business matter by invoking a treaty signed by the U.S. and Panama. It says that lawyers representing the Trump Organization are aware of “the separation of powers of the State,” but essentially asks Panama’s president to intervene in the judicial process.

A headline on the front page of Panama’s La Prensa newspaper Monday said, “Trump Organization Pressures Varela,” and coverage described the letter as a warning that there could be consequences for Panama if the old management team was not reinstated.

Analyst I. Roberto Eisenmann, a founder of La Prensa, said the letter does not make sense juridically.

“President Trump and the family Trump Organization are using the presidency of the United States improperly for their personal business,” Eisenmann said. “It is something somewhat embarrassing to see a president of the United States in that situation.”

The letter was copied to Panamanian cabinet officials, as well as presidents of the Supreme Court and National Assembly, among others.

The 70-story property on Panama City’s waterfront has been renamed The Bahia Grand Panama.

The emergency arbitration decision late last month said the case should have remained in arbitration and never gone to Panamanian courts.

Both sides continue fighting over who violated the hotel management contract.
  maandag 9 april 2018 @ 22:03:35 #90
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_178416353
BREAKING: FBI raids office of Trump lawyer Michael Cohen.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  maandag 9 april 2018 @ 22:05:05 #91
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178416388
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 22:06:15 #92
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178416410
Shit just got real.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 9 april 2018 @ 22:07:39 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178416438
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:03 schreef kladderadatsch het volgende:
BREAKING: FBI raids office of Trump lawyer Michael Cohen.
Interessant :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Overall beste user 2022 maandag 9 april 2018 @ 22:08:41 #94
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178416461
Dat wordt vast weer smullen op Twitter.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178416476
Oh dear, we weten wat leiders doen om de aandacht af te leiden...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 9 april 2018 @ 22:10:50 #96
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178416523
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:09 schreef crystal_meth het volgende:
Oh dear, we weten wat leiders doen om de aandacht af te leiden...
Komt dat gedoe in Syrië eens even goed uit, zeg.
  maandag 9 april 2018 @ 22:10:57 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178416524
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:09 schreef crystal_meth het volgende:
Oh dear, we weten wat leiders doen om de aandacht af te leiden...
You are not talking war, are you? -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 22:12:08 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178416555
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2018 22:10 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Komt dat gedoe in Syrië eens even goed uit, zeg.
Assad aanpakken is echt niet slim :N
En al helemaal niet als je niet wil dat Syrie in een streng islamitische staat verandert -O-
Assad is een klootzak, maar nog steeds het beste alternatief van alle kwaden...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178416576
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

You are not talking war, are you? -O-
Ik denk dat het iets groter zal zijn dan een aanval op een vliegveld.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 9 april 2018 @ 22:14:12 #100
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178416598
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik denk dat het iets groter zal zijn dan een aanval op een vliegveld.
Het antwoord ook
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 9 april 2018 @ 22:15:43 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178416634
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:13 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ik denk dat het iets groter zal zijn dan een aanval op een vliegveld.
Ingrijpen in Syrie zou m.i. echt een kapitale fout zijn.
Syrie voor de oorlog was verre van ideaal, maar ook verre van een horrorstaat. Nu ingrijpen drijft Syrie richting opdeling of horrorstaat. En daar is echt niemand bij gebaat :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 22:17:19 #102
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178416672
Wow. Op welke grond mag je het kantoor van een advocaat leeghalen? Zijn daar nog extra regels aan verbonden ofzo? Lees hier wel een stukje erover:
quote:
The seized records include communications between Mr. Trump and Mr. Cohen, which would likely require a special team of agents to review because conversations between lawyers and clients are protected from scrutiny in most instances.
  maandag 9 april 2018 @ 22:17:45 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178416685
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:14 schreef Szura het volgende:

[..]

Het antwoord ook
Rusland zal zich dan idd ook niet onbetuigd laten vrees ik (en terecht in dit specifieke geval). Dat wordt echt de grotst mogelijke ellende dan -O- :'(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178416712
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wow. Op welke grond mag je het kantoor van een advocaat leeghalen? Zijn daar nog extra regels aan verbonden ofzo?
In NL sowieso. Geen idee hoe het daar zit.
  maandag 9 april 2018 @ 22:20:15 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178416738
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wow. Op welke grond mag je het kantoor van een advocaat leeghalen? Zijn daar nog extra regels aan verbonden ofzo? Lees hier wel een stukje erover:

[..]

Heb je het artikel in de NYT (of wat was het) gelezen?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 22:21:29 #106
192592 SureD1
------------------------------
pi_178416773
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:18 schreef Klaphark het volgende:

[..]

In NL sowieso. Geen idee hoe het daar zit.
Lawyer-client privilege geldt daar volgens mij ook, moet dus een goed doortimmerd huiszoekingsbevel zijn geweest...

[ Bericht 0% gewijzigd door SureD1 op 09-04-2018 22:33:43 ]
  maandag 9 april 2018 @ 22:22:25 #107
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178416796
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heb je het artikel in de NYT (of wat was het) gelezen?
Yep.
  maandag 9 april 2018 @ 22:24:53 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178416851
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:22 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Yep.
Deze alinea en die eronder: Federal prosecutors in Manhattan obtained the search warrant after receiving a referral from the special counsel, Robert S. Mueller III, according to Mr. Cohen’s lawyer, who called the search “completely inappropriate and unnecessary.” The search does not appear to be directly related to Mr. Mueller’s investigation, but likely resulted from information he had uncovered and gave to prosecutors in New York.

En deze dus: “Today the U.S. Attorney’s Office for the Southern District of New York executed a series of search warrants and seized the privileged communications between my client, Michael Cohen, and his clients,” said Stephen Ryan, his lawyer. “I have been advised by federal prosecutors that the New York action is, in part, a referral by the Office of Special Counsel, Robert Mueller."

Dus met info verkregen via Mueller. Moet zeer goede info en een extreem goed onderbouwd verzoek geweest zijn, want toegewezen
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 22:26:51 #109
323401 Kijkertje
met filter
pi_178416889
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wow. Op welke grond mag je het kantoor van een advocaat leeghalen? Zijn daar nog extra regels aan verbonden ofzo? Lees hier wel een stukje erover:

[..]

Achtergehouden informatie?

SethAbramson twitterde op maandag 09-04-2018 om 22:20:07 I'm adding Michael Cohen to my list of Trump aides who almost certainly will be charged with a crime eventually. Right now the list has two people on it: Erik Prince and Jared Kushner. This raid doesn't happen unless the FBI convinces a judge something inculpatory was withheld. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 9 april 2018 @ 22:33:33 #110
323401 Kijkertje
met filter
pi_178417050
matthewamiller twitterde op maandag 09-04-2018 om 22:04:28 So given this Cohen raid is an SDNY investigation referred by Mueller, and not a Mueller action, it would appear there is a SECOND criminal investigation into the president's inner circle. reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 9 april 2018 @ 22:34:04 #111
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178417066
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Deze alinea en die eronder: Federal prosecutors in Manhattan obtained the search warrant after receiving a referral from the special counsel, Robert S. Mueller III, according to Mr. Cohen’s lawyer, who called the search “completely inappropriate and unnecessary.” The search does not appear to be directly related to Mr. Mueller’s investigation, but likely resulted from information he had uncovered and gave to prosecutors in New York.

En deze dus: “Today the U.S. Attorney’s Office for the Southern District of New York executed a series of search warrants and seized the privileged communications between my client, Michael Cohen, and his clients,” said Stephen Ryan, his lawyer. “I have been advised by federal prosecutors that the New York action is, in part, a referral by the Office of Special Counsel, Robert Mueller."

Dus met info verkregen via Mueller. Moet zeer goede info en een extreem goed onderbouwd verzoek geweest zijn, want toegewezen
Iemand op reddit merkte dit op uit de getuigenis van Rosenstein voor de House Judiciary Committee over de scope van Mueller:

quote:
Rep. Lofgren: Let me just ask a final question - it's my understanding that under the order appointing him, Mr. Mueller has the authority to investigate matters that arose or may arise directly from the investigation, which would include crimes uncovered while he is investigating the main mission. So, for example, if he is looking at the Russia investigation and he finds out that the person he's looking at committed a bank robbery, he isn't required to ignore a bank robbery - would that be a fair assessment of his of his responsibilities?

Rosenstein: It's a fair assessment. Congresswoman, it's important to recognize that because it's a special counsel, and not an independent counsel, those issues are worked out with the department so that in the event that he came across evidence that was not appropriate for him to prosecute, he could refer it to other components of the department. So, we wouldn't allow something like that to slip through the cracks, but we would make sure to route it to the appropriate prosecutor.
Kan dus best wel eens los staan van het Rusland onderzoek...
  maandag 9 april 2018 @ 22:36:40 #112
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178417108
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Iemand op reddit merkte dit op uit de getuigenis van Rosenstein voor de House Judiciary Committee over de scope van Mueller:

[..]

Kan dus best wel eens los staan van het Rusland onderzoek...
Lijkt me wel, want deze zaak loopt bij een ander district.
  maandag 9 april 2018 @ 22:37:00 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178417113
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Iemand op reddit merkte dit op uit de getuigenis van Rosenstein voor de House Judiciary Committee over de scope van Mueller:

[..]

Kan dus best wel eens los staan van het Rusland onderzoek...
Uiteraard. Lijkt te maken te hebben met de Stormy Daniels-affaire...
Wat dan weer wel een link heeft met Trump en diens campagne.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 22:39:32 #114
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178417160
Zijn hotelkamer in New York terwijl hij woont in New York is ook onderzocht. Kennelijk viel het de aanwezige pers niet op, omdat Conor McGregor daar ook verblijft op het moment: https://www.vanityfair.co(...)ohen-new-york-hotel/
pi_178417190
Er zijn mensen hier nog sneller dan cnn, of bijna zo snel met links etc. _O_
Ook like ik de discussies en het aandragen van ( historische) weetjes en feiten. Keep going.

#soap.
  maandag 9 april 2018 @ 22:43:01 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178417215
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Zijn hotelkamer in New York terwijl hij woont in New York is ook onderzocht. Kennelijk viel het de aanwezige pers niet op, omdat Conor McGregor daar ook verblijft op het moment: https://www.vanityfair.co(...)ohen-new-york-hotel/
Zag het ook via Google idd.

Anyway: dit zijn buitengewoon interessante ontwikkelingen die idd verstrekkende gevolgen kunnen hebben (die niets meer met Cohen of Stormy te maken hebben), maar de advocaat van Stormy heeft een happy day denk ik nu :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 22:53:27 #117
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178417396
Valt wel stil ineens -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 22:54:07 #118
323401 Kijkertje
met filter
pi_178417418
SethAbramson twitterde op maandag 09-04-2018 om 22:29:48 3/ To be clear, any charges brought against Cohen in the SDNY will immediately benefit the primary Mueller probe, inasmuch as they may force Cohen to become a cooperating witness or put pressure on Cohen associates to contact Mueller and cooperate. So this is all Russia-relevant. reageer retweet
SethAbramson twitterde op maandag 09-04-2018 om 22:51:44 UPDATE: The readers of this feed are smart as hell. I just got a tip via DM suggesting Mueller *may* have used SDNY in part so attorneys there could act as a "clean team" to conduct a privilege review on any attorney-client documents taken from Cohen's office. Interesting theory. reageer retweet


[ Bericht 33% gewijzigd door Kijkertje op 09-04-2018 22:59:40 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 9 april 2018 @ 22:55:08 #119
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178417442
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
Valt wel stil ineens -O-
Que?
  maandag 9 april 2018 @ 22:55:25 #120
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_178417453
Deze headline _O-

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 9 april 2018 @ 23:00:07 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178417540
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 22:55 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Que?
Hier ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178417553
Cohen's kantoor is dus onderzocht door de FBI inzake een ander FBI onderzoek dat (blijkbaar) loopt naar het reilen en zeilen van Trump & zijn advocaat, naast het onderzoek van Mueller dat hier ook (onder andere) op toe ziet. Er lopen nu dus twee onderzoeken. Maar Mueller heeft dus wel het huiszoekingsbevel gevorderd? Dat begrijp ik niet, kan iemand dat uitleggen?
  maandag 9 april 2018 @ 23:02:59 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178417577
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:01 schreef westwoodblvd het volgende:
Cohen's kantoor is dus onderzocht door de FBI inzake een ander FBI onderzoek dat (blijkbaar) loopt naar het reilen en zeilen van Trump & zijn advocaat, naast het onderzoek van Mueller dat hier ook (onder andere) op toe ziet. Er lopen nu dus twee onderzoeken. Maar Mueller heeft dus wel het huiszoekingsbevel gevorderd? Dat begrijp ik niet, kan iemand dat uitleggen?
Volgens mij heeft hij alleen info gegeven waardoor de aanvraag mogelijk & succesvol werd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178417609
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:01 schreef westwoodblvd het volgende:
Cohen's kantoor is dus onderzocht door de FBI inzake een ander FBI onderzoek dat (blijkbaar) loopt naar het reilen en zeilen van Trump & zijn advocaat, naast het onderzoek van Mueller dat hier ook (onder andere) op toe ziet. Er lopen nu dus twee onderzoeken. Maar Mueller heeft dus wel het huiszoekingsbevel gevorderd? Dat begrijp ik niet, kan iemand dat uitleggen?
Omdat het raakvlakken heeft met het grote onderzoek van Mueller, zal hij wel toestemming moeten geven.
pi_178417611
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:01 schreef westwoodblvd het volgende:
Cohen's kantoor is dus onderzocht door de FBI inzake een ander FBI onderzoek dat (blijkbaar) loopt naar het reilen en zeilen van Trump & zijn advocaat, naast het onderzoek van Mueller dat hier ook (onder andere) op toe ziet. Er lopen nu dus twee onderzoeken. Maar Mueller heeft dus wel het huiszoekingsbevel gevorderd? Dat begrijp ik niet, kan iemand dat uitleggen?
Via Vox:

quote:
Little information is known about the raid so far, but while Cohen has been under some scrutiny in Special Counsel Robert Mueller’s Russia investigation, there are some early signs that these raids are not Russia-related.

Cohen’s own lawyer, Stephen Ryan, told the Times that Mueller had made a “referral” on the matter to the US Attorney’s office for the Southern District of New York. It was that US Attorney’s team, not Mueller’s, that ordered these raids.

So one possibility is that Mueller discovered evidence of Cohen-related wrongdoing separate from the Russia scandal — for instance, campaign finance law violations in connection with the Stormy Daniels payment — but decided to hand that investigation off to others in the Justice Department rather than pursuing it himself.

https://www.vox.com/2018/(...)cohen-fbi-raid-trump
Meer in de bron. Het is dus waarschijnlijk een apart onderzoek van de FBI waar Mueller wel van op de hoogte is, maar niet zelf aan werkt.
  maandag 9 april 2018 @ 23:05:27 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178417635
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Via Vox:

[..]

Meer in de bron. Het is dus waarschijnlijk een apart onderzoek van de FBI waar Mueller wel van op de hoogte is, maar niet zelf aan werkt.
Ja wat ik zei dus: alleen de info gegeven waardoor de aanvraag mogelijk en succesvol werd :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 23:07:31 #127
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178417668
quote:
South Carolina Congressman Pulls Out Gun at a Meeting With Voters
The conversation over coffee started off well enough. Around 8 a.m. on Friday, Representative Ralph Norman was holding court inside a diner in Rock Hill, S.C., where he would spend the next hour hearing from constituents. Struck by the red T-shirts worn by members of an advocacy group, Mr. Norman started by talking about guns, a discussion the group wanted to have. (New York Times).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 april 2018 @ 23:11:06 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178417719
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2018 23:07 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 april 2018 @ 23:16:00 #129
408813 crew  trein2000
pi_178417815
Ik vind dit heel raar. Een advocatenkantoor doorzoeken? Dat mag in Nederland dus écht niet. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het in de us wel mag. Dus ik ben heel benieuwd naar de zeer bijzondere omstandigheden waardoor dit in een keer is toegewezen?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 april 2018 @ 23:17:54 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178417849
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind dit heel raar. Een advocatenkantoor doorzoeken? Dat mag in Nederland dus écht niet. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het in de us wel mag. Dus ik ben heel benieuwd naar de zeer bijzondere omstandigheden waardoor dit in een keer is toegewezen?
Jawel hoor: http://wetten.overheid.nl/BWBR0029753/2011-04-01
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 9 april 2018 @ 23:21:45 #131
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178417925
quote:
Ben wel benieuwd naar de beschouwingen van Just Sec., Lawfare, e.d.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 april 2018 @ 23:30:05 #132
408813 crew  trein2000
pi_178418085
quote:
Ja, in zeer speciefieke gevallen. Zoals het misbruik van een positie (teneinde met cliënten een criminele organisatie te vormen) of als de advocaat zelf verdachte is. Niet, nooit, never om clientcontacten te onderzoeken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178418126
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:16 schreef trein2000 het volgende:
Ik vind dit heel raar. Een advocatenkantoor doorzoeken? Dat mag in Nederland dus écht niet. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het in de us wel mag. Dus ik ben heel benieuwd naar de zeer bijzondere omstandigheden waardoor dit in een keer is toegewezen?
Wat vrijwel nooit mag is een advocatenkantoor doorzoeken naar informatie over lopende zaken, die vertrouwelijk tussen advocaat en cliënt is uitgewisseld. Maar dat wil niet zeggen dat een advocaat immun is tegen doorzoeking als de advocaat zélf verdacht wordt van strafbare feiten. Er wordt dan (in Nederland in elk geval) een scheiding aangebracht in informatie die wel en niet doorzocht mag worden.

Op dezelfde manier kan de belastingdienst bij een advocatenkantoor een boekenonderzoek doen in de fiscale opsporing. In de VS werkt het hoogstwaarschijnlijk in hoofdlijnen net zo.
pi_178418128
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, in zeer speciefieke gevallen. Zoals het misbruik van een positie (teneinde met cliënten een criminele organisatie te vormen) of als de advocaat zelf verdachte is. Niet, nooit, never om clientcontacten te onderzoeken.
Ik denk dat we in dit geval wel kunnen stellen dat Cohen inderdaad zelf verdachte is.
  maandag 9 april 2018 @ 23:32:48 #135
323401 Kijkertje
met filter
pi_178418150
kylegriffin1 twitterde op maandag 09-04-2018 om 23:25:15 Mueller brought info involving Michael Cohen to Deputy A.G. Rod Rosenstein, who decided that the matter should be handled by the U.S. attorney for the Southern District of New York rather than by Mueller’s team, a person familiar tells Bloomberg. https://t.co/C9NUKHQmCz reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 april 2018 @ 23:35:10 #136
408813 crew  trein2000
pi_178418189
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:31 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Ik denk dat we in dit geval wel kunnen stellen dat Cohen inderdaad zelf verdachte is.
Kan, maar dan nog is informatie die in vertrouwen met een cliënt is uitgewisseld in principe een no-go area voor de opsporingsdiensten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178418208
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan, maar dan nog is informatie die in vertrouwen met een cliënt is uitgewisseld in principe een no-go area voor de opsporingsdiensten.
Als Cohen een betaling heeft gedaan in strijd met de wet, dan kan dat onderzocht worden. Dat is geen informatie die vertrouwelijk met de cliënt is uitgewisseld.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 9 april 2018 @ 23:37:14 #138
408813 crew  trein2000
pi_178418228
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 23:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als Cohen een betaling heeft gedaan in strijd met de wet, dan kan dat onderzocht worden. Dat is geen informatie die vertrouwelijk met de cliënt is uitgewisseld.
De betaling zelf misschien niet. Maar dan kun je ook wel even een afschriftje vragen bij de bank.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 9 april 2018 @ 23:37:24 #139
323401 Kijkertje
met filter
pi_178418234
MarkSZaidEsq twitterde op maandag 09-04-2018 om 22:20:02 @ggarbowit @NatashaBertrand @benjaminwittes I have no idea substantively what it will mean, but for FBI to raid ANY lawyer's office is significant it's own right. Requires a whole host of senior approvals. @joshscampbell @AshaRangappa_ reageer retweet
AshaRangappa_ twitterde op maandag 09-04-2018 om 23:30:59 This is correct. Worth remembering the crime-fraud exception to attorney-client privilege here, too, which is that you can't use your lawyer to facilitate or shield commission of a crime. https://t.co/G2cDz2rd7u reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 9 april 2018 @ 23:39:29 #140
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178418261
quote:
Analysis - Trump Brings Nixon’s Madman Theory to Tense Syrian Standoff
It’s hard to stay calm when a volatile and unpredictable U.S. president goes up against wily foxes such as Putin, Erdogan, Assad, Nasrallah and even Netanyahu

In October 1969, Richard Nixon suddenly ordered U.S. forces throughout the world to go on high nuclear alert. Missiles were deployed, submarines exercised launches and B-52’s full of hydrogen bombs flew along the Soviet Union’s borders for 72 hours. Worried U.S. officials spread the word that Nixon was on a rampage, seeking to end the Vietnam War once and for all by nuking Hanoi. Most of them were not aware that they were participating in an elaborate ruse concocted by Nixon and his National Security Adviser Henry Kissinger aimed at pressuring Moscow and North Vietnam to agree to end the war on terms that Nixon would deem acceptable. Nixon dubbed the strategy “The Madman Theory.” (Haaretz).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 april 2018 @ 23:40:12 #141
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178418268
Hier trouwens een artikel van 6 april over Mueller en Cohen:

quote:
Mueller probe tracking down Trump business partners, with Cohen a focus of queries (McClatchy)

WASHINGTON
Special Counsel Robert Mueller’s investigators this week questioned an associate of the Trump Organization who was involved in overseas deals with President Donald Trump’s company in recent years.

Armed with subpoenas compelling electronic records and sworn testimony, Mueller’s team showed up unannounced at the home of the business associate, who was a party to multiple transactions connected to Trump’s effort to expand his brand abroad, according to persons familiar with the proceedings.

Investigators were particularly interested in interactions involving Michael D. Cohen, Trump’s longtime personal attorney and a former Trump Organization employee. Among other things, Cohen was involved in business deals secured or sought by the Trump Organization in Georgia, Kazakhstan and Russia.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 9 april 2018 @ 23:55:35 #142
323401 Kijkertje
met filter
pi_178418423
tedlieu twitterde op maandag 09-04-2018 om 23:42:45 The @FBI would only have been able to raid the office and home of @realDonaldTrump lawyer Michael Cohen because an independent federal judge found probable cause that Cohen committed one or more crimes. https://t.co/r2xiBGvO4K reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178418461
Zijn huis en hotelkamer zijn dus ook onderzocht. Blijkbaar hebben ze een flinke aanleiding hiervoor, ik kan me niet voorstellen dat Rosenstein hier de ernst niet van inziet, net als de rechter die het bevel heeft afgegeven.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2018 00:02:48 ]
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:02:36 #144
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_178418466
FBI doet huiszoeking bij advocaat Trump in zaak-Stormy Daniels - http://nos.nl/l/2226618
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:03:23 #145
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418470
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2018 23:21 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd naar de beschouwingen van Just Sec., Lawfare, e.d.
Ik ook :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:04:34 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418477
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja, in zeer speciefieke gevallen. Zoals het misbruik van een positie (teneinde met cliënten een criminele organisatie te vormen) of als de advocaat zelf verdachte is. Niet, nooit, never om clientcontacten te onderzoeken.
En waarom denk je dat Cohen hier niet de verdachte is dan?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:07:31 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418496
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:02 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
FBI doet huiszoeking bij advocaat Trump in zaak-Stormy Daniels - http://nos.nl/l/2226618
Mosterd
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:09:24 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_178418508
quote:
6s.gif Op maandag 9 april 2018 23:55 schreef Kijkertje het volgende:
tedlieu twitterde op maandag 09-04-2018 om 23:42:45 The @FBI would only have been able to raid the office and home of @realDonaldTrump lawyer Michael Cohen because an independent federal judge found probable cause that Cohen committed one or more crimes. https://t.co/r2xiBGvO4K reageer retweet
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178418511
CNNSitRoom twitterde op maandag 09-04-2018 om 23:54:18 A source close to the White House says Mueller’s decision to raid the offices of Michael Cohen could well push the President in the direction of taking action against the special counsel’s office, @acosta reports https://t.co/hcNsBbjpr1 https://t.co/mjsuWBKjfR reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:10:41 #150
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418516
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:09 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
The judicial system :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:11:27 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418520
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:09 schreef Kijkertje het volgende:
CNNSitRoom twitterde op maandag 09-04-2018 om 23:54:18 A source close to the White House says Mueller’s decision to raid the offices of Michael Cohen could well push the President in the direction of taking action against the special counsel’s office, @acosta reports https://t.co/hcNsBbjpr1 https://t.co/mjsuWBKjfR reageer retweet
Moet hij vooral doen, megaslimme zet zou dat zijn :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178418529
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Moet hij vooral doen, megaslimme zet zou dat zijn :D
He's a stable genius! :P
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178418533
Ik denk eerder dat hij een andere zet doet ter afleiding. Thomahawks op Syrie. Hoewel misschien deed hij dat de vorige keer om indruk te maken op de chinese delegatie.
pi_178418544
Of allebei. Omdat het kan! :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:14:46 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418545
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:13 schreef thesiren.nl het volgende:
Ik denk eerder dat hij een andere zet doet ter afleiding. Thomahawks op Syrie.
Heb ik het ook al over gehad. Net zo'n onwijs slimme zet.. |:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178418554
quote:
BREAKING: Trump attorney Cohen is being investigated for possible bank fraud, campaign finance violations, according to a person familiar with the case.
Campaigne finance violations is me duidelijk, ik ben benieuwd wat de redenen voor bankfraud zouden zijn. Witwassen waarschijnlijk.
pi_178418557
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178418570
Is er eigenlijk een journalist die heeft uitgepluist of een van de Russische oliechargen onder embargo een appartementje in een tramp tower bezit?
Edit blijkbaar al een tijdje terug.. van newsweek
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:21:24 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_178418583
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2018 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Kan, maar dan nog is informatie die in vertrouwen met een cliënt is uitgewisseld in principe een no-go area voor de opsporingsdiensten.
Ja dat betekent dat er wel iets heel belangrijks in moet staan.

Een artikel hierover:

quote:
The Search of Trump Lawyer Michael Cohen's Office: What We Can Infer Immediately

APRIL 9, 2018 BY KEN WHITE LEAVE A COMMENT

The Very Big News of the day: FBI Agents raided the law office of Michael Cohen, President Trump's lawyer who was involved in payment of $130,000 to adult performer "Stormy Daniels" for a nondisclosure agreement.

Recently I've been listening to the Podcast "Slow Burn," about Watergate. There's a fascinating theme throughout it: when you're living a historical event, how do you know? How can you tell when a development is a Big Deal?

This is a big deal. It's very early on, but here's some things we can already tell.

1. According to Cohen's own lawyer, the U.S. Attorney's Office for the Southern District of New York (widely regarded within itself as being the most important and prestigious U.S. Attorney's Office in the country) secured the search warrants for the FBI. Assuming this report is correct, that means that a very mainstream U.S. Attorney's Office — not just Special Counsel Robert Mueller's office — thought that there was enough for a search warrant here.

2. Moreover, it's not just that the office thought that there was enough for a search warrant. They thought there was enough for a search warrant of an attorney's office for that attorney's client communications. That's a very fraught and extraordinary move that requires multiple levels of authorization within the Department of Justice. The U.S. Attorney's Manual — at Section 9-13.320 — contains the relevant policies and procedures. The highlights:

The feds are only supposed to raid a law firm if less intrusive measures won't work. As the USAM puts it:

In order to avoid impinging on valid attorney-client relationships, prosecutors are expected to take the least intrusive approach consistent with vigorous and effective law enforcement when evidence is sought from an attorney actively engaged in the practice of law. Consideration should be given to obtaining information from other sources or through the use of a subpoena, unless such efforts could compromise the criminal investigation or prosecution, or could result in the obstruction or destruction of evidence, or would otherwise be ineffective.

Such a search requires high-level approval. The USAM requires such a search warrant to be approved by the U.S. Attorney — the head of the office, a Presidential appointee — and requires "consultation" with the Criminal Division of the U.S. Department of Justice. This is not a couple of rogue AUSAs sneaking in a warrant.

Such a search requires an elaborate review process. The basic rule is that the government may not deliberately seize, or review, attorney-client communications. The USAM — and relevant caselaw — therefore require the feds to set up a review process. That process might involve a judge reviewing the materials to separate out what is privileged (or what might fall within an exception to the privilege), or else set up a "dirty team" that does the review but is insulated from the "clean team" running the investigation. Another option is a "special master," an experienced and qualified third-party attorney to do the review. Sometimes the reviewing team will only be identifying and protecting privileged material. Sometimes the reviewing team will be preparing to seek, or to implement, a court ruling that the documents are not privileged. (Robert Mueller is aggressive on this sort of thing; he already sought and obtained a court ruling that some of Paul Manafort's communications with his lawyers were not privileged because they were undertaken for the purpose of fraud — the so-called "crime-fraud exception" to the attorney-client privilege.

3. A Magistrate Judge signed off on this. Federal magistrate judges (appointed by local district judges, not by the President) review search warrant applications. A Magistrate Judge therefore reviewed this application and found probable cause — that is, probable cause to believe that the subject premises (Cohen's office) contains specified evidence of a specified federal crime. Now, Magistrate Judges sometimes are a little too rubber-stampy for my taste. But here, where the Magistrate Judge knew that this would become one of the most scrutinized search warrant applications ever, and because the nature of the warrant of an attorney's office is unusual, you can expect that the Magistrate Judge felt pretty confident that there was enough there.

4. The search warrant application (the lengthy narrative from the FBI agent setting for the evidence) is almost certainly still under seal, and even Michael Cohen doesn't get to see it [yet]. But the FBI would have left the warrant itself — and that shows (1) the federal criminal statutes they were investigating, and (2) the list of items they wanted to seize. Much can be learned for those. Assuming Michael Cohen doesn't release it, watch for it to be leaked.

Again: this is a Big Deal.

I'll follow up with more as it becomes available.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_178418584
SethAbramson twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 00:17:07 CNN is confirming that that FBI seized electronic Cohen-Trump communications, so if the feds are investigating Michael Cohen for possible bank fraud and campaign finance violations, as the Washington Post alleges, Trump is at best a witness and at worst a possible co-conspirator. https://t.co/6FAf4PhjLE reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:25:20 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418601
Dit is echt heel groot en sappig :Y

En ik gaap me een ongeluk, maar wil toch zo veel mogelijk info slurpen zolang de East Coast nog niet slaapt en ik mijn ogen open kan houden... Wrsch nog een half uurtje :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178418606
jdawsey1 twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 00:20:16 "It's a disgraceful situation," Trump says of Cohen raid, per pool. "I have this witch hunt constantly going on... It's an attack on our country, what we all stand for." Says the special counsel is the "most conflicted group of people I have ever seen." reageer retweet
Gelijk heeft hij.

Na de Russia hoax gaan ze maar het beroepsgeheim van Trump's advocaat schenden. :{w
pi_178418611
de US attorney van NY die hiervoor heeft getekend is trouwens een interim opvolger van Preet Bharara, benoemd door Trump/Sessions.

https://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_Berman
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:28:19 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418616
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:27 schreef clumsy_clown het volgende:
de US attorney van NY die hiervoor heeft getekend is trouwens een interim opvolger van Preet Bharara, benoemd door Trump/Sessions.

https://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_Berman
Sappiger :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_178418627
costareports twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 00:23:26 WH POOL REPORT 6:19 P.M.Trump addressed the Cohen raid at the top of the military leadership meeting.Quick comments: “it’s a disgraceful situation.”“I have this witch hunt constantly going on.”“It’s an attack on our country... what we all stand for.” reageer retweet
Vlak voor de meeting waarin hij met John Bolton gaat bespreken wat er met Syrie moet gebeuren.
Hopelijk heeft iemand de Nuclear Football verstopt. :')
pi_178418633
Toen trump en de brexit werden verkozen schoot ik in de lach, jezus wat hebben ze gedaan, eikels. Ik ben bang dat we morgen weer zo een momentje krijgen. Aan de andere kant vind ik dat Rusland weer eens op zijn nummer moet worden gezet, iedere keer gaan ze weer een rode lijn over. Gewoon om te kijken wat de respons is.
pi_178418661
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 00:36:46 Trump goes back to the idea of possibly Mueller firing (via pool): "I think it's a disgrace what's going on. We'll see what happens. Many people have said you should fire him." reageer retweet
Gesproken als een onschuldige man.
pi_178418669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:27 schreef clumsy_clown het volgende:
de US attorney van NY die hiervoor heeft getekend is trouwens een interim opvolger van Preet Bharara, benoemd door Trump/Sessions.

https://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_Berman
quote:
While Berman currently serves as U.S. attorney on an interim basis, it has been reported that President Donald Trump intends to nominate him to permanently serve in the position.[4]
Dit grapje gaat hem waarschijnlijk wel zijn promotie kosten :D
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:39:27 #169
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418674
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:36 schreef clumsy_clown het volgende:
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 00:36:46 Trump goes back to the idea of possibly Mueller firing (via pool): "I think it's a disgrace what's going on. We'll see what happens. Many people have said you should fire him." reageer retweet
Gesproken als een onschuldige man.
Moet hij vooral doen. Als hij sneller dan snel een mega probleem wil hebben.
I'll watch ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:52:19 #170
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178418726
Ah Ja, een heksenjacht, waar iemand die hijzelf heeft aangesteld toestemming voor heeft gegeven, waar een rechter ook akkoord mee was. Het is wel duidelijk wie het gevaar voor de democratie is, en het is niet Mueller&co.
pi_178418729
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:57:56 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418739
quote:
Ik heb het twee minuten volgehouden. Dat verdient een compliment.. :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2018 @ 00:59:11 #173
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_178418743
En nu ben ik kapot en ga ik slapen. Truste :W
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 10 april 2018 @ 01:07:17 #174
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_178418763
quote:
Alsof je een toilet hoort doortrekken.
  dinsdag 10 april 2018 @ 01:13:25 #175
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178418783
Trump in meltdown mode. Hilarisch. Nu alleen hopen dat hij geen gekke dingen doet zoals een oorlog beginnen ergens :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178418785
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:07 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Alsof je een toilet hoort doortrekken.
Dat krijg je met zoveel BS :Y
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178418790
quote:
Really? Clinton? Dat is alles wat hij kan verzinnen? :') Dat trucje werkt niet meer bij veel mensen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 01:16:37 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178418793
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:15 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Really? Clinton? Dat is alles wat hij kan verzinnen? :') Dat trucje werkt niet meer bij veel mensen.
Wel bij zijn achterban.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178418797
ScottAdamsSays twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 01:05:45 BREAKING: Trump’s personal attorney’s office raided. Now Trump can do some firing. https://t.co/ClXRfxhIkF reageer retweet
pi_178418810
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Wel bij zijn achterban.
Een deel, ja. Maar hij heeft meer publieke steun nodig dan alleen van die minderheid van de bevolking als hij Mueller will ontslaan en er mee weg denkt te komen.
  dinsdag 10 april 2018 @ 01:32:50 #181
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178418832
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:18 schreef Nintex het volgende:
ScottAdamsSays twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 01:05:45 BREAKING: Trump’s personal attorney’s office raided. Now Trump can do some firing. https://t.co/ClXRfxhIkF reageer retweet
Niet alleen het kantoor van zijn advocaat, ook Trumps eigen huis en hotel kamer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 01:36:09 #182
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178418843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:18 schreef Nintex het volgende:
ScottAdamsSays twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 01:05:45 BREAKING: Trump’s personal attorney’s office raided. Now Trump can do some firing. https://t.co/ClXRfxhIkF reageer retweet
lol, complete meltdown van Adams.

"I no longer care about the fucking law"

[ Bericht 1% gewijzigd door Mike op 10-04-2018 01:41:29 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_178418870
trump gaat m ontslaan
pi_178418872
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:49 schreef skysherrif het volgende:
trump gaat m ontslaan
Dan gaat de doos van Pandora open.
pi_178418873
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:50 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dan gaat de doos van Pandora open.
Wss juichen democraten dat enkel toe ja, ben benieuwd.
pi_178418875
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:51 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wss juichen democraten dat enkel toe ja, ben benieuwd.
Dat denk ik niet, hoezo? Die zijn er ook niet gebaat bij als de Rule of Law afgebroken wordt om een losgeslagen randdebiel in zijn positie te houden.
  dinsdag 10 april 2018 @ 01:54:00 #187
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178418879
Sowieso komen er dan gigantische protesten. Ik denk dat dat best nog wel uit de hand kan lopen als supporters zich er ook mee gaan bemoeien.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178418882
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:52 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dat denk ik niet, hoezo? Die zijn er ook niet gebaat bij als de Rule of Law afgebroken wordt om een losgeslagen randdebiel in zijn positie te houden.
Lijkt me een goed begin voor een impeachment.
pi_178418883
Uit het NYT artikel:

quote:
F.B.I. Raids Office of Trump’s Longtime Lawyer Michael Cohen;
Trump Calls It ‘Disgraceful’


(...)

The searches open a new front for the Justice Department in its scrutiny of Mr. Trump and his associates: His longtime lawyer is being investigated in Manhattan; his son-in-law, Jared Kushner, is facing scrutiny by prosecutors in Brooklyn; his campaign chairman is under indictment; his former national security adviser has pleaded guilty to lying; and a pair of former campaign aides are cooperating with Mr. Mueller. Mr. Mueller, meanwhile, wants to interview Mr. Trump about possible obstruction of justice.

https://mobile.nytimes.co(...)r-michael-cohen.html
"Is that bad? It sounds bad. I think it is bad."
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 01:56:37 #190
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178418884
Ik snap niet precies hoe het helpt om Mueller te ontslaan in dit geval, aangezien deze raid liep via justitie in New York en niet via het onderzoek van Mueller.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 01:58:21 #191
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178418888
Ik denk dat als ik Trump was, ik nu ook maar mensen als een malle zou gaan ontslaan, want de andere optie, toekijken en wachten tot je aan de beurt bent, klinkt ook niet heel aantrekkelijk. Als hij de Republikeinse partij nog achter zich heeft, dan zou zo'n wanhoopsactie misschien nog wat opleveren.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_178418894
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:58 schreef Mike het volgende:
Ik denk dat als ik Trump was, ik nu ook maar mensen als een malle zou gaan ontslaan, want de andere optie, toekijken en wachten tot je aan de beurt bent, klinkt ook niet heel aantrekkelijk. Als hij de Republikeinse partij nog achter zich heeft, dan zou zo'n wanhoopsactie misschien nog wat opleveren.
Aan de andere kant is het wel olie op het vuur gooien. Mueller ontslaan betekent een brug over zonder dat Trump nog terug kan. Dan wordt het meteen een gevecht om zijn politieke leven. Afwachten levert hem in ieder geval nog wat tijd op, die hij kan gebruiken om zijn advocatenteam te heroganiseren (ik geloof dat zo langzamerhand al zijn advocaten zijn opgestapt of zelf aangeklaagd/verdachte zijn), en een strategie te bepalen. Nu Mueller ontslaan is de ondoordachte paniekreactie. Gelukkig denkt Trump altijd alles goed door. :')
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 02:05:35 #193
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178418897
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:02 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Aan de andere kant is het wel olie op het vuur gooien. Mueller ontslaan betekent een brug over zonder dat Trump nog terug kan. Dan wordt het meteen een gevecht om zijn politieke leven. Afwachten levert hem in ieder geval nog wat tijd op, die hij kan gebruiken om zijn advocatenteam te heroganiseren (ik geloof dat zo langzamerhand al zijn advocaten zijn opgestapt of zelf aangeklaagd zijn), en een strategie te bepalen. Nu Mueller ontslaan is de ondoordachte paniekreactie. Gelukkig denkt Trump altijd alles goed door. :')
Alles zal afhangen van de steun die het congres hem geeft. Als het congres hem blijft steunen, blijft de olie op het vuur nog beheersbaar.

Het feit dat alle info van Cohen gevorderd kan worden, betekent dat er iets groots gevonden is/kan worden en ik kan me niet voorstellen dat Trump dan nog advocaten kan vinden boven de derderangs lui die hij nu al moest zoeken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_178418898
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:05 schreef Mike het volgende:

[..]

Alles zal afhangen van de steun die het congres hem geeft. Als het congres hem blijft steunen, blijft de olie op het vuur nog beheersbaar.

Het feit dat alle info van Cohen gevorderd kan worden, betekent dat er iets groots gevonden is/kan worden en ik kan me niet voorstellen dat Trump dan nog advocaten kan vinden boven de derderangs lui die hij nu al moest zoeken.
Niemand kan natuurlijk voorspellen wat er dan gebeurt, maar de gevolgen zullen ook buiten het Congres groot zijn. Denk aan massale protesten, stakingen, een scheur in de Republikeinse partij, ministers die opstappen, het Supreme Court die ook nog een rol kan krijgen, het is allemaal mogelijk.

Juist omdat de gevolgen niet te overzien zijn denk ik dat Trump het uiteindelijk niet durft. Hoop ik.
pi_178418901
IngrahamAngle twitterde op maandag 09-04-2018 om 22:38:59 If by raiding the office of @realDonaldTrump’s attorney, the @fbi violated Trump’s attorney-client privilege, this is about to get really ugly. reageer retweet
GovMikeHuckabee twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 00:21:54 Waiting to see if ACLU will weigh in on the raid of Michael Cohen's office and home. If gov't can seize privileged communication between a client and lawyer, what civil liberties are left? Hate @realDonaldTrump if you must, but 4th and 5th amendments shouldn't be shredded. reageer retweet
LouDobbs twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 01:30:33 End the Outrageous Witch Hunt- @GreggJarrett: AG Jeff Sessions is incompetent, the FBI is corrupt & Robert Mueller & Rod Rosenstein are unethical & abusing the legal process. They all deserve to be fired. #MAGA #TrumpTrain #Dobbs https://t.co/b1apXm6x84 reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 02:11:39 #196
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178418902
Trump gedijt altijd in chaos en al z'n "adviseurs" (lees FOX News) roepen al maandenlang dagelijks dat Mueller ontslagen moet worden. Ik vraag me af wie hij op dit moment nog in zijn omgeving heeft die hem van een dergelijke actie afhoudt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_178418905
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:11 schreef Kijkertje het volgende:
IngrahamAngle twitterde op maandag 09-04-2018 om 22:38:59 If by raiding the office of @realDonaldTrump’s attorney, the @fbi violated Trump’s attorney-client privilege, this is about to get really ugly. reageer retweet
GovMikeHuckabee twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 00:21:54 Waiting to see if ACLU will weigh in on the raid of Michael Cohen's office and home. If gov't can seize privileged communication between a client and lawyer, what civil liberties are left? Hate @realDonaldTrump if you must, but 4th and 5th amendments shouldn't be shredded. reageer retweet
LouDobbs twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 01:30:33 End the Outrageous Witch Hunt- @GreggJarrett: AG Jeff Sessions is incompetent, the FBI is corrupt & Robert Mueller & Rod Rosenstein are unethical & abusing the legal process. They all deserve to be fired. #MAGA #TrumpTrain #Dobbs https://t.co/b1apXm6x84 reageer retweet
Hebben ze niet door dat het huiszoekingsbevel is gevorderd door een door Trump benoemde aanklager (die zelfs aan Trump's campagne heeft gedoneerd) en is goedgekeurd door een onafhankelijke rechter? 8)7
pi_178418908
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hebben ze niet door dat het huiszoekingsbevel is gevorderd door een door Trump benoemde aanklager (die zelfs aan Trump's campagne heeft gedoneerd) en is goedgekeurd door een onafhankelijke rechter? 8)7
Het is een complot! :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 02:15:17 #199
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178418909
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:13 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hebben ze niet door dat het huiszoekingsbevel is gevorderd door een door Trump benoemde aanklager (die zelfs aan Trump's campagne heeft gedoneerd) en is goedgekeurd door een onafhankelijke rechter? 8)7
Je ziet nu vooral overal shock en ik denk dat veel mensen nog niet de feiten tot zich genomen hebben (waarvan er ook gewoon nog veel niet van bekend zijn). Het is wel tragisch dat we in een tijd leven dat zelfs journalisten eerst maar wat roepen op Twitter zonder onderzoek te doen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_178418911
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:11 schreef Mike het volgende:
Trump gedijt altijd in chaos en al z'n "adviseurs" (lees FOX News) roepen al maandenlang dagelijks dat Mueller ontslagen moet worden. Ik vraag me af wie hij op dit moment nog in zijn omgeving heeft die hem van een dergelijke actie afhoudt.
Jared? :')

Oh nee, die zit zelf net zo diep in de shit.

Melania? :') :')

Oh nee, die praat niet meer met hem omdat is uitgekomen dat hij een pornoster neukte terwijl ze aan het herstellen was van een bevalling.

Misschien die gekke Dokter Ronny? :') :') :')

Ik weet het ook niet meer.
pi_178418912
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:15 schreef Mike het volgende:

[..]

Je ziet nu vooral overal shock en ik denk dat veel mensen nog niet de feiten tot zich genomen hebben (waarvan er ook gewoon nog veel niet van bekend zijn). Het is wel tragisch dat we in een tijd leven dat zelfs journalisten eerst maar wat roepen op Twitter zonder onderzoek te doen.
Hoe dan ook, deze huiszoeking gaat in eerste instantie over Stormy en de 130k. Daar wist Trump, volgens hemzelf, toch niets van af? Dan is er toch helemaal geen geprivilegieerde correspondentie waar ze naar op zoek zijn? 8)7

Hoe kun je corresponderen met iemand over iets waar je correspondentiepartner niets van zegt te weten?
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 02:20:11 #202
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_178418913
En moet je je voorstellen hoe FOX News of The_Donald zou reageren als Hillary Clinton in dezelfde problemen zou zitten als Trump nu. Dan zou het recht opeens wel belangrijk zijn natuurlijk en zou er 24/7 om impeachment geschreeuwd worden.

Wat leven we toch in vreemde tijden. :')
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_178418915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:20 schreef Mike het volgende:
En moet je je voorstellen hoe FOX News of The_Donald zou reageren als Hillary Clinton in dezelfde problemen zou zitten als Trump nu. Dan zou het recht opeens wel belangrijk zijn natuurlijk en zou er 24/7 om impeachment geschreeuwd worden.

Wat leven we toch in vreemde tijden. :')
Vooral in tijden waarin er niet meer naar inhoud maar alleen naar afzender wordt gekeken. Treurig.
pi_178418923
AdamParkhomenko twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 01:04:46 Michael Cohen, National Deputy Finance Chair of the @GOP, has disappeared in the last five minutes from their website. https://t.co/yuvGpM1tX7 reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 10 april 2018 @ 04:15:52 #205
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_178419061
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:15 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Jared? :')

Oh nee, die zit zelf net zo diep in de shit.

Melania? :') :')

Oh nee, die praat niet meer met hem omdat is uitgekomen dat hij een pornoster neukte terwijl ze aan het herstellen was van een bevalling.

Misschien die gekke Dokter Ronny? :') :') :')

Ik weet het ook niet meer.
Iets zegt me dat als dit waar is met die pornoster, Melania dit wel wist. Of in ieder geval een sterk vermoeden had. Want dat zou echt niet de enige keer zijn geweest.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_178419069
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 02:11 schreef Kijkertje het volgende:
IngrahamAngle twitterde op maandag 09-04-2018 om 22:38:59 If by raiding the office of @realDonaldTrump’s attorney, the @fbi violated Trump’s attorney-client privilege, this is about to get really ugly. reageer retweet
Reactie:

steve_vladeck twitterde op maandag 09-04-2018 om 22:59:22 It's too bad that that the U.S. Attorney's Manual doesn't have an entire section devoted to how the government should conduct duly obtained search warrants of attorneys' offices to ensure that the search protects all relevant privileges.Oh wait—it does:https://t.co/MN6F74c8re https://t.co/c7ZP3e47vr reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_178419070
#MAGA!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 45% gewijzigd door Kijkertje op 10-04-2018 04:58:34 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 05:40:03 #208
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178419882
En met deze shit in zijn achterhoofd mag Trump gaan onderhandelen met Kim.

Little Rocket Man lacht hem minzaam toe.

Wat een afgang voor Trump. Wat staat hij voor joker.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178419908
Mueller looking into $150K payment Ukrainian magnate made for Trump appearance: report

Zou wel ironisch zijn als dat z'n ondergang wordt. Victor Pinchuk, vriend van de Clintons...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 06:01:22 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178420065
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2018 12:54 schreef KoosVogels het volgende:
Die hele kwestie met Stormy Daniels vind ik trouwens totaal niet boeiend.

Misschien dat de implicaties enigszins verstrekkend kunnen zijn, maar dat Trump z'n vrouw heeft bedrogen zal mij echt een rotzorg zijn.
Wat zei U?

:D :P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 06:09:41 #211
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178420086
Anyway, dit is wel smullen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178420206
Zal Sessions straks ook de koffers moeten pakken?
pi_178420236
https://twitter.com/maggieNYT/status/983513185146802176

maggieNYT twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 03:13:10 But both Trump and Cohen believe this is really Mueller and that farming it out to SDNY was a fig leaf. Both sources say that this has crossed the "red line" that Trump laid out for Mueller going outside his purview in intvw w @nytmike @peterbakernyt and me last July reageer retweet
Volgens Maggie is de rode lijn overschreden.

[ Bericht 45% gewijzigd door Ludachrist op 10-04-2018 08:31:07 ]
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178420264
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 07:07 schreef Ludachrist het volgende:
https://twitter.com/maggieNYT/status/983513185146802176

Volgens Maggie is de rode lijn overschreden.
Hij komt alleen maar van Mueller af door ontzettend opzichtig allerlei mensen te ontslaan. Ik weet niet of hij zo ver zal gaan. Plus dat het onderzoeksteam dit natuurlijk allang aan heeft zien komen en ik mij niet kan voorstellen dat ze hier niet op voor hebben gesorteerd.
  dinsdag 10 april 2018 @ 07:18:51 #215
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178420330
Hoe zit het nu met die oorlog tegen Assad die Trump wel heel goed uit zou komen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 07:21:07 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178420352
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 07:18 schreef Ringo het volgende:
Hoe zit het nu met die oorlog tegen Assad die Trump wel heel goed uit zou komen?
Als afleiding is dat nu te laat. Trump is toast.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 10 april 2018 @ 07:21:12 #217
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178420353
Of wou ie daar nou juist mee kappen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 10 april 2018 @ 07:22:13 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_178420363
quote:
Die armpjes over elkaar :') Heerlijk.

Trump voelt zich nu echt in het nauw gedreven als ie zo'n defensieve houding aanneemt :D
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 10 april 2018 @ 07:23:20 #219
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178420371
Toch ironisch, dat deze pornosteraffaire te belangrijk is om te worden overschaduwd door iets triviaals als een gifgasaanval op burgerbevolking.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_178420415
Armpjes over elkaar inderdaad, hij is woest. Gna
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:10:55 #221
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_178420600
Thereʼs twilence in the air...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:26:12 #222
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178420717
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:50 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dan gaat de doos van Pandora open.
* Krijgt visioenen van Archibald Cox..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:42:29 #223
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178420855
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 01:18 schreef Nintex het volgende:
ScottAdamsSays twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 01:05:45 BREAKING: Trump’s personal attorney’s office raided. Now Trump can do some firing. https://t.co/ClXRfxhIkF reageer retweet
Dat kan hij niet. Deze actie is een standaard procedure van de FBI zelf. Mueller zal er vast en zeker wel van hebben geweten, maar het lijkt me niet waarschijnlijk dat hij hiertoe direct opdracht heeft gegeven, voor de FBI is het simpelweg een optelsom van feiten geweest, het is en blijft een organisatie die geen politieke acties onderzoekt, maar criminele. Bovendien moet hij zowel over Sessions als over Rosenberg walsen om Mueller weg te krijgen. En daar gaat het congres denk ik niet mee akkoord. Volgens NY Times onderzoekt Mueller een bedrag van 150,000 dollar die door een Oekraïense miljardair aan de Trump organisatie is overgemaakt.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178420863
Hoezo is dit uberhaupt een zaak voor de FBI.
pi_178420887
Natuurlijk een voorwendsel om naar andere documenten te zoeken. Slim (of dom).
pi_178420917
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:47 schreef DeParo het volgende:
Natuurlijk een voorwendsel om naar andere documenten te zoeken. Slim (of dom).
:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 10 april 2018 @ 08:50:33 #227
408813 crew  trein2000
pi_178420920
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 00:38 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]


[..]

Dit grapje gaat hem waarschijnlijk wel zijn promotie kosten :D
Respect voor die man dus _O_
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_178420937
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:43 schreef DeParo het volgende:
Hoezo is dit uberhaupt een zaak voor de FBI.
Met een beetje inlezen kom je daar heel snel achter
pi_178420942
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') .
Vertel:

quote:
Mr. Trump delivered the emotional tirade hours after federal officials raided Mr. Cohen’s office and hotel room, seizing business records, emails and documents, including information related to a payment that Mr. Cohen made to a pornographic film actress.

Continue reading the main story
The Trump White House
The historic moments, head-spinning developments and inside-the-White House intrigue.
Sessions Endures Repeated Attacks by Bending to the President’s Whims
APR 9
Qatar Charm Offensive Appears to Have Paid Off, U.S. Officials Say
APR 9
Trump Reacts to Cohen Raid, Syria and More: An Annotated Transcript
APR 9
Trump Lauds Potential North Korea Summit as ‘Very Exciting for the World’
APR 9
Justice Dept., Pressured by Trump, Seeks to Speed Response to Congressional Inquiry
APR 9
See More »

The raids were in part the result of a referral to federal officials by Mr. Mueller. Mr. Trump called Mr. Mueller’s team “the most biased group of people” and said that it contained mostly Democrats and some Republicans who worked for President Barack Obama.
Een zaak als met Stormy Daniels dat is normaal gesproken helemaal geen zaak voor de FBI. Dit als voorwendsel gebruiken om Cohen's kantoor binnen te komen en een 'huiszoeking' te doen is natuurlijk een prima manier om andere bewijslast tegen te komen, lees inmenging in de verkiezingen, kan slim of dom zijn.
pi_178420949
Ach iets met mogelijk verkeerd gebruik van campagnegelden
pi_178420953
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vertel:

[..]

Een zaak als met Stormy Daniels dat is normaal gesproken helemaal geen zaak voor de FBI. Dit als voorwendsel gebruiken om Cohen's kantoor binnen te komen en een 'huiszoeking' te doen is natuurlijk een prima manier om andere bewijslast tegen te komen, lees inmenging in de verkiezingen, kan slim of dom zijn.
Hoezo zou het geen zaak voor de FBI zijn, als er federale wetten zijn geschonden?
pi_178420960
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Met een beetje inlezen kom je daar heel snel achter
Ik zie de reden nog niet zo snel:

quote:
The prosecutors obtained the search warrant after receiving a referral from the special counsel in the Russia investigation, Robert S. Mueller III, according to Mr. Cohen’s lawyer, who called the search “completely inappropriate and unnecessary.” The search does not appear to be directly related to Mr. Mueller’s investigation, but most likely resulted from information that he had uncovered and gave to prosecutors in New York.
Wellicht dat ze nog een persconferentie geven.
pi_178420982
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:53 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Hoezo zou het geen zaak voor de FBI zijn, als er federale wetten zijn geschonden?
Enerzijds wordt er een direct verband met de Stormy Daniels case gesuggereerd. Anderzijds wordt gesteld:

quote:
The prosecutors obtained the search warrant after receiving a referral from the special counsel in the Russia investigation
En welke federale wetten zijn precies geschonden in de zaak van Stormy Daniels dan?
pi_178420992
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vertel:

[..]

Een zaak als met Stormy Daniels dat is normaal gesproken helemaal geen zaak voor de FBI. Dit als voorwendsel gebruiken om Cohen's kantoor binnen te komen en een 'huiszoeking' te doen is natuurlijk een prima manier om andere bewijslast tegen te komen, lees inmenging in de verkiezingen, kan slim of dom zijn.
Er gaan hier een paar zaken mis in je redenatie.

- Het gaat om misbruik van campagnegelden, niet om Stormy Daniels. Dat is wel degelijk een kwestie voor de FBI.
- Bewijs dat je 'per ongeluk' vindt mag je niet zomaar gebruiken in een andere zaak, zéker niet als het onder attorney-client privilege valt.
- Al het bewijs wordt door een ander team behandeld, vanwege het attorney-client privilege. Die bepalen wat de FBI na de huiszoeking wel en niet te zien krijgt. Dat kan een rechter zijn, maar ook een andere advocaat.
- Je hebt een behoorlijk dichtgetimmerde zaak nodig om überhaupt een huiszoekingsbevel te krijgen bij een advocaat, wat aantoont dat er ook zonder de eventuele 'andere bewijzen' wel een misdrijf te onderzoeken valt.
- De hele wereld kijkt mee, en jij denkt dat de FBI dan in andere zaken gewoon gaat aangeven dat ze even wat illegaal bemachtigd bewijsmateriaal gaan gebruiken?

Jij denkt blijkbaar dat de FBI gewoon zonder reden huizen en kantoren van advocaten binnen kan vallen en allemaal bewijs kan gaan verzamelen voor een onderzoek van iemand anders. Dat mag je denken, maar dat klopt verder in zijn geheel niet natuurlijk. Wellicht dat het in films gebeurd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:58:26 #235
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421006
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vertel:

[..]

Een zaak als met Stormy Daniels dat is normaal gesproken helemaal geen zaak voor de FBI. Dit als voorwendsel gebruiken om Cohen's kantoor binnen te komen en een 'huiszoeking' te doen is natuurlijk een prima manier om andere bewijslast tegen te komen, lees inmenging in de verkiezingen, kan slim of dom zijn.
Ehh, er is een bedrag van 150.000 geschoven vanuit de Oekraïne naar de Trump organisatie (waar Cohen voor werkt) dat wil je als federaal bureau wel graag weten waarom.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421008
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:57 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er gaan hier een paar zaken mis in je redenatie.

- Het gaat om misbruik van campagnegelden, niet om Stormy Daniels. Dat is wel degelijk een kwestie voor de FBI.
Prima dat je bijdehand gaat lopen doen maar dit is het enige wat ik wilde weten. En dan nog is dat afhankelijk van de bewijslast maar we zullen zien.
  dinsdag 10 april 2018 @ 08:59:02 #237
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_178421010
Oh leuk, weer 300 posts van de DeParo bullshitfabriek incoming.
pi_178421011
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

Enerzijds wordt er een direct verband met de Stormy Daniels case gesuggereerd. Anderzijds wordt gesteld:

[..]

En welke federale wetten zijn precies geschonden in de zaak van Stormy Daniels dan?
Dat betekent slechts dat Mueller heeft gedscht, "Hier klopt iets niet, maar het is een andere zaak dan waar ik mee bezig ben dus ik vraag een ander om het op te pakken".

Welke wetten is op dit moment nog niet bekend, er wordt gesproken over bankfraude en schending van campagnefinancieringsregels.
pi_178421016
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:58 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ehh, er is een bedrag van 150.000 geschoven vanuit de Oekraïne naar de Trump organisatie (waar Cohen voor werkt) dat wil je als federaal bureau wel graag weten waarom.
Ik volg dat hele Rusland-onderzoek niet zo fanatiek als sommige posters hier dus dat maakt het allemaal wat logischer. Dank.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:00:17 #240
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Prima dat je bijdehand gaat lopen doen maar dit is het enige wat ik wilde weten. En dan nog is dat afhankelijk van de bewijslast maar we zullen zien.
Kijk naar Manafort, dan zie je wat er met Cohen gaat gebeuren. Waar rook is, is vuur.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421029
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 06:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat zei U?

:D :P
Dat het mij werkelijk geen ene vliegende fuck kan schelen dat Trump is vreemdgegaan met een pornochick.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178421030
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:59 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dat betekent slechts dat Mueller heeft gedscht, "Hier klopt iets niet, maar het is een andere zaak dan waar ik mee bezig ben dus ik vraag een ander om het op te pakken".

Welke wetten is op dit moment nog niet bekend, er wordt gesproken over bankfraude en schending van campagnefinancieringsregels.
Dat klinkt allemaal een stuk logischer dan dat het dus alleen om Stormy Daniels gaat.
pi_178421042
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Oh leuk, weer 300 posts van de DeParo bullshitfabriek incoming.
Ik snap dat je moeite hebt met kritiek. Vreemd dat je niet Trump steunt.
pi_178421045
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Prima dat je bijdehand gaat lopen doen maar dit is het enige wat ik wilde weten. En dan nog is dat afhankelijk van de bewijslast maar we zullen zien.
Het is inderdaad zo dat je mensen pas kunt veroordelen als er bewijs is dat ze een misdaad gepleegd hebben. Dat zie je goed. Waar heb je rechten gestudeerd?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:02:44 #245
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik volg dat hele Rusland-onderzoek niet zo fanatiek als sommige posters hier dus dat maakt het allemaal wat logischer. Dank.
http://thehill.com/homene(...)gnate-gave-to-trumps

dit maakt het nog duidelijker voor je.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421056
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat klinkt allemaal een stuk logischer dan dat het dus alleen om Stormy Daniels gaat.
Het komt voort uit Stormy Daniels, maar zoals wel vaker met louche advocaten, zodra je eens goed gaat kijken komt er nog veel meer ellende naar boven.
pi_178421057
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is inderdaad zo dat je mensen pas kunt veroordelen als er bewijs is dat ze een misdaad gepleegd hebben. Dat zie je goed. Waar heb je rechten gestudeerd?
Ik heb geen rechten gestudeerd maar ik ben evenmin een obsessieve volger van alles wat met dit onderzoek te maken heeft.
pi_178421069
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:03 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het komt voort uit Stormy Daniels, maar zoals wel vaker met louche advocaten, zodra je eens goed gaat kijken komt er nog veel meer ellende naar boven.
Precies. Dat was me dus niet helemaal duidelijk omdat op basis van enkele artikelen die ik zag, en dit forum, het leek alsof het gebaseerd was alleen op dat bedrag dat werd betaald. Dat is indirect ook zo maar het ging dus om campagnegeld etc. (of in ieder geval vermoeden). Dat wilde ik even weten.
pi_178421076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb geen rechten gestudeerd
Zeer onverwacht, dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 09:07:02 #250
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178421091
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 08:43 schreef DeParo het volgende:
Hoezo is dit uberhaupt een zaak voor de FBI.
Blijkbaar is er dus een misdrijf gepleegd of een sterk vermoeden van een misdrijf, je moet toch echt met probable cause aankomen bij een rechter om een huiszoekingsbevel te krijgen. De FBI bepaalt dat niet maar de rechter doet dat.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178421098
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:02 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

http://thehill.com/homene(...)gnate-gave-to-trumps

dit maakt het nog duidelijker voor je.
Dank.
pi_178421104
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeer onverwacht, dit.
Obsessief. ^O^
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 09:10:05 #253
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178421117
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik snap dat je moeite hebt met kritiek. Vreemd dat je niet Trump steunt.
Je levert geen kritiek, je komt eerst met een heel verhaal hoe dit allemaal op valse voorwendsels gebaseerd is om dan toe te geven dat je er eigenlijk niet zo veel van weet en daarmee gewoon zegt dat je maar wat onzin debiteerde zonder jezelf te informeren.

Doe dat nu eens eerst en ga dan twijfels uitten, zo leerden we dat iig vroeger.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:10:48 #254
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178421125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb geen rechten gestudeerd maar ik ben evenmin een obsessieve volger van alles wat met dit onderzoek te maken heeft.
Misschien een idee om dan wat minder sterk uit de hoek te komen en gewoon aan de “obsessieve volgers” hier te vragen hoe het zit?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 09:10:55 #255
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178421129
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Blijkbaar is er dus een misdrijf gepleegd of een sterk vermoeden van een misdrijf, je moet toch echt met probable cause aankomen bij een rechter om een huiszoekingsbevel te krijgen. De FBI bepaalt dat niet maar de rechter doet dat.
Helemaal als het gaat om een inval bij een advocaat.

Ik ben benieuwd wat Cohen gaat vertellen. Hij kan 30 jaar cel krijgen.Zou hij dat uit liefde voor Trump echt gaan doen of flikkert hij Trump onder de bus? Cohen weet tenslotte alles......
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:11:13 #256
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421131
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeer onverwacht, dit.
:D _O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421132
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je levert geen kritiek, je komt eerst met een heel verhaal hoe dit allemaal op valse voorwendsels gebaseerd is om dan toe te geven dat je er eigenlijk niet zo veel van weet en daarmee gewoon zegt dat je maar wat onzin debiteerde zonder jezelf te informeren.

Doe dat nu eens eerst en ga dan twijfels uitten, zo leerden we dat iig vroeger.
Aangezien mensen nu moeite doen om uit te leggen waarom dit onderzoek wordt gedaan denk ik vrij zeker te weten dit topic ernstig verrijkt te hebben. :W
  Moderator dinsdag 10 april 2018 @ 09:12:22 #258
54278 crew  Tijger_m
42
pi_178421143
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Aangezien mensen nu moeite doen om uit te leggen waarom dit onderzoek wordt gedaan denk ik vrij zeker te weten dit topic ernstig verrijkt te hebben. :W
Ja, je denkt wel vaker iets vrij zeker te weten wat onzin blijkt te zijn :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_178421146
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:10 schreef Euribob het volgende:

[..]

Misschien een idee om dan wat minder sterk uit de hoek te komen en gewoon aan de “obsessieve volgers” hier te vragen hoe het zit?
Het staat er nu toch?
pi_178421152
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ja, je denkt wel vaker iets vrij zeker te weten wat onzin blijkt te zijn :P
Dat zie ik toch anders.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:14:08 #261
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178421163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Aangezien mensen nu moeite doen om uit te leggen waarom dit onderzoek wordt gedaan denk ik vrij zeker te weten dit topic ernstig verrijkt te hebben. :W
En als je dat de volgende keer kan doen zonder de verhoudingen op scherp te zetten dan scheelt dat wat persoonlijk geëmmer over en weer en gaat de kwaliteit van het topic nog meer omhoog.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het staat er nu toch?
Met een hoop nodeloos gezeur van beide kanten (both sides!) dat niet had gehoeven als je het op een normale manier gevraagd had.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 09:14:54 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178421179


Trump geeft hier toe dat hij het onderzoek onder het tapijt wilde vegen.

*Foei*
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178421180
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:14 schreef Euribob het volgende:

[..]

En als je dat de volgende keer kan doen zonder de verhoudingen op scherp te zetten dan scheelt dat wat persoonlijk geëmmer over en weer en gaat de kwaliteit van het topic nog meer omhoog.
Als de verhoudingen niet op scherp staan gaan mensen daadwerkelijk denken dat iedereen hetzelfde erover denkt.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:16:55 #264
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178421202
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:15 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als de verhoudingen niet op scherp staan gaan mensen daadwerkelijk denken dat iedereen hetzelfde erover denkt.
Snap ook niet zo goed waarom we hier geen felle discussies over het beleid van Trump zien. Het is net alsof er niet zoveel positiefs over Trump te bedenken valt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:17:27 #265
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421207


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 10-04-2018 09:18:33 (Is wel klaar nu) ]
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 09:17:44 #266
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178421212
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het is net alsof er niet zoveel positiefs over Trump te bedenken valt.
Hij is vast een goede echtgenoot.

Of nee...
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178421217
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:16 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het is net alsof er niet zoveel positiefs over Trump te bedenken valt.
Zeker wel. Hopen dat andere mensen, zijn politieke opponenten dus, het beter gaan doen om in de toekomst te voorkomen dat dit soort dingen opnieuw kunnen gebeuren.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:18:27 #268
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421221
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hij is vast een goede echtgenoot.

Of nee...
Hij kan redelijk golfen.

:') toch nog iets gevonden..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421237
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:17 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Op gegeven moment hebben de users hier wel door waar het om gaat. En ze zijn er eigenlijk niet voor om je uit te leggen hoe het zit. Meningen kun je krijgen. Je vragen zullen door zelfonderzoek moeten worden beantwoord. :)
Waren er maar wat meer meningen in deze reeks.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:20:29 #270
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178421243
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeker wel. Hopen dat andere mensen, zijn politieke opponenten dus, het beter gaan doen om in de toekomst te voorkomen dat dit soort dingen opnieuw kunnen gebeuren.
Dat lijkt me niet echt een reden om fan van Trump te zinn.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178421256
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:20 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet echt een reden om fan van Trump te zinn.
Ik heb ook niet gezegd dat dat een reden is om fan te zijn van Trump, ik zei dat het een mogelijk positieve noot zou kunnen zijn omtrent zijn verkiezing, dus meer die richting op.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:23:13 #272
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_178421267
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waren er maar wat meer meningen in deze reeks.
Feitenvrije meningen zitten we hier niet op te wachten. Ook niet als ze “anders” zouden zijn dan wat de mainstream hier van vindt. Tegenspraak is prima en goed voor de discussie, maar de reden dat je die hier niet hebt is omdat inhoudelijk positief zijn over Trump gewoon nauwelijks mogelijk is.

Maar het onderwerp is klaar, nu weer over de Amerikaanse politiek graag.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_178421281


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 10-04-2018 09:31:29 (We waren klaar) ]
pi_178421361


spectatorindex twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 04:56:24 BREAKING: US official says France, the United Kingdom and Middle Eastern allies may participate in US-led military action against the Assad regime over use of chemical weapons. reageer retweet


[ Bericht 4% gewijzigd door Euribob op 10-04-2018 09:33:17 (Hihahoho) ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 09:32:21 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178421366
Is dit het China topic?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178421378
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:31 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]

spectatorindex twitterde op dinsdag 10-04-2018 om 04:56:24 BREAKING: US official says France, the United Kingdom and Middle Eastern allies may participate in US-led military action against the Assad regime over use of chemical weapons. reageer retweet
Alleen auto's zijn natuurlijk niet voldoende.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:34:03 #277
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421384
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:32 schreef Ulx het volgende:
Is dit het China topic?
Nintex probeer er een positieve draai aan te geven vandaag .

en faalt er jammerlijk in.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421386
Xi heeft dat ook eens aan Europa beloofd. Tot hij het daadwerkelijk doet is het een lege belofte.
pi_178421397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:34 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Nintex probeer er een positieve draai aan te geven vandaag .

en faalt er jammerlijk in.
Hoezo dan? Lijkt me een enigszins positieve ontwikkeling voor Amerika. Niet voldoende maar wel een verbetering wat dat betreft.
pi_178421430
Xi weet ook wel dat hij al jaren vals speelt en het spelletje over is. Trump wint gewoon de trade war met China binnen een week. _O_
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:40:45 #281
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421451
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoezo dan? Lijkt me een enigszins positieve ontwikkeling voor Amerika. Niet voldoende maar wel een verbetering wat dat betreft.
als een strategische terugtrekking van China je prettig stemt maar het grote nieuws van vandaag je niet verontrust, doet mij een beetje autistisch aan.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:40 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

als een strategische terugtrekking van China je prettig stemt maar het grote nieuws van vandaag je niet verontrust, doet mij een beetje autistisch aan.
Dus je bent het gewoon eens dat China's strategische terugtrekking op z'n minst een kleine overwinning is voor Trump en Amerika. Prima. dan.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:42:13 #283
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421469
‘It’s an attack on our country,’ the president said. ‘It’s an attack on what we all stand for.’

jaja..

:')
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421479
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:38 schreef Nintex het volgende:
Xi weet ook wel dat hij al jaren vals speelt en het spelletje over is. Trump wint gewoon de trade war met China binnen een week. _O_
:') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178421486
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:42 schreef klappernootopreis het volgende:
‘It’s an attack on our country,’ the president said. ‘It’s an attack on what we all stand for.’

jaja..

:')
Als Trump de oorlog verklaart aan Rusland sta jij voorop om Poetin te verdedigen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 09:43:20 #286
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178421490
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus je bent het gewoon eens dat China's strategische terugtrekking op z'n minst een kleine overwinning is voor Trump en Amerika. Prima. dan.
Dat weet je nog niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178421501
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat weet je nog niet.
Jawel. Lagere importtarieven betekent dat meer auto's naar China kunnen en meer supply chains in de VS kunnen blijven.
Makkelijke rekensom.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:45:20 #288
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421523
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dus je bent het gewoon eens dat China's strategische terugtrekking op z'n minst een kleine overwinning is voor Trump en Amerika. Prima. dan.
Het is geen "overwinning" voor Trump, bovendien kun je een veldslag winnen, maar een oorlog verliezen. Xi is geen pannenkoek. En bovendien; hij beloofde het alleen maar.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421529
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:45 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Het is geen "overwinning" voor Trump, bovendien kun je een veldslag winnen, maar een oorlog verliezen. Xi is geen pannenkoek. En bovendien; hij beloofde het alleen maar.
Leg dan eens uit waarom.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 09:46:07 #290
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178421535
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jawel. Lagere importtarieven betekent dat meer auto's naar China kunnen en meer supply chains in de VS kunnen blijven.
Makkelijke rekensom.
En wanneer?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_178421539
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jawel. Lagere importtarieven betekent dat meer auto's naar China kunnen en meer supply chains in de VS kunnen blijven.
Makkelijke rekensom.
Kleine kanttekening is natuurlijk dat China veel meer auto's uit Europa importeert dan uit de VS, en dat het ook kan betekenen dat Amerikanen verdrongen worden op de Chinese markt door Europese automakers als die nog goedkoper mogen exporteren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_178421551
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

En wanneer?
Altijd natuurlijk. Tenzij een land geen autoproducenten heeft. Dan maakt het geen reet uit.
  dinsdag 10 april 2018 @ 09:47:48 #293
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178421559
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kleine kanttekening is natuurlijk dat China veel meer auto's uit Europa importeert dan uit de VS, en dat het ook kan betekenen dat Amerikanen verdrongen worden op de Chinese markt door Europese automakers als die nog goedkoper mogen importeren.
Daar is best kans op. Een Chinees vindt een Mercedes of BMW meer status hebben dan een Fordje.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178421571
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kleine kanttekening is natuurlijk dat China veel meer auto's uit Europa importeert dan uit de VS, en dat het ook kan betekenen dat Amerikanen verdrongen worden op de Chinese markt door Europese automakers als die nog goedkoper mogen exporteren.
Het gaat vooral om het marktaandeel van Chinese auto's op de Chinese markt. Als die terugloopt kunnen zowel Europese, Amerikaanse, en andere Aziatische merken profiteren.
pi_178421575
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:47 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Daar is best kans op.
:')
pi_178421578
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:46 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Kleine kanttekening is natuurlijk dat China veel meer auto's uit Europa importeert dan uit de VS, en dat het ook kan betekenen dat Amerikanen verdrongen worden op de Chinese markt door Europese automakers als die nog goedkoper mogen exporteren.
Exporteert de VS überhaupt significante aantallen auto's? In Europa zie ik zelden Amerikaanse wagens op de weg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_178421584
Ik hoop maar dat Europa hier lachende derde van wordt.

Lagere importtarieven voor Amerikaanse auto's in China is een mooi winstpuntje van Trump, wel jammer dat diezelfde autofabrikanten onder Trump veel minder belasting zijn gaan betalen. Dus of Amerika er netto iets mee opschiet betwijfel ik.
pi_178421598
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Exporteert de VS überhaupt significante aantallen auto's? In Europa zie ik zelden Amerikaanse wagens op de weg.
Ford.
pi_178421608
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ford.
Die worden hier gemaakt
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 09:52:50 #300
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178421625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2018 09:51 schreef Chewie het volgende:

[..]

Die worden hier gemaakt
jaa maaarrr
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 10 april 2018 @ 09:53:00 #301
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_178421628
dicht
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')