abonnement Unibet Coolblue
pi_177297130
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177297265
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 13:05 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Concentreer je op Nederland. Er is genoeg verborgen leed. VVD en co kijken alleen van veraf naar het hele plaatje en lachen daarbij. Zij en de rest vh partijkartel hebben chter heel veel afgebroken. Ik zit met een jonge collega die geen huis kan kopen omdat er niet wordt gebouwd voor zijn budget. Je moet geluk hebben mocht je nog iets betaalbaars en leuk kunnen vinden. Je doet pas een beetje mee als je 180000-225000 kan uitgeven. Terwijl de woonlasten met hypotheek anders veel lager zouden zijn dan wat hij nu particulier voor woekerprijs aan huur betaalt. Allemaal het partijkartel. Of de Syriers wiens thuisland compleet is vernaggelt mede dankzij VVD en co en hun steun aan VS imperialisme. Er is nog teveel mis. Het viel me wel mee datje ons. niet vergeleek met hongerende kindjes in Afrika.
Het onvoorstelbare leed! De maat van droevige helikopter kan met zijn budget geen 2-onder-1 kapper kopen. Verschrikkelijk. Dat dit kan in Nederland.

Pssst: je mattie kan ook mikken op een appartementje van 150/180k. Is misschien niet extreem luxe en ruim, maar als je inkomen beperkt is moet je nou eenmaal eieren kiezen voor je geld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177300117
Goede collumn.

Visie, kennis, gedrevenheid, idealisme, passie, nonconformisme – het wordt in de Nederlandse politiek, op een paar opvallende uitzonderingen na, node gemist. In plaats daarvan inwisselbare vertegenwoordigers als Halbe Zijlstra of personeelsmanagers als Mark Rutte, die niet meer het verschil kennen tussen mijn en dijn, privaat en publiek, staat en bedrijf, politiek en bestuur. En die, daarop aangesproken, alleen maar homerisch gelach laten horen. Dat is het grote gelijk van Baudet.

https://www.groene.nl/artikel/baudets-gelijk
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177300171
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:40 schreef Gohf046 het volgende:
Goede collumn.

Visie, kennis, gedrevenheid, idealisme, passie, nonconformisme – het wordt in de Nederlandse politiek, op een paar opvallende uitzonderingen na, node gemist. In plaats daarvan inwisselbare vertegenwoordigers als Halbe Zijlstra of personeelsmanagers als Mark Rutte, die niet meer het verschil kennen tussen mijn en dijn, privaat en publiek, staat en bedrijf, politiek en bestuur. En die, daarop aangesproken, alleen maar homerisch gelach laten horen. Dat is het grote gelijk van Baudet.

https://www.groene.nl/artikel/baudets-gelijk
Wat een debiele coumn. Hij rept telkens over 'de kiezer'. Maar waar hij op doelt, is dat kleine deel van het electoraal dat PVV en FvD stemt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177301215
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een debiele coumn. Hij rept telkens over 'de kiezer'. Maar waar hij op doelt, is dat kleine deel van het electoraal dat PVV en FvD stemt.
Er is wel wat aan te merken op deze column, maar dit is nou juist wel weer een goed punt. Ik zou daar nog aan toe willen voegen dat ze het verschil tussen het landsbelang en commercieel belang niet willen kennen, tussen het landsbelang en het EU-belang, tussen het EU-belang en het belang van de gezamenlijke lidstaten en hun bevolkingen, tussen wel of geen mandaat hebben, tussen de democratie en zgn partijdemocratie, tussen loyaal en competent, tussen waarheid en leugen en tussen alle Nederlanders voor wie ze zouden moeten werken en alle niet-Nederlanders die iets van Nederland willen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177303172
quote:
Wanneer onderzoeksjournalistiek en vrij associëren en speculeren in elkaar overlopen krijg je een grote brei ellende.

Borreaal is een dogwhistle voor nazi gedachtengoed, juist ja. Koekoek.
pi_177303215
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 14:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat een debiele coumn. Hij rept telkens over 'de kiezer'. Maar waar hij op doelt, is dat kleine deel van het electoraal dat PVV en FvD stemt.
Dat is wel duidelijk toch? Hij noemt het ook "de domme kiezer" en "de rechtse kiezer". Ik krijg niet het idee dat de GL stemmer ook onder zijn schrijven valt.
  maandag 19 februari 2018 @ 17:09:04 #9
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177303257
Had Baudet niet ooit Le Pen ontmoet voor zijn scriptie?
Dat is toch niet heel erg gek of raar?
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177303598
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is wel duidelijk toch? Hij noemt het ook "de domme kiezer" en "de rechtse kiezer". Ik krijg niet het idee dat de GL stemmer ook onder zijn schrijven valt.
Dat is niet zijn visie, dat is het beeld dat partijen/media/de elites volgens hem van de kiezer schetsen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177303629
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wanneer onderzoeksjournalistiek en vrij associëren en speculeren in elkaar overlopen krijg je een grote brei ellende.

Borreaal is een dogwhistle voor nazi gedachtengoed, juist ja. Koekoek.
Ze leggen juist vrij duidelijk uit waar die term vandaan komt. Dat is niet echt vrij associeren.

Maar vertel, wat denk jij dat Baudet daarmee wil zeggen en hoe denk jij dat hij aan die term komt. Zeer benieuwd naar weer een nieuwe verklaring.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177303667
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:09 schreef martijnde3de het volgende:
Had Baudet niet ooit Le Pen ontmoet voor zijn scriptie?
Dat is toch niet heel erg gek of raar?
Ik heb voor mijn scriptie maar weinig Holocaustontkenners hoeven ontmoeten, eigenlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 19 februari 2018 @ 17:35:29 #13
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_177303716
quote:
2s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn scriptie maar weinig Holocaustontkenners hoeven ontmoeten, eigenlijk.
Als je scriptie over armoede en ongelijkheid schrijft speek je met linkse stromingen zoals communisme. Als je scriptie gaat over multiculturele samenleving, identiteit en patriottisme, dan spreek je ook met radicaal rechts, zeker voor een onderzoek.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_177303733
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ze leggen juist vrij duidelijk uit waar die term vandaan komt. Dat is niet echt vrij associeren.

Maar vertel, wat denk jij dat Baudet daarmee wil zeggen en hoe denk jij dat hij aan die term komt. Zeer benieuwd naar weer een nieuwe verklaring.
Dat is vrij duidelijk ja: vanuit de natuurkunde. Het is een woord dat een bepaald gebied aanduidt, namelijk Noordelijk. En daar wordt dan weer het Westen aangeduidt, of Europa.

Boreaal betekent nog altijd noordelijk. Zie bijv. de aurora borealis, in vergelijking met de aurora australis, het noorderlicht. Als daar schijnbaar een nazigedachtegoed achter zou liggen, dient dat toch echt door de aanklager te worden bewezen. Dat er ooit een nazi is geweest die dat ook zegt, tsja, nazi's spraken ook gewoon onze taal.

Omdat hij schijnbaar ooit Borreaal heeft gezegd (ik heb het nog nooit gehoord maar goed) is hij eigenlijk een nazi/white supremacist/ verzin iets "leuks"

Dat zou namelijk een dogwhistle zijn. Een dogwhistle kan je als mens (lees: niet racist) niet horen, maar de hond (nazi/racist) heeft een ander gehoor en daardoor een soort extra zintuig waardoor hij dit opmerkt.

Daarvoor wordt de FvD kiezer (hoeveel nazi's lopen er inmiddels?) dus aangezien, en wij weten dus of wij iets anders horen. Dat de auteur faalt in het beschrijven van mijn beweegredenen, geeft aan dat wat hij schrijft volstrekte kolder is.

(Maar dat zou ik als doortrapte nazi natuurlijk ook zeggen... dus ontkracht het maar eens).

Daar sluit de column die hierboven gepost is ook goed op aan. Er zijn mensen die wel even bepalen wat er allemaal mis is aan de mensen die rechts stemmen. Het is echter compleet misplaatst, en bijzonder irritant.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Major op 19-02-2018 17:45:50 ]
pi_177304499
Het correspondentartikel meldt dat Julien Rochedy ook zo'n oriëntatiepunt van Baudet was
quote:
10 januari 2014-
Julien Rochedy – de 25-jarige jeugdleider van het Front National – heeft in een radioprogramma gepleit voor de invoering in Frankrijk van een anti-homowet naar Russisch model. Hij noemt berichten over toenemend geweld tegen LHBT’s in Rusland ‘complete onzin’.

Julien Rochedy geldt als een rijzende ster binnen zijn partij, omdat hij vooral stemmen weet te trekken onder jonge kiezers. Hij is ‘directeur de Front National de la Jeunesse’, behoort tot de inner circle van FN-partijleider Marine Le Pen en is in de komende gemeenteraadsverkiezingen kandidaat voor zijn partij in Montélimar.

In het kader van die lokale verkiezingen nam Rochedy deel aan een verkiezingsprogramma dat uitgezonden werd door Sud Radio. In dat programma zegt Rochedy dat hij voorstander is van Franse wetgeving om ‘homoseksuele propaganda’ op scholen te verbieden. De Russische anti-homowet ziet Rochedy daarbij als voorbeeld.
https://www.coc.nl/intern(...)-franse-anti-homowet
  maandag 19 februari 2018 @ 18:19:57 #16
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177304522
Ik vind het wel vermakelijk hoe de oppositie zich in onmogelijke bochten wingt om Baudet maar te framen als slecht fout nazi racist. Ze maken de meest belachelijke verbanden.
pi_177304551
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:36 schreef Mr.Major het volgende:
Omdat hij schijnbaar ooit Borreaal heeft gezegd (ik heb het nog nooit gehoord maar goed) is hij eigenlijk een nazi/white supremacist/ verzin iets "leuks"
Je bent de schrijver aan het framen. Die heeft niet geschreven dat Baudet een white supremacist is.
Hooguit kun je de suggestie afleiden dat deze term past in het patroon van zich oriënteren op extreemrechts
haha.. ik kende die term helemaal niet... Nooit van boreaal gehoord.
Blijkt dus zeldzaam te zijn.... en vooral in extreemrechtse kringen zwerft het ?
pi_177304563
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:17 schreef Bluesdude het volgende:
Het correspondentartikel meldt dat Julien Rochedy ook zo'n oriëntatiepunt van Baudet was

[..]

https://www.coc.nl/intern(...)-franse-anti-homowet
Gezellige jongen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177304567
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:19 schreef Sadcopter het volgende:
Ik vind het wel vermakelijk hoe de oppositie zich in onmogelijke bochten wingt om Baudet maar te framen als slecht fout nazi racist. Ze maken de meest belachelijke verbanden.
Je bent aan het framen.... De schrijver heeft Baudet niet beschreven of genoemd: nazi of racist
pi_177304602
nausicaamarbe twitterde op maandag 19-02-2018 om 15:37:22 Voor wie 'demonisering' of 'was maar 1 uitspraak' blijft roepen: Baudets jarenlange fascinatie voor extreemrechts,oa racist&antisemiet Le Pen en homohater Rochedy,ex-jeugdleider van FN. En voor hun nazitermen over Europa. Feiten ontkennend rechts valt nu definitief door de mand. https://t.co/Ln7NLDgWXD reageer retweet
Nausicaa Marbe, irritante rechtse dame...... verdient wel een pluimpje voor dit inzicht.
  maandag 19 februari 2018 @ 18:25:26 #21
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177304603
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent aan het framen.... De schrijver heeft Baudet niet beschreven of genoemd: nazi of racist
Ik hoef het niet te lezen ik wil het niet lezen. De volkskrant Jinek NRC de hele bevooroordeelde reutemeteut zijn ze al voorgegaan. En het is altijd weer diezelfde draaiboek.
pi_177304795
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:25 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik hoef het niet te lezen ik wil het niet lezen.
Wat loop je dan te janken over framing?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177304877
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:19 schreef Sadcopter het volgende:
Ik vind het wel vermakelijk hoe de oppositie zich in onmogelijke bochten wingt om Baudet maar te framen als slecht fout nazi racist. Ze maken de meest belachelijke verbanden.
Er worden vraagtekens gesteld bij de ontmoetingen die hij heeft met figuren uit de extreme hoek. Daar lijkt me niets mis mee. Als Pechtold, Klaver, Dijkstra of van der Staaij zich vaak met dergelijke lieden zouden inlaten zou je daar ook e.e.a. over lezen. Baudet wordt nergens een nazi of iets genoemd.
  maandag 19 februari 2018 @ 18:38:34 #24
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177304894
quote:
13s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat loop je dan te janken over framing?
Sinds ik de politiek volg bemerk ik niets anders dan dat. Framing shaming spindojteren Zeker richting partijen zoals de SP. Denk je dat ik dat riedeltje niet ondehand wel ken.
pi_177304906
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:38 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Sinds ik de politiek volg bemerk ik niets anders dan dat. Framing shaming spindojteren Zeker richting partijen zoals de SP. Denk je dat ik dat riedeltje niet ondehand wel ken.
Alle inhoudelijke kritiek of vragen afdoen als demonisering. Zo komen we er wel.
pi_177304911
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:25 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik hoef het niet te lezen ik wil het niet lezen.
Dan kan je de schrijver ook NIETS verwijten.
Je reageert vanuit vooroordeel, sjabloon, stereotypering. Dat plak je op de schrijver, terwijl je het hele artikel niet ken.
pi_177304926
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:38 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Sinds ik de politiek volg bemerk ik niets anders dan dat. Framing shaming spindojteren Zeker richting partijen zoals de SP. Denk je dat ik dat riedeltje niet ondehand wel ken.
Dus je begint maar preventief te roepen dat Baudet wordt uitgemaakt voor nazi / white supremacist / etc, zonder dat je uberhaupt weet of dat zo is?

Heb je door dat jij dan zelf aan het framen bent?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 19 februari 2018 @ 18:40:08 #28
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177304927
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er worden vraagtekens gesteld bij de ontmoetingen die hij heeft met figuren uit de extreme hoek. Daar lijkt me niets mis mee. Als Pechtold, Klaver, Dijkstra of van der Staaij zich vaak met dergelijke lieden zouden inlaten zou je daar ook e.e.a. over lezen. Baudet wordt nergens een nazi of iets genoemd.
Dat zijn geen vraagtekens. Dat is (subtiel maar toch) framen.
pi_177304950
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:40 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dat zijn geen vraagtekens. Dat is (subtiel maar toch) framen.
Dus dat Baudet zich eigenlijk steevast met extreemrechtse figuren inlaat daar mag je niets over zeggen want dat is framen of demoniseren?
pi_177304955
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:40 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Dat zijn geen vraagtekens. Dat is (subtiel maar toch) framen.
Je moet het dus gewoon negeren en er vooral geen vraagtekens bij plaatsen.

Helder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 18:44:28 #31
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177305020
quote:
13s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus je begint maar preventief te roepen dat Baudet wordt uitgemaakt voor nazi / white supremacist / etc, zonder dat je uberhaupt weet of dat zo is?

Heb je door dat jij dan zelf aan het framen bent?
Hij wordt ook uitgmaakt en geframed als racist nazi etcetera. Dat verzin ik toch niet.

Dan zeg jij weer dat ik zeg dat Baudet wordt geframed voor racist en dat ik dat doe als preventief frame dis ben ik een framer.. het houdt ook nooit op he. NPO linkse media zijn hier ook zeer bedreven in. 30 jaar publieke omroep terugkijken en je zult het zien. Daar zakt je broek vanaf.
pi_177305135
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:44 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Hij wordt ook uitgmaakt en geframed als racist nazi etcetera. Dat verzin ik toch niet.
Jawel, dat zuig je volledig uit je duim. Waarom doe je dat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177305141
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:44 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Hij wordt ook uitgmaakt en geframed als racist nazi etcetera. Dat verzin ik toch niet.
Ongetwijfeld, maar jij maakt er van dat dat altijd gebeurt en iedereen dat doet die niet achter Baudet aanloopt.

Dus frame je alle vormen van kritiek of vragen of meningen over Baudet maar als 'demoniseren' en 'bewust in een kwaad daglicht willen stellen'.
pi_177305302
Overigens goed om te zien dat Sadcopter liever niet wordt geassocieerd met racisten. Nu Baudet nog.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 19 februari 2018 @ 19:25:44 #35
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177305920
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar jij maakt er van dat dat altijd gebeurt en iedereen dat doet die niet achter Baudet aanloopt.

Dus frame je alle vormen van kritiek of vragen of meningen over Baudet maar als 'demoniseren' en 'bewust in een kwaad daglicht willen stellen'.
Linkse media en kranten waaronder de publieke omroep. Hebben een significante merkbare impact op de mening van het plebs. Die tel ik voor zeker 80% aandeel in moedwillig demoniseren van alles wat niet policor links is. Zoals Baudet en FvD. En alle vormen van kritiek is wel erg overdreven. Het blijft namelijk bij framen van Thierry Baudt is gelijk aan nationailisme en racisme is nazisme. Diverser wordt het niet.
pi_177305993
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:25 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Linkse media en kranten waaronder de publieke omroep. Hebben een significante merkbare impact op de mening van het plebs. Die tel ik voor zeker 80% aandeel in moedwillig demoniseren van alles wat niet policor links is. Zoals Baudet en FvD.
Houd toch op, vent. Baudet wordt juist met de fluwelen handschoen benaderd. In de Volkskrant en NRC kreeg meneer alle ruimte om een beetje voor zich uit te buizen, zonder ook maar een kritische vraag voorgeschoteld te krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177306019
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:25 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Linkse media en kranten waaronder de publieke omroep. Hebben een significante merkbare impact op de mening van het plebs. Die tel ik voor zeker 80% aandeel in moedwillig demoniseren van alles wat niet policor links is. Zoals Baudet en FvD. En alle vormen van kritiek is wel erg overdreven. Het blijft namelijk bij framen van Thierry Baudt is gelijk aan nationailisme en racisme is nazisme. Diverser wordt het niet.
Wie denk jij dat het plebs is? :+
Definitely not CIA
  maandag 19 februari 2018 @ 19:31:43 #38
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177306047
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Houd toch op, vent. Baudet wordt juist met de fluwelen handschoen benaderd. In de Volkskrant en NRC kreeg meneer alle ruimte om een beetje voor zich uit te buizen, zonder ook maar een kritische vraag voorgeschoteld te krijgen.
Volgens mij alleen de laatste paar weken omdat Thierry gewoon te sterk is. Volkskrant moet ook denken aan broodwinning. Na het falen van het policor linkse Pvda wordt steeds duidelijker dat Volkskrant fout zat. Ze moeten mee met de nieuwe norm.

Ik houd zelf ook niet zo van zijn lange tirades met woorden die niet echt gangbaar zijn. Maar hij doet hét gewoon. Hij speelt het met Hiddema en Annabel en Ramautarsing gewoon voor mekaar. Dat juich ik toe!

[ Bericht 5% gewijzigd door Sadcopter op 19-02-2018 19:37:21 ]
  maandag 19 februari 2018 @ 19:35:11 #39
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177306109
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Wie denk jij dat het plebs is? :+
Tegenwoordig een algemene term voor normale burger toch? Ik weet dat de term wat denigrerend is bedoeld. Maar ik praat de linkse en neo-liberale elite een beetje naar de mond/is hun taal.
pi_177306163
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent de schrijver aan het framen. Die heeft niet geschreven dat Baudet een white supremacist is.
Hooguit kun je de suggestie afleiden dat deze term past in het patroon van zich oriënteren op extreemrechts
haha.. ik kende die term helemaal niet... Nooit van boreaal gehoord.
Blijkt dus zeldzaam te zijn.... en vooral in extreemrechtse kringen zwerft het ?
Ik kende de term wel. Van de aurora, maar volgens mij ook van BBC earth ofzo. Maar het is inderdaad geen normaal woord. Misschien is het ouderwets, misschien iets uit de wetenschap, geen idee. Het heeft iets romantisch, ik heb er geen extreemrechtse associatie bij. Ik heb het Baudet nooit horen zeggen maar het zal vast, hij gebruikt wel meer woorden die je niet zo vaak hoort :') Oikofoob enzo.

Nou framen... Parafraseren. Als ie zegt dat Eickmann (of welke nazi was het?) dat ook bezigde, valt white supremasist nog mee. Het was een lang artikel, de letterlijke bewoording weet ik niet meer helemaal. De godwin was er in ieder geval.
pi_177306186
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:31 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Volgens mij alleen de laatste paar weken omdat Thierry gewoon te sterk is. Volkskrant moet ook denken aan broodwinning. Na het falen van het policor linkse Pvda wordt steeds duidelijker dat Volkskrant fout zat. Ze moeten mee met de nieuwe norm.

Ik houd zelf ook niet zo van zijn lange tirades met woorden die niet echt gangbaar zijn. Maar hij doet hét gewoon. Hij speelt het met Hiddema en Annabel en Ramautarsing gewoon voor mekaar. Dat juich ik toe!
Nee, dat interview is een paar maanden geleden afgenomen. Juist uit angst voor de Pimwin hebben de media Baudet niet hard aangepakt. Daar mag wel eens verandering in komen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177306189
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:31 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Volgens mij alleen de laatste paar weken omdat Thierry gewoon te sterk is.

<...>

Ik houd zelf ook niet zo van zijn lange tirades met woorden die niet echt gangbaar zijn.
Het lijkt erop dat hij jou heeft weten te overtuigen dat hij een echte intellectueel is.

Ik moet zeggen, op mij komt dat echt heel anders over. Als je het gooise accent en de "niet echt gangbare woorden" ff wegdenkt blijft er helemaal niets van over.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177306193
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gezellige jongen.
Dat zei de auteur inderdaad :D
  maandag 19 februari 2018 @ 19:41:07 #44
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177306217
Ja de Godwin hoe kun je die vergeten. Dat geframe is niets meer dan een Godwin. Oh die Joden zijn zo zielig je kan van 1,2,3 hup een Nazi zijn geworden. En tegenwoordig ook de female-win.
pi_177306235
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 17:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is vrij duidelijk ja: vanuit de natuurkunde. Het is een woord dat een bepaald gebied aanduidt, namelijk Noordelijk. En daar wordt dan weer het Westen aangeduidt, of Europa.

Boreaal betekent nog altijd noordelijk. Zie bijv. de aurora borealis, in vergelijking met de aurora australis, het noorderlicht. Als daar schijnbaar een nazigedachtegoed achter zou liggen, dient dat toch echt door de aanklager te worden bewezen. Dat er ooit een nazi is geweest die dat ook zegt, tsja, nazi's spraken ook gewoon onze taal.
Dus, we hebben het over noordelijk Europa volgens jou?

quote:
Omdat hij schijnbaar ooit Borreaal heeft gezegd (ik heb het nog nooit gehoord maar goed) is hij eigenlijk een nazi/white supremacist/ verzin iets "leuks"
Komt hieruit:

quote:
Inderdaad, we zijn in Europa eigenlijk nooit teruggeschrokken voor idealen die voorbij onze horizon lagen. Integendeel: we kozen ze juist als leidraad: eerst het verre Jerusalem, daarna het oude Athene – weer later waren het de uitgestrekte zeeën en niet-ontdekte landen daarginds, waarheen we zeilden en waarvan we terugkwamen met nieuwe specerijen, nieuwe uitvindingen, nieuwe technieken.

Hoe verder weg, hoe uitdagender. Xenofobie is ons wezensvreemd – geen enkele andere cultuur op aarde is ooit zo open en pluriform geweest als de onze altijd geweest is, en mede daardoor hebben wij ons, onder deze sterrenhemel, op het schiereiland van Azië, in de delta van continentale riviermondingen, altijd kunnen vernieuwen en ontwikkelen – heeft ons boreaal Europa steeds de bouwstenen gevonden voor kruisbestuiving, nieuwe vonken: wedergeboortes.
Dus hij doelt hier niet op heel Europa, maar alleen noordelijk Europa?

quote:
Dat zou namelijk een dogwhistle zijn. Een dogwhistle kan je als mens (lees: niet racist) niet horen, maar de hond (nazi/racist) heeft een ander gehoor en daardoor een soort extra zintuig waardoor hij dit opmerkt.
Wellicht dat het in combinatie met andere stukken van de speech wat duidelijker wordt:

quote:
Nu worden we aangevallen door een vijand die we nog niet eerder tegenover ons hebben gehad. Een atypische vijand. Een vijand die ons eigen uniform draagt.

quote:
Het Westen lijdt aan een auto-immuunziekte. Een deel van ons organisme – een belangrijk deel: ons afweersysteem, datgene wat ons zou moeten beschermen – heeft zich tegen ons gekeerd. Op elk vlak worden we verzwakt, ondermijnd, overgeleverd.
quote:
Kwaadwillende, agressieve elementen worden ons maatschappelijk lichaam in ongehoorde aantallen binnengeloodst, en de werkelijke toedracht en gevolgen worden verdoezeld.
quote:
Daarvoor wordt de FvD kiezer (hoeveel nazi's lopen er inmiddels?) dus aangezien, en wij weten dus of wij iets anders horen. Dat de auteur faalt in het beschrijven van mijn beweegredenen, geeft aan dat wat hij schrijft volstrekte kolder is.

(Maar dat zou ik als doortrapte nazi natuurlijk ook zeggen... dus ontkracht het maar eens).

Daar sluit de column die hierboven gepost is ook goed op aan. Er zijn mensen die wel even bepalen wat er allemaal mis is aan de mensen die rechts stemmen. Het is echter compleet misplaatst, en bijzonder irritant.
Waarom heb je het steeds over nazi's? Baudet wordt in dat Correspondent-artikel helemaal geen nazi genoemd. Hij geeft alleen aan dat de term nog populair is bij extreem-rechts, waaronder Le Pen zelf.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177306249
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zei de auteur inderdaad :D
Waar precies?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 19:45:00 #47
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177306280
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:39 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat hij jou heeft weten te overtuigen dat hij een echte intellectueel is.

Ik moet zeggen, op mij komt dat echt heel anders over. Als je het gooise accent en de "niet echt gangbare woorden" ff wegdenkt blijft er helemaal niets van over.
Weeje het maakt me niet uit. Hij speelt het gewoon voor mekaar. Soms heb je iemand nodig die niet volgens de conventionele methode speelt. Of niet aan de gangbare norm en houding voldoet. Wilders is zo iemand. Thierry krijgt die hele partijenkartel over zich heen. Kenelijk omdat zij zich bedreigd voelen. Zelfs Eva Jinek geeft mee. Dan denk ik man, ga door!
pi_177306329
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:45 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Weeje het maakt me niet uit. Hij speelt het gewoon voor mekaar. Soms heb je iemand nodig die niet volgens de conventionele methode speelt. Of niet aan de gangbare norm en houding voldoet. Wilders is zo iemand. Thierry krijgt die hele partijenkartel over zich heen. Kenelijk omdat zij zich bedreigd voelen. Zelfs Eva Jinek geeft mee. Dan denk ik man, ga door!
Wat speelt ie dan precies voor elkaar volgens jou? Anders dan dat ie nogal wat domme dingen roept, daarop wordt aangesproken, en dat zijn fans daar vervolgens heel boos over worden.

Het lijkt me verder puur een act. Niet iets dat intellectueel of politiek interessant is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177306562
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:25 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Linkse media en kranten waaronder de publieke omroep. Hebben een significante merkbare impact op de mening van het plebs. Die tel ik voor zeker 80% aandeel in moedwillig demoniseren van alles wat niet policor links is. Zoals Baudet en FvD. En alle vormen van kritiek is wel erg overdreven. Het blijft namelijk bij framen van Thierry Baudt is gelijk aan nationailisme en racisme is nazisme. Diverser wordt het niet.
Tja, wat je nu eigenlijk zegt is dat je alle vormen van kritiek of vragen omtrent Baudet wegzet als demoniseren. Dat is een behoorlijk zwaktebod. Zelfs als je vindt dat Baudet hard wordt aangepakt, wat zoals Koos ook al zegt niet bepaald het geval is, maar vooruit, stel dat je dat echt gelooft, dan is dat toch geen reden om niet meer inhoudelijk te reageren? Dan pareer je dat of je komt met argumenten en daarna zou je dat kunnen noemen, maar nu duik je bij voorbaat al weg.
pi_177306567
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 18:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je bent aan het framen.... De schrijver heeft Baudet niet beschreven of genoemd: nazi of racist
Baudet heeft Jean-Marie Le Pen bezocht en de auteur concludeert dat er opvallende ideologische overeenkomsten tussen hen bestaan. Dat Baudet aan de lippen hing van Jean-Marie Le Pen, een
holocaustontkenner en een etnonationalist

Dit [Baudet zijn speech] is de klassieke taal van het organisch (of romantisch) nationalisme; waar buitenstaanders geen deel aan hebben. De denktrant die het twintigste-eeuwse fascisme inspireerde.

het vijf uur durende diner dat Baudet had met Jared Taylor, een van de leiders van de Amerikaanse white supremacist movement. En zo ??? Oorzaak-gevolg ??? hebben we in Nederland, dankzij Baudet, nu een discussie over volkeren en gedetermineerde verschillen in IQ.

jarenlang patroon bloot van sympathie voor een denktraditie die Baudet zelf ‘Romantisch nationalisme’ noemt en waarin het gaat om kleur, ras, bloed – en uiteindelijk: strijd.

Le Pen noemde holocaustontkenning een detail. ‘Volgens Baudet en Waling was dat in de media steeds terugkerende ‘detail’ een voorwendsel om het niet over zijn ideeën te hoeven hebben’, noemde Baudet de holocaust een detail?

dat hij en Baudet ‘uitgelaten’ waren omdat zij in ‘gebrekkig Frans, een uur lang, zo’n berucht Frans politicus hadden kunnen spreken.’ zijn ze het dan met hem eens? Ik wil Kim Jong Un wel ontmoeten namelijk

Het toppunt:

had Baudet het daar ook over ‘ons boreaal Europa’.bron blijft uit In de politieke context is de term allerminst onschuldig. ‘Boreaal’ verwijst namelijk óók naar een belangrijke stichtingsmythe van Europees ultrarechts: de arische; en ‘polaire’ wortels van het Indo-Europese volk, de veronderstelde voorouders van de witte Europeanen. Prominente nazi’s als Heinrich Himmler meenden dat het arische ras uit een mythische noordelijke provincie stamde: ‘Hyperborea’. Tenslotte komt de term ‘boreaal’ in de jaren tachtig bij het Front National terecht en is het in gebruik geraakt als een codewoord, een dog-whistle
pi_177306613
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 19:45 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Weeje het maakt me niet uit. Hij speelt het gewoon voor mekaar. Soms heb je iemand nodig die niet volgens de conventionele methode speelt. Of niet aan de gangbare norm en houding voldoet. Wilders is zo iemand. Thierry krijgt die hele partijenkartel over zich heen. Kenelijk omdat zij zich bedreigd voelen. Zelfs Eva Jinek geeft mee. Dan denk ik man, ga door!
En zo worden idioten als Trump geboren. Roept dat- ie het systeem gaat veranderen en omdat mensen vinden dat het anders moet doe je dat al snel goed. Ook als je het slechter doet dan zo een beetje al je tegenstanders bij elkaar, maakt allemaal niet uit. You gotta believe!
pi_177306715
Vanavond bij #Jinek: @SaskiaBelleman, @JhKuijpers, @Gert_Reedijk, Arthur Legger, en @rustyrockets. Om 23:00!
pi_177306725
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hier lijken quotes en toevoegingen van jouw kant een beetje door elkaar te lopen. Hoe dan ook: dat Baudet een opvallende interesse in dubieuze figuren heeft lijkt me verder gewoon een correcte constatering?
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 19 februari 2018 @ 20:11:34 #54
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177306807
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En zo worden idioten als Trump geboren. Roept dat- ie het systeem gaat veranderen en omdat mensen vinden dat het anders moet doe je dat al snel goed. Ook als je het slechter doet dan zo een beetje al je tegenstanders bij elkaar, maakt allemaal niet uit. You gotta believe!
Ik zag meer in de Ron Paul beweging. Trump heb ik (en dat wil ik gezegd hebben) niets mee. Het is alsof Trump geinstalleerd is precies om die alternatieve beweging en stemmer op te vangen. Niks aan het toeval overgelaten. Of dit ook zo is met Thierry. Ik heb in heel het begin wel even zoiets gedacht.

Ik bedoel te zeggen dat wat Ron Paul voor mekaar kreeg. Het establishment niet nogeens zou laten gebeuren natuurlijk. Dat lijkt mij heel plausibel.
pi_177306820
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier lijken quotes en toevoegingen van jouw kant een beetje door elkaar te lopen. Hoe dan ook: dat Baudet een opvallende interesse in dubieuze figuren heeft lijkt me verder gewoon een correcte constatering?
Neuh hoor, wat bijzinnen verwijderd. Verder dikgedrukt.

Himmler wordt gewoon genoemd. Dan wordt Baudet toch in verband gebracht met nazi's of niet.
pi_177306863
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hier lijken quotes en toevoegingen van jouw kant een beetje door elkaar te lopen. Hoe dan ook: dat Baudet een opvallende interesse in dubieuze figuren heeft lijkt me verder gewoon een correcte constatering?
Er staat werkelijk niks concreets in. Of het gaat over erkenband en taylor. Of het gaat over borreaal, wat een nazi code woord is, of het gaat over Baudet zijn proefschrift. Het gaat echt helemaal nergens over. Daar waar Taylor en Erkenband nog iets feitelijks beschreven, slaat dit echt helemaal nergens op. Ik kan me niet voorstellen dat een objectief iemand dit serieus neemt.
pi_177306952
Dus we hebben inmiddels:

- Baudet die met Taylor gaat kletsen.
- Baudet die tweemaal met Le Pen gaat kletsen.
- Baudet die identieke termen als Le Pen gebruikt, die ook in zwang zijn bij extreem-rechts.
- Baudet die uitgenodigd wordt op extreem-rechtse bijeenkomsten.

Maar we mogen Baudet nog niet in verband brengen met extreem-rechts. Daar is het te vroeg voor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177306999
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:16 schreef Ludachrist het volgende:
Dus we hebben inmiddels:

- Baudet die met Taylor gaat kletsen.
- Baudet die tweemaal met Le Pen gaat kletsen.
- Baudet die identieke termen als Le Pen gebruikt, die ook in zwang zijn bij extreem-rechts.
- Baudet die uitgenodigd wordt op extreem-rechtse bijeenkomsten.

Maar we mogen Baudet nog niet in verband brengen met extreem-rechts. Daar is het te vroeg voor.
Het derde streepje is wel het absolute dieptepunt hoor. Uitgenodigd worden erg vinden ligt ook al praktisch in het dal.

Als je van een van die streepjes aantoont dat hij het eens is met de verkeerde opvatting ben je klaar. Als je bij 100 streepjes dat nog niet kan aantonen moet je je gaan afvragen of de heilige graal wel bestaat.
pi_177307030
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Himmler wordt gewoon genoemd. Dan wordt Baudet toch in verband gebracht met nazi's of niet.
Zover ik kan zien wordt de oorsprong en het gebruik van een term daar toegelicht. Dat is in principe wel iets anders dan Baudet een Nazi noemen.

Hoe dan ook, het klopt toch gewoon dat Baudet een opvallende interesse heeft in zeer dubieuze figuren?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177307058
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je van een van die streepjes aantoont dat hij het eens is met de verkeerde opvatting ben je klaar. Als je bij 100 streepjes dat nog niet kan aantonen moet je je gaan afvragen of de heilige graal wel bestaat.
Bij 100 streepjes zou jij je moeten afvragen waarom Baudet zulke bizarre interesses heeft.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177307063
quote:
10s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zover ik kan zien wordt de oorsprong en het gebruik van een term daar toegelicht. Dat is in principe wel iets anders dan Baudet een Nazi noemen.

Hoe dan ook, het klopt toch gewoon dat Baudet een opvallende interesse heeft in zeer dubieuze figuren?
Framen is ook niet hetzelfde als: hij is een nazi.

Als je 3 man noemt: Baudet, Himmler en Le Pen, en de 2e en 3e zijn respectievelijk letterlijk een topnazi en een holocaustbagetelliseerder, dan kan je gerust stellen dat Baudet als nazi geframed wordt.
pi_177307066
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je van een van die streepjes aantoont dat hij het eens is met de verkeerde opvatting ben je klaar. Als je bij 100 streepjes dat nog niet kan aantonen moet je je gaan afvragen of de heilige graal wel bestaat.
Ja, ik weet dat jij absoluut niet gaat geloven dat Baudet graag in die hoek rondhangt. Prima.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177307111
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Framen is ook niet hetzelfde als: hij is een nazi.

Als je 3 man noemt: Baudet, Himmler en Le Pen, en de 2e en 3e zijn respectievelijk letterlijk een topnazi en een holocaustbagetelliseerder, dan kan je gerust stellen dat Baudet als nazi geframed wordt.
Ik stel je twee keer dezelfde vraag, en je geeft er twee keer geen antwoord op. Waarom is dat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177307149
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:18 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het derde streepje is wel het absolute dieptepunt hoor. Uitgenodigd worden erg vinden ligt ook al praktisch in het dal.

Als je van een van die streepjes aantoont dat hij het eens is met de verkeerde opvatting ben je klaar. Als je bij 100 streepjes dat nog niet kan aantonen moet je je gaan afvragen of de heilige graal wel bestaat.
Baudet ging z'n proefschrift hoogstpersoonlijk overhandigen aan Holocaustontkenner Le Pen.

Waarom zou je dat in godsnaam doen?Waarom toch telkens die vreemde omgang met hoogst dubieuze figuren? Wat is dat toch?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177307163
quote:
2s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat jij absoluut niet gaat geloven dat Baudet graag in die hoek rondhangt. Prima.
En ondertussen wordt de lijst langer en langer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177307167
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:23 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik stel je twee keer dezelfde vraag, en je geeft er twee keer geen antwoord op. Waarom is dat?
Omdat de 98 keer daarvoor het antwoord niet anders was.

Wat concludeer je uit het antwoord, dat is een veel interessantere vraag.
pi_177307254
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat de 98 keer daarvoor het antwoord niet anders was.

Wat concludeer je uit het antwoord, dat is een veel interessantere vraag.
De interessante vraag hier is wat *jij* daaruit concludeert. Vind je dat niet vreemd? Zonder hem een nazi, een racist of whatever te noemen vind ik dat heel erg vreemd namelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177307305
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

De interessante vraag hier is wat *jij* daaruit concludeert. Vind je dat niet vreemd? Zonder hem een nazi, een racist of whatever te noemen vind ik dat heel erg vreemd namelijk.
Heeeeel vreemd.
pi_177307335
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heeeeel vreemd.
Jij vindt zijn fascinatie met zulke mensen ook vreemd? Gelukkig maar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 19 februari 2018 @ 20:32:53 #70
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177307346
Hee maar als jullie zo heilig van overtuigd zijn dat Baudet vanalles is, een Nazi, Fascist whatever. Kunnen jullie dan niet gewoon oprutten uit dit topic?
pi_177307436
Het is echt een nieuw dieptepunt.

Daar waar Erkenband en Taylor feitelijke beschrijvingen waren, waaruit niets te concluderen valt, maar er wordt gezegd: doe er maar wat mee, nog tot daar aan toe is, gaat dit echt aan alle integriteit voorbij.

Het wordt gewoon een complottheorie. Baudet is eigenlijk een soort nazi/white supremacist/ racist/ fascist, maar ook weer niet precies. Dat doet hij allemaal geheim want dat geeft ie niet toe, maar er is wel bewijs. Zo heeft hij 1x borreaal gezegd, wat een codewoord is om andere nazi's mee te seinen. Zei maken schijnbaar een aanzienlijk deel van het electoraat uit, want hiervoor riskeert hij betrapt te worden. Of liever hij is al betrapt. Alsof je de hitlergroet doet, wordt er gezegd. Het blijkt ook uit het feit dat hij met Le Pen praat. Een interessant persoon welliswaar, en hij was met zijn proefschrift bezig, maar hij was een holocaustbagetelliseerder, dus.
pi_177307448
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:32 schreef S95Sedan het volgende:
Hee maar als jullie zo overtuigd zijn dat Baudet vanalles is, een Nazi, Fascist whatever. Kunnen jullie dan niet gewoon oprutten uit dit topic?
Volgens mij heeft niemand hier Baudet een Nazi genoemd. Sterker nog, ondanks dat dit nogal vaak wordt gesuggereerd heb ik nog niemand - in de media, in de politiek, of waar dan ook - Baudet een Nazi horen noemen.

Ik snap dat slachtofferrolletje dat Baudet en zijn fans zichzelf aanmeten totaal niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177307455
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij vindt zijn fascinatie met zulke mensen ook vreemd?
Nee
pi_177307482
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand hier Baudet een Nazi genoemd. Sterker nog, ondanks dat dit nogal vaak wordt gesuggereerd heb ik nog niemand - in de media, in de politiek, of waar dan ook - Baudet een Nazi horen noemen.

Ik snap dat slachtofferrolletje dat Baudet en zijn fans zichzelf aanmeten totaal niet.
Dit is echt zo zielig. Accepteer gewoon dat dat het niveau van het artikel is. Baudet zegt iets wat alleen nazi's en holocaustontkenners zeggen. Maar daar bedoelen we niets mee hoor.
pi_177307524
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee
Gewoon antwoorden geven op alleszins redelijke vragen is in deze kennelijk heel moeilijk voor je. Dat vind ik veelzeggend.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177307548
Maar goed: als het iets laat zien is het wel dat een bepaalde groep Pavloviaans begint te schuimbekken bij het woord Baudet. Niets is te gek.

Het enige wat dit artikel doet is de geloofwaardigheid van de critici -die soms best wel iets te zeggen hebben- onderuit halen.
pi_177307567
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:38 schreef Molurus het volgende:

"Nee"

Gewoon antwoorden geven op alleszins redelijke vragen is in deze kennelijk heel moeilijk voor je. Dat vind ik veelzeggend.
Als ik nee zeg geef ik geen antwoord. Oke
pi_177307591
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:08 schreef Lemsterr het volgende:
Vanavond bij #Jinek: @SaskiaBelleman, @JhKuijpers, @Gert_Reedijk, Arthur Legger, en @rustyrockets. Om 23:00!
Nice, ben benieuwd. Wordt feest vermoed ik.
pi_177307599
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als ik nee zeg geef ik geen antwoord. Oke
Na 4 keer vragen, en zonder toelichting waarom je zijn fascinatie met uiterst dubieuze figuren kennelijk heel normaal vindt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 19 februari 2018 @ 20:41:14 #80
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177307602
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand hier Baudet een Nazi genoemd. Sterker nog, ondanks dat dit nogal vaak wordt gesuggereerd heb ik nog niemand - in de media, in de politiek, of waar dan ook - Baudet een Nazi horen noemen.

Ik snap dat slachtofferrolletje dat Baudet en zijn fans zichzelf aanmeten totaal niet.
'slachtofferrolletje' serieus? :')

Alleen de toon al hoe het hier gaat is tekenend voor deze hele discussie waar ik flarden van gelezen heb. Veel geblaat, veel gespeculeer.
pi_177307632
quote:
2s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat jij absoluut niet gaat geloven dat Baudet graag in die hoek rondhangt. Prima.
Jij denkt dat ik niet geloof dat Baudet bij erkenband is geweest, Taylor heeft gesproken en zijn proefschrift aan Le Pen heeft aangeboden?

Jawel hoor.
pi_177307657
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:41 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

'slachtofferrolletje' serieus? :')

Alleen de toon al hoe het hier gaat is tekenend voor deze hele discussie waar ik flarden van gelezen heb. Veel geblaat, veel gespeculeer.
Het lijkt de correspondent wel. "Onderzoeksjournalistiek" noemen ze dat. En nog vragen of ik er voor wil betalen ook. Als ik daar geld aan wil uitgeven, ga ik wel naar een voorstelling van Daniel Arends ofzo.
pi_177307772
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Na 4 keer vragen, en zonder toelichting waarom je zijn fascinatie met uiterst dubieuze figuren kennelijk heel normaal vindt.
Omdat het een loze vraag is, waar zogenaamd gigantische conclusies aan opgehangen kunnen worden.

Je vraagt of ik het opvallend vindt, maar wat je eigenlijk wil horen is dat Baudet inderdaad een racist of fascist is. Want het is zo vreemd.

Neemt hij die ideeën over? Is hij het met ze eens? Waar praatten ze over? Nee dat doet er niet toe, hij praat met ze. HIJ ZEGT BOREAAL!

Jesse Klaver praat ook met vanalles, ik ga toch ook niet zeggen dat hij een jihadist is of duijvendakterrorist is. Ooh whataboutism, slachtofferrol, jijbak.
pi_177307857
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:36 schreef Mr.Major het volgende:
Het is echt een nieuw dieptepunt.

Daar waar Erkenband en Taylor feitelijke beschrijvingen waren, waaruit niets te concluderen valt, maar er wordt gezegd: doe er maar wat mee, nog tot daar aan toe is, gaat dit echt aan alle integriteit voorbij.

Het wordt gewoon een complottheorie. Baudet is eigenlijk een soort nazi/white supremacist/ racist/ fascist, maar ook weer niet precies. Dat doet hij allemaal geheim want dat geeft ie niet toe, maar er is wel bewijs. Zo heeft hij 1x borreaal gezegd, wat een codewoord is om andere nazi's mee te seinen. Zei maken schijnbaar een aanzienlijk deel van het electoraat uit, want hiervoor riskeert hij betrapt te worden. Of liever hij is al betrapt. Alsof je de hitlergroet doet, wordt er gezegd. Het blijkt ook uit het feit dat hij met Le Pen praat. Een interessant persoon welliswaar, en hij was met zijn proefschrift bezig, maar hij was een holocaustbagetelliseerder, dus.
Werkelijk niemand noemt Baudet een nazi. Ik zou hem zelfs geen racist of white supremacist noemen. Wel ben ik heel benieuwd naar de beweegredenen achter zijn ontmoetingen met dubieuze types.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177307930
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Omdat het een loze vraag is, waar zogenaamd gigantische conclusies aan opgehangen kunnen worden.

Je vraagt of ik het opvallend vindt, maar wat je eigenlijk wil horen is dat Baudet inderdaad een racist of fascist is. Want het is zo vreemd.

Neemt hij die ideeën over? Is hij het met ze eens? Waar praatten ze over? Nee dat doet er niet toe, hij praat met ze. HIJ ZEGT BOREAAL!

Jesse Klaver praat ook met vanalles, ik ga toch ook niet zeggen dat hij een jihadist is of duijvendakterrorist is. Ooh whataboutism, slachtofferrol, jijbak.
Als Jesse Klaver meerdere ontmoetingen met extreem-linkse communisten, hun evementen bezoekt en hier en daar complimenten uitdeelt aan Syriza en andere extreme clubs, dan mag je daar gerust vraagtekens bij plaatsen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 20:55:36 #86
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177308009
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het lijkt de correspondent wel. "Onderzoeksjournalistiek" noemen ze dat. En nog vragen of ik er voor wil betalen ook. Als ik daar geld aan wil uitgeven, ga ik wel naar een voorstelling van Daniel Arends ofzo.
Mensen hier zijn gewoon knettergek, of je even wil erkennen dat iemand een nazi/fascist is omdat diegene bepaalde interesses heeft of in een verleden ooit iemand ontmoet heeft |:(

Dit is exact hetzelfde geintje als wat ze bij die Ramautarsing geflikt hebben, iemand in een positie plaatsen waar je bij voorbaat al af bent.

quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werkelijk niemand noemt Baudet een nazi. Ik zou hem zelfs geen racist of white supremacist noemen. Wel ben ik heel benieuwd naar de beweegredenen achter zijn ontmoetingen met dubieuze types.
En die vraag kan hier beantwoordt worden denk je?
  maandag 19 februari 2018 @ 20:55:39 #87
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177308012
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Jesse Klaver meerdere ontmoetingen met extreem-linkse communisten, hun evementen bezoekt en hier en daar complimenten uitdeelt aan Syriza en andere extreme clubs, dan mag je daar gerust vraagtekens bij plaatsen.
Ik hoorde op cafe weltschmertz een interview over groenlinks en banden met extreem-links. Ook zorgwekkend. Rept de gangbare media met geen woord over.
pi_177308089
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:55 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Mensen hier zijn gewoon knettergek, of je even wil erkennen dat iemand een nazi/fascist is omdat diegene bepaalde interesses heeft of in een verleden ooit iemand ontmoet heeft |:(

Dit is exact hetzelfde geintje als wat ze bij die Ramautarsing geflikt hebben, iemand in een positie plaatsen waar je bij voorbaat al af bent.

[..]

En die vraag kan hier beantwoordt worden denk je?
Beantwoord.

En sorry, maar ik heb niet de intentie om dit topic voortaan te mijden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177308116
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:55 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik hoorde op cafe weltschmertz een interview over groenlinks en banden met extreem-links. Ook zorgwekkend. Rept de gangbare media met geen woord over.
Misschien valt er niet zo gek veel te melden. Lees daar ook niets over op GeenStijl, TPO en DDS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177308137
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:55 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik hoorde op cafe weltschmertz een interview over groenlinks en banden met extreem-links. Ook zorgwekkend. Rept de gangbare media met geen woord over.
Hoezo, de partij zelf heeft geen rare dingen. Gewoon de plannen beoordelen. Klaver heeft een eikeltjespyama dus.

Er is niks aan de hand met die gasten. Ze behoren tot de randen van het huidige politieke spectrum. Ja dan ga je weleens iets vinden wat vreemd oogt. Ik heb Baudet nog nooit op iets betrapt dat te ver ging, op wat woordinterpretaties van anderen na.
pi_177308177
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien valt er niet zo gek veel te melden. Lees daar ook niets over op GeenStijl, TPO en DDS.
Lekker makkelijk :'). Bij Baudet is het praktisch wereldnieuws, maar als GL demonstreert met antifa, abu jahjah ofzo, andere shady groepjes, duijvendak, geen sancties wil verbinden aan haatimams en dergelijke, dan is er "niet zo gek veel te melden".
pi_177308197
Vandaag tenminste ook inhoudelijke kritiek: Reedijk bij Jinek. In de uitvoering zal het wel weer te wensen overlaten, maar in ieder geval gaat het ergens over. Werd tijd.
pi_177308205
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lekker makkelijk :'). Bij Baudet is het praktisch wereldnieuws, maar als GL demonstreert met antifa, abu jahjah ofzo, andere shady groepjes, duijvendak, dan is er "niet zo gek veel te melden".
Tsja, kom dan met wat bronnen, beste jongen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 21:04:02 #94
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177308244
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien valt er niet zo gek veel te melden. Lees daar ook niets over op GeenStijl, TPO en DDS.
pi_177308247
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, kom dan met wat bronnen, beste jongen.
Ik dacht dat je ze wel zou kennen. Alsjeblieft zeg. Heb je gemist dat GL met antifa demonstreert tegen baudet? Grappig, Baudet lijk je op de voet te volgen...

Dit is overigens het GL topic niet. Verder interesseert het me geen hol. Ik zie wat Klaver zegt in de kamer, dat vind ik dom. Daar is voor mij de kous mee af. Hoewel ik het wel fijn zou vinden als Klaver zijn verantwoordelijkheden draagt en zijn kiezers (of iets links daarvan) af en toe eens met beide benen op de grond zet, (ipv ze op te hitsen). Zoals hij bijv. bij het lijsttrekkersdebat in de balie deed: zeggen dat Baudet ook inzag dat het niet om ras ging, maar om bijv. voeding.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr.Major op 19-02-2018 21:10:17 ]
  maandag 19 februari 2018 @ 21:08:51 #96
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177308364
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beantwoord.

En sorry, maar ik heb niet de intentie om dit topic voortaan te mijden.
Dat was niet mijn vraag maargoed.

Als het gewoon normaal ergens over gaat zonder meteen iemand in een hoek neer te zetten zal je mij niet horen klagen. ^O^
pi_177308394
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik dacht dat je ze wel zou kennen. Heb je gemist dat GL met antifa demonstreert tegen baudet? Grappig, Baudet lijk je op de voet te volgen...
En daaruit blijkt dat GL nauwe banden onderhoudt met Antifa? Want anders kunnen we de PVV wel helemaal afschrijven, gezien het feit dat half neonazistisch Nederland aanwezig was bij zijn demonstratie.

Maar goed, ik ben wat dat betreft ook geen fan van GroenLinks.

Overigens vind ik Antifa minder eng dan een Le Pen of Jared Taylor. Die linkse stinkerds zijn misschien gewelddadig, maar hun idealen zijn over het algemeen ongevaarlijk. Het is niet alsof ze de bourgeoisie om willen leggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 21:13:00 #98
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177308468
Niks geleerd van 2002 zo te zien. Antifa minder eng :')
pi_177308483
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daaruit blijkt dat GL nauwe banden onderhoudt met Antifa? Want anders kunnen we de PVV wel helemaal afschrijven, gezien het feit dat half neonazistisch Nederland aanwezig was bij zijn demonstratie.

Maar goed, ik ben wat dat betreft ook geen fan van GroenLinks.

Overigens vind ik Antifa minder eng dan een Le Pen of Jared Taylor. Die linkse stinkerds zijn misschien gewelddadig, maar hun idealen zijn over het algemeen ongevaarlijk. Het is niet alsof ze de bourgeoisie om willen leggen.
Dat is dus een misvatting. Die ideeën zijn wel degelijk gevaarlijk. En dat ze er geweld voor willen gebruiken is helemaal zeer kwalijk. Dat het salonfähig is om die groep te bagetelliseren is iets dat ik nooit zal begrijpen. Zeker als Baudet of Taylor wel zo aangevallen worden.

Zou je Taylor-Baudet en Le Pen-Baudet wel nauwe banden noemen dan?
pi_177308502
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:13 schreef S95Sedan het volgende:
Niks geleerd van 2002 zo te zien. Antifa minder eng :')
De idealen van extreem-links zijn niet eng. Hooguit erg stupide en onwenselijk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177308536
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Werkelijk niemand noemt Baudet een nazi. Ik zou hem zelfs geen racist of white supremacist noemen. Wel ben ik heel benieuwd naar de beweegredenen achter zijn ontmoetingen met dubieuze types.
Het is eigenlijk best feitelijk te onderbouwen dat Baudet een racist is, maar mensen worden altijd emotioneel van het woord racist, dus dat mag je dan niet gebruiken.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_177308538
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:13 schreef S95Sedan het volgende:
Niks geleerd van 2002 zo te zien. Antifa minder eng :')
Ja of Hamburg. Wat een teringzooi was dat. Maar ze willen niet "de bourgeoisie omver werpen" hoor :')

Of nog mooier: ja maar antifa is niet een gestructureerde organisatie.

Iets met splinter, balk en oog.
pi_177308561
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:16 schreef Fascination het volgende:

[..]

Het is eigenlijk best feitelijk te onderbouwen dat Baudet een racist is
Dat heb ik nog niet gemerkt.
pi_177308586
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is dus een misvatting. Die ideeën zijn wel degelijk gevaarlijk. En dat ze er geweld voor willen gebruiken is helemaal zeer kwalijk. Dat het salonfähig is om die groep te bagetelliseren is iets dat ik nooit zal begrijpen. Zeker als Baudet of Taylor wel zo aangevallen worden.

Zou je Taylor-Baudet en Le Pen-Baudet wel nauwe banden noemen dan?
Op zichzelf stellen die ontmoetingen weinig voor. Alleen maken ze onderdeel uit van een patroon. De dubieuze ontmoetingen blijven zich opstapelen. Vandaar mijn interesse en zorgen.

Wat zijn precies die gevaarlijke idealen van Antifa. Nogmaals, het is naar tuig, maar echt kwaadaardige ideeën kan ik niet bij ze ontwaren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 februari 2018 @ 21:19:21 #105
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177308610
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja of Hamburg. Wat een teringzooi was dat. Maar ze willen niet "de bourgeoisie omver werpen" hoor :')

Of nog mooier: ja maar antifa is niet een gestructureerde organisatie.
Ja dat was er ook nog inderdaad, wat een teringzooi was dat.

'Maar links doet nooit wat' (Voor zover je van links en rechts kan spreken want dat slaat tegenwoordig ook nergens meer op.)
pi_177308654
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja of Hamburg. Wat een teringzooi was dat. Maar ze willen niet "de bourgeoisie omver werpen" hoor :')

Of nog mooier: ja maar antifa is niet een gestructureerde organisatie.

Iets met splinter, balk en oog.
Nogmaals, het is tuig. Maar ik kan hun idealen nou niet echt eng vinden.

Verder is het gebruik van de uitdrukking 'splinter en balk' nogal misplaatst. Ik ben namelijk behoorlijk rechts.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177308771
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:19 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ja dat was er ook nog inderdaad, wat een teringzooi was dat.

'Maar links doet nooit wat' (Voor zover je van links en rechts kan spreken want dat slaat tegenwoordig ook nergens meer op.)
Maar die informatie vind je alleen bij GS hoor, want er is "niet zo veel te melden"
pi_177308812
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nogmaals, het is tuig. Maar ik kan hun idealen nou niet echt eng vinden.
(Links) anarchisme vind ik toch behoorlijk eng. De hele maatschappij naar de klote helpen omdat deze "per definitie" onderdrukkend is, is ook heel eng. Dat er delen zijn in Nederland waar mensen als Sylvana veel stemmen krijgt, is ook heel eng. Dat denk en GL in de kamer zitten en hier uit opportunisme niets tegenin brengen is ook "eng" Clowns in riolen zijn ook "eng".

Tsja, openlijk sympathiseren met extreemlinkse groepen... Ik wil niet zeggen dat je dat dan zelf ook bent, maar op zijn minst is het vreemd, vind je ook niet.
  maandag 19 februari 2018 @ 21:31:28 #109
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177308917
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Maar die informatie vind je alleen bij GS hoor, want er is "niet zo veel te melden"
Las destijds wel veel op twitter en daar ging die Anne Fleur Dekker heen (Ook zo'n pareltje)

Moet ook altijd wel weer lachen als zulke figuren weer een uitspraak neerzetten die compleet wereldvreemd is. :D
pi_177308931
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:31 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Las destijds wel veel op twitter en daar ging die Anne Fleur Dekker heen (Ook zo'n pareltje)

Moet ook altijd wel weer lachen als zulke figuren weer een uitspraak neerzetten die compleet wereldvreemd is. :D
AnneFleur is relatief woke (omg woke=altright confirmed) tegenwoordig. Vond ik wel leuk om te lezen.
pi_177308942
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

(Links) anarchisme vind ik toch behoorlijk eng.

Tsja, openlijk sympathiseren met extreemlinkse groepen... Ik wil niet zeggen dat je dat dan zelf ook bent, maar op zijn minst is het vreemd, vind je ook niet.
Waar staat links anarchisme dan precies voor? En heeft Klaver herhaaldelijk associaties met figuren uit dat milieu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177309046
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij denkt dat ik niet geloof dat Baudet bij erkenband is geweest, Taylor heeft gesproken en zijn proefschrift aan Le Pen heeft aangeboden?

Jawel hoor.
Nou, gefeliciteerd daarmee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177309074
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar staat links anarchisme dan precies voor? En heeft Klaver herhaaldelijk associaties met figuren uit dat milieu?
Anarchisme (van Oudgrieks ἄναρχος, anarchos: ἀ- = "geen", ἀρχός = "heerser") is het streven naar een situatie of samenleving waarin mensen zonder een hogere macht of autoriteit leven (anarchie).

Rechts: overheidsbemoeienis is kut, dus geen overheid
Links: overheid is macht, dus onderdrukking, dus geen overheid

Beiden gevaarlijk.

Klaver is herhaaldelijk gevraagd niet met hen te demonstreren, en afstand te nemen. Dat deed hij niet. Hij zei alleen niks met idioten te maken te willen hebben (nee wie wel). Zijn partij loopt daar rustig naast.

Maar goed we gaan off topic. Ook kan ik me er nauwelijks druk om maken (behalve de onwil om er iets van te zeggen maar ik snap het wel: ze stemmen op 'm en het is een vrij grote groep die er sympathie voor voelt).
pi_177309110
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:35 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, gefeliciteerd daarmee.
Dus jij denkt niet dat....
-Jawel.
"Nou gefeliciteerd daarmee."

Gast... _O-
  maandag 19 februari 2018 @ 21:40:14 #115
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177309198
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

AnneFleur is relatief woke (omg woke=altright confirmed) tegenwoordig. Vond ik wel leuk om te lezen.
Ben nogal huiverig voor dat soort typejes die nadat ze aan de schandpaal genageld zijn door uitspraken die ze gedaan hebben opeens 'genezen' zijn.

Dan had ze erover na moeten denken voordat ze het neergooide in mijn ogen.
pi_177309222
http://www.dagelijksestan(...)lee-wist-overal-van/

Aangezien er geen [centraal] GL topic is...
pi_177309238
quote:
6s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:40 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Ben nogal huiverig voor dat soort typejes die nadat ze aan de schandpaal genageld zijn door uitspraken die ze gedaan hebben opeens 'genezen' zijn.

Dan had ze erover na moeten denken voordat ze het neergooide in mijn ogen.
Ah ik geloof d'r wel. Maakt verder niet veel uit natuurlijk.
pi_177309327
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:36 schreef Mr.Major het volgende:



Klaver is herhaaldelijk gevraagd niet met hen te demonstreren, en afstand te nemen.
Van wie moet hij afstand nemen ? Van AFA ?

quote:
Dat deed hij niet. Hij zei alleen niks met idioten te maken te willen hebben (nee wie wel). Zijn partij loopt daar rustig naast.
Klaver liep mee in een demonstratie waar AFA ook liep ? Wanneer en waar was dat ?
En wanneer weigerde hij zich te distantiëren van AFA ? Linkje
GL is geen dictatuur zoals FvD. De lokale afdelingen hebben een bepaalde autonomie .
Maar je bedoelt de demonstratie van 18 maart waar ook AFA meeloopt ?
AFA zit niet in het organisatiecomité, die van mening is dat iedereen die de leuzen onderschrijft mee kan lopen.
pi_177309349
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus jij denkt niet dat....
-Jawel.
"Nou gefeliciteerd daarmee."

Gast... _O-
Ja, ik weet niet zo goed wat je anders wilt horen. Dat ik heel blij ben dat je geen feiten ontkent ofzo?

De crux is natuurlijk dat jij geen enkele consequentie aan zijn geflirt met extreem-rechts wilt verbinden, buiten toegeven dat hij ze spreekt. Dat vind ik, nog altijd, opvallend. Maar veel plezier er verder mee hoor, mag je zelf weten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177309402
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:44 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Van wie moet hij afstand nemen ? Van AFA ?

[..]
GL is geen dictatuur zoals FvD. De lokale afdelingen hebben een bepaalde autonomie .

AFA zit niet in het organisatiecomité, die van mening is dat iedereen die de leuzen onderschrijft mee kan lopen.
Van mij niet hoor. Wat ik wel leuk zou vinden is als ie zegt: jongens ff koest.

Dictatuur _O- :') Je weet niet eens wat dat is man

Oh dan is het goed. Zat Taylor in de organisatie van de avond van Erkenband?
pi_177309429
quote:
2s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, ik weet niet zo goed wat je anders wilt horen. Dat ik heel blij ben dat je geen feiten ontkent ofzo?

De crux is natuurlijk dat jij geen enkele consequentie aan zijn geflirt met extreem-rechts wilt verbinden, buiten toegeven dat hij ze spreekt. Dat vind ik, nog altijd, opvallend. Maar veel plezier er verder mee hoor, mag je zelf weten.
Wat ík wil horen? Jij stelt een vraag, "ontken jij de feiten" dan wil jij toch iets horen. Nou dan kan je het krijgen: "nee". En dan heb ik het gedaan :')

Jongens, hou op alsjeblieft. Jullie maken je zo belachelijk... Bij nader inzien, ga lekker door.
pi_177309481
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:47 schreef Mr.Major het volgende:

Dictatuur _O- :')
Jij zit in denial. Das normaal voor dictatuuraanhangers. Miljoenen Turken en Russen tegenwoordig

Maar wanneer heeft Klaver dan meegelopen met AFA-mensen ?
Je kunt geen voorbeeld geven ? Trek je bewering dan in.
En wanneer heeft hij zich niet gedistantieerd van hun denken ?
pi_177309590
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:49 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij zit in denial [ :')]. Das normaal voor dictatuuraanhangers. Miljoenen Turken en Russen tegenwoordig

Maar wanneer heeft Klaver dan meegelopen met AFA-mensen ?
Je kunt geen voorbeeld geven ? Trek je bewering dan in.
En wanneer heeft hij zich niet gedistantieerd van hun denken ?
GL wel, en daar is Klaver toch echt lijsttrekker van, en dus verantwoordelijk. Van mij hoeft ie niks hoor. Van zichzelf zou hij het wel moeten.

Vandaag, gister, eergister, toen het hem gevraagd werd in de aanloop naar het lijsttrekkersdebat. Dat jij het niet gezien hebt wil niet zeggen dat het niet gebeurd is. Misschien iets minder naar Baudet kijken en wat meer in de politieke spiegel.

Nogmaals: mij interesseert het geen ster. Maar ik verwacht van politici wel dat ze zich houden aan de regels die ze anderen opleggen.
pi_177309633
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat ík wil horen? Jij stelt een vraag, "ontken jij de feiten" dan wil jij toch iets horen. Nou dan kan je het krijgen: "nee". En dan heb ik het gedaan :')

Jongens, hou op alsjeblieft. Jullie maken je zo belachelijk... Bij nader inzien, ga lekker door.
Hier is geen touw meer aan vast te knopen. Lees het eens opnieuw als je nuchter bent.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177309687
quote:
14s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hier is geen touw meer aan vast te knopen. Lees het eens opnieuw als je nuchter bent.
Het toppunt van de avond.

Ik ben niet zomaar een nazi, maar ook nog een dronken nazi. Wat heerlijk moet het zijn als je je boven anderen verheven kan voelen. :') Dat het nergens op slaat boeit niet, zolang je het zelf gelooft voel je daar niks van.
pi_177309767
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Vandaag, gister, eergister, toen het hem gevraagd werd in de aanloop naar het lijsttrekkersdebat. Dat jij het niet gezien hebt wil niet zeggen dat het niet gebeurd is. Misschien iets minder naar Baudet kijken en wat meer in de politieke spiegel.
Het wil ook niet zeggen dat het wel is gebeurd, dus een bron zou nog steeds wel fijn zijn.

Ik zoek me een ongeluk, maar ik kan er echt niets over vinden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177309857
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik ben niet zomaar een nazi, maar ook nog een dronken nazi.
Is dit nu echt nodig?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177309862
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het toppunt van de avond.

Ik ben niet zomaar een nazi, maar ook nog een dronken nazi. Wat heerlijk moet het zijn als je je boven anderen verheven kan voelen. :') Dat het nergens op slaat boeit niet, zolang je het zelf gelooft voel je daar niks van.
Ik heb je nergens een nazi genoemd. Stel je niet zo aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177309870
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het wil ook niet zeggen dat het wel is gebeurd, dus een bron zou nog steeds wel fijn zijn.

Ik zoek me een ongeluk, maar ik kan er echt niets over vinden.
Hadden we nu maar ikjeblogspots die alle uitspraken van Klaver bijhielden. "Helaas" is rechts niet zo obsessief bezig. Kijk het lijsttrekkersdebat in de balie maar terug. Daar zegt Klaver eindelijk "met idioten wil ik niks te maken hebben" of antifa werkelijk idioten zijn blijft natuurlijk lekker vaag.

Voor de 1000ste keer. Mij interesseert het geen hol wie op Klaver stemt.
pi_177309891
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het toppunt van de avond.

Ik ben niet zomaar een nazi, maar ook nog een dronken nazi. Wat heerlijk moet het zijn als je je boven anderen verheven kan voelen. :') Dat het nergens op slaat boeit niet, zolang je het zelf gelooft voel je daar niks van.
Niemand noemt jou een nazi. En Baudet evenmin.

Maar ik begrijp best dat je dat jammer vindt. Die slachtofferrol is immers heerlijk comfortabel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177309896
quote:
9s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dit nu echt nodig?
Ludachrist noemde me "niet nuchter" om 8 uur, en volgens de correspondent gebruikt Baudet codetaal om nazi's in te seinen wat hij eigenlijk bedoelt.

Dus ja.
pi_177309925
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand noemt jou een nazi. En Baudet evenmin.

Maar ik begrijp best dat je dat jammer vindt. Die slachtofferrol is immers heerlijk comfortabel.
Baudet gebruikt net als Himmler het woord "boreaal": een dogwhistle, of codewoord

Quote unquote.

quote:
Dog-whistle politics is political messaging employing coded language that appears to mean one thing to the general population but has an additional, different, or more specific resonance for a targeted subgroup
pi_177309964
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hadden we nu maar ikjeblogspots die alle uitspraken van Klaver bijhielden. "Helaas" is rechts niet zo obsessief bezig. Kijk het lijsttrekkersdebat in de balie maar terug. Daar zegt Klaver eindelijk "met idioten wil ik niks te maken hebben" of antifa werkelijk idioten zijn blijft natuurlijk lekker vaag.

Voor de 1000ste keer. Mij interesseert het geen hol wie op Klaver stemt.
Kom, als Klaver zou weigeren afstand te nemen van de AFA dan zijn er meer dan genoeg mensen die daarvan zouden smullen en dit breed zouden uitvergroten op internet.

Maar goed, ik ben nog steeds wel benieuwd wat er dan werkelijk gezegd is, ik zal het nog eens terugkijken. Zoals jij het beschrijft heeft ie AFA een verzameling idioten genoemd. Ik zou zeggen dat je dat best kunt uitleggen als "afstand nemen van".

Je hebt wel gelijk: het heeft verder geen drol te maken met FvD. Het is op z'n best een tu quoque richting de critici van FvD in dit topic. Daarom is het best vreemd dat FvD aanhangers hier blijven wijzen naar andere partijen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 19-02-2018 22:17:40 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177310039
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Baudet gebruikt net als Himmler het woord "boreaal": een dogwhistle, of codewoord

Quote unquote.

[..]

Volgens mij wil jij gewoon heel graag dat Baudet en jijzelf worden weggezet als nazi's.

Sorry dat we je moeten teleurstellen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177310322
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

GL wel, en daar is Klaver toch echt lijsttrekker van, en dus verantwoordelijk.
In een dictatuur zoals FvD gaat dat zo

quote:
Vandaag, gister, eergister, toen het hem gevraagd werd in de aanloop naar het lijsttrekkersdebat. Dat jij het niet gezien hebt wil niet zeggen dat het niet gebeurd is. Misschien iets minder naar Baudet kijken en wat meer in de politieke spiegel.
Liep hij mee in een demonstratie waar AFA-mensen ook liepen?
Dat is jouw bewering. Trek dat in.
En hij heeft zich in dat lijsttrekkersdebat niet gedistantieerd van AFA ?
Zoveel lijsttrekkers doen dat niet. Baudet distantieert zich ook niet van AFA en Le Pen, en Taylor
pi_177310335
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:18 schreef Mr.Major het volgende:
Als je van een van die streepjes aantoont dat hij het eens is met de verkeerde opvatting ben je klaar. Als je bij 100 streepjes dat nog niet kan aantonen moet je je gaan afvragen of de heilige graal wel bestaat.
Als iemand zich steevast inlaat met extreemrechts dan koestert die daar kennelijk bewondering of iets dergelijks voor.
pi_177310623
quote:
7s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:16 schreef Ludachrist het volgende:
Dus we hebben inmiddels:

- Baudet die met Taylor gaat kletsen.
- Baudet die tweemaal met Le Pen gaat kletsen.
- Baudet die identieke termen als Le Pen gebruikt, die ook in zwang zijn bij extreem-rechts.
- Baudet die uitgenodigd wordt op extreem-rechtse bijeenkomsten.

Maar we mogen Baudet nog niet in verband brengen met extreem-rechts. Daar is het te vroeg voor.
Dat lijstje is nog wel iets langer ook.
pi_177314031
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 22:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ludachrist noemde me "niet nuchter" om 8 uur, en volgens de correspondent gebruikt Baudet codetaal om nazi's in te seinen wat hij eigenlijk bedoelt.

Dus ja.
Om 10 uur. Je lijkt er niet nuchterder op te worden.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177315005
Waarom is links eigenlijk zo geobsedeerd met de Baudetraket? Ik zie rechts ook niet GL of Klaver topics volposten?
pi_177315052
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:22 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom is links eigenlijk zo geobsedeerd met de Baudetraket? Ik zie rechts ook niet GL of Klaver topics volposten?
Links komt niet verder dan wat geneuzel over naambordjes en genderneutrale wc's. Om daar nou de hele dag over na te denken...
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177315098
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:22 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom is links eigenlijk zo geobsedeerd met de Baudetraket? Ik zie rechts ook niet GL of Klaver topics volposten?
Angst natuurlijk.

Links wil gewoon onderworpen worden door een sterke man.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177315100
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:22 schreef TheJanitor het volgende:

Waarom is links eigenlijk zo geobsedeerd met de Baudetraket? Ik zie rechts ook niet GL of Klaver topics volposten?
Omdat het veel makkelijker schieten is op Baudet. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177315135
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Angst natuurlijk.

Links wil gewoon onderworpen worden door een sterke man.
Neuh, het was een best serieuze vraag van mij.
  Redactie Games dinsdag 20 februari 2018 @ 09:27:57 #144
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_177315139
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Omdat het veel makkelijker schieten is op Baudet. :P
Aan de andere kant kun je ook vragen waarom FvDers zo geobsedeerd zijn door Ollongren en D66.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_177315189
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:27 schreef Puddington het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je ook vragen waarom FvDers zo geobsedeerd zijn door Ollongren en D66.
quote:
D66 #9: Met Kajsa, Wouter, Ingrid en Sigrid in het cabinet
vs

quote:
Forum voor Democratie #118 Jean-Marie LeBaudet
pi_177315231
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:27 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Neuh, het was een best serieuze vraag van mij.
Baudet is gewoon een spraakmakende figuur, dat trekt al aan. Daarnaast is er genoeg om over te praten, want er is genoeg controverse rondom Baudet. Dat, en je hebt een paar hele felle apologeten rondlopen, dus als er iets gebeurd ben je ook verzekerd van een discussie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177315256
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:27 schreef Puddington het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je ook vragen waarom FvDers zo geobsedeerd zijn door Ollongren en D66.
Om te verhullen dat FvD zelf eigenlijk geen heel duidelijke / uitvoerbare plannen heeft. Dat geldt algemeen voor populisten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177315270
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Om te verhullen dat FvD zelf eigenlijk geen heel duidelijke / uitvoerbare plannen heeft. Dat geldt algemeen voor populisten.
Links is ook zo populistisch als wat tegenwoordig, door op de SJW / anti-witte-man bandwagon te springen.
pi_177315285
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Links is ook zo populistisch als wat tegenwoordig, door op de SJW / anti-witte-man bandwagon te springen.
Over welke 'links' heb je het dan, want ik het de SP dit nog niet echt zien doen en die zijn toch behoorlijk links.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177315307
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Over welke 'links' heb je het dan, want ik het de SP dit nog niet echt zien doen en die zijn toch behoorlijk links.
D66 en GroenLinks vooral. SP niet, nee.
pi_177315321
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

D66 en GroenLinks vooral. SP niet, nee.
Waarom heb je het dan over 'links' en niet gewoon over die twee partijen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177315340
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Links is ook zo populistisch als wat tegenwoordig, door op de SJW / anti-witte-man bandwagon te springen.
Thanks for making my point.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177315348
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:36 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan over 'links' en niet gewoon over die twee partijen?
Is dat zo'n groot probleem dan?
pi_177315351
Je kunt van D66 veel zeggen, maar links? :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Games dinsdag 20 februari 2018 @ 09:38:08 #155
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_177315353
Sinds wanneer is D66 trouwens links?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_177315367
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:38 schreef Puddington het volgende:
Sinds wanneer is D66 trouwens links?
Als ze zelf extreem rechts bent is de rest al snel links natuurlijk :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177315373
De "anti-witte-man bandwagon" _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177315375
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:38 schreef Puddington het volgende:
Sinds wanneer is D66 trouwens links?
Sinds Bart Jan.
pi_177315388
Er zit natuurlijk ook wel een verschil tussen economisch rechts en pseudo-racistisch rechts.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177315394
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Is dat zo'n groot probleem dan?
Ik vind het altijd wat storend als een gek bij GroenLinks wat roept en heel Fok! weer klaar staat om te roepen dat dit weer typisch links is, ja.

Net zoals rechts is links vrij divers. Het is net zo onzinnig om Baudet die met zo'n Taylor gaat dineren als 'typisch rechts gedrag' te typeren. Beetje duidelijkheid in de begrippen die je gebruikt en de groepen waar je het daadwerkelijk over hebt kan geen kwaad.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177315484
quote:
D66
February 9 at 10:05pm ·

Nederland is van iedereen. Iedereen is in ons land gelijk. Discriminatie op basis van geaardheid, geslacht of ras krijgt hier geen voet aan de grond of een zetel in de gemeenteraad. En dat houden we zo! 💪

Deel als je ook een probleem hebt met de uitspraken van Thierry Baudet
Neuh, niet 'populistisch links'.
pi_177315548
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:43 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Neuh, niet 'populistisch links'.
Niet echt, ik zie ze niet klagen over 'een elite' die de touwtjes in handen heeft en dat zij de stem van Het Volk vertegenwoordigen, bijvoorbeeld. Dat is typisch populistisch, en dat zie je eerder bij de SP dan bij een regentenpartij als D66.

Waarom is het volgens jou wel populistisch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Redactie Games dinsdag 20 februari 2018 @ 09:47:40 #163
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_177315557
VVD zegt ook dat die niet met FvD wil samenwerken en die noem ik echt niet populistisch links. Maar goed, zoals Pom zei, als je op het extreemrechtse spectrum zit dan is alles al gauw links.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_177315636
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet echt, ik zie ze niet klagen over 'een elite' die de touwtjes in handen heeft en dat zij de stem van Het Volk vertegenwoordigen, bijvoorbeeld. Dat is typisch populistisch, en dat zie je eerder bij de SP dan bij een regentenpartij als D66.

Waarom is het volgens jou wel populistisch?
Naja, de D66 ziet zich hier wel als 'de zuivere mens' dat zich moet afzetten tegen iets 'corrupts'. Maar je hebt gelijk. Ik dacht dat de term wat breder was.
pi_177315918
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:52 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Naja, de D66 ziet zich hier wel als 'de zuivere mens' dat zich moet afzetten tegen iets 'corrupts'. Maar je hebt gelijk. Ik dacht dat de term wat breder was.
dat "zuivere mens"-gevoel komt van jou af . Ik heb nooit gehoord van d'66'ers die zichzelf zo omschrijven.
Net zoals PVV'ers zich niet noemen " corrupte mens"
pi_177317557
Voor verdere verdieping:

https://www.bol.com/nl/p/populisme/1001004010984011/

Aanrader! ^O^
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 11:42:01 #167
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177317640
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:12 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

dat "zuivere mens"-gevoel komt van jou af . Ik heb nooit gehoord van d'66'ers die zichzelf zo omschrijven.
Net zoals PVV'ers zich niet noemen " corrupte mens"
Policor is toch zogenaamd 'zuiver'. Bedienen Pechtold en co zich alleen maar mee
pi_177317664
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:42 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Policor is toch zogenaamd 'zuiver'. Bedienen Pechtold en co zich alleen maar mee
Policor is een term die door politieke tegenstanders wordt opgeplakt, held.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177317739
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:42 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Policor is toch zogenaamd 'zuiver'. Bedienen Pechtold en co zich alleen maar mee
Het enige wat "policor" is, is dat het een scheldwoordje is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177317758
Ik sprak laatst een paar Amerikanen die werkelijk dachten dat "SJW" geen spotterm was zoals "policor", en dat er werkelijk mensen zijn die zichzelf zien en omschrijven als "SJW". (Al konden ze even geen voorbeelden vinden.)

Zo zie je maar... als je die onzintermen maar vaak genoeg gebruikt gaan mensen denken dat ze normaal zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177317760
Al is het nieuwe "policor" wel dat je vingers in je oren steekt en zo hard mogelijk je eigen mening schreeuwt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177318018
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:42 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Policor is toch zogenaamd 'zuiver'. Bedienen Pechtold en co zich alleen maar mee
Policor bestaat niet.... het is een verzonnen scheldtermpje
Jij verzint ook dat Pechtold&Co zichzelf als ' zuiver' omschrijven.

quote:
Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan.

Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
pi_177318872
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Policor bestaat niet.... het is een verzonnen scheldtermpje
Lol
pi_177318893
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:46 schreef Molurus het volgende:
Ik sprak laatst een paar Amerikanen die werkelijk dachten dat "SJW" geen spotterm was zoals "policor", en dat er werkelijk mensen zijn die zichzelf zien en omschrijven als "SJW". (Al konden ze even geen voorbeelden vinden.)

Zo zie je maar... als je die onzintermen maar vaak genoeg gebruikt gaan mensen denken dat ze normaal zijn.
Misschien komt dat omdat ze iets weten dat jij niet weet. Heb je nooit gezien hoe het er op die universiteiten aan toe gaat? Ze vormen hele mobs.
pi_177318972
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Niet echt, ik zie ze niet klagen over 'een elite' die de touwtjes in handen heeft en dat zij de stem van Het Volk vertegenwoordigen, bijvoorbeeld. Dat is typisch populistisch, en dat zie je eerder bij de SP dan bij een regentenpartij als D66.

Waarom is het volgens jou wel populistisch?
Voor rechts maak je de definitie van populisme lekker breed, maar bij links "zetten ze zich niet af tegen een elite". Hoe ongelooflijk bevooroordeeld kan je zijn man.
pi_177319041
quote:
15s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Links is ook zo populistisch als wat tegenwoordig, door op de SJW / anti-witte-man bandwagon te springen.
_O- :')
pi_177319110
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:31 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Baudet is gewoon een spraakmakende figuur, dat trekt al aan. Daarnaast is er genoeg om over te praten, want er is genoeg controverse rondom Baudet. Dat, en je hebt een paar hele felle apologeten rondlopen, dus als er iets gebeurd ben je ook verzekerd van een discussie.
Je kan ook alles omdraaien. Je mag hier komen hoor, maar het zijn juist de criticasters die het probleem vormen. Bij heibel binnen de partij is er niet een probleem met de structuur of hoe wil je het beschrijven; nee: het FvD is een dictatuur, en dat komt ook weer samen met het feit dat Baudet stiekem een extreemrechts mannetje is die op andere dictators lijkt. En het dan gek vinden als mensen zeggen dat het wel meevalt. Maar je kan ze apologeten noemen natuurlijk. Baden in morele verhevenheid. En de "bewijzen" die erbij worden gehaald zijn helemaal mooi: zo is boreaal een codewoord om nazi's mee in te seinen. Want hoewel Baudet zich stil houdt, wil hij niets liever dan die 50 Nederlandse nazi's duidelijk maken wat hij eigenlijk bedoelt, ook al lijkt men hem op het spoor te zijn. Complottheorieën worden gewoon openlijk aanbeden.
pi_177319120
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Voor rechts maak je de definitie van populisme lekker breed, maar bij links "zetten ze zich niet af tegen een elite". Hoe ongelooflijk bevooroordeeld kan je zijn man.
De linkse SP zet zich inderdaad af tegen de elite. En dat benoemt Ludachrist dan ook.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177319182
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 09:38 schreef Puddington het volgende:
Sinds wanneer is D66 trouwens links?
Sociaal links zijn ze toch zeker.
  Redactie Games dinsdag 20 februari 2018 @ 12:46:01 #180
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_177319250
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Sociaal links zijn ze toch zeker.
Dat heet progressief, schat. Niet links.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_177319322
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien komt dat omdat ze iets weten dat jij niet weet. Heb je nooit gezien hoe het er op die universiteiten aan toe gaat? Ze vormen hele mobs.
Als je een punt probeert te maken is het mij niet duidelijk welk punt dat dan is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177319367
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Sociaal links zijn ze toch zeker.
Daar denken werklozen en minima toch echt anders over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Games dinsdag 20 februari 2018 @ 12:49:31 #183
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_177319375
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je een punt probeert te maken is het mij niet duidelijk welk punt dat dan is.
Universiteiten zijn linkse bolwerken met hardcore socialisten zoals Paul Cliteur.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_177319401
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:49 schreef Puddington het volgende:

[..]

Universiteiten zijn linkse bolwerken met hardcore socialisten zoals Paul Cliteur.
Als dat al het geval is (ik denk het niet), dan nog is het mij een raadsel hoe dat een reactie is op wat ik zei.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177319426
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De linkse SP zet zich inderdaad af tegen de elite. En dat benoemt Ludachrist dan ook.
Dat is helemaal niet de context waarin het gesprek plaatsvindt. Je haalt er 1 aspect uit, draait dat een beetje en tada: kloppende uitspraak.

D66 komt met een: vind dit leuk als je ook tegen racisten in de raad *kugh FvD kugh* bent. Waarvan gezegd wordt dat het populistisch is.

Dan komt onze linkse apologeet (immers feitenvrij geneuzel schijnt hier oke te zijn, dus ook voor mij dan toch?) even vertellen dat "D66 zich niet afzet van de elite" (in tegenstelling tot de SP) Dus ze zijn niet populistisch _O-

Dat is dus precies wat jij van mij citeerde.

Het zielige is nog wel, dat hij zelf ook wel weet dat het een populistische uitspraak is. Vroeger was D66 ook "tegen de elite", dat zijn ze tegenwoordig echter totaal vergeten. En wat bedoel ik daarmee: dat ze het kabinet niet bashen? Nee. Ik bedoel ermee dat ze hun "idealen" compleet over boord gegooid hebben.

Maar de partij is progressief dus mondje dicht hoor. Wat zij deden was geen populisme maar systeemkritiek, en dat ze dat vergeten zijn is omdat ze "verantwoordelijkheid nemen". Het is rechts waar we ons tegen moeten afzetten. Als je moet erkennen dat D66 eigenlijk geen haar beter is, dan valt het verhaal in duigen.

Ik wacht alvast op de opmerking dat ik de politiek niet begrijp.
pi_177319469
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar denken werklozen en minima toch echt anders over.
LOL, die werkelozen hebben natuurlijk geen probleem met hun economisch rechtse beleid zoals het afschaffen van de stufi, maar met het feit dat ze niet progressief zijn. Want ze zijn rechts dus minima stemmen niet op ze.
Laat me niet lachen man kijk wat je zegt.
pi_177319572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als je een punt probeert te maken is het mij niet duidelijk welk punt dat dan is.
Dat in Amerika die SJW een grote groep is, die nu studeert. De democratische partij is op hun hand, en wil ze te vriend houden. Op universiteiten leidt dit tot complete chaos. Dus die Amerikanen hebben misschien een reden om te erkennen dat SJWs bestaan -dat doen ze dan ook, zeggen ze zelf ook. En dan ga jij ze belachelijk maken, want ze denken dat SJWs bestaan.
pi_177319652
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat in Amerika die SJW een grote groep is, die nu studeert. De democratische partij is op hun hand, en wil ze te vriend houden. Op universiteiten leidt dit tot complete chaos. Dus die Amerikanen hebben misschien een reden om te erkennen dat SJWs bestaan -dat doen ze dan ook, zeggen ze zelf ook. En dan ga jij ze belachelijk maken, want ze denken dat SJWs bestaan.
Nogmaals, het is mij een raadsel hoe dit een reactie is op wat ik stelde: "SJW" is een spotterm.

Die groepen profileren zichzelf niet als "SJW".
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177319653
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:46 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat heet progressief, schat. Niet links.
Dat is een synoniem ja. Ik maak het uit met je. Domme opmerkingen kan ik niet tegen.
pi_177319660
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nogmaals, het is mij een raadsel hoe dit een reactie is op wat ik stelde: "SJW" is een spotterm.

Die groepen profileren zichzelf niet als "SJW".
Jawel hoor. Dat doen ze wel. Het was overigens een reactie op "Amerikanen denken dat SJW bestaan, als je een term gaat gebruiken bestaat het vanzelf ook". Nee die mensen bestaan, en niet dankzij een afkorting.

Maar je erkent dus wel dat de groep, beschreven als SJWs door hun opponenten, bestaat?
pi_177319707
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Voor rechts maak je de definitie van populisme lekker breed, maar bij links "zetten ze zich niet af tegen een elite". Hoe ongelooflijk bevooroordeeld kan je zijn man.
Dat is gewoon de definitie, daar kan ik verder weinig aan doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177319741
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is gewoon de definitie
Pfff. Er is helemaal geen "de definitie". Er zit veel meer aan vast dan alleen "tegen de elite" zijn. Bovendien is niet alle systeemkritiek populistisch, zoals jij ervan dreigt te maken.
pi_177319749
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel hoor. Dat doen ze wel.
Nee, dat doen ze niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177319785
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kan ook alles omdraaien. Je mag hier komen hoor, maar het zijn juist de criticasters die het probleem vormen. Bij heibel binnen de partij is er niet een probleem met de structuur of hoe wil je het beschrijven; nee: het FvD is een dictatuur, en dat komt ook weer samen met het feit dat Baudet stiekem een extreemrechts mannetje is die op andere dictators lijkt. En het dan gek vinden als mensen zeggen dat het wel meevalt. Maar je kan ze apologeten noemen natuurlijk. Baden in morele verhevenheid. En de "bewijzen" die erbij worden gehaald zijn helemaal mooi: zo is boreaal een codewoord om nazi's mee in te seinen. Want hoewel Baudet zich stil houdt, wil hij niets liever dan die 50 Nederlandse nazi's duidelijk maken wat hij eigenlijk bedoelt, ook al lijkt men hem op het spoor te zijn. Complottheorieën worden gewoon openlijk aanbeden.
Dat zeg ik toch: er is genoeg om over te praten. Dat er veel posts komen van mensen die weinig in Baudet zien klopt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177319822
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch: er is genoeg om over te praten.
Je zei wel meer dan dat.
pi_177319824
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Pfff. Er is helemaal geen "de definitie". Er zit veel meer aan vast dan alleen "tegen de elite" zijn. Bovendien is niet alle systeemkritiek populistisch, zoals jij ervan dreigt te maken.
Nou, zeg het maar dan. Waarom is D66 volgens jou populistisch.

Verder zeg ik helemaal niet dat alle systeemkritiek populistisch is, dat is een enorme stropop. De kern van populisme is gewoon dat je je als partij afzet tegen de elite en dat je zegt dat jij de stem van het volk vertegenwoordigt.

Maar zoals gezegd, wanneer zie jij iets als populistisch?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177319842
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, dat doen ze niet.
Jawel. Maar goed. Boeit ook niet, de groep bestaat, of ze nou zelf die geuzennaam geadopteerd hebben of niet. Maar jij lijkt dat niet eens in te zien.
pi_177319845
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je zei wel meer dan dat.
Zeker, bijvoorbeeld dat apologeten altijd klaar staan om te discussiëren. Zo ook nu. Kijk mij gelijk krijgen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177319918
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou, zeg het maar dan. Waarom is D66 volgens jou populistisch.

Verder zeg ik helemaal niet dat alle systeemkritiek populistisch is, dat is een enorme stropop. De kern van populisme is gewoon dat je je als partij afzet tegen de elite en dat je zegt dat jij de stem van het volk vertegenwoordigt.

Maar zoals gezegd, wanneer zie jij iets als populistisch?
Ik zeg niet dat jij dat zegt, ik zeg dat het erop begint te lijken. Het dreigt dat je dat ervan maakt.

Populisme bevat zo veel aspecten. Het komt er eigenlijk steeds op neer dat je de bevolking iets laat denken, dat zij niet zouden denken als je het totaalplaatje beoordeeld. Bijv. door bij de sleepwet enkel "veiligheid" uit te lichten, of juist enkel "privacy". Ook bijv. wat Wilders roept over marokkanen is populistisch. Maar wat er op links gezegd wordt: "dat we die mensen gewoon moeten helpen" is dat ook.
pi_177319926
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel. Maar goed.
Gewoon die onzin blijven herhalen. :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:07 schreef Mr.Major het volgende:

Boeit ook niet, de groep bestaat, of ze nou zelf die geuzennaam geadopteerd hebben of niet. Maar jij lijkt dat niet eens in te zien.
Wat jij niet lijkt te zien is dat populisten kreten zoals "SJW" en "policor" zo vaak en zo veel gebruiken dat ze zijn gaan denken dat het normale woorden zijn, en geen scheldwoorden. Ik vind dat een nogal achterlijke manier van discussiëren.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177319992
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:10 schreef Mr.Major het volgende:
Populisme bevat zo veel aspecten. Het komt er eigenlijk steeds op neer dat je de bevolking iets laat denken, dat zij niet zouden denken als je het totaalplaatje beoordeeld.
Heel aparte definitie van populisme. Heb je wat politicologen oid die dit onderschrijven of het met je eens zijn, of zuig je dit gewoon ter plekke uit je duim?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177319999
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat jij niet lijkt te zien is dat populisten kreten zoals "SJW" en "policor" zo vaak en zo veel gebruiken dat ze zijn gaan denken dat het normale woorden zijn, en geen scheldwoorden. Ik vind dat een nogal achterlijke manier van discussiëren.
Wat mij opvalt is dat je geen antwoord geeft op de vraag. Bestaan ze of bestaan ze niet?

Ik vind het vooral achterlijk om scheldwoorden te gebruiken zoals nazi of fascist, terwijl je weet dat iemand dat niet is.
pi_177320120
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Heel aparte definitie van populisme. Heb je wat politicologen oid die dit onderschrijven of het met je eens zijn, of zuig je dit gewoon ter plekke uit je duim?
Populisme is namelijk niet zo zeer inhoudelijk, maar een politieke stijl. Het uitvergroten van een bepaald aspect, om zo de partijidealen te verantwoorden. Mijn uitleg omvat ook jouw deeldefinitie. Je kan privacy onwijs uitvergroten, of je kan veiligheid onwijs uitvergroten, je kan "mensen helpen" onwijs uitvergroten, je kan "islamisme" onwijs uitvergroten.

Dat valt allemaal onder populisme, aangezien je niet bezig bent op basis van de realiteit beleid te maken, maar op basis van een deelaspect ervan.

Het moeilijke is: wanneer vindt iemand een deelaspect daadwerkelijk zo'n groot probleem dat hij er iets van moet zeggen, want dan is het geen populisme meer.
Of komt iemand na volledige evaluatie van de realiteit tot een bepaalde conclusie? Die conclusie kan dan prima overeenkomen met een populistisch standpunt.

Je kan het eigenlijk samenvatten als oprecht vs niet oprecht. Het populisme is niet oprecht.
pi_177320147
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Pfff. Er is helemaal geen "de definitie".
Jawel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Populisme
pi_177320154
quote:
Zucht.

Van diezelfde pagina:

quote:
De hierboven aangehaalde kenmerken worden niet door iedereen aanvaard. In de wetenschap bestaat er dan ook een constante discussie over wat het populisme precies inhoudt. Enkele alternatieve omschrijvingen en/of aanvullingen zijn:
pi_177320172
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Populisme is namelijk niet zo zeer inhoudelijk, maar een politieke stijl. Het uitvergroten van een bepaald aspect, om zo de partijidealen te verantwoorden. Mijn uitleg omvat ook jouw deeldefinitie. Je kan privacy onwijs uitvergroten, of je kan veiligheid onwijs uitvergroten, je kan "mensen helpen" onwijs uitvergroten, je kan "islamisme" onwijs uitvergroten.

Dat valt allemaal onder populisme, aangezien je niet bezig bent op basis van de realiteit beleid te maken, maar op basis van een deelaspect ervan.

Het moeilijke is: wanneer vindt iemand een deelaspect daadwerkelijk zo'n groot probleem dat hij er iets van moet zeggen, want dan is het geen populisme meer.
Of komt iemand na volledige evaluatie van de realiteit tot een bepaalde conclusie? Die conclusie kan dan prima overeenkomen met een populistisch standpunt.

Je kan het eigenlijk samenvatten als oprecht vs niet oprecht. Het populisme is niet oprecht.
Nee, populisme is dit:

- Afkeer van het partijestablishment
- Het volk staat op een voetstuk en aan zijn wil wordt constant gerefereerd
- Charismatisch leiderschap
- Er wordt een beroep gedaan op eenheid, homogeniteit en vaderlandsliefde.
pi_177320183
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Populisme is namelijk niet zo zeer inhoudelijk, maar een politieke stijl. Het uitvergroten van een bepaald aspect, om zo de partijidealen te verantwoorden. Mijn uitleg omvat ook jouw deeldefinitie. Je kan privacy onwijs uitvergroten, of je kan veiligheid onwijs uitvergroten, je kan "mensen helpen" onwijs uitvergroten, je kan "islamisme" onwijs uitvergroten.

Dat valt allemaal onder populisme, aangezien je niet bezig bent op basis van de realiteit beleid te maken, maar op basis van een deelaspect ervan.

Het moeilijke is: wanneer vindt iemand een deelaspect daadwerkelijk zo'n groot probleem dat hij er iets van moet zeggen, want dan is het geen populisme meer.
Of komt iemand na volledige evaluatie van de realiteit tot een bepaalde conclusie? Die conclusie kan dan prima overeenkomen met een populistisch standpunt.

Je kan het eigenlijk samenvatten als oprecht vs niet oprecht. Het populisme is niet oprecht.
Leuk verhaal, maar er klopt inhoudelijk geen reet van. Lees je eens in in plaats van wat te verzinnen, en kom dan met bronnen van daadwerkelijke wetenschappers die het met je eens zijn.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177320223
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat je geen antwoord geeft op de vraag. Bestaan ze of bestaan ze niet?
Niet als groep die zichzelf zo profileert.

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:13 schreef Mr.Major het volgende:

Ik vind het vooral achterlijk om scheldwoorden te gebruiken zoals nazi of fascist, terwijl je weet dat iemand dat niet is.
Op z'n best een tu quoque. (En stropop ook nog, want niemand is hier bezig populisten nazis te noemen.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177320246
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, populisme is dit:

- Afkeer van het partijestablishment
- Het volk staat op een voetstuk en aan zijn wil wordt constant gerefereerd
- Charismatisch leiderschap
- Er wordt een beroep gedaan op eenheid, homogeniteit en vaderlandsliefde.
Lol. Gaan we weer.

1) valt eronder
2) hoeft niet, en is tegelijkertijd altijd zo: de politiek doet het voor de burger, zogenaamd dan.
3) Ik vond Verdonk niet charismatisch, ik vind Klaver charismatisch. Slaat nergens op.
4) er wordt een beroep gedaan op eenheid, tolerantie en vrijheid.

Bij punt 4 jenk je keihard de door jou aangehaalde definitie van populisme onderuit trouwens.
pi_177320263
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Leuk verhaal, maar er klopt inhoudelijk geen reet van.
Oh nee? Leg eens uit.
pi_177320272
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zucht.

Van diezelfde pagina:

[..]

Als je politicologen weet die je verzinsels onderschrijven hou ik me natuurlijk aanbevolen.
pi_177320299
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lol. Gaan we weer.

1) valt eronder
Hoe?

quote:
2) hoeft niet, en is tegelijkertijd altijd zo: de politiek doet het voor de burger, zogenaamd dan.
Goed lezen. Er staat: constant aan zijn wil refereren. Dat zie je bij mensen die dwepen met 'wat het volk wil' , bijvoorbeeld.

quote:
3) Ik vond Verdonk niet charismatisch, ik vind Klaver charismatisch. Slaat nergens op.
Als Klaver vooral wordt toegejuicht om wie die is en niet zozeer om de standpunten van GL dan kom je al in de buurt.

quote:
4) er wordt een beroep gedaan op eenheid, tolerantie en vrijheid.

Bij punt 4 jenk je keihard de door jou aangehaalde definitie van populisme onderuit trouwens.
Hoe?
pi_177320438
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:29 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe?

[..]

Goed lezen. Er staat: constant aan zijn wil refereren. Dat zie je bij mensen die dwepen met 'wat het volk wil' , bijvoorbeeld.

[..]

Als Klaver vooral wordt toegejuicht om wie die is en niet zozeer om de standpunten van GL dan kom je al in de buurt.

[..]

Hoe?
Doordat je dan een aspect van het kabinet uitlicht: namelijk de eigen belangen. Als je dat dan ook nog doet omdat je weet dat het volk daardoor kritisch wordt, ipv omdat iemand er echt voor zijn eigen portomonnae zit, dan is dat populistisch.

Ja, maar dit is niet te controleren. Wanneer dweept iemand ermee, wanneer niet. Als je dweept met een bepaalde groep, zoals denk, is dat dan geen populisme, of 50+, of als je "dweept" met SJWs?

Ja dat kom je ook. En daar maakte GL ook dankbaar gebruik van.

Doordat vaderlandsliefde een duidelijk inhoudelijk standpunt is van een bepaalde groep, terwijl populisme geen kleur kent. Jij zegt hier dus van wel, daarmee haal je de definite van wikipedia onderuit. Klaver zou nooit een populist kunnen zijn volgens die definitie.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:38:58 #214
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177320471
Hoe lang zaten die drie geroyeerde leden bij FvD?
pi_177320501
Het is ook geen aan uit knop. Je kan niet zeggen: hij is populist, hij is geen populist (hoe heet dat dan?)

Het is een spectrum, je hebt mensen die het heel erg zijn, en mensen die het minder zijn. Je kan het ook heel subtiel doen, bijv. als Mark Rutte het heeft over veiligheid bij de sleepwet. Ook kan je het dus in het kabinet blijven uitvoeren.
pi_177320504
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:38 schreef Sadcopter het volgende:
Hoe lang zaten die drie geroyeerde leden bij FvD?
Praktisch vanaf het begin.
pi_177320514
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Doordat je dan een aspect van het kabinet uitlicht: namelijk de eigen belangen. Als je dat dan ook nog doet omdat je weet dat het volk daardoor kritisch wordt, ipv omdat iemand er echt voor zijn eigen portomonnae zit, dan is dat populistisch.

Ja, maar dit is niet te controleren. Wanneer dweept iemand ermee, wanneer niet. Als je dweept met een bepaalde groep, zoals denk, is dat dan geen populisme, of 50+, of als je "dweept" met SJWs?

Ja dat kom je ook. En daar maakte GL ook dankbaar gebruik van.

Doordat vaderlandsliefde een duidelijk inhoudelijk standpunt is van een bepaalde groep, terwijl populisme geen kleur kent. Jij zegt hier dus van wel, daarmee haal je de definite van wikipedia onderuit. Klaver zou nooit een populist kunnen zijn volgens die definitie.
En nu in het Nederlands?
pi_177320522
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:40 schreef Mr.Major het volgende:
Het is ook geen aan uit knop. Je kan niet zeggen: hij is populist, hij is geen populist (hoe heet dat dan?)

Het is een spectrum, je hebt mensen die het heel erg zijn, en mensen die het minder zijn. Je kan het ook heel subtiel doen, bijv. als Mark Rutte het heeft over veiligheid bij de sleepwet. Ook kan je het dus in het kabinet blijven uitvoeren.
Hoe is dat populistisch?
pi_177320537
Stel: Baudet gelooft echt alles wat ie zelf zegt. Is hij dan een populist? Of gewoon iemand die een -volgens jullie verkeerde- mening verkondigd?
pi_177320546
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands?
Wordt het te moeilijk voor je?
pi_177320560
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:42 schreef Mr.Major het volgende:
Stel: Baudet gelooft echt alles wat ie zelf zegt. Is hij dan een populist? Of gewoon iemand die een -volgens jullie verkeerde- mening verkondigd?
Natuurlijk, hij voldoet aan alle genoemde criteria.
pi_177320570
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wordt het te moeilijk voor je?
Eerder te warrig.
pi_177320573
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe is dat populistisch?
Dat leg ik dus net uit.
pi_177320592
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eerder te warrig.
Een alinea per vraag. Jij had 4 vragen (waarvan 2x hoe) dus krijg je 4 antwoorden/alinea's
pi_177320614
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat leg ik dus net uit.
Vaderlandsliefde? Nah. Dwepen met 'het volk'? Nou nee. Charismatisch leiderschap? Zou kunnen. Zich afzetten tegen 'de elite'? Ook al niet.
pi_177320628
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een alinea per vraag. Jij had 4 vragen (waarvan 2x hoe) dus krijg je 4 antwoorden/alinea's
Bedankt voor dit mooie inzicht, zover was ik nog niet.
pi_177320630
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk, hij voldoet aan alle genoemde criteria.
Ofwel je valt hem enkel aan op hoe hij iets zegt, en je gebruikt een drogreden: zelfs dat hij charmant is wordt dan bewijs. Dan ga je voorbij aan de inhoud.

Ofwel je noemt hem populistisch vanwege zijn standpunten, en dat is onjuist.
pi_177320640
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bedankt voor dit mooie inzicht, zover was ik nog niet.
Dan is het ook niet warrig
pi_177320662
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:47 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ofwel je valt hem enkel aan op hoe hij iets zegt, en je gebruikt een drogreden: zelfs dat hij charmant is wordt dan bewijs.
Nee, dat hij als persoon een belangrijke rol speelt, dat is er wel een kenmerk van.

quote:
Ofwel je noemt hem populistisch vanwege zijn standpunten, en dat is onjuist.
Nee, populistisch omdat hij dweept met 'de wil van het volk', zijn vaderlandsliefde niet onder stoelen of banken steekt en korte metten wil maken met 'het partijkartel'.
pi_177320691
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat hij als persoon een belangrijke rol speelt, dat is er wel een kenmerk van.

[..]

Nee, populistisch omdat hij dweept met 'de wil van het volk', zijn vaderlandsliefde niet onder stoelen of banken steekt en korte metten wil maken met 'het partijkartel'.
Dan is elke eenmansfractie populistisch.

Dit is weer een partijstandpunt, geen stijl.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:50:29 #231
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177320698
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 11:57 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Policor bestaat niet.... het is een verzonnen scheldtermpje
Jij verzint ook dat Pechtold&Co zichzelf als ' zuiver' omschrijven.

[..]

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Je kent de term 'politiek correct' niet?

Policor retoriek is alles waar Klaver Pechtold en co zich van bedienen om stemmers te misleiden om op hun partij te stemmen.
pi_177320736
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:50 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Je kent de term 'politiek correct' niet?

Policor retoriek is alles waar Klaver Pechtold en co zich van bedienen om stemmers te misleiden om op hun partij te stemmen.
Je mist het punt: die term wordt door Klaver en Pechtold niet gebruikt om hun eigen politiek mee te duiden. Het is uitsluitend een scheldwoord dat wordt gebruikt door politieke (en lichtelijk achterlijke) tegenstanders.

In die zin bestaat "policor" niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177320739
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:50 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan is elke eenmansfractie populistisch.
Alleen als die eenmansfractie ook met die andere elementen dweept.

quote:
Dit is weer een partijstandpunt, geen stijl.
Dwepen met 'het volk', de elite bestrijden en een vorm van vaderlandsliefde naar voren laten komen zijn geen standpunten.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:55:24 #234
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177320774
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk, hij voldoet aan alle genoemde criteria.
Populisme is niet alleen wanneer linkse policor belangen worden bekritiseerd he. Populisme is niet alleen de Wilders stemmer ofzo. Het werkt ook andersom. Wanneer Pechtold en Klaver een grote groep Nederlanders naar de mond praat door politiek correct linkse uitspraken te doen om rechts te bekritiseren.
pi_177320778
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Alleen als die eenmansfractie ook met die andere elementen dweept.

[..]

Dwepen met 'het volk', de elite bestrijden en een vorm van vaderlandsliefde naar voren laten komen zijn geen standpunten.
Je houdt vast aan die aspecten, maar dat is compleet selectief, en deels ook onjuist. Een partij die vaderlandsliefde bedrijft is niet populistisch, maar nationalistisch. Natuurlijk is dat een standpunt.

Dat jij het op een hoop veegt moet je verder lekker zelf weten.
pi_177320794
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:55 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Populisme is niet alleen wanneer linkse policor belangen worden bekritiseerd he. Het werkt ook andersom. Wanneer Pechtold en Klaver een grote groep Nederlanders naar de mond praat door politiek correct linkse uitspraken te doen en rechts te bekritiseren.
Nee nee, want zij hebben gelijk

Oh en ze zijn niet "vaderlandslievend" dus ze kunnen helemaal geen populist zijn.
pi_177320810
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:55 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Populisme is niet alleen wanneer linkse policor belangen worden bekritiseerd he..
Lees het topic even door; SP zou je ook populistisch kunnen noemen.
pi_177320829
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je houdt vast aan die aspecten, maar dat is compleet selectief, en deels ook onjuist. Een partij die vaderlandsliefde bedrijft is niet populistisch, maar nationalistisch. Natuurlijk is dat een standpunt.
Het kan ook allebei zijn natuurlijk. Maar als die partij ook ten strijde wil trekken tegen de elite en aan die andere 2 criteria voldoet dan kun je het dus iig populistisch noemen.
pi_177320856
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het kan ook allebei zijn natuurlijk. Maar als die partij ook ten strijde wil trekken tegen de elite en aan die andere 2 criteria voldoet dan kun je het dus iig populistisch noemen.
Ja natuurlijk kan je allebei zijn. Dat begrijp ik beter dan jij: populisme kent geen kleur (en kent dus alle kleuren) Maar je kan niet zeggen dat omdat hij nationalistisch is, hij ook een populist is. Dat doe je wel.
pi_177320875
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja natuurlijk kan je allebei zijn. Maar je kan niet zeggen dat omdat hij nationalistisch is, hij ook een populist is. Dat doe je wel.
Nee. Je bent een populist als je aan die 4 criteria voldoet.
pi_177320882
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Je bent een populist als je aan die 4 criteria voldoet.
Hou maar op. Ik leg je waterdicht uit waarom iets dat je zegt niet klopt, en wat doe je: je herhaalt gewoon je oneliner.
pi_177320972
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je mist het punt: die term wordt [..] niet gebruikt om hun eigen politiek mee te duiden. Het is uitsluitend een scheldwoord dat wordt gebruikt door politieke (en lichtelijk achterlijke) tegenstanders.

Hetzelfde verhaal gaat op voor termen als racistisch en fascistisch
pi_177321015
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:00 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hou maar op. Ik leg je waterdicht uit waarom iets dat je zegt niet klopt, en wat doe je: je herhaalt gewoon je oneliner.
Nou nee, je zegt dat het niet klopt omdat iemand ook nationalistisch genoemd kan worden. Dat is geen weerlegging.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:06:40 #244
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177321025
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het topic even door; SP zou je ook populistisch kunnen noemen.
In mijn hoofd betekent populisme verzamelen van stemmen die het met je eens zijn en om het opruien tegen een establishment. Elke politieke partij is hier schuldig aan. Links die het voor het zggen heeft binnen de Nederlandse media dicht populisme enkelt alleen toe aan partijen met rechtse ideeen. En partijen die tegen het partijen-kartel zijn. Dat is niet correct. Ook niet volgens de officiele definitie.
pi_177321065
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:06 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

In mijn hoofd betekent populisme verzamelen van stemmen die het met je eens zijn en om het opruien tegen een establishment. Elke politieke partij is hier schuldig aan. Links die het voor het zggen heeft binnen de Nederlandse media dicht populisme enkelt alleen toe aan partijen met rechtse ideeen. En partijen die tegen het partijen-kartel zijn. Dat is niet correct. Ook niet volgens de officiele definitie.
Hoe trekken linkse partijen dan ten strijde tegen het establishment?
pi_177321113
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Hetzelfde verhaal gaat op voor termen als racistisch en fascistisch
Met het verschil dat tegenstanders van het moderne populisme over het algemeen die termen niet gebruiken om daarmee populisten te beschrijven. Bovendien zijn deze termen van oorsprong geen scheldwoorden, maar werden werkelijk gebruikt door politici om zichzelf mee te beschrijven.

Daarmee is dit zowel een tu quoque als een stropop. (Maar ik val nu in herhaling.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:16:24 #247
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177321207
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe trekken linkse partijen dan ten strijde tegen het establishment?
SP is wat mij betreft 1 van de magere 2 linkse partijen. Te merken aan het feit dat zij al die jaren door die andere zogenaamde linkse partijen (de subafdelingen van het neo-liberale VVD, te weten Groenlinks en Pvda) werden buitengesloten.

Terwijl SP echt keigoede ideeen had Stemden Groenlinks en Pvda toch liever voor VVD-(wan)beleid. Dat is the giveaway.

Die linkse partijen waar jij het over hebt (zeer waarschijnlijk Groenlinks en Pvda). Die hebben nooit echt hoeven vechten tegen het establishment/partijenkartel. Zij hoorden en horen daar namelijk bij.
pi_177321211
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, je zegt dat het niet klopt omdat iemand ook nationalistisch genoemd kan worden. Dat is geen weerlegging.
|:(
Ik zeg dat jouw redenatie niet klopt. Ik zeg ook dat iemand prima allebei kan zijn. Ik zeg dus dat iemand "ook populistisch" kan zijn. Jij noemt iemand niet "ook populistisch", jij noemt iemand "dus populistisch".
pi_177321232
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:04 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Hetzelfde verhaal gaat op voor termen als racistisch en fascistisch
[img]http://www.fayeandco.com/wp-content/uploads/2011/07/announce-2.jpg
[/img]
Kutbrowser doe het er maar mee.

U gaat door voor de koelkast.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 20-02-2018 14:25:04 ]
pi_177321235
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

|:(
Ik zeg dat jouw redenatie niet klopt. Ik zeg ook dat iemand prima allebei kan zijn. Ik zeg dus dat iemand "ook populistisch" kan zijn. Jij noemt iemand niet "ook populistisch", jij noemt iemand "dus populistisch".
Goed verhaal weer dit.
pi_177321246
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:16 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

SP is wat mij betreft 1 van de magere 2 linkse partijen. Te merken aan het feit dat zij al die jaren door die andere zogenaamde linkse partijen (de subafdelingen van het neo-liberale VVD, te weten Groenlinks en Pvda) werden buitengesloten.

Terwijl SP echt keigoede ideeen had Stemden Groenlinks en Pvda toch liever voor VVD-(wan)beleid. Dat is the giveaway.

Die linkse partijen waar jij het over hebt (zeer waarschijnlijk Groenlinks en Pvda). Die hebben nooit echt hoeven vechten tegen het establishment/partijenkartel. Zij hoorden en horen daar namelijk bij.
Dus ze zijn populistisch omdat ze bij het establishment horen?
pi_177321306
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goed verhaal weer dit.
Je snapt het echt niet he _O-
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:21:42 #253
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177321308
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je mist het punt: die term wordt door Klaver en Pechtold niet gebruikt om hun eigen politiek mee te duiden. Het is uitsluitend een scheldwoord dat wordt gebruikt door politieke (en lichtelijk achterlijke) tegenstanders.

In die zin bestaat "policor" niet.
Nee natuurlijk niet. In hun eigen hoofd vinden Klaver en Pechtold zichzelf super koosjer. Terwijl hun beleid dat absoluut niet is. Voor linkse stemmers niet, en voor een grote groep rechtsen (de echte liberalen, niet de neo-liberalen) ook niet.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:24:55 #254
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177321354
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus ze zijn populistisch omdat ze bij het establishment horen?
Klaver van Groenlinks, en Pechtold van D66. Horen bij dat establishment/partijen-kartel. Zij deden al die jaren alleen (en booral tijdens verkiezingstijd merkbaar en daarna niet meer), alsof zij tegen het establishment (VVD en CDA voornamelijk) waren. Snappie?

In die zin zijn zij volgens de officiele definitie populist. Alleen ze spelen het alleen.
pi_177321488
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:21 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. In hun eigen hoofd vinden Klaver en Pechtold zichzelf super koosjer. Terwijl hun beleid dat absoluut niet is. Voor linkse stemmers niet, en voor een grote groep rechtsen (de echte liberalen, niet de neo-liberalen) ook niet.
Da's allemaal jouw mening, en leuk en aardig. Maar het gebruik van de term lijkt nu een excuus te zijn geworden om geen inhoudelijke kritiek te geven. En dat durf ik gerust achterlijk te noemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177321492
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:50 schreef Sadcopter het volgende:

Policor retoriek is alles waar Klaver Pechtold en co zich van bedienen om stemmers te misleiden om op hun partij te stemmen.
waaauuwwww wat een slechte mensen ......
GOED dat jij een gutmensch ben
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:38:50 #257
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177321634
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Da's allemaal jouw mening, en leuk en aardig. Maar het gebruik van de term lijkt nu een excuus te zijn geworden om geen inhoudelijke kritiek te geven. En dat durf ik gerust achterlijk te noemen.
Alsof de politiek van het partijkartel nog gaat om inhoudelijke kritiek wil je zeggen. Zet de tv met de publieke omroep aan. Sla je Nrc of Volkskrant open. Baudet laat een scheet en daar gaan ze allemaal op los. Alsof diezelfde media zich niet bedienen van enkelvoudige negatief beladen krachttermen zoals Nazi en nationilist en weet ik veel wat nog meer. Das toch jouw achterlijke cluppie of niet. Ja durf dat maar gerust toe te geven.
pi_177321645
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

waaauuwwww wat een slechte mensen ......
GOED dat jij een gutmensch ben
Als je daardoor problemen onder het tapijt veegt, in de politiek, is dat wel degelijk een groot probleem ja.
pi_177321664
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Da's allemaal jouw mening, en leuk en aardig. Maar het gebruik van de term lijkt nu een excuus te zijn geworden om geen inhoudelijke kritiek te geven. En dat durf ik gerust achterlijk te noemen.
Dat verhaal kan je ook op het verhaal over populisme ophangen.

Kijk eens in de spiegel: geen haar beter.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:41:51 #260
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177321696
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je daardoor problemen onder het tapijt veegt, in de politiek, is dat wel degelijk een groot probleem ja.
Ja precies ze geilen er liever op los om Baudet te framen ls dictator binnen zijn partij. Dan dat ze echte problemen bespreken zoals het vluchtelingenbeleid of Griekenland en dat ze daar alles zelf aan hebben gedaan om dezen te verergeren. Gaat nergens meer over bij dat partijenkartel en hun persoonlijke media-outlet.
pi_177321786
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:41 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ja precies ze geilen er liever op los om Baudet te framen ls dictator binnen zijn partij. Dan dat ze echte problemen bespreken zoals het vluchtelingenbeleid of Griekenland en dat ze daar alles zelf aan hebben gedaan om dezen te verergeren. Gaat nergens meer over bij dat partijenkartel en hun persoonlijke media-outlet.
Dus de Turkije-deal die de vluchtelingenstroom moest inperken (wat ook is gelukt) was een slecht plan? En Griekenland had ook anders aangepakt moeten worden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177321932
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:41 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ja precies ze geilen er liever op los om Baudet te framen ls dictator binnen zijn partij. Dan dat ze echte problemen bespreken zoals het vluchtelingenbeleid of Griekenland en dat ze daar alles zelf aan hebben gedaan om dezen te verergeren. Gaat nergens meer over bij dat partijenkartel en hun persoonlijke media-outlet.
Wat is dat toch met populisten en hun fans dat ze zo graag willen bepalen wat er in de media besproken wordt en wat niet?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:50:47 #263
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177321945
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus de Turkije-deal die de vluchtelingenstroom moest inperken (wat ook is gelukt) was een slecht plan? En Griekenland had ook anders aangepakt moeten worden?
De hele situatie rond Griekenland had inderdaad wel anders aangepakt moeten worden. Maar dat is niet zozeer Nederlands beleid maar Europees beleid. Turkije deal is ook Europees beleid. Vanuit Europees/Nederlands oogpunt een prima deal. Al zitten er humanitair gezien wel wat haken en ogen aan.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:52:12 #264
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177321983
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat is dat toch met populisten en hun fans dat ze zo graag willen bepalen wat er in de media besproken wordt en wat niet?
De partijen-kartel media (ook wel policor of links media) bespreken en brengen alleen nieuws zoals dat past in hun eigen straatje. Mee eens?
pi_177322017
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:50 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

De hele situatie rond Griekenland had inderdaad wel anders aangepakt moeten worden. Maar dat is niet zozeer Nederlands beleid maar Europees beleid. Turkije deal is ook Europees beleid. Vanuit Europees/Nederlands oogpunt een prima deal. Al zitten er humanitair gezien wel wat haken en ogen aan.
Aha, dus we moeten vluchtelingen op een humane wijze buiten de deur houden?

Hoe had Griekenland precies anders aangepakt moeten worden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177322052
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:52 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

De partijen-kartel media (ook wel policor of links media) bespreken en brengen alleen nieuws zoals dat past in hun eigen straatje. Mee eens?
Nee.

quote:
(ook wel policor of linkse media)
Je schuimbekt en begint typos te maken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:56:10 #267
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322063
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus de Turkije-deal die de vluchtelingenstroom moest inperken (wat ook is gelukt) was een slecht plan? En Griekenland had ook anders aangepakt moeten worden?
Het partijen-kartel heeft de vluchtelingencrisis uit de hand laten lopen. Zo erg dat ze met flink veel geld op hun knieen bij dictator Erdogan aanklopten voor een deal. En Erdogan hierdoor meer dreigmiddelen gaf. Dat is wanbeleid.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:57:32 #268
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177322087
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus we moeten vluchtelingen op een humane wijze buiten de deur houden?

Nee, dat zeg ik nergens. Ik geef alleen aan dat het er ook een beetje vanaf hangt met welke idealen je er naar kijkt. Ik heb geen moeite met de deal. Maar ik kan me best voorstellen dat iemand die GroenLinks stemt dat wel heeft.

Griekenland kom ik later op terug.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:58:16 #269
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322096
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Je schuimbekt en begint typos te maken.
Ik maak altijd typos en jij probeert weer van het eigenlijke onderwerp afteleiden. Typische trollen-tactiek!
pi_177322119
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:52 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

De partijen-kartel media (ook wel policor of links media) bespreken en brengen alleen nieuws zoals dat past in hun eigen straatje. Mee eens?
Nee. De media zijn daar helemaal niet mee bezig. Die willen gewoon nieuws brengen en sterke informatieve stukken publiceren waarmee ze zich onderscheiden van hun concurrenten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177322130
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:58 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik maak altijd typos en jij probeert weer van het eigenlijke onderwerp afteleiden. Typische trollen-tactiek!
Het heeft net zoveel met een fatsoenlijke discussie te maken als het zoveel strooien mogelijk met woordjes als SJW en Policor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177322159
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he _O-
Je weerlegging slaat nergens op. Er zijn bepaalde kenmerken van populisme, die worden hier genoemd en jij zegt: ja maar een van die kenmerken geldt ook voor nationalisme dus de definitie klopt niet. Snap je het zelf allemaal wel?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:01:03 #273
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322163
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aha, dus we moeten vluchtelingen op een humane wijze buiten de deur houden?

Hoe had Griekenland precies anders aangepakt moeten worden?
We hadden VS nooit moeten steunen in hun zoveelste imperialistische oorlogje spelen. Hoe vind je die?

En die vluchtelingen, dat werd opzettelijk uit de hand laten lopen. Dat was de hele opzet. Niet gaan janken over zielige vluchtelingen. Want dieheb je als VVD stemmer zelf gecreeerd. Niet je handen in het reine wassen en met een pokerface doen alsof jou geen blaam treft.
pi_177322166
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:56 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Het partijen-kartel heeft de vluchtelingencrisis uit de hand laten lopen.
Ah verdorie. Ik maar denken dat er een boel vluchtelingen kwamen vanwege de oorlog in Syrië. Bleek het dus toch weer het partijkartel te zijn.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177322175
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:01 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

En die vluchtelingen, dat werd opzettelijk uit de hand laten lopen.
Bron?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177322196
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je weerlegging slaat nergens op. Er zijn bepaalde kenmerken van populisme, die worden hier genoemd en jij zegt: ja maar een van die kenmerken geldt ook voor nationalisme dus de definitie klopt niet. Snap je het zelf allemaal wel?
Jazeker. Het is niet zo, dat nationalisme een eis is voor populisme. Jij maakt dat ervan. Het mag dan een kenmerk zijn van een deel van de populisten, het is geen vereiste om tot die groep te "mogen" behoren.
pi_177322197
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:56 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Het partijen-kartel heeft de vluchtelingencrisis uit de hand laten lopen. Zo erg dat ze met flink veel geld op hun knieen bij dictator Erdogan aanklopten voor een deal. En Erdogan hierdoor meer dreigmiddelen gaf. Dat is wanbeleid.
Er was geen hapklare oplossing voor de vluchtelingencrisis. Europa is geen tirannieke natie die asielzoekers de vinger geeft op het moment dat ze bij ons op de stoep staan. We hebben met elkaar afgesproken dat we deze mensen proberen te helpen.

Vervolgens bleven de vluchtelingen maar komen. Dan kun je een hek bouwen met als gevolg dat de asielzoekers ophopen aan je buitengrenzen (niet wenselijk) of je zoekt een andere oplossing. Die werd gevonden in de vorm van de Turkije-deal, die ervoor zorgde dat vluchtelingen niet langer massaal Griekenland bereikten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:03:50 #278
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322212
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Bron?
De VN heeft in hun resolutie staan dat Euorpa te blank is. Plus ze wilden Syrie vernietigen. Zo gezegd en zo gedaan. Allemaal opzet.
pi_177322223
De FvD-aanhang hier loopt niet echt over van intelligentie helaas. "Links heeft de vluchtelingencrisis uit de hand laten lopen!!!"

:')
pi_177322233
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:01 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

We hadden VS nooit moeten steunen in hun zoveelste imperialistische oorlogje spelen. Hoe vind je die?
Dan was er alsnog een burgeroorlog geweest met als gevolg een vluchtelingenstroom.

quote:
En die vluchtelingen, dat werd opzettelijk uit de hand laten lopen. Dat was de hele opzet. Niet gaan janken over zielige vluchtelingen. Want dieheb je als VVD stemmer zelf gecreeerd. Niet je handen in het reine wassen en met een pokerface doen alsof jou geen blaam treft.
Oké man.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:05:19 #281
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322247
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:04 schreef Xa1pt het volgende:
De FvD-aanhang hier loopt niet echt over van intelligentie helaas. "Links heeft de vluchtelingencrisis uit de hand laten lopen!!!"

:')
Links houdt toch van zielige mensen uit verre landen of niet?
pi_177322260
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:03 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

De VN heeft in hun resolutie staan dat Euorpa te blank is. Plus ze wilden Syrie vernietigen. Zo gezegd en zo gedaan. Allemaal opzet.
In welke? Dan zoeken we het even op. Graag ook links naar beleidsstukken dat dit het doel is in Den Haag en Brussel.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:07:13 #283
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322288
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan was er alsnog een burgeroorlog geweest met als gevolg een vluchtelingenstroom.

[..]

Oké man.
VS hadden nooit met hun CIA geld training en organisatie moeten geven aan de kleine oppositie van De Syrische regering. Al die zogenaamde lentes is allemaal (en voornamelijk) het werk van westerse en dus buitenlandse inmenging om onwelgevallige dictators omver te werpen. De media in Nederland hielpen daarbij om het partijenkartel-volk op te ruien tegen "the bad guy". Dat doen ze tegen Trump. En dat doen ze nu tegen Thierry Baudet.
pi_177322337
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:03 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

De VN heeft in hun resolutie staan dat Euorpa te blank is. Plus ze wilden Syrie vernietigen. Zo gezegd en zo gedaan. Allemaal opzet.
Ah ja, dus de VN heeft de bevolking opgezet tegen Assad met als doel een vluchtelingenstroom op gang te brengen? Dat moest er vervolgens toe leiden dat Europa minder blank wordt?

En hoe past de Turkije-deal precies in dat absurde complot?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:11:49 #285
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322432
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, dus de VN heeft de bevolking opgezet tegen Assad met als doel een vluchtelingenstroom op gang te brengen? Dat moest er vervolgens toe leiden dat Europa minder blank wordt?

En hoe past de Turkije-deal precies in dat absurde complot?
Ik kan je harde hoofd toch niet overtuigen. Je kunt een beetje nadenken of je kunt dat niet. Syrie staat niet op zichzelf.Dat was geen spontane opstand of toeval. En je stemt daarom waarschijnlijk op een partij uit het partijkartel. Meer kan ik er niet van maken en meer hoeft ook niet. Kost me anders alleen maar energie.
pi_177322438
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:07 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

VS hadden nooit met hun CIA geld training en organisatie moeten geven aan de kleine oppositie van De Syrische regering. Al die zogenaamde lentes is allemaal (en voornamelijk) het werk van westerse en dus buitenlandse inmenging om onwelgevallige dictators omver te werpen. De media in Nederland hielpen daarbij om het partijenkartel-volk op te ruien tegen "the bad guy".
Of een hoop mensen in het Midden-Oosten waren zat dat ze werden onderdrukt en kwamen in opstand, daarbij inspiratie halend uit protesten in buurlanden.

Omdat dictators vervolgens dreigden deze opstanden met geweld de kop in te drukken, werden zij vermanend toegesproken door het westen.

Overigens hebben de westerse landen zich juist grotendeels afzijdig gehouden tijdens de Arabische Lente. Alleen in Syrië en Libië werd actief ingegrepen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177322486
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:11 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ik kan je harde hoofd toch niet overtuigen. Je kunt een beetje nadenken of je kunt dat niet. Syrie staat niet op zichzelf.Dat was geen spontane opstand of toeval. En je stemt daarom waarschijnlijk op een partij uit het partijkartel.
En omdat jij gelooft in onwaarschijnlijke complotten, stem je blijkbaar FvD. Pleit niet voor die partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:14:52 #288
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322533
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of een hoop mensen in het Midden-Oosten waren zat dat ze werden onderdrukt en kwamen in opstand, daarbij inspiratie halend uit protesten in buurlanden.

Omdat dictators vervolgens dreigden deze opstanden met geweld de kop in te drukken, werden zij vermanend toegesproken door het westen.

Overigens hebben de westerse landen zich juist grotendeels afzijdig gehouden tijdens de Arabische Lente. Alleen in Syrië en Libië werd actief ingegrepen.
Sjongejongejonge..

Ik zei al de oppositie van Assad was maar een kleine groep. Hoe werden zij zo groot sterk en kregen middelen voor de coup?

Het westen.
pi_177322582
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:14 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Sjongejongejonge..

Ik zei al de oppositie van Assad was maar een kleine groep. Hoe werden zij zo groot sterk en kregen middelen voor de coup?

Het westen.
Prima, maar wat was dat nou met die VN?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:18:28 #290
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322653
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En omdat jij gelooft in onwaarschijnlijke complotten, stem je blijkbaar FvD. Pleit niet voor die partij.
Framing shaming verbanden leggen zo het je uitkomt. Nogmaals. Je kunt een beetje nadenken of je kunt dat niet. En daarom stem je waarschijnlijk op een partij uit het partijkartel en ben je actief voorstander van de voortzetting van vele wanbeleid. Waaronder meer doden en onnodige vluchtelingen. Syrie is niet het laatste land waar de VS mee bezig is zich te bemoeien.
pi_177322781
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:18 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Framing shaming verbanden leggen zo het je uitkomt. Nogmaals. Je kunt een beetje nadenken of je kunt dat niet. En daarom stem je waarschijnlijk op een partij uit het partijkartel en ben je actief voorstander van de voortzetting van vele wanbeleid. Waaronder meer doden en onnodige vluchtelingen. Syrie is niet het laatste land waar de VS mee bezig is zich te bemoeien.
Tsja, zo lullen ze ook in BNW.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:26:25 #292
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322852
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah ja, dus de VN heeft de bevolking opgezet tegen Assad met als doel een vluchtelingenstroom op gang te brengen? Dat moest er vervolgens toe leiden dat Europa minder blank wordt?

En hoe past de Turkije-deal precies in dat absurde complot?
Ja dat was altijd al het doel geweest. Heb je de socu Zeitgeist gezien. Leg de conclusies uit die docu eens naast de praktijk. En je gelooft toch zeker niet meer in al die zogenaamd toevalligheden. VS en het westen lopen al sinds 1900 in het Midden-Oosten te rotzooien en clubjes op te richten en te trainen. Precies voor hun eigen imperialistische doeleinden. Das toch niet zo absurd. Of vind je het alleen niet absurd wanneer het gekleurde dicatators betreft in verre landen. Die onetische plannen uitvoeren. Jepikt elke dag evengoed absurde complottheorieen die je dagrlijks via ANP aangevoerd krijgt. Via tv, via radio.
pi_177322862
https://www.volkskrant.nl(...)referendum~a4571582/

quote:
De juridisch adviseur verwijst naar de Grondwet die voorschrijft dat 'de latere wetgever' eerder vastgestelde wetten kan wijzigen of afschaffen.
Ja duh.

quote:
'Het staat de wetgever vrij om in een wet af te wijken van een reeds bestaande wet.
Ohja joh? Geeft die nog niet geldende wet jou dan ook de juridische potentie om die wet te negeren?

Aldus de Raad van State...
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:28:25 #294
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177322911
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, zo lullen ze ook in BNW.
Framing shaming stropoppen argumenten opwerpen en die zelf afschieten. Vooral wegkijken ook. Dat is wat oa. al die vluchtelingen en doden heeft veroorzaakt. Dat is al decennia in de maak en je stemt er ook nog moedwillig voor. Nu wordt Poetin ook weer een zondebok gemaakt. Voel je je al vies?
pi_177322961
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:26 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ja dat was altijd al het doel geweest. Heb je de socu Zeitgeist gezien. Leg de conclusies uit die docu eens naast de praktijk. En je gelooft toch zeker niet meer in al die zogenaamd toevalligheden. VS en het westen lopen al sinds 1900 in het Midden-Oosten te rotzooien en clubjes op te richten en te trainen. Precies voor hun eigen imperialistische doeleinden. Das toch niet zo absurd. Of vind je het alleen niet absurd wanneer het gekleurde dicatators betreft in verre landen. Die onetische plannen uitvoeren. Jepikt elke dag evengoed absurde complottheorieen die je dagrlijks via ANP aangevoerd krijgt. Via tv, via radio.
Maar dat deden ze dus in opdracht van de VN met als doel een vluchtelingenstroom op gang te brengen omdat Europa te blank was... Juist. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:32:14 #296
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177323028
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Maar dat deden ze dus in opdracht van de VN met als doel een vluchtelingenstroom op gang te brengen omdat Europa te blank was... Juist. _O-
Weet je waarvoor de VN is opgericht?

Ze gebruiken de VN als organisatie, soort merknaam zogenaamd met goede bedoelingen.
pi_177323041
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met het verschil dat tegenstanders van het moderne populisme over het algemeen die termen niet gebruiken om daarmee populisten te beschrijven. Bovendien zijn deze termen van oorsprong geen scheldwoorden, maar werden werkelijk gebruikt door politici om zichzelf mee te beschrijven.

Daarmee is dit zowel een tu quoque als een stropop. (Maar ik val nu in herhaling.)
Het was geen argument, alleen een constatering. Daarnaast ben ik het met je eens dat zowel policor, als termen als racist, fascist geen plaats hebben in een serieuze discussie. Maargoed daar is dit topic natuurlijk niet voor.
pi_177323081
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:26 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Ja dat was altijd al het doel geweest. Heb je de socu Zeitgeist gezien. Leg de conclusies uit die docu eens naast de praktijk. En je gelooft toch zeker niet meer in al die zogenaamd toevalligheden. VS en het westen lopen al sinds 1900 in het Midden-Oosten te rotzooien en clubjes op te richten en te trainen. Precies voor hun eigen imperialistische doeleinden. Das toch niet zo absurd. Of vind je het alleen niet absurd wanneer het gekleurde dicatators betreft in verre landen. Die onetische plannen uitvoeren. Jepikt elke dag evengoed absurde complottheorieen die je dagrlijks via ANP aangevoerd krijgt. Via tv, via radio.
Ah ja, Zeitgeist. Het wordt steeds mooier.

FvD is dus een partij voor complotgekkies. Tof.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177323109
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:28 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Framing shaming stropoppen argumenten opwerpen en die zelf afschieten. Vooral wegkijken ook. Dat is wat oa. al die vluchtelingen en doden heeft veroorzaakt. Dat is al decennia in de maak en je stemt er ook nog moedwillig voor. Nu wordt Poetin ook weer een zondebok gemaakt. Voel je je al vies?
Onbegrijpelijk inderdaad. Poetin is juist zo'n aardige man die niet aan zelfverrijking doet, geen politieke tegenstanders om het leven laat brengen, geen landen heeft binnengevallen, nergens ooit over liegt, altijd volledig heeft meegewerkt aan het onderzoek naar MH17 (en daar nooit de meest vreemde verklaringen voor heeft laten verzinnen) , etc etc.

Vergeet ik nog wat?

O ja, hij heeft ook geen oorlogsmisdaden in Tsjetsjenië aan zijn vingers kleven.

Niks mis dus met die man! ^O^ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177323131
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:32 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

Weet je waarvoor de VN is opgericht?

Ze gebruiken de VN als organisatie, soort merknaam zogenaamd met goede bedoelingen.
Wie is "Ze"?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 20 februari 2018 @ 15:43:50 #301
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177323376
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wie is "Ze"?
Het is een heel collectief aan mensen of trekpoppen in verscheidene posities met macht en invloed door het hele Westen. Prinses Mabel is er een van door haar banden met werkgever Soros. Hillary Clinton met haar mentor Kissinger. Al die individuen kun je nauwelijks allemaal precies in kaart brengen. Het partijenkartel behoort daar i.i.g. ook bij. Willens of onbewust hebben zij altijd voor VS-imperialisme gestemd. En ook actief gesteund. En soms gaat dit ook via een draai na een toneelstukje. Bijvoorbeeld in geval van Groenlinks.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')