SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Referendum sleepwet![]()
Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.
Het referendum zal er komen!
![]()
twitter:chantebise twitterde op maandag 05-02-2018 om 18:53:21Moet zojuist via een persbericht lezen, dat ik geroyeerd ben bij @fvdemocratie ,. Blijkbaar is het pleiten voor meer INTERNE democratie te bedreigend voor een "democratische" partij..... reageer retweet
Dat kan, 9/11 kan ook vooropgezet zijn. Maar als dat puur berust op 'vermoedens' is het een complottheorie.quote:Op maandag 5 februari 2018 23:54 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
ComplotdenkenKijk die docu van BNN over Fortuyn. Alles maar afdoen als complot
Het kan ook gewoon zo zijn he?
1) Dat blijft een favoriet van je he ?quote:Op maandag 5 februari 2018 17:44 schreef Xa1pt het volgende:
Nou ja, ik kan de lijst wel even aanvullen:
1) Toespraak op de IJzerwake, een extreemrechts evenement
2) Ontmoeting met Taylor die 5 uur duurt en waar die niet over uit wil wijden
3) Spreken over homeopathische verdunning
4) Naast extreemrechtse figuren protesteren tegen de EU in Polen
5) Europese Hof voor de Rechten van de Mens een inbreuk op de democratie achten
6) Openingsrede op een bijeenkomst van het Vlaams Belang, ook extreemrechts
7) Extreemrechtse partijen noemt hij avant-garde
8) Vindt dat Europa niet moet ‘Afrikaniseren’
9) Aanval op een AZC noemt hij een legitieme actie, want noodweer
10) Het verbod op discriminatie noemt hij onzin
11) Neemt het op voor Yiannoupolis en is op een feestje met hem, andere alt-right figuren en Wilders o.a., ook weer allerlei figuren uit die hoek
12) Zegt dat het Westen aan een auto-immuunziekte lijdt, dat spreekt verder voor zich lijkt me
13) Er speelde wat met het NVU, er zou sprake zijn van samenwerking maar Baudet zou niet weten wie Kusters is.NVU haalt handtekeningen op voor het FvD.
14) "Onze elite is bezig ons homeopathisch te vermengen met alle andere volken opdat er nooit meer een Nederlander zal zijn". Dergelijke uitspraken doet hij ook in zijn boek; ‘Aanval op een Natiestaat’.
15) Op een jongerenbijeenkomst van het FvD zijn Ad Verbrugge en Lawrence Urbain te vinden. Die laatste werkt voor een extreemrechtse werkgever. Vindt dat Vlaams Belang niet afgeschilderd moet worden als extremistisch.
16) Joost Niemöller, de journalist die gelooft dat zwarte mensen veel vaker crimineel zijn door hun dna-structuur, mocht zijn nieuwste boek presenteren op een avond van FvD".
17) Neemt weer deel aan e.o.a. kasteelfeestje met extreemrechtse figuren
16) Ja en ?quote:De AIVD definieert extremisme als het fenomeen waarbij personen en groepen, bij het streven naar verbetering van de rechten en levensomstandigheden van individuen, groepen of dieren, bewust over de grenzen van de wet gaan en (gewelddadige) illegale acties plegen.
Tja, voor jou geldt dat ook.quote:Maar voor sommige mensen zijn Baudets intenties pas duidelijk als hij ze openlijk uitspreekt. Zolang hij dat niet doet blijven er altijd mensen die hem het voordeel van de twijfel geven.
Ik vind dat tamelijk naiëf, maar soit.
Nou toe eens dan ?quote:Maar oprechte vraag, stel dat deze lijst voor Klaver en extreemlinks te maken zou zijn, dan zou je op z'n minst toch erg grote vraagtekens hebben bij het geheel? En dit is toch niet meer weg te zetten als wat 'casual gesprekken of ontmoetingen'?
Zo`n zelfde soort lijstje kun je natuurlijk ook maken van andere politici/partijleiders, als we alle soundbites, interviews en "guilt by association" meenemen.quote:Op maandag 5 februari 2018 18:41 schreef Gohf046 het volgende:
Ontzettend veel van je standpunten zijn "guilt by association"(17,1,2,4,6,15,16,11). Daarnaast vraag ik me bij een aantal punten af wat de context(5,9) is en of hij dat letterlijk(7) zo heeft gezegd.
Maar om je vraag te beantwoorden : Ja, een dergelijk lijstje wekt argwaan maar voor dat ik Klaver(in dit geval) zou veroordelen zal ik wel context en inhoudelijk meer moeten zien.
9/11 heeft wel veel argumenten om er nog eens goed naar te kijken. Ik zie niet in alles een complot, maar nu noem je net een gebeurtenis waar heel veel vraagtekens bij staan. Overigens zei een wijs man ooit; Waar geld en macht is is misbruik. Denk er eens over na.quote:Op maandag 5 februari 2018 23:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat kan, 9/11 kan ook vooropgezet zijn. Maar als dat puur berust op 'vermoedens' is het een complottheorie.
Wel zo netjes om ze vooraf even te informeren. Dan is het dus of een ongeorganiseerd zooitje of de hogere regionen kennen geen fatsoen.quote:Op maandag 5 februari 2018 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
twitter:chantebise twitterde op maandag 05-02-2018 om 18:53:21Moet zojuist via een persbericht lezen, dat ik geroyeerd ben bij @fvdemocratie ,. Blijkbaar is het pleiten voor meer INTERNE democratie te bedreigend voor een "democratische" partij..... reageer retweet
Kansen gemist met de #Baudetwhispererquote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:00 schreef Perrin het volgende:
Toepasselijke TT![]()
Hmm.. Luizenmoeder of FvD: lastig te kiezen welke van de twee beter entertainment biedt de afgelopen maand.
Ja, bij iedere spraakmakende gebeurtenis zijn wel gekkies die uitgaan van een complot.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
9/11 heeft wel veel argumenten om er nog eens goed naar te kijken. Ik zie niet in alles een complot, maar nu noem je net een gebeurtenis waar heel veel vraagtekens bij staan.
Zo hey, die gaat diep.quote:Overigens zei een wijs man ooit; Waar geld en macht is is misbruik. Denk er eens over na.
9/11 zijn er heel veel dingen die niet kloppen pik. Bataclan complot en shit daar geloof ik niet zo in, maar 9/11? Op zeker dat dat niet klopt.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, bij iedere spraakmakende gebeurtenis zijn wel gekkies die uitgaan van een complot.
[..]
Zo hey, die gaat diep.
Ok pik. Ieder z'n religie pik.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
9/11 zijn er heel veel dingen die niet kloppen pik. Bataclan complot en shit daar geloof ik niet zo in, maar 9/11? Op zeker dat dat niet klopt.
Jij denkt echt dat de hele wereld het beste met jou en mij voor heeft? Stop eens met het knuffelen van bomen johquote:
Bedankt voor deze wijsheden pik, zover was ik nog niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:05 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat de hele wereld het beste met jou en mij voor heeft? Stop eens met het knuffelen van bomen johEnige wat die mensen interesseert is macht ten koste van jou en mij.
Dat is partijdictatuur....quote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:05 schreef KdwPPr het volgende:
Als je een politieke partij of bedrijf opricht en het dermate hard groeit, dan houd je toch de controle met een kleine groep. Zeker in het begin. Ik snap al die ophef niet zo.
Aan de ene kant snap ik wat je zegt,aan de andere kant is het wel paradoxaal natuurlijk..quote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:05 schreef KdwPPr het volgende:
Als je een politieke partij of bedrijf opricht en het dermate hard groeit, dan houd je toch de controle met een kleine groep. Zeker in het begin. Ik snap al die ophef niet zo.
Ja, het doet pijn om te zeggen dat ik het gedeeltelijk met je eens ben. Maar je moet ook voor de toekomst van de partij waken. Het is niet voor niks dat je in een commercieel bedrijf ook geen 100% democratie ziet.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat is partijdictatuur....
niks democratie wat het Forum zegt graag te willen
Dan moet je snel vvd-ers die er weer een vvd van willen maken elimineren, idee van regio's is al een goed idee.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:05 schreef KdwPPr het volgende:
Is geen tijd voorquote:
Een bedrijf is wel wat anders dan een politieke partij, ik snap niet waarom iedereen steeds die vergelijking maakt.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:11 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Ja, het doet pijn om te zeggen dat ik het gedeeltelijk met je eens ben. Maar je moet ook voor de toekomst van de partij waken. Het is niet voor niks dat je in een commercieel bedrijf ook geen 100% democratie ziet.
Het gaat Baudet niet om de partij maar om zijn eigen status en inkomsten, hèquote:Op dinsdag 6 februari 2018 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
Maar het royement is omdat het duo dreigementen en kwaadsprekerij deden ten einde nieuwe bestuurders aan te stellen.
Nieuwe bestuurders willen is een fundament van democratie en smaad en laster=kwaadsprekerij mag niet verboden worden , aldus een eerdere uitlating van de FvD.
Voor de tweede maal binnen 3 dagen verraad FvD haar eigen principe.
En alweer een hoofdrol voor Baudet
https://forumvoordemocrat(...)id-van-meningsuiting
Baudetgod beledigenquote:Op dinsdag 6 februari 2018 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het gaat Baudet niet om de partij maar om zijn eigen status en inkomsten, hè
Topicreeks: Flat Earth conspiracy (zie ook de OP voor meer links)quote:Op maandag 5 februari 2018 23:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]You must be joking, waar maak je dat uit op?
Dat lijkt een beetje bij rechts denken te horen. Overheid is een noodzakelijk kwaad, bedrijfsleven moet zo veel mogelijk alles uitvoeren... en waar een overheid nodig is moet die zoveel mogelijk hetzelfde functioneren als het bedrijfsleven.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 06:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een bedrijf is wel wat anders dan een politieke partij, ik snap niet waarom iedereen steeds die vergelijking maakt.
Vooral het moderne rechtse denken. Beetje het reaganisme. Mark Lilla's The Past and Future Liberal geeft daar best een aardige inkijk in.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 10:01 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat lijkt een beetje bij rechts denken te horen. Overheid is een noodzakelijk kwaad, bedrijfsleven moet zo veel mogelijk alles uitvoeren... en waar een overheid nodig is moet die zoveel mogelijk hetzelfde functioneren als het bedrijfsleven.
https://forumvoordemocratie.nl/Statuten_Forum_voor_Democratie.pdfquote:PARTIJBESTUUR: SAMENSTELLING
ARTIKEL 28
1. Het partijbestuur bestaat uit ten minste drie (3) stemhebbende leden.
De leden van het partijbestuur worden benoemd door de algemene vergadering
uit een bindende voordracht van één of meer kandidaten, die wordt opgesteld
door het partijbestuur. De algemene vergadering kan aan die voordracht het
bindend karakter ontnemen door een besluit, genomen met ten minste twee
derden van de uitgebrachte stemmen in een vergadering waarin ten minste twee
derden van de stemgerechtigde leden van de algemene vergadering aanwezig of
vertegenwoordigd zijn
Waarom maken we ons nog druk om politieke partijen? Als binnenkort de ijsrand aan de buitenrand smelt, zijn we toch allemaal dood.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 09:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Topicreeks: Flat Earth conspiracy (zie ook de OP voor meer links)
Flat Earth Society (organisatie)
https://theflatearthsociety.org/home/
Enjoy.
Tuurlijk is t anders. Maar als je denkt dat je een politieke partij OF bedrijf snel kan laten groeien met veel democratie, dan ben zie je de wereld echt te mooi voor je. Heb je voorbeelden waar het is gelukt?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 06:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een bedrijf is wel wat anders dan een politieke partij, ik snap niet waarom iedereen steeds die vergelijking maakt.
Groeien betekent voor een politieke partij iets heeeeel anders dan voor een bedrijf. Koeien en kippen.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:07 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Tuurlijk is t anders. Maar als je denkt dat je een politieke partij OF bedrijf snel kan laten groeien met veel democratie, dan ben zie je de wereld echt te mooi voor je. Heb je voorbeelden waar het is gelukt?
Als een dictatuur de bestuursvorm van FvD moet zijn dan is het eerlijker de naam te veranderen in Forum voor Dictatuur.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:07 schreef KdwPPr het volgende:
Tuurlijk is t anders. Maar als je denkt dat je een politieke partij OF bedrijf snel kan laten groeien met veel democratie, dan ben zie je de wereld echt te mooi voor je. Heb je voorbeelden waar het is gelukt?
Het probleem waar FvD nu natuurlijk mee kampt is het paradoxale contrast tussen een partij die voornamelijk draait om 1 persoon en een partij die democratie hoog op de agenda zet.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Als een dictatuur de bestuursvorm van FvD moet zijn dan is het eerlijker de naam te veranderen in Forum voor Dictatuur.
Ik blijf erbij dat een linkse knuffelstrategie niet werkt. De partijtop stippelt een strategie uit zoals bv de regio-structuur waar ze nu op overstappen. Misschien heeft het momenteel idd wat dictator trekjes, ik hoop dat dit naar verloop van tijd minder wordt. Anders is 't raar om "democratie" in je naam te gebruiken.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:12 schreef Molurus het volgende:
[..]
Groeien betekent voor een politieke partij iets heeeeel anders dan voor een bedrijf. Koeien en kippen.
Als men de boel democratisch wil hebben dan zal men af moeten van de prominente rol voor Baudet. Het probleem is wel dat zo'n stap ontzettend veel stemmen zal gaan kosten, dus wil men dat niet.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:20 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat een linkse knuffelstrategie niet werkt. De partijtop stippelt een strategie uit zoals bv de regio-structuur waar ze nu op overstappen. Misschien heeft het momenteel idd wat dictator trekjes, ik hoop dat dit naar verloop van tijd minder wordt. Anders is 't raar om "democratie" in je naam te gebruiken.
En ik ben wel benieuwd hoe jullie dan denken dat Baudet/FvD het op een meer democratische manier kan doen? En dan concrete voorbeelden. Ergens tegenaan trappen is een stuk makkelijker.
Dat gaat natuurlijk niet zomaar gebeuren, hij is de drijvende kracht achter de partij. Er kan ook maar één grootste intellectueel van Nederland zijnquote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als men de boel democratisch wil hebben dan zal men af moeten van de prominente rol voor Baudet. Het probleem is wel dat zo'n stap ontzettend veel stemmen zal gaan kosten, dus wil men dat niet.
Klopt. Maar ik hoop dat je ook begrijpt dat dit fundamenteel onverenigbaar is met de democratische idealen van de partij.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:32 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet zomaar gebeuren, hij is de drijvende kracht achter de partij. Er kan ook maar één belangrijkste intellectueel van Nederland zijn
Uiteraard. En daarom vroeg ik al: Hoe denken jullie dan dat hij het aan moet pakken. Ik denk dat het op korte termijn de beste oplossing is om de teugels zelf stevig in handen te houden. Je hebt nou eenmaal een soort van "leider" nodig, of het nu een politieke partij, bedrijf of je voetbal team is.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik hoop dat je ook begrijpt dat dit fundamenteel onverenigbaar is met de democratische idealen van de partij.
Zie post #35.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:35 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Uiteraard. En daarom vroeg ik al: Hoe denken jullie dan dat hij het aan moet pakken. Ik denk dat het op korte termijn de beste oplossing is om de teugels zelf stevig in handen te houden. Je hebt nou eenmaal een soort van "leider" nodig, of het nu een politieke partij, bedrijf of je voetbal team is.
Haha ja dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel. Ik snap de tegenstrijdigheid maar ik heb een hoge pet op van Baudet en Hiddema. Dus als ik moet kiezen tussen deze vorm of een meer democratische waar elke Henk en Ingrid evenveel inspraak hebben.. Doe dan maar het eerste voor nu. Tot het een beetje stabiel (gegroeid) is, en dan zien we wel verder.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zie post #35.
Wil je het democratisch houden: exit Baudet en je electorale verlies nemen.
Wil je Baudet in het zadel houden: exit democratische idealen en je electorale verlies nemen.
Het beste dat deze partij op dit moment kan doen is gewoon niet groeien.
Ik denk dat je een beetje anders denkt over hoe het in elkaar steekt dan ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:07 schreef KdwPPr het volgende:
Er is niks links aan het idee van die uitgesproken rechtse Haze Winkelman om de bestuursverkiezingen democratisch te doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:20 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat een linkse knuffelstrategie niet werkt.
Ach... Het onderwerp is al eerder langsgekomen. Natuurlijk zie ik het liever anders. Baudet ook vermoed ik. Maar de realiteit is weerbarstig. Ego's, rechtse opgefokte mensen, een nieuwe partij. Als je hier interne democratie in gooit weet je zeker dat de partij implodeert. Ook is het een beetje flauw. De partij is net nieuw, Baudet wil dat opzetten, en dan moet hij zelf maar de functie van lijsttrekker bekleden. De kans dat ie dan zegt: zo had ik het niet bedoeld, is groot.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:20 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat een linkse knuffelstrategie niet werkt. De partijtop stippelt een strategie uit zoals bv de regio-structuur waar ze nu op overstappen. Misschien heeft het momenteel idd wat dictator trekjes, ik hoop dat dit naar verloop van tijd minder wordt. Anders is 't raar om "democratie" in je naam te gebruiken.
En ik ben wel benieuwd hoe jullie dan denken dat Baudet/FvD het op een meer democratische manier kan doen? En dan concrete voorbeelden. Ergens tegenaan trappen is een stuk makkelijker.
Het is jouw aanname dat het een vereniging moet zijn. Bedankt voor de statuten, die had ik nog niet gelezen.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik denk dat je een beetje anders denkt over hoe het in elkaar steekt dan ik.
Een politieke partij is per definitie een vereniging, en verenigingen hebben per definitie leden, en die leden hebben per definitie inspraak in de vereniging. Het is volkomen logisch dat je niet elk besluit aan de leden kan voorleggen, daarom heb je ook een bestuur. Dat zijn ook de twee organen in de landelijke partij, het bestuur en de algemene vergadering.
De functie van de leden is voornamelijk om te bepalen of het bestuur nog functioneert (hier de statuten van het FvD), en eventueel nieuwe bestuurders aandragen, en om in grote lijnen kenbaar te maken wat zij vinden wat de koers van de partij moet worden. De taak van het bestuur is om alles in goede banen te leiden. Het bestuur bestuurt dus, en de ALV controleert het bestuur.
Baudet heeft, als bestuurder, het organisatorisch dus gewoon voor het zeggen binnen de partij, en wat er wel en niet in gang wordt gezet. Het enige probleem voor hem is dat het mogelijk is dat hij iets doet wat de leden niet willen, en dat die hem daar op een gegeven moment op afrekenen. Het kan ook zijn dat hij een andere koers met het FvD wil varen dan de meerderheid van de leden.
Dan kom je op een lastig punt: heeft de oprichter van de partij meer zeggenschap, het is immers zijn partij, of zijn dat de 23.000 man die lid zijn geworden en die óók een mening hebben over hoe het moet en wat ze willen?
In een democratisch stelsel hebben de leden net zoveel te zeggen als de bestuursvoorzitter, die bij het FvD dan ook weer dezelfde persoon is als de fractievoorzitter. Bij het FvD lijkt het er momenteel op dat de leden heel leuk zijn zolang ze gewoon hun mond houden, maar dat het absoluut niet de bedoeling is dat die op een ALV een poging wagen om bijvoorbeeld de statuten te wijzigen zodat zij zelf mogen beslissen wie de partij gaat besturen.
Als Baudet de functies die hij heeft opzegd, behalve lijsttrekker, dan zal dat allemaal wel loslopen. Het is niet zo dat Baudet per se degene moet zijn die die regio mailadressen aanmaakt. Het probleem is gewoon dat die partij in elkaar stort als je het zo aanpakt.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:26 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als men de boel democratisch wil hebben dan zal men af moeten van de prominente rol voor Baudet. Het probleem is wel dat zo'n stap ontzettend veel stemmen zal gaan kosten, dus wil men dat niet.
Ja precies. Het is bij gebrek aan beter. Ik zie geen betere opties dus voor mij is dit momenteel een acceptabele partijstructuur.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:56 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ach... Het onderwerp is al eerder langsgekomen. Natuurlijk zie ik het liever anders. Baudet ook vermoed ik. Maar de realiteit is weerbarstig. Ego's, rechtse opgefokte mensen, een nieuwe partij. Als je hier interne democratie in gooit weet je zeker dat de partij implodeert. Ook is het een beetje flauw. De partij is net nieuw, Baudet wil dat opzetten, en dan moet hij zelf maar de functie van lijsttrekker bekleden. De kans dat ie dan zegt: zo had ik het niet bedoeld, is groot.
Als het allemaal gestabiliseerd is, dan móéten ze van mij dit aanpassen of ik ben weg. Nu is dit eenvoudigweg de enige manier waarop het gaat. Daarmee is voor mij de kous toch echt af.
2/3 van de leden, dat lukt natuurlijk nooit. Of je moet een soort digitale vergadering opzetten, die 2 weken duurt, en ieder lid oproepen om te stemmen.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:57 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Het is jouw aanname dat het een vereniging moet zijn. Bedankt voor de statuten, die had ik nog niet gelezen.
"Het partijbestuur bestaat uit ten minste drie (3) stemhebbende leden.
vertegenwoordigd zijn".
Voor mij is het heel makkelijk. Als je het hier niet mee eens bent dan wordt je geen kandidaat voor de partij. Je moet de continuïteit van een partij op een of andere manier bewaken. Is het dikgedrukte geen democratie dan?
Nee, dat is wettelijk verplicht.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:57 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Het is jouw aanname dat het een vereniging moet zijn. Bedankt voor de statuten, die had ik nog niet gelezen.
Nee, een partij waarin het bestuur het bestuur benoemt is geen democratie omdat de leden dan geen enkele inspraak hebben in wie de partij bestuurt. En aangezien het bestuur de dagelijkse gang van zaken bepaalt bepalen de leden dan dus welgeteld niets. Dat is inderdaad geen democratie.quote:"Het partijbestuur bestaat uit ten minste drie (3) stemhebbende leden.
vertegenwoordigd zijn".
Voor mij is het heel makkelijk. Als je het hier niet mee eens bent dan wordt je geen kandidaat voor de partij. Je moet de continuïteit van een partij op een of andere manier bewaken. Is het dikgedrukte geen democratie dan?
Je hebt idd gelijk. Ik neem m'n woorden terug. Ik bedoelde dat er verschillende bestuursvormen kunnen zijn binnen een partij. Maar een vereniging is het dus altijd.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:02 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, dat is wettelijk verplicht.
Wat verwacht je te zien tegen de tijd dat het "een beetje stabiel gegroeid" is? Een democratische partij, of een dictatuur?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:43 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Haha ja dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel. Ik snap de tegenstrijdigheid maar ik heb een hoge pet op van Baudet en Hiddema. Dus als ik moet kiezen tussen deze vorm of een meer democratische waar elke Henk en Ingrid evenveel inspraak hebben.. Doe dan maar het eerste voor nu. Tot het een beetje stabiel (gegroeid) is, en dan zien we wel verder.
quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:08 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wat verwacht je te zien tegen de tijd dat het "een beetje stabiel gegroeid" is? Een democratische partij, of een dictatuur?
Dat verwacht je echt?quote:
Dat valt ook wel mee, verenigingen hebben vrijwel altijd een ALV en een bestuur die samen alles regelen. Bij hele grote verenigingen zie je nog wel eens wat getrapte organisaties.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:06 schreef KdwPPr het volgende:
[..]
Je hebt idd gelijk. Ik neem m'n woorden terug. Ik bedoelde dat er verschillende bestuursvormen kunnen zijn binnen een partij. Maar een vereniging is het dus altijd.
Ze zitten in de 2e kamer. Dat maakt ze een democratische partij. Ze zijn geen alleenheersers van Nederland, en dus geen dictatuur.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:10 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat verwacht je echt?Of zit je nu gewoon een beetje te dollen?
Misschien dat dit je is ontgaan, maar ik heb het daar over de interne partijstructuur en het interne partijbestuur. Niet over de 2e kamer.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:15 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ze zitten in de 2e kamer. Dat maakt ze een democratische partij. Ze zijn geen alleenheersers van Nederland, en dus geen dictatuur.
Misschien moet je reageren met iets meer dan eenquote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:15 schreef Mr.Major het volgende:
Misschien, als je een diepgaander antwoord wil, moet je niet met zo'n achterlijke dichotomie komen, om daarna te vragen of ik een beetje loop te dollen.
Goh.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:17 schreef Molurus het volgende:
[..]
Misschien dat dit je is ontgaan, maar ik heb het daar over de interne partijstructuur en het interne partijbestuur. Niet over de 2e kamer.
[..]
Misschien moet je reageren met iets meer dan eensmiley als je een serieuze reactie verwacht.
Nee, zo werkt het niet. Ze zijn een partij in een democratie, maar dat betekent niet dat je zelf een democratische partij bent. De PVV is ook geen democratische partij, daar zijn de enige twee leden namelijk Geert Wilders en de BV van Geert Wilders waar Geert Wilders de enige bestuurder van is.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:15 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ze zitten in de 2e kamer. Dat maakt ze een democratische partij. Ze zijn geen alleenheersers van Nederland, en dus geen dictatuur.
Valt mee, er zijn zo veel lokale politici die voor ophef zorgen, dat het volk er wel klaar mee is. Iedereen heeft tegenwoordig twitter, en laten aspirant politici nou net de mensen zijn de de behoefte hebben hun mening te geven. Voeg daar de identity politics aan toe die D66 het democratisch bestel in helpt (even serieus kunnen die daar niet mee kappen) en je hebt een desastreuze combinatie. Als je zelfs D66 politici krijgt die homofoob als de neten zijn, is de lol er wel vanaf. De moeite nemen om daar verontwaardigd over te zijn is niet vol te houden.quote:
Het antwoord?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:19 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Goh.
Als jij gewoon een serieuze vraag had gesteld, had je een serieus antwoord gekregen, ervan uitgaande dat dat antwoord niet al gegeven is.
Ik verwacht dat deze nu gaat komen.
Zucht. Dat snapt mn hol ook allemaal wel. Molurus komt echter met een domme vraag. Dan kan hij ook een dom antwoord verwachten.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Ze zijn een partij in een democratie, maar dat betekent niet dat je zelf een democratische partij bent. De PVV is ook geen democratische partij, daar zijn de enige twee leden namelijk Geert Wilders en de BV van Geert Wilders waar Geert Wilders de enige bestuurder van is.
Ja, de vraag dom noemen is natuurlijk ook een manier om geen antwoord te geven.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:25 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Zucht. Dat snapt mn hol ook allemaal wel. Molurus komt echter met een domme vraag. Dan kan hij ook een dom antwoord verwachten.
Je hebt een meerkeuzevraag gesteld, A of B. Dan kan ik niet antwoord geven, want het correcte antwoord is C.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:25 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het antwoord?
De vraag was al gesteld, die ga ik dan ook niet herhalen.
Ik vind de vraag of Baudet wél bereid is om zichzelf aan de ALV te onderwerpen als de partij voldoende gegroeid is best interessant, eigenlijk. Denk jij dat hij van plan is de leden te laten beslissen over de koers van zijn partij?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:25 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Zucht. Dat snapt mn hol ook allemaal wel. Molurus komt echter met een domme vraag. Dan kan hij ook een dom antwoord verwachten.
Dit klinkt mij toch in de oren als geen antwoord. Als "we willen een democratische partij zijn met een onbetwistbare leider". Dat is gewoon een contradictie. You can't have it both ways.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:28 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Je hebt een meerkeuzevraag gesteld, A of B. Dan kan ik niet antwoord geven, want het correcte antwoord is C.
Maar goed, de optie die dus aan je vraag zou moeten worden toegevoegd: Een partij die sterk centraal georganiseerd is, om LPF toestanden te voorkomen, die zodra dat mogelijk is open staat voor meer inspraak voor de leden, omdat de partij dan niet meer implodeert maar het aan kan.
Als de partij een beetje een stabiel imago heeft, dan zullen er ook leden afvallen (zoals dat nu gebeurd). Iedereen ziet in het FvD nu zijn politieke ideaal, ik ook geef ik toe. Probleem is, dat dat niet kan. Het FvD moet zijn standpunten dus uitkristalliseren, waardoor er een homogenere groep kiezers komt, die begrijpt dat het niet hun FvD is, maar het FvD. Dan geloof ik inderdaad dat dat kan, maar je moet het 'm vragen. Ik heb niet het idee dat Rutte heel veel aandacht had voor de conservatievere tak. Ik geloof ook niet dat Pechtold heel veel moeite heeft met ten Dam. Die partijen zijn stabiel. Als die net nieuw zouden zijn, zou dat ook gigantisch gezeik opgeleverd hebben, omdat men zich er dan niet bij neerlegt dat anderen andere keuzes maken.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik vind de vraag of Baudet wél bereid is om zichzelf aan de ALV te onderwerpen als de partij voldoende gegroeid is best interessant, eigenlijk. Denk jij dat hij van plan is de leden te laten beslissen over de koers van zijn partij?
De LPF-toestanden waren nou niet bepaald dat leden opeens inspraak hadden, het was meer dat ze door hun plotselinge winst heel snel Kamerleden moesten leveren die vaak ongeschikt waren en zichzelf niet konden wegcijferen voor de partij. Daardoor kreeg je een heleboel ego's die ruzie maakten waardoor je politiek niets klaar kan spelen, en daardoor implodeerde de partij.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:28 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Je hebt een meerkeuzevraag gesteld, A of B. Dan kan ik niet antwoord geven, want het correcte antwoord is C.
Maar goed, de optie die dus aan je vraag zou moeten worden toegevoegd: Een partij die sterk centraal georganiseerd is, om LPF toestanden te voorkomen, die zodra dat mogelijk is open staat voor meer inspraak voor de leden, omdat de partij dan niet meer implodeert maar het aan kan.
Vroeger waren er veel staatsgrepen in Zuid Amerika.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:28 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Als 2/3 van die leden iedere keer met zijn alle komt opdraven en stemt voor meer Thierry, is er niks aan de hand. Hardstikke democratisch.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:33 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dit klinkt mij toch in de oren als geen antwoord. Als "we willen een democratische partij zijn met een onbetwistbare leider". Dat is gewoon een contradictie. You can't have it both ways.
Je leest het niet goed. Als er géén 2/3e van de leden komt opdraven is het sowieso onmogelijk om Thierry weg te stemmen (en zoveel mensen komen er natuurlijk nooit), en als er wél 2/3e van de mensen komen opdraven moeten die allemaal samen dezelfde kandidaat nomineren en daar allemaal op stemmen en dan kan Thierry vervangen worden.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:44 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat wel. Als 2/3 van die leden iedere keer met zijn alle komt opdraven en stemt voor meer Thierry, is er niks aan de hand. Hardstikke democratisch.
Of heb je het idee dat 2/3 van de FvD'ers wil dat Thierry weg gaat?
Jawel, want het laat zien dat zo'n partij door verschillende visies ten onder kan gaan.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
De LPF-toestanden waren nou niet bepaald dat leden opeens inspraak hadden, het was meer dat ze door hun plotselinge winst heel snel Kamerleden moesten leveren die vaak ongeschikt waren en zichzelf niet konden wegcijferen voor de partij. Daardoor kreeg je een heleboel ego's die ruzie maakten waardoor je politiek niets klaar kan spelen, en daardoor implodeerde de partij.
Lijkt me niet direct heel relevant binnen deze discussie.
Jij leest niet goed.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:47 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Je leest het niet goed. Als er géén 2/3e van de leden komt opdraven is het sowieso onmogelijk om Thierry weg te stemmen (en zoveel mensen komen er natuurlijk nooit), en als er wél 2/3e van de mensen komen opdraven moeten die allemaal samen dezelfde kandidaat nomineren en daar allemaal op stemmen en dan kan Thierry vervangen worden.
Dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren, dus de facto stelt het bestuur het bestuur aan.
Het gaat niet om "van Baudet afkomen" per definitie, het gaat om algehele democratie.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:49 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Jij leest niet goed.
Dat snap ik, zie post #51
Hoeveel mensen van die 21.000 leden wil van Baudet af?
Op dit moment? Weinig. Van de mensen die erover hebben nagedacht, wat het beste is voor de toekomst van de partij? Geen. Op langere termijn? Veel. Niet FvD'ers die liever hebben dat die partij opdoekt? Allemaalquote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:52 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het gaat niet om "van Baudet afkomen" per definitie, het gaat om algehele democratie.
Hoeveel van de 21.000 leden zouden graag willen dat de ledenvergadering de bestuurders kiest?
Ik acht de kans ongeveer 100% dat Baudet weer netjes herkozen wordt, evenals de andere bestuurders.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:53 schreef Mr.Major het volgende:
Het probleem is simpelweg: de partij is net nieuw. Er is geen fysieke organisatie. Er zijn geen fracties in gemeenteraden, er zijn geen prominenten die hun visie kunnen geven, benoemd kunnen worden. Wie moet het nieuwe bestuur worden? Een van de 21.000 leden die niemand kent? Moeten we dan kiezen uit 2000 man die zichzelf geschikt achten? Zijn de FvD leden ontevreden?
Wat gebeurd er met het FvD als je dit NU allemaal open gooit?
Dat "de partij is net nieuw en we kunnen nog geen democratisch bestuur en/of goede mensen hebben" kun je natuurlijk een tijdje volhouden, maar zal vroeg of laat toch geen excuus meer kunnen zijn.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:53 schreef Mr.Major het volgende:
Het probleem is simpelweg: de partij is net nieuw. Er is geen fysieke organisatie. Er zijn geen fracties in gemeenteraden, er zijn geen prominenten die hun visie kunnen geven, benoemd kunnen worden. Wie moet het nieuwe bestuur worden? Een van de 21.000 leden die niemand kent? Moeten we dan kiezen uit 2000 man die zichzelf geschikt achten? Zijn de FvD leden ontevreden?
Wat gebeurd er met het FvD als je dit NU allemaal open gooit?
Dat kan. Dan is dat zo. Ik ga niet zeggen: het gaat later fout, dus dan maar iets doen waardoor je zeker weet dat het nu fout gaat.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 12:58 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat "de partij is net nieuw en we kunnen nog geen democratisch bestuur en/of goede mensen hebben" kun je natuurlijk een tijdje volhouden, maar zal vroeg of laat toch geen excuus meer kunnen zijn.
Mijn vraag heeft betrekking op wat er dan gebeurt. Hoe zie jij dat voor je?
Want zoals gezegd: de omschakeling van een partij die draait om 1 persoon naar een partij die een democratisch bestuur heeft zal tegen die tijd echt niet makkelijker zijn dan dat nu zou zijn. Het gaat pijn doen, daar kun je gif op innemen.
Om te zeggen: tot hier en niet verder. Ja lijkt me inderdaad redelijk wat betreft lasterlijke uitspraken.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 14:30 schreef Xa1pt het volgende:
Mede om de bedreiging een halt toe te roepen aangifte doen tegen Ollongren. Makes sense.
Als je dat al als agressie of aanzet tot ziet heb je als politicus een zwaar leven.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 14:48 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Om te zeggen: tot hier en niet verder. Ja lijkt me inderdaad redelijk wat betreft lasterlijke uitspraken.
Heb je de brief van Kees Eldering al gelezen ? Als ik die lees begin ik toch echt zwaar te twijfelen aan de houdbaarheid van de hele partij.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 11:56 schreef Mr.Major het volgende:
[..]
Ach... Het onderwerp is al eerder langsgekomen. Natuurlijk zie ik het liever anders. Baudet ook vermoed ik. Maar de realiteit is weerbarstig. Ego's, rechtse opgefokte mensen, een nieuwe partij. Als je hier interne democratie in gooit weet je zeker dat de partij implodeert. Ook is het een beetje flauw. De partij is net nieuw, Baudet wil dat opzetten, en dan moet hij zelf maar de functie van lijsttrekker bekleden. De kans dat ie dan zegt: zo had ik het niet bedoeld, is groot.
Als het allemaal gestabiliseerd is, dan móéten ze van mij dit aanpassen of ik ben weg. Nu is dit eenvoudigweg de enige manier waarop het gaat. Daarmee is voor mij de kous toch echt af.
Jawel, maar wat klopt daaraan. Wat die Eldering deed voor de hoge aaibaarheidsfactor van Baudet bijv. zal vast niet hetzelfde zijn als wat van Otten niet mocht. Ik weet niet wie het bij het juiste eind heeft. Die brief zegt me niks want het is totaal niet duidelijk wat er precies gebeurd is.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 15:07 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Heb je de brief van Kees Eldering al gelezen ? Als ik die lees begin ik toch echt zwaar te twijfelen aan de houdbaarheid van de hele partij.
http://politiek.tpo.nl/20(...)ratie-topje-ijsberg/
Ja, dan zegt-ie natuurlijk: o, mensenrassen? Ja, maar dat bedoelen wij niet, wij hebben het over hondenrassen. En dan heeft-ie wel een punt. Ik geloof bijvoorbeeld dat herders over het algemeen intelligenter zijn dan bijvoorbeeld terriërs en daar binnenin scoren Duitse herders weer heel hoog. Ook Nederlandse herders (schapendoezen). Dus de Germaans, Arische rassen scoren wel goed. Aziatische rassen, zoals de Pekinees, scoren middelmatig,evenals de oorspronkelijk Amerikaanse rassen zoals de Chihuahua.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 17:25 schreef Ludachrist het volgende:
Hiddema heeft vandaag in de Telegraaf nog even geroepen dat volgens hem ook wetenschappelijk bewezen is dat bepaalde rassen genetisch bepaald dommer zijn dan anderen.
Inb4 'we bedoelden het anders' over een dag of 2.
Wat is het probleem.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 17:25 schreef Ludachrist het volgende:
Hiddema heeft vandaag in de Telegraaf nog even geroepen dat volgens hem ook wetenschappelijk bewezen is dat bepaalde rassen genetisch bepaald dommer zijn dan anderen.
Aziatische honden zijn het slimste, herders weten dat en vinden dat helemaal niet ergquote:Op dinsdag 6 februari 2018 17:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dan zegt-ie natuurlijk: o, mensenrassen? Ja, maar dat bedoelen wij niet, wij hebben het over hondenrassen. En dan heeft-ie wel een punt. Ik geloof bijvoorbeeld dat herders over het algemeen intelligenter zijn dan bijvoorbeeld terriërs en daar binnenin scoren Duitse herders weer heel hoog. Ook Nederlandse herders (schapendoezen). Dus de Germaans, Arische rassen scoren wel goed. Aziatische rassen, zoals de Pekinees, scoren middelmatig,evenals de oorspronkelijk Amerikaanse rassen zoals de Chihuahua.
Is dat zo onwaarschijnlijk dan? Ik zou het helemaal niet raar vinden als er gemiddeld gezien wat verschil zit in het IQ.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 17:25 schreef Ludachrist het volgende:
Nope, Schapendoes is het intelligentst ook qua EQ.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 17:46 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat is het probleem.
Jij vindt het niet goed dat hij het uberhaupt het zegt ?
Of vind jij dat zijn uitspraak niet klopt ?
[..]
Aziatische honden zijn het slimste, herders weten dat en vinden dat helemaal niet erg![]()
Is dat niet zo’n NPO quiz: de slimste hond.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 17:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nope, Schapendoes is het intelligentst ook qua EQ.
O, en ze kunnen sws niet goed schaken.
Van de VARA! dan?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 17:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat niet zo’n NPO quiz: de slimste hond.
O, ik dacht Maurice.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 18:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Nee, van de EO: de slimste christenhond.
Dat het genetisch bepaald is voor gehele rassen is vrij onwaarschijnlijk, ja.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 17:56 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Is dat zo onwaarschijnlijk dan? Ik zou het helemaal niet raar vinden als er gemiddeld gezien wat verschil zit in het IQ.
Al eerder gepost:quote:Op dinsdag 6 februari 2018 18:14 schreef Gohf046 het volgende:
Kandidaat voor de Amsterdamse gemeenteraad Ramautarsing had eerder gerefereerd aan onderzoeken waarin een verband werd gelegd tussen IQ en volkeren. Hiddema had in De Telegraaf laten weten dat hij daar geen probleem in ziet. „Nou, wat is daar nou weer mis mee? Dat is al lang bewezen. Dat is wetenschap.”
Dus dit klopt niet ?
Kortom: het idee van menselijke rassen is op zichzelf al niet wetenschappelijk. Dus eventuele statistieken die je daarop loslaat zijn eveneens onwetenschappelijk.quote:Race Is a Social Construct, Scientists Argue
Racial categories are weak proxies for genetic diversity and need to be phased out
More than 100 years ago, American sociologist W.E.B. Du Bois was concerned that race was being used as a biological explanation for what he understood to be social and cultural differences between different populations of people. He spoke out against the idea of "white" and "black" as discrete groups, claiming that these distinctions ignored the scope of human diversity.
Science would favor Du Bois. Today, the mainstream belief among scientists is that race is a social construct without biological meaning.
<...>
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |