Ja en? Daarmee weet je ook dat het slachtoffer zelf vuurwerk aan het afsteken was?quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:47 schreef F1gamer het volgende:
Je weet dat je vandaag geen vuurwerk mag afsteken
en herinner je SIRE spotje:
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt
Gewoon alles afschaffen en verbieden en eeuwig leven toch?quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:49 schreef F1gamer het volgende:
Daarom vuurwerk voor particulieren afschaffen
Ja laten we anders alcohol gaan verbieden. Hoeveel mensen zijn daar al door overleden (dronken mensen die andere onschuldige aanrijden)? Dus drank ook gewoon verbieden toch?quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zal wel door illegaal vuurwerk komen. Dat is toch net wat anders maar de anti sneuneuzen grijpen dit natuurlijk weer aan om nog harder te schreeuwen voor een verbod op vuurwerk.
Ja, laten we kanker ook gewoon verbieden.quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Gewoon alles afschaffen en verbieden en eeuwig leven toch?
Wat te denken van vrachtwagens, die rijden de laatste jaren ook zomaar over mensen heen her en der.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:05 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ja laten we anders alcohol gaan verbieden. Hoeveel mensen zijn daar al door overleden (dronken mensen die andere onschuldige aanrijden)? Dus drank ook gewoon verbieden toch?
Laten we eerst maar eens beginnen met vuurwerk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:05 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Ja laten we anders alcohol gaan verbieden. Hoeveel mensen zijn daar al door overleden (dronken mensen die andere onschuldige aanrijden)? Dus drank ook gewoon verbieden toch?
Illegaal vuurwerk is al verboden.quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:49 schreef F1gamer het volgende:
Daarom vuurwerk voor particulieren afschaffen
echt waar?quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:17 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Illegaal vuurwerk is al verboden.
Rijden onder invloed is al verboden. Leuk geprobeerd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:05 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Vuurwerk vandaag ook verboden. Leuk geprobeerd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Rijden onder invloed is al verboden. Leuk geprobeerd.
En in tegenstelling tot dat verbod wordt het verbod op rijden onder invloed wel gehandhaafd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Vuurwerk vandaag ook verboden. Leuk geprobeerd.
Dat gun ik niemand hoezeer ik het vuurwerk ook haat, vooral het afschieten van te voren.quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:50 schreef byah het volgende:
Dat er maar genoeg incidenten mogen gebeuren
Als de politie ziet dat iemand vandaag iets afsteekt krijg hij gewoon een procesverbaal thuis,quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En in tegenstelling tot dat verbod wordt het verbod op rijden onder invloed wel gehandhaafd.
Zal een druppel op een hete plaat zijn dat handhaven, hoeveel denk jij dat er langs door zouden komen, die paar controles in het jaar of buurt, en op andere dagen drinkt men niet?quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:25 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
En in tegenstelling tot dat verbod wordt het verbod op rijden onder invloed wel gehandhaafd.
Ja juist die hebben de legitimatie van iedereen he?quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:27 schreef hollandia02 het volgende:
Als de politie ziet dat iemand vandaag iets afsteekt krijg hij gewoon een procesverbaal thuis,
Ze kunnen toch op iemand met vuurwerk aflopen? Net als dat ze ook op een auto afrijden van iemand die slingerig rijd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:28 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ja juist die hebben de legitimatie van iedereen he?
Dat is niet zien dat is staande houden, riekt wel naar werk of niet?quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:30 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ze kunnen toch op iemand met vuurwerk aflopen? Net als dat ze ook op een auto afrijden van iemand die slingerig rijd.
Nooit gehoord van Bij Wijze Van Spreken? Bijdehandje...quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:31 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat is niet zien dat is staande houden, riekt wel naar werk of niet?
Dus niet bij wijze van schrijven?quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:32 schreef hollandia02 het volgende:
Nooit gehoord van Bij Wijze Van Spreken? Bijdehandje...
Dan begrijp ik niet dat men hier maar blijf knallen als dat werk gedaan wordt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:32 schreef hollandia02 het volgende:
En dat werk word toch gewoon gedaan?
Volgens jou handhaven ze dus ook niet op alcohol achter het stuur, want dat is ook aan de lopende band dat er mensen dronken achter het stuur kruipen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan begrijp ik niet dat men hier maar blijf knallen als dat werk gedaan wordt.
Ze kunnen niet overal tegelijk zijn hoor en zijn er altijd die de dans ontspringen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:40 schreef Silven het volgende:
[..]
Volgens jou handhaven ze dus ook niet op alcohol achter het stuur, want dat is ook aan de lopende band dat er mensen dronken achter het stuur kruipen.
Je bedoelt de wetgeving is aan het verpauperen?quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:23 schreef hollandia02 het volgende:
Nederland was ooit een vrij land...
Maar de laatste 17 jaar is alles aan het verpauperen.
Vuurwerk verboden omdat een paar mongolen de handleiding niet lezen
Coffeeshops gesloten, waardoor de illegaliteit toeneemt
Bier van 16 naar 18
Als je een chocolaatje een negerzoen noemt komen er gelijk 1200 groepjes op je af
Het chocolade sigaretje verboden omdat het roken stimuleert
Jammer en genoeg zijn er weinig alternatieven voor Nederland gezien landen als België langzaam onze kant opgaan.
Dat schijnt echter totaal geen belemmering te zijn. Helaas vinden heel veel Nederlanders dat regels alleen voor anderen gelden. Fatsoen is helaas vaak erg ver te zoeken.quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:47 schreef F1gamer het volgende:
Je weet dat je vandaag geen vuurwerk mag afsteken
en herinner je SIRE spotje:
Je bent een rund als je met vuurwerk stunt
Doe normaal!!!!!!quote:
In het verleden was er een die met zijn kop boven een lanceerbuis voor mortieren ging hangen, om te kijken waarom die niet afging, dan vraag je er wel om.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:26 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat gun ik niemand hoezeer ik het vuurwerk ook haat, vooral het afschieten van te voren.
700 doden in het verkeer.....die autos moeten weg!quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een "potje" was.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:48 schreef Nikonlover het volgende:
Triest dat zoiets gebeurd is
Met dit in het achterhoofd zal ik mijn potjes extra voorzichtig afsteken. Ik ben wel benieuwd of dit door nederlands of buitenlands vuurwerk gebeurd. Al maakt dat eigenlijk niet veel uit.
RIP
Wat zou het dan kunnen zijn? Een cobra of nitraat?quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:50 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het een "potje" was.
Ik heb van bronnen bij CNN vernomen dat Poetin hierachter zit.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:02 schreef Zipportal het volgende:
Ook dit is de schuld van Trump zeker?
Ik doe liever je moederquote:
Vuurwerk waar je dood aan gaat ook. Leuk geprobeerd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Met consumentenvuurwerk ga je niet zo snel dood. Wel het verliezen van ogen, vingertjes, beschadigd gehoor en ernstige brandwonden.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:48 schreef Nikonlover het volgende:
Triest dat zoiets gebeurd is
Met dit in het achterhoofd zal ik mijn potjes extra voorzichtig afsteken. Ik ben wel benieuwd of dit door nederlands of buitenlands vuurwerk gebeurd. Al maakt dat eigenlijk niet veel uit.
RIP
Ik ben ook nieuwsgierig naar de details. Bij de man die vorig jaar overleed bleek het om professioneel vuurwerk te gaan, maar dat lijkt me niet iets om overdag (zoals in dit geval) af te steken.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:03 schreef FL_Freak het volgende:
Triest dat hij door vuurwerk dood is, maar ik ben heel benieuwd welk vuurwerk. En ook op welke manier hij is omgegaan met het vuurwerk.
Je hebt ook saluteshells, gewoon grote ballen met een keiharde knal, echt iets voor overdag, maar wel aardig dodelijk als je hem in je gezicht krijgtquote:Op zaterdag 30 december 2017 18:10 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik ben ook nieuwsgierig naar de details. Bij de man die vorig jaar overleed bleek het om professioneel vuurwerk te gaan, maar dat lijkt me niet iets om overdag (zoals in dit geval) af te steken.
Aparte gewaarwording moet dat zijn, dat je buurman daar in stukjes ligt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:19 schreef Bluurgh het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ifterbant~a2897c247/
Daar is niet veel van over als je naar de hoeveelheid afdekmateriaal kijkt. Ik denk dat die sigaret wel even nodig was als je zoiets gezien hebt
Ah, wist ik niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:16 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Je hebt ook saluteshells, gewoon grote ballen met een keiharde knal, echt iets voor overdag, maar wel aardig dodelijk als je hem in je gezicht krijgt
Het was allemaal niet al te moeilijk te raden...quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg, of weet jij wat er gebeurd is?
De Drontenaarquote:Dodelijk vuurwerkslachtoffer op de Vogelwikke in Swifterbant
SWIFTERBANT - De politie meldt dat er een dodelijk slachtoffer is te betreuren bij een vuurwerkincident op de Vogelwikke in Swifterbant. Dat is vanmiddag rond half vier gebeurd. Nadere bijzonderheden zijn nog niet bekend.
Volgens berichten zou het slachtoffer een man zijn, die een lawinepijl heeft afgestoken. De NOS meldt dat het gaat om een bewoner van de straat.
Het ongeval zou zijn gebeurd in het bijzijn van kinderen. ,,Veel mensen zagen het gebeuren", aldus de NOS. Diverse media berichten dat twee kinderen, die vlakbij de ontploffing stonden, uit voorzorg naar het ziekenhuis zijn gebracht voor controle.
Dacht je dat je bij Mensa zat dan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:25 schreef junkiexp het volgende:
Wat een achterlijke reacties in dit topic zeg, is dat het nieuwe Fok niveau?
Een lawinepijl lijkt me erg sterk als je de beelden zijn ziet. Zo ontzettend krachtig is zo'n ding helemaal nietquote:Op zaterdag 30 december 2017 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het was allemaal niet al te moeilijk te raden...
[..]
De Drontenaar
De ene pijl is de andere niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:39 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Een lawinepijl lijkt me erg sterk als je de beelden zijn ziet. Zo ontzettend krachtig is zo'n ding helemaal niet
Ga op Facebook janken ofzo.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:25 schreef junkiexp het volgende:
"Volgens de berichten.." zou later zomaar eens volledig onzin kunnen blijken te zijn. We wachten af..quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:39 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Een lawinepijl lijkt me erg sterk als je de beelden zijn ziet. Zo ontzettend krachtig is zo'n ding helemaal niet
Sorry dat ik het zeg, maar als je je met lawinepijlen bezig houdt, vraag je er ook een beetje zelf om.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:25 schreef junkiexp het volgende:
Kan ook dodelijk zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:39 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is hij nog aan het onderhandelen met Petrus.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:46 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar als je je met lawinepijlen bezig houdt, vraag je er ook een beetje zelf om.
Er waren zelfs kinderen bij. Iedereen heeft hier de mond vol over drankrijders, ik ook, maar dit zit in dezelfde categorie.
Je mag niks slechts zeggen over doden, maar ik hoop dat deze ellendige figuur zijn daden overdenkt in het hiernamaals.
Mensen die lawinepijlen afvuren bij kinderen, heb ik totaal geen respect voor, net als dronken rijders.
Eigen schuld dikke bult gaat me wat te ver.
Ligt eraan wat je doet vermoedelijk. Als je denkt dat de voorkant de achterkant is en dus de pijl verkeerd afsteekt kan het wel beroerd aflopen wrs.quote:
Nee joh...quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:39 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Gewoon even de ruitenwisser aanzetten dan is het zo wegquote:Op zaterdag 30 december 2017 19:09 schreef anarchitect het volgende:
Vervelend ook voor de buurtbewoners, die moeten nu stukjes bot en hersenen van hun auto afschrapen.
Als je hem in een put wilt schieten en dat ding gaat omhoog en komt onder je jas, dan kun je het niet navertellenquote:Op zaterdag 30 december 2017 18:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je doet vermoedelijk. Als je denkt dat de voorkant de achterkant is en dus de pijl verkeerd afsteekt kan het wel beroerd aflopen wrs.
Natuurlijk, maar of je dan in stukken op straat komt te liggen... Ik denk toch echt aan een shell.quote:
Ja, lekker relevant, vuurwerk ergens in gooien, dan bouw je druk op en dat is heel wat anders dan gewoon in de open lucht. .quote:
Al is het de helft kleiner, die dingen wil je niet op de grond laten ontploffen.quote:
Zoals je in het filmpje van de wachmachine kunt zien is zelfs de trommel (vol met gaten en een slap deurtje ervoor, dus daar kan geen druk in opgebouwd worden) aan flarden. Dan heb je wel een idee wat dat met je doet als die op een paar centimeter van je vandaan klapt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:13 schreef Embraer89 het volgende:
Ja, lekker relevant, vuurwerk ergens in gooien, dan bouw je druk op en dat is heel wat anders dan gewoon in de open lucht. .
blijkbaarquote:Op zaterdag 30 december 2017 18:25 schreef junkiexp het volgende:
Mja, echt fijn zal het niet zijn. Boeit ook niet zo veel, want het is beide gewoon illegaal.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zoals je in het filmpje van de wachmachine kunt zien is zelfs de trommel (vol met gaten ja, dus daar kan geen druk in opgebouwd worden) aan flarden. Dan heb je wel een idee wat dat met je doet als die op een paar centimeter van je vandaan klapt.
Dan spoor je toch ook niet...quote:
nachtmerrie voor die kinderen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:18 schreef ootjekatootje het volgende:
Bij het nieuws van 18 uur op de radio zei men dat zijn zoontjes erbij stonden, lijkt me verschrikkelijkers dat voor je deur gebeurt.
Het maakt idd ook weinig uit of het nou een lawinepijl of een shell was, beide keren is het net zo illegaal.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:19 schreef Embraer89 het volgende:
[..]
Mja, echt fijn zal het niet zijn. Boeit ook niet zo veel, want het is beide gewoon illegaal.
Dus mensen die nu weer over een vuurwerkverbod beginnen denken niet na. Dit is niet van een rotje gekomen.
Niks onzin, kijk het filmpje maar, er liggen een stuk of tien kleinere afdekzeiltjes rondom het ene laken.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:16 schreef ootjekatootje het volgende:
https://goo.gl/images/iQXvD1
Las op de vorige pagina dat het lichaam verspreid was, onzin imo volgens deze foto van de Nos
Dat valt trouwens ook niet meer onder vuurwerk, maar onder de wet wapens en munitie.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan spoor je toch ook niet...
Maar aan de andere kant komen liefhebbers van die troep imo nooit door de geestelijke keuringen van een explosieve opruimingsdienst.
ik zie een afgedekt lichaam onder meerdere doeken en waaronder zijn gehele rechterarm zichtbaar is, zonder bloed. Verder ligt er een oranje handdoek en wat resten van rotjes op de straat.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:22 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Niks onzin, kijk het filmpje maar, er liggen een stuk of tien kleinere afdekzeiltjes rondom het ene laken.
Het filmpje op ad.nl bedoelde ik, dat is uit een andere hoekquote:Op zaterdag 30 december 2017 19:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik zie een afgedekt lichaam onder meerdere doeken en waaronder zijn gehele rechterarm zichtbaar is, zonder bloed. Verder ligt er een oranje handdoek en wat resten van rotjes op de straat.
Maar enfin ik kan het mis hebben.
Ik vind iets niet leuk dus mogen er wat mij betreft heel veel doden en gewonden vallen zodat het verboden wordt. Wat ben jij een sneu figuur. Ik zou bijna hopen dat een van de incidentjes jouw huis wordt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 16:50 schreef byah het volgende:
Dat er maar genoeg incidenten mogen gebeuren
Ik zie geen foto, heb je een ander linkje of is de foto weg?quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:16 schreef ootjekatootje het volgende:
https://goo.gl/images/iQXvD1
Las op de vorige pagina dat het lichaam verspreid was, onzin imo volgens deze foto van de Nos
Stunten met (illegaal) vuurwerk ook toch schijnen een hoop mensen dit soort gebeurtenissen een goede reden te vinden om al het vuurwerk te verbieden.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Of helemaal niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het maakt idd ook weinig uit of het nou een lawinepijl of een shell was, beide keren is het net zo illegaal.
Maar sowieso, wat bezielt je om zoiets in de straat af te steken... Als je dan zonodig illegaal vuuwerk wil afsteken doe dat dan op een veld ergens achteraf.
Joh, echt waar?quote:Over de identiteit van het slachtoffer, een man, is nog niets bekend.
Het was een shell, de lanceerbuis lag ernaast.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:48 schreef hiburg het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erde-onder-zijn-neus
Denk dat het zo’n Cobra 6 of 9 of zoiets is geweest. Daar zijn al vaker ernstige ongelukken mee gebeurd.
Het lijkt me sterk dat het zo'n shell was, dan waren er ook een hoop omstanders gewond geraakt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:44 schreef Infection het volgende:
Even een idee wat zo'n shell voor explosie veroorzaakt als het op de grond klapt:
Oh ok, dat heb ik nog niet gezien. Maar wel heel erg dit als kinderen dit hebben gezien. Levenslink die rotzooi...quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:50 schreef Infection het volgende:
[..]
Het was een shell, de lanceerbuis lag ernaast.
Aan het formaat van de buis te zien wel. En hoeft niet persé als de mensen op een afstandje staan. Overigens waren zijn kinderen ook gewond.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat het zo'n shell was, dan waren er ook een hoop omstanders gewond geraakt.
Nee, die waren niet gewond. Die zijn alleen nagekeken op gehoorsbeschadiging.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Aan het formaat van de buis te zien wel. En hoeft niet persé als de mensen op een afstandje staan. Overigens waren zijn kinderen ook gewond.
Niet gewond dan, maar één van de kinderen kreeg volgens de jongen die ooggetuige was wel iets in z'n gezicht. In ieder geval was het gewoon een shell wat die man afstak.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, die waren niet gewond. Die zijn alleen nagekeken op gehoorsbeschadiging.
Ja, een Salute shell, dus alleen een knal. Dat is wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Niet gewond dan, maar één van de kinderen kreeg volgens de jongen die ooggetuige was wel iets in z'n gezicht. In ieder geval was het gewoon een shell.
Lekker type ook, zwaar vuurwerk afsteken in de straat met je eigen en andere kinderen erbij.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Aan het formaat van de buis te zien wel. En hoeft niet persé als de mensen op een afstandje staan. Overigens waren zijn kinderen ook gewond.
Kijk dit filmpje maar even van een ooggetuige:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)erde-onder-zijn-neus
Zou goed kunnen inderdaad.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, een Salute shell, dus alleen een knal. Dat is wat ik bedoel.
Deze is ook wel grappig.quote:
En dan is er geen illegaal vuurwerk meer?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:01 schreef capricia het volgende:
Tjonge jongen.
Mensen kunnen niet gewoon met vuurwerk omgaan. Veel illegaal spul en veel te vroeg afgestoken.
Heel erg voor de kinderen. En zijn familie.
Een reden te meer om vuurwerk op deze manier af te schaffen. Dan maar georganiseerde vuurwerkshows.
Meer doden door het verkeer dan door terrorisme...quote:Meer doden door vuurwerk in NL dan door terrorisme.
Zo zie je maar weer waar de prioriteiten van de politiek liggenquote:Op zaterdag 30 december 2017 20:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan is er geen illegaal vuurwerk meer?
[..]
Meer doden door het verkeer dan door terrorisme...
Dat is een ander verhaal, maar ik word altijd een beetje moe van die keukentrapjes vergelijkingen...quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Zo zie je maar weer waar de prioriteiten van de politiek liggen
Een vergeten uit de kast halen?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:18 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, we hebben een nmm eigen schuld dode door illegaal vuurwerk en ophef alom, meteen weer janken over verbieden etc. hier op Fok!
Vanochtend twee kinderen dood door een woningbrand in Emmen wat ik tien keer erger vind... Krekels...
Jij bent meer van de blinde paniek?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is een ander verhaal, maar ik word altijd een beetje moe van die keukentrapjes vergelijkingen...
Ze zijn verboden maar wat voor straf krijg je als je er een in je bezit wordt aangetroffen?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:03 schreef Infection het volgende:
Shells zijn wel vaker wat mis mee. Hebben vaak een kruitlek waardoor er kruit van het boeket de lancering ingelekt is en dus direct afgaan in plaast van gelanceerd te worden. Maar goed dat ze verboden zijn.
Deze meneer heeft de doodstraf iig gekregen.... lijkt me een beetje te zwaar als standaard straf, maar er mag wel serieus op gestraft worden, iig al vastzitten tot na oud en nieuw, om te beginnen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:26 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ze zijn verboden maar wat voor straf krijg je als je er een in je bezit wordt aangetroffen?
quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:09 schreef anarchitect het volgende:
Vervelend ook voor de buurtbewoners, die moeten nu stukjes bot en hersenen van hun auto afschrapen.
Maar wat is momenteel de straf? Ze kunnen verboden zijn maar als de straf bij een boete van een paar tientjes blijft dan zet dat nog geen zoden aan de dijk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze meneer heeft de doodstraf iig gekregen.... lijkt me een beetje te zwaar als standaard straf, maar er mag wel serieus op gestraft worden, iig al vastzitten tot na oud en nieuw, om te beginnen.
Juist niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Jij bent meer van de blinde paniek?
idd een kruitlek, waardoor alles ontploft ipv een tweetraps explosie.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:29 schreef Sigaartje het volgende:
Net op het journaal getuigeverslag van een jongetje:
Hij deed een witte bol in een buis. Hij stak het aan en hij explodeerde direct.
Als iets routine wordt is het altijd gevaarlijk is mijn mening.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:31 schreef Oud_student het volgende:
Bij dat soort vuurwerk is echt afstand vereist en het afsteken op de straat is sowieso al levensgevaarlijk.
Kruitlek? Is gewoon het schietlont wat ie heeft aangestoken.. ipv er een trager lont aan te knopen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:31 schreef Oud_student het volgende:
[..]
idd een kruitlek, waardoor alles ontploft ipv een tweetraps explosie.
Bij dat soort vuurwerk is echt afstand vereist en het afsteken op de straat is sowieso al levensgevaarlijk.
Voor zijn kind is het triest. Is wat ik denk. Maar met de man zelf verder geen medelijden. Maar wellicht toch is de man in een opzicht van belang om tot een verbod van vuurwerk te komen en in dat opzicht wellicht een held.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze meneer heeft de doodstraf iig gekregen.... lijkt me een beetje te zwaar als standaard straf, maar er mag wel serieus op gestraft worden, iig al vastzitten tot na oud en nieuw, om te beginnen.
Ja want shells zijn niet gewoon al illegaal ofzo..quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:33 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voor zijn kind is het triest. Is wat ik denk. Maar met de man zelf verder geen medelijden. Maar wellicht toch is de man in een opzicht van belang om tot een verbod van vuurwerk te komen en in dat opzicht wellicht een held.
Los van het vuurwerk wat gebruikt is. Was hij al illegaal bezig want er mag nu nog geen vuurwerk afgestoken worden.Maar een discussie over handhaving en dergelijke is binnen dit topic denk ik off topic. in elk geval een darwin award.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:34 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja want shells zijn niet gewoon al illegaal ofzo..![]()
Ja dat wrs ook, maar als je heel snel bent lukt dat net.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kruitlek? Is gewoon het schietlont wat ie heeft aangestoken.. ipv er een trager lont aan te knopen..
Pure onkunde..
Zelfs dan heb je nog 2 a 3 seconden, als je meteen wegloopt ben je toch makkelijk drie meter verwijderd wanneer ie afgaat.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Kruitlek? Is gewoon het schietlont wat ie heeft aangestoken.. ipv er een trager lont aan te knopen..
Pure onkunde..
De hulpdiensten waren snel ter plaatse dacht ik te lezen, neem aan politie ook?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Los van het vuurwerk wat gebruikt is. Was hij al illegaal bezig want er mag nu nog geen vuurwerk afgestoken worden.Maar een discussie over handhaving en dergelijke is binnen dit topic denk ik off topic.
Klopt, volgens ooggetuigen stond de man er nog boven toen het afging. Dus hoe het precies ging weet ik nog nietquote:Op zaterdag 30 december 2017 20:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Zelfs dan heb je nog 2 a 3 seconden, als je meteen wegloopt ben je toch makkelijk drie meter verwijderd wanneer ie afgaat.
Kan ook gewoon een lapje huid zijn ofzo.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:55 schreef Infection het volgende:
[..]
Niet gewond dan, maar één van de kinderen kreeg volgens de jongen die ooggetuige was wel iets in z'n gezicht. In ieder geval was het gewoon een shell wat die man afstak.
Ik wil het niet eens weten ik ga er dus niet naar opzoek, als het hier komt lees ik het uiteraard wel.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dus hoe het precies ging weet ik nog niet
Dat klopt inderdaad. Ze komen er pas met name de politie als het te laat is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:38 schreef john2406 het volgende:
[..]
De hulpdiensten waren snel ter plaatse dacht ik te lezen, neem aan politie ook?
Als het offtopic is moet je er ook niet over beginnen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Los van het vuurwerk wat gebruikt is. Was hij al illegaal bezig want er mag nu nog geen vuurwerk afgestoken worden.Maar een discussie over handhaving en dergelijke is binnen dit topic denk ik off topic. in elk geval een darwin award.
Nou heel simpel.. het schietlontje is te kort om de shell op de bodem van de buis aan te steken dus moet je hem vasthouden.. en in de buis gooien.. maar het lont is al op voor de shell de bodem van de buis raakt en je je hoofd wegtrekt.. Doei hoofd..quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Klopt, volgens ooggetuigen stond de man er nog boven toen het afging. Dus hoe het precies ging weet ik nog niet
Ja, maar dan moet je toch 2 explosies horen?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:46 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou heel simpel.. het schietlontje is te kort om de shell op de bodem van de buis aan te steken dus moet je hem vasthouden.. en in de buis gooien.. maar het lont is al op voor de shell de bodem van de buis raakt en je je hoofd wegtrekt.. Doei hoofd..
Je kan ook de andere kant op redeneren en vragen waarom we heroďne en handgranaten niet legaliseren. Het is verstandiger om elk 'product' individueel te beoordelen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:05 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Tja hier kan ik alleen maar op speculeren.. het ding ketst af en raakt beschadigd.. of er zaten nog gloeiende delen in de buis.. weet jij het?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:49 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je toch 2 explosies horen?
De shell ketst dan af tegen het hoofd van de man en explodeert dan verderop
Een verbod gaat dit soort incidenten niet voorkomen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:50 schreef LelijKnap het volgende:
Conclusie: verbieden die teringzooi.
Zal jaren duren om het tot nul te brengen, maar zal de kans vanaf intrede minimaliseren. Nu kunnen de illegale zich verstoppen onder de legale afstekers. En ja, vandaag is elke vorm illegaal (doch vooral gedoogd) maar de buurt hoort nu niet vanzelfsprekend het verschil, daar waar als er niets mag worden afgeschoten, elke knal een indicatie is van een illegale handeling.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Een verbod gaat dit soort incidenten niet voorkomen.
Ja idd het NOS journaal zal de schuld wel weer neerleggen bij het grootkapitaal en bankiers terwijl ze strooien met quotes van Karl Marx.quote:Op zaterdag 30 december 2017 17:03 schreef FL_Freak het volgende:
ik ben benieuwd hoe de linkse media hier mee om zal gaan.
Dat is nu t/m morgen 1800 ook...quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:58 schreef LelijKnap het volgende:
daar waar als er niets mag worden afgeschoten, elke knal een indicatie is van een illegale handeling.
Semi-gedoogd vanwege de massaliteit, hč. Mede vanwege legale verkoop.quote:
Ja, maar met het verschil dat het nu wel verkocht mag worden en bij een verbod niet.quote:
Ik denk dat een verbod in ieder geval de sfeer rondom vuurwerk flink kan veranderen. En dan op zo'n manier dat het afsteken van vuurwerk niet meer een geaccepteerde bezigheid is waarbij de misbruikers al snel "liefhebbers" worden genoemd. Dat imago zorgt ervoor dat normaal vuurwerkgebruik kan uitgroeien tot het gebruik van zware troep en zelfgemaakte bommen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:02 schreef LelijKnap het volgende:
Semi-gedoogd vanwege de massaliteit, hč. Mede vanwege legale verkoop sinds gisteren.
Dat is het punt natuurlijk niet. Ik mag ook een mes kopen maar daar iemand mee verwonden mag weer niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:03 schreef Gunner het volgende:
Ja, maar met het verschil dat het nu wel verkocht mag worden en bij een verbod niet.
De jaren '80 "Dankzij dat veel te korte lontje heb ik eindelijk een hondje!" campagne...quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:03 schreef beantherio het volgende:
Ik weet niet of een verbod haalbaar is (ik vermoed van niet) maar misschien kan de "romantiek" of lol er vanaf gehaald worden door vuurwerk te voorzien van waarschuwingsplaatjes zoals je die bij sigaretten hebt. Ben benieuwd hoe leuk men het nog gaat vinden met wat foto's van afgerukte ledematen op een vuurpijl.
Misschien is dezelfde tactiek als bij roken inderdaad wel de beste optie.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik denk dat een verbod in ieder geval de sfeer rondom vuurwerk flink kan veranderen. En dan op zo'n manier dat het afsteken van vuurwerk niet meer een geaccepteerde bezigheid is waarbij de misbruikers al snel "liefhebbers" worden genoemd. Dat imago zorgt ervoor dat normaal vuurwerkgebruik kan uitgroeien tot het gebruik van zware troep en zelfgemaakte bommen.
Ik weet niet of een verbod haalbaar is (ik vermoed van niet) maar misschien kan de "romantiek" of lol er vanaf gehaald worden door vuurwerk te voorzien van waarschuwingsplaatjes zoals je die bij sigaretten hebt. Ben benieuwd hoe leuk men het nog gaat vinden met wat foto's van afgerukte ledematen op een vuurpijl.
o jawel, want net als Jaap zijn het elk jaar dezelfde idioten die het niet gewoon kunnen doen. En hier in de buurt weet iedereen wie het zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Als het morgen niet legaal zou zijn, en gister niet al in de verkoop zou zijn, dan is het toch zeer onwaarschijnlijk dat vandaag evengoed evenveel vuurwerk afgestoken zou worden?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dat is het punt natuurlijk niet. Ik mag ook een mes kopen maar daar iemand mee verwonden mag weer niet.
Idd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
o jawel, want net als Jaap zijn het elk jaar dezelfde idioten die het niet gewoon kunnen doen. En hier in de buurt weet iedereen wie het zijn.
Gemakkelijk uit te roeien dus
Dan haalt men het nog inBrlgie of men laat het verzenden zoals die mafketel laatst bij Opsporing Verzocht. Illegale gevaarlijke troep via TNT Post...quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:08 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Als het morgen niet legaal zou zijn, en gister niet al in de verkoop zou zijn, dan is het toch zeer onwaarschijnlijk dat vandaag evengoed evenveel vuurwerk afgestoken zou worden?
Ja, zou bestraft moeten worden. Alleen al het risico nemen impliceert wmb genoeg reden tot hoge straf (min geldboete vijfde of zesde categorie).quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
Sws mensen die dan illegaal vuurwerk in een woonwijk afsteken met kinderen er omheen.![]()
Ga dan ergens op een weilandje je leven verpesten.
Ik naai ze er direct bij, vooral de slopers van bushokjes, auto’s en bejaarden met hondjes pesters.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
Sws mensen die dan illegaal vuurwerk in een woonwijk afsteken met kinderen er omheen.![]()
Ga dan ergens op een weilandje je leven verpesten.
Dit is allemaal in de context van gelegaliseerd vuurwerk afsteken. Deze figuren verschuilen zich in de herrie van legaal vuurwerk. Stel illegaliteit is genormaliseerd en een gek staat opeens midden in de woonwijk met heftig illegaal vuurwerk. Zal de reactie hetzelfde zijn? Zal hij überhaupt hetzelfde handelen (het risico nemen)?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dan haalt men het nog inBrlgie of men laat het verzenden zoals die mafketel laatst bij Opsporing Verzocht. Illegale gevaarlijke troep via TNT Post...
Evenveel illegaal vuurwerk wat nu ook al illegaal is...quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:08 schreef LelijKnap het volgende:
Als het morgen niet legaal zou zijn, en gister niet al in de verkoop zou zijn, dan is het toch zeer onwaarschijnlijk dat vandaag evengoed evenveel vuurwerk afgestoken zou worden?
knallen en vuurwerk zijn helemaal niet erg, die enorme bommen daarin tegen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:11 schreef Silven het volgende:
Hier word al lekker geknalt vandaag. Heerlijk!
Vandaag afsteken mag sowieso niet en dat kunnen ze ook al niet handhaven (gelukkig). Gaat dan dus ook niet lukken.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:11 schreef capricia het volgende:
Als er helemaal geen particulier vuurwerk meer is, dan vallen die illegalen extra op.
Natuurlijk niet. Je valt in dat geval al op met legaal vuurwerk (in de wijk), laat staan met illegaal vuurwerk. Tenzij je dus in een SBS6 tokkiedorp woont. Daar is het collectieve aanpassingsvermogen iets wat trager.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Evenveel illegaal vuurwerk wat nu ook al illegaal is...
Hoe harder hoe leuker wmb. Cobra’tjes, dikke shells. Liefst dat de ramen ervan trillen!quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
knallen en vuurwerk zijn helemaal niet erg, die enorme bommen daarin tegen.
Als nu eoa joker hier in de straat met een shell gaat spelen zoals in Swifterbant (of Cobra's of wat voor illegale rommel dan ook) kan ik je verklappen dat hij nog sneller door de hele buurt met hooivorken de kling over gejaagd wordt dan dat hij zijn aansteker kan pakken...quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dit is allemaal in de context van gelegaliseerd vuurwerk afsteken. Deze figuren verschuilen zich in de herrie van legaal vuurwerk. Stel illegaliteit is genormaliseerd en een gek staat opeens midden in de woonwijk met heftig illegaal vuurwerk. Zal de reactie hetzelfde zijn? Zal hij überhaupt hetzelfde handelen (het risico nemen)?
quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Los van het vuurwerk wat gebruikt is. Was hij al illegaal bezig want er mag nu nog geen vuurwerk afgestoken worden.Maar een discussie over handhaving en dergelijke is binnen dit topic denk ik off topic. in elk geval een darwin award.
Geen Darwin Award in dit geval, maar wel stom.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:56 schreef matthijst het volgende:
De 14-jarige buurjongen Damian Speur zag het ongeluk gebeuren. „Ik was op zolder door het raam naar het vuurwerk aan het kijken. Jaap, die hier in de straat woont, kwam naar buiten met een grote koker, die hij elk jaar gebruikt. Het vuurwerk dat hij afstak zag er altijd heel vet uit. Hij had rond vuurwerk van wel tien centimeter, een soort bom met een heel lange lont eraan. Het vuurwerk had vanuit de buis omhoog moeten schieten. Maar dat gebeurde dus niet. Het vuurwerk ontplofte in de buis zelf. Ik hoorde een heel harde knal en zag heel veel rook. Toen de rook optrok, zag ik hem liggen.
Hij vervolgt: „Ik dacht eerst dat hij bewusteloos was, maar dat bleek dus niet het geval… Er was heel veel paniek. Ik zag zijn zoontje huilen en schreeuwen. Hij stond er een klein stukje vandaan, dat is waarschijnlijk zijn redding geweest. Hij heeft wel iets in zijn gezicht gekregen.
Ook jij hoort het verschil echt wel tussen illegaal en legaal. Dat ze hier nu een beetje met de standaard voetzoekers bezig zijn prima, dat is natuurlijk van een totaal ander kaliber dan een Cobra 8 oid.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Je valt in dat geval al op met legaal vuurwerk (in de wijk), laat staan met illegaal vuurwerk. Tenzij je dus in een SBS6 tokkiedorp woont. Daar is het collectieve aanpassingsvermogen iets wat trager.
Shell is de extreemste vorm? Dat merk je allicht snel genoeg op. Zit genoeg spul tussen waarvan men niet (direct) zeker kan zijn wat het betreft. Tevens bestaat (taz van het iets wat mildere illegale werk) effect van 'ach, dat kan er ook wel bij'.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als nu eoa joker hier in de straat met een shell gaat spelen zoals in Swifterbant (of Cobra's of wat voor illegale rommel dan ook) kan ik je verklappen dat hij nog sneller door de hele buurt met hooivorken de kling over gejaagd wordt dan dat hij zijn aansteker kan pakken...
Mortier dus.quote:Op zaterdag 30 december 2017 19:56 schreef matthijst het volgende:
De 14-jarige buurjongen Damian Speur zag het ongeluk gebeuren. „Ik was op zolder door het raam naar het vuurwerk aan het kijken. Jaap, die hier in de straat woont, kwam naar buiten met een grote koker, die hij elk jaar gebruikt. Het vuurwerk dat hij afstak zag er altijd heel vet uit. Hij had rond vuurwerk van wel tien centimeter, een soort bom met een heel lange lont eraan. Het vuurwerk had vanuit de buis omhoog moeten schieten. Maar dat gebeurde dus niet. Het vuurwerk ontplofte in de buis zelf. Ik hoorde een heel harde knal en zag heel veel rook. Toen de rook optrok, zag ik hem liggen.
Hij vervolgt: „Ik dacht eerst dat hij bewusteloos was, maar dat bleek dus niet het geval… Er was heel veel paniek. Ik zag zijn zoontje huilen en schreeuwen. Hij stond er een klein stukje vandaan, dat is waarschijnlijk zijn redding geweest. Hij heeft wel iets in zijn gezicht gekregen.
Schei toch uit, Cobra's, nitraten ed. vallen echt wel op tussen het legale spul.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:19 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Shell is de extreemste vorm? Dat merk je allicht snel genoeg op. Zit genoeg spul tussen waarvan men niet (direct) zeker kan zijn wat het betreft. Tevens bestaat (taz van het iets wat mildere illegale werk) effect van 'ach, dat kan er ook wel bij'.
Voor een 14-jarige praat ie wel erg.. cynisch en blasé ofzoquote:Op zaterdag 30 december 2017 20:29 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ken de verhoudingen niet van het verschil tussen illegaal en legaal qua (geluid)overlast en aantal gewonden. Ik vind legaal vuurwerk op zichzelf verwerpelijk - niet alleen omdat het kan fungeren als gedoog-middel voor illegaal vuurwerk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook jij hoort het verschil echt wel tussen illegaal en legaal. Dat ze hier nu een beetje met de standaard voetzoekers bezig zijn prima, dat is natuurlijk van een totaal ander kaliber dan een Cobra 8 oid.
En van dat legale spul hebben weinig mensen last, behalve een handvol Fokkers...
Goed punt. De gebruikers van illegaal vuurwerk trekken zich op aan (en voelen zich beschermd door) het grootschalig gebruik van legaal vuurwerk. Je kunt het een niet losgekoppeld van het ander zien.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:12 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dit is allemaal in de context van gelegaliseerd vuurwerk afsteken. Deze figuren verschuilen zich in de herrie van legaal vuurwerk. Stel illegaliteit is genormaliseerd en een gek staat opeens midden in de woonwijk met heftig illegaal vuurwerk. Zal de reactie hetzelfde zijn? Zal hij überhaupt hetzelfde handelen (het risico nemen)?
Ná of vóór dat het knalt? Al die tyfuszooi gewoon onder dezelfde noemer gooien. Over een paar jaar geen invaliden en doden meer vanwege een infantiele traditiequote:Op zaterdag 30 december 2017 21:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Schei toch uit, Cobra's, nitraten ed. vallen echt wel op tussen het legale spul.
Dat mag, maar dan hoeven we verder ook niet te discussieren. Dat is een beetje als over het geloof ouwehoeren met een Jehova.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ik ken de verhoudingen niet van het verschil tussen illegaal en legaal qua (geluid)overlast en aantal gewonden. Ik vind legaal vuurwerk op zichzelf verwerpelijk - niet alleen omdat het kan fungeren als gedoog-middel voor illegaal vuurwerken.
Denk ik ook, de beste manier zal wrs toch zoals men met tabak omgaat zijn. Alhoewel nog steeds een vierde of zo rookt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Goed punt. De gebruikers van illegaal vuurwerk trekken zich op aan (en voelen zich beschermd door) het grootschalig gebruik van legaal vuurwerk. Je kunt het een niet losgekoppeld van het ander zien.
Evengoed denk ik dat een verbod lastig is maar er moet iets veranderen. En flink ook.
Denk je echt dat deze mensen zich laten tegenhouden door een verbod?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:23 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ná of vóór dat het knalt? Al die tyfuszooi gewoon onder dezelfde noemer gooien. Over een paar jaar geen invaliden en doden meer vanwege een infantiele traditie
Hint: zie paar posts hierboven.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:28 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Denk je echt dat deze mensen zich laten tegenhouden door een verbod?
(hint: doen ze nu ook niet)
Hint: De wens is de vader van de gedachte.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hint: zie paar posts hierboven.
De vader heeft zichzelf opgeblazen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hint: De wens is de vader van de gedachte.
Nee, maar ik zit al 13 jaar op Fok!, vroeger vrij actief en het verbaast me, vroeger was dit een stuk genuanceerder en werd er ook gemod op dit soort reacties.quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:36 schreef halfway het volgende:
[..]
Dacht je dat je bij Mensa zat dan?
Nee, ik doe het hier omdat het hier wordt geplaatst.quote:
Maar kijk, dat is een respectvolle mening, ik lees reacties als:quote:Op zaterdag 30 december 2017 18:46 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar als je je met lawinepijlen bezig houdt, vraag je er ook een beetje zelf om.
Er waren zelfs kinderen bij. Iedereen heeft hier de mond vol over drankrijders, ik ook, maar dit zit in dezelfde categorie.
Je mag niks slechts zeggen over doden, maar ik hoop dat deze ellendige figuur zijn daden overdenkt in het hiernamaals.
Mensen die lawinepijlen afvuren bij kinderen, heb ik totaal geen respect voor, net als dronken rijders.
Eigen schuld dikke bult gaat me wat te ver.
Ja echt bijzonder.quote:
Welke verzekering? De zorgverzekering? Die betaalt wel hoor, maar als hij zijn eigen risico dit jaar nog niet opgebruikt had zal die rekening idd nog wel komen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:27 schreef sig000 het volgende:
Betaalt de verzekering wel nu? De man is illegaal dood zeg maar.
lekker ook wel dat ze aan zo'n kind gaan vragen om de aftermath te beschrijvenquote:Op zaterdag 30 december 2017 21:21 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Voor een 14-jarige praat ie wel erg.. cynisch en blasé ofzo
Sowieso bizar hoe vaak kinderen geďnterviewd worden bij vervelende gebeurtenissen, ook bizar dat die ouders daar kennelijk toestemming voor geven, of zouden ze die niet eens meer vragen tegenwoordig?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
lekker ook wel dat ze aan zo'n kind gaan vragen om de aftermath te beschrijven
Doet dat kind wel goed trouwens. Beter dan menig volwassene.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:45 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
lekker ook wel dat ze aan zo'n kind gaan vragen om de aftermath te beschrijven
Zou het helpen bij een verwerkingsproces?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sowieso bizar hoe vaak kinderen geďnterviewd worden bij vervelende gebeurtenissen, ook bizar dat die ouders daar kennelijk toestemming voor geven, of zouden ze die niet eens meer vragen tegenwoordig?
Zeker. Dat hysterisch beschermende gedoe werkt averechts. Zelfde als met honden en vuurwerk: gewoon doen alsof het normaal is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou het helpen bij een verwerkingsproces?
Het schijnt dus dat hij dit al jaren zo deed. Dan had het voorgaande jaren al fout moeten gaan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Pure onkunde..
We hebben een kenner.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zeker. Dat hysterisch beschermende gedoe werkt averechts. Zelfde als met honden en vuurwerk: gewoon doen alsof het normaal is.
Dat gaf ik al aan, filmpje eerder gezien, routine en het kan fout gaan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het schijnt dus dat hij dit al jaren zo deed. Dan had het voorgaande jaren al fout moeten gaan?
Zag het ook idd..quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Het schijnt dus dat hij dit al jaren zo deed. Dan had het voorgaande jaren al fout moeten gaan?
Of men heeft/had hem zooi verkocht?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zag het ook idd..
Of er heeft altijd wel viscolont aan gezeten.. of er was wel een lek.. etc etc..
Een verbod is wel haalbaar, alleen het handhaven moet goed worden overdacht.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:03 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik weet niet of een verbod haalbaar is (ik vermoed van niet)
Overdenk het eens snel kan ik mee genietenquote:Op zaterdag 30 december 2017 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een verbod is wel haalbaar, alleen het handhaven moet goed worden overdacht.
Als hij vlak ervoor al een shell geschoten zou hebben, dan kunnen er gloeiende resten in de buis hebben gezeten. Maar dat lijkt me niet eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat gaf ik al aan, filmpje eerder gezien, routine en het kan fout gaan?
Misschien was zijn lanceerbuis versleten?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Altijd.. Kijk als ie wist waar ie mee bezig was dan stak ie hem wel op een afstand aan terwijl ie al in de buis zat..quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:55 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dat gaf ik al aan, filmpje eerder gezien, routine en het kan fout gaan?
Nou en? Moet je gewoon rekening mee houden he?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of men heeft/had hem zooi verkocht?
Eehm.. wat precies is er niet verboden wat dat wel zou moeten zijn dan?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Een verbod is wel haalbaar, alleen het handhaven moet goed worden overdacht.
Ik steek geen vuurwerk af, moet te hard werken voor mijn geld om het zomaar de lucht in af te steken!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:00 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nou en? Moet je gewoon rekening mee houden he?
Dus hij deed het al jaren... En niemand in de buurt was al eerder op het idee gekomen om hem een trap mee te geven richting een weiland daar in de polder?quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nope het jochie liet blijken dat het de eerste was ( is wel een veelgemaakte fout btw)quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Als hij vlak ervoor al een shell geschoten zou hebben, dan kunnen er gloeiende resten in de buis hebben gezeten. Maar dat lijkt me niet eerlijk gezegd.
Dus een mortier in een woonwijk? Gelukkig is hij zelf eraan en niet iemand anders.quote:Op zaterdag 30 december 2017 20:29 schreef Sigaartje het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat het een foute shell is geweest.quote:Op zaterdag 30 december 2017 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zag het ook idd..
Of er heeft altijd wel viscolont aan gezeten.. of er was wel een lek.. etc etc..
Volgens mij was het zijn laatste?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nop het jochie liet blijken dat het de eerste was ( is wel een veelgemaakte fout btw)
Droog John...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij was het zijn laatste?
Ik ook niet.. maar er word soms nogal rommelig gewerkt.. je hebt altijd miskleunen erbij.. want ja die chinees moet 8752439896745 uur van die dingen maken.. en dan gaan er wel 98756 mis..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik steek geen vuurwerk af, moet te hard werken voor mijn geld om het zomaar de lucht in af te steken!
Er waren heel veel getuigen........quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus hij deed het al jaren... En niemand in de buurt was al eerder op het idee gekomen om hem een trap mee te geven richting een weiland daar in de polder?
Badum tssssquote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Heb zelf wel vuurwerk dit jaar maar vind de nadelen niet opwegen tegen de lol die je ervan kan hebben, dus zou geen moeite hebben met een verbod.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eehm.. wat precies is er niet verboden wat dat wel zou moeten zijn dan?
Zeg maar eens wat teveel tegen iemand in de buurt, dan komt men er wel achter, en gaat men ergens iets melden, sorry dat is een civiele zaak!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Er waren heel veel getuigen........
Een shell noemen we zoiets.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dus een mortier in een woonwijk? Gelukkig is hij zelf eraan en niet iemand anders.
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk.. waardoor het kruid bij de "startmotor" komt en direct afgaatquote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het een foute shell is geweest.
Als hij erboven zou hebben gehangen, en door de eerste knal geraakt zou worden (de liftcharge), dan krijg je daarna nog de burstknal. En de commentaren van de ooggetuigen hebben het allemaal over 1 knal.
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dan verdwijnt het illegale ook denk je?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Heb zelf wel vuurwerk dit jaar maar vind de nadelen niet opwegen tegen de lol die je ervan kan hebben, dus zou geen moeite hebben met een verbod.
Ik zou persoonlijk ook geen moeite met een verbod hebben omdat ik ook al jaren geen vuurwerk meer koop. Maar dat betekent natuurlijk niet dat het dan maar voor iedereen verboden moet worden omdat het mij niks uitmaakt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Algeheel verbod op consumentenvuurwerk. Heb zelf wel vuurwerk dit jaar maar vind de nadelen niet opwegen tegen de lol die je ervan kan hebben, dus zou geen moeite hebben met een verbod.
Ow, nou ja. Zoveel weet ik er dus van.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een shell noemen we zoiets.
De mortier is de buis.
Schijnbaar vond de buurt het geweldig. Hij had immers altijd heel mooi vuurwerk.
Banden leg je er dan ook gewoon met je hand omheen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk..
(voor de buitenstaander: alsof je binnenband door de bandenlichter lek raakt op het laatste moment voor de band er weer omheen zit)
Zullen we anders eerst eens het verbod op illegaal vuurwerk gaan handhaven?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En voorziet de binnenband al met een beetje lucht.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Banden leg je er dan ook gewoon met je hand omheen.
Begin maar vast!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen we anders eerst eens het verbod op illegaal vuurwerk gaan handhaven?
Nee je blaast eerst wat lucht in de binnenband zodat ie zich vormt..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Banden leg je er dan ook gewoon met je hand omheen.
Tuurlijk snap ik wat je bedoelt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee je blaast eerst wat lucht in de binnenband zodat ie zich vormt..
Maargoed.. je snapt wel wat ik bedoel en heb mn post ook nog wat aangepast..
Ik vermoed ook een salute shell, omstanders maken geen melding over sterren o.i.d. die ze om de oren zijn gevlogen. Een salute shell heeft een effectgrootte van 1 meter ofzo. Een siershell enkele tientallen meters.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk..
(voor de buitenstaander: alsof je binnenband door de bandenlichter lek raakt op het laatste moment voor de band er weer omheen zit)
Dat is toch geen reden om het niet te verbieden? Een verbod lost niet alles op, maar de overlast zal ongetwijfeld minder worden. De paar knuppels die zichzelf dan nog verminken met illegaal vuurwerk boeien wat minder.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:08 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En dan verdwijnt het illegale ook denk je?
Dat is schijnbaar al onmogelijk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zullen we anders eerst eens het verbod op illegaal vuurwerk gaan handhaven?
Klopt.. en was gewoon overdag..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik vermoed ook een salute shell, omstanders maken geen melding over sterren o.i.d. die ze om de oren zijn gevlogen. Een salute shell heeft een effectgrootte van 1 meter ofzo. Een siershell enkele tientallen meters.
Overigens:quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:10 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Nee je blaast eerst wat lucht in de binnenband zodat ie zich vormt..
Maargoed.. je snapt wel wat ik bedoel en heb mn post ook nog wat aangepast..
Wat voor kruid? Peterselie, oregano, nootmuskaat?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:06 schreef Zolderkamer het volgende:
Zakje stuk gegaan tijdens assembleren waarschijnlijk.. waardoor het kruid bij de "startmotor" komt en direct afgaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk wel, omdat dat verbod met name een heleboel goedbedoelende ouders, kinderen en vuurwerkliefhebbers in het algemeen raakt die zich waarschijnlijk keurig aan dat verbod gaan houden. Degenen die nu lopen kloten met illegale troep houden zich nu ook al niet aan de wet, dus de kans dat ze dat ineens wel gaan doen als je de wet uitbreidt is natuurlijk nihil.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
Dat is toch geen reden om het niet te verbieden?
Oh we gaan overal waar geen reden voor is om het niet te verbieden dan maar verbieden? Veel plezier op mars..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om het niet te verbieden? Een verbod lost niet alles op, maar de overlast zal ongetwijfeld minder worden. De paar knuppels die zichzelf dan nog verminken met illegaal vuurwerk boeien wat minder.
Een verbod op legaal consumenten vuurwerk, zorgt voor een toename in illegaal vuurwerk. Zeker Belgische vuurwerkshops zullen hun omzet enorm zien stijgen. Waar mensen nu nog genoegen met Nederlandse cakes gaan ze dan naar België en nemen ze gelijk wat vlinders en nitraten mee. Het geknal VOOR 31 december zal dan ook toenemen.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:12 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden om het niet te verbieden? Een verbod lost niet alles op, maar de overlast zal ongetwijfeld minder worden. De paar knuppels die zichzelf dan nog verminken met illegaal vuurwerk boeien wat minder.
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Overigens:
[..]
Wat voor kruid? Peterselie, oregano, nootmuskaat?Kut.. ik had het laatst ook al.. en nu moet ik je spoiler nog lezen..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Welnee, dat slijt met de jaren wel hoor.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:15 schreef tja77 het volgende:
[..]
Een verbod op legaal consumenten vuurwerk, zorgt voor een toename in illegaal vuurwerk. Zeker Belgische vuurwerkshops zullen hun omzet enorm zien stijgen. Waar mensen nu nog genoegen met Nederlandse cakes gaan ze dan naar België en nemen ze gelijk wat vlinders en nitraten mee. Het geknal VOOR 31 december zal dan ook toenemen.
In Nederland of in de rest van Europa ook?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
En zo komt gelukkig het algehele verbod weer dichterbij.
Ja, want iets wat verboden wordt is niet meer interessant. Geloof je het zelf?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Welnee, dat slijt met de jaren wel hoor.
Hier (Fryslan) zal het carbidschieten nog populairder worden dan aangezien dat geen vuurwerk is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
in Nederland natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
In Nederland of in de rest van Europa ook?
Open grenzen.
Heel de wereld is vuurwerk vrij en in NL niet.. ja dat gaat standhouden joh...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat is denk je de reden dat er een significante toename is van illegaal vuurwerk, verwondingen en vernielingen rond de jaarwisseling?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, want iets wat verboden wordt is niet meer interessant. Geloof je het zelf?
Overigens afgelopen jaarwisseling meer mensen met problemen door alcohol op de eerste hulp dan door problemen met vuurwerk.
Dus alcohol ook maar verbieden?
Heeft al een paar jaar een behoorlijke comeback..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hier (Fryslan) zal het carbidschieten nog populairder worden dan aangezien dat geen vuurwerk is.
Het draait allemaal om gemeengoed. Als je de traditie gewoon stopt dan ebt het wel weg.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:23 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heel de wereld is vuurwerk vrij en in NL niet.. ja dat gaat standhouden joh...
De oud en nieuw viering..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat is denk je de reden dat er een significante toename is van illegaal vuurwerk, verwondingen en vernielingen rond de jaarwisseling?
Vuurwapens dan maar legaal maken?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:22 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ja, want iets wat verboden wordt is niet meer interessant. Geloof je het zelf?
Overigens afgelopen jaarwisseling meer mensen met problemen door alcohol op de eerste hulp dan door problemen met vuurwerk.
Dus alcohol ook maar verbieden?
Ja ga jij lekker in je uppie een wereldwijde traditie stoppen... Of wat jij wil.. in dat minuscuul kleine landje op de wereldbol..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:25 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het draait allemaal om gemeengoed. Als je de traditie gewoon stopt dan ebt het wel weg.
Kromme vergelijking.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Vuurwapens dan maar legaal maken?
Dat denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Het is wat georganiseerder, in mijn tijd gingen we gewoon ergens met een groepje maten op een veld knallen, fik stoken en zuipen... Tegenwoordig is het veel meer gecentraliseerd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heeft al een paar jaar een behoorlijke comeback..
Nou, ik geloof dat ik niet bepaald ik mijn eentje sta. En bovendien weet jij ook dat het een kwestie van tijd is alvorens deze traditie verboden is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja ga jij lekker in je uppie een wereldwijde traditie stoppen... Of wat jij wil.. in dat minuscuul kleine landje op de wereldbol..
Het aantal verwondingen neemt juist elk jaar af.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat is denk je de reden dat er een significante toename is van illegaal vuurwerk, verwondingen en vernielingen rond de jaarwisseling?
Leuk hoe je reageert op een antwoord wat logischer is dan je verwacht had...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Leuk hoe je het antwoord ontwijkt.
Er wordt niemand neergeschoten?quote:
Onder in de straat is hier een verkooppunt alles wat ervan vandaan komt meent in de straat rotjes of wat dan ook af te schieten!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is wat georganiseerder, in mijn tijd gingen we gewoon ergens met een groepje maten op een veld knallen, fik stoken en zuipen... Tegenwoordig is het veel meer gecentraliseerd.
Verwondingen nemen al jarenlang af.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ach, wij weten beide dat het verband met vuurwerk uiteraard logischer is. Maar goed, discussieren met jou is per defenitie zinloos aangezien jij een ernstige vorm van cognitieve dissonantie hebt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Leuk hoe je reageert op een antwoord wat logischer is dan je verwacht had...
Psies... bank van Jannie op de hoek want die hadden we al gereserveerd..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is wat georganiseerder, in mijn tijd gingen we gewoon ergens met een groepje maten op een veld knallen, fik stoken en zuipen... Tegenwoordig is het veel meer gecentraliseerd.
Carbid schieten heb ik het over. Vroeger deed je dat gewoon ergens wat jou het beste uitkwam dat jaar. Tegenwoordig worden er plaatsen binnen de gemeente/ plaatsen aangewezen waar het mag.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Onder in de straat is hier een verkooppunt alles wat ervan vandaan komt meent in de straat rotjes of wat dan ook af te schieten!
Waar is dat gecentraliseerde?
Nou dan leef ik in een andere wereld dan jij geloof ik.. ga eens op reis zou ik zeggen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat ik niet bepaald ik mijn eentje sta. En bovendien weet jij ook dat het een kwestie van tijd is alvorens deze traditie verboden is.
Hier..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Onder in de straat is hier een verkooppunt alles wat ervan vandaan komt meent in de straat rotjes of wat dan ook af te schieten!
Waar is dat gecentraliseerde?
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat de buurt betreft: hij heeft ze vast een onvergetelijke show bezorgt.
Ah.. persoonlijk worden kon nooit lang uitblijven..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ach, wij weten beide dat het verband met vuurwerk uiteraard logischer is. Maar goed, discussieren met jou is per defenitie zinloos aangezien jij een ernstige vorm van cognitieve dissonantie hebt.
Wanneer de politici in Den Haag aanvoelen dat zij er electoraal baat bij hebben, komt een verbod dichterbij. Voorlopig dus niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat ik niet bepaald ik mijn eentje sta. En bovendien weet jij ook dat het een kwestie van tijd is alvorens deze traditie verboden is.
Er zijn, toevalligerwijs, rond de jaarwisseling structureel veel en veel meer vernielingen, verwondingen en illegaal vuurwerk. De enorme knallen zijn nu al enkele weken hoorbaar en of er nou een afname is ten opzichte van jaren geleden of niet, het is er nog steeds en het is teveel. Dieren in de stress, immense milieuvervuiling en dat allemaal omdat het een traditie is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verwondingen nemen al jarenlang af.
Vernielingen gebeuren lang niet altijd dmv vuurwerk. Vaak is het bij de jaarwisseling brandstichting of vandalisme. Met legaal vuurwerk wordt sowieso al weinig vernield.
Van de hoeveelheid illegaal vuurwerk in Nederland is geen helder beeld.
20 Jaar geleden was Belgie het walhalla en gingen er veel meer mensen in Belgie vuurwerk halen. Nu is het verschil tussen Nederland en Belgie een stuk kleiner. Dus minder vuurwerk uit Belgie in Nederland.
Klinkt bekend...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Psies... bank van Jannie op de hoek want die hadden we al gereserveerd..
Pompbuks om tijdens het knallen op de deksel te schieten..
quote:En ik vergeet nooit meer dat we iets slims bedacht hadden.. namelijk een elastische sleepkabel aan het deksel.. dan kwam ie wel makkelijk terug..
Dat deed ie.. en degene die hem afstak lag een stukje verderop.. want die kreeg hem op volle kracht tegen zn borst..![]()
Nouja verbod, liften erop mee ja, veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wanneer de politici in Den Haag aanvoelen dat zij er electoraal baat bij hebben, komt een verbod dichterbij. Voorlopig dus niet.
Is continue overal een verbod op eisen terwijl juist die mensen hutje mutje op elkaar gaan wonen..quote:
Ik geloof dat het aardig aan het draaien is. Bovendien is het net als met de zwarte Piet discussie niet zo relevant wat de meerderheid vind maar des te meer wat een kleine, sprekende, minderheid vind. Die zorgen voor verandering en dat is nu al enkele jaren gaande. Toen ik jong was sprak niemand over een vuurwerk verbod en zie hier!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wanneer de politici in Den Haag aanvoelen dat zij er electoraal baat bij hebben, komt een verbod dichterbij. Voorlopig dus niet.
Waarom denk je?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is continue overal een verbod op eisen terwijl juist die mensen hutje mutje op elkaar gaan wonen..
Ik woon vrij en maak zoveel herrie als ik wil.. ik ben niemand tot last.. waarom ben jij mij tot last met je gezeur over een verbod?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |