Dat denk ik dus ook.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Welnee, dat slijt met de jaren wel hoor.
Het is wat georganiseerder, in mijn tijd gingen we gewoon ergens met een groepje maten op een veld knallen, fik stoken en zuipen... Tegenwoordig is het veel meer gecentraliseerd.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heeft al een paar jaar een behoorlijke comeback..
Nou, ik geloof dat ik niet bepaald ik mijn eentje sta. En bovendien weet jij ook dat het een kwestie van tijd is alvorens deze traditie verboden is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja ga jij lekker in je uppie een wereldwijde traditie stoppen... Of wat jij wil.. in dat minuscuul kleine landje op de wereldbol..
Het aantal verwondingen neemt juist elk jaar af.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat is denk je de reden dat er een significante toename is van illegaal vuurwerk, verwondingen en vernielingen rond de jaarwisseling?
Leuk hoe je reageert op een antwoord wat logischer is dan je verwacht had...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:27 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Leuk hoe je het antwoord ontwijkt.
Er wordt niemand neergeschoten?quote:
Onder in de straat is hier een verkooppunt alles wat ervan vandaan komt meent in de straat rotjes of wat dan ook af te schieten!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is wat georganiseerder, in mijn tijd gingen we gewoon ergens met een groepje maten op een veld knallen, fik stoken en zuipen... Tegenwoordig is het veel meer gecentraliseerd.
Verwondingen nemen al jarenlang af.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:24 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Wat is denk je de reden dat er een significante toename is van illegaal vuurwerk, verwondingen en vernielingen rond de jaarwisseling?
Ach, wij weten beide dat het verband met vuurwerk uiteraard logischer is. Maar goed, discussieren met jou is per defenitie zinloos aangezien jij een ernstige vorm van cognitieve dissonantie hebt.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Leuk hoe je reageert op een antwoord wat logischer is dan je verwacht had...
Psies... bank van Jannie op de hoek want die hadden we al gereserveerd..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het is wat georganiseerder, in mijn tijd gingen we gewoon ergens met een groepje maten op een veld knallen, fik stoken en zuipen... Tegenwoordig is het veel meer gecentraliseerd.
Carbid schieten heb ik het over. Vroeger deed je dat gewoon ergens wat jou het beste uitkwam dat jaar. Tegenwoordig worden er plaatsen binnen de gemeente/ plaatsen aangewezen waar het mag.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Onder in de straat is hier een verkooppunt alles wat ervan vandaan komt meent in de straat rotjes of wat dan ook af te schieten!
Waar is dat gecentraliseerde?
Nou dan leef ik in een andere wereld dan jij geloof ik.. ga eens op reis zou ik zeggen..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat ik niet bepaald ik mijn eentje sta. En bovendien weet jij ook dat het een kwestie van tijd is alvorens deze traditie verboden is.
Hier..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Onder in de straat is hier een verkooppunt alles wat ervan vandaan komt meent in de straat rotjes of wat dan ook af te schieten!
Waar is dat gecentraliseerde?
quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:08 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Wat de buurt betreft: hij heeft ze vast een onvergetelijke show bezorgt.
Ah.. persoonlijk worden kon nooit lang uitblijven..quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ach, wij weten beide dat het verband met vuurwerk uiteraard logischer is. Maar goed, discussieren met jou is per defenitie zinloos aangezien jij een ernstige vorm van cognitieve dissonantie hebt.
Wanneer de politici in Den Haag aanvoelen dat zij er electoraal baat bij hebben, komt een verbod dichterbij. Voorlopig dus niet.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:28 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Nou, ik geloof dat ik niet bepaald ik mijn eentje sta. En bovendien weet jij ook dat het een kwestie van tijd is alvorens deze traditie verboden is.
Er zijn, toevalligerwijs, rond de jaarwisseling structureel veel en veel meer vernielingen, verwondingen en illegaal vuurwerk. De enorme knallen zijn nu al enkele weken hoorbaar en of er nou een afname is ten opzichte van jaren geleden of niet, het is er nog steeds en het is teveel. Dieren in de stress, immense milieuvervuiling en dat allemaal omdat het een traditie is.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:31 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verwondingen nemen al jarenlang af.
Vernielingen gebeuren lang niet altijd dmv vuurwerk. Vaak is het bij de jaarwisseling brandstichting of vandalisme. Met legaal vuurwerk wordt sowieso al weinig vernield.
Van de hoeveelheid illegaal vuurwerk in Nederland is geen helder beeld.
20 Jaar geleden was Belgie het walhalla en gingen er veel meer mensen in Belgie vuurwerk halen. Nu is het verschil tussen Nederland en Belgie een stuk kleiner. Dus minder vuurwerk uit Belgie in Nederland.
Klinkt bekend...quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:32 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Psies... bank van Jannie op de hoek want die hadden we al gereserveerd..
Pompbuks om tijdens het knallen op de deksel te schieten..
quote:En ik vergeet nooit meer dat we iets slims bedacht hadden.. namelijk een elastische sleepkabel aan het deksel.. dan kwam ie wel makkelijk terug..
Dat deed ie.. en degene die hem afstak lag een stukje verderop.. want die kreeg hem op volle kracht tegen zn borst..![]()
Nouja verbod, liften erop mee ja, veel beloven en weinig geven doet de gek in vreugde leven.quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wanneer de politici in Den Haag aanvoelen dat zij er electoraal baat bij hebben, komt een verbod dichterbij. Voorlopig dus niet.
Is continue overal een verbod op eisen terwijl juist die mensen hutje mutje op elkaar gaan wonen..quote:
Ik geloof dat het aardig aan het draaien is. Bovendien is het net als met de zwarte Piet discussie niet zo relevant wat de meerderheid vind maar des te meer wat een kleine, sprekende, minderheid vind. Die zorgen voor verandering en dat is nu al enkele jaren gaande. Toen ik jong was sprak niemand over een vuurwerk verbod en zie hier!quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wanneer de politici in Den Haag aanvoelen dat zij er electoraal baat bij hebben, komt een verbod dichterbij. Voorlopig dus niet.
Waarom denk je?quote:Op zaterdag 30 december 2017 22:39 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is continue overal een verbod op eisen terwijl juist die mensen hutje mutje op elkaar gaan wonen..
Ik woon vrij en maak zoveel herrie als ik wil.. ik ben niemand tot last.. waarom ben jij mij tot last met je gezeur over een verbod?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |