abonnement Unibet Coolblue
pi_176079864
Het Gezond Slank-topic

De basis begint met de macros, koolhydraten, vetten, en eiwitten.
Er zijn noodzakelijke vetten en eiwitten maar geen koolhydraten, toch is een goede verhouding tussen die drie handig.

Afvallen is minder innemen dan je verbruikt.

Leer labels lezen.

Vetten
Zijn in de basis twee types van; verzadigd en onverzadigd, zorg gewoon dat je concentreert op de onverzadigde die andere krijg je toch wel binnen. Transvetten, probeer die helemaal te ontwijken.

Eiwitten
Bouwstenen van je lijf. Zo divers mogelijk.

Koolhydraten
Brandstof voor je spieren, in suiker vorm en hoge concentratie niet heel goed voor de rikketik.

Micros
Misschien dat Sigme of Tink in de buurt komt, supplementeren is de beste optie. Gewoon paar pillen in je bakkes. Vega of iets in die trant, flink wat zink. Ongefermenteerde soja is niet heel leuk voor je kwabbes.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 28 december 2017 @ 18:00:30 #2
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176080053
Je bedoelt loveli tav de micros Viz. ;-) Hoe gaat ie?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176080665
Hmpf. Ik ben net begonnen met een goed voornemen om weer 3 kilo af te stoten.
Goed moment voor een nieuw topic, nu nog leven erin.

Wat is er met Billy (wie?)?
En hoe is het met super-V1Z0r?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176081335
:W

Twee maanden vooral werken en studeren. Eerste examen niet gehaald met een vijf, kutcijfer. Lekker al die energie die erin zit }:|
Tweede cijfer volgt eind januari.

Geen excuus meer, ik verslap letterlijk nu ik de sportschool zo weinig van binnen zie. Gewicht valt volgens mij mee maar dat komt denk ik doordat spieren ingewisseld zijn voor hier en daar wat vetjes :{

Hoe is het met je V1z0R?
pi_176081515
Ik heb 19 november een elektrische fiets gekocht (en m'n auto verkocht). Sindsdien op de fiets naar kantoor, en nu bijna 1000 km op de teller staan. Lekker elke dag 2 uur buiten, voldoende inspanning, geen smartfoon/pc/laptop.

Jammer genoeg doet het weinig voor spierkracht, souplesse of afvallen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176081644
Zodra de pot truffels van Rousseau leeg is ga ik weer normaal doen. De chips gingen gister op :')

Morgen wel nog fastfood, na de crematie van mijn oom. Vier jaar en 2 maanden na mijn vader overleden (ze waren collega's en wonen bij mijn ouders om de hoek).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176081673
Hoi, ik ben dik.
Sigme, goed dat je op de fiets gaat :)
pi_176081676
Ik haat nog steeds bewegen. Het helpt niet echt dat mijn hartebeetje ook graag bankhangt :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176081717
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:24 schreef sigme het volgende:
Hmpf. Ik ben net begonnen met een goed voornemen om weer 3 kilo af te stoten.
Goed moment voor een nieuw topic, nu nog leven erin.

Wat is er met Billy (wie?)?
En hoe is het met super-V1Z0r?
Lichamelijk beetje pudding.

Billy (Probabillity) is het oudste Slank-lid(die vaker reageerde), daarna kom ik. #24 ofzo pas.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176081769
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:02 schreef Syrena het volgende:
Zodra de pot truffels van Rousseau leeg is ga ik weer normaal doen. De chips gingen gister op :')

Morgen wel nog fastfood, na de crematie van mijn oom. Vier jaar en 2 maanden na mijn vader overleden (ze waren collega's en wonen bij mijn ouders om de hoek).
:*
Leuk dat je (hier) weer komt, clowntje. Gecondoleerd met je oom.
En gefeliciteerd dat je leuk vriendje heb gevonden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176081807
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:05 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Lichamelijk beetje pudding.

Billy (Probabillity) is het oudste Slank-lid(die vaker reageerde), daarna kom ik. #24 ofzo pas.
PF dus, voor mij. Hoezo is ze weg? Ik dacht vanochtend nog aan haar, ik vroeg me af of ze het ooit gewonnen heeft / zou gaan winnen van zichzelf.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176081834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:03 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi, ik ben dik.
Sigme, goed dat je op de fiets gaat :)
Hoi Puff. Ben je wel gelukkig?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176081917
We hebben sins oktober ook een poes. Gewogen bij de dierenarts. Drie weken later weer gewogen, +0.5 :o :')

Dus die krijgt nu afgewogen porties brokjes. Ze is het er nog steeds niet mee eens.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176082854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:58 schreef sigme het volgende:
Ik heb 19 november een elektrische fiets gekocht (en m'n auto verkocht). Sindsdien op de fiets naar kantoor, en nu bijna 1000 km op de teller staan. Lekker elke dag 2 uur buiten, voldoende inspanning, geen smartfoon/pc/laptop.

Jammer genoeg doet het weinig voor spierkracht, souplesse of afvallen.
Boks! Alleen dan in april auto verkocht, elektrische bakfiets gekocht en kantoor blijft toch wat te ver weg om op de fiets te doen (als ik nog enigszins op tijd wil aankomen). De herfst was toch wel bikkelen zonder auto, veul regen gehad.

Verder was ik goed op weg met hardlopen sinds een jaar, maar nu door blessure (hopelijk tijdelijk) overgestapt op zwemmen. Na 2-3 maanden niet sporten voel ik me niet fit. En that's a first, dus eigenlijk ook wel mooi :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_176082871
quote:
5s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoi Puff. Ben je wel gelukkig?
Oh jeetje
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176082945
Gecondoleerd Syrena. Dat je vader ziek was, was heel heftig herinner ik me. Dit zal ook wel flink binnenkomen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_176083049
Syrena, tof dat je een vriend en een kat hebt! Zou ik ook wel willen O+

quote:
5s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:09 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoi Puff. Ben je wel gelukkig?
Ongeveer. Wel tevreden hoor.
En alweer 6,4 kg lichter dan 10 weken geleden, dus dat is mooi :)

Ik heb net een bezorgpizza op en ga straks een rondje zombie run doen :P
pi_176083532
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Boks! Alleen dan in april auto verkocht, elektrische bakfiets gekocht en kantoor blijft toch wat te ver weg om op de fiets te doen (als ik nog enigszins op tijd wil aankomen). De herfst was toch wel bikkelen zonder auto, veul regen gehad.

Verder was ik goed op weg met hardlopen sinds een jaar, maar nu door blessure (hopelijk tijdelijk) overgestapt op zwemmen. Na 2-3 maanden niet sporten voel ik me niet fit. En that's a first, dus eigenlijk ook wel mooi :).
Als de auto verkocht is en kantoor op de fiets te ver, hoe ga je dan naar kantoor?

Ik moet om 6 uur weg om op (de door mij gewenste) tijd op kantoor te zijn. Lekker rustig aan 't pad ;)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176083700
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Als de auto verkocht is en kantoor op de fiets te ver, hoe ga je dan naar kantoor?

Ik moet om 6 uur weg om op (de door mij gewenste) tijd op kantoor te zijn. Lekker rustig aan 't pad ;)
Met de fiets naar het station en met de trein verder. Van deur tot deur doe ik daar een uur en 15 minuten over, maar omdat de kinderen niet voor 7.30 naar opvang kunnen, is eerder weggaan voor mij ook geen optie.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_176083869
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Met de fiets naar het station en met de trein verder. Van deur tot deur doe ik daar een uur en 15 minuten over, maar omdat de kinderen niet voor 7.30 naar opvang kunnen, is eerder weggaan voor mij ook geen optie.
Oh zo. Trein vind ik wel fijn, wat jij?
Kinderen zijn lastig in te passen in werkritmes. Als kinderlooooooze ben ik daarom altijd heel soepel naar kindercollega's. Kinderen al om 7:30 kunnen inleveren vind ik wel vroeg. En dan heb jij 2,5 uur reistijd op werkdagen? Phoe! Ik hoop dat je niet fulltime werkt :).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176085813
quote:
7s.gif Op donderdag 28 december 2017 20:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh zo. Trein vind ik wel fijn, wat jij?
Kinderen zijn lastig in te passen in werkritmes. Als kinderlooooooze ben ik daarom altijd heel soepel naar kindercollega's. Kinderen al om 7:30 kunnen inleveren vind ik wel vroeg. En dan heb jij 2,5 uur reistijd op werkdagen? Phoe! Ik hoop dat je niet fulltime werkt :).
Trein is prima als ze rijden :+. Ik mag 1e klas reizen en kan eigenlijk altijd zitten.

Ik werk 28 uur, plus werkgever is ontzettend flexibel. Ik zit meestal 2 dagen per week op kantoor en werk de rest thuis. Als ik wel naar kantoor moet op andere dagen, dan brengt mijn lief de kinderen weg of ben ik er pas rond 10 uur. Mijn kantoordagen zijn best druk ja, maar werk is nog steeds leuk genoeg om dat ervoor over te hebben :).

Ik heb vanaf volgende week een nieuwe manager, een kinderloze man. Ik hoop maar dat hij ook begrip op kan brengen voor de teamleden met jonge gezinnen... Al is mijn eerste indruk van hem wel positief.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_176097641
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 19:39 schreef MevrouwPuff het volgende:
Syrena, tof dat je een vriend en een kat hebt! Zou ik ook wel willen O+

[..]

Ongeveer. Wel tevreden hoor.
En alweer 6,4 kg lichter dan 10 weken geleden, dus dat is mooi :)

Ik heb net een bezorgpizza op en ga straks een rondje zombie run doen :P
Kat O+
Bezorgpizza O+
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:53 schreef Serinde het volgende:
:W

Twee maanden vooral werken en studeren. Eerste examen niet gehaald met een vijf, kutcijfer. Lekker al die energie die erin zit }:|
Tweede cijfer volgt eind januari.

Geen excuus meer, ik verslap letterlijk nu ik de sportschool zo weinig van binnen zie. Gewicht valt volgens mij mee maar dat komt denk ik doordat spieren ingewisseld zijn voor hier en daar wat vetjes :{

Hoe is het met je V1z0R?
Wat ging verkeerd? Duimen natuurlijk mee voor januari ^O^

En, mjeh. mjeh.

[ Bericht 2% gewijzigd door V1z0R op 29-12-2017 09:36:51 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 29 december 2017 @ 13:51:38 #23
70532 loveli
N
pi_176108418
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2017 18:24 schreef sigme het volgende:
Hmpf. Ik ben net begonnen met een goed voornemen om weer 3 kilo af te stoten.
Goed moment voor een nieuw topic, nu nog leven erin.
Sorry, 3 kilo eraf kan niet meer, ik ben ze net kwijt :+
crap in = crap out
pi_176109509
Pics?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176125461
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:51 schreef loveli het volgende:

[..]

Sorry, 3 kilo eraf kan niet meer, ik ben ze net kwijt :+
Hmpf.

Dan zoek ik wel een ander communicerend vat in het nieuwe jaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176125712
Zijn we er weer?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176125758
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zijn we er weer?
:W

Jij ook?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176126702
Lijst!
O: cracker met kaas want brood was op...
O deel 2: zonnebloempitbroodje met filet A, smoothie mwt banaan/peer/sinaasappel
L: kom kippensoep
T: paar wraphapjes na de crematie
D: Grieken
T: Truffel van Rousseau

Oh en 1 zoete witte wijn en 1 dessertwijn. En ouzo.

En tnx voor de sterktewensen!

Ik stel me mijn vader en oom voor in de hemel, met een biertje en wijntje. Leuteren over het werk, met Ozzie ertussenin 8-)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176126798
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Hmpf.

Dan zoek ik wel een ander communicerend vat in het nieuwe jaar.
Ik heb er zelf al genoeg :+
Fiets- & wandellust die over is, stuur maar door ^O^
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176127063
Oh ja, lijst!

Ik begin maar met de kilo-stand van de dag na kerst, teven mijn verkeringsjubileumdag, het was 24 jaar geleden dat we begonnen. Toen woog ik zo'n 64 kilo. Derde kerstdag 2017 woog ik 67,0 kg. Mooi startpunt lijkt me.

Vandaag:
O: omelet van 375gr diepvriesspinazie en 3 eieren, plus wat kaas. En een half bord aardappelsalade.
M: fruit met een beetje volle kwark
A: sperziebonen/bloemkool/champignons/kip met pindasaus, kroepoek, atjar en sambal.
T: bread-and-butterpudding

Beweging: veel lopen. Ruim twee uur wandelen met honden, later boodschappen. 20duizend stappen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176127065
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:12 schreef sigme het volgende:

[..]

:W

Jij ook?
Dikker dan ooit. :+. (Niet-zwanger, dan.)
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176127137
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:39 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dikker dan ooit. :+. (Niet-zwanger, dan.)
Nog meer kleintjes erbij gekregen eigenlijk?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176127253
quote:
5s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Nog meer kleintjes erbij gekregen eigenlijk?
Het ligt eraan van hoe veel je er op de hoogte bent. :D. Ik heb nu een zoontje van 3 jaar en een dochter van 2 maanden. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176127349
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:43 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Het ligt eraan van hoe veel je er op de hoogte bent. :D. Ik heb nu een zoontje van 3 jaar en een dochter van 2 maanden. O+.
Mijn teller was op 1 blijven staan. Gefeliciteerd met je dochter *O*.
Met de eerste heb ik je destijds gefeliciteerd dus dat doe ik nu niet want dat is raar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176127488
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:39 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dikker dan ooit. :+. (Niet-zwanger, dan.)
Jij bent aan het ontzwangeren. Dat lijkt me logisch. :+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176128041
Oh, en ik ben ook dik en was voornemens daar in het nieuwe jaar iets aan te gaan doen. :+ Dat was al langer het plan, maar lijnen in december vind ik tamelijk kansloos.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176128599
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:57 schreef Ewelina het volgende:
Oh, en ik ben ook dik en was voornemens daar in het nieuwe jaar iets aan te gaan doen. :+ Dat was al langer het plan, maar lijnen in december vind ik tamelijk kansloos.
Ach, er zijn maar drie officiële feestdagen. Tel daar sinterklaas, kerstavond en oudjaar (nieuwjaar reken ik voor het gemak mee :+ ) bij op en je zit nog op 26 gewone decemberdagen ;)
pi_176128677
quote:
17s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:07 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ach, er zijn maar drie officiële feestdagen. Tel daar sinterklaas, kerstavond en oudjaar (nieuwjaar reken ik voor het gemak mee :+ ) bij op en je zit nog op 26 gewone decemberdagen ;)
Ja, behalve dat december bij mij ook barst van de borrels, alternatieve feestjes, dinertjes ed. In totaal veel meer dan die officiële feestdagen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176129060
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:09 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ja, behalve dat december bij mij ook barst van de borrels, alternatieve feestjes, dinertjes ed. In totaal veel meer dan die officiële feestdagen.
Weet ik ook wel.
Met veel balansdagen zou het wel kunnen. Zelf sta ik stil deze maand.
pi_176129334
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Weet ik ook wel.
Met veel balansdagen zou het wel kunnen. Zelf sta ik stil deze maand.
ik vond januari als startpunt even handiger.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 29 december 2017 @ 22:39:26 #41
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_176130089
Jullie leven nog *O*
Sigme, helemaal hersteld?

V1 hoe is het?

Ben zelf al een jaar niet op de weegschaal geweest
Wat niet weet wat niet deert. 60 kg denk ik. 38/40 maten nu

Mijn denken gaat langzaam om. Gevoelens uiten wil nog steeds niet lukken. Verder wel prima zo
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_176132397
Hey dit topic in MyAT O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176135453
:W Skoap
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:39 schreef uniekhoorn het volgende:
Jullie leven nog *O*
Sigme, helemaal hersteld?

V1 hoe is het?

Ben zelf al een jaar niet op de weegschaal geweest
Wat niet weet wat niet deert. 60 kg denk ik. 38/40 maten nu

Mijn denken gaat langzaam om. Gevoelens uiten wil nog steeds niet lukken. Verder wel prima zo
Uniekje O+
Beetje dipje gehad, maar zeer goede vriend aan overgehouden dus dat scheelt.

Tof dat het de goede kant opgaat.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176138867
Ah we zijn er weer :P. Moest laatst nog aan jullie denken, toen ik me inschreef voor een obstacle course run in de modder :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_176146010
Fucking hell vuurwerk in auto :(
  Vis een optie? zaterdag 30 december 2017 @ 18:44:50 #46
70532 loveli
N
pi_176157255
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 13:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
Fucking hell vuurwerk in auto :(
Toch niet dezelfde hoeveelheid vuurwerk als de vorige keer?
crap in = crap out
pi_176157707
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:44 schreef loveli het volgende:

[..]

Toch niet dezelfde hoeveelheid vuurwerk als de vorige keer?
Nee hij ging niet in de fik maar er lag vuurwerk in en er was terpentine ingegooid.
Respect voor de excel :o
pi_176199673
Lijstje

O: fruitsalade met griekse yoghurt
M: 3 eieren gebakken met champignons & kaas. Half wit bolletje met flink boter. Tuinbonen met remouladesaus.
T: 2 oliebollen
B: 1 tripel
A: spruiten/bloemkool/paprika/courgette/spekjes/rookworst/huttenkäse/kerry-schotel
T: chocoladetaart

Ruim 13duizend stappen.
Zal wel bijna niks meer bij komen, hond wil niet wandelen met geknal.
Op tijd naar bed vanavond, ik geloof het wel met dat oud-en-nieuw.

Iedereen een goed uiteinde van 2017 gewenst B:)B. Doe voorzichtig met de laatste uurtjes ):O.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 31 december 2017 @ 20:03:14 #49
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176202384
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 18:57 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee hij ging niet in de fik maar er lag vuurwerk in en er was terpentine ingegooid.
Respect voor de excel :o
Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176203537
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 20:03 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Ruit ingetikt, vuurwerk en terpentine erin.
  zondag 31 december 2017 @ 21:08:51 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176203741
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2017 20:56 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ruit ingetikt, vuurwerk en terpentine erin.
Wow.
Die had ik niet zien aankomen. Wat ontzettend kut.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? maandag 1 januari 2018 @ 06:38:15 #52
70532 loveli
N
pi_176210389
Gelukkig nieuwjaar!
crap in = crap out
pi_176210590
Veul hail en seeg'n veur 't naie joar!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176210718
Gelukkig nieuwjaar!
pi_176210762
Beste wensen allemaal!
pi_176218703
Gelukkig nieuwjaar iedereen! *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 1 januari 2018 @ 20:51:54 #57
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176222581
Een gelukkig, gezond en succesvol jaar gewenst iedereen. Tijd voor een lijstje.

O. Twee oliebollen
L. Raclette: 1 aardappel, twee plakken kaas, ui, 100 gram biefstuk, 2x geitenkaas-spek, broccoli
D. Kleine salade geitenkaas-noten
S. Sauna

[ Bericht 0% gewijzigd door Tinkepink op 01-01-2018 20:58:11 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176229455
Wat klote Puff!! :(

En de beste wensen allemaal!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176231188
Gelukkig nieuwjaar, Slankies!

Ik ga vanavond voor het eerst sinds de bevalling weer sporten! Mamafit, dus niet vanwege goede voornemens maar vanwege natuurlijke gang van zaken. :+. Na mijn bevalling heb ik een paar weken op bed gelegen (op het niveau dagelijkse fraxiparineinjecties tegen trombose) en daarna moest ik met krukken weer leren lopen. En toen ik ineens niet meer afhankelijk was van andere mensen om mij eten te brengen, ben ik gaan eten. -O- . Ter illustratie, gisteren:

O: Brinta met een beetje hagelslag
T: Kerstschuimpje, chocolaatje
L: dubbele boterham met 2 bitterballen uit de Airfryer en wat mosterd, 1 boterham met hagelslag, 1 boterham met pindakaas
T: 2 Vegters rolletjes met slagroom
T: 2 Vegters rolletjes met slagroom
T: 2 Vegters rolletjes met slagroom
T: thee
T: paar snackworteltjes en paar stukjes paprika
D: 3 borden chili con carne
T: warme chocolademelk met slagroom (de marshmallows waren op, anders hadden die er ook op gezeten)

Dus. Geen idee waar het mis gaat.

:').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176231992
Mijn kantoor is leeg!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176232015
DaD, dat is vervelend. Je bent inmiddels wel weer opgeknapt toch?

Ander punt: geef je borstvoeding? Maakt dat geen verschil qua eten (n00b spreekt hier)?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176232588
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:23 schreef Ewelina het volgende:
Ander punt: geef je borstvoeding? Maakt dat geen verschil qua eten (n00b spreekt hier)?
mwoah, er zijn van die vrouwen die inderdaad super afvallen omdat ze borstvoeding geven.
Voor mij ging dat niet op.

Je verbrandt wel wat extra calorieen als je borstvoeding geeft, ik geloof zo'n 500.
Maar afvallen ging bij mij niet sneller ofzo, ook niet toen ik gewoon gezond at.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176232770
Ik ben nog steeds braaf 2x per week aan het vasten. (5:2 dieet) Voor mij is het echt het beste wat mij ooit is overkomen, ik ben slanker dan ik was op mijn trouwdag, ik heb maat 36/38 (en weet niet beter dan dat ik altijd 40 had) en het kost mij niet echt mega veel moeite en ik voel mij goed!

Vandaag heb ik een vastendag dus mijn lijstje is suf

L: 2 rijstwafels met rookvlees en 2 kleine gekookte eitjes
D: gerookte kipfilet en roerbakgroenten
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 12:36:14 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176234225
Nieuw hier.

Doelstellingen
• Half mei 2018: Onder de 90 kg vanwege aanstaande huwelijk.
• Begin november 2018: Onder de 85 kg vanwege huwelijksreis zou leuk zijn.

Bijzonderheden
• Ruim 10 jaar lijd ik aan een spierziekte. Deze spierziekte zorgt ervoor dat mijn spieren na een inspanning langere tijd nodig hebben om te herstellen. Duurt ongeveer 10x zo lang als bij normale mensen. Hierdoor moet ik goed op gewicht letten (elke kg extra is extra inspanning) en kan ik alleen nog low impact sporten. Dat is de afgelopen jaren misgegaan vanwege persoonlijke omstandigheden.
• In mijn hoogtijdagen als squashspeler stond ik in de top 150 van Nederland en woog ik ongeveer 72 kg, maar toen sportte ik dus absurd veel.
• Tijdens een eerder revalidatietraject ben ik van 96,1 kg afgevallen tot 89,2 kg in ongeveer een half jaar tijd door alleen zo veel mogelijk suikers uit mijn eetpatronen te slopen en daarnaast wekelijks low impact te sporten in de sportschool (met gewichten aan de gang om de spieren soepel en enigszins getraind te houden).

----------------------------------------------------------------------------

Startwaarden
• 2 januari 2018: 94,8 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Lengte: 1m82
• Leeftijd: Binnenkort 42. startwaarde dus 41. :P.

Inspanningen sinds laatste meting
• 17 minuten fietsen naar kantoor (4,1 km)

Inname sinds laatste meting
• 1 glas water
• Panini kip
• Beker melk

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 02-01-2018 13:42:11 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176234380
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Nieuw hier.

Doelstellingen
• Half mei 2018: Onder de 90 kg vanwege aanstaande huwelijk.
• Begin november 2018: Onder de 85 kg vanwege huwelijksreis zou leuk zijn.

Bijzonderheden
• Ruim 10 jaar lijd ik aan een spierziekte. Deze spierziekte zorgt ervoor dat mijn spieren na een inspanning langere tijd nodig hebben om te herstellen. Duurt ongeveer 10x zo lang als bij normale mensen. Hierdoor moet ik goed op gewicht letten (elke kg extra is extra inspanning) en kan ik alleen nog low impact sporten. Dat is de afgelopen jaren misgegaan vanwege persoonlijke omstandigheden.
• In mijn hoogtijdagen als squashspeler stond ik in de top 150 van Nederland en woog ik ongeveer 72 kg.
• Tijdens een eerder revalidatietraject ben ik van 96,1 kg afgevallen tot 89,2 kg in ongeveer een half jaar tijd door alleen zo veel mogelijk suikers uit mijn eetpatronen te slopen en daarnaast wekelijks low impact te sporten in de sportschool (met gewichten aan de gang om de spieren soepel en enigszins getraind te houden).

----------------------------------------------------------------------------

Startwaarden
• 2 januari 2018: 94,8 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Lengte: 1m82
• Leeftijd: Binnenkort 42. startwaarde dus 41. :P.

Inspanningen sinds laatste meting
• 17 minuten fietsen naar kantoor

Inname sinds laatste meting
• 1 glas water
• Panini kip
• Beker melk
Welkom, dobbelsteenavonturier!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176234637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 10:23 schreef Ewelina het volgende:
DaD, dat is vervelend. Je bent inmiddels wel weer opgeknapt toch?

Ander punt: geef je borstvoeding? Maakt dat geen verschil qua eten (n00b spreekt hier)?
Ik kan inmiddels vrijwel alles weer, gelukkig!

Ik geef inderdaad borstvoeding. Ik hoor niet bij de groep vrouwen die daar op magische wijze super slank van wordt, maar ik heb er wel con-stant hongerrrr door.

Welkom, UIO! Veel succes. Iets zegt me dat je het heel gestructureerd aan gaat pakken. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator dinsdag 2 januari 2018 @ 13:18:46 #67
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176234908
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:45 schreef Ewelina het volgende:
Welkom, dobbelsteenavonturier!
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Welkom, UIO! Veel succes. Iets zegt me dat je het heel gestructureerd aan gaat pakken. :D.
Dank jullie wel! En wat gaf het weg? :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176235291
Welkom UIO! Succes.

Gelukkig DaD dat je weer helemaal opgeknapt bent, maar jeetje wat een heftig nasleep joh! Bah.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176242898
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 01:27 schreef V1z0R het volgende:

Wat ging verkeerd? Duimen natuurlijk mee voor januari ^O^

En, mjeh. mjeh.
Voor het eerste: dat weet ik nog niet. Afgelopen week heerlijk vrij gehad en morgen verdiep ik me erin. Ik ben vaak kort van stof en waar dit soms kort en bondig is, kan het ook kort door de bocht zijn.

Voor het tweede: :* dat 2018 maar mooie dingen mag brengen.

*O* de beste wensen allemaal!!

Ik was net in de sportschool. Goed nieuws : ik kan de komende weken heel.veel verbeteren!

O: koffie met melk :@
T: nespresso chocolaatje
L: meergranen spelt broodje van de bakker met geitenkaas. Erbij een avocado en een gekookt ei
S: conditietest op de fiets _O-
D: parelcouscous met garnalen en courgette
T: bonbon bij de koffie
pi_176243346
Lijstje vandaag
O melk met appel, Brinta, kaneel en 2 suikerklontjes
S 5 km zombie run
T 2 plakjes brie
B lopend naar de stad
L wrap met lamsköfte bij Leon
D verspakket curry madras met een kopje rijst
T stracciatellayoghurt van almhof
21.000 stappen gemaakt, ik zou nog 300 kcal over hebben :P
pi_176243910
O: Bolletje Goed Bezig Stevige Havermoutreep
L: Dubbele boterham met kipfilet & roomkaas, snee brood met ham & roomkaas
T: 4 zelfgebakken dunne wafels
D: Koreaanse kip van Pauline

Er liggen nog grote wafels in de keuken. Ze roepen me ;(

Gisteravond 67.6, vanmorgen 66.7.

En gezellig, nieuwe aanwas! *O*
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 2 januari 2018 @ 22:09:18 #72
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176248113
Lijstje vandaag
O. 250 ml skyr + 2 eetlepels muesli
T. Mandarijn
L. Twee witte bolletjes, 1x kaas en 1x filet americain
T. Zakje rauwkost
D. Spies kipfilet + mayonaise + salade + glas wijn
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 22:39:46 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176248912
Ja hoi en de beste wensen!! Ik doe ook weer graag mee.

Er hoeft op zich niet zo veel af (schommel rond de 62), maar merk dat mijn discipline verslapt. Dus januari is een mooie aanleiding om weer wat minder tussendoor te snaaien en beter op te letten. Vorig jaar had ik best veel steun aan hier mee posten, dus ik hoop dat het me nu ook weer stimuleert.

Lijstje:
O: koffie latte (magere melk), kwark/whey/noten
L: bruin bolletje eiersalade
T: 4 koekjes
D: volkoren spaghetti met rode saus en te weinig groenten
T: 6 chipjes van zoon gepikt...

Tijd voor weer meer groenten en fruit. :)
Vanaf volgende week weer 2x p.w. naar de sportschool (lag ivm gezondheidskwakkelen een maandje stil).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 2 januari 2018 @ 22:45:35 #74
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176249112
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:36 schreef UIO_AMS het volgende:

Inname sinds laatste meting
• 1 glas water
• Panini kip
• Beker melk
Oei, dat water lijkt me niets....! :D :+ Succes!
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik kan inmiddels vrijwel alles weer, gelukkig!

^O^ Succes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_176250763
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Gekke vraag, maar kan iets met steroïden niet iets voor jou doen?
Met jouw aandoening kan dat legaal toch wel te proberen zijn lijkt me. :@

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:17 schreef Serinde het volgende:

[..]

Voor het eerste: dat weet ik nog niet. Afgelopen week heerlijk vrij gehad en morgen verdiep ik me erin. Ik ben vaak kort van stof en waar dit soms kort en bondig is, kan het ook kort door de bocht zijn.

Voor het tweede: :* dat 2018 maar mooie dingen mag brengen.
Gewoon zo omslachtig mogelijk brengen dat zelfs zeij in verwarring zijn maar dat het nog wel juist is. Doen ze allemaal. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*

[ Bericht 0% gewijzigd door V1z0R op 03-01-2018 00:50:46 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176252818
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:30 schreef V1z0R het volgende:
<knip>
Ik sta in je sig! :D.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176252831
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:18 schreef UIO_AMS het volgende:

<knip>
Welkom!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176252884
Lijst van gisteren
• 2 gekookte eieren
• drie kwartier wandelen
• 1 uur fietsen
• 3 à 4 stuks fruit
• 1 uur fietsen
• 1½ uur douche schrobben
• handvol koekjes met marshmellows (kerstpakketrestant)
• 1 makreelfilet
• 1 bokbier
• bak linzensoep
• bak boekweitgruttenpap met boter & stroop

fietsen + wandelen levert samen ruim 21duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176253018
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 22:39 schreef Moonah het volgende:

Er hoeft op zich niet zo veel af (schommel rond de 62), maar merk dat mijn discipline verslapt. Dus januari is een mooie aanleiding om weer wat minder tussendoor te snaaien en beter op te letten. Vorig jaar had ik best veel steun aan hier mee posten, dus ik hoop dat het me nu ook weer stimuleert.

Dit geldt voor mij eigenlijk ook. Drie kilo “moet” eraf maar als dat half maart zo is, vind ik het goed. Twee extra eraf zou lekker zijn maar ik weer hoeveel moeite dat vorig jaar kostte en jk heb het gevoel dat ik dan misschien iets onder mijn “natuurlijk gewicht” zit (voor zover zoiets bestaat) ?

O: koffie met melk en yoghurt met Granola
L: twee boterhammen gekookt ei, cup a soup
T: appel
D: zelfgemaakte lasagne :9 met erbij rucola/tomaat

quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:30 schreef V1z0R het volgende:
Gewoon zo omslachtig mogelijk brengen dat zelfs zeij in verwarring zijn maar dat het nog wel juist is. Doen ze allemaal. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D ik moet nog meer oefenen met lulverhalen schrijven. Misschien komt het doordat ik niet bij een groot accountantskantoor werk en wij niet op basis van uurtje factuurtje werken, die accountants daar zijn natuurlijk wel lang van stof ;) ik prefereer bondig en efficiënt maar correctoren volgen me niet altijd :{
pi_176253153
Lijstje van gisteren:

O: Brinta met een beetje hagelslag
T: banaan
L: 4 boterhammen: met kaas, worst en pindakaas
T: 2 Vegters rolletjes met slagroom, 2 zonder (nu zijn de rolletjes en de slagroom op)
T: kniepertje (zelfgebakken door mijn buurvrouw), kop thee
T: paar snackworteltjes
D: sajoer boontjes, rijst, visburger
T: kommetje vla en yoghurt
S: uur Mamafit (10 minuten cardio, rest spieroefeningen op mat en bal)

Drinken verder alleen water.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176253391
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 10:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
Lijstje van gisteren:

O: Brinta met een beetje hagelslag
T: banaan
L: 4 boterhammen: met kaas, worst en pindakaas
T: 2 Vegters rolletjes met slagroom, 2 zonder (nu zijn de rolletjes en de slagroom op)
T: kniepertje (zelfgebakken door mijn buurvrouw), kop thee
T: paar snackworteltjes
D: sajoer boontjes, rijst, visburger
T: kommetje vla en yoghurt
S: uur Mamafit (10 minuten cardio, rest spieroefeningen op mat en bal)

Drinken verder alleen water.
Ziet er al een stuk beter uit dan je vorige lijstje ^O^
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 12:26:42 #82
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176255781
Inspanningen sinds laatste meting
• 17 minuten fietsen van kantoor (4,1 km)
• 20 minuten lopen van & naar restaurant

Inname sinds laatste meting
• 2 glazen water
• Dubbele plak ontbijtkoek met boter (T)
• Kabeljauw met aardappelgratin en groenten (D)
• Applecrumble met bolletje vanilleijs (D)
• 3 glazen wijn (D)
• 2 mokken thee met 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele boterham met kaas (O)
• Dubbele plak ontbijtkoek met boter (O)

Nieuwe meetwaarden
• 3 januari 2018: 94,4 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname van 0,4 kg (feestdagen-onsjes)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 12:34:34 #83
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176255970
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 00:30 schreef V1z0R het volgende:
Gekke vraag, maar kan iets met steroïden niet iets voor jou doen?
Met jouw aandoening kan dat legaal toch wel te proberen zijn lijkt me. :@
Ivm de spierziekte bedoel je zeker. Dat is geen gekke vraag. Heb het zelf ook gevraagd aan de specialist. Is geen optie. EPO trouwens ook niet. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Redactie Sport woensdag 3 januari 2018 @ 13:02:11 #84
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_176256586
quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2018 12:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Inspanningen sinds laatste meting
• 17 minuten fietsen van kantoor (4,1 km)
• 20 minuten lopen van & naar restaurant

Inname sinds laatste meting
• 2 glazen water
• Dubbele plak ontbijtkoek met boter (T)
• Kabeljauw met aardappelgratin en groenten (D)
• Applecrumble met bolletje vanilleijs (D)
• 3 glazen wijn (D)
• 2 mokken thee met 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele boterham met kaas (O)
• Dubbele plak ontbijtkoek met boter (O)

Nieuwe meetwaarden
• 3 januari 2018: 94,4 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname van 0,4 kg (feestdagen-onsjes)
Ik lurk vaak alleen mee in dit topic maar wat een heerlijk overzichtelijke lijstjes zijn dit _O_ :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_176257157
Neeneeneeeee zijn D's van de vorige dag bij de O's van de dag erna ;(

Grapje hoor. Hier was het gister 66.7 en vanmorgen 66.4

Maar goed. Drink nu warme choco met slagroom. Nog paar dagen vakantie :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:46:34 #86
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176257658
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:55 schreef Serinde het volgende:

Dit geldt voor mij eigenlijk ook. Drie kilo “moet” eraf maar als dat half maart zo is, vind ik het goed. Twee extra eraf zou lekker zijn maar ik weer hoeveel moeite dat vorig jaar kostte en jk heb het gevoel dat ik dan misschien iets onder mijn “natuurlijk gewicht” zit (voor zover zoiets bestaat) ?

Bij mij lijkt zo'n natuurlijk gewicht ook te bestaan hoor. Vorig jaar zat ik net onder de 65, ik wilde eigenlijk naar onder de 60. Maar dat is me niet gelukt. Rond de 62 lukt me heel gemakkelijk, hoef ik nauwelijks moeite voor te doen. Maar die laatste twee kilo's, dat lukt me niet. Nou ja, het kan misschien wel, maar daar zou ik te veel voor moeten laten. Met als gevolg dat ik dan doorsla (of naar de ene kant -> te weinig eten, of naar de andere kant -> dit gaat me toch niet lukken dus alle remmen los...). Dus ach, ik word 50 dit jaar, ik ga maar eens accepteren dat het figuur dat ik als 20-jarige had niet meer haalbaar is. :')
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_176257736
Whut, in mijn hoofd ben jij geen 50 Moonah :o
Ik ben 41 inmiddels. Ook alleen op papier en niet in mijn hoofd oO<
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 3 januari 2018 @ 13:50:39 #88
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176257760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:49 schreef Syrena het volgende:
Whut, in mijn hoofd ben jij geen 50 Moonah :o
Ik ben 41 inmiddels. Ook alleen op papier en niet in mijn hoofd oO<
:D Herkenbaar. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_176257872
Moonah exact! Doorslaan naar te weinig gaat bij mij ook relatief makkelijk. Ben een alles-of-niets type (waarbij het me soms verbaast dat ik dus nog nooit te dik ben geweest, de eerste 10 maanden van mijn leven uitgezonderd). Ik word pas 37 dit jaar en moet ook nog aan dat idee wennen _O-

Ik snapte je lijstje al niet, UIO_AMS. Vroeg me al af waarom geen lunch. Maar D van gisteren met O van vandaag verklaart wel iets. Je bent eerder al eens gaan letten op suikers, waarom nu toch (weer?) suiker in je thee? Dat zijn m.i. juist de eenvoudige dingen om aan te passen. Voor ontbijtkoek geldt hetzelfde.
pi_176257878
Ik ben afgevallen met kerst whut. Zit nu op 93 kg
pi_176260075
Gisteren:

O/L: 5 speltboterhammen met kipkerriesalade
D: Hollandse groentenschotel met een zigeunerschnitzel.

Mijn zuurkoolstamppot was beschimmeld :(
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176263215
Vandaag:

O/L: 4 bruine puntjes met paté en vijgenjam
D: gebakken kipfilet (+/- 100 gram) , 400 gram wokgroente (o.a. paprika, wortel, courgette, ui) en aardappelpuree

Vanavond denk ik nog cherrytomaatjes en yoghurt.

Qua drank alleen koffie en water. En spa mint (0 kcal)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 17:54:17 #93
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176263849
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:55 schreef Serinde het volgende:
Ik snapte je lijstje al niet, UIO_AMS. Vroeg me al af waarom geen lunch. Maar D van gisteren met O van vandaag verklaart wel iets. Je bent eerder al eens gaan letten op suikers, waarom nu toch (weer?) suiker in je thee? Dat zijn m.i. juist de eenvoudige dingen om aan te passen. Voor ontbijtkoek geldt hetzelfde.
Ja, ik sta dus na mijn ontbijt op de weegschaal. Vandaar mijn lijstjes vanaf het ontbijt. Excuus voor de verwarring. :D.
Suiker in de thee is al een vermindering. Een halve theelepel per mok is een halvering tov vorige week. Verder drink ik nu geen gesuikerde frisdranken / limonade. Dat is een serieuze vermindering. :)
De ontbijtkoek was een uitzondering, omdat we gisteren pas laat uit eten gingen en ik strontchagrijnig word als ik niet bijtijds wat eet. En vandaag hadden we bij het ontbijt niets anders in huis. Inmiddels wel. :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 3 januari 2018 @ 18:07:36 #94
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176264137
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:54 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ja, ik sta dus na mijn ontbijt op de weegschaal.
:D Grappig! Ik ga altijd zo licht mogelijk. Dus na toiletgang en voor het ontbijt. Dan vind ik mijn weegschaal het leukst!
quote:
Suiker in de thee is al een vermindering. Een halve theelepel per mok is een halvering tov vorige week. Verder drink ik nu geen gesuikerde frisdranken / limonade. Dat is een serieuze vermindering. :)
Suiker laten staan vind ik niet moeilijk. Gewoon even bedenken wat voor een enorme troep het eigenlijk is.

Wij hebben vroeg gegeten vandaag, dus lijstje:
O: koffie latte (magere melk, echt, dat vind ik zoooo lekker...!), twee sneden muslibrood met echte boter
T: halve appel
L: geroosterde groene en rode paprika, tomaatjes, champignons en een roerei
T: mango
T: restje kerststol
D: bami met een ei en komkommer, beetje saai
Straks nog een schaaltje kwark met vijgenjam. :9
Ik moet er weer even inkomen merk ik.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 18:17:44 #95
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176264355
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 13:36 schreef Skoap het volgende:
Welkom UIO! Succes.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 19:55 schreef Syrena het volgende:
En gezellig, nieuwe aanwas! *O*
Bedankt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 22:45 schreef Moonah het volgende:
Oei, dat water lijkt me niets....! :D :+ Succes!
Vind water heerlijk! Om in te zwemmen.

Ook bedankt!

quote:
14s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:36 schreef sigme het volgende:
Welkom!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook bedankt!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
17s.gif Op woensdag 3 januari 2018 13:02 schreef DeLuna het volgende:
Ik lurk vaak alleen mee in dit topic maar wat een heerlijk overzichtelijke lijstjes zijn dit _O_ :D
Beroepsdeformatie. :@.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:07 schreef Moonah het volgende:
:D Grappig! Ik ga altijd zo licht mogelijk. Dus na toiletgang en voor het ontbijt. Dan vind ik mijn weegschaal het leukst!

Suiker laten staan vind ik niet moeilijk. Gewoon even bedenken wat voor een enorme troep het eigenlijk is.
Na ontbijt en toiletgang kleed ik me pas helemaal uit in de badkamer waar ook de weegschaal staat. Ik wil 's ochtends altijd zo snel mogelijk wat eten. :@.

En gelijk helemaal cold turkey met thee zonder suiker werkt bij mij niet. Ik bouw dat gewoon af.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 3 januari 2018 @ 18:22:34 #96
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176264452
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:17 schreef UIO_AMS het volgende:

En gelijk helemaal cold turkey met thee zonder suiker werkt bij mij niet. Ik bouw dat gewoon af.
Helemaal prima toch. :)

Tssk, ik heb net mijn eten in een lijstje zitten invoeren (jaja, bijna 50 :P , dus ik heb daar geen app voor, maar een online tooltje). Zit op ongeveer 1400 kCal vandaag. Da's best weinig. Maar goed, heb fysiek niet zo veel gedaan (nog even vakantie).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 18:27:38 #97
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176264562
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:22 schreef Moonah het volgende:
Helemaal prima toch. :)

Tssk, ik heb net mijn eten in een lijstje zitten invoeren (jaja, bijna 50 :P , dus ik heb daar geen app voor, maar een online tooltje). Zit op ongeveer 1400 kCal vandaag. Da's best weinig. Maar goed, heb fysiek niet zo veel gedaan (nog even vakantie).
Als startende 40-er kan ik je zeggen dat je meer met de tijd mee gaat dan ik. Ik tel helemaal niet de calorieën. :@
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176265663
Oh haiz. :W
Kom ook weer eens even langs, onder een ietwat nieuwe nickname want was mijn oude kwijt zonder h. :|W

Ook nog weer wat oud bekenden zo te zien. Hoe is het V1z? :)
pi_176265678
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 18:17 schreef UIO_AMS het volgende:

Beroepsdeformatie. :@.
En wat is dat beroep dan wel niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176265776
Vandaag niet naar kantoor - gezien het stormachtige weer kwam dat goed uit, maar de reden is dat vriendlief ziek is. Dus ik had een snipperdag.

Lijst:
• O: fruitsalade met vette kwark
• M: bietensalade (kroten & augurk)
• B: 1 kanon
• A: hesprolletjes (1 pond witlof gerold in ham, met kaassaus) + 5 kleine pommes daupine
• toe: warme custardpudding met ahornsiroop en mascarpone
Dankzij de storm bijna niet gewandeld. Nu iets boven de 7duizend stappen, komt nog wel een beetje bij.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176266026
Neem je ook nog altijd een kilo groente mee naar kantoor, sigme?

Lijstje van vandaag:
O: Brinta met hagelslag
T: banaan, chocolaatje
L: 5 boterhammen: worst, kaas, hagelslag, pindakaas, jam
T: 1 scone met lemon curd en clotted cream, kop thee
D: hoop broccoli, groenteballetjes, zoete aardappelfrietjes (Airfryer)
T: kommetje vla en yoghurt

Ik weet trouwens niet wat ik nu weeg en dat vind ik ook eigenlijk niet zo belangrijk. Ik wil gewoon wat minder snaaien (en het opschrijven helpt wel bij de bewustwording daarvan) en mijn buik mag uiteindelijk een stuk platter worden.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176266680
quote:
5s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:17 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176266723
Weer een vastendag, normaal gesproken doe ik er geen 2 achter elkaar, maar deze week kon het niet anders

T: orangefit fitbar
D: 100 gram rookvlees met 380 gram roerbakgroenten
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176267406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:59 schreef Skoap het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator woensdag 3 januari 2018 @ 20:47:39 #105
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176267834
quote:
5s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:17 schreef sigme het volgende:
En wat is dat beroep dan wel niet?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auditor.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176267877
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas
T appel
L groentesoep, 3 boterhammen hoemoes, glas karnemelk
T appel, boterham hoemoes
D verse pasta, gehakt, voorgesneden groente, ah basic saus
B wandelen, aangevuld tot 10.000 stappen (overdag maar 3500)
50 kcal teveel volgens m’n app (1990 gegeten)
  Vis een optie? woensdag 3 januari 2018 @ 21:40:25 #107
70532 loveli
N
pi_176269298
Ben sinds krap 2 maanden aan het low-carben, voor het eerst dat ik echt een dieet doe. Voor ik begon was ik van 69 met uitzicht op 70 en appel op stokjes weer "normaal" aan het doen en weer op 68 terecht gekomen. Inmiddels hang ik rond de 64, er is zo'n 10 cm van m'n taille af. Ik hou het in ieder geval vol tot het vet op ongezonde plekken weg is.

Eten ging vandaag een beetje mis door een slecht uitgevoerde bezorging. Plan: 's ochtends. Uitvoering: 15:15 afgeleverd, 15:30 defect ontdekt. L was rond 12 uur, D pas om 20.

O: koffie met veel room
L: 3 zachte eieren, geitekaas
T: 100g brie, gerookie kipfilet
D: zelfgemaakte pompoensoep met creme fraiche :9

Ewelina, heb je toevallig schoenmaat 39?
crap in = crap out
  woensdag 3 januari 2018 @ 21:56:02 #108
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176269802
Lijstje
O. Havermout met melk
T. Mandarijn
L. Salade met kip, kerriemayonaise, amandelen, sla, spruiten en komkommer
D. Wou gaan koken, maar kreeg onverwacht bezoek. Dus: 3 augurken, 6 plakjes ham, 100 gram gerookte kipfilet, 60 gram nootjes, 2 whisky
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176270015
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 21:40 schreef loveli het volgende:

Ewelina, heb je toevallig schoenmaat 39?
Nee, 36. Soms 37.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176270052
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:54 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ja, ik sta dus na mijn ontbijt op de weegschaal. Vandaar mijn lijstjes vanaf het ontbijt. Excuus voor de verwarring. :D.
Suiker in de thee is al een vermindering. Een halve theelepel per mok is een halvering tov vorige week. Verder drink ik nu geen gesuikerde frisdranken / limonade. Dat is een serieuze vermindering. :)
De ontbijtkoek was een uitzondering, omdat we gisteren pas laat uit eten gingen en ik strontchagrijnig word als ik niet bijtijds wat eet. En vandaag hadden we bij het ontbijt niets anders in huis. Inmiddels wel. :P
:) vermindering van suiker in de thee of koffie is altijd goed. Vloeibare calorieën zijn zonde!

Overigens zou ik in je beroepsdeformartie wél het calorieën tellen verwachten. Werkelijkheid toetsen aan de norm! ;)

Er kwam vanavond nog een T bij : een vriendin had zelfgemaakte noten taart meegenomen vanwege haar verjaardag en die kon ik echt niet weerstaan. Het was het waard O+
pi_176270061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 17:24 schreef Ewelina het volgende:
Vandaag:

O/L: 4 bruine puntjes met paté en vijgenjam
D: gebakken kipfilet (+/- 100 gram) , 400 gram wokgroente (o.a. paprika, wortel, courgette, ui) en aardappelpuree

Vanavond denk ik nog cherrytomaatjes en yoghurt.

Qua drank alleen koffie en water. En spa mint (0 kcal)
+ Resterende deel van chocoladeletter weggewerkt. En nog 2 kommen uiensoep en een broodje met kruidenboter. Totaal is ongeveer 1900 kcal.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ewelina op 03-01-2018 22:24:04 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176270213
Taart die het waard is O+ mmm.
M'n wafelexperiment met gember was vies. Halve gegeten, rest gooi ik maar weg.

O: Appel. Snee geroosterd met eiersalade, snee geroosterd met roomkaas
L: Halve gemberwafel, mok nesquick met slagroom, chocotruffel
T: Klein restje Koreaanse kip van gister
D: Andijviestamppot van schoonvader :9 met drie eetlepels appelmoes on the side
T: Wafel met krenten (te lekker en nu goddank op)
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176271356
quote:
12s.gif Op woensdag 3 januari 2018 20:31 schreef sigme het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 10:25:12 #114
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176275819
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 22:04 schreef Serinde het volgende:
:) vermindering van suiker in de thee of koffie is altijd goed. Vloeibare calorieën zijn zonde!

Overigens zou ik in je beroepsdeformartie wél het calorieën tellen verwachten. Werkelijkheid toetsen aan de norm! ;)
Er is een grote misvatting over auditors (en trouwens ook onder auditors) dat cijfers belangrijk zijn. Het gaat om het verhaal erachter. Cijfers op zich zeggen mij niets.
Er is ook een grote misvatting over richtlijnen en normen. Een gemiddeld aantal calorieën is geen norm, maar kan een handige richtlijn zijn. Ik heb maar één doel en dat is ongeveer 5 kg afvallen voor half mei. Dat is dus mijn norm.
Als ik de dagelijkse voortgang meet door mij elke dag op hetzelfde moment te wegen, weet ik in principe voldoende. Namelijk dat ik mij meer moet inspannen, of dat ik op koers lig.
Calorieën tellen zegt mij te weinig vanwege de vele variabelen op het gebied van het dagelijks verbruik. Plus het is nogal een gedoe. :P. Vooralsnog dus overbodig en daarmee voor mij inefficiënt. Het kan natuurlijk wel een stok achter de deur zijn, maar hier posten is mijn stok achter de deur.
Tijdens mijn eerdere revalidatie was de diëtiste de stok achter de deur en viel ik 8 kg af. Bij haar moest ik wekelijks een lijstje overleggen. Dat doe ik nu dagelijks hier. Daarover gesproken:

Inspanningen sinds laatste meting
• 20 minuten fietsen (van en naar revalidatiecentrum: 4,6 km)
• 1 uur low impact spieroefeningen in sportzaal revalidatiecentrum
• 25 minuten lopen van & naar juwelier (trouwringen uitzoeken ^) )
• 15 minuten lopen van & naar bioscoop (Three Billboards Outside Ebbing, Missoury - 8,5/10)

Inname sinds laatste meting
• Veel water de gehele dag
• Grote witte bol met rookvlees en eiersalade (L)
• Glas biologische fruitsap (L)
• Kopje thee met 1/4 tl suiker en een koekje (juwelier)
• Zuurkoolstamppot met kalfsvleessaucijs en 2 el appelmoes (D)
• 1 glas wijn (Bioscoop)
• 2 mokken thee met 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele volkoren boterham met kaas (O)
• Dubbele volkoren boterham rookvlees en eiersalade (O)

Nieuwe meetwaarden
• 4 januari 2018: 94,3 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. laatste meting van 0,1 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg) van 0,5 kg
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176276976
Ik wil er ook niet mee zeggen dat cijfers het belangrijkste zijn maar je zult inderdaad wel een norm moeten hebben. Als dat voor jou dagelijks wegen is en op basis daarvan je eetpatroon al dan niet aanpassen, dikke prima. Het lastige daaraan is echter wel dat dagelijks meten over lange termijn een goed beeld laat zien maar op korte termijn nauwelijks. Dan kan het lastig zijn om te besluiten wel of niet iets aan te passen :) Als ik me aan mijn richtlijn hou dan maakt het me namelijk niet uit dat er opeens +1 op de weegschaal staat en ga ik niets aanpassen.

Overigens geven vooral de macro's mij een goed inzicht in hoe 'goed' ik bezig ben, niet zozeer de calorieën. Op een dieet met alleen maar McDonalds kun je immers ook prima afvallen maar dat is niet wat ik wil.

O: yoghurt met granola
L: twee boterhammen gekookt ei
D: spinaziestamppot met appel en rookworst
T's: appel + ?
pi_176277832
Ik ben geen voorstander van elke dag wegen, 1x per week op dezelfde dag & tijd zegt volgens mij net zo veel.. met elke dag wegen heb je vaak enorme wisselingen, maar misschien dat dat voor mannen minder zo is dan vrouwen, geen idee. Maar ik merk wel dat mijn cyclus ook voor flinke schommelingen kan zorgen in mijn gewicht.

Lijstje voor vandaag:

Ik ben geen ontbijt fan, ik ontbijt bijna nooit. En ik doe 5:2 maar op zo,ma,di,wo,do ook nog 16:8. (als stop ik op donderdag na de periode van 16 niet gegeten te hebben met 16:8)

Dus dan heb je een periode van 8 uur wel mogen eten en 16 uur niet (12:00 - 20:00 is mijn eet window)

L: 1 wortelwrap met kipfilet, tomaat, hummus.
Bakje havermout van 100ml water & 100ml havermelk + kaneel + frambozen

D: ik weet het niet, ik heb een begrafenis zo en waarschijnlijk gaan we daarna uit eten bij een tappas bar in Arnhem. Maar dat is nog niet zeker.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:26:07 #117
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176279351
Ik heb sinds een poosje pas een weegschaal. Juist omdat ik mezelf ken, en dus nu idd elke dag erop sta. :@ Wat betreft calorieën tellen moet ik ook opletten dat ik het niet te veel ga doen. Nu even in het begin, om weer wat bewuster te worden van wat en hoe.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:28:21 #118
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176279397
Hm, laat ik dan maar meteen helemaal eerlijk zijn. Dat laatste is dus een smoesje merk ik.

Bij deze: IK GA GEEN CALORIEËN MEER TELLEN!

Gewoon meer groenten, minder snaaien. :)

Tnx voor de eye-opener.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Vis een optie? donderdag 4 januari 2018 @ 13:34:30 #119
70532 loveli
N
pi_176279516
Bij mij werkt iedere dag wegen beter dan onregelmatig, ook omdat extra gewicht zich op plaatsen nestelt waar het niet meteen opvalt. Kcals tellen deed ik nauwelijks, maar nu met low carben kijk ik wat vaker (bakje creme fraiche als tussendoortje tikt toch aan).

Belangrijkste factoren voor mij zijn suikers en de bijbehorende drang om alles in m'n hoofd te stoppen (dat is nu volledig weg) en dat ik nog steeds het hardnekkige idee heb dat ik 18 ben en alles kan eten zonder aan te komen.
crap in = crap out
  donderdag 4 januari 2018 @ 13:41:16 #120
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176279649
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 13:34 schreef loveli het volgende:
Kcals tellen deed ik nauwelijks, maar nu met low carben kijk ik wat vaker (bakje creme fraiche als tussendoortje tikt toch aan).
:D Ja, daar moet je idd de calorieën voor gaan tellen, om te weten dat zo'n bakje aantikt! :D

quote:
dat ik nog steeds het hardnekkige idee heb dat ik 18 ben en alles kan eten zonder aan te komen.
Yup, herkenbaar. :)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 4 januari 2018 @ 14:09:54 #121
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176280370
Hee verhip! Jullie hier? *nostalgie* :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176283521
:W Maria
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2018 09:55 schreef Serinde het volgende:
[..]

:D ik moet nog meer oefenen met lulverhalen schrijven. Misschien komt het doordat ik niet bij een groot accountantskantoor werk en wij niet op basis van uurtje factuurtje werken, die accountants daar zijn natuurlijk wel lang van stof ;) ik prefereer bondig en efficiënt maar correctoren volgen me niet altijd :{
Ik snap je. Ben zelf niet blijer te maken met eten dan een flink bord bruine bonen met spek, maar daar win je geen aflevering van masterchef mee. :P
quote:
7s.gif Op woensdag 3 januari 2018 12:34 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ivm de spierziekte bedoel je zeker. Dat is geen gekke vraag. Heb het zelf ook gevraagd aan de specialist. Is geen optie. EPO trouwens ook niet. :)
Is geen optie want gaat niet helpen? Of, doen we niet?
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2018 19:16 schreef Mufasah208 het volgende:
Oh haiz. :W
Kom ook weer eens even langs, onder een ietwat nieuwe nickname want was mijn oude kwijt zonder h. :|W

Ook nog weer wat oud bekenden zo te zien. Hoe is het V1z? :)
Gaat prima. Stijgende lijn en zulks.
En met jou, vrouw, zaak en alles?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176284693
quote:
11s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hee verhip! Jullie hier? *nostalgie* :P
Heeeee! O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator donderdag 4 januari 2018 @ 17:33:07 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176285046
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:20 schreef V1z0R het volgende:
Is geen optie want gaat niet helpen? Of, doen we niet?
Doping betekent niet dat je niet er flink bij moet trainen om je spieren te versterken, dus sowieso lastig in mijn situatie. Verder is de aard van mijn spierziekte een fout in het DNA in de cellen van het spierweefsel die zorgen voor de energieopname. Dat los je ook niet op met steroïden / EPO / etc.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176285378
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2018 17:33 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Doping betekent niet dat je niet er flink bij moet trainen om je spieren te versterken, dus sowieso lastig in mijn situatie. Verder is de aard van mijn spierziekte een fout in het DNA in de cellen van het spierweefsel die zorgen voor de energieopname. Dat los je ook niet op met steroïden / EPO / etc.
Weet ik.
Zou je ze nog meer mee overhoop halen waarschijnlijk zelfs. Balen man.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176287030
quote:
11s.gif Op donderdag 4 januari 2018 14:09 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hee verhip! Jullie hier? *nostalgie* :P
Hiya! :W
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 16:20 schreef V1z0R het volgende:
:W Maria

[..]

Ik snap je. Ben zelf niet blijer te maken met eten dan een flink bord bruine bonen met spek, maar daar win je geen aflevering van masterchef mee. :P

[..]

Is geen optie want gaat niet helpen? Of, doen we niet?

[..]

Gaat prima. Stijgende lijn en zulks.
En met jou, vrouw, zaak en alles?
Goed te horen! :)

Gezondheid goed: het afgelopen jaar blijf ik tussen de 86 en 87 kg wegen, nu met aanzienlijk stuk minder vet. Moest wel weer nodig wat vet eraf, was weer te relateren aan veel werken en minder tijd om te trainen. Geestelijk ook een stuk relaxter in mijn vel.
Relatie ook goed: alweer meer dan 10 jaar samen. *O*
Zaak: Behandel nu een stuk minder, en stuur zowaar een heel team aan. :Y)
Alles ook een stijgende lijn met soms een tegenslag genaamd het leven en curve balls.
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:23:44 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176287192
O: 2 koffie latte met magere melk, schaaltje magere yoghurt met aardbeien en halve banaan
L: garnalen met roerei, 2 sneetjes muslibrood met boter
D: jonge kapucijners met spekjes, ui en paprika, gebakken aardappeltjes en beetje fritessaus, beetje appelmoes
toetje: kwark met vijgenjam
Straks nog iets van fruit
(en GRMBL ik zit in mijn hoofd te tellen... :( ).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_176287481
Ooh ja, de lijstjes. :+

O: Thee, mandarijntje, omelet van 4 eieren, koffie.
L: 4 boterhammen met casselrib, oude kaas, geitenkaas, kipfilet en pindakaas
T: 30g eiwitpoeder, creatine, minisnicker en minibounty
Sporten
T: 30g eiwitpoeder, creatine, peer.
D: 2 karbonades, broccoli, aardappelen, appelmoes
T: 500g kwark met wat pindakaas, banaan en zoetstof.
pi_176287544
Ah, de fysiotherapeut! *Kwartje valt.

En Maria! O+.

Lijstje:
O: Brinta met hagelslag
T: peer
L: 5 boterhammen: hagelslag, chocopasta, worst, pindakaas
T: thee en een beschuitje met muisjes
T: hand snackworteltjes
D: stoof van prei, tomaat, aardappel en ei
T: kommetje vla en yoghurt

Geen chocolaatjes!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 4 januari 2018 @ 19:47:03 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176287658
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ah, de fysiotherapeut! *Kwartje valt.

En Maria! O+.

Lijstje:
O: Brinta met hagelslag
T: peer
L: 5 boterhammen: hagelslag, chocopasta, worst, pindakaas
T: thee en een beschuitje met muisjes
T: hand snackworteltjes
D: stoof van prei, tomaat, aardappel en ei
T: kommetje vla en yoghurt

Geen chocolaatjes!
Wat een verschil met een paar dagen geleden!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_176287809
quote:
14s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat een verschil met een paar dagen geleden!
Eigenlijk alleen maar omdat de Vegters rolletjes, slagroom en kerstchocolade op is. Maar toch hè. :+.

De chocolademelk is inmiddels ook op, mijn grote zonde in de winter. Vooral met een heel grote dot lobbig geslagen room. :9 . Als ik ergens zou wonen waar het altijd koud is zou ik 700 kilo wegen.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176288340
Met auto naar kantoor vandaag.
Daglijst
• 3 á 4 stuks fruit
• 2 zeewierrolletjes: 2 vellen nori, 1/3 avocado, 80gr forelfilet
• linzensoep
• hollandse biefstuk met paddestoelen; stokbonen met bloem/kaassaus
• bread&butterpudding met een flukse scheut Duitse advocaat
• ruim 8 duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 10:19:44 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176296877
Inspanningen sinds laatste meting
• 34 minuten fietsen (van en naar kantoor: 8,2 km)
• 15 minuten lopen van & naar lunchroom
• 5 minuten lopen van & naar supermarkt

Inname sinds laatste meting
• Veel water de gehele dag
• Ciabatta met Coppa di Parma, Parmezaanse kaas en rucola (L)
• Blikje fanta ( ;( Zat niet op te letten en bestelde automatisch het gebruikelijke. Had het pas door toen ik een slok nam. Toch maar opgedronken. :@ ) (L)
• Kliekje zuurkoolstamppot met kalfsvleessaucijs en 2 el appelmoes (D)
• 1 glas biologische fruitsap (D)
• 2 mokken thee met 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele volkoren boterham met oude kaas (O)
• Dubbele volkoren boterham rookvlees en eiersalade (O)

Nieuwe meetwaarden
• 5 januari 2018: 94,0 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. laatste meting: 0,3 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 0,8 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel: 134
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: 4,1 kg
• Gemiddeld afgevallen per dag: 267 gram
• Streefdoel afvallen per dag (start): 35,8 gram
• Streefdoel afvallen per dag (heden): 30,6 gram

Statistiekjes! :P
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Vis een optie? vrijdag 5 januari 2018 @ 10:28:26 #134
70532 loveli
N
pi_176297030
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:19 schreef UIO_AMS het volgende:
• Gemiddeld afgevallen per dag: 267 gram
• Streefdoel afvallen per dag (start): 35,8 gram
• Streefdoel afvallen per dag (heden): 30,6 gram
Zo heb ik het nog nooit bekeken :o
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 5 januari 2018 @ 10:29:53 #135
70532 loveli
N
pi_176297051
Bij de weg, biologisch of niet, fruitsap is een makkelijke manier om veel suiker naar binnen te tikken. Vergelijkbaar met fanta.
crap in = crap out
  vrijdag 5 januari 2018 @ 10:40:18 #136
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176297248
Haaaai O+

Ik ga denk ik ook weer lijstjes doen! Vanaf morgen ofzo :') Spekkies status = vrij hoog, doe nog steeds met enige regelmaat sportieve dansjes en gezond eten gaat goed bij vlagen :+

Mufasa, meer dan 10 jaar! O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:28 schreef loveli het volgende:

[..]

Zo heb ik het nog nooit bekeken :o
Ik ook niet en ik snap het maar half! :D

Wel kekke statistiekjes over-all. En een The Tick icon!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 11:38:30 #137
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176298208
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:28 schreef loveli het volgende:
Zo heb ik het nog nooit bekeken :o
Daarom is het goed dat er af en toe nieuw mannelijk vlees in dit topic post. :P.
Als je het zo leest, valt het afvallen naar mijn streefdoel best mee. Gewoon zoveel gram per dag minder. B-)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:29 schreef loveli het volgende:
Bij de weg, biologisch of niet, fruitsap is een makkelijke manier om veel suiker naar binnen te tikken. Vergelijkbaar met fanta.
Ik weet het, maar wilde de fles niet weggooien. Dat doe je niet met etenswaren, is er bij mij ingestampt. De fles is nu op. ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
Haaaai O+

Ik ga denk ik ook weer lijstjes doen! Vanaf morgen ofzo :') Spekkies status = vrij hoog, doe nog steeds met enige regelmaat sportieve dansjes en gezond eten gaat goed bij vlagen :+

Mufasa, meer dan 10 jaar! O+
Hoi terug!

quote:
Ik ook niet en ik snap het maar half! :D

Wel kekke statistiekjes over-all. En een The Tick icon!
Maar half?
Over een looptijd van 137 dagen moest er 4,9 kg van af. Dat is 35,8 gram per dag.
Nu rest nog een looptijd van 134 dagen en moet er nog 4,1 kg van af. Dat is 30,6 gram per dag. :P

Spoooooooooooooooooonnnn! (The Tick insiders joke.)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator vrijdag 5 januari 2018 @ 11:40:39 #138
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176298254
Uiteraard snap ik dat het in het begin qua afvalresultaten makkelijker gaat dan tegen het einde aan.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176298282
Blijkbaar toch veel vocht of de weegschaal houdt me voor de gek (nu of met de vorige meting) want eerste streefgewicht al gehaald _O-
Spier ingewisseld voor vet is niet wenselijk dus vooral doorgaan.

Ik twijfel om een Fitbit Aria weegschaal aan te schaffen. Ik weet dat vet metingen op die wijze onnauwkeurig zijn maar als de onnauwkeurigheid stabiel is geeft het wel een indicatie / beeld. Iemand hier ervaring mee?
pi_176298368
Op 27 dec mat ik 67,0 kg
Inmiddels zit ik onder de 65,5.

Ik neem meetwaarden niet serieus op de ons en pas na een aantal herhaalde metingen.
Maar ik ben best tevreden over de progressie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? vrijdag 5 januari 2018 @ 11:51:19 #141
70532 loveli
N
pi_176298425
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:43 schreef Serinde het volgende:
Blijkbaar toch veel vocht of de weegschaal houdt me voor de gek (nu of met de vorige meting) want eerste streefgewicht al gehaald _O-
Spier ingewisseld voor vet is niet wenselijk dus vooral doorgaan.

Ik twijfel om een Fitbit Aria weegschaal aan te schaffen. Ik weet dat vet metingen op die wijze onnauwkeurig zijn maar als de onnauwkeurigheid stabiel is geeft het wel een indicatie / beeld. Iemand hier ervaring mee?
Heb een 15 euro medisana weegschaal, maar die heeft geen wifi. Ik geloof niet dat ik 3 kilo botmassa heb, maar hij blijft het constant volhouden. Vetpercentage daalt ook gestaag. Nadeel ten opzichte van de vorige is dat 'ie ook een halve kilo minder aangeeft, wel fijn dat een weegschaal meedenkt hoe ik mezelf voor de gek kan houden O+
crap in = crap out
pi_176307272
Hoi! Ik zag dat slank weer begon te leven...

Ben ik ook nog welkom? :@
pi_176311072
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 18:42 schreef An24 het volgende:
Hoi! Ik zag dat slank weer begon te leven...

Ben ik ook nog welkom? :@
Natuurlijk! *O*

Vandaag:

O: paar lepels 0% aarbeien/cranberrykwark
T: 2 zuurdesemboterhammen met farmersalade
L: 2 zuurdesemboterhammen met farmersalade
D: rijst met garnalen, wokgroenten en gele curry
T: 250 gram meloen
T: 250 gram ananas

[ Bericht 6% gewijzigd door Ewelina op 05-01-2018 21:44:27 ]
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176311739
Alweer met auto naar kantoor. Luilak.
• 7 stuks fruit
• 2 zeewierrollen
• bietensalade
• zoete-aardappel bakbanaansalade
• worstje + champignons
• gestoofde witte kool met spekjes
• bloemsaus
• gestoofde pompoen
• dadelkoek & marcarpone
• boekweitgruttenpap met boter & stroop
• 1 bier
Ruim 8duizend stappen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 5 januari 2018 @ 21:54:33 #145
11682 Moonah
Jolie femme
pi_176312020
O: koffie latte,magere melk, magere kwark/bosvruchten/halve banaan
T: beker chocomel en twee sneden muslibrood/boter
L: 2 kommen zelfgemaakte tomaten-/wortelsoep met creme fraiche
D: quiche met courgette, paprika, tomaat en geitenkaas
toetje: kwark met vijgenjam (ik vind dat zooo lekker!)
T: waterijsje
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_176312653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 21:16 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Natuurlijk! *O*

Vandaag:

O: paar lepels 0% aarbeien/cranberrykwark
T: 2 zuurdesemboterhammen met farmersalade
L: 2 zuurdesemboterhammen met farmersalade
D: rijst met garnalen, wokgroenten en gele curry
T: 250 gram meloen
T: 250 gram ananas
Top!

Hoe gaat het met iedereen hier? Zag wat leuke lijfresultaten voorbij komen. Hier alles ok. Veel sport en yoga en goed eten. IF doe ik nog steeds. Niet meer 5:2, maar leangains.

Mijn dag zag er zo uit:

S: sportschool (borst, rug en HITT en strekken)
M1 om 13 uur: banaan chocolade smoothie van rijstemelk, 2 bananen, cacao en schep chocolade wey
B: in stad wandelen
M2: speltbrood met boter en kaas, thee met melk. Een haverkoekje
M3: avgtje van spinazie, tartaar en beetje mayo
S: lu crackers en een bacardi cola

11.000 stappen totaal en 2 liter water ^O^
  vrijdag 5 januari 2018 @ 23:42:32 #147
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176314662
An hooooi O+

Vanwege werkdingen moet ik nu bij avg denken aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming, joechei :') (al noem ik dat intern juist steevast "aardappelen vlees en groenten" :') )

quote:
11s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 11:38 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hoi terug!

[..]

Maar half?
Over een looptijd van 137 dagen moest er 4,9 kg van af. Dat is 35,8 gram per dag.
Nu rest nog een looptijd van 134 dagen en moet er nog 4,1 kg van af. Dat is 30,6 gram per dag. :P

Spoooooooooooooooooonnnn! (The Tick insiders joke.)
:D Spooooon!

Ah dank voor de uitleg! Cijfers zorgen altijd voor enige mentale kortsluiting, maar zo snap ik hem :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176315056
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 23:42 schreef MariaEtcetera het volgende:
An hooooi O+

Vanwege werkdingen moet ik nu bij avg denken aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming, joechei :') (al noem ik dat intern juist steevast "aardappelen vlees en groenten" :') )

[..]

:D Spooooon!

Ah dank voor de uitleg! Cijfers zorgen altijd voor enige mentale kortsluiting, maar zo snap ik hem :P
Me toooooooo :'( Ben de AVG aan het inrichten in mijn twee bedrijven. Je leert een hoop van procedures schrijven, maar het zal geen hobby worden :X
  Moderator zaterdag 6 januari 2018 @ 16:39:13 #149
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176325055
Inspanningen sinds laatste meting
• 40 minuten fietsen (van en naar kantoor toeristische route: 8,7 km)
• 15 minuten lopen van & naar restaurant en bioscoop (The Disaster Artist; grappige film 8/10)

Inname sinds laatste meting
• Veel water de gehele dag
• Witte pistolet met mortadella, bruine pistolet met filet americain en een gekookt ei (L)
• Beker melk (L)
• Stukje melkchocolade-letter (T) :@ chocola is mijn zwakte
• Een appel (T)
• Saté met brood en 2 atjar (D)
• Kopje thee met 1/4 tl suiker (D)
• 2 mokken thee met 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele volkoren boterham met oude kaas (O)
• Enkele plak ontbijtkoek met boter (O)

Nieuwe meetwaarden
• 6 januari 2018: 94,0 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. laatste meting: 0,0 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 0,8 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel: 133
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: 4,1 kg

[ Bericht 49% gewijzigd door UIO_AMS op 07-01-2018 21:20:25 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176325748
66.3
Grote pan verse soep gemaakt :Y)

O: Broodje met pompoenpit, 1 helft Nutella, 1 helft kaas
L: Flinke kom soep. Met knapperbolletjes
T: Paar nootjes
D: Spitskoolstamppot met bifteki's
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_176330310
• ochtendwandeling
• fruit & vette kwark
• middagwandeling
• omelet & gestoofde witte kool met wat spekjes
• bruine bonen met spekjes, spekvet, siepels & stroop
• 1 nieuwe fles whisky laten vallen; stuk
• onverwacht bezoek, reuze gezellig
• 2 bier
• coucous, mais, beetje kippepoot
• stukje roze taart
11duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Licht Ontvlambaar zaterdag 6 januari 2018 @ 21:29:57 #152
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_176331855
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 januari 2018 12:36 schreef UIO_AMS het volgende:
Nieuw hier.

Doelstellingen
• Half mei 2018: Onder de 90 kg vanwege aanstaande huwelijk.
• Begin november 2018: Onder de 85 kg vanwege huwelijksreis zou leuk zijn.

Bijzonderheden
• Ruim 10 jaar lijd ik aan een spierziekte. Deze spierziekte zorgt ervoor dat mijn spieren na een inspanning langere tijd nodig hebben om te herstellen. Duurt ongeveer 10x zo lang als bij normale mensen. Hierdoor moet ik goed op gewicht letten (elke kg extra is extra inspanning) en kan ik alleen nog low impact sporten. Dat is de afgelopen jaren misgegaan vanwege persoonlijke omstandigheden.
• In mijn hoogtijdagen als squashspeler stond ik in de top 150 van Nederland en woog ik ongeveer 72 kg, maar toen sportte ik dus absurd veel.
• Tijdens een eerder revalidatietraject ben ik van 96,1 kg afgevallen tot 89,2 kg in ongeveer een half jaar tijd door alleen zo veel mogelijk suikers uit mijn eetpatronen te slopen en daarnaast wekelijks low impact te sporten in de sportschool (met gewichten aan de gang om de spieren soepel en enigszins getraind te houden).

----------------------------------------------------------------------------

Startwaarden
• 2 januari 2018: 94,8 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Lengte: 1m82
• Leeftijd: Binnenkort 42. startwaarde dus 41. :P.

Inspanningen sinds laatste meting
• 17 minuten fietsen naar kantoor (4,1 km)

Inname sinds laatste meting
• 1 glas water
• Panini kip
• Beker melk
UIO gaat trouwen *O* Proficiat :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_176332352
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 20:41 schreef sigme het volgende:
• ochtendwandeling
• fruit & vette kwark
• middagwandeling
• omelet & gestoofde witte kool met wat spekjes
• bruine bonen met spekjes, spekvet, siepels & stroop
• 1 nieuwe fles whisky laten vallen; stuk
• onverwacht bezoek, reuze gezellig
• 2 bier
• coucous, mais, beetje kippepoot
• stukje roze taart
11duizend stappen
Je whisky :'( Hoop niet dat hij al te mooi was?

Hier ook een lijstje:

B: yogales geven 1 uur 15 min.
M1 om 12 uur: speltbrood met een lik mayo, veel gemengde sla, komkommer, tomaat en 2 gebakken eieren. 1 haverkoekje, thee met melk
B: 2 uur huishouden doen
S: een uur ashtanga yoga voor bikkels
M2: een deel van mijn cheatmeal of the week: carrotcake
M3: linzencurry met bloemkool, yoghurt en mangochutney. Toetje: de rest van de carrotcake in totaal 250 gram op *) thee met melk.

2 liter water
  Moderator zaterdag 6 januari 2018 @ 22:23:28 #154
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176333679
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 21:29 schreef Sjeen het volgende:
UIO gaat trouwen *O* Proficiat :*
Bedankt Sjeen! Het werd wel eens tijd. :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 07-01-2018 07:32:31 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176336483
Hai! :W
Ik kom ook eens voorzichtig hier kijken. Ik weet alleen niet zo goed of ik hier moet zijn, of in de dieetclub. Wat is het verschil, de leuke mensen? ~O> In elk geval, nieuw jaar, goede voornemens enzulks. :@ Alhoewel, ik weet al een hele tijd dat ik me veel te vol zat te proppen en dat moet er weer af dus. Nu toch maar de knop omgezet, maar ik wil niet diehard calorieën gaan tellen, of een voorgeschreven dieet volgen. Kleinere porties (zit een groot deel van het probleem), minder snoep en meer beweging zijn m'n plan en dan eens kijken of dat gaat werken. Altijd fijn om wat steun te hebben van anderen met dezelfde instelling. ^O^
pi_176337860
WB An :W
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 19:16 schreef Mufasah208 het volgende:

[..]

Hiya! :W

[..]

Goed te horen! :)

Gezondheid goed: het afgelopen jaar blijf ik tussen de 86 en 87 kg wegen, nu met aanzienlijk stuk minder vet. Moest wel weer nodig wat vet eraf, was weer te relateren aan veel werken en minder tijd om te trainen. Geestelijk ook een stuk relaxter in mijn vel.
Relatie ook goed: alweer meer dan 10 jaar samen. *O*
Zaak: Behandel nu een stuk minder, en stuur zowaar een heel team aan. :Y)
Alles ook een stijgende lijn met soms een tegenslag genaamd het leven en curve balls.
Nice! Met jouw lengte bij een lage VP heb je nog steeds aanzienlijk massa op dat gewicht dacht ik zo.
Dat geestelijk relaxt zijn is wel een dingetje inderdaad. Scheelt zoveel merk ik nu de laatste tijd ook wel.

10jr alweer :o Nog iets speciaals gedaan?

Ja, zag al voortvarende dingen voorbij komen toen ik nog facebook had, maar ook tof te horen dat het nog steeds de goede kant op gaat.
Goeie bezig, man!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176339023
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:47 schreef Polenbatser het volgende:
Hai! :W
Ik kom ook eens voorzichtig hier kijken. Ik weet alleen niet zo goed of ik hier moet zijn, of in de dieetclub. Wat is het verschil, de leuke mensen? ~O> In elk geval, nieuw jaar, goede voornemens enzulks. :@ Alhoewel, ik weet al een hele tijd dat ik me veel te vol zat te proppen en dat moet er weer af dus. Nu toch maar de knop omgezet, maar ik wil niet diehard calorieën gaan tellen, of een voorgeschreven dieet volgen. Kleinere porties (zit een groot deel van het probleem), minder snoep en meer beweging zijn m'n plan en dan eens kijken of dat gaat werken. Altijd fijn om wat steun te hebben van anderen met dezelfde instelling. ^O^
Het oude verschil was dat Dieet echt voor de mensen was met aanzienlijk overgewicht en wat strengere diëten en Slank meer voor mensen met net wat kilo's teveel, of zelfs niet eens teveel maar gezonder bewegings- en eetpatroon willen aanleren/aanhouden.

Kunt gewoon bij beide topics meedoen net afhankelijk waar je jezelf thuis voelt.
Dieet zal over het algemeen wat actiever zijn want Slank is een poosje "dood" geweest.

Gerichte vragen wat betreft voeding of beweging kan hier sowieso altijd.

Wat betreft je plan van aanpak, dat moet werken. Newton hebt gelijk gehad.

Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176339414
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176339984
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 21:45 schreef An24 het volgende:

[..]

Je whisky :'( Hoop niet dat hij al te mooi was?

Hier ook een lijstje:

B: yogales geven 1 uur 15 min.
M1 om 12 uur: speltbrood met een lik mayo, veel gemengde sla, komkommer, tomaat en 2 gebakken eieren. 1 haverkoekje, thee met melk
B: 2 uur huishouden doen
S: een uur ashtanga yoga voor bikkels
M2: een deel van mijn cheatmeal of the week: carrotcake
M3: linzencurry met bloemkool, yoghurt en mangochutney. Toetje: de rest van de carrotcake in totaal 250 gram op *) thee met melk.

2 liter water
Een goedkope Islay malt. Ik baal nog steeds enorm.
Jij nog steeds heel actief aan de joga dus! ^O^
Ben je al een eigen studio begonnen?

Vandaag de dag goed begonnen (standaard begin van niet-kantoordagen): uur wandelen met de honden. Het is mooi en fris en stil buiten. En al helemaal licht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176339993
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:47 schreef Polenbatser het volgende:
Hai! :W
Ik kom ook eens voorzichtig hier kijken. Ik weet alleen niet zo goed of ik hier moet zijn, of in de dieetclub. Wat is het verschil, de leuke mensen? ~O> In elk geval, nieuw jaar, goede voornemens enzulks. :@ Alhoewel, ik weet al een hele tijd dat ik me veel te vol zat te proppen en dat moet er weer af dus. Nu toch maar de knop omgezet, maar ik wil niet diehard calorieën gaan tellen, of een voorgeschreven dieet volgen. Kleinere porties (zit een groot deel van het probleem), minder snoep en meer beweging zijn m'n plan en dan eens kijken of dat gaat werken. Altijd fijn om wat steun te hebben van anderen met dezelfde instelling. ^O^
Welkom! Qua topicreeksen: wat Viz zegt.
Mogen we nog wat meer van je weten? Leeftijd, gewicht, hobby's, werk, burgerlijke status,
huisdieren, muzieksmaak, pincode?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176340342
quote:
7s.gif Op zondag 7 januari 2018 08:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Een goedkope Islay malt. Ik baal nog steeds enorm.
Jij nog steeds heel actief aan de joga dus! ^O^
Ben je al een eigen studio begonnen?

Vandaag de dag goed begonnen (standaard begin van niet-kantoordagen): uur wandelen met de honden. Het is mooi en fris en stil buiten. En al helemaal licht.
Haha nee, gaat ook niet gebeuren. Ik laat me zzp inhuren voor lessen. En in 2017 ben ik als managing partner ingestapt bij een bedrijf, dus twee bedrijven runnen vind ik zat. Hoop in 2019 volledig bij vaste werkgever weg te kunnen gaan 👍

En jij doet nog hetzelfde? En hoe is het met jullie huisje onder de zon?
pi_176341643
Even kopje thee en dan maar naar de gym. Trek die korte nachtjes toch stuk slechter dan eerder.

Bij worteltjestaart moet ik nog altijd aan Perruche denken :D O+ Wat een kont had die :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 11:36:30 #163
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176341873
Inspanningen sinds laatste meting
• 5 minuten fietsen (van en naar supermarkt: 1,0 km)
• 15 minuten lopen van en naar bioscoop (On Body And Soul; schitterende film 9,5/10)

Inname sinds laatste meting
• Veel water de gehele dag
• Dubbele volkoren boterham met rookvlees en een gekookt ei (L)
• Beschuitje met hagelslag (L) :@
• Glas biologische fruitsap (L) (Verloofde heeft nieuwe gehaald ...)
• Banaan (T)
• Boerenkool stamppot met gehaktbal en 2 el appelmoes (D)
• 2 mokken thee met 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele volkoren boterham met oude kaas (O)

Nieuwe meetwaarden
• 7 januari 2018: 93,7 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. laatste meting: 0,3 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 1,1 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel: 132
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: 3,8 kg

Terug op niveau van voor de Kerst. ^O^.

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 07-01-2018 11:51:44 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 11:58:54 #164
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176342281
Ben nog steeds onder de indruk van de film van gisteren. Schitterende beelden (wel af en toe erg expliciet in een abattoir), heerlijk langzaam en geweldige muziek. Vooral het nummer What He Wrote van Laura Marling maakte geweldige indruk. Sfeerimpressie van de film op dat nummer (bevat wel spoilers, dus kijk het niet tot het eind als je er nog heen wil gaan):



Zit nu wel met een overschot aan energie thuis. Ik ga maar een rondje door de stad fietsen. :D.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176342433
Op zo'n korte basis van info mag ik jou wel, UIO_AMS.

Nu heb ik zin in stamppot boerenkool en snert. Of lekker gebraden swienehaxe :9

Nu echt naar gym toe
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176342462
Het is koud maar mooi helder buiten. Ik ga een rondje rennen!
  Moderator zondag 7 januari 2018 @ 14:34:54 #167
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176345163
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:07 schreef V1z0R het volgende:
Op zo'n korte basis van info mag ik jou wel, UIO_AMS.

Nu heb ik zin in stamppot boerenkool en snert. Of lekker gebraden swienehaxe :9

Nu echt naar gym toe
Bedankt!

Vanavond kliekje boerenkool met een gehaktbal (zweetballen: neem een hap en het zweet breekt je uit).

quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is koud maar mooi helder buiten. Ik ga een rondje rennen!
Moet je zeker doen. ^O^
Het was / is heerlijk buiten. Ben net terug van 2 uur op pad te zijn geweest. Vergeet je zonnebril niet. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176345290
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 02:16 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Het oude verschil was dat Dieet echt voor de mensen was met aanzienlijk overgewicht en wat strengere diëten en Slank meer voor mensen met net wat kilo's teveel, of zelfs niet eens teveel maar gezonder bewegings- en eetpatroon willen aanleren/aanhouden.

Kunt gewoon bij beide topics meedoen net afhankelijk waar je jezelf thuis voelt.
Dieet zal over het algemeen wat actiever zijn want Slank is een poosje "dood" geweest.

Gerichte vragen wat betreft voeding of beweging kan hier sowieso altijd.

Wat betreft je plan van aanpak, dat moet werken. Newton hebt gelijk gehad.

Dank je voor de uitleg! Ik denk dat ik hier even rond blijf hangen, ben ook geen superactieve forummer, dus misschien wel prettig als het topic ook niet te hard loopt. We gaan zien of de aanpak werkt, heb er alle vertrouwen in. :Y
quote:
14s.gif Op zondag 7 januari 2018 08:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Welkom! Qua topicreeksen: wat Viz zegt.
Mogen we nog wat meer van je weten? Leeftijd, gewicht, hobby's, werk, burgerlijke status,
huisdieren, muzieksmaak, pincode?

Dank je! Tuurlijk, tuurlijk. 33 jaar en me vanochtend gewogen; 82,3 kg vies aan de haak. Voor het douchen dus, daarna weeg ik altijd wat minder omdat ik nogal heet douche, maar dat is een beetje valsspelen dus. Lengte is 1,76m trouwens, misschien ook wel goed voor het beeld.

Ik woog eigenlijk meestal rond de 71 - 72 kg en dat was een prima gewicht, minder kon ik vaak niet vasthouden en de keren dat ik wat uitschoot naar boven waren vaak vrij snel terug te brengen naar dit gewicht. Nu dus een dikke 82kg waar ik erg van geschrokken ben, alhoewel niet onverwacht. Ben een emotie-eter en heb de laatste 1,5 jaar niet echt lekker in m'n vel gezeten en me dus laten gaan. Tel daarbij op dat ik de laatste maanden eigenlijk niks aan beweging heb gedaan en het gaat hard.

In elk geval, suiker is m'n grootste valkuil, dus probeer dat echt te minderen. Daarnaast ben ik steeds grotere porties gaan eten en dat is ook nergens voor nodig, dus dat gaat ook weer terug naar een normale portie. Qua beweging doe ik nu elke dag een half uurtje yoga. Is nog niet veel, maar een begin. Wel fijn om te lezen wat anderen eten en aan beweging doen, hopelijk kan ik daar wat inspiratie uithalen. ^O^
pi_176345993
Hoi!
Wat leuk dat Gezond Slank weer tot leven gewekt is!

Ik kom ook weer meedoen denk ik. Ik ben ook een beetje een alles-of-niets-type en zit al te lang in de alles-bui. Morgen (ja echt) begin ik weer met iedere dag yoga, twee/drie keer per week anderhalf uur hardlopen/klimmen, minder zoetigheid en bewuster kauwen. Ik ga mijn best doen om niet door te slaan, want twee maanden geleden was ik merkbaar onder mijn goede gewicht en dat was niet fijn (koud!). Nu netjes 65 kg bij 1,80.

Wat voor yoga doe je, Polenbatser?
Ik heb sept-nov de 90-dagen-challenge van Fightmaster Yoga gedaan op YouTube en ik ben van plan die nog een keer te gaan doen de aankomende maanden :)
pi_176346968
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 15:13 schreef Tele6 het volgende:
Hoi!
Wat leuk dat Gezond Slank weer tot leven gewekt is!

Ik kom ook weer meedoen denk ik. Ik ben ook een beetje een alles-of-niets-type en zit al te lang in de alles-bui. Morgen (ja echt) begin ik weer met iedere dag yoga, twee/drie keer per week anderhalf uur hardlopen/klimmen, minder zoetigheid en bewuster kauwen. Ik ga mijn best doen om niet door te slaan, want twee maanden geleden was ik merkbaar onder mijn goede gewicht en dat was niet fijn (koud!). Nu netjes 65 kg bij 1,80.

Wat voor yoga doe je, Polenbatser?
Ik heb sept-nov de 90-dagen-challenge van Fightmaster Yoga gedaan op YouTube en ik ben van plan die nog een keer te gaan doen de aankomende maanden :)
Ik doe nu het 30-dagen-programma van Adrienne. Ze heeft er meerdere en wilde een nieuwe oude beginnen een paar dagen terug en toe bleek dat ze een hele nieuwe reeks heeft, dus ik loop nu ook echt goed met de dagen. Vandaag dag 6. :)

Bewuster kauwen is ook een goede, moet ik ook doen! Ook aan tafel eten en niet voor de tv. Dat weet mijn man alleen nog niet, gaat hij vanavond achter komen. :+
pi_176348413
Ik doe het, ik heb nog nog niks gegeten de hele dag, wel wezen sporten vanochtend, dieet.
Net wel 400gr steak besteld, met patat, dus ~1600 kcal, zit wel goed achtig iets.

#baas
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 7 januari 2018 @ 17:30:49 #172
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176348511
Lijstjes van afgelopen dagen zijn te erg (3x uit eten geweest, veeeeel gegeten + een verjaardag). Vandaag weer “normaal” (maar nog steeds niet gezond)

O. Halve snee brood met boter en jam + plak cake
L Bakje tomatengehaktsaus met courgette + Salade van sla, bacon, ei, kaas, kipfilet, dressing + bakje tiramisu
S. Half uur crosstrainer + half uur yoga + 1, 5 uur wandelen
T. Bonbon + 3 selleriestengels met kruidenkaas
D. 4 van 8 wafels gemaakt van 1 banaan, 2 ei, kaneel, 4 of 5 eetlepels havermout, hand walnoten en hand rozijnen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinkepink op 07-01-2018 19:00:23 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176349359
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 17:25 schreef V1z0R het volgende:
Ik doe het, ik heb nog nog niks gegeten de hele dag, wel wezen sporten vanochtend, dieet.
Net wel 400gr steak besteld, met patat, dus ~1600 kcal, zit wel goed achtig iets.

#baas
Gewoon een hele goede IF dag! :P

Hier loopt de dag totaal anders dan verwacht. Had pc issues nadat ik eindelijk alles weer op orde had. Nu de hele middag daarmee bezig geweest is plaats van chillen en sporten. Nu heb ik een enorm slecht gevoel over mijn dag... gewoon aan mij voorbij gegaan :'(

Lijstje daardoor ook knudde:

M1 om 11:30 uur: speltbrood boter, kaas, thee met melk
Snack: nieuwjaarsborrel op sportschool toch meegepakt aan einde vd dag: drie gehaktballetjes, wat nootjes en een sapje
M2: geen zin in koken want ben zielig. Hubby vond spareribs met frietjes goed idee. Ik maak er salade bij.

Top einde van mijn vakantie :')
pi_176349718
Daglijstje
O 2 zachtgekookte eitjes, 2 croissants
B 40 minuten rennen (met pauzes)
L 200 g brood, helft met gezouten boter, helft met hagelslag, glas sap
T glas optimel
B naar de stad lopen
D lasagne, erwtjes uit de diepvries
T ontdooide diepvriesfruitpulp met een beetje suiker
Zou 1950 kcal zijn volgens m’n app. Prima weekenddag
pi_176350679
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Gewoon een hele goede IF dag! :P

Hier loopt de dag totaal anders dan verwacht. Had pc issues nadat ik eindelijk alles weer op orde had. Nu de hele middag daarmee bezig geweest is plaats van chillen en sporten. Nu heb ik een enorm slecht gevoel over mijn dag... gewoon aan mij voorbij gegaan :'(

Lijstje daardoor ook knudde:

M1 om 11:30 uur: speltbrood boter, kaas, thee met melk
Snack: nieuwjaarsborrel op sportschool toch meegepakt aan einde vd dag: drie gehaktballetjes, wat nootjes en een sapje
M2: geen zin in koken want ben zielig. Hubby vond spareribs met frietjes goed idee. Ik maak er salade bij.

Top einde van mijn vakantie :')
Wat balen :(
Wel opgelost gekregen inmiddels? Ik hoop het maar.

Het laatste minder goede lijstje dat ik hier ga posten:
O: havermout, sojamelk, appel, rozijnen. 2 plakken ontbijtkoek
T: klein puntje appeltaart
L: boterham pindakaas en komkommer, drie boterhammen jam, halve peer
T: kwart appel, halve mandarijn, bonbon, half handje pinda's
D: rode kool met pruimen, slavink, aardappels met jus, sinaasappelpudding

Voel me de hele dag al beroerd, dus geen sport gedaan nog. Ik kijk straks nog wel of er iets van yoga mogelijk is met deze buik- en rugpijn.
pi_176350692
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 18:14 schreef An24 het volgende:

[..]

Gewoon een hele goede IF dag! :P

Hier loopt de dag totaal anders dan verwacht. Had pc issues nadat ik eindelijk alles weer op orde had. Nu de hele middag daarmee bezig geweest is plaats van chillen en sporten. Nu heb ik een enorm slecht gevoel over mijn dag... gewoon aan mij voorbij gegaan :'(

Lijstje daardoor ook knudde:

M1 om 11:30 uur: speltbrood boter, kaas, thee met melk
Snack: nieuwjaarsborrel op sportschool toch meegepakt aan einde vd dag: drie gehaktballetjes, wat nootjes en een sapje
M2: geen zin in koken want ben zielig. Hubby vond spareribs met frietjes goed idee. Ik maak er salade bij.

Top einde van mijn vakantie :')
Ribs :9 ben met J eens.
Blegh, ik weet het zo goed, toch doe ik het niet :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  zondag 7 januari 2018 @ 19:24:57 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176350925
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat balen :(
Wel opgelost gekregen inmiddels? Ik hoop het maar.

Het laatste minder goede lijstje dat ik hier ga posten:
O: havermout, sojamelk, appel, rozijnen. 2 plakken ontbijtkoek
T: klein puntje appeltaart
L: boterham pindakaas en komkommer, drie boterhammen jam, halve peer
T: kwart appel, halve mandarijn, bonbon, half handje pinda's
D: rode kool met pruimen, slavink, aardappels met jus, sinaasappelpudding

Voel me de hele dag al beroerd, dus geen sport gedaan nog. Ik kijk straks nog wel of er iets van yoga mogelijk is met deze buik- en rugpijn.
Grappig. Ik zou wel tevreden zijn met dit lijstje. Gezond ontbijt (oké, ontbijtkoek hoeft niet), fruit, groente en een toetje zodat je s avonds niet gaat snoepen (ik geloof in toetjes). Alleen de bonbon en de ontbijtkoek zou ik willen skippen als ik jou was. En de jus.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176351512
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Grappig. Ik zou wel tevreden zijn met dit lijstje. Gezond ontbijt (oké, ontbijtkoek hoeft niet), fruit, groente en een toetje zodat je s avonds niet gaat snoepen (ik geloof in toetjes). Alleen de bonbon en de ontbijtkoek zou ik willen skippen als ik jou was. En de jus.
Nou ja, dat is waar. Daarom ben ik blij dat dit topic weer leeft, ik ben zelf vaak te kritisch. Ik was bijvoorbeeld ook niet blij met de jam op brood, en ik wil eigenlijk minder/geen vlees eten. Maar al met al is het alsnog wel een best okee lijstje inderdaad. Dankjewel :)
pi_176352578
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 19:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat balen :(
Wel opgelost gekregen inmiddels? Ik hoop het maar.

Het laatste minder goede lijstje dat ik hier ga posten:
O: havermout, sojamelk, appel, rozijnen. 2 plakken ontbijtkoek
T: klein puntje appeltaart
L: boterham pindakaas en komkommer, drie boterhammen jam, halve peer
T: kwart appel, halve mandarijn, bonbon, half handje pinda's
D: rode kool met pruimen, slavink, aardappels met jus, sinaasappelpudding

Voel me de hele dag al beroerd, dus geen sport gedaan nog. Ik kijk straks nog wel of er iets van yoga mogelijk is met deze buik- en rugpijn.
Ja gelukkig wel...kan weer werken :')

Sterkte met je buik en rug. Erg vervelend als je niet kunt doen wat je wil.
  Vis een optie? zondag 7 januari 2018 @ 20:47:57 #180
70532 loveli
N
pi_176353267
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:24 schreef An24 het volgende:

Ja gelukkig wel...kan weer werken *O*

crap in = crap out
pi_176353800
lijst
• fruit & vette kwark
• gebakken ei en groentemix
• snert met beetje rookworst
• gehaktballen, broccoli, couscous
• bread & butterpudding met drank
• glas gluhwijn
• 13duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176354443
quote:
6s.gif Op zondag 7 januari 2018 20:47 schreef loveli het volgende:

[..]

:P ^O^
pi_176357109
Mijn eerste lijstje: :D

O: twee beschuiten met muisjes
L: twee bruine boterhammen met makreel in tomatensaus, een appel
D: zelfgemaakte foe yong hai met rijst
S: 21 minuten yoga

Zondag is een beetje een luie dag, dus ontbijt is pas om 10:00 en alle maaltijden zitten wat korter op elkaar. Vandaar geen tussendoortjes vandaag, misschien straks nog twee pruimen als ik avondtrek krijg. Was erg tevreden over m'n foe yong hai :Y , eerste keer dat ik het heb gemaakt, vegetarisch en lang niet zo slecht als ik dacht (heb de bult suiker in de saus gereduceerd van 5 eetlepels naar 4 theelepels en de groenten erin bijna verdubbeld).
pi_176359077
BAM! Nog niet 7u en wel al uur gesport. Zo’n 24/7 sportschool is wel tof. Anders had ik 2u plaatjes lopen kijken op imgur...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176359260
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 06:25 schreef V1z0R het volgende:
BAM! Nog niet 7u en wel al uur gesport. Zo’n 24/7 sportschool is wel tof. Anders had ik 2u plaatjes lopen kijken op imgur...
Wat goed!

Hier weer een normale werkweek, dat werkt toch beter voor mij.
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 09:25:53 #186
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176360138
Goedemorgen! Gisteren was een goede dag, maar wel spierpijn nu.

Inspanningen sinds laatste meting
• 65 minuten fietsen (rondje door de stad: 14,0 km)
• 40 minuten lopen (rondje Vondelpark)

Inname sinds laatste meting
• Weer veel water de gehele dag
• Dubbele volkoren boterham met rookvlees en een gekookt ei (Brunch)
• Glas biologische fruitsap (Brunch)
• 1 mok thee met 1/2 tl suiker (Brunch)
• Dubbele volkoren boterham met filet d'ardenne (L)
• Kaasvlinder (T)
• 1/2 banaan (T)
• Boerenkool stamppot met gehaktbal en 2 el appelmoes (D)
• 1,5 mok thee met totaal 3/4 tl suiker (O)
• Dubbele volkoren boterham met oude kaas (O)
• Dubbele volkoren boterham met filet d'ardenne (O)

Nieuwe meetwaarden
• 8 januari 2018: 93,6 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. laatste meting: 0,1 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 1,2 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel: 131
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: 3,7 kg
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176360392
Goed bezig UIO! :)
En V1z0R ook al.
Heb je een recept van die foe yong hai, Polenbatser? :9

Hier zojuist de dag begonnen met een uur yoga: dag 2 en 3 van de 90-dagen-challenge. Ik heb wat in te halen, dus als ik de tijd heb doe ik twee lesjes achter elkaar. Nu maar aankleden en havermout maken :)
pi_176361472
Viz, goed bezig met sporten!!
En welkom UIO, heerlijk gestructureerde lijsten!
Ha tele, grappig om je in twee topics tegelijk tegen te komen nu. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen laatst in je studentenhuis, wat een verschil met bij je vriend dan! En goed bezig met je yoga al vanmorgen!

*spiekt zelf ook weer om het hoekje*

Ik begon op 64.3 kg en wil naar 53 kg, moet dus best wat af. Ik ben klein (1.58) en mijn bmr is laag (1212 volgens mijn weegschaal, 1381 volgens een online calculator) en ik heb een baan waarin ik nauwelijks beweeg (5 min fietsen naar de trein, 10 min lopen van trein naar kamer, en dat dan nog een keer op de terugweg, veel meer niet).

Vorige pogingen gingen vaak mis bij achter de computer op werk steeds trek krijgen en dus teveel tussendoortjes eten.

En dus zit ik nu voor het eerst in mijn leven aan maaltijdvervangende shakes en bars (low calorie meal van body en fit) voor het ontbijt en de lunch en eet ik een normale avondmaaltijd. Door hoge eiwitinname overdag heb ik nu niet continu trek meer op werk en dat is best fijn.

Maargoed, aangezien dit wellicht niet in gezond slank valt, wilde ik even vragen of ik wel welkom ben of dat ik mag terugkomen als ik weer twee of drie normale maaltijden per dag eet :) ik ga uiteraard op een gegeven moment namelijk afbouwen naar een normaal gezond lang vol te houden eetpatroon, maar wilde eerst de gewoonte van het eten achter de computer verbreken en dat gaat zo best aardig.

Oh ja, ik probeer ook vier keer per week te sporten, waarvan 1 keer yoga en de anderen variëren van een 7-minute workout tot kwartier krachttraining en half uur op crosstrainer of een half uur HIIT lesje op de sportschool, al naar gelang waar ik zin in heb en tijd voor heb.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 08-01-2018 11:02:42 ]
pi_176361897
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Viz, goed bezig met sporten!!
En welkom UIO, heerlijk gestructureerde lijsten!
Ha tele, grappig om je in twee topics tegelijk tegen te komen nu. Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen laatst in je studentenhuis, wat een verschil met bij je vriend dan! En goed bezig met je yoga al vanmorgen!

*spiekt zelf ook weer om het hoekje*

Ik begon op 64.3 kg en wil naar 53 kg, moet dus best wat af. Ik ben klein (1.58) en mijn bmr is laag (1212 volgens mijn weegschaal, 1381 volgens een online calculator) en ik heb een baan waarin ik nauwelijks beweeg (5 min fietsen naar de trein, 10 min lopen van trein naar kamer, en dat dan nog een keer op de terugweg, veel meer niet).

Vorige pogingen gingen vaak mis bij achter de computer op werk steeds trek krijgen en dus teveel tussendoortjes eten.

En dus zit ik nu voor het eerst in mijn leven aan maaltijdvervangende shakes en bars (low calorie meal van body en fit) voor het ontbijt en de lunch en eet ik een normale avondmaaltijd. Door hoge eiwitinname overdag heb ik nu niet continu trek meer op werk en dat is best fijn.

Maargoed, aangezien dit wellicht niet in gezond slank valt, wilde ik even vragen of ik wel welkom ben of dat ik mag terugkomen als ik weer twee of drie normale maaltijden per dag eet :) ik ga uiteraard op een gegeven moment namelijk afbouwen naar een normaal gezond lang vol te houden eetpatroon, maar wilde eerst de gewoonte van het eten achter de computer verbreken en dat gaat zo best aardig.

Oh ja, ik probeer ook vier keer per week te sporten, waarvan 1 keer yoga en de anderen variëren van een 7-minute workout tot kwartier krachttraining en half uur op crosstrainer of een half uur HIIT lesje op de sportschool, al naar gelang waar ik zin in heb en tijd voor heb.
Hoi hoi! Ook leuk om jou hier ook te zien O+
Volgens mij hangen we zelfs in drie dezelfde topics rond soms :D

Ik heb best prima geslapen, werd energiek genoeg wakker. Wel een beetje kort, dus ik ga maar m'n best doen om niet rond 4 uur vanmiddag al leeg te zijn :P

Ik heb sept-nov deze 90 dagen yoga ook al gedaan, dus ik weet dat ik het kan en bovendien word ik extra gemotiveerd doordat ik merk dat de lessen me nu beter afgaan *O*
Alleen tijd zal misschien een probleem worden, dus plannen wordt mijn uitdaging komende tijd.

Ik zou zeggen dat je zeker welkom bent. Misschien niet precies wat er gemiddeld in Gezond Slank komt, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen. Ik hoop dat je door hier mee te posten gemotiveerd wordt om wat lekkers & gezonds van je avondeten te maken en fijn te blijven bewegen ^O^
Hoe lang ben je van plan door te gaan met de shakes?
pi_176363288
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 23:22 schreef Polenbatser het volgende:
Mijn eerste lijstje: :D

O: twee beschuiten met muisjes
L: twee bruine boterhammen met makreel in tomatensaus, een appel
D: zelfgemaakte foe yong hai met rijst
S: 21 minuten yoga

Zondag is een beetje een luie dag, dus ontbijt is pas om 10:00 en alle maaltijden zitten wat korter op elkaar. Vandaar geen tussendoortjes vandaag, misschien straks nog twee pruimen als ik avondtrek krijg. Was erg tevreden over m'n foe yong hai :Y , eerste keer dat ik het heb gemaakt, vegetarisch en lang niet zo slecht als ik dacht (heb de bult suiker in de saus gereduceerd van 5 eetlepels naar 4 theelepels en de groenten erin bijna verdubbeld).
Hey zie ik jou zomaar opeens voorbij komen!

Leuk! Hoe is het met u dan? Alweer wat beter in je velletje?

Lees ik nu iets over je man????? :D? Nogsteeds in Nijmegen? Ik las deze post en bedacht me opeens dat ik jou echt keilang niet gesproken heb! Ik ben ook heel veel telefoonnummers kwijt door een ongelukje dat kan eeb oorzaak zijn :@.

Voordat je freakt van WIE BEN JIJ????? wat hints: Vieze hbo'er, kloontje, Brokje broooooooood, gele lambourgini :+

OT: Inmiddels 6 kilo kwijt :+. Nog 5 a 6 te gaan, maar zit nu op bmi 23 ongeveer dus in principe prima over 2 weken in bikini rond te lopen op Bonaire :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  maandag 8 januari 2018 @ 14:31:37 #191
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176365568
Heuj nog meer bekende gezichten :D (Nouja, namen. Nicknames. Je snapt me :+ )

quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 06:25 schreef V1z0R het volgende:
BAM! Nog niet 7u en wel al uur gesport. Zo’n 24/7 sportschool is wel tof. Anders had ik 2u plaatjes lopen kijken op imgur...
Good busy zeg ik! *O*

Ik ga maar weer eens weekmenuutje plannen, dan eet ik altijd een stuk netter :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176365858
Thanks tele! Gelukkig werd je energiek wakker, ik hoop dat je inderdaad het dipje in de middag overslaat!
En wat goed van de yoga! Kan me voorstellen dat het helpt als je het al een keer eerder hebt gedaan en je nu ook merkt dat het steeds makkelijker gaat!

Ik was van plan 30 dagen 2 maaltijden per dag te vervangen, dan 6 weken 1 maaltijd per dag te vervangen en dan onder onderhoud eten zonder maaltijden te vervangen tot ik op streefgewicht zit. En dan gewoon op onderhoud blijven eten.

Maar als ik met 2 vervangen per dag bv al 2 kilo per week afval, dan stop ik daar eerder mee, val ik juist bv maar 0.5 kilo per week af dan ga ik wat langer door. Zelfde voor de weken erna met 1 per dag vervangen. Het hoeft nou ook weer niet allemaal in de komende 4 weken eraf of zo, het is voor mij vooral een manier om een "kickstart" te geven en het makkelijker te maken om vol te houden.

En ik ging nog wel zo m'n best doen niet zoveel te typen dit keer. Oeps, mislukt.

M'n lijst van vandaag:
O: Aardbei shake
L: Caramel bar
D1: 50g zalm, 1 zoete rode puntpaprika & 150g courgette uit oven
S: 30 min CX Worx lesje (HIIT)
D2: 50g zalm, 110g worteltjes en doperwtjes uit pot
pi_176366339
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 09:48 schreef Tele6 het volgende:

Heb je een recept van die foe yong hai, Polenbatser? :9

Ik heb dit recept als basis gebruikt: Foe Yong Hai. Wel e.e.a. aangepast, want ik heb een hekel aan halve ingerediënten gebruiken, dan moet je binnen een paar dagen iets vinden om de rest op te eten. Bij mij zat er dus een hele prei in, heel blikje bamboespruiten e.d. en de suiker dus een stuk omlaag gebracht (en azijn dan ook), zit toch ook al best wat suiker in ketchup. Kip er ook uitgelaten, want we hebben hier afgesproken om 1 keer per week vegetarisch te eten. Als dat er een beetje inzit willen we het uitbreiden naar 2 dagen.

Goed bezig met je yoga! Twee lessen achter elkaar, is dat niet zwaar? Heb geen idee hoe intensief jouw programma is.

quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 12:41 schreef Californium het volgende:

[..]

Hey zie ik jou zomaar opeens voorbij komen!

Leuk! Hoe is het met u dan? Alweer wat beter in je velletje?

Lees ik nu iets over je man????? :D? Nogsteeds in Nijmegen? Ik las deze post en bedacht me opeens dat ik jou echt keilang niet gesproken heb! Ik ben ook heel veel telefoonnummers kwijt door een ongelukje dat kan eeb oorzaak zijn :@.

Voordat je freakt van WIE BEN JIJ????? wat hints: Vieze hbo'er, kloontje, Brokje broooooooood, gele lambourgini :+

OT: Inmiddels 6 kilo kwijt :+. Nog 5 a 6 te gaan, maar zit nu op bmi 23 ongeveer dus in principe prima over 2 weken in bikini rond te lopen op Bonaire :)
Hee! Dat is lang geleden ja! Ik weet wie er schuil gaat achter je gebruikersnaam. ;) Leuk je in een topic tegen te komen.

Vel begint steeds beter te voelen, maar nog niet helemaal zoals het was en ik het wil. Wat afvallen en meer bewegen zal er ook wel bij helpen. Ja, man ja haha. Getrouwd in september. We wonen nu in Groenland, maar er staan nog een paar grote veranderingen op de agenda voor de komende maanden, verhuizen hopelijk naar Noorwegen en ben daar een baan aan het zoeken. We zullen zien wat het wordt, ben er positief over, zie genoeg mogelijkheden in elk geval.

Hoe is het met jou? Nog steeds in Groningen neem ik aan? Je zult wel bijna aan het einde van je promotie zijn? Nog samen met je vriend? Als je het leuk vindt DM je nummer maar, dan stuur ik je een berichtje op Whatsapp. Kunnen we daar bijkletsen. :)
pi_176366461
Oeh, die Foe Yong Hai ziet er met jouw aanpassingen goed uit Polenbatser! Sla ik even op :)

En wow, wonen in Groenland, wat gaaf! Hoe kom je daar zo terecht?
pi_176367327
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 10:57 schreef vlindertje89 het volgende:

Maargoed, aangezien dit wellicht niet in gezond slank valt, wilde ik even vragen of ik wel welkom ben of dat ik mag terugkomen als ik weer twee of drie normale maaltijden per dag eet :)
Wel! Welkom!
Ieder streeft op eigen wijze naar slanke gezondigheid ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176368042
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 15:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Oeh, die Foe Yong Hai ziet er met jouw aanpassingen goed uit Polenbatser! Sla ik even op :)

En wow, wonen in Groenland, wat gaaf! Hoe kom je daar zo terecht?
Mijn man werkt hier bij een onderzoeksstation van het noorderlicht. Ik heb anderhalf jaar geleden mijn baan opgezegd, omdat ik niet goed wist wat ik wilde, was niet gelukkig met baan en leven en heb toen uiteindelijk de stap gezet om hierheen te komen. Eerst een paar weken, toen een paar maanden en nu dus 'vast', alhoewel ik nog in de visumprocedure zit. Jammer genoeg hebben we te horen gekregen dat het geld voor de locatie hier op is en dat het hoogstwaarschijnlijk dicht gaat, dus iedereen staat op straat per april. Nog veel gemaar en onzekerheid, maar we hebben besloten dat niet af te wachten en proberen nu dus of we naar Noorwegen kunnen verhuizen. We houden allebei van het arctische klimaat, dus Noord-Europa leek een goede keuze. Gevoelsmatig had ik hier veel langer willen blijven, maar ik heb veel meer kansen en mogelijkheden in Europa, dus rationeel is het sowieso beter om te verhuizen. Komende maanden zijn dus wel even spannend, maar heb er vertrouwen in. :Y

OT: Vandaag de dag goed begonnen met yoga en yoghurt met kaneel als ontbijt. Ik loop trouwens 4 uur achter op Nederland, dus ben een beetje spuit11 wat lijstjes e.d. betreft.
  Moderator maandag 8 januari 2018 @ 16:12:25 #197
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176368254
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:04 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Mijn man werkt hier bij een onderzoeksstation van het noorderlicht. Ik heb anderhalf jaar geleden mijn baan opgezegd, omdat ik niet goed wist wat ik wilde, was niet gelukkig met baan en leven en heb toen uiteindelijk de stap gezet om hierheen te komen. Eerst een paar weken, toen een paar maanden en nu dus 'vast', alhoewel ik nog in de visumprocedure zit. Jammer genoeg hebben we te horen gekregen dat het geld voor de locatie hier op is en dat het hoogstwaarschijnlijk dicht gaat, dus iedereen staat op straat per april. Nog veel gemaar en onzekerheid, maar we hebben besloten dat niet af te wachten en proberen nu dus of we naar Noorwegen kunnen verhuizen. We houden allebei van het arctische klimaat, dus Noord-Europa leek een goede keuze. Gevoelsmatig had ik hier veel langer willen blijven, maar ik heb veel meer kansen en mogelijkheden in Europa, dus rationeel is het sowieso beter om te verhuizen. Komende maanden zijn dus wel even spannend, maar heb er vertrouwen in. :Y

OT: Vandaag de dag goed begonnen met yoga en yoghurt met kaneel als ontbijt. Ik loop trouwens 4 uur achter op Nederland, dus ben een beetje spuit11 wat lijstjes e.d. betreft.
Wauw! Niks voor mij overigens. Ik gedij het beste bij een constante temperatuur van 20+ graden Celsius. Neemt niet weg dat ik graag een keer het noorderlicht wil zien.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176369205
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 14:58 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

Ik heb dit recept als basis gebruikt: Foe Yong Hai. Wel e.e.a. aangepast, want ik heb een hekel aan halve ingerediënten gebruiken, dan moet je binnen een paar dagen iets vinden om de rest op te eten. Bij mij zat er dus een hele prei in, heel blikje bamboespruiten e.d. en de suiker dus een stuk omlaag gebracht (en azijn dan ook), zit toch ook al best wat suiker in ketchup. Kip er ook uitgelaten, want we hebben hier afgesproken om 1 keer per week vegetarisch te eten. Als dat er een beetje inzit willen we het uitbreiden naar 2 dagen.

Goed bezig met je yoga! Twee lessen achter elkaar, is dat niet zwaar? Heb geen idee hoe intensief jouw programma is.

[..]
Dankjewel! Die ga ik ook eens proberen te maken, ik heb nog bamboescheuten in huis :)
Fijn dat ie makkelijk kiploos te maken is. Ei eet ik soms, maar vlees koop ik nooit meer.
Knap van je dat je ook vegetarisch eten aan het uitproberen bent! Misschien heb je wat aan mijn lijstjes ;)

Halverwege de tweede les begon ik goed te zweten inderdaad. Het is een best heel intensief programma, omdat het vinyasa yoga is waarbij je kort in houdingen blijft en veel in beweging blijft. Er is veel aandacht voor het trainen van een sterke core, dus ook opdrukken en planken komen voorbij. Gelukkig wel ook rustdagen, ongeveer eens per week.
Ik laat het afhangen van hoe ik me voel na de eerste les of ik doorga met een tweede erna :)

Lijstje vandaag waarschijnlijk:
S: uur yoga les 2 en 3 van YogaFix90
O: havermout, lijnzaad, appel, rozijnen
L: 2 boterhammen pindakaas
D: dal van groene linzen en tomaat, met zilvervliesrijst
S: anderhalf uur survivaltraining (plus 20 minuten fietsen erheen, en daarna terug)
T: banaan, ongezoete sojamelk, muesli
pi_176369927
• uur fietsen
• 5 a 6 stuks fruit
• 1 koffiechocomelk
• uur fietsen
• stukje kaas
• rijst met bloemkool, gestoofde wortels & gestoofd rund
• fruitsalade met custard en flinke scheut gembersiroop
• ruim13duizend stappen, zal wel een kleine 14 nog worden
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 8 januari 2018 @ 17:41:06 #200
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176370330
O: Brinta pap met bruine suiker
L: 2 harde spelt bolletjes met achterham rijkelijk belegd.
T: 1 bak pitloze rode druiven
D: bak aardbeienkwark Optimel
A: misschien een bakje soep of een volkoren tosti met ketchup
pi_176370980
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 17:41 schreef Mishu het volgende:
O: Brinta pap met bruine suiker
L: 2 harde spelt bolletjes met achterham rijkelijk belegd.
T: 1 bak pitloze rode druiven
D: bak aardbeienkwark Optimel
A: misschien een bakje soep of een volkoren tosti met ketchup
Hoi! :)
Waar zijn je groenten? :P
  maandag 8 januari 2018 @ 18:21:22 #202
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176371104
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:14 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoi! :)
Waar zijn je groenten? :P
Groente vrij vandaag. Morgen boerenkool stamppot.
  maandag 8 januari 2018 @ 18:22:18 #203
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176371118
O: bol met coburger ham
L: bol met coburger ham
T: stukje bananenbrood, thee met honing
D: rendang met nasi en veggiesss
T: glas groene ijsthee

Altijd ruimte voor verbetering, maar best netjes :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176371548
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas
T appel
L 3 boterhammen hummus, glas karnemelk, heldere aspergesoep
T appel, boterham hummus
___________________________—> hier ben ik nu
D bakje cottage cheese, sushisalade ah (geen aanrader, matige rijst, helaas zwicht ik snel voor kant en klaar als ik alleen eet :@ )
B rennen op de loopband (wil vergelijken of dat nou beter of slechter gaat)
T chocomousse klein bakje

[ Bericht 20% gewijzigd door MevrouwPuff op 08-01-2018 19:03:42 ]
pi_176372268
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 18:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lijstje
O dubbele boterham pindakaas
T appel
L 3 boterhammen hummus, glas karnemelk, heldere aspergesoep
T appel, boterham hummus
___________________________—> hier ben ik nu
D bakje cottage cheese, sushisalade ah (geen aanrader, matige rijst, helaas zwicht ik snel voor kant en klaar als ik alleen eet :@ )
B rennen op de loopband (wil vergelijken of dat nou beter of slechter gaat)
T chocomousse klein bakje
Eet je vaak alleen?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 8 januari 2018 @ 19:21:11 #206
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176372380
Lijstje

O. Witte toast met plak Franse kaas
T. 2 wafels van gisteren
L. Kaasbroodje, preisoep, krentenbol
T. Banaan + stukje pure chocolade
D. Gegrilde asperges, gegrilde courgette, overschotel kabeljauw met kreeftsaus + bakje kwark met kaneel

D was een beetje dom. Ik kan niet zo goed tegen garnalen. En kreeft valt natuurlijk in de categorie schelpdieren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176372501
quote:
5s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Eet je vaak alleen?
Nee m’n vriend heeft dienst vanavond, maximaal om de week om die reden.
pi_176373754
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 19:25 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Nee m’n vriend heeft dienst vanavond, maximaal om de week om die reden.
Oh, dan is het te overzien. En sushi geen verkeerde keuze toch? Jammer dat 'ie niet zo best was.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176374273
Ik lees rendang O+

Leuk hoor om weer wat oud regulars te zien hier.
Merk wel dat ik het weer lastig vind om bij te lezen, maar ga mijn best doen.

Mooi sportwerk Vaiz, dat lukt mij niet zo vroeg. Helaas vandaag hier niet van gekomen. Ik moet morgen gekraakt worden, dus hoop dat het dan wel lukt.

M1 om 12:15 uur: een gemengde salade met ei, geroosterde groenten en cashews, een pompoensoepje en een italiaanse bol, een cola light.
Snack: nieuwjaars netwerkborrel nr 2 twee mini kaasbroodjes en wat papadum, een prosseco
M2: speltbrood met mayo, salade, tomaat en ei. Thee met melk.

Moet nog een halve liter water drinken vanavond.
pi_176374918
IF dagje vandaag

L: FITSHE Vegan Protein Bar Dark Chocolate & Green Power
D: roerbakgroenten (360 gram) & gerookte kipfilet (148 gram)

Ik lees wel gezellig mee, maar overal op reageren kan ik nog niet echt de tijd voor vinden,
Maar leuk om te zien dat dit topic weer leeft! Geeft mij ook weer de motivatie die ik nodig heb.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176375681
Sigme: het is ook geen grote ramp, maar ik zou graag alles goed kunnen :+ dagelijks vers en gezond koken, goed bezig privé en op het werk en ook nog eens 10 kg eraf. Daar staat mijn energiepeil niet naar, maar het is lastig bepalen waar het wel wat losser mag.

Rennen op de loopband is inderdaad veel gemakkelijker! Zelfs op m’n goedkope binnensportschoenen ipv hardloopschoenen. Niet met m’n vinger in m’n neus, maar toch zonder wandelen tussendoor 6 km in 37 minuten.
  maandag 8 januari 2018 @ 21:32:07 #212
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176375737
Waarom Puff? Waarom wil je alles goed kunnen? Ik ga voor “grotendeels goed genoeg”. Stuk relaxter.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176375995
O: 4 mini afbakbroodjes met Schwarzwalder Schinken, fruitsalade
L: 2 bruine bolletjes Schwarzwalder Schinken
T: 2 bruine bolletjes Schwarzwalder Schinken
D: hutspot met spekjes
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176376731
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 21:32 schreef Tinkepink het volgende:
Waarom Puff? Waarom wil je alles goed kunnen? Ik ga voor “grotendeels goed genoeg”. Stuk relaxter.
Rationeel weet ik t vaak ook wel hoor, maar dit zijn de suboptimale dingen die ik denk als ik baal van een matige maaltijd :P
pi_176377044
Lekker druk weer hier inderdaad, leuk!

Tele, ik ben wel benieuwd naar een recept van je dal! M'n vriend en ik hebben ook als goed voornemen iets vaker vegetarisch te eten, dus ik ga zeker op jouw lijstjes spieken!

Maria, zeker best netjes! En coburger ham O+ zo lekker!

MevrouwPuff, ach, kan een keer prima toch? Jammer dat de sushisalade alleen niet zo lekker was. En ik wil ook altijd heel graag dat alles perfect gaat, maar heb ook gemerkt dat accepteren dat dat niet mogelijk is wel wat rust geeft :). Ik vind hardlopen op de loopband ook makkelijker dan buiten, maar 6 km in 37 minuten doe ik je niet na! Knap!

An, je lijst klinkt lekker! Jij geeft als zzp'er yoga lessen, toch? Heb ik dat goed onthouden? Hoe vaak doe je dat? En heb je nog tips voor YouTube filmpjes voor echte beginners?

Skoap, interessant IF! Hoe richt jij dat in? 5:2 of elke dag maar binnen een bepaald window eten of? En hoe weinig (kcal) eet je dan op je vastendagen? En op de andere dagen?

Tink, dat is inderdaad niet zo handig. Heb je er veel last van? En was het wel lekker of dat ook al niet echt?

Ewelina, Schwarzwalder schinken die op moest? Haha. Lijkt dat qua smaak een beetje op serranoham / coburger ham oid?

Ik had zelf vandaag voor het eerst een nieuwe groepsles geprobeerd, half uur en volledig gericht op core strength. Was erg leuk, dus die ga ik er in houden op de maandag!
pi_176377496
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Skoap, interessant IF! Hoe richt jij dat in? 5:2 of elke dag maar binnen een bepaald window eten of? En hoe weinig (kcal) eet je dan op je vastendagen? En op de andere dagen?
Ik heb ongeveer 1.5 jaar heel streng 5:2 gedaan, met 2 vasten dagen per week en daarop 2x eten en dan max 500 kcal. Ben er echt super veel mee afgevallen en voelde mij top!

Toen een tijdje 1 of 2 vastendagen per week, maar ik merkte dat ik onbewust steeds meer ging eten/snoepen.

Dus ik doe nu een poosje 5:2 en 16:8, dus 16 uur vasten en dan een 8 uur eet window erbij voor een aantal dagen (ma,di,wo,do). 16:8 elke dag is het helaas net niet voor mij (vooral in het weekend) dan vind ik het ook wel fijn om wat later in de avond nog een drankje te drinken en dat wordt met 16:8 wel heel ingewikkeld. Ook wil ik in het weekend gewoon met mijn kinderen mee lunchen.

Vrijdag, zaterdag, zondag eet ik normaal, behalve dat ik op zondag avond al weer begin met vasten. En donderdag na mijn vasten periode van 16 uur stop ik dus met 16:8, tot zondag avond weer.

Geen idee of dit nog extra nuttig is ;) maar ik merk voor mezelf dat ik gewoon overdag weer wat meer de controle kan houden en minder rotzooi eet(snoep)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176377912
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Tele, ik ben wel benieuwd naar een recept van je dal! M'n vriend en ik hebben ook als goed voornemen iets vaker vegetarisch te eten, dus ik ga zeker op jouw lijstjes spieken!
[..]
Recept voor basis-dal
Ik gooi er vaak véél tomaten en ui doorheen, en een hoop sambal. Heel fijn gesneden andere groenten (peen, prei) vind ik ook best lekker soms. Kortom, ik houd me niet zo aan het recept :') maar het is wel handig om iets te hebben om mee te beginnen, dan krijg je een beetje een gevoel voor wat erin kan en hoe je het maakt. Het is het lekkerst als de linzen helemaal stuk koken, vandaar rode linzen - als je bruine of groene linzen hebt moet je ze héél erg lang koken om ze goed stuk te krijgen. :)
  maandag 8 januari 2018 @ 22:55:28 #218
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176377990
Vlindert! Vriend en ik willen ook meer vega eten, waren we vorig jaar al mee begonnen :D We mikken aanvankelijk op 2-3 keer pw vega avondeten :Y Jullie? merk wel dat vleesvervangers veelal niet goed vallen en/of niet lekker zijn, dus die gebruiken we niet echt :P
En hoera voor nieuw groepslesje!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176378055
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Lekker druk weer hier inderdaad, leuk!


An, je lijst klinkt lekker! Jij geeft als zzp'er yoga lessen, toch? Heb ik dat goed onthouden? Hoe vaak doe je dat? En heb je nog tips voor YouTube filmpjes voor echte beginners?

Ik had zelf vandaag voor het eerst een nieuwe groepsles geprobeerd, half uur en volledig gericht op core strength. Was erg leuk, dus die ga ik er in houden op de maandag!
Hai! Ja klopt. Ik geef drie keer per week les bij een yogaschool in Delft. En nog een keertje per week op mijn andere werk.

Daarnaast doe ik zelf nog yoga, ongeveer vier, vijf keer per week, varierend van 20 min. Tot anderhalf uur.

Yoga with Adriene is leuk voor beginners:


Als je dezelfde (Ashtanga) yoga als ik wilt doen, moet je bijvoorbeeld bij Kinoyoga zijn:

pi_176378067
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:37 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer 1.5 jaar heel streng 5:2 gedaan, met 2 vasten dagen per week en daarop 2x eten en dan max 500 kcal. Ben er echt super veel mee afgevallen en voelde mij top!

Toen een tijdje 1 of 2 vastendagen per week, maar ik merkte dat ik onbewust steeds meer ging eten/snoepen.

Dus ik doe nu een poosje 5:2 en 16:8, dus 16 uur vasten en dan een 8 uur eet window erbij voor een aantal dagen (ma,di,wo,do). 16:8 elke dag is het helaas net niet voor mij (vooral in het weekend) dan vind ik het ook wel fijn om wat later in de avond nog een drankje te drinken en dat wordt met 16:8 wel heel ingewikkeld. Ook wil ik in het weekend gewoon met mijn kinderen mee lunchen.

Vrijdag, zaterdag, zondag eet ik normaal, behalve dat ik op zondag avond al weer begin met vasten. En donderdag na mijn vasten periode van 16 uur stop ik dus met 16:8, tot zondag avond weer.

Geen idee of dit nog extra nuttig is ;) maar ik merk voor mezelf dat ik gewoon overdag weer wat meer de controle kan houden en minder rotzooi eet(snoep)
Fijn dat dat werkt voor jou!
Ik zou het niet kunnen, ik hecht te veel aan mijn ontbijt-lunch-avondeten-dagindeling.
Ik heb het idee dat het in een wereld waar zo veel keus is en zo veel continu beschikbaar is, een van de oplossingen is om een beperking te kiezen en zo alle keuzes en verleidingen wat op afstand te houden. Als je snapt wat ik bedoel. Bij jou is dat dan het vasten waarin je niet eet, dus een duidelijke reden hebt om dan voedsel af te wijzen. Bij mij is het het doel om zo veel mogelijk veganistisch te eten, waardoor ik ervoor kies om een heel aantal dingen niet te eten - ook lekker rustig 8-)
pi_176378131
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:37 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer 1.5 jaar heel streng 5:2 gedaan, met 2 vasten dagen per week en daarop 2x eten en dan max 500 kcal. Ben er echt super veel mee afgevallen en voelde mij top!

Toen een tijdje 1 of 2 vastendagen per week, maar ik merkte dat ik onbewust steeds meer ging eten/snoepen.

Dus ik doe nu een poosje 5:2 en 16:8, dus 16 uur vasten en dan een 8 uur eet window erbij voor een aantal dagen (ma,di,wo,do). 16:8 elke dag is het helaas net niet voor mij (vooral in het weekend) dan vind ik het ook wel fijn om wat later in de avond nog een drankje te drinken en dat wordt met 16:8 wel heel ingewikkeld. Ook wil ik in het weekend gewoon met mijn kinderen mee lunchen.

Vrijdag, zaterdag, zondag eet ik normaal, behalve dat ik op zondag avond al weer begin met vasten. En donderdag na mijn vasten periode van 16 uur stop ik dus met 16:8, tot zondag avond weer.

Geen idee of dit nog extra nuttig is ;) maar ik merk voor mezelf dat ik gewoon overdag weer wat meer de controle kan houden en minder rotzooi eet(snoep)
Zooooo herkenbaar!

Eerst streng 5:2. Voldoende afgevallen, toch weer meer eten (ook door bedrijfsetenthes, netwerken etc).

Nu ook flexibeler geworden. Doordeweeks 16:8 , in het weeken ontbijt overslaan en soms wat later nog wat eten. Werkt nu beter, ook in sociale context ^O^
pi_176378140
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:57 schreef An24 het volgende:

[..]

Hai! Ja klopt. Ik geef drie keer per week les bij een yogaschool in Delft. En nog een keertje per week op mijn andere werk.

Daarnaast doe ik zelf nog yoga, ongeveer vier, vijf keer per week, varierend van 20 min. Tot anderhalf uur.

Yoga with Adriene is leuk voor beginners:


Als je dezelfde (Ashtanga) yoga als ik wilt doen, moet je bijvoorbeeld bij Kinoyoga zijn:

Ken je Fightmaster Yoga op YouTube? Dat is mijn favoriet nu. Veel vinyasa yoga en ook een paar ashtanga lesjes, en wel wat beginnerdingen maar ook al gauw best uitdagend. :)
pi_176378156
@Tele6: Juist! Zoek vooral iets wat bij je past en voor je werkt. Ik denk dat dat het belangrijkste is.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176378194
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:01 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ken je Fightmaster Yoga op YouTube? Dat is mijn favoriet nu. Veel vinyasa yoga en ook een paar ashtanga lesjes, en wel wat beginnerdingen maar ook al gauw best uitdagend. :)
Nee nog niet. Zal eens kijken.

Ik vind zelf Budokon er ook mooi uitzien. Maar ben nu zelf eerst met aerial experiment begonnen. Heb gewoon zo’n hele hammock in huis hangen :+
pi_176378197
Thanks Skoap voor je uitgebreide reactie! Dat klinkt ook wel goed, wellicht dat ik dat ook nog eens ga proberen als ik m'n shakes en zo zat ben!

Tele, thanks! Ziet er goed uit!

Maria, wij mikken op in elk geval 1 a 2 dagen vis en 2 dagen geen vlees en geen vis, maar wel ei oid. Tot nu toe nog geen vervangers geprobeerd, hoewel volgens een vegetarisch etende vriendin een aantal dingen van de vegetarische slager goed smaken (de kipstukjes en de gehaktstukjes, de worstjes zijn vies volgens haar). We aten zondag omelet met allerlei groenten en morgen eten we noedelsoep (bouillon met daarin mie nestjes gekookt) ook weer met verschillende groenten en een gekookt eitje. Maar heel veel meer variatie weten we nog niet echt haha. Het maakt het ook wel iets lastiger dat ik niet goed tegen bonen (kapucijners, kidneybonen etc) en kikkererwten kan en niet zo van noten hou en m'n vriend niet van kaas houdt haha, die dingen worden vaak wel gebruikt als vervangers om toch wel eiwitten binnen te krijgen geloof ik. Linzen gaan gelukkig wel redelijk goed en die vind ik ook erg lekker, dus ga het dal recept binnenkort ook uitproberen!

Oh en toen waren we al weer een aantal posts verder haha. Dank je An voor je tips! Ik ga ze eens uitproberen! En wat leuk dat je van je passie (zo kwam het in elk geval altijd op me over) ook deels je werk hebt kunnen maken! Was jij nou ook degene die ook werk deed waarbij je de micro-expressies van mensen bestudeert en daar dan dingen over kan zeggen? Of heb ik dat echt helemaal verkeerd onthouden haha. Ik vond dat altijd zo interessant klinken!
pi_176378320
Nee hoor Vlinder, dat ben ik idd. Goed onthouden. Doel voor dit jaar is straks alleen nog yoga dingen en non-verbale profiler dingen te kunnen doen O+
pi_176378376
Dat klinkt als een heel gaaf doel O+ ik hoop dat het je lukt!

En om het nog maar een keer te zeggen: wat leuk dat het weer wat levendiger is hier *) hopelijk blijft het weer een tijdje zo!
pi_176378411
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 16:46 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dankjewel! Die ga ik ook eens proberen te maken, ik heb nog bamboescheuten in huis :)
Fijn dat ie makkelijk kiploos te maken is. Ei eet ik soms, maar vlees koop ik nooit meer.
Knap van je dat je ook vegetarisch eten aan het uitproberen bent! Misschien heb je wat aan mijn lijstjes ;)

Halverwege de tweede les begon ik goed te zweten inderdaad. Het is een best heel intensief programma, omdat het vinyasa yoga is waarbij je kort in houdingen blijft en veel in beweging blijft. Er is veel aandacht voor het trainen van een sterke core, dus ook opdrukken en planken komen voorbij. Gelukkig wel ook rustdagen, ongeveer eens per week.
Ik laat het afhangen van hoe ik me voel na de eerste les of ik doorga met een tweede erna :)

Lijstje vandaag waarschijnlijk:
S: uur yoga les 2 en 3 van YogaFix90
O: havermout, lijnzaad, appel, rozijnen
L: 2 boterhammen pindakaas
D: dal van groene linzen en tomaat, met zilvervliesrijst
S: anderhalf uur survivaltraining (plus 20 minuten fietsen erheen, en daarna terug)
T: banaan, ongezoete sojamelk, muesli
Bamboescheuten ja, waarom heb ik bamboespruiten getypt haha? :? Ga je lijstjes zeker in de gaten houden voor inspiratie. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een echte carnivoor ben en vegetarische gerechten vrij nieuw zijn voor me. Leuk dus om hier vanalles voorbij te zien komen.

Lijstje van vandaag:

S: yoga (25 min.)
O: yoghurt met kaneel en een theelepel suiker
L: twee bruine boterhammen met makreel in tomatensaus
T: banaan en twee pruimen
D: zelfgemaakte groente-kip-bacon-kroketten en patat uit de oven

Niet de gezondste dag door het avondeten, de rest ben ik wel tevreden over. Heb wel opgelet niet teveel patat te eten, dus dat is opzich ook wel een kleine winst t.o.v. een tijd terug.
  maandag 8 januari 2018 @ 23:14:31 #229
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176378445
Bij mij op de sportschool geven ze Yin Yoga, misschien eens checken :P

quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:03 schreef vlindertje89 het volgende:

Maria, wij mikken op in elk geval 1 a 2 dagen vis en 2 dagen geen vlees en geen vis, maar wel ei oid. Tot nu toe nog geen vervangers geprobeerd, hoewel volgens een vegetarisch etende vriendin een aantal dingen van de vegetarische slager goed smaken (de kipstukjes en de gehaktstukjes, de worstjes zijn vies volgens haar). We aten zondag omelet met allerlei groenten en morgen eten we noedelsoep (bouillon met daarin mie nestjes gekookt) ook weer met verschillende groenten en een gekookt eitje. Maar heel veel meer variatie weten we nog niet echt haha. Het maakt het ook wel iets lastiger dat ik niet goed tegen bonen (kapucijners, kidneybonen etc) en kikkererwten kan en niet zo van noten hou en m'n vriend niet van kaas houdt haha, die dingen worden vaak wel gebruikt als vervangers om toch wel eiwitten binnen te krijgen geloof ik. Linzen gaan gelukkig wel redelijk goed en die vind ik ook erg lekker, dus ga het dal recept binnenkort ook uitproberen!

Haha mijn vriend is ook niet dol op kaas, veelal :D Wij moeten ons vega repertoire ook nog uitbreiden, nu is het vaak ongeveer:
- vega nasi met satésaus
- vegan ananasrijst (puik recept hierrrr!)
- zelfgemaakte foe yong hai (deze!)
- noedels met chilisaus, edamame, cashews en bimiii
- bulgursalade (bijv. met feta, rozijnen, veel verse kruiden, komkommer en yoghurt)
- soepjes :P

En vast nog wel meer wat ik vergeten ben :+

Omelet is ook wel weer eens een goeie eigenlijk :D

En de kipstuckjes zijn idd wel lekker, vooral goed gekruid! Mijn zus eet het vaak. Mijn buik vindt het niet zo jofel, maar dat wil niks zeggen voor jou natuurlijk :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176378910
Ik vind zelf tempeh ook lekker, als je het goed bereidt. De truc is om het in de (ietwat waterige) marinade te koken tot de marinade ingekookt is, dan een scheutje olie erbij en even opbakken :9

Tempeh is gefermenteerde soja en doet heel andere dingen met je darmen dan gewone sojaproducten. En het heeft een veel vleesachtigere structuur dan tofu :9

Moet ik binnenkort ook maar weer eens doen eigenlijk. Ik was vandaag bij de Jumbo en daar verkopen ze tempeh. Suf van me :')
pi_176379051
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:03 schreef An24 het volgende:

[..]

Nee nog niet. Zal eens kijken.

Ik vind zelf Budokon er ook mooi uitzien. Maar ben nu zelf eerst met aerial experiment begonnen. Heb gewoon zo’n hele hammock in huis hangen :+
Stoer :o
Heb je al foto's? :P
  Vis een optie? maandag 8 januari 2018 @ 23:49:58 #232
70532 loveli
N
pi_176379259
Wat betreft een shake-dieet, volgens pubmed is het niet slecht. Mensen met overgewicht en diabetes type 2 hebben er zelfs vrij snel baat bij. Op de lange termijn maakt het vooral een verschil of je je leefstijl na het gewichtsverlies aanpast of niet.
Zoektermen: pubmed + vlcd (very low calorie diet).

Lijstje hier:

O: koffie + room, 250g griekse yoghurt
L: paar plakken kaas, paar plakken kipfilet
T: 1 ferrero rocher
D: 200g boontjes met roomboter, 200g biefstuk met champignons, 1/3 borrelglaasje port
T: klein bakje Oppo vanilleijs, koffie + room, 100g creme fraiche, wat boursin

Wat meer carbs dan gemiddeld per dag, maar wie zegt "nee" tegen een ferrero ;)

Gewicht gisteravond 64, vanmorgen 63. Taille 66cm. Buikvet is zichtbaar aan het afnemen (maar nog niet weg), er zit nog wel wat vet op de verkeerde plaatsen. Als dat een tijdje echt weg is, ga ik m'n eetpatroon nog eens kritisch bekijken (om weer wat vet op de goede plaatsen terug te krijgen). So far, so good.

Waar ik vooral op moet letten is dat ik voldoende groente eet, dat schiet er soms bij in en ik merk dat ik ze echt nodig heb. Ik doe geen cardio, maar met regelmaat gebruik ik m'n spieren intensief. Daarbij heb ik niet het idee dat ik koolhydraten als energiebron mis.

[ Bericht 1% gewijzigd door loveli op 08-01-2018 23:57:41 ]
crap in = crap out
pi_176379287
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:40 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Stoer :o
Heb je al foto's? :P
Zoiets bedoel je?



En dank vlinder! :*
  Vis een optie? maandag 8 januari 2018 @ 23:52:47 #234
70532 loveli
N
pi_176379316
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:37 schreef Skoap het volgende:
Dus ik doe nu een poosje 5:2 en 16:8, dus 16 uur vasten en dan een 8 uur eet window erbij voor een aantal dagen (ma,di,wo,do).
Welk window houd je aan? Het klinkt wel vol te houden.
crap in = crap out
pi_176380087
Denk dat feit dat shake-diëten veelal low-carb zijn ook wel meewerkt in geval van diabetes, Li.
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 07:31 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wat goed!

Hier weer een normale werkweek, dat werkt toch beter voor mij.
:D was gewoon vroeg wakker en kan nu heen wanneer ik maar wil. Wel lekker.

Nu nog even eetpatroon weer goed krijgen, in ieder geval op doordeweekse dagen en ik ben tevreden.
Lijstje van vandaag laat nog wel wat te wensen over namelijk.
S: 30min bokszak / 30min KT
O: liter kwark
L: 2 kaas/ui bolletjes met rosbief, 4 bth kipfilet met beenhamsalade
T: 3 kiwis
D: 2 pitas met varkenslapjes, salade
T: zoute popcorn uit magnetron
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176380355
Rest ook bedankt voor de complimenten O+
Moet wel meer cardio gaan doen dus binnenkort maar nieuwe MP3 speler kopen, cardio is helemaal saai zonder muziek.

Hou me verder buiten het vega gesprek, denk alleen wel aan je zink-inname als je ongefermenteerde soja inneemt. En de B-vitamines, maar vooral zink.

Vanavond eindelijk "The disaster artist" gekeken en die was tof. Baal wel dat ik geen vrienden heb die "The room" kennen en waarderen, was zoveel leuker geweest maar ja.

:o echt knap An! Had mezelf echter niet kunnen inhouden je rond te slingeren en andere kinderachtige dingen te doen :D en niet zo kinderachtige dingen :') #viesoor
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176380778
Mogge.

In de drie maand wandelen van deze zomer heb ik wat anders gegeten dan normaal, voor mijn doen ook weinig vlees.
En eenmaal terug waren alle vriezers leeg (duh, wij hadden ze leeggemaakt). Geen varkens in de wei, enkel ooien en dus ook geen te slachten lammeren. We hebben voor het eerst in ééuwen geen eigen vlees. Dus nu moet ik het kopen in de winkel. Varken en kip uit de super blief ik niet, ook niet biologisch.

Inmiddels heb ik alle adresje bij elkaar. Schaap/lam koop ik helemaal niet, ik kan best een jaartje zonder schaap :+. Rund is goed aan te komen bij boerderijwinkels. Varken en kip is lastiger, maar heb ik nu ook een goed adres voor.

Per saldo eten we minder vlees dan wanneer we de vriezer vol hebben met eigen lamsvlees en varken. Als het goed is komen er deze lente lammetjes en nemen we weer 2 biggen. Dan hebben we ijs en weder dienende deze herfst weer eigen lamsvlees en ergens tussen herfst 2018 en zomer 2019 varkensvlees.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176382046
quote:
0s.gif Op maandag 8 januari 2018 23:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Welk window houd je aan? Het klinkt wel vol te houden.
20:00-12:00

Het moeilijkste vind ik dat ik mijn koffie alleen zwart kan drinken. Thuis prima, maar op het werk heb ik een mini beetje melk nodig. Dus ik drink in de ochtend alleen thee, maar ook dat went
Life is what happens while you are busy making other plans...
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 10:50:17 #239
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176383706
Goedemorgen weer! Gisteren was het ook een leuke dag, maar wel vermoeiend. Nu een week bezig en voel me fysiek verder wel in orde. Had gisteren wel wat moeilijke momenten, maar heb de chocoladeletter, die nog in de kast lag sinds 5 december, kunnen laten liggen. Heb hem nu mee naar kantoor en leg hem (gebroken) naast de koffieautomaat. Dan is hij in een kwartier wel weg. :P.

Inspanningen sinds laatste meting
• 35 minuten fietsen (naar en van kantoor; 8,0 km)
• 30 minuten fietsen (naar en van afspraak; 7,2 km)

Inname sinds laatste meting
• Weer veel water de gehele dag
• Dubbele volkoren boterham met oude kaas (L)
• Dubbele volkoren boterham met filet d'ardenne (L)
• 1 banaan (T)
• Indonesische afhaalmaaltijd: Witte rijst, Chinese kool met ei en tempeh pedis (D) :9.
• Glas aanmaaklimonade (D)
• 2 mokken thee met elk 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele volkoren boterham met oude kaas (O)
• Dubbele volkoren boterham met filet d'ardenne (O)

Nieuwe meetwaarden
• 9 januari 2018: 93,4 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. laatste meting: 0,2 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 1,4 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel: 130
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: 3,5 kg
• Gemiddeld afgevallen per dag: 200 gram
• Streefdoel afvallen per dag (op startdatum 2 januari): 35,8 gram
• Streefdoel afvallen per dag (na één week bezig): 26,9 gram
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator dinsdag 9 januari 2018 @ 10:57:17 #240
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176383795
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 01:07 schreef V1z0R het volgende:
Vanavond eindelijk "The disaster artist" gekeken en die was tof. Baal wel dat ik geen vrienden heb die "The room" kennen en waarderen, was zoveel leuker geweest maar ja.
Ja leuk was die hè. Ook de cameo's van Melanie Griffith en Sharon Stone moest ik om lachen. Wij kenden The Room eigenlijk niet, maar die willen nu wel zien. Ben je wel tot na de aftiteling blijven zitten? Kwam nog een stukje met James Franco en de echte Tommy Wiseau achteraan. *O*

[ Bericht 2% gewijzigd door UIO_AMS op 09-01-2018 11:11:45 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 11:47:55 #241
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176384556
Le planning du jour!

O: yoghurt met muesli (Jordans deluxe)
L: twee speltbollen met kaas en tomaat
T: appel
T: indien honger nog mueslireep anders nada
D: twee pistoletjes met hummus of avocadoroomkaas, beide opties met avocado, kiemgroenten en tomaat
S: Zumbaaaa
T: misschien nog groene ijsthee

quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ja leuk was die hè. Ook de cameo's van Melanie Griffith en Sharon Stone moest ik om lachen. Wij kenden The Room eigenlijk niet, maar die willen nu wel zien. Ben je wel tot na de aftiteling blijven zitten? Kwam nog een stukje met James Franco en de echte Tommy Wiseau achteraan. *O*
"Oh, hi Mark."

:+

Je kan altijd nog de Nostalgia Critic Review kijken, dan hoef je niet de volledige film uit te zitten en de pareltjes krijg je alsnog mee :P

Ik moet zelf The Disaster Artist nog zien!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176387432
Lijstje voor vandaag wordt:
S: 20 minuten yogales 4 van de 90
O: havermout, ongezoete sojamelk, peer, rozijnen, lijnzaad
L: 2 boterhammen pittige hummus, 1 appelstroop, 2 wortels
B: uurtje wandelen
D: bonenstoof (zoals stoofpotje in shepherd's pie maar dan met rode boontjes ipv de linzen die ik normaal dan gebruik) met aardappel, peen en prei
T: handje notenmix

Misschien nog een stuk fruit ergens, maar mijn bananen en peren zijn nog niet rijp genoeg naar mijn zin :(
pi_176391244
T: 1 stukje fit chock raw chocolade met hazelnoten
L: gehaktbal, cracker met sambal kaas, minestrone soep
T: 3/4 just nuts BBQ bandit reep
D: eiernoodles met kipfilet, broccoli, mais, ui, knoflook, etc. ;)
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 9 januari 2018 @ 18:05:45 #244
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176392304
Lijstje
O. Kwark met twee eetlepels havermout en kaneel
T. Mandarijn, ei
L. Eendenborstsalade met sinaasappel
T. Halve chocoladekoek, paar stukjes kaas, 50 gram gerookte kip
D. halve gegrilde kip + paar zilveruitjes

[ Bericht 5% gewijzigd door Tinkepink op 10-01-2018 07:52:18 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_176392409
Nog een lijstje:

*twee cappucino
M1: pistoletje kipkerrie, cola light, stuk tony choc
M2: zalm, asperges met pesto en rijst
B: 1 uurtje yogales geven.

Nog even niet zelf sporten, want pols was ontwricht, hebben ze weer terug gezet :X
pi_176392517
lijst
• 4 stuks fruit
• 1 glas gluhwein
• 1 bord gestoofde kool
• stuk groentelasagne
• fruitsalade met warme custardpap en eetlepel jam
5duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176392745
Het topic gaat best snel zo, weet niet of ik het allemaal bij kan houden. Sigme, wat tof dat jullie eigen vlees hebben normaal gesproken. Stuk lekkerder dan uit de supermarkt! Zijn jullie zelfvoorzienend qua eten? Ook qua groenten enzo? Eigen dieren en groenten verbouwen is de droom van man voor 'later'. Groenten proberen we al te verbouwen, vind ik ook een leuke hobby, maar is hier nogal lastig.

An24, is aerial yoga fijn? Het ziet er in elk geval tof uit. Wil het eigenlijk ook wel een keer proberen, lijkt me een ontzettend vrij gevoel te geven. Ga het op m'n lijst van te proberen dingen zetten. :D

Lijst voor vandaag:

S: yoga (30 min.)
O: yoghurt met banaan en een schepje suiker
L: twee boterhammen met ei
T: peer en halve meloen
D: Sajoer boontjes met rijst

We hebben besloten dat dinsdag de vegetarische dag is. *O* Vandaag niet zo'n goede dag verder, alles loopt mis en de kleinste dingen ergeren me. Hopelijk houd ik me wel aan m'n lijst, ik word aangestaard door een rol chocolaatjes. ;(
pi_176393536
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:33 schreef Polenbatser het volgende:
Het topic gaat best snel zo, weet niet of ik het allemaal bij kan houden. Sigme, wat tof dat jullie eigen vlees hebben normaal gesproken. Stuk lekkerder dan uit de supermarkt! Zijn jullie zelfvoorzienend qua eten? Ook qua groenten enzo? Eigen dieren en groenten verbouwen is de droom van man voor 'later'. Groenten proberen we al te verbouwen, vind ik ook een leuke hobby, maar is hier nogal lastig.
We hebben een behoorlijke moestuin, maar afgelopen zomer waren we dus weg. Moestuin hadden we braak gemaakt en afgedekt met plastic, op een vrij strook na met 15 pompoenplanten. Nu hebben we dan ook geen eigen groente, op een voorraad pompoenen na.

Komend seizoen willen we wel weer actief groente verbouwen en als het meezit lukt het dan vaak wel om maandenlang nauwelijks groente te kopen.

Qua fruit hebben we een stel bessenstruiken en appel-, peer en pruimenbomen. Oogst wisselt erg. Fruit koop ik eigenlijk altijd bij, we eten veel meer fruit dan we verbouwen en ik heb graag ook wat citrusfruit.

Groenland lijkt me idd lastig, qua klimaat. Maar in Noorwegen zou ik ook niks hebben aan mijn Nederlandse moestuinervaring, grond en klimaat zijn zó anders.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176396566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:33 schreef Polenbatser het volgende:
Het topic gaat best snel zo, weet niet of ik het allemaal bij kan houden. Sigme, wat tof dat jullie eigen vlees hebben normaal gesproken. Stuk lekkerder dan uit de supermarkt! Zijn jullie zelfvoorzienend qua eten? Ook qua groenten enzo? Eigen dieren en groenten verbouwen is de droom van man voor 'later'. Groenten proberen we al te verbouwen, vind ik ook een leuke hobby, maar is hier nogal lastig.

An24, is aerial yoga fijn? Het ziet er in elk geval tof uit. Wil het eigenlijk ook wel een keer proberen, lijkt me een ontzettend vrij gevoel te geven. Ga het op m'n lijst van te proberen dingen zetten. :D

Lijst voor vandaag:

S: yoga (30 min.)
O: yoghurt met banaan en een schepje suiker
L: twee boterhammen met ei
T: peer en halve meloen
D: Sajoer boontjes met rijst

We hebben besloten dat dinsdag de vegetarische dag is. *O* Vandaag niet zo'n goede dag verder, alles loopt mis en de kleinste dingen ergeren me. Hopelijk houd ik me wel aan m'n lijst, ik word aangestaard door een rol chocolaatjes. ;(
Ik vind aerial leuk, maar ik ga heel langzaam. Door mijn hypermobiliteit zijn mijn vingers en polsen het snel zat. Dus ik gebruik hem voorlopig om lekker uit te rekken en af en toe wat te spelen om sterker te worden. Verder blijf ik vooral ashtanga en fitness doen.

Bij lijstje komen nog twee speculaasjes en een pepermuntje erbij.
pi_176398085
quote:
1s.gif Op maandag 8 januari 2018 22:20 schreef vlindertje89 het volgende:
[...]

Ewelina, Schwarzwalder schinken die op moest? Haha. Lijkt dat qua smaak een beetje op serranoham / coburger ham oid?

Het moest niet op, maar ik woon alleen en ik heb om die reden ook niet zoveel broodbeleg in huis, want dat bederft anders maar.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176398451
Daglijstje
O dubbele boterham pindakaas
T appel
L kerriesoep, karnemelk, 3 boterhammen hummus
T appel, boterham hummus
D kip met gewokte groenten, champignons en rijst
Volgens m’n lijstje 1707 kcal, dat zou 44 kcal teveel zijn. Als ik heldere soep had genomen was het uitgekomen. Of als ik nog de 10k stappen gedaan had natuurlijk, maar das niet gelukt.
  dinsdag 9 januari 2018 @ 22:35:22 #252
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176400666
Zal ik het uiteindelijke resultaat nog maar effe posten, voor de volledigheid :P

O: yoghurt met muesli (Jordans deluxe)
L: twee speltbollen met kaas en tomaat
T: appel
D: twee pistoletjes met avocadoroomkaas, met (extra :+ ) avocado, kiemgroenten en tomaat
S: Zumbaaaa
T: thee met honing

En twee keer 25 minuten fietsen, van en naar werk :P Al met al tevreden :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176404476
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 10:57 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ja leuk was die hè. Ook de cameo's van Melanie Griffith en Sharon Stone moest ik om lachen. Wij kenden The Room eigenlijk niet, maar die willen nu wel zien. Ben je wel tot na de aftiteling blijven zitten? Kwam nog een stukje met James Franco en de echte Tommy Wiseau achteraan. *O*
:D hoe kom je er dan bij om naar zo'n film te gaan zonder The Room gezien te hebben!? En ja, dat stuk ook gezien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 januari 2018 18:33 schreef Polenbatser het volgende:
Het topic gaat best snel zo, weet niet of ik het allemaal bij kan houden. Sigme, wat tof dat jullie eigen vlees hebben normaal gesproken. Stuk lekkerder dan uit de supermarkt! Zijn jullie zelfvoorzienend qua eten? Ook qua groenten enzo? Eigen dieren en groenten verbouwen is de droom van man voor 'later'. Groenten proberen we al te verbouwen, vind ik ook een leuke hobby, maar is hier nogal lastig.

An24, is aerial yoga fijn? Het ziet er in elk geval tof uit. Wil het eigenlijk ook wel een keer proberen, lijkt me een ontzettend vrij gevoel te geven. Ga het op m'n lijst van te proberen dingen zetten. :D

Lijst voor vandaag:

S: yoga (30 min.)
O: yoghurt met banaan en een schepje suiker
L: twee boterhammen met ei
T: peer en halve meloen
D: Sajoer boontjes met rijst

We hebben besloten dat dinsdag de vegetarische dag is. *O* Vandaag niet zo'n goede dag verder, alles loopt mis en de kleinste dingen ergeren me. Hopelijk houd ik me wel aan m'n lijst, ik word aangestaard door een rol chocolaatjes. ;(
Je bent vrij het zo losjes te volgen als dat je wilt.
Heb het een poos alleen gevolgd ter inspiratie omdat ik toen voor het eerst op mezelf ging wonen. Zo veel inspiratie opgedaan qua gerechten en passie voor koken ontwikkeld.

Heb het analyseren van alle lijstjes losgelaten, dus als je dat wilt moet je vragen. Met aanpassingen in je lijstje kan ik vertellen hoe je minder last krijgt van die aanstarende rol chocolaatjes bijvoorbeeld.

Heleboel dingen zijn ook overgedragen uit compleet veranderde bewegingspatronen, of nog steeds een compleet ander bewegingspatroon dan de gemiddelde mens tegenwoordig heeft.

M'n opa's die een dikke 30cm kleiner waren hebben beroepen gehad waar je veel meer kcal's nodig was dan ik met 8u sport per week. Een was turfsteker op z'n 14e...
M'n oma's die tientallen jaren de was en ander huishoudelijke taken moesten doen met handmatig werk. Ken zelfs nog periode waar m'n moeder de was deed in het lavet met handmolen, en ik ben maar 32.
Een Fajah Laurens of een Renske Kroes die gigantisch veel sporten om een droom te verkopen.

Ik mis zoveel E's en V's in alle lijstjes /je suis non heureux
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176404834
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 02:14 schreef V1z0R het volgende:

M'n opa's die een dikke 30cm kleiner waren hebben beroepen gehad waar je veel meer kcal's nodig was dan ik met 8u sport per week. Een was turfsteker op z'n 14e...
M'n oma's die tientallen jaren de was en ander huishoudelijke taken moesten doen met handmatig werk. Ken zelfs nog periode waar m'n moeder de was deed in het lavet met handmolen, en ik ben maar 32.
Ja, waar jij weg komt.. ;)
quote:
Ik mis zoveel E's en V's in alle lijstjes /je suis non heureux
Bij mij mag je erbij denken dat alles wat niet rauw is, bereid is met een flinke (flinke!) kwak ganzevet. En vaak ook nog wat roomboter en/of olijfolie.

Ik heb de 64 gezien op m'n weegschaal *O*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176405347
Wat zijn jullie macro’s?
Make my day!
pi_176406305
Mijn streven was KVE 50/30/20 maar op dit moment registreer ik alleen zonder echt iets aan te passen, alleen om te monitoren. Ik zit vaak met vet iets te hoog ten koste van eiwit.

Gisteren voor het eerst weer eens 'hard' gelopen. 4x5 minuten met 2 minuten wandelen. Kapot :') Wel fijn dat ik door het sporten meer zin in gezond eten heb. Daar zit bij mij altijd een verband tussen.

Ik zag een hele mooie (indrukwekkende) foto van An voorbij komen ^O^
pi_176406772
quote:
7s.gif Op woensdag 10 januari 2018 09:18 schreef Serinde het volgende:
Mijn streven was KVE 50/30/20 maar op dit moment registreer ik alleen zonder echt iets aan te passen, alleen om te monitoren. Ik zit vaak met vet iets te hoog ten koste van eiwit.

Gisteren voor het eerst weer eens 'hard' gelopen. 4x5 minuten met 2 minuten wandelen. Kapot :') Wel fijn dat ik door het sporten meer zin in gezond eten heb. Daar zit bij mij altijd een verband tussen.

Ik zag een hele mooie (indrukwekkende) foto van An voorbij komen ^O^
Probeer zelf rond de 35/35/30 uit te komen.
Lukt me op veel dagen wel. Maar als niet lukt, ook geen probleem. :)
Hardlopen is best fijn. :D
Make my day!
pi_176408869
Qua macro's let ik alleen nog echt op de E's en verhouding tussen de V's. E wil ik tussen 160-260gr/dag hebben. V wil ik werken naar 2/3 verzadigd, 1/3 onverzadigd, transvetten helemaal proberen te ontwijken, daar moet ik wel naar kijken want dat hikt een beetje tegenwoordig. Vis een optie en zo.
K is afhankelijk van wat ik die dag doe. Geen sport = zo weinig mogelijk, bovenlichaam + cardio = normaal, onderlichaam = iets meer.
Allemaal variabel dus.

Controle op voortgang is vooralsnog subjectief met wat ik 's ochtends in de spiegel zie. Buik en rug moeten minder vet en kont meer volume is het doel.
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 05:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, waar jij weg komt.. ;)

[..]

Bij mij mag je erbij denken dat alles wat niet rauw is, bereid is met een flinke (flinke!) kwak ganzevet. En vaak ook nog wat roomboter en/of olijfolie.

Ik heb de 64 gezien op m'n weegschaal *O*
:D
Maar dan nog. De noodzaak van veel koolhydraten is overal in korte tijd minder groot geworden. Helemaal als je dan naar vegetarische opties kijkt moet je wel beter opletten wat je eet.
Peulvruchten bijvoorbeeld bevatten misschien wel veel eiwitten het blijven toch voornamelijk een bron van koolhydraten.

Paar jaar geleden nog wat studies bekeken gericht op overgewicht. Die uit Engeland en Italië lieten een overduidelijke trend zien tussen overgewicht en bovenmatige koolhydraat inname. Die met een overmatige dosis vloeibare suikers waren helemaal van de schaal.

Bruinebonenvergelijking: om die 260gr E te halen zou ik 1.3kg bruine bonen moeten eten, bijna 3500kcal dus. /voormijgeendoen

VVM van 60kg met sport = 75gr bij 1.5gr E/kg op de VVM = 375gr bruine bonen uitgelekt.
Zonder V zit je dus al op E=300+K=900=1200kcal... V moet toch minimaal 1/5 zijn dus ~1500kcal. 1 speklap zonder zwoerd = ~100gr = 320kcal.
Ergo: als vrouw met VVM van 60kg kun je afvallen bij onderhoud >1500kcal en elke dag bruine bonen met spek eten en zit je boven de 1.5gr/kg/VVM eiwitten. :7
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 10 januari 2018 @ 12:22:14 #259
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_176409047
Ik hou geen macro’s bij. Wil alleen het aandeel meuk verminderen. Vandaag gefaald
#ditberichtisgeschrevenindeburgerking
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 12:22:51 #260
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176409056
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 07:23 schreef agter het volgende:
Wat zijn jullie macro’s?
Heb echt geen idee wat hier bedoeld wordt met macro's. :D.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176409092
quote:
11s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:22 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Heb echt geen idee wat hier bedoeld wordt met macro's. :D.
Macro's zijn je eiwitten, vetten, en koolhydraten.
Micro's zijn vitaminen en zo.

BMR = Basic Metabolic Rate = wat je lichaam verbruikt bij totaal lethargisch patroon
VVM = Vet Vrije Massa = massa van je lichaam zonder vet
EKV, of ander volgorde van die 3 letters = verdeling van je macro's meestal percentueel genomen.
Onderhoud = BMR + je verbruik.

1gr E = 4kcal
1gr K = 4kcal
1gr V = 9kcal

[ Bericht 21% gewijzigd door V1z0R op 10-01-2018 12:35:21 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 12:35:12 #262
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176409272
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 02:14 schreef V1z0R het volgende:
:D hoe kom je er dan bij om naar zo'n film te gaan zonder The Room gezien te hebben!? En ja, dat stuk ook gezien.
Cineville-pas dus gaan we naar heel veel films. We hadden wat gelezen over de film en het leek ons wel leuk. :).

Inspanningen sinds laatste meting
• 35 minuten fietsen (naar en van kantoor; 8,0 km)

Inname sinds laatste meting
• Weer veel water de gehele dag
• Panini ham-kaas (L)
• Beker optimel
• Stukje chocoladeletter (T) (Rest bij koffieautomaat gelegd en was zo weg.)
• Kip met aardappels en groenten uit de oven (D)
• Glas biologische fruitsap (D)
• 2 mokken thee met elk 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele volkoren boterham met oude kaas (O)
• Dubbele volkoren boterham met filet d'ardenne (O)

Nieuwe meetwaarden
• 10 januari 2018: 93,5 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Toename t.o.v. laatste meting: 0,1 kg (midden in de nacht groot glas water gedronken om pijnstillers in te nemen, denk dat daar de toename in zit)
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg): 1,3 kg
• Aantal dagen nog te gaan tot doel: 129
• Aantal kilo's nog te gaan tot doel: 3,6 kg
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 12:36:23 #263
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176409300
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:24 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Macro's zijn je eiwitten, vetten, en koolhydraten.
Micro's zijn vitaminen en zo.

BMR = Basic Metabolic Rate = wat je lichaam verbruikt bij totaal lethargisch patroon
VVM = Vet Vrije Massa = massa van je lichaam zonder vet
EKV, of ander volgorde van die 3 letters = verdeling van je macro's meestal percentueel genomen.
Onderhoud = BMR + je verbruik.

1gr E = 4kcal
1gr K = 4kcal
1gr V = 9kcal
Ah, ok. Bedankt voor de uitleg!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Vis een optie? woensdag 10 januari 2018 @ 12:49:19 #264
70532 loveli
N
pi_176409507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:22 schreef Tinkepink het volgende:
#ditberichtisgeschrevenindeburgerking
Jakkes!
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 10 januari 2018 @ 12:53:34 #265
70532 loveli
N
pi_176409579
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:35 schreef UIO_AMS het volgende:
• Toename t.o.v. laatste meting: 0,1 kg (midden in de nacht groot glas water gedronken om pijnstillers in te nemen, denk dat daar de toename in zit)
Weet niet hoe het voor jou werkt, maar bij mij lijkt er een vertraging van minimaal een week of 3 te zitten tussen ergens echt van aankomen of afvallen. Beetje teveel zout in je eten en je houdt een sloot vocht vast. Dagcijfers ten opzichte van de vorige dag zeggen minder dan de grafiek op de lange termijn.
crap in = crap out
  woensdag 10 januari 2018 @ 13:11:18 #266
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176409913
Ik hou me ook aan de Tinkepink-aanpak, op de Burger King na dan :P Wellicht als ik Minder Meuk goed op de rit heb dat ik me in macro's kan verdiepen, tot die tijd hou ik me wel ongeveer aan het credo Meer Groenvoer, Minder Meuk, Meer Dansjes :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176410062
Meer dansjes ben ik ook wel voor, hereniging met vriend gehad die nu swing-danst. Hou het zelf nog beetje bij shuffle/hakken. Beetje emotie-danser, moet boos zijn of vrolijk.
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:35 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Cineville-pas dus gaan we naar heel veel films. We hadden wat gelezen over de film en het leek ons wel leuk. :).
Ah zo, hier wel goede Vue maar specials zijn echt sporadisch dus is beetje cherry-picking. En Cineville zou me een sloot kosten aan extra kosten qua reizen.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:22 schreef Tinkepink het volgende:
Ik hou geen macro’s bij. Wil alleen het aandeel meuk verminderen. Vandaag gefaald
#ditberichtisgeschrevenindeburgerking
:D na m'n eerste meet van Slank hebben sigme en ik ook bij burger king gegeten.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_176410132
Alhoewel ik dichtbij een vestiging woon, ben ik slechts eenmaal bij BK geweest. En alhoewel ik het niet slecht vond, heb ik nooit de behoefte gevoeld nog eens te gaan.
Daar ligt het bij mij dus niet aan :D

O: volkoren mueslibol
T: 2 cappuccino
L: focaccia broodje met zalmsalade, gekookt ei en rucola :9~ + karnemelk
T: wasa sandwich cheese
D: aubergine met tomatensaus uit de oven met pasta
S: training free weight
  Vis een optie? woensdag 10 januari 2018 @ 13:21:56 #269
70532 loveli
N
pi_176410140
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:18 schreef V1z0R het volgende:
:D na m'n eerste meet van Slank hebben sigme en ik ook bij burger king gegeten.
Slank, uw weg naar de hel.
crap in = crap out
  woensdag 10 januari 2018 @ 14:16:06 #270
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176411176
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:21 schreef loveli het volgende:

[..]

Slank, uw weg naar de hel.
I'm on a hiiiighway to Burger King >:O
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 14:17:34 #271
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176411219
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 12:53 schreef loveli het volgende:
Weet niet hoe het voor jou werkt, maar bij mij lijkt er een vertraging van minimaal een week of 3 te zitten tussen ergens echt van aankomen of afvallen. Beetje teveel zout in je eten en je houdt een sloot vocht vast. Dagcijfers ten opzichte van de vorige dag zeggen minder dan de grafiek op de lange termijn.
Als ik een paar uur eerder - anders dan normaal - een groot glas heb gedronken dat nog niet het lichaam uit is, verklaart dat wel iets. Maar het gaat inderdaad om de lange termijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 10-01-2018 14:25:46 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 14:25:15 #272
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176411363
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 13:18 schreef V1z0R het volgende:
Ah zo, hier wel goede Vue maar specials zijn echt sporadisch dus is beetje cherry-picking. En Cineville zou me een sloot kosten aan extra kosten qua reizen.
Er zijn twee bioscopen op loopafstand en nog eens een stuk of zeven binnen 20 minuten fietsen waar we met Cineville terecht kunnen. Dus dat loont de moeite. :).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Vis een optie? woensdag 10 januari 2018 @ 14:56:42 #273
70532 loveli
N
pi_176412013
quote:
2s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:17 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Als ik een paar uur eerder - anders dan normaal - een groot glas heb gedronken dat nog niet het lichaam uit is, verklaart dat wel iets. Maar het gaat inderdaad om de lange termijn.
Mijn weegschaal haalt die nauwkeurigheid niet. Als ik op m'n rechterbeen leun, ben ik 2 ons lichter dan als ik op m'n linker leun.
(3 keer raden hoe ik me weeg..)
crap in = crap out
  Moderator woensdag 10 januari 2018 @ 15:44:07 #274
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176412910
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 14:56 schreef loveli het volgende:
Mijn weegschaal haalt die nauwkeurigheid niet. Als ik op m'n rechterbeen leun, ben ik 2 ons lichter dan als ik op m'n linker leun.
(3 keer raden hoe ik me weeg..)
:D :') :D
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 10 januari 2018 @ 16:35:01 #275
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_176413855
O: 2 bananen en 500 gram aardbeienkwark 0% vet, 1 cappucino
L: 2 tortilla's met gehakt en bonen en wat aangemaakte rucola sla met 1 glas halfvolle melk
T: 2 appels
D: 2 volkoren tosti's met ketchup
T: heel veel koffie en thee zonder suiker

S: elke dag van en naar werk wandelen vanaf trein = 20 minuten per dag in totaal.
S vandaag: 1 uur baantjes zwemmen
pi_176413891
Ik zal vast weinig eiwitten binnenkrijgen met alle peulvruchten dan. Ik heb een keer een normale dag nagetekend en het was wel ruim boven het minimum dat je moet hebben, dus ik maak me geen zorgen. Vaak laat ik ook een deel van de koolhydraatbron (aardappels, pasta, rijst) weg en verhoog ik de hoeveelheid peulvruchten. Vanavond bijvoorbeeld in de bonenstoof véél bonen en amper 3/4 portie aardappelen.

S: 40 minuten yoga dag 5/90
O: sojamelk, havermout, peer, lijnzaad, rozijnen
T: handje nootjes met cranberries
L: 2 wortels, 2 boterhammen hummus, 1 boterham appelstroop
T: 3 maiswafels pindakaas
D: bonenstoof van rode boontjes met prei, ui, wortel, aardappel
S: anderhalf uur survival, rustig aan
T: banaan, misschien nog sojamelk met muesli
pi_176413997
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 02:14 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D hoe kom je er dan bij om naar zo'n film te gaan zonder The Room gezien te hebben!? En ja, dat stuk ook gezien.

[..]

Je bent vrij het zo losjes te volgen als dat je wilt.
Heb het een poos alleen gevolgd ter inspiratie omdat ik toen voor het eerst op mezelf ging wonen. Zo veel inspiratie opgedaan qua gerechten en passie voor koken ontwikkeld.

Heb het analyseren van alle lijstjes losgelaten, dus als je dat wilt moet je vragen. Met aanpassingen in je lijstje kan ik vertellen hoe je minder last krijgt van die aanstarende rol chocolaatjes bijvoorbeeld.

Heleboel dingen zijn ook overgedragen uit compleet veranderde bewegingspatronen, of nog steeds een compleet ander bewegingspatroon dan de gemiddelde mens tegenwoordig heeft.

M'n opa's die een dikke 30cm kleiner waren hebben beroepen gehad waar je veel meer kcal's nodig was dan ik met 8u sport per week. Een was turfsteker op z'n 14e...
M'n oma's die tientallen jaren de was en ander huishoudelijke taken moesten doen met handmatig werk. Ken zelfs nog periode waar m'n moeder de was deed in het lavet met handmolen, en ik ben maar 32.
Een Fajah Laurens of een Renske Kroes die gigantisch veel sporten om een droom te verkopen.

Ik mis zoveel E's en V's in alle lijstjes /je suis non heureux
Ik probeer het dagelijks bij te lezen en iets te posten, we zullen zien hoe lang dat werkt. Anders wordt het vanzelf minder. :+ Macro's en micro's let ik eigenlijk niet op op dit moment. Net als Tinkepink wil ik gewoon minder meuk eten, in mijn geval snoep. Dat gaat goed de laatste paar dagen. Ik denk dat het ook vooral wilskracht is in mijn geval, ik snoepte ook als ik geen trek had, maar het is gewoon zo lekker. Nu afgesproken met mezelf dat ik een stuk fruit pak als ik wil snoepen. Overigens is een chocolaatje of lolly nou ook niet meteen doemsdag natuurlijk, maar minderen is lastiger dan stoppen bij mij, dus nu even helemaal geen snoep om een beter patroon aan te leren. Zien we daarna wel verder.

Micro's neem ik overigens een vitaminepil voor sinds een maand o.i.d. Nooit eerder gedaan, maar de zon is al 6 weken niet op geweest en begon me een beetje zorgen te maken over m'n vitamine D. Denk dat ik daar later dit jaar wel weer mee stop, heb er niks mee. Misschien dat ik later aan de macro's ga denken, maar ik laat dat voorlopig even varen.

Wel fijn om te lezen dat je een passie voor koken hebt overgehouden aan dit topic, hopelijk komt dat bij mij ook nog. *O* Vind het niet leuk, dus ik houd van snelle gerechten.

Lijstje van vandaag volgt later.
pi_176416134
Micro's en macro's hou ik ook niet bij. Dan zou ik alle ingrediënten moeten gaan wegen voordat ik ze in de pan gooi. Veel te veel werk.

redelijke standaardlijst
• uur fietsen
• 6 stuks fruit
• uur fietsen
• 1 ei, paar stukjes gestoomde makreel
• avondeten: spruitjes, aardappel, rookworst, spekjes
• toe: fruit met warme custard en een kwakje vette kwark
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_176416540
Vandaag:

• 1 bruin puntje farmersalade
• 2 bruine puntjes garnalensalade
• 1 chocolaatje (zeebanket)
• 250 gram fruitsalade

Geen inspiratie voor avondeten. :') Ik duik zo maar eens mijn keukenkastjes in.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_176416933
Lijstje:

S: yoga (25 min.)
O: yoghurt met banaan en kaneel en een schepje suiker. Oh en 1,5 schepje psylliumvezels.
L: tosti van wit brood met 2 plakken kaas, 1 plak ham en verse basilicum.
T: sinaasappel
D: roodbaars met óf bonenfrietjes, óf broccoliroosjes, nog niet helemaal uit

Maar ik heb trek vandaag en denk dat er nog wat fruit bijkomt. De chocolaatjes zijn veilig het huis uitgegaan naar collega's.
pi_176417577
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 16:36 schreef Tele6 het volgende:
Ik zal vast weinig eiwitten binnenkrijgen met alle peulvruchten dan. Ik heb een keer een normale dag nagetekend en het was wel ruim boven het minimum dat je moet hebben, dus ik maak me geen zorgen. Vaak laat ik ook een deel van de koolhydraatbron (aardappels, pasta, rijst) weg en verhoog ik de hoeveelheid peulvruchten. Vanavond bijvoorbeeld in de bonenstoof véél bonen en amper 3/4 portie aardappelen.

S: 40 minuten yoga dag 5/90
O: sojamelk, havermout, peer, lijnzaad, rozijnen
T: handje nootjes met cranberries
L: 2 wortels, 2 boterhammen hummus, 1 boterham appelstroop
T: 3 maiswafels pindakaas
D: bonenstoof van rode boontjes met prei, ui, wortel, aardappel
S: anderhalf uur survival, rustig aan
T: banaan, misschien nog sojamelk met muesli
Dinges
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 10 januari 2018 @ 20:25:51 #282
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176418909
Laat thuis, de snackbar lonkte :') maarrrr weerstaan :P

O: Yoghurt met muesli
L: 2x speltbol met avocadoroomkaas, tomaat en kiemgroenten
T: mueslireep
B: anderhalf uur wandelen :P
D: 3x meergranenwrap met gekruid mengsel van gehakt en Mexicaanse groentenmix, met avocado erop
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176418938
L: tja 2 broodjes bij een lunch presentatie geen idee hoeveel het precies was.
T: 1 chocalate chip cookie
T: 1/4 just nuts reep (hartige variant)
T: 1 (klein) Oekraïens chocolade ding waarvan ik geen idee heb wat het precies was. Maar het was wel lekker.
T: gebakken aardappels, snijbonen met tomaten prut & runder braadworst

Verder veel thee en 2 bakken koffie.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176419547
Ik lees straks nog even bij, net terug van lesje grit strength en ben kapot. Was wel erg leuk.
Lijst wel alvast:
O: chocolade shake
L: coconut bar (smaakt beetje naar bounty O+ )
D1: 75g pangasius, doperwtjes en worteltjes uit pot, paar pommes duchesse
S: half uur grit strength
D2: 100g pangasius
pi_176419754
Lijstje:

O: Brinta met een beetje hagelslag
T: thee, peer
L: 4 boterhammen: hagelslag, worst, pindakaas, appelpeerstroop
T: warme chocolademelk met slagroom
D: andijviestamppot met uitgebakken spekjes, feta en mosterd
T: thee met een kneepje honing
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_176421098
Ik houd micro’s en macro’ s redelijk bij. Micro’ s komen vanzelf in app en macro’s ook, maar omdat ik veel sport en beweeg probeer ik wel op te letten dat ik niet te laag in mijn eiwitten kom. Maar 1 tot 2 gram per kilo lichaamsgewicht is ook echt niet nodig. Ja, je cellen groeien er sneller van, maar dus ook verkeerde cellen. De bron moet je ff uitzoeken bij de professor die een nobelprijs kreeg vanwege onderzoek naar autophagy.

Ik zit meestal op 40/30/30. Haal ik dat niet, neem ik gewoon een extra eiwitshake.

Vandaag heb ik toch een fijne lijst O+

S: benen en schouders, totaal 50 minuten
M1: speltbrood met boter en kaas, thee met melk en smart protein drink van body&fit
B: 1,5 uur yogales geven
Snacks: cafe latte, banaan en drie haverkoekjes
M2: vegan buffet bij Spirit rotterdam, waaronder coleslaw, lasagne, bulgursalade, falafel. En red velvet pie en cafe latte na :P

Ongeveer 9000 stappen en 2 liter water

Verzadigd O+

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 10-01-2018 21:45:47 ]
pi_176421154
Matig dagje, werk- en eetgewijs.
O dubbele boterham pindakaas
T appel, boterham hummus
L vermicellisoep, karnemelk, dubbele boterham hummus
T appel, boterham hummus
D pizza (en het was niet eens een goede)
B 33 min loopband 10 km/h
T sinaasappel
Totaal 2060 kcal gegeten en 13000 stappen gezet.
pi_176421814
Hier ook team minder meuk. Tot nu toe een beetje een faal :')
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 10 januari 2018 @ 22:12:07 #289
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176422039
Klinkt als een heul fijne dag, An! O+

quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:04 schreef Syrena het volgende:
Hier ook team minder meuk. Tot nu toe een beetje een faal :')
Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen! :Y)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176422420
Klinkt inderdaad als een goede dag An! Hoe is de smart proteïn shake? Welke smaak heb jij en maak je m aan met melk of water? En wat een gave foto nog op de vorige blz! En auw, pols ontwricht.. nog veel last van?

Maria, nog bedankt voor de vega tips! Daar zitten wel wat dingen tussen die we eens kunnen proberen! En snackbar weerstaan, goed bezig!

Loveli, thanks voor de info over shake-dieet! Gebruik pubmed wekelijks op werk maar helemaal niet aan gedacht om het daar eens op te zoeken. Ga ik nog eens naar kijken!

Ewelina, ah, vandaar. Ach, als het lekker is dan is het natuurlijk ook helemaal niet erg om het vaker op een dag te eten!

Polenbatser, wat gaaf zeg! Wel heel jammer dat het geld op is daar. Wat voor baan zoek jij nu in Noorwegen? En wel spannend inderdaad dan de komende tijd. Hopelijk vinden jullie snel allebei een toffe nieuwe baan daar!

MwPuff, vanwaar geen goede dag op werk?

Oh en DaD, je avondeten klinkt goed! Had dat zelf nooit bedacht, andijvie in combinatie met feta, maar lijkt me wel lekker!
pi_176422918
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:27 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt inderdaad als een goede dag An! Hoe is de smart proteïn shake? Welke smaak heb jij en maak je m aan met melk of water? En wat een gave foto nog op de vorige blz! En auw, pols ontwricht.. nog veel last van?
Ik heb even een sample pakket van deze geprobeerd:

https://www.bodyenfitshop(...)=smart+protein+drink

Hoef je niet aan te maken, is kant en klaar. Ik vind de koffiesmaken vies, banaan zoet en chocolade wel ok. Uiteindelijk vanille toch het beste naar mijn smaak.

De wey perfection maak ik meestal aan met karnemelk. (Lekker romig en laag in kcals) Of ik maak een ubergrote banaan-chocolade lunch smoothie, waarmee gelijk de zoete craving genezen wordt :+

Mijn recept:

1 hele rijpe banaan
1 hele rijpe bevroren banaan
300 ml rijstemelk
1 eetlepel cacao
1 maatschep wey perfection chocolade

Smaakt beter dan een milkshake O+

En dank voor je compliment. Yogafoto’s O+

Pols gaat weer beter. Vandaag brace gedragen, vannacht ook nog. Morgen even kijken hoe yoga op de vuist gaat, want dan belast ik die verschoven botjes niet.
  Moderator donderdag 11 januari 2018 @ 09:54:37 #292
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_176427514
Goede dag op sportgebied, matige dag qua inname gisteren.

Inspanningen sinds laatste meting
• 20 minuten fietsen (van en naar revalidatiecentrum: 4,6 km)
• 1 uur low impact spieroefeningen in sportzaal revalidatiecentrum
• 10 minuten (4,0 km) op hometrainer in sportzaal revalidatiecentrum
• 15 minuten lopen van & naar restaurant

Inname sinds laatste meting
• Veel water de gehele dag
• Grote witte bol met rookvlees en eiersalade (L)
• 1 mok thee met 1/2 tl suiker(L)
• Plak cake (T) (Vriendin van verloofde kwam langs en bracht cake mee.)
• Gestoofde konijnenbout en groenten met aardappelpuree (D)
• 2 glazen fanta (D)
• 2 mokken thee met 1/2 tl suiker (O)
• Dubbele volkoren boterham met kaas (O)
• Dubbele volkoren boterham filet d'ardenne en eiersalade (O)

Nieuwe meetwaarden
• 11 januari 2018: 93,5 kg schoon aan de haak (gemeten na ontbijt).
• Afname t.o.v. laatste meting van 0,0 kg
• Afname t.o.v. start (2 januari 2018: 94,8 kg) van 1,3 kg
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_176436004
Lekker dinner had je gisteren UIO!

Lijstje vandaag (vastendag)

L: Fitshe vegan protein bar - dark chocolate and green powder
D: restje van de noedles met kip en groenten van dinsdag
T: kopje bouillon.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_176436269
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:27 schreef vlindertje89 het volgende:
MwPuff, vanwaar geen goede dag op werk?
Ik heb onzekerheid over de balans tusssen controleren en loslaten door complicaties die niet goed opgemerkt zijn. Dat werkt niet lekker.
Vandaag onderwijsdag is wel fijn en het was ook verfrissend met veel goede dingen.
Ook veel snoep was er, daar kon ik even niet goed afblijven. Gezond avondeten en zo weer rennen dus.
pi_176439359
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 22:27 schreef vlindertje89 het volgende:

Polenbatser, wat gaaf zeg! Wel heel jammer dat het geld op is daar. Wat voor baan zoek jij nu in Noorwegen? En wel spannend inderdaad dan de komende tijd. Hopelijk vinden jullie snel allebei een toffe nieuwe baan daar!

Jammer inderdaad, maar helaas. Ik ben opgeleid tot moleculair bioloog, dus zoek een baan op een lab bij de uni of bedrijf. Één sollicitatie de deur uitgedaan, andere wil ik morgen versturen. Nog niet veel, maar het is een begin. Hoop ook dat we snel wat vinden, dank je!

Lijstje van vandaag:

S: yoga (26 min.)
O: yoghurt met banaan, kaneel, psylliumvezels en schepje suiker.
L: twee witte boterhammen met beiden een gekookt ei
D: Iets met spitskool en gehakt, wordt gemaakt voor me vanavond, dus laat me deels verrassen.

Verder nog wat fruit voor tussendoor, maar heb tot nu toe niet zo'n trek.
pi_176439537
Hoe gaat het trouwens met het huisarts-Puff-project, Puff?
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2018 21:38 schreef An24 het volgende:
Ik houd micro’s en macro’ s redelijk bij. Micro’ s komen vanzelf in app en macro’s ook, maar omdat ik veel sport en beweeg probeer ik wel op te letten dat ik niet te laag in mijn eiwitten kom. Maar 1 tot 2 gram per kilo lichaamsgewicht is ook echt niet nodig. Ja, je cellen groeien er sneller van, maar dus ook verkeerde cellen. De bron moet je ff uitzoeken bij de professor die een nobelprijs kreeg vanwege onderzoek naar autophagy.

Ik zit meestal op 40/30/30. Haal ik dat niet, neem ik gewoon een extra eiwitshake.

Vandaag heb ik toch een fijne lijst O+

S: benen en schouders, totaal 50 minuten
M1: speltbrood met boter en kaas, thee met melk en smart protein drink van body&fit
B: 1,5 uur yogales geven
Snacks: cafe latte, banaan en drie haverkoekjes
M2: vegan buffet bij Spirit rotterdam, waaronder coleslaw, lasagne, bulgursalade, falafel. En red velvet pie en cafe latte na :P

Ongeveer 9000 stappen en 2 liter water

Verzadigd O+
Ik ga kijken. (snel gekeken, dat is een weekend project)
Bij een 40/30/30 zit ik trouwens ook al snel aan de 2gr E/kg BW :P

Mocht je het vergeten zijn, ik ben best wel groot.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 11 januari 2018 @ 20:44:30 #297
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_176439594
O: yoghurt met muesli
L: 2x speltbol met zuivelspread, kiemgroenten en tomaat
T: appel
T: speltpistolet met pindakaas
D: bord erwtensoep

Het overdagdeel van m'n lijstjes is nogal copy paste de laatste dagen :+ Wilde nog naar sportschool maar mn buik begon vast eerder met de lambada :') dus thuis met dekentje en thee.

Spannend Polenbatser! Succes met de sollis *O*

Puff, als ik het me goed herinner heb jij ook best pittig werk! Hopelijk is er snel weer meer rust in de tent :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_176439770
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:42 schreef V1z0R het volgende:
Hoe gaat het trouwens met het huisarts-Puff-project, Puff?

[..]

Ik ga kijken. (snel gekeken, dat is een weekend project)
Bij een 40/30/30 zit ik trouwens ook al snel aan de 2gr E/kg BW :P

Mocht je het vergeten zijn, ik ben best wel groot.
Niet vergeten nee. Ik kan mij goed voorstellen dat jij het wel nodig hebt. Wat ik wel vind dat het advies van 2 gram per kilo te snel als regel wordt gezien, maar zoals bij veel zaken zijn er super veel omgevingsfactoren die bepalen of je lichaam het ook echt gebruikt/ nodig heeft.

Ik zit vaak nog niet op 1 gram (ik weeg 59/60 kilo bij 1.66 cm) en ik zet super makkelijk spierweefsel aan. (Dat voordeel heeft niet iedere EDS patient) Lichaamsbouw zegt dus ook wel wat.
pi_176439850
Lijstjuh:

Zat heuuuul lang vol van eten gisteravond, dus balansdagje:

M1: proteinekwark 200 ml volgens mij
M2: 100 grap kipfilet, 200 gram boontjes en een mini beetje rijst. En een beetje knoflooksaus

Vandaag kom ik dus wel makkelijk aan mijn eiwitten :+

Water mag nog wat meer, heb nog maar 1 liter gedronken. Maar tis nog vroeg :P
pi_176439883
Ik ben weer terug in de ouderengeneeskunde. In het algemeen naar volle tevredenheid, maar dit soort dingen hoor je ook gewoon te leren en daar komen emoties bij. Komt wel weer goed, zeker door sublimatie met sporten :9

Daglijstje
O dubbele boterham pindakaas, appel
B half uur wandelen naar onderwijs
T snoepjes, glas sap
L twee bruine bolletjes kaas
T weer wat snoepjes
B half uur wandelen
D rijst met tofu, champignons, courgette, erwtjes, sambal en ketjap
B 6 km rennen
T beetje oppo choco

Net heb ik eens ‘het rijstkopje’ gewogen, onze standaardportie is 110 gram! Dat is best wel veel. Het moet toch maar vervangen worden door een kleinere.
pi_176440331
Wel duidelijk dat ik me niet moet bemoeien met "normale" mensen porties.
Is dat per persoon of totaal, Puff?
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2018 20:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Niet vergeten nee. Ik kan mij goed voorstellen dat jij het wel nodig hebt. Wat ik wel vind dat het advies van 2 gram per kilo te snel als regel wordt gezien, maar zoals bij veel zaken zijn er super veel omgevingsfactoren die bepalen of je lichaam get ook echt gebruikt.

Ik zit vaak nog niet op 1 gram (ik weeg 59/60 kilo bij 1.66 cm) en ik zet super makkelijk spierweefsel aan. (Dat voordeel heeft niet iedere EDS patient) Lichaamsbouw zegt dus ook wel wat.
Zal er rekening mee houden, ben inderdaad gewend mijzelf als uitgangspunt te nemen.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')