Hij heeft nog een fraai epistel gecomponeerd:quote:
Ik denk niet zo heel erg veel, behalve in praktische zin dat het allemaal digitaal en modern is. Verder is met navigatie rijden onderdeel van het examen (dat was bij jou niet zo, neem ik aan).quote:Op donderdag 28 december 2017 13:08 schreef remlof het volgende:
Ik vraag me af wat er bij het praktisch rijexamen is veranderd sinds ik afreed in 1989.
Best veel: je komt tegenwoordig veel vaker andere gemotoriseerde voertuigen tegen, er zijn nu verkeerslichten ipv verkeersregelaars, er zijn geasfalteerde wegen, het aankondigen van afslaan doe je met knipperlichten ipv je hand uit het raam steken.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:08 schreef remlof het volgende:
Ik vraag me af wat er bij het praktisch rijexamen is veranderd sinds ik afreed in 1989.
quote:Op donderdag 28 december 2017 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best veel: je komt tegenwoordig veel vaker andere gemotoriseerde voertuigen tegen, er zijn nu verkeerslichten ipv verkeersregelaars, er zijn geasfalteerde wegen, het aankondigen van afslaan doe je met knipperlichten ipv je hand uit het raam steken.
Nee. Het voorgloeien van de dieselmotor was dat welquote:Op donderdag 28 december 2017 13:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk niet zo heel erg veel, behalve in praktische zin dat het allemaal digitaal en modern is. Verder is met navigatie rijden onderdeel van het examen (dat was bij jou niet zo, neem ik aan).
quote:Op donderdag 28 december 2017 12:25 schreef betyar het volgende:
Kut Beatles. Wat een enorme grafherrie hebben die voortgebracht.
Hoe lang moest je rijden, hoe ver, wat voor situaties etc?quote:Op donderdag 28 december 2017 13:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee. Het voorgloeien van de dieselmotor was dat wel
Haha, dat valt wel mee. De APK was zelfs al ingevoerd destijds en we hadden ook al gele kentekenplaten.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Best veel: je komt tegenwoordig veel vaker andere gemotoriseerde voertuigen tegen, er zijn nu verkeerslichten ipv verkeersregelaars, er zijn geasfalteerde wegen, het aankondigen van afslaan doe je met knipperlichten ipv je hand uit het raam steken.
20 à 30km denk ik, stad, N-weg, snelweg, verkeersplein, hellingproef, inparkeren.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe lang moest je rijden, hoe ver, wat voor situaties etc?
Ik weet niet of het een troll is of iemand die ontsnapt is uit de kliniek..quote:Op donderdag 28 december 2017 13:07 schreef Leandra het volgende:
Fijn, zulke trolltopics open laten....
Uiteraard.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Was jij niet een Phil Collins-fan?
Die kwamen in 1978/1979 volgens mij, wij hadden toen een van de eerste met kenteken DN-48-FFquote:Op donderdag 28 december 2017 13:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Haha, dat valt wel mee. De APK was zelfs al ingevoerd destijds en we hadden ook al gele kentekenplaten.
Eind 77 geloof ik. Mijn ouders hebben een auto uit '78 met gele platen.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die kwamen in 1978/1979 volgens mij, wij hadden toen een van de eerste met kenteken DN-48-FF
Ze begonnen met die kentekenreeks iig.
De hellingproef is geen bijzondere verrichting meer en ik hoefde überhaupt geen BV's meer te doen omdat ik een vrijstelling had. Verder klinkt het wel redelijk hetzelfde, gewoon alle soorten wegen even langsgaan en invoegen/uitvoegen, kruispunten, pleinen, rotondes etc. Duurde 40 minuten bij mij ongeveer.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:24 schreef remlof het volgende:
[..]
20 à 30km denk ik, stad, N-weg, snelweg, verkeersplein, hellingproef, inparkeren.
Jawel maar helaas blijkt het moeilijk om ze zelfs daar van het internet af te houdenquote:Op donderdag 28 december 2017 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Trollen horen toch in een kliniek?
Dan zou een IP ban wel fijn zijn, halve kliniek een ban als er weer een over de rode is gegaan.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jawel maar helaas blijkt het moeilijk om ze zelfs daar van het internet af te houden
Sidecode 4 startte midden 1978. Daarmee kwamen ook de gele kentekenplaten.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eind 77 geloof ik. Mijn ouders hebben een auto uit '78 met gele platen.
Ik had de post even aangepast; vanaf 1978 werden de gele platen uitgegeven, halverwege 1978 raakte de cijfers-letters-cijfers reeks op en ging met over op letters-cijfers-letters, het viel dus nagenoeg samen.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eind 77 geloof ik. Mijn ouders hebben een auto uit '78 met gele platen.
Kwetsend, dit.quote:Op donderdag 28 december 2017 13:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Trollen horen toch in een kliniek?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk helpt het om meer lucht te krijgen.quote:Op donderdag 28 december 2017 14:24 schreef skysherrif het volgende:
Paar weken geleden nieuwe medicijnen aangevraagd voor inspanningsastma. Huisarts wou na 10 jaar maar eens checken of dat onderhand niet beter is geworden voor ze nieuwe meegeven en lieten me net een check doen.
Nieuwe diagnose:
Normale astma en ik moet nu dagelijks medicijnen nemen want ik kom ook buiten het sporten zo'n 20% zuurstof tekort.... al jarenlang.
Ik kan mobiel niet quoten uit oude topics, daarom maar deze. Maar dit krijg je dus als je voor de studie rechten een hbo-variant inricht.quote:
Heb jij dat ook zo ervaren?quote:Op donderdag 28 december 2017 14:24 schreef skysherrif het volgende:
Paar weken geleden nieuwe medicijnen aangevraagd voor inspanningsastma. Huisarts wou na 10 jaar maar eens checken of dat onderhand niet beter is geworden voor ze nieuwe meegeven en lieten me net een check doen.
Nieuwe diagnose:
Normale astma en ik moet nu dagelijks medicijnen nemen want ik kom ook buiten het sporten zo'n 20% zuurstof tekort.... al jarenlang.
Ja, maar als ik het onbehandeld had gelaten had ik blijkbaar over 10 jaar de longen van een zware rokerquote:Op donderdag 28 december 2017 14:32 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hopelijk helpt het om meer lucht te krijgen.
Tsja je weet niet beter ofzo, ik dacht dat ik het alleen bij inspanning had. Maar ik moest net voor de test die medicijnen nemen om te zien of ze werken en dat is echt een wereld van verschil. Nu moet ik echt actief ademhalen en met die medicijnen gaan je luchtwegen echt openstaan en gaat het zoveel makkelijker.quote:Op donderdag 28 december 2017 14:32 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Heb jij dat ook zo ervaren?
Lekker hoesten en naar adem happen.quote:Op donderdag 28 december 2017 14:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja, maar als ik het onbehandeld had gelaten had ik blijkbaar over 10 jaar de longen van een zware roker
Inderdaad, ga me nu wel een beetje afvragen hoeveel me dit in de sport heeft teruggehouden.quote:Op donderdag 28 december 2017 14:35 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Lekker hoesten en naar adem happen.
Gelukkig ben je naar de arts gegaan.
Pijnlijk, dit.quote:Op donderdag 28 december 2017 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dankjulliewel! Jij was ook bezig toch, snor?
Dit is wel een beetje gemeen.quote:Op donderdag 28 december 2017 14:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Dankjulliewel! Jij was ook bezig toch, snor?
Oh, dat had ik gemist. Sorry.quote:Op donderdag 28 december 2017 14:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Pijnlijk, dit.
POL / [POLCafé #7689] Kalkoen waar een luchtje aan zit
De weg is een snelheidsduivel rijker..quote:Op donderdag 28 december 2017 14:44 schreef Leandra het volgende:
Tchock jarig? Zwemdiploma gehaald? Rijlessen succesvol afgerond?
Rijbewijs gehaald ja.quote:Op donderdag 28 december 2017 14:44 schreef Leandra het volgende:
Tchock jarig? Zwemdiploma gehaald? Rijlessen succesvol afgerond?
Gefeliciteerd. En rij voorzichtig!quote:
Ik vind het echt ongelofelijk dat hij je daar op laat zakken. Zolang het maar veilig gebeurt mag je manoeuvres toch zelf inrichten? Vijfde keer ook al, wat vervelend.quote:Op donderdag 28 december 2017 11:18 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Nee het was een straatje met aan beide kanten auto’s geparkeerd. Dus ik ging op het eerste kruispunt met de neus naar links, om met de kont naar de andere kant te gaan en dan zou de omkeeropdracht klaar zijn. Maar de examinator was van mening dat het niet op een bocht kan. Dus ik doe iets verderop de ommedropdracht op een oprit. Zegt de examinator na afloop dat het beter op een kruispunt had gekund.
Het gaat tijdens de lessen al zo’n twee maanden goed. De instructeur hoeft nooit in te grijpen en al pratend rijden we een uur per week. Maar dat wordt me nu toch wel erg duur hoor.quote:Op donderdag 28 december 2017 14:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind het echt ongelofelijk dat hij je daar op laat zakken. Zolang het maar veilig gebeurt mag je manoeuvres toch zelf inrichten? Vijfde keer ook al, wat vervelend.Gaat het tijdens de lessen wel goed?
Ik heb nou ook niet echt bepaald het idee dat je mij nu moet loslaten op dat wegennetwerk hoorquote:Op donderdag 28 december 2017 15:06 schreef skysherrif het volgende:
Als mijn examinator mij het roze papiertje had gegeven op mijn eerste examen had ik hem voor gek verklaard.
Waardoor zakte je de vorige keren dan?quote:Op donderdag 28 december 2017 15:06 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Het gaat tijdens de lessen al zo’n twee maanden goed. De instructeur hoeft nooit in te grijpen en al pratend rijden we een uur per week. Maar dat wordt me nu toch wel erg duur hoor.
Mag je wel gewoon de auto van een van je ouders gebruiken?quote:Op donderdag 28 december 2017 15:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb nou ook niet echt bepaald het idee dat je mij nu moet loslaten op dat wegennetwerk hoor.
Mijn moeder rijdt een lease-auto, ik weet niet hoe dat verzekeringstechnisch zit? Anders wel. Ik woon niet meer thuis dus kan ze niet dagelijks gebruiken.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mag je wel gewoon de auto van een van je ouders gebruiken?
Dat zou ik even navragen, qua verzekering, meestal zijn huisgenoten en thuiswonende kinderen idd wel toegestaan als bestuurder, maar dat ben je dus niet meer.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mijn moeder rijdt een lease-auto, ik weet niet hoe dat verzekeringstechnisch zit? Anders wel. Ik woon niet meer thuis dus kan ze niet dagelijks gebruiken.
En ze hebben een bijna-oldtimer cabrio, deze zomer touren met mijn vriendin.![]()
Ja, klopt. Ik denk dat ik ook wel in de auto van mijn schoonouders mag rijden, dat is dichterbij.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou ik even navragen, qua verzekering, meestal zijn huisgenoten en thuiswonende kinderen idd wel toegestaan als bestuurder, maar dat ben je dus niet meer.
Wel belangrijk dat je blijft rijden.
Haha, dat doet mijn moeder dus ook al jaren.quote:Ah.... de oude cabrio.... dat zeg ik tegen Soneal ook altijd als hij over de auto loopt te miepen (achterin met de kap open is idd niet altijd even leuk); als je straks je rijbewijs hebt en een vriendinnetje hebt dan kom je vragen of je deze auto mee mag nemen
Aan de andere kant kon mijn oudste zoon als trouwauto kiezen tussen onze cabrio en de Avalanche van zijn schoonouders maar heeft hij de BMW 5-serie van mijn neef geleendquote:Op donderdag 28 december 2017 15:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, klopt. Ik denk dat ik ook wel in de auto van mijn schoonouders mag rijden, dat is dichterbij.
[..]
Haha, dat doet mijn moeder dus ook al jaren.
Met een tinder date lijkt je dan dus uiteraard niks?quote:Op donderdag 28 december 2017 12:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In je eentje rijden als je net je rijbewijs hebt, is het mooiste wat er is.
Lees de verzekerings voorwaarden.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:15 schreef Tchock het volgende:
En ze hebben een bijna-oldtimer cabrio, deze zomer touren met mijn vriendin.
Pfff je leek het al een beetje te zien he gister.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:56 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Verbij heeft een spier gescheurd... daar gaat de rest van zijn OKT.
Als de vos de passie preekt.....quote:Op donderdag 28 december 2017 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
Macron wil de spreekwoordelijke Europese kasboekjes met elkaar verhaspelen.
Dat lijkt mij echt een héél goed idee. De Fransen kunnen immers goed op de centen passen.
Ik sluit niks uit, maar Ntab is geen 1000 meter rijder. Nuis, Otterspeer en Verweij lijken mij aannemelijker.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:58 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Pfff je leek het al een beetje te zien he gister.
Kansje voor Ntab op de 1000?
Iets wat men wist wat men zou proberen toch.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
Dat lijkt mij echt een héél goed idee. De Fransen kunnen immers goed op de centen passen.
Met elkaar verhaspelen. Juist ja.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:55 schreef phpmystyle het volgende:
I know, wie weet kan hij de frustratie omzetten in iets geweldigs. Verweij al een 5km in de benen en de rest een 500, het is immers de man van de uitschieters.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:01 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik sluit niks uit, maar Ntab is geen 1000 meter rijder. Nuis, Otterspeer en Verweij lijken mij aannemelijker.
Ik gun Ntab een ticket na gisteren, maar ik vrees dat hij vier jaar moet wachten.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:02 schreef skysherrif het volgende:
[..]
I know, wie weet kan hij de frustratie omzetten in iets geweldigs. Verweij al een 5km in de benen en de rest een 500, het is immers de man van de uitschieters.
Ik hoop het wel een beetje
Ik vond of dacht al enige gelijkenissen met Napoleon te zien.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Met elkaar verhaspelen. Juist ja.
Denk het ook. Zou het zelf denk ik mentaal niet meer kunnen opbrengen om nog maar iets te doen het komend seizoen.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:04 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik gun Ntab een ticket na gisteren, maar ik vrees dat hij vier jaar moet wachten.
Hij moet wel, al was het maar voor de sponsor. Het hoort natuurlijk ook een beetje bij sport dat je kan doorgaan na een enorme tegenslag.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:05 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Denk het ook. Zou het zelf denk ik mentaal niet meer kunnen opbrengen om nog maar iets te doen het komend seizoen.
Ik ben verbaasd dat het zo hoog staat.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:06 schreef skysherrif het volgende:
Dit nummertje in de top vind ik ook leuk
maar dan wel de duitse versie vooral
Wel een number dat symbool staat voor die tijd toch? Beetje nostalgie ook, top2000 dus.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd dat het zo hoog staat.
Toegegeven: De Fransen zijn niet dom. Die kiezen tenminste echt wat goed voor henzelf is.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als de vos de passie preekt.....
Moet jij geen uren schrijven? Of onbetaald overwerkenquote:Op donderdag 28 december 2017 16:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Met elkaar verhaspelen. Juist ja.
Wanneer ik denk aan 2003/2004 dan denk ik toch eerder aan Timberlake, Beyonce, Coldplay, Sugababes en Aguilera. Maar goed, er zijn dus mensen die daar anders over denken.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Wel een number dat symbool staat voor die tijd toch? Beetje nostalgie ook, top2000 dus.
Moet wel zeggen dat ik het nummer pas echt ben ga waarderen in het Duits na "dark"
Doe niet zo alsof jij of ik het niet zouden doen als we de kans kregen.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moet jij geen uren schrijven? Of onbetaald overwerken
Gelukkig is Erik z'n salaris dusdanig hoog dat hij een beetje onbetaald overwerken voor lief neemt.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Moet jij geen uren schrijven? Of onbetaald overwerken
Keuzes hé.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig is Erik z'n salaris dusdanig hoog dat hij een beetje onbetaald overwerken voor lief neemt.
Met jouw vakantie dagen vind ik dat totaal niet vreemd, stel jij schud iemand wakker?quote:Op donderdag 28 december 2017 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem het onbetaalde overwerken ook gewoon voor lief.
Ik krijg mijn overuren ook niet uitbetaald. Lig er persoonlijk niet wakker van.quote:
Hoax. Docenten werken (per saldo) nooit over. En dat wordt nog dik betaald ook.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:20 schreef Janneke141 het volgende:
Ik neem het onbetaalde overwerken ook gewoon voor lief.
Correct, ik werk op jaarbasis precies 1659 uur. Als er een leerling na april nog gepest wordt dan heeft ie gewoon pech.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoax. Docenten werken (per saldo) nooit over. En dat wordt nog dik betaald ook.
Oh, nee ik doelde op de jaren 80 met het origineel. Wist niet dat de versie met kim wilde pas zoveel later was.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Wanneer ik denk aan 2003/2004 dan denk ik toch eerder aan Timberlake, Beyonce, Coldplay, Sugababes en Aguilera. Maar goed, er zijn dus mensen die daar anders over denken.![]()
Zucht, die discussie is reeds gevoerd. Arbeidsverloop onder docenten is zowat nul.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Correct, ik werk op jaarbasis precies 1659 uur. Als er een leerling na april nog gepest wordt dan heeft ie gewoon pech.
Heerlijk, eindelijk, beter als ..........., echter pas op blijf op je hoede.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:23 schreef remlof het volgende:
Germans, French most in favor of a 'United States of Europe:' poll
https://www.politico.eu/a(...)-most-in-favor-poll/
Ja, je hebt gelijk, die discussie is al gevoerd. En de vorige keer begreep je er ook al geen fuck van.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zucht, die discussie is reeds gevoerd. Arbeidsverloop onder docenten is zowat nul.
Blijf vooral in je (pabo) waan hangenquote:Op donderdag 28 december 2017 16:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk, die discussie is al gevoerd. En de vorige keer begreep je er ook al geen fuck van.
Twee x wajong.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:25 schreef KoosVogels het volgende:
Verdien je nou eindelijk al eens een keertje modaal, Php?
Rampzalig brainfartje van Schulz.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:23 schreef remlof het volgende:
Dat zijn de Fransen al dik 200 jaar en de Duitsers bijna 100 jaar, dus die uitslag kan niet verbazen.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:23 schreef remlof het volgende:
Nee, eerst wilden ze Europa onderwerpen, dat is wat anders.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn de Fransen al dik 200 jaar en de Duitsers bijna 100 jaar, dus die uitslag kan niet verbazen.
Hek eromheen en dan alle IP-adressen doorgeven aan de AIVD.quote:
Zo groot is de AIVD niet, denk ik.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hek eromheen en dan alle IP-adressen doorgeven aan de AIVD.
Zo klopt iequote:Op donderdag 28 december 2017 16:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zijn de Fransen al dik 1000 jaar en de Duitsers bijna 100 jaar, dus die uitslag kan niet verbazen.
Dat worden chagrijnige verpleegsters en schoonmakers ben ik bang.quote:Het Medisch Centrum Leeuwarden (MCL) is vanaf 1 januari naar eigen zeggen het eerste volledig rookvrije ziekenhuis van Nederland. Roken is uitgebannen binnen het gebouw én op het ziekenhuisterrein, meldt het ziekenhuis donderdag.
De laatste rookhokjes op het terrein worden binnen enkele weken verwijderd. Het rookverbod geldt voor medewerkers, patiënten, bezoekers en alle anderen.
Wil ze discussie of vooral ''zaken'' bagatelliseren? Ken verder de user history niet.quote:
Wel chill dat je anno 2017 nog binnen mocht rokenquote:Op donderdag 28 december 2017 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
Ondertussen in Scandinavië:
[..]
Dat worden chagrijnige verpleegsters en schoonmakers ben ik bang.
Die staan gewoon net om de hoek.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik kan me de rokers voor de onkologie nog goed herinneren toen mijn man daar lag, stonden buiten in kamerjas met een infuusboom op wieltjes met de chemokuur eraan lekker voor de deur te rokenquote:Op donderdag 28 december 2017 16:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die staan gewoon net om de hoek.
Weet je wat je bedoelt. Vond het oprecht een zielig en treurig aangezicht, ook voor die mensen zelfquote:
Bizar is dat.... net als (hoog)zwangere vrouwen die voor het ziekenhuis staan te roken....quote:Op donderdag 28 december 2017 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan me de rokers voor de onkologie nog goed herinneren toen mijn man daar lag, stonden buiten in kamerjas met een infuusboom op wieltjes met de chemokuur eraan lekker voor de deur te roken
Ik vind dat docenten eigenlijk niet zouden moeten roken. Naast dat je een heel slecht voorbeeld geeft kan je het niet maken om naar rook te stinken tijdens de les.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.
Medio volgend jaar moeten ook alle schoolterreinen rookvrij zijn. Krijg je precies hetzelfde.
Tja, ik ben dat op zich wel met je eens, maar ik geloof niet dat een verbod kans van slagen heeft en roken lijkt me ook geen geldige reden om een sollicitant af te wijzen/iemand te ontslaan.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind dat docenten eigenlijk niet zouden moeten roken. Naast dat je een heel slecht voorbeeld geeft kan je het niet maken om naar rook te stinken tijdens de les.
Had een leraar op de basisschool die in de pauze een peuk rookte op het balkon en dan direct daarna weer naast je tafeltje kwam staan. Gadverdamme.
Hoe lang nog tot een algeheel openbaar rookverbod?quote:Op donderdag 28 december 2017 16:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tja, ik ben dat op zich wel met je eens, maar ik geloof niet dat een verbod kans van slagen heeft en roken lijkt me ook geen geldige reden om een sollicitant af te wijzen/iemand te ontslaan.
Maar goed, rookvrije schoolterreinen gaan gewoon zorgen voor een hoop overlast en rotzooi in woonwijken.. Rookvrije ziekenhuizen iets minder omdat het daar gaat om volwassenen, maar het blijft hoe dan ook verplaatsen van het 'probleem'.
Wat mij betreft komt het er nooit, en dat zeg ik als niet-roker. Maar laten we eens gokken op 2031.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe lang nog tot een algeheel openbaar rookverbod?
Hoeft van mij ook niet, maar misschien dat er voor de verzekering dan wat consequenties aan vast komen te zitten.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat mij betreft komt het er nooit, en dat zeg ik als niet-roker. Maar laten we eens gokken op 2031.
¤15 en je hebt per saldo hetzelfde.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe lang nog tot een algeheel openbaar rookverbod?
15 euro wat? Prijs van een pakje?quote:Op donderdag 28 december 2017 16:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
¤15 en je hebt per saldo hetzelfde.
Ja, want in Australië en de VS rookt ook niemand. Ik neem aan dat je prijs per pakje bedoelt.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
¤15 en je hebt per saldo hetzelfde.
Ja en daar zijn de pakjes ook allemaal rond de ¤6 a 20 stuks.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
15 euro wat? Prijs van een pakje?
Het is je bekend dat ze aan de andere kant van de grens ook sigaretten verkopen?
Ja. En daar verschillen de prijzen ook per staat dacht ik. En tabak kun je ook zelf verbouwen hequote:Op donderdag 28 december 2017 16:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, want in Australië en de VS rookt ook niemand. Ik neem aan dat je prijs per pakje bedoelt.
Alleen in het weekend.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Ja, dan staan ze te roken net buiten de ingang van het pleinquote:Op donderdag 28 december 2017 16:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel.
Begin 2020 moeten ook alle schoolterreinen rookvrij zijn. Krijg je precies hetzelfde.
Exact. Dus als wij als enige de prijs gaan verdriedubbelen dan bereiken we niks, want België en Duitsland zijn nogal dichtbij. En iets met internethandel, enzo.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en daar zijn de pakjes ook allemaal rond de ¤6 a 20 stuks.
Dat vraag ik me af, maar ik zal daar uitdrukkelijk bij zeggen dat ik geen jurist ben. Volgens mij kunnen in Europa de individuele VW-rijders ook nauwelijks aanspraak maken op een schadevergoeding, toch?quote:Laten wij eerst maar eens die rechtszaak van dat advocatentrutje afwachten en die twee longspecialisten eens afwachten. Als het klopt ( en daar ga ik vanuit) dat door die gaatjes, consumenten veel meer emissie hebben binnengekregen dan wettelijk is toegestaan. Indien dat zo is dan hebben de tabaksfabrikanten al een gigantisch probleem.
In sommige delen van Rotterdam is dat al het geval.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:52 schreef skysherrif het volgende:
Eerst maar eens een vuurwerkverbod.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je zoiets gezamenlijk doet. En al is dat niet zo, dan bereik je wel dat jongeren niet meer beginnen met roken, zij moeten immers hun waar over de grens halen. Dat kan niet zonder goedkeuring van de ouders.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Exact. Dus als wij als enige de prijs gaan verdriedubbelen dan bereiken we niks, want België en Duitsland zijn nogal dichtbij. En iets met internethandel, enzo.
[..]
Dat vraag ik me af, maar ik zal daar uitdrukkelijk bij zeggen dat ik geen jurist ben. Volgens mij kunnen in Europa de individuele VW-rijders ook nauwelijks aanspraak maken op een schadevergoeding, toch?
En helpt het houdt men zich eraan, of vrijwillige politie dan op de been?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:02 schreef Tem het volgende:
[..]
In sommige delen van Rotterdam is dat al het geval.
Beter men verkoopt maakt het niet!quote:Op donderdag 28 december 2017 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ach, uiteindelijk komt het weer gewoon neer op het volgende, ik zou er bijna een tegeltje van maken: met een verbod verdwijnt de behoefte niet.
Dat is geen reden om iets niet te verbieden. Sommige mensen hebben de behoefte om door rood te rijden maar toch mag dat niet. Rookverbod in het openbaar (dus ook in de buitenlucht en terras) zie ik er nog wel komen aangezien het de gezondheid aantast van de omgeving.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:06 schreef Janneke141 het volgende:
Ach, uiteindelijk komt het weer gewoon neer op het volgende, ik zou er bijna een tegeltje van maken: met een verbod verdwijnt de behoefte niet.
Hoop zo snel mogelijk.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:02 schreef Tem het volgende:
[..]
In sommige delen van Rotterdam is dat al het geval.
De dokters zijn toch aanwezig of op afroep.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoop zo snel mogelijk.
Zowel voor het milieu, de overlast, stress bij dieren, schade aan openbare voorzieningen en al die dokters die graag bij hun familie zouden zitten ipv zo'n eikeltje helpen.
Misschien in de steden maar daarbuiten zie ik de noodzaak niet zo eigenlijk. Heb er nog geen uitgekristalliseerde mening over.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoop zo snel mogelijk.
Zowel voor het milieu, de overlast, stress bij dieren, schade aan openbare voorzieningen en al die dokters die graag bij hun familie zouden zitten ipv zo'n eikeltje helpen.
Ik vind dat niet zo'n hele goede vergelijking, aangezien roken een genotsmiddel is en 'behoefte' dus een relevante factor is. Die vlieger gaat bij door rood rijden niet op.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:10 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat is geen reden om iets niet te verbieden. Sommige mensen hebben de behoefte om door rood te rijden maar toch mag dat niet. Rookverbod in het openbaar (dus ook in de buitenlucht en terras) zie ik er nog wel komen aangezien het de gezondheid aantast van de omgeving.
Het gaat erom dat je de gezondheid van derden in het gedrang brengt. Dat doe je met roken en dat doe je met door rood rijden.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo'n hele goede vergelijking, aangezien roken een genotsmiddel is en 'behoefte' dus een relevante factor is. Die vlieger gaat bij door rood rijden niet op.
Whehe, ben benieuwd hoe dat handhaven zou moeten gaanquote:Op donderdag 28 december 2017 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
Eens beginnen met een carbidschietverbod. Lekker die boeren in de provincie pesten.
Als dan overal, anders is het discriminatie vind ik.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Misschien in de steden maar daarbuiten zie ik de noodzaak niet zo eigenlijk. Heb er nog geen uitgekristalliseerde mening over.
App en dan melden en dan hopen dat men komt?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Whehe, ben benieuwd hoe dat handhaven zou moeten gaan
Te snel rijden is voor veel mensen wel een genotsmiddel.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind dat niet zo'n hele goede vergelijking, aangezien roken een genotsmiddel is en 'behoefte' dus een relevante factor is. Die vlieger gaat bij door rood rijden niet op.
Die overeenkomst ontken ik dan ook niet. Alleen is een doorroodrijdverbod veel makkelijker te realiseren (goed, handhaven is iets anders) dan een rookverbod. En dat heeft dus met behoefte te maken.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je de gezondheid van derden in het gedrang brengt. Dat doe je met roken en dat doe je met door rood rijden.
Gelijke monniken gelijke kappen. Vind ik ook altijd maar een raar soort principe die echt niet overal opgaat.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:15 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als dan overal, anders is het discriminatie vind ik.
Ja, een bnor-examen. Eerste keer was ik er niet klaar voor achteraf gezien, maar zei mijn (voormalige) instructeur niet dat ik nog niet klaar ben. Tweede keer op een klein dom foutje. Derde en vierde keer waren echt goed naar mijn mening.quote:Op donderdag 28 december 2017 15:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waardoor zakte je de vorige keren dan?En had je nu zo'n speciaal examen?
Volgens mij wordt het hele gebied tussen Didam en Winterswijk tegenwoordig bestreken door twee politieauto'squote:Op donderdag 28 december 2017 17:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Whehe, ben benieuwd hoe dat handhaven zou moeten gaan
Praat jij maar erover als jij iets langer dat roze briefje kaartje hebben doet.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Te snel rijden is voor veel mensen wel een genotsmiddel.
Die behoefte kunnen ze dan toch lekker in hun flatje bevredigen?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die overeenkomst ontken ik dan ook niet. Alleen is een doorroodrijdverbod veel makkelijker te realiseren (goed, handhaven is iets anders) dan een rookverbod. En dat heeft dus met behoefte te maken.
Als die niet toevallig snelheid aan het meten zijn heeft men geluk.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het hele gebied tussen Didam en Winterswijk tegenwoordig bestreken door twee politieauto's
Of op een aangewezen rookplek waar verder alleen maar rokers staan.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Die behoefte kunnen ze dan toch lekker in hun flatje bevredigen?
Hier in de regio is dat niet veel beter. En die agenten zijn druk zat met illegaal vuurwerk opsporenquote:Op donderdag 28 december 2017 17:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het hele gebied tussen Didam en Winterswijk tegenwoordig bestreken door twee politieauto's
Met opsporen maar niet met het afschieten van vuurwerk?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:19 schreef 99.999 het volgende:
En die agenten zijn druk zat met illegaal vuurwerk opsporen
Terwijl je in het ziekenhuis ligt?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Die behoefte kunnen ze dan toch lekker in hun flatje bevredigen?
Designated smoking area's. Maarja, die rookpalen op het station zijn ook een wassen neus. Ik vind het prima zolang je op geen enkele manier een ander ermee lastigvalt en in openbare ruimtes, dus ook parken en terrassen val je wel andere mensen ermee lastig.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of op een aangewezen rookplek waar verder alleen maar rokers staan.
Maar in mijn beleving hadden we het over een algeheel rookverbod. Zo niet, dan gaat de bovenstaande motivering natuurlijk niet helemaal op.
Er zit nog teveel geld onder de mensen, als minder vergaat ze dat wel?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
Hier is gewoon amper vuurwerk met O&NHeerlijk
Je gaat me toch niet vertellen dat je eigenlijk Braddie bent hè?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:16 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Ja, een bnor-examen. Eerste keer was ik er niet klaar voor achteraf gezien, maar zei mijn (voormalige) instructeur niet dat ik nog niet klaar ben. Tweede keer op een klein dom foutje. Derde en vierde keer waren echt goed naar mijn mening.
quote:Op donderdag 28 december 2017 17:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Terwijl je in het ziekenhuis ligt?
Volgende meet ga ik de hele middag naast jou staan roken.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Designated smoking area's. Maarja, die rookpalen op het station zijn ook een wassen neus. Ik vind het prima zolang je op geen enkele manier een ander ermee lastigvalt en in openbare ruimtes, dus ook parken en terrassen val je wel andere mensen ermee lastig.
Helder standpunt, maar ik ben het er wat de open lucht betreft gewoon niet mee eensquote:Op donderdag 28 december 2017 17:21 schreef Tem het volgende:
[..]
Designated smoking area's. Maarja, die rookpalen op het station zijn ook een wassen neus. Ik vind het prima zolang je op geen enkele manier een ander ermee lastigvalt en in openbare ruimtes, dus ook parken en terrassen val je wel andere mensen ermee lastig.
Krek, agree to disagree.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Helder standpunt, maar ik ben het er wat de open lucht betreft gewoon niet mee eens
Nou ja. Zesmaal is scheepsrecht.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:16 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Ja, een bnor-examen. Eerste keer was ik er niet klaar voor achteraf gezien, maar zei mijn (voormalige) instructeur niet dat ik nog niet klaar ben. Tweede keer op een klein dom foutje. Derde en vierde keer waren echt goed naar mijn mening.
Dan stomp ik je op je neus.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgende meet ga ik de hele middag naast jou staan roken.
Lekker hele tijd rook in je richting blazen. Wordt een topdag.quote:
Stompen doe je met je vuist, Sjon. Geen flauwekulletjes.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
De reactie waar ik op aan het wachten was.
Met de handpalm of met een vuist?
Hoeft niet per se slecht te zijn, ligt denk ik ook aan de redenen waar je om zakte. Als ik naar mezelf kijk: ik heb er ook 4 keer over gedaan (motorrijbewijs alles wel in één keer gehaald, na 2 jaar autorijden), door verschillende redenen:quote:Op donderdag 28 december 2017 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
Oh ja, en na je vijfde examen kun je natuurlijk ineens wel veilig autorijden. Goed plan.
Ik kom dan vroeg of laat terug.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Stompen doe je met je vuist, Sjon. Geen flauwekulletjes.
Weer een keer afspreken met erik en wat luitjes in A'dam.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:28 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker gebitchslapt worden door Tem.
Een Chouffe.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:27 schreef Tem het volgende:
Ik heb een Duveltje, Sigme. Wat heb jij?
Naar het behalen van mijn rijbewijs reed ik in drie maanden tijd drie auto s totaal los, tot op heden geen schade meer gehad.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hoeft niet per se slecht te zijn, ligt denk ik ook aan de redenen waar je om zakte. Als ik naar mezelf kijk: ik heb er ook 4 keer over gedaan (motorrijbewijs alles wel in één keer gehaald, na 2 jaar autorijden), door verschillende redenen:
1e keer: gepushed om snel af te rijden, was nog niet helemaal klaar maar instructeur wilde denk ik snel door ofzo.
2e keer: genaaid door de examinator, foutloos gereden, ook volgens instructeur
3e keer: vertrouwen kwijtgeraakt door 2e keer, wel terecht gezakt dus, want reed als een dweil.
4e keer: weer foutloos en prima gereden, geslaagd
Sindsdien (en da's dus al 13 jaar ofzo) nog nooit schadegereden, (en wel door weer en wind), anderhalve boete voor 2.5km te hard rijden ofzo, honderdduizenden kilometers vol vertrouwen en plezier, en eigenlijk vanaf het moment dat ik dat papiertje had helemaal prima gereden.
Altijd een goed idee.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:30 schreef Tem het volgende:
[..]
Weer een keer afspreken met erik en wat luitjes in A'dam.
Ah, goed om te weten. Dit weekend even wat inslaan bij de Jumbo. Ik heb nu een paar dagen verkansie en de hele middag buiten geweest met het kroost, dus vond het wel een goed excuus een Duveltje te pakken.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Een Chouffe.
Duvel en Chouffe was 2e pak half geld bij de Jumbo, dus voorlopig zijn die twee het standaardbier (ma-do). Vr-zo speciaalbier.
Eerst deden we ma-do géén bier en vr-zo speciaal bier, maar daar zijn we van teruggekomen.
Jij rebel jij.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:33 schreef sigme het volgende:
De eerste (of was het de 2e? Korsakov..) keer zakte ik door (véél te veel) bier. Pils eigenlijk.
Hele nacht doorgehaald en dan even douchen, 20 x tandenpoetsen en dan examen. Beetje zoals op school, maar daar leverde dat betere resultaten.
Derde keer geslaagd.
Was ook mijn idee maar ik schenk nu toch maar wat inquote:Op donderdag 28 december 2017 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
Stop eens met die bierpraat![]()
wij hadden net een alcoholvrijdagje besloten
Morgen is alcoholvrijdagje.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:31 schreef motorbloempje het volgende:
Stop eens met die bierpraat![]()
wij hadden net een alcoholvrijdagje besloten
Niet gaan rijden morgen als vandaag veel alki gehad hebt.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Morgen is alcoholvrijdagje.
Er staat nog een fles rode wijn open ook hier....quote:Op donderdag 28 december 2017 17:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Was ook mijn idee maar ik schenk nu toch maar wat in.
Het is een Westmalle gewordenquote:Op donderdag 28 december 2017 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er staat nog een fles rode wijn open ook hier....En een fles lekkere port.
#firstworldproblems
Oh, als rij drink ik nooit. Helemaal nul. Ook niet de avond van te voren drinken als ik de volgende ochtend weer in de auto moet.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Niet gaan rijden morgen als vandaag veel alki gehad hebt.
Ik denk er nog even over na, de wijn staat toch helemaal in de woonkamer, en zit nu in de eetkamer, dus dan zou ik helemaal op moeten staan.quote:
Ja, stel je voor, beetje lol hebben.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:52 schreef phpmystyle het volgende:
Op donderdagmiddag al aan de borrel
Vind het wat vroeg nog, zeker zo na de kerstdagen. Vanavond de eerste Heineken maar eens opentrekkenquote:Op donderdag 28 december 2017 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, stel je voor, beetje lol hebben.
DAT DIT KAN IN NEDE....uh...wachtquote:Op donderdag 28 december 2017 17:54 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, stel je voor, beetje lol hebben.
Ik heb besloten dat ik morgen twee uurtjes thuis werk, en het dan wel mooi geweest vind met de baas voor 2017.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:52 schreef phpmystyle het volgende:
Op donderdagmiddag al aan de borrel
Heineken, fucking hell. Dit land gaat echt naar de kloten.quote:Op donderdag 28 december 2017 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind het wat vroeg nog, zeker zo na de kerstdagen. Vanavond de eerste Heineken maar eens opentrekken
RIP.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:05 schreef Puddington het volgende:
[..]
Heineken, fucking hell. Dit land gaat echt naar de kloten.
Dit jaar nog werkenquote:Op donderdag 28 december 2017 18:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat ik morgen twee uurtjes thuis werk, en het dan wel mooi geweest vind met de baas voor 2017.
Mijn verjaardagskado (Rock Oyster) is bijna op, morgen maar eens bij de slijter een leuke nieuwe whisky uitzoeken. Nog aanraders?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:44 schreef motorbloempje het volgende:
De whisky staat wel achter me. Heb weer een aardige voorraad staan voor Whiskyvrijdag![]()
Pomtiedom...quote:Op donderdag 28 december 2017 18:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit jaar nog werken
Kantoor is gewoon lekker dicht tot aan 2 januari
Hebben we hier te maken met een connaisseur?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind het wat vroeg nog, zeker zo na de kerstdagen. Vanavond de eerste Heineken maar eens opentrekken
Not too badquote:Op donderdag 28 december 2017 18:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat ik morgen twee uurtjes thuis werk, en het dan wel mooi geweest vind met de baas voor 2017.
Och, ik weet ook wel wat lekker bier is hoor. Maar vind dat meer voor het weekend. Heb de laatste tijd alweer genoeg alcohol op vind ik zelf.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:07 schreef Tem het volgende:
[..]
Hebben we hier te maken met een connaisseur?
Ik kreeg als verrassing de Talisker Distillers Edition: https://www.whisky.fr/en/talisker-amoroso.htmlquote:Op donderdag 28 december 2017 18:06 schreef sigme het volgende:
[..]
Mijn verjaardagskado (Rock Oyster) is bijna op, morgen maar eens bij de slijter een leuke nieuwe whisky uitzoeken. Nog aanraders?
Oh, ik doe eigenlijk altijd de hondenwacht tussen kerst & oud/nieuw. Vaak willen collega's graag vrij in deze tijd. Oh, en ik had ruim 3 maanden doorbetaald verlof deze zomer, m'n voorraad verlofuren van 2017 was wat opquote:Op donderdag 28 december 2017 18:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dit jaar nog werken
Kantoor is gewoon lekker dicht tot aan 2 januari
Ja! Het is een flinke uitdaging (niet per se het werk zelf, maar de organisatie en proberen om wat vooruitgang en veranderingen te boekenquote:
Interessant! Ik ga eens kijken of mijn slijter die voert.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik kreeg als verrassing de Talisker Distillers Edition: https://www.whisky.fr/en/talisker-amoroso.html
Erg lekker
Andere die ik kreeg was deze Ierse:quote:Op donderdag 28 december 2017 18:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Interessant! Ik ga eens kijken of mijn slijter die voert.
Van het meertje?quote:Op donderdag 28 december 2017 18:14 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Andere die ik kreeg was deze Ierse:
Connemara https://www.thegreenwelly(...)NEAkYASABEgLL-_D_BwE
Had ik zelf nooit gekocht, maar is ook verrassend lekker!
quote:Op donderdag 28 december 2017 18:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Tududududu tududududududududu Les Lacs du Connemaraaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Voor de grote loop had ik de baas gezegd dat ik na de grote loop een nieuwe afdeling wou.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja! Het is een flinke uitdaging (niet per se het werk zelf, maar de organisatie en proberen om wat vooruitgang en veranderingen te boeken) maar wel een leuke. Heb liever dat ik hopelijk over een paar jaar een positief veranderde organisatie deels op m'n naam heb staan dan dat je ergens komt waar alles al 100% draait en je eigenlijk niet zoveel stempels op kunt drukken. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Was het fijn om weer te werken na de grote loop?
Die is niet verkeerd, al heb ik bij Talisker toch wel snel een beetje een 'meer van hetzelfde' gevoel.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik kreeg als verrassing de Talisker Distillers Edition: https://www.whisky.fr/en/talisker-amoroso.html
Erg lekker
Misschien moet ik een voorbeeld aan jouw houding nemen, al moet ik nog wel wat krediet opbouwen....quote:Op donderdag 28 december 2017 18:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor de grote loop had ik de baas gezegd dat ik na de grote loop een nieuwe afdeling wou.
Speciaal voor mij hebben ze toen een afdeling gezocht waar het nodig is dat er eens een flinke stempel op gezet wordt.
Enige aanloopstubbelingen - de nieuwe afdeling wist niet dat ze ongevraagd een nieuwe in de mik gesplitst gingen krijgen en dat ze (dus) ook iemand moesten afstoten. Maar ze hebben zich ermee verzoend en lijken zelfs met mij verzoend en ik druk mijn stempel er vrij hard op.
Ook omdat het daar dus niet goed liep. Normaal zou ik misschien proberen *iets* afwachtender te zijn. Nu zeg ik gewoon dat ik niet van plan ben wat zij van plan zijn maar dat we gewoon iets héél anders gaan doen.
Wat dóe jij nu zo ongeveer inhoudelijk?
Sinds kort ben ik hevig verliefd op Springbank 10.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die is niet verkeerd, al heb ik bij Talisker toch wel snel een beetje een 'meer van hetzelfde' gevoel.
Ja, daar heb ik enige voorsprong, ik kan me tegenwoordig beroepen op 'senioriteit' en wordt ook als zodanig bij deze afdeling geparachuteerdquote:Op donderdag 28 december 2017 18:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Misschien moet ik een voorbeeld aan jouw houding nemen, al moet ik nog wel wat krediet opbouwen....
Ah, wat grappig dat je kan aansluiten bij vorige werkervaring!quote:De rol die ik heb is compleet nieuw binnen mijn organisatie, en (zonder al te veel weg te geven) bedoeld om ervoor te zorgen dat we op basis van gedegen onderzoek de juiste service aan onze klanten aanbieden. Dus naar klanten luisteren, met ze in gesprek gaan, andere manieren van informatiewinning proberen en bedenken. Zit in de sociale huur sector, in een land waar huizenkwaliteit niet je-van-het is, in elk geval het bestaande bezit vaak niet, en waar er ook niet heel veel geld over is om alles te vernieuwen, dus er zijn best veel ontevreden klanten, zeg maar, en vrij weinig interesse om actief mee te denken via de bestaande wegen, behalve als het negatief en klagend is in plaats van opbouwend en je ook wat laten weten als 't goed gaat![]()
Ik heb een erg mooie ingang gevonden in een sector die ik erg leuk en interessant vind, toch aansluit bij mijn promotieonderzoek op heel veel vlakken, en waar ik best aardig door kan groeien. Heb al een best netwerk, nationaal, en het is een uitdaging, meer kan ik eigenlijk niet vragen!quote:Op donderdag 28 december 2017 18:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik enige voorsprong, ik kan me tegenwoordig beroepen op 'senioriteit' en wordt ook als zodanig bij deze afdeling geparachuteerd.
[..]
Ah, wat grappig dat je kan aansluiten bij vorige werkervaring!
Klantonderzoek bedenken, uitvoeren, resultaten interpreteren en 'verkopen' aan leidinggevenden etc, leuke hoek! Heb ik ook een tijdje tegenaan geschurkt als "medewerker kwaliteit" bij een aanbieder van mobiele telefonie. Ik was er niet goed in, te weinig creatief.
Ik lees hier "Sigme kan niet goed liegen"quote:Op donderdag 28 december 2017 18:30 schreef sigme het volgende:
Ik was er niet goed in, te weinig creatief.
Duh. Jammer alleen dat die 1% per jaar wisselt.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
1% van de Nederlanders consumeren 25% van alle zorgkosten. Schokkend.
Hihi.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik lees hier "Sigme kan niet goed liegen"
Zo zit het dus niet.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duh. Jammer alleen dat die 1% per jaar wisselt.
Als jij kanker krijgt en een jaar lang behandeld word kost dat heel veel geld, als je daarna in remissie bent kost je ineens bijna niets meer, een of twee controles per jaar.
Verrast het je?quote:Op donderdag 28 december 2017 18:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
1% van de Nederlanders consumeren 25% van alle zorgkosten. Schokkend.
Ooh, ik heb eens een vréselijke cursusdag gehad. Over "persoonlijke ontwikkeling". Verplicht. 8 uur lang. Aan het begin van de dag werd je gevraagd een doel voor de dag te formuleren.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ja. Had ik me nooit gerealiseerd.quote:
De 80/20-regel zal ook wel ongeveer opgaan, verwacht ik.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ja. Had ik me nooit gerealiseerd.
Het is op het avondjournaal. Ik ging ervan uit dat jullie dat allemaal keken.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, jij gooit iets neer zonder verdere onderbouwing.
We moesten kernkwadrantenspel spelen enzo.quote:
Natuurlijk niet, er is schaatsen.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is op het avondjournaal. Ik ging ervan uit dat jullie dat allemaal keken.
Allemaal mensen met meervoudige chronische aandoeningen.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De 80/20-regel zal ook wel ongeveer opgaan, verwacht ik.
quote:Op donderdag 28 december 2017 18:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, er is schaatsen.
Ah.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, er is schaatsen.
Niet.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:45 schreef sigme het volgende:
[..]
We moesten kernkwadrantenspel spelen enzo.
En aanhoren dat het leven tegenwoordig veel ingewikkelder is dan vroeger.
Hoe smart is dat?
De 12 yo cask strength is wel één van mijn favorieten.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sinds kort ben ik hevig verliefd op Springbank 10.
Zit je bij een studentenvereniging dan?quote:Op donderdag 28 december 2017 18:48 schreef skysherrif het volgende:
Ghehe onze senaat stuurt nu ook berichtjes dat als media contact met ons opneemt we ze niet te woord moeten staan, over hoe het er aan toe gaat bij de ontgroeningstijd.
Blijkbaar is er dus wat te verbergen.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:48 schreef skysherrif het volgende:
Ghehe onze senaat stuurt nu ook berichtjes dat als media contact met ons opneemt we ze niet te woord moeten staan, over hoe het er aan toe gaat bij de ontgroeningstijd.
STOER MAN!quote:Op donderdag 28 december 2017 18:48 schreef skysherrif het volgende:
Moet je dit spel gaan spelen en zorgen dat je de spion bent:quote:Op donderdag 28 december 2017 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een paar honderd man in groepjes van een dozijn een dag cursus geven. Me dunkt.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet.
Wel duurbetaald waarschijnlijk.
Hé! Dat ziet er leuk uit!quote:Op donderdag 28 december 2017 18:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Moet je dit spel gaan spelen en zorgen dat je de spion bent:
https://boardgamegeek.com/boardgame/166384/spyfall
Ja maar al een tijdje niet meer actief.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zit je bij een studentenvereniging dan?
Smiley-KPI's. Mijn vorige werkgever was er ook dol op. Uiteindelijk weet je beter hoe je die dingen kan beïnvloeden dan hoe je je eigenlijke werk moet doen.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Een paar honderd man in groepjes van een dozijn een dag cursus geven. Me dunkt.
Maar daarna had wel iedereen een dag cursus gehad zodat er een POP gemaakt kon (en moest) worden als onderdeel van de beoordelingscyclus. Ik, als medewerker kwaliteit, moest er dan weer voor zorgen dat in BBSC van de managers stond welk percentage POPs al was ingeleverd, zodat er een groene smiley kwam te staan bij de gecumuleerde BBSC van de directie.
Hi!quote:Op donderdag 28 december 2017 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Smiley-KPI's. Mijn vorige werkgever was er ook dol op. Uiteindelijk weet je beter hoe je die dingen kan beïnvloeden dan hoe je je eigenlijke werk moet doen.
Er is een keer een serieus voorstel geweest van onze directeur om alle onlangs opgeheven prepaidaansluitingen 1 cent beltegoed te geven zodat de conversiecijfers er een stuk rooskleurig uitzagenquote:Op donderdag 28 december 2017 18:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Smiley-KPI's. Mijn vorige werkgever was er ook dol op. Uiteindelijk weet je beter hoe je die dingen kan beïnvloeden dan hoe je je eigenlijke werk moet doen.
Ja, heb het laatst gespeeld en het is erg leuk. Wel verdomd lastig als je de spion bent. Ik kreeg gelijk de eerste vraag als spion en dan heb je echt geen idee wat de locatie kan zijn.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hé! Dat ziet er leuk uit!
Gast, denk na.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hi!
Kun jij even kijken in dit topic naar een vraag van een domme accountant
Daar ben ik voor aan het sparen. De 10 smaakt naar VOC-schip, echt goddelijk. De 12 is beter nog?quote:Op donderdag 28 december 2017 18:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
De 12 yo cask strength is wel één van mijn favorieten.
Blij dat ik nog bij een organisatie werk waarbij dat soort zaken veel informeler gaan. Gewoon wat doelstellingen formuleren en even aftikken voor de jaarlijkse bonus. M'n teamleider belde me vorige week dat hij die van mij was kwijtgeraakt, dus die hebben we ter plekke gewoon even in mijn voordeel gereconstrueerd.quote:Op donderdag 28 december 2017 18:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Een paar honderd man in groepjes van een dozijn een dag cursus geven. Me dunkt.
Maar daarna had wel iedereen een dag cursus gehad zodat er een POP gemaakt kon (en moest) worden als onderdeel van de beoordelingscyclus. Ik, als medewerker kwaliteit, moest er dan weer voor zorgen dat in BBSC van de managers stond welk percentage POPs al was ingeleverd, zodat er een groene smiley kwam te staan bij de gecumuleerde BBSC van de directie.
Ik vind hem lekkerder ja. Wel wat sterker, maar dat heb je net cask strength whiskies. Een druppel water erbij maakt het nog lekker.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar ben ik voor aan het sparen. De 10 smaakt naar VOC-schip, echt goddelijk. De 12 is beter nog?
Wel in het AMV topic. The Onion had het niet kunnen parodiëren.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:11 schreef motorbloempje het volgende:
Was deze hier al voorbij gekomen trouwens?
Vast wel, maar dan nog...
https://gop.com/inaugural-year-approval-poll/
Waar ik nu werk doen we niet aan beoordelingen en niet aan bonussen, gewoon een 13e maand en een jaarlijkse periodiek.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Blij dat ik nog bij een organisatie werk waarbij dat soort zaken veel informeler gaan. Gewoon wat doelstellingen formuleren en even aftikken voor de jaarlijkse bonus. M'n teamleider belde me vorige week dat hij die van mij was kwijtgeraakt, dus die hebben we ter plekke gewoon even in mijn voordeel gereconstrueerd.
Daarnaast gewoon een systeem van peer reviews voor de structurele beoordeling / salarisverhoging. Werkt toch het fijnst.
Wat is ‘Braddie’?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat je eigenlijk Braddie bent hè?
Ik hoop het. Ik had ooit in het verleden gehoord dat dingen die je goed deed tijdens het staatsexamen, niet werden meegerekend naar een volgend staatsexamen. Weet iemand hier of dat nog zo is?quote:Op donderdag 28 december 2017 17:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou ja. Zesmaal is scheepsrecht.
Volgens mij wel, ja. Als je een normaal examen niet haalt wordt er ook niets "meegenomen".quote:Op donderdag 28 december 2017 19:16 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Ik hoop het. Ik had ooit in het verleden gehoord dat dingen die je goed deed tijdens het staatsexamen, niet werden meegerekend naar een volgend staatsexamen. Weet iemand hier of dat nog zo is?
Die standaard dertiende maand komt er bij ons ook aan, maar de variabele verhoging blijft gelukkig. Toch weer 9% erbij dit jaar, al komt bij mij ook het einde van de functieschaal in zicht.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar ik nu werk doen we niet aan beoordelingen en niet aan bonussen, gewoon een 13e maand en een jaarlijkse periodiek.
Wel jaarlijks (verplicht) feedback vragen en een 'ontwikkelingsgesprek' voeren.
Aangezien ik aan het eind van mijn schaal zit zou mijn functioneren sowieso daarvoor geen verschil meer maken. Misschien dat ik nog wel eens ga vragen hoe ik moet ontwikkelen om een schaal te groeien. Misschien. Waarschijnlijk blijf ik er te lui voor.
Oh dat is kut. Ik zal het volgend jaar vragen aan mijn instructeurquote:Op donderdag 28 december 2017 19:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij wel, ja. Als je een normaal examen niet haalt wordt er ook niets "meegenomen".
edit Begrijp ik je nou goed? Je begint volgens mij na elk bnor-examen weer op 0.
Was alleen om 16:00 weg om te tennissen, dus ach.quote:Op donderdag 28 december 2017 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gelukkig is Erik z'n salaris dusdanig hoog dat hij een beetje onbetaald overwerken voor lief neemt.
Het zou toch heel raar zijn als het anders was?quote:Op donderdag 28 december 2017 19:22 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Oh dat is kut. Ik zal het volgend jaar vragen aan mijn instructeur
Gek, ik zag je om 17:00 bij de balie staan.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Was alleen om 16:00 weg om te tennissen, dus ach.
Ik heb twee dempers gekocht, wel rond dat tijdstip. Moest nog even schoenen halen thuis, vergeton.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gek, ik zag je om 17:00 bij de balie staan.
Iets met de bonnetjesprinter die op was.
Jaja, zit nu weer met de haartjes gewassen aan de piepers. Of nou ja, haartjes, het bolletje dan.quote:
Ga zo nog even een bier drinken. Of een baco.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jaja, zit nu weer met de haartjes gewassen aan de piepers. Of nou ja, haartjes, het bolletje dan.
Dapper. Ik wil tot oudjaarsdag even nuchter blijven, heb de afgelopen twee weken wel genoeg gedronken.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:28 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ga zo nog even een bier drinken. Of een baco.
Schaatsen? Zzzzzz.quote:
Mja, de Open Nederlandse kampioenschappen zijn ditkeer in Korea. Ik weet ook niet precies waarom.quote:
Wellicht dachten ze abusievelijk dat ONK voor 'Onder Noord-Korea' stond.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mja, de Open Nederlandse kampioenschappen zijn ditkeer in Korea. Ik weet ook niet precies waarom.
Bedankt, Seth.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wellicht dachten ze abusievelijk dat ONK voor 'Onder Noord-Korea' stond.
Naar goede muziek luisteren door de prutspeakers van je tv.quote:
Hidden sound system, Fritsie.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Naar goede muziek luisteren door de prutspeakers van je tv.
Met het staatsexamen was het zo dat je niet kon zakken op dingen die je eerst goed deed. Dan kan je dus alleen zakken op dingen die je al fout deed tijdens een vorig staatsexamenquote:Op donderdag 28 december 2017 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het zou toch heel raar zijn als het anders was?
En dat vind ik dus vrij vreemd.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:59 schreef snorvanJohanDerksen het volgende:
[..]
Met het staatsexamen was het zo dat je niet kon zakken op dingen die je eerst goed deed. Dan kan je dus alleen zakken op dingen die je al fout deed tijdens een vorig staatsexamen
Top 2000. Goede muziek.quote:Op donderdag 28 december 2017 19:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Naar goede muziek luisteren door de prutspeakers van je tv.
Die marketinggasten vinden wat uit.quote:
Hahatwitter:matthewjdowd twitterde op donderdag 28-12-2017 om 19:56:43Seriously, Roy Moore hasn’t been told no this many times since the mall in Gadsden, Alabama. reageer retweet
Ik wil niet altijd negatief zijn.quote:
Beetje jeugdsentiment nummers zitten er af en toe wel tussen. Van de week hadden ze zowaar Smashing Pumpkins.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |