Schroefjes zijn over 't algemeen lang zat. Anders zijn er langere te krijgen, evenals vulringen om het diepteverschil met je doos te vereffenen.quote:Op zaterdag 23 december 2017 21:49 schreef Dropkikker het volgende:
Krijg je dan geen probleem met het raamwerk, dat deze niet past achteraf?
Als je een goede tegelzetter hebt niet...quote:Krijg je dan geen probleem met het raamwerk, dat deze niet past achteraf?
Die zie ik niet zo. Daar gebruik(te) ik een strip voor die ik meelijmde met de tegels en daarna afvoegen:quote:Op zondag 31 december 2017 15:01 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb in de douche een koof gemaakt, over de buitenste hoeken dacht ik in verstek gezaagde tegelprofiel te zetten
Excuus, ik bedoelde geen koof maar een nis om douchegel etc in te zetten. Ik heb het even aangepast.quote:Op zondag 31 december 2017 15:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Die zie ik niet zo. Daar gebruik(te) ik een strip voor die ik meelijmde met de tegels en daarna afvoegen:
[ afbeelding ]
Op deze site hebben ze hetzelfde gedaan wat ik in gedachten had, daar hebben ze de profielen ook in verstek gezaagd en lijken ze die zelfs al te stellen voor ze de tegels gaan plaatsen.quote:Op zondag 31 december 2017 15:51 schreef Makrolon het volgende:
Ik zou de tegels op de buitenhoekstrip afkitten. Vaak zetten de tegels en de strip verschillend van elkaar uit waardoor de voeg gast scheuren en barsten.
Als je zelf de draden trekt, kan het met een ¤100 voor een kookgroep klaar zijn. Met draden en afmonteren, een paar 100 ¤quote:Op zondag 31 december 2017 16:43 schreef DrMarten het volgende:
I Heeft iemand enig idee wat zoiets grofweg moet kosten? Heb er gewoon een moderne stoppenkast inzitten, dus het is niet zo dat alles vernieuwd hoeft te worden.
Detail, ik ben niet handig en elektriciteit blijf ik sowieso vanafquote:Op zondag 31 december 2017 16:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je zelf de draden trekt, kan het met een ¤100 voor een kookgroep klaar zijn. Met draden en afmonteren, een paar 100 ¤
Een watte?quote:
Ben bang dat het net niet past.quote:Op zondag 31 december 2017 17:20 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Een watte?
[ afbeelding ]
Oké, misschien toch niet de meest moderne stoppenkast, maar kan het hier uberhaupt bij?
Dat laatste zegt me helemaal niks, maar het eerste zegt me dat ik denk ik maar gewoon voor gas ga. Goedkopere oplossing op de korte termijn met beperkt budget.quote:Op zondag 31 december 2017 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ben bang dat het net niet past.
Het lijkt er wel op dat je een gewone fase+nul 230V hoofdaansluiting hebt.
Een kastje erbij naast is ansich niet heel duur; maar loopt er al wel bijvoorbeeld een loze leiding richting de keuken ? Of is er een kruipruimte ?quote:Op zondag 31 december 2017 19:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat laatste zegt me helemaal niks, maar het eerste zegt me dat ik denk ik maar gewoon voor gas ga. Goedkopere oplossing op de korte termijn met beperkt budget.
Dank voor de reactie iig
Er is een kruipruimte. Moet dan pak hem beet 2,5 - 3 meter onder de vloer door.quote:Op zondag 31 december 2017 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een kastje erbij naast is ansich niet heel duur; maar loopt er al wel bijvoorbeeld een loze leiding richting de keuken ? Of is er een kruipruimte ?
Voor 300 ben je een eindquote:Op zondag 31 december 2017 19:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Er is een kruipruimte. Moet dan pak hem beet 2,5 - 3 meter onder de vloer door.
Enig idee qua prijzen (ballpark figure) Is het iets van ¤ 100, ¤ 200, moet ik aan veel meer denken?
Ben zoals je merkt echt compleet een leek op dat gebied
Dat zei ik toch al?quote:Op zondag 31 december 2017 19:29 schreef DrMarten het volgende:
Er is een kruipruimte. Moet dan pak hem beet 2,5 - 3 meter onder de vloer door.
Enig idee qua prijzen (ballpark figure) Is het iets van ¤ 100, ¤ 200, moet ik aan veel meer denken?
Ben zoals je merkt echt compleet een leek op dat gebied
Ik denk dat je 'm het beste kunt poetsen met RVS poets van HG. Overspuiten (ook die sifon) geeft meestal een matig resultaatquote:Op woensdag 3 januari 2018 09:07 schreef archito het volgende:
Ik meen me te herinneren dat geberit bij bepaalde knoppen aangeeft dat ze overschilderbaar zijn, kan dat alleen nu nergens meer vinden. Wat denken jullie?
Maar ik wil graag een andere kleur dan RVS, het probleem is niet dat hij vies is o.i.d.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik denk dat je 'm het beste kunt poetsen met RVS poets van HG. Overspuiten (ook die sifon) geeft meestal een matig resultaat
Precies deze producten hebben we gebruikt. Maar de aansluiting op het hout (waar EPDM op is gelijmd) is nog niet sluitend. Ik zal nog eens een foto maken de komende dagen om mijn vraag wat duidelijker te maken .quote:Op vrijdag 5 januari 2018 07:07 schreef Gieliovd het volgende:
Idealiter pak je toch daarvoor bedoelde producten.
https://www.glasdiscount.(...)iel-voor-lichtstraat
Ik zou er een zo klein mogelijk contactoppervlak van maken en de rest laten ademen. Dus een opleg rubber ertussen en afwerken met profielen.
Wat ik van mijn machine weet, is dat ie koud water inlaat voordat ie gaat afpompen. Je zult dus eenthermometer in de trommel vloeistof moeten stoppenquote:Op zondag 7 januari 2018 00:12 schreef TruusHenk het volgende:
Ik heb vandaag twee testjes gedaan. De eerste was dat ik een was op 95 graden heb aangezet en zodra de machine het water begon weg te pompen (de eerste keer) ben ik naar buiten gelopen en heb het water gevoeld (dat kan hier, woon in UK, de afvoerbuis houdt een paar centimeter boven de grond op en loopt in een putje met een rooster). De tweede keer heb ik weer een was op 95 graden aangezet, heb ik de machine uitgezet zodra het water er (voor het eerst) ingepompt was, en toen de deur een klein minuutje later open kon heb ik weer aan het water gevoeld. In beide gevallen was het water maar net lauw, verre van 95 graden dus. Dit geeft mij toch het vermoeden dat er iets niet klopt met de temperatuur van het water in de machine, ondanks dat er geen foutmelding is enz. .
Bedankt, maar wat bedoel je precies met 'trommel vloeistof'?quote:Op zondag 7 januari 2018 09:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat ik van mijn machine weet, is dat ie koud water inlaat voordat ie gaat afpompen. Je zult dus eenthermometer in de trommel vloeistof moeten stoppen
We hebben de radiatoren én de ketel ontlucht. Zijn er nog andere plekken waar lucht ipv water zit?quote:Op zaterdag 6 januari 2018 18:18 schreef Gieliovd het volgende:
Lucht in je systeem waardoor de warmtewisselaar lucht verwarmt en geen water?
Waswater.quote:Op zondag 7 januari 2018 15:34 schreef TruusHenk het volgende:
Bedankt, maar wat bedoel je precies met 'trommel vloeistof'?
Het kan er prima bovenop. Echter zal je het frame vast wel aan de vloer willen vastzetten dus heb je bij verwijderen naast het indrukken van het pvc en wat kleurverschil ook nog wat gaten in je vloer.quote:Op zondag 7 januari 2018 15:11 schreef Captain_koek het volgende:
Vraag je aan de kenners:
Ik heb een kamer van 8 meter lang en ik wil hier een wandje in maken ter scheiding.
Ik wil dit graag doen met een hout frame, en gipsplaten, niet lastig en goed te bewerken en af te werken. Mijn vraag is het volgende: Is het verstandig de (PVC) vloer weg te halen op de plek waar ik het muurtje bouw? of kan dit er boven op?
Gezien PVC (gelijmd) niet werkt, dacht ik dat het wel boven op kon. Met als plus dat ik de vloer (met mogelijk wat kleur verschil) kan gebruiken als ik het over een aantal jaar zat ben.
Hoe denken jullie hierover?
thanks!quote:Op maandag 8 januari 2018 09:11 schreef nanuk het volgende:
[..]
Het kan er prima bovenop. Echter zal je het frame vast wel aan de vloer willen vastzetten dus heb je bij verwijderen naast het indrukken van het pvc en wat kleurverschil ook nog wat gaten in je vloer.
Top, dank voor de bevestiging. Dan ga ik het zo doen.quote:Op woensdag 10 januari 2018 06:46 schreef Gieliovd het volgende:
Prima plan. Je kunt het membraan aan de vloer of aan je kimband lijmen.
Zelf even klosjes achter de beugels maken.. Of de beugels bij buigen/namakenquote:Op zondag 14 januari 2018 17:14 schreef Goddelijker het volgende:
Binnenkort moet er hier een gordijnrails opgehangen worden, alleen is dit op een schuin plafond.
Het plafond loopt 8 graden schuin, maar ik kan zo snel niet de juiste beugels vinden online (waarschijnlijk kom ik niet op de juiste naam)... En ook geen 'basislat' met 8 graden schuin, om eventueel eerst te monteren en daarop de gordijnrails te schroeven (heeft de voorkeur)...
Iemand dit probleem al eens opgelost?
Jahoor, dat komt wel goed.quote:Op maandag 15 januari 2018 08:49 schreef eRKa het volgende:
Schutting in de tuin, houten palen met schermen van horizontale planken ertussen.
Je raadt het al, 1 paal is verrot op de lucht-grond scheiding en de schermen hangen nu behoorlijk scheef. Nieuwe paal heb ik al gekocht, en cement voor palen in de grond te zetten. Gamma had een zak van 20kg mix zonder mengen en dat leek perfect voor het klusje dat ik moet doen. Echter, dat spul heb je minimaal 5°C temperatuur voor nodig. Aanstaand weekend zitten we tussen 0° en 5°C. Is het verstandig om er dan toch aan te beginnen?
Dank voor het antwoord.quote:Op maandag 15 januari 2018 12:18 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Jahoor, dat komt wel goed.
...
Alleen grote kans dat de andere palen ook al verrot zijn.
Staat de rest ook in beton dan? Bij normale grond hoeft een schutting niet in beton hoor.quote:Op maandag 15 januari 2018 12:28 schreef eRKa het volgende:
[..]
Dank voor het antwoord.
Vreemd genoeg (gelukkig) zijn de andere palen nog niet merkbaar verrot. Gelukkig maar, want anders moet de héle schutting eruit en dat lukt niet in mijn eentje. En vrienden genoeg, maar die hebben het ook al druk genoeg en wil ik liever niet vragen. Moet je ook weer iets terug doen Dus als ik 1 paal in mijn uppie kan vervangen, dan heeft dat de voorkeur.
Soms wordt zo'n stalen paalvoet in beton gezet en de paal bovengronds vastgezet. Maar in bovenstaand geval denk ik dat beton geen voordeel biedt en de nieuwe paal weer gaat rotten, net als de andere (bestaande) palen.quote:Op maandag 15 januari 2018 14:17 schreef Makrolon het volgende:
Staat de rest ook in beton dan? Bij normale grond hoeft een schutting niet in beton hoor.
Hmm, de palen staan in een muur van stapelblokken. Dus er is niet zo gék veel grond waar de paal in vast gezet kan worden.quote:Op maandag 15 januari 2018 14:17 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Staat de rest ook in beton dan? Bij normale grond hoeft een schutting niet in beton hoor.
Wat is je berekening? Een cw6 ketel levert ongeveer 22 liter water per minuut op 38 graden...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:02 schreef Den_Haag het volgende:
Welke waterafvoer capaciteit heb je nodig voor een doucheruimte met 2 stortdouches?
Beide douches hebben individuele waterleidingen en warm water is aangesloten op CW6 ketel?
Met mijn berekening kom ik uit op 36l/min wat dus meer is dan de 30l/min die de meeste afvoeren halen.
Maak ik hier een foute berekening?
Dan zou je dus heel koud douchen. Kijk ff hoeveel water van 38 graden je ketel kan leveren...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:02 schreef Den_Haag het volgende:
2x koud water is 2x 12l plus nog je warme water (7,5l/min aangehouden).
Totaal dus 31,5 l/min
Ging eerst uit van op elke leiding 12l maar dat heb je niet met warm water.
Stortdouches doen ongeveer per stuk 20l/min en kunnen dus bijna op maximale doorzet gebruikt worden.
Onder de 30 die de afvoer aan kan dus..quote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:58 schreef Den_Haag het volgende:
23,3l op 40 graden. Met bijmengen kom je dus rond de 28l/min uit
28 liter/minuut via 22mm koper op 3 bar.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:13 schreef eRKa het volgende:
Kun je wel zoveel water transporteren via de binnenkomende aansluiting?
Ik bedoelde eigenlijk de binnenkomende huisaansluiting. Maar andersom, naar die douche zal heus geen 2 afzonderlijke leidingen lopen. Dat is ook afgetakt van 1 hoofdleiding die naar de doucheruimte gaat.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:50 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
28 liter/minuut via 22mm koper op 3 bar.
Ik ookquote:Op woensdag 17 januari 2018 11:36 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de binnenkomende huisaansluiting.
De sproeier midden boven in de foto. Ik neem dan aan de draaiknop voor de watertoevoer?quote:Op maandag 29 januari 2018 22:07 schreef Gieliovd het volgende:
Uit welke?
Kan goed je kraan afsluiter zijn. De rubbers in je draaiknop.
Goede optie. Ik zie daar alleen geen plamuur. Ik koop het liefst alles in een keer.quote:
Toolstation heeft een weekdeal voor witte acrylaatquote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede optie. Ik zie daar alleen geen plamuur. Ik koop het liefst alles in een keer.
deze week bij de Toolstation: https://www.toolstation.nl/shop/p28708quote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wat tubes kit nodig. Dit wordt uiteraard Den Bravenkit. Waar koop ik dat goedkoop met een breed assortiment?
Als ik een zwart deurkozijn op een witte of gekleurde muur maak, kit ik dan zwart of wit?
Ik moet ook wat hout plamuren. Dat hout is al gegrond, zwart en wit. Het moet ook zwart en wit gelakt worden. Koop ik dan het beste donkere en lichte plamuur? Waar moet ik uberhaupt op letten bij plamuur?
Laatste vraag. Ik heb een (zwarte) schuifdeur maar de deur heeft wel een gat voor het loopslot. Dat moet dicht. Waarmee doe ik dat? Iets dat niet krimpt neem ik aan?
2K (komponenten) plamuur.quote:Op donderdag 1 februari 2018 08:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand nog tips over plamuur en vulmiddel?
Dit zijn zgn aangegoten stekkers. Die kunnen inderdaad niet open. Ik zou ze ook niet afknippen en een andere stekker monteren.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 17:05 schreef Impry het volgende:
In de tuin hebben we een overkapping tegen de schuur aan staan.
Nu wil ik een terrasheater en een verlichtingssnoer in de overkapping hangen.
Ik had zelf bedacht om een zo klein mogelijk gat te boren door de schuur- en overkappingsplanken en daar de stekkers doorheen te doen.
Maar die stekkers zijn allemaal 'waterdicht' en volgens mij niet 1-2-3 open te schroeven.
Een verlengsnoer in de overkapping hangen zou ook kunnen, maar is minder mooi. En ook die moet nog door dat kleine gat.
Wat is jullie tip?
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Haal de kabel los uit de heater, voer de losgehaalde kant door de muur/plank van binnenuit en sluit de heater weer aan. Dan een stopcontact aan de binnenkant van de schuur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De capaciteit van je CV is te weinig om 2x zoveel water warm te maken. Dus CV met grotere capaciteit kopen, of niet tegelijk douchen. Of 1 van de 2 op een boiler zetten.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:21 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie idee over deze situatie, want ik snap er weinig van:
1 nieuwe ketel, Remeha Calenta 40c CW5.
2 badkamers, over 2 verdiepingen.
1 afgaande warmwaterleiding die splitst onder de ketel naar de 2 badkamers.
Ga je douchen in badkamer 1; helemaal top. Dikke straal, blarentrekkend heet. Ga je vervolgens in de andere badkamer onder de douche staan worden ze beide lauw en vervolgens koud.
Mijn redenatie: je neemt water af, de tapdrempel is dus geraakt, de ketel slaat aan en levert heet water. De thermostaatkraan doet er wat koud water bij en klaar. Of je dat nou op één of 2 pleken tegelijk afneemt boeit niet.
Maar toch worden ze beide koud! Dat is toch raar......
DA's vreemd, want een CW5 zou zat genoeg warm water voor 2 douches kunnen leveren.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:21 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie idee over deze situatie, want ik snap er weinig van:
1 nieuwe ketel, Remeha Calenta 40c CW5.
2 badkamers, over 2 verdiepingen.
1 afgaande warmwaterleiding die splitst onder de ketel naar de 2 badkamers.
Ga je douchen in badkamer 1; helemaal top. Dikke straal, blarentrekkend heet. Ga je vervolgens in de andere badkamer onder de douche staan worden ze beide lauw en vervolgens koud.
Mijn redenatie: je neemt water af, de tapdrempel is dus geraakt, de ketel slaat aan en levert heet water. De thermostaatkraan doet er wat koud water bij en klaar. Of je dat nou op één of 2 pleken tegelijk afneemt boeit niet.
Maar toch worden ze beide koud! Dat is toch raar......
quote:Op zaterdag 3 februari 2018 02:58 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Dit zijn zgn aangegoten stekkers. Die kunnen inderdaad niet open. Ik zou ze ook niet afknippen en een andere stekker monteren.
- Plaats een waterdicht stopcontact met de kabelinvoer onderin dit stopcontact.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Haal de kabel los uit de heater, voer de losgehaalde kant door de muur/plank van binnenuit en sluit de heater weer aan. Dan een stopcontact aan de binnenkant van de schuur.Dankje! Ik zal die heater eens voorzichtigjes open maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 kansen:quote:Op zaterdag 3 februari 2018 11:36 schreef blomke het volgende:
[..]
DA's vreemd, want een CW5 zou zat genoeg warm water voor 2 douches kunnen leveren.
In beide gevallen zou de watertemperatuur teruglopen, maar niet - zoals de vraag postuleert - de warm water flow stoppenquote:Op zaterdag 3 februari 2018 19:32 schreef Frsh het volgende:
2 kansen:
1. de temperatuur van het water staat te hoog, waardoor er minder liters per minuut uitkomen
2. Er zijn 2 douches die allebei geen spaardouche zijn en meer dan 10L per minuut vragen.
En met 2 thermo kranen zouden die gewoon de beperkte flow van warmwater moeten compenseren door minder koud toe te voegen..quote:Op zaterdag 3 februari 2018 20:01 schreef blomke het volgende:
[..]
In beide gevallen zou de watertemperatuur teruglopen, maar niet - zoals de vraag postuleert - de warm water flow stoppen
Wat gebeurd er als je alleen douche twee open zet?quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:21 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie idee over deze situatie, want ik snap er weinig van:
1 nieuwe ketel, Remeha Calenta 40c CW5.
2 badkamers, over 2 verdiepingen.
1 afgaande warmwaterleiding die splitst onder de ketel naar de 2 badkamers.
Ga je douchen in badkamer 1; helemaal top. Dikke straal, blarentrekkend heet. Ga je vervolgens in de andere badkamer onder de douche staan worden ze beide lauw en vervolgens koud.
Mijn redenatie: je neemt water af, de tapdrempel is dus geraakt, de ketel slaat aan en levert heet water. De thermostaatkraan doet er wat koud water bij en klaar. Of je dat nou op één of 2 pleken tegelijk afneemt boeit niet.
Maar toch worden ze beide koud! Dat is toch raar......
Ja, dat kan makkelijk het gewicht dragen, maar er zit altijd speling tussen de duim en de heng.quote:Op maandag 5 februari 2018 22:38 schreef Harveo het volgende:
Zou dit het gewicht kunnen dragen denk jullie of zijn er andere beter manieren?
Brainstorm: De waterdruk aan de koude kant is hoger dan aan de warme kant. Zou het kunnen dat het water de weg van de minste weerstand zoekt en bij beide kranen open door de ene kraan druk opbouwt in de warme leiding? Dan hoeft er geen water meer via de ketel en haal je dus de tapdrempel niet. ALS dit zo is, met de nadruk op als dan kan je het oplossen door terugstroom ventielen te plaatsen in beide warmwaterleidingen.quote:Op maandag 5 februari 2018 18:00 schreef Gieliovd het volgende:
Nee beide douches separaat werken als een tierelier. Het enige dat ook veranderd is is de ketel. Stond eerst een buffervat van 180 liter. Die heb ik laten verwijderen omdat die ketel het makkelijk aan moet kunnen.
Maar ja... Precies wat ik dacht, die kranen moeten gewoon bij regelen en de drempel kan niet het issue zijn.
Dat zijn dan wel lage deuren die erg makkelijk van vorm veranderen. Ik zou het zoeken in het verstevigen van de deur zelf, een diagonaal erachter of zelfs een plaat triplex maar dat is niet mooi.quote:
Die zitten er nou al in. en er zit speling op de scharnier die aan de kast zelf is bevestigd. Ik had met die duimhengen het idee dat er geen speling zou zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2018 17:11 schreef theiz het volgende:
[..]
Ja, dat kan makkelijk het gewicht dragen, maar er zit altijd speling tussen de duim en de heng.
Er zijn zat scharnieren, ook voor hogere gewichten. Je kan het beste bij de ijzerhandel kijken hiervoor.
Wellicht een keukenkast scharnier?
De deur zelf is stevig genoeg na mij mijn idee.quote:Op donderdag 8 februari 2018 08:03 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat zijn dan wel lage deuren die erg makkelijk van vorm veranderen. Ik zou het zoeken in het verstevigen van de deur zelf, een diagonaal erachter of zelfs een plaat triplex maar dat is niet mooi.
Dat mag, het is zelfs de handigste oplossing omdat je het buro dan ook nog eens van zn plek kunt halen. Alleen stopcontacten in een brandbare ombouw mag waarschijnlijk niet. Verlengsnoeren koppelen heeft ook niet de schoonheidsprijs maar is niet verboden. Maar eh, 12 stopcontacten waarvan 10 permanent bezet bij je buro?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 13:17 schreef Piles het volgende:
Wat is de meest praktisch, veilige en toegestane methode om van 2 wcd's in de muur over te gaan naar 2 stekkerdozen (met 5 aansluitingen) en 2x2 wcd's op het bureau?
Het is een huurhuis, dus ik ga het liefst gewoon met 2 stekkers vanuit de muur naar de rest (dus niet via de centraaldoos o.i.d.). Maar geen idee of dat kan/mag.
Daar had ik inderdaad géén rekening mee gehouden. Opbouwwcd's mogen wel zo te lezen? Wel jammer, inbouw in hout is een stuk mooierquote:Op maandag 12 februari 2018 08:30 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat mag, het is zelfs de handigste oplossing omdat je het buro dan ook nog eens van zn plek kunt halen. Alleen stopcontacten in een brandbare ombouw mag waarschijnlijk niet.
Koppelen van stekkerdozen mag dan weer niet, volgens de instructie op de stekkerdoos...quote:Verlengsnoeren koppelen heeft ook niet de schoonheidsprijs maar is niet verboden. Maar eh, 12 stopcontacten waarvan 10 permanent bezet bij je buro?
Hopelijk komt er nog iemand die echt verstand heeft van wat wel en niet mag maar voor zover ik weet mag je wel in hout inbouwen als je er een doos omheen zet. Opbouw rechtstreeks op hout zonder bodemplaat mag ook weer niet.quote:Op maandag 12 februari 2018 17:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar had ik inderdaad géén rekening mee gehouden. Opbouwwcd's mogen wel zo te lezen? Wel jammer, inbouw in hout is een stuk mooier
[..]
Koppelen van stekkerdozen mag dan weer niet, volgens de instructie op de stekkerdoos...
Ik heb 9 apparaten staan op/rond m'n bureau inderdaad, en wil er dan nog minimaal 3 beschikbaar voor telefoon/batterijlader e.d.
Er zijn natuurlijk wel prachtige oplossingen te bedenken voor op of in een bureau. En die zijn dan ook verder gewoon toegestaan. Mits het daar voor bedacht en ontwikkeld is.quote:Op maandag 12 februari 2018 17:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar had ik inderdaad géén rekening mee gehouden. Opbouwwcd's mogen wel zo te lezen? Wel jammer, inbouw in hout is een stuk mooier
[..]
Koppelen van stekkerdozen mag dan weer niet, volgens de instructie op de stekkerdoos...
Ik heb 9 apparaten staan op/rond m'n bureau inderdaad, en wil er dan nog minimaal 3 beschikbaar voor telefoon/batterijlader e.d.
Mja, wel mooi inderdaad, maar aardig aan de prijs. En het zelf maken is veel leukerquote:Op dinsdag 13 februari 2018 17:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel prachtige oplossingen te bedenken voor op of in een bureau. En die zijn dan ook verder gewoon toegestaan. Mits het daar voor bedacht en ontwikkeld is.
https://www.worktrainer.nl/Stroom-op-je-bureau
https://www.elektroshop.n(...)usb-aansluiting.html
https://www.legrand.nl/pr(...)n/bureau-oplossingen
Heb je een systeem met een centrale afzuiging in huis ? Zit er in je keuken iets van een driestanden schakelaar ?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:16 schreef Luchtbel het volgende:
Euhm ik weet niet of dit onder klus kwesties valt. Maar kan iemand mij vertellen hoe dit soort afzuigsysteemding werkt of wat voor afzuigkap hier bij hoort? Ik voel me vrij suf maar ik ken alleen het systeem naar buiten...
[ afbeelding ]
Nee. Niks van dat te vinden, geen schakelaar. Alleen het overige stuk pijp, vond ik in de meterkast.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je een systeem met een centrale afzuiging in huis ? Zit er in je keuken iets van een driestanden schakelaar ?
Dan mag je op het systeem alleen een motorloze afzuigkap aansluiten.
Schakelaar is natuurlijk niet altijd aanwezig. Wij hebben bij het plaatsen van de nieuwe keuken de schakelaar laten verwijderen omdat we de afzuiging toch altijd op standje 3 hadden staan.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je een systeem met een centrale afzuiging in huis ? Zit er in je keuken iets van een driestanden schakelaar ?
Dan mag je op het systeem alleen een motorloze afzuigkap aansluiten.
Probeer eerst eens WD40, dat laat een ‘beschermlaagje’ achter. Ok, is er zo weer af bij gebruik. Maar voldoet wel voor opslag.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op veel van onze bitjes en boortjes zit roest. Kan dit kwaad? Ik overweeg ze in cola te gooien in de hoop er nog wat van te maken. Wat denken jullie?
Je wil je gereedschap toch niet onder de wd40 hebben??? Goed op dek snap ik de noodzaak.. maar ik zou niet elke keer vette vingers willen hebben als ik een bitje wissel..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Probeer eerst eens WD40, dat laat een ‘beschermlaagje’ achter. Ok, is er zo weer af bij gebruik. Maar voldoet wel voor opslag.
Tools die hier van dek komen worden ook afgenomen met WD40. Om de effecten van t zout enzo tegen te gaan.
Doet niets af aan de werking hoor.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op veel van onze bitjes en boortjes zit roest. Kan dit kwaad? Ik overweeg ze in cola te gooien in de hoop er nog wat van te maken. Wat denken jullie?
Zou het niet doen.. Cola is zuur.. en vreet dus een miniem laagje weg..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op veel van onze bitjes en boortjes zit roest. Kan dit kwaad? Ik overweeg ze in cola te gooien in de hoop er nog wat van te maken. Wat denken jullie?
Fixed..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ik laat ze maar zo dan. Ik ga ze eens sorteren, schoonmaken en de versleten weggooien. slijpen
Dat klinkt als een rotklusje.quote:
De lidl heeft een simpel slijpertje.. kind kan de was doen.. (hoef je zelf niet de beweging en de hoek uit te vogelen)quote:Op zondag 18 februari 2018 00:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt als een rotklusje.
Inspuiten en daarna afnemen met een doek. Heb je geen vette vingers.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:08 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je wil je gereedschap toch niet onder de wd40 hebben??? Goed op dek snap ik de noodzaak.. maar ik zou niet elke keer vette vingers willen hebben als ik een bitje wissel..
Het gaat in 1e instantie alleen maar over roest, dat slijt er vanzelf wel af tijdens gebruik.quote:Op zondag 18 februari 2018 00:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De lidl heeft een simpel slijpertje.. kind kan de was doen.. (hoef je zelf niet de beweging en de hoek uit te vogelen)
Hier:
https://www.lidl-shop.nl/(...)EEAQYAyABEgLHz_D_BwE
Zelfde maar dan met een ander merkje (zijn er heel veel, maar allemaal hetzelfde)
Eerst even lezen voordat je post voor een ander..quote:Op zondag 18 februari 2018 03:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat in 1e instantie alleen maar over roest, dat slijt er vanzelf wel af tijdens gebruik.
Als dingen bot zijn kan zo'n apparaatje handig zijn maar dat was niet de initiële vraag.
IJzerwarenhandel.quote:Op zondag 14 januari 2018 22:25 schreef Stefanovic83 het volgende:
Vraagje.
Ik heb mdf deurtjes op een rail hangen onder het knieschot. Deurtjes gaan prima van links naar rechts en visa versa, maar ook naar binnen. Deurgeleiders op de vloer ontbreken dus.
Iemand een idee waar ik die los kan kopen?
Redelijk normaal om gereedschap bij opslag te beschermen hoor.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:08 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je wil je gereedschap toch niet onder de wd40 hebben??? Goed op dek snap ik de noodzaak.. maar ik zou niet elke keer vette vingers willen hebben als ik een bitje wissel..
Cement.quote:Op maandag 19 februari 2018 16:52 schreef Goddelijker het volgende:
Ik moet een paar gaten opvullen in de vloer en op de muur in de badkamer, voor er getegeld kan worden. Waar zou ik dat het beste mee kunnen doen?
Het is een betonnen muur en vloer.
"Gewoon" Portland cement?quote:
Ja, maar die wel aangemaakt met zand tot cement. Er is ook kant-en-klaar cement waar al zand aan toegevoegd is. Met wat extra kalk kleeft het beter aan de ondergrond.quote:
En dan heet het zandcement, geen cement..quote:Op maandag 19 februari 2018 19:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar die wel aangemaakt met zand tot cement. Er is ook kant-en-klaar cement waar al zand aan toegevoegd is. Met wat extra kalk kleeft het beter aan de ondergrond.
https://www.hornbach.nl/s(...)5804481/artikel.htmlquote:Op maandag 19 februari 2018 19:33 schreef Makrolon het volgende:
[..]
En dan heet het zandcement, geen cement..
Hoe groot zijn de gaten? Als ze niet te groot zijn kan je ze ook vullen met tegellijm.
Ik denk dat het niet om een nieuw systeem gaat in dit geval.quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:39 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Schakelaar is natuurlijk niet altijd aanwezig. Wij hebben bij het plaatsen van de nieuwe keuken de schakelaar laten verwijderen omdat we de afzuiging toch altijd op standje 3 hadden staan.
Nu gewoon de draden doorverbonden en de inbouwdoos afgesloten.
Afzuigkap is nu ook niet meer aangesloten op het MV-systeem, maar op een buis naar buiten.
Het is beton (en een hele harde variant ook waarschijnlijk). Je moet waarschijnlijk de volle 15 cm door en wellicht ook nog met een flinke diameter vanwege de stroomkabel.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:40 schreef Funkel het volgende:
Ik moet voor een stroomkabel een gat door een 15x15x60 stapelblok boren. Kan dat met een steenboor of heb ik daar een betonboor voor nodig
Gaat om zo'n blok:
[ afbeelding ]
De meeste brengen vooraf al het leidingwerk en bekabeling aan op de plek waar ze de spotjes willen hebben en noteren de maten van die plekken om dan achteraf gaten te boren daar waar ze de spots willen hebben zitten.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:03 schreef Sosart het volgende:
(crosspost vanaf GoT )
Ik wil inbouwspotjes in een reeds bestaand en afgewerkt plafond gaan plaatsen, maar ik loop eigenlijk meteen tegen een probleem aan. Hoe krijg je de nieuwe snoeren van de centraaldoos naar de spotjes (of andersom)?
Ik had het idee om vanuit de centraaldoos nieuwe draden te leggen naar waar de spotjes moeten komen. Dus een stukje flexibele pvc-buis op het plafond leggen en zo de snoer naar het gat begeleiden.
Maar de centraaldoos zelf voorkomt dat je dat kunt doen. Die doos schermt het hele plafond af.
Hoe kom je dan vanuit de doos op het plafond zelf? Zou dat normaal via niet-gebruikte spruiten moeten?
Als ik nu in die doos kijk dan lijken alle spruiten al gevuld, wat ik overigens ook vreemd vond.
Als ik zo wat in de rondte Google dan lijken hele volksstammen achteraf spotjes te plaatsen, maar hoe ze dat dan doen krijg ik niet gevonden.
Je kunt de wandcontactdoos niet eenvoudig omwisselen voor een tweevoudig exemplaar ?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:35 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb een nieuwe thermostaat gekocht (Honeywell Lyric T6), maar moet hiervoor een ketelmodule tussen de CV-ketel en de thermostaat plaatsen.
Die module moet worden voorzien van stroom, maar ik heb slechts een enkele WCD in de buurt van m'n ketel (die dus ook stroom nodig heeft). Is het verstandig om zowel CV als die ketelmodule aan te sluiten op de WCD d.m.v. een stekkerdoos?
Ja voor zover ik kan zien is het geen kit maar een hard materiaal.quote:
Ik heb een oude klerenhanger die ik door zo'n gaatje haak, en dan ga ik er met flinke kracht aan trekken. Het midden veert een beetje mee, maar de randen blijven overal vast zitten, ongeacht waar ik het haakje gebruik; aan alle 4 zijden zit het gewoon volkomen muurvast.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Zit het niet een beetje vast door allerlei zeep resten ? Kun je er niet voorzichtig wat aan wrikken ?
Je zegt het goed, de meesten doen het vooraf en achteraf is het bijna niet te doen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 17:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De meeste brengen vooraf al het leidingwerk en bekabeling aan op de plek waar ze de spotjes willen hebben en noteren de maten van die plekken om dan achteraf gaten te boren daar waar ze de spots willen hebben zitten.
Achteraf ergens spotjes inmaken inclusief het nodige leidingwerk is bijna niet te doen in een normaal gips plafond.
Even wat plaatjes van mijn eigen verbouwing met de spotjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelf heb ik er voor gekozen om de spotjes voor de stevigheid te plaatsen in een plaat; in deze plaat heb ik dan gaten geboord voor de spotjes die ik dan achteraf weer uitgezaagd heb in het gips
Men doet het vooral vooraf omdat het achteraf niet mogelijk is om eenvoudig een kabel in een centraaldoos te kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:15 schreef Sosart het volgende:
[..]
Je zegt het goed, de meesten doen het vooraf en achteraf is het bijna niet te doen.
Centraaldoos is alleen maar bereikbaar door eventueel ongebruikte loze spruiten te gebruiken en vandaar uit met een trekveer een hittebestendig snoer of kabel in de centraaldoos te trekken. Op heel kleine afstanden zal dat proefondervindelijk nog wel een keer kunnen.quote:Mijn probleem is nu dus precies dat ik niet bij de meesten hoor en geïnteresseerd ben in de bijna waarbij het wél kan.
Dat de snoer los over het plafond maakt me niet zoveel uit. Niet ideaal, maar soit. Het probleem is dat ik niet bedacht krijg hoe ik in de centraaldoos kom.
Ik heb ook zo'n doucheputje (vanuit de bouw aangebracht). Ik heb ooit in zo'n gaatje een schroevendraaier gestoken om het omhoog te "krikken". Kostte ook wat moeite.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb een oude klerenhanger die ik door zo'n gaatje haak, en dan ga ik er met flinke kracht aan trekken. Het midden veert een beetje mee, maar de randen blijven overal vast zitten, ongeacht waar ik het haakje gebruik; aan alle 4 zijden zit het gewoon volkomen muurvast.
Thanksquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:17 schreef theiz het volgende:
[..]
Het is beton (en een hele harde variant ook waarschijnlijk). Je moet waarschijnlijk de volle 15 cm door en wellicht ook nog met een flinke diameter vanwege de stroomkabel.
Betonboor zou ik dus zeggen.
Volgens mij noemt men dat het waterslotquote:Op zaterdag 24 februari 2018 07:40 schreef NedKelly het volgende:
Gootsteenontstopper werkt idd niet, onder het rooster blijven in dat overloopje (of hoe dat ook heet) heel veel haren hangen.
Kijk wel uit dat er geen stukken uit het blokje knappen door het boren !quote:
Het valt absoluut niet omhoog te krikken, echt met geen geweld!quote:Op zaterdag 24 februari 2018 07:40 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n doucheputje (vanuit de bouw aangebracht). Ik heb ooit in zo'n gaatje een schroevendraaier gestoken om het omhoog te "krikken". Kostte ook wat moeite.
Daarna nooit meer recht op de onderkant gelegd, omdat het veel gedoe is om hem open te krijgen.
Gootsteenontstopper werkt idd niet, onder het rooster blijven in dat overloopje (of hoe dat ook heet) heel veel haren hangen.
Er blijven ontzettend veel haren onder dat rooster zitten, waardoor het op een gegeven moment niet meer doorloopt. Als ik mijn rooster wat verschuif (want leg het niet terug op de onderkant), loopt het weer wat beter door.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Het valt absoluut niet omhoog te krikken, echt met geen geweld!
Ik heb nu een gaatje net naast het schroefje geboord, met de intentie om (na het verder opgeboord te hebben) er met een ontstoppingsveer er in te porren en het daarna weer af te dichten om geurtjes te voorkomen, maar toen ik er dat kleine gaatje in geboord had, liep het water ineens razendsnel weg! Nu kan ik de douche net zo lang laten lopen als ik wil, het water blijft gewoon netjes weg stromen! Lijkt iets van een luchtdrukprobleem geweest te zijn of zo?
Ja da's me allemaal wel duidelijk, maar wat nou als je het putje niet open kunt krijgen?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:14 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Er blijven ontzettend veel haren onder dat rooster zitten, waardoor het op een gegeven moment niet meer doorloopt. Als ik mijn rooster wat verschuif (want leg het niet terug op de onderkant), loopt het weer wat beter door.
Als je het rooster eraf haalt is het best vies al die haren en shampoo wat zich eronder ophoopt. Als je het rooster er niet af haalt om de haren te verwijderen, heb je binnen 2-3 weken weer dat het niet doorloopt.
Zonder deksel en zonder haren ziet het er zo uit, de haren blijven in het water hangen:
[ afbeelding ]
Schoongemaakt putje
[ afbeelding ]
ps niet mijn putjes
Zou dat voorkomen kunnen worden door eerst een gat te boren met een kleinere doorsnede? (bv 7mm, en daarna met 14mm?)quote:Op zaterdag 24 februari 2018 09:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Kijk wel uit dat er geen stukken uit het blokje knappen door het boren !
Dat kan helpen; en eventueel geen klopfunctie gebruikenquote:Op zondag 25 februari 2018 11:27 schreef Funkel het volgende:
[..]
Zou dat voorkomen kunnen worden door eerst een gat te boren met een kleinere doorsnede? (bv 7mm, en daarna met 14mm?)
Top! Ga ik proberen!quote:Op zondag 25 februari 2018 12:10 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat kan helpen; en eventueel geen klopfunctie gebruiken
Dan ga je peuren met een haaknaald, bij voorkeur een Tunische haaknaald. Die is 30cm lang en is ook handig om haren uit het wastafelputje te halen vóórdat de boel verstopt is. Neem maat 4 (gaat in mm haakdikte). Met dikke is het lastig haakcontact op de bodem te krijgen. Dunne zijn tegenwoordig moeilijk te vinden en ze zijn kwetsbaarder/buigzaam.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:17 schreef ToT het volgende: [..]
Ja da's me allemaal wel duidelijk, maar wat nou als je het putje niet open kunt krijgen?
In die afvoergaatjes wroeten heeft me nog niks opgeleverd aan haren en troep, maar een piepklein gaatje boeren van een paar mm doorsnee heeft het afwateringsprobleem vooralsnog helemaal opgelost. (Het water stond eerst steeds direct tot aan de enkels en nu loopt het prima weg.)quote:Op zondag 25 februari 2018 16:22 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Dan ga je peuren met een haaknaald, bij voorkeur een Tunische haaknaald. Die is 30cm lang en is ook handig om haren uit het wastafelputje te halen vóórdat de boel verstopt is. Neem maat 4 (gaat in mm haakdikte). Met dikke is het lastig haakcontact op de bodem te krijgen. Dunne zijn tegenwoordig moeilijk te vinden en ze zijn kwetsbaarder/buigzaam.
Je moet wel preventief haren verwijderen. Is de afvoerbuis ruim 3 cm? De mijne ook. Het putje is van deze eeuw en het putjesdeksel minder solide dan de vorige.quote:Op zondag 25 februari 2018 16:35 schreef ToT het volgende: [..]
In die afvoergaatjes wroeten heeft me nog niks opgeleverd aan haren en troep, maar een piepklein gaatje boeren van een paar mm doorsnee heeft het afwateringsprobleem vooralsnog helemaal opgelost. (Het water stond eerst steeds direct tot aan de enkels en nu loopt het prima weg.)
Toch wil ik die deksel er wel echt af hebben zodat ik ook de afvoer zelf af en toe schoon kan maken indien nodig; ik heb van de buren begrepen dat het zo ongeveer de dunste maat is die er bestaat.(30 mm Of 35?)
Maar goed, het lijkt dus verlijmd te zijn. Ik neem aan dat ik die deksel er dan maar met een multitool uit moet gaan zagen of zo?
Ik heb namelijk niet veel zin om elke paar weken met Tunesische haaknaalden in de weer te gaan.
Als het gaat dat de hond de deur open kan doen of zo dan kan je natuurlijk ook de normale deurkruk vervangen door een ronde.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 08:23 schreef Burdie het volgende:
Joe! Ik zoek een (bijzet)slot zoals op een toilet, maar dan met aan beide kanten een draaiknop. Dus dat je het slot van zowel binnen als buiten met de draaiknop open of dicht kan doen. Wie weet hoe dit heet, waar ik op moet zoeken?
Edit: of koop ik gewoon twee rozetten voor een toilet en monteer ik aan beide kanten een knop?
Het is ivm kinderen dus dat werkt niet . De peuterspeelzaal heeft ook zulke rozetten op volwassenenooghoogte. Dus naast een gewone deurklink.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:03 schreef nanuk het volgende:
[..]
Als het gaat dat de hond de deur open kan doen of zo dan kan je natuurlijk ook de normale deurkruk vervangen door een ronde.
[ afbeelding ]
Mauer heeft wel een dubbele knop cilinder maar dat is een kostbare oplossing. Ik denk dat twee wc sloten en daar dan zelf iets van fabrieken dan slimmer is.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 09:12 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het is ivm kinderen dus dat werkt niet . De peuterspeelzaal heeft ook zulke rozetten op volwassenenooghoogte. Dus naast een gewone deurklink.
Een wat ?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 20:54 schreef Captain_koek het volgende:
stekkerptje in een nieuwbouw opdekvloer?
Ah, je bedoeld een vloerwandcontactdoosquote:Op dinsdag 27 februari 2018 20:54 schreef Captain_koek het volgende:
Iemand ervaring met het inbouwen van een stekkerptje in een nieuwbouw opdekvloer?
Ik zit er aan te denken enkele in te bouwen maar weet niet zo 1 2 3 hoe en wat!
Warmteservice?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
Iemand enig idee waar ik een vervangend metalen dekseltje voor mn doucheputje kan scoren?
[ afbeelding ] maar dan in staal oid?
gezien t putje gewoon midden in het vlak zit en ik dus elke keer met m'n poten het pvc dekseltje kapot weet te trappen
Sorry! Inderdaad vloerpotje = vloerwandcontactdoos!quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ah, je bedoeld een vloerwandcontactdoos
Heb zelf wel ervaring met het plaatsen van vloerdozen; als je echt wat sjieks wil hebben betaal je over het algemeen helaas wel de hoofdprijs.
quote:
Het onderste is getekend met Sketchup : https://www.sketchup.com/quote:Op woensdag 28 februari 2018 19:28 schreef d4v1d het volgende:
Niet echt een klusvraag. Maar met welk programma maken mensen tekeningen zoals onderaan in dit topic? K&W / De winkel van Legwieh, #3
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[..]
quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:09 schreef lipje het volgende:
Floorplanner. Het is meer een website dan programma.
Dankquote:Op woensdag 28 februari 2018 20:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Het onderste is getekend met Sketchup : https://www.sketchup.com/
Het bovenste is gemaakt met Floorplanner : https://floorplanner.com/
Ophangen met "keilbouten" aan de muur zodat het los van de grond staat. Of roestvrijstalen pootjes er onder plaatsen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:24 schreef Burdie het volgende:
Gewoon een mooi oud eikenhouten kastje, of teak, of weetiknognietwat, iets wat we op marktplaats/kringloopwinkel/brocantemarkt gaan vinden tussen nu en drie maanden. Nog nader te bepalen dus.
hij staat al dichtquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:14 schreef Gieliovd het volgende:
Die blauwe staat VSH op. Zo goed als zeker is dat hem.
Ik zeg draai hem dicht en open je buitenkraan.... je bent er wel wat laat bij haha.
Dubbel- of enkelglas?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 09:38 schreef BlauweHoofd het volgende:
Mijn gallerijwoning is gebouwd in 1963. Heb een hoekwoning, radiatoren, opgeknapt en blokverwarming.
Aan de galerijkant is dit een apart verhaal. Ik heb droge lucht en de ramen beslaan (ook al zijn alle ramen open en de verwarming staat aan 24/7). Daarnaast heb ik een woning uit 1986 waar dit dus niet gebeurd als ik de ramen open laat. Beide zijn met deze dagen koud (15 graden) terwijl andere muren een graad of 18 zijn. Ik krijg het wel erg warm in de slaapkamers maar ik laat dan zowel ramen als radiatoren open. Echter beslaan de ramen in 1986 woning niet.
Iemand enig idee hoe dat kan komen waarom de ramen altijd beslaan (aan de gallerijkant) en de lucht droog is in mijn 1963 woning?
Goeie vraag, ik ga thuis es kijken en foto makenquote:
Anyone? Waarom zijn kraanknoppen trouwens zo duur? Goedkoopste die ik kon vinden waren 9,99 per stuk wat dus uitkomt op 20 euro terwijl de goedkoopste nieuwe kraan 35 is, kan ik dus net zo goed gelijk een hele nieuw kraan kopen.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:32 schreef dolf1010 het volgende:
Even een kleine klusvraag:
De knop van onze keukenkraan is kapot. Wat nu? Kan ik gewoon twee willekeurige kraanknoppen ergens kopen deze erop drukken of komt hier meer bij kijken?
Die goedkoopste kraan is misschien van kunststof. Mijn huisbaas heeft bij vervangen van de leidingen kunststof kranen geplaatst.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 00:16 schreef dolf1010 het volgende: [..]
Anyone? Waarom zijn kraanknoppen trouwens zo duur? Goedkoopste die ik kon vinden waren 9,99 per stuk wat dus uitkomt op 20 euro terwijl de goedkoopste nieuwe kraan 35 is, kan ik dus net zo goed gelijk een hele nieuw kraan kopen.
Jah dat gaat hem worden denk ik? Even kijken want ik kan ook 3 schroeven in de muur zetten dan. Dat valt niet zo op en is natuurlijk makkelijk te herstellen dan wanneer elke plank 3 schroeven zou krijgen.quote:Op zondag 4 maart 2018 09:04 schreef bleiblei het volgende:
3 a 4 dwarslatten pakken, daar de planken op schroeven/lijmen, de wand rechtop zetten en dan tegen het plafond een profiel schroeven die voorkomt dat de wand naar voren kantelt. Eventueel zelfde op de vloer als blijkt dat het niet zo stabiel staat als je hoopt.
heb je met max 3 gaten in het plafond en misschien 3 gaten in de vloer een constructie die makkelijk te verwijderen is maar toch rete stabiel.
Mijn vader heeft rondom aan de kanten die niet in zijn tuin uitkomen grindtegels op de kant. Op de plek waar de kano's liggen heeft hij stevig gaas. En aan de deur zijde een soort hekje gemaakt van steigerhout.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:35 schreef Makrolon het volgende:
Denken jullie eens mee, een relatief goedkope duurzame en nette manier om de onderkant van een stacaravan dicht te maken...
Google gaf mij het antwoord. De ruimte onder het dak. De zolder dus.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:01 schreef ook_gek het volgende:
Heel kort vraagje, maar wat is een kapverdieping.
quote:Op maandag 5 maart 2018 22:01 schreef ook_gek het volgende:
Heel kort vraagje, maar wat is een kapverdieping.
een verdieping met alleen dak, meestal noemt men dit zolder, maar sommige makelaars noemen dat dus anders zodat het chiquer lijkt.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 00:02 schreef Nico987 het volgende:
Google gaf mij het antwoord. De ruimte onder het dak. De zolder dus.
Sandwitchpanelen?quote:Op maandag 5 maart 2018 22:35 schreef Makrolon het volgende:
Denken jullie eens mee, een relatief goedkope duurzame en nette manier om de onderkant van een stacaravan dicht te maken...
En wat als het huis nu een plat dak heeft dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 00:02 schreef Nico987 het volgende:
[..]
Google gaf mij het antwoord. De ruimte onder het dak. De zolder dus.
Ik zat bij omgeving vergunningen te kijken en nu staat er dus een aanvraag daar voor. Maar het pand heeft een plat dak, hoe kan je dan een zolder creëeren? Een schuin dak op zetten?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 07:30 schreef lipje het volgende:
[..]
[..]
een verdieping met alleen dak, meestal noemt men dit zolder, maar sommige makelaars noemen dat dus anders zodat het chiquer lijkt.
Jaquote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:53 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En wat als het huis nu een plat dak heeft dan?
[..]
Ik zat bij omgeving vergunningen te kijken en nu staat er dus een aanvraag daar voor. Maar het pand heeft een plat dak, hoe kan je dan een zolder creëeren? Een schuin dak op zetten?
dat is een mogelijkheid. Het verhogen van een woning met een extra verdieping wordt inderdaad optoppen genoemd.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 14:53 schreef ook_gek het volgende:
En wat als het huis nu een plat dak heeft dan?
Ik zat bij omgeving vergunningen te kijken en nu staat er dus een aanvraag daar voor. Maar het pand heeft een plat dak, hoe kan je dan een zolder creëeren? Een schuin dak op zetten?
Lijm met houtstof, niet grondverf met houtstof. Uit ervaring weet ik dat dat laatste echt niet werkt.quote:Op donderdag 8 maart 2018 15:09 schreef T_Killer het volgende:
Owja dat is een goede.
Ik heb de gaatjes echter al gedicht met plamuur, maar het lijkt me dat een beetje grondverf met wat schuursel ook werkt om een dekkend laagje met de juiste kleur te maken.
Ik denk alleen dat je de vraag moet stellen welk resultaat gewenst is.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 00:36 schreef Sounddragon het volgende:
Ik zeg olie, alleen maar voor het praktische aspect.. kun je namelijk makkelijk onderhouden.. beitsen of lakken is een drama om alles weer op te schuren en opnieuw te doen.
Maar daar gaan de meningen vast weer over verschillen
Ik weet uit ervaring dat dat prima kan. Ik heb de keukenwand in drie dagen gedaan en dat zit er goed uit.quote:Op vrijdag 9 maart 2018 11:44 schreef Goddelijker het volgende:
Kort vraagje over het voegen van wandtegels: zou je het voegen van de muur in twee delen kunnen doen? Dus eerst bijvoorbeeld de rechter kant van de muur en als deze droog is de linker kant?
Olie en Douglas =quote:Op vrijdag 9 maart 2018 00:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik ben een picknicktafel aan het maken van Douglas hout.
Wat is beter/mooier, oliën, beitsen of lakken ?
Een daarmee bedoel je dat het wel of niet lukt?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 20:03 schreef lipje het volgende:
Ja zal een paar honderdste speling hebben
Olie is het gewordenquote:
Zou dat voor grootte afwijkingen zorgen ?quote:Op zaterdag 10 maart 2018 20:03 schreef lipje het volgende:
Ja zal een paar honderdste speling hebben
als je frees 1 meter lang is welquote:Op zondag 11 maart 2018 11:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zou dat voor grootte afwijkingen zorgen ?
Heel misschien ergens een stofje op een sensor. Even heel voorzichtig met de stofzuiger afzuigen met de kap er op. Als dat niet helpt met een zachte kwast voorzichtig borstelen zonder de kap er op.quote:Op maandag 12 maart 2018 08:18 schreef BlauweHoofd het volgende:
Brandalarm is gisteren al 3 keer afgegaan zonder reden, want ik neem aan dat in 5 maanden de batterijen niet leeg raken
Heb hier thuis wel meegemaakt dan 1 van de 3 cellen was gaan lekken naar een paar maanden waardoor het alarm afging. Was zo'n korte C123A cel (of zo). Checken of de batterij unit nog 100% isquote:Op maandag 12 maart 2018 08:18 schreef BlauweHoofd het volgende:
Brandalarm is gisteren al 3 keer afgegaan zonder reden, want ik neem aan dat in 5 maanden de batterijen niet leeg raken
quote:Op maandag 12 maart 2018 08:50 schreef jpajs het volgende:
[..]
Heel misschien ergens een stofje op een sensor. Even heel voorzichtig met de stofzuiger afzuigen met de kap er op. Als dat niet helpt met een zachte kwast voorzichtig borstelen zonder de kap er op.
Na een aantal jaren wordt geadviseerd de gehele unit te vervangen.
Ik ga thuis na werk een check doen en dan kom ik er op terug.quote:Op maandag 12 maart 2018 08:58 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb hier thuis wel meegemaakt dan 1 van de 3 cellen was gaan lekken naar een paar maanden waardoor het alarm afging. Was zo'n korte C123A cel (of zo). Checken of de batterij unit nog 100% is
Je wilt 'm in de kierstand beveiligen? Raamuitzetter met SKG lijkt een optie:quote:Op dinsdag 13 maart 2018 07:23 schreef Luchtbel het volgende:
Ik weet niet of een aanschaf vraag hier ook mag. Maar kan iemand mij vertellen wat de meest veilige manier is om een kiepraam te beveiligen?
Meneer in winkel zei gewoon haak met sleuteltje maar er lagen nog kierstandhouders en een ander soort stangen voor er voor. Ik weet niet precies wat. Is dat niet toch veiliger? Het raam zit aan galerij kant.
Euhm ik heb niet echt nagedacht over kier of dicht beveiligen. Ik heb vooral gedacht aan dat ik niet wil dat er iemand binnen kan komenquote:Op dinsdag 13 maart 2018 11:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Je wilt 'm in de kierstand beveiligen? Raamuitzetter met SKG lijkt een optie:
[ afbeelding ]
Als je 'm alleen in de gesloten stand wilt beveiligen, kom je op dit soort oplegsloten uit:
[ afbeelding ]
Mooi moment om dan wel over na te denken.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:17 schreef Luchtbel het volgende:
Euhm ik heb niet echt nagedacht over kier of dicht beveiligen.
Ja. Sorry. Ik kan even niet denken over zulke dingen. Dan denk ik alleen maar aan dat ik de allerveiligste optie wil. Niet of iets ook nog handig is ofzo.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Mooi moment om dan wel over na te denken.
Allerveiligste is het raam (draaiende deel) gewoon vastschroeven van binnenuit.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:36 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja. Sorry. Ik kan even niet denken over zulke dingen. Dan denk ik alleen maar aan dat ik de allerveiligste optie wil. Niet of iets ook nog handig is ofzo.
Ik heb maar die hele brandalarm afgehaald want de batterij was niet te wisselen, en dit kreeg ik nog van de brandweer hemzelve!quote:Op maandag 12 maart 2018 09:16 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
[..]
Ik ga thuis na werk een check doen en dan kom ik er op terug.
Ik snap het nu. Ik denk veilig open. Denk dat ik het toch soms open wil hebben als ik wel aanwezig ben maar wel veilig.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:40 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Allerveiligste is het raam (draaiende deel) gewoon vastschroeven van binnenuit.
opzich geeft blomke gewoon twee opties. Moet het veilig open zijn of alleen veilig dicht. Staat verder los van handig enzo.
Secubarquote:Op dinsdag 13 maart 2018 13:17 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Euhm ik heb niet echt nagedacht over kier of dicht beveiligen. Ik heb vooral gedacht aan dat ik niet wil dat er iemand binnen kan komen
Ik denk zo'n raamuitzetter dan, als ik het open heb maar in andere kamer ben?
Ik heb er één over na de recente badkamerverbouwing.quote:
Dat ziet er goed uit. Bedankt.quote:
Heb ik nog één liggen...quote:
Ik PM je.quote:
Ja, waterglas (Natrium Silicaat).quote:Op woensdag 14 maart 2018 00:17 schreef FranticDJ het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met muren zelf injecteren tegen optrekkend vocht? Zo ja welk middel hebben jullie gebruikt?
Ja, Aquaplan Vochtbarriere hier.quote:
Dit is om te impregneren toch? Ik bedoel echt gaatjes boren..quote:
Mm oo. Hoe zijn je eerst ervaringen? Hoe lang is t geleden dat je t gedaan hebt?quote:Op woensdag 14 maart 2018 09:59 schreef Sjoerdfoto het volgende:
[..]
Ja, Aquaplan Vochtbarriere hier.
Effect? Tja, hoop dat het goed gaat. Netjes elke 10cm een gat geboord en gat volgespoten.
Even verder lezen is nooit weg. Heb 't met een blokkwast over de muur gekwast, als je 't in gaten wilt gieten, zou je een klein trechtertje kunnen proberen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 15:32 schreef FranticDJ het volgende:
Dit is om te impregneren toch? Ik bedoel echt gaatjes boren..
Edit: verder lezen leert dat je t kan injecteren. Heb je hier een speciale pomp voor gehuurd of met een speciale spuit ofzo?
https://www.verfbestelsite.nl/waterglas.html
Een nijptang is toch om spijkers uit het hout te trekken?quote:Op woensdag 14 maart 2018 23:01 schreef kurk_droog het volgende:
1 moment onoplettendheid met wat uitleggen. Licht aangedaan voor te testen en daarna met een nijptang zo de kabels doorgeknipt (blauw, bruin en aarde in huishoudsnoer). Gigantische flits, en gelukkig de stoppen doorgebrand. Geluk bij een ongeluk want anders lag ik tussen 6 planken denk ik. Dacht dat die tang gewoon geleidde namelijk. Of was het geluk dat ik ze alle 3 tegelijk pakte?
Mmja ik wil t er echt in inderdaad.. in principe alleen de binnenmuur wat gewoon standaard bakstenen zijn.quote:Op woensdag 14 maart 2018 22:14 schreef blomke het volgende:
[..]
Even verder lezen is nooit weg. Heb 't met een blokkwast over de muur gekwast, als je 't in gaten wilt gieten, zou je een klein trechtertje kunnen proberen.
Zal wel combinatietang bedoelen..quote:Op woensdag 14 maart 2018 23:05 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Een nijptang is toch om spijkers uit het hout te trekken?
Je tang geleid ja. Als je dan ook nog meerdere aders tegelijk doorknipt en in contact met elkaar brengt via je tang, heb je gewoon kortsluiting.quote:Op woensdag 14 maart 2018 23:01 schreef kurk_droog het volgende:
1 moment onoplettendheid met wat uitleggen. Licht aangedaan voor te testen en daarna met een nijptang zo de kabels doorgeknipt (blauw, bruin en aarde in huishoudsnoer). Gigantische flits, en gelukkig de stoppen doorgebrand. Geluk bij een ongeluk want anders lag ik tussen 6 planken denk ik. Dacht dat die tang gewoon geleidde namelijk. Of was het geluk dat ik ze alle 3 tegelijk pakte?
Ervaring is dat het in het gat niet opdroogt: maar dat is dan ook de bedoeling, het moet door de capillaire werking ingezogen worden in de stenen.quote:Op woensdag 14 maart 2018 15:33 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Mm oo. Hoe zijn je eerst ervaringen? Hoe lang is t geleden dat je t gedaan hebt?
Lees nogal wisselende verhalen over aquaplan...
quote:Op donderdag 15 maart 2018 07:37 schreef Sjoerdfoto het volgende:
[..]
Ervaring is dat het in het gat niet opdroogt: maar dat is dan ook de bedoeling, het moet door de capillaire werking ingezogen worden in de stenen.
Situatie was als volgt:
Huis gekocht. Oude eigenaars hadden 3j geleden last van vocht in de muren. Alles kaalgekrabt en opnieuw gesaust. Ongeveer een jaar geleden kwam het vocht er weer doorheen (vlekken, bladderend verf, korrelige structuur). Wij hebben na aankoop weer de muur kaalgehad, alles opnieuw gesaust en heb dan vochtbarriere aangebracht.
In het voorjaar ga ik een drainage om het huis graven om het vocht af te voeren, dat is dan de oorzaak aanpakken.
De rest blijft lapmiddelen...
Methode 2. Methodes waarbij de paal in de grond en/of beton worden gezet, geven grote kans op paalrot.quote:Op donderdag 15 maart 2018 02:01 schreef Dropkikker het volgende:
Ik wil eerdaags beginnen met het maken van een houthok voor mijn brandhout. Nu heb ik al een idee hoe het eruit moet komen te zien, echter weet ik niet zeker wat het beste is om het hok vast te zetten in de grond.
Het hok wordt 2 meter hoog bij 5 meter lang en 1 meter diep en ik wil dan om de meter een paal zetten. Maar wat is de beste manier van vast zetten?
- De paal 50 cm in de grond slaan en vastzetten in beton.
- De paal in een paalhouder zetten en deze dan weer vastzetten in beton.
- Een pvc pijp van 110 in de grond tikken, en dan daar de paal/paalhouder in zetten met beton.
Alvast bedankt!
Ben je bang dat ze je hok jatten dat je het zo zwaar wilt vastzetten? Ik zou het gewoon op wat tegels zetten. Of desnoods de oplossing van Blomke.quote:Op donderdag 15 maart 2018 02:01 schreef Dropkikker het volgende:
Ik wil eerdaags beginnen met het maken van een houthok voor mijn brandhout. Nu heb ik al een idee hoe het eruit moet komen te zien, echter weet ik niet zeker wat het beste is om het hok vast te zetten in de grond.
Het hok wordt 2 meter hoog bij 5 meter lang en 1 meter diep en ik wil dan om de meter een paal zetten. Maar wat is de beste manier van vast zetten?
- De paal 50 cm in de grond slaan en vastzetten in beton.
- De paal in een paalhouder zetten en deze dan weer vastzetten in beton.
- Een pvc pijp van 110 in de grond tikken, en dan daar de paal/paalhouder in zetten met beton.
Alvast bedankt!
Kan, maar met bijv. de afgelopen storm heb je kans dat de wind eronder komt en het hok omkiepert. Evt. golfplaten, ook vastzetten met speciale bouten.quote:Op donderdag 15 maart 2018 08:58 schreef nanuk het volgende:
Ben je bang dat ze je hok jatten dat je het zo zwaar wilt vastzetten? Ik zou het gewoon op wat tegels zetten.
Heeft er al eerder behang op gezeten?quote:Op donderdag 15 maart 2018 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Moet ik gestucte muur voorbehandelen voor ik ga behangen?
Drainage staat ook op de lijst hier.. alleen rijtjes woning, dus in principe alleen voor en achter gevel. Balken vloer gaat iig wel open. Heb zelf altijd geleerd dat je niet binnen een fundering drainage buizen mag leggen..quote:Op donderdag 15 maart 2018 07:37 schreef Sjoerdfoto het volgende:
[..]
Ervaring is dat het in het gat niet opdroogt: maar dat is dan ook de bedoeling, het moet door de capillaire werking ingezogen worden in de stenen.
Situatie was als volgt:
Huis gekocht. Oude eigenaars hadden 3j geleden last van vocht in de muren. Alles kaalgekrabt en opnieuw gesaust. Ongeveer een jaar geleden kwam het vocht er weer doorheen (vlekken, bladderend verf, korrelige structuur). Wij hebben na aankoop weer de muur kaalgehad, alles opnieuw gesaust en heb dan vochtbarriere aangebracht.
In het voorjaar ga ik een drainage om het huis graven om het vocht af te voeren, dat is dan de oorzaak aanpakken.
De rest blijft lapmiddelen...
Ik neem aan dat het voor haardhout is, dan is het een zo open mogelijke constructie met een afdakje. Waarschijnlijk tegen een muur geplaatst en niet vol op de (westen)wind. Haardhout moet zeker twee of drie jaar drogen, op zn minst zal dat hok dus voor de helft gevuld blijven. Dat waait dus niet weg. TS kan beter gaan investeren in rookgasreiniging maar dat is een andere discussie.quote:Op donderdag 15 maart 2018 09:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan, maar met bijv. de afgelopen storm heb je kans dat de wind eronder komt en het hok omkiepert. Evt. golfplaten, ook vastzetten met speciale bouten.
Nee, het stucwerk is 2 maanden oud.quote:Op donderdag 15 maart 2018 09:37 schreef blomke het volgende:
[..]
Heeft er al eerder behang op gezeten?
Ja, voorstrijken, anders zuigt het te hard aan je behanglijm en krijg je onthechting.quote:Op donderdag 15 maart 2018 09:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Moet ik gestucte muur voorbehandelen voor ik ga behangen?
Voorstrijken met verdund behangplaksel. Drogen en dan behangen.quote:Op donderdag 15 maart 2018 09:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, het stucwerk is 2 maanden oud.
En juist dan kan de storm eronder blazen en alles omver kieperen. Opgeslagen haardhout borgt de constructie niet; althans ik zou niet weten hoe.quote:Op donderdag 15 maart 2018 09:48 schreef nanuk het volgende:
Ik neem aan dat het voor haardhout is, dan is het een zo open mogelijke constructie met een afdakje.
Ik weet dat jij #teambehangplaksel bent, maar is het is geen enorm probleem toch als ik de te behangen muur voorstrijk met dezelfde voorstrijk als voor te latexen muren?quote:Op donderdag 15 maart 2018 10:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Voorstrijken met verdund behangplaksel. Drogen en dan behangen.
Eerste tip die ik je kan geven is om naar een goede winkel te gaan waar ook door de aannemer wordt gekocht.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:01 schreef Goddelijker het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede tegellijm voor 60x60 tegels, waarbij een leveling-systeem wordt gebruikt. Dus hierbij zal er gelijmd worden volgens de floating-buttering-methode.
Heeft iemand een goede suggestie voor ik naar de winkel ga? Voor dat ze mij daar wat aanpraten.
Ja, dat was inderdaad ook mijn idee.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:15 schreef theiz het volgende:
[..]
Eerste tip die ik je kan geven is om naar een goede winkel te gaan waar ook door de aannemer wordt gekocht.
Denk denk oa aan HCI Bouwcenter, PontMeyer, Bouwmaat, etc.
Er staat in de verwerkings instructie van Eurocol 704 dat het zo moet worden verwerkt. In de 720 instructies staat dat niet:quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:37 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat was inderdaad ook mijn idee.
Maar mijn eigen onderzoek kwam ik op de Eurocol 720. Alleen staat hier niet direct bij vermeld dat deze ook floating-buttering aangebracht kan worden, maar wel een maximale dikte van 15mm. Dus dit lijkt mij wel voldoende om floating-buttering aan te brengen?
Dat is normaal. Geeft meer flexibiliteit achter je kastjes.quote:Op maandag 19 maart 2018 11:52 schreef Crazylikethatglue het volgende:
Bij mij is een keukengroep aangebracht. Echter steekt deze met een stuk electriciteitsbuis uit de muur. Is dit normaal. Ik vind dit klungelig staan en heb liever dat deze in de muur wordt verwerkt. Wat zijn de voors en tegens?
Waar de tweede wcd in de muur zit komt de oven en kookplaat. Plint wordt circa 8cm hoog.
[ afbeelding ]
Ik wil ook weten wat ik het beste kan gebruiken om de infrezingen op te vullen. Knauf rotband of snelgips? De spauwwand is wit. Maar rotband droogt lichtgrijs op volgens de verpakking. Dus heb deze laten liggen bij de bouwmarkt en vraag even hier
OK. Maar de oven en kookplaat komen boven mekaar te staan. Dan kan de wcd met dat slungelige buisje toch ook naast de volgende wcd in de muur geinstalleerd. Of begrijp ik iets niet?quote:Op maandag 19 maart 2018 12:44 schreef PJ het volgende:
[..]
Dat is normaal. Geeft meer flexibiliteit achter je kastjes.
Dan kom je er niet bij als alles is geïnstalleerd. Nu haal je de plint los en trek je de stekker eruit.quote:Op maandag 19 maart 2018 18:13 schreef Crazylikethatglue het volgende:
[..]
OK. Maar de oven en kookplaat komen boven mekaar te staan. Dan kan de wcd met dat slungelige buisje toch ook naast de volgende wcd in de muur geinstalleerd. Of begrijp ik iets niet?
Maar das toch raar. Een wcd in de wand is voor de oven. Die losse voor de kookplaat. Waarom zou je oven dan wel kunnen installeren en de kookplaat niet? Zij komen naast elkaar in de wand.quote:Op maandag 19 maart 2018 20:07 schreef PJ het volgende:
[..]
Dan kom je er niet bij als alles is geïnstalleerd. Nu haal je de plint los en trek je de stekker eruit.
En waarom zou je het afsmeren? Er komt toch een keuken voor te staan?
Overigens hadden ze die andere dozen ook beter flexibel kunnen doen.
Je knipt je aansluitsnoer door terwijl de lamp brand? Of begrijp ik je verkeerd.quote:Op woensdag 14 maart 2018 23:01 schreef kurk_droog het volgende:
1 moment onoplettendheid met wat uitleggen. Licht aangedaan voor te testen en daarna met een nijptang zo de kabels doorgeknipt (blauw, bruin en aarde in huishoudsnoer). Gigantische flits, en gelukkig de stoppen doorgebrand. Geluk bij een ongeluk want anders lag ik tussen 6 planken denk ik. Dacht dat die tang gewoon geleidde namelijk. Of was het geluk dat ik ze alle 3 tegelijk pakte?
Als je thermostaat van je vloerverwarming op 35 graden staat en de temperatuur aan de binnenkomende kant schiet door naar de 50 graden lijkt me dat je thermostaat niet helemaal fris is.quote:Op woensdag 21 maart 2018 12:00 schreef StofferEnBlik het volgende:
Vloerverwarming en PVC is een goed combinatie, al mag het water van de vloerverwarming officieel niet warmer worden dan 40 graden om de kwaliteit van het PVC te waarborgen.
Nu heb ik in mijn nieuwe woning een vloerverwarming die bij het opstoken regelmatig over de 50 graden schiet, ondanks dat de regelaar op maximaal 35 staat. De CV staat op zolder en gaat uiteindelijk via de kruipruimte naar de trapkast waarin de regelaar etc. te vinden is. Nu keek ik in de kruipruimte en zag dat de aanvoer van de vloerverwarming op de grond ligt en door het koude grondwater loopt (bouwfoutje? ). Dit koelt natuurlijk enorm af en daar ga ik ook wat aan doen, maar zal dit ook de reden kunnen zijn van die temperatuuruitschieters?
Zou je daar niet liever gips op zetten in plaats van MDF? dit in verband met brandwerendheid. Afplakken kun je doen, als je de luchtdichtheid niet helemaal vertrouwt, maar over het algemeen zou strak tussen de latten zetten afdoende moeten zijn.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:01 schreef Realzm het volgende:
2 korte vraagjes
Ik ga in de bijkeuken een kale enkelsteens buitenmuur afwerken. Nu is mijn planning:
Frame maken van vurenhouten latten van 44*69 (vast aan de muur maken)
Pir platen aluminium van 60 ertussen
Afwerken met mdf platen
1: is dit hoe ik dit moet doen of zou ik het beter anders kunnen doen
2: moet ik de naden tussen de pir platen en het houten frame niet afplakken met aluminiumtape? Of zou het strak genoeg moeten zitten om de kou buiten te houden?
alvast bedankt
Brandveiligheid had ik idd niet aan gedacht. Ik dacht aan mdf omdat me dat een stuk sterker lijkt. Is het niet zo dat als je een keer te hard tegen een gipswand stoot je er meteen doorheen bent? Ook omdat de isolatie niet hard is. (Ik heb nog nooit met gipsplaten gewerkt)quote:Op donderdag 22 maart 2018 21:32 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Zou je daar niet liever gips op zetten in plaats van MDF? dit in verband met brandwerendheid. Afplakken kun je doen, als je de luchtdichtheid niet helemaal vertrouwt, maar over het algemeen zou strak tussen de latten zetten afdoende moeten zijn.
Valt wel mee hoor. Zeker als je 12,5 mm pakt. Je MDF is ook beschadigd als je er eens tegenaan stoot.quote:Op donderdag 22 maart 2018 22:28 schreef Realzm het volgende:
[..]
Brandveiligheid had ik idd niet aan gedacht. Ik dacht aan mdf omdat me dat een stuk sterker lijkt. Is het niet zo dat als je een keer te hard tegen een gipswand stoot je er meteen doorheen bent? Ook omdat de isolatie niet hard is. (Ik heb nog nooit met gipsplaten gewerkt)
Geen MDF, een beetje vocht en het zwelt op als een ballon. Eerder gips of watervast multiplex.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:01 schreef Realzm het volgende:
2 korte vraagjes
Ik ga in de bijkeuken een kale enkelsteens buitenmuur afwerken. Nu is mijn planning:
Frame maken van vurenhouten latten van 44*69 (vast aan de muur maken)
Pir platen aluminium van 60 ertussen
Afwerken met mdf platen
1: is dit hoe ik dit moet doen of zou ik het beter anders kunnen doen
2: moet ik de naden tussen de pir platen en het houten frame niet afplakken met aluminiumtape? Of zou het strak genoeg moeten zitten om de kou buiten te houden?
alvast bedankt
Zorg dat je je regelwerk op de breedtemaat van je plaatwerk houdt en niet die 60 cm ertussen houden omdat dat makkelijker is met isoleren.. constructie is belangrijker als een beetje isolatie afsnijden.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:01 schreef Realzm het volgende:
2 korte vraagjes
Ik ga in de bijkeuken een kale enkelsteens buitenmuur afwerken. Nu is mijn planning:
Frame maken van vurenhouten latten van 44*69 (vast aan de muur maken)
Pir platen aluminium van 60 ertussen
Afwerken met mdf platen
1: is dit hoe ik dit moet doen of zou ik het beter anders kunnen doen
2: moet ik de naden tussen de pir platen en het houten frame niet afplakken met aluminiumtape? Of zou het strak genoeg moeten zitten om de kou buiten te houden?
alvast bedankt
Met een knelkap / kneldop in de juiste doorsnede ?quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:26 schreef Stefanovic83 het volgende:
Kan iemand me vertellen hoe ik deze radiator in de convectorput kan afsluiten zodst ik 'm kan afkoppelen?
Sowieso de radiator dichtzetten met de witte knop natuur, maar hoe sluit ik die andere leiding af?
[ afbeelding ]
Helaas. Niet. Behalve met vriesmethode wordt dat leeg halen.quote:Op zaterdag 24 maart 2018 19:40 schreef Stefanovic83 het volgende:
Doel is trouwens het hele systeem te hoeven legen.. Gewoon ff afsluiten en loskoppelen
Ik heb zowel met vuren balken als met metal studs gewerkt. Geef mij de laatste maar.quote:Op woensdag 21 maart 2018 23:01 schreef Realzm het volgende:
2 korte vraagjes
Ik ga in de bijkeuken een kale enkelsteens buitenmuur afwerken. Nu is mijn planning:
Frame maken van vurenhouten latten van 44*69 (vast aan de muur maken)
Pir platen aluminium van 60 ertussen
Afwerken met mdf platen
1: is dit hoe ik dit moet doen of zou ik het beter anders kunnen doen
2: moet ik de naden tussen de pir platen en het houten frame niet afplakken met aluminiumtape? Of zou het strak genoeg moeten zitten om de kou buiten te houden?
alvast bedankt
Probeer het eens bij de Groothandels. PontMeyer, Bouwmaat, Jongeneel, Raab Karcher, etc.quote:Op maandag 26 maart 2018 14:57 schreef Zwolsboy het volgende:
Weet iemand waar je Bribus keuken kasten en fronten kan krijgen?
Zoek een onderkast voor oven / combi magnetron 73 cm hoog 60 cm breed, zie ze nergens?
Ja Ikea heeft er 1 die zou ik kunnen inkorten die zijn namelijk 88cm hoog, of is er een andere merk/levancier die zulke kastjes verkoopt?
Thix voor de tip, Bribus wil zelf niet aan mij verkopen ze beweren dat dat niet mag.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:26 schreef theiz het volgende:
[..]
Probeer het eens bij de Groothandels. PontMeyer, Bouwmaat, Jongeneel, Raab Karcher, etc.
Volgens mij zijn dat keukenblokken die vaak door woningbouw cooperaties worden geplaatst. Vaak hebben deze jongens 1 of 2 merken in het lokale assortiment als je geluk hebt dus Bribus.
Als de lokale woningbouw Bribus plaatst, dan is de kans groot dat het bij 1 van die jongens ook te koop is. Ik vraag me altijd af of de woningbouw zich aanpast aan de groothandel, of andersom. Maar meestal loopt het synchroon.quote:Op maandag 26 maart 2018 21:31 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Thix voor de tip, Bribus wil zelf niet aan mij verkopen ze beweren dat dat niet mag.
Het is inderdaad voor een woningbouw keuken, maar die maten wijken zo af.
Was ook achter bij zijn huis dat de badkamer kraan iets andere afstand had... geen 12 cm maar ook geen 15 cm... dit is prima op te lossen maar t leek eerder 12,5 CM hart op hart vraag me af waarom dat zo was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |