Schroefjes zijn over 't algemeen lang zat. Anders zijn er langere te krijgen, evenals vulringen om het diepteverschil met je doos te vereffenen.quote:Op zaterdag 23 december 2017 21:49 schreef Dropkikker het volgende:
Krijg je dan geen probleem met het raamwerk, dat deze niet past achteraf?
Als je een goede tegelzetter hebt niet...quote:Krijg je dan geen probleem met het raamwerk, dat deze niet past achteraf?
Die zie ik niet zo. Daar gebruik(te) ik een strip voor die ik meelijmde met de tegels en daarna afvoegen:quote:Op zondag 31 december 2017 15:01 schreef Tom_ het volgende:
Ik heb in de douche een koof gemaakt, over de buitenste hoeken dacht ik in verstek gezaagde tegelprofiel te zetten
Excuus, ik bedoelde geen koof maar een nis om douchegel etc in te zetten. Ik heb het even aangepast.quote:Op zondag 31 december 2017 15:19 schreef blomke het volgende:
[..]
Die zie ik niet zo. Daar gebruik(te) ik een strip voor die ik meelijmde met de tegels en daarna afvoegen:
[ afbeelding ]
Op deze site hebben ze hetzelfde gedaan wat ik in gedachten had, daar hebben ze de profielen ook in verstek gezaagd en lijken ze die zelfs al te stellen voor ze de tegels gaan plaatsen.quote:Op zondag 31 december 2017 15:51 schreef Makrolon het volgende:
Ik zou de tegels op de buitenhoekstrip afkitten. Vaak zetten de tegels en de strip verschillend van elkaar uit waardoor de voeg gast scheuren en barsten.
Als je zelf de draden trekt, kan het met een ¤100 voor een kookgroep klaar zijn. Met draden en afmonteren, een paar 100 ¤quote:Op zondag 31 december 2017 16:43 schreef DrMarten het volgende:
I Heeft iemand enig idee wat zoiets grofweg moet kosten? Heb er gewoon een moderne stoppenkast inzitten, dus het is niet zo dat alles vernieuwd hoeft te worden.
Detail, ik ben niet handig en elektriciteit blijf ik sowieso vanafquote:Op zondag 31 december 2017 16:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Als je zelf de draden trekt, kan het met een ¤100 voor een kookgroep klaar zijn. Met draden en afmonteren, een paar 100 ¤
Een watte?quote:
Ben bang dat het net niet past.quote:Op zondag 31 december 2017 17:20 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Een watte?
[ afbeelding ]
Oké, misschien toch niet de meest moderne stoppenkast, maar kan het hier uberhaupt bij?
Dat laatste zegt me helemaal niks, maar het eerste zegt me dat ik denk ik maar gewoon voor gas ga. Goedkopere oplossing op de korte termijn met beperkt budget.quote:Op zondag 31 december 2017 18:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ben bang dat het net niet past.
Het lijkt er wel op dat je een gewone fase+nul 230V hoofdaansluiting hebt.
Een kastje erbij naast is ansich niet heel duur; maar loopt er al wel bijvoorbeeld een loze leiding richting de keuken ? Of is er een kruipruimte ?quote:Op zondag 31 december 2017 19:07 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dat laatste zegt me helemaal niks, maar het eerste zegt me dat ik denk ik maar gewoon voor gas ga. Goedkopere oplossing op de korte termijn met beperkt budget.
Dank voor de reactie iig
Er is een kruipruimte. Moet dan pak hem beet 2,5 - 3 meter onder de vloer door.quote:Op zondag 31 december 2017 19:27 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een kastje erbij naast is ansich niet heel duur; maar loopt er al wel bijvoorbeeld een loze leiding richting de keuken ? Of is er een kruipruimte ?
Voor 300 ben je een eindquote:Op zondag 31 december 2017 19:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Er is een kruipruimte. Moet dan pak hem beet 2,5 - 3 meter onder de vloer door.
Enig idee qua prijzen (ballpark figure) Is het iets van ¤ 100, ¤ 200, moet ik aan veel meer denken?
Ben zoals je merkt echt compleet een leek op dat gebied
Dat zei ik toch al?quote:Op zondag 31 december 2017 19:29 schreef DrMarten het volgende:
Er is een kruipruimte. Moet dan pak hem beet 2,5 - 3 meter onder de vloer door.
Enig idee qua prijzen (ballpark figure) Is het iets van ¤ 100, ¤ 200, moet ik aan veel meer denken?
Ben zoals je merkt echt compleet een leek op dat gebied
Ik denk dat je 'm het beste kunt poetsen met RVS poets van HG. Overspuiten (ook die sifon) geeft meestal een matig resultaatquote:Op woensdag 3 januari 2018 09:07 schreef archito het volgende:
Ik meen me te herinneren dat geberit bij bepaalde knoppen aangeeft dat ze overschilderbaar zijn, kan dat alleen nu nergens meer vinden. Wat denken jullie?
Maar ik wil graag een andere kleur dan RVS, het probleem is niet dat hij vies is o.i.d.quote:Op woensdag 3 januari 2018 13:18 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik denk dat je 'm het beste kunt poetsen met RVS poets van HG. Overspuiten (ook die sifon) geeft meestal een matig resultaat
Precies deze producten hebben we gebruikt. Maar de aansluiting op het hout (waar EPDM op is gelijmd) is nog niet sluitend. Ik zal nog eens een foto maken de komende dagen om mijn vraag wat duidelijker te maken .quote:Op vrijdag 5 januari 2018 07:07 schreef Gieliovd het volgende:
Idealiter pak je toch daarvoor bedoelde producten.
https://www.glasdiscount.(...)iel-voor-lichtstraat
Ik zou er een zo klein mogelijk contactoppervlak van maken en de rest laten ademen. Dus een opleg rubber ertussen en afwerken met profielen.
Wat ik van mijn machine weet, is dat ie koud water inlaat voordat ie gaat afpompen. Je zult dus eenthermometer in de trommel vloeistof moeten stoppenquote:Op zondag 7 januari 2018 00:12 schreef TruusHenk het volgende:
Ik heb vandaag twee testjes gedaan. De eerste was dat ik een was op 95 graden heb aangezet en zodra de machine het water begon weg te pompen (de eerste keer) ben ik naar buiten gelopen en heb het water gevoeld (dat kan hier, woon in UK, de afvoerbuis houdt een paar centimeter boven de grond op en loopt in een putje met een rooster). De tweede keer heb ik weer een was op 95 graden aangezet, heb ik de machine uitgezet zodra het water er (voor het eerst) ingepompt was, en toen de deur een klein minuutje later open kon heb ik weer aan het water gevoeld. In beide gevallen was het water maar net lauw, verre van 95 graden dus. Dit geeft mij toch het vermoeden dat er iets niet klopt met de temperatuur van het water in de machine, ondanks dat er geen foutmelding is enz. .
Bedankt, maar wat bedoel je precies met 'trommel vloeistof'?quote:Op zondag 7 januari 2018 09:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat ik van mijn machine weet, is dat ie koud water inlaat voordat ie gaat afpompen. Je zult dus eenthermometer in de trommel vloeistof moeten stoppen
We hebben de radiatoren én de ketel ontlucht. Zijn er nog andere plekken waar lucht ipv water zit?quote:Op zaterdag 6 januari 2018 18:18 schreef Gieliovd het volgende:
Lucht in je systeem waardoor de warmtewisselaar lucht verwarmt en geen water?
Waswater.quote:Op zondag 7 januari 2018 15:34 schreef TruusHenk het volgende:
Bedankt, maar wat bedoel je precies met 'trommel vloeistof'?
Het kan er prima bovenop. Echter zal je het frame vast wel aan de vloer willen vastzetten dus heb je bij verwijderen naast het indrukken van het pvc en wat kleurverschil ook nog wat gaten in je vloer.quote:Op zondag 7 januari 2018 15:11 schreef Captain_koek het volgende:
Vraag je aan de kenners:
Ik heb een kamer van 8 meter lang en ik wil hier een wandje in maken ter scheiding.
Ik wil dit graag doen met een hout frame, en gipsplaten, niet lastig en goed te bewerken en af te werken. Mijn vraag is het volgende: Is het verstandig de (PVC) vloer weg te halen op de plek waar ik het muurtje bouw? of kan dit er boven op?
Gezien PVC (gelijmd) niet werkt, dacht ik dat het wel boven op kon. Met als plus dat ik de vloer (met mogelijk wat kleur verschil) kan gebruiken als ik het over een aantal jaar zat ben.
Hoe denken jullie hierover?
thanks!quote:Op maandag 8 januari 2018 09:11 schreef nanuk het volgende:
[..]
Het kan er prima bovenop. Echter zal je het frame vast wel aan de vloer willen vastzetten dus heb je bij verwijderen naast het indrukken van het pvc en wat kleurverschil ook nog wat gaten in je vloer.
Top, dank voor de bevestiging. Dan ga ik het zo doen.quote:Op woensdag 10 januari 2018 06:46 schreef Gieliovd het volgende:
Prima plan. Je kunt het membraan aan de vloer of aan je kimband lijmen.
Zelf even klosjes achter de beugels maken.. Of de beugels bij buigen/namakenquote:Op zondag 14 januari 2018 17:14 schreef Goddelijker het volgende:
Binnenkort moet er hier een gordijnrails opgehangen worden, alleen is dit op een schuin plafond.
Het plafond loopt 8 graden schuin, maar ik kan zo snel niet de juiste beugels vinden online (waarschijnlijk kom ik niet op de juiste naam)... En ook geen 'basislat' met 8 graden schuin, om eventueel eerst te monteren en daarop de gordijnrails te schroeven (heeft de voorkeur)...
Iemand dit probleem al eens opgelost?
Jahoor, dat komt wel goed.quote:Op maandag 15 januari 2018 08:49 schreef eRKa het volgende:
Schutting in de tuin, houten palen met schermen van horizontale planken ertussen.
Je raadt het al, 1 paal is verrot op de lucht-grond scheiding en de schermen hangen nu behoorlijk scheef. Nieuwe paal heb ik al gekocht, en cement voor palen in de grond te zetten. Gamma had een zak van 20kg mix zonder mengen en dat leek perfect voor het klusje dat ik moet doen. Echter, dat spul heb je minimaal 5°C temperatuur voor nodig. Aanstaand weekend zitten we tussen 0° en 5°C. Is het verstandig om er dan toch aan te beginnen?
Dank voor het antwoord.quote:Op maandag 15 januari 2018 12:18 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Jahoor, dat komt wel goed.
...
Alleen grote kans dat de andere palen ook al verrot zijn.
Staat de rest ook in beton dan? Bij normale grond hoeft een schutting niet in beton hoor.quote:Op maandag 15 januari 2018 12:28 schreef eRKa het volgende:
[..]
Dank voor het antwoord.
Vreemd genoeg (gelukkig) zijn de andere palen nog niet merkbaar verrot. Gelukkig maar, want anders moet de héle schutting eruit en dat lukt niet in mijn eentje. En vrienden genoeg, maar die hebben het ook al druk genoeg en wil ik liever niet vragen. Moet je ook weer iets terug doen Dus als ik 1 paal in mijn uppie kan vervangen, dan heeft dat de voorkeur.
Soms wordt zo'n stalen paalvoet in beton gezet en de paal bovengronds vastgezet. Maar in bovenstaand geval denk ik dat beton geen voordeel biedt en de nieuwe paal weer gaat rotten, net als de andere (bestaande) palen.quote:Op maandag 15 januari 2018 14:17 schreef Makrolon het volgende:
Staat de rest ook in beton dan? Bij normale grond hoeft een schutting niet in beton hoor.
Hmm, de palen staan in een muur van stapelblokken. Dus er is niet zo gék veel grond waar de paal in vast gezet kan worden.quote:Op maandag 15 januari 2018 14:17 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Staat de rest ook in beton dan? Bij normale grond hoeft een schutting niet in beton hoor.
Wat is je berekening? Een cw6 ketel levert ongeveer 22 liter water per minuut op 38 graden...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 15:02 schreef Den_Haag het volgende:
Welke waterafvoer capaciteit heb je nodig voor een doucheruimte met 2 stortdouches?
Beide douches hebben individuele waterleidingen en warm water is aangesloten op CW6 ketel?
Met mijn berekening kom ik uit op 36l/min wat dus meer is dan de 30l/min die de meeste afvoeren halen.
Maak ik hier een foute berekening?
Dan zou je dus heel koud douchen. Kijk ff hoeveel water van 38 graden je ketel kan leveren...quote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:02 schreef Den_Haag het volgende:
2x koud water is 2x 12l plus nog je warme water (7,5l/min aangehouden).
Totaal dus 31,5 l/min
Ging eerst uit van op elke leiding 12l maar dat heb je niet met warm water.
Stortdouches doen ongeveer per stuk 20l/min en kunnen dus bijna op maximale doorzet gebruikt worden.
Onder de 30 die de afvoer aan kan dus..quote:Op dinsdag 16 januari 2018 16:58 schreef Den_Haag het volgende:
23,3l op 40 graden. Met bijmengen kom je dus rond de 28l/min uit
28 liter/minuut via 22mm koper op 3 bar.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:13 schreef eRKa het volgende:
Kun je wel zoveel water transporteren via de binnenkomende aansluiting?
Ik bedoelde eigenlijk de binnenkomende huisaansluiting. Maar andersom, naar die douche zal heus geen 2 afzonderlijke leidingen lopen. Dat is ook afgetakt van 1 hoofdleiding die naar de doucheruimte gaat.quote:Op dinsdag 16 januari 2018 20:50 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
28 liter/minuut via 22mm koper op 3 bar.
Ik ookquote:Op woensdag 17 januari 2018 11:36 schreef eRKa het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk de binnenkomende huisaansluiting.
De sproeier midden boven in de foto. Ik neem dan aan de draaiknop voor de watertoevoer?quote:Op maandag 29 januari 2018 22:07 schreef Gieliovd het volgende:
Uit welke?
Kan goed je kraan afsluiter zijn. De rubbers in je draaiknop.
Goede optie. Ik zie daar alleen geen plamuur. Ik koop het liefst alles in een keer.quote:
Toolstation heeft een weekdeal voor witte acrylaatquote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goede optie. Ik zie daar alleen geen plamuur. Ik koop het liefst alles in een keer.
deze week bij de Toolstation: https://www.toolstation.nl/shop/p28708quote:Op dinsdag 30 januari 2018 16:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb wat tubes kit nodig. Dit wordt uiteraard Den Bravenkit. Waar koop ik dat goedkoop met een breed assortiment?
Als ik een zwart deurkozijn op een witte of gekleurde muur maak, kit ik dan zwart of wit?
Ik moet ook wat hout plamuren. Dat hout is al gegrond, zwart en wit. Het moet ook zwart en wit gelakt worden. Koop ik dan het beste donkere en lichte plamuur? Waar moet ik uberhaupt op letten bij plamuur?
Laatste vraag. Ik heb een (zwarte) schuifdeur maar de deur heeft wel een gat voor het loopslot. Dat moet dicht. Waarmee doe ik dat? Iets dat niet krimpt neem ik aan?
2K (komponenten) plamuur.quote:Op donderdag 1 februari 2018 08:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand nog tips over plamuur en vulmiddel?
Dit zijn zgn aangegoten stekkers. Die kunnen inderdaad niet open. Ik zou ze ook niet afknippen en een andere stekker monteren.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 17:05 schreef Impry het volgende:
In de tuin hebben we een overkapping tegen de schuur aan staan.
Nu wil ik een terrasheater en een verlichtingssnoer in de overkapping hangen.
Ik had zelf bedacht om een zo klein mogelijk gat te boren door de schuur- en overkappingsplanken en daar de stekkers doorheen te doen.
Maar die stekkers zijn allemaal 'waterdicht' en volgens mij niet 1-2-3 open te schroeven.
Een verlengsnoer in de overkapping hangen zou ook kunnen, maar is minder mooi. En ook die moet nog door dat kleine gat.
Wat is jullie tip?
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Haal de kabel los uit de heater, voer de losgehaalde kant door de muur/plank van binnenuit en sluit de heater weer aan. Dan een stopcontact aan de binnenkant van de schuur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De capaciteit van je CV is te weinig om 2x zoveel water warm te maken. Dus CV met grotere capaciteit kopen, of niet tegelijk douchen. Of 1 van de 2 op een boiler zetten.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:21 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie idee over deze situatie, want ik snap er weinig van:
1 nieuwe ketel, Remeha Calenta 40c CW5.
2 badkamers, over 2 verdiepingen.
1 afgaande warmwaterleiding die splitst onder de ketel naar de 2 badkamers.
Ga je douchen in badkamer 1; helemaal top. Dikke straal, blarentrekkend heet. Ga je vervolgens in de andere badkamer onder de douche staan worden ze beide lauw en vervolgens koud.
Mijn redenatie: je neemt water af, de tapdrempel is dus geraakt, de ketel slaat aan en levert heet water. De thermostaatkraan doet er wat koud water bij en klaar. Of je dat nou op één of 2 pleken tegelijk afneemt boeit niet.
Maar toch worden ze beide koud! Dat is toch raar......
DA's vreemd, want een CW5 zou zat genoeg warm water voor 2 douches kunnen leveren.quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:21 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie idee over deze situatie, want ik snap er weinig van:
1 nieuwe ketel, Remeha Calenta 40c CW5.
2 badkamers, over 2 verdiepingen.
1 afgaande warmwaterleiding die splitst onder de ketel naar de 2 badkamers.
Ga je douchen in badkamer 1; helemaal top. Dikke straal, blarentrekkend heet. Ga je vervolgens in de andere badkamer onder de douche staan worden ze beide lauw en vervolgens koud.
Mijn redenatie: je neemt water af, de tapdrempel is dus geraakt, de ketel slaat aan en levert heet water. De thermostaatkraan doet er wat koud water bij en klaar. Of je dat nou op één of 2 pleken tegelijk afneemt boeit niet.
Maar toch worden ze beide koud! Dat is toch raar......
quote:Op zaterdag 3 februari 2018 02:58 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Dit zijn zgn aangegoten stekkers. Die kunnen inderdaad niet open. Ik zou ze ook niet afknippen en een andere stekker monteren.
- Plaats een waterdicht stopcontact met de kabelinvoer onderin dit stopcontact.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- Haal de kabel los uit de heater, voer de losgehaalde kant door de muur/plank van binnenuit en sluit de heater weer aan. Dan een stopcontact aan de binnenkant van de schuur.Dankje! Ik zal die heater eens voorzichtigjes open maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 kansen:quote:Op zaterdag 3 februari 2018 11:36 schreef blomke het volgende:
[..]
DA's vreemd, want een CW5 zou zat genoeg warm water voor 2 douches kunnen leveren.
In beide gevallen zou de watertemperatuur teruglopen, maar niet - zoals de vraag postuleert - de warm water flow stoppenquote:Op zaterdag 3 februari 2018 19:32 schreef Frsh het volgende:
2 kansen:
1. de temperatuur van het water staat te hoog, waardoor er minder liters per minuut uitkomen
2. Er zijn 2 douches die allebei geen spaardouche zijn en meer dan 10L per minuut vragen.
En met 2 thermo kranen zouden die gewoon de beperkte flow van warmwater moeten compenseren door minder koud toe te voegen..quote:Op zaterdag 3 februari 2018 20:01 schreef blomke het volgende:
[..]
In beide gevallen zou de watertemperatuur teruglopen, maar niet - zoals de vraag postuleert - de warm water flow stoppen
Wat gebeurd er als je alleen douche twee open zet?quote:Op donderdag 1 februari 2018 12:21 schreef Gieliovd het volgende:
Ik ben benieuwd naar jullie idee over deze situatie, want ik snap er weinig van:
1 nieuwe ketel, Remeha Calenta 40c CW5.
2 badkamers, over 2 verdiepingen.
1 afgaande warmwaterleiding die splitst onder de ketel naar de 2 badkamers.
Ga je douchen in badkamer 1; helemaal top. Dikke straal, blarentrekkend heet. Ga je vervolgens in de andere badkamer onder de douche staan worden ze beide lauw en vervolgens koud.
Mijn redenatie: je neemt water af, de tapdrempel is dus geraakt, de ketel slaat aan en levert heet water. De thermostaatkraan doet er wat koud water bij en klaar. Of je dat nou op één of 2 pleken tegelijk afneemt boeit niet.
Maar toch worden ze beide koud! Dat is toch raar......
Ja, dat kan makkelijk het gewicht dragen, maar er zit altijd speling tussen de duim en de heng.quote:Op maandag 5 februari 2018 22:38 schreef Harveo het volgende:
Zou dit het gewicht kunnen dragen denk jullie of zijn er andere beter manieren?
Brainstorm: De waterdruk aan de koude kant is hoger dan aan de warme kant. Zou het kunnen dat het water de weg van de minste weerstand zoekt en bij beide kranen open door de ene kraan druk opbouwt in de warme leiding? Dan hoeft er geen water meer via de ketel en haal je dus de tapdrempel niet. ALS dit zo is, met de nadruk op als dan kan je het oplossen door terugstroom ventielen te plaatsen in beide warmwaterleidingen.quote:Op maandag 5 februari 2018 18:00 schreef Gieliovd het volgende:
Nee beide douches separaat werken als een tierelier. Het enige dat ook veranderd is is de ketel. Stond eerst een buffervat van 180 liter. Die heb ik laten verwijderen omdat die ketel het makkelijk aan moet kunnen.
Maar ja... Precies wat ik dacht, die kranen moeten gewoon bij regelen en de drempel kan niet het issue zijn.
Dat zijn dan wel lage deuren die erg makkelijk van vorm veranderen. Ik zou het zoeken in het verstevigen van de deur zelf, een diagonaal erachter of zelfs een plaat triplex maar dat is niet mooi.quote:
Die zitten er nou al in. en er zit speling op de scharnier die aan de kast zelf is bevestigd. Ik had met die duimhengen het idee dat er geen speling zou zijn.quote:Op woensdag 7 februari 2018 17:11 schreef theiz het volgende:
[..]
Ja, dat kan makkelijk het gewicht dragen, maar er zit altijd speling tussen de duim en de heng.
Er zijn zat scharnieren, ook voor hogere gewichten. Je kan het beste bij de ijzerhandel kijken hiervoor.
Wellicht een keukenkast scharnier?
De deur zelf is stevig genoeg na mij mijn idee.quote:Op donderdag 8 februari 2018 08:03 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat zijn dan wel lage deuren die erg makkelijk van vorm veranderen. Ik zou het zoeken in het verstevigen van de deur zelf, een diagonaal erachter of zelfs een plaat triplex maar dat is niet mooi.
Dat mag, het is zelfs de handigste oplossing omdat je het buro dan ook nog eens van zn plek kunt halen. Alleen stopcontacten in een brandbare ombouw mag waarschijnlijk niet. Verlengsnoeren koppelen heeft ook niet de schoonheidsprijs maar is niet verboden. Maar eh, 12 stopcontacten waarvan 10 permanent bezet bij je buro?quote:Op zaterdag 10 februari 2018 13:17 schreef Piles het volgende:
Wat is de meest praktisch, veilige en toegestane methode om van 2 wcd's in de muur over te gaan naar 2 stekkerdozen (met 5 aansluitingen) en 2x2 wcd's op het bureau?
Het is een huurhuis, dus ik ga het liefst gewoon met 2 stekkers vanuit de muur naar de rest (dus niet via de centraaldoos o.i.d.). Maar geen idee of dat kan/mag.
Daar had ik inderdaad géén rekening mee gehouden. Opbouwwcd's mogen wel zo te lezen? Wel jammer, inbouw in hout is een stuk mooierquote:Op maandag 12 februari 2018 08:30 schreef nanuk het volgende:
[..]
Dat mag, het is zelfs de handigste oplossing omdat je het buro dan ook nog eens van zn plek kunt halen. Alleen stopcontacten in een brandbare ombouw mag waarschijnlijk niet.
Koppelen van stekkerdozen mag dan weer niet, volgens de instructie op de stekkerdoos...quote:Verlengsnoeren koppelen heeft ook niet de schoonheidsprijs maar is niet verboden. Maar eh, 12 stopcontacten waarvan 10 permanent bezet bij je buro?
Hopelijk komt er nog iemand die echt verstand heeft van wat wel en niet mag maar voor zover ik weet mag je wel in hout inbouwen als je er een doos omheen zet. Opbouw rechtstreeks op hout zonder bodemplaat mag ook weer niet.quote:Op maandag 12 februari 2018 17:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar had ik inderdaad géén rekening mee gehouden. Opbouwwcd's mogen wel zo te lezen? Wel jammer, inbouw in hout is een stuk mooier
[..]
Koppelen van stekkerdozen mag dan weer niet, volgens de instructie op de stekkerdoos...
Ik heb 9 apparaten staan op/rond m'n bureau inderdaad, en wil er dan nog minimaal 3 beschikbaar voor telefoon/batterijlader e.d.
Er zijn natuurlijk wel prachtige oplossingen te bedenken voor op of in een bureau. En die zijn dan ook verder gewoon toegestaan. Mits het daar voor bedacht en ontwikkeld is.quote:Op maandag 12 februari 2018 17:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Daar had ik inderdaad géén rekening mee gehouden. Opbouwwcd's mogen wel zo te lezen? Wel jammer, inbouw in hout is een stuk mooier
[..]
Koppelen van stekkerdozen mag dan weer niet, volgens de instructie op de stekkerdoos...
Ik heb 9 apparaten staan op/rond m'n bureau inderdaad, en wil er dan nog minimaal 3 beschikbaar voor telefoon/batterijlader e.d.
Mja, wel mooi inderdaad, maar aardig aan de prijs. En het zelf maken is veel leukerquote:Op dinsdag 13 februari 2018 17:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel prachtige oplossingen te bedenken voor op of in een bureau. En die zijn dan ook verder gewoon toegestaan. Mits het daar voor bedacht en ontwikkeld is.
https://www.worktrainer.nl/Stroom-op-je-bureau
https://www.elektroshop.n(...)usb-aansluiting.html
https://www.legrand.nl/pr(...)n/bureau-oplossingen
Heb je een systeem met een centrale afzuiging in huis ? Zit er in je keuken iets van een driestanden schakelaar ?quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:16 schreef Luchtbel het volgende:
Euhm ik weet niet of dit onder klus kwesties valt. Maar kan iemand mij vertellen hoe dit soort afzuigsysteemding werkt of wat voor afzuigkap hier bij hoort? Ik voel me vrij suf maar ik ken alleen het systeem naar buiten...
[ afbeelding ]
Nee. Niks van dat te vinden, geen schakelaar. Alleen het overige stuk pijp, vond ik in de meterkast.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je een systeem met een centrale afzuiging in huis ? Zit er in je keuken iets van een driestanden schakelaar ?
Dan mag je op het systeem alleen een motorloze afzuigkap aansluiten.
Schakelaar is natuurlijk niet altijd aanwezig. Wij hebben bij het plaatsen van de nieuwe keuken de schakelaar laten verwijderen omdat we de afzuiging toch altijd op standje 3 hadden staan.quote:Op donderdag 15 februari 2018 09:33 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je een systeem met een centrale afzuiging in huis ? Zit er in je keuken iets van een driestanden schakelaar ?
Dan mag je op het systeem alleen een motorloze afzuigkap aansluiten.
Probeer eerst eens WD40, dat laat een ‘beschermlaagje’ achter. Ok, is er zo weer af bij gebruik. Maar voldoet wel voor opslag.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op veel van onze bitjes en boortjes zit roest. Kan dit kwaad? Ik overweeg ze in cola te gooien in de hoop er nog wat van te maken. Wat denken jullie?
Je wil je gereedschap toch niet onder de wd40 hebben??? Goed op dek snap ik de noodzaak.. maar ik zou niet elke keer vette vingers willen hebben als ik een bitje wissel..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Probeer eerst eens WD40, dat laat een ‘beschermlaagje’ achter. Ok, is er zo weer af bij gebruik. Maar voldoet wel voor opslag.
Tools die hier van dek komen worden ook afgenomen met WD40. Om de effecten van t zout enzo tegen te gaan.
Doet niets af aan de werking hoor.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op veel van onze bitjes en boortjes zit roest. Kan dit kwaad? Ik overweeg ze in cola te gooien in de hoop er nog wat van te maken. Wat denken jullie?
Zou het niet doen.. Cola is zuur.. en vreet dus een miniem laagje weg..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
Op veel van onze bitjes en boortjes zit roest. Kan dit kwaad? Ik overweeg ze in cola te gooien in de hoop er nog wat van te maken. Wat denken jullie?
Fixed..quote:Op zaterdag 17 februari 2018 23:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ik laat ze maar zo dan. Ik ga ze eens sorteren, schoonmaken en de versleten weggooien. slijpen
Dat klinkt als een rotklusje.quote:
De lidl heeft een simpel slijpertje.. kind kan de was doen.. (hoef je zelf niet de beweging en de hoek uit te vogelen)quote:Op zondag 18 februari 2018 00:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat klinkt als een rotklusje.
Inspuiten en daarna afnemen met een doek. Heb je geen vette vingers.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:08 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je wil je gereedschap toch niet onder de wd40 hebben??? Goed op dek snap ik de noodzaak.. maar ik zou niet elke keer vette vingers willen hebben als ik een bitje wissel..
Het gaat in 1e instantie alleen maar over roest, dat slijt er vanzelf wel af tijdens gebruik.quote:Op zondag 18 februari 2018 00:28 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De lidl heeft een simpel slijpertje.. kind kan de was doen.. (hoef je zelf niet de beweging en de hoek uit te vogelen)
Hier:
https://www.lidl-shop.nl/(...)EEAQYAyABEgLHz_D_BwE
Zelfde maar dan met een ander merkje (zijn er heel veel, maar allemaal hetzelfde)
Eerst even lezen voordat je post voor een ander..quote:Op zondag 18 februari 2018 03:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het gaat in 1e instantie alleen maar over roest, dat slijt er vanzelf wel af tijdens gebruik.
Als dingen bot zijn kan zo'n apparaatje handig zijn maar dat was niet de initiële vraag.
IJzerwarenhandel.quote:Op zondag 14 januari 2018 22:25 schreef Stefanovic83 het volgende:
Vraagje.
Ik heb mdf deurtjes op een rail hangen onder het knieschot. Deurtjes gaan prima van links naar rechts en visa versa, maar ook naar binnen. Deurgeleiders op de vloer ontbreken dus.
Iemand een idee waar ik die los kan kopen?
Redelijk normaal om gereedschap bij opslag te beschermen hoor.quote:Op zaterdag 17 februari 2018 18:08 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Je wil je gereedschap toch niet onder de wd40 hebben??? Goed op dek snap ik de noodzaak.. maar ik zou niet elke keer vette vingers willen hebben als ik een bitje wissel..
Cement.quote:Op maandag 19 februari 2018 16:52 schreef Goddelijker het volgende:
Ik moet een paar gaten opvullen in de vloer en op de muur in de badkamer, voor er getegeld kan worden. Waar zou ik dat het beste mee kunnen doen?
Het is een betonnen muur en vloer.
"Gewoon" Portland cement?quote:
Ja, maar die wel aangemaakt met zand tot cement. Er is ook kant-en-klaar cement waar al zand aan toegevoegd is. Met wat extra kalk kleeft het beter aan de ondergrond.quote:
En dan heet het zandcement, geen cement..quote:Op maandag 19 februari 2018 19:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, maar die wel aangemaakt met zand tot cement. Er is ook kant-en-klaar cement waar al zand aan toegevoegd is. Met wat extra kalk kleeft het beter aan de ondergrond.
https://www.hornbach.nl/s(...)5804481/artikel.htmlquote:Op maandag 19 februari 2018 19:33 schreef Makrolon het volgende:
[..]
En dan heet het zandcement, geen cement..
Hoe groot zijn de gaten? Als ze niet te groot zijn kan je ze ook vullen met tegellijm.
Ik denk dat het niet om een nieuw systeem gaat in dit geval.quote:Op donderdag 15 februari 2018 15:39 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Schakelaar is natuurlijk niet altijd aanwezig. Wij hebben bij het plaatsen van de nieuwe keuken de schakelaar laten verwijderen omdat we de afzuiging toch altijd op standje 3 hadden staan.
Nu gewoon de draden doorverbonden en de inbouwdoos afgesloten.
Afzuigkap is nu ook niet meer aangesloten op het MV-systeem, maar op een buis naar buiten.
Het is beton (en een hele harde variant ook waarschijnlijk). Je moet waarschijnlijk de volle 15 cm door en wellicht ook nog met een flinke diameter vanwege de stroomkabel.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 14:40 schreef Funkel het volgende:
Ik moet voor een stroomkabel een gat door een 15x15x60 stapelblok boren. Kan dat met een steenboor of heb ik daar een betonboor voor nodig
Gaat om zo'n blok:
[ afbeelding ]
De meeste brengen vooraf al het leidingwerk en bekabeling aan op de plek waar ze de spotjes willen hebben en noteren de maten van die plekken om dan achteraf gaten te boren daar waar ze de spots willen hebben zitten.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 12:03 schreef Sosart het volgende:
(crosspost vanaf GoT )
Ik wil inbouwspotjes in een reeds bestaand en afgewerkt plafond gaan plaatsen, maar ik loop eigenlijk meteen tegen een probleem aan. Hoe krijg je de nieuwe snoeren van de centraaldoos naar de spotjes (of andersom)?
Ik had het idee om vanuit de centraaldoos nieuwe draden te leggen naar waar de spotjes moeten komen. Dus een stukje flexibele pvc-buis op het plafond leggen en zo de snoer naar het gat begeleiden.
Maar de centraaldoos zelf voorkomt dat je dat kunt doen. Die doos schermt het hele plafond af.
Hoe kom je dan vanuit de doos op het plafond zelf? Zou dat normaal via niet-gebruikte spruiten moeten?
Als ik nu in die doos kijk dan lijken alle spruiten al gevuld, wat ik overigens ook vreemd vond.
Als ik zo wat in de rondte Google dan lijken hele volksstammen achteraf spotjes te plaatsen, maar hoe ze dat dan doen krijg ik niet gevonden.
Je kunt de wandcontactdoos niet eenvoudig omwisselen voor een tweevoudig exemplaar ?quote:Op vrijdag 23 februari 2018 13:35 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb een nieuwe thermostaat gekocht (Honeywell Lyric T6), maar moet hiervoor een ketelmodule tussen de CV-ketel en de thermostaat plaatsen.
Die module moet worden voorzien van stroom, maar ik heb slechts een enkele WCD in de buurt van m'n ketel (die dus ook stroom nodig heeft). Is het verstandig om zowel CV als die ketelmodule aan te sluiten op de WCD d.m.v. een stekkerdoos?
Ja voor zover ik kan zien is het geen kit maar een hard materiaal.quote:
Ik heb een oude klerenhanger die ik door zo'n gaatje haak, en dan ga ik er met flinke kracht aan trekken. Het midden veert een beetje mee, maar de randen blijven overal vast zitten, ongeacht waar ik het haakje gebruik; aan alle 4 zijden zit het gewoon volkomen muurvast.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Zit het niet een beetje vast door allerlei zeep resten ? Kun je er niet voorzichtig wat aan wrikken ?
Je zegt het goed, de meesten doen het vooraf en achteraf is het bijna niet te doen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 17:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
De meeste brengen vooraf al het leidingwerk en bekabeling aan op de plek waar ze de spotjes willen hebben en noteren de maten van die plekken om dan achteraf gaten te boren daar waar ze de spots willen hebben zitten.
Achteraf ergens spotjes inmaken inclusief het nodige leidingwerk is bijna niet te doen in een normaal gips plafond.
Even wat plaatjes van mijn eigen verbouwing met de spotjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zelf heb ik er voor gekozen om de spotjes voor de stevigheid te plaatsen in een plaat; in deze plaat heb ik dan gaten geboord voor de spotjes die ik dan achteraf weer uitgezaagd heb in het gips
Men doet het vooral vooraf omdat het achteraf niet mogelijk is om eenvoudig een kabel in een centraaldoos te kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 19:15 schreef Sosart het volgende:
[..]
Je zegt het goed, de meesten doen het vooraf en achteraf is het bijna niet te doen.
Centraaldoos is alleen maar bereikbaar door eventueel ongebruikte loze spruiten te gebruiken en vandaar uit met een trekveer een hittebestendig snoer of kabel in de centraaldoos te trekken. Op heel kleine afstanden zal dat proefondervindelijk nog wel een keer kunnen.quote:Mijn probleem is nu dus precies dat ik niet bij de meesten hoor en geïnteresseerd ben in de bijna waarbij het wél kan.
Dat de snoer los over het plafond maakt me niet zoveel uit. Niet ideaal, maar soit. Het probleem is dat ik niet bedacht krijg hoe ik in de centraaldoos kom.
Ik heb ook zo'n doucheputje (vanuit de bouw aangebracht). Ik heb ooit in zo'n gaatje een schroevendraaier gestoken om het omhoog te "krikken". Kostte ook wat moeite.quote:Op vrijdag 23 februari 2018 18:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb een oude klerenhanger die ik door zo'n gaatje haak, en dan ga ik er met flinke kracht aan trekken. Het midden veert een beetje mee, maar de randen blijven overal vast zitten, ongeacht waar ik het haakje gebruik; aan alle 4 zijden zit het gewoon volkomen muurvast.
Thanksquote:Op vrijdag 23 februari 2018 15:17 schreef theiz het volgende:
[..]
Het is beton (en een hele harde variant ook waarschijnlijk). Je moet waarschijnlijk de volle 15 cm door en wellicht ook nog met een flinke diameter vanwege de stroomkabel.
Betonboor zou ik dus zeggen.
Volgens mij noemt men dat het waterslotquote:Op zaterdag 24 februari 2018 07:40 schreef NedKelly het volgende:
Gootsteenontstopper werkt idd niet, onder het rooster blijven in dat overloopje (of hoe dat ook heet) heel veel haren hangen.
Kijk wel uit dat er geen stukken uit het blokje knappen door het boren !quote:
Het valt absoluut niet omhoog te krikken, echt met geen geweld!quote:Op zaterdag 24 februari 2018 07:40 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n doucheputje (vanuit de bouw aangebracht). Ik heb ooit in zo'n gaatje een schroevendraaier gestoken om het omhoog te "krikken". Kostte ook wat moeite.
Daarna nooit meer recht op de onderkant gelegd, omdat het veel gedoe is om hem open te krijgen.
Gootsteenontstopper werkt idd niet, onder het rooster blijven in dat overloopje (of hoe dat ook heet) heel veel haren hangen.
Er blijven ontzettend veel haren onder dat rooster zitten, waardoor het op een gegeven moment niet meer doorloopt. Als ik mijn rooster wat verschuif (want leg het niet terug op de onderkant), loopt het weer wat beter door.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:07 schreef ToT het volgende:
[..]
Het valt absoluut niet omhoog te krikken, echt met geen geweld!
Ik heb nu een gaatje net naast het schroefje geboord, met de intentie om (na het verder opgeboord te hebben) er met een ontstoppingsveer er in te porren en het daarna weer af te dichten om geurtjes te voorkomen, maar toen ik er dat kleine gaatje in geboord had, liep het water ineens razendsnel weg! Nu kan ik de douche net zo lang laten lopen als ik wil, het water blijft gewoon netjes weg stromen! Lijkt iets van een luchtdrukprobleem geweest te zijn of zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |