abonnement Unibet Coolblue
pi_175745918



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_175745934
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Donaties van een paar tientjes of lidmaatschappen wil niemand openbaren. De grens is nu ¤ 4.500, Baudet wil dat verhogen, het liefst naar een half miljoen. Dat is toch wel wat mal?
Ja. Dat is het zeker. Een half miljoen zeker. Dat je zegt: 7500 of hooguit 10.000 euro prive geld dan valt daar nog wel een debat over te voeren in mijn opinie. Maar een half miljoen is een no-go wat mij betreft.
pi_175745943
Baudet wil de grens voor anonieme donaties aan politieke partijen verhogen, de huidige grens van ¤ 4.500 is te laag, een half miljoen zou beter zijn. Hoe moeten we dat zien in de strijd tegen het partijkartel?
pi_175746014
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:22 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja. Dat is het zeker. Een half miljoen zeker. Dat je zegt: 7500 of hooguit 10.000 euro prive geld dan valt daar nog wel een debat over te voeren in mijn opinie. Maar een half miljoen is een no-go wat mij betreft.
Maar 4.500 is ook niet een paar tientjes. Wat is er tegen om vanaf die grens, of bijvoorbeeld ¤ 2.500 de boel te openbaren? Ik ben wel voor dergelijke transparantie. Net zoals van bestuurders elke gift of declaratie mag dat van mij ook bij politieke partijen.
pi_175746082
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar 4.500 is ook niet een paar tientjes. Wat is er tegen om vanaf die grens, of bijvoorbeeld ¤ 2.500 de boel te openbaren? Ik ben wel voor dergelijke transparantie. Net zoals van bestuurders elke gift of declaratie mag dat van mij ook bij politieke partijen.
Ik ben ook zeker wel voor openheid. Echter, particulier doneren vs als stichting/bedrijf/lobbygroep is in mijn optiek een ander verhaal, gezien de mogelijkheid tot 'macht/invloed-kopen'.
Persoonlijk vind ik het wel lastig. Ik heb geen vette bankrekening. Wanneer 10.000 euro geen probleem is voor een (laat ik maar zeggen miljonair voor dit voorbeeld), tsja, dat is wat voor jou en mij misschien een 50'je is. Wie hoeft zich daarmee te bemoeien is dan een logische vraag.

Ik vind het persoonlijk een dunne lijn en vind het lastig om daar een lijn te leggen.
  vrijdag 15 december 2017 @ 18:33:50 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175746108
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:22 schreef 99.999 het volgende:
Baudet wil de grens voor anonieme donaties aan politieke partijen verhogen, de huidige grens van ¤ 4.500 is te laag, een half miljoen zou beter zijn. Hoe moeten we dat zien in de strijd tegen het partijkartel?
Ik zie toch wel 25 stemmen vóór een dergelijk voorstel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175746118
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ben ook zeker wel voor openheid. Echter, particulier doneren vs als stichting/bedrijf/lobbygroep is in mijn optiek een ander verhaal, gezien de mogelijkheid tot 'macht/invloed-kopen'.
Persoonlijk vind ik het wel lastig. Ik heb geen vette bankrekening. Wanneer 10.000 euro geen probleem is voor een (laat ik maar zeggen miljonair voor dit voorbeeld), tsja, dat is wat voor jou en mij misschien een 50'je is. Wie hoeft zich daarmee te bemoeien is dan een logische vraag.

Ik vind het persoonlijk een dunne lijn en vind het lastig om daar een lijn te leggen.
Als je het van particulieren niet publiceert wordt het voor een stichting oid wel erg makkelijk te ontwijken :P.
Hoe transparanter hoe beter wat mij betreft. Die ¤ 4.500 is wat mij betreft echt eerder aan de hoge dan aan de lage kant...
pi_175746132
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zie toch wel 25 stemmen vóór een dergelijk voorstel.
Alleen PVV en FvD lijken inderdaad tegen serieuze openheid :P
pi_175746147
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alleen PVV en FvD lijken inderdaad tegen serieuze openheid :P
Dat lijkt me ook niet zo vreemd gezien de potentie aan financieringsbronnen die beide hebben en dan met name de herkomst daarvan.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175746149
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:34 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je het van particulieren niet publiceert wordt het voor een stichting oid wel erg makkelijk te ontwijken :P.
Hoe transparanter hoe beter wat mij betreft. Die ¤ 4.500 is wat mij betreft echt eerder aan de hoge dan aan de lage kant...
Tsja, er is inderdaad wel wat voor te zeggen. Ik blijf het lastig vinden. Voor beide kampen is wel iets te zeggen, hoewel een half miljoen veels te hoog is in mijn optiek.
pi_175746167
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:36 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook niet zo vreemd gezien de potentie aan financieringsbronnen die beide hebben.
Eens. Hoe schimmiger hoe beter voor dergelijke clubs.
  vrijdag 15 december 2017 @ 18:38:34 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175746192
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alleen PVV en FvD lijken inderdaad tegen serieuze openheid :P
Ik telde DENK ook mee, eigenlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 15 december 2017 @ 18:39:24 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175746204
Uiteindelijk is ieder bedrag arbitrair, maar het zal ergens het midden moeten houden tussen transparantie en efficiency. En dat evenwicht lijkt me eerder lager dan hoger dan 4500 euro.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175746205
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:36 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Tsja, er is inderdaad wel wat voor te zeggen. Ik blijf het lastig vinden. Voor beide kampen is wel iets te zeggen, hoewel een half miljoen veels te hoog is in mijn optiek.
Wat serieus tegen transparantie vanaf een redelijke grens is in te brengen zie ik niet echt.
pi_175746216
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
Uiteindelijk is ieder bedrag arbitrair, maar het zal ergens het midden moeten houden tussen transparantie en efficiency.
Klopt. Je merkt de 'gulden-mindedness' nu nog wat bij de ambtenarij.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175746229
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik telde DENK ook mee, eigenlijk.
Die waren bijvoorbeeld toch juist tegen buitenlandse donaties :P?
pi_175746246
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:39 schreef 99.999 het volgende:
Wat serieus tegen transparantie vanaf een redelijke grens is in te brengen zie ik niet echt.
Je kan stellen dat het indruist tegen het stemgeheim voor zover die donaties bedragen zijn die privépersonen maatschappelijk gewoon zijn te doneren. Een bedrag van 4.500 euro komt mij daar niet vreemd voor over.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 15 december 2017 @ 18:42:51 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175746254
Privacy is trouwens ook nog een factor om het bedrag niet extreem laag (zeg lager dan 100 euro) te maken. Je moet als individu nog wel iets kunnen doen zonder dat het meteen ellende oplevert bij je volgende sollicitatie.

Persoonlijk kan ik denk ik wel leven met alles tussen de 1000 euro en het huidige bedrag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175746264
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:39 schreef Janneke141 het volgende:
Uiteindelijk is ieder bedrag arbitrair, maar het zal ergens het midden moeten houden tussen transparantie en efficiency. En dat evenwicht lijkt me eerder lager dan hoger dan 4500 euro.
Partijen moeten toch een jaarrekening opmaken. Dan is bijhouden van wie ze welk bedrag krijgen niet zo gek veel extra werk lijkt me. Maar pakweg ¤ 1.000 lijkt me een prima arbitrair bedrag :+
pi_175746322
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat serieus tegen transparantie vanaf een redelijke grens is in te brengen zie ik niet echt.
Ik ook niet. Ik ben zeker voor transparantie. Maar het beschermen van donerende particulieren tot een redelijke grens is voor de een hoger dan voor de ander.
Dat de FvD nogal wat stof doet opwaaien - en ook niet altijd in positieve zin - is wel een teken dat je voorzichtig met privacy om moet gaan.
Je hoort wel de verhalen van mensen op de vloer die zeggen PVV te zullen stemmen, en aangezien worden als 'tokkies'. Niet dat het altijd de waarheid is, maar een redelijke grens verschilt nogal.
pi_175746369
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
Privacy is trouwens ook nog een factor om het bedrag niet extreem laag (zeg lager dan 100 euro) te maken. Je moet als individu nog wel iets kunnen doen zonder dat het meteen ellende oplevert bij je volgende sollicitatie.

Persoonlijk kan ik denk ik wel leven met alles tussen de 1000 euro en het huidige bedrag.
Eens
Denk dat het boven de paar duizend euro wel openbaar mag zijn. Juist om schimmigheden te voorkomen.
Make my day!
pi_175746412
Het is gewoon raar dat een politieke partij die grens zo hoog wil zetten.
Make my day!
  vrijdag 15 december 2017 @ 18:54:15 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175746425
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:53 schreef agter het volgende:
Het is gewoon raar dat een politieke partij die grens zo hoog wil zetten.
Je gaat je toch afvragen welke donateurs Baudet zelf in gedachten heeft.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 15 december 2017 @ 18:55:28 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_175746454
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je gaat je toch afvragen welke donateurs Baudet zelf in gedachten heeft.
Waarschijnlijk het Kremlin, dat is gek op nationaalpopulistische anti-EU-partijtjes.
pi_175746487
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:53 schreef agter het volgende:
Het is gewoon raar dat een politieke partij die grens zo hoog wil zetten.
Was het een uitspraak als standpunt van de partij?
pi_175746502
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:22 schreef 99.999 het volgende:
Baudet wil de grens voor anonieme donaties aan politieke partijen verhogen, de huidige grens van ¤ 4.500 is te laag, een half miljoen zou beter zijn. Hoe moeten we dat zien in de strijd tegen het partijkartel?
Lekker transparant weer.

Als je zoiets überhaupt wenst heb je blijkbaar iets te verbergen.
pi_175746523
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je gaat je toch afvragen welke donateurs Baudet zelf in gedachten heeft.
baudet:

“Privacy gaat voor transparantie, bevestigt hij. ,,Joh, dit zijn gewoon kartel-beschermende maatregelen, want Nederlanders durven niet snel aan te geven dat ze nieuwe partijen steunen.’’

:+
Ook zo’n positief beeld van Nederlanders heeft hij.
Make my day!
pi_175746549
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:57 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Was het een uitspraak als standpunt van de partij?
Ja.
Lees maar:

“De partijen waren verzameld op de bovenetage van het Haagse café Millers om te worden bijgepraat over nieuwe regels die eraan zitten te komen over hoe partijen aan geld komen, zowel door subsidie van de overheid als via particuliere giften. Wat twee weken geleden begon als een gezapige bijeenkomst met partijvoorzitters en andere afgevaardigden, ontaardde uiteindelijk in tirades, snerende opmerkingen en verwijten over en weer. Vooral Thierry Baudet van Forum voor Democratie eiste een hoofdrol op, evenals Selçuk Öztürk van Denk.”
Make my day!
pi_175746565
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:00 schreef agter het volgende:

[..]

Ja.
Lees maar:

“De partijen waren verzameld op de bovenetage van het Haagse café Millers om te worden bijgepraat over nieuwe regels die eraan zitten te komen over hoe partijen aan geld komen, zowel door subsidie van de overheid als via particuliere giften. Wat twee weken geleden begon als een gezapige bijeenkomst met partijvoorzitters en andere afgevaardigden, ontaardde uiteindelijk in tirades, snerende opmerkingen en verwijten over en weer. Vooral Thierry Baudet van Forum voor Democratie eiste een hoofdrol op, evenals Selçuk Öztürk van Denk.”
Link van de bron?
  vrijdag 15 december 2017 @ 19:08:20 #30
104871 remlof
Europees federalist
pi_175746732
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:47 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik ben zeker voor transparantie. Maar het beschermen van donerende particulieren tot een redelijke grens is voor de een hoger dan voor de ander.
Dat de FvD nogal wat stof doet opwaaien - en ook niet altijd in positieve zin - is wel een teken dat je voorzichtig met privacy om moet gaan.
Je hoort wel de verhalen van mensen op de vloer die zeggen PVV te zullen stemmen, en aangezien worden als 'tokkies'. Niet dat het altijd de waarheid is, maar een redelijke grens verschilt nogal.
Tja, de FvD heeft natuurlijk wel een politieke hoek uitgekozen waar de ervaringen met dubieuze donateurs niet echt positief zijn (foute vastgoedjongens zijn dol op soort partijen). Als ze dan ook nog tegen transparantie pleiten, bevestigt dat wel weer het beeld.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat stemmers op of donateurs van de PVV of FvD zich daarvoor schamen en dat liever niet openbaar hebben.
pi_175746741
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:54 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je gaat je toch afvragen welke donateurs Baudet zelf in gedachten heeft.
De jongens die ook bij Harry Mens aan tafel komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 19:11:38 ]
pi_175746768
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:00 schreef agter het volgende:

[..]

Ja.
Lees maar:

“De partijen waren verzameld op de bovenetage van het Haagse café Millers om te worden bijgepraat over nieuwe regels die eraan zitten te komen over hoe partijen aan geld komen, zowel door subsidie van de overheid als via particuliere giften. Wat twee weken geleden begon als een gezapige bijeenkomst met partijvoorzitters en andere afgevaardigden, ontaardde uiteindelijk in tirades, snerende opmerkingen en verwijten over en weer. Vooral Thierry Baudet van Forum voor Democratie eiste een hoofdrol op, evenals Selçuk Öztürk van Denk.”
Daarnaast bepaalt de partijleider bij zo'n kleine partij natuurlijk gewoon het partijstandpunt.
pi_175746798
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, de FvD heeft natuurlijk wel een politieke hoek uitgekozen waar de ervaringen met dubieuze donateurs niet echt positief zijn (foute vastgoedjongens zijn dol op soort partijen). Als ze dan ook nog tegen transparantie pleiten, bevestigt dat wel weer het beeld.
Aan de andere kant snap ik ook wel dat stemmers op of donateurs van de PVV of FvD zich daarvoor schamen en dat liever niet openbaar hebben.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 19:14:04 ]
pi_175746834
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:13 schreef Monopoly het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Tja, leuker kunnen we het niet maken :P.
pi_175746884
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, leuker kunnen we het niet maken :P.
Ik kan een goede bait op z'n tijd zeker waarderen :Y
pi_175746957
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:17 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ik kan een goede bait op z'n tijd zeker waarderen :Y
Ach, het heeft natuurlijk een serieuze ondertoon. Jij bent er niet voor niets ook huiverig voor dat je werkgever weet dat je FvD-lid bent. Die club komt toch vooral in het nieuws vanwege hun extreemrechtse connecties en andere malligheid. Ze trekken daarnaast net als de PVV toch vooral veel gefrustreerde mafklappers aan. Wie sociaal of maatschappelijk een redelijk perspectief heeft denkt wel twee keer na voor ze zich achter zoiets scharen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2017 19:20:24 ]
pi_175747063
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ach, het heeft natuurlijk een serieuze ondertoon. Jij bent er niet voor niets ook huiverig voor dat je werkgever weet dat je FvD-lid bent. Die club komt toch vooral in het nieuws vanwege hun extreemrechtse connecties en andere malligheid. Ze trekken net als de PVV toch vooral veel gefrustreerde mafklappers aan. Wie sociaal pf maatschappelijk een aardig perspectief heeft denkt wel twee keer na voor ze zich achter zoiets scharen.
Mwoah, ik ben het niet met je eens. Wij verschillen qua politieke stroming natuurlijk.
Het is in mijn optiek zeker geen schaamte, het is echter voorzichtigheid. De manier hoe sommige PVV stemmers die er voor uit kwamen, toch wat problemen hebben ervaren is niet wenselijk. Of ik nu lid van de VVD of DENK ben, mijn baas gaat dat verder niets aan natuurlijk. Het is echter wel iets dat tegenwoordig speelt. De een gaat er veel beter mee om dan de ander, maar het is hetzelfde dat wanneer ik geld moet afromen, dat ook 3 keer tel en waar de camera mee kan kijken dat ik het correct doe, zodat er weinig tot geen misverstand ontstaat. Ik zou namelijk niet willen dat mijn baas denkt dat ik geld steel.
Stom voorbeeldje natuurlijk, maar ik heb liever niet dat mijn baas weet wat ik allemaal uitspook buiten werktijd om. Dat gaat ze verder niets aan.
pi_175747770
Ik ben het eens met Monopoly, we hebben hier niet voor niets een stemgeheim dus lidmaatschap van en kleine donaties aan een politieke partij moeten gewoon anoniem kunnen gebeuren.
Het is echter wel weer ironisch dat de partij die van NPO-programmamakers volledige openheid wil over hun eventuele partijlidmaatschappen, zowel nu als in het verleden, dan wel weer vindt dat mensen anoniem 500.000 euro moeten kunnen doneren aan een partij.
pi_175747811
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:52 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik ben het eens met Monopoly, we hebben hier niet voor niets een stemgeheim dus lidmaatschap van en kleine donaties aan een politieke partij moeten gewoon anoniem kunnen gebeuren.

Ik snap de link tussen beiden niet echt. Daarnaast ligt het natuurlijk aan je definitie van klein.
pi_175748340
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:24 schreef Monopoly het volgende:
Stom voorbeeldje natuurlijk, maar ik heb liever niet dat mijn baas weet wat ik allemaal uitspook buiten werktijd om. Dat gaat ze verder niets aan.
Net als je baas/leidinggevende "vrienden" op Facebook of weet ik wat nog meer.
Nu heb je misschien niets te verbergen, maar je weet nooit wanneer dingen tegen je gebruikt gaan worden......
pi_175748817
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Net als je baas/leidinggevende "vrienden" op Facebook of weet ik wat nog meer.
Nu heb je misschien niets te verbergen, maar je weet nooit wanneer dingen tegen je gebruikt gaan worden......
Precies. Ben ook wel blij dat ik met Facebook ben gestopt. Op den duur werden de lijntjes gewoon steeds korter. Toch een vorm van sociale druk, opdringerigheid van anderen en dan merk je dat je niet jezelf kan zijn. Je post wel dingen, maar toch iets voorzichtiger.
Ik zit nu een maand of 4-6 zonder facebook, heerlijk! Beste beslissing uit mijn leven. Op het werk is het enige wat ze van mijn prive leven horen, wat ik ze zelf vertel.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:52 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik ben het eens met Monopoly, we hebben hier niet voor niets een stemgeheim dus lidmaatschap van en kleine donaties aan een politieke partij moeten gewoon anoniem kunnen gebeuren.
Het is echter wel weer ironisch dat de partij die van NPO-programmamakers volledige openheid wil over hun eventuele partijlidmaatschappen, zowel nu als in het verleden, dan wel weer vindt dat mensen anoniem 500.000 euro moeten kunnen doneren aan een partij.
Ik vind die 500.000 euro ook wel behoorlijk absurd. Ik moet er wel nog bij zeggen dat ik natuurlijk ook niet het reilen en zeilen ken in Den Haag. Voor hetzelfde geld krijgt de VVD elke maand 21x 555.444 euro binnen van verschillende bedrijven, who knows. Ik ga daar overigens absoluut vanuit, gewoon wederom een stom voorbeeld. Neemt niet weg dat het voor de buitenstaander absoluut een wenkbrauw fronst, als het om zulke bedragen gaat.
pi_175750815
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Precies. Ben ook wel blij dat ik met Facebook ben gestopt. Op den duur werden de lijntjes gewoon steeds korter. Toch een vorm van sociale druk, opdringerigheid van anderen en dan merk je dat je niet jezelf kan zijn. Je post wel dingen, maar toch iets voorzichtiger.
Ik zit nu een maand of 4-6 zonder facebook, heerlijk! Beste beslissing uit mijn leven. Op het werk is het enige wat ze van mijn prive leven horen, wat ik ze zelf vertel.

[..]

Voor hetzelfde geld krijgt de VVD elke maand 21x 555.444 euro binnen van verschillende bedrijven, who knows.
De belangrijkste vraag lijkt me in dat geval: wil je het weten als een bedrijf dat soort bedragen overmaakt aan een politieke partij die vervolgens moet gaan stemmen over regelgeving waar dat bedrijf een belang bij heeft. Het antwoord van Baudet op die vraag luidt blijkbaar dat hij dat niet wil weten. Dat vind ik tamelijk bizar.
  vrijdag 15 december 2017 @ 21:39:40 #44
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175751196
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 21:30 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

De belangrijkste vraag lijkt me in dat geval: wil je het weten als een bedrijf dat soort bedragen overmaakt aan een politieke partij die vervolgens moet gaan stemmen over regelgeving waar dat bedrijf een belang bij heeft. Het antwoord van Baudet op die vraag luidt blijkbaar dat hij dat niet wil weten. Dat vind ik tamelijk bizar.
Je benadert het verkeerd denk ik. Het gaat erom van welke kant je het benadert. Jij en ik vinden transparantie belangrijk. Politieke partijen zouden moeten onthullen wat ze van wie krijgen omdat het mee kan spelen in het waarom en burgers dat zouden moeten weten.

Baudet bekijkt het niet van de kant van de partij, maar van de donateur. Iedereen zou het recht moeten hebben een politieke partij te steunen en dat zou dan net als de stem anoniem moeten om de steuner van eventuele gevolgen te beschermen.

De keuze die hij maakt is niet of hij transparantie wel of niet belangrijker vindt, maar of hij transparantie belangrijkwr vindt dan die anonimiteit. Volgens hem wel. Dat zal ongetwijfeld ook te maken hebben met wat hem het meeste geld oplevert, boze tongen zoals ik durven zelfs te stellen dat het voornamelijk daarom gaat, maar het is ook een ideologische kant die je kan kiezen. Het is niet de mijne, maar het is te verdedigen.

Het is niet zo zwartwit als je stelt
Laffe huichelaar
pi_175754327
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 20:32 schreef Monopoly het volgende:Voor hetzelfde geld krijgt de VVD elke maand 21x 555.444 euro binnen van verschillende bedrijven, who knows.
Dat kan je momenteel dus gewoon nakijken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175756510
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]
Wie sociaal of maatschappelijk een redelijk perspectief heeft denkt wel twee keer na voor ze zich achter zoiets scharen.
Kap hier nou eens mee. Het is aantoonbaar klinkklare onzin en belachelijk goedkoop. Het komt over als een slecht doordachte poging om een groep kiezers weg te zetten, waarmee je bovendien onbedoeld het falen van het beleid erkent, en een misplaatst gevoel van superioriteit.

En daarbij, die hele retoriek "van het slachtoffer van globalisering" die jij hier bezigt geeft enkel blijk van het feit dat je nadelen van beleid niet serieus neemt, en is een groot zwaktebod dat vaak gezien wordt bij falende ideologen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 16-12-2017 02:33:47 ]
pi_175756527
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 18:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Maar 4.500 is ook niet een paar tientjes. Wat is er tegen om vanaf die grens, of bijvoorbeeld ¤ 2.500 de boel te openbaren? Ik ben wel voor dergelijke transparantie. Net zoals van bestuurders elke gift of declaratie mag dat van mij ook bij politieke partijen.
Mee eens... transparantie is nuttig. Maar tegelijkertijd, wat kom je er nou over te weten. Ik heb niet het vermoeden dat de Russen met 2500 aan komen i.v.m. Inmenging. Dus wat kom je precies te weten c.q. welke instroom ga je voorkomen.

Ik kan hier nu niet heel veel nuttigs over beslissen, want ik ken de orde van grootte niet. Ik denk wel dat bedragen van 1000 euro door "de gewone burger" niet gehaald worden. Het zullen dus wel donaties zijn van rijkelui die privé een partij steunen. Dat de CEO van albert heijn het FvD steunt... Tsja, ik weet niet wat wij aan die informatie moeten hebben.
pi_175757262
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 02:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat de CEO van albert heijn het FvD steunt... Tsja, ik weet niet wat wij aan die informatie moeten hebben.
Als Den Haag zich moet uitspreken over zaken als bijvoorbeeld sjoemelsoftware vind ik het best interessant om te weten welke partijen daags voor de besluitvorming een paar ton hebben ontvangen van de CEO van Volkswagen.
pi_175757699
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 08:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als Den Haag zich moet uitspreken over zaken als bijvoorbeeld sjoemelsoftware vind ik het best interessant om te weten welke partijen daags voor de besluitvorming een paar ton hebben ontvangen van de CEO van Volkswagen.
Ook als die persoon dat privé heeft over gemaakt als particulier, en niet als bedrijf?
pi_175757822
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 09:47 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ook als die persoon dat privé heeft over gemaakt als particulier, en niet als bedrijf?
Ja.
pi_175758026
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 19:24 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Mwoah, ik ben het niet met je eens. Wij verschillen qua politieke stroming natuurlijk.
Het is in mijn optiek zeker geen schaamte, het is echter voorzichtigheid. De manier hoe sommige PVV stemmers die er voor uit kwamen, toch wat problemen hebben ervaren is niet wenselijk. Of ik nu lid van de VVD of DENK ben, mijn baas gaat dat verder niets aan natuurlijk. Het is echter wel iets dat tegenwoordig speelt. De een gaat er veel beter mee om dan de ander, maar het is hetzelfde dat wanneer ik geld moet afromen, dat ook 3 keer tel en waar de camera mee kan kijken dat ik het correct doe, zodat er weinig tot geen misverstand ontstaat. Ik zou namelijk niet willen dat mijn baas denkt dat ik geld steel.
Stom voorbeeldje natuurlijk, maar ik heb liever niet dat mijn baas weet wat ik allemaal uitspook buiten werktijd om. Dat gaat ze verder niets aan.
Nou ja, je zal er toch minder gek op aangekeken worden als je lid blijkt van een serieuze politieke partij.

quote:
14s.gif Op vrijdag 15 december 2017 23:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat kan je momenteel dus gewoon nakijken.
Gelukkig wel.
pi_175758041
Baudet zit inmiddels onder het niveau van DENK qua gevaar voor het Koninkrijk.

Vuile rat dat het is.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175758069
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 02:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kap hier nou eens mee. Het is aantoonbaar klinkklare onzin en belachelijk goedkoop.
Nou nee niet, het gros van de FvD-aanhang blijkt gewoon uit die hoek te komen. Wat ook wel logisch is. Als je immers wel een fatsoenlijk sociaal en maatschappelijk positief hebt, dan is de kans dat je voor deze club kiest natuurlijk erg klein.

quote:
Het komt over als een slecht doordachte poging om een groep kiezers weg te zetten, waarmee je bovendien onbedoeld het falen van het beleid erkent, en een misplaatst gevoel van superioriteit.

En daarbij, die hele retoriek "van het slachtoffer van globalisering" die jij hier bezigt geeft enkel blijk van het feit dat je nadelen van beleid niet serieus neemt, en is een groot zwaktebod dat vaak gezien wordt bij falende ideologen.
Dit is dan wel weer aantoonbaar klinklare onzin. Er kan heel veel stukken beter en er zijn ook genoeg serieuze politieke partijen die dat adresseren.

quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 02:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mee eens... transparantie is nuttig. Maar tegelijkertijd, wat kom je er nou over te weten. Ik heb niet het vermoeden dat de Russen met 2500 aan komen i.v.m. Inmenging. Dus wat kom je precies te weten c.q. welke instroom ga je voorkomen.

Ik kan hier nu niet heel veel nuttigs over beslissen, want ik ken de orde van grootte niet. Ik denk wel dat bedragen van 1000 euro door "de gewone burger" niet gehaald worden. Het zullen dus wel donaties zijn van rijkelui die privé een partij steunen. Dat de CEO van albert heijn het FvD steunt... Tsja, ik weet niet wat wij aan die informatie moeten hebben.
Daarom is het goed dat we in Nederland kritische onderzoeksjournalisten hebben, bijvoorbeeld bij die door de FvD verguisde publieke omroep. Als politicus heb je een publieke functie, daar hoort wat mij betreft ook grote financiële openheid bij.
pi_175758074
Baudet weet zijn vriendjes wel weer uit te kiezen...


pi_175758192
De uitglijder van Wilders in Rotterdam moet een wake-upcall zijn voor de FvD.
Ze kunnen last krijgen met erkenbrand-infiltranten die opklimmen in de partij.
Dan weer.... niet wakker worden. Veel leuker als die infiltranten ver komen in de partij.
pi_175758197
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nou nee niet, het gros van de FvD-aanhang blijkt gewoon uit die hoek te komen. Wat ook wel logisch is. Als je immers wel een fatsoenlijk sociaal en maatschappelijk positief hebt, dan is de kans dat je voor deze club kiest natuurlijk erg klein.

Uit die hoek. Dat slaat dus nergens op. Het zijn veel studenten en MKB'ers. Je hebt geen enkele argumenten om het op te baseren. Wat is überhaupt jouw sociaal en maatschappelijk perspectief dat je zo hoog van de toren blaast.
pi_175758217
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Uit die hoek. Dat slaat dus nergens op. Het zijn veel studenten en MKB'ers. Je hebt geen enkele argumenten om het op te baseren. Wat is uberhaupt jouw sociaal en maatschappelijk perspectief dat je zo hoog van de toren blaast.
De veronderstelde groei in de peilingen komt, net als de oorspronkelijke stemmers, gewoon grotendeels uit de categorie die ook voor de PVV valt. Een paar zaaltjes met studenten zeggen eigenlijk niet zoveel.
pi_175758225
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:35 schreef Bluesdude het volgende:
De uitglijder van Wilders in Rotterdam moet een wake-upcall zijn voor de FvD.
Ze kunnen last krijgen met erkenbrand-infiltranten die opklimmen in de partij.
Dan weer.... niet wakker worden. Veel leuker als die infiltranten ver komen in de partij.
Gezien de vrienden die Baudet kiest en hoe zijn aanhang dat gewoon accepteert zal het weinig uitmaken :P
pi_175759718
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:35 schreef Bluesdude het volgende:
De uitglijder van Wilders in Rotterdam moet een wake-upcall zijn voor de FvD.
Ze kunnen last krijgen met erkenbrand-infiltranten die opklimmen in de partij.
Dan weer.... niet wakker worden. Veel leuker als die infiltranten ver komen in de partij.
Tsja bij GroenLinks kon een veroordeeld crimineel opklimmen tot kamerlid en een Mao/Pol Pot fanboy zelfs tot partijleider.
pi_175759827
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Tsja bij GroenLinks kon een veroordeeld crimineel opklimmen tot kamerlid en een Mao/Pol Pot fanboy zelfs tot partijleider.
Maar hullie!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175759915
cafeweltschmerz twitterde op zaterdag 16-12-2017 om 11:41:49 Met subsidie indoctrinerende stichting DOX laat Utrechtse schoolkinderen zingen; “Wilders rot op.......”. Gregorius College wilde niet reageren en video opname werd verboden @thierrybaudet @geertwilderspvv @EsthervanFenema https://t.co/I949xMJYzD https://t.co/XRIo5WF4Dq reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 12:57:35 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175760042
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:
cafeweltschmerz twitterde op zaterdag 16-12-2017 om 11:41:49 Met subsidie indoctrinerende stichting DOX laat Utrechtse schoolkinderen zingen; “Wilders rot op.......”. Gregorius College wilde niet reageren en video opname werd verboden @thierrybaudet @geertwilderspvv @EsthervanFenema https://t.co/I949xMJYzD https://t.co/XRIo5WF4Dq reageer retweet
Maar dat moet gewoon kunnen, de PVV is immers een populistische alt-right haatpartij en moet ook zodanig behandeld worden in de hersenspoelmachine. Helemaal niks mis mee, mensen die überhaupt denken aan stemmen op de PVV dienen preventief opgesloten te worden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:00:35 #63
104871 remlof
Europees federalist
pi_175760085
Café Weltschmerz :')
pi_175760315
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Maar dat moet gewoon kunnen, de PVV is immers een populistische alt-right haatpartij en moet ook zodanig behandeld worden in de hersenspoelmachine. Helemaal niks mis mee, mensen die überhaupt denken aan stemmen op de PVV dienen preventief opgesloten te worden.
Word je nou nooit moe van die eeuwige slachtofferrol?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 13:15:26 #65
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175760337
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Word je nou nooit moe van die eeuwige slachtofferrol?
Word jij nou nooit moe van anderen lastig vallen met persoonlijk gedoe?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175760387
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Word jij nou nooit moe van anderen lastig vallen met persoonlijk gedoe?
Tsja, als jij nou eens je best doet om minder achterlijk te reageren, dan hoef ik ook niet persoonlijk te worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 13:21:13 #67
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175760456
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, als jij nou eens je best doet om minder achterlijk te reageren, dan hoef ik ook niet persoonlijk te worden.
Dat jij iets achterlijk vindt, maakt het niet meteen achterlijk. Net als dat het feit dat Remlof EU-geil is niet meteen betekent dat de EU hemel op aarde is en - ook niet onbelangrijk - net als het feit dat sommige bezoekers hier Baudet als een enge extreemrechtste gozer zien niet automatisch betekent dat het per definitie ook zo is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:22:22 #68
104871 remlof
Europees federalist
pi_175760473
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Word je nou nooit moe van die eeuwige slachtofferrol?
Bij heel extreem-rechts draait het nou juist om die slachtofferrol. Om in een rijk en vrij land als Nederland je minderwaardig te voelen moet het wel behoorlijk mislukt zijn met je leven. En dat is natuurlijk de schuld van iedereen behalve van die sneue rechts-extremisten zelf.

Zowel PVV als FvD zijn clubs voor rancuneuze kneuzen.
pi_175760556
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:00 schreef remlof het volgende:
Café Weltschmerz :')
Andere meningen :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 13:27:25 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175760566
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Bij heel extreem-rechts draait het nou juist om die slachtofferrol. Om in een rijk en vrij land als Nederland je minderwaardig te voelen moet het wel behoorlijk mislukt zijn met je leven. En dat is natuurlijk de schuld van iedereen behalve van die sneue rechts-extremisten zelf.

Zowel PVV als FvD zijn clubs voor rancuneuze kneuzen.
Goed... je noemt me opeenvolgend extreem, minderwaardig, sneu, extremist en een rancuneuze kneus. En dat allemaal omdat ik zeg dat het nogal vervelend is om extreem, minderwaardig, sneu, extremist en een rancuneuze kneus genoemd te worden. Heb je hem al door?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175760613
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Goed... je noemt me opeenvolgend extreem, minderwaardig, sneu, extremist en een rancuneuze kneus. En dat allemaal omdat ik zeg dat het nogal vervelend is om extreem, minderwaardig, sneu, extremist en een rancuneuze kneus genoemd te worden. Heb je hem al door?
Je hebt ook door dat je hier zelf het topic binnen komt vallen met een achterlijke post? Ook hier past die zo graag gekozen slachtofferrol je weer matig.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 13:30:50 #72
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175760627
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je hebt ook door dat je hier zelf het topic binnen komt vallen met een achterlijke post? Ook hier past die zo graag gekozen slachtofferrol je weer matig.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat jij iets achterlijk vindt, maakt het niet meteen achterlijk. Net als dat het feit dat Remlof EU-geil is niet meteen betekent dat de EU hemel op aarde is en - ook niet onbelangrijk - net als het feit dat sommige bezoekers hier Baudet als een enge extreemrechtste gozer zien niet automatisch betekent dat het per definitie ook zo is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175760705
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat jij iets achterlijk vindt, maakt het niet meteen achterlijk. Net als dat het feit dat Remlof EU-geil is niet meteen betekent dat de EU hemel op aarde is en - ook niet onbelangrijk - net als het feit dat sommige bezoekers hier Baudet als een enge extreemrechtste gozer zien niet automatisch betekent dat het per definitie ook zo is.
Nee, helaas. Veel van jouw bijdragen zijn gewoon achterlijk, ook bezien vanuit het oogpunt van de objectieve toeschouwer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175760718
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 10:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De veronderstelde groei in de peilingen komt, net als de oorspronkelijke stemmers, gewoon grotendeels uit de categorie die ook voor de PVV valt. Een paar zaaltjes met studenten zeggen eigenlijk niet zoveel.
Ja, maar daarvoor geldt hetzelfde verhaal. Je bent weer erg hardleers.
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:36:57 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_175760757
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Goed... je noemt me opeenvolgend extreem, minderwaardig, sneu, extremist en een rancuneuze kneus. En dat allemaal omdat ik zeg dat het nogal vervelend is om extreem, minderwaardig, sneu, extremist en een rancuneuze kneus genoemd te worden. Heb je hem al door?
Ik had het helemaal niet over jou maar over het type mensen dat zich tot extreem-rechtse partijen voelt aangetrokken.

Dat jij je daarin herkent is voor jouw rekening.
pi_175760764
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]


[..]

Oh maar dat bericht van jou is natuurlijk ook gewoon objectief achterlijk en weer totaal crewonwaardig.
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:38:56 #77
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_175760800
verkeerd topic
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 13:38:56 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175760801
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, helaas. Veel van jouw bijdragen zijn gewoon achterlijk, ook bezien vanuit het oogpunt van de objectieve toeschouwer.
En jij bent die objectieve toeschouwer? 99.999?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175760804
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja, maar daarvoor geldt hetzelfde verhaal. Je bent weer erg hardleers.
Zowel de aanhang van maart als die nu in de peilingen komen grotendeels gewoon uit de PVV-vijver van teleurgestelde kiezers met een matig sociaal en maatschappelijk perspectief, dat is ook vaak zat aangetoond. Veel leuker kunnen we het gewoon niet maken.
pi_175760836
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:38 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En jij bent die objectieve toeschouwer? 99.999?
Er zijn hier erg weinig crewleden waarop zo vaak ingegrepen moet worden, dat weet je zelf toch ook wel? Kom eens uit die eeuwige slachtofferrol en ga gewoon normaal discussiëren zonder al die achterlijkheid en dat persoonlijke gedoe.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 13:41:31 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175760854
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had het helemaal niet over jou maar over het type mensen dat zich tot extreem-rechtse partijen voelt aangetrokken.

Dat jij je daarin herkent is voor jouw rekening.
Je noemt het FvD een extreem-rechtste partij.
Ik kan me vinden in de standpunten van het FvD.
Je hebt het over mij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175760863
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zowel de aanhang van maart als die nu in de peilingen komen grotendeels gewoon uit de PVV-vijver van teleurgestelde kiezers met een matig sociaal en maatschappelijk perspectief, dat is ook vaak zat aangetoond. Veel leuker kunnen we het gewoon niet maken.
Waar is dat aangetoond?
  zaterdag 16 december 2017 @ 13:43:07 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_175760885
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je noemt het FvD een extreem-rechtste partij.
Ik kan me vinden in de standpunten van het FvD.
Je hebt het over mij.
Dan wil ik je vragen waar het fout is gegaan in je leven dat je je aangetrokken voelt tot die rancuneuze kneuzenclub.
pi_175760905
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:38 schreef 99.999 het volgende:
Zowel de aanhang van maart als die nu in de peilingen komen grotendeels gewoon uit de PVV-vijver van teleurgestelde kiezers met een matig sociaal en maatschappelijk perspectief, dat is ook vaak zat aangetoond. Veel leuker kunnen we het gewoon niet maken.
De groei van de PVV zit juist in de hoger opgeleiden. In inkomensiveau - als je dat als maatstaf voor 'maatschappelijk perspectief' wil nemen - is er geen verschil meer in kiezers. Voor de het FvD heb ik daar nog geen cijfers van gezien.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175760931
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan wil ik je vragen waar het fout is gegaan in je leven dat je je aangetrokken voelt tot die rancuneuze kneuzenclub.
Mad
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 13:45:18 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175760936
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan wil ik je vragen waar het fout is gegaan in je leven dat je je aangetrokken voelt tot die rancuneuze kneuzenclub.
Misschien moet je eens leren dat niet iedere partij met een andere mening per definitie een racuneuze kneuzenclub is. Het is nogal simpel om allemaal krachttermen naar mensen te smijten die een andere mening hebben, enkel omdat ze een andere mening hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175760942
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan wil ik je vragen waar het fout is gegaan in je leven dat je je aangetrokken voelt tot die rancuneuze kneuzenclub.
Dat heb ik met mensen die zich aangetrokken voelen met Arnhem, maargoed dat is mijn mening over iemand en dat voegt niet veel toe aan dit topic net als jouw gehuil.
pi_175761036
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Misschien moet je eens leren dat niet iedere partij met een andere mening per definitie een racuneuze kneuzenclub is. Het is nogal simpel om allemaal krachttermen naar mensen te smijten die een andere mening hebben, enkel omdat ze een andere mening hebben.
Het gaat ook niet om iedere partij met een andere mening maar om het FvD.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 13:56:55 #89
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175761227
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om iedere partij met een andere mening maar om het FvD.
En laat het FvD heel toevallig bijna lijnrecht tegenover het D66 staan, itt alle andere partijen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 16 december 2017 @ 14:05:08 #90
104871 remlof
Europees federalist
pi_175761361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Misschien moet je eens leren dat niet iedere partij met een andere mening per definitie een racuneuze kneuzenclub is. Het is nogal simpel om allemaal krachttermen naar mensen te smijten die een andere mening hebben, enkel omdat ze een andere mening hebben.
Gaat dit topic over iedere partij waar ik het niet mee eens ben?
Er zijn heel veel partijen waar ik het niet mee eens ben maar voor verreweg de meeste heb ik respect en kan ik begrip opbrengen voor hun standpunten, al deel ik ze niet.

Dat geldt echter niet voor het FvD en de PVV omdat die partijen ongelijkheid van burgers op raciale of religieuze gronden tot grondbeginsel hebben gemaakt.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 14:14:41 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175761522
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:05 schreef remlof het volgende:
Dat geldt echter niet voor het FvD en de PVV omdat die partijen ongelijkheid van burgers op raciale of religieuze gronden tot grondbeginsel hebben gemaakt.
Bij de PVV valt er nog wat over te zeggen, maar dit is complete onzin in het geval van het FvD.

Ze willen de Nederlandse cultuur beschermen, dit doen ze niet op een discriminerende manier. Iedereen die in Nederland woont is gewoon gelijk, maar de Nederlandse normen en waarden moeten wel nagestreefd worden.

Er zijn complete bevolkingsgroepen die niet allen niet integreren, maar hun thuisland hierheen proberen te halen. Dan vlucht je uit een door oorlog verpest land naar een veilig land, en dan vervang je de cultuur die die veiligheid mogelijk maakt door een cultuur die die oorlog mogelijk heeft gemaakt. Dat is voor mij echt niet goed te praten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175761818
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 12:33 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Tsja bij GroenLinks kon een veroordeeld crimineel opklimmen tot kamerlid en een Mao/Pol Pot fanboy zelfs tot partijleider.
Je zit mensen te demoniseren...feitjes overdrijven,. nog wat bijliegen
pi_175762047
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En laat het FvD heel toevallig bijna lijnrecht tegenover het D66 staan, itt alle andere partijen.
Dus als iemand zich als mongool gedraagt kun je niet zeggen dat diegene zich als een mongool gedraagt, want zo noem je alle mensen die een andere mening hebben ook niet.

Goeie logica.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 14:55:03 #94
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175762134
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus als iemand zich als mongool gedraagt kun je niet zeggen dat diegene zich als een mongool gedraagt, want zo noem je alle mensen die een andere mening hebben ook niet.

Goeie logica.
Als je een mening over iets hebt, is het nog niet meteen feit. Iemand een mongool noemen is per definitie al kinderachtig triest gedrag.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175762621
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:33 schreef Bluesdude het volgende:
Je zit mensen te demoniseren...feitjes overdrijven,. nog wat bijliegen
Wat klopte er niet aan die bewering dan ?
pi_175762857
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 15:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat klopte er niet aan die bewering dan ?
Het enige wat niet klopt is dat hij veroordeeld is, hij wachtte tot het verjaard was en heeft toen bekend.
pi_175763188
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:05 schreef remlof het volgende:

[..]

Gaat dit topic over iedere partij waar ik het niet mee eens ben?
Er zijn heel veel partijen waar ik het niet mee eens ben maar voor verreweg de meeste heb ik respect en kan ik begrip opbrengen voor hun standpunten, al deel ik ze niet.

Dat geldt echter niet voor het FvD en de PVV omdat die partijen ongelijkheid van burgers op raciale of religieuze gronden tot grondbeginsel hebben gemaakt.
Stop eens met FvD gelijk te trekken met de PVV :')
  zaterdag 16 december 2017 @ 15:49:30 #98
104871 remlof
Europees federalist
pi_175763244
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 15:45 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Stop eens met FvD gelijk te trekken met de PVV :')
Zoveel verschillen ze niet, alleen discrimineert de PVV op religie en het FvD op ras en cultuur.

Ze zijn allebei extreem-rechts en trekken hetzelfde simpele volk aan.
pi_175763352
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:42 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Waar is dat aangetoond?
In zijn linkse bubbel
pi_175763450
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 15:49 schreef remlof het volgende:

[..]

en het FvD op ras en cultuur.
Vandaar de negers die op FvD stemmen of, zoals koning Yernaz, zich namens FvD verkiesbaar stellen. Dit i.t.t. GroenLinks en andere slegs-vir-blankes-partijen.





Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175763629
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:00 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Vandaar de negers die op FvD stemmen of, zoals koning Yernaz, zich namens FvD verkiesbaar stellen. Dit i.t.t. GroenLinks en andere slegs-vir-blankes-partijen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ssssssst!
pi_175763676
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:00 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Vandaar de negers die op FvD stemmen of, zoals koning Yernaz, zich namens FvD verkiesbaar stellen. Dit i.t.t. GroenLinks en andere slegs-vir-blankes-partijen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klinkt alsof Yernaz last heeft van Oikofobie.
pi_175763695
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ssssssst!
Ietwat offtopic, maar:

PVV Purmerend:


GroenLinks Purmerend:


:').
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175763696
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 13:45 schreef Nattekat het volgende:

Het is nogal simpel om allemaal krachttermen naar mensen te smijten die een andere mening hebben, enkel omdat ze een andere mening hebben.
Huh??
pi_175763710
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Klinkt alsof Yernaz last heeft van Oikofobie.
Zou best kunnen dat 't in de oren van een racist zo klinkt.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zaterdag 16 december 2017 @ 16:14:56 #106
104871 remlof
Europees federalist
pi_175763714
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:00 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Vandaar de negers die op FvD stemmen of, zoals koning Yernaz, zich namens FvD verkiesbaar stellen. Dit i.t.t. GroenLinks en andere slegs-vir-blankes-partijen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat leuk, heb je zelf dat snorretje op #32 geplakt?

Maar feit is dat juist het FvD de partij in het parlement is die het klassiek fascisme het dichtst benaderd, met hun ”Leitkultur” en pseudowetenschappelijke onderbouwing van hun rabiate rascistische standpunten.

Dat is meteen het grootste verschil met de PVV.
pi_175763716
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:14 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ietwat offtopic, maar:

PVV Purmerend:
[ afbeelding ]

GroenLinks Purmerend:
[ afbeelding ]

:').
Jezus, allemaal boze witte mannen zonder toekomstperepectief op dat onderste plaatje (immers, welke toekomst heeft links nog :') ).

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 16-12-2017 16:51:39 ]
pi_175763726
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat leuk, heb je zelf dat snorretje op #32 geplakt?

Maar feit is dat juist het FvD de partij in het parlement is die het klassiek fascisme het dichtst benaderd, met hun ”Leitkultur” en pseudowetenschappelijke onderbouwing van hun rabiate rascistische standpunten.

Dat is meteen het grootste verschil met de PVV.
Je platenspeler blijft hangen op het stukje fascisme.
pi_175763752
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:14 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Zou best kunnen dat 't in de oren van een racist zo klinkt.
Een racist zoals Thierry "er is een reden dat alle Nobelprijswinnaars blank zijn" Baudet? Of heb je het nu over iemand anders :P
pi_175763763
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat leuk, heb je zelf dat snorretje op #32 geplakt?
Nee, dat heeft of GroenLinks zelf of GeenStijl gedaan.
quote:
Maar feit is dat juist het FvD de partij in het parlement is die het klassiek fascisme het dichtst benaderd, met hun ”Leitkultur” en pseudowetenschappelijke onderbouwing van hun rabiate rascistische standpunten.
benadert*, racistische*
quote:
Dat is meteen het grootste verschil met de PVV.
En jij bent slim genoeg om dit te zien, maar Yernaz te dom?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175763779
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een racist zoals Thierry "er is een reden dat alle Nobelprijswinnaars blank zijn" Baudet? Of heb je het nu over iemand anders :P
Ik heb 't in 't algemeen over iemand die meent dat je 'oikos' door je huidskleur wordt bepaald.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175763846
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:18 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ik heb 't in 't algemeen over iemand die meent dat je 'oikos' door je huidskleur wordt bepaald.
Oké, geen idee wat dan het punt is dat je wilde maken. Enerzijds hoort huidskleur niet bij kenmerkende eigenschappen en anderzijds bekritiseert je Groenlinks om de huidskleur van hun kandidaten? :?
pi_175763914
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oké, geen idee wat dan het punt is dat je wilde maken. Enerzijds hoort huidskleur niet bij kenmerkende eigenschappen
Correct.
quote:
en anderzijds bekritiseert je Groenlinks om de huidskleur van hun kandidaten? :?
Incorrect. Ik betwist slechts dat 't FvD racistisch is en om wat kleur (of juist niet) aan m'n argument te geven trek ik een vergelijking met GroenLinks.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175763991
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:25 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Correct.

[..]

Incorrect. Ik betwist slechts dat 't FvD racistisch is en om wat kleur (of juist niet) aan m'n argument te geven trek ik een vergelijking met GroenLinks.
De huidskleur van de kandidaten van FvD toont net zo min aan dat de partij wel of niet racistisch is als die van GL. Het gaat om de standpunten en wat een partij uitdraagt. Nogal onzinnig argument dus.

Je beroepen op de huidskleur van een kandidaat om daarmee iets over de inhoud te melden, is gewoon vrij zwak. Ongeacht wat je conclusie dan is.
pi_175764065
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

De huidskleur van de kandidaten van FvD toont net zo min aan dat de partij wel of niet racistisch is als die van GL. Het gaat om de standpunten en wat een partij uitdraagt. Nogal onzinnig argument dus.
Oneens. Pakweg de KKK of NSDAP hebben/hadden betrekkelijk weinig gekleurde leden. Als 't FvD zo intens racistisch is, dan roept dit op z'n minst de vraag op hoe 't kan dat a) zij een neger op hun lijst dulden en b) deze hoogopgeleide neger dit überhaupt zelf wil.
quote:
Je beroepen op de huidskleur van een kandidaat om daarmee iets over de inhoud te melden, is gewoon vrij zwak. Ongeacht wat je conclusie dan is.
Deels eens, maar gezien de zwakke onderbouwing van 't argument dat 't FvD racistisch is, vind ik 't tegenargument toch sterk genoeg.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175764174
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:33 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Oneens. Pakweg de KKK of NSDAP hebben/hadden betrekkelijk weinig gekleurde leden. Als 't FvD zo intens racistisch is, dan roept dit op z'n minst de vraag op hoe 't kan dat a) zij een neger op hun lijst dulden en b) deze hoogopgeleide neger dit überhaupt zelf wil.
Ik zeg niet dat FvD "intens" racistisch is, alleen dat ze het zijn. Het is voor mij evident dat Baudet onderscheid maakt tussen mensenrassen en dat hij de een beter vindt dan de ander. Alleen doorgaans vervangt hij het woord ras voor cultuur, wat aan de inhoud verder weinig afdoet.

Waarom Yernaz die partij toch steunt mag Joost weten. Uiteraard kunnen ook mensen met donkere huidskleur racistisch zijn (waarbij ik niet zeg dat Yernaz dat is, want in tegenstelling tot Baudet en Hiddema heb ik van hem niet zulke uitspraken gehoord).

Nogmaals: "persoon X heeft zus en zo'n huidskleur dus hij vindt Y" is zwak en neigt zelf naar racisme. Je vergelijking met de NSDAP en KKK tonen niets aan. "Je bent wit net als de KKK dus ben je racistisch" is natúúrlijk onzin. Omgekeerd werkt dat net zo goed niet.
pi_175764263
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat FvD "intens" racistisch is, alleen dat ze het zijn. Het is voor mij evident dat Baudet onderscheid maakt tussen mensenrassen en dat hij de een beter vindt dan de ander. Alleen doorgaans vervangt hij het woord ras voor cultuur, wat aan de inhoud verder weinig afdoet.
Dus meestal spreekt Baudet over cultuur en toch is het 'evident' dat'ie eigenlijk ras bedoelt. Waar blijkt dit dan uit?
quote:
Waarom Yernaz die partij toch steunt mag Joost weten. Uiteraard kunnen ook mensen met donkere huidskleur racistisch zijn (waarbij ik niet zeg dat Yernaz dat is, want in tegenstelling tot Baudet en Hiddema heb ik van hem niet zulke uitspraken gehoord).
Racistisch tegen hun 'eigen' 'ras'? :?. Klinkt als een wel erg vergezocht argument om maar vol te kunnen houden dat 't FvD racistisch is.
quote:
Nogmaals: "persoon X heeft zus en zo'n huidskleur dus hij vindt Y" is zwak en neigt zelf naar racisme. Je vergelijking met de NSDAP en KKK tonen niets aan. "Je bent wit net als de KKK dus ben je racistisch" is natúúrlijk onzin. Omgekeerd werkt dat net zo goed niet.
Dat is 't argument dan ook niet. Het argument is: een racistische organisatie accepteert geen negers als leden, laat staan dat ze een neger op hun lijst zet.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175764401
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat FvD "intens" racistisch is, alleen dat ze het zijn. Het is voor mij evident dat Baudet onderscheid maakt tussen mensenrassen en dat hij de een beter vindt dan de ander. Alleen doorgaans vervangt hij het woord ras voor cultuur, wat aan de inhoud verder weinig afdoet.

Waarom Yernaz die partij toch steunt mag Joost weten. Uiteraard kunnen ook mensen met donkere huidskleur racistisch zijn (waarbij ik niet zeg dat Yernaz dat is, want in tegenstelling tot Baudet en Hiddema heb ik van hem niet zulke uitspraken gehoord).

Nogmaals: "persoon X heeft zus en zo'n huidskleur dus hij vindt Y" is zwak en neigt zelf naar racisme. Je vergelijking met de NSDAP en KKK tonen niets aan. "Je bent wit net als de KKK dus ben je racistisch" is natúúrlijk onzin. Omgekeerd werkt dat net zo goed niet.
Ja en negers kunnen beter basketballen en hardlopen, en hebben wittere tanden. boehoe.
pi_175764463
https://www.geenstijl.nl/5139901/schokkend-onderwijs-in-2017/

Maatschappijleer 2.0, prachtig om te zien hoe deze kinderen de waarde van democratie wordt meegegeven.
  zaterdag 16 december 2017 @ 17:01:50 #120
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175764498
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:58 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5139901/schokkend-onderwijs-in-2017/

Maatschappijleer 2.0, prachtig om te zien hoe deze kinderen de waarde van democratie wordt meegegeven.
Er is 0 context bij dit filmpje, louter wat GS erbij heeft gezet. Waarom zouden zij dit niet mogen zingen?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175764593
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:46 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dus meestal spreekt Baudet over cultuur en toch is het 'evident' dat'ie eigenlijk ras bedoelt. Waar blijkt dit dan uit?

[..]

Racistisch tegen hun 'eigen' 'ras'? :?. Klinkt als een wel erg vergezocht argument om maar vol te kunnen houden dat 't FvD racistisch is.

[..]

Dat is 't argument dan ook niet. Het argument is: een racistische organisatie accepteert geen negers als leden, laat staan dat ze een neger op hun lijst zet.
Dat blijkt uit de manier waarop hij dingen zegt en een incidentele verspreking. Baudet doelt op ras, of anders denkt hij de meest bizarre dingen, zoals dat alle mensen in Afrika dezelfde cultuur hebben. Ik kan dit een andere keer wel wat uitgebreider onderbouwen maar zit in de trein en dan is dat niet zo handig. :P

En ja, mensen kunnen racistisch zijn tegen hun "eigen" ras. Om maar even jouw voorbeeld er weer bij te pakken: de NSDAP werd gesteund door Joodse organisaties en had Joodse leden. Er zijn zelfs witte mensen die racistisch zijn jegens andere witte mensen. Ik heb het ook niet verzonnen.

Het zou wel erg makkelijk zijn als je elk verwijt van racisme kunt afweren door de samenstelling van de lijst, hè. Inhoud gaat het om.
pi_175764599
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:01 schreef richolio het volgende:

[..]

Er is 0 context bij dit filmpje, louter wat GS erbij heeft gezet. Waarom zouden zij dit niet mogen zingen?
Ik zou eigenlijk geen goede reden kunnen bedenken. Ik ben gemanipuleerd door de extreem rechtse media om dit af te keuren, terwijl dit natuurlijk een toonbeeld van inclusiviteit en tolerantie is. Context is hierbij natuurlijk heel relevant, want dit is natuurlijk ironisch bedoeld.
pi_175764639
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat blijkt uit de manier waarop hij dingen zegt en een incidentele verspreking. Baudet doelt op ras, of anders denkt hij de meest bizarre dingen, zoals dat alle mensen in Afrika dezelfde cultuur hebben. Ik kan dit een andere keer wel wat uitgebreider onderbouwen maar zit in de trein en dan is dat niet zo handig. :P

En ja, mensen kunnen racistisch zijn tegen hun "eigen" ras. Om maar even jouw voorbeeld er weer bij te pakken: de NSDAP werd gesteund door Joodse organisaties en had Joodse leden. Er zijn zelfs witte mensen die racistisch zijn jegens andere witte mensen. Ik heb het ook niet verzonnen.

Het zou wel erg makkelijk zijn als je elk verwijt van racisme kunt afweren door de samenstelling van de lijst, hè. Inhoud gaat het om.
Daarom zijn die quota ook zo'n bullshit. Enkel powned had de neger omdat het moet, en het FvD heeft ook zo'n token. Mooi om te zien dat GL niet aan die ongein mee doet en gewoon de beste kandidaten op de lijst zet.

Oke maar even serieus... Ook jullie kan deze ironie niet ontgaan toch?
pi_175764651
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:01 schreef richolio het volgende:

[..]

Er is 0 context bij dit filmpje, louter wat GS erbij heeft gezet. Waarom zouden zij dit niet mogen zingen?
Kun jij jezelf een situatie voorstellen dat het zingen van dit soort teksten volstrekt normaal is?
Is de kans niet erg groot dat Wilders gezien de achtergrond van die kinderen niet erg populair is en dat een leraar goedkoop probeert te scoren door samen dit liedje te zingen?
  zaterdag 16 december 2017 @ 17:12:40 #125
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175764682
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:58 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5139901/schokkend-onderwijs-in-2017/

Maatschappijleer 2.0, prachtig om te zien hoe deze kinderen de waarde van democratie wordt meegegeven.
Ja?

http://gregorius.nl/2017/(...)po-3fm-op-gregorius/
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175764693
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:58 schreef Mr.Major het volgende:
https://www.geenstijl.nl/5139901/schokkend-onderwijs-in-2017/

Maatschappijleer 2.0, prachtig om te zien hoe deze kinderen de waarde van democratie wordt meegegeven.
Dit soort politieke uitspraken moet je uit de klas houden, dom dat dat nog steeds niet gerealiseerd wordt. Weet niet of elke keer moord en brand schreeuwen bij ome Baudet en tante Geert op Twitter nou de meest constructieve oplossing is :P
pi_175764695
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Kun jij jezelf een situatie voorstellen dat het zingen van dit soort teksten volstrekt normaal is?
Is de kans niet erg groot dat Wilders gezien de achtergrond van die kinderen niet erg populair is en dat een leraar goedkoop probeert te scoren door samen dit liedje te zingen?
Nee nee dit is neutraal onderwijs. Dit is goed, niks aan de hand. DOORLOPEN MENSEN! Geen onderzoek nodig, niks aan de hand, wij van wc-links vinden het onderwijs niet wc-links. Wij zijn objectief en als er iets niet helemaal goed gaat zien we dat gelijk en zullen we er gelijk iets aan doen. Extreem rechts houdt je voor de gek.
pi_175764719
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat blijkt uit de manier waarop hij dingen zegt en een incidentele verspreking.
Ja, ik vermoedde al dat 't hierop neer zou komen. Een vrij bizar argument: iemand betoogt consequent A, maar drukt zich eens ongelukkig uit waardoor de indruk kan ontstaan dat'ie B bedoelt en dus is B wat'ie 'écht' bedoelt.
quote:
Baudet doelt op ras, of anders denkt hij de meest bizarre dingen, zoals dat alle mensen in Afrika dezelfde cultuur hebben.
Allicht zal'ie bedoelen dat de Afrikaanse culturen op belangrijke punten verschillen van de westerse. Dat betekent uiteraard niet dat alle Afrikaanse culturen aan elkaar gelijk zijn (zoals overigens ook niet elke Afrikaan dezelfde etniciteit heeft of hetzelfde 'ras').
quote:
Ik kan dit een andere keer wel wat uitgebreider onderbouwen maar zit in de trein en dan is dat niet zo handig. :P

En ja, mensen kunnen racistisch zijn tegen hun "eigen" ras. Om maar even jouw voorbeeld er weer bij te pakken: de NSDAP werd gesteund door Joodse organisaties en had Joodse leden. Er zijn zelfs witte mensen die racistisch zijn jegens andere witte mensen. Ik heb het ook niet verzonnen.
Allicht, in theorie is van alles mogelijk, maar waaruit blijkt dat Yernaz racistisch is tegen negers? Heeft'ie zich bijvoorbeeld ooit anti-neger uitgelaten?
quote:
Het zou wel erg makkelijk zijn als je elk verwijt van racisme kunt afweren door de samenstelling van de lijst, hè. Inhoud gaat het om.
Allicht, maar als de 'inhoud' van de partij racisme is, maar de partij toch een 'veelkleurige' lijst heeft, hoe moeten we dit dan interpreteren, volgens jou?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175764739
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit soort politieke uitspraken moet je uit de klas houden, dom dat dat nog steeds niet gerealiseerd wordt. Weet niet of elke keer moord en brand schreeuwen bij ome Baudet en tante Geert op Twitter nou de meest constructieve oplossing is :P
Een andere partij (oke de VVD, tag Dijkhoff ook maar) gaat dit niet oplossen, dus...
pi_175764804
Het grappige is dat Yernaz helemaal geen neger is. Zijn naam en haar zegt toch wel genoeg over zijn afkomst.
pi_175764840
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit soort politieke uitspraken moet je uit de klas houden, dom dat dat nog steeds niet gerealiseerd wordt. Weet niet of elke keer moord en brand schreeuwen bij ome Baudet en tante Geert op Twitter nou de meest constructieve oplossing is :P
Dit inderdaad. Vrij stupide. En laten we eerlijk zijn: dat hoort gewoon niet.

Ben wel nieuwsgierig naar de context. Die ontbreekt nu volledig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175764849
Overigens zou het land er niet slechter van worden als Wilders op zou rotten, maar dat terzijde.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175764893
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:14 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ja, ik vermoedde al dat 't hierop neer zou komen. Een vrij bizar argument: iemand betoogt consequent A, maar drukt zich eens ongelukkig uit waardoor de indruk kan ontstaan dat'ie B bedoelt en dus is B wat'ie 'écht' bedoelt.

[..]

Allicht zal'ie bedoelen dat de Afrikaanse culturen op belangrijke punten verschillen van de westerse. Dat betekent uiteraard niet dat alle Afrikaanse culturen aan elkaar gelijk zijn (zoals overigens ook niet elke Afrikaan dezelfde etniciteit heeft of hetzelfde 'ras').

[..]

Allicht, in theorie is van alles mogelijk, maar waaruit blijkt dat Yernaz racistisch is tegen negers? Heeft'ie zich bijvoorbeeld ooit anti-neger uitgelaten?

[..]

Allicht, maar als de 'inhoud' van de partij racisme is, maar de partij toch een 'veelkleurige' lijst heeft, hoe moeten we dit dan interpreteren, volgens jou?
Als iemand motieven heeft die hij liever niet al te openlijk wil ventileren is het logisch dat je op details moet letten. Sowieso is wat politici letterlijk zeggen vaak niet de volledige waarheid. Dat ik dat jou uit moet leggen vind ik dan weer bizar.

En ik heb ook al gezegd dat ik Yernaz nooit zo'n uitspraak heb zien doen. En ook dat ik niet weet waarom hij lid is, ik ga daar ook niet naar gissen. En ook dat de kleurtjes van de kandidaten niets zeggen over de standpunten van de partij. De tweede helft van je post is dus zinloos vragen om herhaling.
pi_175764940
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:17 schreef Chivaz het volgende:
Het grappige is dat Yernaz helemaal geen neger is. Zijn naam en haar zegt toch wel genoeg over zijn afkomst.
Ligt eraan wat je onder 'neger' verstaat. Hij is niet van Afrikaanse afkomst, maar wel 'zwart'. Volgens mij noemt'ie zichzelf wel neger, net als bijvoorbeeld Prem Radhakishun. Overigens heeft Marcouch zichzelf voor de Powned-microfoon ook wel eens 'zwart' genoemd, terwijl 't nota bene een Berber is (en Berbers zijn Kaukasisch).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175764958
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:17 schreef Chivaz het volgende:
Het grappige is dat Yernaz helemaal geen neger is. Zijn naam en haar zegt toch wel genoeg over zijn afkomst.
Ja, dat ook nog hè. Maar goed, het werd opgeworpen als "we hebben zelfs een neger" dus dan leek het me nuttiger om inhoudelijke punten te noemen en niet de huidskleur. Want nogmaals, die doet er niet toe.
pi_175764989
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:23 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je onder 'neger' verstaat. Hij is niet van Afrikaanse afkomst, maar wel 'zwart'. Volgens mij noemt'ie zichzelf wel neger, net als bijvoorbeeld Prem Radhakishun. Overigens heeft Marcouch zichzelf voor de Powned-microfoon ook wel eens 'zwart' genoemd, terwijl 't nota bene een Berber is (en Berbers zijn Kaukasisch).
Non-black ppl of color hè.
I´m back.
pi_175765029
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als iemand motieven heeft die hij liever niet al te openlijk wil ventileren is het logisch dat je op details moet letten. Sowieso is wat politici letterlijk zeggen vaak niet de volledige waarheid. Dat ik dat jou uit moet leggen vind ik dan weer bizar.
Dus Baudet kan nog zo vaak zeggen dat 't hem om cultuur gaat, maar jij en jouw truth-glasses weten hoe 't echt zit. Prima, hoor. Maar niet erg serieus te nemen. Bovendien verwater je hiermee de definitie én de ernst van (werkelijk) racisme.
quote:
En ik heb ook al gezegd dat ik Yernaz nooit zo'n uitspraak heb zien doen. En ook dat ik niet weet waarom hij lid is, ik ga daar ook niet naar gissen. En ook dat de kleurtjes van de kandidaten niets zeggen over de standpunten van de partij. De tweede helft van je post is dus zinloos vragen om herhaling.
De kleurtjes van kandidaten worden evenwel relevant wanneer je een partij van racisme beticht.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175765050
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:17 schreef Chivaz het volgende:
Het grappige is dat Yernaz helemaal geen neger is. Zijn naam en haar zegt toch wel genoeg over zijn afkomst.
Moet altijd aan dit nummer denken bij Yernaz:

I´m back.
pi_175765081
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Non-black ppl of color hè.
Zihni Özdil (GroenLinks) heeft eens geschreven dat we hier in Nederland een eigen definitie van 'zwart' moeten aanhouden, zodat hij en andere niet-zwarten er ook onder vallen. Tja.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175765111
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:30 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Zihni Özdil (GroenLinks) heeft eens geschreven dat we hier in Nederland een eigen definitie van 'zwart' moeten aanhouden, zodat hij en andere niet-zwarten er ook onder vallen. Tja.
Ja, grappige is dat joden er dan ook onder zouden moeten vallen, maar dan keert het schip ineens de wal. :D.
Maar goed, ik hoop dat die nonsense op een goed moment een keer verdwijnt.
I´m back.
pi_175765216
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:27 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dus Baudet kan nog zo vaak zeggen dat 't hem om cultuur gaat, maar jij en jouw truth-glasses weten hoe 't echt zit. Prima, hoor. Maar niet erg serieus te nemen. Bovendien verwater je hiermee de definitie én de ernst van (werkelijk) racisme.
Nee, als hij werkelijk zou beargumenteren waarom het om cultuur gaat en niet om ras zou dat al erg sterk zijn. Maar dat doet hij nooit. Net zo min als hij afstand neemt van de griezelige figuren die hem omringen en steunen en bijvoorbeeld eugenetica aanprijzen.

Baudet is geen openlijke racist. Hij doet het voorzichtig en relatief verkapt. Dan kun je mij "truth glasses" verwijten, zulke Amerikaanse modetermen heb ik weinig mee. Het lijkt me bij elke politicus belangrijk om tussen de regels te lezen en na te denken over wat iemand beweegt. Als jij dat met me oneens bent hebben we gewoon een erg andere kijk op de politiek.
pi_175765277
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, grappige is dat joden er dan ook onder zouden moeten vallen, maar dan keert het schip ineens de wal. :D.
Amerikaanse SJW'ers willen (Oost-)Aziaten evenmin rekenen tot 'zwarten'. Sterker nog, ze zijn zelfs vrij racistisch tegen over Aziaten (en ook tegenover Joden trouwens). Vermoedelijk omdat Aziaten 't te goed doen, dus dat ondergraaft de theorie van 'institutioneel racisme' dat niet-witten klein houdt een beetje :+.
quote:
Maar goed, ik hoop dat die nonsense op een goed moment een keer verdwijnt.
Dat gaat nog wel een tijdje duren, verwacht eerder dat 't de komende jaren alleen maar erger wordt :s).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175765300
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:00 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Vandaar de negers die op FvD stemmen of, zoals koning Yernaz, zich namens FvD verkiesbaar stellen. Dit i.t.t. GroenLinks en andere slegs-vir-blankes-partijen.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een boel witte progressiefjes. Dit is dan de club die zogenaamd diversiteit zo hoog in het vaandel heeft staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2017 17:39:35 ]
pi_175765351
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar goed, ik hoop dat die nonsense op een goed moment een keer verdwijnt.
War een heugelijke dag zou het zijn als het oprecht niet uitmaakt welke kleur je huid heeft. Of dat nou wit of zwart of iets er tussen is.
pi_175765369
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, als hij werkelijk zou beargumenteren waarom het om cultuur gaat en niet om ras zou dat al erg sterk zijn. Maar dat doet hij nooit.
Heb je (een van) zijn boeken gelezen dan?
quote:
Net zo min als hij afstand neemt van de griezelige figuren die hem omringen en steunen en bijvoorbeeld eugenetica aanprijzen.
Doet'ie wel degelijk, recent nog in een Volkskrant-artikel over Erkenbrand.
quote:
Baudet is geen openlijke racist. Hij doet het voorzichtig en relatief verkapt. Dan kun je mij "truth glasses" verwijten, zulke Amerikaanse modetermen heb ik weinig mee. Het lijkt me bij elke politicus belangrijk om tussen de regels te lezen en na te denken over wat iemand beweegt. Als jij dat met me oneens bent hebben we gewoon een erg andere kijk op de politiek.
Als je voor een politicus wil invullen dat'ie iets anders bedoelt dan dat'ie zegt, dan moet je met sterkere argumenten komen dan dit.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175765409
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

War een heugelijke dag zou het zijn als het oprecht niet uitmaakt welke kleur je huid heeft. Of dat nou wit of zwart of iets er tussen is.
In het geval van Yernaz maakt het ook niet uit. Het blijft een idioot, ongeacht zijn huidskleur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175765589
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

War een heugelijke dag zou het zijn als het oprecht niet uitmaakt welke kleur je huid heeft. Of dat nou wit of zwart of iets er tussen is.
Ja, we waren toch al zover? In feite herintroduceren deze lui racistische wetten nb.
I´m back.
pi_175765601
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In het geval van Yernaz maakt het ook niet uit. Het blijft een idioot, ongeacht zijn huidskleur.
Zijn huidskleur heeft daar niets mee te maken idd.
I´m back.
pi_175765657
quote:
9s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

War een heugelijke dag zou het zijn als het oprecht niet uitmaakt welke kleur je huid heeft. Of dat nou wit of zwart of iets er tussen is.
Ik denk dat het voor het overgrote deel van de Nederlanders niet uitmaakt.
Wat ik wel jammer vind is dat mensen aan beide zijden van het politiek spectrum er steeds een issue van maken.
pi_175765663
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:41 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Heb je (een van) zijn boeken gelezen dan?

[..]

Doet'ie wel degelijk, recent nog in een Volkskrant-artikel over Erkenbrand.

[..]

Als je voor een politicus wil invullen dat'ie iets anders bedoelt dan dat'ie zegt, dan moet je met sterkere argumenten komen dan dit.
Ik vond het ook zeer positief dat hij afstand nam van Erkenbrand. Die club schurkte te dicht langs de FvD naar mijn smaak.

Nee, ik heb overigens geen boeken van hem gelezen, met uitzondering van een deel van zijn laatste roman en die vind ik echt heel erg slecht. Schrijft hij normaliter beter? :P
pi_175765664
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:38 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Amerikaanse SJW'ers willen (Oost-)Aziaten evenmin rekenen tot 'zwarten'. Sterker nog, ze zijn zelfs vrij racistisch tegen over Aziaten (en ook tegenover Joden trouwens). Vermoedelijk omdat Aziaten 't te goed doen, dus dat ondergraaft de theorie van 'institutioneel racisme' dat niet-witten klein houdt een beetje :+.

[..]

Dat gaat nog wel een tijdje duren, verwacht eerder dat 't de komende jaren alleen maar erger wordt :s).
Ja, Aziaten zullen wel een vreemde eend in de bijt zijn voor deze lui idd, ik begrijp het wel. idd te succesvol en te geïntegreerd.
I´m back.
pi_175765691
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk dat het voor het overgrote deel van de Nederlanders niet uitmaakt.
Wat ik wel jammer vind is dat mensen aan beide zijden van het politiek spectrum er steeds een issue van maken.
Ik denk dat juist een groot deel er wel op let, al dan niet bewust. Waarbij je tegenwoordig ook relatief veel racisme tegen witte mensen kunt bespeuren, waar ik net zo hard tegen ben.
pi_175765781
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, ik heb overigens geen boeken van hem gelezen
Als je bij politici 'tussen de regels' wil lezen, dan helpt 't om de regels zelf ook te lezen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 17:59:42 #154
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175765787
Als ik twee racistische partijen mag aanwijzen, zullen dat DENK en GL zijn. De partijen die zogenaamd strijden voor de gediscrimineerden des land. Het PVV zit op het randje van discriminatie op basis van religie, en het FvD wil onze cultuur behouden zoals ie is, dus afkomst/kleur/geloof/whatever maakt dan geen donder uit.

Op een andere manier kan je het gewoon niet beschrijven zonder de waarheid te verdraaien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175765844
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:59 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Als je bij politici 'tussen de regels' wil lezen, dan helpt 't om de regels zelf ook te lezen.
Ik heb zeer veel interviews en uitspraken van hem gelezen. Voel niet echt de noodzaak om een boek aan te schaffen, niet in de laatste plaats omdat ik hem geen cent gun.

Maar ik heb ook geen boeken van Mark Rutte of Geert Wilders gelezen. Gelukkig kunnen we ons anno 2017 ook op andere wijzen dan de drukpers informatie toe-eigenen.
pi_175765858
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:59 schreef Nattekat het volgende:
Op een andere manier kan je het gewoon niet beschrijven zonder de waarheid te verdraaien.
Typisch Baudetje: "mijn mening is feit en dus juist". Tsja, dan heeft reageren ook weinig zin.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 18:05:34 #157
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175765879
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Typisch Baudetje: "mijn mening is feit en dus juist". Tsja, dan heeft reageren ook weinig zin.
Dan leg je uit waarom ik ongelijk heb, in plaats van zo'n nutteloze uitspraak doen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175765900
quote:
12s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb zeer veel interviews en uitspraken van hem gelezen. Voel niet echt de noodzaak om een boek aan te schaffen, niet in de laatste plaats omdat ik hem geen cent gun.
Dan leen je 'm in de bieb :6 . Als bibliotheken zulke recente boeken hebben, dan.
quote:
Maar ik heb ook geen boeken van Mark Rutte of Geert Wilders gelezen. Gelukkig kunnen we ons anno 2017 ook op andere wijzen dan de drukpers informatie toe-eigenen.
Ja, allicht. Maar goed, als je 'racisme' als iets ernstigs ziet -- waar wat voor te zeggen valt --, dan verwacht je ook een degelijke onderbouwing bij iemand die een ander hiervan beticht. Dat valt veelal wat tegen bij mensen die Baudet of 't FvD in 't algemeen racistisch noemen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175765967
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan leg je uit waarom ik ongelijk heb, in plaats van zo'n nutteloze uitspraak doen.
Waarom zou ik energie verspillen aan iemand die al direct aankondigt dat elke afwijkende mening een onwaarheid is?

Ik bedoel, de discussie over de rol van partijen in het racismedebat en hoe ze zelf tegen ras aankijken is heel erg interessant. Maar die voer ik dan liever met iemand die niet a priori zijn eigen gelijk uitroept.
pi_175766026
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:06 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dan leen je 'm in de bieb :6 . Als bibliotheken zulke recente boeken hebben, dan.

[..]

Ja, allicht. Maar goed, als je 'racisme' als iets ernstigs ziet -- waar wat voor te zeggen valt --, dan verwacht je ook een degelijke onderbouwing bij iemand die een ander hiervan beticht. Dat valt veelal wat tegen bij mensen die Baudet of 't FvD in 't algemeen racistisch noemen.
Welk werk raad je aan? Zal eens naar kijken.

En op een later moment als ik niet mobiel zit wil ik wel beter onderbouwen waarom ik Baudet beticht van het anders voordoen van zijn standpunt.
pi_175766053
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Welk werk raad je aan? Zal eens naar kijken.

En op een later moment als ik niet mobiel zit wil ik wel beter onderbouwen waarom ik Baudet beticht van het anders voordoen van zijn standpunt.
'Oikofobie: de angst voor het eigene'. Kleine kans dat je 'm in de bieb vindt, maar als je 'm bij De Slegte of tweedehands via Marktplaats koopt, dan verdient Thierry er ook geen cent aan >:O .
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:18:01 #162
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175766088
Wat een boel drogredenen worden we weer mee bestookt.

Als je voornamelijk blanken in je partij bent ben je racistisch, maar als je een kleurling in je partij hebt kan je niet racistisch zijn.

Maakt allemaal niet uit wat je standpunten zijn, wat je nastreeft of hoe ke dat nastreeft blijkbaar, als je er maar een neger bij betrekt blijkbaar.

Wat een logica weer. Negers kunnen dud ook onmogelijk racistisch zijn? Als een neger zegt dat zwarten genetiscj inferieur zijn, is dat dan racisme volgens de perfecte logica van 2thxm?

Als je dan onzin verkondigt, moet je wel wat meer uitleg geven hoor, zodat we meteen weten hoe gek het wordt
Laffe huichelaar
pi_175766097
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:15 schreef 2thmx het volgende:

[..]

'Oikofobie: de angst voor het eigene'. Kleine kans dat je 'm in de bieb vindt, maar als je 'm bij De Slegte of tweedehands via Marktplaats koopt, dan verdient Thierry er ook geen cent aan >:O .
Ik begrijp dat de zwarte Oikofobiehandel levendig is? ;)

Maar thanks.
pi_175766120
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:21 schreef Tchock het volgende:
En ook dat ik niet weet waarom hij lid is, ik ga daar ook niet naar gissen.
Dat lijkt me toch niet zo moeilijk? Yernaz is libertariër; dat is een sub-stroming binnen alt-right en alt-right ziet in FvD - al dan niet gerechtvaardigd - haar politieke personificatie. De gemene deler die die subgroepen hebben is ook niet zozeer rassenhaat, maar schoppen tegen de heersende (gepercipieerde) denkbeelden, waarin de blanke, Christelijke cultuur doelbewust wordt kaltgestellt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:22:22 #165
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175766143
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:25 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Correct.

[..]

Incorrect. Ik betwist slechts dat 't FvD racistisch is en om wat kleur (of juist niet) aan m'n argument te geven trek ik een vergelijking met GroenLinks.
Dus je bekritiseert GroenLinks niet, je noemt het enkel een slegs vir blankes partij.

Goed verhaal.
Laffe huichelaar
pi_175766152
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:20 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch niet zo moeilijk? Yernaz is libertariër; dat is een sub-stroming binnen alt-right en alt-right ziet in FvD - al dan niet gerechtvaardigd - haar politieke personificatie.
Ja, dat is tevens een interessante vraag natuurlijk wel hè. In hoeverre kun je in de FvD vertrouwen hebben als lolbetariër.
I´m back.
pi_175766179
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de zwarte Oikofobiehandel levendig is? ;)
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175766199
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat is tevens een interessante vraag natuurlijk wel hè. In hoeverre kun je in de FvD vertrouwen hebben als lolbetariër.
Binnen libertariërs heb je natuurlijk ook nog verschillende varianten, van anarcho-kapitalisten tot minarchisten. Maar de rol die FvD voor de overheid ziet weggelegd worden staat toch mijlenver van al die varianten af, lijkt mij.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175766228
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Binnen libertariërs heb je natuurlijk ook nog verschillende varianten, van anarcho-kapitalisten tot minarchisten. Maar de rol die FvD voor de overheid ziet weggelegd worden staat toch mijlenver van al die varianten af, lijkt mij.
Yernaz is een minarchist. 't FvD is inderdaad niet minarchistisch, maar vermoedelijk verantwoordt'ie 't met iets als 'je kiest de (mainstream-)partij die 't dichtst bij je gedachtegoed komt'.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175766234
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Binnen libertariërs heb je natuurlijk ook nog verschillende varianten, van anarcho-kapitalisten tot minarchisten. Maar de rol die FvD voor de overheid ziet weggelegd worden staat toch mijlenver van al die varianten af, lijkt mij.
Lijkt mij ook op het eerste zicht, maar wellicht denkt Yernaz daar anders over dus. Of gaat het hem erom dat-ie nu een doel in zijn leven heeft en toch af en toe wat wetenswaardigheden met betrekking tot Ayn Rand kan spuien? Lees: als hij zijn mond opendoet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 16-12-2017 18:32:57 ]
I´m back.
pi_175766290
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oi, wat is die oud geworden ineens. En dat met die morning routine.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175766305
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook op het eerste zicht, maar wellicht denkt Yernaz daar anders over dus. Of gaat het hem erom dat-ie nu een doel in zijn leven heeft en toch af en toe wat wetenswaardigheden met betrekking tot Ayn Rand kan spuien?
Het is vooral een politiek opportunist die het bij elk denkbaar boosrechts clubje heeft geprobeerd afgelopen jaren. En nu lift hij lekker mee op het succes van Baudet. Inhoudelijk ontbreekt verder iedere basis.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 18:33:49 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175766308
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom zou ik energie verspillen aan iemand die al direct aankondigt dat elke afwijkende mening een onwaarheid is?

Ik bedoel, de discussie over de rol van partijen in het racismedebat en hoe ze zelf tegen ras aankijken is heel erg interessant. Maar die voer ik dan liever met iemand die niet a priori zijn eigen gelijk uitroept.
Ik maak hieruit op dat je niet kan aantonen dat ik ongelijk heb.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:33:59 #174
104871 remlof
Europees federalist
pi_175766310
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ligt Thierry in de ramsj? Mooi, daar hoort ie ook.
pi_175766323
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:33 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is vooral een politiek opportunist die het bij elk denkbaar boosrechts clubje heeft geprobeerd afgelopen jaren. En nu lift hij lekker mee op het succes van Baudet. Inhoudelijk ontbreekt verder iedere basis.
Jas, wrs ligt dat niet echt ver van de waarheid af idd. Maar niemand die deze knaap nog geïnterviewd heeft daarover hè. Op zich een legitieme vraag waarom een hardcore lolbetariër zich aansluit bij de club van Ter namelijk.
I´m back.
pi_175766328
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ligt Thierry in de ramsj? Mooi, daar hoort ie ook.
Eh, nee. Ramsj is juist niet tweedehands. Maar wel mooi woord, daar niet van.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175766333
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik maak hieruit op dat je niet kan aantonen dat ik ongelijk heb.
Doe dat gerust. Ik hoop dat je gezien hebt dat ik graag in debat ga met mensen die wel normaal kunnen discussiëren.
pi_175766364
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:35 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Eh, nee. Ramsj is juist niet tweedehands. Maar wel mooi woord, daar niet van.
Ramsj betekent eigenlijk rommel idd.
I´m back.
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:38:31 #179
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175766369
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik maak hieruit op dat je niet kan aantonen dat ik ongelijk heb.
Hij kan een half boekwerk posten en dan zou dat nog jouw coclusie zijn, je hebt immers al aangekondigd dat jij de wijsheid in pacht hebt
Laffe huichelaar
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:39:13 #180
104871 remlof
Europees federalist
pi_175766375
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:35 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Eh, nee. Ramsj is juist niet tweedehands. Maar wel mooi woord, daar niet van.
Ik weet dat ramsj niet tweedehands maar dump is. Maar daar zal ie vast wel liggen als bijzonder matige schrijver.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 december 2017 @ 18:39:19 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175766380
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Doe dat gerust. Ik hoop dat je gezien hebt dat ik graag in debat ga met mensen die wel normaal kunnen discussiëren.
En zodra het te heet onder je voeten wordt, is dat afgelopen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175766416
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En zodra het te heet onder je voeten wordt, is dat afgelopen?
Nogmaals: wat jij wil.
pi_175766432
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jas, wrs ligt dat niet echt ver van de waarheid af idd. Maar niemand die deze knaap nog geïnterviewd heeft daarover hè. Op zich een legitieme vraag waarom een hardcore lolbetariër zich aansluit bij de club van Ter namelijk.
Waarom laat Forum hem überhaupt toe als zijn ideeën zo ver van die van de partij afstaan? Lijkt me alleen maar een risico voor een jonge partij.
pi_175766450
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom laat Forum hem überhaupt toe als zijn ideeën zo ver van die van de partij afstaan? Lijkt me alleen maar een risico voor een jonge partij.
Vragen, vragen idd.
I´m back.
pi_175766452
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik weet dat ramsj niet tweedehands maar dump is. Maar daar zal ie vast wel liggen als bijzonder matige schrijver.
Welke boeken van hem heb jij gelezen?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175766510
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom laat Forum hem überhaupt toe als zijn ideeën zo ver van die van de partij afstaan? Lijkt me alleen maar een risico voor een jonge partij.
Wat is 't risico dan precies? Dat Yernaz als'ie eenmaal verkozen is zijn zetel kaapt en in z'n eentje de libertarische revolutie in de Tweede Kamer ontketent? Het is m.i. juist te prijzen dat 't FvD ruimte biedt voor verschillende ideeën binnen de partij.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:48:14 #187
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175766522
Waarom zou je boeken lezen van iemand die in zijn spraak al vrij oninteressant en repetitief is?
Laffe huichelaar
pi_175766564
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:47 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wat is 't risico dan precies? Dat Yernaz als'ie eenmaal verkozen is zijn zetel kaapt en in z'n eentje de libertarische revolutie in de Tweede Kamer ontketent? Het is m.i. juist te prijzen dat 't FvD ruimte biedt voor verschillende ideeën binnen de partij.
Ja, dat exact. Je hebt gezien hoe erg rebellerende leden kunnen zijn bij o.a. PVV, VVD, PvdA, TON, LPF, etc.

En ik snap dat je het positief uitlegt maar een kandidaat op je lijst zetten die het fundamenteel oneens is met je programma is gewoon vreemd. Tenzij hij tegenwoordig geen libertariër meer is natuurlijk.
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:52:41 #189
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175766620
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat exact. Je hebt gezien hoe erg rebellerende leden kunnen zijn bij o.a. PVV, VVD, PvdA, TON, LPF, etc.

En ik snap dat je het positief uitlegt maar een kandidaat op je lijst zetten die het fundamenteel oneens is met je programma is gewoon vreemd. Tenzij hij tegenwoordig geen libertariër meer is natuurlijk.
Het fundament van FvD is m.i. zich hard afzetten tegen de gevestigde orde.

Daar past zo'n extremist best bij. Als van die liberatiergekkies daar al niet meer bijpassen, wie dan nog wel?
Laffe huichelaar
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:53:40 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_175766647
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:44 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Welke boeken van hem heb jij gelezen?
Geeneen want zijn bagger interesseert me niet, maar heb wel gelachen om de recensies.
pi_175766665
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:44 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Welke boeken van hem heb jij gelezen?
Ik wacht op de film.
I´m back.
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:54:42 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_175766667
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het fundament van FvD is m.i. zich hard afzetten tegen de gevestigde orde.

Daar past zo'n extremist best bij. Als van die liberatiergekkies daar al niet meer bijpassen, wie dan nog wel?
Nieuwe partijen hebben keer op keer te lijden onder vrijbuitende Kamerleden. Als Baudet zo slim is als ie zegt dat ie is, dan kijkt hij toch juist uit voor dergelijke figuren? Ik bedoel, dit is net zoiets als Prem Radikishun op je lijst zetten en dan raar opkijken dat ie iedereen uit begint te schelden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_175766673
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat exact. Je hebt gezien hoe erg rebellerende leden kunnen zijn bij o.a. PVV, VVD, PvdA, TON, LPF, etc.
Waren dat niet allemaal Kamerleden die juist braaf het partijprogramma onderschreven? :+. Dat laat juist zien dat er altijd wel een risico is. Bij iemand die openlijk een alternatieve maatschappijvisie heeft, lijkt me dit risico juist iets kleiner, al was 't maar omdat je 'm dan al hierover kan ondervragen vóórdat je 'm op de lijst zet.
quote:
En ik snap dat je het positief uitlegt maar een kandidaat op je lijst zetten die het fundamenteel oneens is met je programma is gewoon vreemd. Tenzij hij tegenwoordig geen libertariër meer is natuurlijk.
Allicht, Yernaz moet zich inbinden op sommige punten, maar daar is'ie kennelijk toe bereid. Ik denk dat je het minarchist-zijn van Yernaz ook niet te serieus moet nemen. Zoals Hayek 't zei: je hebt een visie, een ideaal, nodig. Dat ideaal voor Yernaz is het minarchisme (of eigenlijk 't objectivisme), maar hij is intelligent genoeg om te weten dat dit ideaal onbereikbaar is. Dus doet'ie water bij de wijn. Vermoed ik, hoor, maar 't zou best interessant zijn als een journalist hem ernaar vraagt, al weet de gemiddelde journalist waarschijnlijk geeneens dat Yernaz een libertariër is (of wat 't libertarisme überhaupt is :+).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175766693
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Het fundament van FvD is m.i. zich hard afzetten tegen de gevestigde orde.

Daar past zo'n extremist best bij. Als van die liberatiergekkies daar al niet meer bijpassen, wie dan nog wel?
Het idee dat de overheid onze cultuur moet beschermen is haast zo on-libertarisch als het maar wordt. :P
pi_175766697
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:53 schreef remlof het volgende:

[..]

Geeneen want zijn bagger interesseert me niet
Dan ben je op jouw beurt een bijzonder matige recensent.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175766700
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:47 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wat is 't risico dan precies? Dat Yernaz als'ie eenmaal verkozen is zijn zetel kaapt en in z'n eentje de libertarische revolutie in de Tweede Kamer ontketent? Het is m.i. juist te prijzen dat 't FvD ruimte biedt voor verschillende ideeën binnen de partij.
Het risico is dat je te maken krijgt met een prominent lid dat actief een afwijkende boodschap uit loopt te dragen, met als gevolg dat het voor de kiezer niet langer duidelijk is waar je voor staat. Er waren al mensen die FvD categoriseerden als libetarisch, vanwege Yernaz.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 16 december 2017 @ 18:56:57 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_175766721
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:55 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dan ben je op jouw beurt een bijzonder matige recensent.
Ik ben geen recensent. Maar door de recencies van anderen van zijn boeken te lezen durf ik wel te concluderen dat Baudet een bijzonder matig auteur is.
pi_175766768
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het risico is dat je te maken krijgt met een prominent lid dat actief een afwijkende boodschap uit loopt te dragen, met als gevolg dat het voor de kiezer niet langer duidelijk is waar je voor staat. Er waren al mensen die FvD categoriseerden als libetarisch, vanwege Yernaz.
Nou ja, vooralsnog verwacht ik niet dat FvD ooit wat in de melk te brokkelen krijgt, maar stel dat er zo'n universum is en Yernaz wordt staatssecretaris en ineens komt-ie op de proppen met zijn aloude bekende stokpaardje dat vrij vuurwapenbezit moet worden toegestaan in NL. Dat is dan toch om je over te bescheuren. En daar haalt-ie dan wat quotes bij aan uit Atlas Shrugged.
I´m back.
pi_175766824
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het risico is dat je te maken krijgt met een prominent lid dat actief een afwijkende boodschap uit loopt te dragen,
Doet Yernaz dat dan?
quote:
met als gevolg dat het voor de kiezer niet langer duidelijk is waar je voor staat. Er waren al mensen die FvD categoriseerden als libetarisch, vanwege Yernaz.
Nog nooit gezien.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175766867
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:01 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Doet Yernaz dat dan?

[..]

Nog nooit gezien.
De vraag was wat de risico's zijn. Dat probeerde ik dus uit te leggen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175766896
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, vooralsnog verwacht ik niet dat FvD ooit wat in de melk te brokkelen krijgt, maar stel dat er zo'n universum is en Yernaz wordt staatssecretaris en ineens komt-ie op de proppen met zijn aloude bekende stokpaardje dat vrij vuurwapenbezit moet worden toegestaan in NL. Dat is dan toch om je over te bescheuren. En daar haalt-ie dan wat quotes bij aan uit Atlas Shrugged.
Dan wordt hij weggelachen door de Tweede Kamer, maar het zou inderdaad voor de nodige hilariteit zorgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175766907
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De vraag was wat de risico's zijn. Dat probeerde ik dus uit te leggen.
Ja, ik reageerde erop met de constatering dat het theoretische risico in 't geval van Yernaz niet-bestaand lijkt.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175766938
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:05 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ja, ik reageerde erop met de constatering dat het theoretische risico in 't geval van Yernaz niet-bestaand lijkt.
Hoogstens het praktische risico. Theoretisch is het er juist wel, dat is in dit topic al aangetoond.
pi_175766951
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan wordt hij weggelachen door de Tweede Kamer, maar het zou inderdaad voor de nodige hilariteit zorgen.
Ja, toch zou het wel weer leuk zijn om dat universum een keer te bezoeken, realiseerde ik me toen ik het schreef.
I´m back.
pi_175766982
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoogstens het praktische risico. Theoretisch is het er juist wel, dat is in dit topic al aangetoond.
Dat bedoel ik ook :+.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zaterdag 16 december 2017 @ 19:11:53 #206
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175767035
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:55 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dan ben je op jouw beurt een bijzonder matige recensent.
Heb ik remlof dan zijn boeken zien beoordelen? Dat zal ik wel gemist hebben
Laffe huichelaar
  zaterdag 16 december 2017 @ 19:16:09 #207
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175767120
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:54 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Waren dat niet allemaal Kamerleden die juist braaf het partijprogramma onderschreven? :+. Dat laat juist zien dat er altijd wel een risico is. Bij iemand die openlijk een alternatieve maatschappijvisie heeft, lijkt me dit risico juist iets kleiner, al was 't maar omdat je 'm dan al hierover kan ondervragen vóórdat je 'm op de lijst zet.

[..]

Allicht, Yernaz moet zich inbinden op sommige punten, maar daar is'ie kennelijk toe bereid. Ik denk dat je het minarchist-zijn van Yernaz ook niet te serieus moet nemen. Zoals Hayek 't zei: je hebt een visie, een ideaal, nodig. Dat ideaal voor Yernaz is het minarchisme (of eigenlijk 't objectivisme), maar hij is intelligent genoeg om te weten dat dit ideaal onbereikbaar is. Dus doet'ie water bij de wijn. Vermoed ik, hoor, maar 't zou best interessant zijn als een journalist hem ernaar vraagt, al weet de gemiddelde journalist waarschijnlijk geeneens dat Yernaz een libertariër is (of wat 't libertarisme überhaupt is :+).
Hier ben ik het, tot mijn afgrijzen, wel met deze mafklapper eens.

Zo'n Kuzu is ook uit het niks gekomen. Altijd een keurog partijlid geweest. Verdonk was ook weinig mis mee qua partijleer tot deverloren verkiezingsstrijd. Greet heeft jaren de VVD zonder morren vertegenwoordigd.

Als ze hun standpunten niet onder stoelen of banken steken, kan je er samen over praten. Minder link dan iemand die al dat soort dingen in het geniep vindt.

Maakt de libertarische praat niet minder ridicuul, maar daar zijn voor- en tegenstanders van fvd het hier denk ik wel over eens
Laffe huichelaar
pi_175767151
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hier ben ik het, tot mijn afgrijzen, wel met deze mafklapper eens.

Zo'n Kuzu is ook uit het niks gekomen. Altijd een keurog partijlid geweest. Verdonk was ook weinig mis mee qua partijleer tot deverloren verkiezingsstrijd. Greet heeft jaren de VVD zonder morren vertegenwoordigd.

Als ze hun standpunten niet onder stoelen of banken steken, kan je er samen over praten. Minder link dan iemand die al dat soort dingen in het geniep vindt.

Maakt de libertarische praat niet minder ridicuul, maar daar zijn voor- en tegenstanders van fvd het hier denk ik wel over eens
Verdonk was vroeger PSP hè. :P.
I´m back.
  zaterdag 16 december 2017 @ 19:19:32 #209
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175767183
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verdonk was vroeger PSP hè. :P.
Toen ik nog niet eens een beetje geboren was, toch ook een jaar of 5/6 trouwe de partij gediend.
Laffe huichelaar
  zaterdag 16 december 2017 @ 19:20:29 #210
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175767204
Tuurlijk heb je ook wel lui waar je het al van aan ziet komen, zoals Drinkman die al tijden tegen Greet bezig was over de partijstructuur, maar ik denk dat ide breuk ook voor een flink deel door de partij geinitieerd is
Laffe huichelaar
pi_175767213
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:19 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Toen ik nog niet eens een beetje geboren was, toch ook een jaar of 5/6 trouwe de partij gediend.
Jullie zijn allemaal zo jong hè. :{.
I´m back.
pi_175767233
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:20 schreef timmmmm het volgende:
Tuurlijk heb je ook wel lui waar je het al van aan ziet komen, zoals Drinkman die al tijden tegen Greet bezig was over de partijstructuur, maar ik denk dat ide breuk ook voor een flink deel door de partij geinitieerd is
Drinkman wilde een PVV-Jugend oprichten. Nou ja, we hebben nu wel een FvD-Jugend iig.
I´m back.
  zaterdag 16 december 2017 @ 19:23:56 #213
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175767291
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jullie zijn allemaal zo jong hè. :{.
Verdonk is gewoon oud. Die zal rond de 55 zijn?

Nou, die kan je echt niet kwalijk nemen wat ze in 1975-1980 allemaal doet hoor.

Zal ook wel 20 jaar tussen dat en de vvdtijd gezeten hebben. Nou poepoe
Laffe huichelaar
pi_175767425
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Verdonk is gewoon oud. Die zal rond de 55 zijn?

Nou, die kan je echt niet kwalijk nemen wat ze in 1975-1980 allemaal doet hoor.

Zal ook wel 20 jaar tussen dat en de vvdtijd gezeten hebben. Nou poepoe
Verdonk is ongeveer 60 of 61, denk ik, jaartje of 5 ouder dan ik.
Ja, politiek is een doorlopend verhaal. Ik volg de politiek wrs al zo'n ruim 40 jaar. Vanaf Lockheed schandaal. (Daarvoor ook wel al veel meegekregen hoor).
Mensen van mijn generatie hebben natuurlijk heel bewust het vallen van de muur meegemaakt en daardoor zijn sommigen over gaan hellen naar de andere kant.
Ikzelf ben iemand die nog steeds vaak ook Fukuyama's werk aanhaal: The End of History and the last Man. Hoort een beetje bij de generatie van de late babyboomers zoals Verdonk en de vroege patat-generatie zoals ik, denk ik. Het maakt onze generatie democraten pur sang.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 16-12-2017 19:41:19 ]
I´m back.
pi_175767606
De financiële bijdrage/lidmaatschap van het FvD is een marketing instrument om de juiste doelgroep te creëren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_175767620
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:38 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Amerikaanse SJW'ers willen (Oost-)Aziaten evenmin rekenen tot 'zwarten'. wordt :s).
oost-aziaten zijn geen afro-amerikanen. Nogal onzinnig om ze in te delen bij 'blacks'.
pi_175767653
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oost-aziaten zijn geen afro-amerikanen. Nogal onzinnig om ze in te delen bij 'blacks'.
Zijn wel weer veel Javanen als contract-landarbeiders geworven om in Suriname te werken hè.
I´m back.
pi_175767796
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

oost-aziaten zijn geen afro-amerikanen. Nogal onzinnig om ze in te delen bij 'blacks'.
Dat is dan ook niet wat ik bedoelde. Heb je 't artikel waarnaar gelinkt is gelezen? Aziatische Amerikanen worden (samen met blanken en Joden) tot de 'geprivilegieerden' gerekend, ondanks reëel bestaand anti-Aziatisch racisme.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zaterdag 16 december 2017 @ 19:44:22 #219
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_175767809
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Verdonk is ongeveer 60 of 61, denk ik, jaartje of 5 ouder dan ik.
Ja, politiek is een doorlopend verhaal. Ik volg de politiek wrs al zo'n ruim 40 jaar. Vanaf Lockheed schandaal.
Mensen van mijn generatie hebben natuurlijk heel bewust het vallen van de muur meegemaakt en daardoor zijn sommigen over gaan hellen naar de andere kant.
Ikzelf ben iemand die nog steeds vaak ook Fukuyama's werk aanhaal: The End of History end the last Man. Hoort een beetje de generatie van de late babybommers zoals Verdonk en de vroege patat-generatie zoals ik, denk ik. Het maakt onze generatie democraten pur sang.
Oversteken van de PSP naar de VVD, daarvoor moet je een aardig potje kunnen fierljeppen. Ik weet niet of dat nou een te benijden eigenschap is. Dat roept bij mij al gauw associaties met meesterfierljepper Arnoud van Doorn op. Voor dergelijke labiele figuren moet je oppassen. Rita's partij TON was al net zo'n zwabberend vehikel, die liet haar eigen partijprogramma door de burger schrijven. :'). Dat zegt wel genoeg over haar politieke gesternte: die heeft ze nooit gehad. Wat dat aangaat verbaast me die ommezwaai van de PSP naar de VVD dan weer niet.
pi_175767911
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jas, wrs ligt dat niet echt ver van de waarheid af idd. Maar niemand die deze knaap nog geïnterviewd heeft daarover hè. Op zich een legitieme vraag waarom een hardcore lolbetariër zich aansluit bij de club van Ter namelijk.
Het lolbetarisme zal voor hem ook wel niet veel meer dan een fase zijn. Zoals gezegd, het is een politiek opportunist. Dan maakt dat allemaal niet echt uit.
pi_175767932
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:44 schreef Terecht het volgende:

[..]

Oversteken van de PSP naar de VVD, daarvoor moet je een aardig potje kunnen fierljeppen. Ik weet niet of dat nou een te benijden eigenschap is. Dat roept bij mij al gauw associaties met meesterfierljepper Arnoud van Doorn op. Voor dergelijke labiele en uiterst fanatieke figuren moet je oppassen. Rita's partij TON was al net zo'n zwabberend vehikel, die liet haar eigen partijprogramma door de burger schrijven. :'). Dat zegt wel genoeg over haar politieke gesternte: die heeft ze nooit gehad. Wat dat aangaat verbaast me die ommezwaai van de PSP naar de VVD dan weer niet.
Zijn wel meer mensen die het toch gedaan hebben. Ik noem alleen al Fortuyn. Barroso ehemalig EU-commissie vz idem. Ook geboren in 1956 net als volgens mij Verdonk.
Maar het blijft een zeer vreemde wende idd.
I´m back.
pi_175767961
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lolbetarisme zal voor hem ook wel niet veel meer dan een fase zijn. Zoals gezegd, het is een politiek opportunist. Dan maakt dat allemaal niet echt uit.
Ja, maar nogmaals, ik zou zeggen stuur er eens een journalist op af. Wat tegenwoordig ook weer moeilijk ligt uiteraard...
I´m back.
  zaterdag 16 december 2017 @ 19:49:43 #223
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_175767971
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lolbetarisme zal voor hem ook wel niet veel meer dan een fase zijn. Zoals gezegd, het is een politiek opportunist. Dan maakt dat allemaal niet echt uit.
Daar heb ik nog wel een geinig stripje over:



Zou Yernaz ook Murray Rothbard fan zijn?
  zaterdag 16 december 2017 @ 19:52:00 #224
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_175768039
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn wel meer mensen die het toch gedaan hebben. Ik noem alleen al Fortuyn. Barroso ehemalig EU-commissie vz idem. Ook geboren in 1956 net als volgens mij Verdonk.
Maar het blijft een zeer vreemde wende idd.
Neocons ook toch? Dat waren teleurgestelde liberals. Daar zie je al aan wat dat slag mensen voor een ellende kunnen aanrichten.
pi_175768092
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:52 schreef Terecht het volgende:

[..]

Neocons ook toch? Dat waren teleurgestelde liberals. Daar zie je al aan wat dat slag mensen voor een ellende kunnen aanrichten.
Klopt, schoolvoorbeeld, alleen door andere oorzaken en ruim voor het vallen van de muur.
I´m back.
pi_175768094
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar nogmaals, ik zou zeggen stuur er eens een journalist op af. Wat tegenwoordig ook weer moeilijk ligt uiteraard...
Denk niet dat hij behoefte heeft aan een gesprek met een kritische journalist :P. En hij komt hooguit in de Amsterdamse gemeenteraad. Zo spannend is dat allemaal niet.
pi_175768146
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Denk niet dat hij behoefte heeft aan een gesprek met een kritische journalist :P. En hij komt hooguit in de Amsterdamse gemeenteraad. Zo spannend is dat allemaal niet.
Ja, alleen in een ander universum wordt-ie staatssecretaris hè.
Ja, van ontwikkelingssamenwerking, zeg jij dan weer. :P.
I´m back.
pi_175768178
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen in een ander universum wordt-ie staatssecretaris hè.
Ja, van ontwikkelingssamenwerking, zeg jij dan weer. :P.
Daar is hij te incompetent voor :P
pi_175768211
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En hij komt hooguit in de Amsterdamse gemeenteraad.
Zou me niets verbazen als is afgesproken dat'ie na de volgende TK-verkiezingen naar de TK wordt getransfereerd.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175768212
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Daar is hij te incompetent voor :P
O, dan kan hij nog op defensie gezet worden dus.
I´m back.
pi_175768302
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 18:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En zodra het te heet onder je voeten wordt, is dat afgelopen?
Gast. Wat je opschreef slaat nergens op.
pi_175768449
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 19:57 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als is afgesproken dat'ie na de volgende TK-verkiezingen naar de TK wordt getransfereerd.
2021 is in de politiek een eeuwigheid, dan is hij in zijn tempo weer drie partijen verder.
pi_175768522
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

2021 is in de politiek een eeuwigheid, dan is hij in zijn tempo weer drie partijen verder.
:+. Volgens mij heeft'ie voor 't FvD alleen bij de Libertarische Partij op de lijst gestaan; maar goed, de hyperbool is een geliefd stijlfiguur.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175768559
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:08 schreef 2thmx het volgende:

[..]

:+. Volgens mij heeft'ie voor 't FvD alleen bij de Libertarische Partij op de lijst gestaan; maar goed, de hyperbool is een geliefd stijlfiguur.
Observatie.
Contrapunt.
Hyperbool.
I´m back.
pi_175768588
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:08 schreef 2thmx het volgende:

[..]

:+. Volgens mij heeft'ie voor 't FvD alleen bij de Libertarische Partij op de lijst gestaan; maar goed, de hyperbool is een geliefd stijlfiguur.
Hij heeft ook bij die artikel 50 club van die pedofiele alcomobilist op de lijst gestaan en werd door Jan Roos geweigerd vanwege slechte antecedenten. Politiek opportunist ten voeten uit dus.
pi_175768674
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij heeft ook bij die artikel 50 club van die pedofiele alcomobilist op de lijst gestaan en werd door Jan Roos geweigerd vanwege slechte antecedenten. Politiek opportunist ten voeten uit dus.
Hij werd niet door Jan Roos geweigerd; hij koos zelf voor 't FvD i.p.v. VNL (heel goede keuze, achteraf). Dat van Artikel 50 is dan wel weer waar (was 't alweer vergeten :+).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175768683
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij heeft ook bij die artikel 50 club van die pedofiele alcomobilist op de lijst gestaan en werd door Jan Roos geweigerd vanwege slechte antecedenten. Politiek opportunist ten voeten uit dus.
Ach ja, die gast wil ook gewoon een goed betaald baantje hebben, heeft een flut-studie gedaan en echt werken wil hij niet, de NPO heeft hem 15 minutes of fame gegeven en dus teert-ie daarop in en het lukt hem ook nog wrs, dus hoe Ayn Rand wil je het krijgen?
I´m back.
pi_175768815
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:14 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Hij werd niet door Jan Roos geweigerd; hij koos zelf voor 't FvD i.p.v. VNL (heel goede keuze, achteraf). Dat van Artikel 50 is dan wel weer waar (was 't alweer vergeten :+).
Politiek opportunist pur sang dus.
pi_175768867
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Politiek opportunist pur sang dus.
Qua aantal partijen zonder meer. Anderzijds zijn 't wel partijen met een vergelijkbaar programma; 't is nu niet alsof'ie van de SP naar de VVD is overgestapt om 't vervolgens bij de SGP te proberen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2thmx op 16-12-2017 20:29:06 ]
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175768904
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Politiek opportunist pur sang dus.
Valt het jou ook op dat het lijkt alsof alle slechte politici rechts zijn. Hoe komt dat toch?
pi_175768930
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ach ja, die gast wil ook gewoon een goed betaald baantje hebben, heeft een flut-studie gedaan en echt werken wil hij niet, de NPO heeft hem 15 minutes of fame gegeven en dus teert-ie daarop in en het lukt hem ook nog wrs, dus hoe Ayn Rand wil je het krijgen?
Hij is zelfs nog steeds niet afgestudeerd _O-

Yernaz :') :') :')
pi_175768982
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:24 schreef bamibij het volgende:

[..]

Hij is zelfs nog steeds niet afgestudeerd _O-

Yernaz :') :') :')
Wat? Nog steeds niet?
I´m back.
pi_175769181
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat? Nog steeds niet?
Dus 't FvD heeft ook nog een langstudeerder op de lijst; 't wordt steeds diverser.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175769226
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:33 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dus 't FvD heeft ook nog een langstudeerder op de lijst; 't wordt steeds diverser.
Wordt de VVD zo, die heeft het tot MP gebracht iig.
I´m back.
pi_175769465
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:21 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Qua aantal partijen zonder meer. Anderzijds zijn 't wel partijen met een vergelijkbaar programma; 't is nu niet alsof'ie van de SP naar de VVD is overgestapt om 't vervolgens bij de SGP te proberen.
Allemaal dezelfde dommig rechtse hoek inderdaad. Zou hij ook al een met Wilders geflirt hebben?
pi_175769558
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat? Nog steeds niet?
Is pas rond de 30. Al die haast.

:')
  zaterdag 16 december 2017 @ 20:52:44 #247
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175769622
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:50 schreef bamibij het volgende:

[..]

Is pas rond de 30. Al die haast.

:')
Dat is nog hartstikke jong voor Ryanbegrippen toch?
Laffe huichelaar
pi_175769726
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:50 schreef bamibij het volgende:

[..]

Is pas rond de 30. Al die haast.

:')
Dan is hij rond z'n 25ste begonnen aan de studie?
I´m back.
pi_175769735
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:52 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dat is nog hartstikke jong voor Ryanbegrippen toch?
Ja, dat is wel jong idd.
I´m back.
pi_175769758
quote:
11s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dan is hij rond z'n 25ste begonnen aan de studie?
't Is z'n eerste studie niet hè. Hij heeft dacht ik wel een hbo-papiertje.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175769784
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:58 schreef 2thmx het volgende:

[..]

't Is z'n eerste studie niet hè. Hij heeft dacht ik wel een hbo-papiertje.
Net als 99.999? Maar dan kun je je master toch in tops nog 2 jaar doen?
I´m back.
pi_175769992
quote:
15s.gif Op zaterdag 16 december 2017 20:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Net als 99.999? Maar dan kun je je master toch in tops nog 2 jaar doen?
Als de hbo-bachelor op de wo-master aansluit ja, soms.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175770083
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:06 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Als de hbo-bachelor op de wo-master aansluit ja, soms.
Ging hij ineens de andere kant uit dan?
Naar mijn gevoel heeft-ie een heel algemene studie gedaan, want als dat niet het geval was dan zou dat er wel bij verteld worden steeds. Hier hebben we Yernaz en hij is een chemicus, of een wiskundige, of een fysicus.
Iets zegt me dat hij een alfa-student is iig.
I´m back.
pi_175770307
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ging hij ineens de andere kant uit dan?
Naar mijn gevoel heeft-ie een heel algemene studie gedaan, want als dat niet het geval was dan zou dat er wel bij verteld worden steeds. Hier hebben we Yernaz en hij is een chemicus, of een wiskundige, of een fysicus.
Iets zegt me dat hij een alfa-student is iig.
Hbo bestuurskunde en nu wo politicologie. Als ik me niet vergis.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175770348
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:16 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Hbo bestuurskunde en nu wo politicologie. Als ik me niet vergis.
Ja, sluit dat niet op elkaar dan?
Bestuurskunde is ook zo vaag hè...
I´m back.
pi_175770687
Ah, een hbo’er. Dat verklaart.
pi_175776521
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 17:14 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ja, ik vermoedde al dat 't hierop neer zou komen. Een vrij bizar argument: iemand betoogt consequent A, maar drukt zich eens ongelukkig uit waardoor de indruk kan ontstaan dat'ie B bedoelt en dus is B wat'ie 'écht' bedoelt.
Ja, want Baudet zal zeggen dat-ie stiekem wel racistisch is. Maar als iemand dat niet zegt, dan is-ie het ook niet. Wel zo makkelijk.
  zondag 17 december 2017 @ 06:32:33 #258
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175776933
quote:
9s.gif Op zondag 17 december 2017 02:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, want Baudet zal zeggen dat-ie stiekem wel racistisch is. Maar als iemand dat niet zegt, dan is-ie het ook niet. Wel zo makkelijk.
Ongeveer net zo makkelijk als Baudet voor stiekeme racist uitmaken. Een claim die uiteraard nooit werkelijk gecontroleerd kan worden, want hij is 't immers stiekem. Soort van McCarthy-praktijken, maar dan met een SJW-sausje.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175777047
Baudet is geen racist.
  zondag 17 december 2017 @ 08:12:17 #260
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175777091
EenVandaag twitterde op zaterdag 16-12-2017 om 16:15:03 Wint @thierrybaudet van @fvdemocratie de titel Politicus van het Jaar? Leden van het Opiniepanel roemen hem om zijn 'verbale sterkte, frisse uitstraling en nieuwe geluid'.Stemmen ▶️ http://www.politicusvanhetjaar.nl reageer retweet
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 11:25:26 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175779511

Derde partij nu :s)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175779802
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Derde partij nu :s)
Linkse bekken zullen schuimen _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 11:51:29 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175779887
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Linkse bekken zullen schuimen _O-
Eerst de D66 pakken ~O>
De partij die om onverklaarbare redenen een zetel gewonnen heeft :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175780703
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:47 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Linkse bekken zullen schuimen _O-
Gok dat linkse bekken redelijk in hun nopjes zijn met de wederopstanding van de PvdA.

Persoonlijk geniet ik van het feit dat de PVV wordt uitgehold.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175781030
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Derde partij nu :s)
TOETERTJES!! _O_
pi_175781066
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 21:26 schreef Kaas- het volgende:
Ah, een hbo’er. Dat verklaart.
Nou?
  zondag 17 december 2017 @ 12:50:19 #267
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175781098
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 07:59 schreef Odaiba het volgende:
Baudet is geen racist.
Nou ja, dat weten we niet zeker natuurlijk.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175781170
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 12:50 schreef richolio het volgende:

[..]

Nou ja, dat weten we niet zeker natuurlijk.
Het mag niet gezegd worden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175781209
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 12:50 schreef richolio het volgende:

[..]

Nou ja, dat weten we niet zeker natuurlijk.
Gezien zijn eerdere uitspraken is de stelling dat hij geen racist zou zijn ook wel wat dapper. Hij schurkt er dicht tegen aan en kiest ook redelijk wat vrienden in die hoek.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 12:57:33 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175781233
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 12:50 schreef richolio het volgende:

[..]

Nou ja, dat weten we niet zeker natuurlijk.
Van jou ook niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 13:00:36 #271
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_175781307
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 12:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Van jou ook niet.
Zeker waar. Maar nu kan je mij ook moeilijk vergelijken met een bekende parlementariër.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_175781320
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 12:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Gezien zijn eerdere uitspraken is de stelling dat hij geen racist zou zijn ook wel wat dapper. Hij schurkt er dicht tegen aan en kiest ook redelijk wat vrienden in die hoek.
Snap ook niet dat zijn aanhangers zo allergisch zijn voor dat label. Net of het hun beeld van Baudet verandert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175781475
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 13:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap ook niet dat zijn aanhangers zo allergisch zijn voor dat label. Net of het hun beeld van Baudet verandert.
Ook dat inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 13:13:18 #274
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175781631
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 13:00 schreef richolio het volgende:

[..]

Zeker waar. Maar nu kan je mij ook moeilijk vergelijken met een bekende parlementariër.
Maar het principe erachter blijft hetzelfde. Je kan iemand racist noemen omdat je denkt dat het zo is, of je houdt het ouderwetse 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is' vast.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175784632
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 14:38 schreef habitue het volgende:

[..]

Had jij niet laatst wat racistisch over negers gepost hier?
Ja. Natuurlijk zegt hij ook wel eens andere dingen, maar die dag zag je wat hij echt vindt.
pi_175784830
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 14:38 schreef habitue het volgende:

[..]

Had jij niet laatst wat racistisch over negers gepost hier?
Nee.
pi_175784856
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:02 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hele concept van oorzaak en gevolg is moeilijk of niet?
Wat is volgens jou dan de oorzaak dat clubjes als NVU en Erkenbrand zich zo aangetrokken voelen tot de FvD?
pi_175785242
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 06:32 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ongeveer net zo makkelijk als Baudet voor stiekeme racist uitmaken. Een claim die uiteraard nooit werkelijk gecontroleerd kan worden, want hij is 't immers stiekem. Soort van McCarthy-praktijken, maar dan met een SJW-sausje.
Ok, geen enkele politicus noemt zichzelf racistisch. Dus zijn er geen racistische politici als we jouw logica volgen.
  zondag 17 december 2017 @ 15:24:06 #279
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175785256
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Derde partij nu :s)
_O_. Mooi is ook dat vermoedelijk weinig van de FvD-kiezers uiteindelijk, bij de verkiezingen, alsnog over-/terugstappen naar de VVD. Inmiddels is 't immers toch wel duidelijk dat of nu PvdA, CDA, D66 of VVD regeert, het beleid niet wezenlijk verschilt. Bovendien is de kans op opnieuw een tweestrijd tussen de VVD en de PvdA of een andere linkse partij klein.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 17 december 2017 @ 15:25:07 #280
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175785281
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 13:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Van jou dan weer wel.
Van jou ook (zie sig).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 17 december 2017 @ 15:26:24 #281
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175785319
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 15:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, geen enkele politicus noemt zichzelf racistisch. Dus zijn er geen racistische politici als we jouw logica volgen.
Neen, dat is mijn logica niet. Lees anders de posts even terug. TL;DR: zware claim = zware bewijslast. Dat is ook een wetenschappelijk principe, overigens.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175785322
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 15:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

_O_. Mooi is ook dat vermoedelijk weinig van de FvD-kiezers uiteindelijk, bij de verkiezingen, alsnog over-/terugstappen naar de VVD. Inmiddels is 't immers toch wel duidelijk dat of nu PvdA, CDA, D66 of VVD regeert, het beleid niet wezenlijk verschilt.
Dat lijkt me niet per se een slecht iets, want stabiliteit en veiligheid. Als partijen wel wezenlijke zaken kunnen veranderen kan dat heel nadelig uitpakken.
pi_175785343
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 15:24 schreef 2thmx het volgende:

[..]

_O_. Mooi is ook dat vermoedelijk weinig van de FvD-kiezers uiteindelijk, bij de verkiezingen, alsnog over-/terugstappen naar de VVD. Inmiddels is 't immers toch wel duidelijk dat of nu PvdA, CDA, D66 of VVD regeert, het beleid niet wezenlijk verschilt.
Dappere voorspelling. Want de ervaring leert dat veel kiezers uiteindelijk toch de 'veilige' keuze maken. De PVV stond een jaar voor de verkiezingen op 42 zetels. De partij zit nu echter met 20 man in de Tweede Kamer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175785373
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:26 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Neen, dat is mijn logica niet. Lees anders de posts even terug. TL;DR: zware claim = zware bewijslast. Dat is ook een wetenschappelijk principe, overigens.
Jawel, jij zegt dat Baudet ontkent dat hij racistisch is ook betekent dat hij dat niet is. Dat is hele rare logica. Mensen zullen niet zo snel iets negatiefs over zichzelf zeggen. Dat betekent nog niet dat mensen geen slechte eigenschappen bezitten of slechte dingen doen.
pi_175785406
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet per se een slecht iets, want stabiliteit en veiligheid. Als partijen wel wezenlijke zaken kunnen veranderen kan dat heel nadelig uitpakken.
Zou inderdaad niet weten waarom het roer radicaal om zou moeten. Nederland is een van de beste landen ter wereld om in te leven. Met andere woorden: ons land wordt al decennia prima bestuurd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 15:29:39 #286
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175785417
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dappere voorspelling. Want de ervaring leert dat veel kiezers uiteindelijk toch de 'veilige' keuze maken. De PVV stond een jaar voor de verkiezingen op 42 zetels. De partij zit nu echter met 20 man in de Tweede Kamer.
Dat was toen 't gevolg van een tweestrijd tussen de VVD en de PvdA, waarbij 'rechtsige' kiezers dan maar VVD kozen, 'want alles beter dan de PvdA'. Om uiteindelijk met een PvdA-VVD-coalatie opgescheept te raken.

Aangezien alle linkse partijen gedecimeerd zijn (en D66 en VVD héél weinig van elkaar verschillen), is zo'n nieuwe rechts-links-tweestrijd niet te verwachten.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 17 december 2017 @ 15:31:17 #287
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175785441
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet per se een slecht iets, want stabiliteit en veiligheid. Als partijen wel wezenlijke zaken kunnen veranderen kan dat heel nadelig uitpakken.
Verder rommelen met globalistisch beleid (economisch en sociaal) kan dat evengoed. 't Idee dat conservatief/behoudend beleid 'veiliger' is, is kortetermijndenken in optima forma.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175785460
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, jij zegt dat Baudet ontkent dat hij racistisch is ook betekent dat hij dat niet is. Dat is hele rare logica. Mensen zullen niet zo snel iets negatiefs over zichzelf zeggen. Dat betekent nog niet dat mensen geen slechte eigenschappen bezitten of slechte dingen doen.
Dat is wel zo, maar daarom moet je "bewijzen" dat het zo is. In de politiek is dat bewijs nou niet per se makkelijk te leveren maar goed. Maar zoals al eerder is gezegd: baudet zegt tien keer A en dan één keer -A en dat is racistisch dus Baudet is racistisch, is geen bewijs.
pi_175785476
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 15:29 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat was toen 't gevolg van een tweestrijd tussen de VVD en de PvdA, waarbij 'rechtsige' kiezers dan maar VVD kozen, 'want alles beter dan de PvdA'. Om uiteindelijk met een PvdA-VVD-coalatie opgescheept te raken.
Je bent in de war met de verkiezingen in 2012.

Begin 2016 ging de PVV fier aan kop in de peilingen, met 42 zetels. Afgelopen maart behaalde de partij uiteindelijk 'slechts' 20 zetels. Van een tweestrijd tussen de VVD en PvdA was geen sprake. Want zoals je waarschijnlijk wel weet zijn de sociaal-democraten keihard afgestraft in maart.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 15:35:02 #290
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175785536
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bent in de war met de verkiezingen in 2012.

Begin 2016 ging de PVV fier aan kop in de peilingen, met 42 zetels. Afgelopen maart behaalde de partij uiteindelijk 'slechts' 20 zetels. Van een tweestrijd tussen de VVD en PvdA was geen sprake. Want zoals je waarschijnlijk wel weet zijn de sociaal-democraten keihard afgestraft in maart.
Allicht, de laatste TK-verkiezingen heeft de PVV-campagne flink gefaald in vrijwel elk opzicht. Dat zie ik bij 't FvD minder snel gebeuren, al was 't maar omdat 't FvD meer mensen met inzicht en inspraak heeft dan de eenmanspartij PVV. Al blijft 't koffie dik kijken, uiteraard.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175785559
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is volgens jou dan de oorzaak dat clubjes als NVU en Erkenbrand zich zo aangetrokken voelen tot de FvD?
Oh daar kunnen meerdere redenen voor zijn.

1) Ze denken dat het FvD hun gedachtegoed aanhangt. (Wat dus ongeveer is wat jij zegt, maar toch niet). Wishfull thinking heet dat. Ook hier zullen ze dan vast een aantal keer teleurgesteld zijn, maar misschien dat ze een keer in de 3 maanden even klappen als Baudet iets zegt als homeopathische verdunning. (Ik juich ook wel eens bij D66)

2) Ze zien wel dat het FvD eigenlijk niet hetzelfde zegt, maar wel iets goeds teweeg brengt (als in: beter dan de andere rechtse partijen) en stemmen dus op de beste partij, niet op de goede partij. Oftewel, zoals heel Nederland stemt op een partij die niet helemaal aansluit bij wat zij vinden.

3) Ze zien het FvD als opstap, en hopen dat het de weg in slaat die zij ook ongeveer op willen, om daarna zelf bij te sturen. (Was dat niet wat de NVU dacht, waarna zij van een koude kermis terugkomen)

Dat communisten op de SP stemmen wil niet zeggen dat de SP communistisch is. Dat er grefo's op de SGP stemmen betekent niet dat zij de TV willen verbieden en dat er radicale moslims op DENK stemmen wil niet zeggen dat DENK de democratische variant van IS is.
pi_175785622
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 15:35 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Allicht, de laatste TK-verkiezingen heeft de PVV-campagne flink gefaald in vrijwel elk opzicht. Dat zie ik bij 't FvD minder snel gebeuren, al was 't maar omdat 't FvD meer mensen met inzicht en inspraak heeft dan de eenmanspartij PVV. Al blijft 't koffie dik kijken, uiteraard.
Mijn punt is dat het FvD zich vooral nog niet rijk moet rekenen. Kijk voor de grap eens naar wat er met Verdonk is gebeurd.

Het FvD is nu nieuw en hip en daarmee aantrekkelijk voor kiezers die behoefte hebben aan verandering (of denken dat te hebben). Of de partij dit vast weet te houden, valt nog te bezien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175785662
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh daar kunnen meerdere redenen voor zijn.

1) Ze denken dat het FvD hun gedachtegoed aanhangt. (Wat dus ongeveer is wat jij zegt, maar toch niet)
2) Ze zien wel dat het FvD eigenlijk niet hetzelfde zegt, maar wel iets goeds teweeg brengt (als in: beter dan de andere rechtse partijen) en stemmen dus op de beste partij, niet op de goede partij.
3) Ze zien het FvD als opstap, en hopen dat het de weg in slaat die zij ook ongeveer op willen, om daarna zelf bij te sturen.

Dat communisten op de SP stemmen wil niet zeggen dat de SP communistisch is. Dat er grefo's op de SGP stemmen betekent niet dat zij de TV willen verbieden en dat er radicale moslims op DENK stemmen wil niet zeggen dat DENK de democratische variant van IS is.
Maar het betekent wel dat de SP en SGP het dichtst tegen het gedachtegoed van de genoemde doelgroepen aanschuren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175785697
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar het betekent wel dat de SP en SGP het dichtst tegen het gedachtegoed van de genoemde doelgroepen aanschuren.
Jawel, maar wat is zo'n opmerking dan waard, hoe zwaar wil je daar aan tillen? Hier wordt er te zwaar aan getild door sommigen. En wat zijn de gevolgen van zo'n opmerking? Schrikt het niet te veel af van een partij die eigenlijk prima netjes is?

Wat is het dichtstbij? In limburg wonen ze het dichtstbij Zuid-Afrika.
  zondag 17 december 2017 @ 15:44:25 #295
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175785758
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn punt is dat het FvD zich vooral nog niet rijk moet rekenen. Kijk voor de grap eens naar wat er met Verdonk is gebeurd.

Het FvD is nu nieuw en hip en daarmee aantrekkelijk voor kiezers die behoefte hebben aan verandering (of denken dat te hebben). Of de partij dit vast weet te houden, valt nog te bezien.
Verdonk had virtuele zetels en haar eigen imago, maar verder niets. FvD daarentegen heeft ook een groot ledenaantal, wekelijks goedbezochte bijeenkomsten, veel sociale media-volgers, een fraaie kandidatenlijst, een uitgedacht partijprogramma, etc.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 17 december 2017 @ 15:45:26 #296
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175785770
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is het dichtstbij? In limburg wonen ze het dichtstbij zuid afrika.
_O-.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175785808
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel, maar wat is zo'n opmerking dan waard, hoe zwaar wil je daar aan tillen? Hier wordt er te zwaar aan getild door sommigen. En wat zijn de gevolgen van zo'n opmerking? Schrikt het niet te veel af van een partij die eigenlijk prima netjes is?
Laat Baudet eerst maar eens kappen met het doen van dubieuze uitspraken. Want dat deze discussie wordt gevoerd heeft hij helemaal aan zichzelf te danken.

Er hangt een alt rechts luchtje om hem heen. En nee, dat schrijf ik niet omdat ik zogenaamd Baudet zou willen demoniseren. Alle twijfel hieromtrent veroorzaakt Baudet zelf. Die twijfel kan hij wegnemen door wat minder dubieuze zaken te roepen.

Want homeopathische verdunning? Wat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175785815
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 15:45 schreef 2thmx het volgende:

[..]

_O-.
Ja, concretiseren van dit soort "pas op" standpunten lijkt me wel belangrijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')