abonnement Unibet Coolblue
pi_175533389
Jong, in de kracht van je leven, en dan...
Wat als je opeens te horen krijgt dat je dood gaat? En snél ook? Seizoen 7, donderdag 22:25 op NPO 1!

In Over Mijn Lijk (BNN) worden 5 jongeren gevolgd die ongeneeslijk ziek zijn, maar toch alles uit het leven proberen te halen.



Vorig seizoen mochten wij als kijker een kijkje nemen in het leven van Ariejanne, Mathijs, Edgar, Eveline (RIP) en Chelsea.

Dit seizoen komen Edgar en Eveline terug en maken we daarnaast kennis met Daan, Gerrianne, Jermaine en Tom.

Meer informatie: http://overmijnlijk.bnn.nl/

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2017 21:58:59 ]
pi_175535210
OP klopt niet.
Uitzendtijden en gevolgde mensen-info en foto klopt ook niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175538126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 20:21 schreef golfer het volgende:
OP klopt niet.
Uitzendtijden en gevolgde mensen-info en foto klopt ook niet.
At your service ouwe bromsnor.
pi_175539882
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2017 21:59 schreef MCH het volgende:

At your service ouwe bromsnor.
Goed zo, knul.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175563383
Nieuwe aflevering begonnen inmiddels
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_175563532
Lastig hoor.
pi_175563772
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:34 schreef franklop het volgende:
Nieuwe aflevering begonnen inmiddels
Aflevering 2 denk ik... Ik zit nu al in :'( modus.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_175563936
die vriendin van jermaine komt zo dominant over
pi_175563992
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:50 schreef JaneDoe het volgende:
die vriendin van jermaine komt zo dominant over
Eerder beschermend.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  donderdag 7 december 2017 @ 22:56:18 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175564082
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:50 schreef JaneDoe het volgende:
die vriendin van jermaine komt zo dominant over
Veel slimmer dan Germaine. Die dokter slaat er alleen een financieel slaatje uit met z'n megalomane gebouw met z'n naam in koeienletters er op.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175564183
Zelfs de positieve gesprekken bij tom, met vrienden en broer... krijg ik toch altijd dat rare kriebelgevoel achter mijn ogen, en in mijn keel..
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_175564293
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2017 22:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Veel slimmer dan Germaine. Die dokter slaat er alleen een financieel slaatje uit met z'n megalomane gebouw met z'n naam in koeienletters er op.
Ben ik met je eens. We moeten absoluut niet vergeten dat ziek zijn in Nederland, zeker deze ziekte, veel geld kost, ook naast je verzekering. Hij heeft twee kinderen, waaronder een kleintje met zijn vriendin en hoe hard het ook is, zij moeten wel door. Als alle artsen in Nederland aangeven dat er niets meer gedaan kan worden, dan, heel begrijpelijk, ga je toch nog verder kijken uit liefde. Maar het is wel ontzettend verstandig als je na blijft denken, zeker wanneer er een befaamde kwakzalver in het spel komt.

Persoonlijk vind ik haar zeer sterk omdat ze goed gebalanceerd was tussen de liefde voor haar man en de harde werkelijkheid van de ziekte.
pi_175564483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:03 schreef TomDooley het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. We moeten absoluut niet vergeten dat ziek zijn in Nederland, zeker deze ziekte, veel geld kost, ook naast je verzekering. Hij heeft twee kinderen, waaronder een kleintje met zijn vriendin en hoe hard het ook is, zij moeten wel door. Als alle artsen in Nederland aangeven dat er niets meer gedaan kan worden, dan, heel begrijpelijk, ga je toch nog verder kijken uit liefde. Maar het is wel ontzettend verstandig als je na blijft denken, zeker wanneer er een befaamde kwakzalver in het spel komt.

Persoonlijk vind ik haar zeer sterk omdat ze goed gebalanceerd was tussen de liefde voor haar man en de harde werkelijkheid van de ziekte.
In zijn geval is er meer een van: baat het niet, schaadt het niet.. dood gaat hij toch. Of die arts daar dan op USA manier gebruikt van maakt, laat ik in het midden... (opstaan en weg lopen zonder een hand te geven, is hier "not done" natuurlijk)
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_175564574
Weer gekeken vanavond. Wat een kwakzalver die vent. Ik snap dat Jermaine t wel wil omdat ie hoe dan ook doodgaat, maar volgens mij is het echt je reinste oplichting.
pi_175564802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:13 schreef DoubleDip het volgende:
Weer gekeken vanavond. Wat een kwakzalver die vent. Ik snap dat Jermaine t wel wil omdat ie hoe dan ook doodgaat, maar volgens mij is het echt je reinste oplichting.
Ik probeer het me in te beelden, wat ik zou doen... of alles proberen om te overleven voor vriendin en kind... of me er bij neer leggen.... Ik zou het wel zo dicht timmeren misschien, dat als het niet werk, geld terug komt of zo.. of voor 50%
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  vrijdag 8 december 2017 @ 00:14:40 #16
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_175566127
Ik vond die dokter in de USA nogal creepy.

Heb het vorige week niet gezien.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_175567451
Laten we hopen dat Tom een 2e Wiebe word ook al is Wiebe inmiddels overleden, toch nog dik 12 jaar na de uitzendingen van het 1e seizoen.

Wat is dit snel gegaan he? Alsof ze later zijn begonnen met filmen.

Ik heb vanavond seizoen 1 terug gekeken en merkte weer hoe een bijzondere man ik Elmar vind, raar om te beseffen dat deze mensen al meer dan een decennia dood zijn. Ik werd zo vrolijk van Karin.

Daan en Tom zien er nog niet heel ziek uit, ik vind Gerianne en Jermaine er wel heel ziek uit zien, ongezond en vooral bang. Vorige week werd gezegd dat Gerianne misschien nog een week zou leven, ze heeft uiteindelijk toch nog 2 maanden geleefd na de 1e uitzending. Arme mensen, wat toch vreselijk. Wat kan ik mij boos maken om kwakzalvers zoals die gek in Texas. Hij weet dondersgoed wel dat hij onzin loopt te verkondigen en dan doen alsof hij kanker kan genezen en mensen die hem zien als laatste hoop tonnen aan geld afhandig maken? Bah hoe kan deze man met zichzelf leven. Lastig, ik snap dat Jermaine dit wilde aangaan, andere keuze was dood gaan, en snel ook maar toch denk ik dat hij diep van binnen wel wist dat het foute boel was. Snap ook echt niet dat kwakzalvers zoals hij gewoon legaal hun werk kunnen en mogen doen.

Vond het zo sneu dat Jermaine zijn boek uit kwam 1 dag nadat hij is overleden en er net niet bij heeft kunnen zijn.
pi_175567966
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:20 schreef Burner82 het volgende:

[..]

Ik probeer het me in te beelden, wat ik zou doen... of alles proberen om te overleven voor vriendin en kind... of me er bij neer leggen.... Ik zou het wel zo dicht timmeren misschien, dat als het niet werk, geld terug komt of zo.. of voor 50%
Geld terug bij een dokter :')
pi_175574249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:13 schreef DoubleDip het volgende:
Weer gekeken vanavond. Wat een kwakzalver die vent. Ik snap dat Jermaine t wel wil omdat ie hoe dan ook doodgaat, maar volgens mij is het echt je reinste oplichting.
Een kwakzalver helaas in de categorie baat het niet, dan schaadt het wel ....
  zondag 10 december 2017 @ 11:06:49 #20
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_175616377
SPOILER: spoiler over een kandidaat
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door zoem op 10-12-2017 17:29:59 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_175616787
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 11:06 schreef zeefje het volgende:
SPOILER: spoiler over een kandidaat
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILERALERTTTTTTTTTTTTTT!

[ Bericht 10% gewijzigd door zoem op 10-12-2017 17:30:09 ]
pi_175616852
3 posts daarboven ook al geschreven..
pi_175616999
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:20 schreef Burner82 het volgende:
Ik zou het wel zo dicht timmeren misschien, dat als het niet werk, geld terug komt of zo.. of voor 50%
:') :') :') :') _O- _O- _O-

Wauw.

quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 11:06 schreef zeefje het volgende:
SPOILER: spoiler over een kandidaat
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankje... Vertel je ook hoe het met de andere gaat? Dan hoef ik namelijk niet meer zelf te kijken..

quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2017 23:10 schreef Burner82 het volgende:
In zijn geval is er meer een van: baat het niet, schaadt het niet.. dood gaat hij toch. Of die arts daar dan op USA manier gebruikt van maakt, laat ik in het midden..
In Nederland kan een arts ook heel zijn leven chemotherapie voorschrijven en als het moment daar is er zelf niet voor gaan. Daar kan je ook je vraagtekens bij zetten natuurlijk.

[ Bericht 17% gewijzigd door zoem op 10-12-2017 17:30:39 ]
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175618855
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 11:06 schreef zeefje het volgende:
SPOILER: spoiler over een kandidaat
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus en bedankt he. Spoiler graag de volgende keer. Ik volg niet voor niks de FB van OML niet tot na het seizoen. Zo is het toch niet leuk meer als je het al weet.

[ Bericht 9% gewijzigd door zoem op 10-12-2017 17:30:50 ]
pi_175618892
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 11:51 schreef ITrade het volgende:


In Nederland kan een arts ook heel zijn leven chemotherapie voorschrijven en als het moment daar is er zelf niet voor gaan. Daar kan je ook je vraagtekens bij zetten natuurlijk.
Dat heeft mijn oude huisarts dus besloten. Hij zag hoe chemo het leven van anderen aantastte en toen hij zelf kanker kreeg had hij zoiets van "laat maar".
  zondag 10 december 2017 @ 13:51:08 #26
403253 Meke
after all this time? always.
pi_175619906
Jongens, ik krijg hier toch een dubbel gevoel bij, bij steeds dat praten over spoileren :@ . Aan de ene kant snáp ik dat je liever niet weet waar je naar gaat kijken en vind ik het niet meer dan terecht om - als je iets post over wat nog niet in uitgezonden is - dat in spoilertags te doen.

Maar dat er zo fel op gereageerd wordt wanneer dat toch niet gebeurd, dat voelt niet helemaal goed. Het zijn ménsen waar we naar kijken, het gaat om iemands leven. Het is niet één of andere spelshow, het is echt gebeurd. Waar wij naar kijken, dat hebben mensen geleefd ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_175619991
Gossie, dat je zo veel wanhoop hebt, dat je dan maar met zo'n figuur in zee gaat :N
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175620267
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gossie, dat je zo veel wanhoop hebt, dat je dan maar met zo'n figuur in zee gaat :N
Het is toch een vorm van overleving, om elke strohalm te pakken die je maar kunt; iets waar de alternatieve hoek (kwakzalvers en acteurs) gretig van profiteren.
Daarbij is er ook een grote crowdfunding opgestart, waarmee een paar ton is opgehaald. Dat werkt ook mee, je wilt die mensen niet teleurstellen door uiteindelijk toch te zeggen van: ik heb er een slecht gevoel bij gekregen, ik doe het toch maar niet.
pi_175620393
Pfff Eveline dan ook eindelijk klaar... wat heeft zij een hoop verschillende strijden gestreden zeg, met het verloop van haar ziekte.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175621437
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 13:11 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dat heeft mijn oude huisarts dus besloten. Hij zag hoe chemo het leven van anderen aantastte en toen hij zelf kanker kreeg had hij zoiets van "laat maar".
Precies, maar een ander raden ze vreemd genoeg vaak het tegenovergestelde aan..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175621733
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:52 schreef ITrade het volgende:

[..]

Precies, maar een ander raden ze vreemd genoeg vaak het tegenovergestelde aan..
volgens mij willen patienten eigenlijk altijd langer doorbehandelen dan artsen zelf
pi_175622047
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:52 schreef ITrade het volgende:

[..]

Precies, maar een ander raden ze vreemd genoeg vaak het tegenovergestelde aan..
Wat is daar gek aan?
Een arts is er om je beter te maken, ten kostte van alles.
pi_175622173
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:13 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Wat is daar gek aan?
Een arts is er om je beter te maken, ten kostte van alles.
En als een Amerikaanse arts het doet is het een kwakzalver?

Een arts moet zijn patiënten voorlichten en samen tot de beste behandeling komen. Zeker niet ten koste van alles...
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175622211
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:17 schreef ITrade het volgende:

[..]

En als een Amerikaanse arts het doet is het een kwakzalver?

Een arts moet zijn patiënten voorlichten en samen tot de beste behandeling komen. Zeker niet ten koste van alles...
Ben je echt zo dom? Nee toch?

Die arts past methodes toe die nog nooit bewezen werkzaam zijn geweest. Hetzelfde effect als een glaasje water.

Echte artsen passen methodes toe die bewezen werken. Helaas werken ze niet altijd bij iedereen, maar ze werken wel.
pi_175622312
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:19 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom? Nee toch?

Die arts past methodes toe die nog nooit bewezen werkzaam zijn geweest. Hetzelfde effect als een glaasje water.

Echte artsen passen methodes toe die bewezen werken. Helaas werken ze niet altijd bij iedereen, maar ze werken wel.
Als jou redenering juist is, waarom kiest een arts dan zélf juist niet voor de behandeling?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175622335
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:23 schreef ITrade het volgende:

[..]

Als jou redenering juist is, waarom kiest een arts dan zélf juist niet voor de behandeling?
Omdat niet altijd alles werkt, en omdat er ook genoeg ellende aan een behandeling zit. Als je al wat ouder bent en veel gezien hebt, dan kies je soms voor iets anders.
pi_175622379
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:25 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Omdat niet altijd alles werkt, en omdat er ook genoeg ellende aan een behandeling zit. Als je al wat ouder bent en veel gezien hebt, dan kies je soms voor iets anders.
Dus waarom zou een arts je beter moeten maken "ten kosten van alles" in plaats van een goed advies geven?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_175622447
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:27 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dus waarom zou een arts je beter moeten maken "ten kosten van alles" in plaats van een goed advies geven?
omdat hij zich aan zijn eed moet houden en anders misschien zelfs tuchtraad op zijn nek krijgt omdat nabestaanden hem gaan aanklagen
pi_175624862
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 15:27 schreef ITrade het volgende:

[..]

Dus waarom zou een arts je beter moeten maken "ten kosten van alles" in plaats van een goed advies geven?
Duidelijk nog nooit van de eed van Hippocrates gehoord....
pi_175625069
Ik weet het niet hoor maar vind het een beetje raar dat mensen hier mekkeren en boos worden om zgn spoilers. Dit is toch geen GTST met een spannende cliffhanger ''wie overleefd het niet'' Vind dit echt een beetje raar. En als je het echt niet wil weten dan misschien ook fora over over mijn lijk vermijden?

Die en die zijn al dood ''ohh shit nu is de spanning eraf''
pi_175625072
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:09 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Duidelijk nog nooit van de eed van Hippocrates gehoord....
Nee, je begrijpt hem verkeerd. Als je niet meer beter wordt dan bespreek je wat je wel en/of niet wil. Dat gaat niet meer ten kosten van alles.
  zondag 10 december 2017 @ 17:16:35 #42
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175625090
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 14:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Pfff Eveline dan ook eindelijk klaar... wat heeft zij een hoop verschillende strijden gestreden zeg, met het verloop van haar ziekte.
Ik vroeg me vooral af of die vriend nu nog kindjes kan krijgen enzo met een ander :{
pi_175625175
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:16 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik vroeg me vooral af of die vriend nu nog kindjes kan krijgen enzo met een ander :{
Dat moet te doen zijn toch? Aangezien mensen zoals Rob de Nijs en andere mannen op latere leeftijd ook nog vader zijn geworden.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 10 december 2017 @ 17:22:45 #44
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175625266
quote:
17s.gif Op zondag 10 december 2017 13:51 schreef Meke het volgende:
Jongens, ik krijg hier toch een dubbel gevoel bij, bij steeds dat praten over spoileren :@ . Aan de ene kant snáp ik dat je liever niet weet waar je naar gaat kijken en vind ik het niet meer dan terecht om - als je iets post over wat nog niet in uitgezonden is - dat in spoilertags te doen.

Maar dat er zo fel op gereageerd wordt wanneer dat toch niet gebeurd, dat voelt niet helemaal goed. Het zijn ménsen waar we naar kijken, het gaat om iemands leven. Het is niet één of andere spelshow, het is echt gebeurd. Waar wij naar kijken, dat hebben mensen geleefd ;(
De algemene regel in TV is dat alles wat nog niet uitgezonden is in een spoiler-tag geplaatst wordt. Het kijkplezier zit hem immers in het niet weten wat er komen gaat (los van het zware onderwerp van dit programma).

De spoilers hierboven heb ik nu in een spoiler-tag gezet. Dus bij dezen weer ontopic.

[ Bericht 3% gewijzigd door zoem op 10-12-2017 17:31:41 ]
pi_175625290
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:16 schreef Denise_Joiner het volgende:
Ik weet het niet hoor maar vind het een beetje raar dat mensen hier mekkeren en boos worden om zgn spoilers. Dit is toch geen GTST met een spannende cliffhanger ''wie overleefd het niet'' Vind dit echt een beetje raar. En als je het echt niet wil weten dan misschien ook fora over over mijn lijk vermijden?

Die en die zijn al dood ''ohh shit nu is de spanning eraf''
Nouja zo bedoelde ik het niet. Maar bijvoorbeeld bij Jermaine is het wel "jammer" als je dus al weet dat dat gebeuren in Amerika niet geholpen heeft blijlbaar.
Ik zie het echt niet als GTST of een spelshow en besef heus hardstikke goed dat het hier om echte mensen gaat. Maar ik vind het wel jammer om al dingen te horen die nog niet zijn uitgezonden. Spoilers zijn er niet voor niks. Andere dingen hierover op FB vermijd ik wel dus. Maar juist hier na een aflevering meelezen/praten is leuk. Om dan de hele serie af te wachten en dan pas hier te kijken is ook weer zowat vind ik. Helemaal als er zo'n makkelijke oplossing als de spoilertag is.
pi_175625321
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 13:09 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Jezus en bedankt he. Spoiler graag de volgende keer. Ik volg niet voor niks de FB van OML niet tot na het seizoen. Zo is het toch niet leuk meer als je het al weet.
Niet leuk meer? :{

Klinkt nogal stupide gezien het onderwerp.
pi_175625345
Het is hier al besproken nog voor de serie was gestart. Ook dat de man van Evelien een nieuwe vriendin heeft.
pi_175625377
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:24 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Niet leuk meer? :{

Klinkt nogal stupide gezien het onderwerp.
Lees ff die reactie die ik net geplaatst heb. Leuk is idd niet helemaal het goede woord. Maar ik bedoelde het ook iets anders.
pi_175625396
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:23 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Nouja zo bedoelde ik het niet. Maar bijvoorbeeld bij Jermaine is het wel "jammer" als je dus al weet dat dat gebeuren in Amerika niet geholpen heeft blijlbaar.
Ik zie het echt niet als GTST of een spelshow en besef heus hardstikke goed dat het hier om echte mensen gaat. Maar ik vind het wel jammer om al dingen te horen die nog niet zijn uitgezonden. Spoilers zijn er niet voor niks. Andere dingen hierover op FB vermijd ik wel dus. Maar juist hier na een aflevering meelezen/praten is leuk. Om dan de hele serie af te wachten en dan pas hier te kijken is ook weer zowat vind ik. Helemaal als er zo'n makkelijke oplossing als de spoilertag is.
Maar dacht je zelf serieus dan dat hij zou overleven door die behandeling van die kwakzalver? Laten we vooral realistisch blijven en niet de pan uitflippen als er een spoiler word geplaatst. Bij spoilers denk ik aan flut series zoals de Bold en GTST niet aan mensen die dood ziek zijn en dood gaan. Bedoel, het was voor dat OML begon al duidelijk dat er al meerdere mensen waren overleden.

Vind het vreselijk trouwens, het gaat zo snel dit seizoen.

Blijft heftig en als ik zelfs nog met een brok in mijn keel kijk naar seizoen 1 ( 2005 ) dan doet dit programma echt iets goeds. Mooi en integer programma.
pi_175625571
Zo raar, was een paar dagen terug oude onderwerpen aan het doorlezen, o.a. van seizoen 1 dus, daar reageerde Wiebe zelfs, dat het goed ging en dat hij net naar California was geweest etc. Mensen feliciteerde hem nog met zijn verjaardag en ik ging daarna naar een ander topic en daar stond toen : Wiebe is overleden.

Hebben jullie ook dat je je beter kunt identificeren met bepaalde mensen of bij bepaalde mensen meer gevoel hebt? Ik had het zelf heel erg te doen met Mathijs van het vorige seizoen en dit seizoen merk ik dat ik vooral emoties en verdriet voel bij Jermaine. Ik voelde minder bij Evelyn en Edgar, al gun ik dit niemand en is dit voor iedereen even erg. Edgar had veel geld maar in het einde kan ook geld weinig voor je doen.
pi_175626192
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:33 schreef Denise_Joiner het volgende:
Zo raar, was een paar dagen terug oude onderwerpen aan het doorlezen, o.a. van seizoen 1 dus, daar reageerde Wiebe zelfs, dat het goed ging en dat hij net naar California was geweest etc. Mensen feliciteerde hem nog met zijn verjaardag en ik ging daarna naar een ander topic en daar stond toen : Wiebe is overleden.

Hebben jullie ook dat je je beter kunt identificeren met bepaalde mensen of bij bepaalde mensen meer gevoel hebt? Ik had het zelf heel erg te doen met Mathijs van het vorige seizoen en dit seizoen merk ik dat ik vooral emoties en verdriet voel bij Jermaine. Ik voelde minder bij Evelyn en Edgar, al gun ik dit niemand en is dit voor iedereen even erg. Edgar had veel geld maar in het einde kan ook geld weinig voor je doen.
Dat laatste lijkt me niet meer dan logisch toch. Ook al is het voor iedereen triest, het is niet raar dat je bij de 1 meer (mee)voelt dan de ander. Ik had het vorig seizoen juist bij Ariejanne bijvoorbeeld. En dan vooral die kinderen. En dan nu ook bij Jermaine idd. Vind dat toch wel heftig als er ook kleine kinderen in het spel zijn. Of als ze echt nog heel jong zijn zoals Gerrianne.
pi_175626248
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:53 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me niet meer dan logisch toch. Ook al is het voor iedereen triest, het is niet raar dat je bij de 1 meer (mee)voelt dan de ander. Ik had het vorig seizoen juist bij Ariejanne bijvoorbeeld. En dan vooral die kinderen. En dan nu ook bij Jermaine idd. Vind dat toch wel heftig als er ook kleine kinderen in het spel zijn. Of als ze echt nog heel jong zijn zoals Gerrianne.
Ja is ook idd wel vrij logisch maar toch krijg je dan een soort van schuldgevoel. Ik ben zelf alleenstaand zonder kinderwens dus vandaar dat ik mij weer minder kan identificeren met Arianne.
pi_175626418
Ik vond Joep (geloof ik) het meest indrukwekkend. Hoe optimistisch hij tot het allerlaatste bleef en hoe hij gewoon accepteerde dat hij zoveel ellende voor z'n kiezen kreeg en hoe lief hij bleef tot het eind.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175626452
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vond Joep (geloof ik) het meest indrukwekkend. Hoe optimistisch hij tot het allerlaatste bleef en hoe hij gewoon accepteerde dat hij zoveel ellende voor z'n kiezen kreeg en hoe lief hij bleef tot het eind.
Bedoel je Jip?
pi_175626478
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:05 schreef Denise_Joiner het volgende:

[..]

Bedoel je Jip?
O+ Jip O+ !

Ik had al het idee dat ik er naast zat!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175626511
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vond Joep (geloof ik) het meest indrukwekkend. Hoe optimistisch hij tot het allerlaatste bleef en hoe hij gewoon accepteerde dat hij zoveel ellende voor z'n kiezen kreeg en hoe lief hij bleef tot het eind.
Jip was ook wel indrukwekkend omdat de agressie van zijn kanker duidelijk zichtbaar was, echt vreselijke vergrote klieren overal.
Meest indrukwekkend vond ik de euthanasie van een vrouwelijke deelnemer (weet naam niet meer) die voorafgaand nog in rondstoel een afscheidstocht door de buurt ging maken
pi_175626549
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 18:06 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

O+ Jip O+ !

Ik had al het idee dat ik er naast zat!
Jaa, Jip was een schatje. Wat een respect heb ik voor die jongen. Voor Max ook trouwens, hij had net als mijn moeder leukemie alleen heeft mijn moeder de chronische vorm. wat toch een kut ziekte. Weet op 1 of andere manier nog precies dat fragment van dat zijn ogen fel blauw leken door de bloeduitstortingen in zijn ogen door een tekort aan bloedplaatjes. Bah.
pi_175626590
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 18:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Joep was ook wel indrukwekkend omdat de agressie van zijn kanker duidelijk zichtbaar was, echt vreselijke vergrote klieren overal.
Meest indrukwekkend vond ik de euthanasie van een vrouwelijke deelnemer (weet naam niet meer) die voorafgaand nog in rondstoel een afscheidstocht door de buurt ging maken
Dat was Sandra volgens mij ( seizoen 3 )
  zondag 10 december 2017 @ 19:14:51 #59
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175628492
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 17:53 schreef _Hestia_ het volgende:

... Of als ze echt nog heel jong zijn zoals Gerrianne.
Dat vind ik echt heel moeilijk om te kijken inderdaad: zo'n kind dat dan zichtbaar aan het beseffen is dat het doodgaat. Dat lijkt me ondraaglijk om te ervaren als ouder van bijvoorbeeld Gerrianne.
  zondag 10 december 2017 @ 19:42:11 #60
403253 Meke
after all this time? always.
pi_175629222
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:22 schreef zoem het volgende:

[..]

De algemene regel in TV is dat alles wat nog niet uitgezonden is in een spoiler-tag geplaatst wordt. Het kijkplezier zit hem immers in het niet weten wat er komen gaat (los van het zware onderwerp van dit programma).

De spoilers hierboven heb ik nu in een spoiler-tag gezet. Dus bij dezen weer ontopic.
Thanks! Ik bedoelde ook wel dat spoilertags mij de beste oplossing leek hoor, maar het stuitte me even tegen de borst hoe daar dan op gereageerd werd wanneer dat niet gebeurde.

Maar ik realiseer me ineens dat dat natuurlijk ook een stukje vervlogen hoop is: dat je misschien juist voor alle mensen hoopt dat het weer goedkomt en dat precies zij degene zijn voor wie het tóch werkt, en dat dat natuurlijk ook frustrerend is wanneer dat niet zo is ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_175629277
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Dat vind ik echt heel moeilijk om te kijken inderdaad: zo'n kind dat dan zichtbaar aan het beseffen is dat het doodgaat. Dat lijkt me ondraaglijk om te ervaren als ouder van bijvoorbeeld Gerrianne.
Ja voor de ouders moet het idd ondragelijk zijn. Zelfde als toen met Pieter Jan, hij was 16(?) ging best een tijdje goed, Yvon Jaspers zou net onderweg gaan naar PJ toe voor een volgende opname toen ze telefoon kreeg van zijn vader dat hij was overleden. Ging ineens heel snel bergafwaarts en als je die vader ziet en hoe hij brak, dat doet wel wat met je. Vreselijk.
  zondag 10 december 2017 @ 20:02:29 #62
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_175629756
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 19:44 schreef Denise_Joiner het volgende:

[..]

Ja voor de ouders moet het idd ondragelijk zijn. Zelfde als toen met Pieter Jan, hij was 16(?) ging best een tijdje goed, Yvon Jaspers zou net onderweg gaan naar PJ toe voor een volgende opname toen ze telefoon kreeg van zijn vader dat hij was overleden. Ging ineens heel snel bergafwaarts en als je die vader ziet en hoe hij brak, dat doet wel wat met je. Vreselijk.
Och ja, dat was ook nog een enig kind geloof ik. Die vader riep iets van "En het was zo'n geweldig kind!"., Tranen met tuiten hier. Je kan en wil het je gewoon niet voorstellen.
pi_175629919
O god ja Yvon... Die had ik even geblokt :@
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175630091
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
O god ja Yvon... Die had ik even geblokt :@
Vind haar zo niet geschikt als presentatrice voor OML. Te geforceerd en vrolijk.
pi_175633748
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 20:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
O god ja Yvon... Die had ik even geblokt :@
Sinds zij OML heeft gedaan hoef ik nooit meer iets van haar te zien. Leeghoofdig lomp wiebeltrutje dat ze is.
Al was ze dan wel weer een mooi voorbeeld van het onbegrip, het snel over ‘enge’ dingen heenstappen en het vergoelijken van kutsituaties. Waar mensen met een ernstige ziekte al zo vaak tegenaan lopen in hun omgeving. Maar van een presentator had ik echt meer verwacht.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175633839
Hoe Yvon bij een deelneemster zat (sorry, weet de naam echt niet meer) die doodziek en met uitgemergeld gezicht op de bank lag. ‘Wat zie je er goed uiuiuiut! Hoe is het?’
Waarop zij zegt dat het heel slecht gaat, benauwd, vocht in de benen (slaat dekentje weg van opgezwollen pijnlijke benen). Yvon:’ O joh, dat zie je echt niet als je er zo bij ligt hoor!’ Trut :(

En met een tiener die wist dat hij doodging had ze ook zo’n ongemakkelijk gesprek, beiden liggende op zijn bed.

Yvon snapte het écht niet of was er doodsbang voor. Laat haar maar lekker boeren koppelen. /rant
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_175634192
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 22:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe Yvon bij een deelneemster zat (sorry, weet de naam echt niet meer) die doodziek en met uitgemergeld gezicht op de bank lag. ‘Wat zie je er goed uiuiuiut! Hoe is het?’
Waarop zij zegt dat het heel slecht gaat, benauwd, vocht in de benen (slaat dekentje weg van opgezwollen pijnlijke benen). Yvon:’ O joh, dat zie je echt niet als je er zo bij ligt hoor!’ Trut :(

En met een tiener die wist dat hij doodging had ze ook zo’n ongemakkelijk gesprek, beiden liggende op zijn bed.

Yvon snapte het écht niet of was er doodsbang voor. Laat haar maar lekker boeren koppelen. /rant
Ik begrijp dat jij wel een meester bent in het handelen van zulke situaties.
pi_175634302
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 22:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij wel een meester bent in het handelen van zulke situaties.
Ik denk dat ik het beter zou doen als zij, ja. Maar nog niet goed genoeg om de deelnemers met mij te confronteren, laat staan er salaris voor te durven vragen.
Als je de andere presentatoren ziet bestaan er blijkbaar toch mensen die dat wel kunnen. Laat die dat dan ook doen. Hebben ze bij OML (of misschien Yvon zelf?) gelukkig ook ingezien.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 december 2017 @ 23:01:02 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175634494
Jaspers is het schoolvoorbeeld van een presentator die vooral graga naar zichzelf luistert met die krassende piepstem van haar.
Ben allergisch voor haar. :{w

En ja, ik kan het beter, maar wil het niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175634510
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:01 schreef golfer het volgende:
Jaspers is het schoolvoorbeeld van een presentator die vooral graga naar zichzelf luistert met die krassende piepstem van haar.
Ben allergisch voor haar. :{w

En ja, ik kan het beter, maar wil het niet.
Ik vroeg jou niks.
  zondag 10 december 2017 @ 23:03:49 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175634571
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 23:01 schreef MCH het volgende:

Ik vroeg jou niks.
Vandaar. Voor het geval je ook mij dat zou vragen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 10 december 2017 @ 23:26:09 #72
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_175635064
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 22:48 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik begrijp dat jij wel een meester bent in het handelen van zulke situaties.
Dat zegt ze toch helemaal niet? :{
Mag ik zeggen dat ik je gedrag (in deze topicreeks) heel storend vind?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_175635399
quote:
1s.gif Op zondag 10 december 2017 23:26 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat zegt ze toch helemaal niet? :{
Mag ik zeggen dat ik je gedrag (in deze topicreeks) heel storend vind?
Wat jij wil Mart Smeets.
pi_175635502
Ik denk dat BNN genoeg geleerd heeft van Yvon en dat Valerio ook genoeg flaters slaat maar die worden er dan uitgeknipt. Valerio lijkt me verder een prima kerel maar met zijn apathische manier van presenteren/acteren roept hij ook wel vragen op natuurlijk, dat hebben we hier vaak genoeg kunnen lezen.
pi_175636588
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 23:49 schreef MCH het volgende:
Ik denk dat BNN genoeg geleerd heeft van Yvon en dat Valerio ook genoeg flaters slaat maar die worden er dan uitgeknipt. Valerio lijkt me verder een prima kerel maar met zijn apathische manier van presenteren/acteren roept hij ook wel vragen op natuurlijk, dat hebben we hier vaak genoeg kunnen lezen.
Misschien komt Valerio soms een beetje te afstandelijk/onpersoonlijk over? Patrick leek echt betrokken en nam het naar eigen zeggen ook mee naar huis, Valerio zelf zegt dat hij er niet heel veel moeite mee heeft en het ook niet mee naar huis neemt.
  † In Memoriam † maandag 11 december 2017 @ 06:49:36 #76
368283 ato
pi_175637142
Ik vind Valerio wel prettig interviewen.
Maar Patrick vond ik het prettigst.
Life can be a bitch, so like it..
pi_175637232
Ik vind Valerio nog steeds niks, beter dan Yvon, maar nog steeds niks. Maar goed, het lijkt me dan ook wel een uiterst moeilijk programma om te doen.
pi_175637425
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 01:21 schreef Denise_Joiner het volgende:

[..]

Misschien komt Valerio soms een beetje te afstandelijk/onpersoonlijk over? Patrick leek echt betrokken en nam het naar eigen zeggen ook mee naar huis, Valerio zelf zegt dat hij er niet heel veel moeite mee heeft en het ook niet mee naar huis neemt.
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 07:12 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vind Valerio nog steeds niks, beter dan Yvon, maar nog steeds niks. Maar goed, het lijkt me dan ook wel een uiterst moeilijk programma om te doen.
+1
pi_175639859
Hij komt in ieder geval over als zichzelf. Hij probeert om op een rustige open manier en met een lading droogheid een relatie op te bouwen. Dat werkt met de één wat beter dan met de ander, het ligt aan de openheid en welbespraaktheid van de 'deelnemer' wat je er voor terug krijgt. Matthijs was misschien iets te nuchter voor hem. Met Evelien was het weer anders, omdat Valerio waarschijnlijk zelf nooit zo'n 'eindshow' zou doen. Wisselwerking tussen Valerio en Ariejanne was wel mooi, soort van broertje-grote zusrelatie, ook omdat Ariejanne zo open was over haar struggles. Tom en Valerio klikken wel. En Jermaine lijkt het allemaal niet te weten hoe hij het allemaal moet handelen, hier kan Valerio ook verder niet in doordringen.
Valerio doet het dus vrij eenzijdig, kan zich niet echt aanpassen aan de verschillende karakters. Maar dat is ook menselijk
  maandag 11 december 2017 @ 11:30:31 #80
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_175640826
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 06:49 schreef ato het volgende:
Ik vind Valerio wel prettig interviewen.
Maar Patrick vond ik het prettigst.
Ja ik ook. Vind Valerio best goed doet. Maar inderdaad Patrick deed het beste.
pi_175641156
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 13:09 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Jezus en bedankt he. Spoiler graag de volgende keer. Ik volg niet voor niks de FB van OML niet tot na het seizoen. Zo is het toch niet leuk meer als je het al weet.
Zeiken om spoiler alerts in een programma dat terminale patiënten volgt.. :') spoiler alert: ze zijn terminaal en gaan dood.

Dit programma laat zien hoe ze daarmee omgaan. Het laat je stilstaan bij het leven en maakt je dankbaar voor wat je hebt. Dat is wat dit programma aangrijpend maakt. Het is niet zoals Expeditie Robinson waar je met je collega's gaat raden wie er de volgende keer uitgaat.
pi_175641957
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:45 schreef MrAero het volgende:

[..]

Zeiken om spoiler alerts in een programma dat terminale patiënten volgt.. :') spoiler alert: ze zijn terminaal en gaan dood.
Hè nou heb je het hele seizoen verklapt. Hoef ik ook niet meer te kijken /s
pi_175642731
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:45 schreef MrAero het volgende:
Dit programma laat zien hoe ze daarmee omgaan. Het laat je stilstaan bij het leven en maakt je dankbaar voor wat je hebt. Dat is wat dit programma aangrijpend maakt. Het is niet zoals Expeditie Robinson waar je met je collega's gaat raden wie er de volgende keer uitgaat.
Wij maken er thuis altijd een soort spelshow van ala Wie is de Mol en Expeditie Robinson. Dan stemmen we wie er dood gaat die aflevering en aan het einde van het seizoen ontmaskeren we dan de Mol, de persoon die toch niet dood gaat. Zoals Wiebe, Mehtab en Chelsea.

Amusement ten top hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_175643213
Jemig anders trekken jullie mn post ff uit zn verband zeg :{w
pi_175651960
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 01:21 schreef Denise_Joiner het volgende:

[..]

Misschien komt Valerio soms een beetje te afstandelijk/onpersoonlijk over? Patrick leek echt betrokken en nam het naar eigen zeggen ook mee naar huis, Valerio zelf zegt dat hij er niet heel veel moeite mee heeft en het ook niet mee naar huis neemt.
Dat laatste is natuurlijk wel 'goed', kan me voorstellen dat het ook niet fijn is om alles mee naar huis te nemen...

Edit: Sterkte met je moeder trouwens, naar om te lezen, hopelijk kan ze nog heel oud worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2017 18:58:46 ]
pi_175652009
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 07:12 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vind Valerio nog steeds niks, beter dan Yvon, maar nog steeds niks. Maar goed, het lijkt me dan ook wel een uiterst moeilijk programma om te doen.
Lijkt mij ook ja. Ik zou 't persoonlijk niet kunnen in elk geval.
pi_175652787
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:45 schreef MrAero het volgende:

[..]

Zeiken om spoiler alerts in een programma dat terminale patiënten volgt.. :') spoiler alert: ze zijn terminaal en gaan dood.

Dit programma laat zien hoe ze daarmee omgaan. Het laat je stilstaan bij het leven en maakt je dankbaar voor wat je hebt. Dat is wat dit programma aangrijpend maakt. Het is niet zoals Expeditie Robinson waar je met je collega's gaat raden wie er de volgende keer uitgaat.
Jaja, zoet maar kul, jij hebt de hoogste moraal. Tiiiiiiiiis al goed.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175653263
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:45 schreef MrAero het volgende:

[..]

Zeiken om spoiler alerts in een programma dat terminale patiënten volgt.. :') spoiler alert: ze zijn terminaal en gaan dood.

Dit programma laat zien hoe ze daarmee omgaan. Het laat je stilstaan bij het leven en maakt je dankbaar voor wat je hebt. Dat is wat dit programma aangrijpend maakt. Het is niet zoals Expeditie Robinson waar je met je collega's gaat raden wie er de volgende keer uitgaat.
Het is TV, Dat kijken we hier. Een topic over overleden mensen kan ook. Ik baal ook van de spoilers je leeft toch mee
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator / Redactie Sport / Devops maandag 11 december 2017 @ 19:48:06 #89
176766 crew  zoem
zoemt
pi_175653535
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 11:45 schreef MrAero het volgende:

[..]

Zeiken om spoiler alerts in een programma dat terminale patiënten volgt.. :') spoiler alert: ze zijn terminaal en gaan dood.

Dit programma laat zien hoe ze daarmee omgaan. Het laat je stilstaan bij het leven en maakt je dankbaar voor wat je hebt. Dat is wat dit programma aangrijpend maakt. Het is niet zoals Expeditie Robinson waar je met je collega's gaat raden wie er de volgende keer uitgaat.
Dan zal ik mezelf nog maar eventjes herhalen ;)
quote:
0s.gif Op zondag 10 december 2017 17:22 schreef zoem het volgende:

[..]

De algemene regel in TV is dat alles wat nog niet uitgezonden is in een spoiler-tag geplaatst wordt. Het kijkplezier zit hem immers in het niet weten wat er komen gaat (los van het zware onderwerp van dit programma).
Dus óók bij dit programma geldt deze regel. De inhoud is irrelevant. Als men er verder over wil babbelen geen probleem, maar dan graag in TV / [Centraal] Feedback/opmerkingen/tips over TV :)
  maandag 11 december 2017 @ 23:19:01 #90
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_175661057
Valerio houd afstand en dat moet ook bij dit programma. Patrick deed dit niet en moest dus echt stoppen voor het fout ging. Het werd hem echt allemaal te veel.

Om even terug te komen op het meest indrukwekkende van alle seizoenen, is dat ik er achter kwam dat een collega van mij met zijn vriendin mee deed en zij overleed.

Die afleveringen had ik gezien en opeens sta je dan met hem oog in oog. Van wat ik begrepen heb hebben hij en Patrick nog jaren lang contact gehad. Ook om te bespreken hoe het nu met hem ging. Van wat ik begreep heefd hij Patrick zijn prive nummer en kon hij altijd appen, en dat hij dat met alle kandidaten deed.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 11 december 2017 @ 23:58:04 #91
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175661966
Vorig jaar om deze tijd nog een paar keer met Edgar gesproken. Hij geloofde nog in z'n alternatieve en experimentele (dure) nieuwe medicijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door zoem op 12-12-2017 18:37:26 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175663966
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 23:58 schreef golfer het volgende:
Vorig jaar om deze tijd nog een paar keer met Edgar gesproken. Hij geloofde nog in z'n alternatieve en experimentele (dure) nieuwe medicijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je mag niet spoileren Golfer.

[ Bericht 10% gewijzigd door zoem op 12-12-2017 18:37:35 ]
pi_175665745
Over de presentatoren, ik stoor me niet aan Valerio, ik stoorde me niet aan Patrick, ik irriteerde me kapot aan Yvon. Valerio en Patrick zijn tegenpolen, compleet verschillende mensen en ik vind dat beiden waardige en degelijke portretten neerzetten.
pi_175666722
Er was ook kritiek op Patrick. Hij was goed in het opbouwen van vriendschappen, maar die diepgang kon ook tegen hem werken. Hij drong zich ook op bij sterfbedden, terwijl dat soms niet helemaal gewenst was.
Valerio komt eens in de drie maanden langs, en heb niet het idee dat hij nog veel gaat zitten skypen tussendoor met de deelnemers. Dit zorgt ervoor dat de content veel meer uit de deelnemers zelf moet komen. Is diegene schuw, gesloten of zijn er weinig inspirerende teksten, haalt Valerio ze er ook niet uit. Patrick kon dit wel, maar de verhouding presentator/interviewer/maatje liep soms scheef.
pi_175677785
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 18:57 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Dat laatste is natuurlijk wel 'goed', kan me voorstellen dat het ook niet fijn is om alles mee naar huis te nemen...

Edit: Sterkte met je moeder trouwens, naar om te lezen, hopelijk kan ze nog heel oud worden.
Dit klopt absoluut. Het mee naar huis nemen breekt je op, kijk naar Patrick. Vind zowel Patrick als Valerio beide dit programma goed en waardig doen. Yvon daarentegen.

En bedankt, ze heeft dit nu al bijna 9 jaar dus ook hier leer je mee omgaan, ze leeft van maandelijkse controle naar controle toe, chemo kuren etc. het is hoe dan ook slopend.
pi_175677977
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:00 schreef Denise_Joiner het volgende:

[..]

Dit klopt absoluut. Het mee naar huis nemen breekt je op, kijk naar Patrick. Vind zowel Patrick als Valerio beide dit programma goed en waardig doen. Yvon daarentegen.

En bedankt, ze heeft dit nu al bijna 9 jaar dus ook hier leer je mee omgaan, ze leeft van maandelijkse controle naar controle toe, chemo kuren etc. het is hoe dan ook slopend.
Uhu. Ik vind Yvon ook niks, maar goed, er zullen best mensen zijn die haar weer wel goed vinden. Ieder z'n mening :Y

Allemachtig, vreselijk :{ moet voor jou ook een ware hel zijn om dat als dochter mee te moeten maken. Weet er verder niet heel veel op te zeggen :@ ben daar kei slecht in, daarom kijk ik dit programma ook maar niet te vaak.
pi_175678203
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:06 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Uhu. Ik vind Yvon ook niks, maar goed, er zullen best mensen zijn die haar weer wel goed vinden. Ieder z'n mening :Y

Allemachtig, vreselijk :{ moet voor jou ook een ware hel zijn om dat als dochter mee te moeten maken. Weet er verder niet heel veel op te zeggen :@ ben daar kei slecht in, daarom kijk ik dit programma ook maar niet te vaak.
Je hoeft er verder niks op te zeggen hoor :) ik snap en weet dat het moeilijk is, ik heb zelf ook moeite met dit soort dingen als er iemand ziek is bijvoorbeeld weet je vaak niet goed de juiste woorden te vinden.

Enige wat ik Yvon leuk vond doen is het klokhuis haha. Van BZV heb ik nog geen 1 aflevering gezien omdat het mij gewoon niet trekt.
pi_175678445
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:13 schreef Denise_Joiner het volgende:

[..]

Je hoeft er verder niks op te zeggen hoor :) ik snap en weet dat het moeilijk is, ik heb zelf ook moeite met dit soort dingen als er iemand ziek is bijvoorbeeld weet je vaak niet goed de juiste woorden te vinden.

Enige wat ik Yvon leuk vond doen is het klokhuis haha. Van BZV heb ik nog geen 1 aflevering gezien omdat het mij gewoon niet trekt.
Gelukkig :)

BZV heb ik een keer 1 aflevering van gekeken, een vriend van me loopt ermee weg (maar goed, die kijkt ook Utopia :') ), ik vind het niks. Klokhuis ook nooit echt gekeken.
pi_175678610
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:21 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Gelukkig :)

BZV heb ik een keer 1 aflevering van gekeken, een vriend van me loopt ermee weg (maar goed, die kijkt ook Utopia :') ), ik vind het niks. Klokhuis ook nooit echt gekeken.
Vond Utopia wel oke, met de nadruk op vond. Dagelijks gekeken heb ik het nooit maar het was af en toe wel grappig. Veel mensen zijn er kapot van dat Utopia stopt haha
pi_175678785
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:24 schreef Denise_Joiner het volgende:

[..]

Vond Utopia wel oke, met de nadruk op vond. Dagelijks gekeken heb ik het nooit maar het was af en toe wel grappig. Veel mensen zijn er kapot van dat Utopia stopt haha
Nou ja, wederom ieder z'n ding zullen we maar zeggen, maar ik zal het niet missen :P
Maar goed sorry voor de off-topic hiero.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:31:04 #101
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175678894
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 08:41 schreef Coritchando het volgende:

Je mag niet spoileren Golfer.
Dat is geen spoiler want stond open en bloot met z'n eigen afscheidsbericht in het vorige topic.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2016 15:49 schreef _Hestia_ het volgende:
Het heeft idd niet zo mogen zijn met die tweede wonderpil. Eddie is overleden ;(

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175678976
Ik weet dat het waarschijnlijk niet zo is maar de afleveringen lijken een stuk korter dan die van vorige seizoenen. Amper een half uur nu.
  dinsdag 12 december 2017 @ 20:43:27 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175679383
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:32 schreef Denise_Joiner het volgende:
Ik weet dat het waarschijnlijk niet zo is maar de afleveringen lijken een stuk korter dan die van vorige seizoenen. Amper een half uur nu.
Die was al eerder langs gekomen en beantwoord:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 18:17 schreef Alieda-R het volgende:

Net ff een aantal andere seizoenen gecheckt en het is heel verschillend. . Seizoen 1 veelal rond de 30 minuten per aflevering. Seizoen 2 heeft afleveringen van 40 minuten maar ook van 30, en zelfs minder dan 30 minuten. Seizoen 3 gemiddeld 30 minuten per aflevering. Seizoen 4 gemiddeld 30 minuten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175679511
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:43 schreef golfer het volgende:

[..]

Die was al eerder langs gekomen en beantwoord:

[..]

Ahh excuses. Ik dacht dat ik dit had gelezen maar dan in een andere thread.
pi_175680446
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2017 20:31 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is geen spoiler want stond open en bloot met z'n eigen afscheidsbericht in het vorige topic.

[..]

Ja klopt, want toen konden we niet weten dat ze Edgar dit seizoen ook nog zouden volgen ;)
pi_175739917
Is er geen aflevering 3 geweest op staat deze nog niet online?
pi_175739938
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:02 schreef TomDooley het volgende:
Is er geen aflevering 3 geweest op staat deze nog niet online?
Beter opletten voortaan als ze zeggen 'Tot over 2 weken'.

Er was midweeks voetbal.
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:21:20 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175741432
Net even gesproken met een broer van Edgar. Ze wisten dat men 'het verhaal' wilden afronden en er is door de makers met de familie uitgebreid gesproken daarover. Ze hebben de nog komende uitzending over Edgar vooraf al kunnen bekijken en hoewel het confronterend was, vinden ze het wel goed zo.
Broer die ik sprak kijkt verder niet meer naar OML op de televisie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 december 2017 @ 14:23:13 #110
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175741472
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:04 schreef Coritchando het volgende:

Er was midweeks voetbal.
:')
Daar kun je toch niet meer mee aankomen zeg...
pi_175768983
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 13:04 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Beter opletten voortaan als ze zeggen 'Tot over 2 weken'.

Er was midweeks voetbal.
Je hebt gelijk. Was me niet opgevallen, maar bedankt voor je reactie :)
pi_175769230
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:21 schreef golfer het volgende:
Net even gesproken met een broer van Edgar. Ze wisten dat men 'het verhaal' wilden afronden en er is door de makers met de familie uitgebreid gesproken daarover. Ze hebben de nog komende uitzending over Edgar vooraf al kunnen bekijken en hoewel het confronterend was, vinden ze het wel goed zo.
Broer die ik sprak kijkt verder niet meer naar OML op de televisie.
Ah oke thnx ^O^

Ik had het ook niet meegekregen hoor, zat vrijdag ook bij gemist te zoeken :@
pi_175769258
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2017 14:21 schreef golfer het volgende:
Net even gesproken met een broer van Edgar. Ze wisten dat men 'het verhaal' wilden afronden en er is door de makers met de familie uitgebreid gesproken daarover. Ze hebben de nog komende uitzending over Edgar vooraf al kunnen bekijken en hoewel het confronterend was, vinden ze het wel goed zo.
Broer die ik sprak kijkt verder niet meer naar OML op de televisie.
Na het e.e.a. te hebben meegelezen had ik eigenlijk geen ander antwoord verwacht. Toch fijn om te weten dat ze inderdaad vrede hebben met de uitzendingen en deze vooraf hebben mogen bekijken. Ik begrijp dat de broer niet meer naar OML kijkt, veel te jong voor zulk leed waar hij net uitkomt.
pi_175905935
En weer begonnen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_175906156
handen van whatsapp :')
pi_175906374
Erik
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_175906572
Goed feestje
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_175906594
Pilletje erbij en gaan.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_175906634
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:36 schreef Pedroso het volgende:
Pilletje erbij en gaan.
tja, dood gaat hij toch wel
pi_175906645
XTC blijkt toch goed voor de mens te zijn, Tom is de enige die nog leeft.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_175915994
Geweldige uitvaart van Eveline, en gelukkig zonder confettikanonnen zoals ze dat zelf had gepland..
Uiteindelijk moeten de nabestaanden toch zelf bepalen waar ze zich het beste bij voelen na je dood, en dit leek erg mooi, met een lach door de leuke beelden en een traan.
pi_175916197
Heb weer een aardige traan weggepinkt bij deze uitzending.
pi_175916219
Erger me wel rot aan die Valerio met zijn dood-doeners-vragen
  vrijdag 22 december 2017 @ 11:37:28 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_175917683
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:28 schreef Monkeymind het volgende:
Erger me wel rot aan die Valerio met zijn dood-doeners-vragen
Ik vind het hem juist erg goed doen. Gewoon directe vragen en er niet omheen draaien.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_175917917
Ja maar kom op jongen, verzin eens iets anders als je op een begraafplaats ben dan semi-spontaan "goaaaahjaaaaaa heb je nou al gedacht dat je daar dan straks ook ligt"... Dude...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  vrijdag 22 december 2017 @ 12:00:27 #126
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_175918239
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vind het hem juist erg goed doen. Gewoon directe vragen en er niet omheen draaien.
Het mag mij wel wat spannender.
Een erg groot "wat gaat er door je heen", "wat voel je hier nu bij"-gehalte.
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:21:57 #127
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_175921535
De uitvaart van Eveline. Wat heb ik gejankt :'(

Alsof ik er bij was
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  vrijdag 22 december 2017 @ 14:30:01 #128
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_175921733
Openlijk op tv praten over je xtc gebruik :D ik zou dat nooit doen iedereen kan het zien :P
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_175922141
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:30 schreef zeefje het volgende:
Openlijk op tv praten over je xtc gebruik :D ik zou dat nooit doen iedereen kan het zien :P
Mooi aan toch dood gaan, dan heb je wat minder om je druk over te maken denk ik zo :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175939600
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja maar kom op jongen, verzin eens iets anders als je op een begraafplaats ben dan semi-spontaan "goaaaahjaaaaaa heb je nou al gedacht dat je daar dan straks ook ligt"... Dude...
Dit dus. Wat denk je zelf valerio? :r
pi_175939730
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2017 22:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

tja, dood gaat hij toch wel
Jij niet?!

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 10:28 schreef Monkeymind het volgende:
Erger me wel rot aan die Valerio met zijn dood-doeners-vragen
Is Valerio nog steeds op TV ja? :')
pi_175939845
Valerio heeft echt alleen maar standaard vragen die bijna iedereen hetzelfde zou antwoorden. Ik heb hierdoor niet het idee dat ik de deelnemers(?) hierdoor persoonlijker ga kennen.
pi_175941785
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:30 schreef zeefje het volgende:
Openlijk op tv praten over je xtc gebruik :D ik zou dat nooit doen iedereen kan het zien :P
Tom gaat toch dood dus wat maakt het uit?
pi_175942764
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:30 schreef zeefje het volgende:
Openlijk op tv praten over je xtc gebruik :D ik zou dat nooit doen iedereen kan het zien :P
dus?
  zaterdag 23 december 2017 @ 12:32:42 #135
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_175943237
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2017 11:02 schreef DoubleDip het volgende:


Tom gaat toch dood dus wat maakt het uit?
Dat.
pi_175943976
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:30 schreef zeefje het volgende:
Openlijk op tv praten over je xtc gebruik :D ik zou dat nooit doen iedereen kan het zien :P
Ben je dom of bedoel je de vrienden van Tom (die vast ook wel wat innemen)?
  zondag 24 december 2017 @ 12:29:38 #137
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_175968797
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2017 14:30 schreef zeefje het volgende:
Openlijk op tv praten over je xtc gebruik :D ik zou dat nooit doen iedereen kan het zien :P
Ik vond het wel mooi _O-
pi_175972924
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2017 11:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja maar kom op jongen, verzin eens iets anders als je op een begraafplaats ben dan semi-spontaan "goaaaahjaaaaaa heb je nou al gedacht dat je daar dan straks ook ligt"... Dude...
Moet ie daar dan vragen of ze nog lekkere liefdesdansjes heeft gedaan die week?

Prima vraag voor die plek.

Eveline had een mooie uitvaart, mooie woorden van Erik. Ondanks dat ik Eveline niet echt mocht is dat echt veranderd. Respect voor hoe ze uiteindelijk op een waardige manier haar leven gedragen heeft. Geen confettikanonnen zoals genoemd, of andere fratsen.
pi_176091493
Kijken er meer?
pi_176091860
Jazeker, levensverwachting van minder dan een maand. Slik...
  donderdag 28 december 2017 @ 23:12:10 #141
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_176092760
Heftig programma. Zo zie je maar dat een ding echt belangrijk is in het leven en dat is gezondheid.
  donderdag 28 december 2017 @ 23:23:44 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176093389
Raar weer om Benno en Milo te zien. Sprak ze afgelopen vrijdag allebei nog.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een leuke geste van de luchtmacht om dat meisje te begroeten. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176107863
Poeh heftige aflevering hoor. Wel een paar tranen gelaten al. Wat een heftige nieuwsberichten. Wel een super gaaf verjaardagscadeau voor Gerrianne zeg O+
Echt mooi dat dit soort stichtingen bestaan ^O^
pi_176113292
Morgen is het alweer 1 jaar geleden dat Eddie overleed. Wat gaat de tijd toch snel.
pi_176114521
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 13:37 schreef _Hestia_ het volgende:
Poeh heftige aflevering hoor. Wel een paar tranen gelaten al. Wat een heftige nieuwsberichten. Wel een super gaaf verjaardagscadeau voor Gerrianne zeg O+
Echt mooi dat dit soort stichtingen bestaan ^O^
Ja best heftig ja, dat moment in het ziekenhuis met gerianne was hartverscheurend :{ ben benieuwd wat er in haar omgaat, ze is zo jong dat is niet te bevatten denk ik
pi_176114585
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:09 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja best heftig ja, dat moment in het ziekenhuis met gerianne was hartverscheurend :{ ben benieuwd wat er in haar omgaat, ze is zo jong dat is niet te bevatten denk ik
Ja precies en dan die vraag die ze stelt over overlijden in haar slaap, pfftt ;(
pi_176120849
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 16:11 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja precies en dan die vraag die ze stelt over overlijden in haar slaap, pfftt ;(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Anne op 06-01-2018 14:17:53 ]
  vrijdag 29 december 2017 @ 20:24:32 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176123530
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 19:15 schreef DoubleDip het volgende:

- weg -
Wat begrijp je niet aan:

Voordat je reageert
Spoilers graag in een [spoiler]-tag plaatsen

[ Bericht 7% gewijzigd door Anne op 06-01-2018 14:18:01 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176124900
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan:

Voordat je reageert
Spoilers graag in een [spoiler]-tag plaatsen
Wat begrijp je niet aan het pprogramma Over Mijn Lijk? Je kan alles gewoon terugvinden via FB. niks geheims aan.
pi_176125404
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het pprogramma Over Mijn Lijk? Je kan alles gewoon terugvinden via FB. niks geheims aan.
Dat weet iedereen, die discussie is hier geweest, de afspraak is dat er geen spoilers worden geplaatst. Sommige mensen kiezen ervoor de overlijdens vooraf niet te weten en zo worden beide partijen tevreden gesteld.

Net de aflevering van gisteren teruggekeken... Damn.. ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † vrijdag 29 december 2017 @ 21:20:12 #151
368283 ato
pi_176126154
Ik had tranen in mijn ogen bij Gerianne, wat is het leven oneerlijk.
Life can be a bitch, so like it..
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:34:23 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176126847
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:53 schreef DoubleDip het volgende:

Wat begrijp je niet aan het pprogramma Over Mijn Lijk? Je kan alles gewoon terugvinden via FB. niks geheims aan.
Er is afgesproken om zaken die nog niet zijn uitgezonden in spoilers te plaatsen. Dat staat ook boven het reageerveld nogmaals benadrukt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 29 december 2017 @ 21:51:54 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176127735
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het pprogramma Over Mijn Lijk? Je kan alles gewoon terugvinden via FB. niks geheims aan.
Ik zoek juist om die reden niet op FB. Ik wil het meekrijgen zoals de programma-makers dat bedoeld en in elkaar hebben. Anders kan ik net zo goed niet kijken.
***
pi_176128287
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2017 21:51 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zoek juist om die reden niet op FB. Ik wil het meekrijgen zoals de programma-makers dat bedoeld en in elkaar hebben. Anders kan ik net zo goed niet kijken.
Dit geldt voor mij ook. Ik kijk ook bewust niet op FB. En deze discussie is pas al geweest en die note staat sindsdien niet voor niks boven het reageerveld.
pi_176130829
Ik kijk voor ik de aflevering gezien heb niet in dit topic, hoe simpel kan het zijn?
  vrijdag 29 december 2017 @ 22:56:38 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176130990
Dat sowieso, maar er worden nu dingen gezegd die pas in volgende afleveringen gebeuren.

En ja, ze gaan allemaal dood, dat weet ik ook wel...
***
  vrijdag 29 december 2017 @ 22:56:43 #157
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176130995
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:53 schreef Coritchando het volgende:
Ik kijk voor ik de aflevering gezien heb niet in dit topic, hoe simpel kan het zijn?
Daarom is het ook niet leuk als er zaken die nog niet zijn uitgezonden al zonder spoilers te lezen zijn in dit topic.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176131401
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 22:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Daarom is het ook niet leuk als er zaken die nog niet zijn uitgezonden al zonder spoilers te lezen zijn in dit topic.
Boeit me niet zoveel, zoals gezegd blijf ik weg van bepaalde media als ik een aflevering achterloop. Geld ook voor WIDM en ER.

Sowieso geen behoefte om hier live mee te posten. Belangrijkste reden om het topic te volgen is dat het weer actief wordt bij een nieuw seizoen, dan weet ik dat het weer begint :@
  vrijdag 29 december 2017 @ 23:09:21 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176131557
Bij mij ook! :Y En dat er weer een aflevering geweest is.
***
pi_176134629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2017 20:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan:

Voordat je reageert
Spoilers graag in een [spoiler]-tag plaatsen
Ik vind het nogal raar dat jij hier nu mee komt terwijl je in het vorige topic allerlei fb berichten liep te posten.
  zaterdag 30 december 2017 @ 00:43:20 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176135460
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 00:13 schreef MCH het volgende:

Ik vind het nogal raar dat jij hier nu mee komt terwijl je in het vorige topic allerlei fb berichten liep te posten.
Omdat toen nog niet bekend was dat hij ook dit seizoen gevolgd zou worden.
Kan je ook allemaal nalezen in het vorige topic.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176141602
Normaal kijk ik OML makkelijk weg, maar Gerianne doet me om een of andere reden heel veel. Ze is alles in zeer korte tijd verloren, van gezonde meid naar zwaar ziek in een jaar tijd. En dat op je 16e...... dat nieuws bij de dokter ook, pffff.
Dat klaplong advies van de dokter ook, wat een knurft. Ja je moet er iets aan doen, tegen een meisje wat nog dagen tot weken te leven heeft. Ik snap dat je mensen graag beter maakt, maar dit zou echt zo’n nutteloze en gevaarlijke ingreep zijn, dan stel je dat als dokter toch niet voor?

Veel meer moeite mee dan bv bij Daan die wel ziek is, maar er veel minder hinder van heeft.
  zaterdag 30 december 2017 @ 11:59:36 #163
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_176142846
Gerianne heeft me op de 1 of andere manier geraakt. Nog zo jong :'(
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_176143068
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:15 schreef Coritchando het volgende:
Normaal kijk ik OML makkelijk weg, maar Gerianne doet me om een of andere reden heel veel. Ze is alles in zeer korte tijd verloren, van gezonde meid naar zwaar ziek in een jaar tijd. En dat op je 16e...... dat nieuws bij de dokter ook, pffff.
Dat klaplong advies van de dokter ook, wat een knurft. Ja je moet er iets aan doen, tegen een meisje wat nog dagen tot weken te leven heeft. Ik snap dat je mensen graag beter maakt, maar dit zou echt zo’n nutteloze en gevaarlijke ingreep zijn, dan stel je dat als dokter toch niet voor?

Veel meer moeite mee dan bv bij Daan die wel ziek is, maar er veel minder hinder van heeft.
Ja dat heb ik dus ook heel erg bij haar. En ik vind het dapper dat ze dan ondanks haar jonge leeftijd tegen het advies van de dokter in gaat en er niks aan laat doen. Omdat dat juist nog veel risicovoller is in haar geval.
pi_176144735
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2017 12:09 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja dat heb ik dus ook heel erg bij haar. En ik vind het dapper dat ze dan ondanks haar jonge leeftijd tegen het advies van de dokter in gaat en er niks aan laat doen. Omdat dat juist nog veel risicovoller is in haar geval.
Ja heel knap, ondanks de risico’s waar ze mee moet dealen bij dat besluit.
pi_176292400
Iemand nog gekeken vanavond?
  donderdag 4 januari 2018 @ 23:24:14 #167
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176292576
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2018 23:16 schreef DoubleDip het volgende:
Iemand nog gekeken vanavond?
Ja.
Raar om Eddie weer te zien en al zijn familieleden. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176293301
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2017 11:15 schreef Coritchando het volgende:
Normaal kijk ik OML makkelijk weg, maar Gerianne doet me om een of andere reden heel veel. Ze is alles in zeer korte tijd verloren, van gezonde meid naar zwaar ziek in een jaar tijd. En dat op je 16e...... dat nieuws bij de dokter ook, pffff.
Dat klaplong advies van de dokter ook, wat een knurft. Ja je moet er iets aan doen, tegen een meisje wat nog dagen tot weken te leven heeft. Ik snap dat je mensen graag beter maakt, maar dit zou echt zo’n nutteloze en gevaarlijke ingreep zijn, dan stel je dat als dokter toch niet voor?

Veel meer moeite mee dan bv bij Daan die wel ziek is, maar er veel minder hinder van heeft.
Daar ben ik het mee eens, vond het ook een pittige scene. Het doet mij inderdaad ook wat omdat ze nog heel jong is, maar ook kwetsbaar. Ik heb in mijn familie en vriendenkring ook ziekte meegemaakt, maar toen een leerling van dezelfde leeftijd ziek werd raakte me dit ook meer dan verwacht. Nog zo vreselijk jong. Maar op geen enkele leeftijd hoor je hier mee bezig te zijn.

Met Daan heb ik inderdaad ook minder moeite, mede omdat hij zich lichamelijk ook nog wel redelijk voelt. Ik vind het erg inspirerend hoe hij er mee omgaat en dat hij nog zo oprecht geniet van het leven. Misschien komt het soms erg nuchter over, maar ik vind dat wel mooi. Dat is ook een manier. Al had ik het in de aflevering van vorige week echt met hem te doen.
  † In Memoriam † vrijdag 5 januari 2018 @ 09:09:20 #169
368283 ato
pi_176295895
Ik wist het van Eddy, maar die teleurstelling en verdriet op zijn gezicht. Damn.
En Gerianne, mijn god wat een dappere meid.
Life can be a bitch, so like it..
pi_176296374
Eddie is echt hard gegaan blijkt. Wist natuurlijk al dat hij overleden was, maar dat het zo hard gegaan was :{
Nou is dat misschien niet onverwacht, 1 van de kenmerken van kanker is dat je het best lang kan bestrijden en onderdrukken, maar als het los gaat dan gaat het ook goed los. Maar om dat zo te zien, dat stemt verdrietig.

Gerianne is echt sterk, al hoor en zie je aan alles dat ze echt volledig op is :'( Ze leeft echt nog voor de laatste momenten met Frank en haar familie. Knap maar ook verschrikkelijk zwaar.

Aan het voorstukje te zien zal volgende week ook geen feest zijn, verwacht het overlijden van Gerianne en veel problemen bij Daan :'(
pi_176296734
Die arts in Amerika :{ echt walgelijk dat mensen zich verrijken door zieke mensen uit te buiten, en dan moet je bij een behandeling ook nog je eigen infuuszakken wisselen :{
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_176296893
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 10:08 schreef Ghostbuster het volgende:
Die arts in Amerika :{ echt walgelijk dat mensen zich verrijken door zieke mensen uit te buiten, en dan moet je bij een behandeling ook nog je eigen infuuszakken wisselen :{
Dat je zelf moet wisselen is nog tot daar aan toe, dat geeft je wel een grote mate van vrijheid tijdens de behandeling.

Maar voor de rest is het een vuile oplichter die arts. Schandalig dat zo iemand dit allemaal mag doen. Ik begrijp Jermaine wel, het is zijn laatste kans.
Beetje te vergelijken met baby winkels, daar vertellen ze de zwangere vrouwen ook graag dat matras A prima is, maar Easysleep van 60 euro duurder is wel net iets beter. En je wil toch het beste voor je kindje of niet dan?
pi_176305510
Volg nu twee seizoen OML en het valt me op dat vrijwel iedere 'deelnemer' de naderende dood anders beleefd en invult.
Evelien: Feestend naar het eind, flinke bucketlist, eindparty op de begrafenis. Doordat de dood lang uitbleef hierdoor in een depressie schoot en uiteindelijk wat rustiger overleed.
Ariejanne: duwde haar uitvaart en de dood zo lang mogelijk weg, om haar kinderen te beschermen.
Matthijs / Daan: deed gewoon wat hij altijd deed / normaal gesproken zou doen, nuchter, wilde zo lang mogelijk mobiel blijven.
Edgar: Steeds op zoek naar een mogelijke oplossing om de boel te rekken / een supermedicijn te vinden.
Gerrianne: verdrietig dat ze niet lang mag leven, maar hoop in het geloof.
Tom: positief blijven, wil nog mooie herinneringen maken voor zijn dierbaren.
Jermaine: leek vooral in de war te zijn en de dood nog niet geaccepteerd te hebben.

Het leert in ieder geval dat er geen one-best-way is, en dat je voor jezelf uit moet maken waar je je het prettigst bij voelt. Je mag een bucketlist afwerken, maar als je dat niet doet is dat ook prima.
pi_176305676
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:10 schreef Wuwwa het volgende:
Volg nu twee seizoen OML en het valt me op dat vrijwel iedere 'deelnemer' de naderende dood anders beleefd en invult.
Evelien: Feestend naar het eind, flinke bucketlist, eindparty op de begrafenis. Doordat de dood lang uitbleef hierdoor in een depressie schoot en uiteindelijk wat rustiger overleed.
Ariejanne: duwde haar uitvaart en de dood zo lang mogelijk weg, om haar kinderen te beschermen.
Matthijs / Daan: deed gewoon wat hij altijd deed / normaal gesproken zou doen, nuchter, wilde zo lang mogelijk mobiel blijven.
Edgar: Steeds op zoek naar een mogelijke oplossing om de boel te rekken / een supermedicijn te vinden.
Gerrianne: verdrietig dat ze niet lang mag leven, maar hoop in het geloof.
Tom: positief blijven, wil nog mooie herinneringen maken voor zijn dierbaren.
Jermaine: leek vooral in de war te zijn en de dood nog niet geaccepteerd te hebben.

Het leert in ieder geval dat er geen one-best-way is, en dat je voor jezelf uit moet maken waar je je het prettigst bij voelt. Je mag een bucketlist afwerken, maar als je dat niet doet is dat ook prima.
Bedankt voor de samenvatting Hans
pi_176305762
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2018 17:19 schreef MCH het volgende:

[..]

Bedankt voor de samenvatting Hans
MCH, Opgevoerde lullenbijter

https://oml.bnnvara.nl/om(...)p-bezoek-bij-lennard
Valerio die terugblikt op Ariejanne (man waar Valerio naast gaat zitten is de vader van de kinderen die tijdens het seizoen buiten de opnames bleef).
pi_176334261
Off topic maar ik vind het nogal raar dat de vader van Tom continu in het Engels praat op zijn FB. Bedoel, zijn naam doet niet echt denken aan een Amerikaan. Waarom doen mensen dat? Ook nog eens niet foutloos maar ieder z'n ding. Staat wel erg vreemd vind ik.

Tegen beter weten in, vrees ik, hoop ik dat Tom een 2e Wiebe word en nog jaren kan leven in goede gezondheid.

*duimduim*

Jermaine... :'(
pi_176335026
Nog een off topic bericht.

De vrouw van Mark ( seizoen 5 ) heeft al langere tijd een vriend en is zwanger of inmiddels bevallen. Denk dat de meesten hier nog wel weten dat ze zaad van Mark hadden bewaard omdat Anneleen het zonde vond dat zo'n leuk mens als Mark zich niet voort kon planten. Dit is uiteindelijk dus niet gebeurd en nu is ze gelukkig en zwanger met een andere man.
pi_176335656
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:06 schreef DeniesSY het volgende:
Nog een off topic bericht.

De vrouw van Mark ( seizoen 5 ) heeft al langere tijd een vriend en is zwanger of inmiddels bevallen. Denk dat de meesten hier nog wel weten dat ze zaad van Mark hadden bewaard omdat Anneleen het zonde vond dat zo'n leuk mens als Mark zich niet voort kon planten. Dit is uiteindelijk dus niet gebeurd en nu is ze gelukkig en zwanger met een andere man.
Heel logisch. Weet dat er wel meerdere zijn uit OML. Oa Erik van Evelien heeft ook al een nieuwe vriendin.

Dat is ook het grootste verschil tussen ongeneeslijk ziek zijn op je 25e en op je 80e. Er is nog zoveel tijd voor je partner, dat het onrealistisch is om te denken dat die de rest van hun leven alleen blijven.

Opzich zou het wel mooi zijn om langs te gaan bij alle partners en familie van alle seizoenen. Kijken hoe het nu jaren later is.
pi_176336328
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:22 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Heel logisch. Weet dat er wel meerdere zijn uit OML. Oa Erik van Evelien heeft ook al een nieuwe vriendin.

Dat is ook het grootste verschil tussen ongeneeslijk ziek zijn op je 25e en op je 80e. Er is nog zoveel tijd voor je partner, dat het onrealistisch is om te denken dat die de rest van hun leven alleen blijven.

Opzich zou het wel mooi zijn om langs te gaan bij alle partners en familie van alle seizoenen. Kijken hoe het nu jaren later is.

Idd, Erik had al vrij snel een nieuwe vriendin. Kan mij niet voorstellen dat ik zoiets zou kunnen maar godzijdank sta ik niet in hun schoenen en probeer ik niet te (ver)oordelen.

Toch vind ik dat van Anneleen en Mark een verhaal apart, omdat ze zoo graag een kindje wilde van Mark en dat werd ook haar missie en toch zie je dus dat het uiteindelijk niet is gebeurd. Verdriet slijt gelukkig na verloop van tijd en tijdens het filmen zat ze er nog volop in dus ik snap wel dat ze enkele jaren later niet meer denkt zoals ze voorheen net na zijn dood deed. Life goes on. en dat is maar goed ook. Ik vind dat haar vriend wel wat weg heeft van Mark grappig genoeg, maar ook niet heel vreemd misschien.
pi_176338195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:22 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Heel logisch. Weet dat er wel meerdere zijn uit OML. Oa Erik van Evelien heeft ook al een nieuwe vriendin.

Dat is ook het grootste verschil tussen ongeneeslijk ziek zijn op je 25e en op je 80e. Er is nog zoveel tijd voor je partner, dat het onrealistisch is om te denken dat die de rest van hun leven alleen blijven.

Opzich zou het wel mooi zijn om langs te gaan bij alle partners en familie van alle seizoenen. Kijken hoe het nu jaren later is.

vind dat wel raar, al een nieuwe vriendin hebben terwijl de afleveringen nog uitgezonden moeten worden. gezellig met je nieuwe liefje op de bank kijken?
  zondag 7 januari 2018 @ 10:44:32 #181
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_176341179
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 00:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

vind dat wel raar, al een nieuwe vriendin hebben terwijl de afleveringen nog uitgezonden moeten worden. gezellig met je nieuwe liefje op de bank kijken?
Ah komop. Zo iemand zit al jaren in een proces van naderend verlies, weet jij veel hoe dat gaat? Misschien is ie drie minuten voor de eerste uitzending een hartstikke lieve meid tegengekomen waardoor zijn leven op wat normalere voet verder kan. Gun het hem in plaats van hem te veroordelen op grond van een situatie die jijzelf (hopelijk) nooit zult ervaren.
pi_176341500
Vergeet ook niet dat je je liefdespartner ook op haar meest donkere momenten moet zien. En hoe bot dat dan ook is, dan is de kalverliefde, die fase in een relatie waarin je iemand anders ziet als de ware en meest perfecte persoon, steeds verder weg. Tot het eind blijf je door dik en dun bij elkaar (het zal geen Kluungeval zijn geweest), maar die hunkering naar iets vrolijks als verliefdheid zal hem ongetwijfeld verder hebben geholpen in zijn proces richting het verdere leven.
pi_176341514
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:42 schreef DeniesSY het volgende:

[..]

Idd, Erik had al vrij snel een nieuwe vriendin. Kan mij niet voorstellen dat ik zoiets zou kunnen maar godzijdank sta ik niet in hun schoenen en probeer ik niet te (ver)oordelen.

Toch vind ik dat van Anneleen en Mark een verhaal apart, omdat ze zoo graag een kindje wilde van Mark en dat werd ook haar missie en toch zie je dus dat het uiteindelijk niet is gebeurd. Verdriet slijt gelukkig na verloop van tijd en tijdens het filmen zat ze er nog volop in dus ik snap wel dat ze enkele jaren later niet meer denkt zoals ze voorheen net na zijn dood deed. Life goes on. en dat is maar goed ook. Ik vind dat haar vriend wel wat weg heeft van Mark grappig genoeg, maar ook niet heel vreemd misschien.
Tsjah, life goes on zoals je terecht zegt.
Geen idee hoe haar nieuwe vent eruit ziet, ik volg ze niet op social media. Maar dat is natuurlijk niet heel vreemd :)
pi_176341534
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 00:59 schreef Deeltjesversneller het volgende:

[..]

vind dat wel raar, al een nieuwe vriendin hebben terwijl de afleveringen nog uitgezonden moeten worden. gezellig met je nieuwe liefje op de bank kijken?
Wat een domme en nare reactie.
pi_176373224
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2018 11:17 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Wat een domme en nare reactie.
Inderdaad een rotopmerking. Wat mij betreft hebben ze wel samen gekeken, verdriet kunnen delen is een groot goed en ik wens Erik en zijn nieuwe vriendin alle geluk toe.
  Redactie Frontpage maandag 8 januari 2018 @ 20:01:27 #186
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_176373370
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2018 23:06 schreef DeniesSY het volgende:
Nog een off topic bericht.

De vrouw van Mark ( seizoen 5 ) heeft al langere tijd een vriend en is zwanger of inmiddels bevallen. Denk dat de meesten hier nog wel weten dat ze zaad van Mark hadden bewaard omdat Anneleen het zonde vond dat zo'n leuk mens als Mark zich niet voort kon planten. Dit is uiteindelijk dus niet gebeurd en nu is ze gelukkig en zwanger met een andere man.
Mijn moeder is op haar 44ste overleden, ook aan de ziekte kanker. Mijn vader van 42, zus van 12 en mij van toen 9 liet ze achter. Mijn vader moest mijn moeder op haar sterfbed beloven dat hij snel een lieve vrouw zou vinden, voor hemzelf en de kinderen. Hij heeft woord gehouden, en al binnen een halfjaar vond hij mijn huidige stiefmoeder met wie hij al ruim 28 jaar samen is
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_176373651
quote:
14s.gif Op maandag 8 januari 2018 20:01 schreef Djeez het volgende:

[..]

Mijn moeder is op haar 44ste overleden, ook aan de ziekte kanker. Mijn vader van 42, zus van 12 en mij van toen 9 liet ze achter. Mijn vader moest mijn moeder op haar sterfbed beloven dat hij snel een lieve vrouw zou vinden, voor hemzelf en de kinderen. Hij heeft woord gehouden, en al binnen een halfjaar vond hij mijn huidige stiefmoeder met wie hij al ruim 28 jaar samen is
Er is leven na de dood Joehoe. Waarom zou alles stoppen echt? Mijn moeder had ook vrij snel een vriend waar ze ruim twintig jaar mee gelukkig is geweest.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_176442624
Heavy heavy! Daan wil er nog niet aan ( denken dat het snel over is )

Arme mensen.

Jermaine nu zo positief en dan later toch weer die klap.

Bah!

Heb vorige week ergens Tom zien reageren, op reddit, volgens mij gaat het wel redelijk met hem momenteel.

ETA is gezellig hier zie ik wel. Pfeww. Maak je ff druk mensen.

[ Bericht 6% gewijzigd door DeniesSY op 11-01-2018 23:11:38 ]
pi_176442787
Tom... Wat tof _O_
pi_176442825
Go Tom! Top prestatie. Hij mag trots op zichzelf zijn!
pi_176442886
Vraag mij wel eens af, stel ik zou nog weken te leven hebben, zou ik dan nog een verjaardag(feest) willen vieren? Ik denk van niet, wat heb je er nog aan? Voor nabestaanden is het mooi maar ikzelf zou het niet kunnen.

Net als toen met dat ene seizoen, toen ging een dame voor de laatste keer buiten een wandeling maken en een paar uur later kreeg ze euthanasie, wat heb je nog aan zo'n wandeling als je dood bent en niks meer bent, weet of beseft?
pi_176443041
Waarom zouden we überhaupt iets doen in ons leven, we gaan toch dood!

:?
pi_176443086
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:41 schreef DeniesSY het volgende:
Heavy heavy! Daan wil er nog niet aan ( denken dat het snel over is )

Arme mensen.

Jermaine nu zo positief en dan later toch weer die klap.

Bah!

Heb vorige week ergens Daan zien reageren, op reddit, volgens mij gaat het wel redelijk met hem momenteel.

ETA is gezellig hier zie ik wel. Pfeww. Maak je ff druk mensen.
Ik denk niet dat je Daan hebt zien reageren vorige week hoor :{
pi_176443151
Die van Daan kwam hard binnen..
pi_176443172
Zo die Jermaine is ook snel gegaan zo te zien. Bah.
Ook voor Gerriane gaat het nu snel achteruit, brok in de keel.

Daan vond ik wel heel heftig om zo te zien, maar heel fijn dat het einde toch genadig was. Zonder pijn langzaam weg. Vond Lyan eerst een beetje een rare, maar wat een ontzettend lieve en mooie vrouw blijkt dat te zijn zeg. Echt een petje af hoe zij zich er doorheen slaat.
pi_176443192
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:01 schreef Yass het volgende:
Die van Daan kwam hard binnen..
Vond ik ook..
Wel ontzettend nuchter die vader he? Vind ik knap.
pi_176443242
Pff, ze gaan allemaal hard nu :{
pi_176443260
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:02 schreef Coritchando het volgende:
Zo die Jermaine is ook snel gegaan zo te zien. Bah.
Ook voor Gerriane gaat het nu snel achteruit, brok in de keel.

Daan vond ik wel heel heftig om zo te zien, maar heel fijn dat het einde toch genadig was. Zonder pijn langzaam weg. Vond Lyan eerst een beetje een rare, maar wat een ontzettend lieve en mooie vrouw blijkt dat te zijn zeg. Echt een petje af hoe zij zich er doorheen slaat.
Hij is rustig ingeslapen maar de epilepsie aanvallen die eraan vooraf gingen waren niet echt genadig.

En idd, niets dan respect voor zijn vriendin.
pi_176443266
quote:
9s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Vond ik ook..
Wel ontzettend nuchter die vader he? Vind ik knap.
Wij zien maar fragmentjes, zij weten het natuurlijk al veel langer en hebben aan het idee kunnen wennen. Ook is het soms zelfs fijn als de dierbare op een rustige manier gaat na alle ellende.

Maar ik vond het ook knap, de klap komt vast nog voor deze sterke vader.
pi_176443327
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:59 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je Daan hebt zien reageren vorige week hoor :{
Wat ik bedoel is dat hij het nogal weg probeerde te lachen met grapjes, is ook vrij logisch aangezien hij ook nog zo jong was en misschien maar goed ook. Ik herinner mij Sanne nog erg goed, die wuifde ook alles weg en denk dat het uiteindelijk ook niet heel veel uitmaakt, of je nu wel of niet de ernst van de situatie inziet, het resultaat is en blijft helaas hetzelfde.
pi_176443399
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:04 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Wij zien maar fragmentjes, zij weten het natuurlijk al veel langer en hebben aan het idee kunnen wennen. Ook is het soms zelfs fijn als de dierbare op een rustige manier gaat na alle ellende.

Maar ik vond het ook knap, de klap komt vast nog voor deze sterke vader.
Daan was 4 uur die nacht overleden en zijn vader vertelde het diezelfde nacht/ochtend. Sterke man en ik denk dat het hem troost bied dat Daan nog relatief rustig is overleden.

Pieter Jan zijn vader dan, zijn reactie. Hartverscheurend.
pi_176443406
quote:
3s.gif Op donderdag 11 januari 2018 22:58 schreef Anne het volgende:
Waarom zouden we überhaupt iets doen in ons leven, we gaan toch dood!

:?
Het is 1 van de 2 zekerheden in je leven, doodgaan (de andere is belasting betalen). Als je daar niet mee om kunt gaan, dan kan je inderdaad beter niks doen.

Ben het dus helemaal met je eens, dat je doodgaat is geen excuus om niks te doen. En of je nu over 5 min, 5 dagen, 5 jaar of 50 jaar gaat: haal eruit wat erin zit!

OML doet je altijd beseffen hoe goed je het hebt als gezond persoon :Y Dat vind ik mooi.
pi_176443428
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:05 schreef DeniesSY het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat hij het nogal weg probeerde te lachen met grapjes, is ook vrij logisch aangezien hij ook nog zo jong was en misschien maar goed ook. Ik herinner mij Sanne nog erg goed, die wuifde ook alles weg en denk dat het uiteindelijk ook niet heel veel uitmaakt, of je nu wel of niet de ernst van de situatie inziet, het resultaat is en blijft helaas hetzelfde.
Wat je bedoeld is dat je Daan vorige week hebt zien reageren op Reddit. Maar dat kan niet.

Ik denk dat je eigenlijk Tom bedoeld.
pi_176443610
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:08 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Wat je bedoeld is dat je Daan vorige week hebt zien reageren op Reddit. Maar dat kan niet.

Ik denk dat je eigenlijk Tom bedoeld.
Chips je hebt gelijk. Heb het inmiddels gewijzigd.
pi_176443809
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2018 23:07 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Het is 1 van de 2 zekerheden in je leven, doodgaan (de andere is belasting betalen). Als je daar niet mee om kunt gaan, dan kan je inderdaad beter niks doen.

Ben het dus helemaal met je eens, dat je doodgaat is geen excuus om niks te doen. En of je nu over 5 min, 5 dagen, 5 jaar of 50 jaar gaat: haal eruit wat erin zit!

OML doet je altijd beseffen hoe goed je het hebt als gezond persoon :Y Dat vind ik mooi.
Alleen is dit besef vaak maar tijdelijk en verwaterd het toch meestal weer na verloop van tijd nadat OML is afgelopen. Ben zelf verre van gezond, niet uitbehandeld maar heb wel iets wat mijn levensverwachting jaren verkort. Volgende week weer controle en ook al is het niet tof, toch ga ik er nu positiever heen, ik weet dat ik nog best wat jaartjes door kan en dat kunnen zij niet.
  donderdag 11 januari 2018 @ 23:29:01 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176444197
Was best wel weer heftig. Tom z'n helletocht van 10 kilometer en natuurlijk vooral Daan. Zo snel kan het dus gaan. ;(
Wel mooi dat ie in z'n eigen huis in slaap is overleden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176444302
Zou het kunnen dat Tom toch nog jaren vooruit kan? Ik hoop het zo. Hij heeft zoiets liefelijks en ik gun het hem echt. Kans is klein maar toch stiekem hoop ik dat hij een soort van wonder is die nog best even vooruit kan.
pi_176444502
quote:
Ik vind dat ze onterecht een beetje het hele programma afkraken. Ze noemen Patrick meerdere keren bot, maar ik vind hun vele malen misplaatster en botter dan Patrick. Doe normaal of kijk niet.
pi_176445217
Heftige aflevering, maar ook wel fijn dat er ook goed nieuws was voor Jermaine en dat held Tom de 10 km zo uit kon lopen.

R.I.P. Daan. :'(
pi_176449614
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 00:09 schreef DoubleDip het volgende:
Heftige aflevering, maar ook wel fijn dat er ook goed nieuws was voor Jermaine en dat held Tom de 10 km zo uit kon lopen.
Dat goede nieuwe van Jermaine was ook van korte duur. Het vooruitblik stukje filmde hem in een Hospice. Daar verblijf je niet na een goede uitslag :'(

Inderdaad erg knap van Tom!
pi_176453308
Wauw echt respect voor Tom dat hij die 10 km heeft uitgelopen, echt super knap en bijzonder dat juist hij dan voor dat goede doel meeloopt _O_

Raar om te zien dat Jermaine nu zo positief was en de resultaten allemaal zo goed waren en je dan bij de vooruitblik ziet dat hij in een hospice ligt. Dan is het toch ook wel snel de verkeerde kant opgegaan toch :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Daan, wat is het met hem ook opeens snel achteruit gegaan zeg. Wel fijn dat hij zijn verjaardag nog zo'n leuke dag heeft gehad. Wel heftig die epileptische aanvallen, maar wel fijn dat hij rustig thuis in zijn slaap is gestorven.

Ik hoop dat Gerrianne toch nog wat dagjes uit heeft mogen doen en heeft mogen genieten van de kleine dingen. Ik had echt zoiets van nog maar afwachten of een nieuw bezoek van Valerio er komt, maar in het voorstukje te zien is dat dus idd wel zo.
pi_176453553
Jeetje gaat nu wel heel snel zeg met iedereen
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_176454699
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 11:20 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Dat goede nieuwe van Jermaine was ook van korte duur. Het vooruitblik stukje filmde hem in een Hospice. Daar verblijf je niet na een goede uitslag :'(

Inderdaad erg knap van Tom!
Had ik gezien ja, daarna ging het met hem volgens mij ook snel achteruit helaas.
Ben bang dat we volgende aflevering afscheid gaan nemen van in ieder geval Gerrianne en misschien Jermaine. :'(
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:51 schreef _Hestia_ het volgende:
Wauw echt respect voor Tom dat hij die 10 km heeft uitgelopen, echt super knap en bijzonder dat juist hij dan voor dat goede doel meeloopt _O_

Raar om te zien dat Jermaine nu zo positief was en de resultaten allemaal zo goed waren en je dan bij de vooruitblik ziet dat hij in een hospice ligt. Dan is het toch ook wel snel de verkeerde kant opgegaan toch :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Daan, wat is het met hem ook opeens snel achteruit gegaan zeg. Wel fijn dat hij zijn verjaardag nog zo'n leuke dag heeft gehad. Wel heftig die epileptische aanvallen, maar wel fijn dat hij rustig thuis in zijn slaap is gestorven.

Ik hoop dat Gerrianne toch nog wat dagjes uit heeft mogen doen en heeft mogen genieten van de kleine dingen. Ik had echt zoiets van nog maar afwachten of een nieuw bezoek van Valerio er komt, maar in het voorstukje te zien is dat dus idd wel zo.
Het gaat snel ja.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:01 schreef bobjuh het volgende:
Jeetje gaat nu wel heel snel zeg met iedereen
Zeg dat wel. Denk dat we volgende week sowieso een deelnemer minder hebben (Gerrianne) en misschien ook wel Jermaine, of de week erna.
pi_176454724
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 14:51 schreef _Hestia_ het volgende:
Wauw echt respect voor Tom dat hij die 10 km heeft uitgelopen, echt super knap en bijzonder dat juist hij dan voor dat goede doel meeloopt _O_

Raar om te zien dat Jermaine nu zo positief was en de resultaten allemaal zo goed waren en je dan bij de vooruitblik ziet dat hij in een hospice ligt. Dan is het toch ook wel snel de verkeerde kant opgegaan toch :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Daan, wat is het met hem ook opeens snel achteruit gegaan zeg. Wel fijn dat hij zijn verjaardag nog zo'n leuke dag heeft gehad. Wel heftig die epileptische aanvallen, maar wel fijn dat hij rustig thuis in zijn slaap is gestorven.

Ik hoop dat Gerrianne toch nog wat dagjes uit heeft mogen doen en heeft mogen genieten van de kleine dingen. Ik had echt zoiets van nog maar afwachten of een nieuw bezoek van Valerio er komt, maar in het voorstukje te zien is dat dus idd wel zo.
Sterkte ook voor jou en jouw familie!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_176454776
Is volgende week niet de laatste aflevering? Want na Gerianne en Jermaine is er niemand meer om te filmen. En Gerianne zag er nou niet uit of ze nog 3 maanden vooruit kon. Jermaine lijkt me duidelijk in het hospice, die komt daar het bed niet meer uit.

Blijft over Tom.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176454809
Mooi artikel over Jermaine (spoilers!!)

https://www.trouw.nl/home(...)een-optie-~adfe9944/
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_176454844
Mooi stukje van Lyan over Daan op de OML website (https://oml.bnnvara.nl/omler/daan/blog/mooie-herinneringen):

quote:
Mooie herinneringen…
11 januari 2018


De aflevering over Daan zijn verjaardag en zijn overlijden roept bij mij veel gedachten en herinneringen op. Ik vond het moeilijk om deze aflevering terug te kijken. Het viel me nu pas op hoe hard Daan achteruit ging. Als je alles van dichtbij meemaakt lijken de stapjes kleiner.

Ontzettend mooi
Tegelijkertijd vind ik de aflevering ontzettend mooi. Ik geniet ervan om te zien wat een succes zijn 20ste verjaardag was. Ik vond het persoonlijk heel belangrijk dat Daan 20 zou worden. Waarom weet ik niet precies, maar ik vond dat hij minstens 20 moest worden.Dit is natuurlijk nog veel te jong, maar iets wat Daan altijd zei is dat je realistisch moet blijven. Zelfs in zo’n rot situatie.



Enorme portie positiviteit
Dat kon hij als de beste en dan nog niet eens over zijn enorme portie positiviteit gesproken. Ik weet nog goed dat Valerio aan Daan vroeg: ‘Ben je dan niet boos en verdrietig dat dit je is overkomen?’ Daan antwoordde met: ‘Natuurlijk wel, en dan kan ik wel gaan zitten janken en chagrijnen de hele dag, maar daar word ik niet beter van.’ Dit was zijn insteek van het begin tot het eind. Iets om enorm trots op te zijn.



Zijn 20e verjaardag
Zijn twintigste verjaardag was een prachtige dag. Met mooi weer en lieve mensen. Bijna al Daans familie en vrienden waren aanwezig. Je kon aan alles goed merken dat dit zijn laatste verjaardag was, maar daar werd niet zoveel over gepraat. Daar hield Daan niet van. Dat hij zo vergeetachtig was veranderde daar niks aan.



Vergeetachtig

Hij genoot veel meer van een biertje en een praatje over van alles en niks. Helaas hoorde die vergeetachtige fase er ook bij. Zoals in de aflevering werd gezegd kon Daan op het laatst echt niks meer onthouden. Soms vond ik dat lastig. Zo vroeg hij toen ik op vakantie was meerdere keren op één dag wanneer ik terugkwam.



Ik had zelfs een paar gemiste oproepen van hem, terwijl hij eerder juist weleens mopperde tegen zijn vader en moeder als ik belde. Dan zat hij net midden in een potje League of Legends en kwam het hem eigenlijk niet zo goed uit…



Ongedragen kadootjes
Op vakantie zocht ik altijd een armbandje voor hem uit. Het liefste zwart of bruin. Het armbandje moest natuurlijk een beetje stoer zijn. Hij kon me nog zo lief vinden, maar anders deed hij hem echt niet om.



Dat had ik al een keer meegemaakt met een shirt. We hadden net verkering. Ik vond het spannend om een cadeau voor hem uit te zoeken. Het werd een V-hals shirt en een luchtje. In het shirt hangt nog steeds een prijskaartje. Dat was dus geen succes. Het luchtje heeft hij gelukkig wel vaak opgehad.



Grappige momenten
De vergeetachtigheid zorgde ook voor grappige momenten. Zo keek hij dagelijks regelmatig op zijn bank-app en was dan meerdere keren blij terwijl er toch echt maar één keer geld op zijn rekening was gestort.



Mooie herinneringen
In de laatste weken hebben we ook nog mooie herinneringen gemaakt. Niet alleen Daan en ik, maar ook met zijn vader, moeder en Nienke. Ik wist dat deze herinneringen vooral voor ons waren, omdat hij ze snel zou vergeten. Toch kon ik aan hem zien dat hij op het moment zelf enorm genoot.



Over het eiland in een Maserati
Zo werden we een paar dagen voor zijn verjaardag verrast door vrienden van zijn ouders. Ik was nietsvermoedend aan het werk, totdat ik werd opgehaald. Ik werd naar zijn huis gebracht. We gingen een rondje over het eiland in een Maserati.



In het begin zat hij nog een beetje op te scheppen dat hij in zijn Subaru net zo hard kon rijden. Daar kwam hij snel op terug. We hebben toen ook mooie foto’s gemaakt. Op veel foto’s staat hij met een gekke bek. De laatste tijd was hij namelijk wat meer ontremd.



Een fantastische dag
Hierna gingen we samen met zijn ouders en Nienke uit eten. Hij at álles op. Zelfs bij het kaasplankje liet hij geen kruimeltje liggen. Door nieuwe medicijnen kreeg hij meer eetlust en dat kon hij zeker hebben. Ik noemde hem altijd ‘mijn gespierde spijker’.



Wij mochten daarna met z’n tweeën zelfs blijven slapen in het hotel. We konden allebei niet in slaap komen en hebben veel gekletst en flauwe grapjes gemaakt. Het was een fantastische dag.



Lieve Daan
Ik mis je flauwe grapjes, je mooie glimlach en zelfs je vlassige baardje. Maar het meeste mis ik je aanwezigheid. Het voelt kaal en leeg zonder jou. Drie en een half jaar lang hebben we elkaar iedere ochtend en avond ‘goedemorgen’ en ‘slaap lekker’ gestuurd via WhatsApp.



Vaak zoek ik ons gesprek op en lees ik deze berichtjes terug. Dan voelt het alsof we deze dingen gisteren nog hebben gezegd tegen elkaar. Iedere dag spoken er verschillende herinneringen door mijn hoofd.



Op de dag dat ik dit heb geschreven waren het deze herinneringen. Morgen zullen het weer andere zijn. Ik ben onwijs blij dat we zoveel mooie herinneringen hebben gemaakt. Ik weet dat er veel Danen in Nederland wonen, maar jij bent en blijft mijn favoriete Daan.



Voor altijd.



Lyan
pi_176455050
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:49 schreef DoubleDip het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel! Ja echt bizar, maar het is wel echt ontzettend goede zorg wat je daar krijgt, en daar wordt helaas dus net als met veel dingen in de zorg ook wel eens misbruik van gemaakt...

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:51 schreef Lief17 het volgende:

[..]

Sterkte ook voor jou en jouw familie!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel!

Ik had dat stukje van Lyan idd gelezen. Erg mooi idd O+
pi_176455408
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 15:54 schreef Lief17 het volgende:
Mooi artikel over Jermaine (spoilers!!)

https://www.trouw.nl/home(...)een-optie-~adfe9944/
Mooi artikel, geeft je wat meer achtergrondinformatie over zijn karakter en houding, en hoe hij de laatste jaren doorkwam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_176455520
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:20 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Mooi artikel, geeft je wat meer achtergrondinformatie over zijn karakter en houding, en hoe hij de laatste jaren doorkwam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja daar stond ik ook van te kijken inderdaad!
Forever yours, forever mine, forever ours...
pi_176455600
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:23 schreef Lief17 het volgende:

[..]

Ja daar stond ik ook van te kijken inderdaad!
Same here!
pi_176456073
Dat het zo snel lijkt te gaan ligt ook aan de programma makers. Volgend mij is de periode van filmen bij gerianne weken terwijl het bij andere maanden is
pi_176456311
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:48 schreef opreis het volgende:
Dat het zo snel lijkt te gaan ligt ook aan de programma makers. Volgend mij is de periode van filmen bij gerianne weken terwijl het bij andere maanden is
Dat zou best kunnen. Gerrianne is een stuk eerder overleden dan de anderen. Zelfs nog eerder dan Eddie en Evelien.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 17:06:09 #225
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176456426
De volgorde van uitzenden is inderdaad nogal willekeurig en zeker niet chronologisch qua tijdstippen van overlijden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176456438
Er wordt bij iedereen 4/5 keer een dag langsgegaan. Vaak zitten hier 3 maanden tussen. Als het snel aftakelt, wordt er eerder een bezoek gepland.
En de makers houden contact met ze, als er iets bijzonders gebeurd (vliegen, verjaardagsfeest, bezoek aan ziekenhuis), wordt dit meegenomen.
Vervolgens wordt dit uitgesmeerd over 8 afleveringen waarin iedereen aan bod komt (en ook een eigen 'laatste moment' krijgt). Zou je dit chronologisch doen, ga je van het ene verhaal in het andere, en blijft het minder hangen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Wuwwa op 12-01-2018 17:12:37 ]
pi_176457547
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 16:59 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Gerrianne is een stuk eerder overleden dan de anderen. Zelfs nog eerder dan Eddie en Evelien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Ole op 12-01-2018 18:57:21 ]
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:37:22 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176458045
Spoilers!!!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176458147
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:37 schreef golfer het volgende:
Spoilers!!!
Dat iedereen uiteindelijk (snel) doodgaat is een feit. Bron: de titel van het programma.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:45:31 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176458214
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:42 schreef DoubleDip het volgende:

Dat iedereen uiteindelijk (snel) doodgaat is een feit. Bron: de titel van het programma.
Die discussie is al vele malen gevoerd en er is uitdrukkelijk afgesproken om zaken die nog niet zijn uitgezonden in een spoiler te zetten. Staat ook boven bij het reageerveld.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176458228
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Die discussie is al vele malen gevoerd en er is uitdrukkelijk afgesproken om zaken die nog niet zijn uitgezonden in een spoiler te zetten. Staat ook boven bij het reageerveld.
Ja joh, bedankt Hans.
  vrijdag 12 januari 2018 @ 18:49:15 #232
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176458299
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 18:46 schreef DoubleDip het volgende:


Ja joh, bedankt Hans.
Graag gedaan, meiske.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Miss SHO vrijdag 12 januari 2018 @ 18:57:50 #233
22592 crew  Ole
pi_176458454
Gastspoiler gezet
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_176462945
Wat een heftig einde zeg...
pi_176465357
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2018 21:47 schreef Colafles63 het volgende:
Wat een heftig einde zeg...
Ik had het er ook moeilijk mee. Volgende week wordt helemaal heftig. Compliment aan de vriendin van Daan, wat een enorm sterke jonge vrouw.
pi_176468386
Heb de aflevering nog maar een keer gekeken, de stukjes van Daan meerdere keren.
Deed me toch elke keer weer wat

"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
  zaterdag 13 januari 2018 @ 08:35:45 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176470295
Waarom doe je dat?
Is dat uit een vreemdsoortig masochisme?

(Ik ben oprecht nieuwsgierig. Geen troll-vraag.)
***
pi_176471688
Ik hoef dat niet meerdere keren te zien, 1 keer vind ik meer dan genoeg. Wat schrok ik van Gerianne... dat was gewoon een hoopje niks meer eigenlijk.

Pas geleden heb ik mijn schoonmoeder verloren aan kanker en ik vind bij deze ziekte dat de dood je minder raakt dan het zien van de aftakeling. Want dat is niet fijn om te zien. Het is ongelooflijk dat een ziekte je zó een schim van jezelf kan maken. Heel hard om te zien.
pi_176473067
Vooraf had ik gedacht dat dit seizoen kut zou worden maar vooral door de jonge kandidaten vond ik dit toch een prima seizoen. Die beleven het toch op een heel andere manier heb ik het idee en dat hebben ze prima in beeld weten te brengen. Ik zat wel heel erg met gekromde tenen naar die Kika Run te kijken. Moest Tom nou echt 9 van de 10 kilometer alleen lopen. Het zag er zo treurig uit, dat had de organisatie anders kunnen aanpakken. En wat een droeftoeter die Jermaine als je dat verhaal leest in Trouw, dat had ik op basis van de beelden echt niet verwacht.
pi_176473107
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:16 schreef MCH het volgende:
Vooraf had ik gedacht dat dit seizoen kut zou worden maar vooral door de jonge kandidaten vond ik dit toch een prima seizoen. Die beleven het toch op een heel andere manier heb ik het idee en dat hebben ze prima in beeld weten te brengen. Ik zat wel heel erg met gekromde tenen naar die Kika Run te kijken. Moest Tom nou echt 9 van de 10 kilometer alleen lopen. Het zag er zo treurig uit, dat had de organisatie anders kunnen aanpakken. En wat een droeftoeter die Jermaine als je dat verhaal leest in Trouw, dat had ik op basis van de beelden echt niet verwacht.
Vond ik ook. Al die mensen die hem voorbij renden en niet eentje die besloot te stoppen met rennen en hem te vergezellen. Treurig.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 12:30:16 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_176473296
Dat vond ik er idd ook best treurig uit zien. Maar sws, er hadden evt toch ook vrienden of familie mee kunnen lopen?
Maar goed, misschien wilde hij dat laatste wel niet.
***
pi_176473307
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:19 schreef Colafles63 het volgende:

[..]

Vond ik ook. Al die mensen die hem voorbij renden en niet eentje die besloot te stoppen met rennen en hem te vergezellen. Treurig.
Ja of dat een familielid ook gewoon de hele tijd met hem meeliep ipv alleen de laatste kilometer.
pi_176473356
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:31 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Ja of dat een familielid ook gewoon de hele tijd met hem meeliep ipv alleen de laatste kilometer.
Inderdaad.
pi_176473405
Hij had een hele filmcrew met zich mee, en het was *zijn* uitdaging
pi_176473959
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 12:16 schreef MCH het volgende:
En wat een droeftoeter die Jermaine als je dat verhaal leest in Trouw, dat had ik op basis van de beelden echt niet verwacht.
Dat verbaasde mij ook nog het meeste. OML zet hem wel heel erg positief weg, maar eigenlijk is het toch best een naar mannetje. :{

Dit was de 1e aflevering die me echt wat deed, met die kika run en de momenten van Daan.
Vond het zelf ook net zo apart als jullie dat niemand met Tom mee liep. Zou dat zelf als deelnemer wel gedaan hebben.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_176474813
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:14 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Dat verbaasde mij ook nog het meeste. OML zet hem wel heel erg positief weg, maar eigenlijk is het toch best een naar mannetje. :{

Dit was de 1e aflevering die me echt wat deed, met die kika run en de momenten van Daan.
Vond het zelf ook net zo apart als jullie dat niemand met Tom mee liep. Zou dat zelf als deelnemer wel gedaan hebben.
Maar hij liep de hele tijd achteraan, dus wss had niemand het in de gaten dat er nog iemand alleen liep. Of misschien zijn er wel een paar geweest die een paar minuten mee liepen, ff praatje maken en dan weer door. Alleen wordt dat dan niet uitgezonden
pi_176474868
Ik vermoed dat dat wel een groot deel editting is...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_176474952
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 13:14 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Dat verbaasde mij ook nog het meeste. OML zet hem wel heel erg positief weg, maar eigenlijk is het toch best een naar mannetje. :{

Dit was de 1e aflevering die me echt wat deed, met die kika run en de momenten van Daan.
Vond het zelf ook net zo apart als jullie dat niemand met Tom mee liep. Zou dat zelf als deelnemer wel gedaan hebben.
Heb het interview opgezocht en vond dit wel een bizar stukje, bij OML werd er toch wat anders gesuggereerd. (Geen flauw idee of dit al een keer geplaatst is.) (Edit: er werd gesuggereerd dat hij een dochter had uit een eerdere relatie... heel verschil.)

'Toch ging hij ook nu weer vreemd, deze keer met de 18-jarige Lafajee. Omdat Jermaines oncologisch verpleegkundige hem had verteld dat hij waarschijnlijk onvruchtbaar zou zijn, was hij zeer verrast toen Lafajee zwanger bleek. Hij nam zich voor een goede vader te worden. Nog geen maand later bleek ook Lisette zwanger van hem. Ook nu was hij blij, maar vooral in de war. In januari 2014 werd zijn dochter Hayley geboren en in februari 2014 beviel Lisette van zijn zoon Noah.'
pi_176474979
Dan heeft de liefde bij Lisette heel diep gezeten, of ze bleef bij hem uit medelijden.w
pi_176475006
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:18 schreef Colafles63 het volgende:
Dan heeft de liefde bij Lisette heel diep gezeten, of ze bleef bij hem uit medelijden.w
Verder staat er in het artikel dat tot aan het moment van de crowdfunding, hij af en aan bij Lisette en Noah verbleef...
pi_176475010
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:18 schreef Colafles63 het volgende:
Dan heeft de liefde bij Lisette heel diep gezeten, of ze bleef bij hem uit medelijden.w
Viel me al op dat ze er in ziekenhuis niet bij was. Zat dus niet helemaal goed toen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_176475021
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:20 schreef franklop het volgende:

[..]

Viel me al op dat ze er in ziekenhuis niet bij was. Zat dus niet helemaal goed toen.
Ja. Dat zal het zijn, viel mij ook op, aangezien ze overal bij was.
pi_176475915
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:21 schreef TomDooley het volgende:

[..]

Ja. Dat zal het zijn, viel mij ook op, aangezien ze overal bij was.
Het kan ook zijn dat het quotum van 50 bezoekers bereikt was :P
pi_176476184
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 14:20 schreef franklop het volgende:

[..]

Viel me al op dat ze er in ziekenhuis niet bij was. Zat dus niet helemaal goed toen.
Nee ze was daar ook hoor. Hij lag in een hospice vlakbij waar zij woont. En tijdens deze tijd heeft ze een nieuwe crowdfunding voor hem opgezet.
Forever yours, forever mine, forever ours...
  zaterdag 13 januari 2018 @ 15:47:28 #255
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176476335
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:40 schreef Lief17 het volgende:

Nee ze was daar ook hoor.
Nee. Niet in mei toen hij met oma en vader en nicht naar de arts ging voor de uitslag van de scan.
Zal wel weer in 1 van z'n vreemdgaan-tijd geweest zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176476534
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. Niet in mei toen hij met oma en vader en nicht naar de arts ging voor de uitslag van de scan.
Zal wel weer in 1 van z'n vreemdgaan-tijd geweest zijn.
Oh sorry, ik dacht dat er bedoeld werd in de hospice.
Forever yours, forever mine, forever ours...
  zaterdag 13 januari 2018 @ 16:15:05 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_176476988
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:56 schreef Lief17 het volgende:

Oh sorry, ik dacht dat er bedoeld werd in de hospice.
Dat moet nog uitgezonden worden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_176478209
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 15:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee. Niet in mei toen hij met oma en vader en nicht naar de arts ging voor de uitslag van de scan.
Zal wel weer in 1 van z'n vreemdgaan-tijd geweest zijn.
Was me niet eens opgevallen, maar nu je het zegt is het inderdaad vreemd dat hij daar ineens met familie was.
Komt hij toch wel goed weg met de vriendelijke manier van editing door bnn. Ze hadden toch ook een heel ander beeld kunnen laten zien hoe hij met zijn sterfelijkheid om ging.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_176478714
Jermaine is ook de enige dit jaar die me niks doet. Natuurlijk wens ik niemand zo’n ziekte en de dood toe, maar het doet me werkelijk niks. Die Lisette is veel te goed voor hem. Jarenlang heeft hij zijn ziekte ontkent en verzwegen en naar nu blijkt kon ie niet eens zijn piemel in zijn broek houden.
pi_176478811
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:35 schreef Coritchando het volgende:
Jermaine is ook de enige dit jaar die me niks doet. Natuurlijk wens ik niemand zo’n ziekte en de dood toe, maar het doet me werkelijk niks. Die Lisette is veel te goed voor hem. Jarenlang heeft hij zijn ziekte ontkent en verzwegen en naar nu blijkt kon ie niet eens zijn piemel in zijn broek houden.
Idem. En ik zou wel een beschuitje met Tom willen eten :)
pi_176478885
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:11 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Was me niet eens opgevallen, maar nu je het zegt is het inderdaad vreemd dat hij daar ineens met familie was.
is dat eigenlijk gebruikelijk, dat je je halve familie meeneemt?
pi_176479006
Zo eenzijdig positief wordt Jermaine toch niet geportretteerd? Het is toch vooral iemand die de waarheid moeilijk onder ogen ziet, die warrig overkomt en niet echt duidelijk / vrij gesloten kan overkomen.
Plus hij heeft een moeilijke jeugd gehad, met een moeder die hem geen liefde gaf. Dat neem je later mee in je leven.

Ze bepalen zelf hoe ze in beeld komen, want reken maar dat je geen beelden wil zien van de mentaal donkere dagen van een meerderheid van de deelnemers.
pi_176479705
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

is dat eigenlijk gebruikelijk, dat je je halve familie meeneemt?
Vond je het apart?
pi_176479839
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:47 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

is dat eigenlijk gebruikelijk, dat je je halve familie meeneemt?
Per cultuur verschillend. Bij Nederlanders niet, bij andere culturen zie ik het in het ziekenhuis juist wel veel. Met name Marokkanen komen met de hele familie als het even kan.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_176479880
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:41 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Per cultuur verschillend. Bij Nederlanders niet, bij andere culturen zie ik het in het ziekenhuis juist wel veel. Met name Marokkanen komen met de hele familie als het even kan.
Die Texelaar nam toch ook z'n hele familie en aanhang mee.
pi_176480143
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:41 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Per cultuur verschillend. Bij Nederlanders niet, bij andere culturen zie ik het in het ziekenhuis juist wel veel. Met name Marokkanen komen met de hele familie als het even kan.
ik dacht dat alleen een of meer kinderen meegingen bij turkse/marokkaanse patienten vanwege de taal.
pi_176480176
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 18:43 schreef MCH het volgende:

[..]

Die Texelaar nam toch ook z'n hele familie en aanhang mee.
Maar die was ook nog minderjarig.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_176481216
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Maar die was ook nog minderjarig.
nee hoor, daan was 19 jaar op dat moment
pi_176481248
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 19:52 schreef JaneDoe het volgende:

[..]

nee hoor, daan was 19 jaar op dat moment
Ah je hebt ook gelijk! Had 17 in mijn hoofd, maar nu herinner ik me ook weer dat het idd zijn 20e verjaardag was!

Hoe dan ook, het was nog wel echt een kind. Jermaine had een kind. 2 dus blijkbaar :')

Ook wrang als je als "de andere dochter" die beelden later terugziet van papa die liefdevol met zijn andere gezin omgaat...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_176483658
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:35 schreef Coritchando het volgende:
Jermaine is ook de enige dit jaar die me niks doet. Natuurlijk wens ik niemand zo’n ziekte en de dood toe, maar het doet me werkelijk niks. Die Lisette is veel te goed voor hem.
Dat heb ik ook, hij doet me totaal niks, ik denk omdat hij zelf ook geen emoties laat zien. Ik "voel" er niks bij.


Toen Daan overleed moest ik wel even een traantje wegpinken 😢
  zaterdag 13 januari 2018 @ 21:15:37 #271
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_176483703
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 21:14 schreef Anouk83 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, hij doet me totaal niks, ik denk omdat hij zelf ook geen emoties laat zien. Ik "voel" er niks bij.


Toen Daan overleed moest ik wel even een traantje wegpinken 😢
Ik vond die Lisette wel een tof mens. Eerst vond ik haar wat bemoeierig, maar later snapte ik het wel.
  zaterdag 13 januari 2018 @ 23:45:37 #272
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_176488617
Die reacties van jullie...
"Die ene vond ik wel goed, die ander wat minder, hem boeit me totaal niet, daar heb ik helemaal niks mee, met haar heb ik wel wat meer, etc."

En dan gaat het dus over mensen die we op de voet volgen en waarvan we 100% zeker weten dat ze op korte termijn dood gaan of al overleden zijn.

Weird as fuck.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_176489147
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:45 schreef Papabear het volgende:
Die reacties van jullie...
"Die ene vond ik wel goed, die ander wat minder, hem boeit me totaal niet, daar heb ik helemaal niks mee, met haar heb ik wel wat meer, etc."

En dan gaat het dus over mensen die we op de voet volgen en waarvan we 100% zeker weten dat ze op korte termijn dood gaan of al overleden zijn.

Weird as fuck.
Teddybeertje kwijt?
pi_176502495
Damn, Daan ;(
En Gerianne gaat steeds slechter :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel enorm knap van Tom.
Twiddel
pi_176502600
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 10:43 schreef Colafles63 het volgende:
Ik hoef dat niet meerdere keren te zien, 1 keer vind ik meer dan genoeg. Wat schrok ik van Gerianne... dat was gewoon een hoopje niks meer eigenlijk.

Pas geleden heb ik mijn schoonmoeder verloren aan kanker en ik vind bij deze ziekte dat de dood je minder raakt dan het zien van de aftakeling. Want dat is niet fijn om te zien. Het is ongelooflijk dat een ziekte je zó een schim van jezelf kan maken. Heel hard om te zien.
Dat van Gerrianne, het zou nog best eens kunnen dat ze wat rustgevends kreeg en daarom zo timide was. Lijkt mij ook heel reeël voor iemand die in die situatie zit.
Twiddel
  zondag 14 januari 2018 @ 18:09:24 #276
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_176502788
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 23:45 schreef Papabear het volgende:
Die reacties van jullie...
"Die ene vond ik wel goed, die ander wat minder, hem boeit me totaal niet, daar heb ik helemaal niks mee, met haar heb ik wel wat meer, etc."

En dan gaat het dus over mensen die we op de voet volgen en waarvan we 100% zeker weten dat ze op korte termijn dood gaan of al overleden zijn.

Weird as fuck.
Nogal bizar inderdaad. :{
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_176503048
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nogal bizar inderdaad. :{
Nee hoor dat heb ik ook wel, het éne persoon komt wat sympathieker over dan de ander.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_176503354
Dus omdat Jermaine, net als het gross van Nederland, is vreemd gegaan verdient hij geen sympathie? Hmm.. vraag mij dan af hoe het zit stel dat bekenden van jullie iets ernstigs krijgen en ook ooit zijn vreemd gegaan ( die kans is aanwezig ) verdienen zij dan ook geen sympathie meer?

Rare redenering.
pi_176503428
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:32 schreef DeniesSY het volgende:
Dus omdat Jermaine, net als het gross van Nederland, is vreemd gegaan verdient hij geen sympathie? Hmm.. vraag mij dan af hoe het zit stel dat bekenden van jullie iets ernstigs krijgen en ook ooit zijn vreemd gegaan ( die kans is aanwezig ) verdienen zij dan ook geen sympathie meer?

Rare redenering.
Dat wist ik eigenlijk niet eens. Daar gaat het ook niet om. Er waren wel wat mensen waarvan ik dacht pfoee moet dat allemaal zo gaan. Er werd wel eens een enorme stempel op de nabestaande gelegd
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_176503430
Je kan het ook omdraaien, waarom zou je iemand per se sympathiek moeten vinden omdat hij ernstig ziek is.
Kern van programma is voor mij hoe je als ernstig zieke met boodschap omgaat dat je gaat overlijden, bij de ene kan ik me wat meer inleven dan de ander. Ik ziet niet in wat daar mis mee is
pi_176503495
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Je kan het ook omdraaien, waarom zou je iemand per se sympathiek moeten vinden omdat hij ernstig ziek is
Ja ook dat, het is voor alle mensen in dat programma kut dat ze jong gestorven zijn. Wil niet zeggen dat ik ze allemaal leuke personen vond.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_176503503
quote:
1s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Je kan het ook omdraaien, waarom zou je iemand per se sympathiek moeten vinden omdat hij ernstig ziek is
Sympathie is misschien niet helemaal het juiste woord, maar een paar reacties hier zijn best heavy. ''ik heb helemaal niks met hem'' of iets in die zin. Komt dat dan door het vreemd gaan of wellicht om wie hij zelf was? Krijg er een beetje een raar gevoel bij.

ik vind het voor alle mensen die meedoen met over mijn lijk vreselijk, ondanks dat ze misschien, net als veel gezonde Nederlanders, iets hebben uitgevreten wat niet helemaal oke is. Het is en blijft een mens, ziek of niet. Om hem dan niet te moeten omdat hij is vreemd gegaan vind ik nogal vreemd en vraag mij af of dat de echte reden is.
pi_176503566
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:40 schreef DeniesSY het volgende:

[..]

Sympathie is misschien niet helemaal het juiste woord, maar een paar reacties hier zijn best heavy. ''ik heb helemaal niks met hem'' of iets in die zin. Komt dat dan door het vreemd gaan of wellicht om wie hij zelf was? Krijg er een beetje een raar gevoel bij.

ik vind het voor alle mensen die meedoen met over mijn lijk vreselijk, ondanks dat ze misschien, net als veel gezonde Nederlanders, iets hebben uitgevreten wat niet helemaal oke is. Het is en blijft een mens, ziek of niet. Om hem dan niet te moeten omdat hij is vreemd gegaan vind ik nogal vreemd en vraag mij af of dat de echte reden is.
Waar komt dat vreemd gaan eik vandaan :?
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_176503623
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:44 schreef Soury het volgende:

[..]

Waar komt dat vreemd gaan eik vandaan :?
Hmm.. geloof dat iemand over zijn leven heeft geschreven en er een artikel online over staat. Zelfs Lisette heeft dit artikel gedeeld op de publieke pagina van Jermaine. Ikzelf vind het prima dat zoiets gedeeld word, zo word meer weer aangetoond dat ook hun mensen blijven die soms fouten maken. Ik heb een hekel aan de ''niets dan goeds over de doden'' dooddoener.
pi_176503644
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:44 schreef Soury het volgende:

[..]

Waar komt dat vreemd gaan eik vandaan :?
zie link in #417
pi_176503649
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:47 schreef DeniesSY het volgende:

[..]

Hmm.. geloof dat iemand over zijn leven heeft geschreven en er een artikel online over staat. Zelfs Lisette heeft dit artikel gedeeld op de publieke pagina van Jermaine. Ikzelf vind het prima dat zoiets gedeeld word, zo word meer weer aangetoond dat ook hun mensen blijven die soms fouten maken. Ik heb een hekel aan de ''niets dan goeds over de doden'' dooddoener.
Ok in de spoilers ergens.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_176503669
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:48 schreef Soury het volgende:

[..]

Ok in de spoilers ergens.
Gevonden: https://www.trouw.nl/home(...)een-optie-~adfe9944/
pi_176505378
Het is absoluut niet dat ik het niet erg vind voor Jermaine, want ik kreeg een krop toen ik hem daar in zijn bed zag liggen. Maar op de één of andere manier heb ik meer met de anderen. Misschien omdat ze wat kwetsbaarder in beeld zijn gebracht, ik weet het niet.


Ik denk nog wel eens aan Sanne en vooral de laatste opname voordat ze ging sterven. Ze lag zo breekbaar op haar bed met haar vader naast haar. Ik brak toen gewoon bij dat aanzicht.
pi_176506408
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:44 schreef Soury het volgende:

[..]

Waar komt dat vreemd gaan eik vandaan :?
:')
pi_176513736
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nogal bizar inderdaad. :{
Dus, ik moet iets met iemand hebben omdat hij ernstig ziek is?
Dus, als iemand niet ziek is dan mag ik niks met hem hebben. Maar als iemand ziek wordt, dan is het ineens een grote vriend van me?

Hele rare redenering.
pi_176513757
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:32 schreef DeniesSY het volgende:
Dus omdat Jermaine, net als het gross van Nederland, is vreemd gegaan verdient hij geen sympathie? Hmm.. vraag mij dan af hoe het zit stel dat bekenden van jullie iets ernstigs krijgen en ook ooit zijn vreemd gegaan ( die kans is aanwezig ) verdienen zij dan ook geen sympathie meer?

Rare redenering.
Waarom moet ik iemand sympathiek vinden als hij of zij een ernstige ziekte heeft? Sinds wanneer is een ernstige ziekte of doodgaan het criterium?
pi_176513805
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:40 schreef DeniesSY het volgende:

[..]

Sympathie is misschien niet helemaal het juiste woord, maar een paar reacties hier zijn best heavy. ''ik heb helemaal niks met hem'' of iets in die zin. Komt dat dan door het vreemd gaan of wellicht om wie hij zelf was? Krijg er een beetje een raar gevoel bij.

ik vind het voor alle mensen die meedoen met over mijn lijk vreselijk, ondanks dat ze misschien, net als veel gezonde Nederlanders, iets hebben uitgevreten wat niet helemaal oke is. Het is en blijft een mens, ziek of niet. Om hem dan niet te moeten omdat hij is vreemd gegaan vind ik nogal vreemd en vraag mij af of dat de echte reden is.
Dus, als iemand ernstig ziek is dan heb ik ineens iets met die persoon?
Ik vind daar helemaal niks heavy aan, jij mag iedereen die je tegenkomt? Iedereen is jouw even aardig? Of is dat alleen als ze kanker hebben?

Misschien wordt het tijd dat je reacties ook gaat lezen zoals ze geschreven zijn, en niet zelf allerlei dingen invullen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2018 17:35 schreef Coritchando het volgende:
Jermaine is ook de enige dit jaar die me niks doet. Natuurlijk wens ik niemand zo’n ziekte en de dood toe, maar het doet me werkelijk niks. Die Lisette is veel te goed voor hem. Jarenlang heeft hij zijn ziekte ontkent en verzwegen en naar nu blijkt kon ie niet eens zijn piemel in zijn broek houden.
pi_176513913
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2018 18:47 schreef DeniesSY het volgende:
Ik heb een hekel aan de ''niets dan goeds over de doden'' dooddoener.
Maar ik moet iemand wel sympathiek vinden in het traject voor hij of zij doodgaat?

Ik begrijp het allemaal niet meer.
1. Een gezond iemand mag ik wel of niet sympathiek vinden.
2. Iemand die ongeneeslijk ziek wordt/is die moet ik sympathiek vinden.
3. Als iemand dan dood is, dan mag ik hem of haar ineens weer niet sympathiek vinden.

Wat zijn nu precies de regels om te zorgen dat jij (en een enkele andere) geen raar gevoel krijgen?
pi_176513952
Ik denk dat je punt duidelijk is :)
pi_176513983
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:25 schreef Colafles63 het volgende:
Ik denk dat je punt duidelijk is :)
Ik had een weekend zonder internet, sorry :)
pi_176514071
Vind het echt verschrikkelijk om Gerianne zo achteruit te zien gaan (dat geldt ook voor de andere 'deelnemers') maar zo'n jong meisje.. :'(
pi_176514137
Ik denk dat we aanstaande donderdag de echte omvang van zijn ziekte gaan zien. Heb een filmpje gezien dat praten niet meer goed gaat als hij in het hospice ligt. Misschien dat ik er dan wat meer gevoel bij heb. Jermaine is wel de afgelopen weken als een ziek iemand in beeld gebracht, maar je zag weinig klachten. Die zie je bijv bij Tom en Gerrianne wel terug.

Ik heb trouwens ook nooit echt een gevoel gehad bij Eveline. Tja, ik kan daar ook niks aan doen :)
pi_176514149
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:37 schreef Verdiqued het volgende:
Vind het echt verschrikkelijk om Gerianne zo achteruit te zien gaan (dat geldt ook voor de andere 'deelnemers') maar zo'n jong meisje.. :'(
Ja ik schrok er ook van. Vooral hoe ze eruit zag.
pi_176514256
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:43 schreef Colafles63 het volgende:
Ik denk dat we aanstaande donderdag de echte omvang van zijn ziekte gaan zien. Heb een filmpje gezien dat praten niet meer goed gaat als hij in het hospice ligt. Misschien dat ik er dan wat meer gevoel bij heb. Jermaine is wel de afgelopen weken als een ziek iemand in beeld gebracht, maar je zag weinig klachten. Die zie je bijv bij Tom en Gerrianne wel terug.

Ik heb trouwens ook nooit echt een gevoel gehad bij Eveline. Tja, ik kan daar ook niks aan doen :)
Je hebt ook het stukje gezien van Omroep Brabant? Ik wel, en die veranderde mijn mening niet :@

Eveline had ik vorig jaar niets mee, al dat gefeest en alles ophangen aan haar komende overlijden irriteerde me mateloos. Het begon al met haar brief om de 'kanker te bedanken'.
Dit seizoen is dat veranderd, ze was een stuk meer tot rust gekomen en in staat hoofd van bijzaken te scheiden. Dat was niet enkel voor haar belangrijk, maar ook voor haar omgeving. Voor Erik en haar ouders dus vooral.
pi_176514676
quote:
0s.gif Op maandag 15 januari 2018 09:53 schreef Coritchando het volgende:

[..]

Je hebt ook het stukje gezien van Omroep Brabant? Ik wel, en die veranderde mijn mening niet :@

Eveline had ik vorig jaar niets mee, al dat gefeest en alles ophangen aan haar komende overlijden irriteerde me mateloos. Het begon al met haar brief om de 'kanker te bedanken'.
Dit seizoen is dat veranderd, ze was een stuk meer tot rust gekomen en in staat hoofd van bijzaken te scheiden. Dat was niet enkel voor haar belangrijk, maar ook voor haar omgeving. Voor Erik en haar ouders dus vooral.
Omroep Brabant ja. Nouja, toen ik hem daar zo in bed zag, erg vermagerd, had ik wel meer een krop als alle afgelopen afleveringen bij elkaar. Hij laat immers ook jonge kinderen achter.
pi_176515286
Vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')