abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 november 2017 @ 20:33:47 #157
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175325712
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 20:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, dat zei ze toch al.
Prima.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_175326516
Q, ik raak daar ook van in de stress hoor.

F, ik maak elke keer voor ik de deur uit ga een foto van mijn kalender, die ik bijwerk zodra ik thuis kom (vaak nog met mijn jas aan :) )
Mon 'en!
pi_175326830
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:10 schreef bloempjuh het volgende:
Q, ik raak daar ook van in de stress hoor.

F, ik maak elke keer voor ik de deur uit ga een foto van mijn kalender, die ik bijwerk zodra ik thuis kom (vaak nog met mijn jas aan :) )
Ooh dat is ook een heel goed idee! Ik ben nu onderweg naar huis. Dus ik ga het zo zien.

En ik heb net gezien dat de gemeentepolis er eindelijk is. De zorgverzekering die ik kan krijgen. Wow, Wow Wow! Zoveel aanvullingen. Dit was het eerste jaar dat ik er gewoon niet eens meer over na wilde denken, de zorgverzekeringen. Ik heb er 2 jaar op rij van zitten huilen dat het slechter met me ging, ik meer moest gaan betalen en op minder zorg kon rekenen. En toen kwam mijn maatschappelijk werkster opeens "ik denk dat je in aanmerking komt voor een gemeentepolis. En zelfs voor het kwijtschelden van je eigen risico"..

En als ik het overzicht bekijk is dat zo maar ik hou nog even een slag om de arm of het echt zo is. Ik weet niet of het helemaal ontopic is. Maar zulke dingen schelen bij mij best wel in hoe depri ik me voel. :@
pi_175328657
Ok ik heb me dus niet vergist. Ik heb morgen om kwart over 10 een afspraak. Ik ben een uur onderweg met de bus en vertrek dan normaal een kwartier van te voren van huis. Ik kan vanaf 9 uur bellen.

Dat word bellen bij de bushalte. Ik ben heel erg bang dat die afspraak daar niet in de agenda staat en dat ik er onderweg achterkom dat die afspraak er niet staat en die afspraak is dus best een positieve houvast van me van, misschien heb je met haar wel net zo'n goede vibe als je maatschappelijk werkster. En anders ga ik weer heel veel enge stappen moeten nemen. En het is spannend allemaal. En ik wil niet onderweg in paniek raken van de teleurstelling.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2017 22:21:17 ]
pi_175328775
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:20 schreef Fripsel het volgende:
Ok ik heb me dus niet vergist. Ik heb morgen om kwart over 10 een afspraak. Ik ben een uur onderweg met de bus en vertrek dan normaal een kwartier van te voren van huis. Ik kan vanaf 9 uur bellen.

Veel succes, Frips! :*
Mon 'en!
pi_175329469
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:20 schreef Fripsel het volgende:

Dat word bellen bij de bushalte. Ik ben heel erg bang dat die afspraak daar niet in de agenda staat en dat ik er onderweg achterkom dat die afspraak er niet staat en die afspraak is dus best een positieve houvast van me van, misschien heb je met haar wel net zo'n goede vibe als je maatschappelijk werkster. En anders ga ik weer heel veel enge stappen moeten nemen. En het is spannend allemaal. En ik wil niet onderweg in paniek raken van de teleurstelling.
Succes! Ik hoop dat je ze op tijd kan bereiken.
pi_175332896
Ok. Ze is ziek. En ze zijn vergeten om mij af te bellen. ;(
pi_175333016
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:07 schreef Fripsel het volgende:
Ah nee :{ .
Verklaard dan wel het ontbreken van de sms. Heb je een nieuwe afspraak kunnen maken? :*
Fake it till you make it...
pi_175333058
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:13 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ah nee :{ .
Verklaard dan wel het ontbreken van de sms. Heb je een nieuwe afspraak kunnen maken? :*
Ik heb er sowieso 5 vooruitstaan altijd en dit was de eerste van de reeks. Was best een beetje bozig aan de telefoon. Maar heb mezelf aan t einde wel gecorrigeerd dat zei er ook niks aan kon doen en dat ik dan maar wat anders met mijn ochtend ging doen. :')
pi_175333169
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 09:07 schreef Fripsel het volgende:
On the bright side, je hebt dit super voortvarend op durven pakken en opgepakt! Praktisch ook!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_175335124
Ok. Ok. Ok.

Er is wel wat meer aan de hand dan "gewoon ziek". De secretaresse had tegen mij gezegd dat ze al een paar weken ziek was maar er vanaf volgende week weer zou zijn.

Maar nu belt mijn oude psycholoog er net achter aan dat dat eigenlijk het "mooie" verhaal is en dat dat eigenlijk nog niet zo zeker is en dat ze er alles aan gaat doen om zo snel mogelijk een andere psycholoog voor me te regelen..

Wtf heb ik fout gedaan.
pi_175335197
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 11:23 schreef Fripsel het volgende:
Ok. Ok. Ok.

Er is wel wat meer aan de hand dan "gewoon ziek". De secretaresse had tegen mij gezegd dat ze al een paar weken ziek was maar er vanaf volgende week weer zou zijn.

Maar nu belt mijn oude psycholoog er net achter aan dat dat eigenlijk het "mooie" verhaal is en dat dat eigenlijk nog niet zo zeker is en dat ze er alles aan gaat doen om zo snel mogelijk een andere psycholoog voor me te regelen..

Wtf heb ik fout gedaan.
Waar in dit verhaal lees jij dat jij iets fout gedaan hebt?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_175335280
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 11:27 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Waar in dit verhaal lees jij dat jij iets fout gedaan hebt?
Ik wil al sinds februari 2016 traumatherapie. Hoeveel kun je recht lullen. En als je het nog recht kan lullen hoe leuk is de maatschappij dan nog.

En ik snap dat dit opzichzelf staand 1 ding is. Maar we gaan richting februari 2018.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2017 11:33:22 ]
pi_175335311
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 11:32 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik wil al sinds februari 2016 traumatherapie. Hoeveel kun je recht lullen. En als je het nog recht kan lullen hoe leuk is de maatschappij dan nog.

En ik snap dat dit opzichzelf staand 1 ding is. Maar we gaan richting februari 2018.
De maatschappij is niet leuk en de bureaucratie binnen de gezondheidszorg is kut. Dat is correct.
Maar dat is niet JOUW schuld.
pi_175335826
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 11:34 schreef Lonaa het volgende:

[..]

De maatschappij is niet leuk en de bureaucratie binnen de gezondheidszorg is kut. Dat is correct.
Maar dat is niet JOUW schuld.
Als ik deze ellende zie, denk ik soms. Die kleine Fripsel was zo dom nog niet. :{

Mja heb mijn maatschappelijk werkster maar vast een heads up gegeven. Aangezien ik toch al wakker en aangekleed was ben ik voor ik dat telefoontje kreeg al maar boodschappen voor avond eten gaan doen enzo. En dat ja maar goed ook want ik ben echt in een pest humeur nu.

Deze afspraak was een beetje mijn hou vast waarmee ik "alles" al de hele week goed praat van, het kan nog om slaan. Ik wilde de traumatherapie bij Psyq een kans geven en dan verder kijken..

Mja sowieso die overstap van huisarts maar gaan regelen. Als dat rond is en ik heb nog geen antwoord op hoe lang het gaat duren ga ik me maar gewoon proberen aan te melden bij de coach die Elvi me heeft aangeraden denk ik.

Dus meteen ook maar de vraag weggelegd bij mijn maatschappelijk werkster of dat we het redden om in 1 afspraak naar de zorgverzekering te kijken en even bij de dokterspraktijk te kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2017 12:01:07 ]
pi_175335956
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:00 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Als ik deze ellende zie, denk ik soms. Die kleine Fripsel was zo dom nog niet. :{

Mja heb mijn maatschappelijk werkster maar vast een heads up gegeven. Aangezien ik toch al wakker en aangekleed was ben ik voor ik dat telefoontje kreeg al maar boodschappen voor avond eten gaan doen enzo. En dat ja maar goed ook want ik ben echt in een pest humeur nu.

Deze afspraak was een beetje mijn hou vast waarmee ik "alles" al de hele week goed praat van, het kan nog om slaan. Ik wilde de traumatherapie bij Psyq een kans geven en dan verder kijken..

Mja sowieso die overstap van huisarts maar gaan regelen. Als dat rond is en ik heb nog geen antwoord op hoe lang het gaat duren ga ik me maar gewoon proberen aan te melden bij de coach die Elvi me heeft aangeraden denk ik.

Dus meteen ook maar de vraag weggelegd bij mijn maatschappelijk werkster of dat we het redden om in 1 afspraak naar de zorgverzekering te kijken en even bij de dokterspraktijk te kijken.
Ik snap je pesthumeur ook best, maar deze puinbende ligt niet aan jou. :*

Is er geen mogelijkheid om buiten Psych wat te doen? Ik ken daar eignelijk geen goede verhalen over namelijk. :@
pi_175336111
quote:
2s.gif Op maandag 27 november 2017 12:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik snap je pesthumeur ook best, maar deze puinbende ligt niet aan jou. :*

Is er geen mogelijkheid om buiten Psych wat te doen? Ik ken daar eignelijk geen goede verhalen over namelijk. :@
Ik heb nu mijn maatschappelijk werkster daar heb ik wel veel aan. Maar de trauma's en herrinneringen halen me letterlijk in, als ik ze overdag weggestopt krijgt, komen ze er in mijn slaap uit en andersom. Ik ben een soort tikkende tijdbom.

Elvi kwam in ieder geval met deze tip, dat is niet meer "de grote ggz", dat zou mijn volgende keuze zijn:
http://www.hanneihlen.nl

In mijn nieuwe zorgverzekering zitten 27 fysiotherapie vergoedingen. En er staat ook 27 psychosomatische fysiotherapie als apart kopje. Ik denk dat die onder dezelfde vergoeding vallen, zo niet, dan wil ik die laatste ook weer gaan proberen. Al reageerde ik daar heel heftig op de laatste keer dat ik het probeerde.

Als je verder nog niet psych tips hebt die wel vanuit de zorgverzekering vergoed worden hoor ik ze graag.
pi_175336219
Ok ik begin te flippen.
  maandag 27 november 2017 @ 12:28:52 #175
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175336325
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:15 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik heb nu mijn maatschappelijk werkster daar heb ik wel veel aan. Maar de trauma's en herrinneringen halen me letterlijk in, als ik ze overdag weggestopt krijgt, komen ze er in mijn slaap uit en andersom. Ik ben een soort tikkende tijdbom.

Elvi kwam in ieder geval met deze tip, dat is niet meer "de grote ggz", dat zou mijn volgende keuze zijn:
http://www.hanneihlen.nl

In mijn nieuwe zorgverzekering zitten 27 fysiotherapie vergoedingen. En er staat ook 27 psychosomatische fysiotherapie als apart kopje. Ik denk dat die onder dezelfde vergoeding vallen, zo niet, dan wil ik die laatste ook weer gaan proberen. Al reageerde ik daar heel heftig op de laatste keer dat ik het probeerde.

Als je verder nog niet psych tips hebt die wel vanuit de zorgverzekering vergoed worden hoor ik ze graag.
Heb je traumabehandeling bij Psytrech al eens overwogen?https://www.psytrec.nl/
Stel dat je een coachingstraject ofzo in gaat is dat een optie want je moet wel zelf voor goede nazorg zorgen.

Weet je Fripsel, ik weet dat het ontzettend lang duurt en heel kut is. Maar het vinden van de juiste traumabehandeling duurt vaak erg lang. Mijn vorige behandelaar heeft weleens berekend hoe lang het duurde voordat haar cliënten uiteindelijk bij de juiste behandeling/ behandelaar terecht waren gekomen en dat was echt heel lang en het gezeik en gedoe wat erbij iedereen komt kijken is niet normaal. Ik heb zelf ook lang gezocht en moet ook daarin weer blijven zoeken. Dat blijft zo. Het is niet anders.
pi_175336388
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:28 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Heb je traumabehandeling bij Psytrech al eens overwogen?https://www.psytrec.nl/
Stel dat je een coachingstraject ofzo in gaat is dat een optie want je moet wel zelf voor goede nazorg zorgen.

Weet je Fripsel, ik weet dat het ontzettend lang duurt en heel kut is. Maar het vinden van de juiste traumabehandeling duurt vaak erg lang. Mijn vorige behandelaar heeft weleens berekend hoe lang het duurde voordat haar cliënten uiteindelijk bij de juiste behandeling/ behandelaar terecht waren gekomen en dat was echt heel lang en het gezeik en gedoe wat erbij iedereen komt kijken is niet normaal. Ik heb zelf ook lang gezocht en moet ook daarin weer blijven zoeken. Dat blijft zo. Het is niet anders.
Ik zit ondertussen een beetje te lezen, wat houd die goede nazorg in?
  maandag 27 november 2017 @ 12:40:53 #177
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175336466
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:35 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat je nog hulp/ ondersteuning hebt achteraf. Maar ik reageer later. Ik moet nu weg. Sorry.
pi_175338118
Fripsel, wat kl*te dat het erop lijkt dat ze langdurig ziek is... :{

Ik hoop dat je maatschappelijk werkster kan helpen om eea uit te zoeken mbt zorgverzekering en huisarts.
Sterkte
  maandag 27 november 2017 @ 14:40:16 #179
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175338579
Intakegesprek gehad bij begeleid wonen en daar kan ik binnen een paar weken terecht. *O* Eindelijk een beetje schot in de zaak.
pi_175338638
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:40 schreef Quotidien het volgende:
Intakegesprek gehad bij begeleid wonen en daar kan ik binnen een paar weken terecht. *O* Eindelijk een beetje schot in de zaak.
Wat fijn! Dat lijkt me ook echt een goede oplossing voor je. :*
  maandag 27 november 2017 @ 14:56:01 #181
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175338974
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 14:41 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Wat fijn! Dat lijkt me ook echt een goede oplossing voor je. :*
Het voelt wel als een stap terug omdat ik nu 2 jaar op mezelf woon, maar het is even noodzakelijk. Hopelijk in september weer verder studeren. :)
pi_175339469
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 14:56 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Het voelt wel als een stap terug omdat ik nu 2 jaar op mezelf woon, maar het is even noodzakelijk. Hopelijk in september weer verder studeren. :)
Kan me wel voorstellen dat het als een stap terug voelt nu, maar als je daardoor in september weer aan je studie kan beginnen voelt het vast als een hele grote overwinning. Heel veel succes in ieder geval. :*
pi_175339602
Fripsel, zou je zelfstandig op zoek kunnen gaan naar een zelfstandig opererende traumatherapeut?

Zo ja kunnen we misschien wat met je meedenken op dat gebied?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_175339645
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:27 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fripsel, zou je zelfstandig op zoek kunnen gaan naar een zelfstandig opererende traumatherapeut?

Zo ja kunnen we misschien wat met je meedenken op dat gebied?
Als ik een huisarts kan vinden die daar serieus over mee wil denken wel. Dus dat word nu stap 1 met de maatschappelijk werkster. Ik heb dat in januari al willen doen maar heb me toen om laten praten met het ja maar, andere instelling, andere mensen, goede ervaringen mee, kans geven, bladiebla getetter. ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2017 15:30:03 ]
pi_175339720
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:29 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Als ik een huisarts kan vinden die daar serieus over mee wil denken wel. Dus dat word nu stap 1 met de maatschappelijk werkster. Ik heb dat in januari al willen doen maar heb me toen om laten praten met het ja maar, andere instelling, andere mensen, goede ervaringen mee, kans geven, bladiebla getetter. ;(
Mijn ervaring is dat, de bureaucratie binnen instellingen nog eens tig keer over de kop gaat. Je moet er ook heel erg in één van de vierkante gaatjes passen, ook wanneer jouw geval meer een rondje is.

De zelfstandigen waar ik ben geweest waren juist veel minder huiverig om om die bureaucratie heen te werken. Hoe vaak mijn psychologe niet met mij overlegd heeft om dingen net even iets anders terug te koppen aan de verzekering om het plaatje wat gunstiger te krijgen voor me...

Ik kan me voorstellen dat je daar in een instelling veel minder ruimte voor hebt omdat alles volgens de regeltjes moet en er vaak ook nog mensen aanwezig zijn die dat controleren.
pi_175339888
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:33 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat, de bureaucratie binnen instellingen nog eens tig keer over de kop gaat. Je moet er ook heel erg in één van de vierkante gaatjes passen, ook wanneer jouw geval meer een rondje is.

De zelfstandigen waar ik ben geweest waren juist veel minder huiverig om om die bureaucratie heen te werken. Hoe vaak mijn psychologe niet met mij overlegd heeft om dingen net even iets anders terug te koppen aan de verzekering om het plaatje wat gunstiger te krijgen voor me...

Ik kan me voorstellen dat je daar in een instelling veel minder ruimte voor hebt omdat alles volgens de regeltjes moet en er vaak ook nog mensen aanwezig zijn die dat controleren.
Ik word er letterlijk ziek van. Kan er niks anders van maken. En ipv dat al die knap gestudeerde psychiaters en psychologen hun koppen eens bij elkaar brengen en een manier bedenken om NL echt te laten zien hoe bizar veel macht de zorgverzekering heeft..

Maar nee we houden ons handje op, ontvangen ons salaris. En de patiënt die dobbert rond. "Maar we vinden het echt heeeel vervelend voor je".

Sorry maar ik ben echt in een zwarte galballen bui.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2017 15:44:30 ]
  PR en moderator maandag 27 november 2017 @ 15:56:56 #187
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_175340196
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 15:41 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik word er letterlijk ziek van. Kan er niks anders van maken. En ipv dat al die knap gestudeerde psychiaters en psychologen hun koppen eens bij elkaar brengen en een manier bedenken om NL echt te laten zien hoe bizar veel macht de zorgverzekering heeft..

Maar nee we houden ons handje op, ontvangen ons salaris. En de patiënt die dobbert rond. "Maar we vinden het echt heeeel vervelend voor je".

Sorry maar ik ben echt in een zwarte galballen bui.
Ik snap je frustratie, maar daar kunnen die knap gestudeerde psychiaters en psychologen toch ook echt niks aan doen. Die komen ook al tijden met de koppen bij elkaar en bedenken manieren hoe het beter kan en geven dat door aan de overheid wat er qua organisatie van bovenaf anders moet. Daar ligt de bal. En daar hebben o.a. de zorgverzekeraars en andere geldbazen/politieke belangen een te dikke vinger in de pap.
Die behandelaars ergeren zich vaak net zo hard als de cliënten aan de gang van zaken bovenaan de traptredes.

Er liggen al tijden hulpkreten vanuit de ggz bij de overheid. Wordt gewoon niet goed geregeld vanuit de politiek. Maar die zie je niet, de behandelaars zijn alles wat je als cliënt ziet dus die krijgen dan de schuld.
Fuck the EBU.
  PR en moderator maandag 27 november 2017 @ 15:59:40 #188
288245 crew  Moira
pi_175340263
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe vaak mijn psychologe niet met mij overlegd heeft om dingen net even iets anders terug te koppen aan de verzekering om het plaatje wat gunstiger te krijgen voor me...
Ik heb ditzelfde gehad trouwens, maar dan binnen een ggz-instelling. Ook daar zitten goeie tussen.
Fuck the EBU.
pi_175340661
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 15:56 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik snap je frustratie, maar daar kunnen die knap gestudeerde psychiaters en psychologen toch ook echt niks aan doen. Die komen ook al tijden met de koppen bij elkaar en bedenken manieren hoe het beter kan en geven dat door aan de overheid wat er qua organisatie van bovenaf anders moet. Daar ligt de bal. En daar hebben o.a. de zorgverzekeraars en andere geldbazen/politieke belangen een te dikke vinger in de pap.
Die behandelaars ergeren zich vaak net zo hard als de cliënten aan de gang van zaken bovenaan de traptredes.

Er liggen al tijden hulpkreten vanuit de ggz bij de overheid. Wordt gewoon niet goed geregeld vanuit de politiek. Maar die zie je niet, de behandelaars zijn alles wat je als cliënt ziet dus die krijgen dan de schuld.
Toch vind ik het allemaal nogal passief. Als de zorgverzekeraars bijvoorbeeld met iets nieuws komen waarvan iedereen gewoon denkt dit valt niet normaal toe te passen zouden ze ook als het ware massaal hun middelvinger naar de zorgverzekeraar op kunnen steken ipv een stil protest en het ondertussen wel doorvoeren bij de patiënt.

Dan moet er wel naar gekeken worden zeg maar. Maar dan zitten hun met het risico ipv de toch al zwakkere patiënt die toch al een mindere geloofwaardigheid heeft.

Maar misschien zie ik het ook wel te simpel.
  maandag 27 november 2017 @ 17:05:51 #190
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175341743
Het blijft een bureaucratische logge molen. Vandaag is er bij ons in de groep weer een nieuwe gestart, die had best een tijdje moeten wachten. En dat terwijl de groep lang niet vol zat (al snap ik ook wel dat ze niet teveel nieuwe instroom tegelijk willen).

Rotweekend gehad, ik ga deze week starten met emdr en ben ontzettend gespannen, schrikkerig, hyperalert, enz. Had een paar afspraken staan maar die zijn niet gelukt. Hoop echt dat het binnenkort wat beter gaat, dit is niet leefbaar zo.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
  PR en moderator maandag 27 november 2017 @ 17:53:28 #191
288245 crew  Moira
pi_175342780
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 16:16 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Toch vind ik het allemaal nogal passief. Als de zorgverzekeraars bijvoorbeeld met iets nieuws komen waarvan iedereen gewoon denkt dit valt niet normaal toe te passen zouden ze ook als het ware massaal hun middelvinger naar de zorgverzekeraar op kunnen steken ipv een stil protest en het ondertussen wel doorvoeren bij de patiënt.

Dan moet er wel naar gekeken worden zeg maar. Maar dan zitten hun met het risico ipv de toch al zwakkere patiënt die toch al een mindere geloofwaardigheid heeft.

Maar misschien zie ik het ook wel te simpel.
Mja, het is idd helaas zo simpel niet. Dat mag het wat mij betreft wel worden want het lijkt er allemaal alleen maar lastiger op te worden en dat komt de patiënten idd niet ten goede.
Vooral als je al in een lastig parket zit wordt het je soms alleen maar lastiger gemaakt. Kastje-muur verhalen enzo.
Persoonlijk vind ik het als hulpverlener in spé altijd wel jammer om te zien dat 'wij' daar dan op aangekeken worden terwijl onze passie juist is om mensen door dat lastige parket heen te helpen :P Maar ik snap het wel.
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 17:05 schreef Marialice het volgende:
Het blijft een bureaucratische logge molen. Vandaag is er bij ons in de groep weer een nieuwe gestart, die had best een tijdje moeten wachten. En dat terwijl de groep lang niet vol zat (al snap ik ook wel dat ze niet teveel nieuwe instroom tegelijk willen).

Rotweekend gehad, ik ga deze week starten met emdr en ben ontzettend gespannen, schrikkerig, hyperalert, enz. Had een paar afspraken staan maar die zijn niet gelukt. Hoop echt dat het binnenkort wat beter gaat, dit is niet leefbaar zo.
Pff sterkte! Inderdaad spannend. Ik hoop dat het je goed gaat helpen :*
Fuck the EBU.
  maandag 27 november 2017 @ 18:30:51 #192
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175343561
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 12:35 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Het zijn intensieve kortdurende trajecten waarin veel verwerkt wordt. Met goede nazorg bedoel ik dat je wel een behandelaar/ coach wat dan ook nodig hebt als je weer thuis bent. Ik heb er zelf geen ervaring mee overigens maar hoor veel positieve resultaten. Zwaar wel.
pi_175344099
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:30 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Het zijn intensieve kortdurende trajecten waarin veel verwerkt wordt. Met goede nazorg bedoel ik dat je wel een behandelaar/ coach wat dan ook nodig hebt als je weer thuis bent. Ik heb er zelf geen ervaring mee overigens maar hoor veel positieve resultaten. Zwaar wel.
Ja dat stukje was precies waar ik verzeild was geraakt, ik heb er al eens eerder over gelezen. Maar ik zie die goede nazorg niet gebeuren.

Ik kan het me ook oprecht niet voorstellen. Dat het kan in zo'n tijd. Ik ben na 1,5 met mijn maatschappelijk werkster al gesloopt. :@
  maandag 27 november 2017 @ 19:35:42 #194
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175345028
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 18:53 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja dat stukje was precies waar ik verzeild was geraakt, ik heb er al eens eerder over gelezen. Maar ik zie die goede nazorg niet gebeuren.

Ik kan het me ook oprecht niet voorstellen. Dat het kan in zo'n tijd. Ik ben na 1,5 met mijn maatschappelijk werkster al gesloopt. :@
Ik kan me bij een heleboel dingen nooit wat voorstellen die toch blijken te kunnen. Zowel positief, als negatief.
Maar je vroeg om andere ideeën. Dit was er één.
pi_175349255
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 19:35 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik kan me bij een heleboel dingen nooit wat voorstellen die toch blijken te kunnen. Zowel positief, als negatief.
Maar je vroeg om andere ideeën. Dit was er één.
Ja klopt, maar wil er sowieso even op gereageerd hebben of het me mogelijk lijkt of niet. Ik heb mijn WMO indicatie mede vanwege mijn beperkte hulp in mijn directe omgeving zeg maar.
  maandag 27 november 2017 @ 21:42:19 #196
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175349435
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 21:36 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja klopt, maar wil er sowieso even op gereageerd hebben of het me mogelijk lijkt of niet. Ik heb mijn WMO indicatie mede vanwege mijn beperkte hulp in mijn directe omgeving zeg maar.
Ik volg je niet?
pi_175350163
Mijn eetlust begint weer een serieus probleem te worden. Een paar dagen denken "fuck it dan word ik slanker" Ok.. maar ik heb een van mijn favoriete maaltijdsalades als avondeten in de koelkast, makkelijk en hij was afgeprijsd. En er liggen twee repen chocola voor mijn neus maar ik wil ze niet.
pi_175352711
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 09:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het permanent is?

Als je niet weet hoe het heet, heb je waarschijnlijk geen diagnose gekregen. Dan ben je dus niet behandeld neem ik aan?
Die diagnose is niet zaligmakend. Een persoon krijgt op de ene locatie de ene classificatie en en op de andere locatie de andere. Ik denk dat er bij de vraagsteller sprake is van de classificatie dysthyme stoornis terwijl hij mogelijk aan een chronische depressieve stoornis of een dubbele depressie lijdt en in die zin dus 'tekort' wordt gedaan.
pi_175353435
quote:
1s.gif Op maandag 27 november 2017 21:42 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik volg je niet?
Nou ik zou daar dan geen gaan omdat ik hier niet de goede hulpverlening gevonden krijg. Ja ik heb een maatschappelijk werkster waar ik heel blij mee ben die 1 a 2 uur of misschien 2x per week langs komt. Maar mijn vriend woont aan de andere kant van het land, heeft een 40 urige werkweek en is geen mantelzorger en de enige die ik hier heb is mijn beste vriendin, die ook een 40 urige werkweek heeft, en een moeilijke familie met veel problemen. Er komt dus niemand even een checken of het echt wel gaat bijvoorbeeld. En daarom heb ik dus die WMO indicatie en die maatschappelijk werker.

Ik zou niet weten op welk vangnet ik dan zou moeten rekenen als ik terug ben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2017 01:53:56 ]
  dinsdag 28 november 2017 @ 01:56:56 #200
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175353447
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2017 22:07 schreef Fripsel het volgende:
Mijn eetlust begint weer een serieus probleem te worden. Een paar dagen denken "fuck it dan word ik slanker" Ok.. maar ik heb een van mijn favoriete maaltijdsalades als avondeten in de koelkast, makkelijk en hij was afgeprijsd. En er liggen twee repen chocola voor mijn neus maar ik wil ze niet.
Kun je beginnen met eten zonder dat je trek hebt?
pi_175353450
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 01:56 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Kun je beginnen met eten zonder dat je trek hebt?
Heb ik uiteindelijk gedaan om 10 uur.
  dinsdag 28 november 2017 @ 01:58:27 #202
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_175353455
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 01:57 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Heb ik uiteindelijk gedaan om 10 uur.
Goed zo.
pi_175353478
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 november 2017 01:58 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Goed zo.
Oh na 10 uur zie ik want die post was na 10'en. :+

Moira, ik wil zelf ook hulpverlener worden. Ik bedoel dit niet lullig maar dat je intentie of passie op de juiste plek ligt betekent nog niet dat de manier van handelen altijd de beste is. Of dat dat voor iedere hulpverlener zo geld.

Ik vind dat een gevaarlijke aanname/gedachte. voor een hulpverlener in spe. Van het is zo jammer want de intentie ligt goed, Eeh ja, wat dacht je van die patiënt? Die heeft een nog grotere/belangrijkere intentie, boven water blijven. :@

Ik vind niet dat alle hulpverleners die ik ben tegen gekomen naar hun oprechte beste kunnen hebben gehandeld en te makkelijk toegeven aan de zorgverzekeraar etc. En ik kan hier 100 voorbeelden noemen maar daar word de sfeer niet beter van.
  dinsdag 28 november 2017 @ 04:08:33 #204
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175353655
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 01:53 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Nou ik zou daar dan geen gaan omdat ik hier niet de goede hulpverlening gevonden krijg. Ja ik heb een maatschappelijk werkster waar ik heel blij mee ben die 1 a 2 uur of misschien 2x per week langs komt. Maar mijn vriend woont aan de andere kant van het land, heeft een 40 urige werkweek en is geen mantelzorger en de enige die ik hier heb is mijn beste vriendin, die ook een 40 urige werkweek heeft, en een moeilijke familie met veel problemen. Er komt dus niemand even een checken of het echt wel gaat bijvoorbeeld. En daarom heb ik dus die WMO indicatie en die maatschappelijk werker.

Ik zou niet weten op welk vangnet ik dan zou moeten rekenen als ik terug ben.
Daarom schreef ik ook dat het zoiets een optie is als je bijvoorbeeld zo'n traject in bent gegaan met een coach. Dan heb je hulpverlening als je weer thuis bent.
Maar je gaf al aan dat je het verder ook geen optie vindt maar dan weet je in elk geval dat ik met nazorg dus hulpverlening bedoelde en geen sociaal netwerk.
  PR en moderator dinsdag 28 november 2017 @ 09:03:25 #205
288245 crew  Moira
pi_175355326
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 02:09 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oh na 10 uur zie ik want die post was na 10'en. :+

Moira, ik wil zelf ook hulpverlener worden. Ik bedoel dit niet lullig maar dat je intentie of passie op de juiste plek ligt betekent nog niet dat de manier van handelen altijd de beste is. Of dat dat voor iedere hulpverlener zo geld.

Ik vind dat een gevaarlijke aanname/gedachte. voor een hulpverlener in spe. Van het is zo jammer want de intentie ligt goed, Eeh ja, wat dacht je van die patiënt? Die heeft een nog grotere/belangrijkere intentie, boven water blijven. :@

Ik vind niet dat alle hulpverleners die ik ben tegen gekomen naar hun oprechte beste kunnen hebben gehandeld en te makkelijk toegeven aan de zorgverzekeraar etc. En ik kan hier 100 voorbeelden noemen maar daar word de sfeer niet beter van.
Daar heb je dan weer gelijk in, er zijn een hoop die gewoon sullige/knullige acties doen - niet expres - maar wel ten nadele van de cliënt.
Fuck the EBU.
pi_175361825
Weer een hoop stof tot nadenken na t gesprek bij de psycholoog.

Al heel lang heb ik bij n groot deel van mijn vriendenkring het gevoel dat het niet zo lekker past maar blijf ik mijn best doen omdat, ja, ik altijd het gevoel heb dat het aan mij ligt. Ik zal wel te grillig zijn of onaardig en wie wil er nou graag met mij omgaan? Ik vertel mezelf altijd maar dat ik blij moet zijn met de mensen die ik om me heen heb.

Zegt de psycholoog dat er niks mis is met andere vrienden willen zoeken. En dat het oke is als ik liever met andere mensen om wil gaan. Dat was een 'oh echt, mag dat?' moment. Hoop conflict met mezelf nu.... want beiden klinken wel logisch.

Ook vertelde ze dat ik misschien wat te snel wil gaan qua herstel en dat klopt wel. T liefst zou ik morgen een fulltime baan starten maar als ik daar serieus aan denk voel ik de paniek al in mijn keel beginnen te kloppen.

Ik ga even wat tijd met mezelf doorbrengen. Mn hoofd zit weer helemaal vol.
pi_175361915
Ben net gebeld. Er worden afspraken met een andere psycholoog voor me geregeld. Ga ik over gebeld worden.

Voel me kut. Moet ik serieus na alle shit nu weer uitleggen dat dit niet is hoe je met patiënten omgaat.
  dinsdag 28 november 2017 @ 20:41:11 #208
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_175368738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 14:48 schreef Fripsel het volgende:
Ben net gebeld. Er worden afspraken met een andere psycholoog voor me geregeld. Ga ik over gebeld worden.

Voel me kut. Moet ik serieus na alle shit nu weer uitleggen dat dit niet is hoe je met patiënten omgaat.
Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar zij kunnen er ook weinig aan doen als een medewerker ziek wordt voor langere tijd.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_175370770
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef aeque het volgende:

[..]

Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar zij kunnen er ook weinig aan doen als een medewerker ziek wordt voor langere tijd.
Wat dacht je van daar eerlijk en op tijd over communiceren? Ipv eerst wekenlang de eerste afspraak inplannen met smoesjes uitstellen en dan op de dag van de eerste afspraak zelf pas laten weten dat ze al tijden langdurig ziek thuis zit nadat ik er achter aan bel.
pi_175377522
Is er iemand die ervaring heeft met het slikken van een of ander pammetje tijdens het maken van een tentamen?
pi_175377564
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Is er iemand die ervaring heeft met het slikken van een of ander pammetje tijdens het maken van een tentamen?
Niet tijdens het maken van een tentamen. Wel met andere rekensommen, recepten etc.

Ik ben best een slimme meid.. en ik heb wel eens staan huilen van frustratie omdat ik er niet meer uit kwam :@ En dat recept maak ik al sinds mijn 14e..

Dus ik zou het eerlijk gezegd afraden. ;(
pi_175377626
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:36 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Niet tijdens het maken van een tentamen. Wel met andere rekensommen, recepten etc.

Ik ben best een slimme meid.. en ik heb wel eens staan huilen van frustratie omdat ik er niet meer uit kwam :@ En dat recept maak ik al sinds mijn 14e..

Dus ik zou het eerlijk gezegd afraden. ;(
Ja, ik was daar al bang voor. Ik nam gisteren een halfje en ik voelde me best oke, de tekst uit het studieboek kwam echter niet echt door. :') Dus ik zat te denken aan nog minder.

Nou ja, ik schijt 7 kleuren stront. Het is mijn laatste kans om het vat te behalen, anders kost het duizend geld. En ik WEET dat ik slim genoeg ben/genoeg weet. Maar ik ben zo nervues. De vorige keer heb ik 5 vragen verkeerd verbeterd. Dat maakte een eindcijfer 5 ipv een 7. ;(

Ik heb het afgelopen half jaar alle tacktieken geprobeerd. Niet nakijken, wel nakijken, 2 keer lezen voor antwoord invullen, snel maken, langzaam maken. 's ochtends, 's middags, 's avonds.

Het lukt me gewoon niet en ik twijfel zo aan mezelf. ;(
pi_175377664
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, ik was daar al bang voor. Ik nam gisteren een halfje en ik voelde me best oke, de tekst uit het studieboek kwam echter niet echt door. :') Dus ik zat te denken aan nog minder.

Nou ja, ik schijt 7 kleuren stront. Het is mijn laatste kans om het vat te behalen, anders kost het duizend geld. En ik WEET dat ik slim genoeg ben/genoeg weet. Maar ik ben zo nervues. De vorige keer heb ik 5 vragen verkeerd verbeterd. Dat maakte een eindcijfer 5 ipv een 7. ;(

Ik heb het afgelopen half jaar alle tacktieken geprobeerd. Niet nakijken, wel nakijken, 2 keer lezen voor antwoord invullen, snel maken, langzaam maken. 's ochtends, 's middags, 's avonds.

Het lukt me gewoon niet en ik twijfel zo aan mezelf. ;(
Zijn ze op de hoogte van je problematiek? Want die extra druk maakt het niet beter natuurlijk. Is het vandaag? :*
pi_175377684
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:42 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Zijn ze op de hoogte van je problematiek? Want die extra druk maakt het niet beter natuurlijk. Is het vandaag? :*
Het is morgen. En nee. Het is de Open Universiteit. They don't really give a shit.
pi_175377766
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het is morgen. En nee. Het is de Open Universiteit. They don't really give a shit.
Ik ben niet bekend met de open universiteit. :@ Maar zodra er een officiële diagnose ligt is er vaak wel meer mogelijk dan je denkt. Omdat een opleiding alleen betaald krijgt voor de leerlingen die afstuderen als ik het gord begrepen heb. Maar zoals ik zei, ik ben niet bekend met de open universiteit.

Ben je bekend met G-schema’s? Misschien geeft het iets rust om alle gedachtes uit je hoofd op papier te knallen. Of hier als je denkt dat feedback helpt. :*
pi_175377806
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:49 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met de open universiteit. :@ Maar zodra er een officiële diagnose ligt is er vaak wel meer mogelijk dan je denkt. Omdat een opleiding alleen betaald krijgt voor de leerlingen die afstuderen als ik het gord begrepen heb. Maar zoals ik zei, ik ben niet bekend met de open universiteit.

Ben je bekend met G-schema’s? Misschien geeft het iets rust om alle gedachtes uit je hoofd op papier te knallen. Of hier als je denkt dat feedback helpt. :*
Ik ken de term niet, leg s uit?

De OU krijgt niet betaald voor wie afstudeert, ze krijgen betaald per afgenomen vak. Die ik uit eigen zak betaal. En als ik morgen zak moet ik het vak opnieuw aanschaffen en dat kost 650 euro.
pi_175377934
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik ken de term niet, leg s uit?

De OU krijgt niet betaald voor wie afstudeert, ze krijgen betaald per afgenomen vak. Die ik uit eigen zak betaal. En als ik morgen zak moet ik het vak opnieuw aanschaffen en dat kost 650 euro.
Ik moet van mijn therapeut wel eens de angstige gedachtes opschrijven, en daar rationele gedachtes tegen over zetten. En daar een eindconclusie uithalen, zodat ik die tegen mezelf kan zeggen als de angsten het weer overnemen. Vaak werkt het, maar niet met alles.

En dat laatste, dat kan ik op allerlei manieren mooier willen lullen, dat is gewoon shit. ;( Maar hopelijk valt het allemaal mee, heb je goed geleerd, en ga je het halen!

Mijn psycholoog belde net. Die is nu, een beetje laat, toch maar haar best gaan doen. Het secretariaat loopt achter vanwege een nieuw computersysteem dus zei heeft de eerste afspraak met mijn niruwe nieuwe therapeut ingepland, en die blijkt volgende week vrijdag een gaatje te hebben.

Waarom dan eerst al dat gedoe? :?
pi_175378239
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dat eens gedaan en dat ging prima. Kon gewoon nog goed nadenken en concentreren. Ik haalde een goed cijfer.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_175378382
Ik werk ook met G-schema's. Ze zijn soms, voor heel specifieke aanwijsbare angsten ("Ik ga mijn tentamen niet halen") wel nuttig en do-able.
Mijn angsten zijn doorgaans niet zo concreet, helaas. En als ze dan wél een keer concreet zijn, koppel ik er ook nog eens heel extreme conclusies aan, die niet 'kloppen'. Ik vind het ook heel moeilijk om positieve alternatieven te verzinnen die ik echt geloof. Meestal zijn ze enorm fake.

Voorbeeldje.
- Situatie: Ik (ben al uren nerveus, want ik) moet de koffie-date met mijn moeder afzeggen.
- Gedachte: Ze gaat boos worden, dat vind ik vervelend.
- Positieve gedachte: Ze is blij dat ze thuis mag blijven.
- Uitkomst als gedachte waar is: Ze gaat me haten, voor altijd, het komt nooit meer goed. Ik ga eenzaam dood, zonder vrienden... etc.
- Uitkomst als positieve gedachte waar is: Moeder is blij, ik ben blij.
- Conclusie: Afspraken afzeggen is goed, want het maakt alle partijen blij.

En dan krijg ik weer op mijn flikker van de psycholoog, want dat is helemaal niet de conclusie die ik 'hoor' te hebben. :D

--

Sorry, dat helpt Lonaa niet echt.

Ik denk dat in jouw situatie je G-schema zoiets zou zijn:
Situatie: Ik moet tentamen doen.
Gedachte: Ik ga 'm niet halen.
Positieve gedachte: Ik beheers de stof. Ik ga het gewoon doen!
Uitkomst als gedachte waar is: Kut. Kost geld. Wereld vergaat niet.
Uitkomst als positieve gedachte waar is: *O*
Conclusie: -insert conclusie na tentamen-
Mon 'en!
pi_175378655
Daar heb je ook wel gelijk in hoor, Bloempjuh.

Die positieve 'ik ga het gewoon doen' wordt alleen wel direct gevolgd door: maar ik haal het toch niet want ik ben een stomme kutidioot die dit helemaal niet kan.'

En daar kom ik niet vanaf. Dat geld is kut, maar vind ik inderdaad overkoombaar.
pi_175378722
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef Lonaa het volgende:

Die positieve 'ik ga het gewoon doen' wordt alleen wel direct gevolgd door: maar ik haal het toch niet want ik ben een stomme kutidioot die dit helemaal niet kan.'

En daar kom ik niet vanaf. Dat geld is kut, maar vind ik inderdaad overkoombaar.
Als je iets met medicatie wilt zou je de huisarts kunnen vragen om propanolol, heb wel eens gehoord dat dat kan helpen bij angst bij examens bv.
In elk geval succes, dat er zoveel druk achter zit, helpt vast niet om er ontspannener in te gaan.

En misschien voor de langere termijn kijken of je iets kan doen met die gedachten, maar ik vermoed dat je dat niet in 1 dag even oplost...
pi_175379847
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef Lonaa het volgende:

En die zou je dus allemaal op moeten schrijven:

Negatieve gedachte:
Ik ben een stomme kut idioot die het niet kan

Positieve gedachte:
*Ik heb ter voorbereiding
-Dit gedaan
-Dit gedaan
-Dit gedaan
*Ik heb het tentamen eerder gemaakt dus ik weet nu beter wat voor vragen er komen
*Als ik het toch niet red, kan ik het vak altijd overdoen, ookal kost dat 650 euro.

Eindconclusie:
Ik heb me goed voorbereid en alles gedaan wat ik kan. Als ik het vak niet haal, is er nog een optie om het opnieuw te doen.

En dat blijf je dan stronteigenwijs tegen jezelf zeggen iedere keer als die negatieve gedachte de kop op drukt. :*
pi_175380181
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:24 schreef Fripsel het volgende:

[..]

En die zou je dus allemaal op moeten schrijven:

Negatieve gedachte:
Ik ben een stomme kut idioot die het niet kan

Positieve gedachte:
*Ik heb ter voorbereiding
-Dit gedaan
-Dit gedaan
-Dit gedaan
*Ik heb het tentamen eerder gemaakt dus ik weet nu beter wat voor vragen er komen
*Als ik het toch niet red, kan ik het vak altijd overdoen, ookal kost dat 650 euro.

Eindconclusie:
Ik heb me goed voorbereid en alles gedaan wat ik kan. Als ik het vak niet haal, is er nog een optie om het opnieuw te doen.

En dat blijf je dan stronteigenwijs tegen jezelf zeggen iedere keer als die negatieve gedachte de kop op drukt. :*
Zo hóórt het ja. :*
Mon 'en!
pi_175380341
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:37 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Zo hóórt het ja. :*
Ze wilde heel graag dat ik eerst cognitieve gedrags therapie zou doen voor ik aan traumatherapie begon.

En dit klinkt misschien een beetje stom, maar zoiets schreef ik naar een sessie uit zo..

Dus dit is uiteindelijk weer zo’n dingetje waardoor ik ben gaan denken.. ja maar Hey.. wacht eens even.. jullie zetten me op een stoel. Ik heb ptss, ik ben angstig voor dokters. En ipv dat jullie dat dus herkennen hebben jullie aangenomen dat ik dus ook moeite had met logisch nadenken.. en nu heb ik dus nog steeds mn traumahulp niet. Ik voel me een beetje onderschat doordat hun me zo forceren om er zo snel mogelijk een diagnose uit te knallen en een traject in te gaan zeg maar. ;(

Moeite heb met logisch nadenken klinkt ook zo lullig naar mensen die hier moeite mee hebben. Zo bedoel ik het ook niet. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 12:43:53 ]
pi_175380403
Als je logisch kunt nadenken wil nog niet zeggen dat je jouw hoofd boven het water kunt houden.
pi_175380428
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:45 schreef scrupuleus het volgende:
Als je logisch kunt nadenken wil nog niet zeggen dat je jouw hoofd boven het water kunt houden.
Nee maar dan moeten ze de therapie dus op trauma inzetten in mijn ogen.
pi_175380459
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:45 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Nee maar dan moeten ze de therapie dus op trauma inzetten in mijn ogen.
leren omgaan met het trauma vergroot het logisch redeneren over jezelf.
pi_175380546
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:47 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

leren omgaan met het trauma vergroot het logisch redeneren over jezelf.
Ja maar ze leren me dus niet omgaan met het trauma voor alsnog. Daar heb ik wederom een stuk plakband voor over mijn mond gekregen.

Omdat ze na 1 afspraak waarbij je doodsbang bent omdat je al heel veel slechte ervaringen hebt gehad al heel veel conclusies trekken. En het is wederom gebleken dat die angst niet voor niks is geweest want ze hebben er best wel een zooitje van gemaakt met zijn alle.

En dat bedoel ik dus. Ze nemen niet de tijd om voor een PTSS patiënt even een veilige omgeving te creëren en dan te kijken wat haar skillset is. Even een realistisch plaatje van het geheel te krijgen en dan te oordelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 12:51:06 ]
pi_175380604
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:45 schreef scrupuleus het volgende:
Dit is soort van mijn probleem op dit moment.
pi_175381750
Ik ben van mezelf wel depressieve dagen gewend, of dagen dat ik mijn bed niet uit wil. Maar sinds het gesodemieter met de psychiater begonnen is, is het niet meer opgehouden eigenlijk.

En ik begin me eigenlijk wel zorgen te maken. Heb mezelf net wel onder de douche geschopt. En ik moet zo even de deur uit, maandverband halen. En dan moet ik voor de tv gaan zitten van mezelf met wat leuk knutselspul maar eigenlijk wil ik heel hard huilen.
  woensdag 29 november 2017 @ 15:19:11 #231
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_175383493
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2017 21:52 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Wat dacht je van daar eerlijk en op tijd over communiceren? Ipv eerst wekenlang de eerste afspraak inplannen met smoesjes uitstellen en dan op de dag van de eerste afspraak zelf pas laten weten dat ze al tijden langdurig ziek thuis zit nadat ik er achter aan bel.
Daarom zei ik ook dat het kan zijn dat ik iets gemist had. :+
pi_175385369
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 15:19 schreef aeque het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook dat het kan zijn dat ik iets gemist had. :+
Ja en als je daarmee aanneemt dat het wel mee zal vallen vat ik even samen waarom ze de plank nogal mis slaan. :*
  woensdag 29 november 2017 @ 17:28:35 #233
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_175386152
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 16:53 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ja en als je daarmee aanneemt dat het wel mee zal vallen vat ik even samen waarom ze de plank nogal mis slaan. :*
Nee hoor, hoe jij het ervaart kan ik geen mening over hebben. Wilde er alleen mee zeggen dat er 2 kanten dus 2 verhalen zijn dus dat je nooit helemaal exact weet hoe dat gelopen is. Neemt niet weg dat ze van te voren je beter hadden kunnen inlichten of desnoods al naar een ander iemand hadden kunnen toesturen.
pi_175387388
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:28 schreef aeque het volgende:

[..]

Nee hoor, hoe jij het ervaart kan ik geen mening over hebben. Wilde er alleen mee zeggen dat er 2 kanten dus 2 verhalen zijn dus dat je nooit helemaal exact weet hoe dat gelopen is. Neemt niet weg dat ze van te voren je beter hadden kunnen inlichten of desnoods al naar een ander iemand hadden kunnen toesturen.
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:50 schreef Fripsel het volgende:

[..]
En dat bedoel ik dus. Ze nemen niet de tijd om voor een PTSS patiënt even een veilige omgeving te creëren en dan te kijken wat haar skillset is. Even een realistisch plaatje van het geheel te krijgen en dan te oordelen.
Ga even terug lezen waar je je in mengd. Ik heb me in februari 2016 gemeld omdat

Triggergevoelig
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is nu bijna 2 jaar verder. Dit is reden/excuus/kutfout100 waarom ik nog steeds 0 trauma therapie sessies heb gehad. Dat krijgt niemand meer recht geluld voor me. Ik heb maar een oorzaak. De psychische gezondheidszorg is een grote faal die me alleen nog maar zieker gemaakt heeft en ja ik kan blijven kijken naar losse mensen.

Maar feit is dat ik bij mijn eerste intake waar ik 6 maanden op heb moeten wachten te horen kreeg dat het buiten het trauma wel mee leek te vallen met de juiste behandeling, en dat ze me alleen verkeerd doorverwezen hadden, en slikte ik 1 medicijn om de flashbacks te onderdrukken. En nu “met hulp van de GGZ” verder heb ik opeens 5 mogelijke stoornissen en slik ik iedere avond 5 soorten medicijnen omdat ik anders de pan uit flip omdat er niet eens iemand luisterd. Zelfs dat is te moeilijk gewoon eens een paar sessies luisteren, naar wat er gebeurd is. Voordat ze gaan oordelen en pushen en trekken en moeten en willen.

Maar ik ben gek. Het zal allemaal wel. Ik zit op het punt dat ik denk dat ik me beter in mijn huis op kan sluiten en helemaal niet meer buiten kan komen. Maar er bloeien een paar stront eigenwijze roze bloemzaadjes in mijn achtertuin die al lang dood hadden moeten zijn.
  woensdag 29 november 2017 @ 18:32:54 #235
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175387590
Welke acties onderneem jij zelf om te leren om te gaan met wat er gebeurd is? Buiten de GGZ om bedoel ik, zijn er online programma's die je volgt, steungroepen waar je naartoe gaat of zo?

Als de GGZ je zo enorm teleurstelt en naar jouw mening zelfs zieker heeft gemaakt, dan lijkt mij de eerste logische stap te kijken wat je zélf kunt doen om dingen te verbeteren. Je wilt graag gehoord worden, is een praatgroep dan niet een logische stap? Ik weet niet in hoeverre dat voor jou mogelijk is, trouwens. Probeer slechts mee te denken.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_175387722
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:32 schreef Samzz het volgende:
Welke acties onderneem jij zelf om te leren om te gaan met wat er gebeurd is? Buiten de GGZ om bedoel ik, zijn er online programma's die je volgt, steungroepen waar je naartoe gaat of zo?

Als de GGZ je zo enorm teleurstelt en naar jouw mening zelfs zieker heeft gemaakt, dan lijkt mij de eerste logische stap te kijken wat je zélf kunt doen om dingen te verbeteren. Je wilt graag gehoord worden, is een praatgroep dan niet een logische stap? Ik weet niet in hoeverre dat voor jou mogelijk is, trouwens. Probeer slechts mee te denken.
Ik heb via de gemeente en het WMO een maatschappelijk werkster gehad dan. Ik heb bij de huisarts doorverwijzingen proberen te krijgen naar niet GGZ instellingen, maar dat word me telkens gewoon geweigerd eigenlijk, want daar zouden ze mijn problematiek niet aankunnen.

Ik heb er veel over gelezen natuurlijk. Er zijn ook veel informatieve documentaires over en ook de NPO draagt zijn steentje bij. Dat zorgt er ook voor dat ik in ieder geval nu in ieder geval niet alleen maar meer zit te denken van ja maar “Hey hallo! Volgens mij klopt dit niet”. Het klopt gewoon niet. Ik heb ondertussen genoeg bronnen die dit onderbouwen. Eerst blijf je toch denken, ja maar het is de GGZ, die zouden toch moeten herkennen dat.. Of ja maar wie ben ik nu als blond twintigertje.. Maar ondertussen is me zoveel duidelijk.

Elvi heeft me daarnaast op een coach gewezen die niet GGZ is. Dus nu word het doel om met mijn maatschappelijk werkster een huisarts te vinden die me wel naar zoiets wil doorverwijzen. En dan een onafhankelijke psychiater vinden denk ik? Maar ik ben er behoorlijk moedeloos en boos van, dat het zo moet gaan.

Een praatgroep is geen optie. Daar is het te, ik zou dat wel willen als vervolgstap. Maar ik wil eerst 1 op 1 aan mijn trauma’s kunnen werken.
  woensdag 29 november 2017 @ 18:50:05 #237
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175387905
Ik vind het oprecht raar dat de huisarts je niet wil doorverwijzen. Jammer dat je in het voorportaal van je proces al wordt tegengehouden.

Ik heb begrepen dat er websites zijn die zelfhulp aanbieden, is het een optie daar voorzichtig mee aan de slag te gaan samen met je maatschappelijk werker?
pi_175387949
En ik heb sowieso meer dan 1 instelling gehad he. Ik heb ondertussen met Breburg Breda, Psyq Rotterdam, het IBT in Rotterdam, PIT in Rotterdam en Psyq in Breda te maken gehad. En al die instellingen hebben minstens een half jaar de kans gehad.

Maar ik ga het mij niet meer aan mijn broek laten hangen dat ik denk in Rotterdam bijvoorbeeld, nieuwe poging, nieuwe kans. Ik word in augustus aangemeld bij angst & paniek, ze zeggen dat de wachttijd 6 weken is, en in november ben je nog niet aan de beurt.
pi_175387989
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:50 schreef Samzz het volgende:
Ik vind het oprecht raar dat de huisarts je niet wil doorverwijzen. Jammer dat je in het voorportaal van je proces al wordt tegengehouden.

Ik heb begrepen dat er websites zijn die zelfhulp aanbieden, is het een optie daar voorzichtig mee aan de slag te gaan samen met je maatschappelijk werker?
Misschien wel. Mijn moeder was een zorgwijgeraar wat psychische hulp betreft, en ik heb na mijn traumagebeurtenis uitval verschijnselen gehad en ben sindsdien meegesleept naar de dokter en de reumatoloog.

Uitvalsverschijnselen en spierpijnen kunnen ook trauma gerelateerd zijn. Ik ben bang dat er dingen in mijn dossier staan waardoor artsen me niet serieus nemen.
  woensdag 29 november 2017 @ 19:20:13 #240
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175388577
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:40 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik heb via de gemeente en het WMO een maatschappelijk werkster gehad dan. Ik heb bij de huisarts doorverwijzingen proberen te krijgen naar niet GGZ instellingen, maar dat word me telkens gewoon geweigerd eigenlijk, want daar zouden ze mijn problematiek niet aankunnen.

Dan is de andersom een optie. Je zoekt een vrijgevestigde coach, behandelaar, therapeut, uit die past bij je problematiek en die aangesloten is bij je zorgverzekeraar. Je legt contact via mail en legt je situatie een beetje uit, eerste consult kost niet zo veel. Tweede consult lig je een maand krom maar shit happens. Klikt het? Behandelaar, coach, therapeut schrijft vroeg naar huisarts dat jullie een traject ingaan en dat je een doorverwijzing nodig hebt voor je zorgverzekering.
pi_175388770
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:20 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Dan is de andersom een optie. Je zoekt een vrijgevestigde coach, behandelaar, therapeut, uit die past bij je problematiek en die aangesloten is bij je zorgverzekeraar. Je legt contact via mail en legt je situatie een beetje uit, eerste consult kost niet zo veel. Tweede consult lig je een maand krom maar shit happens. Klikt het? Behandelaar, coach, therapeut schrijft vroeg naar huisarts dat jullie een traject ingaan en dat je een doorverwijzing nodig hebt voor je zorgverzekering.
Ah die kende ik nog niet, dankje!
  woensdag 29 november 2017 @ 19:40:05 #242
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_175389065
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 19:27 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ah die kende ik nog niet, dankje!
No problem.
Ergens midden in de tekst staat het woord "vroeg" maar ik bedoel natuurlijk "brief"
pi_175389189
Ik denk dat waarom het me ook zo boos maakt is dat, het is juist zo typisch ptss, om jezelf klein te houden, jezelf de schuld te geven, het te bagataliseren.

En ik weet dat de zorgverzekeraar het met regels en dingen moeilijk maakt.

Maar net als mijn zwangere psycholoog, nu ze voor haar ogen ziet hoe ik langzaam aan het afbrokkelen ben gaat ze pas echt achter een echte psycholoog aan ipv een psycholoog die al tijden op non actief staat. Terwijl ik dus al een switch heb. En al die Ptss.

En dat snap ik dus niet, ze missen zelf de signalen tot je instort. Negeren wat je zegt waardoor je instort en gaan wel allerlei stempels op dat instorten plakken.

En ik wil heel graag de laat het los knop vinden. ;(
pi_175397004
Tot die tijd alles van je afschrijven en daar dan niet in doordraaien.
En met flink huilen lijkt mij niet zoveel mis.
Veel beter dan al dat nadenken.

Dat verwerken van je trauma komt wel.

Sterkte :*
pi_175397481
quote:
2s.gif Op woensdag 29 november 2017 12:52 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dit is soort van mijn probleem op dit moment.
hoe gaat het met jou?
pi_175397701
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 08:53 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

hoe gaat het met jou?
Mwoah. Vanmiddag tentamen. :{
pi_175397716
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:10 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mwoah. Vanmiddag tentamen. :{
Gewoon je best proberen te doen. Meer kun je niet doen.
pi_175397769
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:11 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Gewoon je best proberen te doen. Meer kun je niet doen.
I know. :* Op een 'oke'-moment op de dag kan ik dat ook prima relativeren. Maar dat lukt niet de hele tijd.
pi_175397819
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

I know. :* Op een 'oke'-moment op de dag kan ik dat ook prima relativeren. Maar dat lukt niet de hele tijd.
Daar kan je dan weer lekker over inzitten na de tijd.

Kan mij ook voorstellen dat zo'n tentamen juist goed af kan leiden.
pi_175397852
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:19 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Daar kan je dan weer lekker over inzitten na de tijd.

Kan mij ook voorstellen dat zo'n tentamen juist goed af kan leiden.
Nee joh, ik kan me sowieso op het moment amper concentreren, dus moet alles 6x lezen, dan raak ik in paniek omdat ik denk dat ik het niet weet en dan gaat alles kapot. :')
pi_175397889
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 09:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee joh, ik kan me sowieso op het moment amper concentreren, dus moet alles 6x lezen, dan raak ik in paniek omdat ik denk dat ik het niet weet en dan gaat alles kapot. :')
Ah, destructief bezig.
pi_175400166
Yay superstress vandaag. Ik heb weer een soort van conflict dat zich grotendeels in mijn hoofd afspeelt.

Ik pak het correct aan door navraag te doen bij de mensen die het betreft zodat ik al dan niet kan beslissen of ik wel of niet naar de komende meet ga. Maar allejezus wat is het moeilijk om in mijn hoofd er niet vanalles bij te halen en zestig keer te overdenken.

Kort samengevat spelen we een spel met elkaar. Het overgrote deel van de mensen waar ik graag mee speel is er niet. We staan op t punt van verliezen en bij de overgebleven mensen lijkt er geen motivatie te zijn om iig nog opties te verkennen. Daarnaast heb ik bij 2 van hen ook zoiets van 'zoek t maar lekker uit doei' omdat ze niet bepaald charmant geweest zijn de afgelopen tijd.

Dus ff navraag gedaan of het klopt dat er weinig motivatie is om opties te verkennen. Maar nog geen antwoord. En ik zit me nu dus lekker op te vreten. :')
pi_175403701
Gewoon niet gaan.
  donderdag 30 november 2017 @ 15:49:51 #254
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_175405516
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 11:47 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik pak het correct aan door navraag te doen bij de mensen die het betreft zodat ik al dan niet kan beslissen of ik wel of niet naar de komende meet ga. Maar allejezus wat is het moeilijk om in mijn hoofd er niet vanalles bij te halen en zestig keer te overdenken.
Dat is nog eens opbouwend bezig zijn ipv zelf allemaal aannames doen. Jammer dat er niet uit lijkt te komen wat je gehoopt had.

@Fripsel: nog een alternatieve route misschien? Eerstelijns psychologen mogen tegenwoordig zelfstandig doorverwijzen naar de sggz met alleen maar een melding aan de huisarts (vroeger moest je dan terug naar de huisarts voor een verwijsbriefje).

Ptss is klote, en ik vind het echt idioot dat ze je zo lang hebben laten aanmodderen. Zou niet moeten mogen.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_175406134
Ik ga eem janken van opluchting met de 6 voor mijn tentamen. O+
pi_175406149
quote:
2s.gif Op donderdag 30 november 2017 16:15 schreef Lonaa het volgende:
Joehoe.
pi_175406198
quote:
Yay! *O*
Mon 'en!
pi_175406299
Thanks for support lieve mensen :*
  donderdag 30 november 2017 @ 16:27:26 #259
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_175406430
quote:
Gefeliciteerd *O*! Zie je wel dat je het kunt O+.
pi_175407771
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:49 schreef Marialice het volgende:

[..]

Dat is nog eens opbouwend bezig zijn ipv zelf allemaal aannames doen. Jammer dat er niet uit lijkt te komen wat je gehoopt had.

@Fripsel: nog een alternatieve route misschien? Eerstelijns psychologen mogen tegenwoordig zelfstandig doorverwijzen naar de sggz met alleen maar een melding aan de huisarts (vroeger moest je dan terug naar de huisarts voor een verwijsbriefje).

Ptss is klote, en ik vind het echt idioot dat ze je zo lang hebben laten aanmodderen. Zou niet moeten mogen.
Dankje! Ben vandaag bij de psychiater geweest. Wat een rot gesprek was dat zeg. Soms heb ik meer het gevoel dat zo’n hulpverlener dan in ieder geval het gevoel wil hebben dat je met hem tevreden bent als je de kamer uitloopt en dat dan het grotere plaatje er niet meer toe doet. Terwijl voor mij zal het heel egoïstisch gezegd een worst wezen. Help me met mijn medicijnen, en als je verder niet meer kan dan goed praten kun je me misschien gewoon beter met rust laten..

Soms vraag ik me af of ze wel door hebben hoe ik het doe sinds mijn 8e.. dingen bagataliseren of goedpraten is nou niet bepaald mijn probleem. Sorry dat dat nou juist niet het sterke punt is dat dat eruit komt als ik in paniek ben. En sorry dat jullie me ondertussen zo vaak in de steek gelaten hebben dat ik er standaard van in paniek raak. :r
pi_175408384
Deel je al je woede mee aan de hulpverlener tijdens het gesprek?
  PR en moderator donderdag 30 november 2017 @ 18:48:06 #262
288245 crew  Moira
pi_175409294
quote:
Fuck yeah _O_
Fuck the EBU.
pi_175409716
quote:
*O* ^O^
pi_175409728
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:29 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dankje! Ben vandaag bij de psychiater geweest. Wat een rot gesprek was dat zeg. Soms heb ik meer het gevoel dat zo’n hulpverlener dan in ieder geval het gevoel wil hebben dat je met hem tevreden bent als je de kamer uitloopt en dat dan het grotere plaatje er niet meer toe doet. Terwijl voor mij zal het heel egoïstisch gezegd een worst wezen. Help me met mijn medicijnen, en als je verder niet meer kan dan goed praten kun je me misschien gewoon beter met rust laten..

Soms vraag ik me af of ze wel door hebben hoe ik het doe sinds mijn 8e.. dingen bagataliseren of goedpraten is nou niet bepaald mijn probleem. Sorry dat dat nou juist niet het sterke punt is dat dat eruit komt als ik in paniek ben. En sorry dat jullie me ondertussen zo vaak in de steek gelaten hebben dat ik er standaard van in paniek raak. :r
:{ :*
pi_175410751
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 17:59 schreef scrupuleus het volgende:
Deel je al je woede mee aan de hulpverlener tijdens het gesprek?
Nee ik probeer het bij het relevante te houden. Omdat ik me besef dat het geen zin heeft om al die dingen erbij te halen. Ik heb wel uitgelegd dat ik angsten heb voor dokters en psychiaters en de medicatie regelen opzich in eerdere afspraken. En dat dat met het verleden te maken heeft. Ik heb dat ook wel eens uit willen leggen maar dat is dan weer niet nodig en beter voor de trauma therapie.

Maar dan gaan ze vaak dus zo de verkeerde kant op porren op zulke momenten dat het alleen op de vervelende momenten eruit komt, dat het helemaal niet constructief is. En die zinvolle trauma therapie die komt maar niet.

Dus ik heb de laatste tijd vooral mijn beste beentje voor willen zetten, wel aangedrongen op therapie, iedere keer beheerst aan de bel getrokken omdat ik ook wil zien dat het mensen zijn. Maar vandaag ben ik weer geknapt.
pi_175410967
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 19:58 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Nee ik probeer het bij het relevante te houden. Omdat ik me besef dat het geen zin heeft om al die dingen erbij te halen. Ik heb wel uitgelegd dat ik angsten heb voor dokters en psychiaters en de medicatie regelen opzich in eerdere afspraken. En dat dat met het verleden te maken heeft. Ik heb dat ook wel eens uit willen leggen maar dat is dan weer niet nodig en beter voor de trauma therapie.

Maar dan gaan ze vaak dus zo de verkeerde kant op porren op zulke momenten dat het alleen op de vervelende momenten eruit komt, dat het helemaal niet constructief is. En die zinvolle trauma therapie die komt maar niet.

Dus ik heb de laatste tijd vooral mijn beste beentje voor willen zetten, wel aangedrongen op therapie, iedere keer beheerst aan de bel getrokken omdat ik ook wil zien dat het mensen zijn. Maar vandaag ben ik weer geknapt.
Niks mis met knappen.

Het lijkt mij toch echt dat je elke keer moet uiten als je ergens last van hebt.
En niet na moet gaan denken of het wel of niet gepast is.

Niet jezelf willen beheersen dus.
Ga maar eens wild.

Hoe ziet dat knappen eruit?
Janken oid?
pi_175412870
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 20:09 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Niks mis met knappen.

Het lijkt mij toch echt dat je elke keer moet uiten als je ergens last van hebt.
En niet na moet gaan denken of het wel of niet gepast is.

Niet jezelf willen beheersen dus.
Ga maar eens wild.

Hoe ziet dat knappen eruit?
Janken oid?
Ik heb een gedeeltelijke ladder uitgewerkt met mijn maatschappelijk werkster, met haar ben ik echt super blij, morgen komt ze weer, dan gaan we even aan wat praktische zaken werken:

1. Zou ontspannen moeten zijn, dit ervaar ik voor mijn gevoel vrijwel nooit. Alleen als ik even een luchtig lach momentje heb met mijn vriend in de supermarkt of echt even opga in een liedje.

2. Zolang ik maar afleiding heb is het goed. Er zit een soort van continue onrustig gevoel in me. Zolang ik dingetjes heb om te doen is het ok. Maar het moeten ook niet te moeilijke dingen zijn.

3. Word ik gespannener, krijg ik fysieke trekjes. Tikken met mijn handen, wrijven in mijn handen. Tikken met mijn been. Onrustigere ademhaling. Het kost me meer moeite om niet met vervelende gedachtes bezig te houden. Ik voel me niet prettig. Onrustige gedachtes komen op. Ademhaling word erger

4/5 Ik krijg rare trekjes met mijn hoofd, krijg rare spiertrillingen, word defensief omdat ik me heel erg bang voel doordat ik alle onrust niet meer onder controle krijg. Ademhaling

6 Ben ik zo bang dat ik er het liefst vandoor wil, naar een veilige plek. Ademhaling

7/8 Als ik niet weg kan word ik defensief en verstijf ik. Ik schreeuw huil en ben echt boos. Ik hyperventileer wil niet aangeraakt worden wil ke uit mijn buurt hebben. Alles en iedereen voelt onveilig ik vertrouw mezelf niet.

9. Ik ga kokhalzen, flippen, word echt leip.

10. En dan ben ik weg. Zit er alleen nog een klein meisje in mijn hoofd dat zegt ik ben bang. Ik kijk je niet meer aan. Voel me niet echt meer aanwezig.

Ik wil me niet zo ver moeten laten gaan, omdat het te moeilijk is om te luisteren voor de professionals. Ik ben mijn maatschappelijk werkster godsgruwelijk dankbaar, dat ze dit uitgewerkt heeft met me. En dat ze zegt “ik weet het Frips, je komt boos over, maar je bent doodsbang”. Maar het maakt me tegelijkertijd ook kotsmisselijk, dat ik dus bijna 2 jaar bezig ben geweest, dat ik voorheen, door instanties wel tot dat puntje gedreven moet worden, voordat ik zoiets mag uitwerken en bespreken met iemand die ik niet eens aan hun te danken heb. Maar morgen komt ze langs. Ik hoop dat ze me er verder mee kan helpen.
pi_175414485
Het gaat niet zo goed hier.
De hele dag paniek en verdriet.
Uiteindelijk 3 lorazepams omdat ik met mijn paniek er steeds doorheen ging.
Teen is nu helemaal stuk, doet flink veel zeer en ziet er naar uit.
Ben kapot

Hopelijk is morgen wat fijner.
Twiddel
pi_175414489
Mijn kerstboom maakt me aan het huilen. :') Omdat ik überhaupt blij ben dat ik een kerstboom heb. Maar omdat ik binnen 10 minuten de lampjes er in had, zonder problemen, zonder gezeik over de plaatsing of wat dan ook. Zonder boos of chagrijnig iemand..

Dit zijn dingen waar ik zelf gewoon van schrik. Ik wilde er eigenlijk niet vanavond aan beginnen want dat zou drama worden en dan was ik zo 2 uur verder en..
  donderdag 30 november 2017 @ 23:36:49 #270
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175415391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:54 schreef Fripsel het volgende:
Mijn kerstboom maakt me aan het huilen. :') Omdat ik überhaupt blij ben dat ik een kerstboom heb. Maar omdat ik binnen 10 minuten de lampjes er in had, zonder problemen, zonder gezeik over de plaatsing of wat dan ook. Zonder boos of chagrijnig iemand..

Dit zijn dingen waar ik zelf gewoon van schrik. Ik wilde er eigenlijk niet vanavond aan beginnen want dat zou drama worden en dan was ik zo 2 uur verder en..
Red je het wel in je eentje zo? Gaat niet goed als ik het zo lees. Fijn dat je wat gehoor krijgt bij je maatschappelijk werkster.
pi_175416285
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 23:36 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Red je het wel in je eentje zo? Gaat niet goed als ik het zo lees. Fijn dat je wat gehoor krijgt bij je maatschappelijk werkster.
Oh dat waren positieve tranen. Daarna kwamen de negatieve tranen omdat ik de boom eigenhandig omgooide na het innemen van mijn medicijnen en hem nog even wilde verschuiven

Klats. Dag kerstballen die ik van vriend heb gehad. :') Maar ik doe het nog wel even hoor.
  vrijdag 1 december 2017 @ 00:26:11 #272
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175416386
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 00:19 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Oh dat waren positieve tranen. Daarna kwamen de negatieve tranen omdat ik de boom eigenhandig omgooide na het innemen van mijn medicijnen en hem nog even wilde verschuiven

Klats. Dag kerstballen die ik van vriend heb gehad. :') Maar ik doe het nog wel even hoor.
Ja ik doelde meer op de afgelopen dagen. Een kerstboom omgooien is nou echt iets dat ik ook zou doen. Daar heb ik geen medicijnen voor nodig. :P
pi_175416471
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 00:26 schreef Quotidien het volgende:

[..]

Ja ik doelde meer op de afgelopen dagen. Een kerstboom omgooien is nou echt iets dat ik ook zou doen. Daar heb ik geen medicijnen voor nodig. :P
Oh, ik moet me wel redden.

Ik zit een beetje in een paniekstand, van vertrouwen op doorworstelen en met steun van mijn maatschappelijk werkster en vriend kom ik er hopelijk wel.

Maar ik wil ook gillend op een eenhoorn het bos in galloperen en nooit meer terug komen dus ik stuiter heen en weer. Maar morgen dus maatschappelijk werker. En zaterdag en zondag is mijn vriend er. Het is niet ideaal maar meestal zijn de weekenden samen genoeg om dan doordeweeks weer net boven water te blijven. Het begint me wel steeds meer te frustreren hoe een druk dat legt. En dat maakt me natuurlijk weer gefrustreerder met hoe alles loopt. ;(
pi_175417720
Een maatschappelijkwerker is ook geen wonderdokter hoor.

Je kan het samen met hem/haar hebben dat je uit elke situatie stapt die verder gaat dan punt 3 hierboven.

En dan moet je wel iets vinden wat je dus ontspannender maakt en alle gedachten een beetje kan stoppen.
pi_175425689
Net een gesprek gehad met mijn maatschappelijk werkster. Was een goed en nuttig gesprek. Veel kwijt gekund.

Maar nu slaat de paniek toe. Want ik heb iemand vertrouwd in het zorgwereldje even heel kort door de bocht. ;( En ik heb mijn G-schema uitgewerkt. Mijn mantra is dat negatieve ervaringen geen garantie voor de toekomst bieden en dat ze alles heel goed oppakt tot nu toe dus dat ik moet vertrouwen.

Maar soms werkt het niet. ;(
pi_175425716
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 06:46 schreef scrupuleus het volgende:
Een maatschappelijkwerker is ook geen wonderdokter hoor.

Je kan het samen met hem/haar hebben dat je uit elke situatie stapt die verder gaat dan punt 3 hierboven.

En dan moet je wel iets vinden wat je dus ontspannender maakt en alle gedachten een beetje kan stoppen.
Ik zeg ook nergens dat het een wonderdokter is? Maar de maatschappelijk werkster werkt hier tenminste met me aan, waar de GGZ instellingen er telkens over beginnen maar het nooit doen. :+
pi_175425808
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:44 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat het een wonderdokter is? Maar de maatschappelijk werkster werkt hier tenminste met me aan, waar de GGZ instellingen er telkens over beginnen maar het nooit doen. :+
Neenee.
Jaja.

Niet teveel nadenken/analyseren.
Fijn weekend.
pi_175430977
Ik vond dit een erg fijn filmpje om te ontvangen en dacht, ik deel hem met jullie. O+

vrijdag 1 december 2017 @ 19:41:17 #279
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175433011
"do whatever makes you feel good" is dus de conclusie, wat als dat zelfdestructieve dingen zijn? Beetje te feelgood imo, zo zit de wereld niet in elkaar.
pi_175433810
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:41 schreef Quotidien het volgende:
"do whatever makes you feel good" is dus de conclusie, wat als dat zelfdestructieve dingen zijn? Beetje te feelgood imo, zo zit de wereld niet in elkaar.
Mja het is ook niet makkelijk. Want dat is ook altijd het eerste wat ik denk, maar zo zit ze wereld niet in elkaar..

Maar ik raakte met iemand in gesprek.. Over hoe het leven doelloos is. Maar dat je wel oorzaak en gevolg hebt. En volgens het nihilisme, heeft dat geen betekenis. Ja wij mensen, de wereld geven er betekenis aan, dmv geloof bijvoorbeeld, normen en waarden. Maar er is geen doel, het heeft geen betekenis.

Dus zo zit in feite de wereld niet in elkaar, maar je kan jezelf wel leren je daar wat minder van aan te trekken (binnen de kaders van de wet) en het nihilisme dus op een positieve manier gebruiken.
pi_175434870
Een mening vormen over nihilisme is niet nihilistisch ;)
pi_175434999
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:59 schreef scrupuleus het volgende:
Een mening vormen over nihilisme is niet nihilistisch ;)
Verklaar u nader.
pi_175435040
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:04 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Verklaar u nader.
Als alles niets is, hoe kan je dan analyseren, of daar waarde aan hechten.
Analyseren is al niet nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 21:05:48 ]
pi_175435181
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:05 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Als alles niets is, hoe kan je dan analyseren, of daar waarde aan hechten.
Analyseren is al niet nodig.
Dat betekent dat er geen groter belang is. Dus analyseren is inderdaad niet nodig.

Maar wanneer je besluit om dan maar niks te doen op de bank te zitten en “als een ‘echte’ nihilist” niks te doen, dan ben je vanzelf dood van de honger.

Je kan het ook zien als, het maakt niet uit dus ik heb de vrijheid om te kiezen wat IK nodig vind. Als je het maar binnen de kaders van de wet houd.

Of Nouja, je kan er ook voor kiezen om daar schijt aan te hebben maar de samenleving is het daar helaas niet mee eens. En dan kun je maar kort je nihilistische gedachtegoed volgen want daarna zit je achter slot en grendel. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 21:13:07 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:23:16 #285
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175435583
Over nihilisme gesproken :D

pi_175435966
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:10 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat betekent dat er geen groter belang is. Dus analyseren is inderdaad niet nodig.

Maar wanneer je besluit om dan maar niks te doen op de bank te zitten en “als een ‘echte’ nihilist” niks te doen, dan ben je vanzelf dood van de honger.

Je kan het ook zien als, het maakt niet uit dus ik heb de vrijheid om te kiezen wat IK nodig vind. Als je het maar binnen de kaders van de wet houd.

Of Nouja, je kan er ook voor kiezen om daar schijt aan te hebben maar de samenleving is het daar helaas niet mee eens. En dan kun je maar kort je nihilistische gedachtegoed volgen want daarna zit je achter slot en grendel. :+
Of een groepje mensen besluit zich niet aan de wet te houden.
Maarja niet een moraal volgen lijkt mij onmogelijk.
  Designer vrijdag 1 december 2017 @ 21:52:03 #287
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_175436428
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:36 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Of een groepje mensen besluit zich niet aan de wet te houden.
Je punt is?
quote:
Maarja niet een moraal volgen lijkt mij onmogelijk.
Wie zegt dat je dat niet moet doen dan?
🐙
pi_175436678
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:52 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Je punt is?

[..]

Wie zegt dat je dat niet moet doen dan?
mijn punt is, dat de mens vaak meer toelaat dan de wet voorschrijft.

Dat zegt de nihilist.

Maar verder weer ontopic :D
  Designer vrijdag 1 december 2017 @ 22:08:16 #289
266257 crew  DeZwabber
pi_175436932
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:00 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ja maar wat wil je daar mee zeggen dan?

quote:
Dat zegt de nihilist.
Wat?

quote:
Prima. Gaan we het even hebben over hoe Fripsel iets heeft gevonden waar ze steun uit haalt.

Dus dat optimistisch nihilisme he?
🐙
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:30:57 #290
47102 Elvi
miemkwien
pi_175437513
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:08 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ja maar wat wil je daar mee zeggen dan?

[..]

Wat?

[..]

Prima. Gaan we het even hebben over hoe Fripsel iets heeft gevonden waar ze steun uit haalt.

Dus dat optimistisch nihilisme he?
_O-

Waarom ben je niet meer in de SC, ik mis je humor _O-
  Designer vrijdag 1 december 2017 @ 22:32:33 #291
266257 crew  DeZwabber
pi_175437555
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:30 schreef Elvi het volgende:

[..]

_O-

Waarom ben je niet meer in de SC, ik mis je humor _O-
Ik heb sinds maandagmiddag denk ik alleen deze twee posts gemaakt op heel FOK?

Dunno.
🐙
pi_175437703
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:00 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Dat zegt de nihilist.

De nihilist zegt juist dat je je eigen moraal kan maken omdat er geen doel is.

De voornaamste belemmering daarin zijn de mensen om je heen en dat je daar je eigen weg in moet proberen te vinden, of dat nu wel of niet haalbaar is omdat ze je opsluiten of omdat andere de wet overtreden doet niet zoveel af aan het punt dat je met nihilisme juist je eigen moraal kan vormen volgens mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 22:38:19 ]
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:03:43 #293
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_175439853
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:23 schreef Fripsel het volgende:

[..]

[..]

Ga even terug lezen waar je je in mengd.
Of je doet gewoon even niet zo vijandig. :s)
pi_175440328
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:03 schreef aeque het volgende:

[..]

Of je doet gewoon even niet zo vijandig. :s)
Of ik sta nog steeds achter mijn punt. Denk wat meer, roep wat minder de standaard dingen en verdiep je eerst. Ik heb zelf ook een hersenpan, ik geef ze al sinds februari dit jaar de menselijke kant en kans om me een trauma therapeut te geven.

Maar ik maak mezelf geen grotere vriend met zulke opmerkingen hier. Want dit is ook waar Psyq zo in faalt. Ze denken dat ze je serieus nemen, maar hebben nog niet eens het complete plaatje omdat ze zich niet eens verdiepen in je op die manier.
  zaterdag 2 december 2017 @ 01:08:17 #295
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_175440959
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:29 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Of ik sta nog steeds achter mijn punt. Denk wat meer, roep wat minder de standaard dingen en verdiep je eerst. Ik heb zelf ook een hersenpan, ik geef ze al sinds februari dit jaar de menselijke kant en kans om me een trauma therapeut te geven.

Maar ik maak mezelf geen grotere vriend met zulke opmerkingen hier. Want dit is ook waar Psyq zo in faalt. Ze denken dat ze je serieus nemen, maar hebben nog niet eens het complete plaatje omdat ze zich niet eens verdiepen in je op die manier.
Nee sorry ik ga niet je volledige postgeschiedenis van het depressie en angst topic teruglezen om erachter te komen waar het precies dan mis gaat tussen jou en zorgverleners. Ik merkte iets op over een post die je maakte met daarin de opmerking dat het kan zijn dat ik iets gemist had. Dat jij daar vervolgens zo op reageert is jouw keuze, daarvoor hoef ik niet terug te lezen.
pi_175441002
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 01:08 schreef aeque het volgende:

[..]

Nee sorry ik ga niet je volledige postgeschiedenis van het depressie en angst topic teruglezen om erachter te komen waar het precies dan mis gaat tussen jou en zorgverleners. Ik merkte iets op over een post die je maakte met daarin de opmerking dat het kan zijn dat ik iets gemist had. Dat jij daar vervolgens zo op reageert is jouw keuze, daarvoor hoef ik niet terug te lezen.
Als je dan besluit dat je jezelf zo belangrijk vind dat je advies er toch nog iets toe doet als je het op die ene post baseert moet je het niet gek vinden dat ik daar iets van vind als ik je er net op wijs dat dat dus niet zo handig is van je.

We hebben genoeg gesprekken gevoerd, ook buiten fok. Als je nu midden in de nacht nog even zo negatief een post naar boven wil halen, prima. Mijn mening veranderd niet.
  zaterdag 2 december 2017 @ 14:28:33 #297
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_175449405
Ik voel me vandaag erg down. Ik weet niet echt waar het door komt, maar het gebeurt vaker in weekenden en vakanties. Onverwerkte gevoelens komen dan boven, omdat werk doordeweeks alle ruimte in m’n hoofd opneemt.

Het zal een samenloop van drukte, werkstress en ergens een gevoel van eenzaamheid zijn. Waar die laatste vandaan komt weet ik niet precies, misschien mis ik ergens heel erg een vriendin momenteel, een partner. Als mijn sociale agenda ineens wat rustiger is, merk ik dat er daar ergens toch een gat zit, dat ik wat mis.

In ieder geval zo lekker sporten met een vriend en daarna samen films kijken. Fijn om mensen om me heen te hebben. Adolescentie kan een rit zijn zeg, maar het is ook spannend. Ook op het gebied van sociale interactie, zelfbeeld voel ik dat ik echt vooruitgang maak en ga maken.

Ik hoop dat iedereen hier zich ook goed voelt, of zo goed als mogelijk! Ik wens jullie alle positiviteit toe die jullie kunnen vinden :)
Ignorance is bliss
pi_175455098
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:49 schreef Marialice het volgende:

[..]

Na navraag is vandaag besloten door een klein deel van de groep (de rest kon er niet bij zijn) om inderdaad maar gewoon te verliezen en niet meer verder te kijken.

Dat maakt het voor mij zo saai dat ik besloot er niet naartoe te gaan.

Beste keuze denk ik. Maar ik ben wel pissig en teleurgesteld en krijg mn gedachten niet echt rustig. ;(
pi_175464215
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 00:31 schreef Fripsel het volgende:

Maar ik wil ook gillend op een eenhoorn het bos in galloperen en nooit meer terug komen dus ik stuiter heen en weer.
Dan doe je dat toch?

Als je de keuze moet maken in je hoofd tussen de angsten die zich opdringen of wegrijden op een eenhoorn, zou ik het laatste kiezen. Toch prachtig als je brein zo'n oplossing klaar heeft liggen om jezelf in bescherming te brengen?

Zat wat te lezen en las dat je al sinds je 8e bezig bent met "je probleem". Dan lijkt het mij ook niet gek dat je beschermingsmechanismen gebouwd zijn op de gedachten van iemand van acht. Je hebt de gebeurtenissen meegemaakt door de ogen van iemand die nog volledig afhankelijk is van andere mensen in de behoefte naar veiligheid. Helemaal niet raar dat je dus totaal geen vertrouwen hebt in andere mensen en de eenhoorn jouw enige mechanisme is om jezelf weg te voeren van de bron van spanning.

Lijkt mij dan ook niet meer dan normaal dat je voor verwerking terug moet naar je kind-stand, die zich overduidelijk nog niet wil overgeven aan de volledigheid van de gebeurtenis, zonder zich volledig veilig en vertrouwd te voelen bij de mensen die je meenemen in dat donkere stuk van je herinneringen. Maar een Eenhoorn en een dappere volwassene kunnen samen wel een 8-jarig beschadigd kind beschermen. Neem ze beide met je mee en breng ze bij elkaar.

Je bent veilig, Fripsel. Ga jezelf redden in de situatie in je hoofd. Je kan het!

Edit: Beetje weird, maar kan je de eenhoorn zien als de patronus uit Harry Potter? Het was niet zijn vader die hem hielp, hij was het zelf, in een oudere versie. Jij bent jij van alle tijden in 1 persoon, kan je nu de eenhoorn gebruiken om de oude jij te helpen?

En ja, misschien wat rare gedachtegang, maar voor mij werkt het zo. Wie weet kan je er iets mee.. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door _I op 03-12-2017 07:15:58 ]
pi_175469890
Misschien moet ik die film nog een keer kijken om de strekking helemaal te snappen.

Ik snap wel degelijk wat je bedoelt, maar bij dat proces zouden eigenlijk juist de therapeuten me moeten helpen toch? ;( Ik wil het graag zelf kunnen maar is de conclusie die we kunnen trekken juist niet een beetje dat me dat dus niet lukt.

Mijn psychiater besluit even dwars door mijn wens om de afspraak van maandag af te zeggen en daar na het weekend contact over te hebben heen te gaan. Ik krijg net gewoon een sms’je dat ik dinsdag een nieuwe afspraak heb. Maar toen ik in zijn kamer zat zouden we die vervolg afspraak sowieso alleen plannen als ik het wilde. Okeeeeee......
pi_175471767
Neuh, de strekking zit niet in de film. Was meer een metafoor, zou er niet meer van maken dan dat.

Heb het niet over je therapie, meer over de momenten in paniek thuis, of zoals eerder dat je beschreef dat je wilde vluchten op je eenhoorn. Als je er niets mee kan, gewoon weer vergeten.

Waarom je de conclusie zou trekken dat het je niet lukt is mij een raadsel, volgens mij doe je het geweldig! Je ventileert je emoties, je luistert naar je gevoel, je doet leuke dingen, je staat op na tegenslagen, je zoekt oplossingen voor je problemen.. Er is weinig meer dat je kan doen, behalve tijd voorbij laten gaan.

Het is niet raar dat je zwaar gefrustreerd raakt van hoe er met je omgesprongen wordt, zeker als je bedenkt wat de strekking is van hun werk. Als ik dat allemaal doorlees vind ik persoonlijk dat je er juist heel goed mee omgaat! :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')