abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175425716
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 06:46 schreef scrupuleus het volgende:
Een maatschappelijkwerker is ook geen wonderdokter hoor.

Je kan het samen met hem/haar hebben dat je uit elke situatie stapt die verder gaat dan punt 3 hierboven.

En dan moet je wel iets vinden wat je dus ontspannender maakt en alle gedachten een beetje kan stoppen.
Ik zeg ook nergens dat het een wonderdokter is? Maar de maatschappelijk werkster werkt hier tenminste met me aan, waar de GGZ instellingen er telkens over beginnen maar het nooit doen. :+
pi_175425808
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 14:44 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat het een wonderdokter is? Maar de maatschappelijk werkster werkt hier tenminste met me aan, waar de GGZ instellingen er telkens over beginnen maar het nooit doen. :+
Neenee.
Jaja.

Niet teveel nadenken/analyseren.
Fijn weekend.
pi_175430977
Ik vond dit een erg fijn filmpje om te ontvangen en dacht, ik deel hem met jullie. O+

vrijdag 1 december 2017 @ 19:41:17 #279
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175433011
"do whatever makes you feel good" is dus de conclusie, wat als dat zelfdestructieve dingen zijn? Beetje te feelgood imo, zo zit de wereld niet in elkaar.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_175433810
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 19:41 schreef Quotidien het volgende:
"do whatever makes you feel good" is dus de conclusie, wat als dat zelfdestructieve dingen zijn? Beetje te feelgood imo, zo zit de wereld niet in elkaar.
Mja het is ook niet makkelijk. Want dat is ook altijd het eerste wat ik denk, maar zo zit ze wereld niet in elkaar..

Maar ik raakte met iemand in gesprek.. Over hoe het leven doelloos is. Maar dat je wel oorzaak en gevolg hebt. En volgens het nihilisme, heeft dat geen betekenis. Ja wij mensen, de wereld geven er betekenis aan, dmv geloof bijvoorbeeld, normen en waarden. Maar er is geen doel, het heeft geen betekenis.

Dus zo zit in feite de wereld niet in elkaar, maar je kan jezelf wel leren je daar wat minder van aan te trekken (binnen de kaders van de wet) en het nihilisme dus op een positieve manier gebruiken.
pi_175434870
Een mening vormen over nihilisme is niet nihilistisch ;)
pi_175434999
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 december 2017 20:59 schreef scrupuleus het volgende:
Een mening vormen over nihilisme is niet nihilistisch ;)
Verklaar u nader.
pi_175435040
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:04 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Verklaar u nader.
Als alles niets is, hoe kan je dan analyseren, of daar waarde aan hechten.
Analyseren is al niet nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 21:05:48 ]
pi_175435181
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:05 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Als alles niets is, hoe kan je dan analyseren, of daar waarde aan hechten.
Analyseren is al niet nodig.
Dat betekent dat er geen groter belang is. Dus analyseren is inderdaad niet nodig.

Maar wanneer je besluit om dan maar niks te doen op de bank te zitten en “als een ‘echte’ nihilist” niks te doen, dan ben je vanzelf dood van de honger.

Je kan het ook zien als, het maakt niet uit dus ik heb de vrijheid om te kiezen wat IK nodig vind. Als je het maar binnen de kaders van de wet houd.

Of Nouja, je kan er ook voor kiezen om daar schijt aan te hebben maar de samenleving is het daar helaas niet mee eens. En dan kun je maar kort je nihilistische gedachtegoed volgen want daarna zit je achter slot en grendel. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 21:13:07 ]
  vrijdag 1 december 2017 @ 21:23:16 #285
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_175435583
Over nihilisme gesproken :D

Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_175435966
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:10 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dat betekent dat er geen groter belang is. Dus analyseren is inderdaad niet nodig.

Maar wanneer je besluit om dan maar niks te doen op de bank te zitten en “als een ‘echte’ nihilist” niks te doen, dan ben je vanzelf dood van de honger.

Je kan het ook zien als, het maakt niet uit dus ik heb de vrijheid om te kiezen wat IK nodig vind. Als je het maar binnen de kaders van de wet houd.

Of Nouja, je kan er ook voor kiezen om daar schijt aan te hebben maar de samenleving is het daar helaas niet mee eens. En dan kun je maar kort je nihilistische gedachtegoed volgen want daarna zit je achter slot en grendel. :+
Of een groepje mensen besluit zich niet aan de wet te houden.
Maarja niet een moraal volgen lijkt mij onmogelijk.
  Designer vrijdag 1 december 2017 @ 21:52:03 #287
266257 crew  DeZwabber
dugga doo dugga dugga doo
pi_175436428
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:36 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Of een groepje mensen besluit zich niet aan de wet te houden.
Je punt is?
quote:
Maarja niet een moraal volgen lijkt mij onmogelijk.
Wie zegt dat je dat niet moet doen dan?
🐙
pi_175436678
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 21:52 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Je punt is?

[..]

Wie zegt dat je dat niet moet doen dan?
mijn punt is, dat de mens vaak meer toelaat dan de wet voorschrijft.

Dat zegt de nihilist.

Maar verder weer ontopic :D
  Designer vrijdag 1 december 2017 @ 22:08:16 #289
266257 crew  DeZwabber
pi_175436932
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:00 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Ja maar wat wil je daar mee zeggen dan?

quote:
Dat zegt de nihilist.
Wat?

quote:
Prima. Gaan we het even hebben over hoe Fripsel iets heeft gevonden waar ze steun uit haalt.

Dus dat optimistisch nihilisme he?
🐙
  vrijdag 1 december 2017 @ 22:30:57 #290
47102 Elvi
miemkwien
pi_175437513
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:08 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ja maar wat wil je daar mee zeggen dan?

[..]

Wat?

[..]

Prima. Gaan we het even hebben over hoe Fripsel iets heeft gevonden waar ze steun uit haalt.

Dus dat optimistisch nihilisme he?
_O-

Waarom ben je niet meer in de SC, ik mis je humor _O-
  Designer vrijdag 1 december 2017 @ 22:32:33 #291
266257 crew  DeZwabber
pi_175437555
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:30 schreef Elvi het volgende:

[..]

_O-

Waarom ben je niet meer in de SC, ik mis je humor _O-
Ik heb sinds maandagmiddag denk ik alleen deze twee posts gemaakt op heel FOK?

Dunno.
🐙
pi_175437703
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 22:00 schreef scrupuleus het volgende:

[..]

Dat zegt de nihilist.

De nihilist zegt juist dat je je eigen moraal kan maken omdat er geen doel is.

De voornaamste belemmering daarin zijn de mensen om je heen en dat je daar je eigen weg in moet proberen te vinden, of dat nu wel of niet haalbaar is omdat ze je opsluiten of omdat andere de wet overtreden doet niet zoveel af aan het punt dat je met nihilisme juist je eigen moraal kan vormen volgens mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2017 22:38:19 ]
  zaterdag 2 december 2017 @ 00:03:43 #293
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_175439853
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 18:23 schreef Fripsel het volgende:

[..]

[..]

Ga even terug lezen waar je je in mengd.
Of je doet gewoon even niet zo vijandig. :s)
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_175440328
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:03 schreef aeque het volgende:

[..]

Of je doet gewoon even niet zo vijandig. :s)
Of ik sta nog steeds achter mijn punt. Denk wat meer, roep wat minder de standaard dingen en verdiep je eerst. Ik heb zelf ook een hersenpan, ik geef ze al sinds februari dit jaar de menselijke kant en kans om me een trauma therapeut te geven.

Maar ik maak mezelf geen grotere vriend met zulke opmerkingen hier. Want dit is ook waar Psyq zo in faalt. Ze denken dat ze je serieus nemen, maar hebben nog niet eens het complete plaatje omdat ze zich niet eens verdiepen in je op die manier.
  zaterdag 2 december 2017 @ 01:08:17 #295
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_175440959
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2017 00:29 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Of ik sta nog steeds achter mijn punt. Denk wat meer, roep wat minder de standaard dingen en verdiep je eerst. Ik heb zelf ook een hersenpan, ik geef ze al sinds februari dit jaar de menselijke kant en kans om me een trauma therapeut te geven.

Maar ik maak mezelf geen grotere vriend met zulke opmerkingen hier. Want dit is ook waar Psyq zo in faalt. Ze denken dat ze je serieus nemen, maar hebben nog niet eens het complete plaatje omdat ze zich niet eens verdiepen in je op die manier.
Nee sorry ik ga niet je volledige postgeschiedenis van het depressie en angst topic teruglezen om erachter te komen waar het precies dan mis gaat tussen jou en zorgverleners. Ik merkte iets op over een post die je maakte met daarin de opmerking dat het kan zijn dat ik iets gemist had. Dat jij daar vervolgens zo op reageert is jouw keuze, daarvoor hoef ik niet terug te lezen.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_175441002
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 01:08 schreef aeque het volgende:

[..]

Nee sorry ik ga niet je volledige postgeschiedenis van het depressie en angst topic teruglezen om erachter te komen waar het precies dan mis gaat tussen jou en zorgverleners. Ik merkte iets op over een post die je maakte met daarin de opmerking dat het kan zijn dat ik iets gemist had. Dat jij daar vervolgens zo op reageert is jouw keuze, daarvoor hoef ik niet terug te lezen.
Als je dan besluit dat je jezelf zo belangrijk vind dat je advies er toch nog iets toe doet als je het op die ene post baseert moet je het niet gek vinden dat ik daar iets van vind als ik je er net op wijs dat dat dus niet zo handig is van je.

We hebben genoeg gesprekken gevoerd, ook buiten fok. Als je nu midden in de nacht nog even zo negatief een post naar boven wil halen, prima. Mijn mening veranderd niet.
  zaterdag 2 december 2017 @ 14:28:33 #297
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_175449405
Ik voel me vandaag erg down. Ik weet niet echt waar het door komt, maar het gebeurt vaker in weekenden en vakanties. Onverwerkte gevoelens komen dan boven, omdat werk doordeweeks alle ruimte in m’n hoofd opneemt.

Het zal een samenloop van drukte, werkstress en ergens een gevoel van eenzaamheid zijn. Waar die laatste vandaan komt weet ik niet precies, misschien mis ik ergens heel erg een vriendin momenteel, een partner. Als mijn sociale agenda ineens wat rustiger is, merk ik dat er daar ergens toch een gat zit, dat ik wat mis.

In ieder geval zo lekker sporten met een vriend en daarna samen films kijken. Fijn om mensen om me heen te hebben. Adolescentie kan een rit zijn zeg, maar het is ook spannend. Ook op het gebied van sociale interactie, zelfbeeld voel ik dat ik echt vooruitgang maak en ga maken.

Ik hoop dat iedereen hier zich ook goed voelt, of zo goed als mogelijk! Ik wens jullie alle positiviteit toe die jullie kunnen vinden :)
Ignorance is bliss
pi_175455098
quote:
1s.gif Op donderdag 30 november 2017 15:49 schreef Marialice het volgende:

[..]

Dat is nog eens opbouwend bezig zijn ipv zelf allemaal aannames doen. Jammer dat er niet uit lijkt te komen wat je gehoopt had.
Na navraag is vandaag besloten door een klein deel van de groep (de rest kon er niet bij zijn) om inderdaad maar gewoon te verliezen en niet meer verder te kijken.

Dat maakt het voor mij zo saai dat ik besloot er niet naartoe te gaan.

Beste keuze denk ik. Maar ik ben wel pissig en teleurgesteld en krijg mn gedachten niet echt rustig. ;(
pi_175464215
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 december 2017 00:31 schreef Fripsel het volgende:

Maar ik wil ook gillend op een eenhoorn het bos in galloperen en nooit meer terug komen dus ik stuiter heen en weer.
Dan doe je dat toch?

Als je de keuze moet maken in je hoofd tussen de angsten die zich opdringen of wegrijden op een eenhoorn, zou ik het laatste kiezen. Toch prachtig als je brein zo'n oplossing klaar heeft liggen om jezelf in bescherming te brengen?

Zat wat te lezen en las dat je al sinds je 8e bezig bent met "je probleem". Dan lijkt het mij ook niet gek dat je beschermingsmechanismen gebouwd zijn op de gedachten van iemand van acht. Je hebt de gebeurtenissen meegemaakt door de ogen van iemand die nog volledig afhankelijk is van andere mensen in de behoefte naar veiligheid. Helemaal niet raar dat je dus totaal geen vertrouwen hebt in andere mensen en de eenhoorn jouw enige mechanisme is om jezelf weg te voeren van de bron van spanning.

Lijkt mij dan ook niet meer dan normaal dat je voor verwerking terug moet naar je kind-stand, die zich overduidelijk nog niet wil overgeven aan de volledigheid van de gebeurtenis, zonder zich volledig veilig en vertrouwd te voelen bij de mensen die je meenemen in dat donkere stuk van je herinneringen. Maar een Eenhoorn en een dappere volwassene kunnen samen wel een 8-jarig beschadigd kind beschermen. Neem ze beide met je mee en breng ze bij elkaar.

Je bent veilig, Fripsel. Ga jezelf redden in de situatie in je hoofd. Je kan het!

Edit: Beetje weird, maar kan je de eenhoorn zien als de patronus uit Harry Potter? Het was niet zijn vader die hem hielp, hij was het zelf, in een oudere versie. Jij bent jij van alle tijden in 1 persoon, kan je nu de eenhoorn gebruiken om de oude jij te helpen?

En ja, misschien wat rare gedachtegang, maar voor mij werkt het zo. Wie weet kan je er iets mee.. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door _I op 03-12-2017 07:15:58 ]
pi_175469890
Misschien moet ik die film nog een keer kijken om de strekking helemaal te snappen.

Ik snap wel degelijk wat je bedoelt, maar bij dat proces zouden eigenlijk juist de therapeuten me moeten helpen toch? ;( Ik wil het graag zelf kunnen maar is de conclusie die we kunnen trekken juist niet een beetje dat me dat dus niet lukt.

Mijn psychiater besluit even dwars door mijn wens om de afspraak van maandag af te zeggen en daar na het weekend contact over te hebben heen te gaan. Ik krijg net gewoon een sms’je dat ik dinsdag een nieuwe afspraak heb. Maar toen ik in zijn kamer zat zouden we die vervolg afspraak sowieso alleen plannen als ik het wilde. Okeeeeee......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')