Heb ik uiteindelijk gedaan om 10 uur.quote:Op dinsdag 28 november 2017 01:56 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Kun je beginnen met eten zonder dat je trek hebt?
Goed zo.quote:Op dinsdag 28 november 2017 01:57 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Heb ik uiteindelijk gedaan om 10 uur.
Oh na 10 uur zie ik want die post was na 10'en.quote:
Daarom schreef ik ook dat het zoiets een optie is als je bijvoorbeeld zo'n traject in bent gegaan met een coach. Dan heb je hulpverlening als je weer thuis bent.quote:Op dinsdag 28 november 2017 01:53 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nou ik zou daar dan geen gaan omdat ik hier niet de goede hulpverlening gevonden krijg. Ja ik heb een maatschappelijk werkster waar ik heel blij mee ben die 1 a 2 uur of misschien 2x per week langs komt. Maar mijn vriend woont aan de andere kant van het land, heeft een 40 urige werkweek en is geen mantelzorger en de enige die ik hier heb is mijn beste vriendin, die ook een 40 urige werkweek heeft, en een moeilijke familie met veel problemen. Er komt dus niemand even een checken of het echt wel gaat bijvoorbeeld. En daarom heb ik dus die WMO indicatie en die maatschappelijk werker.
Ik zou niet weten op welk vangnet ik dan zou moeten rekenen als ik terug ben.
Daar heb je dan weer gelijk in, er zijn een hoop die gewoon sullige/knullige acties doen - niet expres - maar wel ten nadele van de cliënt.quote:Op dinsdag 28 november 2017 02:09 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Oh na 10 uur zie ik want die post was na 10'en.![]()
Moira, ik wil zelf ook hulpverlener worden. Ik bedoel dit niet lullig maar dat je intentie of passie op de juiste plek ligt betekent nog niet dat de manier van handelen altijd de beste is. Of dat dat voor iedere hulpverlener zo geld.
Ik vind dat een gevaarlijke aanname/gedachte. voor een hulpverlener in spe. Van het is zo jammer want de intentie ligt goed, Eeh ja, wat dacht je van die patiënt? Die heeft een nog grotere/belangrijkere intentie, boven water blijven.![]()
Ik vind niet dat alle hulpverleners die ik ben tegen gekomen naar hun oprechte beste kunnen hebben gehandeld en te makkelijk toegeven aan de zorgverzekeraar etc. En ik kan hier 100 voorbeelden noemen maar daar word de sfeer niet beter van.
Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar zij kunnen er ook weinig aan doen als een medewerker ziek wordt voor langere tijd.quote:Op dinsdag 28 november 2017 14:48 schreef Fripsel het volgende:
Ben net gebeld. Er worden afspraken met een andere psycholoog voor me geregeld. Ga ik over gebeld worden.
Voel me kut. Moet ik serieus na alle shit nu weer uitleggen dat dit niet is hoe je met patiënten omgaat.
Wat dacht je van daar eerlijk en op tijd over communiceren? Ipv eerst wekenlang de eerste afspraak inplannen met smoesjes uitstellen en dan op de dag van de eerste afspraak zelf pas laten weten dat ze al tijden langdurig ziek thuis zit nadat ik er achter aan bel.quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef aeque het volgende:
[..]
Kan zijn dat ik iets gemist heb, maar zij kunnen er ook weinig aan doen als een medewerker ziek wordt voor langere tijd.
Niet tijdens het maken van een tentamen. Wel met andere rekensommen, recepten etc.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Is er iemand die ervaring heeft met het slikken van een of ander pammetje tijdens het maken van een tentamen?
Ja, ik was daar al bang voor. Ik nam gisteren een halfje en ik voelde me best oke, de tekst uit het studieboek kwam echter niet echt door.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:36 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Niet tijdens het maken van een tentamen. Wel met andere rekensommen, recepten etc.
Ik ben best een slimme meid.. en ik heb wel eens staan huilen van frustratie omdat ik er niet meer uit kwamEn dat recept maak ik al sinds mijn 14e..
Dus ik zou het eerlijk gezegd afraden.
Zijn ze op de hoogte van je problematiek? Want die extra druk maakt het niet beter natuurlijk. Is het vandaag?quote:Op woensdag 29 november 2017 10:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, ik was daar al bang voor. Ik nam gisteren een halfje en ik voelde me best oke, de tekst uit het studieboek kwam echter niet echt door.Dus ik zat te denken aan nog minder.
Nou ja, ik schijt 7 kleuren stront. Het is mijn laatste kans om het vat te behalen, anders kost het duizend geld. En ik WEET dat ik slim genoeg ben/genoeg weet. Maar ik ben zo nervues. De vorige keer heb ik 5 vragen verkeerd verbeterd. Dat maakte een eindcijfer 5 ipv een 7.
Ik heb het afgelopen half jaar alle tacktieken geprobeerd. Niet nakijken, wel nakijken, 2 keer lezen voor antwoord invullen, snel maken, langzaam maken. 's ochtends, 's middags, 's avonds.
Het lukt me gewoon niet en ik twijfel zo aan mezelf.
Het is morgen. En nee. Het is de Open Universiteit. They don't really give a shit.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:42 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Zijn ze op de hoogte van je problematiek? Want die extra druk maakt het niet beter natuurlijk. Is het vandaag?
Ik ben niet bekend met de open universiteit.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:44 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het is morgen. En nee. Het is de Open Universiteit. They don't really give a shit.
Ik ken de term niet, leg s uit?quote:Op woensdag 29 november 2017 10:49 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met de open universiteit.Maar zodra er een officiële diagnose ligt is er vaak wel meer mogelijk dan je denkt. Omdat een opleiding alleen betaald krijgt voor de leerlingen die afstuderen als ik het gord begrepen heb. Maar zoals ik zei, ik ben niet bekend met de open universiteit.
Ben je bekend met G-schema’s? Misschien geeft het iets rust om alle gedachtes uit je hoofd op papier te knallen. Of hier als je denkt dat feedback helpt.
Ik moet van mijn therapeut wel eens de angstige gedachtes opschrijven, en daar rationele gedachtes tegen over zetten. En daar een eindconclusie uithalen, zodat ik die tegen mezelf kan zeggen als de angsten het weer overnemen. Vaak werkt het, maar niet met alles.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:52 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ken de term niet, leg s uit?
De OU krijgt niet betaald voor wie afstudeert, ze krijgen betaald per afgenomen vak. Die ik uit eigen zak betaal. En als ik morgen zak moet ik het vak opnieuw aanschaffen en dat kost 650 euro.
Ik heb dat eens gedaan en dat ging prima. Kon gewoon nog goed nadenken en concentreren. Ik haalde een goed cijfer.quote:Op woensdag 29 november 2017 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Is er iemand die ervaring heeft met het slikken van een of ander pammetje tijdens het maken van een tentamen?
Als je iets met medicatie wilt zou je de huisarts kunnen vragen om propanolol, heb wel eens gehoord dat dat kan helpen bij angst bij examens bv.quote:Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Daar heb je ook wel gelijk in hoor, Bloempjuh.
Die positieve 'ik ga het gewoon doen' wordt alleen wel direct gevolgd door: maar ik haal het toch niet want ik ben een stomme kutidioot die dit helemaal niet kan.'
En daar kom ik niet vanaf. Dat geld is kut, maar vind ik inderdaad overkoombaar.
En die zou je dus allemaal op moeten schrijven:quote:Op woensdag 29 november 2017 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Daar heb je ook wel gelijk in hoor, Bloempjuh.
Die positieve 'ik ga het gewoon doen' wordt alleen wel direct gevolgd door: maar ik haal het toch niet want ik ben een stomme kutidioot die dit helemaal niet kan.'
En daar kom ik niet vanaf. Dat geld is kut, maar vind ik inderdaad overkoombaar.
Zo hóórt het ja.quote:Op woensdag 29 november 2017 12:24 schreef Fripsel het volgende:
[..]
En die zou je dus allemaal op moeten schrijven:
Negatieve gedachte:
Ik ben een stomme kut idioot die het niet kan
Positieve gedachte:
*Ik heb ter voorbereiding
-Dit gedaan
-Dit gedaan
-Dit gedaan
*Ik heb het tentamen eerder gemaakt dus ik weet nu beter wat voor vragen er komen
*Als ik het toch niet red, kan ik het vak altijd overdoen, ookal kost dat 650 euro.
Eindconclusie:
Ik heb me goed voorbereid en alles gedaan wat ik kan. Als ik het vak niet haal, is er nog een optie om het opnieuw te doen.
En dat blijf je dan stronteigenwijs tegen jezelf zeggen iedere keer als die negatieve gedachte de kop op drukt.
Ze wilde heel graag dat ik eerst cognitieve gedrags therapie zou doen voor ik aan traumatherapie begon.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |