ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De spoorbrug net ten zuiden van Leeuwarden kan pas over ruim drie maanden weer open voor de scheepvaart nadat een aannemer een stuk gereedschap vergat: http://www.lc.nl/frieslan(...)tdicht-22663017.html
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Begreep dat alles vanuit de richting Gouda en Schiedam met een aanwijzing STS binnen genomen moest worden op Rotterdam. Dat schiet natuurlijk voor geen ene meter op.
Maar die heeft hetzelfde effect op de scheepvaart toch?
niet helemaal. Het containerschip dat tussen Leeuwarden en Rotterdam pendelt heeft er bijvoorbeeld geen last van, omdat deze normaal gesproken al via het PM-kanaal vaart
NS is bezig met de overstap van de achterliggende reisplannersoftware te veranderen naar de Hafas Reisplanner ('HARP' for short). Daardoor zouden er betere reisadviezen gegeven moeten worden omdat allerlei extra informatie meegewogen kan worden voor een reisadvies. Waar de huidige NS Reisplanner bijvoorbeeld voor een overstap die op meerdere stations mogelijk is, de overstap met de meeste tijd of de eerste mogelijkheid zal weergeven, kan HARP bijvoorbeeld meewegen dat de overstaptijd weliswaar korter is, maar wel op hetzelfde perron plaats zal vinden, waardoor traplopen niet meer nodig is. De app voor iOS is al geüpdatet en is daarmee een soort van proefkonijn. Android volgt binnen een paar weken, waarbij de feedback vanuit de iOS versie meegenomen wordt. De site van NS moet voor eind dit jaar over zijn gezet
Dat een "reischallenge" enigszins uitdagend moet zijn kan ik me gezien de naam ervan nog wel voorstellen, maar om van mensen met reizen op rekening of vrij reizen te gaan verlangen dat ze enkele reizen op saldo maken is misschien niet heel slim bedacht...
Op donderdag 16 november 2017 18:10 schreef MTL het volgende: NS is bezig met de overstap van de achterliggende reisplannersoftware te veranderen naar de Hafas Reisplanner ('HARP' for short). Daardoor zouden er betere reisadviezen gegeven moeten worden omdat allerlei extra informatie meegewogen kan worden voor een reisadvies. Waar de huidige NS Reisplanner bijvoorbeeld voor een overstap die op meerdere stations mogelijk is, de overstap met de meeste tijd of de eerste mogelijkheid zal weergeven, kan HARP bijvoorbeeld meewegen dat de overstaptijd weliswaar korter is, maar wel op hetzelfde perron plaats zal vinden, waardoor traplopen niet meer nodig is. De app voor iOS is al geüpdatet en is daarmee een soort van proefkonijn. Android volgt binnen een paar weken, waarbij de feedback vanuit de iOS versie meegenomen wordt. De site van NS moet voor eind dit jaar over zijn gezet
Las vorige week dat na vijf jaar ook aankomsttijden verstrekt worden aan ontwikkelaars van 3rd party apps, ben benieuwd wat ze daar voor creatiefs mee gaan doen
Op donderdag 16 november 2017 18:10 schreef MTL het volgende: NS is bezig met de overstap van de achterliggende reisplannersoftware te veranderen naar de Hafas Reisplanner ('HARP' for short).
NS zou NS niet zijn als ze er geen nieuwe fancy afkorting bij zouden bedenken.
Wel mooi dat NS voor binnenlands gebruik ook eindelijk overstapt op het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dit najaar organiseerde het Duitse Müller-Touristik een aantal weekend-trips naar Tiel en Egmond aan Zee. De trein voerde de feestvierders aan vanuit Münster en verdere Duitse steden via Venlo naar Geldermalsen en Alkmaar. In Nederland verzorgde de Railexperts 9901 de tractie, maar op het Duitse deel was het leuker.
In Venlo staat de bijna zestig jaar oude 110 169-0 te wachten om met de Sonderzug naar Duitsland te vertrekken. De loc is sinds mei van dit jaar in handen van Euro-Express en draagt sinds juli deze kleurstelling. Uit de ramen hangen Duitsers die het hele weekend gefeest hebben en waarvan de meerderheid dan ook niet meer geheel nuchter was.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tjarco Tiegelaar van ProRail legt in UVandaag uit hoe de nieuwe spoorbrug dit weekend wordt geplaatst.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ProRail heeft een paar webcams geplaatst, via YouTube kun je het hele weekend meekijken.
Ik werk in de buurt van die brug en heb alles daar het afgelopen jaar steeds verder zien groeien, het zal even wennen zijn als er maandag ineens een derde brug ligt.
Ja, die brug over het Amsterdam-Rijnkanaal... Ik was vanochtend bij de starthandeling (druk op de knop en gaan). Mooi moment voor het project.
Het allermooiste uitzicht heb je natuurlijk vanaf de Cinemec, de bioscoop (Berlijnplein, Utrecht). Echt een aanrader om te gaan kijken. Vanochtend was ik er in pak. Morgen ga ik er heen met een paar vrienden en een fototoestel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik werk in de buurt van die brug en heb alles daar het afgelopen jaar steeds verder zien groeien, het zal even wennen zijn als er maandag ineens een derde brug ligt.
Nee, want hoe zouden er dan nog treinen kunnen rijden tussen Woerden en Utrecht?
Wanneer de nieuwe brug geplaatst is (na dit weekend) gaan ze 'm aansluiten op de sporen. Daarna gaat de huidige brug gereviseerd worden. Eind 2018 moet dat allemaal klaar zijn en is doorgaande viersporigheid Utrecht - Woerden een feit.
Ik dacht dat ze deze brug dit weekend gaan aansluiten, de oude wegvaren en reviseren en dan een lang weekend om de situatie definitief te maken. Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk
Op vrijdag 17 november 2017 15:20 schreef b2py het volgende: Ik dacht dat ze deze brug dit weekend gaan aansluiten, de oude wegvaren en reviseren en dan een lang weekend om de situatie definitief te maken. Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk
Nee de nieuwe wordt er tussenin gevaren en pas eind 2018 opgelevert waarna de oude gerenoveerd kan worden.
Aansluiten van de sporen is nog best lastig direct na dit weekend, want de onderkant is op wat stalen balken na nog volledig open..
Half april rijdt de eerste trein erover. De oudere spoorbrug die er naast ligt gaat dan dicht voor onderhoud en de inbouw van dempende materialen, om geluid van treinen te dempen.
Volgend jaar november er uiteindelijk over vier sporen worden gereden.
de wens van Dordrecht is dit weekend hersteld. Met de IC naar Eindhoven zonder overstappen is dit weekend wegens de werkzaamheden weer mogelijk. Het enige compromis is dat deze IC via Schiphol en Utrecht C zal rijden
Op zaterdag 18 november 2017 09:36 schreef Salatrel het volgende: de wens van Dordrecht is dit weekend hersteld. Met de IC naar Eindhoven zonder overstappen is dit weekend wegens de werkzaamheden weer mogelijk. Het enige compromis is dat deze IC via Schiphol en Utrecht C zal rijden
Hadden ze maar specifieker moeten zijn met hun eisen
Gebeurt vaker. Maandje of 3 geleden heb ik 5 vrachten van elk 35 spoorstaven van 15 meter opgeladen in Utrecht, die verkocht waren aan een Engelse firma. Het bedrijf die die spoorstaven had gedemonteerd, opgeslagen en verkocht had geen eigen spooraansluiting. Dat was toen een bedrijf aan de Isotopenweg in Utrecht, op een klein hoekje bij Pouw. Naam van het bedrijf weet ik zo even niet meer.
Op zaterdag 18 november 2017 17:00 schreef greavy het volgende: Gebeurt vaker. Maandje of 3 geleden heb ik 5 vrachten van elk 35 spoorstaven van 15 meter opgeladen in Utrecht, die verkocht waren aan een Engelse firma. Het bedrijf die die spoorstaven had gedemonteerd, opgeslagen en verkocht had geen eigen spooraansluiting. Dat was toen een bedrijf aan de Isotopenweg in Utrecht, op een klein hoekje bij Pouw. Naam van het bedrijf weet ik zo even niet meer.
Op zaterdag 18 november 2017 17:00 schreef greavy het volgende: Gebeurt vaker. Maandje of 3 geleden heb ik 5 vrachten van elk 35 spoorstaven van 15 meter opgeladen in Utrecht, die verkocht waren aan een Engelse firma. Het bedrijf die die spoorstaven had gedemonteerd, opgeslagen en verkocht had geen eigen spooraansluiting. Dat was toen een bedrijf aan de Isotopenweg in Utrecht, op een klein hoekje bij Pouw. Naam van het bedrijf weet ik zo even niet meer.
Dit waren ‘kant en klare’ uitgesneden stukken van de werkzaamheden Zandvoort - Haarlem, best geinig om te zien
Waren rails van 54E1, oftewel circa 54 kilo per strekkende meter. Elke rails is dan, bij 15 meter, 810 kilo. 28.350 kg lading. Eigen gewicht trekker van ca. 9 ton + trailer 3,9 ton = 12,9 ton = 41.250kg. Je mag er 50 ton in Nederland wegen... Dezen waren tussen Utrecht en Amersfoort verwijderd waar de rails vernieuwd moest worden.
Zijn dat die Poolse lichte wagens die relatief hoog zijn.
Mautkillers zijn vrachtwagencombinaties (vaak bakwagen + aanhanger) met van die kleine wieltjes eronder, zijkant+dak+achterkant is dan een zeildoek en dus extra veel laadruimte. Wegen geen tering (minder dan 12 ton, dus dan hoef je geen maut te lappen in Duitsland). Maar met een storm waaien ze met bosjes om, want dat zeil vangt veel wind en weinig gewicht kan het tegenhouden, want het weinige gewicht ligt bijna op het wegdek.
Mautkillers zijn vrachtwagencombinaties (vaak bakwagen + aanhanger) met van die kleine wieltjes eronder, zijkant+dak+achterkant is dan een zeildoek en dus extra veel laadruimte. Wegen geen tering (minder dan 12 ton, dus dan hoef je geen maut te lappen in Duitsland). Maar met een storm waaien ze met bosjes om, want dat zeil vangt veel wind en weinig gewicht kan het tegenhouden, want het weinige gewicht ligt bijna op het wegdek.
Ja precies, die had ik al in gedachten. Vaak zo'n bed boven de cabine.
bij een beetje wind zouden die dingen al aan de kant moeten blijven. Het is niet voor niets dat Nederlandse truckers bij de laatste zware storm hun eigen truck gebruikten om die dingen uit de wind te houden. Anders hadden er gegarandeerd veel omgelegen.
ok. De provincies Overijssel, Gelderland en Noord-Brabant willen verbeteringen op de Schrootlijn. Verdubbeling van het spoor tussen Deventer en Olst zodat daar meer treinen kunnen rijden, mogelijke stations Zwolle-Zuid en Deventer-Noord en de aanpak van de knelpunten Ravenstein (tweede brug) en Velperpoort aansluiting (splitsing lijnen richting Zutphen en Zevenaar)
Maar goed, het is een knooppuntentrein, dus voordat je aan de slag gaat moet je uiteraard wel weten wat je wilt. Knopen Zwolle en Zutphen zijn wel de belangrijkste om te behouden lijkt me.
Op zaterdag 18 november 2017 19:31 schreef Peterselieman het volgende: Maar goed, het is een knooppuntentrein, dus voordat je aan de slag gaat moet je uiteraard wel weten wat je wilt. Knopen Zwolle en Zutphen zijn wel de belangrijkste om te behouden lijkt me.
Met name een vrije kruising op Velperbroek aansluiting (splitsing naar Zevenaar en Zutphen) en een dubbelsporige brug bij Ravenstein lijken mij nuttig. Met Olst en Wijhe overslaan win je niet zoveel, en door de knopen in Zwolle en Zutphen is de tijdswinst ook nog vrijwel onbruikbaar.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Over TransRapid in Lathen, wat eigenlijk al afgebroken moest zijn nav een dodelijk incident en andere problemen maar vanwege problemen met de financiën en vergunningen erg lang voortsleept.
NS heeft een GtbV-claim van mij automatisch geweigerd omdat er onvoldoende vertraging zou zijn geweest. Dit terwijl ik met +30 aankwam in Utrecht.
De computer van NS zal wel denken 'je had de stoptrein kunnen pakken', maar de vertraging van mijn IC werd juist door dat kreng veroorzaakt. De treindienstleider liet de stoptrein voor de IC rijden
Op zaterdag 18 november 2017 20:11 schreef James1988 het volgende: NS heeft een GtbV-claim van mij automatisch geweigerd omdat er onvoldoende vertraging zou zijn geweest. Dit terwijl ik met +30 aankwam in Utrecht.
De computer van NS zal wel denken 'je had de stoptrein kunnen pakken', maar de vertraging van mijn IC werd juist door dat kreng veroorzaakt. De treindienstleider liet de stoptrein voor de IC rijden
De gele brug heeft 4 rijstroken (2 bus + 2 auto), een fietspad en een voetpad. De nieuwe spoorbrug heeft ruimte voor 2 sporen en een schouwpad, maar meer dan dat is niet nodig. Dat zal het verschil wel maken.
Gelukkig staat er in zo'n afwijsmailtje tegenwoordig dat je er gewoon op kunt reageren, dus dat heb ik gedaan. Over twee maanden zal ik daar wel eens wat over horen
Op zaterdag 18 november 2017 21:09 schreef dennistd het volgende: Bij 3000 ton tegen 6300 ton vind ik dat wel ja. Zeker omdat hier zware goederentreinen overheen moeten kunnen.
Vermoedelijk zit in die 6300 ton de gehele constructie, inclusief onderbouw
Gelukkig staat er in zo'n afwijsmailtje tegenwoordig dat je er gewoon op kunt reageren, dus dat heb ik gedaan. Over twee maanden zal ik daar wel eens wat over horen
Ja, dan krijg je weer de systematische middelvinger. Been there done that. Gore tering NS honden
'Gemeenten willen rechtstreekse treinverbinding tussen Zwolle en Münster'
Er moet een nieuwe internationale treinverbinding komen tussen Zwolle en Münster via Hengelo en Enschede. Daarvoor pleiten de steden in de grensregio. Dat meldt OV-Magazine.
Hengelo wordt op die manier een knooppunt van twee internationale spoorverbindingen.
Wie nu van Zwolle naar Münster reist met de trein, moet overstappen in Enschede. Een directe verbinding is gerechtvaardigd als wordt gekeken naar het aantal reizigers dat dagelijks reist tussen Enschede en Münster.
Dieseltreinen
Vanaf december rijdt Keolis weliswaar met elektrische treinen tussen Zwolle en Enschede, maar het tracé naar Duitsland heeft nog geen bovenleiding. Daar rijden nog dieseltreinen.
Het aantal reizigers tussen Enschede en Münster steeg van vierduizend per dag in 2000 naar inmiddels bijna tienduizend. De bestaande treinen zitten inmiddels aan de grens van hun capaciteit.
Elektrificatie nodig
Volgens de steden is een aantal maatregelen nodig, waaronder verdubbeling van het spoor tussen Altenberge en Nordwalde, net ten noorden van Münster, en elektrificatie van het spoor. Daarmee zouden ook dubbeldekkers mogelijk zijn.
De rechtstreekse verbinding zou een aanvulling moeten zijn op de reeds bestaande intercityverbinding tussen Amsterdam over Hengelo naar Berlijn en de nieuwe regionale verbinding tussen Hengelo en Bielefeld, gerund door Keolis-dochter eurobahn.
Wat gaat dat kosten?
Münster, Osnabrück, en Almelo, Borne, Hengelo, Oldenzaal en Enschede, de zogenoemde MONT-steden, hebben een intentieverklaring ondertekend, waarin ze beloven zich sterk te maken voor de verbinding. De elektrificatie van het spoor zou op zijn vroegst in 2026 een feit kunnen zijn. De kosten worden geraamd op 76 miljoen euro.
Een rechtstreeks verbinding tussen Zwolle en Münster zou moeten kunnen rekenen op veertigduizend extra passagiers per jaar tussen die twee steden. Tussen Gronau en Enschede zouden jaarlijks 70.000 extra passagiers vervoerd kunnen worden.
Sowieso mag het allemaal wel wat beter met nachtnet. In Amsterdam is het ook behoorlijk vroeg afgelopen met metro en trams. Dan kom je al met pijn en moeite op centraal station. Het is niet meer van deze tijd.
Op maandag 20 november 2017 11:09 schreef Frozen-assassin het volgende: Sowieso mag het allemaal wel wat beter met nachtnet. In Amsterdam is het ook behoorlijk vroeg afgelopen met metro en trams. Dan kom je al met pijn en moeite op centraal station. Het is niet meer van deze tijd.
het klopt niet eens wat er staat. De laatste trein van den haag naar utrecht om 22.53? Wat?? De laatste trein naar rotterdam om 23.23?? De laatste trein naar amsterdam voor 12e?
In amsterdam is nachtbus vervoer prima hoor. Vooral vergeleken met den haag een verademing.
Er is momenteel een pinstoring bij de NS kaartautomaat op station Usquert. Het is bij die automaat momenteel niet mogelijk om te pinnen en je kunt er daarom alleen met muntgeld betalen.
Op maandag 20 november 2017 12:48 schreef Salatrel het volgende: Er is momenteel een pinstoring bij de NS kaartautomaat op station Usquert. Het is bij die automaat momenteel niet mogelijk om te pinnen en je kunt er daarom alleen met muntgeld betalen.
Op zaterdag 18 november 2017 19:54 schreef James1988 het volgende: Het zal wel raar zijn als ik maandag daar langs kom met de trein en er ineens drie bruggen liggen
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Dat hijzelf een irritante zeikstraal is weten we wel, maar dat het AD dit allemaal gewoon print zonder even de routeplanner te checken...
Het bestaan van de metro wordt ook vergeten, de laatste mogelijkheid om van Den Haag naar Rotterdam te reizen zonder over te stappen is 00:51.
Moet je wel in de buur van Rotterdam Centraal moeten zijn, want als je daar om 1:24 aan komt is er niet bijster veel meer om op over te stappen, de eerst volgende trein vertrekt om 2:00 terug naar Den Haag
De sluis bij WbD moest OPEN, dus daar staat het water HOGER.
Maar bij Maarssen staat het ONDER zeeniveau. Dus waar moet dat water dan heen?
Als het nou van noord naar Zuid zou stromen, zou ik ook raar vinden, maar okee, dan zou de sluis bij WbD juist dicht moeten om het water bij Maarssen omhoog te stuwen. Maar dat is dus niet zo. Het stroomt van zuid naar noord, en het watert af op iets wat VER onder zeeniveau ligt. Dat is raar natuurlijk.
De sluis bij WbD moest OPEN, dus daar staat het water HOGER.
Maar bij Maarssen staat het ONDER zeeniveau. Dus waar moet dat water dan heen?
Als het nou van noord naar Zuid zou stromen, zou ik ook raar vinden, maar okee, dan zou de sluis bij WbD juist dicht moeten om het water bij Maarssen omhoog te stuwen. Maar dat is dus niet zo. Het stroomt van zuid naar noord, en het watert af op iets wat VER onder zeeniveau ligt. Dat is raar natuurlijk.
Dit is de brondata, per uur gesorteerd. Het niveau zie je dus langzaam oplopen. (/50 achter elke meting is een kwaliteitskenmerk).
Het water stroomt (meestal) van zuid naar noord en wordt bij IJmuiden de Noordzee opgelaten. Het hele kanaal heeft tussen Wijk bij Duurstede en Amsterdam inderdaad een waterstand onder NAP.
Op maandag 20 november 2017 19:15 schreef MTL het volgende: Ik ben toevallig nu in Roemenië, en kan nou niet zeggen dat het in Engeland slechter geregeld was. Of is Roemenië geen derdewereldland?
Overigens: alle treinen waarmee ik heb gereisd waren wel op tijd. Dat dan weer wel
Edit: en dat is verdorie een betere score qua punctualiteit dan dat ze in landen als Zwitserland en Japan wisten neer te zetten bij mij
Alle treinen waar ik in Albanië ooit mee te maken gehad heb, reden ook letterlijk ALLEMAAL op tijd
Geplande werkzaamheden maar vervangende bussen niet meer laten rijden vanaf de een na laatste reguliere trein ipv de laatste waardoor ik dus een stervensdure taxi mocht pakken in Londen...
Geplande werkzaamheden maar vervangende bussen niet meer laten rijden vanaf de een na laatste reguliere trein ipv de laatste waardoor ik dus een stervensdure taxi mocht pakken in Londen...
Da's niet de bedoeling
Waren die werkzaamheden aangekondigd, of stond je ineens ergens te wachten op een bus die niet kwam?
Waren die werkzaamheden aangekondigd, of stond je ineens ergens te wachten op een bus die niet kwam?
Werkzaamheden waren bekend, zelfs nog bij infobalie geweest op voorhand omdat de vervangende bus bij een of ander metrostation zou staan.
Metro komt aan, ik was netjes op tijd volgens info die aan de balie doorgegeven was, ik volg de bordjes naar "replacement service", zie nog net een bakwagen met dranghekken wegrijden en iemand van de NR die zich aan het omkleden is. "Oh, i am sorry, the last bus just left." Cant help you i am just a loan-in, everyone has left, you can check the website for a refund i guess".
Morgen maar eens bellen, dik 100 euro voor die taxi neergelegd.
Greater Anglia, Londen Liverpool Street naar Southend Airport.
Ik had de vroege vlucht van vanochtend naar Amsterdam en alvast een hotel naast t vliegveld geboekt voor afgelopen nacht, dus op het ongemak na geen verdere consequenties gelukkig.
Sik 210 is omgebouwd van geel/grijze uitvoering naar de uitvoering zoals ie in 1942/1943 reed. Compleet met (helaas een dummy) houtgasgenerator: http://www.locomotor.nl/rp210.htm
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Wat gebeurd er met een internationaal ticket als je de connectie mist? Zit te loeren naar Bratislava utrecht, maar dat is nogal een eind met flink wat connecties.
Op maandag 20 november 2017 22:56 schreef dennistd het volgende: Dan rij je op andere wegen dan ik. Pas rond 6.30u begint het een beetje op gang te komen.
Op dinsdag 21 november 2017 00:36 schreef Yreal het volgende: Wat gebeurd er met een internationaal ticket als je de connectie mist? Zit te loeren naar Bratislava utrecht, maar dat is nogal een eind met flink wat connecties.
Dan mag je een volgende trein nemen, zolang het allemaal op een ticket staat. Als je twee losse tickets hebt (Bijv. Bratislava - Munchen en Munchen - Nederland) en je mist dan je aansluiting in Munchen dan ben je gefucked
Schokkendste blijft dat die laatste trein tijden van ze niet kloppen.
Je hebt het blijkbaar niet gelezen, de tijden kloppen nu wel.
Laatste IC Den Haag-Utrecht 23:53 is voor Randstedelijke begrippen aan de vroege kant, zeker in het weekend, daar heb ik me al vaker over verbaasd. Op de meeste trajecten gaat de laatste ná 0:00. Vanaf Leiden C kan je om 0:22 nog naar Utrecht, vanaf Rotterdam C in het weekend 1:05.
Je hebt het blijkbaar niet gelezen, de tijden kloppen nu wel.
Laatste IC Den Haag-Utrecht 23:53 is voor Randstedelijke begrippen aan de vroege kant, zeker in het weekend, daar heb ik me al vaker over verbaasd. Op de meeste trajecten gaat de laatste ná 0:00. Vanaf Leiden C kan je om 0:22 nog naar Utrecht, vanaf Rotterdam C in het weekend 1:05.
Ja maar in het artikel hebben ze het over 22.53 de laatste trein. Dat klopt niet.
Op dinsdag 21 november 2017 09:02 schreef Sandrvich het volgende: Werden de Fahrgastrechte daar niet recentelijk op aangepast? Geen idee of dat al is doorgevoerd overigens.
Helaas niet. Er ligt wel een nieuw voorstel maar die laat die nog steeds toe zolang de vervoerders het maar uitleggen.
Dan mag je een volgende trein nemen, zolang het allemaal op een ticket staat. Als je twee losse tickets hebt (Bijv. Bratislava - Munchen en Munchen - Nederland) en je mist dan je aansluiting in Munchen dan ben je gefucked
Mmmm... Maar als je bratislava - utrecht doet, krijg je
Die staan dan allemaal in verbinding met elkaar? Wat dat is misschien wel leuker dan de trein van Bratislava naar praag en daar ryanair naar huis. Op 60 euro een top deal.
[ Bericht 1% gewijzigd door Yreal op 21-11-2017 12:42:31 ]
Die staan dan allemaal in verbinding met elkaar? Wat dat is misschien wel leuker dan de trein van Bratislava naar praag en daar ryanair naar huis. Op 60 euro een top deal.
Is het één boeking of maak je vier losse boekingen? Zolang het allemaal maar in dezelfde boeking zit (zelfde referentienummer) komt het wel goed.
Mocht je vertraging hebben, ga dan wel zelf op zoek naar personeel in de trein of bij een loket. Stap niet zomaar op een volgende trein als je te maken hebt met treinbinding.
Weer mooi planwerk van NS: IC Utrecht - Rotterdam 15.33 eerst uit laten vallen, iedereen naar de trein van 15.48 dirigeren en die op tijd laten vertrekken. Vervolgens wordt laatst genoemde net buiten Utrecht stil gezet en vertrekt de trein van 15.33 alsnog met +18
Ik heb goedgegokt en zit nu heerlijk rustig in de trein van 15.33 +18 (En volgens mij rijden we ook nog eens zonder conducteur)
Nou... Rond een uur of acht zitten de treinen toch aardig vol, en ook in de middagspits kan het soms druk zijn. Maar gelukkig geen Randstad-taferelen, tenzij er een stelletje ontbreekt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is vandaag 20 jaar geleden dat een benzinetrein in het Duitse Elsterwerda ontspoorde en explodeerde. De trein kon niet afremmen omdat er flinke fouten waren gemaakt tijdens het rangeren, de lading ontspoorde toen er met 90 km/u door een 40-wissel werd gereden.
Korte samenvatting van de oorzaak: locwissel waarbij vergeten is de remslangen te verbinden, waardoor dus alleen de loc kon remmen en de wagens niet. Normaal gesproken doe je daarom ook een remproef, maar die hebben ze in dit geval overgeslagen...
[ Bericht 17% gewijzigd door dennistd op 21-11-2017 19:21:26 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Korte samenvatting van de oorzaak: locwissel waarbij vergeten is de remslangen te verbinden, waardoor dus alleen de loc kon remmen en de wagens niet. Normaal gesproken doe je daarom ook een remproef, maar die hebben ze in dit geval overgeslagen...
Het idee van luchtremmen is toch geen druk is remmen 'vast'?
Het idee van luchtremmen is toch geen druk is remmen 'vast'?
Of werken treinremmen anders
De treinvoorbereider (of hoe heet zo iemand?) had de remmen gelost omdat hij dacht dat er te veel druk op de leiding stond.
Vervolgens is er iets misgegaan en is er geen remproef meer gedaan. De treinvoorbereider was met drie treinen tegelijk bezig, de machinist dacht misschien dat een bepaald handgebaar ('voorbereiding gereed') voor hem bedoeld was. Dat is nooit duidelijk geworden.
Op dinsdag 21 november 2017 09:02 schreef Sandrvich het volgende: Werden de Fahrgastrechte daar niet recentelijk op aangepast? Geen idee of dat al is doorgevoerd overigens.
Had zowaar een omroep vanavond in de trein die wél volledig verstaanbaar was zonder fluit erin. De dame had door dat ze even moest pauzeren als de coupédeur open ging
Is het één boeking of maak je vier losse boekingen? Zolang het allemaal maar in dezelfde boeking zit (zelfde referentienummer) komt het wel goed.
Mocht je vertraging hebben, ga dan wel zelf op zoek naar personeel in de trein of bij een loket. Stap niet zomaar op een volgende trein als je te maken hebt met treinbinding.
krijg je gewoon allemaal op 1 boeking, in een ice. Ja behalve Bratislava, duhh. Vind het nog best goedkoop.
Kopenhagen - Breda had ik voor ¤ 39,90, plus ¤ 4,50 voor een zitplaatsreservering. Vond ik niet duur voor een rit van 12 uur en zo'n 950 km (schatting)
Kopenhagen - Breda had ik voor ¤ 39,90, plus ¤ 4,50 voor een zitplaatsreservering. Vond ik niet duur voor een rit van 12 uur en zo'n 950 km (schatting)
ik zou die nog wel eens willen maken voor die boot oversteek. Hoelang kan dat nog?
Het treinstel is na het ongeval lange tijd opgeslagen geweest bij Mammoet in Zuidbroek, maar is inmiddels voor herstel naar een Stadlerfabriek afgevoerd.
Op maandag 20 november 2017 22:56 schreef dennistd het volgende: Dan rij je op andere wegen dan ik. Pas rond 6.30u begint het een beetje op gang te komen.
Op de A1 richting het westen is het na 6:00 uur file rijden.
Op woensdag 22 november 2017 06:40 schreef Maegrim het volgende: Intern is er ook een hoop veranderd om de punctualiteit omhoog te krijgen, nu moet prorail nog meewerken met het aanpassen van ARI...
Ligt aan je definitie van geweldig... Eerst de eisen naar beneden bijstellen: Het ministerie eist dat minstens 82,5 procent van de treinen uiterlijk met vijf minuten vertraging op de eindbestemming aankomt Daarna 'trots' beweren dat je dat haalt: Bij punctualiteit zitten we nu op 83 procent
Op woensdag 22 november 2017 12:59 schreef Yreal het volgende: Achja, dat is allemaal relatief. In Japan zou de directie nu collectieve zelfmoord plegen, in Spanje kregen ze een onderscheiding.
Hoezo? In Spanje is de punctualiteit van de hogesnelheidstreinen 90% volgens de vijfminutennorm. En bijv. de Cercanias van Madrid hebben zelfs een punctualiteit van 99%.
Hoezo? In Spanje is de punctualiteit van de hogesnelheidstreinen 90% volgens de vijfminutennorm. En bijv. de Cercanias van Madrid hebben zelfs een punctualiteit van 99%.
Ohjoh, ik dacht dat het superkut was daar. Weet ik veel, ik heb ooit een overstap gemist ergens diep in tsjechie omdat de trein 7 minuten vertraagd was. en toen kon ik dus 2 uur op een oostblokstation rondhangen waar niemand een woord engels sprak.
Op woensdag 22 november 2017 12:57 schreef ReisT het volgende: De Zwitsers hebben weer een nieuw acroniem bedacht, na FLIRT, KISS en SMILE komen ze nu met WINK: “Wandelbarer Innovativer Nahverkehrs-Kurzzug”
Ze hebben iets minder zitplaatsen (straks 135 zitplaatsen en 14 klapzittingen) dan de huidige GTW's (172 voor een drietje nu, exclusief klapzittingen), maar in de twee bakken wel in totaal drie deuren per zijde.
Ze krijgen met 1000 kW wel een bak meer vermogen dan de 600 kW die nu in de noordelijke GTW's zit.
Ik kwam op een Duits modeltreinenforum een paar leuke photoshops tegen. Op het eerste gezicht lijken het hersenspinsels van een of andere hobbyist, maar DB had na de Wende daadwerkelijk het plan om de Ludmilla's als volgt om te bouwen.
Naast de Baureihe 234 voor 140 km/h, die er daadwerkelijk is gekomen, had er ook een Baureihe 236 moeten komen die 160 km/h kon. Een stap verder was de ontwikkeling van varianten met compleet verbouwde cabine: een 234.8 met 'Wittenberger' kop voor regionale treinen en een 236.9 met een InterRegio-kop.
In werkelijkheid is het dus nooit verder gekomen dan de gewone Baureihe 234, waarvan er eentje in bij de rijtuigen passende mintgroene kleuren heeft gereden:
Black Friday Bahn-Gutschein Einlösezeitraum: nur am Black Friday (24. November 2017) Reisezeitraum: 24. November bis 20. Dezember 2017 Gutscheinwert: 10 Euro Mindestfahrkartenwert: 39 Euro Gutscheincode: CUUXXAU4 Jetzt Black Friday eCoupon einlösen!*
Dabei handelt es sich außerdem um einen achtstelligen Black Friday eCoupon. Daher kannst du diesen nur bei der Buchung eines Online- oder Handy-Tickets einlösen
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op vrijdag 24 november 2017 16:04 schreef Salatrel het volgende: Wat een feest. Flirt bevoegdheid ook weer in de pocket. Vanaf A.S. dinsdag ook bij u in de regio
Als je met Flirt bij mij in de regio komt dan zit je bij het verkeerde bedrijf Hoewel FLIRT in de 7000 (Enschede-Apeldoorn) ook niet verkeerd zou zijn natuurlijk, ipv DDAR
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Klopt ja Is ook het noordelijkste en oostelijkste punt waar NS er mee komt. Maar we krijgen hier straks wel de varianten van Keolis Nederland en Keolis Duitsland.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven