ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De spoorbrug net ten zuiden van Leeuwarden kan pas over ruim drie maanden weer open voor de scheepvaart nadat een aannemer een stuk gereedschap vergat: http://www.lc.nl/frieslan(...)tdicht-22663017.html
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Begreep dat alles vanuit de richting Gouda en Schiedam met een aanwijzing STS binnen genomen moest worden op Rotterdam. Dat schiet natuurlijk voor geen ene meter op.
Maar die heeft hetzelfde effect op de scheepvaart toch?
niet helemaal. Het containerschip dat tussen Leeuwarden en Rotterdam pendelt heeft er bijvoorbeeld geen last van, omdat deze normaal gesproken al via het PM-kanaal vaart
NS is bezig met de overstap van de achterliggende reisplannersoftware te veranderen naar de Hafas Reisplanner ('HARP' for short). Daardoor zouden er betere reisadviezen gegeven moeten worden omdat allerlei extra informatie meegewogen kan worden voor een reisadvies. Waar de huidige NS Reisplanner bijvoorbeeld voor een overstap die op meerdere stations mogelijk is, de overstap met de meeste tijd of de eerste mogelijkheid zal weergeven, kan HARP bijvoorbeeld meewegen dat de overstaptijd weliswaar korter is, maar wel op hetzelfde perron plaats zal vinden, waardoor traplopen niet meer nodig is. De app voor iOS is al geüpdatet en is daarmee een soort van proefkonijn. Android volgt binnen een paar weken, waarbij de feedback vanuit de iOS versie meegenomen wordt. De site van NS moet voor eind dit jaar over zijn gezet
Dat een "reischallenge" enigszins uitdagend moet zijn kan ik me gezien de naam ervan nog wel voorstellen, maar om van mensen met reizen op rekening of vrij reizen te gaan verlangen dat ze enkele reizen op saldo maken is misschien niet heel slim bedacht...
Op donderdag 16 november 2017 18:10 schreef MTL het volgende: NS is bezig met de overstap van de achterliggende reisplannersoftware te veranderen naar de Hafas Reisplanner ('HARP' for short). Daardoor zouden er betere reisadviezen gegeven moeten worden omdat allerlei extra informatie meegewogen kan worden voor een reisadvies. Waar de huidige NS Reisplanner bijvoorbeeld voor een overstap die op meerdere stations mogelijk is, de overstap met de meeste tijd of de eerste mogelijkheid zal weergeven, kan HARP bijvoorbeeld meewegen dat de overstaptijd weliswaar korter is, maar wel op hetzelfde perron plaats zal vinden, waardoor traplopen niet meer nodig is. De app voor iOS is al geüpdatet en is daarmee een soort van proefkonijn. Android volgt binnen een paar weken, waarbij de feedback vanuit de iOS versie meegenomen wordt. De site van NS moet voor eind dit jaar over zijn gezet
Las vorige week dat na vijf jaar ook aankomsttijden verstrekt worden aan ontwikkelaars van 3rd party apps, ben benieuwd wat ze daar voor creatiefs mee gaan doen
Op donderdag 16 november 2017 18:10 schreef MTL het volgende: NS is bezig met de overstap van de achterliggende reisplannersoftware te veranderen naar de Hafas Reisplanner ('HARP' for short).
NS zou NS niet zijn als ze er geen nieuwe fancy afkorting bij zouden bedenken.
Wel mooi dat NS voor binnenlands gebruik ook eindelijk overstapt op het Hannover Consulting Fahrplan-Auskunfts-System
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dit najaar organiseerde het Duitse Müller-Touristik een aantal weekend-trips naar Tiel en Egmond aan Zee. De trein voerde de feestvierders aan vanuit Münster en verdere Duitse steden via Venlo naar Geldermalsen en Alkmaar. In Nederland verzorgde de Railexperts 9901 de tractie, maar op het Duitse deel was het leuker.
In Venlo staat de bijna zestig jaar oude 110 169-0 te wachten om met de Sonderzug naar Duitsland te vertrekken. De loc is sinds mei van dit jaar in handen van Euro-Express en draagt sinds juli deze kleurstelling. Uit de ramen hangen Duitsers die het hele weekend gefeest hebben en waarvan de meerderheid dan ook niet meer geheel nuchter was.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tjarco Tiegelaar van ProRail legt in UVandaag uit hoe de nieuwe spoorbrug dit weekend wordt geplaatst.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ProRail heeft een paar webcams geplaatst, via YouTube kun je het hele weekend meekijken.
Ik werk in de buurt van die brug en heb alles daar het afgelopen jaar steeds verder zien groeien, het zal even wennen zijn als er maandag ineens een derde brug ligt.
Ja, die brug over het Amsterdam-Rijnkanaal... Ik was vanochtend bij de starthandeling (druk op de knop en gaan). Mooi moment voor het project.
Het allermooiste uitzicht heb je natuurlijk vanaf de Cinemec, de bioscoop (Berlijnplein, Utrecht). Echt een aanrader om te gaan kijken. Vanochtend was ik er in pak. Morgen ga ik er heen met een paar vrienden en een fototoestel.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik werk in de buurt van die brug en heb alles daar het afgelopen jaar steeds verder zien groeien, het zal even wennen zijn als er maandag ineens een derde brug ligt.
Nee, want hoe zouden er dan nog treinen kunnen rijden tussen Woerden en Utrecht?
Wanneer de nieuwe brug geplaatst is (na dit weekend) gaan ze 'm aansluiten op de sporen. Daarna gaat de huidige brug gereviseerd worden. Eind 2018 moet dat allemaal klaar zijn en is doorgaande viersporigheid Utrecht - Woerden een feit.
Ik dacht dat ze deze brug dit weekend gaan aansluiten, de oude wegvaren en reviseren en dan een lang weekend om de situatie definitief te maken. Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk
Op vrijdag 17 november 2017 15:20 schreef b2py het volgende: Ik dacht dat ze deze brug dit weekend gaan aansluiten, de oude wegvaren en reviseren en dan een lang weekend om de situatie definitief te maken. Maar ik kan er ook naast zitten natuurlijk
Nee de nieuwe wordt er tussenin gevaren en pas eind 2018 opgelevert waarna de oude gerenoveerd kan worden.
Aansluiten van de sporen is nog best lastig direct na dit weekend, want de onderkant is op wat stalen balken na nog volledig open..
Half april rijdt de eerste trein erover. De oudere spoorbrug die er naast ligt gaat dan dicht voor onderhoud en de inbouw van dempende materialen, om geluid van treinen te dempen.
Volgend jaar november er uiteindelijk over vier sporen worden gereden.
de wens van Dordrecht is dit weekend hersteld. Met de IC naar Eindhoven zonder overstappen is dit weekend wegens de werkzaamheden weer mogelijk. Het enige compromis is dat deze IC via Schiphol en Utrecht C zal rijden
Op zaterdag 18 november 2017 09:36 schreef Salatrel het volgende: de wens van Dordrecht is dit weekend hersteld. Met de IC naar Eindhoven zonder overstappen is dit weekend wegens de werkzaamheden weer mogelijk. Het enige compromis is dat deze IC via Schiphol en Utrecht C zal rijden
Hadden ze maar specifieker moeten zijn met hun eisen
Gebeurt vaker. Maandje of 3 geleden heb ik 5 vrachten van elk 35 spoorstaven van 15 meter opgeladen in Utrecht, die verkocht waren aan een Engelse firma. Het bedrijf die die spoorstaven had gedemonteerd, opgeslagen en verkocht had geen eigen spooraansluiting. Dat was toen een bedrijf aan de Isotopenweg in Utrecht, op een klein hoekje bij Pouw. Naam van het bedrijf weet ik zo even niet meer.
Op zaterdag 18 november 2017 17:00 schreef greavy het volgende: Gebeurt vaker. Maandje of 3 geleden heb ik 5 vrachten van elk 35 spoorstaven van 15 meter opgeladen in Utrecht, die verkocht waren aan een Engelse firma. Het bedrijf die die spoorstaven had gedemonteerd, opgeslagen en verkocht had geen eigen spooraansluiting. Dat was toen een bedrijf aan de Isotopenweg in Utrecht, op een klein hoekje bij Pouw. Naam van het bedrijf weet ik zo even niet meer.
Op zaterdag 18 november 2017 17:00 schreef greavy het volgende: Gebeurt vaker. Maandje of 3 geleden heb ik 5 vrachten van elk 35 spoorstaven van 15 meter opgeladen in Utrecht, die verkocht waren aan een Engelse firma. Het bedrijf die die spoorstaven had gedemonteerd, opgeslagen en verkocht had geen eigen spooraansluiting. Dat was toen een bedrijf aan de Isotopenweg in Utrecht, op een klein hoekje bij Pouw. Naam van het bedrijf weet ik zo even niet meer.
Dit waren ‘kant en klare’ uitgesneden stukken van de werkzaamheden Zandvoort - Haarlem, best geinig om te zien
Waren rails van 54E1, oftewel circa 54 kilo per strekkende meter. Elke rails is dan, bij 15 meter, 810 kilo. 28.350 kg lading. Eigen gewicht trekker van ca. 9 ton + trailer 3,9 ton = 12,9 ton = 41.250kg. Je mag er 50 ton in Nederland wegen... Dezen waren tussen Utrecht en Amersfoort verwijderd waar de rails vernieuwd moest worden.
Zijn dat die Poolse lichte wagens die relatief hoog zijn.
Mautkillers zijn vrachtwagencombinaties (vaak bakwagen + aanhanger) met van die kleine wieltjes eronder, zijkant+dak+achterkant is dan een zeildoek en dus extra veel laadruimte. Wegen geen tering (minder dan 12 ton, dus dan hoef je geen maut te lappen in Duitsland). Maar met een storm waaien ze met bosjes om, want dat zeil vangt veel wind en weinig gewicht kan het tegenhouden, want het weinige gewicht ligt bijna op het wegdek.
Mautkillers zijn vrachtwagencombinaties (vaak bakwagen + aanhanger) met van die kleine wieltjes eronder, zijkant+dak+achterkant is dan een zeildoek en dus extra veel laadruimte. Wegen geen tering (minder dan 12 ton, dus dan hoef je geen maut te lappen in Duitsland). Maar met een storm waaien ze met bosjes om, want dat zeil vangt veel wind en weinig gewicht kan het tegenhouden, want het weinige gewicht ligt bijna op het wegdek.
Ja precies, die had ik al in gedachten. Vaak zo'n bed boven de cabine.
bij een beetje wind zouden die dingen al aan de kant moeten blijven. Het is niet voor niets dat Nederlandse truckers bij de laatste zware storm hun eigen truck gebruikten om die dingen uit de wind te houden. Anders hadden er gegarandeerd veel omgelegen.
ok. De provincies Overijssel, Gelderland en Noord-Brabant willen verbeteringen op de Schrootlijn. Verdubbeling van het spoor tussen Deventer en Olst zodat daar meer treinen kunnen rijden, mogelijke stations Zwolle-Zuid en Deventer-Noord en de aanpak van de knelpunten Ravenstein (tweede brug) en Velperpoort aansluiting (splitsing lijnen richting Zutphen en Zevenaar)
Maar goed, het is een knooppuntentrein, dus voordat je aan de slag gaat moet je uiteraard wel weten wat je wilt. Knopen Zwolle en Zutphen zijn wel de belangrijkste om te behouden lijkt me.
Op zaterdag 18 november 2017 19:31 schreef Peterselieman het volgende: Maar goed, het is een knooppuntentrein, dus voordat je aan de slag gaat moet je uiteraard wel weten wat je wilt. Knopen Zwolle en Zutphen zijn wel de belangrijkste om te behouden lijkt me.
Met name een vrije kruising op Velperbroek aansluiting (splitsing naar Zevenaar en Zutphen) en een dubbelsporige brug bij Ravenstein lijken mij nuttig. Met Olst en Wijhe overslaan win je niet zoveel, en door de knopen in Zwolle en Zutphen is de tijdswinst ook nog vrijwel onbruikbaar.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Over TransRapid in Lathen, wat eigenlijk al afgebroken moest zijn nav een dodelijk incident en andere problemen maar vanwege problemen met de financiën en vergunningen erg lang voortsleept.
NS heeft een GtbV-claim van mij automatisch geweigerd omdat er onvoldoende vertraging zou zijn geweest. Dit terwijl ik met +30 aankwam in Utrecht.
De computer van NS zal wel denken 'je had de stoptrein kunnen pakken', maar de vertraging van mijn IC werd juist door dat kreng veroorzaakt. De treindienstleider liet de stoptrein voor de IC rijden