Mautkillers zijn vrachtwagencombinaties (vaak bakwagen + aanhanger) met van die kleine wieltjes eronder, zijkant+dak+achterkant is dan een zeildoek en dus extra veel laadruimte. Wegen geen tering (minder dan 12 ton, dus dan hoef je geen maut te lappen in Duitsland). Maar met een storm waaien ze met bosjes om, want dat zeil vangt veel wind en weinig gewicht kan het tegenhouden, want het weinige gewicht ligt bijna op het wegdek.quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:51 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Moet Killer?
Zijn dat die Poolse lichte wagens die relatief hoog zijn.
Ja precies, die had ik al in gedachten. Vaak zo'n bed boven de cabine.quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Mautkillers zijn vrachtwagencombinaties (vaak bakwagen + aanhanger) met van die kleine wieltjes eronder, zijkant+dak+achterkant is dan een zeildoek en dus extra veel laadruimte. Wegen geen tering (minder dan 12 ton, dus dan hoef je geen maut te lappen in Duitsland). Maar met een storm waaien ze met bosjes om, want dat zeil vangt veel wind en weinig gewicht kan het tegenhouden, want het weinige gewicht ligt bijna op het wegdek.
Was me al eens eerder opgevallen die dingen ja. Altijd met oostblok kentekens Schooiers.quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja precies, die had ik al in gedachten. Vaak zo'n bed boven de cabine.
Vind het enge dingen om te zien.
bij een beetje wind zouden die dingen al aan de kant moeten blijven. Het is niet voor niets dat Nederlandse truckers bij de laatste zware storm hun eigen truck gebruikten om die dingen uit de wind te houden. Anders hadden er gegarandeerd veel omgelegen.quote:Op zaterdag 18 november 2017 18:57 schreef greavy het volgende:
met wind gebeurt dit met enige regelmaat:
[ afbeelding ]
ok. De provincies Overijssel, Gelderland en Noord-Brabant willen verbeteringen op de Schrootlijn. Verdubbeling van het spoor tussen Deventer en Olst zodat daar meer treinen kunnen rijden, mogelijke stations Zwolle-Zuid en Deventer-Noord en de aanpak van de knelpunten Ravenstein (tweede brug) en Velperpoort aansluiting (splitsing lijnen richting Zutphen en Zevenaar)quote:
Den Bosch ook welquote:Op zaterdag 18 november 2017 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
Maar goed, het is een knooppuntentrein, dus voordat je aan de slag gaat moet je uiteraard wel weten wat je wilt. Knopen Zwolle en Zutphen zijn wel de belangrijkste om te behouden lijkt me.
qua IC's is dat met ETMET minder relevantquote:
Nee die railtractoren van $anderevervoerder zijn lekker relevantquote:Op zaterdag 18 november 2017 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
qua IC's is dat met ETMET minder relevant
Mja, het lijkt me dat de overstaprelaties wel duidelijk zijn. In Zutphen wordt er veel overgestapt van de dieselboemels op de NS en andersom.quote:Op zaterdag 18 november 2017 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee die railtractoren van $anderevervoerder zijn lekker relevant
170 meter lang en 29 meter hoog. Gewicht 3000 tonquote:
De knoop die er nooit had hoeven zijnquote:Op zaterdag 18 november 2017 19:41 schreef dennistd het volgende:
Knoop Den Bosch wordt volgende maand al verbroken.
De gele brug voor het wegverkeer (officiële naam: Hogeweidebrug) is 170 meter lang, 26 meter hoog, en weegt 6300 ton.quote:Op zaterdag 18 november 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
170 meter lang en 29 meter hoog. Gewicht 3000 ton
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |