abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:53:25 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_175157008
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Moet Killer?

Zijn dat die Poolse lichte wagens die relatief hoog zijn.
Mautkillers zijn vrachtwagencombinaties (vaak bakwagen + aanhanger) met van die kleine wieltjes eronder, zijkant+dak+achterkant is dan een zeildoek en dus extra veel laadruimte. Wegen geen tering (minder dan 12 ton, dus dan hoef je geen maut te lappen in Duitsland). Maar met een storm waaien ze met bosjes om, want dat zeil vangt veel wind en weinig gewicht kan het tegenhouden, want het weinige gewicht ligt bijna op het wegdek.
  Moderator zaterdag 18 november 2017 @ 18:55:06 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175157046
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Mautkillers zijn vrachtwagencombinaties (vaak bakwagen + aanhanger) met van die kleine wieltjes eronder, zijkant+dak+achterkant is dan een zeildoek en dus extra veel laadruimte. Wegen geen tering (minder dan 12 ton, dus dan hoef je geen maut te lappen in Duitsland). Maar met een storm waaien ze met bosjes om, want dat zeil vangt veel wind en weinig gewicht kan het tegenhouden, want het weinige gewicht ligt bijna op het wegdek.
Ja precies, die had ik al in gedachten. Vaak zo'n bed boven de cabine.

Vind het enge dingen om te zien.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 18 november 2017 @ 18:57:05 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_175157091
met wind gebeurt dit met enige regelmaat:
pi_175157217


Te druk met de Bitcoins
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 19:04:20 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175157239
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja precies, die had ik al in gedachten. Vaak zo'n bed boven de cabine.

Vind het enge dingen om te zien.
Was me al eens eerder opgevallen die dingen ja. Altijd met oostblok kentekens :') Schooiers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 november 2017 @ 19:17:51 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175157507
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 18:57 schreef greavy het volgende:
met wind gebeurt dit met enige regelmaat:
[ afbeelding ]
bij een beetje wind zouden die dingen al aan de kant moeten blijven. Het is niet voor niets dat Nederlandse truckers bij de laatste zware storm hun eigen truck gebruikten om die dingen uit de wind te houden. Anders hadden er gegarandeerd veel omgelegen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175157558
Volgens mij had RWS toen ook opgeroepen blijf aan de kant, wat doen die normale chauffeurs überhaupt op de weg?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 19:21:02 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175157561
ja nu weer ontopic ja :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 november 2017 @ 19:29:09 #84
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175157740
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
ja nu weer ontopic ja :P
ok. De provincies Overijssel, Gelderland en Noord-Brabant willen verbeteringen op de Schrootlijn. Verdubbeling van het spoor tussen Deventer en Olst zodat daar meer treinen kunnen rijden, mogelijke stations Zwolle-Zuid en Deventer-Noord en de aanpak van de knelpunten Ravenstein (tweede brug) en Velperpoort aansluiting (splitsing lijnen richting Zutphen en Zevenaar)

https://www.destentor.nl/(...)ijssellijn~a247e6a3/

Onderzoek: http://www.brabant.nl/pol(...)load.aspx?qvi=896783
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 november 2017 @ 19:31:59 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175157802
Maar goed, het is een knooppuntentrein, dus voordat je aan de slag gaat moet je uiteraard wel weten wat je wilt. Knopen Zwolle en Zutphen zijn wel de belangrijkste om te behouden lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 19:39:42 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175157959
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
Maar goed, het is een knooppuntentrein, dus voordat je aan de slag gaat moet je uiteraard wel weten wat je wilt. Knopen Zwolle en Zutphen zijn wel de belangrijkste om te behouden lijkt me.
Den Bosch ook wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 november 2017 @ 19:40:51 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175157980
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Den Bosch ook wel
qua IC's is dat met ETMET minder relevant
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 19:41:17 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175157994
Knoop Den Bosch wordt volgende maand al verbroken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 19:41:36 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175158000
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

qua IC's is dat met ETMET minder relevant
Nee die railtractoren van $anderevervoerder zijn lekker relevant :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 19:44:26 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175158054
Met name een vrije kruising op Velperbroek aansluiting (splitsing naar Zevenaar en Zutphen) en een dubbelsporige brug bij Ravenstein lijken mij nuttig. Met Olst en Wijhe overslaan win je niet zoveel, en door de knopen in Zwolle en Zutphen is de tijdswinst ook nog vrijwel onbruikbaar.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 november 2017 @ 19:44:55 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175158062
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee die railtractoren van $anderevervoerder zijn lekker relevant :')
Mja, het lijkt me dat de overstaprelaties wel duidelijk zijn. In Zutphen wordt er veel overgestapt van de dieselboemels op de NS en andersom.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 november 2017 @ 19:49:13 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175158159


En toen stond hij al daar :D
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 18 november 2017 @ 19:51:48 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_175158215
hij is NOG groter dan die gele :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 18 november 2017 @ 19:54:40 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175158286
Het zal wel raar zijn als ik maandag daar langs kom met de trein en er ineens drie bruggen liggen :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 november 2017 @ 20:00:15 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175158413
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
hij is NOG groter dan die gele :o
170 meter lang en 29 meter hoog. Gewicht 3000 ton

Die nieuwe enkelsporige van Zuidhorn is 180 meter lang, 23 meter hoog en weegt 1700 ton
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175158472
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 november 2017 19:41 schreef dennistd het volgende:
Knoop Den Bosch wordt volgende maand al verbroken.
De knoop die er nooit had hoeven zijn
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:07:17 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175158583
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 november 2017 20:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

170 meter lang en 29 meter hoog. Gewicht 3000 ton
De gele brug voor het wegverkeer (officiële naam: Hogeweidebrug) is 170 meter lang, 26 meter hoog, en weegt 6300 ton.

(Bron: Wikipedia)
  Redactie Sport zaterdag 18 november 2017 @ 20:09:48 #98
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_175158648
Erg licht dan deze brug.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:10:54 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_175158671
(recente opnames)

Over TransRapid in Lathen, wat eigenlijk al afgebroken moest zijn nav een dodelijk incident en andere problemen maar vanwege problemen met de financiën en vergunningen erg lang voortsleept.
  zaterdag 18 november 2017 @ 20:11:02 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_175158675
NS heeft een GtbV-claim van mij automatisch geweigerd omdat er onvoldoende vertraging zou zijn geweest. Dit terwijl ik met +30 aankwam in Utrecht.

De computer van NS zal wel denken 'je had de stoptrein kunnen pakken', maar de vertraging van mijn IC werd juist door dat kreng veroorzaakt. De treindienstleider liet de stoptrein voor de IC rijden :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')