Iemand91 | zondag 5 november 2017 @ 22:13 |
Bron: Parool | |
flipsen | maandag 6 november 2017 @ 00:03 |
Beetje matige OP Iemand | |
Fred | maandag 6 november 2017 @ 00:32 |
Is die veranderd dan? PH-CDE heeft de nieuwe livery PH-CDF heeft de nieuwe livery icm reclame voor de Vriendenloterij PH-CDH heeft de nieuwe livery OK-TVS vliegt sinds vorige maand voor Corendon. Geen idee wat voor livery daar op zit, maar zal me niks verbazen als daar alleen wat stickers op zitten. TC-TJM heeft de nieuwe livery TC-TJN heeft de oude livery TC-TJI heeft de nieuwe livery TC-TJJ heeft de "Detur" livery TC-TJP heeft de oude livery, gecombineerd met TravelService stickers TC-TJS heeft de nieuwe livery TC-TJT heeft de nieuwe livery TC-COR heeft de nieuwe livery, echter zonder blauwe sterren Die laatste is het eerste echte nieuwe toestel waar Corendon mee vliegt, misschien willen ze het daarmee onderscheiden. [ Bericht 26% gewijzigd door Fred op 06-11-2017 00:39:59 ] | |
G-Pier | maandag 6 november 2017 @ 08:07 |
Je hebt de oude livery, dan heb je de nieuwe met blauwe ster en sinds kort (sinds de oprichting van Corendon Europe dacht ik) een gewijzigde livery waarbij de blauwe ster wit ook rood is. Betreft trouwens alleen de Turkse en Maltese toestellen. | |
Fred | maandag 6 november 2017 @ 19:29 |
Ze hebben de TC-TJG doorgeschoven naar Corendon Airines Europe, die had al de "nieuwe" livery, maar de blauwe en gele accenten zijn op het toestel verdwenen... De TC-TJP kan het antwoord geven, die is sinds vorige maand weer terug en als de livery idd is aangepast zou die ook de "rode ster" moeten hebben. Edit: nope die heeft de oude livery nog. Edit2: De PH-CDH gaat het antwoord geven op 9 november | |
Iemand91 | maandag 6 november 2017 @ 23:19 |
Landstede krijgt Boeing 747 voor onderwijsdoeleinden
Gaat om PH-BFP. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 07-11-2017 11:51:45 ] | |
Frozen-assassin | maandag 6 november 2017 @ 23:41 |
Tof van KLM! | |
Fred | dinsdag 7 november 2017 @ 13:17 |
Dus ze gaan de PH-BFR in Nederland slopen om vervolgens uit Spanje onderdelen van de PH-BFP te gaan halen... | |
Iemand91 | dinsdag 7 november 2017 @ 14:20 |
De kisten in Spanje zijn naar mijn weten nog in eigendom van KLM. Containers/kratten vol onderdelen komen vanuit Spanje weer naar Schiphol. De 747's die elders zijn opgeslagen zijn verkocht; zelfde geldt waarschijnlijk voor -BFR. | |
Fred | dinsdag 7 november 2017 @ 19:28 |
Dat zal allemaal best, maar of dit nou de beste/goedkoopste aanpak is betwijfel ik. | |
Iemand91 | dinsdag 7 november 2017 @ 19:36 |
Ik niet. Daarnaast lijkt dit veel moeite; maar het is natuurlijk niets als je bekijkt wat er per dag heen en weer vervoerd wordt qua vracht. In ongeveer een half uur vertrekt de allerlaatste United 747 vlucht. Vlucht UA747 gaat van San Francisco naar Honolulu; dezelfde route die de eerste United 747 vlucht op 23 juli 1970 ook maakte. De crew, catering/gerechten en een groot deel van de passagiers gaan allemaal in de '70's stijl. EDIT: en te volgen: https://www.flightradar24.com/UAL747/f759a8f EDIT #2: livefeed: http://sanfrancisco.cbslo(...)rancisco-watch-news/ EDIT #3: lol; vertraging wegens problemen met de airconditioning, nu onderweg naar hangar voor controle Met het verdwijnen van de United 747 blijft in de Verenigde Staten allen Delta Airlines over die geplande commerciële passagiersvluchten maakt met de 747. United Airlines nam op 30 juni 1970 hun allereerste 747(-100) in dienst; een N4703U genaamd William M. Allen: [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 07-11-2017 21:31:22 ] | |
Iemand91 | dinsdag 7 november 2017 @ 23:16 |
Maho Beach Cam is weer online! http://www.mahobeachcam.com/ | |
Fred | woensdag 8 november 2017 @ 15:45 |
De hotels zijn goed beschadigd zie ik | |
Iemand91 | woensdag 8 november 2017 @ 16:43 |
Iemand91 | woensdag 8 november 2017 @ 20:25 |
Vanavond Zembla op NPO2 om 21:15 - 22:00 uur:
| |
Randy_S | donderdag 9 november 2017 @ 02:58 |
Die lucht in een gemiddeld vliegtuig kan ik ook niet gezond noemen, verbaasd mij niets. Wel erg vervelend voor die mensen | |
derLudolf | donderdag 9 november 2017 @ 06:11 |
Vervelend is een understatement | |
Fred | donderdag 9 november 2017 @ 09:25 |
De directeur van KLM Health Services heeft wel een bijzondere achternaam uit de KLM historie. Mijn eerste gedachte was dan ook: zit die persoon daar vanwege kennis en kunde of is dit een functie die geschapen is voor een stukje genoegdoening en is de rol van KLM in de crash in Tenerife groter dan men wil toegeven? | |
derLudolf | donderdag 9 november 2017 @ 09:53 |
Mijn pa en ik riepen beide "hè, Veldhuizen van Santen". Reden was verschillend. Ik kende de naam als 747 gezagvoerder en m'n pa als arbo arts in Emmen... | |
Adrie072 | donderdag 9 november 2017 @ 11:56 |
4x vliegtuig parallel in de lucht gespot? Zojuist boven Haarlem 11:40. | |
G-Pier | donderdag 9 november 2017 @ 12:27 |
Is dit speciaal voor Corendon Dutch Airlines? Ondertussen al drie verschillende nieuwe liveries die tegelijkertijd vliegen. | |
Karstman | donderdag 9 november 2017 @ 13:26 |
Kan als Polderbaan en Zwanenbrugbaan beide in gebruik zijn als landingsbaan. Zal qua hoogte wel genoeg ruimte tussen zitten. | |
Blistering | donderdag 9 november 2017 @ 17:21 |
Dat was inderdaad zo eind van morgen / begin van de middag. Landing peak dan. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 9 november 2017 @ 17:54 |
Wat een kul. De rol van de gezagvoerder was in ieder geval significant. | |
Adrie072 | donderdag 9 november 2017 @ 17:54 |
Merci, maar vlogen richting het noorden en ik denk zeker boven 3000 feet. | |
Fred | vrijdag 10 november 2017 @ 00:23 |
De verschillende onderzoeken rondom de crash geven een verschillend beeld van de rol van de Nederlandse gezagvoerder. Wat nu als het functioneren van de die gezagvoerder ook werd aangetast door de grote hoeveelheden toxische lucht waar hij aan bloot gesteld is? | |
shiz | vrijdag 10 november 2017 @ 00:41 |
Deze gast. Knutselt normaal gesproken met afstandbestuurbare vliegtuigjes en besluit dan een echte te bouwen. Over YouTube gesproken, deze gast is ook altijd lachen: https://www.youtube.com/user/Airforceproud95 (FSX trolling) | |
Bobbje | vrijdag 10 november 2017 @ 12:20 |
Amerikaanse F-15's http://forum.scramble.nl/viewtopic.php?f=44&t=128991&start=525 | |
Adrie072 | vrijdag 10 november 2017 @ 16:17 |
Tof thanks! | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 21:41 |
Templin-Gross Doln, 20 GwiBAP met de Russische Fitters. Met Froukje en de EHSB mannen. 11H op zijn rug, | |
Peterselieman | vrijdag 10 november 2017 @ 21:57 |
Het gebruik van verkeerde schroeven lijkt volgens Japanners de oorzaak te zijn dat een KLM 777 een paneel boven Japan verloor, zo uit voorlopig onderzoek gebleken. https://www.upinthesky.nl(...)verkeerde-schroeven/ | |
Sunri5e | vrijdag 10 november 2017 @ 22:08 |
Niet de eerste keer dat deze fout bij KLM wordt gemaakt. Zelf ook wel eens op een KLM vlucht vanuit Curacao gezeten dat we onderweg onderdelen verloren. | |
PluggieOD | vrijdag 10 november 2017 @ 22:09 |
DDA wil je niet eens weten dat ongeluk. Ik zat toen op een civiel veld in Texas en die waren zo ongenadig boos. Die wisten precies wat er mis was gegaan. | |
Iemand91 | zaterdag 11 november 2017 @ 13:23 |
Even alert in FR24 app zetten en in de lucht kijken: TRANSAVIA MAAKT RONDVLUCHT BOVEN NEDERLAND MET BIJZONDERE BOEING Transavia | Boeing 737-8K2 | PH-HSI by FlyingAnts, on Flickr | |
derLudolf | zaterdag 11 november 2017 @ 14:38 |
Wat zijn Reaper, Grim01 en Gator01 vluchten? | |
Fred | zaterdag 11 november 2017 @ 14:58 |
Nu op weg naar Rotterdam: https://www.flightradar24.com/data/flights/hv1996 Kan hem straks uit mijn woonkamer voorbij zien komen. | |
vipergts | zaterdag 11 november 2017 @ 15:46 |
Zijn dat geen callsigns van het sqadron waar ze bij horen | |
Captain_Jack_Sparrow | zaterdag 11 november 2017 @ 15:50 |
Ben sceptisch over die uitspraak van jou. Bottom line: hij is aan zijn take off run begonnen, zonder clearance. | |
Iemand91 | zondag 12 november 2017 @ 01:29 |
A cargo plane operating for Saudi Arabian Airlines suffered a runway excursion at Maastricht Airport tonight.
EDIT: Saudi Airlines Cargo Boeing B747-4F TC-ACR by SjPhotoworld, on Flickr Runway Excursion TC-ACR EHBK by Jesse_V_, on Flickr [ Bericht 28% gewijzigd door Iemand91 op 12-11-2017 11:42:12 ] | |
#ANONIEM | zondag 12 november 2017 @ 01:33 |
Waarom Engels? Het stikt van de Nederlandse bronnen | |
Iemand91 | zondag 12 november 2017 @ 01:36 |
Omdat in die vier regels meer informatie staat dan in de Nederlandse bronnen die ik zo snel kon vinden. De correcte boven, de incorrecte onder: [ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 12-11-2017 11:54:33 ] | |
GlennQuagmire | zondag 12 november 2017 @ 10:56 |
KLM komt met iets nieuws: KLM Flightbundle. Koop meerdere bestemmingen in een keer en betaal minder. https://flightbundle.klm.com/nl?WT.ac=HPN_carrousel_FLIGHTBUNDLE | |
Iemand91 | zondag 12 november 2017 @ 11:27 |
De Dubai Airshow is vandaag begonnen; en de eerste grote order is al binnen: (Deze order is geen grote verrassing though) Een order voor nog zo'n 40 nieuwe A380(plus) toestellen zal deze week/vandaag ook nog wel bekend gemaakt worden. Boeing, Emirates Announce Commitment for 40 787-10 Dreamliners
| |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 12 november 2017 @ 22:03 |
Slordig. Nu nog uitzoeken hoe dat heeft kunnen gebeuren en door wie. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 12 november 2017 @ 22:10 |
Niet heel aannemelijk. Staat niet in het artikel. Waarom denk je dat? | |
Iemand91 | zondag 12 november 2017 @ 23:10 |
Omdat dat al wekenlang de ronde gaat, diverse betrouwbare bronnen en Emirates hier ook op hinten. Zulke uitspraken plaats ik hier niet ongefundeerd. | |
Sparqq | maandag 13 november 2017 @ 06:07 |
Niet slordig, maar zeer ernstig. Verkeerde schroefjes gebruiken in de luchtvaart is onvergefelijk en kan dodelijk zijn. | |
Iemand91 | maandag 13 november 2017 @ 11:23 |
De eerste A380 die in commerciële service ging is momenteel onderweg van Singapore naar Tarbes, Frankrijk. 9V-SKA van Singapore Airlines vloog op 25 oktober 2007 de allereerste commerciële A380 vlucht van Singapore naar Sydney. In Tarbes worden de Rolls Royce motoren verwijderd en gaan terug naar de fabrikant die ze weer kan inzetten op andere toestellen. De toekomst van dit toestel is nog onbekend. https://www.flightradar24.com/SIA8898/f8342a2 EDIT: [ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 13-11-2017 20:33:40 ] | |
Iemand91 | maandag 13 november 2017 @ 20:25 |
Oeps... Apache vliegt tegen hoogspanningskabel: grote stroomstoring bij Culemborg
| |
Fred | maandag 13 november 2017 @ 20:37 |
Ik heb een dejavu... op 12 december 2007 deden ze hetzelfde, in dezelfde regio. | |
Iemand91 | maandag 13 november 2017 @ 21:20 |
DEEL BOEING 747 IN NIEUWE RUIMTE MBO COLLEGE AIRPORT
Deze ging ooit als PH-BFM door het leven: | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 13 november 2017 @ 23:45 |
Op dit moment wel. | |
Iemand91 | maandag 13 november 2017 @ 23:47 |
En laatste post van de dag - het is wel een keer genoeg:Afgelopen zondag opgenomen. Zijn kanaal is een aanrader overigens. | |
DeeBee | dinsdag 14 november 2017 @ 09:21 |
Enders is in ieder geval met lege handen vertrokken uit Dubai, dus zo zeker is de A380 order nog niet. EK wil aardig wat garanties: https://www.reuters.com/a(...)fizzle-idUSKBN1DD0XD | |
Iemand91 | dinsdag 14 november 2017 @ 11:40 |
Tijdens de show dus niet meer inderdaad; maar het is wel duidelijk dat er een order gaat maken. Emirates heeft ondertussen heel duidelijk gemaakt dat ze er meer willen. Toch jammer, want voordat de show begon leek er alles op dat er een order zou komen. Nu is eigenlijk gewoon even afwachten wanneer. En een tweede nutgate in the making? The long arm of the law was in motion at Buenos Aires: Air France crew detained after passenger complains “not receiving her upgrade”
[ Bericht 57% gewijzigd door Iemand91 op 14-11-2017 11:46:32 ] | |
flipsen | dinsdag 14 november 2017 @ 13:36 |
Ik las het gisteren inderdaad. Argentinie is weer lekker bezig (met het wegjagen van toeristen en eventuele investeerders). | |
shiz | dinsdag 14 november 2017 @ 13:44 |
Je zou denken 'dat kan anno 2017 toch niet meer'. Well... nope. | |
flipsen | dinsdag 14 november 2017 @ 14:04 |
Om maar snel de negatieve aandacht van Argentinië af te leiden: FOK!toen: 14-11-1957 vliegramp in Bussum Mooi stuk, wist ik niet (is ook al een paar dagen geleden natuurlijk). | |
derLudolf | dinsdag 14 november 2017 @ 19:17 |
Eigenlijk hadden ze bij Airbus moeten zeggen dat als ze 40-50 A350's af zouden nemen en de A380 ook langer op zou blijven. Maar dat is met kennis achteraf natuurlijk makkelijk gezegd | |
Peterselieman | dinsdag 14 november 2017 @ 19:20 |
Volgende keer mag ze naar huis zwemmen | |
DeeBee | dinsdag 14 november 2017 @ 19:29 |
Ook risicospreiding, want de deliveries van de A350 zijn voorlopig erg traag en op deze manier kan Boeing ook leveren (al zijn nu nagenoeg alle EK orders boeing, met de 777X erbij). Dat Airbus vooral de A350 productie nog niet goed op orde heeft blijkt wel uit het feit dat de A350-1000 ook niet meer dit jaar gaat komen, terwijl hij nu al had moeten vliegen voor QR als het goed is. | |
Fred | dinsdag 14 november 2017 @ 19:43 |
Vier zelfs, de Nederlandse PH-CDE heeft wel de blauwe vlek, gele bal en rode letters, maar niet de toevoeging "Airlines". Als ik naar de recente veranderingen kijk op de websites van de verschillende Corendon's dan kom ik tot het volgende: Corendon Air en Corendon Airlines Europa (gaan) vliegen met een livery met rode letters, rode vlek, rode bal en de toevoeging "Airlines" Corendon Dutch Airlines (gaan) vliegen met een livery in de kleuren van het reisbureau: rode letters, gele bal, geen vlek, geen toevoeging "Airlines" De livery's en logo's blijven dus net zo inconsistent als de naamgeving. | |
Cobra4 | dinsdag 14 november 2017 @ 19:58 |
C&H / [FOK!toen] 14 november 1957: Vliegramp in Bussum | |
flipsen | dinsdag 14 november 2017 @ 22:24 |
gmta? | |
Cobra4 | dinsdag 14 november 2017 @ 22:25 |
| |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 15 november 2017 @ 01:08 |
Told you so. Denk dat ik het minstens 5 keer per week tegen mijn kinderen zeg: je krijgt niet altijd wat je wil. Financiele en luchtvaart experts denken dat de groei van Emirates wel eens voorbij kan zijn. https://www.bloomberg.com(...)e-running-out-of-sky Vind ik persoonlijk helemaal prima. | |
Pino112 | woensdag 15 november 2017 @ 09:22 |
https://nos.nl/artikel/22(...)-sluit-megadeal.html
| |
Iemand91 | woensdag 15 november 2017 @ 17:23 |
Vanavond deel 2: NPO2 (21:10 - 22:00 uur): Gif in de cockpit: De belangen
| |
Peterselieman | woensdag 15 november 2017 @ 22:30 |
Boeing zet er een intentieverklaring voor 175 737's voor Flydubai (met optie voor nog 50 toestellen) tegenover https://www.upinthesky.nl(...)bai-koopt-175-b737s/ | |
derLudolf | woensdag 15 november 2017 @ 22:40 |
Poah. | |
Blistering | donderdag 16 november 2017 @ 13:30 |
In ieder geval altijd brood op de plank als je bij Airbus of Boeing werkt | |
Peterselieman | donderdag 16 november 2017 @ 18:35 |
Die A380 van Air France staat nog steeds in Goose Bay. Er is echter hoop, want op 24 november zal een Antonov een nieuwe krachtbron brengen die gemonteerd moet gaan worden. Op de terugvlucht zal de motor overigens wel uit staan. https://www.upinthesky.nl(...)delijk-nieuwe-motor/ | |
Blistering | donderdag 16 november 2017 @ 19:01 |
Dat kost AF wel miljoenen lijkt me? Zo'n A380 die weken stilstaat. | |
lyolyrc | donderdag 16 november 2017 @ 23:25 |
Ik vraag me vooral af waarom ze speciaal een hele motor overvliegen, die ze dan vervolgens niet gebruiken. Als ze dan toch willen dat er op die plek iets aan die vleugel hangt, kunnen ze dan niet beter iets robuusts met een vergelijkbare massa monteren? Of desnoods een ander type motor? | |
Fred | donderdag 16 november 2017 @ 23:46 |
Wat je er ook aan wil hangen, je zal het er toch heen moeten vliegen. Goosebay staat niet echt bekend om zijn grote voorraad spare onderdelen En aangezien het groot is, moet het in een Antonov (124? 225?) en die moet ook maar net beschikbaar zijn op het moment dat je er heen wil vliegen. | |
NewHorizon | vrijdag 17 november 2017 @ 09:15 |
https://www.upinthesky.nl(...)piloten-vrije-markt/ Het nieuws dat eigenlijk niet uit kon blijven, maar wel erg prettig is voor de nog steeds grote groep werkloze vliegers | |
lyolyrc | vrijdag 17 november 2017 @ 10:08 |
Ik had het misschien anders moeten formuleren. Het lijkt er nu op dat ze in Goosebay onvoldoende middelen hebben om het vliegtuig weer in volledig werkende staat te krijgen. Ik zou dan redeneren: monteer een massa op de plaats van de beschadigde motor en vlieg de A380 en de nieuwe motor naar de locatie waar je het vliegtuig volledig kunt repareren. Maar goed, ik ben ook maar een noob... | |
NewHorizon | vrijdag 17 november 2017 @ 10:25 |
Zo makkelijk gaat dat niet in de luchtvaart, dan zou die massa eerst volledig goedgekeurd en gecertificeerd moeten zijn voor gebruik aan dat luchtvaartuig etc. Denk hierbij aan aërodynamica, bevestiging, gewicht, etc Je hebt wat dat betreft vrij weinig speelruimte. | |
Iemand91 | vrijdag 17 november 2017 @ 22:01 |
Politieagenten trekken A380 voort in Dubai
| |
derLudolf | vrijdag 17 november 2017 @ 22:07 |
Denk dat ze jaarlijks nog meer kwijt zijn aan stakingen | |
Iemand91 | zaterdag 18 november 2017 @ 20:36 |
Andere Tijden: Mayday Mayday Neerstortende marinevliegtuigen (vanavond; NPO2 21:25 - 22:00 uur) Nieuw seizoen van The Grand Tour komt er aan. DHL is de Official Logistics Partner van het programma. Iedereen kon namen insturen; men kwam uiteindelijk met: The Flying Orangutan (VH-TCA): Hair Force One (G-DHKK): Richard Hammond heb ik nog niet kunnen vinden. Maar collega May heeft wel wat opties:
[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 18-11-2017 20:51:10 ] | |
Blistering | zondag 19 november 2017 @ 13:59 |
Geniaal. Die eerste wordt lastig te spotten want vliegt zo te zien enkel in Oceanië. Maar die tweede zou ik haast een keer voor naar Leipzig gaan | |
artm | zondag 19 november 2017 @ 16:48 |
Moet inderdaad volgens EASA regelgeving een motor onder hangen, je mag niet zomaar een stuk metaal zonder certificering eronder hangen. Bijkomend probleem is dat de motor geen eigendom is van Air France, maar die worden apart geleased. Air France moet dus een additionele lease overeenkomst aangaan met een engine lease maatschappij. Heeft Singapore Airlines niet hetzelfde type motor? Die hebben namelijk onlangs een A380 geparkeerd in Zuid-Frankrijk. | |
derLudolf | zondag 19 november 2017 @ 17:04 |
Leuker kunnen we het niet maken... | |
derLudolf | zondag 19 november 2017 @ 17:05 |
Maar die A380 is dus wel eigendom van AF? Of een andere leasebedrijf? | |
Iemand91 | zondag 19 november 2017 @ 17:17 |
Nee, die heeft Rolls Royce motoren; Air France heeft Engine Alliance. De RR motoren van Singapore Airlines gingen terug naar Rolls Royce die ze weer naar andere A380's kan sturen. Wordt inderdaad geleased. | |
artm | zondag 19 november 2017 @ 19:05 |
Misschien interessant artikel over Rolls Royce over het product wat ze leveren: http://www.economist.com/node/12887368 Het meerendeel van de motoren is tegenwoordig geleased of paid by the hour, met andere woorden, voor elk uur dat een motor draait, betaald de airline een bepaalde fee aan de manufacturer, in dit geval Rolls Royce. | |
biertapper | maandag 20 november 2017 @ 11:31 |
Zou gaan om een brandalarm in het vrachtruim. | |
NewHorizon | maandag 20 november 2017 @ 11:40 |
Yep, hier de pan pan call op 0:15: http://archive-server.liv(...)ov-20-2017-0830Z.mp3 Lijkt te gaan om een vals alarm. | |
El_Grando101 | maandag 20 november 2017 @ 11:43 |
Lijkt me het meest vervelende van allemaal, brand aan boord. En al helemaal in het vrachtruim. Gelukkig vals alarm. | |
NewHorizon | maandag 20 november 2017 @ 11:45 |
Een ongecontroleerde brand aan boord is waarschijnlijk een van de grootste nachtmerriescenario’s inderdaad. | |
El_Grando101 | maandag 20 november 2017 @ 11:58 |
Een kennis van me heeft het gehad in een klein kistje (Piaggio) een aantal jaar geleden: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)t-in-Hollandscheveld Kwam rook achter de instrumenten weg, snel naar beneden gedoken, veld gemist en in de bomen terecht gekomen. Gelukkig nog goed afgelopen allemaal. | |
Iemand91 | maandag 20 november 2017 @ 13:52 |
De Airlander 10 maakte afgelopen vrijdag nog een succesvolle testvlucht waarmee het testteam naar de volgende testfase kon, zaterdag is het vrijgekomen van de ankermast. Veiligheidssysteem zorgde ervoor dat het luchtschip leegliep. [ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 20-11-2017 15:55:04 ] | |
Fred | maandag 20 november 2017 @ 14:19 |
Dat nog niemand op het idee was gekomen om wat helium uit de ballon te laten lopen om zo het liftend vermogen van het ding om laag te brengen zodat-ie niet weg zou kunnen vliegen... 80 jaar geleden hadden ze ook al last van loskomende zeppelins, je zou toch denken dat daar nu wel van geleerd is? | |
Iemand91 | maandag 20 november 2017 @ 14:41 |
Dat is hier dus ook gebeurd. | |
Fred | maandag 20 november 2017 @ 14:54 |
Bijzonder dat zo'n gevaarte er dan toch nog vandoor kan gaan. | |
flipsen | maandag 20 november 2017 @ 15:44 |
Je zou daar rondgelopen hebben, zit je opeens met een piepstemmetje | |
Iemand91 | maandag 20 november 2017 @ 15:53 |
Toestel is in een weiland op eigen/naast eigen terrein terecht gekomen. Nou weet ik ook niet exact de procedures en hoe dat weg laten voeren van helium precies gaat, en hoe snel. Zal wel enigszins gedoseerd gaan (je wil ook niet dat zo'n ding in 1 klap neerstort) en dan heb je nog een momentum dat zo'n ding wegdrijft inderdaad. | |
Iemand91 | dinsdag 21 november 2017 @ 13:52 |
Deze foto hebben velen van jullie vast al gezien: Emirates heeft daar gisteren een video van online gezet: Prachtig. | |
Hojdhopper | dinsdag 21 november 2017 @ 16:10 |
Oké whut... net op werk een telefoontje gehad van één van de crewleden die deze 747 naar Twente vliegt, a.s. maandag. Of we het vervoer van de technici naar Twente en van de hele groep, crew + technici, terug kunnen regelen (over de weg)? | |
Iemand91 | donderdag 23 november 2017 @ 21:50 |
Kabinet weert deel Nederlandse vakantiegangers van SchipholDe Telegraaf heeft het over: Wedstrijdje! (De 787 is met 3 minuten voorsprong vertrokken maar met 57 minuten voorsprong op de 737 geland in Oslo) De folding wingtip van de Boeing 777X: [ Bericht 45% gewijzigd door Iemand91 op 23-11-2017 22:04:21 ] | |
Peterselieman | donderdag 23 november 2017 @ 22:10 |
Vergeleken bij de grote jongens zijn die kleintjes echte slomerds | |
shiz | donderdag 23 november 2017 @ 22:37 |
Er was iemand die deze laatst linkte: https://groundspeedrecords.com . Grapsig. | |
Iemand91 | vrijdag 24 november 2017 @ 23:22 |
nom nom nom | |
PluggieOD | vrijdag 24 november 2017 @ 23:52 |
Alle Hongaarse Hinds al in 1998 kompleet. | |
flipsen | vrijdag 24 november 2017 @ 23:54 |
PluggieOD, als je nou echt niets zinnigs hier kan typen waar de meerderheid ook maar enigszins iets van begrijpt... blijf dan maar weg | |
PluggieOD | vrijdag 24 november 2017 @ 23:59 |
Wel leuk voor de Hongaarse Hinds die in Overhaul gaan. Als je nu geen zak te melden hebt, gan dan maar weg? | |
Sounddragon | zaterdag 25 november 2017 @ 00:04 |
bepaal jij dat? Als je niet normaal kunt reageren op iets wat je niet begrijpt, heb ik liever dat JIJ weg blijft. | |
PluggieOD | zaterdag 25 november 2017 @ 00:17 |
711, 720, 335 en 336 vanaf Kecskemét gaan in overhaul, er gaan er volgens planning nog iig 2. [ Bericht 18% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 00:25:24 ] | |
PluggieOD | zaterdag 25 november 2017 @ 01:13 |
Frecce heb ik nog brandgaten van in een jas van 28-8-88 en heel veel doden gezien. Al Fursan is een team van ex RA piloten. VET omdat ze bv line abreast lijnen vliegen. Dat is fokking moeilijk. [ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 01:20:18 ] | |
PluggieOD | zaterdag 25 november 2017 @ 01:21 |
Wat voor foto's maak je nu zelf iemand? | |
Sounddragon | zaterdag 25 november 2017 @ 01:28 |
n00b insert; wtf is 'line abreast'? | |
LintuxCx | zaterdag 25 november 2017 @ 10:21 |
Mijn beste gok is ~kaarsrecht naast elkaar. Hmm dat lijkt wel overeen te komen met https://www.google.co.uk/search?q=line+abreast+formation ja | |
PluggieOD | zaterdag 25 november 2017 @ 11:31 |
Het kan ook anders: | |
PluggieOD | zaterdag 25 november 2017 @ 11:35 |
Dat UAE team bestaat uit ex Frecce piloten. Ze vliegen voor het volk best saaie formaties. De skill is waanzinnig. Een pijl is makkelijk, maar bv een omgekeerde pijl is heel moeilijk. Een line abreast is echt knap met je hele team. Echt een gaaf team om te zien. [ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 11:46:05 ] | |
PluggieOD | zaterdag 25 november 2017 @ 11:37 |
Ze vliegen met 339s, maar dat was duidelijk wel. En dan de omslag maken Line Abreast. Soort wedloop met de Saudi Hawks. [ Bericht 37% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 11:44:31 ] | |
PluggieOD | zaterdag 25 november 2017 @ 11:47 |
En dat team is weer voornamelijk ex Red Arrows. | |
Iemand91 | zaterdag 25 november 2017 @ 11:50 |
En het avontuur is weer voorbij: VLIEGVERGUNNING VAN EASTERN AIR LINES INGETROKKEN
| |
PluggieOD | zaterdag 25 november 2017 @ 11:57 |
Zo moeilijk en saai is een line abreast: Super saai, super moeilijk omdat je je maat moet blind vertrouwen. | |
Sounddragon | zaterdag 25 november 2017 @ 12:18 |
Ik vind die communications altijd helemaal top erbij | |
nattermann | zaterdag 25 november 2017 @ 23:02 |
- geen discussie voor hier - [ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 26-11-2017 01:21:52 ] | |
Sounddragon | zondag 26 november 2017 @ 01:26 |
hoe lang gaat het duren voordat die dingen naar beneden komen dwarrelen? Op die manier bewegende delen in een vleugel maken; het lijkt mij geen goed plan Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen? | |
GlennQuagmire | zondag 26 november 2017 @ 01:45 |
Nope, gewoon een practisch dingetje voor op de grond: | |
kree | zondag 26 november 2017 @ 01:51 |
Inderdaad ja, vindt dat elke keer weer geinig om te horen. Op YouTube staat zoiets, pilots view zal later ff linkje opzoeken | |
Iemand91 | zondag 26 november 2017 @ 01:58 |
Boeing wel. En er zitten al genoeg bewegende delen in een vleugel, gelukkig wel. Daarnaast zijn er meer vliegtuigen met folding wings. Kort en simpel gezegd is een grotere spanwijdte efficiënter. Echter dat is op de grond niet altijd handig. Daar zijn verschillende categorieën die oplopen met spanwijdte. De 777 zit net onder de 65 meter en valt daarmee in categorie E. Met groter spanwijdte komt ze in de hogere categorie F (waar ook 747-8 en A380 in vallen). Weer simpel gezegd is zo'n toestel dan gelimiteerd op luchthavens. Elke folding wingtip is ruim 3 meter hoog/lang. | |
Sounddragon | zondag 26 november 2017 @ 03:11 |
Aha, ok dan.. Ik dacht dat het een soort van beweegbare winglet was.. Ik zag dat al niet gebeuren in de lucht, vandaar mijn opmerking Ik kan me herinneren dat sommige fighters en jets op vliegdekschepen dat ook hadden/hebben om below deck wat makkelijker te stallen. Helemaal niet de link gelegd dat die dingen een beetje groter aan het groeien zijn als waar de gmiddelde luchthaven voor ontworpen is | |
Proz | zondag 26 november 2017 @ 08:52 |
Dag allen, Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft? | |
LintuxCx | zondag 26 november 2017 @ 11:31 |
Lijkt mij stug. Dan zouden hun vluchten vanuit Duitsland flink trager zijn dan directe vluchten van concurrenten, niet? | |
Iemand91 | zondag 26 november 2017 @ 16:22 |
Op dit moment kan ik mij alleen de Jet Airways naar Toronto bedenken. Die Garuda vluchten tussen Amsterdam en London Gatwick zijn er niet meer. | |
Fred | zondag 26 november 2017 @ 17:45 |
Jetairways vliegt New Delhi - Amsterdam - Toronto v.v. (9W233 / 9W234) Dit soort vluchten komen op Schiphol nog maar heel zelden voor. Zeker nu airlines steeds meer inzetten op rechtstreekse vluchten. | |
Iemand91 | zondag 26 november 2017 @ 19:03 |
Vandaag was de Grand Prix van Abu Dhabi; dus uiteraard weer een flypast van de Etihad A380 (A6-APD) met het Al Fursan Aerobatic Display Team. | |
GlennQuagmire | zondag 26 november 2017 @ 20:16 |
Ik zie op flightradar wel een vlucht van etihad die Amsterdam - Parijs - Abu Dabi doet. [edit] laat maar, cargovluchtje Interessanter vind ik eigenlijk de vluchten binnen europa die met widebody's gevlogen worden en dus een "echte" business class hebben ipv een stoel in het midden die vrij is. Ik weet dat Turkish twee vluchten met een a330 op amsterdam vliegt en BA er eentje met een 767 uitvoert maar er zijn er vast meer. [ Bericht 9% gewijzigd door GlennQuagmire op 26-11-2017 20:25:34 ] | |
Iemand91 | zondag 26 november 2017 @ 21:57 |
De overgebleven 7 767 bij British Airways zijn allemaal volledige economy met 258 stoelen. Om een paar te noemen: - Finnair A350-900 tussen Helsinki en London Heathrow. - British Airways 777/787 tussen London Heathrow en Madrid - Iberia A340-600 tussen Madrid en London Heathrow - LATAM Chile 787-9 tussen Madrid en Frankfurt - Icelandair 767-300 van Reykjavík naar diverse Europese steden waaronder Amsterdam. - Net als WOW Air met de A330-300 van Reykjavik naar diverse Europese steden waaronder Amsterdam. - Aer Lingus A330-300 tussen Dublin en Malaga (zomerseizoen) - Air Europa 787-8/A330-200 tussen Madrid en Barcelona - Air China A330-200/-300 tussen Wenen en Madrid. (Peking - Vienna - Madrid - Peking) - Ethiopian Airlines 787-8 tussen Rome en Milaan, tussen Wenen en Brussel, Stockholm en Oslo - Turkish Airlines met de 777-300ER tussen Istanbul en London Heathrow - Tap Portugal met de A330-200/-300 tussen Lissabon en Wenen En natuurlijk Lufthansa die nu tijdelijk met 747-400's tussen Frankfurt en Berlijn vliegt. En dan heb ik ze nog niet allemaal. En dan heb je nog de vele vluchten van chartermaatschappijen (TUI-groep, Condor etc.) die ook binnen Europe hun wide-bodies inzetten. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 26-11-2017 22:12:48 ] | |
derLudolf | zondag 26 november 2017 @ 22:00 |
747 tussen München en Frankfurt, je zou bijna een ticket kopen | |
GlennQuagmire | zondag 26 november 2017 @ 22:32 |
Oh dat is wel jammer van de 767, dat wist ik niet. T is niet heel veel meer maar toch leuk om te zien dat er toch nog wat widebody wordt ingezet. helaas niet echt wat naar Nederland. 747 tussen Frankfurt en Berlijn lijkt me dan wel de kortste 747-vlucht ter wereld lijkt me | |
Iemand91 | zondag 26 november 2017 @ 22:52 |
Berlijn. Wat ik zo snel kan vinden is zo'n ¤330 met Lufthansa naar Frankfurt, dan met de 747 naar Berlijn en met de 747 weer terug naar Frankfurt en door naar Amsterdam, op 1 dag. | |
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 23:13 |
Trein naar Duitsland geen optie om de kosten te drukken? | |
Iemand91 | zondag 26 november 2017 @ 23:28 |
Ligt er aan hoe duur zo'n treinreis gaat zijn. | |
Peterselieman | zondag 26 november 2017 @ 23:34 |
Als je nu voor half december boekt kost een retour Frankfurt Flughaven ongeveer 130 euro | |
Iemand91 | zondag 26 november 2017 @ 23:50 |
En een retourtje Frankfurt - Berlijn - Frankfurt kom ik op zo'n ¤165. Samen ¤295; ¤35 goedkoper dan met vliegtuig. Dan zou ik geen uren in een trein gaan zitten naast het feit of je überhaupt dan alles op dezelfde dag kunt doen. | |
Peterselieman | maandag 27 november 2017 @ 10:40 |
Wizz Air staakt na het winterseizoen de vluchten tussen Eelde en Gdansk. Opvallend want nog niet eens lang geleden werd de A320 ingeruild voor een A321 https://www.luchtvaartnie(...)ute-groningen-gdansk | |
Iemand91 | dinsdag 28 november 2017 @ 13:37 |
's Werelds grootste (niet krachtigste) turbofan hangt onder een vleugel. De voor de 777x bedoelde General Electric GE9X is onder de GE 747-400 flying testbed gehangen. Vanwege het enorme formaat hangt de motor zowel naar voren, omhoog en 5% (extra) achterover om onder de vleugel te passen; en alsnog is de ruimte eronder slechts ongeveer een halve meter. (ter vergelijking; onder de originele GE CF6 motor zat op deze plek minimaal 71 centimeter) Deze motor had dus ook niet onder hun eerdere 747-100 flying testbed kunnen hangen omdat die lager bij de grond zit. Ter vergelijking; 's werelds krachtigste turbofan zag er zo uit op de 747-100: | |
Iemand91 | dinsdag 28 november 2017 @ 20:41 |
Airbus A380 #3 is met (voorlopig) pensioen. Singapore Airlines 9V-SKC heeft op 6 november haar laatste vlucht voor de maatschappij gemaakt als SQ637 van Tokio Narita naar Singapore. Dit toestel werd op 11 maart 2008 aan de maatschappij geleverd en gaat nu (net als de vorige twee) naar de eigenaar; de Dr. Peters Group. Hier die dag in Tokio: Nog iemand met wat geld achter de hand? De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer. Veiling is hier. [ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 28-11-2017 20:50:34 ] | |
Fred | woensdag 29 november 2017 @ 14:41 |
Mooi dat ze ook gelijk met het stereotype afrekenen dat een captain een man is en flight attendant een vrouw | |
Fred | woensdag 29 november 2017 @ 14:45 |
Weer eens wat anders dan vanuit een vliegtuig springen: | |
derLudolf | woensdag 29 november 2017 @ 17:39 |
Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen | |
Hojdhopper | woensdag 29 november 2017 @ 20:54 |
Waar worden die A380s dan gestored als ze terug naar de eigenaar gaan? Gewoon naar Toulouse? | |
Iemand91 | woensdag 29 november 2017 @ 21:05 |
De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen. De motoren van de eerste worden in ieder geval onder de vleugels weggehaald en gaan terug naar Rolls Royce. | |
Sounddragon | woensdag 29 november 2017 @ 21:12 |
jij zou wel zo veel willen.. | |
Iemand91 | woensdag 29 november 2017 @ 21:49 |
Nog meer mensen dit monster over *horen* vliegen? Ik hoorde zoals verwacht luid en duidelijk overkomen (de An-12 komt hier ook met enige regelmaat over en is al net zo'n brombeer) en enkele minuten later kreeg ik een alert van FR24 dat deze in de lucht hing. https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017 En op de luchthaven van Singapore is vanmorgen brand uitgebroken in/op een tug die een Singapore Airlines Boeing 777-200ER 9V-SQK aan het vervoeren was: [ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 29-11-2017 22:18:24 ] | |
#ANONIEM | woensdag 29 november 2017 @ 22:05 |
Ja, rond een uur of 19:00? Hoor hem inderdaad ook regelmatig rond deze tijd in de avond. Altijd wel een mooi geluid wat je van veraf al aan hoort komen en weggaan. Meestal vliegt een dergelijk toestel dan N-Z of Z-N. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 22:07:23 ] | |
flipsen | woensdag 29 november 2017 @ 22:40 |
Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelen Wel een heel duur fikkie denk ik. | |
LintuxCx | donderdag 30 november 2017 @ 10:14 |
Ik heb m'n ¤5M alleen net verbrast aan Bitcoins dus daar is niet tegenop te bieden (Zal toch wel een nepbod zijn mag ik hopen...) | |
Hojdhopper | donderdag 30 november 2017 @ 21:48 |
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren? | |
Fred | donderdag 30 november 2017 @ 22:25 |
Het is zo'n exemplaar dat helemaal om de voorwielen heen gaat en deze ook op tilt. Zonder een werkend hydraulisch systeem krijg je dat wiel niet los en weer op de grond. En als dat wiel dan op de grond staat kan het toestel ook niet 1-2-3 weg natuurlijk. | |
Iemand91 | donderdag 30 november 2017 @ 22:45 |
De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines. Rolls Royce kan ze nu weer leasen aan andere A380 maatschappijen/eigenaren. Dr. Peters kan zonder motoren inderdaad niet zoveel met het toestel (behalve dan slopen/onderdelen), maar mocht er weer een lease worden afgesloten met een maatschappij; dan kan die maatschappij ook weer Rolls Royce motoren leasen bij Rolls Royce. | |
H_T | donderdag 30 november 2017 @ 22:59 |
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen? | |
Iemand91 | donderdag 30 november 2017 @ 23:58 |
Meer dan ik kan bedenken. Ervaring met merk/type, soort vluchten dat ze (gaan) doen, prijs/deal die ze kunnen regelen, onderhoud(skosten), gaat de airlines of fabrikant onderhoud doen (Rolls Royce doet zelf groot onderhoud aan de Trent 500 die de A340-500 en -600 voorstuwen) en nog wel tig andere factoren. Motorenkeuze is maar een van enorme waslijst aan keuzes die een airline moet maken bij een toestel. Al wordt dat tegenwoordig wat minder; de 777x krijgt de eerder genoemde GE9X, de A350-serie de Trent XWB, de 747-8i heeft alleen de GEnx (had Rolls een optie geweest dan had British Airways mogelijk met de 747-8i gevlogen), 737 MAX de Leap 1-B, de Bombardier C-series de Pratt & Whitney PW1000G. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-12-2017 00:33:06 ] | |
Iemand91 | vrijdag 1 december 2017 @ 00:38 |
23 versus zo'n 50.000 pk. bron | |
DeaDLocK2K | vrijdag 1 december 2017 @ 17:23 |
Hoi experts! Ik heb wat vragen. Sinds vandaag Gold bij Flying Blue, jeej. Komen upgrades bij KLM vaak voor? Hoe werkt dat? Bij Qatar Airways kreeg ik bij het boarden een andere boarding pass, is dat standaard? Is er zoiets als een upgradelist zoals Delta op schermen heeft hangen bij de gates voor KLM/AirFrance online beschikbaar? Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt. | |
TjjWester | vrijdag 1 december 2017 @ 18:01 |
Hoe meer banen in diverse richtingen hoe langer het vliegveld kan open blijven bij de verschillende windrichtingen. Is de eene baan niet geschikt dan de ander. | |
LintuxCx | zaterdag 2 december 2017 @ 13:05 |
Plus bv Heathrow zou graag meer dan twee banen willen hebben, maar het "gaat wat moeizaam" Qua upgrades is elke airline anders, KLM ken ik niet maar vziw zijn Europese airlines minder scheutig met upgrades dan bv Amerikaanse. (Geen idee hoe het met Etiqatrates en z'n vriendjes zit.) Bij BA bv krijg je alleen upgrades als ze je plek nodig hebben voor iemand anders (upgrade vanuit een lagere kabine, of overboeking met te weinig no-shows oid). En wanneer je erachter komt ... dat kan al tijdens online inchecken zijn, of vaker bij de balie op het vliegveld waar je opeens een nieuwe boarding pass in je handen gedrukt krijgt, of wat me vorige week gebeurde, ze pakte een balpen en krabbelde me een nieuw stoelnummer op m'n boarding pass. | |
flipsen | zondag 3 december 2017 @ 13:39 |
Oud filmpje, maar ik had hem niet eerder gezien Die op 1:40 | |
Fred | zondag 3 december 2017 @ 14:13 |
Wind is één factor, de andere factor is geluid. Zie ook deze rapportage over het frequent wisselend baangebruik en gevaren daarvan: https://www.telegraafvand(...)chiphol-is-bloedlink Het is wel de Telegraaf en de VNV, dus of het echt zo gevaarlijk is als gesteld wordt in het filmpje... | |
Iemand91 | zondag 3 december 2017 @ 20:24 |
Straks om 21:05 - 22:00 uur op NPO2: VPRO Tegenlicht: Groene vliegtuigpioniers
| |
DeaDLocK2K | maandag 4 december 2017 @ 09:09 |
Hah, bedankt voor de info! En @FredvZ: Dank voor de link! Klinkt wel Telegraferig. | |
boriq | dinsdag 5 december 2017 @ 14:00 |
Goed nieuws voor Eelde, Nordica gaat vanaf komende zomer dagelijkse vluchten uitvoeren tussen Eelde en München en 6x/week van Eelde naar Brussel Zaventem meer via RTV Noord, op dit moment zou er ook een persconferentie bezig moeten zijn waar meer details bekend worden gemaakt. [ Bericht 3% gewijzigd door boriq op 05-12-2017 14:07:51 ] | |
Peterselieman | dinsdag 5 december 2017 @ 18:31 |
Is goed nieuws. Nu wordt het best aantrekkelijk om bijvoorbeeld München als overstap te gebruiken. Hiermee heb je een alternatief voor Schiphol | |
LintuxCx | woensdag 6 december 2017 @ 00:31 |
Shit, kan dat niet wat eerder? Ik moet net in februari van Brussel naar Drenthe toe. | |
Iemand91 | woensdag 6 december 2017 @ 00:40 |
Historische dag vandaag op Schiphol. Om te beginnen; LOT Polish Airlines heeft afgelopen vrijdag haar eerste Boeing 737 MAX 8 in ontvangst genomen. SP-LVA is die dag vervolgens vanaf Boeing Field via Reykjavik naar Warschau gevlogen. LOT is na Norwegian Air International de tweede Europese maatschappij die de 737 MAX in de vloot opneemt. Het toestel heeft ondertussen al een aantal rotaties naar London Heathrow gemaakt. Maar morgen komt deze naar Amsterdam. Vlucht 265/266 zal ze uitvoeren; aankomst op Schiphol is om 09:40 uur en vertrek om 10:25 uur. Dit is de allereerste keer dat de Boeing 737 MAX op Schiphol komt. Ontvangst op Warschau was al *interessant* : En morgen verlaat KLM's PH-BFR "Rio de Janeiro" haar allerlaatste vlucht. Om 12:15 uur vertrekt ze voorgoed van haar thuisbasis Schiphol naar Twente waar het om 12:55 uur wordt verwacht. Haar laatste vlucht zou vorige week maandag zijn maar is vanwege weersomstandigheden vertraagd. Ben benieuwd of deze dame hier nog over komt vliegen. Hoop het wel. Laag zal ze sowieso vliegen dus camera ligt gereed. PH-BFR B747-400 KLM no tit 28-11-17 eham by Maarten Visser, on Flickr Bron: ErwinS Photography | |
Iemand91 | woensdag 6 december 2017 @ 13:30 |
Uiteindelijk hier niet over komen vliegen; had dat ook wel verwacht eerlijk gezegd... Zo'n 27 minuten later: | |
Iemand91 | woensdag 6 december 2017 @ 17:26 |
De Air France A380 F-HPJE is met 3 werkende motoren onderweg van Goose Bay naar Parijs: https://www.flightradar24.com/AFR371V/fc069bb EDIT: het toestel lijkt met 4 werkende motoren te vliegen. Het toestel heeft daar 2 maanden gestaan. [ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2017 18:44:59 ] | |
Iemand91 | woensdag 6 december 2017 @ 18:55 |
| |
Iemand91 | vrijdag 8 december 2017 @ 23:52 |
KLM vindt pilotenpet te ouderwets en schaft het iconische hoofddeksel in 2018 afFlinke lens compressie natuurlijk, maar blijft tof gezicht: | |
Blistering | vrijdag 8 december 2017 @ 23:56 |
klik om te spelen Woops. | |
Peterselieman | zaterdag 9 december 2017 @ 20:24 |
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...
| |
flipsen | zaterdag 9 december 2017 @ 21:00 |
Ouch | |
Iemand91 | zaterdag 9 december 2017 @ 21:12 |
It's just a flesh wound. Motor British Airways B747 valt uit tijdens take-off
| |
Iemand91 | zondag 10 december 2017 @ 01:15 |
Iemand nog ons vorig regeringstoestel kopen? Voormalig regeringstoestel te koop in Zuid-Afrika
| |
Sounddragon | zondag 10 december 2017 @ 02:20 |
Ik hoop dat mijn vlucht morgen gewoon gaat.. | |
DeeBee | zondag 10 december 2017 @ 06:43 |
Ja, die is wel afgeschreven. Gelukkig vorige week order bevestigd voor 50 A321neo, dus er komt vervanging aan. | |
kree | maandag 11 december 2017 @ 00:19 |
Hier gaat ook iets niet goed geloof ik https://imgur.com/a/0C1Ab [ Bericht 26% gewijzigd door kree op 11-12-2017 00:33:35 ] | |
Iemand91 | maandag 11 december 2017 @ 00:31 |
Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken. Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven. Die passagiers zullen niet blij zijn. | |
kree | maandag 11 december 2017 @ 00:35 |
Ja zat toevallig ff via mijn eigen adsb ontvanger te kijken maar raakte hem kwijt. Gelukkig storte hij niet op mijn huis neer, want echt recht erover heen Drama trouwens om een pic te plaatsen via Imgur. En ipad | |
Sounddragon | maandag 11 december 2017 @ 15:29 |
Alles ging kut op Schiphol gisteren geloof ik... Ik zou naar Stockholm vliegen in de middag, was door het weer te laat, mocht niet meer mee ondanks nog 25 minuten voor gate closing (ik heb BluePetrol priority).. Collega van me was wel op tijd, die heeft 3 uur aan de gate gestaan na het boarden.. ik had dus maaaaaaaaakkelijk meegekund. en vandaag weer 170 vluchten eruit las ik | |
biertapper | maandag 11 december 2017 @ 20:00 |
Iemand91 | maandag 11 december 2017 @ 20:57 |
Vandaag exact 50 jaar geleden; de roll-out van Aérospatiale/BAC Concorde 001 uit de assembly hangar in Toulouse in 1967. Concorde met een "E"; die stond voor Excellence, Engeland, Europa en Entente Cordiale volgens de aanwezige Britse Minister of Technology Anthony Wedgwood Benn; maar hij had daar ook wel 'escalation' aan toe kunnen voegen. Ja; die ene letter was een flink discussiepunt in die tijd... Cockpit- en cabincrew van airlines die orders hadden geplaatst. Let ook op het uniform van de Braniff stewardess. De test pilots; aan de linkerkant André Turcat voor de Fransen en rechts voor de Britten Brian Trubshaw. Hier met een glimlach; maar Trubshaw had een bloedhekel aan de pers(aandacht). Het zou nog tot 2 maart 1969 duren voordat André Turcat de 001 haar luchtdoop zou geven; de allereerste Concorde vlucht ooit. Deze eerste vlucht gebeurde exact 3 weken nadat in de VS de Boeing 747 haar allereerste vlucht maakte. Destijds dacht men dat de 747 niet lang zou duren; toestellen als de Concorde waren de toekomst; niet de 747. Bijna 36 jaar later vloog de Concorde haar allerlaatste vlucht toen de laatste gebouwde Concorde - de Britse G-BOAF - vanuit London Heathrow weer thuiskwam op Filton. Trubshaw heeft het einde van de Concorde niet meegemaakt; hij overleed in 2001. Turcat overleed begin 2016. | |
Fred | dinsdag 12 december 2017 @ 19:03 |
Iemand nog een vliegtuig kopen? https://www.bva-auctions.(...)/29027/9638417?pid=1 Wel zelf ophalen op Curaçao | |
Iemand91 | dinsdag 12 december 2017 @ 20:21 |
Lufthansa heeft sinds kort ook de 5-sterren classificatie van Skytrax, en dat laten ze niet zomaar voorbij gaan. Naast het feit dat ze nu twee toestellen (Boeing 747-8i D-ABYM en Airbus A320 D-AVVT) nu door het leven gaan als Starhansa; hebben zij bij de luchthaven van München een uit de kluiten gewassen oorkonde in het landschap gemaakt.... Een nieuwe dag; een nieuwe bedrijfsmodel van Malaysia Airlines voor hun A380's. Toestellen zouden eerst verkocht worden, daarna was het plan om ze in high-density uitvoering Pelgrim vluchten te laten uitvoeren en nu...nu gaan ze weer op reguliere Malaysia lijnvluchten ingezet worden. Eind juli/begin september zal het drie weken de tweede vlucht naar London Heathrow weer gaan overnemen. Daarnaast zullen ze worden ingezet op hun netwerk als er meer capaciteit nodig is; op vluchten naar Tokio, Seoul, Sydney en Melbourne naast ad hoc chartervluchten naar Jeddah en Medina. EDIT: toch niet. Toestellen worden eind 2018 nog steeds geparkeerd en omgebouwd naar de high-density indeling. Echter zullen ze inderdaad wél worden ingezet op routes als de capaciteit nodig is. https://www.flightglobal.(...)ans-to-scrap-444084/ [ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 13-12-2017 11:46:15 ] | |
Iemand91 | woensdag 13 december 2017 @ 15:08 |
Deze A380 is een kerstboom aan het tekenen: https://www.flightradar24.com/AIB232E/fd1fd63 | |
zlotka | woensdag 13 december 2017 @ 15:58 |
Ik wilde dit net gaan posten, ben jij me weer voor | |
Iemand91 | woensdag 13 december 2017 @ 17:17 |
KLM's PH-BFY keert momenteel terug uit Jakarta van haar D-check. Ze is de laatste 747 die deze beurt krijgt en heeft ook de nieuwe livery gekregen: https://www.flightradar24.com/KLM9866/fd15308 [ Bericht 26% gewijzigd door Iemand91 op 13-12-2017 18:54:37 ] | |
boriq | donderdag 14 december 2017 @ 12:59 |
Op Airlineroute is zojuist een update uitgekomen van Norwegians schedule voor komende zomer, met daarop ook de nieuwe geplande route Amsterdam - New York JFKPrijzen voor een enkeltje vanaf ¤170-200 | |
Peterselieman | donderdag 14 december 2017 @ 20:09 |
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100 http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html | |
derLudolf | donderdag 14 december 2017 @ 20:56 |
Goede zaak, kunnen die A321 neo's nou ook intercontinentale vluchten uitvoeren? | |
Peterselieman | donderdag 14 december 2017 @ 21:01 |
Jup en die LR-versie al helemaal | |
lyolyrc | vrijdag 15 december 2017 @ 08:56 |
En een fikse middelvinger naar Boeing die de aanschaf van de Bombardier C-series door Delta dwarszit. | |
Iemand91 | vrijdag 15 december 2017 @ 17:08 |
Man met mes op Schiphol neergeschoten door marechausseePlaza is weer open. | |
Iemand91 | zaterdag 16 december 2017 @ 00:48 |
Zou er dan nog meer KLM 747 in Nederland blijven? CORENDON WIL VOORMALIGE BOEING 747 VAN KLM Uslu begint over de 747 op 6:30: | |
flipsen | zaterdag 16 december 2017 @ 02:45 |
Eerst zien dan geloven. Zal wel een symbolisch bod hebben gedaan van 1 euro? Of 747 euro natuurlijk Maar dan nog, wat moet Corendon met een 747 als ze daar helemaal niet mee vliegen | |
Iemand91 | zaterdag 16 december 2017 @ 12:01 |
Zeker eerst zien dan geloven inderdaad. Dat maakt niet zoveel uit. 90% van de mensen weet toch het verschil niet. Daarnaast is de 747 ook flink stuk groter dan een 737 (waar ze wél mee vliegen) en dan kun je er binnen ten minste nog wat mee (zoals het genoemde museum) Ben dan wel benieuwd wat voor paintjob de 747 krijgt; die blijft vast niet KLM blauw. Daarnaast heb ik m'n twijfels over hoe zoiets de tand der tijd gaat doorstaan. Het Nederlandse klimaat is niet bepaald gunstig voor zoiets. | |
derLudolf | zaterdag 16 december 2017 @ 19:07 |
"Een Airbus" is voor veel mensen ook synoniem voor A380 volgens mij... | |
Iemand91 | zondag 17 december 2017 @ 00:14 |
Afgelopen dinsdag rolde de 11e 787-9 (PH-BHN) voor KLM de productiehal uit: Verwachte levering aan KLM is over ongeveer een maand. Naast een vrachtje Embraers is het alleen 787's wat KLM voorlopig binnenkrijgt. Pas over een jaar of 2 wordt de eerste Airbus A350-900 verwacht zo rond het moment dat de laatste 747-400 voorgoed vertrekt. Morgen Vandaag komt overigens weer zo'n Embraer 175 binnen; PH-EXS vanuit Faro. [ Bericht 8% gewijzigd door Iemand91 op 17-12-2017 01:18:38 ] | |
inkjet | zondag 17 december 2017 @ 18:57 |
Ik meen dat dit de tweede 787 is die KLM zelf besteld heeft. De vorige is overigens toch weer geleased maar dan via een financial lease constructie (niet operational lease). Als het goed is komen in 2018 de BHN/O/P. | |
Iemand91 | maandag 18 december 2017 @ 13:18 |
KLM MD-11 Farewell flights by Iemand91, on Flickr Unieke Fokkers maandagmiddag boven Amsterdam te zien
En Aeroflot komt deze zomer met de Airbus A330-200 naar Schiphol: Aeroflot met veel groter toestel naar Amsterdam
| |
Iemand91 | maandag 18 december 2017 @ 22:59 |
Toch altijd leuk om weer te zien; die verhouding tussen mens en machine: | |
artm | maandag 18 december 2017 @ 23:11 |
Zijn er al de eerste foto's van de nieuwe PH-GOV? Die moet nu toch ook wel ongeveer op de productielijn liggen? | |
Iemand91 | dinsdag 19 december 2017 @ 15:16 |
Momenteel vliegt Delta vlucht 158 van Seoul naar Detroit boven de Golf van Alaska. https://www.flightradar24.com/DAL158/fe0ec7d Hierboven het vertrek van N666US uit Seoul. Dit is de allerlaatste Amerikaanse reguliere commerciële 747 vlucht van de Boeing 747. Dit betekent na 8 jaar het einde voor de 747-400 bij Delta Airlines die 16 van deze toestellen in de vloot nam na haar overname van Northwest. Dit was 30 jaar (!) nadat Delta haar 747-100's had uitgefaseerd in 1977 omdat ze deze toen te groot waren voor hun netwerk; de Lockheed L-1011 Tristar was meer geschikt. Delta vliegt met de 747-400 deze week nog naar een aantal luchthavens in de VS voor een serie van farewell flights. Van Detroit naar Paine Field (de geboorteplaats van de 747), dan een kleine hop naar Seattle en dan door naar Atlanta (deze staat op het punt te vertrekken) en uiteindelijk morgen naar Minneapolis-St. Paul.. Ook zal het nog een aantal charter vluchten uitvoeren maar 31 december zal de laatste dag zijn dat Delta passagiers vervoert met de 747. Begin januari worden de 4 overgebleven 747's overgevlogen naar hun laatste rustplaats in Arizona. Dan is het na bijna 48 jaar voorgoed voorbij met Amerikaanse 747-lijnvluchten. Alleen Atlas Air heeft nog 4 passagiers 747-400's die het chartervluchten uitvoeren. In de Delta maintenance hanger in Detroit waar de farewell flights begonnen: N674US bij het delivery center op Paine Field. Hier werd ze ruim 18 jaar geleden aan Northwest Airlines geleverd: De gezagvoerder nog even een handtekening zetten uit de cockpit escape hatch: Het vertrek van N674US van Paine Field naar het verderop gelegen Seattle; een vlucht van zo'n 16 minuten: Gezagvoerder Paul Gallaher. Hij vloog op de delivery flight van Northwest Airlines' eerste 747-400 in 1989. Op 3 januari vliegt hij de laatste Delta 747-400 naar Arizona en gaat dan met pensioen. Delta Airlines kwam ook geregeld met de 747-400 naar Amsterdam. De laatste keer was op 28 augustus dit jaar; toen N668US vlucht DL134/135 van en naar Detroit uitvoerde. (foto hieronder) Dit was hiermee ook de laatste reguliere Delta 747 lijnvluchten naar/van Europa; chartervluchten uitgezonderd. N668US Boeing 747 Delta by lee weston, on Flickr [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 19-12-2017 15:26:14 ] | |
Adrie072 | dinsdag 19 december 2017 @ 15:21 |
Fijn leeswerk! | |
LintuxCx | woensdag 20 december 2017 @ 18:03 |
Gave timing (Of okay, misschien iets met type ratings..) | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 20 december 2017 @ 19:04 |
Waarom zit er een foto van een triple bij? | |
Iemand91 | woensdag 20 december 2017 @ 19:21 |
Omdat dat op dat moment een van de weinige foto's waren met de KLM kist erop. Nu niet meer: | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 20 december 2017 @ 19:23 |
Hij stond in de achtergrond... niet gezien. | |
Iemand91 | donderdag 21 december 2017 @ 21:55 |
BOEING VOERT OVERNAMEGESPREKKEN MET EMBRAER
| |
Hojdhopper | vrijdag 22 december 2017 @ 16:14 |
Ja, echt top. Nog meer diversiteit in vliegtuigland. | |
flipsen | vrijdag 22 december 2017 @ 16:19 |
Mag toch hopen dat die deal (nog) niet doorgaat. Embraer doet het hartstikke goed momenteel, marktwaarde kan nog wel even stijgen Maar ja, harde dollars lonken natuurlijk in Brasil. | |
Iemand91 | zaterdag 23 december 2017 @ 00:37 |
Belgie bestelt nog een Airbus A330 MRTT. Belgium to invest in multi-role tanker plane Dit brengt de vloot naar 8 stuks in het NAVO-verband waar Nederland, België, Duitsland, Noorwegen, Luxemburg deze toestellen aanschaffen. In ieder geval 4 worden op Eindhoven gestationeerd. | |
Iemand91 | zondag 24 december 2017 @ 01:17 |
flipsen | zondag 24 december 2017 @ 12:07 |
Er zitten wel een paar goeie marketing lui daar | |
Fred | zondag 24 december 2017 @ 17:34 |
Was iemand dit al opgevallen in Google Maps: | |
Iemand91 | zondag 24 december 2017 @ 20:56 |
Wat denk je. | |
Iemand91 | zondag 24 december 2017 @ 22:16 |
De carrière van deze dame zit er bijna op. Momenteel is PH-BFF onderweg als KL887 naar Hong Kong. Morgenavond komt ze rond 7 uur als KL888 terug. Zoals het nu lijkt is dit haar laatste rotatie. Het schijnt dat ze eind januari ook naar Twente gaat. Daar zal ze zich dus voegen bij -BFR. PH-BFF is ook de hoofdrolspeelster van deze prachtige plaat: [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 26-12-2017 16:52:51 ] | |
Iemand91 | maandag 25 december 2017 @ 12:22 |
| |
Cobra4 | maandag 25 december 2017 @ 12:35 |
(Foto: Mediacentrum Defensie) Fijne Kerstvluchtdagen. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 26 december 2017 @ 04:03 |
Een outbound lijnvlucht heeft altijd een oneven flightnumber (dus KL887 naar Hong Kong toe). De inbound is dan de 888. | |
Fred | dinsdag 26 december 2017 @ 13:17 |
Daar gaan de Russen en de Chinezen wel voor zorgen in de komende jaren. | |
Peterselieman | woensdag 27 december 2017 @ 16:57 |
Airbus lijkt bereid te zijn de A380 de nek om te draaien als een nieuwe order van Emirates uitblijft. https://www.reuters.com/a(...)ources-idUSKBN1EL11L Imo is het vliegtuig net wat te vroeg gekomen. In de toekomst kan het best aantrekkelijk worden omdat steeds meer vliegvelden tegen hun grenzen aan gaan lopen, al zal de markt nooit heel groot worden | |
Iemand91 | woensdag 27 december 2017 @ 20:57 |
En water is nat. | |
Sunri5e | woensdag 27 december 2017 @ 21:09 |
Lekkere onderhandelingspositie voor Emirates. | |
Iemand91 | woensdag 27 december 2017 @ 21:24 |
De A380 is puur een Emirates product (geworden). De A380 heeft Emirates nodig en Emirates heeft de A380 nodig. | |
Hojdhopper | donderdag 28 december 2017 @ 13:33 |
Weet iemand of ik ergens kan nakijken hoe het A340 schema van LH eruit ziet of wanener dit gewijzigd is? Gevoeld stonden ze tot een maand geleden nog elke dag op München, maar kan nu geen LH A340 vluchten meer vinden vanaf München. | |
shiz | donderdag 28 december 2017 @ 14:04 |
Afgelopen zaterdag nog eentje aan een gate zien staan in München. | |
Iemand91 | donderdag 28 december 2017 @ 14:10 |
Die zijn er nog steeds hoor. Op dit moment zijn er 5 A340's onderweg van of naar München. Toevallig ook niet in de war met hun A340-300's die door Lufthansa CityLine worden gevlogen, allen met een Star Alliance paintjob? Overigens gaan die laatste toestellen naar Brussels Airlines die ze met hun crew gaan wet leasen aan Lufthansa met Eurowings paintjob. En komende zomer gaan er 5 Lufthansa A380's verhuizen van Frankfurt naar Múnchen en gaan er in ruil waarschijnlijk een aantal (5?) A340-600's van Múnchen naar Frankfurt. Ook hebben er de afgelopen (kerst)dagen een hoop toestellen stilgestaan vanwege de mindere vraag naar vluchten. Hier bijvoorbeeld Frankfurt: [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 28-12-2017 16:23:30 ] | |
Cobra4 | donderdag 28 december 2017 @ 14:39 |
C&H / Oorlogsvlieger: 'Niet praten maar doen' | |
Hojdhopper | donderdag 28 december 2017 @ 14:44 |
Ah, dan heb ik misschien verkeerd gezocht oid. Op korte termijn idd genoeg te zien in München, die A380s en daarnaast een handvol A350s. | |
Iemand91 | zondag 31 december 2017 @ 22:53 |
Delta keert om wegens vogel in cockpitDan hoop je maar dat dat beest een beetje rustig blijft. | |
derLudolf | maandag 1 januari 2018 @ 00:40 |
Opdat 2018 weer een jaar mag worden zonder burgerluchtvaart ongevallen | |
OEM | woensdag 3 januari 2018 @ 00:08 |
Met dank aan Trump: (Geen doden in de burgerluchtvaart in 2017 lijkt me ook niet helemaal waar, maar dat terzijde) | |
Karstman | woensdag 3 januari 2018 @ 09:50 |
Zal wel alleen op Amerikaans grondgebied zijn. Dat is immers het enige dat telt voor hem. | |
Fred | woensdag 3 januari 2018 @ 10:34 |
De burgerluchtvaart had zijn eerste dodelijke ongeval van 2017 al op 16 januari: MyCargo B744 at Bishkek on Jan 16th 2017, impacted terrain on go around | |
Fred | woensdag 3 januari 2018 @ 10:46 |
Geen geduld tot de trap of avio brug tegen het vliegtuig staat? Dan neem je toch gewoon de nooduitgang: | |
Iemand91 | woensdag 3 januari 2018 @ 22:31 |
Vandaag werd de allerlaatste Delta Airlines 747 naar haar laatste rustplaats gebracht: Er zijn zelfs nog twee mensen getrouwd aan boord van deze vlucht; een piloot en flight attendant die elkaar in 2009 hebben ontmoet; uiteraard tijdens een vlucht met de 747. Uiteraard met een flypast over Pinal Airpark. Untitled by Jon Ostrower, on Flickr Dat was het; de laatste Amerikaanse 747 passagiersvlucht... (Op 4 toestellen na die nog gecharterd worden) | |
Hojdhopper | donderdag 4 januari 2018 @ 13:11 |
Zo, het jaar begint goed: mijn vriendin is aangenomen bij Lufthansa (stewardess). Nu toch maar een goed voornemen: lekker vaak meevliegen! | |
flipsen | donderdag 4 januari 2018 @ 14:39 |
Als jouw vriendin leest dat je het over "stewardess" hebt, is het gelijk je ex. Flight Attendant! Maar gefeliciteerd | |
Hojdhopper | donderdag 4 januari 2018 @ 15:43 |
Haha snap je punt, gelukkig gebruikt ze het woord zelf soms ook nog. | |
XL | donderdag 4 januari 2018 @ 21:32 |
Iemand nog vliegtuigstoelen voor z‘n woonkamer nodig: https://campaign.dechow.de/airberlin.html | |
Iemand91 | donderdag 4 januari 2018 @ 22:39 |
Vandaag was de roll-out van de eerste Airbus Beluga XL: Airbus A330 Beluga XL by Rami Khanna-Prade, on Flickr Airbus A330-743L Beluga XL by Rami Khanna-Prade, on Flickr | |
Surveillance-Fiets | donderdag 4 januari 2018 @ 23:21 |
Wat een gezwel van een vliegtuig. | |
Peterselieman | donderdag 4 januari 2018 @ 23:36 |
Als ie maar doet waarvoor ie bedoeld is | |
#ANONIEM | donderdag 4 januari 2018 @ 23:40 |
Blijft inderdaad een vreselijk ding om te zien, een AN-225 bijvoorbeeld ziet er toch wat mannelijker uit. | |
Iemand91 | zondag 7 januari 2018 @ 01:39 |
WINTERSTORM ZORGT VOOR 'MELTDOWN' OP NEW YORK JFKZoals in het artikel staat hebben er toestellen úren lang op de tarmac gestaan na landing. Beruchtste voorbeeld is wel Air China vlucht 989 vanuit Beijing. Die hebben na een vlucht van zo'n 13 uur hebben die daarna nog zo'n 7 uur op de tarmac gestaan voordat ze het vliegtuig uit konden... Meerdere internationale vluchten zijn omgekeerd omdat ze niet afgehandeld kunnen worden. Interessant om de feed van Flightradar24 hierover te volgen: https://twitter.com/flightradar24 Een gigantische chaos daar. | |
H_T | zondag 7 januari 2018 @ 11:17 |
Door de storm kreeg een klein vliegveld bij New York ook een onverwachte bezoeker
| |
Peterselieman | zondag 7 januari 2018 @ 11:27 |
uiteindelijk is het toestel leeg naar New York JFK gevlogen en is via een reguliere vlucht via Frankfurt inmiddels teruggekeerd in Singapore. Wel met een dagje vertraging zo te zien | |
flipsen | zondag 7 januari 2018 @ 11:50 |
Zit je lekker in je First Class suite, moet je uiteindelijk nog in de fucking kou over een trapje naar de "terminal" lopen, samen met het plebs en niets geen Lounge of Priority service voor je bagage | |
H_T | zondag 7 januari 2018 @ 12:38 |
En de laatste 130 kilometer per bus afleggen, voor de volledige Ryanair-experience | |
flipsen | zondag 7 januari 2018 @ 13:31 |
| |
Fred | zondag 7 januari 2018 @ 16:24 |
Of de AeroMexico experience: wacht u hier maar in deze onverwarmde terminal in de nacht vier uur lang op de vlucht naar uw eindbestemming. | |
Surveillance-Fiets | zondag 7 januari 2018 @ 16:46 |
Slim gedaan van die lui. Beter dan 7 uur wachten als je pech hebt. | |
MaxMark | maandag 8 januari 2018 @ 09:01 |
Zou dit daarbij helpen?
| |
Iemand91 | maandag 8 januari 2018 @ 13:03 |
Niet bepaald. Alles wat maar tegen kan zitten/fout kan gaan, gebeurd daar ook geloof ik... PH-PBA heeft weer een nieuwe paintjob: (De kleuren die het in de jaren '50 had toen het als regeringstoestel rondvloog) https://www.facebook.com/(...)sts/1645896112144394 | |
flipsen | maandag 8 januari 2018 @ 13:11 |
Wat is er met die staart gebeurd?? Edit: Ah, zie het al, er mist nog een flappie | |
Iemand91 | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:22 |
APELDOORN WIL BOEING 747 LATEN OVERVLIEGEN OM GELUIDSHINDER LELYSTAD TE TESTENWel lekker constructief politiek voeren dit. Overheid/Schiphol die met onjuiste feiten komt (minder overlast dan realiteit) en tegenpartijen die ook met onjuiste feiten komen (meer overlast dan realiteit). Hun reactie:
| |
flipsen | vrijdag 12 januari 2018 @ 12:49 |
Waarschijnlijk heeft die lokale partij "Lokaal Apeldoorn" ook aan de piloten gevraagd om nog even de afterburner aan te zetten | |
Piles | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:32 |
Journalistiek pareltje ook weer: "op 2.700 meter over het centrum te laten scheren." | |
bluemoon23 | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:49 |
Wat is er met die hangardeuren die zo scheef hangen ? Hoor dat zo ? | |
Karstman | vrijdag 12 januari 2018 @ 13:55 |
Het is bijna verkiezingen hè. De lokale partij moet even scoren. Zonder enig benul van zaken uiteraard want ja lokale politiek... | |
Fred | vrijdag 12 januari 2018 @ 19:00 |
Die twee scheve dingen links en rechts zijn de omhooggeklapte staanders voor het middelste rolluik. | |
bluemoon23 | vrijdag 12 januari 2018 @ 19:05 |
Ah, vandaar | |
Iemand91 | zaterdag 13 januari 2018 @ 22:08 |
Gisteravond heeft Lufthansa D-ABYA (747-8i) naar Rome gevlogen.Het *lijkt* er op dat het slechts een lichte aanpassing zal zijn (voornamelijk de staart decal) maar wie weet. Hoop persoonlijk dat ze weinig veranderen en niet de trend volgen van overal maar wavy lines te gaan zetten... Begin februari schijnt de nieuwe livery onthuld te worden. | |
Sunri5e | zaterdag 13 januari 2018 @ 23:05 |
| |
Piles | zondag 14 januari 2018 @ 11:07 |
Hij ligt er lekker bij: | |
Drekkoning | zondag 14 januari 2018 @ 11:35 |
Ach, direct met de glijbaan de zee in, goed begin van de vakantie | |
flipsen | zondag 14 januari 2018 @ 12:14 |
Vraag me wel af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, zo náást de landingsbaan | |
NewHorizon | zondag 14 januari 2018 @ 12:29 |
Kan natuurlijk vanalles zijn, maar zo de flank uit denk je al snel aan een defect. Een kapot neuswielsturingssyteem, of remmen die vastslaan, etc. | |
Shivo | zondag 14 januari 2018 @ 19:32 |
Die moesten vast heel lang op hun koffers wachten. | |
Fred | zondag 14 januari 2018 @ 23:10 |
Foutje bij het backtracken kan ook nog. | |
Cobra4 | zondag 14 januari 2018 @ 23:11 |
gezien het spoor in het gras nog geen backtrack? | |
NewHorizon | zondag 14 januari 2018 @ 23:19 |
Zo van, de turning pad was linksom toch? | |
Fred | maandag 15 januari 2018 @ 01:58 |
Touchdown, uitrollen, 270° rechts ipv 225° rechts en dan 45° links. Volgens AVHerald zijn er geruchten dat het landingsgestel het begaf en het toestel zo links van de baan af ging. | |
NewHorizon | maandag 15 januari 2018 @ 09:27 |
Ah ja op die manier, maar inderdaad, de sporen in het gras wijzen erop dat het tijdens de rollout al mis ging. Landingsgestel dat ermee ophoudt zou een prima verklaring zijn inderdaad | |
Sounddragon | maandag 15 januari 2018 @ 10:55 |
Tipje waard, direct op het strand afgezet worden door de vliegmaatschappij. | |
Houtenbeen | maandag 15 januari 2018 @ 12:34 |
| |
Iemand91 | maandag 15 januari 2018 @ 21:30 |
Het wordt druk in Twente: Naast KLM 747 ook twee Air France A340’s naar Twente Dus: - Vrijdag 19 januari: Air France A340-300 F-GLZI, aankomst om 09:50 uur. - Maandag 22 januari: Air France A340-300 F-GLZR, aankomst om 09:50 uur - Maandag 22 januari: KLM 747-400 PH-BFF, aankomst om 12:55 uur. (Cockpit van PH-BFR in Twente, ruim een week geleden) | |
Fred | dinsdag 16 januari 2018 @ 02:15 |
Zouden ze in Twente dan sneller zijn dan in Parchim? | |
DaMook | dinsdag 16 januari 2018 @ 03:07 |
Ik gok gewoon goedkoper. | |
Iemand91 | dinsdag 16 januari 2018 @ 13:11 |
Ik geloof niet dat ze de toestellen in Parchim slopen. Die worden min of meer in redelijke staat gehouden door Lufthansa Technik. KLM's oudste 737 PH-BXA is gisteren teruggekomen uit Norwich na repaint. Het heeft weer de standaard KLM livery en de KLM retrojet is dus niet meer... Het toestel kreeg eind 2008 deze livery ter ere van het 90 jaar bestaan van KLM. Nou KLM, I dare you. Deze livery op een 747-400 volgend jaar? | |
flipsen | dinsdag 16 januari 2018 @ 14:16 |
Jammer zeg. Ik kwam een paar jaar geleden aan op AMS voor een korte vakantie en zag deze staan, ik had echt een wtf momentje | |
derLudolf | dinsdag 16 januari 2018 @ 22:05 |
Zonde van die retro livery Als zo'n kleurschema al bestaat, hoeft het toch helemaal niets extra's te kosten? | |
Iemand91 | woensdag 17 januari 2018 @ 20:37 |
Het is al even geleden dat Etihad hun laatste A340 vlucht vloog (23 oktober 2017, vlucht 4 vanuit München). Maar vandaag vloog hun allerlaatste A340 weg; A6-EHJ die ook bovenstaande vlucht uitvoerde. De A340-600 vloog van Abu Dhabi naar Bournemouth en zal naar 2Excel Aviation group gaan. Etihad heeft een tijdje 1 A340-300 in hun vloot gehad; die vliegt momenteel voor Hi Fly (9H-TQM) en een A340-500 vliegt nu rond als VIP vliegtuig voor de Italiaanse regering (I-TALY). De overige 9 A340-500's en -600's staan opgeslagen in Teruel, Spanje. Deze laatste A340-600 droeg de bekende "Abu Dhabi Grand Prix" kleuren: De A340's kwamen in het voorjaar van 2017 nog een tijdje naar Amsterdam, waaronder ook deze. Etihad Airways Airbus A340-600 A6-EHJ by Ewout Pahud de Mortanges, on Flickr Aankomst in Bournemouth vanmiddag: A6-EHJ Airbus 340-600 ETD by lee weston, on Flickr Daarnaast houd Etihad hun 5 A330-vrachttoestellen sinds 1 januari aan de grond en deze zullen net als hun 5 777-200LR toestellen worden uitgefaseerd. Die laatste gebruiken ze momenteel alleen nog op hun non-stop vluchten naar Dallas; vanaf 25 maart stopt deze route en blijven hun 777-200LR's aan de grond. [ Bericht 6% gewijzigd door Iemand91 op 17-01-2018 20:47:29 ] | |
PluggieOD | woensdag 17 januari 2018 @ 21:46 |
Mooi nepnieuws bij de NOS over een Tu-160S die onderschept was in "het Nederlandse luchtruim". Was een beetje tragisch, tragische LANTIRN beelden door F-16AMs van een Blackjack boven internationale wateren..... ... ik ga vast de NOS schuilkelder in. | |
PluggieOD | woensdag 17 januari 2018 @ 21:51 |
Nog Belgen ook, hehe. | |
H_T | donderdag 18 januari 2018 @ 01:21 |
Afwijken van de standaard kost normaal gesproken meer dan de standaard, bijvoorbeeld als die bepaalde kleur donkerblauw normaal niet gebruiken. Wel jammer, want ik vind retro-uitvoeringen vaak wel leuk | |
Tourniquet | donderdag 18 januari 2018 @ 10:59 |
Moet je van Riga naar Eindhoven, sta je opeens in Hannover. https://www.flightradar24.com/data/flights/w62525/#102898c6 RTV Noord-Holland heeft ook weer een livestream van Schiphol: http://www.nhnieuws.nl/ni(...)en-storm-op-Schiphol edit: 2 doorstarts op een rij. Live ATC erbij: https://www.liveatc.net/play/eham01_twr_main1.pls [ Bericht 6% gewijzigd door Tourniquet op 18-01-2018 11:07:21 ] | |
derLudolf | donderdag 18 januari 2018 @ 11:37 |
In inmiddels Schiphol dicht... | |
flipsen | donderdag 18 januari 2018 @ 11:44 |
Hm, het waait dus echt? Gelukkig zijn mijn klanten gisterochtend al vertrokken | |
Iemand91 | donderdag 18 januari 2018 @ 11:59 |
Emirates signs agreement for up to 36 additional A380s
| |
derLudolf | donderdag 18 januari 2018 @ 12:42 |
| |
Peterselieman | donderdag 18 januari 2018 @ 18:10 |
Er was nogal wat wind boven de oceaan de afgelopen dagen en dat zorgde ervoor dat een aantal 787's van New York naar Londen grondsnelheden bereikten die boven de Mach 1 lagen. Toch vlogen ze 'slechts' subsonisch, omdat de snelheden van 776 en 779 mph bereikt werden in een straalstroom die zelf al ruim 300 km/h ging. Hierdoor vloog het vliegtuig zelf nog steeds maar mach 0,85 maar werden hogere totaalsnelheden bereikt. http://www.dailymail.co.u(...)d.html#ixzz54Y4iCO2i | |
spapaars | donderdag 18 januari 2018 @ 18:33 |
Een gedeelte is al voor vervanging, dus als dat doorzet kan Airbus nog vele jaren voort met de A380 | |
inkjet | donderdag 18 januari 2018 @ 21:45 |
Airbus verwacht nog steeds dat met de slotbeperkingen op verschillende vliegvelden de tijd voor de A380 nog komt. Tot die tijd willen ze terug naar zes toestellen per jaar. | |
Fred | vrijdag 19 januari 2018 @ 06:21 |
Dar kan ik me dan weer goed voorstellen. Ik zie ook nog wel vakantiecharters uitgevoerd worden met A380's. |