abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:10:48 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175268868
Vergeleken bij de grote jongens zijn die kleintjes echte slomerds :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175269492
Er was iemand die deze laatst linkte: https://groundspeedrecords.com . Grapsig. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:52:21 #105
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175291072
Alle Hongaarse Hinds al in 1998 kompleet.
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:54:09 #106
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175291104
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:52 schreef PluggieOD het volgende:
Alle Hongaarse Hinds al in 1998 kompleet.
PluggieOD, als je nou echt niets zinnigs hier kan typen waar de meerderheid ook maar enigszins iets van begrijpt... blijf dan maar weg :N
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 24 november 2017 @ 23:59:49 #107
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175291200
quote:





Takkuhweer:
Wel leuk voor de Hongaarse Hinds die in Overhaul gaan. Als je nu geen zak te melden hebt, gan dan maar weg?
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:04:45 #108
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175291311
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 23:54 schreef flipsen het volgende:

[..]

PluggieOD, als je nou echt niets zinnigs hier kan typen waar de meerderheid ook maar enigszins iets van begrijpt... blijf dan maar weg :N
bepaal jij dat?

Als je niet normaal kunt reageren op iets wat je niet begrijpt, heb ik liever dat JIJ weg blijft.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 november 2017 @ 00:17:46 #109
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175291639
711, 720, 335 en 336 vanaf Kecskemét gaan in overhaul, er gaan er volgens planning nog iig 2.

[ Bericht 18% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 00:25:24 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:13:22 #110
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175292617
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2017 13:52 schreef Iemand91 het volgende:
Deze foto hebben velen van jullie vast al gezien:

[ afbeelding ]

Emirates heeft daar gisteren een video van online gezet:


Prachtig.
Frecce heb ik nog brandgaten van in een jas van 28-8-88 en heel veel doden gezien.
Al Fursan is een team van ex RA piloten. VET omdat ze bv line abreast lijnen vliegen. Dat is fokking moeilijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 01:20:18 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:21:09 #111
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175292721
Wat voor foto's maak je nu zelf iemand?
  zaterdag 25 november 2017 @ 01:28:20 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175292788
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:13 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Frecce heb ik nog brandgaten van in een jas van 28-8-88 en heel veel doden gezien.
Al Fursan is een team van ex RA piloten. VET omdat ze bv line abreast lijnen vliegen. Dat is fokking moeilijk.
n00b insert; wtf is 'line abreast'? :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175295292
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

n00b insert; wtf is 'line abreast'? :@
Mijn beste gok is ~kaarsrecht naast elkaar. Hmm dat lijkt wel overeen te komen met https://www.google.co.uk/search?q=line+abreast+formation ja :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:31:41 #114
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296262
Het kan ook anders:
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:35:23 #115
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296315
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 november 2017 01:28 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

n00b insert; wtf is 'line abreast'? :@
Dat UAE team bestaat uit ex Frecce piloten.
Ze vliegen voor het volk best saaie formaties.
De skill is waanzinnig. Een pijl is makkelijk, maar bv een omgekeerde pijl is heel moeilijk.
Een line abreast is echt knap met je hele team. Echt een gaaf team om te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 11:46:05 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:37:08 #116
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296349
Ze vliegen met 339s, maar dat was duidelijk wel. En dan de omslag maken Line Abreast.
Soort wedloop met de Saudi Hawks.



[ Bericht 37% gewijzigd door PluggieOD op 25-11-2017 11:44:31 ]
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:47:03 #117
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296541
En dat team is weer voornamelijk ex Red Arrows.
pi_175296609
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2015 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
En wat anders:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)43952.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)71633.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]

Eastern Airlines is terug!
Samen met American Airlines, Trans World Airlines (TWA) en United Airlines was het een van de 'Big Four" binnenlandse maatschappijen van de VS.
(Pan Am was daarnaast alleen internationaal bezig en was hiermee de onofficiële flag carrier van de VS)
Ze was vooral actief aan de Oostkust van de VS (het had een dominatie op de route New York - Miami) maar vloog ook naar de Cariben en Latijns-Amerika.
Maar in haar latere jaren kreeg het meer concurrentie, onenigheid tussen bestuur en vakbonden en werd de maatschappij langzaamaan uit elkaar gehaald.
Toch werd het in 1983 nog de launch customer van de Boeing 757.

Op 21 januari 1991 viel het doek voor de maatschappij.
Al hun toestellen bleven aan de grond:

[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)16969.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Haar hoofdkwartier op Miami Airport werd een verlaten gebied:

[ afbeelding ]

In 2011 kocht de Eastern Airlines Group de intellectuele eigendom, waaronder handelsmerken van de oorspronkelijke Eastern Airlines.
Op vrijdag 19 december 2014 nam het haar eerste toestel in ontvangst; een Boeing 737-800 die voorheen voor Kenya Airways vloog. Het kreeg de registratie N276EA en kreeg de naam "Spirit of Captain Eddie Rickenbacker" de vroegere leider van de maatschappij en Amerika's grootste flying ace van WWI.
Na bijna 24 jaar was Eastern Airlines weer terug!

Gisteren voerde deze kist de eerste vlucht uit voor het nieuwe Eastern Airlines.
Het vloog vlucht 3145 van Miami naar Havana op Cuba, een whopping 457 kilometer die in 42 minuten werd gevlogen. Ondanks deze toch wel unieke gebeurtenis was er weinig te doen rond de vlucht, op het watersaluut na.
De vlucht werd afgehandeld op Miami in het gebouw waar oorspronkelijk Eastern Airlines ook gehuisvest was. De vlucht was mogelijk door de toenadering van de VS naar Cuba.

[ afbeelding ]

Over een 12 - 18 maanden zouden de eerste lijnvluchten moeten plaats vinden, tot dan zal het chartervluchten uitvoeren. Net als vroeger zullen ze zich weer richten op de Cariben en Latijns-Amerika.

Dit jaar zou de maatschappij nog zo'n 5-7 gebruikte 737's moeten ontvangen en volgend jaar nog een vijftal.
De maatschappij heeft orders openstaan bij Boeing voor 10 nieuwe 737-800's en met purchase rights voor nog eens 10 737 MAX 8's.
Daarnaast heeft het bij Mitsubishi 20 orders openstaan voor MR90's en met rechten voor nog eens 20 stuks.
De eerste nieuwe Boeings zouden in april 2017 geleverd moeten worden en de Mitsubishi's in 2019.
En het avontuur is weer voorbij:

VLIEGVERGUNNING VAN EASTERN AIR LINES INGETROKKEN
quote:
WASHINGTON - Het Amerikaanse Departement of Transport (DOT) heeft het Air Operator’s Certificate (AOC) van Eastern Air lines ingetrokken. Hiermee komt een eind aan een langdurige poging om de luchtvaartmaatschappij met de rijke geschiedenis nieuw leven in te blazen

Eastern heeft aangegeven vrijwillig haar AOC in te leveren bij de FAA, en dat er geen bezwaar is aangetekend tegen het besluit van de DOT. De maatschappij staakte in september al de vluchten.

Het originele East Air Lines vloog van 1926 tot 1991 en was toen genoodzaakt te stoppen. Sinds 1991 zijn er verscheidene pogingen geweest de maatschappij weer nieuw leven in te blazen. In 2015 werden vanuit Miami chartervluchten onder de vlag van Eastern Air Lines hervat.

Eastern Air Lines vloog sinds 2015 met geleasete Boeing 737’s en had een order uitstaan voor nog eens tien nieuwe 737-800NG, die begin 2020 werden verwacht. De maatschappij had ook twintig Mitsubishi Regional Jets in bestelling.
  zaterdag 25 november 2017 @ 11:57:06 #119
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_175296705
Zo moeilijk en saai is een line abreast:

Super saai, super moeilijk omdat je je maat moet blind vertrouwen.
  zaterdag 25 november 2017 @ 12:18:32 #120
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175297029
Ik vind die communications altijd helemaal top erbij _O_
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 25 november 2017 @ 23:02:59 #121
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_175308749
- geen discussie voor hier -

[ Bericht 97% gewijzigd door Sounddragon op 26-11-2017 01:21:52 ]
Tics van je petten.
  zondag 26 november 2017 @ 01:26:35 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175310890
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:50 schreef Iemand91 het volgende:


De folding wingtip van de Boeing 777X:

[ afbeelding ]
hoe lang gaat het duren voordat die dingen naar beneden komen dwarrelen? :X Op die manier bewegende delen in een vleugel maken; het lijkt mij geen goed plan :|W

Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 26 november 2017 @ 01:45:19 #123
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_175311063
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 01:26 schreef Sounddragon het volgende:

Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
Nope, gewoon een practisch dingetje voor op de grond:
pi_175311107
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 november 2017 12:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind die communications altijd helemaal top erbij _O_
Inderdaad ja, vindt dat elke keer weer geinig om te horen.
Op YouTube staat zoiets, pilots view zal later ff linkje opzoeken
Do what you love, love what you do!
pi_175311165
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 01:26 schreef Sounddragon het volgende:

hoe lang gaat het duren voordat die dingen naar beneden komen dwarrelen? :X Op die manier bewegende delen in een vleugel maken; het lijkt mij geen goed plan :|W
Boeing wel. En er zitten al genoeg bewegende delen in een vleugel, gelukkig wel.
Daarnaast zijn er meer vliegtuigen met folding wings.
quote:
Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
Kort en simpel gezegd is een grotere spanwijdte efficiënter.

Echter dat is op de grond niet altijd handig. Daar zijn verschillende categorieën die oplopen met spanwijdte. De 777 zit net onder de 65 meter en valt daarmee in categorie E.
Met groter spanwijdte komt ze in de hogere categorie F (waar ook 747-8 en A380 in vallen).
Weer simpel gezegd is zo'n toestel dan gelimiteerd op luchthavens.

Elke folding wingtip is ruim 3 meter hoog/lang.
  zondag 26 november 2017 @ 03:11:30 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175311562
Aha, ok dan.. Ik dacht dat het een soort van beweegbare winglet was.. Ik zag dat al niet gebeuren in de lucht, vandaar mijn opmerking :+

Ik kan me herinneren dat sommige fighters en jets op vliegdekschepen dat ook hadden/hebben om below deck wat makkelijker te stallen. Helemaal niet de link gelegd dat die dingen een beetje groter aan het groeien zijn als waar de gmiddelde luchthaven voor ontworpen is _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175312303
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
pi_175314175
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Lijkt mij stug. Dan zouden hun vluchten vanuit Duitsland flink trager zijn dan directe vluchten van concurrenten, niet?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175320666
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Op dit moment kan ik mij alleen de Jet Airways naar Toronto bedenken.
Die Garuda vluchten tussen Amsterdam en London Gatwick zijn er niet meer.
  zondag 26 november 2017 @ 17:45:36 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175322348
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Jetairways vliegt New Delhi - Amsterdam - Toronto v.v. (9W233 / 9W234)

Dit soort vluchten komen op Schiphol nog maar heel zelden voor. Zeker nu airlines steeds meer inzetten op rechtstreekse vluchten.
So we just called him Fred
pi_175323975
Vandaag was de Grand Prix van Abu Dhabi; dus uiteraard weer een flypast van de Etihad A380 (A6-APD) met het Al Fursan Aerobatic Display Team.



  zondag 26 november 2017 @ 20:16:51 #132
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_175325334
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Ik zie op flightradar wel een vlucht van etihad die Amsterdam - Parijs - Abu Dabi doet.
[edit] laat maar, cargovluchtje
Interessanter vind ik eigenlijk de vluchten binnen europa die met widebody's gevlogen worden en dus een "echte" business class hebben ipv een stoel in het midden die vrij is.
Ik weet dat Turkish twee vluchten met een a330 op amsterdam vliegt en BA er eentje met een 767 uitvoert maar er zijn er vast meer.

[ Bericht 9% gewijzigd door GlennQuagmire op 26-11-2017 20:25:34 ]
pi_175327960
quote:
0s.gif [b]Op zondag 26 november 2017 20:16
Interessanter vind ik eigenlijk de vluchten binnen europa die met widebody's gevlogen worden en dus een "echte" business class hebben ipv een stoel in het midden die vrij is.
Ik weet dat Turkish twee vluchten met een a330 op amsterdam vliegt en BA er eentje met een 767 uitvoert maar er zijn er vast meer.
De overgebleven 7 767 bij British Airways zijn allemaal volledige economy met 258 stoelen.

Om een paar te noemen:
- Finnair A350-900 tussen Helsinki en London Heathrow.
- British Airways 777/787 tussen London Heathrow en Madrid
- Iberia A340-600 tussen Madrid en London Heathrow
- LATAM Chile 787-9 tussen Madrid en Frankfurt
- Icelandair 767-300 van Reykjavík naar diverse Europese steden waaronder Amsterdam.
- Net als WOW Air met de A330-300 van Reykjavik naar diverse Europese steden waaronder Amsterdam.
- Aer Lingus A330-300 tussen Dublin en Malaga (zomerseizoen)
- Air Europa 787-8/A330-200 tussen Madrid en Barcelona
- Air China A330-200/-300 tussen Wenen en Madrid. (Peking - Vienna - Madrid - Peking)
- Ethiopian Airlines 787-8 tussen Rome en Milaan, tussen Wenen en Brussel, Stockholm en Oslo
- Turkish Airlines met de 777-300ER tussen Istanbul en London Heathrow
- Tap Portugal met de A330-200/-300 tussen Lissabon en Wenen
En natuurlijk Lufthansa die nu tijdelijk met 747-400's tussen Frankfurt en Berlijn vliegt.
En dan heb ik ze nog niet allemaal.

En dan heb je nog de vele vluchten van chartermaatschappijen (TUI-groep, Condor etc.) die ook binnen Europe hun wide-bodies inzetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 26-11-2017 22:12:48 ]
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 22:00:11 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175328038
747 tussen München en Frankfurt, je zou bijna een ticket kopen 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 26 november 2017 @ 22:32:55 #135
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_175329035
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De overgebleven 7 767 bij British Airways zijn allemaal volledige economy met 258 stoelen.

[lijstje]

En dan heb je nog de vele vluchten van chartermaatschappijen (TUI-groep, Condor etc.) die ook binnen Europe hun wide-bodies inzetten.
Oh dat is wel jammer van de 767, dat wist ik niet.
T is niet heel veel meer maar toch leuk om te zien dat er toch nog wat widebody wordt ingezet. helaas niet echt wat naar Nederland.
747 tussen Frankfurt en Berlijn lijkt me dan wel de kortste 747-vlucht ter wereld lijkt me
pi_175329543
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:00 schreef derLudolf het volgende:
747 tussen München en Frankfurt, je zou bijna een ticket kopen 8-)
Berlijn.

Wat ik zo snel kan vinden is zo'n ¤330 met Lufthansa naar Frankfurt, dan met de 747 naar Berlijn en met de 747 weer terug naar Frankfurt en door naar Amsterdam, op 1 dag. :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 november 2017 @ 23:13:19 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175330137
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Berlijn.

Wat ik zo snel kan vinden is zo'n ¤330 met Lufthansa naar Frankfurt, dan met de 747 naar Berlijn en met de 747 weer terug naar Frankfurt en door naar Amsterdam, op 1 dag. :P
Trein naar Duitsland geen optie om de kosten te drukken?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175330376
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Trein naar Duitsland geen optie om de kosten te drukken?
Ligt er aan hoe duur zo'n treinreis gaat zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 november 2017 @ 23:34:37 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175330462
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe duur zo'n treinreis gaat zijn.
Als je nu voor half december boekt kost een retour Frankfurt Flughaven ongeveer 130 euro
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175330677
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Als je nu voor half december boekt kost een retour Frankfurt Flughaven ongeveer 130 euro
En een retourtje Frankfurt - Berlijn - Frankfurt kom ik op zo'n ¤165.
Samen ¤295; ¤35 goedkoper dan met vliegtuig.
Dan zou ik geen uren in een trein gaan zitten naast het feit of je überhaupt dan alles op dezelfde dag kunt doen. :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 10:40:15 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175334293
Wizz Air staakt na het winterseizoen de vluchten tussen Eelde en Gdansk. Opvallend want nog niet eens lang geleden werd de A320 ingeruild voor een A321

https://www.luchtvaartnie(...)ute-groningen-gdansk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175360588
's Werelds grootste (niet krachtigste) turbofan hangt onder een vleugel.
De voor de 777x bedoelde General Electric GE9X is onder de GE 747-400 flying testbed gehangen.
Vanwege het enorme formaat hangt de motor zowel naar voren, omhoog en 5% (extra) achterover om onder de vleugel te passen; en alsnog is de ruimte eronder slechts ongeveer een halve meter.
(ter vergelijking; onder de originele GE CF6 motor zat op deze plek minimaal 71 centimeter)

Deze motor had dus ook niet onder hun eerdere 747-100 flying testbed kunnen hangen omdat die lager bij de grond zit.



Ter vergelijking; 's werelds krachtigste turbofan zag er zo uit op de 747-100:

pi_175368744
Airbus A380 #3 is met (voorlopig) pensioen. Singapore Airlines 9V-SKC heeft op 6 november haar laatste vlucht voor de maatschappij gemaakt als SQ637 van Tokio Narita naar Singapore.
Dit toestel werd op 11 maart 2008 aan de maatschappij geleverd en gaat nu (net als de vorige twee) naar de eigenaar; de Dr. Peters Group.

Hier die dag in Tokio:


Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.

[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 28-11-2017 20:50:34 ]
  woensdag 29 november 2017 @ 14:41:35 #144
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175382685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Mooi dat ze ook gelijk met het stereotype afrekenen dat een captain een man is en flight attendant een vrouw :D
So we just called him Fred
  woensdag 29 november 2017 @ 14:45:44 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175382805
Weer eens wat anders dan vanuit een vliegtuig springen:
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 17:39:25 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175386456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:

Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175390832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus A380 #3 is met (voorlopig) pensioen. Singapore Airlines 9V-SKC heeft op 6 november haar laatste vlucht voor de maatschappij gemaakt als SQ637 van Tokio Narita naar Singapore.
Dit toestel werd op 11 maart 2008 aan de maatschappij geleverd en gaat nu (net als de vorige twee) naar de eigenaar; de Dr. Peters Group.

Hier die dag in Tokio:
[ afbeelding ]

Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Waar worden die A380s dan gestored als ze terug naar de eigenaar gaan? Gewoon naar Toulouse?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_175391036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:54 schreef Hojdhopper het volgende:
Waar worden die A380s dan gestored als ze terug naar de eigenaar gaan? Gewoon naar Toulouse?
De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen.
De motoren van de eerste worden in ieder geval onder de vleugels weggehaald en gaan terug naar Rolls Royce.
  woensdag 29 november 2017 @ 21:12:05 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175391170
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
jij zou wel zo veel willen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175392160
Nog meer mensen dit monster over *horen* vliegen?
Ik hoorde zoals verwacht luid en duidelijk overkomen (de An-12 komt hier ook met enige regelmaat over en is al net zo'n brombeer) en enkele minuten later kreeg ik een alert van FR24 dat deze in de lucht hing.

quote:
The An-22 doesn't fly very often, but when it does, its 8 contra-rotating propellers let you know it’s coming.
https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017




En op de luchthaven van Singapore is vanmorgen brand uitgebroken in/op een tug die een Singapore Airlines Boeing 777-200ER 9V-SQK aan het vervoeren was:






[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 29-11-2017 22:18:24 ]
pi_175392584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Nog meer mensen dit monster over *horen* vliegen?
Ik hoorde zoals verwacht luid en duidelijk overkomen (de An-12 komt hier ook met enige regelmaat over en is al net zo'n brombeer) en enkele minuten later kreeg ik een alert van FR24 dat deze in de lucht hing.

[..]

https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]




Ja, rond een uur of 19:00?

Hoor hem inderdaad ook regelmatig rond deze tijd in de avond. Altijd wel een mooi geluid wat je van veraf al aan hoort komen en weggaan. Meestal vliegt een dergelijk toestel dan N-Z of Z-N.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2017 22:07:23 ]
  woensdag 29 november 2017 @ 22:40:35 #152
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175393463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
En op de luchthaven van Singapore is vanmorgen brand uitgebroken in/op een tug die een Singapore Airlines Boeing 777-200ER 9V-SQK aan het vervoeren was:
Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelen :? Wel een heel duur fikkie denk ik.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_175398569
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
Ik heb m'n ¤5M alleen net verbrast aan Bitcoins dus daar is niet tegenop te bieden :') (Zal toch wel een nepbod zijn mag ik hopen...)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175412956
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 21:05 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen.
De motoren van de eerste worden in ieder geval onder de vleugels weggehaald en gaan terug naar Rolls Royce.
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  donderdag 30 november 2017 @ 22:25:47 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175413795
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 22:40 schreef flipsen het volgende:

[..]

Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelen :? Wel een heel duur fikkie denk ik.
Het is zo'n exemplaar dat helemaal om de voorwielen heen gaat en deze ook op tilt. Zonder een werkend hydraulisch systeem krijg je dat wiel niet los en weer op de grond.
En als dat wiel dan op de grond staat kan het toestel ook niet 1-2-3 weg natuurlijk.
So we just called him Fred
pi_175414290
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 21:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?
De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.
Rolls Royce kan ze nu weer leasen aan andere A380 maatschappijen/eigenaren.

Dr. Peters kan zonder motoren inderdaad niet zoveel met het toestel (behalve dan slopen/onderdelen), maar mocht er weer een lease worden afgesloten met een maatschappij; dan kan die maatschappij ook weer Rolls Royce motoren leasen bij Rolls Royce.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 30 november 2017 @ 22:59:47 #157
39237 crew  H_T
2733
pi_175414637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.
Rolls Royce kan ze nu weer leasen aan andere A380 maatschappijen/eigenaren.

Dr. Peters kan zonder motoren inderdaad niet zoveel met het toestel (behalve dan slopen/onderdelen), maar mocht er weer een lease worden afgesloten met een maatschappij; dan kan die maatschappij ook weer Rolls Royce motoren leasen bij Rolls Royce.
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_175415846
quote:
0s.gif Op donderdag 30 november 2017 22:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?
Meer dan ik kan bedenken. Ervaring met merk/type, soort vluchten dat ze (gaan) doen, prijs/deal die ze kunnen regelen, onderhoud(skosten), gaat de airlines of fabrikant onderhoud doen (Rolls Royce doet zelf groot onderhoud aan de Trent 500 die de A340-500 en -600 voorstuwen) en nog wel tig andere factoren.

Motorenkeuze is maar een van enorme waslijst aan keuzes die een airline moet maken bij een toestel.
Al wordt dat tegenwoordig wat minder; de 777x krijgt de eerder genoemde GE9X, de A350-serie de Trent XWB, de 747-8i heeft alleen de GEnx (had Rolls een optie geweest dan had British Airways mogelijk met de 747-8i gevlogen), 737 MAX de Leap 1-B, de Bombardier C-series de Pratt & Whitney PW1000G.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 01-12-2017 00:33:06 ]
pi_175416544
23 versus zo'n 50.000 pk. :+


bron
pi_175429969
Hoi experts! Ik heb wat vragen.

Sinds vandaag Gold bij Flying Blue, jeej. Komen upgrades bij KLM vaak voor? Hoe werkt dat? Bij Qatar Airways kreeg ik bij het boarden een andere boarding pass, is dat standaard? Is er zoiets als een upgradelist zoals Delta op schermen heeft hangen bij de gates voor KLM/AirFrance online beschikbaar?

Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_175430768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoi experts! Ik heb wat vragen.

Sinds vandaag Gold bij Flying Blue, jeej. Komen upgrades bij KLM vaak voor? Hoe werkt dat? Bij Qatar Airways kreeg ik bij het boarden een andere boarding pass, is dat standaard? Is er zoiets als een upgradelist zoals Delta op schermen heeft hangen bij de gates voor KLM/AirFrance online beschikbaar?

Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Hoe meer banen in diverse richtingen hoe langer het vliegveld kan open blijven bij de verschillende windrichtingen. Is de eene baan niet geschikt dan de ander.
speak only if it improves the silence.
pi_175447667
Plus bv Heathrow zou graag meer dan twee banen willen hebben, maar het "gaat wat moeizaam" :D

Qua upgrades is elke airline anders, KLM ken ik niet maar vziw zijn Europese airlines minder scheutig met upgrades dan bv Amerikaanse. (Geen idee hoe het met Etiqatrates en z'n vriendjes zit.)

Bij BA bv krijg je alleen upgrades als ze je plek nodig hebben voor iemand anders (upgrade vanuit een lagere kabine, of overboeking met te weinig no-shows oid). En wanneer je erachter komt ... dat kan al tijdens online inchecken zijn, of vaker bij de balie op het vliegveld waar je opeens een nieuwe boarding pass in je handen gedrukt krijgt, of wat me vorige week gebeurde, ze pakte een balpen en krabbelde me een nieuw stoelnummer op m'n boarding pass. :D
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 3 december 2017 @ 13:39:41 #163
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175468900
Oud filmpje, maar ik had hem niet eerder gezien :D


Die op 1:40 _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 3 december 2017 @ 14:13:25 #164
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175469663
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Wind is één factor, de andere factor is geluid.
Zie ook deze rapportage over het frequent wisselend baangebruik en gevaren daarvan: https://www.telegraafvand(...)chiphol-is-bloedlink

Het is wel de Telegraaf en de VNV, dus of het echt zo gevaarlijk is als gesteld wordt in het filmpje...
So we just called him Fred
pi_175476599
Straks om 21:05 - 22:00 uur op NPO2: VPRO Tegenlicht: Groene vliegtuigpioniers
quote:
Tegenlicht gaat op zoek naar groene vliegtuigpioniers. Volgens onderzoekers is vliegen de allergrootste bron van vervuiling. Hoe kunnen overheden dat dan negeren?

Hoewel overheden elektrische auto's blijven promoten, is de luchtvaart nog altijd gesubsidieerd. Overheden gaan door met het compenseren van luchtvaartmaatschappijen door al een halve eeuw tickets vrij te houden van btw en geen accijns te heffen op kerosine. Maar het klimaat lijdt er wel onder.

Milieuvervuiling
In Tegenlicht komen groene vliegtuigpioniers aan het woord. Zij vinden het niet kunnen dat in het Parijse Klimaatakkoord de huidige en toekomstige uitstoot van het internationaal luchtverkeer niet eens is opgenomen. Overheden sluiten volgens hen de ogen voor de milieuvervuiling. Daar willen zij dan ook iets aan doen.

Technologische revolutie
Tegenlicht laat zien hoe de pioniers in de luwte werken aan een technologische revolutie waardoor vliegtuigen elektrisch of hybride worden aangedreven. Hun toekomstdroom is dat vervoeren via de lucht nog makkelijker gaat, maar dan schoner, stiller en duurzamer.
pi_175483813
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef LintuxCx het volgende:
Plus bv Heathrow zou graag meer dan twee banen willen hebben, maar het "gaat wat moeizaam" :D

Qua upgrades is elke airline anders, KLM ken ik niet maar vziw zijn Europese airlines minder scheutig met upgrades dan bv Amerikaanse. (Geen idee hoe het met Etiqatrates en z'n vriendjes zit.)

Bij BA bv krijg je alleen upgrades als ze je plek nodig hebben voor iemand anders (upgrade vanuit een lagere kabine, of overboeking met te weinig no-shows oid). En wanneer je erachter komt ... dat kan al tijdens online inchecken zijn, of vaker bij de balie op het vliegveld waar je opeens een nieuwe boarding pass in je handen gedrukt krijgt, of wat me vorige week gebeurde, ze pakte een balpen en krabbelde me een nieuw stoelnummer op m'n boarding pass. :D
Hah, bedankt voor de info!

En @FredvZ: Dank voor de link! Klinkt wel Telegraferig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 5 december 2017 @ 14:00:14 #167
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_175507635
Goed nieuws voor Eelde, Nordica gaat vanaf komende zomer dagelijkse vluchten uitvoeren tussen Eelde en München en 6x/week van Eelde naar Brussel Zaventem
meer via RTV Noord, op dit moment zou er ook een persconferentie bezig moeten zijn waar meer details bekend worden gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door boriq op 05-12-2017 14:07:51 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 5 december 2017 @ 18:31:15 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175511755
Is goed nieuws. Nu wordt het best aantrekkelijk om bijvoorbeeld München als overstap te gebruiken. Hiermee heb je een alternatief voor Schiphol
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175520035
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2017 14:00 schreef boriq het volgende:
Goed nieuws voor Eelde, Nordica gaat vanaf komende zomer dagelijkse vluchten uitvoeren tussen Eelde en München en 6x/week van Eelde naar Brussel Zaventem
Shit, kan dat niet wat eerder? Ik moet net in februari van Brussel naar Drenthe toe. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175520131
Historische dag vandaag op Schiphol.

Om te beginnen; LOT Polish Airlines heeft afgelopen vrijdag haar eerste Boeing 737 MAX 8 in ontvangst genomen. SP-LVA is die dag vervolgens vanaf Boeing Field via Reykjavik naar Warschau gevlogen. LOT is na Norwegian Air International de tweede Europese maatschappij die de 737 MAX in de vloot opneemt. Het toestel heeft ondertussen al een aantal rotaties naar London Heathrow gemaakt.

Maar morgen komt deze naar Amsterdam. Vlucht 265/266 zal ze uitvoeren; aankomst op Schiphol is om 09:40 uur en vertrek om 10:25 uur.
Dit is de allereerste keer dat de Boeing 737 MAX op Schiphol komt.

Ontvangst op Warschau was al *interessant* :







En morgen verlaat KLM's PH-BFR "Rio de Janeiro" haar allerlaatste vlucht. Om 12:15 uur vertrekt ze voorgoed van haar thuisbasis Schiphol naar Twente waar het om 12:55 uur wordt verwacht. Haar laatste vlucht zou vorige week maandag zijn maar is vanwege weersomstandigheden vertraagd.

Ben benieuwd of deze dame hier nog over komt vliegen. Hoop het wel. Laag zal ze sowieso vliegen dus camera ligt gereed. :P

PH-BFR B747-400 KLM no tit 28-11-17 eham by Maarten Visser, on Flickr

Bron: ErwinS Photography
pi_175527007
Uiteindelijk hier niet over komen vliegen; had dat ook wel verwacht eerlijk gezegd...





Zo'n 27 minuten later:



pi_175531885
De Air France A380 F-HPJE is met 3 werkende motoren onderweg van Goose Bay naar Parijs: https://www.flightradar24.com/AFR371V/fc069bb

EDIT: het toestel lijkt met 4 werkende motoren te vliegen.

Het toestel heeft daar 2 maanden gestaan.




[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 06-12-2017 18:44:59 ]
pi_175533200
flightradar24 twitterde op woensdag 06-12-2017 om 10:39:49 AeroUnión 767 XA-LRC returned to LAX shortly after takeoff yesterday afternoon due to a bird strike to the right engine on takeoff. reageer retweet
pi_175589888
KLM vindt pilotenpet te ouderwets en schaft het iconische hoofddeksel in 2018 af
quote:
Vanaf 2018 dragen KLM-piloten geen pilotenpet meer. De luchtvaartmaatschappij is daardoor zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.

Al 98 jaar siert ze de hoofden van de piloten van Nederlandse bekendste luchtvaartmaatschappij: de KLM-pet. Het donkerblauwe hoofddeksel, met voorop in goudgele letters de drie bedrijfsletters en het kroontje geborduurd, heeft de KLM-vliegers al die tijd voorzien van panache en een zekere distinctie. Binnenkort komt daar een einde aan, kondigt KLM aan: de pilotenpet, nu nog verplichte dracht, zou namelijk te ouderwets zijn.

KLM schaft de petten met ingang van 2018 af. De luchtvaartmaatschappij ziet 'de toegevoegde waarde van een pet' niet meer en wil 'de uitstraling van vliegers moderner en toegankelijker maken', zo maakt KLM in een persbericht bekend.

In haar 98-jarige bestaan paste de maatschappij het model en de uitstraling van de pilotenpet regelmatig aan zodat deze niet te ouderwets werd. Daar voelt KLM nu niets meer voor. Op 31 december stappen de piloten daarom voor het laatst mét pet het vliegtuig in.

Verdeeld besluit
De luchtvaartmaatschappij volgt het voorbeeld van budgetmaatschappijen als EasyJet en Ryanair. Een pet is hun piloten vreemd. Bij veel luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten maakt de pet evenmin deel uit van het pilotenuniform.

Oudere maatschappijen, zoals British Airways en Lufthansa, verplichten hun piloten nog wel tot het dragen van een pilotenpet. KLM valt in het laatste rijtje en is wat het besluit betreft zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.

Volgens Joost van Doesburg, woordvoerder van pilotenvakbond VNV, zijn de KLM-piloten verdeeld over het besluit de pilotenpet af te schaffen. 'Het ene kamp vindt het mooi om met een pilotenpet op door de luchthaven te lopen en zo de aandacht van reizigers te trekken. Het andere kamp vindt de pet vooral een onding dat je constant met je mee moet nemen. Die piloten zijn blij met de afschaffing.'

Afstaan
De piloten mogen hun petten houden, maar KLM stelt voor de hoofddeksels te doneren aan Stichting Hoogvliegers, een organisatie die zieke kinderen voor een dag piloot laat zijn. Van Doesburg betwijfelt of veel piloten hun petten willen afstaan.

'Niet omdat we Hoogvliegers niets gunnen - onze piloten dragen financieel bij aan de stichting. Maar ik denk dat veel KLM-piloten toch wel een zekere waarde aan hun eigen pet hechten en hem om die reden graag willen bewaren. Bovendien: de stichting heeft ook niets aan 2.700 pilotenpetten.'
Flinke lens compressie natuurlijk, maar blijft tof gezicht:

pi_175589986
klik om te spelen

Woops.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 9 december 2017 @ 20:24:26 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175605021
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...

JacdecNew twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 14:55:41 Qatar Airways Airbus A321 (A7-AIB) was damaged beyond repair when a fire broke out in the cabin whilst undergoing m… https://t.co/sk9IqqxlAC reageer retweet

Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 9 december 2017 @ 21:00:54 #177
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175605880
Ouch
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_175606232
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...
It's just a flesh wound. :P

Motor British Airways B747 valt uit tijdens take-off
quote:
Een toestel van British Airways heeft woensdag tijdens vertrek vanuit de Amerikaanse stad Phoenix te maken gehad met een motorstoring. Een van de vier motoren viel uit tijdens het opstijgen.

Motor 3
De Boeing 747-400 met registratie G-CIVM was vertrokken als vlucht BA288 naar Londen Heathrow, met aan boord 234 inzittenden. De bemanning maakte volgens The Aviation Herald kort na take-off een Mayday-oproep nadat motor 3 uitviel. Op beelden vanaf de grond is te zien dat er vlammen uit de motor komen.

Geland
Het vliegtuig werd in de holding gehouden, waarna er brandstof is geloosd om een veilige terugkeer naar het vliegveld te maken. Vóór de landing is de landingsbaan geïnspecteerd op onderdelen. Uiteindelijk is het toestel veilig geland.

De Boeing staat sinds het incident nog altijd op de luchthaven van Phoenix.
pi_175612971
Iemand nog ons vorig regeringstoestel kopen? :P

Voormalig regeringstoestel te koop in Zuid-Afrika
quote:
De Fokker F28 Fellowship die dienst deed als regeringsvliegtuig, is te koop. Het toestel staat te koop voor 250.000 dollar op de website Controller.com.

Het toestel rolde 1972 van de band op Schiphol, met als registratie PH-PBX. De Fellowship werd gebouwd voor de Rijksluchtvaartdienst, dat het toestel inzette als regeringstoestel. De registratie PBX stond voor Prinses Beatrix.

Koninklijk Huis
De Fokker vloog tot 1996 voor het Koninklijk Huis en de regering. Daarna werd het vliegtuig vervangen door een Fokker 70, de PH-KBX. De PBX werd verkocht aan een maatschappij in Indonesië. Na omzwervingen belandde het toestel in 2011 in Zuid-Afrika.

Onderhoud
De koper die de Fellowship wil hebben, kan er nog niet meteen mee weg. Het toestel mist één motor en heeft een c-check nodig. Ook is niet duidelijk of het landingsgestel goed werkt. Het vliegtuig kan ‘as is’ overgenomen worden of gesloopt worden om de losse onderdelen te verkopen.

Interieur
Het vliegtuig is ingericht in een vip-configuratie en kan maximaal 18 passagiers meenemen. Voor hen zijn er twaalf stoelen en twee banken, met ruimte voor in totaal zes passagiers. De cabine is ook voorzien van audio, video en een flatscreen-tv.

  zondag 10 december 2017 @ 02:20:53 #180
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175613773
Ik hoop dat mijn vlucht morgen gewoon gaat..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175614350
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 december 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...

JacdecNew twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 14:55:41 Qatar Airways Airbus A321 (A7-AIB) was damaged beyond repair when a fire broke out in the cabin whilst undergoing m… https://t.co/sk9IqqxlAC reageer retweet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, die is wel afgeschreven.
Gelukkig vorige week order bevestigd voor 50 A321neo, dus er komt vervanging aan. :D
Jack does it in real time...
pi_175636143
Hier gaat ook iets niet goed geloof ik

https://imgur.com/a/0C1Ab



[ Bericht 26% gewijzigd door kree op 11-12-2017 00:33:35 ]
Do what you love, love what you do!
pi_175636274
quote:
1s.gif Op maandag 11 december 2017 00:19 schreef kree het volgende:
Hier gaat ook iets niet goed
[ afbeelding ]
https://imgur.com/a/0C1Ab
Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn. :P
pi_175636301
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 00:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn. :P
Ja zat toevallig ff via mijn eigen adsb ontvanger te kijken maar raakte hem kwijt.
Gelukkig storte hij niet op mijn huis neer, want echt recht erover heen :D

Drama trouwens om een pic te plaatsen via Imgur. En ipad
Do what you love, love what you do!
  maandag 11 december 2017 @ 15:29:28 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175646888
quote:
0s.gif Op maandag 11 december 2017 00:31 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn. :P
Alles ging kut op Schiphol gisteren geloof ik... Ik zou naar Stockholm vliegen in de middag, was door het weer te laat, mocht niet meer mee ondanks nog 25 minuten voor gate closing
(ik heb BluePetrol priority).. Collega van me was wel op tijd, die heeft 3 uur aan de gate gestaan na het boarden.. ik had dus maaaaaaaaakkelijk meegekund.

en vandaag weer 170 vluchten eruit las ik :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175653999
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_175656242
Vandaag exact 50 jaar geleden; de roll-out van Aérospatiale/BAC Concorde 001 uit de assembly hangar in Toulouse in 1967. Concorde met een "E"; die stond voor Excellence, Engeland, Europa en Entente Cordiale volgens de aanwezige Britse Minister of Technology Anthony Wedgwood Benn; maar hij had daar ook wel 'escalation' aan toe kunnen voegen.
Ja; die ene letter was een flink discussiepunt in die tijd...




Cockpit- en cabincrew van airlines die orders hadden geplaatst.
Let ook op het uniform van de Braniff stewardess.











De test pilots; aan de linkerkant André Turcat voor de Fransen en rechts voor de Britten Brian Trubshaw.
Hier met een glimlach; maar Trubshaw had een bloedhekel aan de pers(aandacht).



Het zou nog tot 2 maart 1969 duren voordat André Turcat de 001 haar luchtdoop zou geven; de allereerste Concorde vlucht ooit. Deze eerste vlucht gebeurde exact 3 weken nadat in de VS de Boeing 747 haar allereerste vlucht maakte. Destijds dacht men dat de 747 niet lang zou duren; toestellen als de Concorde waren de toekomst; niet de 747.
Bijna 36 jaar later vloog de Concorde haar allerlaatste vlucht toen de laatste gebouwde Concorde - de Britse G-BOAF - vanuit London Heathrow weer thuiskwam op Filton.
Trubshaw heeft het einde van de Concorde niet meegemaakt; hij overleed in 2001.
Turcat overleed begin 2016.
  dinsdag 12 december 2017 @ 19:03:01 #188
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175676246
Iemand nog een vliegtuig kopen?
https://www.bva-auctions.(...)/29027/9638417?pid=1

Wel zelf ophalen op Curaçao
So we just called him Fred
pi_175678454
Lufthansa heeft sinds kort ook de 5-sterren classificatie van Skytrax, en dat laten ze niet zomaar voorbij gaan.
Naast het feit dat ze nu twee toestellen (Boeing 747-8i D-ABYM en Airbus A320 D-AVVT) nu door het leven gaan als Starhansa; hebben zij bij de luchthaven van München een uit de kluiten gewassen oorkonde in het landschap gemaakt....



Een nieuwe dag; een nieuwe bedrijfsmodel van Malaysia Airlines voor hun A380's.
Toestellen zouden eerst verkocht worden, daarna was het plan om ze in high-density uitvoering Pelgrim vluchten te laten uitvoeren en nu...nu gaan ze weer op reguliere Malaysia lijnvluchten ingezet worden.
Eind juli/begin september zal het drie weken de tweede vlucht naar London Heathrow weer gaan overnemen.
Daarnaast zullen ze worden ingezet op hun netwerk als er meer capaciteit nodig is; op vluchten naar Tokio, Seoul, Sydney en Melbourne naast ad hoc chartervluchten naar Jeddah en Medina.

EDIT: toch niet. Toestellen worden eind 2018 nog steeds geparkeerd en omgebouwd naar de high-density indeling. Echter zullen ze inderdaad wél worden ingezet op routes als de capaciteit nodig is.
https://www.flightglobal.(...)ans-to-scrap-444084/



[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 13-12-2017 11:46:15 ]
pi_175696221
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2017 15:08 schreef Iemand91 het volgende:
Deze A380 is een kerstboom aan het tekenen: https://www.flightradar24.com/AIB232E/fd1fd63

[ afbeelding ]
Ik wilde dit net gaan posten, ben jij me weer voor :'(
pi_175697978
KLM's PH-BFY keert momenteel terug uit Jakarta van haar D-check.
Ze is de laatste 747 die deze beurt krijgt en heeft ook de nieuwe livery gekregen:
https://www.flightradar24.com/KLM9866/fd15308






[ Bericht 26% gewijzigd door Iemand91 op 13-12-2017 18:54:37 ]
  donderdag 14 december 2017 @ 12:59:21 #193
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_175716846
Op Airlineroute is zojuist een update uitgekomen van Norwegians schedule voor komende zomer, met daarop ook de nieuwe geplande route Amsterdam - New York JFK

quote:
Amsterdam – New York JFK eff 07MAY18 4 weekly 787-9
DY7701 AMS1225 – 1425JFK 789 x357
DY7700 JFK1830 – 0730+1AMS 789 x246
Prijzen voor een enkeltje vanaf ¤170-200
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2017 @ 20:09:39 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175725667
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100

http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 14 december 2017 @ 20:56:15 #195
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175727085
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100

http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
Goede zaak, kunnen die A321 neo's nou ook intercontinentale vluchten uitvoeren?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 december 2017 @ 21:01:13 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175727287
quote:
1s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Goede zaak, kunnen die A321 neo's nou ook intercontinentale vluchten uitvoeren?
Jup en die LR-versie al helemaal
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175735315
quote:
14s.gif Op donderdag 14 december 2017 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100

http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
En een fikse middelvinger naar Boeing die de aanschaf van de Bombardier C-series door Delta dwarszit.
pi_175744484
Man met mes op Schiphol neergeschoten door marechaussee
quote:
Op Schiphol heeft de marechaussee een man neergeschoten. Hij zou een mes in zijn hand hebben gehad en een ruit hebben ingeslagen, heeft de marechaussee tegen Nieuwsuur gezegd.

Schiphol Plaza, waar alle treinen aankomen, is ontruimd, zo laat een woordvoerder van Schiphol weten. Van en naar Schiphol rijden op dit moment geen treinen.

Het is niet bekend wat de ontruiming betekent voor de vertrekkende en aankomende vluchten.
Plaza is weer open.
pi_175755769
Zou er dan nog meer KLM 747 in Nederland blijven?

CORENDON WIL VOORMALIGE BOEING 747 VAN KLM
quote:
SCHIPHOL - Het nieuwe Corendon-hotel, gevestigd in het voormalige Sony-kantoor bij Schiphol, krijgt als het aan topman Atilay Uslu ligt een heuse Boeing 747 in de voortuin. “We zijn in onderhandeling met KLM over een toestel”, zegt hij in gesprek met Misset Horeca.

Eerder zette Corendon al een gedeelte van een Boeing 737 in het Corendon Vitality Hotel in Amsterdam, met daarin een cockpit en veertien stoelen. “We gaan nu voor een compleet vliegtuig”, zegt Uslu. Hij wil van het toestel een museum maken.

Het Corendon Village bij Schiphol krijgt 677 kamers en moet daarmee het grootste van de Benelux worden.
Uslu begint over de 747 op 6:30:

  zaterdag 16 december 2017 @ 02:45:49 #200
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_175756573
Eerst zien dan geloven. Zal wel een symbolisch bod hebben gedaan van 1 euro? Of 747 euro natuurlijk :D Maar dan nog, wat moet Corendon met een 747 als ze daar helemaal niet mee vliegen :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_175759189
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 december 2017 02:45 schreef flipsen het volgende:
Eerst zien dan geloven. Zal wel een symbolisch bod hebben gedaan van 1 euro? Of 747 euro natuurlijk :D
Zeker eerst zien dan geloven inderdaad.
quote:
Maar dan nog, wat moet Corendon met een 747 als ze daar helemaal niet mee vliegen :?
Dat maakt niet zoveel uit. 90% van de mensen weet toch het verschil niet.
Daarnaast is de 747 ook flink stuk groter dan een 737 (waar ze wél mee vliegen) en dan kun je er binnen ten minste nog wat mee (zoals het genoemde museum)
Ben dan wel benieuwd wat voor paintjob de 747 krijgt; die blijft vast niet KLM blauw.

Daarnaast heb ik m'n twijfels over hoe zoiets de tand der tijd gaat doorstaan.
Het Nederlandse klimaat is niet bepaald gunstig voor zoiets.
  Moderator zaterdag 16 december 2017 @ 19:07:35 #202
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175766940
"Een Airbus" is voor veel mensen ook synoniem voor A380 volgens mij...
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')