PluggieOD, als je nou echt niets zinnigs hier kan typen waar de meerderheid ook maar enigszins iets van begrijpt... blijf dan maar wegquote:Op vrijdag 24 november 2017 23:52 schreef PluggieOD het volgende:
Alle Hongaarse Hinds al in 1998 kompleet.
Wel leuk voor de Hongaarse Hinds die in Overhaul gaan. Als je nu geen zak te melden hebt, gan dan maar weg?quote:
Takkuhweer:
bepaal jij dat?quote:Op vrijdag 24 november 2017 23:54 schreef flipsen het volgende:
[..]
PluggieOD, als je nou echt niets zinnigs hier kan typen waar de meerderheid ook maar enigszins iets van begrijpt... blijf dan maar weg
Frecce heb ik nog brandgaten van in een jas van 28-8-88 en heel veel doden gezien.quote:Op dinsdag 21 november 2017 13:52 schreef Iemand91 het volgende:
Deze foto hebben velen van jullie vast al gezien:
[ afbeelding ]
Emirates heeft daar gisteren een video van online gezet:
Prachtig.
n00b insert; wtf is 'line abreast'?quote:Op zaterdag 25 november 2017 01:13 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Frecce heb ik nog brandgaten van in een jas van 28-8-88 en heel veel doden gezien.
Al Fursan is een team van ex RA piloten. VET omdat ze bv line abreast lijnen vliegen. Dat is fokking moeilijk.
Mijn beste gok is ~kaarsrecht naast elkaar. Hmm dat lijkt wel overeen te komen met https://www.google.co.uk/search?q=line+abreast+formation jaquote:Op zaterdag 25 november 2017 01:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
n00b insert; wtf is 'line abreast'?
Dat UAE team bestaat uit ex Frecce piloten.quote:Op zaterdag 25 november 2017 01:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
n00b insert; wtf is 'line abreast'?
En het avontuur is weer voorbij:quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:35 schreef Iemand91 het volgende:
En wat anders:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)43952.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)71633.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Eastern Airlines is terug!
Samen met American Airlines, Trans World Airlines (TWA) en United Airlines was het een van de 'Big Four" binnenlandse maatschappijen van de VS.
(Pan Am was daarnaast alleen internationaal bezig en was hiermee de onofficiële flag carrier van de VS)
Ze was vooral actief aan de Oostkust van de VS (het had een dominatie op de route New York - Miami) maar vloog ook naar de Cariben en Latijns-Amerika.
Maar in haar latere jaren kreeg het meer concurrentie, onenigheid tussen bestuur en vakbonden en werd de maatschappij langzaamaan uit elkaar gehaald.
Toch werd het in 1983 nog de launch customer van de Boeing 757.
Op 21 januari 1991 viel het doek voor de maatschappij.
Al hun toestellen bleven aan de grond:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)16969.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haar hoofdkwartier op Miami Airport werd een verlaten gebied:
[ afbeelding ]
In 2011 kocht de Eastern Airlines Group de intellectuele eigendom, waaronder handelsmerken van de oorspronkelijke Eastern Airlines.
Op vrijdag 19 december 2014 nam het haar eerste toestel in ontvangst; een Boeing 737-800 die voorheen voor Kenya Airways vloog. Het kreeg de registratie N276EA en kreeg de naam "Spirit of Captain Eddie Rickenbacker" de vroegere leider van de maatschappij en Amerika's grootste flying ace van WWI.
Na bijna 24 jaar was Eastern Airlines weer terug!
Gisteren voerde deze kist de eerste vlucht uit voor het nieuwe Eastern Airlines.
Het vloog vlucht 3145 van Miami naar Havana op Cuba, een whopping 457 kilometer die in 42 minuten werd gevlogen. Ondanks deze toch wel unieke gebeurtenis was er weinig te doen rond de vlucht, op het watersaluut na.
De vlucht werd afgehandeld op Miami in het gebouw waar oorspronkelijk Eastern Airlines ook gehuisvest was. De vlucht was mogelijk door de toenadering van de VS naar Cuba.
[ afbeelding ]
Over een 12 - 18 maanden zouden de eerste lijnvluchten moeten plaats vinden, tot dan zal het chartervluchten uitvoeren. Net als vroeger zullen ze zich weer richten op de Cariben en Latijns-Amerika.
Dit jaar zou de maatschappij nog zo'n 5-7 gebruikte 737's moeten ontvangen en volgend jaar nog een vijftal.
De maatschappij heeft orders openstaan bij Boeing voor 10 nieuwe 737-800's en met purchase rights voor nog eens 10 737 MAX 8's.
Daarnaast heeft het bij Mitsubishi 20 orders openstaan voor MR90's en met rechten voor nog eens 20 stuks.
De eerste nieuwe Boeings zouden in april 2017 geleverd moeten worden en de Mitsubishi's in 2019.
quote:WASHINGTON - Het Amerikaanse Departement of Transport (DOT) heeft het Air Operator’s Certificate (AOC) van Eastern Air lines ingetrokken. Hiermee komt een eind aan een langdurige poging om de luchtvaartmaatschappij met de rijke geschiedenis nieuw leven in te blazen
Eastern heeft aangegeven vrijwillig haar AOC in te leveren bij de FAA, en dat er geen bezwaar is aangetekend tegen het besluit van de DOT. De maatschappij staakte in september al de vluchten.
Het originele East Air Lines vloog van 1926 tot 1991 en was toen genoodzaakt te stoppen. Sinds 1991 zijn er verscheidene pogingen geweest de maatschappij weer nieuw leven in te blazen. In 2015 werden vanuit Miami chartervluchten onder de vlag van Eastern Air Lines hervat.
Eastern Air Lines vloog sinds 2015 met geleasete Boeing 737’s en had een order uitstaan voor nog eens tien nieuwe 737-800NG, die begin 2020 werden verwacht. De maatschappij had ook twintig Mitsubishi Regional Jets in bestelling.
hoe lang gaat het duren voordat die dingen naar beneden komen dwarrelen?quote:Op donderdag 23 november 2017 21:50 schreef Iemand91 het volgende:
De folding wingtip van de Boeing 777X:
[ afbeelding ]
Nope, gewoon een practisch dingetje voor op de grond:quote:Op zondag 26 november 2017 01:26 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
Inderdaad ja, vindt dat elke keer weer geinig om te horen.quote:Op zaterdag 25 november 2017 12:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik vind die communications altijd helemaal top erbij
Boeing wel. En er zitten al genoeg bewegende delen in een vleugel, gelukkig wel.quote:Op zondag 26 november 2017 01:26 schreef Sounddragon het volgende:
hoe lang gaat het duren voordat die dingen naar beneden komen dwarrelen?Op die manier bewegende delen in een vleugel maken; het lijkt mij geen goed plan
Kort en simpel gezegd is een grotere spanwijdte efficiënter.quote:Wat is trouwens het voordeel van zoiets? Zal iets met draagkracht te maken hebben gok ik, maar is het effect van het omhoogklappen?
Lijkt mij stug. Dan zouden hun vluchten vanuit Duitsland flink trager zijn dan directe vluchten van concurrenten, niet?quote:Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,
Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Op dit moment kan ik mij alleen de Jet Airways naar Toronto bedenken.quote:Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,
Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Jetairways vliegt New Delhi - Amsterdam - Toronto v.v. (9W233 / 9W234)quote:Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,
Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Ik zie op flightradar wel een vlucht van etihad die Amsterdam - Parijs - Abu Dabi doet.quote:Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,
Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
De overgebleven 7 767 bij British Airways zijn allemaal volledige economy met 258 stoelen.quote:[b]Op zondag 26 november 2017 20:16
Interessanter vind ik eigenlijk de vluchten binnen europa die met widebody's gevlogen worden en dus een "echte" business class hebben ipv een stoel in het midden die vrij is.
Ik weet dat Turkish twee vluchten met een a330 op amsterdam vliegt en BA er eentje met een 767 uitvoert maar er zijn er vast meer.
Oh dat is wel jammer van de 767, dat wist ik niet.quote:Op zondag 26 november 2017 21:57 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De overgebleven 7 767 bij British Airways zijn allemaal volledige economy met 258 stoelen.
[lijstje]
En dan heb je nog de vele vluchten van chartermaatschappijen (TUI-groep, Condor etc.) die ook binnen Europe hun wide-bodies inzetten.
Berlijn.quote:Op zondag 26 november 2017 22:00 schreef derLudolf het volgende:
747 tussen München en Frankfurt, je zou bijna een ticket kopen
Trein naar Duitsland geen optie om de kosten te drukken?quote:Op zondag 26 november 2017 22:52 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Berlijn.
Wat ik zo snel kan vinden is zo'n ¤330 met Lufthansa naar Frankfurt, dan met de 747 naar Berlijn en met de 747 weer terug naar Frankfurt en door naar Amsterdam, op 1 dag.
Ligt er aan hoe duur zo'n treinreis gaat zijn.quote:Op zondag 26 november 2017 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Trein naar Duitsland geen optie om de kosten te drukken?
Als je nu voor half december boekt kost een retour Frankfurt Flughaven ongeveer 130 euroquote:Op zondag 26 november 2017 23:28 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe duur zo'n treinreis gaat zijn.
En een retourtje Frankfurt - Berlijn - Frankfurt kom ik op zo'n ¤165.quote:Op zondag 26 november 2017 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Als je nu voor half december boekt kost een retour Frankfurt Flughaven ongeveer 130 euro
Mooi dat ze ook gelijk met het stereotype afrekenen dat een captain een man is en flight attendant een vrouwquote:Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willenquote:Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Waar worden die A380s dan gestored als ze terug naar de eigenaar gaan? Gewoon naar Toulouse?quote:Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus A380 #3 is met (voorlopig) pensioen. Singapore Airlines 9V-SKC heeft op 6 november haar laatste vlucht voor de maatschappij gemaakt als SQ637 van Tokio Narita naar Singapore.
Dit toestel werd op 11 maart 2008 aan de maatschappij geleverd en gaat nu (net als de vorige twee) naar de eigenaar; de Dr. Peters Group.
Hier die dag in Tokio:
[ afbeelding ]
Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen.quote:Op woensdag 29 november 2017 20:54 schreef Hojdhopper het volgende:
Waar worden die A380s dan gestored als ze terug naar de eigenaar gaan? Gewoon naar Toulouse?
jij zou wel zo veel willen..quote:Op woensdag 29 november 2017 17:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017quote:The An-22 doesn't fly very often, but when it does, its 8 contra-rotating propellers let you know it’s coming.
Ja, rond een uur of 19:00?quote:Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Nog meer mensen dit monster over *horen* vliegen?
Ik hoorde zoals verwacht luid en duidelijk overkomen (de An-12 komt hier ook met enige regelmaat over en is al net zo'n brombeer) en enkele minuten later kreeg ik een alert van FR24 dat deze in de lucht hing.
[..]
https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelenquote:Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
En op de luchthaven van Singapore is vanmorgen brand uitgebroken in/op een tug die een Singapore Airlines Boeing 777-200ER 9V-SQK aan het vervoeren was:
Ik heb m'n ¤5M alleen net verbrast aan Bitcoins dus daar is niet tegenop te biedenquote:Op woensdag 29 november 2017 17:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?quote:Op woensdag 29 november 2017 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen.
De motoren van de eerste worden in ieder geval onder de vleugels weggehaald en gaan terug naar Rolls Royce.
Het is zo'n exemplaar dat helemaal om de voorwielen heen gaat en deze ook op tilt. Zonder een werkend hydraulisch systeem krijg je dat wiel niet los en weer op de grond.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelenWel een heel duur fikkie denk ik.
De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.quote:Op donderdag 30 november 2017 21:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?quote:Op donderdag 30 november 2017 22:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.
Rolls Royce kan ze nu weer leasen aan andere A380 maatschappijen/eigenaren.
Dr. Peters kan zonder motoren inderdaad niet zoveel met het toestel (behalve dan slopen/onderdelen), maar mocht er weer een lease worden afgesloten met een maatschappij; dan kan die maatschappij ook weer Rolls Royce motoren leasen bij Rolls Royce.
Meer dan ik kan bedenken. Ervaring met merk/type, soort vluchten dat ze (gaan) doen, prijs/deal die ze kunnen regelen, onderhoud(skosten), gaat de airlines of fabrikant onderhoud doen (Rolls Royce doet zelf groot onderhoud aan de Trent 500 die de A340-500 en -600 voorstuwen) en nog wel tig andere factoren.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?
Hoe meer banen in diverse richtingen hoe langer het vliegveld kan open blijven bij de verschillende windrichtingen. Is de eene baan niet geschikt dan de ander.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoi experts! Ik heb wat vragen.
Sinds vandaag Gold bij Flying Blue, jeej. Komen upgrades bij KLM vaak voor? Hoe werkt dat? Bij Qatar Airways kreeg ik bij het boarden een andere boarding pass, is dat standaard? Is er zoiets als een upgradelist zoals Delta op schermen heeft hangen bij de gates voor KLM/AirFrance online beschikbaar?
Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Wind is één factor, de andere factor is geluid.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
quote:Tegenlicht gaat op zoek naar groene vliegtuigpioniers. Volgens onderzoekers is vliegen de allergrootste bron van vervuiling. Hoe kunnen overheden dat dan negeren?
Hoewel overheden elektrische auto's blijven promoten, is de luchtvaart nog altijd gesubsidieerd. Overheden gaan door met het compenseren van luchtvaartmaatschappijen door al een halve eeuw tickets vrij te houden van btw en geen accijns te heffen op kerosine. Maar het klimaat lijdt er wel onder.
Milieuvervuiling
In Tegenlicht komen groene vliegtuigpioniers aan het woord. Zij vinden het niet kunnen dat in het Parijse Klimaatakkoord de huidige en toekomstige uitstoot van het internationaal luchtverkeer niet eens is opgenomen. Overheden sluiten volgens hen de ogen voor de milieuvervuiling. Daar willen zij dan ook iets aan doen.
Technologische revolutie
Tegenlicht laat zien hoe de pioniers in de luwte werken aan een technologische revolutie waardoor vliegtuigen elektrisch of hybride worden aangedreven. Hun toekomstdroom is dat vervoeren via de lucht nog makkelijker gaat, maar dan schoner, stiller en duurzamer.
Hah, bedankt voor de info!quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef LintuxCx het volgende:
Plus bv Heathrow zou graag meer dan twee banen willen hebben, maar het "gaat wat moeizaam"
Qua upgrades is elke airline anders, KLM ken ik niet maar vziw zijn Europese airlines minder scheutig met upgrades dan bv Amerikaanse. (Geen idee hoe het met Etiqatrates en z'n vriendjes zit.)
Bij BA bv krijg je alleen upgrades als ze je plek nodig hebben voor iemand anders (upgrade vanuit een lagere kabine, of overboeking met te weinig no-shows oid). En wanneer je erachter komt ... dat kan al tijdens online inchecken zijn, of vaker bij de balie op het vliegveld waar je opeens een nieuwe boarding pass in je handen gedrukt krijgt, of wat me vorige week gebeurde, ze pakte een balpen en krabbelde me een nieuw stoelnummer op m'n boarding pass.
Shit, kan dat niet wat eerder? Ik moet net in februari van Brussel naar Drenthe toe.quote:Op dinsdag 5 december 2017 14:00 schreef boriq het volgende:
Goed nieuws voor Eelde, Nordica gaat vanaf komende zomer dagelijkse vluchten uitvoeren tussen Eelde en München en 6x/week van Eelde naar Brussel Zaventem
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 06-12-2017 om 10:39:49AeroUnión 767 XA-LRC returned to LAX shortly after takeoff yesterday afternoon due to a bird strike to the right engine on takeoff. reageer retweet
Flinke lens compressie natuurlijk, maar blijft tof gezicht:quote:Vanaf 2018 dragen KLM-piloten geen pilotenpet meer. De luchtvaartmaatschappij is daardoor zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.
Al 98 jaar siert ze de hoofden van de piloten van Nederlandse bekendste luchtvaartmaatschappij: de KLM-pet. Het donkerblauwe hoofddeksel, met voorop in goudgele letters de drie bedrijfsletters en het kroontje geborduurd, heeft de KLM-vliegers al die tijd voorzien van panache en een zekere distinctie. Binnenkort komt daar een einde aan, kondigt KLM aan: de pilotenpet, nu nog verplichte dracht, zou namelijk te ouderwets zijn.
KLM schaft de petten met ingang van 2018 af. De luchtvaartmaatschappij ziet 'de toegevoegde waarde van een pet' niet meer en wil 'de uitstraling van vliegers moderner en toegankelijker maken', zo maakt KLM in een persbericht bekend.
In haar 98-jarige bestaan paste de maatschappij het model en de uitstraling van de pilotenpet regelmatig aan zodat deze niet te ouderwets werd. Daar voelt KLM nu niets meer voor. Op 31 december stappen de piloten daarom voor het laatst mét pet het vliegtuig in.
Verdeeld besluit
De luchtvaartmaatschappij volgt het voorbeeld van budgetmaatschappijen als EasyJet en Ryanair. Een pet is hun piloten vreemd. Bij veel luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten maakt de pet evenmin deel uit van het pilotenuniform.
Oudere maatschappijen, zoals British Airways en Lufthansa, verplichten hun piloten nog wel tot het dragen van een pilotenpet. KLM valt in het laatste rijtje en is wat het besluit betreft zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.
Volgens Joost van Doesburg, woordvoerder van pilotenvakbond VNV, zijn de KLM-piloten verdeeld over het besluit de pilotenpet af te schaffen. 'Het ene kamp vindt het mooi om met een pilotenpet op door de luchthaven te lopen en zo de aandacht van reizigers te trekken. Het andere kamp vindt de pet vooral een onding dat je constant met je mee moet nemen. Die piloten zijn blij met de afschaffing.'
Afstaan
De piloten mogen hun petten houden, maar KLM stelt voor de hoofddeksels te doneren aan Stichting Hoogvliegers, een organisatie die zieke kinderen voor een dag piloot laat zijn. Van Doesburg betwijfelt of veel piloten hun petten willen afstaan.
'Niet omdat we Hoogvliegers niets gunnen - onze piloten dragen financieel bij aan de stichting. Maar ik denk dat veel KLM-piloten toch wel een zekere waarde aan hun eigen pet hechten en hem om die reden graag willen bewaren. Bovendien: de stichting heeft ook niets aan 2.700 pilotenpetten.'
twitter:JacdecNew twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 14:55:41Qatar Airways Airbus A321 (A7-AIB) was damaged beyond repair when a fire broke out in the cabin whilst undergoing m… https://t.co/sk9IqqxlAC reageer retweet
It's just a flesh wound.quote:Op zaterdag 9 december 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...
quote:Een toestel van British Airways heeft woensdag tijdens vertrek vanuit de Amerikaanse stad Phoenix te maken gehad met een motorstoring. Een van de vier motoren viel uit tijdens het opstijgen.
Motor 3
De Boeing 747-400 met registratie G-CIVM was vertrokken als vlucht BA288 naar Londen Heathrow, met aan boord 234 inzittenden. De bemanning maakte volgens The Aviation Herald kort na take-off een Mayday-oproep nadat motor 3 uitviel. Op beelden vanaf de grond is te zien dat er vlammen uit de motor komen.
Geland
Het vliegtuig werd in de holding gehouden, waarna er brandstof is geloosd om een veilige terugkeer naar het vliegveld te maken. Vóór de landing is de landingsbaan geïnspecteerd op onderdelen. Uiteindelijk is het toestel veilig geland.
De Boeing staat sinds het incident nog altijd op de luchthaven van Phoenix.
quote:De Fokker F28 Fellowship die dienst deed als regeringsvliegtuig, is te koop. Het toestel staat te koop voor 250.000 dollar op de website Controller.com.
Het toestel rolde 1972 van de band op Schiphol, met als registratie PH-PBX. De Fellowship werd gebouwd voor de Rijksluchtvaartdienst, dat het toestel inzette als regeringstoestel. De registratie PBX stond voor Prinses Beatrix.
Koninklijk Huis
De Fokker vloog tot 1996 voor het Koninklijk Huis en de regering. Daarna werd het vliegtuig vervangen door een Fokker 70, de PH-KBX. De PBX werd verkocht aan een maatschappij in Indonesië. Na omzwervingen belandde het toestel in 2011 in Zuid-Afrika.
Onderhoud
De koper die de Fellowship wil hebben, kan er nog niet meteen mee weg. Het toestel mist één motor en heeft een c-check nodig. Ook is niet duidelijk of het landingsgestel goed werkt. Het vliegtuig kan ‘as is’ overgenomen worden of gesloopt worden om de losse onderdelen te verkopen.
Interieur
Het vliegtuig is ingericht in een vip-configuratie en kan maximaal 18 passagiers meenemen. Voor hen zijn er twaalf stoelen en twee banken, met ruimte voor in totaal zes passagiers. De cabine is ook voorzien van audio, video en een flatscreen-tv.
Ja, die is wel afgeschreven.quote:Op zaterdag 9 december 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...[ afbeelding ]twitter:JacdecNew twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 14:55:41Qatar Airways Airbus A321 (A7-AIB) was damaged beyond repair when a fire broke out in the cabin whilst undergoing m… https://t.co/sk9IqqxlAC reageer retweet
[ afbeelding ]
Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.quote:Op maandag 11 december 2017 00:19 schreef kree het volgende:
Hier gaat ook iets niet goed
[ afbeelding ]
https://imgur.com/a/0C1Ab
Ja zat toevallig ff via mijn eigen adsb ontvanger te kijken maar raakte hem kwijt.quote:Op maandag 11 december 2017 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn.
Alles ging kut op Schiphol gisteren geloof ik... Ik zou naar Stockholm vliegen in de middag, was door het weer te laat, mocht niet meer mee ondanks nog 25 minuten voor gate closingquote:Op maandag 11 december 2017 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn.
Ik wilde dit net gaan posten, ben jij me weer voorquote:Op woensdag 13 december 2017 15:08 schreef Iemand91 het volgende:
Deze A380 is een kerstboom aan het tekenen: https://www.flightradar24.com/AIB232E/fd1fd63
[ afbeelding ]
Prijzen voor een enkeltje vanaf ¤170-200quote:Amsterdam – New York JFK eff 07MAY18 4 weekly 787-9
DY7701 AMS1225 – 1425JFK 789 x357
DY7700 JFK1830 – 0730+1AMS 789 x246
Goede zaak, kunnen die A321 neo's nou ook intercontinentale vluchten uitvoeren?quote:Op donderdag 14 december 2017 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100
http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
Jup en die LR-versie al helemaalquote:Op donderdag 14 december 2017 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goede zaak, kunnen die A321 neo's nou ook intercontinentale vluchten uitvoeren?
En een fikse middelvinger naar Boeing die de aanschaf van de Bombardier C-series door Delta dwarszit.quote:Op donderdag 14 december 2017 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100
http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
Plaza is weer open.quote:Op Schiphol heeft de marechaussee een man neergeschoten. Hij zou een mes in zijn hand hebben gehad en een ruit hebben ingeslagen, heeft de marechaussee tegen Nieuwsuur gezegd.
Schiphol Plaza, waar alle treinen aankomen, is ontruimd, zo laat een woordvoerder van Schiphol weten. Van en naar Schiphol rijden op dit moment geen treinen.
Het is niet bekend wat de ontruiming betekent voor de vertrekkende en aankomende vluchten.
Uslu begint over de 747 op 6:30:quote:SCHIPHOL - Het nieuwe Corendon-hotel, gevestigd in het voormalige Sony-kantoor bij Schiphol, krijgt als het aan topman Atilay Uslu ligt een heuse Boeing 747 in de voortuin. “We zijn in onderhandeling met KLM over een toestel”, zegt hij in gesprek met Misset Horeca.
Eerder zette Corendon al een gedeelte van een Boeing 737 in het Corendon Vitality Hotel in Amsterdam, met daarin een cockpit en veertien stoelen. “We gaan nu voor een compleet vliegtuig”, zegt Uslu. Hij wil van het toestel een museum maken.
Het Corendon Village bij Schiphol krijgt 677 kamers en moet daarmee het grootste van de Benelux worden.
Zeker eerst zien dan geloven inderdaad.quote:Op zaterdag 16 december 2017 02:45 schreef flipsen het volgende:
Eerst zien dan geloven. Zal wel een symbolisch bod hebben gedaan van 1 euro? Of 747 euro natuurlijk![]()
Dat maakt niet zoveel uit. 90% van de mensen weet toch het verschil niet.quote:Maar dan nog, wat moet Corendon met een 747 als ze daar helemaal niet mee vliegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |