abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 november 2017 @ 03:11:30 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175311562
Aha, ok dan.. Ik dacht dat het een soort van beweegbare winglet was.. Ik zag dat al niet gebeuren in de lucht, vandaar mijn opmerking :+

Ik kan me herinneren dat sommige fighters en jets op vliegdekschepen dat ook hadden/hebben om below deck wat makkelijker te stallen. Helemaal niet de link gelegd dat die dingen een beetje groter aan het groeien zijn als waar de gmiddelde luchthaven voor ontworpen is _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175312303
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
pi_175314175
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Lijkt mij stug. Dan zouden hun vluchten vanuit Duitsland flink trager zijn dan directe vluchten van concurrenten, niet?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_175320666
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Op dit moment kan ik mij alleen de Jet Airways naar Toronto bedenken.
Die Garuda vluchten tussen Amsterdam en London Gatwick zijn er niet meer.
  zondag 26 november 2017 @ 17:45:36 #130
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175322348
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Jetairways vliegt New Delhi - Amsterdam - Toronto v.v. (9W233 / 9W234)

Dit soort vluchten komen op Schiphol nog maar heel zelden voor. Zeker nu airlines steeds meer inzetten op rechtstreekse vluchten.
So we just called him Fred
pi_175323975
Vandaag was de Grand Prix van Abu Dhabi; dus uiteraard weer een flypast van de Etihad A380 (A6-APD) met het Al Fursan Aerobatic Display Team.



  zondag 26 november 2017 @ 20:16:51 #132
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_175325334
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 08:52 schreef Proz het volgende:
Dag allen,

Weet iemand hoevaak Schiphol gebruikt wordt als tussenstop op intercontinentale vluchten? In mijn beeld maar heel weinig, kan alleen de vlucht van Garuda bedenken (Jakarta - AMS - London). Maar kan me voorstellen dat Lufthansa misschien ook zo’n soort constructie heeft?
Ik zie op flightradar wel een vlucht van etihad die Amsterdam - Parijs - Abu Dabi doet.
[edit] laat maar, cargovluchtje
Interessanter vind ik eigenlijk de vluchten binnen europa die met widebody's gevlogen worden en dus een "echte" business class hebben ipv een stoel in het midden die vrij is.
Ik weet dat Turkish twee vluchten met een a330 op amsterdam vliegt en BA er eentje met een 767 uitvoert maar er zijn er vast meer.

[ Bericht 9% gewijzigd door GlennQuagmire op 26-11-2017 20:25:34 ]
pi_175327960
quote:
0s.gif [b]Op zondag 26 november 2017 20:16
Interessanter vind ik eigenlijk de vluchten binnen europa die met widebody's gevlogen worden en dus een "echte" business class hebben ipv een stoel in het midden die vrij is.
Ik weet dat Turkish twee vluchten met een a330 op amsterdam vliegt en BA er eentje met een 767 uitvoert maar er zijn er vast meer.
De overgebleven 7 767 bij British Airways zijn allemaal volledige economy met 258 stoelen.

Om een paar te noemen:
- Finnair A350-900 tussen Helsinki en London Heathrow.
- British Airways 777/787 tussen London Heathrow en Madrid
- Iberia A340-600 tussen Madrid en London Heathrow
- LATAM Chile 787-9 tussen Madrid en Frankfurt
- Icelandair 767-300 van Reykjavík naar diverse Europese steden waaronder Amsterdam.
- Net als WOW Air met de A330-300 van Reykjavik naar diverse Europese steden waaronder Amsterdam.
- Aer Lingus A330-300 tussen Dublin en Malaga (zomerseizoen)
- Air Europa 787-8/A330-200 tussen Madrid en Barcelona
- Air China A330-200/-300 tussen Wenen en Madrid. (Peking - Vienna - Madrid - Peking)
- Ethiopian Airlines 787-8 tussen Rome en Milaan, tussen Wenen en Brussel, Stockholm en Oslo
- Turkish Airlines met de 777-300ER tussen Istanbul en London Heathrow
- Tap Portugal met de A330-200/-300 tussen Lissabon en Wenen
En natuurlijk Lufthansa die nu tijdelijk met 747-400's tussen Frankfurt en Berlijn vliegt.
En dan heb ik ze nog niet allemaal.

En dan heb je nog de vele vluchten van chartermaatschappijen (TUI-groep, Condor etc.) die ook binnen Europe hun wide-bodies inzetten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 26-11-2017 22:12:48 ]
  Moderator zondag 26 november 2017 @ 22:00:11 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175328038
747 tussen München en Frankfurt, je zou bijna een ticket kopen 8-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 26 november 2017 @ 22:32:55 #135
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_175329035
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 21:57 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

De overgebleven 7 767 bij British Airways zijn allemaal volledige economy met 258 stoelen.

[lijstje]

En dan heb je nog de vele vluchten van chartermaatschappijen (TUI-groep, Condor etc.) die ook binnen Europe hun wide-bodies inzetten.
Oh dat is wel jammer van de 767, dat wist ik niet.
T is niet heel veel meer maar toch leuk om te zien dat er toch nog wat widebody wordt ingezet. helaas niet echt wat naar Nederland.
747 tussen Frankfurt en Berlijn lijkt me dan wel de kortste 747-vlucht ter wereld lijkt me
pi_175329543
quote:
1s.gif Op zondag 26 november 2017 22:00 schreef derLudolf het volgende:
747 tussen München en Frankfurt, je zou bijna een ticket kopen 8-)
Berlijn.

Wat ik zo snel kan vinden is zo'n ¤330 met Lufthansa naar Frankfurt, dan met de 747 naar Berlijn en met de 747 weer terug naar Frankfurt en door naar Amsterdam, op 1 dag. :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 november 2017 @ 23:13:19 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175330137
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 22:52 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Berlijn.

Wat ik zo snel kan vinden is zo'n ¤330 met Lufthansa naar Frankfurt, dan met de 747 naar Berlijn en met de 747 weer terug naar Frankfurt en door naar Amsterdam, op 1 dag. :P
Trein naar Duitsland geen optie om de kosten te drukken?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175330376
quote:
14s.gif Op zondag 26 november 2017 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
Trein naar Duitsland geen optie om de kosten te drukken?
Ligt er aan hoe duur zo'n treinreis gaat zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 26 november 2017 @ 23:34:37 #139
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175330462
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:28 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ligt er aan hoe duur zo'n treinreis gaat zijn.
Als je nu voor half december boekt kost een retour Frankfurt Flughaven ongeveer 130 euro
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175330677
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2017 23:34 schreef Peterselieman het volgende:
Als je nu voor half december boekt kost een retour Frankfurt Flughaven ongeveer 130 euro
En een retourtje Frankfurt - Berlijn - Frankfurt kom ik op zo'n ¤165.
Samen ¤295; ¤35 goedkoper dan met vliegtuig.
Dan zou ik geen uren in een trein gaan zitten naast het feit of je überhaupt dan alles op dezelfde dag kunt doen. :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 november 2017 @ 10:40:15 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_175334293
Wizz Air staakt na het winterseizoen de vluchten tussen Eelde en Gdansk. Opvallend want nog niet eens lang geleden werd de A320 ingeruild voor een A321

https://www.luchtvaartnie(...)ute-groningen-gdansk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_175360588
's Werelds grootste (niet krachtigste) turbofan hangt onder een vleugel.
De voor de 777x bedoelde General Electric GE9X is onder de GE 747-400 flying testbed gehangen.
Vanwege het enorme formaat hangt de motor zowel naar voren, omhoog en 5% (extra) achterover om onder de vleugel te passen; en alsnog is de ruimte eronder slechts ongeveer een halve meter.
(ter vergelijking; onder de originele GE CF6 motor zat op deze plek minimaal 71 centimeter)

Deze motor had dus ook niet onder hun eerdere 747-100 flying testbed kunnen hangen omdat die lager bij de grond zit.



Ter vergelijking; 's werelds krachtigste turbofan zag er zo uit op de 747-100:

pi_175368744
Airbus A380 #3 is met (voorlopig) pensioen. Singapore Airlines 9V-SKC heeft op 6 november haar laatste vlucht voor de maatschappij gemaakt als SQ637 van Tokio Narita naar Singapore.
Dit toestel werd op 11 maart 2008 aan de maatschappij geleverd en gaat nu (net als de vorige twee) naar de eigenaar; de Dr. Peters Group.

Hier die dag in Tokio:


Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.

[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 28-11-2017 20:50:34 ]
  woensdag 29 november 2017 @ 14:41:35 #144
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175382685
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Mooi dat ze ook gelijk met het stereotype afrekenen dat een captain een man is en flight attendant een vrouw :D
So we just called him Fred
  woensdag 29 november 2017 @ 14:45:44 #145
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_175382805
Weer eens wat anders dan vanuit een vliegtuig springen:
So we just called him Fred
  Moderator woensdag 29 november 2017 @ 17:39:25 #146
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_175386456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:

Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_175390832
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2017 20:41 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus A380 #3 is met (voorlopig) pensioen. Singapore Airlines 9V-SKC heeft op 6 november haar laatste vlucht voor de maatschappij gemaakt als SQ637 van Tokio Narita naar Singapore.
Dit toestel werd op 11 maart 2008 aan de maatschappij geleverd en gaat nu (net als de vorige twee) naar de eigenaar; de Dr. Peters Group.

Hier die dag in Tokio:
[ afbeelding ]

Nog iemand met wat geld achter de hand?
De b.foundation van Brussels Airlines houdt een veiling voor o.a. meevliegen op de jump seat, dag met Flight Attendant mee, tour door de maintenance hangar en meer.
Veiling is hier.
Waar worden die A380s dan gestored als ze terug naar de eigenaar gaan? Gewoon naar Toulouse?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_175391036
quote:
0s.gif Op woensdag 29 november 2017 20:54 schreef Hojdhopper het volgende:
Waar worden die A380s dan gestored als ze terug naar de eigenaar gaan? Gewoon naar Toulouse?
De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen.
De motoren van de eerste worden in ieder geval onder de vleugels weggehaald en gaan terug naar Rolls Royce.
  woensdag 29 november 2017 @ 21:12:05 #149
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175391170
quote:
1s.gif Op woensdag 29 november 2017 17:39 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
jij zou wel zo veel willen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175392160
Nog meer mensen dit monster over *horen* vliegen?
Ik hoorde zoals verwacht luid en duidelijk overkomen (de An-12 komt hier ook met enige regelmaat over en is al net zo'n brombeer) en enkele minuten later kreeg ik een alert van FR24 dat deze in de lucht hing.

quote:
The An-22 doesn't fly very often, but when it does, its 8 contra-rotating propellers let you know it’s coming.
https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017




En op de luchthaven van Singapore is vanmorgen brand uitgebroken in/op een tug die een Singapore Airlines Boeing 777-200ER 9V-SQK aan het vervoeren was:






[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 29-11-2017 22:18:24 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')