Ja, rond een uur of 19:00?quote:Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
Nog meer mensen dit monster over *horen* vliegen?
Ik hoorde zoals verwacht luid en duidelijk overkomen (de An-12 komt hier ook met enige regelmaat over en is al net zo'n brombeer) en enkele minuten later kreeg ik een alert van FR24 dat deze in de lucht hing.
[..]
https://twitter.com/flightradar24/status/935939091581014017
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelen Wel een heel duur fikkie denk ik.quote:Op woensdag 29 november 2017 21:49 schreef Iemand91 het volgende:
En op de luchthaven van Singapore is vanmorgen brand uitgebroken in/op een tug die een Singapore Airlines Boeing 777-200ER 9V-SQK aan het vervoeren was:
Ik heb m'n ¤5M alleen net verbrast aan Bitcoins dus daar is niet tegenop te bieden (Zal toch wel een nepbod zijn mag ik hopen...)quote:Op woensdag 29 november 2017 17:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zou wel een dagje met Kirsten op stap willen
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?quote:Op woensdag 29 november 2017 21:05 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De eerste (9V-SKA) is twee weken geleden naar Tarbes, Frankrijk gevlogen. De 2e (9V-SKB) en 3e (9V-SKC) staan nog in Singapore. Of deze twee (en de nog te volgen 2 toestellen) ook allemaal naar Tarbes gaan weet ik (zo) niet; zou best kunnen.
De motoren van de eerste worden in ieder geval onder de vleugels weggehaald en gaan terug naar Rolls Royce.
Het is zo'n exemplaar dat helemaal om de voorwielen heen gaat en deze ook op tilt. Zonder een werkend hydraulisch systeem krijg je dat wiel niet los en weer op de grond.quote:Op woensdag 29 november 2017 22:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zou die bestuurder nou echt geen tijd hebben gehad om even dat vliegtuigje van een paar centen los te koppelen Wel een heel duur fikkie denk ik.
De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.quote:Op donderdag 30 november 2017 21:48 schreef Hojdhopper het volgende:
Thanks voor de uitleg! Maar nog iets, wat doet RR dan met die motoren? Voor reserve onderdelen? Of verder "verleasen"? En wat heeft Dr. Peters dan aan een frame zonder motoren?
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?quote:Op donderdag 30 november 2017 22:45 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
De motoren zijn in eigendom van Rolls Royce; die had ze geleased aan Singapore Airlines.
Rolls Royce kan ze nu weer leasen aan andere A380 maatschappijen/eigenaren.
Dr. Peters kan zonder motoren inderdaad niet zoveel met het toestel (behalve dan slopen/onderdelen), maar mocht er weer een lease worden afgesloten met een maatschappij; dan kan die maatschappij ook weer Rolls Royce motoren leasen bij Rolls Royce.
Meer dan ik kan bedenken. Ervaring met merk/type, soort vluchten dat ze (gaan) doen, prijs/deal die ze kunnen regelen, onderhoud(skosten), gaat de airlines of fabrikant onderhoud doen (Rolls Royce doet zelf groot onderhoud aan de Trent 500 die de A340-500 en -600 voorstuwen) en nog wel tig andere factoren.quote:Op donderdag 30 november 2017 22:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Wat geeft eigenlijk de doorslag bij de keus voor welk merk/type motoren een luchtvaartmaatschappij gaat bij hun vliegtuigen?
Hoe meer banen in diverse richtingen hoe langer het vliegveld kan open blijven bij de verschillende windrichtingen. Is de eene baan niet geschikt dan de ander.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hoi experts! Ik heb wat vragen.
Sinds vandaag Gold bij Flying Blue, jeej. Komen upgrades bij KLM vaak voor? Hoe werkt dat? Bij Qatar Airways kreeg ik bij het boarden een andere boarding pass, is dat standaard? Is er zoiets als een upgradelist zoals Delta op schermen heeft hangen bij de gates voor KLM/AirFrance online beschikbaar?
Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
Wind is één factor, de andere factor is geluid.quote:Op vrijdag 1 december 2017 17:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Waarom heeft Schiphol relatief gezien zoveel banen? Bij gelijksoortige vliegvelden waar ik kom zoals JFK hebben ze er maar twee. Ik had zelf bedacht dat het met de behoorlijk variabele wind te maken heeft en de Nederlandse "veiligheid-boven-alles"-mentaliteit bij landen tijdens een stevige bries (AMS is vooralsnog de enige luchthaven waar ik vaak kom waar ik nog nooit een echt harde landing heb meegemaakt.
quote:Tegenlicht gaat op zoek naar groene vliegtuigpioniers. Volgens onderzoekers is vliegen de allergrootste bron van vervuiling. Hoe kunnen overheden dat dan negeren?
Hoewel overheden elektrische auto's blijven promoten, is de luchtvaart nog altijd gesubsidieerd. Overheden gaan door met het compenseren van luchtvaartmaatschappijen door al een halve eeuw tickets vrij te houden van btw en geen accijns te heffen op kerosine. Maar het klimaat lijdt er wel onder.
Milieuvervuiling
In Tegenlicht komen groene vliegtuigpioniers aan het woord. Zij vinden het niet kunnen dat in het Parijse Klimaatakkoord de huidige en toekomstige uitstoot van het internationaal luchtverkeer niet eens is opgenomen. Overheden sluiten volgens hen de ogen voor de milieuvervuiling. Daar willen zij dan ook iets aan doen.
Technologische revolutie
Tegenlicht laat zien hoe de pioniers in de luwte werken aan een technologische revolutie waardoor vliegtuigen elektrisch of hybride worden aangedreven. Hun toekomstdroom is dat vervoeren via de lucht nog makkelijker gaat, maar dan schoner, stiller en duurzamer.
Hah, bedankt voor de info!quote:Op zaterdag 2 december 2017 13:05 schreef LintuxCx het volgende:
Plus bv Heathrow zou graag meer dan twee banen willen hebben, maar het "gaat wat moeizaam"
Qua upgrades is elke airline anders, KLM ken ik niet maar vziw zijn Europese airlines minder scheutig met upgrades dan bv Amerikaanse. (Geen idee hoe het met Etiqatrates en z'n vriendjes zit.)
Bij BA bv krijg je alleen upgrades als ze je plek nodig hebben voor iemand anders (upgrade vanuit een lagere kabine, of overboeking met te weinig no-shows oid). En wanneer je erachter komt ... dat kan al tijdens online inchecken zijn, of vaker bij de balie op het vliegveld waar je opeens een nieuwe boarding pass in je handen gedrukt krijgt, of wat me vorige week gebeurde, ze pakte een balpen en krabbelde me een nieuw stoelnummer op m'n boarding pass.
Shit, kan dat niet wat eerder? Ik moet net in februari van Brussel naar Drenthe toe.quote:Op dinsdag 5 december 2017 14:00 schreef boriq het volgende:
Goed nieuws voor Eelde, Nordica gaat vanaf komende zomer dagelijkse vluchten uitvoeren tussen Eelde en München en 6x/week van Eelde naar Brussel Zaventem
twitter:flightradar24 twitterde op woensdag 06-12-2017 om 10:39:49 AeroUnión 767 XA-LRC returned to LAX shortly after takeoff yesterday afternoon due to a bird strike to the right engine on takeoff. reageer retweet
Flinke lens compressie natuurlijk, maar blijft tof gezicht:quote:Vanaf 2018 dragen KLM-piloten geen pilotenpet meer. De luchtvaartmaatschappij is daardoor zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.
Al 98 jaar siert ze de hoofden van de piloten van Nederlandse bekendste luchtvaartmaatschappij: de KLM-pet. Het donkerblauwe hoofddeksel, met voorop in goudgele letters de drie bedrijfsletters en het kroontje geborduurd, heeft de KLM-vliegers al die tijd voorzien van panache en een zekere distinctie. Binnenkort komt daar een einde aan, kondigt KLM aan: de pilotenpet, nu nog verplichte dracht, zou namelijk te ouderwets zijn.
KLM schaft de petten met ingang van 2018 af. De luchtvaartmaatschappij ziet 'de toegevoegde waarde van een pet' niet meer en wil 'de uitstraling van vliegers moderner en toegankelijker maken', zo maakt KLM in een persbericht bekend.
In haar 98-jarige bestaan paste de maatschappij het model en de uitstraling van de pilotenpet regelmatig aan zodat deze niet te ouderwets werd. Daar voelt KLM nu niets meer voor. Op 31 december stappen de piloten daarom voor het laatst mét pet het vliegtuig in.
Verdeeld besluit
De luchtvaartmaatschappij volgt het voorbeeld van budgetmaatschappijen als EasyJet en Ryanair. Een pet is hun piloten vreemd. Bij veel luchtvaartmaatschappijen uit het Midden-Oosten maakt de pet evenmin deel uit van het pilotenuniform.
Oudere maatschappijen, zoals British Airways en Lufthansa, verplichten hun piloten nog wel tot het dragen van een pilotenpet. KLM valt in het laatste rijtje en is wat het besluit betreft zeer vooruitstrevend - of, afhankelijk aan wie je het vraagt, slordig met tradities.
Volgens Joost van Doesburg, woordvoerder van pilotenvakbond VNV, zijn de KLM-piloten verdeeld over het besluit de pilotenpet af te schaffen. 'Het ene kamp vindt het mooi om met een pilotenpet op door de luchthaven te lopen en zo de aandacht van reizigers te trekken. Het andere kamp vindt de pet vooral een onding dat je constant met je mee moet nemen. Die piloten zijn blij met de afschaffing.'
Afstaan
De piloten mogen hun petten houden, maar KLM stelt voor de hoofddeksels te doneren aan Stichting Hoogvliegers, een organisatie die zieke kinderen voor een dag piloot laat zijn. Van Doesburg betwijfelt of veel piloten hun petten willen afstaan.
'Niet omdat we Hoogvliegers niets gunnen - onze piloten dragen financieel bij aan de stichting. Maar ik denk dat veel KLM-piloten toch wel een zekere waarde aan hun eigen pet hechten en hem om die reden graag willen bewaren. Bovendien: de stichting heeft ook niets aan 2.700 pilotenpetten.'
twitter:JacdecNew twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 14:55:41 Qatar Airways Airbus A321 (A7-AIB) was damaged beyond repair when a fire broke out in the cabin whilst undergoing m… https://t.co/sk9IqqxlAC reageer retweet
It's just a flesh wound.quote:Op zaterdag 9 december 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...
quote:Een toestel van British Airways heeft woensdag tijdens vertrek vanuit de Amerikaanse stad Phoenix te maken gehad met een motorstoring. Een van de vier motoren viel uit tijdens het opstijgen.
Motor 3
De Boeing 747-400 met registratie G-CIVM was vertrokken als vlucht BA288 naar Londen Heathrow, met aan boord 234 inzittenden. De bemanning maakte volgens The Aviation Herald kort na take-off een Mayday-oproep nadat motor 3 uitviel. Op beelden vanaf de grond is te zien dat er vlammen uit de motor komen.
Geland
Het vliegtuig werd in de holding gehouden, waarna er brandstof is geloosd om een veilige terugkeer naar het vliegveld te maken. Vóór de landing is de landingsbaan geïnspecteerd op onderdelen. Uiteindelijk is het toestel veilig geland.
De Boeing staat sinds het incident nog altijd op de luchthaven van Phoenix.
quote:De Fokker F28 Fellowship die dienst deed als regeringsvliegtuig, is te koop. Het toestel staat te koop voor 250.000 dollar op de website Controller.com.
Het toestel rolde 1972 van de band op Schiphol, met als registratie PH-PBX. De Fellowship werd gebouwd voor de Rijksluchtvaartdienst, dat het toestel inzette als regeringstoestel. De registratie PBX stond voor Prinses Beatrix.
Koninklijk Huis
De Fokker vloog tot 1996 voor het Koninklijk Huis en de regering. Daarna werd het vliegtuig vervangen door een Fokker 70, de PH-KBX. De PBX werd verkocht aan een maatschappij in Indonesië. Na omzwervingen belandde het toestel in 2011 in Zuid-Afrika.
Onderhoud
De koper die de Fellowship wil hebben, kan er nog niet meteen mee weg. Het toestel mist één motor en heeft een c-check nodig. Ook is niet duidelijk of het landingsgestel goed werkt. Het vliegtuig kan ‘as is’ overgenomen worden of gesloopt worden om de losse onderdelen te verkopen.
Interieur
Het vliegtuig is ingericht in een vip-configuratie en kan maximaal 18 passagiers meenemen. Voor hen zijn er twaalf stoelen en twee banken, met ruimte voor in totaal zes passagiers. De cabine is ook voorzien van audio, video en een flatscreen-tv.
Ja, die is wel afgeschreven.quote:Op zaterdag 9 december 2017 20:24 schreef Peterselieman het volgende:
Een A321 van Qatar is bijna geheel uitgebrand nadat tijdens onderhoudswerkzaamheden een antenne van het in-flight entertainmentsysteem vlamvatte ...[ afbeelding ]twitter:JacdecNew twitterde op zaterdag 09-12-2017 om 14:55:41 Qatar Airways Airbus A321 (A7-AIB) was damaged beyond repair when a fire broke out in the cabin whilst undergoing m… https://t.co/sk9IqqxlAC reageer retweet
[ afbeelding ]
Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.quote:Op maandag 11 december 2017 00:19 schreef kree het volgende:
Hier gaat ook iets niet goed
[ afbeelding ]
https://imgur.com/a/0C1Ab
Ja zat toevallig ff via mijn eigen adsb ontvanger te kijken maar raakte hem kwijt.quote:Op maandag 11 december 2017 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn.
Alles ging kut op Schiphol gisteren geloof ik... Ik zou naar Stockholm vliegen in de middag, was door het weer te laat, mocht niet meer mee ondanks nog 25 minuten voor gate closingquote:Op maandag 11 december 2017 00:31 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Schijnbaar engine stall in linkermotor. Was ook al met bijna 3 uur vertraging vertrokken.
Na 1 uur zijn ze nu letterlijk 1 gate opzij geschoven.
Die passagiers zullen niet blij zijn.
Ik wilde dit net gaan posten, ben jij me weer voorquote:Op woensdag 13 december 2017 15:08 schreef Iemand91 het volgende:
Deze A380 is een kerstboom aan het tekenen: https://www.flightradar24.com/AIB232E/fd1fd63
[ afbeelding ]
Prijzen voor een enkeltje vanaf ¤170-200quote:Amsterdam – New York JFK eff 07MAY18 4 weekly 787-9
DY7701 AMS1225 – 1425JFK 789 x357
DY7700 JFK1830 – 0730+1AMS 789 x246
Goede zaak, kunnen die A321 neo's nou ook intercontinentale vluchten uitvoeren?quote:Op donderdag 14 december 2017 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100
http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
Jup en die LR-versie al helemaalquote:Op donderdag 14 december 2017 20:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Goede zaak, kunnen die A321 neo's nou ook intercontinentale vluchten uitvoeren?
En een fikse middelvinger naar Boeing die de aanschaf van de Bombardier C-series door Delta dwarszit.quote:Op donderdag 14 december 2017 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
Grote opsteker voor Airbus dat Delta 100 A321's bestelt met een optie voor nog eens 100
http://www.airbus.com/new(...)eo-acf-aircraft.html
Plaza is weer open.quote:Op Schiphol heeft de marechaussee een man neergeschoten. Hij zou een mes in zijn hand hebben gehad en een ruit hebben ingeslagen, heeft de marechaussee tegen Nieuwsuur gezegd.
Schiphol Plaza, waar alle treinen aankomen, is ontruimd, zo laat een woordvoerder van Schiphol weten. Van en naar Schiphol rijden op dit moment geen treinen.
Het is niet bekend wat de ontruiming betekent voor de vertrekkende en aankomende vluchten.
Uslu begint over de 747 op 6:30:quote:SCHIPHOL - Het nieuwe Corendon-hotel, gevestigd in het voormalige Sony-kantoor bij Schiphol, krijgt als het aan topman Atilay Uslu ligt een heuse Boeing 747 in de voortuin. “We zijn in onderhandeling met KLM over een toestel”, zegt hij in gesprek met Misset Horeca.
Eerder zette Corendon al een gedeelte van een Boeing 737 in het Corendon Vitality Hotel in Amsterdam, met daarin een cockpit en veertien stoelen. “We gaan nu voor een compleet vliegtuig”, zegt Uslu. Hij wil van het toestel een museum maken.
Het Corendon Village bij Schiphol krijgt 677 kamers en moet daarmee het grootste van de Benelux worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |