Wunala Dreaming van Qantas.quote:
Grofweg 2 uur langer voor vluchten van en naar Japan en China.quote:
Wow, een A321quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
Opvallend. Wizz Air heeft voor de vluchten tussen Gdansk en Eelde een A321 ingepland in plaats van een A320.
Vandaag was de eerste en zaterdag wordt er opnieuw een A321 verwacht, net als komende dinsdag.
Edit: ah, het was al aangekondigd, omdat de route goed loopt
https://www.luchtvaartnie(...)ningen-airport-eelde
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.quote:Op donderdag 2 november 2017 03:58 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wow, een A321
Ondertussen doet Flybe vanaf maart volgend jaar ook drie vluchten per dag vanaf/naar Londen Southend. Incl. een, euh, overnachter, als-in een vrij late vlucht uit .uk waarbij het toestel pas de volgende ochtend weer terugvliegt.
Ze hebben het nog steeds over zakenreizigers, maar ik vraag me nog steeds af welke zakenreizigers nou via Southend willen vliegen. Maar goed, als de treinen goed functioneren is het richting oost-Londen mogelijk sneller dan Heathrow ja..
Als je in de omgeving van Eelde airport woont, is dit nog altijd sneller dan eerst minimaal 2 uur treinen naar Schiphol of een andere locatie en dan naar een willekeurig vliegveld in de omgeving van Londen te vliegen. Dat is de markt die ze bedienen.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:38 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.
Verder is het rond het treinstation op het moment ook een puinzooi. En de verbinding richting London Liverpool Street duurt ook nog eens 1 uur en 3 tot 1 uur en 13 minuten.
Niet echt geweldig dus voor de zakelijke reiziger. Wat dat betreft zou ik London City Airport kiezen.
Ja, het koffie-tentje aan de openbare zijde is ook al een jaar dicht volgens mij. Najah, alles voor lage "luchthavenbelasting" zeker.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:38 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Inderdaad, Southend is een klote vliegveld, totaal geen faciliteiten, ook al is hun lounge acceptabel, verder heb je een WH Smith en 1 restaurant dat ook daadwerkelijk open is geloof ik.
Toen ik 2 maanden geleden terugkwam lag zo goed als de hele route eruit en duurde de reis >2.5u idd. Maar normaal gesproken is het 53m naar Liverpool St met elke 20m een trein, op zich niet heel slecht.quote:Verder is het rond het treinstation op het moment ook een puinzooi. En de verbinding richting London Liverpool Street duurt ook nog eens 1 uur en 3 tot 1 uur en 13 minuten.
Ja klopt, da's ook precies waarom ik die Flybe vluchten wel gebruik. Maar het stoort me dus wel een beetje dat de lange reis van/naar vliegveld soms niet vervalt maar nou in .uk gebeurt ipv in .nl.quote:Op donderdag 2 november 2017 10:47 schreef SuperWeber het volgende:
Als je in de omgeving van Eelde airport woont, is dit nog altijd sneller dan eerst minimaal 2 uur treinen naar Schiphol of een andere locatie en dan naar een willekeurig vliegveld in de omgeving van Londen te vliegen. Dat is de markt die ze bedienen.
twitter:PTZtv twitterde op donderdag 02-11-2017 om 16:08:32 Just left #JFK for #SXM on #JBU1487 to work on our #StMaarten webcams post-Irma. Thank you @JetBlue for flight! Fol… reageer retweet
Dank je!quote:Op donderdag 2 november 2017 19:58 schreef derLudolf het volgende:
KLM leent slots aan ABC
https://www.nrc.nl/nieuws(...)nt-13815483-a1579681
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 12:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ah, daar snap ik meer van dan de post van Plug
quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:12 schreef flipsen het volgende:
Ja, ik wilde ook geen oude koeien uit de sloot halen, maar dit is inderdaad goeie informatie mbt "die andere luchtvaartwereld" Mooie post Cobra4!
Wat meer info en beelden:quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 14:58 schreef lyolyrc het volgende:
En ik snap nu waarom ik gisteren meerdere helikopters voorbij zag vliegen in Eindhoven.
De rekening is betaald en het toestel staat inmiddels in Berlijnquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 13:44 schreef OEM het volgende:
In Keflavik wordt met sneeuwschuivers een A320 van Air Berlin vastgehouden (D-ABDX):
[ afbeelding ]
[..]
Benieuwd hoe dat gaat aflopen. Volgens wetgeving van IJsland mogen ze die kist vasthouden totdat er betaald wordt. Maar in een faillisement mag er niet zomaar betaald worden aan specifieke schuldeisers.
Haar laatste rustplaats lijkt bekend; Twente:quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:48 schreef Iemand91 het volgende:
Het lijkt erop dat zaterdag niet alleen het afscheid was van de Fokkers, maar ook wéér een 747.
PH-BFR "Rio de Janeiro" van bouwjaar 1993/1994 lijkt haar laatste commerciële vluchten voor KLM gemaakt te hebben.
Ze vertrok afgelopen vrijdag als KL685 naar Mexico en kwam zaterdagmiddag terug op Schiphol.
Schijnbaar zou ze vandaag eigenlijk nog een retour naar JFK maken, maar die gaat niet door.
Eind november zal ze voorgoed van Schiphol vertrekken.
Nu zijn er nog maar 14 747-400's over bij KLM.
Laatste vertrek vanaf de Polderbaan, afgelopen vrijdag:
[ link | afbeelding ]PH-BFR 171027 EHAM by Rien Jansens, on Flickr
En laatste keer binnenkomen op Schiphol:
[ afbeelding ]
Bron
Emirates heeft vandaag de 100e Airbus A380 in de vloot genomen. A6-EUV.quote:ENSCHEDE - Nadat eerder een Airbus A340 richting Twente ging voor ontmanteling vliegt binnenkort opnieuw een groot passagiersvliegtuig naar de voormalige luchtmachtbasis. Een buiten dienst gestelde Boeing 747-400 van KLM wordt de tweede machine die in het oosten van Nederland de slopershamer wacht.
Bronnen binnen de ILT melden dat de PH-BFR, die onlangs haar laatste vlucht voor KLM maakte, eind deze maand naar Twente wordt overgevlogen.
Op het vliegveld is ontmantelingsbedrijf AELS gevestigd, dat wereldwijd toestellen uit elkaar haalt om levensvatbare onderdelen een tweede leven te geven. Het bedrijf kan de komst van de 747 nog niet bevestigen.
quote:Een Airbus A380 van Air France is vanmiddag uitgeweken naar Shannon in Ierland, vanwege een medisch noodgeval. Het toestel was onderweg als vlucht AF178 van Parijs naar Mexico-Stad.
Kerosine
Het toestel, de F-HPJI, bevond zich op zo’n 200 kilometer afstand van de Ierse kust, toen de crew besloot om uit te wijken. Omdat het toestel te zwaar was om meteen te kunnen landen moest er eerst kerosine worden gedumpt. Dit heeft ongeveer 15 minuten geduurd.
Volgens ooggetuigen zou het vliegtuig bij de nadering op Shannon nog kerosine lekken. Piloten van andere vliegtuigen in de buurt zouden hiervan op de hoogte zijn gesteld. Tegenover lokale media meldt de luchthaven dat er op de landingsbaan en taxibanen kerosine is aangetroffen. De landingsbaan is circa twee uren gesloten geweest, zodat het kon worden verwijderd.
Hulpdiensten
Aan boord waren 543 inzittenden. Bij aankomst in Shannon werd het vliegtuig opgewacht door hulpdiensten. De passagier is naar het ziekenhuis gebracht.
Later vanmiddag hervat het toestel de vlucht naar Mexico.
Eigenlijk heel makkelijk geloof ik. Als je die AOC op zak hebt van het betreffende land, kan je vanuit daar je bedrijf runnen.quote:Op zondag 5 november 2017 14:42 schreef TjjWester het volgende:
Gekke vraag, ik vroeg mij af hoe makkelijk een luchtvaartmaatschappij kan verhuizen van het eene land naar het andere? Dan doel ik vooral op de juridische kant.
Ik weet dat de belangerijkste vergunning een a.o.c is, is die zomaar in te wisselen? Immers de regels zijn in alle landen hetzelfde toch? En hoe is dat binnen ons koninkrijk geregeld?
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?quote:Op zondag 5 november 2017 14:54 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Eigenlijk heel makkelijk geloof ik. Als je die AOC op zak hebt van het betreffende land, kan je vanuit daar je bedrijf runnen.
Je moet dan natuurlijk wel ieder vliegtuig overzetten op die AOC, dus het vliegtuig registreren onder bijvoorbeeld de Nederlandse vlag. Overigens duurt het bij het ILT tussen de 12 en 18 maanden, als ik het goed begrijp op hun website.
En als ik het zo begrijp hebben de andere landen binnen het Koninkrijk der Nederlanden ook gewoon een dienst zoals het ILT, dat deze certificaten kan uitgeven.
Ja, ze zullen dan een nieuw certificaat aan moeten vragen. Easyjet heeft dat onlangs gedaan vanuit de UK naar Oostenrijk.quote:Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
Toch gek eigenlijk, de regels voor het verkrijgen van een a.o.c zijn volgens gestandaliseerd, dus je zou zeggen dat frankrijk dezelfde regels hanteerd dan nederland.quote:Op zondag 5 november 2017 15:06 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Ja, ze zullen dan een nieuw certificaat aan moeten vragen. Easyjet heeft dat onlangs gedaan vanuit de UK naar Oostenrijk.
https://www.flightglobal.(...)nder-new-aoc-439498/
Binnen de EU zijn de regels inderdaad gelijkgesteld, maar ze kunnen wel degelijk per land verschillen. Ze ook https://en.wikipedia.org/wiki/Air_operator%27s_certificatequote:Op zondag 5 november 2017 14:42 schreef TjjWester het volgende:
Gekke vraag, ik vroeg mij af hoe makkelijk een luchtvaartmaatschappij kan verhuizen van het eene land naar het andere? Dan doel ik vooral op de juridische kant.
Ik weet dat de belangerijkste vergunning een a.o.c is, is die zomaar in te wisselen? Immers de regels zijn in alle landen hetzelfde toch? En hoe is dat binnen ons koninkrijk geregeld?
Zou ook zomaar kunnen dat ze dan onder de AOC van AF gaan vliegen. Met AF vluchtnummers.quote:Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
De regels waar je aan moet voldoen zijn hetzelfde, maar de invulling kan anders zijn.quote:Op zondag 5 november 2017 15:08 schreef TjjWester het volgende:
Toch gek eigenlijk, de regels voor het verkrijgen van een a.o.c zijn volgens gestandaliseerd, dus je zou zeggen dat frankrijk dezelfde regels hanteerd dan nederland.
Technisch gezien zou dat betekenen dat het eerste land slecht gecontroleerd heeft!quote:Op zondag 5 november 2017 15:14 schreef FredvZ het volgende:
[..]
De regels waar je aan moet voldoen zijn hetzelfde, maar de invulling kan anders zijn.
Een AOC is een bewijs dat de autoriteiten van het desbetreffende land vinden dat je een luchtwaardig bedrijf bent. Dus als je verhuisd naar een ander land zullen de autoriteiten van dat land willen toetsen dat je nog steeds voldoet aan de AOC.
Als er iets misgaat wat terug te voeren is op een onterechte AOC, dan is de overheid van dat land opeens aansprakelijk bij bijvoorbeeld een crash. En dat wil je niet als land.
Nee.quote:Op zondag 5 november 2017 14:54 schreef Carlos93 het volgende:
Je moet dan natuurlijk wel ieder vliegtuig overzetten op die AOC, dus het vliegtuig registreren onder bijvoorbeeld de Nederlandse vlag.
Je begint een nieuw bedrijf en dus is er een nieuwe AOC nodig. Een bedrijf verhuizen van land A naar land B kan niet. Je doekt dan de oude op, en je begint een nieuwe.quote:Op zondag 5 november 2017 15:00 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Stel ik zeg iets heel geks onze eigen klm wilt zich in frankrijk vestigen(ik neem bewust dit voorbeeld ) kunnen ze dan hun nederlandse certificaat omruilen voor een franse? Of moeten ze in frankrijk weer een nieuw certificaat aanvragen? Volgens mij het laatste toch?
Nee, dat je een nieuwe AOC moet aanvragen wil nog niet zeggen dat ze alles opnieuw moet regelen.quote:Op zondag 5 november 2017 15:19 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Technisch gezien zou dat betekenen dat het eerste land slecht gecontroleerd heeft!
Tja, vergeet niet dat de "bureaucratie" in dit geval is ontstaan doordat de desbetreffende eilanden zichzelf van Nederland wilden scheiden en andere regels wilden hanteren dan Nederland.quote:Op zondag 5 november 2017 15:18 schreef TjjWester het volgende:
Ik zat laatst te kijken naar een oud interview met de directeur van inselair, die vertelde dat er wel eens gedacht was aan het scenario om formeel naar nederland te verhuizen, dit zou stuk gelopen zijn op enorme bureaucratie.
Ik had verwacht dat minimaal binnen het koninkrijk er 1 "koninkrijks certificaat zou zijn", helaas.
Daar ben ik me bewust van al blijf ik van mening dat je dit soort belangerijke zaken op koninkrijksniveau moet regelen.quote:Op zondag 5 november 2017 15:36 schreef FredvZ het volgende:
Tja, vergeet niet dat de "bureaucratie" in dit geval is ontstaan doordat de desbetreffende eilanden zichzelf van Nederland wilden scheiden en andere regels wilden hanteren dan Nederland.
Dat was ook het geval tot 1975. (Indonesië heeft het Koninkrijk verlaten bij verzelfstandiging)quote:Op zondag 5 november 2017 15:57 schreef TjjWester het volgende:
Daar ben ik me bewust van al blijf ik van mening dat je dit soort belangerijke zaken op koninkrijksniveau moet regelen.
1 instantie voor het hele koninkrijk die zich lokaal laat vertegenwoordigen door de lokale inspectie en 1 set regels voor het gehele koninkrijk.
P4 Arubaquote:Hebben de eilanden een eigen landcode of gebruiken zij gewoon PH?
Ik denk niet dat de eilandbewoners er blij van gaan worden als we de EU-regulering bij hun door hun strot gaan duwen.quote:Op zondag 5 november 2017 15:57 schreef TjjWester het volgende:
1 set regels voor het gehele koninkrijk.
Daar zit een groot verschil in de voormalige britse landen zijn lid van het gemenebest der naties, dat is geen soevereine staat, zij vertegenwoordigd niet haar leden en is niet namens haar leden lid van diverse internationale organisaties, de landen van gemenebest delen wel hetzelfde koningshuis en staatshoofd.quote:Op zondag 5 november 2017 16:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat was ook het geval tot 1975. (Indonesië heeft het Koninkrijk verlaten bij verzelfstandiging)
Suriname, Aruba, Curaįao en Sint-Maarten heb er zelf voor gekozen om een zelfstandig land te worden. Aangezien een AOC op landelijk niveau geld, bekent dat zij ook een eigen instantie hebben voor dit soort zaken.
Wat jij voor je ziet is juridisch niet haalbaar: Een Koninkrijk heeft niet dezelfde status als een land.
Ook Canada, het VK en Australië hebben elk hun eigen instantie die AOC's uitdeelt, terwijl ze onder hetzelfde koninkrijk vallen.
[..]
P4 Aruba
PH Nederland (incl. Bonaire, Saba en Sint Eustatius)
PJ Ned. Antillen (Curaįao & Sint Maarten)
PZ Suriname
Volgens de wet zijn het wel degelijk zelfstandige landen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002154/2010-10-10quote:Op zondag 5 november 2017 16:53 schreef TjjWester het volgende:
Even een kleine correctie op mijn tekst sinds de hervorming bestaat de term status aparte niet meer maar wordt het zelfstandige gebieden binnen het koninkrijk genoemd, dit wil echter niet zeggen dat het zelfstandige landen zijn!
Nog geen nieuwe order, maar wel de suggestie dat Emirates met 200 A380's wil gaan vliegen in de toekomst: E200 A380'S mogelijk door World Dubai Centralquote:Op vrijdag 3 november 2017 13:49 schreef Iemand91 het volgende:
Emirates heeft vandaag de 100e Airbus A380 in de vloot genomen. A6-EUV.
De maatschappij heeft 142 openstaande orders, nu dus nog 42 te gaan.
Volgende week begint de Dubai Air Show en beide partijen hopen daar weer een order voor een onbekend aantal A380's te plaatsen. Geschat aantal is 20 toestellen; zonder de onlangs onthulde winglets omdat die extra flight tests en herkwalificatie van het hele toestel nodig hebben.
Een significant deel van de nog te ontvangen A380's zullen de oudere A380's vervangen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je erkent dus niet dat ons koninkrijk een souvereine staat is? en dat de vergelijking met het gemenebest der naties een behoorlijke misser is?quote:Op zondag 5 november 2017 17:19 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Volgens de wet zijn het wel degelijk zelfstandige landen: http://wetten.overheid.nl/BWBR0002154/2010-10-10
Maar laten we hier geen juridische discussie van maken, daar hebben we WGR voor. Hier gaat het over vliegtuigen
Je moet nooit te happig zijn bij zulke aankopen want dan betaal je te veel.quote:Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
In dat hypothetische geval bestellen ze er meer dan 58 aangezien ze de 'oude' A380's ook gaan vervangen over een paar jaar.quote:Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
Nog geen nieuwe order, maar wel de suggestie dat Emirates met 200 A380's wil gaan vliegen in de toekomst: E200 A380'S mogelijk door World Dubai Central
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
Emirates staat in de gesprekken beter dan Airbus. Daarnaast betaalt geen enkele airline/lease-maatschappij de volle prijs.quote:Op zondag 5 november 2017 18:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
Je moet nooit te happig zijn bij zulke aankopen want dan betaal je te veel.
Shoppen die handel!quote:Op zondag 5 november 2017 17:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Je zou dus verwachten dat de Emirates aan gaan kondigen nog eens 58 toestellen aan de order toe te voegen.
Jammer dat nooit naar buiten wordt gebracht hoeveel EK in werkelijkheid betaalt. Ben zwaar benieuwd naar die kortingen die EK, FR en andere carriers krijgen voor groot inkoop aan toestellen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |