abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:23:27 #201
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_174623835
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2017 10:26 schreef Cobra4 het volgende:

[..]


Ah, daar snap ik meer van dan de post van Plug :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:12:38 #202
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174626444
Ja, ik wilde ook geen oude koeien uit de sloot halen, maar dit is inderdaad goeie informatie mbt "die andere luchtvaartwereld" :Y Mooie post Cobra4!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174627683
En ik snap nu waarom ik gisteren meerdere helikopters voorbij zag vliegen in Eindhoven.
pi_174644723
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En vandaag komt deze Qatar Airways Cargo 747-8F naar Schiphol.
Aankomst vanuit Doha is om 18:05 uur, vertrek naar Barcelona om 20:05 uur.

  woensdag 25 oktober 2017 @ 13:01:18 #205
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174647218
Prachtige kist.
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:03:50 #206
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174674814
Ook leuk: een halve pirouette bij de landing:



Geen gewonden, geen schade, wel een originele manier om aan te komen op je bestemming.
So we just called him Fred
  donderdag 26 oktober 2017 @ 18:09:15 #207
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174674890
Last het al. Need for Speed: Turku Drift. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_174693978
Vanavond valt na ruim 38 jaar voorgoed het doek voor Air Berlin.

Airberlin vlucht AB6210: over en uit
quote:
Na bijna veertig jaar valt vanavond met vlucht AB6210 het doek voor airberlin.

Oregon
De maatschappij werd in juli 1978 door de Amerikaanse PanAm-piloot Kim Lundgren opgericht als Air Berlin Inc. Het hoofdkantoor van de maatschappij zat dan ook in Oregon, in de Verenigde Staten. Na de oorlog mochten alleen de geallieerden van en naar Berlijn vliegen. De opzet van airberlin was die van een chartermaatschappij die voor touroperators naar typische Duitse toeristische bestemmingen vloog: de Canarische Eilanden, de Middellandse Zee en Noord Afrika.

Omgedoopt
De eerste vlucht van airberlin vond plaats op 28 april 1979 van Tegel naar Palma de Mallorca met een Boeing 707. Toen de geallieerden uit Berlijn vertrokken, in 1991, werd de maatschappij omgedoopt tot Air Berlin GmbH & Co. Luftverkehrs KG. In de jaren die volgden, werd de vloot geleidelijk uitgebreid met Boeings. In 1997 werd de maatschappij lid van de International Air Transport Association (IATA).

NIKI
In 2003 was airberlin, na Lufthansa, de grootste Duitse luchtvaartmaatschappij. Een jaar later ging de maatschappij op het overnamepad en kocht een belang van 24,9 procent in het Oostenrijkse NIKI. In datzelfde jaar tekende de airline een contract met Airbus voor de aanschaf van de Europese toestellen. In 2006 volgde een beursgang. De jaren erna volgende nog wat aankopen, deelnemingen en samenwerkingsverbanden. TUI Travel nam in 2009 juist een belang in de Berlijnse luchtvaartmaatschappij, evenals het Turkse ESAS.

Nederlander
Airberlin krijgt in 2011 een Nederlander in het bestuur: Paul Gregorowistch, de voormalig topman van Martinair. In hetzelfde jaar wordt Etihad aan boord gehaald en wordt in de loop van de tijd grotere aandeelhouder. In 2012 werd airberlin een volledig lid van de Oneworld Alliance. Een jaar later lijdt de maatschappij een fors verlies en pompt Etihad 300 miljoen euro in de airline. In de jaren daarna lopen de verliezen verder op. Airberlin verkoopt haar belang in NIKI aan de Arabieren in december 2016.

Vleugels
NIKI nam onder de vleugels van Etihad, afgelopen zomer vrijwel alle Europese vakantievluchten over van airberlin, waarmee het doek werd klaar gehangen. Op 15 augustus gooide airberlin de handdoek in de ring. Dankzij een overbruggingskrediet van de Duitse overheid werd de maatschappij nog een paar maanden in de lucht gehouden.

Boedel
Onder andere het low-cost geweld binnen Europa, waaronder van de Duitse nummer één Lufthansa hebben airberlin de kop gekost. Lufthansa neemt een groot deel van de failliete boedel over, verder zijn er gesprekken gaande met easyJet en de Duitse tak van Thomas Cook, Condor.

Tegel
De laatste vlucht van airberlin vertrekt vrijdagavond om 21:35 uur vanaf München en landt om 22:45 uur op thuisbasis Berlijn Tegel, hiermee valt definitief het doek voor airberlin. Voor dit historische moment blijft het bezoekersterras tot middernacht open voor belangstellenden.
Laatste vlucht is dus AB6210 van München naar Berlijn Tegel, vertrekkend om 21:35 uur en land om 22:45 uur.

Airplanes from "Air Berlin" by gynti_46, on Flickr
pi_174694407
KLM Boeing 747 full freighter.



De binnenkant (hierin paste19 auto's, helaas kan ik de foto's niet uploaden ivm privacy)
pi_174700133
Airbus test nieuwe winglets voor de A350.
De nieuwe winglets zijn iets hoger en buigen minder naar achteren.
Gemonteerd op de A350-900 zou dit voor zo'n 185 kilometer en bij de A350-100 zo'n 259 kilometer extra range bieden volgens Leeham News.
Of zo'n 1,4 en 1,9% minder brandstofverbruik bij vluchten van ruim 9200 kilometer.


Sharklets Airbus A350 msn 001 by Jujug Spotting, on Flickr

En morgen is het de allerlaatste dag voor de Fokkers bij KLM.
Op dit moment staan 6 overgebleven Fokkers op Schiphol of op luchthavens in het buitenland. PH-KZU is zojuist vertrokken naar Bazel.
Er komen vandaag geen toestellen meer binnen op Amsterdam, er vertrekken er nog wel 3.
2 Fokkers zullen dus op Schiphol overnachten, 5 in het buitenland.

Morgen staan er nog 35 vluchten ingepland. PH-KZL heeft haar laatste vlucht voor KLM gemaakt; die vliegt morgen niet meer.
PH-KZS komt morgenvroeg binnen vanuit Düsseldorf en gaat nog naar Aberdeen en Norwich.
PH-KZM komt morgenvroeg binnen vanuit Durham en gaat nog naar Humberside, Bazel en Hannover.
PH-KZB komt morgenvroeg binnen vanuit Norwich en gaat nog naar Durham, Billund en Düsseldorf.
PH-KZI komt morgenvroeg binnen vanuit Humberside en gaat nog naar Cardiff, Düsseldorf, Luxemburg.
PH-KZK vertrekt morgenmiddag naar Hannover en gaat daarna nog naar Brussel.
PH-KZU komt morgenvroeg binnen vanuit Bazel en gaat daarna nog naar Stuttgart en Lond0n Heathrow.

Zoals bekend is de vlucht KL1070 die PH-KZU maakt vanuit London Heathrow de allerlaatste Fokker vlucht, met een verwachte aankomsttijd van 20:30 uur.
Morgenavond vertrekken PH-KZM, -KZI en -KZK al een 30-45 minuten na hun laatste vluchten naar Norwich en Maastricht (-KZK)
De laatste vier Fokkers vertrekken zondag met een fly-by over Schiphol.



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 27-10-2017 23:37:02 ]
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:05:58 #211
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174711317
Goosebay mag wederom een Airbus verwelkomen met motorproblemen
Ditmaal een A330 van Delta, op weg van Atlanta naar Amsterdam.
So we just called him Fred
pi_174711374
2682000; mooie plaatjes! Kun je wel iets vertellen over de vracht/auto's?
  zaterdag 28 oktober 2017 @ 13:33:11 #213
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174711700
Gumball 3000?
So we just called him Fred
pi_174711805
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond valt na ruim 38 jaar voorgoed het doek voor Air Berlin.

Airberlin vlucht AB6210: over en uit

Laatste vlucht is dus AB6210 van München naar Berlijn Tegel, vertrekkend om 21:35 uur en land om 22:45 uur.
De aankomst van de allerlaatste Air Berlin vlucht:

pi_174717697
PH-KZK vanuit Brussel, -KZB vanuit Düsseldorf, -KZM vanuit Hannover zijn al geland op Schiphol.
-KZS komt bijna binnen vanuit Norwich en -KZI vanuit Luxemburg hangt boven Hoek van Holland.
PH-KZU staat nog op London Heathrow maar zal spoedig vertrekken.

Doron Sajet zal rond 20:00 uur weer live gaan op YouTube:
PH-KZK vanuit Brussel is al geland en ook -KZB uit Düsseldorf. Wordt gevolgd door -KZS vanuit Norwich en -KZI vanuit Luxemburg.
PH-KZU staat nog op London Heathrow, maar vertrekt spoedig.

Rond 20:00 uur zou Doron Sajet weer live gaan: https://www.youtube.com/c(...)os?disable_polymer=1

EDIT: de laatste vlucht is te volgens op Flightradar24: https://www.flightradar24.com/KLM1070/f5bd7e6

Het morgen te onthullen Fokker monument trekt ook al bekijks:



[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 28-10-2017 19:26:37 ]
pi_174719550
En weer live, landt nu op de livestream.
pi_174720215
Hoe snel dat gaat. PH-KZK is al bijna geland in Maastricht; -KZM en -KZI taxien net direct achter elkaar aan weg achter -KZU langs op weg naar Norwich...
pi_174723932
Vertrek van -KZS uit Norwich:




Fokker 70 PH-KZS by Mark, on Flickr

Vertrek van -KZI vanuit Luxemburg:



-KZU vertrekt voor de laatste keer vanuit Amsterdam, op weg naar London Heathrow:



Spotters wachten bij de McDonalds op -KZU:






Cockpit van de -KZU na de landing:



Twee zijn al weg naar Norwich, de ander naar Maastricht:

  zondag 29 oktober 2017 @ 00:11:16 #219
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_174725745
Het Parool/ANP
https://www.parool.nl/ams(...)p-schiphol~a4525437/




[ Bericht 21% gewijzigd door spapaars op 29-10-2017 00:17:05 ]
  zondag 29 oktober 2017 @ 00:31:31 #220
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_174726098
RIP Air Berlin ;(

Diverse keren intercontinentaal mee gevlogen en altijd zeer tevreden geweest.
Tics van je petten.
pi_174726188
Naast de Fokker F70 bij KLM, kent dit weekend het einde voor meer historische gebeurtenissen:

De laatste vlucht voor de Avro RJ-100 bij Brussels Airlines. Laatste vlucht was van Geneve naar Brussel:





United vloog voor de laatste keer met de Boeing 747-400 naar London Heathrow. Toestel is op moment van schrijven onderweg naar San Francisco. Haar zusterschip N121UA is onderweg naar Seoul.
Wanneer ze vandaag weer terugkeert naar San Francisco heeft de 747-400 haar allerlaatste internationale vlucht gemaakt voor de maatschappij.
United zal nog een speciale vlucht van San Francisco naar Honolulu vliegen op 7 november.




  Redactie Sport / Supervogel zondag 29 oktober 2017 @ 00:55:13 #222
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_174726408
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:50 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe snel dat gaat. PH-KZK is al bijna geland in Maastricht; -KZM en -KZI taxien net direct achter elkaar aan weg achter -KZU langs op weg naar Norwich...
Wat gaan ze er in Norwich mee doen?
  zondag 29 oktober 2017 @ 01:04:36 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174726502
quote:
14s.gif Op zondag 29 oktober 2017 00:55 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Wat gaan ze er in Norwich mee doen?
Strippen van KLM-kleuren en dan naar hun nieuwe eigenaar
  zondag 29 oktober 2017 @ 01:42:11 #224
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174726852
Jammer van die Avro´s bij Brussels, hadden er nog best een boel en ik had er graag eens een keertje mee gevlogen. Vliegen er toevallig ook een paar in Zuid Amerika? :D

Edit: Google is my friend, beste kans dus bij DAP (Chili) of Star Peru :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_174726884
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 13:09 schreef Adrie072 het volgende:
2682000; mooie plaatjes! Kun je wel iets vertellen over de vracht/auto's?
De vracht bestond uit 19 Porsche Cayenne, van Stuttgart > Amsterdam > Johannesburg. Alle 19 auto's waren geplaatst in het maindeck. Het process duurde in totaal 3 uur, de auto's moesten iedere keer paar meter verplaatst worden naar achter ivm het gewicht. Ik had zo'n vliegtuig nog nooit van de binnenkant gezien, je kon er bijna voetbal spelen.
In Amsterdam zouden ze de belly nog vullen met andere vracht.
Ook even in de cockpit gezeten, die extreem klein is vergeleken met de rest van het vliegtuig. Maar daarin tegen hadden ze ook een bed en 7 grote stoelen om te 'chillen'.
Super ervaring om een keer te zien.
pi_174732052
quote:
99s.gif Op zondag 29 oktober 2017 01:46 schreef 2682000 het volgende:

[..]

De vracht bestond uit 19 Porsche Cayenne, van Stuttgart > Amsterdam > Johannesburg. Alle 19 auto's waren geplaatst in het maindeck. Het process duurde in totaal 3 uur, de auto's moesten iedere keer paar meter verplaatst worden naar achter ivm het gewicht. Ik had zo'n vliegtuig nog nooit van de binnenkant gezien, je kon er bijna voetbal spelen.
In Amsterdam zouden ze de belly nog vullen met andere vracht.
Ook even in de cockpit gezeten, die extreem klein is vergeleken met de rest van het vliegtuig. Maar daarin tegen hadden ze ook een bed en 7 grote stoelen om te 'chillen'.
Super ervaring om een keer te zien.
Tof!
pi_174740515
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 20:29 schreef Iemand91 het volgende:
En weer live, landt nu op de livestream.
Ik vond het leuk om het live mee te maken in de KZU :-) Het was nogal een enthousiast gezelschap aan boord! Captain Galloway was bezig met zijn laatste vlucht voordat hij met pensioen ging en dat leverde wat leuke speeches op. Hij had ook een mooi verhaal over zijn hopelijk mooie laatste landing en zette het toestel vervolgens stevig neer. "Must have been my worst landing ever". Misschien wilde hij ons dollen!
--
  zondag 29 oktober 2017 @ 20:46:54 #228
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_174745299
Daar gingen ze:



Farewell Fokker 70 29 Oct 2017 by Gino Bacas, on Flickr





Flypast over het kantoor van KLM Cityhopper en het Fokker monument:



Onthulling van het Fokker monument (wat een beetje verkeerd ging), gemaakt van de staart van PH-KZW:






Opgeslagen op Norwich:

Norwich North Side Storage area by Mark, on Flickr

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 29-10-2017 21:33:52 ]
pi_174745891
Hoe je het ook wendt of keert; dit is gewoon triest. De laatste reguliere United 747-400 vlucht komt bijna binnen op San Francisco (zoals gezegd; nog 1 speciale vlucht naar Honolulu op 7 november) en een andere United 747 vertrekt naar Victorville; en wel het toestel dat gisteren nog de laatste London - San Francisco vlucht vloog:



De afgelopen dagen heeft United maar liefst 6 747-400's van San Francisco naar Victorville gevlogen...
pi_174746950
Ik word altijd een beetje droevig van dit soort berichten. Blijft alleen maar saaie eenheidsworst over zo ;(
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:25:41 #232
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174753885
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 22:13 schreef Piles het volgende:
Ik word altijd een beetje droevig van dit soort berichten. Blijft alleen maar saaie eenheidsworst over zo ;(
:?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174754363
Het lijkt erop dat zaterdag niet alleen het afscheid was van de Fokkers, maar ook wéér een 747.
PH-BFR "Rio de Janeiro" van bouwjaar 1993/1994 lijkt haar laatste commerciële vluchten voor KLM gemaakt te hebben.
Ze vertrok afgelopen vrijdag als KL685 naar Mexico en kwam zaterdagmiddag terug op Schiphol.
Schijnbaar zou ze vandaag eigenlijk nog een retour naar JFK maken, maar die gaat niet door.
Eind november zal ze voorgoed van Schiphol vertrekken.
Nu zijn er nog maar 14 747-400's over bij KLM.

Laatste vertrek vanaf de Polderbaan, afgelopen vrijdag:

PH-BFR 171027 EHAM by Rien Jansens, on Flickr

En laatste keer binnenkomen op Schiphol:


Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 30-10-2017 11:54:10 ]
pi_174754668
quote:
Md-11, Fokkers, 747's, A340 e.d. zie ik toch als bijzondere toestellen die steeds schaarser worden.
Daar krijgen we 787 en A350 voor terug, wat ik toch wat saaie toestellen vind.
  maandag 30 oktober 2017 @ 12:06:28 #235
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174754785
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 12:02 schreef Piles het volgende:

Md-11, Fokkers, 747's, A340 e.d. zie ik toch als bijzondere toestellen die steeds schaarser worden.
Daar krijgen we 787 en A350 voor terug, wat ik toch wat saaie toestellen vind.
Spreekt toch hoofdzakelijk nostalgie, vrees ik. :)

'Saai' is een zeer subjectieve typering. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:36:54 #237
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174775621
DeFeijenoorder twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:09:49 Onderweg naar Kharkiv maar klein probleempje op Kiev AirPort. Gevalletje even Apeldoorn bellen! #feysha #Awaydayshttps://t.co/bcH0ah1Xcj reageer retweet
Lekkere aankomst van de Feyenoordsupporters zojuist op Kiev Airport.
pi_174775855
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 10:36 schreef Sunri5e het volgende:
DeFeijenoorder twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:09:49 Onderweg naar Kharkiv maar klein probleempje op Kiev AirPort. Gevalletje even Apeldoorn bellen! #feysha #Awaydayshttps://t.co/bcH0ah1Xcj reageer retweet
Lekkere aankomst van de Feyenoordsupporters zojuist op Kiev Airport.
Oeps..
pi_174778461
'RUSLAND DREIGT LUCHTRUIM TE SLUITEN VOOR NEDERLANDSE VLIEGTUIGEN'
quote:
DEN HAAG - Rusland dreigt het luchtruim te sluiten voor Nederlandse vliegtuigen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag. Reden is het intrekken van slots van de Russische vrachtmaatschappij AirBridgeCargo (ABC) op Schiphol, dat daardoor genoodzaakt is vluchten vanaf andere luchthavens uit te voeren.

Omdat de maximale afgesproken capaciteit van Schiphol in zicht komt kreeg de luchtvrachtsector recent twintig procent minder slots op Schiphol toegewezen. Dat betekende een flinke streep door de rekening van onder meer ABC, dat juist wilde uitbreiden in Nederland. Een deel van de vluchten is verplaatst naar het Belgische Luik.

Een sluiting van het Russische luchtruim voor Nederlandse vluchten zou met name KLM flink treffen, vooral omdat veel vluchten naar het Verre Oosten over het immense land gaan. Vluchten naar China, Zuid-Korea en Japan zouden uren langer gaan duren als Rusland moet worden vermeden. Per passagier zou dat de maatschappij honderden euro’s gaan kosten. Vluchten naar Moskou en Sint Petersburg zouden helemaal komen te vervallen.

Volgens De Telegraaf vindt op dit moment op hoog niveau overleg plaats over de kwestie. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wil niet het conflict “bevestigen noch ontkennen”. KLM verwijst voor commentaar naar het ministerie. De Russen zouden Nederland tot zaterdag hebben gegeven om het probleem op te lossen.
pi_174778525
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.

Tevens weer minder 747's op Schiphol ;(
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:32:06 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_174778632
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Embraer89 het volgende:
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.

Tevens weer minder 747's op Schiphol ;(
Omdat? Afspraak is afspraak. Juridisch gezien hebben ze gewoon gelijk.
pi_174778669
quote:
13s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Embraer89 het volgende:
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.
Schiphol kan met allerlei middelen maatschappijen verleiden om naar Schiphol te vliegen; maar de maatschappijen moeten nog altijd bij een onafhankelijke slotcoördinator slots aanvragen.
Schiphol weert hier dus niet een maatschappij.

Daarnaast is het ABC die zich niet aan de regels houdt.

't is gewoon een kinderachtige reactie, meer niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 31-10-2017 13:40:22 ]
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:35:20 #243
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174778677
Vliegen ze toch gewoon een beetje om? Over de Oekraïne ofzo :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 13:41:56 #244
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174778797
RaymondvMeenen twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 13:20:13 Kleurtechnisch gezien best een mooi vliegtuig. Hoe dan ook, we kunnen! #FeyenoordO19 #UYL #shafey https://t.co/lcgyY5uzJM reageer retweet
Het vliegtuig waarmee de selectie van Feyenoord naar de Oekraïne vliegt. Misschien wel het lelijkste wat ik ooit heb gezien....
pi_174779166
De nieuwe Singapore suites:





Deze moeten in de nieuwe A380's komen en de A380's die ze houden.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:03:32 #246
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174779173
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 13:41 schreef Sunri5e het volgende:
RaymondvMeenen twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 13:20:13 Kleurtechnisch gezien best een mooi vliegtuig. Hoe dan ook, we kunnen! #FeyenoordO19 #UYL #shafey https://t.co/lcgyY5uzJM reageer retweet
Het vliegtuig waarmee de selectie van Feyenoord naar de Oekraïne vliegt. Misschien wel het lelijkste wat ik ooit heb gezien....
Nou ja, in die categorie heb je Aerosvit ook nog wel:

Telkens als ik die zie denk ik dat ze vers uit de de-/anti-icing komen ofzo. :')

Deze doen hun naam eer aan 'wat teh heck is dat?' of 'moet dat nou?'


Weet ook niet wiens briljante idee het was dit te doen:


enz. etc... :P

Dan kon/kan ik zoiets nog wel goed hebben:

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:32:45 #247
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_174779622
Weet iemand dat trouwens, heb me er eigenlijk nooit in verdiept...
De A330 heeft van die mooie 'bird of prey' landing gears.


Maar nu heb je met de A350 haast het omgekeerde...

Met de teentjes naar beneden wijzend...

Bleek de A330-benadering toch niet ideaal, dat ze het nu zo anders doen? Doet de A350 vlak voor touchdown voor de flare nog zoveel extra pitchen dat de wielen horizontaal staan en je daardoor het meeste raakvlak met de baan krijgt?

Ik vind de A330 altijd zo elegant. En behalve de strut zelf, lijkt me dat je ook nog een soort van absorberend vermogen hebt om de wielas zelf omdat 'ie eerst de voorkant omlaag drukt voordat de strut hoeft te dempen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:33:36 #248
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_174779639
Die laatste is juist hartstikke gaaf!
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:19:27 #249
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_174780619
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:03 schreef Iemand91 het volgende:
De nieuwe Singapore suites:
Oei, toch maar eens die kant op vliegen :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:03:16 #250
39237 crew  H_T
2733
pi_174791921
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 14:03 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Deze doen hun naam eer aan 'wat teh heck is dat?' of 'moet dat nou?'
[ afbeelding ]

Volkswagen heeft auto's met deze kleurstelling bij dealers verkocht


Waarom? Omdat er vraag naar was :P. Het was oorspronkelijk alleen bedoeld voor in een reclame.

Qua bijzondere kleurstellingen vind ik deze ook altijd leuk

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')