En vandaag komt deze Qatar Airways Cargo 747-8F naar Schiphol.quote:Op maandag 25 september 2017 21:09 schreef Iemand91 het volgende:
De CEO van Qatar Airways Akbar Al Baker haalt momenteel in Everett hun eerste Boeing 747-8F toestel op samen met een 777F. En besteld er tegelijkertijd nog 4 777-300ER's bij.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laatste vlucht is dus AB6210 van München naar Berlijn Tegel, vertrekkend om 21:35 uur en land om 22:45 uur.quote:Na bijna veertig jaar valt vanavond met vlucht AB6210 het doek voor airberlin.
Oregon
De maatschappij werd in juli 1978 door de Amerikaanse PanAm-piloot Kim Lundgren opgericht als Air Berlin Inc. Het hoofdkantoor van de maatschappij zat dan ook in Oregon, in de Verenigde Staten. Na de oorlog mochten alleen de geallieerden van en naar Berlijn vliegen. De opzet van airberlin was die van een chartermaatschappij die voor touroperators naar typische Duitse toeristische bestemmingen vloog: de Canarische Eilanden, de Middellandse Zee en Noord Afrika.
Omgedoopt
De eerste vlucht van airberlin vond plaats op 28 april 1979 van Tegel naar Palma de Mallorca met een Boeing 707. Toen de geallieerden uit Berlijn vertrokken, in 1991, werd de maatschappij omgedoopt tot Air Berlin GmbH & Co. Luftverkehrs KG. In de jaren die volgden, werd de vloot geleidelijk uitgebreid met Boeings. In 1997 werd de maatschappij lid van de International Air Transport Association (IATA).
NIKI
In 2003 was airberlin, na Lufthansa, de grootste Duitse luchtvaartmaatschappij. Een jaar later ging de maatschappij op het overnamepad en kocht een belang van 24,9 procent in het Oostenrijkse NIKI. In datzelfde jaar tekende de airline een contract met Airbus voor de aanschaf van de Europese toestellen. In 2006 volgde een beursgang. De jaren erna volgende nog wat aankopen, deelnemingen en samenwerkingsverbanden. TUI Travel nam in 2009 juist een belang in de Berlijnse luchtvaartmaatschappij, evenals het Turkse ESAS.
Nederlander
Airberlin krijgt in 2011 een Nederlander in het bestuur: Paul Gregorowistch, de voormalig topman van Martinair. In hetzelfde jaar wordt Etihad aan boord gehaald en wordt in de loop van de tijd grotere aandeelhouder. In 2012 werd airberlin een volledig lid van de Oneworld Alliance. Een jaar later lijdt de maatschappij een fors verlies en pompt Etihad 300 miljoen euro in de airline. In de jaren daarna lopen de verliezen verder op. Airberlin verkoopt haar belang in NIKI aan de Arabieren in december 2016.
Vleugels
NIKI nam onder de vleugels van Etihad, afgelopen zomer vrijwel alle Europese vakantievluchten over van airberlin, waarmee het doek werd klaar gehangen. Op 15 augustus gooide airberlin de handdoek in de ring. Dankzij een overbruggingskrediet van de Duitse overheid werd de maatschappij nog een paar maanden in de lucht gehouden.
Boedel
Onder andere het low-cost geweld binnen Europa, waaronder van de Duitse nummer één Lufthansa hebben airberlin de kop gekost. Lufthansa neemt een groot deel van de failliete boedel over, verder zijn er gesprekken gaande met easyJet en de Duitse tak van Thomas Cook, Condor.
Tegel
De laatste vlucht van airberlin vertrekt vrijdagavond om 21:35 uur vanaf München en landt om 22:45 uur op thuisbasis Berlijn Tegel, hiermee valt definitief het doek voor airberlin. Voor dit historische moment blijft het bezoekersterras tot middernacht open voor belangstellenden.
De aankomst van de allerlaatste Air Berlin vlucht:quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 16:43 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond valt na ruim 38 jaar voorgoed het doek voor Air Berlin.
Airberlin vlucht AB6210: over en uit
Laatste vlucht is dus AB6210 van München naar Berlijn Tegel, vertrekkend om 21:35 uur en land om 22:45 uur.
Wat gaan ze er in Norwich mee doen?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 20:50 schreef Iemand91 het volgende:
Hoe snel dat gaat. PH-KZK is al bijna geland in Maastricht; -KZM en -KZI taxien net direct achter elkaar aan weg achter -KZU langs op weg naar Norwich...
Strippen van KLM-kleuren en dan naar hun nieuwe eigenaarquote:Op zondag 29 oktober 2017 00:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Wat gaan ze er in Norwich mee doen?
De vracht bestond uit 19 Porsche Cayenne, van Stuttgart > Amsterdam > Johannesburg. Alle 19 auto's waren geplaatst in het maindeck. Het process duurde in totaal 3 uur, de auto's moesten iedere keer paar meter verplaatst worden naar achter ivm het gewicht. Ik had zo'n vliegtuig nog nooit van de binnenkant gezien, je kon er bijna voetbal spelen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 13:09 schreef Adrie072 het volgende:
2682000; mooie plaatjes! Kun je wel iets vertellen over de vracht/auto's?
Tof!quote:Op zondag 29 oktober 2017 01:46 schreef 2682000 het volgende:
[..]
De vracht bestond uit 19 Porsche Cayenne, van Stuttgart > Amsterdam > Johannesburg. Alle 19 auto's waren geplaatst in het maindeck. Het process duurde in totaal 3 uur, de auto's moesten iedere keer paar meter verplaatst worden naar achter ivm het gewicht. Ik had zo'n vliegtuig nog nooit van de binnenkant gezien, je kon er bijna voetbal spelen.
In Amsterdam zouden ze de belly nog vullen met andere vracht.
Ook even in de cockpit gezeten, die extreem klein is vergeleken met de rest van het vliegtuig. Maar daarin tegen hadden ze ook een bed en 7 grote stoelen om te 'chillen'.
Super ervaring om een keer te zien.
Ik vond het leuk om het live mee te maken in de KZU :-) Het was nogal een enthousiast gezelschap aan boord! Captain Galloway was bezig met zijn laatste vlucht voordat hij met pensioen ging en dat leverde wat leuke speeches op. Hij had ook een mooi verhaal over zijn hopelijk mooie laatste landing en zette het toestel vervolgens stevig neer. "Must have been my worst landing ever". Misschien wilde hij ons dollen!quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 20:29 schreef Iemand91 het volgende:
En weer live, landt nu op de livestream.
quote:Op zondag 29 oktober 2017 22:13 schreef Piles het volgende:
Ik word altijd een beetje droevig van dit soort berichten. Blijft alleen maar saaie eenheidsworst over zo
Md-11, Fokkers, 747's, A340 e.d. zie ik toch als bijzondere toestellen die steeds schaarser worden.quote:
Spreekt toch hoofdzakelijk nostalgie, vrees ik.quote:Op maandag 30 oktober 2017 12:02 schreef Piles het volgende:
Md-11, Fokkers, 747's, A340 e.d. zie ik toch als bijzondere toestellen die steeds schaarser worden.
Daar krijgen we 787 en A350 voor terug, wat ik toch wat saaie toestellen vind.
Lekkere aankomst van de Feyenoordsupporters zojuist op Kiev Airport.twitter:DeFeijenoorder twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:09:49Onderweg naar Kharkiv maar klein probleempje op Kiev AirPort. Gevalletje even Apeldoorn bellen! #feysha #Awaydays… https://t.co/bcH0ah1Xcj reageer retweet
Oeps..quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 10:36 schreef Sunri5e het volgende:
Lekkere aankomst van de Feyenoordsupporters zojuist op Kiev Airport.twitter:DeFeijenoorder twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 09:09:49Onderweg naar Kharkiv maar klein probleempje op Kiev AirPort. Gevalletje even Apeldoorn bellen! #feysha #Awaydays… https://t.co/bcH0ah1Xcj reageer retweet
quote:DEN HAAG - Rusland dreigt het luchtruim te sluiten voor Nederlandse vliegtuigen. Dat meldt De Telegraaf dinsdag. Reden is het intrekken van slots van de Russische vrachtmaatschappij AirBridgeCargo (ABC) op Schiphol, dat daardoor genoodzaakt is vluchten vanaf andere luchthavens uit te voeren.
Omdat de maximale afgesproken capaciteit van Schiphol in zicht komt kreeg de luchtvrachtsector recent twintig procent minder slots op Schiphol toegewezen. Dat betekende een flinke streep door de rekening van onder meer ABC, dat juist wilde uitbreiden in Nederland. Een deel van de vluchten is verplaatst naar het Belgische Luik.
Een sluiting van het Russische luchtruim voor Nederlandse vluchten zou met name KLM flink treffen, vooral omdat veel vluchten naar het Verre Oosten over het immense land gaan. Vluchten naar China, Zuid-Korea en Japan zouden uren langer gaan duren als Rusland moet worden vermeden. Per passagier zou dat de maatschappij honderden euro’s gaan kosten. Vluchten naar Moskou en Sint Petersburg zouden helemaal komen te vervallen.
Volgens De Telegraaf vindt op dit moment op hoog niveau overleg plaats over de kwestie. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wil niet het conflict “bevestigen noch ontkennen”. KLM verwijst voor commentaar naar het ministerie. De Russen zouden Nederland tot zaterdag hebben gegeven om het probleem op te lossen.
Omdat? Afspraak is afspraak. Juridisch gezien hebben ze gewoon gelijk.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Embraer89 het volgende:
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.
Tevens weer minder 747's op Schiphol
Schiphol kan met allerlei middelen maatschappijen verleiden om naar Schiphol te vliegen; maar de maatschappijen moeten nog altijd bij een onafhankelijke slotcoördinator slots aanvragen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:26 schreef Embraer89 het volgende:
Ook wel erg achterlijk van Schiphol om zo'n grote klant ineens te weren.
Het vliegtuig waarmee de selectie van Feyenoord naar de Oekraïne vliegt. Misschien wel het lelijkste wat ik ooit heb gezien....twitter:RaymondvMeenen twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 13:20:13Kleurtechnisch gezien best een mooi vliegtuig. Hoe dan ook, we kunnen! #FeyenoordO19 #UYL #shafey https://t.co/lcgyY5uzJM reageer retweet
Nou ja, in die categorie heb je Aerosvit ook nog wel:quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 13:41 schreef Sunri5e het volgende:
Het vliegtuig waarmee de selectie van Feyenoord naar de Oekraïne vliegt. Misschien wel het lelijkste wat ik ooit heb gezien....twitter:RaymondvMeenen twitterde op dinsdag 31-10-2017 om 13:20:13Kleurtechnisch gezien best een mooi vliegtuig. Hoe dan ook, we kunnen! #FeyenoordO19 #UYL #shafey https://t.co/lcgyY5uzJM reageer retweet
Oei, toch maar eens die kant op vliegenquote:
Volkswagen heeft auto's met deze kleurstelling bij dealers verkochtquote:Op dinsdag 31 oktober 2017 14:03 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Deze doen hun naam eer aan 'wat teh heck is dat?' of 'moet dat nou?'
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |