quote:HOOFDDORP - Een nieuwe multifunctionele ruimte van MBO College Airport in Hoofddorp is onder andere voorzien van een werkvloer met onder andere een deel van de romp, cabine en interieur van een Boeing 747-400. Deze is gedoneerd door KLM. Dinsdag is de officiële opening.
De multifunctionele ruimte heeft in totaal drie mock-ups: twee economy classes (86 en 72 stoelen) en een business class (15 stoelen), een grote passageruimte en gate.
De leeromgeving is bedoeld voor het opleiden van stewards en stewardessen, voor zowel cabine- als grondactiviteiten. De studenten worden er getraind en geëxamineerd.
Ton Dortmans, topman van KLM Engineering & Maintenance, noemt de samenwerking met MBO College Airport “uniek”. Vanuit de school is er volgens hem een doorstroom naar KLM van goed gekwalificeerd personeel. “Met het doneren van een deel van KLM Boeing 747 proberen we de passie voor de luchtvaart over te brengen.”
Teruel
Studenten van de opleiding Vliegtuigtechniek, docenten en medewerkers van KLM werkten tien weken samen in het Spaanse Teruel om het interieur van de buiten dienst gestelde Boeing 747-400 te demonteren. Vervolgens duurde het drie maanden om alles op te bouwen in de leeromgeving in Hoofddorp.
De nieuwe ruimte wordt mede beheerd en gebruikt door studenten van de opleidingen Vliegtuigtechniek, Facilitaire Dienstverlening Luchthaven en Luchthavenbeveiliging, meldt MBO College Airport.
Overigens krijgen ook studenten van MBO-opleiding Landstede in Zwolle binnenkort de beschikking over grote delen van een voormalige Boeing 747-400 van KLM.
Op dit moment wel.quote:Op zondag 12 november 2017 23:10 schreef Iemand91 het volgende:
Zulke uitspraken plaats ik hier niet ongefundeerd.
Afgelopen zondag opgenomen.quote:Lightning strike at KL743 ,heading for Lima. These footages shows perfectly how aircrafts responds to lightning.
Tijdens de show dus niet meer inderdaad; maar het is wel duidelijk dat er een order gaat maken.quote:Op dinsdag 14 november 2017 09:21 schreef DeeBee het volgende:
Enders is in ieder geval met lege handen vertrokken uit Dubai, dus zo zeker is de A380 order nog niet. EK wil aardig wat garanties:
https://www.reuters.com/a(...)fizzle-idUSKBN1DD0XD
quote:Part of an Air France crew flying between Paris CDG and Buenos Aires was detained for six hours by the airport police upon arrival in Argentina as the daughter of a former Deputy Minister of Justice in Argentina was “very unhappy about her treatment on board“. French cabin crew union SNPNC explains on Facebook.
The passenger was travelling on board Air France flight AF228 to Buenos Aires on 29 October 2017. Apparently, she asked for an upgrade to business class but was denied the upgrade as the business class was fully booked. In-flight the same passenger asked to change her seat again due to the “inappropriate behaviour” of her neighbour. The crew didn’t notice anything particular but complied with the passenger’s request and assigned her a new seat.
After landing and following a complaint from the same passenger, part of the crew was forced to go to the airport police station. After staying there for six hours, the crew was released, but at the hotel, an injunction was handed over to the crew to report to the Buenos Aires court the next morning at 8:30. The crew became aware that the passenger was the daughter of a former Deputy Minister of Justice and now a Buenos Aires magistrate.
The next morning the crew was sent to a courtyard and the purser was separated from the rest of the crew and locked in a 1 m2 room without the possibility to sit nor drink and eat for several hours. Two guards were constantly watching him.
After several hours, he could finally speak to a lawyer to file a complaint about his treatment. The other crew members were heard for many hours, but the purser was interrogated only at 20:00. Next to the judge, the father of the passenger was also present to interrogate the crew members, in Spanish.
At the end of the day, everyone was released without charges and without excuses. The shocked crew was repatriated to France.
The SNPNC wrote to Jean-Yves Le Drian, Minister of Foreign Affairs, asking him to open an investigation. Another letter sent to the Ambassador of Argentina in France explains the circumstances of this case. The union is currently investigating the possibilities of legal recourse to obtain redress for the harm suffered.
Eigenlijk hadden ze bij Airbus moeten zeggen dat als ze 40-50 A350's af zouden nemen en de A380 ook langer op zou blijven.quote:Op dinsdag 14 november 2017 09:21 schreef DeeBee het volgende:
Enders is in ieder geval met lege handen vertrokken uit Dubai, dus zo zeker is de A380 order nog niet. EK wil aardig wat garanties:
https://www.reuters.com/a(...)fizzle-idUSKBN1DD0XD
Volgende keer mag ze naar huis zwemmenquote:Op dinsdag 14 november 2017 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tijdens de show dus niet meer inderdaad; maar het is wel duidelijk dat er een order gaat maken.
Emirates heeft ondertussen heel duidelijk gemaakt dat ze er meer willen.
Toch jammer, want voordat de show begon leek er alles op dat er een order zou komen. Nu is eigenlijk gewoon even afwachten wanneer.
En een tweede nutgate in the making?
The long arm of the law was in motion at Buenos Aires: Air France crew detained after passenger complains “not receiving her upgrade”
[..]
Ook risicospreiding, want de deliveries van de A350 zijn voorlopig erg traag en op deze manier kan Boeing ook leveren (al zijn nu nagenoeg alle EK orders boeing, met de 777X erbij).quote:Op dinsdag 14 november 2017 19:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden ze bij Airbus moeten zeggen dat als ze 40-50 A350's af zouden nemen en de A380 ook langer op zou blijven.
Maar dat is met kennis achteraf natuurlijk makkelijk gezegd
Vier zelfs, de Nederlandse PH-CDE heeft wel de blauwe vlek, gele bal en rode letters, maar niet de toevoeging "Airlines".quote:Op donderdag 9 november 2017 12:27 schreef G-Pier het volgende:
Is dit speciaal voor Corendon Dutch Airlines? Ondertussen al drie verschillende nieuwe liveries die tegelijkertijd vliegen.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 14 november 2017 14:04 schreef flipsen het volgende:
Om maar snel de negatieve aandacht van Argentinië af te leiden:
FOK!toen: 14-11-1957 vliegramp in Bussum
Mooi stuk, wist ik niet (is ook al een paar dagen geleden natuurlijk).
gmta?quote:Op dinsdag 14 november 2017 19:58 schreef Cobra4 het volgende:
C&H / [FOK!toen] 14 november 1957: Vliegramp in Bussum
quote:
Told you so.quote:Op dinsdag 14 november 2017 11:40 schreef Iemand91 het volgende:
Tijdens de show dus niet meer inderdaad; maar het is wel duidelijk dat er een order gaat maken.
Emirates heeft ondertussen heel duidelijk gemaakt dat ze er meer willen.
quote:Vliegtuigbouwer Airbus heeft zijn grootste deal ooit gesloten. De Europese vliegtuigfabrikant heeft 430 toestellen verkocht aan de Amerikaanse investeerder Indigo Partners voor een bedrag van 49,5 miljard dollar.
De megadeal werd vandaag bekendgemaakt op de Dubai Air Show. Indigo Partners koopt vliegtuigen van het type A320neo en A321neo, die zijn bedoeld voor korte tot middellange afstanden.
De vliegtuigen zijn bestemd voor verschillende prijsvechters waarin Indigo Partners een belang heeft, onder meer het Hongaarse Wizz Air, het Chileense JetSmart en het Amerikaanse Frontier Airlines.
Vanavond deel 2: NPO2 (21:10 - 22:00 uur):quote:Op woensdag 8 november 2017 20:25 schreef Iemand91 het volgende:
Vanavond Zembla op NPO2 om 21:15 - 22:00 uur:
Gif in de cockpit: Het zwijgcontract
quote:Zembla doet deze week nieuwe ontdekkingen in een van de meest beladen dossiers uit de luchtvaartindustrie: bemanningsleden en passagiers die ziek worden door giftige oliedampen in de cockpit en cabine. Hun klachten bestaan uit hoofdpijn, verlammingsverschijnselen en evenwichtsstoornissen, ook wel het aerotoxisch syndroom genoemd. Dit najaar maakt EasyJet bekend filters te installeren die moeten voorkomen dat de giftige dampen het vliegtuig instromen. Het is groot nieuws: de eerste vliegtuigmaatschappij die erkent dat er een probleem is met de luchtkwaliteit. Zembla onderzoekt: worden zieke piloten en stewardessen nu ook erkend door EasyJet? En waarom plaatsen andere vliegtuigmaatschappijen, zoals KLM, geen filters? Een verhaal over wetenschappers die worden tegengewerkt, omstreden rapporten en zieke piloten die hun werkgever voor de rechter slepen. Zembla was in 2010 de eerste die in ons land onderzoek deed naar het zogeheten Aerotoxic Syndrome. Vanavond proberen de onderzoeksjournalisten erachter te komen waarom het nog steeds geen erkende beroepsziekte is.
Boeing zet er een intentieverklaring voor 175 737's voor Flydubai (met optie voor nog 50 toestellen) tegenoverquote:Op woensdag 15 november 2017 09:22 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-sluit-megadeal.html
[..]
Poah.quote:Op woensdag 15 november 2017 09:22 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-sluit-megadeal.html
[..]
Dat kost AF wel miljoenen lijkt me? Zo'n A380 die weken stilstaat.quote:Op donderdag 16 november 2017 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
Die A380 van Air France staat nog steeds in Goose Bay. Er is echter hoop, want op 24 november zal een Antonov een nieuwe krachtbron brengen die gemonteerd moet gaan worden. Op de terugvlucht zal de motor overigens wel uit staan.
https://www.upinthesky.nl(...)delijk-nieuwe-motor/
Ik vraag me vooral af waarom ze speciaal een hele motor overvliegen, die ze dan vervolgens niet gebruiken. Als ze dan toch willen dat er op die plek iets aan die vleugel hangt, kunnen ze dan niet beter iets robuusts met een vergelijkbare massa monteren? Of desnoods een ander type motor?quote:Op donderdag 16 november 2017 18:35 schreef Peterselieman het volgende:
Die A380 van Air France staat nog steeds in Goose Bay. Er is echter hoop, want op 24 november zal een Antonov een nieuwe krachtbron brengen die gemonteerd moet gaan worden. Op de terugvlucht zal de motor overigens wel uit staan.
https://www.upinthesky.nl(...)delijk-nieuwe-motor/
Wat je er ook aan wil hangen, je zal het er toch heen moeten vliegen. Goosebay staat niet echt bekend om zijn grote voorraad spare onderdelenquote:Op donderdag 16 november 2017 23:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik vraag me vooral af waarom ze speciaal een hele motor overvliegen, die ze dan vervolgens niet gebruiken. Als ze dan toch willen dat er op die plek iets aan die vleugel hangt, kunnen ze dan niet beter iets robuusts met een vergelijkbare massa monteren? Of desnoods een ander type motor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |